Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kudt. Sterk argument tegen GeenPeil stemkastjes

Beetje laat, maar toch.

ALLES IS TE DUUR! MAAR ALLES MOET GOEDKOPER! EN WE WILLEN NIKS INLEVEREN!

Zorg wordt onbetaalbaar. Ra, ra, iemand nog vragen? (Via de onvolprezen voxpopper Roel Maalderink).

Reaguursels

Inloggen

Zorgkosten moeten we drukken door farmaceutische middelen Europees in te kopen. Als één markt te werk gaan. Dan kunnen we veel betere prijzen afdwingen. Nu heeft de farmaceut nog altijd de overhand in de onderhandeling. Wij zijn van hen afhankelijk voor het medicijn. Met een grotere markt zijn zij van ons afhankelijk als afzetmarkt.

paulpils | 18-11-18 | 18:28

Kijk naar engeland daar is de gezondheidzorg nagenoeg gratis
Ook de medicijnen als je iets meer verdiend moet je €7.50 betalen per medicijn.
Dat betaal je hier voor de voorlichting over de bijsluiter.
Ook zo grappig de apothekers wilden meer geld Daarop bedacht het kartel zieken verzekeringen dit systeem.
In engeland worden de kosten door de belasting betaler opgebracht.
Spanje ging vorig jaar met een kennis naar het ziekenhuis bij alicante.
Dat is zeker een bezoek waard wat ik daar gezien heb er kwam een ziekenauto aanrijden de patient werd uitgeladen en tegelijk kwam de familie ook uit de bus.
De eerste hulp zaten toch zeker wel 30 man wat die allemaal mankeerden?
Het toilet in de wachtkamer de deurkrukken hingen er los bij in het toilet
was de deksel er af de plensbak moest je met de hand in om hem te activeren
wasbak was nog heel maar de spiegel was weg.
De stank viel mee maar je stond wel met je voeten in de pis.
Maar in spanje betaal je ook weinig voor de zorg.
Wij betalen de hoofdprijs sinds het kartel zijn werk doet worden de kosten alleen maar duurder in het begin hadden we nog bonus malus
een opmerking van wiegel was dat zal niet lang duren nu is het alleen maar malus.
Hoe kan het zo snel veranderen medicijnen komen o.a uit china bij bezoek aan de apo krijg je vrij regelmatig een goedkopere soort ja er zitten wel de zelfde stofjes in de zogenaamde generieke stofjes de klachten van de burgers nemen overhand toe
Wil je toch je eigen medicijn moet je de meer kosten bij betalen.
Het wordt tijd dat er een overheid komt die zoals vroeger de ziekte kosten beheerd terug naar het ziekenfonds oude stijl.

soledad | 18-11-18 | 14:53 | 1

1. Engeland heeft een dramatisch systeem.
2. Zo lang er geen aantoonbaar verschil is tussen dezelfde medicijnen met een ander naampje mag je er inderdaad zelf voor lappen.
3. Ziekenfonds levert niet veel op. Zorginstituut Nederland beheert de kosten al 'oude stijl'. Een ziekenfonds laat u net zo goed zelf lappen voor uw merknaampje

paulpils | 18-11-18 | 18:21

Een kartel verzekeraars waar je als klant verplicht aan moet betalen. De inning bij achterstanden is uitbesteed aan de overheid. Als je een beroep op je verzekering doet moet je betalen. Welke idioten hebben dit bedacht en verkocht als marktwerking?

Mammeloe | 18-11-18 | 13:41

Tja, als al die over ziektekostenvergoeding klagende paupers een kapotte WA-verzekerde auto hebben, betalen ze zonder morren de torenhoge rekening. Is hun veel te grote hond ziek? Geen geldbedrag is te groot om het beestje van een spuitje te redden. Sigaretten 8 euries per pakje? Gerookt zal er worden, al moet er een persoonlijke lening voor afgesloten worden.
.
Maar o wee als ze een aspirientje of een likdoornpleister nodig hebben, dan moet alles tot de laatste stuiver vergoed worden.

Brou Is Back | 18-11-18 | 12:56

Zorg is helemaal niet duur, het is een koopje. Een paar dagen in het ziekenhuis, kan iedereen gebeuren, kost duizenden euro's. Sommige scans kosten tienduizenden, er moet altijd personeel aanwezig zijn. Heb na een zware hersenschudding (echt kut) weken daar gezeten, supergoed. Lief personeel, eten was prima, geen klachten van mij. Ik wil niet weten wat dat allemaal eigenlijk gekost heeft

Bokito ergo sum | 18-11-18 | 09:15

Zorg kan stukken goedkoper door apotheken buiten spel te zetten die een flinke winstmarge hanteren en gewoon medicijnen thuisbezorgen via post vanuit centraal magazijn of afhalen op ziekenhuis. Door specialisten in dienst te nemen ipv op zzp maatschap constructies voor 4 ton per jaar etc.

TilburgDeGekste | 18-11-18 | 05:00 | 1

bol.com een apotheeklicentie geven?

paulpils | 18-11-18 | 18:25

140 euro premie plus 32 euro eigen risico per maand - dat hakt erin.

Rutte zegt dat het volgend jaar beter wordt voor de burger--> geloof er geen snars van.
Duurdere levensmiddelen door de BTW verhoging, meer geld voor stroom, gas en water... en een flesje bier in de winkel wordt 10 cent duurder.
Denk dat veel mensen het moeilijker krijgen.

sociaal_econoom | 18-11-18 | 02:17 | 1

Heeft Rutte wel gelijk in. Dan stempt iedereen PVV of FvD, doekt Rutte de boel op, rent naar Brussel en wordt hier alles beter

Kopieerapparaat | 18-11-18 | 10:05

Heb een av top verzekering, en betaal me scheel, ga nooit naar een arts, maar ja ben ook een hollandse vent, maar die vrijmibo zit me dwars, dat zou vergoed moeten worden, dat kijken gaat je niet in de koude kleren zitten, iets met na zorg.

westcoast | 18-11-18 | 02:07

Ondanks dat ik in de energiebranche werkzaam ben (kan net zo goed een andere branche zijn), vind ik dat deze te monopolistisch/oligopolistisch van karakter zijn, dat de burger bij liberalisering geen baat heeft. Neem bijvoorbeeld de zorg. Volgens mij is iedere Nederlander 50 euro per maand kwijt aan adviesbureautjes i.p.v. aan daadwerkelijke zorg. Daarvan verdwijnt de helft weer in de schatkist (sjah belastingdienst, tenzij kantoorkosten) terzijde.

klowiepowie | 18-11-18 | 01:27 | 1

Verplicht klant en weinig aanbieders. Wat gaat er dan met de prijs/premie gebeuren??

klowiepowie | 18-11-18 | 01:30

Zorgverzekeraars hebben zat in hun reserves. We betalen premie om zorg te krijgen, niet om een beleggingswereldje te financieren.

GroetenVanUrk | 17-11-18 | 23:31

rietpetiet

henniebal | 17-11-18 | 21:46

@Rommelende Onderbuik | 17-11-18 | 20:53
Zeikstraal, of begrijpend lezen is je nooit bij gebracht of .............. zo klaar met onderwijzers types, de groeten aan mevr. Marijnissen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 21:01 | 2

U heeft een kwade dronk?
Ik vraag u alleen om wat verduidelijking. Uw nickname suggereert bepaalde kwaliteiten en vaardigheden -die u klaarblijkelijk dus niet heeft.
Jammer! Een adviseur die niet kan uitleggen waarom hij wat adviseert, is niet meer dan een praatjesmaker.

Rommelende Onderbuik | 17-11-18 | 21:21

Niet naar je onderbuik luisteren eerst lezen dan zeiken.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 22:06

Voor duizenden euro's per jaar uitgeven aan vakanties, uiteten, schoonheidsbehandelingen, tatoeages en telefoons en dan maar klagen als ze een paar tientjes bijdrage voor hun eigen gezondheid moeten betalen.

Bijna kwart miljoen betaalt geen zorgpremie, 4 miljoen huishoudens toucheren zorgtoeslag en de netto-belastingbetaler past elk jaar uit de algemene middelen minimaal 50% van hun totale zorgkosten bij.

Joris Beltsin | 17-11-18 | 20:50

NRC Nepnieuws Rotterdamse Courant,
Jullie hebben Omtzigt buitenspel gezet, who cares wat jullie schrijven!

Einde van de Domheid | 17-11-18 | 20:34

Ik hoor het hem nog zeggen die Hoogervorst op de vraag wordt de zorg in de toekomst duurder? Nee, was het antwoord van hansje, het wordt niet duurder.
Typische vvd leugen, alweer.

BerryCitroen | 17-11-18 | 20:21 | 1

Hansepans, de gelegitimeerde droplul is de baas van een vage, uiteraard, overheidsclub in Londen, 7 ton per jaar plus wat er allemaal bijhoort voor de NL dorpsgek.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 20:56

Knettergek word ik ervan, mensen die denken dat shit gratis is/ zou moeten zijn, zoals de mensen in dit filmpje en een vrij groot gedeelte van de reaguurders hieronder. De zorg wordt duurder omdat ze beter wordt; mensen leven langer en hebben meer en vaker zorg nodig. Dat langere leven wordt weer veroorzaakt door die betere zorg. En ergens gaat dit knellen omdat steeds meer mensen zorg zien als een basisrecht waar ze niets voor hoeven te doen. Alsof artsen voor niets werken en ziekenhuizen door elfjes gebouwd worden... Wake-up! Als je een hernia hebt ( reaguurder ergens hieronder) heb je gewoon pech. Wees blij dat je in een land woont met goede zorg, waarin je alleen je eigen risico af hoeft te tikken waarna de rest van de mensen je rug dekt (hihi).. Maar wel lekker klagen verder. Als je in een of andere bananenrepubliek was geboren zou je echt de lul zijn, maar hier in NL fixen we het gewoon voor je, en voor ons allemaal. En voor elke jan lul die niet mee wil betalen maar wel de voordelen wil, want zorg is toch gratis / graties???

MemaMeister | 17-11-18 | 20:03 | 4

@CobyG Haha, weet je met hoe weinig die asielzoekers zijn? Laatste getal dat ik kon vinden was over 2015: 130 miljoen aan zorgkosten voor asielzoekers, op 95 MILJARD euro totaal aan zorgkosten.
Verder heeft bijna geen één zorgverzekeraar aandeelhouders, en áls ze die al hebben, keren ze geen winst uit.
En over die reserves: ja, die zijn er, en die zijn volgens velen te groot, en maar ze krimpen in 2017 en 2018 wel, juist omdat de verzekeraars bang zijn de premies te laten stijgen. En stel dát ze ze terugbrengen naar het vereiste niveau, dan krijgt elke burger eenmalig minder dan 200 euro terug, 't is ook niet of dát nou het grote verschil maakt.

Diewijfvandielange | 17-11-18 | 21:39

@Diewijfvandielange
Goed gezegd!

henniebal | 17-11-18 | 21:47

De zorg wordt vooral duurder door de pharmaceutische industrie. De prijzen en winsten die er worden gemaakt op medicijnen zijn gigantisch. Totale onzin dat het duurder wordt omdat het beter wordt. Nog nooit zulke kul gehoord. De zorg was 30 jaar geleden ook goed, men deed wat men kon en wist. Net als nu. En ouder worden we helemaal niet, dat is een grote leugen.

pjisonline | 18-11-18 | 08:01
▼ 1 antwoord verborgen

Afsluitend over de Zorgverzekering 2019 van www.drbv.nl , op die site probeert een ervaren Zorg adviseur e.e.a. uit te leggen en wel met een oprechte insteek.
Volgt er bakken kritiek, tijd om het Ziekenfonds terug in te voeren, wat een betweters hangen hier rond, niet normaal.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 19:58 | 4

@Mijzelf toevoeging: je bent in Denemarken overigens alleen redelijk goed verzekerd wanneer je een arbeidsinkomen of pensioen hebt.

Koekkeloere | 17-11-18 | 20:03

Koekkeloere | 17-11-18 | 20:01
Ah ja Denemarken. Het land waar de belastingdruk het hoogste ter wereld is.

Joris Beltsin | 17-11-18 | 20:19

Joris Beltsin | 17-11-18 | 20:19
Merk er niets van. De salarissen hier zijn minimaal een derde hoger. En de werkdruk is er bijna niet. Mensen gaan altijd tevreden van- en naar het werk.

Koekkeloere | 17-11-18 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

@Trans_Fimmermans | 17-11-18 | 18:18
Dat is juist wat je niet moet doen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 19:50

Er zijn zat redenen dat de zorg steeds duurder wordt:
- Zorgmanagers. Baan lijkt op die van een ambtenaar, salaris lijkt op die van een ondernemer.
- Gratis zorg voor asieleisers uit landen zonder medische zorg. Er is dus een hoop achterstallig onderhoud, en het asiel is nog niet eens toegekend, ze zitten nog in de procedure
- Kwakzalverij vergoed door de aanvullende verzekering maakt het geld op voor behandelingen die wel bewezen zijn.
- Misbruik, zwemmen met dolfijnen op de Antillen voor autistische kinderen en de rest van de familie mag mee.
- Veeleisende patiënten, hebben wat over een experimentele behandeling gelezen en willen dat nu ook.
- Overhead, er zijn te veel zorgverzekeraars, die allemaal een kantoor, directie, administratie en marketing hebben.

Osdorpertje | 17-11-18 | 19:48 | 1

Je vergeet nog:
- nieuwe methoden en technieken en we geen serieuze afweging durven te maken over wanneer het gewoon te duur wordt
- farmaceutische industrie die uitvindingen uit de wetenschappelijke wereld (dus grotendeels al betaald met publiek geld) opkoopt en er vervolgens dikke winsten op gaat maken
- juristen. Die werken ook niet gratis, maar hard nodig bij alle onderhandelingen tussen zorgverzekeraars en ziekenhuizen.

vrijstijler | 17-11-18 | 20:32

Een beetje domme mensen uitlachten. Gaaf hoor.

DebraCadabra | 17-11-18 | 19:37

Ik Ben nooit ziek.

Mark_D_NL | 17-11-18 | 19:34

'Wie niet tevreden is, hangt zich maar op', (Reve). Nogal kras, maar de pil van Drion moet zeker in het basispakket, zodat querulanten eindelijk van een rustige, welverdiende dood kunnen gaan genieten. Wat een besparing en wat een vermindering van - al dan niet vermeend - menselijk leed.

gestoptmetroken | 17-11-18 | 19:22

Te merken is dat dit soort onderwerpen door bepaalde topreaguurders gemeden wordt als de pest. Jammer hoor :)

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 19:15 | 9

lingo star | 17-11-18 | 19:29
Voor mensen als jij die nergens in geloven en schijt hebben aan de wetten, moet er in dit leven maar een vorm van genoegdoening komen om leed van anderen te compenseren..
Dat is redelijk.

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 19:36

Ik herken me hier totaal niet in kalkbeest, wat loop je nou te bazelen? Wees matig met drinken.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 19:52

lingo star | 17-11-18 | 19:52
Jouw mening is niet van belang.

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 20:23
▼ 6 antwoorden verborgen

We hebben marktwerking in de zorg. Een markt werkt op vraag en aanbod en andersom. Dus het aanbod is er en de vraag wordt groter, tel daarbij op dat iedereen verplicht zorgverzekering moet betalen tjsa, dan gaat de vraag het aanbod ver overstijgen, "ik betaal er voor dus dan moet er ook iets geboden worden". Logisch dat de zorg steeds duurder gaat worden en de zorg klant steeds veel meer wil. Onbetaalbaar wanneer we op deze manier doorgaan hiermee.

Toetsiemonster | 17-11-18 | 19:06 | 1

Niet iedereen dient verplicht zorgpremie te betalen.

Kaas de Vies | 17-11-18 | 19:16

Iemand zei eens tegen mij: "Gewoon je eigen risico op maximaal zetten. Bespaar je toch mooi een paar tientjes. Dat uitgespaarde bedrag stop je in een oude sok. Moet je het gebruiken voor de eigen risico, heb je het achter de hand. Heb je het niet nodig dan heb je dat mooi uitgespaard." Of het verstandig is, weet ik niet.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 18:57 | 3

Dat werkt misschien als gezond bent. Ben chronisch rugpatiënt doordat de medici mij niet aan een hernia wilden opereren. Ik ben mijn huidige eigen risico elk jaar al kwijt en het is voor mij dan ook geen eigen risico maar verkapte premie.

Fedde71 | 17-11-18 | 19:06

@fedde71 rot om te horen.
Daar in tegen heb je alle zorg die je nodig hebt voor dat bedrag.

Cable | 17-11-18 | 19:23

Nou lekkere zorg wanneer ze je niet willen opereren en je dag in dag uit pijn lijdt. Echt geweldig hoor.

Lupuslupus | 17-11-18 | 19:31

De gemiddelde Nederlander is vrij dom als dit filmpje de gemiddelde Nederlander weergeeft.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 18:55 | 2

Nee, hoor; domme vragen stellen is domme antwoorden krijgen.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 19:00

Dat zijn juist de beste vragen, die pijnlijk duidelijk maken dat de gemiddelde burger niet in staat is belangen af te wegen. Dit filmpje laat zien dat ze dat al niet eens kunnen als het gaat om hun éigen belangen, het belang van een ánder legt al helemáál geen gewicht in de schaal.

Diewijfvandielange | 17-11-18 | 21:43

Wat steeds vergeten wordt (ik vermoed boosaardig verzwijgen) is, dat iemand met een laag inkomen, zorgtoeslag krijgt. Op een basispakket van € 120, is dat `€ 95. Iemand met een laag inkomen, betaalt dus in feite € 25 per maand. Kan hij/zij als hij/zij zou willen, iedere dag (gratis) de huisarts bezoeken. Zelfs met het eigen risico van € 385 is dit mondiaal gezien, nergens zo goed geregeld. Misschien wat gezonder eten, en wat meer bewegen?

Poso | 17-11-18 | 18:52 | 5

Als je het een beetje handig aanpakt met collectiviteitskorting en eigen risico op maximaal, betaal je 75 euro per maand. Maximale zorgtoeslag is 94 euro per maand. Dan kan je dus mooi elke maand bijna 2 tientjes in je eigen zak steken. Moet je wel een laag salaris hebben en nooit zorg nodig hebben.

vrijstijler | 17-11-18 | 20:38

@Koekkeloere | 17-11-18 | 20:13:

Je lijdt duidelijk aan de klaagziekte.
Ga eens buiten je dorp kijken hoe de wereld er uit ziet en breng eens een bezoekje aan een ziekenhuis in het buitenland.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 21:14

@Koekkeloere Wat een gelul, voor die 25 euro krijg je zo'n beetje de beste zorg ter wereld, of het nou om een gebroken been of een hersentumor gaat, alleen de eerste 385 euro betaal je zelf.

Diewijfvandielange | 17-11-18 | 21:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom het hondje geen Fikkie noemen? We weten allemaal toch dat er een steeds kleiner wordende groep werkende beroepsbevolking de rekening moet gaan betalen voor de steeds groter wordende groep inwoners van dit land die niet kunnen/mogen of verdommen om te werken. Voor al dat volk, auto of-allochtoon/vluchteling grijpt de overheid in de buidel om de zorg te bekostigen uit een pot die ook door de werkenden word gevuld. De zorg is niet duurder geworden maar de hoeveelheid mensen die zorg nodig hebben en geen,(volledige) premie betalen is 20x groter geworden

clockandhammergame | 17-11-18 | 18:51 | 3

Buitenlanders die ons leeg aan het vreten zijn, veel mensen vinden dat normaal.
Hier ook.

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 18:56

Spijker, kop, ongebluste.

clockandhammergame | 17-11-18 | 19:02

Hoeveel zou Nederland besparen als het niet hoefde te betalen voor de EU?

Rest In Privacy | 17-11-18 | 19:05

Misschien dat het binnen de gezondheidszorg een beetje efficiënter kan? Hoorde laatst een interessant gesprek op BNR met een dame die onderzoek deed naar de efficiëntie van onderzoeksmethoden en nut of noodzaak van veel peperdure apparatuur. Tenenkrommend.

Schoorsteenveger | 17-11-18 | 18:50 | 2

Ja, maar, als we geen dure apparaten meer aanschaffen, dan komen de mensen van die apparatenfabrieken op straat te staan wegens geen werk meer.

Rest In Privacy | 17-11-18 | 19:09

Het gaat niet alleen om apparaten maar b.v. om foto's die in ziekenhuis A gemaakt zijn maar niet geaccepteerd worden door ziekenhuis B. Gewoon dubbel op want graaien maar.

Lupuslupus | 17-11-18 | 19:27

Als je binnen de EU gaat wonen met een inkomen uit Nederland sluit je via Nederland een zorgverzekering bij het plaatselijke ziekenfonds af. Je betaalt dan een percentage van de basisverzekering n.a.v. de premies die in dat land gelden. Zo betaal ik dit jaar voor meer zorg ca. 73% van de kosten voor de basisverzekering. www.hetcak.nl/HETCAK/media/HetCAK/for... (PDF!)

De vraag is dus waarom het in andere Europese landen zoveel "goedkoper" kan.

bergsbeklimmer | 17-11-18 | 18:42 | 4

En in welk land geniet u het liefst medische zorg?

Dr. Blechtrummel | 17-11-18 | 19:02

Berbaar | 17-11-18 | 18:58
Wat en met welke frequentie drinkt u hoeveel?

Mr_Natural | 17-11-18 | 19:03

@ Berbaar, vraag was gesteld aan vraagsteller en trouwens; kutter komt vast wel door de filters.

Dr. Blechtrummel | 17-11-18 | 19:08
▼ 1 antwoord verborgen

@ Uwverzekeringsadvis,
Mijn ervaring met assurantiepersonen is dat ze vooral heel erg veel provisie opvreten. Logisch als je een bedrijf hebt en wel wat anders aan je hoofd hebt dan verzekeren. Onnodig duur voor privé.

kotelet | 17-11-18 | 18:39 | 1

@kotelet
U heeft helemaal gelijk, wat een tuig die verzekeringadviseurs die verdienen wel 2 % op een zorgverzekering, gelukkig hebben we de schattebouten van Independer/Interpolis /OHRA/FBTO/ZIlverenkruis nog die doen alles gratis, WAKE UP en l*l niet uit je nek.
Op Zorggebied laat de gemiddelde NL sukkel zich inpakken door de grote 4 marketingclubs CZ/VGZ/Menzi/Z.Kruis, oude ziekenfondsen die nog steeds een goede boterham verdienen aan de 80 % angsthazen die nog nooit zijn over gestapt sinds 2006, verkopen k*t producten wetende hoe dom de gemiddelde NL -er is, zo simpel zit dat !
Als je het toch zo goed weet, wat is jouw advies aan de goegemeente i.z. een Zorgverzekering 2019 ?
Kom maar op.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 19:45

Groen, 14522465
Alle wereldproblemen de wereld uit ;-p

Gripzz | 17-11-18 | 18:37

*Zorgkosten worden onbetaalbaar*
Nee hoor is voor eenieder die hier komt binnenlopen geheel graties.

de uitbater | 17-11-18 | 18:30

Het is ook de wereld op zijn kop. De overheid van een vrij land verplicht het volk om een contract aan te gaan. Mag dat? Vervolgens, omdat er geen werkelijke concurrentie is, kleden ze je financieel uit... Kan dat allemaal zo maar?

Zwezerik | 17-11-18 | 18:29 | 1

Ja dat kan. Het bewijs is er.

Lupuslupus | 17-11-18 | 18:47

Zolang graaien in de zorg toegestaan wordt wil ik geen geklaag horen en zeker niet hier. Corrupte zooi.

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 18:28 | 1

Ah, van die lekkere teksten die op veel instemming kunnen rekenen aan borreltafels met ooms van middelbare leeftijd na een paar biertjes.

Diewijfvandielange | 17-11-18 | 21:48

Iedereen zou overal iets voor moeten betalen zodat het volk eens doorkrijgt dat dingen GELD kosten. Al is het een paar euro: pinnen maar. Overal en altijd. Iedereen.
.
Zorgkosten worden onbetaalbaar. Waarom geen wekelijkse update vanuit overheid: begin en eindstand van de maand wat betreft kosten en de reden van eventuele stijging. Laat men eens bewust worden....

de Voorzittert | 17-11-18 | 18:18 | 8

@ Lupuslupus
Nee je blijft betalen voor binnendringers/parasieten die hier nog nooit iets hebben bijgedragen aan onze maatschappij.

de uitbater | 17-11-18 | 18:37

@Peterdh. Dat klopt helemaal maar hoe lang kan dat uithollen van ONS sociale vangnet nog doorgaan. Ik ken mensen met geld die NL allang verlaten hebben en er komt alleen maar kansloos volk uit alle windstreken voor in de plaats.

Halal gehaktbal | 17-11-18 | 18:40

peterdh | 17-11-18 | 18:3
Vergeet wachtgeldregelingen voor zorgmanagers niet. Die jongens weten zo veel van elkaar dat er altijd wel een riante regeling uit te slepen is. Ik ken hier in de buurt zo'n gast die 12 jaar wachtgeld krijgt van zo'n 120.000,- (tot z'n riante pensioen dus) omdat hij interessante dingen wist.

Mr_Natural | 17-11-18 | 18:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Berbaar | 17-11-18 | 18:23
Jij bent toch zelf een zorg graaier, waarom zeik je mensen dan af wanneer je zelf het laagste bent?

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 18:42

@Ongeblustekalk | 17-11-18 | 18:42
LOL wat ik allemaal al niet ben volgens de sukkeltjes in de panelen.
Een terugkerende bron van vermaak in huize Berbaar.

Berbaar | 17-11-18 | 18:58

Berbaar | 17-11-18 | 18:58
Dus jij had mij toch niet geblokkeerd en je bent geen zorggraaier.
Twee aantoonbare leugens.
Jij zou je kapot moeten schamen!

Ongeblustekalk | 17-11-18 | 19:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom is het enige wat wij doen aan de kostenstijgingen in de zorg het jaarlijks verhogen van de premie ?

Wijze uit het Oosten | 17-11-18 | 18:13 | 4

@theo-is-dood | 17-11-18 | 18:17
Klopt zie die 60 jarige ongewassen/ getatoerde sukkels ook wel eens in hun elektrieke rolstoel hoesten en kuchend een pak shag van een euro of 11 bestellen.
JA ja zeggen ze dan dat is de enige lol die ik nog heb in het leven.
De overheid is eigenlijk de grootste finacier van de tabaksindustrie, de meeste bijstandsfiguren roken als schoorstenen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 18:22

Regeling Amsterdam is precies wat er staat: Amsterdam!! In de rest van Nederland betaalt iedereen gewoon de dierenartskosten zelf!

Lupuslupus | 17-11-18 | 18:29

Wij moeten ook de dierenarts zelf betalen, dus welke ziel dacht dat dat door de belastingbetaler moet even buiten de landsgrenzen van Amsterdam kijken.

Muuke | 17-11-18 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Nog een paar miljoen astronauten en alles word beter.echt

rein9576 | 17-11-18 | 18:12

Laten we eens gewoon met elkaar beslissen dat mensen ook gewoon eens een keertje dood mogen gaan? Maar nee, oma van 90 moet nog een peperdure behandeling krijgen vanwege dr kanker zodat ze drie maandjes langer kan leven. En ook pardoes een nieuwe heup krijgen omdat het kan.

De_doos_van_Toos | 17-11-18 | 18:10 | 5

Mee eens, gedeeltelijk, maar jij zou die oma van 90 zijn. Die wil misschien nog niet dood.....

clockandhammergame | 17-11-18 | 18:34

@clockandhammergame: Als je niet dood wil heb je 2 keuzes: je betaalt de behandeling zelf, of je wijst de 50'er aan die dood gaat omdat jij zijn behandeling wil. Dat is namelijk de consequentie als de zorg "onbetaalbaar" is geworden, dat wil zeggen dat we financiëel niet meer in staat zijn om van iedereen elke behandeling te vergoeden.

Muxje | 17-11-18 | 18:43

@Muxje, Ja dood gaan we allemaal of je nu 28 bent en alvleesklierkanker krijgt, betaal je zelf maar want er kan een baby geholpen worden van jouw behandeling van een open ruggetje, ik bedoel maar. Ik begrijp wat je bedoelt maar het is niet altijd zo zwart wit. Realistisch gezien heb je gelijk

clockandhammergame | 17-11-18 | 18:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Politici stemmen ook.
Idiotception.

Kaas de Vies | 17-11-18 | 18:10 | 6

@Mr_Natural
Ga jij maar even 2 jaar je zonden overdenken in een Drents werkkamp.

Kaas de Vies | 17-11-18 | 19:18

Kaas de Vies | 17-11-18 | 19:18
Sounds like heaven.

Mr_Natural | 17-11-18 | 19:32

@Kaas Zeker stemmen politici ook, maar politieke partijen hebben een selectiefunctie waar je veel van kunt vinden, maar dit soort mensen komen er doorgaans gelukkig niet doorheen...

Diewijfvandielange | 17-11-18 | 21:52
▼ 3 antwoorden verborgen

@Tobi
Hoezo, heb je problemen met een stukje uitleg en de waarheid over een onderwerp waar geen hond wat van snapt, t is zo simpel gewoon ff 1 minuut focussen en lezen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 18:10 | 3

Zorgverzekeringen zijn (helaas) niet zo simpel. Mensen die zeggen: “gewoon ff 1 minuut focussen en lezen -en dan is het allemaal duidelijk dat je MIJN verkoopadvies moet opvolgen- “. Die mensen moet je wantrouwen.

Trans_Fimmermans | 17-11-18 | 18:24

@Trans_Fimmermans | 17-11-18 | 18:24
Ga dan godverdee 1 minuut de panelen uit en lees wat www.drbv.nl probeert uit te leggen, dat is n.l. redelijk geniaal.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 19:48

Heb ik gedaan zeurzak. Het was niet overtuigend. Het was arrogant en pretentieus. En dat hoeft niet een probleem te zijn. Het is slechts een motivatie om ZELF te vergelijken. En als je verhaaltje dan alsnog klopt. Gefeliciteerd. Dan word je overwogen.

Trans_Fimmermans | 18-11-18 | 09:36

Gheghe alles moet beter, zorg, leger, politie etc etc maar dat er ook een prijskaartje aan hangt gaat het domme volk boven de pet.

Berbaar | 17-11-18 | 18:10 | 7

lingo star | 17-11-18 | 18:48
Wist je dat er ook landen zijn waar je helemaal geen premie betaalt? Waar ze vinden dat gezondheid voor iedereen bereikbaar moet zijn? Kijk, in die landen is het goed geregeld. Met ons systeem worden er alleen maar organisaties gesteund die één oogmerk hebben: geld. Jouw gezondheid interesseert ze geen ene moer.

Mr_Natural | 17-11-18 | 18:57

Toevallig ben ik geopereerd dit jaar. De zorg was uitstekend. Op dat moment ben ik blij dat ik in nl woon en ja daar zit een prijskaartje aan

Rest In Privacy | 17-11-18 | 19:08

Wat u dan weer boven de pet gaat is het feit dat Nederland met een belastingdruk van bijna 40% BBP nu al tot de top 10 ter wereld behoort en dat de tegenprestaties nogal ondermaats zijn. Zeker als u zich daarbij bedenkt dat dit in de tijd dat u geboren bent (educated guess vanwege uw archaïsche spelling) nog maar 30% was op een BBP dat 10x kleiner was.

Joris Beltsin | 17-11-18 | 20:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik youtube kanaaltjes wil kijken ga ik wel naar youtube. Niet naar Geenstijl. Of betaald deze Bert Maalderink om op de Geenstijl Voorpagina te geraken met zijn kanaal?

Trans_Fimmermans | 17-11-18 | 18:09 | 3

"Bert" en "betaald"? kansloos

Berbaar | 17-11-18 | 18:13

Bert ga eens iets nuttigs doen!

JohnWalker | 17-11-18 | 18:20

@Barbaar. Ondanks mijn dyslectie is het alles behalve kansloos in Huize Fimmermans.

En de Bert Maalderink kwinkslag niet begrijpen. Kansloos.

Trans_Fimmermans | 17-11-18 | 18:21

Je gezondheid is je grootste goed. Zeggen we. Tot we er voor moeten betalen, dan geven we niet thuis.

Tapu | 17-11-18 | 18:08 | 3

Zolang het betaalbaar is wel. Zijn zat mensen die het niet kunnen betalen, al zouden het willen.

RenHoek | 17-11-18 | 18:12

Wel fijn voor de diertjes in ieder geval. Helaas zijn er teveel mensen die een huisdier aanschaffen omdat het zo leuk is, maar het dier vervolgens laten creperen omdat er geen geld is voor een dierenartsbezoek..

De_doos_van_Toos | 17-11-18 | 18:35

We worden steeds gezonder. Maar wel meer voor kwaaltjes en welvaartsziekten naar de dokter. Alles moet steeds perfecter. Voor meer aandoeningen zijn oplossinkjes en (dure) medicijnen. Dat maakt uiteindelijk ook de zorg steeds duurder. Alles door de overheid laten betalen is geen oplossing. Dus terug naar ziekenfonds is geen oplossing. Het zorgbudget zal uiteindelijk alle andere budgetten opvreten (en genoeg Nederlanders weten elke keer wel weer wat te bedenken wat de overheid nog meer moet doen). Kijk naar de Britten die hebben de NHS (bijna gratis zorg voor iedereen) maar moeten die ook hervormen, omdat het anders niet meer betaalbaar is.

Europees_Aanbesteed | 17-11-18 | 18:05 | 5

Gratis zorg? Bestaat niet. Je betaalt er altijd zelf voor, linksom of rechtsom. NHS wordt gewoon uit belastingopbrengsten gefinancierd en is dus grotendeels vergelijkbaar met ons oude ziekenfonds.

Tapu | 17-11-18 | 18:13

Komt vooral doordat er te veel overhead is en mensen op de verkeerde plek.
Elke afdeling heeft een balie met een zooi zusters er achter.
is totaal waanzin, zie je ook nergens anders dit.
Elke 20 jaar moet er weer een nieuw gebouw komen of hele nieuwe afdelingen,zinloos allemaal.
Hier ga ik en zit ik op een stoel of bank van 30 jaar oud,bedden ook,geen cent extra geven ze er om alles totaal basic maar apparatuur wat ze hebben is het nieuwste van het nieuwste.
Wil je een luxe kamer met tv ect,ok maar wel zelf betalen.

Roger-Rabbit | 17-11-18 | 18:20

@theo-is-dood

Klopt, echter de pest is weg, we hebben geen polio epidimieen meer en zo nog wel wat dingen waar we geen last meer van hebben. Cherry picken kan iedereen om een punt te maken.

peterdh | 17-11-18 | 18:43
▼ 2 antwoorden verborgen

In mijn wijk rijdt zo'n beetje elke all0chtone vrouw boven de veertig in zo'n elektrische rolstoel. Een scootmobiel bedoel ik. Wie betaalt dat eigenlijk?

theo-is-dood | 17-11-18 | 18:01 | 7

Kamervragen! Hoeveel van die dingen zijn er uitgedeeld, en waarom mocht de belastingbetaler daarvoor betalen?

theo-is-dood | 17-11-18 | 18:12

@theo-is-dood | 17-11-18 | 18:12
En belangrijk zijn ze ook naar de strijdende partijen in Syrië gestuurd.
Man, man, man..........

Berbaar | 17-11-18 | 18:20

Probleem is, Berrie, dat er mensen zijn die aan die mensen verdienen aangezien zorg tegenwoordig een groot handelscircus is geworden en alhoewel ik iedereen zijn of haar zorg gun heb ik toch wel problemen met het volstoppen van mensen die in principe hier alleen maar komen schuilen. Ben niet zo van de aanzuigende werking, ben meer van het leefbaar houden van deze samenleving en dus indirect ook draagvlak houden voor het onderdak bieden aan mensen die echt in doodsnood verkeren.

Graaisnaaiert | 17-11-18 | 19:45
▼ 4 antwoorden verborgen

@SamV : Het is wel degelijk een goede mening. Alleen stemrecht (actief en passief) wanneer uit de belastingaangifte van het voorafgaande jaar blijkt, dat u meer hebt bijgedragen aan de staat dan u van de staat ontving. Dat sluit direct alle parasieten uit. Wie betaalt, die bepaalt. En zo hoort het te zijn.
(Dat sluit mij uit, want ik ontvang AOW, duidelijk meer dan ik belasting betaal).

mickey99999 | 17-11-18 | 18:00

Haal homeopathie en andere kwalzalverij eerst maar eens uit het basispakket.

Vuurwezel | 17-11-18 | 17:57 | 1

Homeopathie zit al niet in het basispakket, net als andere receptvrije middelen.

Tapu | 17-11-18 | 18:09

Opvallend dat je niemand hoort zeggen dat maagverkleiningen, die tegenwoordig als snoepjes worden uitgedeeld, niet langer zouden moeten worden vergoed. Calorie-inname terugschroeven, meer bewegen en mensen die verder niets mankeren vallen gegarandeerd af. Bij ernstig huidoverschot worden nacorrecties wat mij betreft wel vergoed, omdat deze buiten de eigen invloedssfeer vallen.

MickeyGouda | 17-11-18 | 17:55 | 7

De zorgpunten die hierboven zijn ingebracht staan buiten kijf, maar blijft het feit dat het aantal maagverkleiningen de afgelopen 10 jaar is verdrievoudigd en naar het zich laat aanzien niet snel zal dalen. Een totaalbedrag van 10.000 euro per operatietraject is waarschijnlijk een conservatieve schatting.

MickeyGouda | 17-11-18 | 18:18

@bert.s: niet dat ik roken wil verdedigen (ik ben geen roker), maar de kosten en baten daarvan vallen ongeveer tegen elkaar weg. alcohol kost de samenleving 3 miljard meer dan het oplevert aan accijns, btw, etc.

Vuurwezel | 17-11-18 | 18:22

@bert.s
Kwaliteit zorgkosten is het een dure groep, maar de rokers zijn juist weer goedkoper in de AOW kosten.
Eigenlijk betaalt iedere bezuiniging op de zorgkosten zich dubbel terug, want daarmee dalen ook de AOW-kosten. (Beetje cynisch maar wel waar)

koeberg | 17-11-18 | 18:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerst een amuse bouche: www.trouw.nl/opinie/medicalisering-tr... Wat je dan vervolgens doet is nietsvermoedende burgers met geladen vragen bestoken (heeft u ook zo'n hekel aan politici?) en de echte en.wikipedia.org/wiki/Cost_driver maar dan meervoud. Een stagnerende vastgoedsector, zzp'ers , maatschappen en priveBVtjes , uitgerangeerde politici en een open einde omslagstelsel. Gelukkig hebben ze in de verzekeringswereld meer verstand van doelmatigheid.

Maar inderdaad: het ligt aan ons burgers. Het is niet zo dat we het huidige "zorg"stelsel door de strot geduwd kregen. Marktwerking in de zorg: goedkoper kunnen we het niet maken, wel lucratiever. www.youtube.com/watch?v=Evh-trlGAlw

Rest In Privacy | 17-11-18 | 17:52 | 1

Het is maar hoe je vrije marktwerking wilt definiëren natuurlijk. Van een sociaal stelsel (ziekenfonds) een wettelijk verplichte overstap afdwingen naar een commerciële partij, waarbij je verplicht bent om mee te doen met elke verhoging. En elke verhoging, daar doen al die partijen vrolijk aan mee, waarom denk je anders dat het per jaar in de verplicht aangeboden basis maar een paar tientjes scheelt?

Dezenaamhier | 17-11-18 | 20:27

We hebben met zijn allen een systeem bedacht dar prima werkte totdat de balans van nettobetalers/ontvangers steeds schever ging hangen.Kortom teveel meeeters.

van stampij | 17-11-18 | 17:50 | 1

Dit.

MickeyGouda | 17-11-18 | 17:59

En hoeveel van de zorgpremie gaat op aan de ongecontroleerde import van kanslozen? Daar zou ik graag even de cijfers van zien. In Duitsland loopt het de spuigaten uit. Elke dobberneger in de Privatversicherung (in Nederland was dat particulier) met éénpersoonskamers, geen wachttijden, complete gratis gebitsrevisies. De gewone Duitser zit in de Krankenkasse. Wachttijd bij de huisarts minimaal een week, tenzij je echt dood gaat, dan mag je wellicht iets eerder komen. Fysio 4 maanden wachten. Voor de pil moet je naar de Frauenartzt, herhaalrecept krijg je pas na verplichte inspectie. Wel tijdig je afspraak maken want je mag 3 maanden wachten. Huidarts minimaal 3 maanden. Als je dezelfde huidarts belt en zelf betaalt kan je vanmiddag terecht. In vele ziekenhuizen kun je beter Pools of Russisch spreken omdat al het personeel uit die contreien komt.
Ik ga schaften. Het schaffen is wel klaar voor vandaag.

Frau Merkel | 17-11-18 | 17:48 | 4

''En hoeveel van de zorgpremie gaat op aan de ongecontroleerde import van kanslozen''-:- De vraag stellen is hem beantwoorden.

theo-is-dood | 17-11-18 | 18:03

@lupus. Ik wil best wel meer betalen dan de paupers die ik in de wachtkamer zie zitten. Maar dan wil ik wel een aparte wachtkamer, voorrang op alle wachtlijsten en artsen die ook buiten kantooruren bereikbaar zijn. Want wie betaalt bepaald.

The2Amendment | 17-11-18 | 18:31

Het tij begint ook in Duitsland langzaam te keren al blijft de gemiddelde Duitser hypercorrect. Het land gaat binnenkort onbestuurbaar worden omdat de AfD buiten gehouden moet worden. De overige partijen moeten allemaal gaan samenwerken om dat doel te bereiken en Duitsers kunnen niet polderen. Met drie partijen gaat het net, maar een Nederlandse constructie zit er niet in. Alles gaat dus blijven zoals het is, hervormen kan niet omdat er nooit consensus over bereikt gaat worden. Totdat de AfD de hele boel overneemt of het rationele verstand overwint. Dan gaat het opeens hard en dat hebben we al een keer eerder gezien.

Frau Merkel | 17-11-18 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou allemaal kunnen als we wat minder geld richting Brussel, Afrika, de VN en de rest van de handophoudende wereld zouden gooien.

2voor12 | 17-11-18 | 17:46 | 7

Nou Joris en Lupus, nu weet ik nog niets.

Nacho_Vidal | 17-11-18 | 18:53

Ik heb mijn best gedaan Nacho, en zelfs gevraagd of het even mocht blijven staan. Maar Joris besliste anders. Helaas. Maar ik heb het artikel opgeslagen dus wie weet komt er nog ooit een gelegenheid waarbij het wel geplaatst kan worden want dan 'on topic'.

Lupuslupus | 17-11-18 | 19:11

Ok ik wacht rustig af.

Nacho_Vidal | 17-11-18 | 19:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Graag een nieuwe stagiair.
(Deze -Roel Dingetje- is stuk, zeg je dan?)

Rommelende Onderbuik | 17-11-18 | 17:45

Ik weet wel waarom de zorgpremie weer omhoog moet: Om het goede leven van de zorgmanagers en de directies van die verzekeringsboeren te kunnen blijven bekostigen.

VanBukkem | 17-11-18 | 17:40 | 6

Waarom heeft niemand het over de tienduizenden(!) asieleisers die alles gratis krijgen? Of ga eens in de wachtkamer van een ziekenhuis kijken en let dan vooral op de klederdracht die men daar aantreft..... Tip: het is géén Volendamse, Zeeuwse of andere Nederlandse klederdracht.

Lupuslupus | 17-11-18 | 18:11

@Lupuslupus: inderdaad, asieligers hebben GEEN eigen risico, want zielig. Bron: Zorgwijzer
""De duizenden vluchtelingen die uit Syrië en andere landen naar Nederland zijn gevlucht, kunnen hier rekenen op een gratis zorgverzekering, terwijl zij wachten op de uitslag van hun asielverzoek. Via de Regeling Zorg Asielzoekers (RZA) hebben vluchtelingen in principe recht op dezelfde medische zorg als Nederlanders met een basisverzekering. Hetzelfde geldt voor zorg uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Wet langdurige zorg (Wlz). Ook zijn er speciale afspraken gemaakt over de vergoeding van tandheelkundige zorg. Het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) heeft de uitvoering van de RZA sinds 2009 in handen gegeven van zorgverzekeraar Menzis.

Geen eigen risico
Naast het feit dat vluchtelingen geen premie betalen voor hun zorgverzekering, hoeven zij, gezien hun beperkte financiële middelen, ook geen eigen risico of eigen bijdrages te betalen. Denk daarbij aan het verplichte eigen risico voor ziekenhuiszorg en geneesmiddelen of de eigen bijdrage voor gehoortoestellen en ADHD-medicijnen. Alle basiszorg wordt dus volledig gedekt zonder tussenkomst van eigen betalingen.""

theo-is-dood | 17-11-18 | 18:24

@45 gulden in het ziekenfondstijdperk. Nuff said.

LiniaalRectaal | 17-11-18 | 17:48

En de rest v/d centen kwam uit de lucht vallen, denk toch eens na m/v, geprobeerd is, sinds 2006, om ziekenfondslieden zoals jij te activeren, niet gelukt.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik had er toch meer van verwacht vandaag.

Eierbal-is-fijn | 17-11-18 | 17:36

Zucht. De uitspraak wordt onderhand wat sleets, maar goed, komt die nog een keer dan: 'het beste argument tegen democratie is een 5 minuten durend gesprek met een gemiddelde kiezer' aldus W. Churchill

Rest In Privacy | 17-11-18 | 17:35 | 2

Die oude baas had volkomen gelijk.

Kop Kaaz | 17-11-18 | 17:47

Daarom ben ik ook tegen het referendum. En ja ik weet dat de meesten hier me daarvoor zouden willen afschieten.

Landstorm | 17-11-18 | 21:59

Het liefst zou ik ook willen dat er bepaalde eisen worden gesteld aan het hebben van stemrecht en het opvoeden van kinderen, maar ja, dat schijnt niet zo’n frisse mening te zijn. Dus dan maar dit.

SamV | 17-11-18 | 17:35 | 1

Het krijgen van kinderen per definitie.

The2Amendment | 17-11-18 | 18:33
Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 17:32 | 8

Ik heb eens een pagina gelezen, hele gebeuren van "Uw Verzekeringadvis" lijkt mij vooral 100% spam. Dus knopje.

Eierbal-is-fijn | 17-11-18 | 18:21

@ Uw Verzekeringsadvis / 18:14
Vat het svp niet persoonlijk op
ik zocht eigenlijk gewoon een plek waar ik even iets anders kon plempen
en dat was, zoals u heeft gemerkt, onder de uwe
Volgende keer tracht ik weer iets inhoudelijker & on topic te reaguren :)

Tobi | 17-11-18 | 20:23

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 18:07 | favorietblock
Hoezo kudtverzekering. Basis is basis toch?
Vind uw primaire reactie niet echt passen bij pretentieuze nick.

Rommelende Onderbuik | 17-11-18 | 20:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor de laatste keer ww.drbv.nl ouderwets vakwerk.

Uw Verzekeringsadvis | 17-11-18 | 17:31 | 1

Begrijp u echt niet. Als men voor een tientje minder naar dezelfde zorgverleners kan... Wat is dat "vakwerk" dan? Dat het eigen risico dat tientje lager is, ofzo?
Dat ze kwakzalverij in een pluspakket vergoeden?
Dat je je declaraties niet online kan indienen, maar ook op de achterkant van een bierviltje kan opsturen oid?
Zegt u het maar, hoor!

Rommelende Onderbuik | 17-11-18 | 20:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl