GroenLinks trots op... Tara Singh Varma

Stel nou hè.
Stel nou je bent een of andere hele vervelende internet troll die die arme jongens en meisjes van de Black Achievement Month belachelijk wil maken. Je leest iets over een Amsterdams raadslid dat Klaas Dijkhoff uitmaakt voor neonazi en denkt hahaha, beetje malle jongen, die Simion Blom. Wat voor geks zou ik die Blom nou kunnen laten doen in het kader van Black Achievement Month. Maar hee denk je dan. We hebben Tara Singh Varma nog. Oh oh. Die Tara Singh Varma. Die verzon dat ze kanker had en ging toen de Kamer uit en toen zei ze daarna dat het allemaal de schuld was van extreemrechts. Stond heel GroenLinks keihard voor paal als een stel excuusallochtonenknuffelende gekkies. Als we nou die Simion Blom een soort eerbetoon aan Tara Singh Varma laten schrijven. Zo van 'ze was dan misschien wel het kutste Kamerlid ooit maar ze had tenminste wel de goede kleur'. Zou dat nou wat zijn. Nee toch. Dat is echt te flauw hoor. Zo gek zijn bij GroenLinks Amsterdam echt niet.
Reaguursels
InloggenBlack Achievement Month, is dat niet die maand waarin mensen van kleur alles in het werk gaan stellen om iets te bereiken?
Ennisofoben zijn mensen met een diepgewortelde angst tegen kritiek en kenmerken zich door op kritiek te reageren met ontkenning ('nepnieuws!'), negeren of oproepen daartoe ('geen podium moeten geven', cordon sanitaire van coalitie tegen sommige politieke opponenten), of erger ... geweld (bijv. AFA-terroristen, blanke mensen hatende KOZP activisten) of ordinaire scheldpartijen ('boze witte man', 'nazi' en andere Hitler- of WO2 vergelijkingen, 'populist', 'varkens' of 'kaaskop', of ... 'neo-nazi').
Conclusie:
Simon Blom = ennisofoob.
Is dat eigenlijk niet heel erg racistisch en discriminerend, zo’n Black Achievement Month?
Lijkt mij namelijk dat er alleen mensen van het Negroïde (nl.m.wikipedia.org/wiki/Negroïde) ras mogen deelnemen. Dit sluit dus mensen van de Kaukasische (nl.m.wikipedia.org/wiki/Kaukasisch_ra...) en Mongoloide (nl.m.wikipedia.org/wiki/Mongools_ras) rassen uit. Dat lijkt me zeker geen meerwaarde voor de diversiteit, zoals men wel beweerd.
Bah, wat een vieze racisten!
Klopt. Want waar is dan de 'white achievement award' en waarom is die er niet? Wat is dan 'black' en wat niet?
Dit soort initiatieven zijn een uitwerking van een rassenscheiding van het type apartheid waarvoor velen juist lang gestreden hebben om dat af te schaffen. En dat zou ook moeten gebeuren met deze black achievement award. Afschaffen!
Tjah;
Reguliere discriminatie logica is alleen geldig bij zwart tegen wit.
Wanneer andersom, dan geldt de logica opeens ook andersom.
Dit is een uniek wiskundig verschijnsel....
Hotmint. Jij zegt wiskundig verschijnsel. Ik zeg gezond verstand. Racisme is fout. Die black achievement award ook. In de toekomst lacht blank en zwart de bedenkers ervan uit.
Ter verdediging van Tara, mensen kunnen psychische problemen hebben hé? Natuurlijk was het kolderiek destijds, maar een beetje begrip kan geen kwaad hé? Ik bedoel, Winny de Jong was ook niet helemaal waterpas destijds.
Jij hebt dus ook begrip voor mensen als Jeffrey Dahmer en Niels Högel, want je mag natuurlijk geen onderscheid gaan maken.
Dahmer: www.crimemuseum.org/crime-library/ser...
Högel: nl.m.wikipedia.org/wiki/Niels_Högel
I.t.t. Simion, Tara (en misschien ook u) is Winny geen ennisofoob.
DankeSchon | 04-11-18 | 11:39
Waar ik al dan niet wel of geen begrip voor heb, bepaal ik zelf wel.
@Bigi Bana Boy | 04-11-18 | 13:14
Natuurlijk. Dat is jouw goed recht. Maar volgens mij mis je nu mijn punt...
Beetje sterotyperend. De beste met liegen en bedriegen in de zwarte gemeenschap, dan heb je wat bereikt. De rest moet nog beter hun best doen.
Vergeet niet het financiële gewin dat ze er bij hebben!
Echt een vrouw om trots op te zijn.. m.youtube.com/watch?v=xf9zbv3B0Is .
De capriolen van deze mevrouw zijn typerend voor Groenlinks.
Bij Black Achievement wil ik dan ook wel echte zwarte negers zien van het type Zwarte Piet en niet dat slappe roetveeg werk van die Singh Varma.
Wel eens eens een witte neger gezien?
@gratias. Oboema?
gratias | 03-11-18 | 23:44
Google eens op "Oboema Sesetokoe"
Jawel hoor, sneeuwnegers.
'Inclusieve maatschappij', 'black achievement', 'etablishment', allemaal natte scheten.
Ligt het nu aan mij dat ik he-le-maal niets kan met die laatste zin uit dat artikel:
"... Onze gehele samenleving profiteert van volledige representatie. Representatie gaat niet vanzelf: het is aan ons om tot een inclusieve realiteit te komen..." ?
Wat een godsgeslagen volidioot moet je zijn om als neger (ja, dat woord mag je nog steeds gewoon gebruiken hoor, er is geen wet die dat verbiedt) te verklaren dat jouw grote voorbeeldneger iemand is die het ergste heeft gedaan war je in mijn ogen maar kunt doen: het voor eigen gewin voorwenden van een hele erge ziekte, waaraan ik al veel mensen op afschuwelijke wijze heb zien dooodgaan.
Dat maakt niet uit. Sigh Varma heeft verschrikkelijke dingen gedaan, maar ze was een neger/ negerin. Dan doe je het per definitie goed.
Kanker voorwenden. Ach. Kleinigheidje hou je altijd.
Vanwege psychische problemen lees ik.
Tara is zo “neger” als een Chinees. Er zit weinig tot niets Creools/Afrikaans aan haar. Maar goed, laat het jullie niet storen in jullie racistische bierkeller gebral hoor.
Tara is een nepneger.
Haatbaardknipper,
Die problemen geven misschien een verklaring, maar zijn geen excuus!
Wahaahahaahahaaa,
een pathologisch liegende, frauderende ex politica
is het rolmodel voor "black achievement".
.
Serieus, makers, denk daar nog een keer heeel kort over na...
Stupid Black Achievement Month lijkt mij een betere titel!
Maar wie zijn er nu de echte stupids? Bingo: wij! Wie laat zich deze shit nu aanzeggen in eigen land? Alleen gekke Henkie.
In ieder geval weten wij nu van Simion Blom twee dingen:
-
A: hij doet z'n huiswerk niet en
-
B: hij ontbeert iedere vorm van historisch besef .
-
En ik weet nóg een ding: Nederland verdient betere lokale bestuurders dan nitwitten als Simion Blom.
"hij ontbeert iedere vorm van historisch besef ."
Maar hij maakt zich wel heel sterk voor "slavernijonderwijs" op Amsterdamse scholen; of onderwijs in de slavernijgeschiedenis of zoiets. Dat is namelijk nog het enige aspect in de geschiedenis dat van belang is, want daar wordt zo goed aanschouwelijk hoe slecht de witmens is en welk een geweldig slachtoffer - nog steeds, want eea werkt door tot in de vijfde en zesde generatie - de mens van kleur is.
Geschiedenisonderwijs mbt de holocaust - toch ook niet bepaald het "finest hour" van de blanke Europese beschaving - is ondertussen onmogelijk op Amsterdamse scholen. Maar ja, dat gaat over (de uitroeiing van) de joden, en dat ligt een stuk lastiger bij inmiddels een meerderheid van de Amsterdamse schooljeugd.
Simion Blom cs hebben wel historisch besef, hoor, maar alleen wanneer het hen uitkomt.
Daar denken de boven ons gestelden toch anders over. Grensbewaking is al teveel gevraagd. Meer hoeven wij niet te weten. Dus hebben de Simion Bloms vrij spel. Mooier kan ik het niet maken.
Rond 2003 was er in de centrale van de A'damse bibliotheek (toen nog aan de Prinsengracht) een fototentoonstelling te zien getiteld 'Wereldvrouwen'. Daar hing heel prominent een foto van mevrouw Singh Varma tussen. Dit was dus kort ná haar ontmaskering als oplichtster/ charlatan/ bedriegster/ fraudeur (fraudeuze?).
In Amsterdam gaat het nooit om waarheidsvinding of werkelijkheidszin, men leeft in de roes van een zelfgeblazen bubbel. Het is eeuwigdurende zelfpijperij.
Ach, Tara Singh Varma is een ordinaire laaienlichter, die rommelde met stichtingsgeld of zoiets, en toen dat spaak liep, verzon ze dat ze aan een terminale vorm van kanker leed.
Nee, een veel leukere kandidaat voor eerbetoon in het kader van black achievement month is John van Leerdam, ook een soort van vrouw trouwens. Ik heb zijn prachtige achievement maar even integraal van de Wiki gekoppiepeest, want ik herinnerde me de naam Jael Jablabla niet meer. Maar hij is nog steeds schitterend:
"Op 3 april 2012 werd Leerdam geïnterviewd door verslaggever Lex Uiting voor de ochtendshow GIEL van radio-dj Giel Beelen. Leerdam werd toen gevraagd te reageren op 'recente' uitspraak van de Israëlische oud-premier Ariel Sharon , dat Israël politiek asiel zou verlenen aan Assad, de president van Syrië. Leerdam antwoordde de journalist dat dit "goed in de gaten gehouden" moest worden bij de Verenigde Naties en bij de Minister van Buitenlandse zaken, vergetend dat Sharon op dat moment al zes jaar in coma lag en zich niet realiserend dat Israël nooit politiek asiel zou verlenen aan de president van Syrië[1]. Vervolgens vroeg Uiting aan Leerdam wat hij vond van de vervroegde vrijlating van "straatterrorist Jael Jablabla", een niet bestaand figuur en een verzonnen naam. In de uitgezonden beelden vertelde Leerdam vervolgens serieus dat hij zich uitgebreid in de zaak had verdiept en dat hij meer wist over de perikelen rond Jablabla. Hij meldde verder dat hij zijn vicefractievoorzitter Jeroen Dijsselbloem hier over had gesproken, en dat hij beschikte over geheime informatie die hij niet met de journalist mocht delen - zich blijkbaar niet realiserend dat Jael Jablabla helemaal niet bestond.""
Hahaha, prachtig toch, een echt pareltje.
De lofrede aan Tara Singh Varma is niet humoristisch bedoeld.
Valt culturele genocide onder een Achievement? Daar zijn ze aardig mee bezig. Zelfs het woord blank mag al niet meer worden genoemd.
Simion Blom is een schandvlek voor het bestuur van Amsterdam. Men zegt dat Trump de moraal uitholt in Amerika (vandaag NYT artikel: why arent democrats walking away with the midterms) Blom is een kwaadaardige, perfide /blinde, idioot in Nederland
Het wordt tijd dat we eens eerlijk en diep op de slavernij ingaan, waar en hoe het ontstaan is, waar het nog steeds plaats vindt. Kijken of ze dat dan nog leuk vinden?
En vooral niet vergeten wie voor het eerst in de wereldgeschiedenis de slavernij heeft afgeschafd. Jawel, de grote blanke Tuan. De piccaninnies mogen ons wel dankbaarzijn!
Ik ben getrouwd met een Keniaanse vrouw (13 jaar) en die voelt zich volledig geschoffeerd door die kut activisten van KOZP. Zij werkt in de ouderenzorg (dementerende ouderen) en heeft totaal geen last van discriminerend gedrag. Zij vraagt zich ook regelmatig af of deze lui werken voor hun geld. Ook dat zij in december door kleine kinderen wordt aangesproken als 'Piet' vindt ze geen enkel probleem en die kinderen zijn juist blij om haar dan tijdens de Sinterklaas en ZWARTE PIET periode aan te spreken. Zij walgt van die zogenaamd deugende clubjes die alles kapot maken. En Sylvana Simons vindt ze een dom en egoistisch wijf die er niets van begrijpt. Waarvoor hulde van mij.
Ik vind het een beetje onkies dat je getrouwd bent met een 13 jarig Keniaans meisje. Waar zijn dr ouders?
13 jaar getrouwd... Goed lezen vanaf het begin.
Acar Ketimun: www.kayotic.nl/blog/acar-ketimun
Ach, de een is een vuurtoren, de ander een schele meloet (ik heb een lui oog), en weer een ander is een vetzak, en dan is een lief Pietje. Als ik mocht kiezen....
En ik werd op school altijd "het skelet" genoemd. Goed genoeg als studiemateriaal voor biologie. Daar ben ik ook overheen gegroeid.
Inclusieve diversity is een verdienmodel.
Doe normaal.
Doe mee.
Laat je niet gek maken door je gadverregender. Of je geloof. Of je erger nog, je ideologie die overal boven staat. We zijn allerminst onder de indruk.
Welkom. In de real life..
Allemaal.
Dan dat wanverhaaltje op Atria, mevrouw vertrok wegens psychische problemen... Lekker makkelijk, de zooi belazeren en voorliegen als psychisch probleem bestempelen. Dat mens is dus gewoon knettergek...
Knettergek.... dus toch een psychische probleem
Julianalaan | 03-11-18 | 19:11
Al ruim vòòr dat kanker geintje dus. Toch schroomde ze niet om het op extreemrechts fabeltjes te schuiven. En sindsdien is er bij de GL dus niets veranderd.
Tara Singh Varma is overigens van Hindustaanse komaf en niet “black”
Klopt, die hebben geen entitlement, zoals dat heet. Moeten net als blanken achterin de bus gaan zitten.
Black Achievement month. Ik schiet al in de lach voordat ik erover kan beginnen met nadenken. En als ik nadenk kom ik niet veel verder dan een rapper/rijmer die zijn pappa een BMW cadeau doet. Hoeveel nobelprijs winnaars van Afrikaanse afkomst zijn er eigenlijk op de wetenschappen?
Een halve. Maar wees gerust. Op een Uni in Suid-Afrika loopt een groepje Negers Van Kleur rond die graag al de witte wetenschap in willen wisselen voor die van Afrika. Je weet wel, studies Bouwkunde waar geinvesteerd wordt in betere bouwblokken van koeiestront en stro.
Wie in november het meeste aan zwart geld binnenhaalt heeft gewonnen.
Black achievement. Blijkbaar zo zeldzaam dat je het moet vieren.
Ach, net zoiets dat ik ook een "puntje jarig" mocht zijn van mijn ouders als mijn zusje jarig was. Overigens wel sneu dat ze ze apart voor het voetlicht moeten halen, als een soort josti-band....
Den zwarten mensch blijft altijd maar een hoofdrol voor zichzelf opeisen.
Hebben ze nooit van den Geelen of Rooden mensch gehoord (Confucius, Winnetou)?
Vooralsnog houdt een aantal groepen zich aardig stil, ZP interesseert ze niet. Benieuwd wat er gebeurt als ze geïrriteerd raken, dit is een land van veel soorten mensen tenslotte.
mqdv | 03-11-18 | 18:31
Ja, ik ben ook erg benieuwd wat er gebeurd als de nedernaffers hun oude praktijk van negerhandel weer gaan invoeren.
De Witmans is hier binnenkort 3e rangs burger,
maar hij mag wel de kosten ophoesten van
dit vreselijk onaangename feest...
Dat is ook opgelost: slavernij is de basis van al ons geld. Er is overal goed over nagedacht.
En dat allemaal over de rug en op kosten van 'White Achievement'.
Wat bestaat dat groenlinks toch ook uit een zielig, ziek zooitje geteisem.
Maar in de blanke Amsterdamse binnenstad zijn ze de grootste
GeorgeSjores | 03-11-18 | 18:46
Weet u wie ook ooit eens de grootste was in Amsterdam?
Andre Hazes
Graaf_van_Hogendorp | 03-11-18 | 19:23
Nee man. Ga toch weg met die Hazes manie. Carel Verbrugge... cultuurberbaar.
Mooie verhalen voorlopig is mn fiets gejat man
Z’n 70 jaar geleden of recenter?
Julianalaan | 03-11-18 | 19:13
Door een oer duitse negerjunk.
De ´Black Achievement Month´ (BAM)?
Stel: ik zou een ´White Achievement Month´ (WHAM!) willen organiseren. Wedden dat ik dan de hele meute policor linksgekken over me heen krijg en onmiddellijk als ´racist´ en ´nazi´ word weggezet?
Overigens, over ´Black Achievement´:
Ik heb op Google, én in mijn eigen geheugen, gezocht naar de kennelijk talloze wetenschappelijke verworvenheden, doorbraken op geneeskundig gebied, technisch gebied, nobelprijswinnaars, grote schrijvers en filosofen, zwarte mannen op de maan, en grote staatslieden afkomstig van het Afrikaanse continent.
Maar ik kan maar één conclusie trekken uit al die pogingen: Google werkt niet goed, en mijn eigen geheugen ook niet.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_black_N...
Voor 'Peace'. 1 onbekende voor economics uit St Lucia. Dus weet niet of hij telt.
Ook niet bij mensen van kleur, pardon, colored people? Het steekt tegenwoordig nogal nauw.
Wiebenick: gewoon kleurlingen is ook goed, hoor.
Tara Singh Varma.. mahaha dat gore liegende wijf. Achievement my ass.
Ironisch toch wel. Generaties in Nederland zijn opgevoed om vooral toch geen onderscheid te maken op ras, kleur, geloof of wat dan ook. Maar nee hoor 'black achievement month'. Flikker toch op.
Heel het deugvolk zou in de gordijnen hangen als we een " white achievement month" zouden starten. De decembermaand lijkt me een prima maand...
Dit dus. Ben op de basisschool helemaal volgepompt met anti- racisme meuk, geloofswaanzin en andere linkse deug onzin. En dan hebben we nu een aantal veldnegers die maar willen blijven hangen en misstanden claimen die zij nooit ervaren hebben. Dat hele mijnkindwordtuitgemaaktvoorzwartepiet gejank is ook gewoon verzonnen door de ouders om een wit (haha) voetje te kunnen halen. Maar hey wat gek, dat toenemende racisme...
Tara Singh Varma..... even denken... oh ja.... dit leugenachte wijf van GL.
Wat vergeten we toch snel he !?
Bron Wikipedia.
In 1994 kwam Singh Varma in opspraak door enkele financiële affaires rond inzamelingsacties. Een commissie onder leiding van oud-minister De Graaff-Nauta stelde vast dat er niet bewezen kon worden dat zij geld verduisterd had. Wel vond de commissie dat Singh Varma nalatig was opgetreden in haar functie als penningmeester van de Grenada-stichting.
In juni 2001 ontdekte het TROS-programma Opgelicht, dat Singh Varma helemaal niet aan een ongeneeslijke vorm van kanker leed. Daarnaast werd ze in dit programma beschuldigd van oplichting. Een vertegenwoordiger van een door Singh Varma gesteunde Indiase organisatie, the Ninash Foundation, verklaarde dat door Singh Varma gedane financiële toezeggingen niet waren nagekomen. Singh Varma had 250.000 dollar per jaar beloofd aan de stichting, maar dat geld werd nooit betaald. De stichting kwam hierdoor in grote problemen. Aanvankelijk weersprak Singh Varma beide beschuldigingen, en klaagde ze de redactie van Opgelicht aan. Maar in augustus 2001 gaf ze toe, dat haar gezondheidsklachten mede veroorzaakt werden door een post-traumatische depressie die volgens haar veroorzaakt was door bedreigingen vanuit extreem-rechts en haar enorme betrokkenheid bij de slachtoffers van de Bijlmerramp. In 2002 bood Singh Varma in het openbaar haar verontschuldigingen aan. Ze ontkende opzettelijk te hebben gelogen over haar ziekte, maar verklaarde in een waanwereld te hebben geleefd waardoor ze dacht terminaal ziek te zijn.
Ook later verklaarde ze dat zij lichamelijk ziek was en dat ze zich gehouden had aan alle toezeggingen. Fractievoorzitter Paul Rosenmöller bekende zich belazerd te voelen en te denken dat Varma aan een geestelijke aandoening leed.
Ik denk niet dat ze blij is dat het allemaal weer voorbij komt zo. Goed gedaan door dat clubje.
Feitelijk heb ik een donkere huid dan Wasili en Tama. Wat heb ik gewonnen?
Diep van binnen zijn we allemaal negers. Valt mij trouwens op dat de zwarten met de grootste bek vaak meer dan 60 % blank zijn. Toch weer die blanke suprematie die naar voren komt, denk ik dan.
Nou, simpele conclusie dus. Dat is het beste wat ze te bieden hebben. Niet veel dus. En bedenk wel dat die oplichter Varma nooit meer in loondienst is gegaan en dus maximaal wachtgeld heeft afgetekt. Past wel in het straatje van groen links dus.
Hoe meer ik over die lui lees des te grotere hekel krijg ik er aan. Nog nóóit hebben ze ook maar iets dat positief genoemd kan worden, aan mijn land bijgedragen. Ik kòts op allemaal. Ze hebben mijn land verdeeld en gaan daar dagelijks mee verder. Omdat er laaielichters zijn die hen steeds.maar.weer. de gelegenheid geven, een podium bieden i.p.v. te zeggen 'tot hiertoe en niet verder".
De laaielichters voor u overzichtelijk op een rijtje. Geen dank.
Gemeente Amsterdam, Gemeente Den Haag, Mondriaan Fonds, Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, VSBfonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Amsterdams Fonds voor de Kunst, AMVJ Fonds en WOW Amsterdam.
One thing Blom achieved already is that I hate him to the core.
Amen.
Vet goed idee, zo'n black achievement maand. Ben benieuwd wat ze klaar gaan spelen: klimaatprobleem oplossen, migratiestromen stoppen, honger de wereld uit helpen.. Ben benieuwd. Maar Tara zou ik thuis laten jongens, die meld zich waarschijnlijk toch af met een griepje...
Suspension of disbelief.
Hoe moet ik dit nu lezen? Uitgaande van den maand februari: piepeltjes vanden couleur die 28 van den 365 dagen proberen wat te bereiken? Lijkt me een makkie want het hele zwartepietenverblijf alleen al is grofweg 20 dagen. Tel daar een paar kansloze mediamomentjes en een paar kollumpjes in den kwaliteitscouranten bij op en de schoorsteen in uw gesubsidieerde negerhut van Oom Tom kan er weer een jaartje tegen.
Voor de goede orde: ik kan een hele lange lijst maken met pigmenteel bevoordeelde medemensen die veel voor onze samenleving hebben betekend. Vermoedelijk wensen die helemaal niets met dit soort kolder te maken te hebben.
Want stel u voor: een white achievement month. Zelfs je schouders er voor ophalen is nog teveel eer.
"Vermoedelijk wensen die helemaal niets met dit soort kolder te maken te hebben."
Al mijn getinte collega's, vrienden en kennissen (en ja, ik ken er nogal wat) zullen dit beamen. Sterker nog, ze ergeren zich er dood aan.
"Black Achievement Month"? Een maand lijkt me wat lang. Ik wil graag zwarte piet voordragen voor het geval ze nog mensen zoeken.
Ja, zwarte piet. Die werkt zich bijna een masnd lang uit de naad. En hij krijgt alleen maar ellende over zich heen!
ZP is ook een kleuter-aftuiger met z'n roe....
Nonsens. Ik heb nog nooit gezien dat Zwarte Piet een kind aftuigde met de roe.
Wat een on-ge-lo-ve-lij-ke droef toeter is dit. Gelijk rasisme kaart trekken en jn en alleman van rasisme beschuldigen.
Echt zwart issie zelf ook niet. Hij beschuldigd dus eigenlijk de blanke man in hemzelf...
black achievement month en dan met Tara Singh Varma komen, Tara die het verschil tussen mijn en dijn niet wist, Tara die er geen administratie op nahield en geen bonnetjes bewaarde. Tara die veinsde dat ze ongeneeselijk ziek was toen het te heet onder haar voeten werd en de huidige burgemeester van A'dam Halsema vet in de zeik genomen heeft.
Black Achievement Month. BAM die hebben we al; Bataafse Aannemings Maatschappij, die hebben inderdaad een track record, die bouwen op. Daar heb je wat aan.
De Simions van onze samenleving zijn dodelijk vermoeiend, denken slechts in kleur, redeneren uit één perspectief en "denken" daarmee alles te kunnen verklaren. Te simpel en leidt tot slecht onderbouwde en onware conclusies en lossen niets op integendeel, we zijn niet blind, kijk eens om je heen Simion, met een Westerse bril zou ik bijna zeggen, dan trekken die wolken in je hoofd op.
Hear hear.....!
'Op haar 17de vluchtte ze naar Nederland, omdat ze anders uitgehuwelijkt zou worden. Ze werd politiek actief en zette zich ten tijde van de apartheid in voor een Nederlandse boycot van Zuid-Afrika.'
Dus ze vlucht naar Nederland en gaat vervolgens het leven van blanken in Zuid-Afrika in gevaar brengen.
'Blankenhaat als 'black achievement'
Net als die Sylvana, die is geboren in een Narco-Staat met een moordenaar als staatshoofd, maar gaat naar NL om daar(hier) rotzooi te schoppen.
Hoezo opkomen voor je eigen mensen....???
Misschien heeft het wel met elkaar te doen en wordt ze ervoor betaalt ( He sylvie, ga jij is lekker in nedeland rotzooi trappen, dat leidt van mein narcohanel af).
Een "Black achievement month" klinkt mij bijzonder racistisch in de oren.
De maand van de zwartkijkers....
Black Achievement Month. Welke gek verzint zoiets? Alsof het veel knapper is wanneer iemand met Afrikaanse roots iets presteert dan wanneer diegene onzwart is? Hebben we nou die hele iq-discussie voor niets doodgedeugd soms?
En Tara Singh Varma. Achuttuguttugut. Die was toch Hindoestaans en niet zwart, en daarnaast ook zo gestoord als een deur? Wat een bezigheidstherapie weer allemaal.
Je zal maar onderscheiden worden omdat je een kleurtje hebt. Alsof dat je enige competentie is. Ik zie een zwarte laureaat als een excuus winnaar. Net als vrouwen in de boardroom.
Het zal wel heel erg bijzonder zijn dat er wat 'Black Achieved' is deze maand, waarvan akte!
"Een goede bekend van mij" moelijk hè, dat Nederlands.
Noem het dan gewoon op z'n Hollands 'De Zwarte Prestatie Onderscheiding'.
Maar dat bekt niet zo lekker. En klinkt wel heel lullig. Dan zie je jezelf al staan in een klein zaaltje met op de tafel een bosje kunstbloemen in een Blokkervaasje, wat kopjes en schoteltjes, thermoskannen koffie en thee met daarachter een ingelijste oorkonde die je door de voorzitter van een overgesubsidieerd vaag diversiteitsclubje uitgereikt gaat krijgen.
"Vrouwen als Tara hebben de weg geplaveid voor mensen van kleur in de Nederlandse politiek". Mensen van kleur? Die ken ik niet. Is dat een nieuwe soort? En daar is een weg voor geplaveid? Waarom weten wij dat niet?
Ik ken vrouwe Tara alleen als een mens van bedrog die de boel heeft belazerd. Zij timmerde wel aan de weg maar pakte niet zo goed uit. Er is dus helemaal geen weg geplaveid, en zeker niet voor fictieve "mensen van kleur". Maar ja, het jokkebrokken gaat kennelijk gewoon door.
Tara heeft juist de deur dichtgesmeten voor mensen van kleur. Zo zonde.
Ik ken niemand die mensen op huidskleur beoordeelt. Als dat wel zo wordt ervaren, is er vaak iets anders aan de hand.
@Wiebenick: die laatste van 17.17 uur is een mooi rake uitspraak.
Een echte 'au'.... Want helaas bijna altijd wáár.
Maargoed. Moet jij eens komen dat er meer witte mannelijke bouwvakkers in de.tweede kamer moeten omdat deze groep ook onderbelicht en. ondervertegenwoordigd is. Het werkt altijd maar een kant uit.
Dat woord alleen al ....... Inclusieve LOL
www.telegraaf.nl/video/2749905/vvd-wi...
Dit zal wel over "institutioneel racisme" gaan. Dat is racisme 2.0 Dat hangt ergens in de lucht, niemand kan erbij. Maar, zo wordt ons vertelt, het bestaat wel. En 'wij' zijn zo wit en racistisch dat we het niet kunnen waarnemen omdat we wit zijn. Eigenlijk zijn alle blanken racisten en nu, hier met je geld.
Dat zal wel over de erfzonde gaan, dat zie je niet maar dat is er wel. Hier met je geld. Herkenbaar wel.
Black achievement month ... te sneu voor woorden. Zwarte linkse racisten die met een lampje moeten zoeken naar andere linkse zwarten die een positieve bijdrage aan het land hebben geleverd, en waarschijnlijk is die actie nog bekostigd met belastinggeld ook. Ach fuck it, laat dat ‘waarschijnlijk’ maar weg want inclusieve beroepsallochtonen stelen altijd uit de publieke middelen.
Iedere ochtend voor het douchen heb ik een 'Brown Achievement' moment.
Hier is wat God te zeggen heeft over dit soort situaties....
@@https://www.youtube.com/watch?v=FRnTovm26I4@@
Als ik Tofik Dibi had geheten
Voelde ik me nu noninclusief
in mijn mijn bek gescheten.
Iemand hield toch op 1 of andere site alle GL gekkies bij? Iemand URL?
groenlinks.nl/partij/organisatie/wete...
Deze?
Het is een partij van lichtelijk tot zwaar gestoorden. Deze. www.nhnieuws.nl/nieuws/129141/GroenLi...
Een hele maand voor black achievement leek me al best veel tijd. Dus die site maar eens bekeken omdat ik wellicht iets over het hoofd had gezien. Wat schetst mijn verbazing: ik heb er geen enkele achievement aangetroffen.
Wel heel veel foto's van 'mensen van kleur', een film over het tragische lot van 'mensen van kleur' en een lijstje met witte ´subsidiënten´. Wellicht dat dit laatste dan de black achievement is?
Het is natuurlijk wél fijn om deze mensen oververtegenwoordigd te zien wanneer het eens niét over criminaliteit gaat.
Je zat op de website van opsporing verzocht?
Het is verschrikkelijk wat ze gedaan heeft, maar als je erg met jezelf in de knoop zit kun je gekke dingen doen. Ongeacht afkomst, politieke voorkeur, etc is het raadzaam om in je leven altijd af te vragen waarom mensen bepaalde dingen doen. Probeer het eens en je krijgt ineens een stuk meer begrip voor mensen.
Iemand op werk die veel roddelt over anderen: heel laag zelfbeeld en angst dat zonder roddelen hij/zij niet geaccepteert zal worden. Deze persoon moet je niet uitsluiten, maar juist helpen.
Je rascistische oom die kankert op negers op verjaardagen: oprechte angst dat hij zijn baan kwijt raakt in de toekomst omdat hij zelf ook wel weet dat hij niet zoveel kan/weet.
Die opgeblazen popie-jopie in de club: waarschijnlijk als kind erg gepest en hierdoor erg onzeker. Onzekerheid durft ie niet te tonen dus blaast hij zichzelf op en leeft met een masker op. Iets wat veel mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis doen.
Ja dus?
Dus probeer jezelf in haar te verplaatsen en kijk verder dan dat ene verschikkelijke incident.
Maar dat levert mij toch niks op?
BS. Singh Varma had de boel opgelicht en jatte waar ze maar kon. Dit was bekend, maar Rösenmöller gebruikte zijn macht om onderzoeken naar haar oplichterij tegen te werken omdat dat GL niet goed uitkwam.
Toen Singh Varma uiteindelijk toch te ver ging en in de problemen kwam besloot ze kanker voor te wenden om onder justitiële onderzoeken uit te komen. En met succes, ze heeft zich voor haar oplichterij nooit te hoeven verantwoorden voor een rechter want ziek en zielig.
Beetje verplaatsen in iemand prima hoor, ik pas mooi op dat ze me niet meeslepen en leegzuigen. Een narcist is te vaak gewoon een narcist op zoek naar een volgend slachtoffer om zijn/haar fix te krijgen. Veel mensen hebben het over zichzelf als ze anderen vertellen wat ze moeten doen.
Interessant nieuwe favoriet @spanarchist. Heb je hier een bron van?
@Papa Jones: Is beter voor je hart.
JWZ_JMK | 03-11-18 | 16:39
Ik heb juist geleerd dat het beter voor je hart is om deze mensen op afstand te houden. Toen ik jong en onbezonnen was had ik nog wél de illusie dat ik volwassen mensrn kon verbeteren.
JWZ_JMK | 03-11-18 | 16:39
Mijn moeder had toendertijd kanker dus deze kolder staat me nog zeer goed bij. Rösenmöller, kilo´s boter op zijn hoofd, verklaarde dat hij het niet kon geloven waarna achteraf bleek dat hij al lang op de hoogte was. GroenLinks ten voeten uit: Rösenmöller, Halsema, Klaver, het zijn allemaal dezelfde hypocrieten.
En Singh Varma ging, nadat de storm weer geluwd was, gewoon weer in allerlei commissies aan de slag.
Enablers, hekel aan.
.. de laatste dagen was er aardig wat te doen op de internets vanwege the Young Black Leadership Summit 2018 in the White House. Oprecht inspirerende mensen, vol van enthousiasme en realistische denkbeelden. Zonder identiteitspolitiek en zonder de holle slogans van het nieuwe fascisme dat de coalitie van links/globalisme/multinationals hierboven verkoopt. Omdat dit echt inspirerend werkte en omdat deze enthousiaste jonge mensen "Blexit" www.youtube.com/watch?v=lJ7M8zzpi_c lanceerden was er alleen vals gemopper in de gevestigde media.
Beroepsnegers (zoals bovenstaand volk) werden gek van woede en, als de opzichters van de linkse plantage die zij werkelijk zijn, lieten zij de honden los op de ontsnappende slaven. Don Cuomo van CNN blafte als een bloedhond tegen de opstandige negers.
extreemGroenLinks, ander links gespuis en de globalisten denken dat minderheden hun intellectueel eigendom zijn die voor hen MOETEN stemmen. Anders demonstreren zij hun ontsnappend eigendom wat echt racisme is.
Maar goed. No worries, fascisten.
Hier in de EUSSR bezitten jullie alle stoeltjes van media- en politieke macht. Geen Trump te bekennen.
Laat ik nou denken dat die Oprah Winfrey eigenlijk campagne voerde voor de Democrats. Het achterbakse secreet!
Oprah Winfield is best een heel beroemde waakhond aan de ketting van de linkse plantage. Gromt als een duivel zodra slaven het hek uitlopen.
Het is eigenlijk verdicht heel inclusief, om het geval van Tara Singh Varma erbij te slepen.
Black Achievers zijn bezig met (omgekeerd) positief racisme, net zoals er positieve discriminatie in het leven geroepen is om minderheidsgroepen voorrang te geven op de arbeidsmarkt.
Ik doel op een verzonnen ziekte dat deze mensen zouden lijden aan hun huidskleur en daardoor eigenlijk met onmiskenbaar erbarmen dienen te bejegend.
Ergo, dat is niet inclusief, maar extra exclusief...
Ik moet die onzin ook niet gaan lezen. Het gaat al gelijk mis in de eerste zin:
"Voor de Black Achievement Month vroeg Antifa vier mensen een bijzonder collectiestuk te belichten uit de archieven van zwarte vrouwen(bewegingen) die... "
Blijkt er Atria te staan in plaats van Antifa...
Tara Singh Varma was wel het lichtende voorbeeld voor figuren als Fatima Elatik en Saaidia Ait-Taleb voor wat betreft het geen verschil kunnen zien tussen publieke en persoonlijke middelen. Toeëigening van publieke middelen, daar zijn die inclusieve politici allemaal meesters in. En vrijwel zonder gevolgen, want wie daar tegen protesteert is een racist.
Groenlinks is een ziekte.
Waarom in het Engels?
Waarom een hele maand?
In de USA hangen jongeren (4chan?) rond de tijd van Halloween tegenwoordig pamfletjes op met de text: "It is okay to be white" en dat creëert daar een behoorlijke controverse.
Een Black Achievement Month? Dat zou moeten betekenen dat er ook zoiets bestaat als White Achievement Month en Jewisch Achievement Month. Bestaat er niet gewoon een Achievement Month? Maakt dat het niet een stuk makkelijker allemaal? Ik wordt er zo moe van....
Weer een mooi stuk identiteitspolitiek. Wij met een Surinaamse of Caribische achtergrond, wij mensen van kleur... Je achtergrond doet er niet toe. Het gaat om de mens die de positie bekleed, ongeacht de kleur. Dat is vrijheid.
Ik zie maar één enkele oplossing voor deze problematiek. Ruimhartige herstelbetalingen.
De Black Achievement Award, mag ik die claimen?
Ik ben man, blank en geboren met een Nederlands paspoort in mijn handen (niet letterlijk).
Ik ben nog nooit positief gediscrimineerd. Ik heb nooit een baantje gekregen omdat ik toevallig tot een minderheid gehoorde. Op school is nooit een onvoldoende naar een voldoende gecorrigeerd omdat ik uit een achterstandscultuur zou komen. Ik ben nooit ontheven van de sollicitatieplicht omdat mijn soort mensen niet zo veel met werken op heeft.
Ik heb bijna altijd gewerkt, en ben altijd aangenomen op mijn kennis en werkervaring.
Wat Tara Singh Varma kan, kan ik ook. Met 2 vingers in de neus. Met 1 arm op de rug. Op Maandagochtend. Terwijl ik een kater heb.
Als er iemand is die die Black Achievement Award verdient heeft dan ben ik het wel.
Hee, is ze weer beter?
Ja zo zie maar weer dat je best oud kunt worden met die ziekte.
Neem dan Wassila Hachchi, zij werd in 2007 verkozen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar (alleen omdat ze vrouw was met een kleurtje, maar niet verder vertellen hoor).
Dat dacht Pechtold ook. Hoe vaak zal hij Wassili wel niet genomen hebben, op alle denkbare manieren, in zijn omkoopappartament?
Wassilimachien.
Beetje flauw jongens, artikel stelt zelf dat ze destijds vanwege psychische problemen vertrokken is. Verder staan er weinig rare dingen in. Wat veronderstellingen en subjectiviteiten, maar die staan in ieder artikel, zeker een opinie artikel. Laten we met GS niet niet de verkeerde kant opgaan svp, er zijn meer relevante issues dan identieitspolitiek en islam, laat je nou niet definieren door partijen waar je het niet mee eens bent tot tegenstander te maken. Blijft er boven. Ongenuanceerd, maar erboven.
Vergeet de financiële malversaties niet die daar aan vooraf gingen, dat is niet inclusief.
Had ze het maar echt ipv er over te liegen en meneer Blom ook, dat zou een hoop gezeik schelen
Achievement heeft geen kleur.
Dat lijkt me een prima opmerking.
Dit zinnetje uit het artikel. Moet je een keer goed lezen wat daar nou staat. Ik vind het huiveringwekkend. 'In de Tweede Kamer zit momenteel, voor het eerst in decennia, niemand met een Caribische, Surinaamse of Afrikaanse achtergrond. Volgens sommigen heeft het ermee te maken dat Surinaamse of Caribische Nederlands minder geproblematiseerd worden in de media en in de politiek. Politieke partijen zouden de groep daardoor meer over het hoofd zien.'
in lijn met overlast-statistieken heeft deze groep idd recht om meer geproblematiseerd te worden.
Je zal maar gebeld worden voor een artikel. Ah fijn, erkenning denk je. Waarvoor is het? Ik ben van Groenlinks en eigenlijk bel ik in eerste instantie omdat je zwart bent. Wát!?
GroenLinks trots op Tariq Ramadan, als voorvechter voor vrouwenrechten, vrouwenemancipatie en gelijke rechten voor vrouwen.
GoenLinks trots op Volkert van de Graaf, als groot strijder tegen extreemrechts.
GroenLinks trots op Hitler, vanwege zijn niet aflatende strijd tegen zionisten.
Trots op Klaver, wiskundige
Tariq Ramadan zit volgens mij nog in voorarrest voor verkrachting van meer dan 10 vrouwen.
De zwarte bladzijde in de geschiedenis van Groen links.....
Oh, wacht, ik snap hem ZWARTE bladzijde, witte zijn natuurlijk kolonialistisch racistisch.
Logisch Tara heeft alles.
Inclusieve samenleving
Mensen van kleur
Diversiteit
LHBT
Migratieachtergrond
Multicultureel
Participatie
Gebruik deze woordendiaree in de subsidieaanvraag voor je Bijlmerbuurthuis of het islamitisch radiozendertje in Nieuw-West en het kliekje ambtenaren dat gehuisvest is in het Kremlin aan de Amstel gaat blindelings overstag.
Kun je het nazisme verderfelijk vinden, maar nazi’s toffe peren?
Kun je de islam perfide vinden, maar moslims lief en vredelievend?
Kun je de groene khmer abject vinden, maar de tarasinghvarma’s sympathiek?
-
Ik niet. Fottiti.
Mohamed Rabbae, ook al zo’n topper van GroenLinks destijds.
Vergeet ook niet Wynand Duyvendak, Sam Pormes, Mariko Peters enFara Kahrimi. Of een Jolande Sap en Tofik Dibi.
Dan kunnen ze wel zo'n babyface in smetteloos witte overhemden (met opgerolde mouwen uiteraard) als boegbeeld hebben maar het stinkt behoorlijk binnen die partij.
Het is een indrukwekkende lijst met losers en non-valeurs, en hij wordt nog langer.
Door TSV in dit geval te kiezen maak je die hele verkiezing belachelijk en zorg je voor een enorme inflatie van de status ervan.
Alsof je Rinus nomineert voor beste artiest, of Johny de Mol voor beste acteur.
Er zijn schitterende tijden aangebroken voor de gekleurde medemens. Geniet er nog maar even van, want dat SJW-gebeuren gaat natuurlijk geen tien jaar meer duren. Nooit problemen gehad met mensen die anders zijn dan ikzelf, maar al dat 'black lives matter', 'rainbow lives matter', etc. is onnodig opdringerig. Een hoe dat leven ook eindigt (ouderdom, risico van het vak, ongeluk), er zullen altijd mensen verdriet hebben. All lives matter.
Goed gedaan, GeenStijl. Zeer alert zoals jullie de koppeling maken tussen Simion Blom's standpunten en de helden die hij vereert.
Ik zou voor Ayaan Hirsi Ali kiezen. Oh, wacht. Die zegt zinnige dingen.
Doe mij maar alleen Black Friday deze maand.
White Achievement month klinkt nogal racistisch ,vindt u niet ?
"In de Tweede Kamer zit momenteel, voor het eerst in decennia, niemand met een Caribische, Surinaamse of Afrikaanse achtergrond” tja, iets met opleiding en ambitie...
Het mooie was dat Tara ook de Black Token was in de Bijlmer enquête. Ben benieuwd of daar ooit nog afstand van genomen wordt....
Kijk dat je aandacht wil besteden aan vrouwen die buiten Nederland geboren zijn en wat betekend hebben in de politiek dat kan ik nog een beetje begrijpen.
Maar inderdaad kies dan een beter voorbeeld dan Tara, een Laetitia Griffith bijvoorbeeld maarja die was niet van GL.
Laetitia Griffith? Wat heeft die betekend in de politiek dan?
Maar ja, ze is zwart he. Obama had nog helemaal niets gedaan toen hij een paar maanden president was , maar kreeg toch de nobelprijs voor de vrede. Knap hoor. Zwart zijn heeft zo ook zijn voordelen.
Laetitia Griffith: dat was een VVD-kudtwijf die helemaal niets heeft betekend voor de gemeenschap anders dan voor zichzelf. Naar voren geschoven door de VVD omdat ze tot het negroïde ras behoorde. Een excuus-negerin. Een die zichzelf geslaagd vond en van mening was dat dat de rest van de negers en anderssoortige allochtonen gewoon te dom waren om hetzelfde te bereiken. Wellicht had ze gelijk maar dat was niet de bedoeling van haar aanstelling. Zij had de taak om haar soortgenoten in ruime betekenis te verheffen. Daar horen we dus niets meer van, zoals van een hoop vrouwen in de politiek die er eigenlijk vooral voor zichzelf zitten.
Hoezo Afrikaanse Roots? Singh Varma’s roots liggen in India.
Wat er in ieder geval bereikt is dat ik me vandaag de pleuris schrok op straat want er kwam mij een man tegemoet gelopen (in tegenlicht ook nog eens) die gitzwart was en ik dacht dat Zwarte Piet na al die jaren echt kwam halen om mee in de zak naar Spanje te nemen.
Daarna kwam ik sinds lange tijd weer eens bij de Vomar binnen in de Kinkerstraat hier in 020. Daar hebben ze van die muntgeld teruggooi- automaten zodat de hoofdoekjes aan de kassa niet in aanraking hoeven te komen met dat smerige muntgeld. Het kan ook zijn dat het een oplossing is omdat ze niet kunnen tellen natuurlijk.
Maar goed; het bleek Afrikaanse weken te zijn bij de Vomar: allemaal gitzwarte dames aan de kassa.
We zijn weer museumnacht in 020.
Ik hoor godverdamme een gebedsoproep klinken hier op de gracht die geen gracht meer is maar wel een moskee heeft.
Er is vast ook een aparte zaal voor de achievements van de Ashanti uit Ghana. Die stam heeft eeuwenlang hun verslagen negerburen tot slaaf gemaakt en voor veel geld verkocht aan de Arabieren, Portugezen en Engelsen. Chapeau!
Het kan toch zijn dat ze met succes door een rechtse blanke mannelijke oncoloog is behandeld en dat dit niet naar buiten mocht komen? Een soort van #metoo, maar dan anders.
"Vrouwen als Tara hebben de weg geplaveid voor mensen van kleur in de Nederlandse politiek"
Door te liegen en te bedriegen? Ehh...? Er gaat hier iets niet goed volgens mij.
Overigens is november de maand van de prostaat. Voor bestrijding van borstkanker is, terecht, veel aandacht, maar de prostaat wordt ernstig verwaarloosd door de gefeminiseerde media. Dus, GS, misschien kunnen jullie het idee oppakken dat aandacht vragen voor deze vreselijke ziekte op meer manieren kan dan je snor laten staan.
nl.wikipedia.org/wiki/Movember
Dus een oproep aan alle vrouwen;
Laat je snor staan!
als de vlek verbleekt is pleur je gewoon weer wat zwarte inkt erop...
"Vrouwen als Tara hebben de weg geplaveid voor mensen van kleur in de Nederlandse politiek."
Dat is niet gelogen. Ze belichaamde het zielig doen als wapen in de strijd om macht.
Ze is alleen niet dood gegaan.
Waar is die John Leerdam eigenlijk gebleven. Ook zo'n gesubsidieerde lul die waarschijnlijk nog leeft van zijn wachtgeld.
Oh ja, die! Dat is er ook zo 1. Die wist wel dat er meer aan de hand was met X, maar daar kon hij niks over zeggen. Let wel: die X, die compleet verzonnen was door de journalist.
En vergeet Mo Rabbae niet.
Opmerkelijk hoe sommigen zichzelf onsterfelijk belachelijk kunnen maken. En ze hebben het niet eens door.
Ik zie ze nog in staat om die oncoloog uit het AvL die de laan uit is gestuurd de schuld te geven van het bedrog van TSV.
Ik ben wel trots op Pamela Pinas die al deze onzin benoemd;
opiniez.com/2018/10/05/black-achievem...
Goed artikel, dank je!
Zoals Morgan Freeman zegt: stop met er over te praten.
Daarnaast vind ik dit ophoesten van Tara Singh een belediging voor mensen met meer pigment die wel degelijk hun steentje bijdragen. Zonder gedoe.
Black achievement = zoveel mogelijk meisjes / vrouwen zwanger neuqen en dan wegwezen.
Black Achievement, is dat een soort Keukenkampioendivisie vermelding?
Deze mensen hebben een obsessie met kleur. Rascisten dus.
Geenstijl wordt overbodig omdat links steeds beter in staat is om zich zelf voor schut te zetten.
Spotten met je gezondheid, ach laat maar.
Dan verdien je het om op een nare manier dood te gaan.
Bwegh, stuk niet gelezen, maar even doorheen gescrolld. Zie ik groots de term 'mensen van kleur' staan, wat bevestigt dat men klakkeloos de veels te domme linkse vingerwijzende Amerikanen na-aapt met hun terminologie. Kotsmisselijk word ik ervan. Noem mij maar de Nazi-van-de-week, en tyf direct op met je kattegejank.
Stichting Landelijke Federatie Surinaamse Vrouwenzaken.... Als dat niet op een flinke subsidie kan rekenen, dan weet ik het ook niet meer.
Black Achievement Month hmmm, is er ook een White Achievement Month of mag dat weer niet.
Onvoorstelbaar, maar waar? *proest* Ze moeten meer vlees gaan eten in die kringen, ze zijn het helemaal kwijt. Maar ja, hoe komen die GroenLinksers hier achter? Komen hier vast niet om dit te lezen!
Black achievement is te zot voor woorden. Toch maar een poging.
Black achievement = beoordeling op huidskleur ???
Black achievement = iets bereikt hebben voor de zwarte medemens.
Black achievement = niets, maar dan ook echt niets van betekenis voor de gehele maatschappij.
Black achievement = segregatie en polarisatie.
Goed bezig hoor.
"Black achievement voor een inclusieve politiek".
Probeer eens white achievement te benadrukken in plaats van black. Kijken wat er dan overblijft van inclusieve politiek.
Dit is keihard racism of lower expectations.
Zouden ze niet door hebben dat ze de oorlog tegen satire allang hebben gewonnen?
Mevrouw Silvana Simons is ook erg lief !!!! En zwarte Piet ook !!!!!
Die Tara ziet er voor iemand die al 10 jaar dood is nog best redelijk uit.
Ik snap nooit wat 'mensen van Kleur' zijn.
Is Kleur de achternaam van hun blanke eigenaar of zo?
Zeg gewoon 'gekleurde mensen'. Ik heb toch ook geen auto van groen?
Hahaha, goeie. Mijn auto is wel een auto van kleur. Ik noem het gewoon zwart
Anglicisme. People of color.
@LiniaalRectaal, dat snapt m'n neus ook. Maar waarom moet dat letterlijk vertaald en overgenomen worden in het Nederlands?
@IJzer Oxide
Mijn vermoeden? Omdat taal (en dan vooral grammatica) behoorlijk veel invloed heeft op het vormgeven van gedachten en gedachtegoed. Paar simpele voorbeelden: Hongaars heeft geen werkwoord 'hebben'. Thais heeft geen woord voor 'ik' als onderwerp. Taal vormt zodoende een relatief onbewust denkkader.
Black Achievement Month.....
....
...
.. Zo, dat was een korte maand zeg!
Aan het einde van de maand rijkt Anouk een prijs uit.
Anouk rijkt alleen maar een prijs uit als het een mannelijk medemens van donkere percussie is met een tampeloeris van minimaal 35 cm.
Black Achievement Month...
Dus de andere elf maanden is het White Achievement Year ?
Black Achievement Minute.
Daarin kun je eigenlijk alles wel coveren.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_black_N...
Iemand zou op basis hiervan een lijstje van ‘blanke Nobel laureaten’ moeten genereren.
Ze hebben dus zo weinig echte 'achievements' te vieren dat ze Tara Singh Varma uit haar politieke graf moeten hijsen om iets te kunnen schrijven.
Wow.
Ja, het is net zoiets als Zanger Rinus naar voren schuiven in de 'maand van de blanke zanger '
D’r wiki liegt er niet om. TSV daarentegen wel, poet achterover drukken is ze ook niet vies van. Als je dat als achievement wilt zien zegt dat ook wel wat over de doelgroep.
Goed gezien.
Zei Youpie niet dat Tara ingespoten moest worden met kankerverwekkende stoffen? Ja, Youpie was toen nog een beetje gek in die dingen. Heeft hij inmiddels wel afgeleerd. Dat soort dingen konden nog in 2001.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Nou, zo'n gek idee was dat nog niet hoor.
Stuk van Zwagerman. Die dacht natuurlijk: wat een amateurisme van die Tara, dat kan ik beter.
begrijp ik het nou goed dat geenstijl nog wel verwijst naar dumpert maar dumpert niet meer naar geenstijl?
Zeker wel! GL bestaat uit idioten
GroenLinks is toch die partij die het felst voor het milieu is???
Zag op het journaal hoe de Zandvoortse fractievoorzitter van GL een warm pleidooi hield voor de komst van de Formule 1. Ik ben niet tegen autoracen, maar voor GL moet dit toch de absolute milieumoord zijn?????
Ziek, zo vreselijk dood ziek dit.
REAGEER OOK