Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres Badeend over Zwarte Piet in Vragenuur

Dit. Land.

Rutte krijgt met de roe Rutte babbelt zich er uiterst soepel doorheen

De loopgraven van de Zwarte Pieten Oorlog strooien strekken zich uit tot in de Tweede Kamer: Mark Rutte moet "stinkhoer" komen duiden aan coalitiegenoot Dram66. Jan Pieternotte (telg uit een notoir antipietengeslacht) wil, namens het robotkind dat zijn fractie aanstuurt, van Rutte horen of de premier aan de goede kant van de geschiedenis staat. (Nou ja. Hij vraagt het tenminste nog netjes. Dat andere geprogrammeerde kind, Yasser Klaver, stond maandag in een Groningse bierkelder van grote afstand tegen de premier te bluffen dat GroenLinks de leukste traditie van Nederland gaat slopen.) We willen de surprise niet op voorhand verpesten, maar de vvd-premier gaat deze kans aangrijpen om het meerderheidsstandpunt van het Redelijke Midden te verkondigen: Zwarte Piet is geen racisme, en aan beide uitersten van KOZP tot PSV moet iedereen gewoon normaal. punt. doen. punt. Zeg maar wat Klaas Dijkhoff al op Facebook vlamde: Het. Is. Een. Kinderfeest. Kin-der-feestūüĎá
UPDATE: DENK-vleermuis Farid Azkaban noemde Rutte een "badeend op de golven van de geschiedenis" omdat ie geen rekening met minderheden zou houden. Martin Bosma werd als een schooljongetje in de hoek gezet door Rutte. En ook Jesse Klaver probeerde vergeefs wat populismepuntjes te scoren bij een premier die niet hapte. En wie met eerlijke ogen naar het Vragenuur keek, hoorde een keurig betoog van een keurige staatsman die keurig concludeert dat Zwarte Piet langzaam verandert, en dat niet de uitersten dat bepalen, maar dat de samenleving daar keurig zelf voor zorgt. Keurige terugkijklink voor wie er geen genoeg van kan krijgen.

Reaguursels

Inloggen

Maar ze hadden het wel allemaal over het recht van demonstreren.
Dat ieder dat op zijn manier en naar zijn niveau mag doen... daar hoor je ze niet over.
Niet iedereen heeft zoals Kleffe Klaver zijn MAVO afgemaakt en kan in volzinnen spreken.
En had een reaguurder het hier niet laatst over: Net zolang van links blijven prikken tot dat iemand wat terug zegt en dan daar vol op in gaan.
De TK ging hier ook volop de trommel ipv te proberen te luisteren naar wat
de boodschap is (of zou kunnen zijn).

Nee heer Rutte, die aso's zijn onze voetbalsupporters, dat zijn doorgaans mensen
die werk hebben en net een seizoenkaart en een pilsje kunnen kopen.
Die nog niet kapot zijn gepolderd, maar zich nog wel kunnen organiseren.
Als er echte shit komt in dit land dan zijn dat de gene waar je het eerst op kan rekenen.

NatNiks | 20-11-18 | 19:57

Kleffe Klaver lult ook maar wat. Daden zijn hem nu eenmaal vreemd.
Vuilnisman, kan deze zak ook nog mee?

Nonik Neem | 20-11-18 | 19:25

Bosma wordt de mond gesnoerd als hij beet heeft. Hij wordt inderdaad afgeserveerd, maar dan door Arib. De rest is een zootje deugers tot en met. Zum kotzen.

Frau Merkel | 20-11-18 | 19:21

Dat een handje vol gefrustreerde mafketels zo de boel kunnen frustreren. In Groningen stonden er een handje vol anti pieten. Nee kloteklappers in de tweede kamer en al de deugers. Er zijn groepen die zich niet laten wegzetten door zo een kleine meerderheid genoeg is genoeg.

taylor 1000 | 20-11-18 | 19:07 | 1

Minderheid bedoelt u zeker.

Mart6037 | 20-11-18 | 19:52

Net dat ''vragenuur'' moeten aanhoren en aanzien,
Typisch de linkse selectief verontwaardigde zeurtrein op vol stoom, die maar doorzeurt en doordramt, totdat iedereen ze 100% gelijk moet geven.
Inclusief Rutte, want anders is hij ook een FaRaNa (fascist-racist-nazi).

Want volgens Jelmer Renema (een natuurkundige die zich maar beter met deeltjesversnellers kan bezighouden) en onderbroeken Van Jole op Jank.nl zwaaien de deuren van de gaskamers weer open omdat een paar zeurpieten zijn uitgescholden en een ei tegen hun kleertjes aan hebben gekregen. De wereld vergaat!

En oh wee; misschien is Rutte wel net zo erg als het onechte kind van satan en beelzebub en het Brandpunt van Het Kwaad in de linkse kerk; Donald Trump.
Wanneer hij niet volop met hun catechismus instemt; tot 8 keer (sic!) achter elkaar. Om toch maar vooral te laten zien en horen, hoezeer Mooiboy Jesse en de rest wel niet deugen.

Ab Sconditus | 20-11-18 | 18:39

Fijn, net gezien. Heerlijk de hooligans worden vervolgdt. Dus de Finnen op het Mercatorplein ook. Yes grote leider. Go for it

Moeimaker | 20-11-18 | 18:18 | 1

Vervolgdt met dt
Wauw

LonelyWanker | 20-11-18 | 18:20

Ja, dat doet Mark dan weer heel goed. We gaan hem missen als hij straks Soros opvolgt.

Rest In Privacy | 20-11-18 | 18:17 | 3

Dhr. Soros heeft een geestelijke beschadiging opgelopen in z’n jeugd.
Mensen herhalen onderbewust vaak hun trauma’s.

Dhr. Rutte heeft geen geldelijke ambities, dit weet jij.
Aldus praat je onzin.

Veluwse-Eikel | 20-11-18 | 18:37

Dat Rutte geen geestelijke beschadiging heeft zou ik niet bij voorbaat uitsluiten en over de ambities van Rutte zijn geen uitspraken te doen. Hij liegt namelijk altijd.

Frau Merkel | 20-11-18 | 19:05

Missen als kiespijn, je hebt gelijk deze keer.

JI-HAAT | 20-11-18 | 19:25

Na het terugkijken van het debat durf ik te stellen dat Jesse een grotere populist is dan de door hem zo verachtte Geert.
Uit die soyboy komt echt alleen maar laaghangend fruit emo-bagger ontdaan van elke vorm van rede en ratio.
Dat al die 'hoogopgeleide' stemmers van GL daar intrappen.

Harry Turtle | 20-11-18 | 17:57

Recht op demonstratie wordt nu mee geschermd. Moet je iid op de 4 mei viering mee komen. Dan heet het orde verstoren en dat is het ook bij de aankomst van Sinterklaas. Naar nu gebleken is moet de prioriteit van een burgermeester op veiligheid liggen en dus geen demonstraties meer bij de intocht van de sint. Anders gezegd: evenementen gescheiden houden, dan kan ieder zijn zegje doen. Was die blokkade op de snelweg ook niet gewoon een demontratie tegen kozp? Het tegengeluid moet toch ook langs of op de route van kozp plaats kunnen vinden?

Mark van Leeuwen | 20-11-18 | 17:35 | 1

Duidelijk

Moeimaker | 20-11-18 | 18:01

Handig, als Rutte dadelijk voor verkiezingstijd laat weten voor zwarte Piet te zijn, uiteraard voor meerfere uitleg vatbaar, zitten we nog vier jaar vast aan de vvd. En anders doet de bliksemafleider Klaas het wel. Zo simpel dit weer

Mark van Leeuwen | 20-11-18 | 17:19 | 2

Ach dat is pas in 2021.
Tegen die tijd is die hele onzin pietendiscussie al een stuk verder ge√ęvolueerd.

Berbaar | 20-11-18 | 17:25

He berbaar. Heb net hehoord dat de pro pieten zich tegen kozp hebben terug getrokken. Een veel geweldadigere tegenstander heeft het overgenomen tegen kozp. De geweldadige tokkie splintergroep de grauwe eeuw.

tweetybird | 20-11-18 | 18:34

Een ieder val hier nu over het demonstratierecht en dat die onaantastbaar is.
Maar dat dachten we ook van zelfbeschikking over je eigen lijf of het referendum recht.
rutte liegt weer eens.

Rest In Privacy | 20-11-18 | 17:05

Dit land raakt verscheurd door selectieve verontwaardigheid en selectief optreden. Denk de bestuurders en de media dat de mensen achterlijk zijn en dit niet doorhebben?

Rico Tampeloerus | 20-11-18 | 17:05

Het optreden van Rutte was nog niet zo slecht. Wel beschamend de politici die hier via het Vragenuur politiek gewin willen behalen. De aso's die dit weekend tekeer gingen, moeten streng aangepakt worden en hebben bereikt dat de sympathie voor de anti-Pieten stijgt. Dat de grote zwijgende meerderheid die voor het behoud van Zwarte Piet is, zich niet laat zien is hun eigen schuld. Wat Rutte bedoelde en kennelijk niet mocht zeggen, is zijn opvatting om tijdens de sinterklaastijd zelf geen actie te voeren. Het is een kinderfeest en ga dat niet verzieken met demonstraties. Het is natuurlijk een recht, maar je kunt er ook in het belang van de kinderen ook voor kiezen er geen gebruik van te maken.

Mannes | 20-11-18 | 17:02

Een premier die mensen als 'aso's' aanduidt, en als 'klootzakken'. En die het, lekker makkelijk, daarbij verder laat. Het wordt elke dag gênanter met deze man.

Cor Netto | 20-11-18 | 16:57

Ik sta er net zo in als Rutte en Dijkhoff. Klaver gaat natuurlijk weer vol op het orgel voor zijn anti pieten aanhang. Rutte veroordeelt wel degelijk de hooligans (leest u mee Joop) en zegt inderdaad daarnaast dat ie niet veel op heeft met beide kampen, is dat zo raar? Dijkhoff zegt dat ze maar op een verlaten industrieterrein moeten demonstreren. Is dat zo raar? De Centrumpartij moest dat ook, waarom meten met twee maten?

lingo star | 20-11-18 | 16:56 | 3

Laat me raden, deze reactie kwam er op jopie niet doorheen?

Mark van Leeuwen | 20-11-18 | 17:26

Op Joop.nl staat nu onomstotelijk vast dat Rutte een fascist is en Nederland een diep-racistisch land. Zelfs de VARA-gids verliest tientallen abonnees als ze Sylvana op de cover zetten.

Rest In Privacy | 20-11-18 | 18:32

Ik herhaal het maar weer dat in 020 wel vaker demonstraties verplaatst zijn naar afgelegen plekken onder het mom van mogelijke verstoring van de openbare orde. Het betrof dan wel demonstraties van uiteraard rechtse groepen en het enige dat daarvoor nodig was, was de aankondiging van linkse groepen dat zij een tegendemonstratie op de aanvankelijke plek zouden houden. De vrijheid van demonstratie is dus echt niet zo absoluut als nu verondersteld wordt. Onder bepaalde omstandigheden, en mogelijke verstoring openbare orde is er zo één, kan dat recht door burgemeesters anders ingewilligd worden. Dan worden tijd en/of plaats van de demo aangepast. Hou dus op met dat geblaat over het absolute recht op demonstratie.
Zelfs in 020 is dat recht niet absoluut.

Amsterdamsko | 21-11-18 | 07:10

De Nederlandse propaganda pers noemde deze week de bezorgde ouders hooligans. en als iemand jou uitscheld als racist kun je gerust antwoorden met stinkhoer. en rutte komt het natuurlijk weer goed uit, hij krijgt al 2 weken geen moeilijke "fragen" over zijn achterkamertje politiek.

Rest In Privacy | 20-11-18 | 16:51 | 1

Als iemand echt een racist is of een racistische uitspraak doet, dan mag je die gerust een racist noemen. Maar als iemand een ander racist noemt, terwijl die ander dat niet is, is zelf een racist. Dat soort personen mag je dus racist noemen. Het stikt in Nederland van de racisten, en dan vooral bij GL, DENK, PVDA, 666 en natuurlijk het subsidieclubje van Afriyie.

radiatorknopje | 20-11-18 | 17:13

'En wie met eerlijke ogen naar het Vragenuur keek, hoorde een keurig betoog van een keurige staatsman die keurig concludeert dat Zwarte Piet langzaam verandert, en dat niet de uitersten dat bepalen, maar dat de samenleving daar keurig zelf voor zorgt'

Ja, bijzonder keurig van Mark maar ook verschrikkelijk laf, zoals we van hem gewend zijn. Bovendien klopt zijn argumentatie niet. De samenleving zorgt daar niet keurig zelf voor. Alles wat er inmiddels is veranderd, is onder druk van dat anti-Zwarte Piet tuig, met medewerking van hun blanke slaven, gebeurd. De rest van Nederland wil Zwarte Piet houden zoals die was en een leuk kinderfeest zonder dat met megafoon schreeuwende tuig in de buurt.
Maar dat zegt hij er natuurlijk niet bij. Ook niet dat de tegendemonstraties een gevolg zijn van gewone mensen die het zat zijn om te zien dat het tuig bij Sinterklaasintochten het feest voor hun kinderen verziekt en uitgemaakt worden voor racisten.

Enfin, hier nog even een voorbeeld van de lafheid van Rutte:

''Na een prettige regeringsdialoog vandaag met de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heb ik het genoegen om op uitnodiging van @ArminLaschet aanwezig te zijn bij de Nations League-wedstrijd #DuiNEd. Laat ik vooral diplomatiek blijven en zeggen: moge de beste winnen!'

twitter.com/hulswood/status/106353390...

Niet durven zeggen: ''Ik hoop natuurlijk dat Nederland wint.' Iets wat elke president wel zou zeggen als zijn land een voetbalwedstrijd tegen een ander land speelt.

Ik heb geen enkel respect meer voor deze natte dweil.

Marie Curieux | 20-11-18 | 16:36 | 4

Dat heet boven de partijen staan dat doen veel goede regeringsleiders.
Daarom doet Mark wat hij doet en mag U hier een beetje schuimbekken.

Berbaar | 20-11-18 | 16:43

Ik heb ergens hierboven onder een andere tegel al op je gereageerd, berbaartje.
En schuimbekken doe ik niet. Bovendien is dat veel minder erg dan het kwijl dat uit jouw mondhoek loopt wanneer jij een topic ontwaard waar je je denigrerende opmerkingen kwijt kan. Daar krijg je een klein stijfje van.
Maar mij maak je de pis niet lauw, vriend.

Marie Curieux | 20-11-18 | 17:13

ontwaarT

Marie Curieux | 20-11-18 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Hij kan beter zijn naam veranderen in Halbe Rutte...…….. want hij was er natuurlijk bij.

m.paap | 20-11-18 | 16:20

Ja dat krijg je dan zoals gisteren al voorspeld.
Als je mensen die de wet overtreden zoals dat blokkeertuigh gaat goedpraten, steunen, financieren dan kom je op een glijdende schaal.
Als je het daarna nog eens dunnetjes over doet en excuses gaat verzinnen voor agressief tuigh omdat ze toevallig ook geen fan zijn van KOZP dan komt dat als een boemerang terug.
Het nieuwe gezicht van de pro-pieters, kamper tokkie Jan en zijn hooligan vriendjes.

Berbaar | 20-11-18 | 16:35

Ja maar,,,Nederland zit toch alleen maar vol met gave mensen?

Rest In Privacy | 20-11-18 | 16:58

Maxima riep al eerder dat de Nederlander geen identiteit heeft. Ben het er helemaal mee eens, het ontbreekt de Nederlander aan karakter.

JohnWalker | 20-11-18 | 16:14

De enige echte schuldige in deze is de politiek zelf.
Geen stelling nemen en je duidelijk uitspreken voor dit stukje cultuur.
Zijn we weer bang om stemmen te verliezen?
Het toestaan van het provoceren door KOZP bij intochten.
Werkelijk misselijkmakend om nu wel je mening te geven met een vermanend vingertje.

m.paap | 20-11-18 | 16:12 | 3

20 mensen die een bordje omhoog steken op de toegewezen locatie is geen provocatie.
Dat maken gefrustreerde konijntjes zoals U er van.
Grow a pair...........!

Berbaar | 20-11-18 | 16:21

Voor bordjes heb je geen megafoon nodig, sukkel.

frads | 20-11-18 | 16:59

En die vervolgens niet op de toegewezen locatie gaan staan.
Zijn die van jouw al ingedaald trouwens?

Rest In Privacy | 20-11-18 | 17:00
-weggejorist-
jongenvandebontekoe | 20-11-18 | 16:11 | 1

Qua uitvoering van de wet in Nederland weet je gewoon niet waar je aan toe bent. De wet is niet voor ons allemaal. Vooral niet als je rechts bent, of blank of hetro. Ik begrijp er niets van, dat er zoveel politieke partijen daarin mee gaan en nog stemmen binnen halen ook. Dat de media het zo ondersteund. We verdienen als volk eigenlijk niet anders als we dit soort verschijnselen de ruimte geven in ons denken en handelen.

Atheist-Priest | 20-11-18 | 16:03 | 6

Hoezo rechts berbaar. Antifa die u hier vertegenwoordigt op de panelen is toch extreem links. U lijkt pinokkio wel

tweetybird | 20-11-18 | 16:57

LOL, hetero en man.
Een nog niet uit de kast gekomen matennaaier eerder.
Het schoolplein niveau nooit ontstegen, vanwege het vele gepest vroeger, zich verlagend tot schelden.
Elke keer weer!

Rest In Privacy | 20-11-18 | 17:03

@tweetybird | 20-11-18 | 16:57
Haha little do you know.
Zelfs het verschil tussen op en in schijnt nog te moeilijk voor U te zijn.
Toedels!

Berbaar | 20-11-18 | 17:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit verschillende peilingen blijkt dat het overgrote deel Zwate Piet wil behouden.

Maar naar die meerderheid word niet geluisterd door de politieke en media elite.

Vooral de gevestigde media promoot de anti-Zwarte Piet brigade en demoniseert iedereen die het voor Zwarte Piet opneemt.

Kaskensj | 20-11-18 | 16:00 | 10

@Berbaar.
'Kijk maar naar Zaandam'
Tuurlijk joh, niks gebeurd in Zaandam. Daar waren de KOZP en hun aanhangers muisstil.... Filmpje ff uitkijken.
www.youtube.com/watch?v=X23y5ubuGDU&a...

In Weesp waren ze ook muisstil.
twitter.com/hulswood/status/106353390...

En zo ging het overal waar dat tuig aan het demonstreren was, dus haal je kop maar uit je hol, lelijke laffe trol.

Marie Curieux | 20-11-18 | 16:58

@Marie Curieux | 20-11-18 | 16:58
Het is een demonstratie geen fluistercoupé aansteller.
Zowel de premier als de burgemeester van Zaanstad vonden en vinden dit perfect acceptabel.
Zo zal het volgend jaar in meer plaatsen aangepakt worden.
Prima!

Berbaar | 20-11-18 | 17:07

Wat een oerdomme vergelijking, stiltecoupé. En door dat soort simpelgeestige reacties moet je je hier worstelen om de nuttige reacties te vinden. Gaat lekker hier.

frads | 20-11-18 | 18:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Mag ik nu dus ook met Prinsjesdag langs de route staan met een megafoon? Niet dat ik daar zin in heb, maar het mag dus wel? Zeker van D66 toch?

Mart6037 | 20-11-18 | 15:52 | 3

Daar gaat mevrouw Krikke over.
Succes knul!

Berbaar | 20-11-18 | 16:14

Als je maar geen waxinelichthouder op zak hebt.

Cor Netto | 20-11-18 | 17:35

Ik zou 4 mei om 20.00 op de dam proberen

cheops | 20-11-18 | 17:45

Demonstratie recht lijkt me prima, maar waar staat dat je zo stom moet zijn tegenstrijdige demonstraties tegenover elkaar te zetten. Dat is een uitvindsel van de laatste jaren. Zet de anti's in een vak op een voetbalveldje buitenuit en het probleem is opgelost. Vooral als het regent.

hansem | 20-11-18 | 15:52 | 3

Jeetje ik zag zaterdag in Eindhoven helemaal geen twee tegenstrijdige demonstraties.
Ik zag een stuk of 20 KOZP aanhangers netjes hun bordje omhoog houden op de plek die hun toegewezen was.
Daarnaast zag ik een horde agressieve tokkies die racistische dingen schreeuwden, de betogers bekogelden en de politie aanvielen.

Berbaar | 20-11-18 | 16:13
-weggejorist-
jongenvandebontekoe | 20-11-18 | 16:47

@Berbaar
Ik zag een groep van KOZP, die in tegenstelling tot voorgaande jaren, niet de kans kregen om kinderen te intimideren en bang te maken met hun geschreeuw. Dit dankzij een grote groep mensen die KOZP beu zijn. Da er racistische dingen geroepen werden richting KOZP lijkt me een beetje raar aangezien die ploeg, net als de pro pieten voor 90% uit blanke mensen bestond

cheops | 20-11-18 | 17:49

Ik ben het zelden eens met Dijkhof, de lul, maar zijn stuk is precies goed. Het is geen politiek vraagstuk. Het is een maatschappelijk debat. En dat mag met discussie. En zonder protesten, geweld (of de dreiging daarvan) en gescheld in bijzijn van kinderen. En ajb zonder het morele geblabla. Voor mij zit er geen racisme in. Van mij mag zwarte Piet best veranderen. Maar als je jezelf identificeert met een karikatuur...

upbeat | 20-11-18 | 15:50 | 1

U ziet dat verkeerd nix geen maatschappelijke discussie de KOZP zit fout en we slaan ze net zolang op der smoel tot dat ze snappen dat ze fout zitten.
Alle neuzen verplicht één kant op dat is de ware democratie waar het gros van de reaguurders naar hunkert.

botbot | 20-11-18 | 16:00

Wat is het hier op geenstijl toch raar. Eerst maanden lang strijden voor referenda want het volk heeft een mening en die moet beslissen, weg met Rutte is te lezen in alle artikelen. Maar nu Rutte zegt 'Het volk moet het beslissen het is hun mening' zegt men hier niet 'Wow dat is wat we willen horen' maar is men opeens tegen omdat Rutte het zegt. Alles wat hij doet wordt hier als negatief gesproken. Natuurlijk is ook niet alles goed wat ie doet (wie doet wel alles goed) maar kijk eens even wat hij in alle moeilijke omstandigheden heeft weten te bereiken.

koekjesmonstertje | 20-11-18 | 15:47 | 3

Een bevolking stoot zich in het gemeen niet twee keer tegen dezelfde Rutte. Hij heeft daar een partijtje staan framen en u ziet het niet?

Mart6037 | 20-11-18 | 15:49

Nee koekjesmonster Rutte zegt dat omdat het volk helemaal niet meer kan beslissen. Want dit kabinet heeft namelijk het referendum de nek omgedraait. Rutte maakt zich er makkelijk vanaf wetende dat het volk dus niet kan beslissen.Bij een referendum zou het volk beslist hebben . Zwarte piet blijft. Maar dat kabinet wil helemaal niet dat het nederlandse volk beslist. Ruttegraat is een pinokkio.

tweetybird | 20-11-18 | 16:47

@tweetybird | 20-11-18 | 16:47
De domheid, pffff.
Via het, inmiddels reeds begraven, referendum zou het helegaar niet mogelijk geweest zijn zich uit te spreken over iets triviaals als zwarte of anderskleurige piet.
Beter snaveltje toe (pun intended) als U niet weet waar U het over heeft.

Berbaar | 20-11-18 | 17:20

De grondwet moet worden veranderd Denk moet de kamer uit gezet worden! De islam is bedreiging, een existentieel gevaar voor onze samenleving!

Lexus01 | 20-11-18 | 15:42 | 2

De islam is wereldwijd erkent als godsdienst dus wen er maar aan.
De realiteit onder ogen zien is altijd beter dat dat stomme gel*l.

botbot | 20-11-18 | 15:51

Gheghe topikkie over de nasleep van het ZP-echec afgelopen weekend en dan komt er een lutser over Denk en de Islam leuteren.
Man, man, man, wat een gefrustreerd konijn.

Berbaar | 20-11-18 | 16:10

Als de restauratie van De Nachtwacht klaar is staan er vast her en der wat muzelmannen en transgenders bij.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:41 | 1

O en diverse huidskleuren en een burka.

kleurdoosje | 20-11-18 | 18:18

Nu wordt 'ie leuk. Volgens de Trouw is Zwarte Piet eigenlijk een vrije zwarte man die zich in Friesland heeft gevestigd en zich daarna aansloot bij het verzet tegen de Holland. Geen wonder dat de Grachtengordel zo tegen Zwarte Piet is. Aleen vreemd dat de zwarte Nederlanders zich achter het karretje van deze nakomelingen der VOC-lieden scharen.

Zwarte Piet was een verzetsheld. (blijkbaar).

"Zwarte Piet is wat de Hollanders gemaakt hebben van de Friese held Grutte Pier" www.trouw.nl/opinie/zwarte-piet-is-wa...

Abject | 20-11-18 | 15:41 | 3

Nog even terug op dat relaas. Op FOK wordt het stuk gefileerd, aangezien de auteur Pieter Smith nogal fan is van Republiek Allochtoni√ę en graag vluchtelingenkampen op bouwt.
Kranten laten zich zo makkelijk om de tuin leiden met nepnieuws, ze zouden verboden moeten worden.

frontpage.fok.nl/nieuws/806057/1/1/50...

Abject | 20-11-18 | 16:22

@Abject
Dankjewel. Ik vond het al een onwaarschijnlijk verhaal.

MAD1950 | 20-11-18 | 18:00

@Abject,
Op bladzijde 2 van de reacties op FOK staat een erg interessante beknopte geschiedenis van het ontstaan van Zwarte Piet.
Eerst in de 11e eeuw een heidense door Christendom overwonnen godheid, dan een vernederde duivel aan de ketting. In de 1700 eeuw is te zien dat hij dan gevormd wordt naar Barbarijse zeerovers die zijn overwonnen door de koning.

kleurdoosje | 20-11-18 | 18:16

Als je die van D66 aanhoort moest ik gelijk aan Berbaar denken. En over verstoren van pegida demonstraties hoor je hem met geen woord. Eigen volk zo'n hoog mogelijke straf (al of niet schoffelen) aansmeren en allochtonen knuffelen. En dan nog gek vinden dat het volk in opstand komt. Koekoek.

Mart6037 | 20-11-18 | 15:39 | 1

Ik denk nog steeds dat Berbaar eigenlijk Kees Verhoeven van D66 is.

MAD1950 | 20-11-18 | 18:02

Iemand liet me de commentaren op facebook zien op Airfryer en z n vrienden, dat ziet er niet best uit voor de KOZP figuren die mogen wel heel voorzichtig zijn als ze zich buiten hun kraakpand begeven.

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-18 | 15:38 | 2

Natuurlijk, net als hoe Volkert is gestraft zeker..

073Cab | 20-11-18 | 15:42

Airfryer is twee keer zo groot en drie keer zo breed als de gemiddelde fb held. De social media lenen zich bij uitstek als een middel voor de keffertjes onder de mensen om zich als een grote hond voor te doen.

Gulliver | 20-11-18 | 16:23

Rutte neemt geen standpunt in! Dus is er weer niets opgelost en kan het ge√ętter volgend jaar weer opnieuw beginnen! Hij heeft de pro Pieten veroordeeld en zo weer olie op het vuur gegooid! Nare incompetente gladde aal!

Lexus01 | 20-11-18 | 15:35 | 1

Hij gaat daar als Min. Pres. niet over.
Hij heeft zich er vorig jaar weleens over uitgelaten dat hij vindt dat Zwarte Piet gewoon zwart is , maar was in de wandelgangen.

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:39

Rutte legt de Pietendiscussie onder de onderste steen.
en laat het gezeur voort etteren.
Rutte weet ook dat als we klaar zijn met de Pietendiscussie,
Dan komt zeur Links en zuur Islam weer met wat anders komen.

NatNiks | 20-11-18 | 15:35

Racisme is kennelijk een dermate belangrijk onderwerp voor sommigen, dat zij het tot hun levenstaak hebben gemaakt elke in dat verband bij laag water zichtbare spijker op te sporen. Welnu, waarom blijft dan bij voorbeeld het feit dat het UMC en andere instellingen in het kader van de donatie van sperma streng selecteren op ras onbesproken? Citaat uit de voorlichting van het UMC bij KID: "Bij het begin van de behandeling kunt u zelf uw donor uitkiezen aan de hand van een map waar per donor een aantal kenmerken zoals ras, haarkleur, lengte, gewicht en opleiding staan vermeld." Hoezo selectie op 'ras'? Mag dat zomaar? Of Is de blanke eventuele anti-ZP GrL-stemmer die het zaad ontvangt misschien toch wel bang om een roet-zwart kindje te krijgen, en dan is het wel ok om even een beetje racistisch te zijn? Nou, Airfryer, hier ligt een nieuwe taak voor je, mocht je na Sinterklaas even tijd hebben.

isitsoornot | 20-11-18 | 15:30 | 4

U is voorstander van Russian Roulette bij geboortes?
Congrets! And it is a Chinees girl!
Het is wel handig als het kind een beetje bij de ouders past. Vrouw is bij Kunstmatige Inseminatie wel echt zwanger, komt er ineens een heel ander ras uit, denkt de heel roddelend Facebuurt dat ze is vreemdgegaan.

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:34

Min ... de...

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:35

@Geen01 / Je hebt gelijk, natuurlijk let men op kleur, of het nu gaat om het kiezen van een bankstel, een stropdas, of een levensgezel. Dat is onontkoombare realiteit. Ik belichtte slechts het absurde en vooral inconsequente denken van die racisme-roepende contra-zwartepieters. Als mensen zoals Airfryer de avenue der zotheid wensen te bewandelen dan help ik ze graag op weg.

isitsoornot | 20-11-18 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Djiezus..... het is echt politiek, hoor. Alle vragenstellers proberen over de rug van Rutte heen hun puntjes te scoren.
Rutte heeft groot gelijk: laat de discussie over zwarte piet maar over aan de samenleving. Van 'Den Haag' moeten we het écht niet hebben.

Amsterdamsko | 20-11-18 | 15:27 | 3

Precies. Afschuiven naar de burgemeesters. Laat het plebs het maar onderling uitvechten. En dat gebeurt dus ook en wordt elk jaar gekker.

beau van rtl | 20-11-18 | 15:29

Onzin, Rutte schijt in eigen nest en zou voor eigen cultuur moeten kiezen! De man laveert weer overal tussen door en die mevrouw uit Dokkum wordt geofferd! Walgelijk!

Lexus01 | 20-11-18 | 15:31

Wordt nog een dingetje als straks blijkt dat ze alle negers van de gouden koets hebben weggeschuurd.

beau van rtl | 20-11-18 | 15:33

Er is weer niets opgelost. De storm luwt weer en we gaan langzaam weer naar de discussie van het lichtjesfeest (voorheen kerstfeest).
Arib heeft al vast weer ruimte gehouden in de agenda voor de Pietendiscussie van 2019. Mooi he zo'n democratie. Altijd wel iets om over te kletsen met z'n allen.

beau van rtl | 20-11-18 | 15:26

ben het niet vaak met die MP eens hoe hij zich eronder en erdoorheen kletst.. maar eerlijk is eerlijk.. ik had er dit keer een applaus voor.. prima hoe hij die griezel van een GL achterover gooide en van repliek diende, was goed aanspreekbaar op de vleermuis met zijn eeuwige gejank van diversiteit en slachtoffers in de Islamgeleederde, en ik zie in deze Minister President nog wel een Sinterklaas op een wit paard de nationale intocht doen, met aan zijn zij.. blanke knechtjes die vrolijk manderijntjes rondstrooien .. geen roetveegpieten want wel krijgen geheid dan weer een hoop gedoe over schoorstenen die tegen die tijd geen uitstoot meer mogen hebben van kachels op hout! Suiker in snoep is dan al helemaal uitgekristalliseerd door de gezondheidsbrigade

fikkieblijf! | 20-11-18 | 15:26

Die Azkaban is wel een slang zeg. Als er nu iets op de wereld is dat geen rekening houdt met minderheden dan is het wel de Islam. Al 1400 jaar.
Verder worden er continue dingen expres anders geformuleerd dan dat ze in werkelijkheid zijn gebeurd.
KOZP is een stelletje provocateurs en verdienen helemaal geen podium.
Ze kwamen niet met goede bedoelingen naar Dokum en ook niet naar de steden dit jaar.
Die hooligans voelden dit op hun klompen aan.
Dat deze hooligans (een beetje) voor eigen rechter gingen spelen dat kan je de rechterlijke macht en de burgemeesters aanrekenen, want die doen niets om onze kleine kinderen te beschermen tegen KOZP..
Daar gaat het fout. KOZP mag prima demonstreren, maar waar Pegida (wel vreedzaam) continue op verlaten industrieterreinen mag protesteren laten burgermeesters toe dat de gewelddadige KOZP tussen onze kinderen mag gaan staan.
Het is een grof schandaal en een belediging naar de Nederlanders.
Dit maakt mij kwaad.

watergeus | 20-11-18 | 15:26 | 1

Beleid van Minister Asscher, van bovenaf. Landverrader.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:38

Volgens de Telegraaf veroordeeld Rutte de pro Pieten! Rutte veroordeeld dus niet de terreur van de daders die zwarte Piet weg willen hebben! Nee de gene die opkomen voor onze cultuur zijn de boosdoeners! Rutte heeft er een handje van voor de verkeerde parij te kiezen! Moreel kompas niet helemaal in orde of zo? Als iemand Trump al een lul vond, wat is Rutte dan?

Lexus01 | 20-11-18 | 15:23 | 1

Waait met de kamer mee. En daar waait een andere wind dan buiten het Binnenhof. Vandaar de naam. Lol.

Mart6037 | 20-11-18 | 15:47

Hoe meer ik over dit sneue gedoe lees hoe meer ik met carnaval als Jeffery Airfryer wil gaan en zwarte friet wil uitdelen.

Count_Bassie | 20-11-18 | 15:20 | 1

Elke keer als ik mijn airfryer pak moet ik aan die sukkel denken. Bedankt daarvoor...

Ries13 | 20-11-18 | 16:24

Wat een smerig partij is de PVDA. Ik hoor Asscher niet over het geweld wat een Pegida demo over zich heen krijgt. Laf en laaghartig is links. Ik wou dat de rechten, waar ze zo geil op zijn, op een ieder toepast.

Atheist-Priest | 20-11-18 | 15:19

Wel een goed debat met de MP tijdens het vragenuurtje. Over zwarte Piet dus. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er in Nederland nog mensen zijn die de politiek serieus nemen en bij de volgende verkiezingen nog de moeite nemen om te gaan stemmen. Ik in ieder geval niet meer.

beau van rtl | 20-11-18 | 15:18

Laten we de Zwarte Pieten maar vervangen door mannen met lange gewaden, woeste baarden en kalashnikovs als begeleider van Sinterklaas. Daar heeft vast geen enkele linkse landgenoot problemen mee.

lulleficatie | 20-11-18 | 15:16 | 1

Wel zwart, toch?

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:19

ja zal wel, traditie's moeten veranderen. NL'se vooral.

Is er iemand die even alle aanpassingen van het suikerfeest kan noemen ?

rigelstraat | 20-11-18 | 15:14

Bosma als schooljongen in de hoek weggezet?

Mammeloe | 20-11-18 | 15:09 | 2

Je bedoelt dat Martin Bosma de premier als een kleine jongen in de hoek zette. Je moet het wel goed opschrijven mammeloe, anders breng je de mensen in de war.

beau van rtl | 20-11-18 | 15:15

Dat schreef Van Rossem niet, Beau.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:36

Kotzp vredige demonstranten? Woehahahaha

Vlasbaard | 20-11-18 | 15:06
-weggejorist-
jongenvandebontekoe | 20-11-18 | 15:05

Martin Bosma geeft Asscher en consorten een draai om de oren: ''Stiekem en achterbaks proberen ze ons erfgoed te slopen.''
https://www.youtube.com/watch?v=sp4gFC6qQF4

AntonJensen | 20-11-18 | 15:03 | 3
-weggejorist-
jongenvandebontekoe | 20-11-18 | 15:09

Bosma: 'PvdA-Burgemeester Peper verplaatste een demonstratie van de Centrumpartij naar zaterdagochtend 9 uur.' Bram Kroes-Peper zag geen andere mogelijkheid: anders kon hij het ketsen voorlopig wel vergeten.

Slogra | 20-11-18 | 15:37

Briljant die gast !

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-18 | 17:12

Even meedoen.. polletje SP Veenendaal... grote meerderheid vindt de stelling onjuist dus hup bezoek onderstaande link en kies (bij voorkeur Oneens :) )

veenendaal.sp.nl/peiling/stelling-zwa...

ja-nee-misschien | 20-11-18 | 15:02 | 7

84

Uw Verzekeringsadvis | 20-11-18 | 17:08

84%

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:17

Gedaan

roodborstje1 | 20-11-18 | 18:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Benieuwd of ze ook iets gaan regelen, of dat ze volgend jaar weer een verontwaardigd facebookberichtje kunnen gaan typen.

jip_86 | 20-11-18 | 14:59

Sinds de oertijd hebben de mensen groepen gevormd om te overleven. Deze groepen werden groter en vormden stammen. Diverse stammen smolten samen tot natie staten.De inwoners van deze staten gingen een soort contract social aan (lees Rosseau) Deze staten hebben zich altijd met en zonder succes tegen overvallen van anderen verdedgid. Nu bloed kwam binnen maar werd geinteregreerd of vaker geassimilieerd. Zo is het duizenden jaren gegaan. Sinds de linkse ziekte in Europa van de laatste 60 jaren is dit concept over boord gegooid. De inwoners mogen niet meer trots zijn op hun geschiedenis, moeten betalen voor nieuwelingen waarmee zij geen enkel histtorisch en culturele binding hebben. Nieuwelingen die hen vertellen dat ze rascistisch zijn, dat ze ongelovig zijn. En de elite vindt raar dat de oorspronkelijke inwoners van de natie staten zich niet willoos laten overrompelen.

Zatkniss | 20-11-18 | 14:57 | 1

Zo is het en niet anders.

Toninhocerezo | 20-11-18 | 15:06

Ik heb niet gekeken, maar heeft onze MP nog iets gezegd over uiteengespatte hersens en botsplinters?

Alco-de-Holist | 20-11-18 | 14:55 | 2

Jawel vanaf -/- 53.45 refereert hij eraan maar zonder het letterlijk te benoemen

theJ71 | 20-11-18 | 15:05

nee, wel iets over vrijheid van meningsuiting... ten alle tijde en door eenieder. Volgend jaar dus geen voortijdige opsluiting van de Grauwe Eeuw bij de 4 mei herdenking en tijdens de rit in de Glazen Koets op prinsjesdag... en daarna ook gewoon rond laten lopen bij een intocht.. ik schat zo in dat het debat in de samenleving van vrijeheid van meningsuiting en demonstratierecht voor eenieder en overal dan aan herziening toe is.. dan wel!

fikkieblijf! | 20-11-18 | 15:31

Dat doet-ie wel goed he, Rutte. Hij heeft lak aan het geschreeuw en staat er helemaal boven.
Even weer normaal doen met zijn allen.

Papa Jones | 20-11-18 | 14:55 | 1

Dat vind ik ook. Rutte wordt vaak slappe knie√ęn verweten, etc etc. Maar zijn reactie vind ik heel passend: hij staat voor de vrijheid van demonstratie, voor anti-pieten en dus ook voor de pro-pieten, dat het emoties oproept bij velen en vindt de racistische leuzen een zaak voor politie/OM.
Ik hoor D66/GL/PvdA alleen maar janken dat het 'recht op demonstratie' aangevallen wordt, en dat demonstranten niet meer veilig zijn. Zij eisen dat de premier de kant kiest van KOZP.
Als je kijkt naar dit ene incident na jarenlange KOZP-protesten en provocaties, i het allemaal best relatief. Ik ben blij dat Rutte er zo pragmatisch en nuchter mee omgaat. Mag ook eens gezegd worden.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 16:51

Anti-Pieten geven toe aan de Dark Side, +1!

De Briemusketier | 20-11-18 | 15:07

Dus KOZP begint afstand te nemen van Grauwe Eeuw. Dat hadden ze beter eerder gedaan dit jaar.

Eierbal-is-fijn | 20-11-18 | 15:20

"Ook vindt Brunswijk de actiebereidheid onder donkere mensen ‚Äď in het jargon van de activisten ‚Äôpeople of colour‚Äô (PoC) ‚Äď veel te gering. ‚ÄôHet lijkt erop dat steeds meer demonstraties alleen nog maar bestaan uit onze witte broeders. "

Waaruit maar weer eens blijkt dat het in de ZP discussie niet om racisme draait maar om de ego's van een stel SJW's.

Gulliver | 20-11-18 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte speelt zijn rol van "staatsman" altijd heel goed. Daar is zijn carri√®re op gebouwd. Het is zo verdomde jammer dat hij nooit standpunten inneemt over controversi√ęle maatschappelijke onderwerpen en nu weer alleen maar met wat slappe one-liners en voorgebakken obligate prietpraat komt. Rutte draagt helemaal niets bij in deze. Hij sust een beetje, pappen, nathouden, stoer doen. Dijkhof evenzo. Die komt ook telkens met wat op martiale toon gebrachte stoere praat, waarvan je zo al weet dat er in de praktijk helemaal niets van terecht komt. Rutte zou gewoon eens op moeten komen voor de ouders en kinderen die massaal onderdrukt worden door de agressieve, geradicaliseerde politiek correcte SJW bendes. Maar dat zou openlijk een kant kiezen betekenen en dat doet Rutte niet, en nooit. Hij is geen minpres van "de Nederlanders" en dat wil hij ook helemaal niet zijn. Voor Rutte is Nederland een springplank.

Dutchbeaurouge | 20-11-18 | 14:53 | 5

Papa Jones | 20-11-18 | 14:56 |
Weke kant moet hij dan kiezen als MP van alle Nederlanders.
Een terechte opmerking van u.

botbot | 20-11-18 | 15:07

Beperkter? Waarom zit ie dan ieder jaar weer met nog grotere klauwen in mijn en uw portemonnee? Laat me niet lachen.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:32

Omdat Rutte niet gelooft in een overheid die een ideologische blauwdruk aanbiedt aan de samenleving alsof het een bouwplaats is, maar juist de samenleving als iets organisch ziet dat je maar in beperkte mate van bovenaf kan (en zou moeten) aansturen.

E-Burke | 20-11-18 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik bezie de tweet van Jesse en aanschouw de reacties. Zo goed als géén positieve. Maar denk niet dat Jesse zich nu achter de oren gaat krabben...

Sans Comique | 20-11-18 | 14:52 | 1

Hij heeft ook niks te verliezen. Normale mensen stemmen hoe dan ook geen GroenLinks.

Papa Jones | 20-11-18 | 14:58

Hee leuk, een zwartepietentopic! De vorige was toch al minstens vier uur geleden.

Cheeky Bastard | 20-11-18 | 14:52 | 1

En ik heb niet de indruk dat dit de laatste is. Zolang de discussie voortduurt, zijn hier topics over.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 16:42

Ten eerste de landelijke intocht en het Sinterklaasjournaal niet meer uitzenden. Waarom zou je een feest/traditie dicteren? Laat elke plaats zijn eigen Sinterklaasfeest maar vieren zonder invloeden van boven- of buitenaf. Dan kunnen de nepgekwetsen en de fake black panthers lekker in de randstad blijven.

Patje2011 | 20-11-18 | 14:48 | 2

Laten we dat met ieder feest doen. Lijkt me heerlijk om dat kerstgejengel niet aan te hoeven horen...

Bill le Koek | 20-11-18 | 14:52

De jaarlijkse kersttoespraak van de Koning over verbinding en tolerantie mogen ze van mij meteen schrappen.

Patje2011 | 20-11-18 | 14:54

t Valt ineens op: Ons Jan (die kale op de foto) heeft absoluut diabetes (suikerfeestziekte) cat. 2. Rijverbod dus met z'n woonwagen, anders CS Adam toestanden.

Musset | 20-11-18 | 14:45 | 2

Haha! Ik denk dat meneer hierdoor inderdaad structureel verward is. Zijn gedrag is dienterverstande goed te begrijpen

pibasso | 20-11-18 | 14:50

Verwarde Jan

kleurdoosje | 20-11-18 | 17:08

Badeend op de golven van de geschiedenis? Goh, Rutte met Obama vergelijken, en plagiaat plegen op het werk van Bert Wagendorp.
Typisch.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Abject | 20-11-18 | 14:45

Voor degenen die KOZP zien als gelijk aan Michel van Zeijlen en zijn mattie de damschreeuwer..... Kijken julie zo ook naar *kuch* andere groepen?

Einde van de Domheid | 20-11-18 | 14:45 | 3

Aangezien de "media" die voetbaltokkies een op een trekt met de rest van het pro-pietenkamp zie ik niet wat daar verkeerd in is neen.

Abject | 20-11-18 | 14:46

Nee hoor. Blijft toch nog steeds het feit dat ook kozp zich vorig jaar misdragen heeft. De grauwe eeuw leden zijn nog wat extremer.Maar ja leuk is wel dat die zich nu weer tegen kozp keren.Zeg maar soort fittie

tweetybird | 20-11-18 | 14:51

Ik link deze uitspraak aan de Koreaanse slet. Die roeptoetert ook altijd wat stompzinnige dingen om een reactie uit te lokken. Hulde aan de opmerking dat "rechtse tokkies"ook over een kam worden geschoren.

dorstig! | 20-11-18 | 15:09

In het volgende filmpje zien we een delegatie van de Tweede Kamer op zoek naar het panacee om alle kwaelen op te lossen maar vooral op zoek naar zichzelf, hetgeen uitloopt op een harde confrontatie met de eigen tekortkomingen, wanneer een franse reaguurder diverse Kamerleden een spiegel voorhoudt.
.
www.youtube.com/watch?v=M9DCAFUerzs

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:45

De geweldloze oplossing is vrij eenvoudig: we gaan zelf met spandoeken en borden tussen de anti-Pieten staan. Met teksten als 'de lucht is groen', '2+2=5' en 'Rutte is betrouwbaar'. Maak ze gewoon belachelijk. Iedere. Keer. Weer. Houden ze vanzelf een keer op.

TheOneWhoKnocks | 20-11-18 | 14:44 | 3

Burgemeester laten kiezen, en het gesodemieter is afgelopen. Baantje is belangrijker dan de deugpuntjes. De schoorsteen moet blijven roken toch?

Tronald_dump | 20-11-18 | 14:46

En toch waren die geworpen symbolen van vruchtbaarheid en liefde naast ongevaarlijk ook nog 'ns lekker makkelijk.

Slogra | 20-11-18 | 14:54

Menstruatie = Moord !1!!

Mammeloe | 20-11-18 | 15:28

Gertje Segers is net zo'n gemankeerde stadsmanager die ineens vindt dat een historische stadspoort weg moet. Over niet al te lange tijd is er van Gert-Jan niet veel over, behalve zijn progressieve geest die in de hemelen zijt, en het steekt dan dat Zwarte Piet 'm overleeft.

Slogra | 20-11-18 | 14:43 | 2

CU-hond Segers. Inwisselbaar voor al die linkse meuk lijsttrekkers van: D66, GL, PVDA, SP en PvdD

Tronald_dump | 20-11-18 | 14:49

"gemankeerde stadsmanager", +1!
Zwarte Piet de schoorsteen in en Segers de pijp uit, +1!
totaal +2!

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:58

Met zulke politici verdienen we ook niet beter. Blijf vooral stemmen op deze totale weggevers van wat onze voorouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Oh ja, ik kom uit het veen, mensen uit het westen hebben mijn voorouders vroeger schandalig lang laten werken voor een hongerloontje. Mag ik even vangen??

Willy Keutel | 20-11-18 | 14:43

Nou, toch eens en keer iets aardigs over de MP!

Einde van de Domheid | 20-11-18 | 14:42

Kappen met die shit, de intocht is geweest. Voor komend jaar: wat Klaas Dijkhof zegt. Als er nog een burgemeester is die volgend jaar de voor-of tegenstanders een demonstratiepodium geeft dan moet hij of zij op staande voet worden ontslagen wegens niet geschikt, zonder gebruik te maken van de riante wachtgeldregeling.

pibasso | 20-11-18 | 14:40 | 2

Dat zou top zijn zeg

Vlasbaard | 20-11-18 | 15:10

Het gaat pas interessant worden als de eerste Zwarte piet in het land wordt gesloopt door iemand uit het andere kamp . Dus over? It aint over till the fat lady sings..

dorstig! | 20-11-18 | 15:11

Interessante aan dit hele punt is dat de demonstratie vrijheid dus nooit gegarandeerd kan worden, en dat besluit men domweg op gemeente niveau. Daarom waren dit allemaal onzinnige vragen voor de b√ľhne.
Anders mag je dus ook overal, en anytime gaan bbq'en voor een mosq. maar ook dat is dus niet het geval.

Chemokar | 20-11-18 | 14:40

1 airfryer met wat hersenspinsels zet heel nederland op zijn kop, negeren die handel.

kneuterzak | 20-11-18 | 14:37 | 2

Ik verbaas mij ook over het enorme bereik wat die airfryer en zijn 14 kornuiten hebben..

Wijze uit het Oosten | 20-11-18 | 14:57

Idd de moeder negeren en 0,0 media aandacht zou helpen

Vlasbaard | 20-11-18 | 15:09

Hoor nergens dat de anti pieten alle vaders en moeders die zwarte piet geen probleem vinden tot racist bombaderen. Is dat niet een beetje racistisch. Een bevolking over 1 kam scheren omdat een meerderheid het niet eens is met hun mening. Verder zijn de pro pieten fout . Maar nergens wordt er gerept over het anti pieten kamp dat met botsplinters heeft gedreigt en ze ook vorig jaar zich niet hebben gedragen. Nee dat zijn volgens klaver allemaal engeltjes.Hun valt niks te verwijten. He waar ken ik dat ook al weer van. O ja daders die in de slachtoffer rol kruipen.

tweetybird | 20-11-18 | 14:37 | 1

wel verwoord en die Yasser Araf eh Klaver en zijn partij Geen Rechts is met robo Jetteket met zijn partij 666 sorry D66 zijn misselijkmakend geldt (met PVDA en PvD in hun kielzog)

ja-nee-misschien | 20-11-18 | 14:50
-weggejorist-
two ball cane | 20-11-18 | 14:36 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb het gevoel dat de liefde voor zwarte piet alleen maar wordt gebruikt om uiting te geven aan gevoelens die al heel lang onderhuids bij sommigen broeien.

kzegje | 20-11-18 | 14:36 | 2

Dat zeker. Net zoals Airfryer c.s. Sinterklaas misbruiken om uiteindelijk aan herstelbetalingen en onderwerping te komen, misbruiken anderen - burgers én voetbaltokkies - de kwestie om hun ongenoegen te uiten over de richting van ons landje.

Guido | 20-11-18 | 14:56

@Guido
Onderhuids gaat het iets sneller broeien wanneer er chemische stoffen in combinatie met alcohol zich op gaan hopen.Dat kun je aan meneer op de foto duidelijk aflezen.

kzegje | 20-11-18 | 15:31

Ze zijn nog niet veel wijzer en nozeler geworden in die Kamer. Wat een domme zevelaars, die met een harde plasser danwel soppend naar de microfoon lopen om maar wat te roepen,in de wetenschap dat de camera's nu niet alleen draaien, maar dat de beelden nu ook daadwerkelijk bekeken worden.

Guido | 20-11-18 | 14:35

Wat een zielige hypocriete kleuters weer.

Paaldanseres | 20-11-18 | 14:34

Ga die BS niet eens kijken, uiteindelijk gaan ze toch allemaal door de knietjes voor die NSB'er Rutte.

Bulls_On_Parade | 20-11-18 | 14:33

Rodt op, het hele gezeik wordt nu alleen gebruikt voor polletiek gewin.

Een paard | 20-11-18 | 14:32

Het is pas een kinderfeest als de Tweede Kamer is langs geweest.
De Tweede Kamer kijkt neer op de gemiddelde Nederlander, en vindt dat die "opgevoed" moet worden en "verheft" naar het niveau van de parlementariers zelf.
Welnu, ik ben een gewone Nederlander, en ik spuug op de Tweede Kamer, de dames en heren kunnen gezamelijk mijn kont kussen, nadat ze daar een oordelijke rij voor hebben gevormd, en daarna keihard de middelvingert krijgen om es aan te trekken. Het zal je regering maar zijn dit stelletje wereldvreemde vingerwappende trudtjes met hun debiele fatsoensagenda uit het jaar kruik. Wat mij betreft allemaal op een houtvlot de Noordzee op onder begeleiding van de vrolijke klanken van de marinierskapel. Opgetyft staat netjes!

En Mark, je moeder was een hamster, en je vader ruikt naar vlierbessensap !

www.youtube.com/watch?v=9GLCeL8qM-E

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:32 | 2

Dat doet deugd hé

kokenrel | 20-11-18 | 14:38

kokenrel | 20-11-18 | 14:38
Het gezamelijk verlaten van de Tweede Kamer op het Binnenhof , de tocht over de Scheveningse Weg onder luid gejuich van Het Volk, het arriveren op Het Strand, het betreden van Het Houtvlot, het Afduwen en Uitzwaaien, de marinierskapel en het vuurwerk erna, ik krijg er godverdomme gewoon driewerf zin an !

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:54

Ik zat net de comments onder het vorige stuk hierover nog eens door te kijken, angstaanjagend idee hoeveel reaguurders dit soort zuiver racistische haatshit prima vinden als het hun doel dient, namelijk "de tegenstanders" (KOZP in dit geval) tegenwerken.

Ironisch genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die waarschuwen voor de islam, omdat "de gematigden de extremisten zullen ondersteunen als de tijd daar is".

Al dit volk in het Markermeer, vrij naar een andere oudgediende.

An die ARBEIT | 20-11-18 | 14:31 | 15

@tweetybird | 20-11-18 | 15:16 Ik reageer in de regel niet op mensen die mijn politieke ori√ęntatie denken te kunnen doorgronden op basis van √©√©n enkel onderwerp maar ik maak een uitzondering:

Google eens "Whataboutism".

An die ARBEIT | 20-11-18 | 15:25

@tweetybird | 20-11-18 | 15:16 Of ach, fuck het, ik heb de tijd.

Ten eerste: Leer schrijven. De huisregels zijn vrij duidelijk als het gaat over correct Nederlands, meen ik.

Ten tweede: Waarom kan ik aan de ene kant uiten dat deze mensen racistisch tuig zijn en aan de andere kant uiten dat KOZP uit racistisch tuig bestaat? Het één sluit het ander niet uit.

En daarnaast: Als je zo'n problemen hebt met het feit dat KOZP uit racisten bestaat, zou je het dus met me eens moeten zijn in het feit dat deze blanke racisten net zo hard bestreden dienen te worden.

Echter, je woordkeuze en begrip van de Nederlandse taal doen we vermoeden dat deze reactie verspilde moeite mijnerzijds was.

An die ARBEIT | 20-11-18 | 15:28

"God behoede mij voor mijn medestanders." Ik weet zeker dat iemand die uitspraak ooit heeft gedaan, maar googelen levert niets op. In elk geval: ik vind het fijn als mijn standpunt wordt gedeeld, maar liever niet door iemand die "stinkhoer" roept.

MAD1950 | 20-11-18 | 20:05
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik haak af, krijg alleen maar zin in een allesvernietigende burgeroorlog, gewoon, om eindelijk eens van het gezeik af te zijn.

En daarmee schiet ik toch eigenlijk wel in mijn eigen voet, want zonder die tv/internet is het leven best wel leuk.

Abject | 20-11-18 | 14:30

onzin klaver, veel kozp tjes waren het niet eens met hun plekje. En het maakt alles en iedereen z'n moeder uit voor racist. Wie is hier nu de racist?

Chemokar | 20-11-18 | 14:29 | 1

In Tilburg is KOZP zelfs na een klein uur al vertrokken, omdat ze de plaats die hun was toegewezen niet goed vonden. Er waren geen kinderen in de buurt die ze konden treiteren.

MAD1950 | 20-11-18 | 19:53

Oh, wat een circus. Bij het ene antwoord denk je: goh, Markie snapt het. Bij het andere: nee, hij snapt het toch niet.
Het. Is. Aan. De. Burgemeester.

Dijkhoff heeft gewoon gelijk. Laat burgemeesters geen demonstraties toestaan bij een openbare manifestatie tegen die manifestatie. Dan breng je namelijk de openbare veiligheid in gevaar. Zo simpel is het.
En nee, dat is geen beperking van de vrijheid van meningsuiting, dan kan namelijk iedereen gewoon zeggen wat hij wil, schrijven wat hij wil alleen niet op de specifieke plek op een specifiek moment.
En geen enkel recht is absoluut. Ook het demonstratierecht niet. Je hoort nu alle deugpartijen pleiten voor een absoluut recht op demonstreren.... (behalve Pegida, hooligans, NVU, blokkeerfriezen of zo.)
En opeens zijn de Kick Out Zwarte Piet ‚Äúvreedzame demostranten‚ÄĚ. Demonstranten onder naam ‚ÄúKICK OUT‚ÄĚ zijn niet vreedzaam, Jesse. Lul.

Stormageddon | 20-11-18 | 14:29 | 3

Inderdaad, genoeg mogelijkheden om ze ver weg van de intocht op een industrieterrein te zetten.

knutsel_ | 20-11-18 | 14:40

Sterker nog. Een demonstratie kan weldegelijk verboden worden. Een gemeente kan zeggen dat ze niet genoeg politie hebben op dat moment om alles in goede banen te kunnen leiden. Ze liegen daarover niet. Want probeer maar eens aangifte te doen.Ze hebben nooit tijd want personeel tekort.Probleem opgelost. Geen demonstraties meer op kinderfeestjes.

tweetybird | 20-11-18 | 14:46

Ik organiseer morgennacht een demo met illegaal vuurwerk voor het Behoud van deze traditie bij Oud & Nieuw, naast Artis. Of een AZC.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:22

Wybe Wabes Abbema | 20-11-18 | 14:18 | reageer |
Werken? Liever kapitaliseren die lui om hun huidskleur. Boehoe mijn betoverovergroot vader is slaaf geweest boehoe boehoe. Nou van mijn vaders kant waren het horigen in een generaliteitsland en van moeders zijde lijfeigenen in het gemeentebest van Polen-Litouwen. Boehoe boehoe Rutte en Poetin doe eens betalen.

Zatkniss | 20-11-18 | 14:29 | 2

Inderdaad, dat is de juiste reactie !

aamert | 20-11-18 | 14:38

Ja, ze denken dat we hier 1000 jaar Algemeen kiesrecht vieren i.p.v. 100.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:16

Ja, ja de maat wordt gemeten zodra het (extreem) links uitkomt. Foei, foei, foei witte enge mannen. Deze pro zwarte piet acties wachten ze al jaaaaaaren op. Nou is het toch nog gelukt om de leeuw uit zijn kooi te drijven.
3,2,1 racisme kaart hotsjee!!!

Vlasbaard | 20-11-18 | 14:28

Bloed kookt, tijd om PORNHUBB te bekijken.

Gokmaar | 20-11-18 | 14:25

Sodemieter toch op, vrijdag is het Black Friday.

bekijk_ut | 20-11-18 | 14:25

De hele linkse kliek die geen zwarten meer wil zien bij Sinterklaas. Het blijft een vreemd volkje met hopen idee√ęn die gewoon haaks op elkaar staan.

2voor12 | 20-11-18 | 14:24

Ach, wederom een voorspelbaar toneelstukje in het tweedekamertheater. Deugdemo.

Schmalz | 20-11-18 | 14:22

Heeft DENK het al over extreem rechts?

Chemokar | 20-11-18 | 14:20

De pro-zwartepietersvooroordelen worden nu weer helemaal bevestigd, het zijn racisten en kaaskoppen en in verhouding met de anti-zwartepieters is deze laatste groep best wel oll korrect.

Ik hoorde laatste Airfryer zeggen in een interview in Leeuwarden dat in zijn kennissenkring een hoop mensen zijn die als kind al worden gediscrimineerd en dat het inderdaad begint bij de Zwarte Pietentraditie. Daardoor zijn we als Nederlander geindoctrineerd om te discrimineren en racistisch te worden. Vervolgens worden dezelfde kinderen volwassen en vinden die mensen met een donkere huidskleur maar niks en minderwaardig en mogen ze niet bepaalde banen krijgen enzovoorts, want dat komt voort uit Zwarte Piet.

Misschien heeft dat niet aan een baan komen of uitgesloten gevoel krijgen helemaal niets te maken met de kleur maar simpelweg met de werkhouding? Volgens mij is dat het hele wezen van dit probleem. Daar wordt misschien op gediscrimineerd dat men je afkeurt als je na een tijdje niet je werk goed doet, maar dat geldt voor een blanke hollander net zo goed.

Wybe Wabes Abbema | 20-11-18 | 14:18 | 1

Het is tijd dat zwarte Nederlanders die regelmatig over vermeend racisme beginnen starten met emanciperen: Stop bij elke tegenslag naar je eigen huidskleur te kijken maar besef dat tegenslag van alle tijden en van alle volken is geweest. In negen van de tien gevallen zal de oorzaak van de tegenslag op een andere manier beter te verklaren zijn. Pas als je dat beseft kan je er wat aan gaan doen anders dan in je zelf opgelegde onmacht te gaan zitten bedruipen.

Sqbar | 20-11-18 | 14:29

Wie tegen Zwarte Piet denkt te moeten optreden vanuit modern-linkse onderbuikgevoelens staat aan de foute kant van de geschiedenis. Deugen doet deze sujet dan wel weer. Enorm Deugen.

Beroepsnegers neem ik niet eens echt kwalijk dat zij van hun huidskleur een blanco creditcard maakten, af te lossen door de samenleving. Het Deugende linkse/globalistische tuig smijt ze met ons geld om de oren wanneer zij hun partner willen zijn in den strijd tegen onze samenleving.

Jan Passant mk2 | 20-11-18 | 14:18

Mijn vragen aan Rutte:
Wat gaat u doen aan extreem linkse bedreigingen?
Bent u met mij eens dat de doodsbedreiging uit de extreem linkse hoek komen?
Wat gaat u doen om het demonstratierecht van Pegida voor Moskeeen te waarborgen?

Zatkniss | 20-11-18 | 14:17 | 1

Pegida werd gisteravond op RTL gewoon meedere keren extreem-rechts genoemd.
Het kan gewoon allemaal tegenwoordig

2voor12 | 20-11-18 | 14:28

Heb het niet gevolgd maar is er ook gevraagd
- waar een terreurdreiger erover sprak dat onschuldige kleine kindjes onder de botsplinters zouden komen te zitten?
- waar gedreigd is door een andere terreurdreiger om de Sint te vermoorden?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Niet om welke indruk dan ook te willen wekken dat ze in de regering en de TK discrimineren.

langzullenweleven | 20-11-18 | 14:16 | 1

Dat ging Rutte niet herhalen, moesten we zelluf maar in de krant teruglezen.

Mammeloe | 20-11-18 | 15:13

Pinokkio ruttegraat is al weer af. Met vrienden van mij. Ruttegraat heeft maar 1 vriend. En dat is jort naar de kelder. Vraag het maar aan jort.

tweetybird | 20-11-18 | 14:16 | 2

Ho, ho,
Je vergeet Gordon !

Wijze uit het Oosten | 20-11-18 | 14:54

Gordon is een vluchtige kennis. Die wipt in en uit.

tweetybird | 20-11-18 | 15:33

Het is ook raar dat de politiek steeds roept dat zij zich er niet mee horen te bemoeien maar dat juist wel doen. Namelijk door hordes schreeuwers tussen de kinderen te zetten. Dit doen de door ons ongekozen burgemeesters van diezelfde partijen.
Ook wordt er steeds gezegd dat we dialoog moeten aangaan maar ondertussen hebben we regenboog- en stroopwafelpieten gehad, en nu roetveegpieten. Het dialoog wordt dus als soort afleiding wel gevoerd maar ondertussen wordt er ook van alles al aangepast waar volgens mij de meeste het totaal niet mee eens zijn. Ik vind dat ze de opstand puur aan zichzelf te danken hebben want de burger heeft niet echt een andere keus meer.

Geen01 | 20-11-18 | 14:16 | 2

Men heeft het in nederland over 2 groepen de mensen die anti zwarte piet zijn en zij die re voor zijn.
als ik kijk naar het aantal demonstratie's,waren er ongeveer 15 en het aantal anti zwarte pieten demonstranten perdemonstratie ,kom ik op 15 x ongeveer 29 = in totaal 300 mensen die het sinterklaasfeest zo ongeveer in heel nederland verpesten.
is dit democratie.
ik denk dat in een democratie het meeste stemmen gelden geldt en dat dit nu voor eens en altijd uit de wereld moet.
demonstreren mag ,maar niet in de 3 uren dat een intocht duurt.

hendrikuss | 20-11-18 | 14:20

Er is elk jaar een breed scala aan intochten dus iedereen kan kiezen waar hij heen gaat. Ga dan niet naar de feesten die je juist niet leuk vind om daar te zieken. MultiCulti is ook life and let life.

Geen01 | 20-11-18 | 14:28

Nou kijk ik geen nieuws, maar ik twijfel toch wel heel erg of er daadwerkelijk hitler groeten zijn geuit tijdens die demonstraties. Heeft iemand daar beeld van?

Lochos | 20-11-18 | 14:14 | 3

Ik heb dat hele zooitje bekeken, maar geen hitler groet gezien, alleen iemand die met gestrekte arm een bierblikje richting die tyfus kop gooide..

Gokmaar | 20-11-18 | 14:18

Geen hitlergroet maar onderdeel van een lied dat een klein kind verkleed als Zwart Pietje aanhief, er was een dansje bij met de arm omhoog. De man achter deze geframede man steekt ook zijn arm uit en wijst erbij.

kleurdoosje | 20-11-18 | 16:35

Er zou ook met bananen zijn gegooid en er zouden racistische spreekkoren zijn geweest . Behalve 5 mensen die "hoer van de zwarte" of iets dergelijks roepen klopt er niets van de spreekkoren. Bananen heb ik helemaal niet gezien. Bij het hitlergroet verhaal gaat het waarschijnlijk om een foto van vice. Maar wat die man nu precies met z'n arm doet of bedoeld is van een foto niet duidelijk te zien video-images.vice.com/_uncategorized/...

cheops | 20-11-18 | 17:27

"Vrienden van mij".
Nu weet je zeker dat Rutte liegt.

spanarchist | 20-11-18 | 14:14

Wat een galbak is het ook he, alle tegen demonstranten wegzetten als dronkaards en snuivers..walgelijke vent is het ook die grutte

Gokmaar | 20-11-18 | 14:14 | 1

Tsja dat beeld zal beklijven maar dat had ik gisteren al gemeld.
Die tokkie Jan is het nieuwe boegbeeld van de pro-pieters.
Gefeliciflapstaart!

Berbaar | 20-11-18 | 14:24

Best wel grappig dat je zo'n '66-kereltje hoort vragen: "Staat de premier, zonder welke nuance dan ook, vóór de vrijheid om te demonstreren?" D66 doet alsof alsof demonstreren niet meer mogelijk is, wat een smerige voorstelling van zaken.
Overal in het land waren KOZP-demonstraties, al jarenlang, en overal konden zij dat doen zonder aangevallen te worden. Er zijn hooguit wat kleine incidentjes geweest richting de KZOP-figuren zoals wat woordenwisselingen, maar verder prima verlopen (ik bedoel: er is niemand mishandeld of zo). Het zijn uitgerekend de KOZP-mensen die provoceren en de openbare orde verstoren. Waarom hoor je daar niemand over? En waarom horen we D66 niet als ongure clubjes als Pegida demonstreert of een bbq organiseert en wordt weggejaagd door gekwetste mohammedanen.

LaatsteAvondmaal | 20-11-18 | 14:14

Zeker, zekerj zekerj... Kan niemand die sp-pik uitleggen (in de video) dat je een jounalistenstelling nooit moet bevestigen? Leeghoofd.

Jos Tiebent | 20-11-18 | 14:14

Jan paternotte d666, MP, wat gaat u doen aan de mensen die een hitlergroet deden, worden deze zwaar bestraft???

Wtf, waarom ligt de focus op een paar man die uit ontwetenheid en frustratie een hitlergroet uitbrengen. Terwijl miljoenen Nederlanders helemaal klaar is met dat KOzp.

Schraapmaad | 20-11-18 | 14:13 | 3
-weggejorist-
jongenvandebontekoe | 20-11-18 | 15:18

Klopt @jvdbk. De Pro-Zwarte Piet demonstranten in Eindhoven deden hun arm omhoog toen dat als Zwarte Piet verkleedde jongetje begon te zingen. Net zoals je dat ziet bij popconcerten dus niks geen hitlergroet.
Maar ik dacht wel meteen: Dat gaat dat tuig misbruiken. Die gaan er een hitlergroet van maken, en zo geschiedde.

Marie Curieux | 20-11-18 | 16:10

Radio 1 zojuist bij Vara-vakkenvulster Veenhoven; chchchchristen Gert Jan Segers die vrolijk mededeelt dat Zwarte Piet einde werk is in dit land, je moet maar onnozel geboren en opgegroeid zijn, allemaal zo triest van die nep-deugers die zich door 25 criminele beroepsklagers laten elimineren, nou; deze niet.

hagelkruis | 20-11-18 | 14:13 | 2

LOL. Inderdaad ja, Segers die zich plots druk maakt om gevoelens van andere mensen. Tenzij het om gevoelens gaat van mensen die 'van de verkeerde mensen houden" conform de levensovertuiging van diezelfde Segers. Dan mag je die gevoelens van een grote groep personen zonder probleem opzij schuiven en zelfs botweg discrimineren volgens het morele kompas van Gert Jan.

Wolveshead | 20-11-18 | 14:35

Ik ben benieuwd hoe segers zou reageren als we zeggen dat zijn religie einde werk is. Want als we het gaan hebben over iets waar discriminatie hoog in het vaandel staat is het wel bij die religeuse knakkers. En dan bedoel ik niet dat ze discriminatie tegen gaan maar ze het met hand en tand verdedigen om het in stand te houden.

tweetybird | 20-11-18 | 15:39

Eén tweetje tussen Rutte en Paternotte.

spanarchist | 20-11-18 | 14:11

Politiek Den Haag mengt zicht lekker in de onbelangrijke zaken, zodat meer belangrijke zaken verdwijnen op de achtergrond.

baskb | 20-11-18 | 14:10

Feitenvrij debatteren?

kweethetooknietbeter | 20-11-18 | 14:09

Cultuur is van het volk, niet van de politiek. Dus Rutte, hou je harses nou maar. En verdwijn in de vergetelheid.

Schraapmaad | 20-11-18 | 14:09 | 1

De cultuur mag van het volk zijn, maar de politiek heeft wel degelijk een rol in het handhaven van de openbare orde.

Het Vragevuur | 20-11-18 | 14:33

aDolf Jansen is een opportunistisch trudtje die links lult en rechts vult, Sibbel is gewoon rechts maar mocht met aDolf mee centjes verdienen. Als nummer relevanter dan het hele U2 repertoire, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:16

your right Kaasridder

horsteknots | 20-11-18 | 14:32

De Briemusketier | 20-11-18 | 14:16
Gelukkig, toch niet eentje die dat eeuwige mantra herhaalt. Lebbis solo heeft hele goede shows gehad met meningen over het klimaat en vegetari√ęrs die hier met instemming ontvangen zouden worden.

spanarchist | 20-11-18 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles wat Nederlands is eruit flikkeren en laat de 1 miljoen afrikanen maar komen kan niet snel genoeg gaan , de verzorgingsstaat snel op nul zetten doet goed .

Jetstream | 20-11-18 | 14:04

Ik las Rutte in het vagevuur omwille van de zwarte piet.

Vanilla | 20-11-18 | 14:02

gaan mensen nou zien dat je niet op GroenLinks moet stemmen?

oorwormpie | 20-11-18 | 14:02 | 1

Links blijft links stemmen.Zijn ze teleurgesteld in Pva stemmen ze d-66 of Groen links.
Links en extreem links zijn beter georganiseerd.Krijgen veel subsidies en aandacht in linkse kranten en NPO.

Lilia2 | 20-11-18 | 15:01

Al die reacties op de Jezias Klaver zijn erg vermakelijk

IkWilOokWatZeggen | 20-11-18 | 14:01 | 1

Ja, die doen me deugd.

Carmelita | 20-11-18 | 15:28

Weg ermee en neem kerstman ook gelijk mee.
Meer meer meer open grenzen en gelijk tekenen.

rein9576 | 20-11-18 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken