WAARSCHUWING. STAP NIET IN DE AUTO
Regen regen regen = file file file.
Op de A17 staat het vast, op de A29 staat het vast, op de A44 staat het vast en op de A58 staat het vast. Het is een beetje nat vandaag en dat betekent voor de chaufferende forens een ouderwetse polonaise op de koppeling. Niet zeggen dat u niet gewaarschuwd was, want wij hadden u gewaarschuwd. En we waarschuwen u meteen nog een keer: in de toekomst staat u nog veel vaker vast. Toet toet.
INSTANT UPDATE: Yes!!! Record gebroken!!!
Brabant opgegeven
Social
Rotterdam omsingeld
Social
Noord-Holland = Noord-Fileland
Social
Reaguursels
InloggenZoizo de auto niet instappen met een ochtendkater omdat je dacht dat het maandag zaterdag was omdat je toen ook dronken was
Rijd elke dag van de grens naar het noorden richting Breda. De plekken waar files ontstaan zijn altijd te voorspellen: bij op- en afritten waar, als het iets drukker wordt, de matrixborden aanspringen en al het verkeer de snelheid drastisch laat verlagen. Gevolg: massaal afremmen, al of niet plotseling, opstropen van het verkeer. Een beetje de verkeerslichten van de snelweg. Verkeer krijgt niet de gelegenheid zelf zijn weg te kiezen - het idee zoals op een rotonde - maar wordt van bovenaf 'gestuurd', en sturing van bovenaf gaat altijd mis.
Overal hangen nu die vermaledijde borden en de snelheid is een verplichte, je hoeft niet Einstein te zijn om te bedenken wat het effect is.
UIteraard is het verkeer toegenomen vergeleken met 20 jaar terug, maar daar is nooit echt rekening mee gehouden. 'Neem de fiets' Dat zal in Amsterdam wel werken, maar wij heikneuters reizen ver.
Ik reed vanochtend van Breda naar Rotterdam en het was een drama. Dat gaat nog wat worden vanavond
Ik was vandaag de hele dag thuis en als ik naar buiten kijk is het heel rustig herfstweer. Weer eens 'Code Paniekzaaien' vandaag? Leg Nico Haak nog maar eens op de draaitafel (Honkie Tonkie pianissie)
Hmm, misschien dat die Stint toch hielp.
Wat vreemd toch dat onze wegen steeds voller worden en er geen huizen meer beschikbaar zijn. Hoe zou het toch komen dat ons land steeds voller wordt?
Vragen vragen vragen....
Falend ruimtelijk beleid.
En nee, die syrische Apothekers zitten niet op de weg en voor hen zijn koophuizen niet zo bereikbaar.
""En nee, die syrische Apothekers zitten niet op de weg en voor hen zijn koophuizen niet zo bereikbaar.""
@ Shoarmamasutra | 30-10-18 | 14:40
ff doordenken... ze zitten WEL op de weg: autorijden met vrienden en kennissen en maken (gratis) het overvolle OV nog voller, vullen fietspaden met hun (soms gestolen) scootertjes en electr.fietsen; vullen sociale woningen waardoor de NLer verdreven wordt naar duurdere huurwoningen en koopwoningen (die er niet zijn)
Of je stimuleert als overheid gewoon wat meer motorrijden... maar ja... dat is héél wat minder btw en accijns en bpm natuurlijk. Moeten we niet willen as overheid. Flikker ze dan maar in de file... moeten ze lekker lang hun motor laten draaien... dat zuipt als de neten.... hahahaha... En dan komt er meer fijnstof en kunnen we onder het mom van milieu nóg meer belastingen heffen....
Het is gewoon heel simpel stelletje hersenloos volk !
Auto rijden daar bij heb je natuurlijk je verstand bij nodig ! Verstand ? Ja en inzicht
Als we nu allemaal de snelheid aanhouden die de matrix borden aanhouden en elkaar de ruimte gunnen.Daarbij geen stoer gedrag vertonen,, tja weet dat het moeilijk is want thuis heb men niets te vertellen dan moet je je stoere gedrag oh sorry je onzekere gedrag tonen op de weg.
Tevens daarbij heb respect voor de vrachtwagens die ook op de weg behoren, die zorgen dat je vreten o.a in de winkels belanden die je wijf dan koopt voor jou vreten op te tafel te hebben, nadat jij asociaal een paar minuten gewonnen heb op de weg
Regendruppels zijn niet eng, en het stopt echt niet met regenen als je onnodig op je rem gaat staan!
Ik ben chauffeur ( nee geen groot rijbewijs ) maar maak genoeg km op de weg, krijg per uur betaald tot Aan de poort als ik naar huis rij dus waar maak ik mij druk om, ik gun mijn mede weggebruikers de ruimte, ik hou afstand ik duik niet asociaal voor een vrachtwagen
In een tunnel hou ik gepaste afstand helaas zijn er legerhoofden die aso ertussen duimen en opeens vol op hun rem gaan staan en rem niet af in de kuil in de tunnel is ook niet eng
Dus het begint bij jullie verstand ( als je die hebt )
Iedereen een fijne dag en gun iemand de ruimte .. het begint bij je zelf
Tot ziens
Je klinkt zelf ook aardig gefrustreerd...
Zingt u allen weer gezellig mee?
En 1-2-3...
Allemaal in ons eentje intootootje, tootootje, tóótootje,
Allemaal in ons eentje intootootje,
Dus staan wij al-len stil
(tsjingeleboem!)
Er is maar 1 oorzaak van dit probleem (en de meeste andere) en er is maar 1 oplossing. Maar dat is helaas onbespreekbaar.
Dat is dat jij dood moet zodat jij geen probleem meer hebt?
Bij een ongeluk niet twee uur lang de rijstroken afsluiten. Binnen 10 min aan de kant dat ding na even snel foto’s gemaakt te hebben of een belastende verklaring te hebben afgenomen. Scheelt je direct twee files, die aan de kant van het ongeluk en de kijkersfile. Kut verzekeringswerk altijd
1) autodelen
2) beter OV
3) tijdens spits max 70 km per uur. Uit onderzoek blijkt dat de snelweg dan de meeste hoeveelheid auto's kan verwerken.
Dat onderzoek is achterhaald. Het blijkt dat ze in NL met 90 a 100 dezelfde minieme tussenafstand aanhouden. De proef met 80 stad uit bij Den Haag is daarom ongezet in 100 en de files verdwenen voor een leuk deel.
Al hele ochtend droog hier. Zon prikt er soms door. True story.
Zo lang iedereen massaal aanschuift tussen 7 en 9 blijft dit een probleem. Meer thuiswerken, meer flexibiliteit in (kantoor)werktijden, meer carpoolen aanmoedigen, meer lappen als je prime time van de A2 gebruik wilt maken. (ja, ik stel hier serieus voor dat we het rekeningrijden moeten invoeren) Ik weet dat dit als een hoop links geblaat klinkt, maar dit zijn wel echte oplossingen. Als er niets gebeurt dan slibt ons hele wegennet langzaam maar zeker dicht.
Ik rijd om 6 uur 's ochtends weg van huis (Breda) richting Rotterdam en iedere dag staat het vast. Bredere wegen zou helpen
Het beste signaal om te bepalen hoe vol Nederland is waarschijlijk de drukte op de snelwegen. Zo te zien wordt het aanvaardbare maximum spoedig bereikt.
en wat is het aanvaardbare maximum?
Zo blij dat ik geen forens meer ben. Ook afgestapt van 40uur werken in de week, heerlijk 20 tot 24uur en met de fiets in mn eigen stad richting mn werk. Verademend om niet meer in die file te hoeven zitten
Maar vandaag wel in de stromende regen, en dan zie het rode licht ook niet natuurlijk, zoals weleens vaker bij fietsers het geval is.
gewoon naar Friesland verhuizen met GeenStijl. Goedkoop en fijne mensen en kan ik ook eens om een bakkie langskomen.
Snits is wel een leuk stadje. Er stopt ook nog een trein.
@ Kuifje-in-Afrika | 30-10-18 | 10:26
Harlingen is ook leuk, Franeker ook, Workum ook, Stavoren ook en allemaal een trein.
Sneek is inderdaad heel leuk en tijdens de Sneekweek echt gezellig.
Dus al die nieuwe apothekers werken allemaal in een andere stad
Iedereen zit alleen in de auto. Dat slaat natuurlijk nergens op. En niemand klaagt of zoekt een oplossing dus nobody actually gives a fuck.
Hier in Zeeland niets van gemerkt...
Sssst!
Ik heb 45minuten over 2.5 km gedaan.
Geheel verrast was ik niet, GS waarchuwde vorige week al voor vandaag.
Dan had je beter kunnen lopen. De gemiddelde mens legt toch makkelijk vijf kilometer per uur af.
@DKS
Dus ik neem aan dat het hier een voetgang betreft.
@Shoarma
Beetje minder shoarma eten, dan kunt u op termijn er wellicht een half uur over doen.
Nee, ik moest een slecht ter beend zijnd kind wegbrengen. Het was met de auto.
Lopen alleen was zeker sneller geweest. Ik eet ook niet zulke hoeveelheden shoarma hoor. Eigenlijk prefereer ik Döner.
Gelukkig reed de trein naar het Amstel-station wel, vanochtend. Toch?
Een kameel is ook veel efficiënter en goedkoper. Die hoef je maar een keer per zoveel weken bij te tanken met water en hooi.
En hebben we het nog niet eens over ezels...
Met deze regen was zo'n Grieks opnlaasbootje ook genoeg geweest. Je komt vanzelf wel naat Amsterdam, het putje, gedreven.
Het file probleem geldt voor heel West Europa. Ik rijd veel in het buitenland met een gewone zakenauto.
M.i. zit HET grote probleem in de honderd duizenden vrachtwagens, van soms wel 20 meter lang, die enorm de wegen in beslag nemen.
Van Bordeaux , Parijs, Antwerpen, Rotterdam is het soms een lange stoet van vrachtwagens.
Men zou, ook in Nederland, de tijden van het verkeer voor vrachtwagen moeten
aanpassen en beperken o.a. ook met inhaal verboden.Nu gaat een vrachtwagen op een 2 baans weg in de file nog gewoon inhalen.
Waarom b.v. vrachtwagens niet alleen in de nacht laten rijden?
Waarom niet veel meer container vervoer per spoor b.v.?
Het wordt en is een groot Europees probleem.
De EU van Timmermans c.s. maken zich druk om komkommers, wattenstaafjes en zomer of wintertijd.
Laten ze het grote verkeersprobleem in Europa maar eens oplossen.
Per spoor is een goed idee. Alleen van het spoor naar het distibutiecentrum en/of winkel is het probleem. Het meeste vrachtverkeer legt een afstand af van max 300km per dag.
@outdoor
Zoals een andere reaguurder hier al eerder terecht opmerkte; het probleem zit tussen de oren. En u maakt daar net zo goed onderdeel van uit ("Ik rijd veel in het buitenland met een gewone zakenauto.)
Ze zouden eens een Betuwelijn moeten bouwen;)
Binnenvaart ligt ook even op zijn gat met de lage Rijnstand.
De vrachtwagen is hier de schuldige, niet zeiken als de schappen niet op tijd gevuld zijn
Als de bestuurder in een privé auto geduld begrip en de ruimte gunt aan een ieder is alles veel beter !!!! Geloof mij ! Fijne dag
Als ik zo de fileberichten hoor worden de langste files veroorzaakt door ongelukken. De oplossing ligt dan ook voor de hand: van overheidswege ongelukken verbieden.
Tijdje wat minder op snelheid letten maar juist op mobielgebruik, onnodig links rijden, kleven en slingeren letten zou wonderen doen.
Alsof iedereen een kantoorbaan heeft en kan thuiswerken of flexwerken. Er zijn ook nog mensen met een echt beroep hoor.
En guurders die plempen dat de trein ideaal is... hebben te lang niet met zo'n ding gereisd hier. Overvol in een lange spits, duur en vaak storing. Evenveel gedoe als met de auto.
Wat is de definitie van een echt beroep?
Goede vraag! Wat is van toegevoegde waarde? Filosofische gesprekken over existentiele verdieping... +1 voor Kuifje.
Wat is de definitie van jouw echte beroep?
Hij/zij zal met echt beroep wel werk bedoelen waarbij je fysiek aanwezig moet zijn. Een metselaar bij voorbeeld, of een prostituee.
@ kuifje waarschijnlijk fysiek werk timmerman loodgieter metselaar etc in iedergeval geen tikgeit of toetsenbordtroll
Ik hoef maar 1 keer in de twee weken file te rijden. Dit doe ik dan ook met een grijns op mijn smoelwerk. Maar het valt me wel op dat het smiddags ook gewoon druk is.
Heerlijk even een kwartiertje in de frisse herfstlucht gefietst en nu aan bak koffie.
Maar je rookt niet. Dat is altijd een plusje.
Heb je nog genoten van de bloeiende heide?
Ben net geemigreerd. Heb van de overwaarde van mijn huis in NL een compleet nieuw huis gekocht plus een 2e handse auto. Werk remote via VPN aan dezelfde klus die ik in NL had. Woon in een stoffig dorpje waar de mensen in de straat elkaar nog kennen en je een fles wijn of wat te eten brengen als je er komt wonen.
Alles is de helft goedkoper hier en er is nog wat natuur van betekenis. Voor geen goud ga ik naar NL terug. Kan het iedereen aanraden.
Oh wat leuk. Mag ik vraag waar je bent gaan wonen?
Toch maar eens een kroontje aanschaffen zie ik.
DKS, ik zeg dat liever niet. Voordat je het weet komen hier al die vluchtelingen uit NL en heb je hier AZC's enz.
Klinkt als Almere
Goed gedaan Chatbot! Geniet ervan!
@Geenszins | 30-10-18 | 09:40
Woon je in 020?
ChatBot | 30-10-18 | 09:39
Die lezen geen GeenStijl. En over de reaguurders hoef je je ook geen zorgen te maken die zijn of honkvast of hebben geen nagel om de kont te krabben. Vertel mede-émigré.
Vraag me nu echt af waar je zit.
Ik gok ergens in Frankrijk
Van mij mag je een zooitje volk meenemen graag zelfs hahaha
Goh mensen kunnen toch ook gewoon tussen 7:00 en 10:00 aan de slag.
Ik ging sowieso al zelden/nooit met de auto naar mijn werk maar pakte liever de trein. Altijd of de trein voor dat het druk werd of de trein nadat de drukte voorbij was.
Vond ik altijd heel slim van mezelf.
Ik heb dat later altijd volgehouden. Wel een baas gehad die regelmatig klaagde maar ik zei altijd: "ik draai meer uren hier op kantoor dan wie dan ook en de resultaten zijn ook 'boven verwachtingen' en laten we maar niet beginnen over die mailtjes die je in in de avonduurtjes van me krijgt en in het weekend". Wat weer steevast beantwoord werd met: "ja, dat weet ik Slet en dat weet jij maar sommige collega's denken daar anders over, die vinden dat jij een VIP positie hebt". Waarop ik antwoordde "dat verdien ik dan ook, het is toch geen socialisme hier? Dan moeten ze maar wat beter hun best doen en betere resultaten halen, verkoop het maar als drijfveer aan ze". Waarna mijn baas altijd zei: "okay maar over een jaar ben jij misschien de baas en weet wat ze over je denken". Waarop ik dan weer antwoordde: "je moest eens weten wat ze over jou denken en zeggen achter je rug" waarna mijn baas altijd lachend en hoofdschuddend wegliep.
Ah mooi was die tijd. Waar ging het topic ook al weer over?
Over bier en tieten, Slet...
Oh ja, dat was het. Ja toch de deugden in het leven of niet Beun.
Als je om 5.45 uur in de auto stapt en tien minuten later al in een file staat van kilometers lengte, die om 10.00 uur nog niet was opgelost, begin dan niet over tussen 7 en 10. Om 6.00 uur sytaat de boel al stil en dat duurt echt tot na tienen. De enige echte oplossing is dat we massaal over gaan naar een twee ploegendienst. Eerste ploeg werkt van 06.00 uur tot 13.30 uur, de andere helft werkt van 13.00 uur tot 21.30 uur. Heb je maar de helft van de mensen op de weg. Alle files opgelost. Bovendien kun je de overheid ook gewoon buiten werktijd bereiken.
Je moest eens weten wat ze over jou denken en zeggen achter je rug.....
Lekker dan. En daar wil jij werken? Klinkt als een soort klingon battleship waar muiterij is uitgebroken, heb je je dubbelgeslepen mes wel achter de broekband?
Een troost slet, hier in de roze burelen zeggen we gewoon waar het op staat, niet achter je rug om maar vol in je slettekop. Is het onzin? Pats. Is het raak? Hulde.
En als je voor mij zou werken lag je er allang uit. Elitaire malloten die denken dat ze meer zijn dan een ander verneuken de sfeer op de werkvloer. Voor jou 10 anderen die niet denken dat ze de zonnekoning 2.0 zijn. Die kunnen we missen als kiespijn.
elfenstein | 30-10-18 | 09:41
Beetje rare filosofie. Maar ik werkte dan ook altijd voor bazen die resultaat georiënteerd waren. Ik ben uiteindelijk voor datzelfde bedrijf teamleider geworden van het team (nog steeds voor dezelfde baas overigens) en alle sneu-neuzen die geen resultaten haalden of ondermatig presteerde zijn ontslagen, deels door mij persoonlijk deels door mijn baas.
Het eindresultaat toen ik werd weggevist door een andere werkgever was een team van 24 man (toen ik begon waren we met zijn viertjes) die kwartaal op kwartaal, jaar op jaar boven alle verwachtingen presteerde.
Dat niet alleen, we waren allemaal een grote (vrienden)club die elkaar door dik en dun steunde om de resultaten te behalen. Elke donderdagavond met zijn allen in het café biertje drinken, eerste rondje steevast van mij en laatste rondje ook. Vrijdag kon je pas om tien uur (met je kater) op je werk verschijnen als je resultaten goed waren, zo niet dan was de verwachting dat je verantwoording nam.
Vrijdagmiddag vier uur biertje drinken in het café om de kater weg te werken en dan lekker weekend vieren en maandag fris weer aan de slag. Iedereen was hyper-gemotiveerd en dolgelukkig met hun baan.
Alhoewel ik natuurlijk wel wist dat sommigen ook steen en been over me klaagde achter mijn rug als het niet lekker met ze ging. Dat is immers mens eigen dat externaliseren. Ken maar weinig mensen die falen en zelf de verantwoording daarvoor nemen.
Alhoewel ik met een paar ex-teamleden nog steeds goed bevriend ben.
Maar enfin. Files dus. Ja die moet je vermijden.
Dat is al een heel ander verhaal slet.
Prestatie dient beloond te worden, goede mores ook.
In je tegel komt het op mij over alsof jij de goddelijkheid zelve was die alles kon maken. Doe dat in een degelijk metaalbedrijf of ergens waar nog écht hard gewerkt wordt en je ligt er binnen een week uit. Leuk voor je dat jij dat allemaal zo goed deed. all hail De Slet!
elfenstein | 30-10-18 | 10:02
Ik denk niet dat ik geschikt ben om in een metaalbedrijf te werken. Ik heb er geen verstand van dus ik kan daar niet goed functioneren.
Waar ik wel goed in ben doe ik dan ook heel goed. En ja dat is keihard werken en niets goddelijks aan. Wanneer het eenmaal als een geoliede machine draait dan mag je daar best trots op zijn. Ik vier altijd succes en vooral het succes van anderen. Is een mentaliteit. Goede mores zeg maar. En hard werken, heel hard werken bijna 10-16 per dag minstens. Enkel paupers denken dat mijn vakgebied koffie slurpen en slap ouwehoeren is.
Kunnen jullie het niet een beetje kort houden? Ik moet op m'n ouwe dag zo'n ontiegelijk eind naar beneden scroolen!
Zit jij het nou maar uit tot je aow, dan plempen wij hier nog ff een paar dikke tegels tussen het 10-16 uur per dag werken door. Kan makkelijk, kijk maar naar DKS.
dat krijg je met het heilig verklaren van zoveeeel mogelijk afstand houden: 5 auto's keer 50 meter is al een kwart kilometer.
Meer asfalt=meer auto's=meer files. Is al jaren zo. Als de mens zich rollend moet voortbewegen had God hem wel wielen i.p.v. benen gegeven.
Meer asfalt = Meer auto's TOT aan maximaal beschikbare auto's OF TOT aan maximaal behoefte aan auto's op tijdstip X.
Dit is wat exacter.
Onzin. Je gaat niet met je gezin van twee volwassenen en twee kleuters ineens met drie autos in de spits aansluiten
Ik moet trouwens constateten dat de files op de A2 enorm zijn afgemomen. Zo ook opde A1 sinds de de verbreding bij Muiden,de spitsstroken in t Gooi en de verbreding bij Amersfoort. Ook op de A27 boven Utrevht tot Hilv en de A28 tot Leusden is er veel verbeterd. Wat lul je nou?
De wegen.die vol staan zijn de wegen die niet of veel te lafjes verbreed zijn. Een spitsstrookje bij een weg waar 4 uur ochtendfile staat lost een file niet zelf op, maar halveert de duur wel. De serieuze verbredingen helpen nogal.
Haha... ja......
Was ook het idee in Den Haag ...
De fileverslaving niet meer vermelden. Echte oplossingen dienen kennelijk bepaalde belangen niet. Bv de VVD wil het probleem al 50 jaren oplossen. Doet het niet: anders geen keihard vast punt in het verkiezingsprogramma voor de komende jaren.
Iedereen wil wel al jaren wat, maar niemand krijgt ooit de meerderheid en heeft oneindig geld. Het blijven dus compromissen.
Net een half uurtje wakker. Lekker hoor, zo'n klusdagje thuis. Nog nieuws?
Ja. Ga weg van Geenstijl voor vandaag. Voor je het weet heb je een klusje verspeeld.
Beunhaas
Ons wegennet is zo rampzalig overbelast dat zelfs een beetje regen, een beetje wind, een beetje sneeuw of een opgeklopt weerbericht met van die malle codes de zaak muurvast laat lopen. In normale omstandigheden rijden we al kop aan kont. Het enige wat helpt is meer asfalt -veel meer, bredere wegen, meer tunnels en viaducten, en ieder tweede of derde onzinautootje in een gezin zwaarder belasten. En niet meer zeiken over dat kudtmilieu. Dat, of de bevolking weer terug naar 10 miljoen.
tweede of derde onzinautootje in een gezin zwaarder belasten. En niet meer zeiken over dat kudtmilieu. Dat, of de bevolking weer terug naar 10 miljoen.
Streep dat laatste maar weg. Welke tweeverdiener rijd met drie auto's in de file? Spits rijden hoger belasten of zo snel mogelijk op vol-automatische besturing van snelweg rijdende auto's inzetten. Hierdoor zal de capaciteit significant vergroten doordat een goed in elkaar gezet AI superieur is aan het handelingssnelheid, constante rijgedrag en efficiëntie/doorstroming voor het groter geheel.
Zit meer in de doorstroming,je kan wel doorrijden maar er zijn te veel afslagen en daar staat meteen weer een stoplicht en dat merk je.
Meer asfalt is al vaker ineffectief gebleken. A12 bij Ede is zo'n voorbeeld, eindelijk van 2 naar 3 banen en wat denk je? Binnen zeer korte tijd staat het wéér vast. Terwijl er na de verbreding spitsstroken liggen die open zijn. Dus dan moet het naar 4 banen? 5?
@Beunhaas. Ja als de doelstelling is om BeunHaas niet in de file te laten is het ineffectief. Als de doelstelling is meer doorstroming en vergrote capaciteit is meer asfalt effectief. Doe het rekenwerk. Resultaat is economische winst. Dat resulteert weer in betere voorzieningen voor de burgers. (ja ik weet, ideale wereld)
En dat is de overheid. Die kijkt niet alleen naar jou. Die kijkt naar het grotere geheel. Hoe incompetent ze soms ook mogen lijken meer dan eens.
@Trans waarom je gaat zitten jijbakken is mij een compleet raadsel maar het zal wel jouw go-to ding zijn. Verder heb je niet ontkracht wát er beter is aan de doorstroming in mijn voorbeeld terwijl er juist meer asfalt is gelegd. Want het staat vast. Alweer. Je haalt verder aan dat er economische winst gehaald wordt maar dat lijkt me algemene kennis op dit onderwerp. Files kosten geld. Veel geld.
@Beunhaas. Omdat jij de definitie effectief baseert op eigen gebruikerservaring. Terwijl de cijfers zeggen dat in 10 jaar tijd het jaargemiddelde werkdagintensiteit met 10.000 voertuigen per dag is gestegen. Met andere woorden. Capaciteit vergroot. Effectief met doelstelling meer kapitaalverplaatsing.
Ja files kosten geld. Alleen als er meer kapitaal over dezelfde weg verplaatst dan x aantal jaar geleden is er een absolute winst aan kapitaal behaald t.o.v. de absolute lastenstijging die een file veroorzaakt. Dat is winst.
Eigen baas en thuis werken for the win. Salut, proletariërs.
Sta een half uur te wachten om dat verdomde IJburg uit te komen....
Maar wat erger is, ik moet zeer nodig een plasje plegen.....
Doe iets wat je geluk geeft achter het stuur. Want je zegt het al zelf. Je gaat geen kant op binnen afzienbare tijd.
Nou ben ik sinds een jaar of drie volledig zindelijk dus ik heb goede hoop.... maar in geval van echte nood gaat er idd iets gebeuren...
Tip van de vakman:
Scoor bij de appie zo'n fles appelsap met een grote dop. Die zgn verse 100% bio sap.
Drink 'm lekker op, is best te hachelen ook. Als die leeg is houd je 'm inn de wagen voor precies dit soort noodgevallen waarbij je na de daad oplet dat je een kleine markering aanbrengt zodat jij weet welke fles je NIET moet hebben.
En dan rustig wachten tot er iemand enorm dorst krijgt achterin de voiture....
Luister een goed (non-)fictie audioboek, spotify of podcast in de auto en het zal je aan de derrière oxideren dat je in de file staat.
Of ga met de trein. Lees een boek. En bij ernstige hinder pak je het avontuur in de stad van je stranding.
Het leven kan zo goed zijn. Je moet je er alleen bewust van zijn dat het allemaal in jouw hoofd zit. En niet bij de bestuurder die je afsnijd of bumper kleeft. Niet bij de conducteur die ook niet weet wanneer de trein gaat rijden.
Je hebt een (on-)bewustzijn. Leer het te gebruiken!
Kom net uit de auto, dwars door centrum Damsko heen. Leek mij minder druk dan anders. Nu snap ik het pas, het was de schuld van GeenStijl!
Damsko? Alsjebieft zegt. Wat is de etmylogie van deze poep=slang?
Overgenomen van de heren redacteuren van een bepaald roze log op het internet. Die bezigen wel vaker allerhande gekke verbasteringen van de naam van onze hoofdstad om aan te geven dat het hier allemaal een beetje raar is. Nou ja, ik sta wel open voor wat nieuw vocabulaire en deze typt ook lekker weg als je een snelle tegel wil bakken.
Het spijt me oprecht als ik uw fijnbesnaarde taalkundige gevoelsknobbeltje gekwetst heb. Etymologie was nooit m'n sterkste kant, ik weet niet eens op hoevel graden dat in de oven moet.
Ik maak nog steeds dt fouten. Dus. Grammaticaal drama. Alleen ben ik principieel tegen bijlmer/mocro taal voor namen of woorden. Helemaal als ze overbodig zijn bij overvloed aan reeds bestaande afkortingen. En helemaal helemaal als ze als een lul op drumstel slaan
Opvallend temperatuur en wind verloop vanavond in de spits van 3 naar 10 graden in een uur tijd idem met de wind van niks naar storm.
zie
Temperatuur : images.meteociel.fr/im/8327/tempresult...
Windstoten :
images.meteociel.fr/im/1038/tempresult...
Bron : het KNMI Harmoniemodel via Meteociel.Fr
We moeten er een keer vanaf dat iedereen denkt dat hij of zij vanaf 8.30 uur op kantoor moet zitten of ineens actief moet zijn. Zolang de snelwegen 's nachts leeg zijn en in de spits overvol is er gewoon een planningsprobleem in Nederland. Laten de milieu-partijen daar maar eens over nadenken ipv eenvoudige pleisteroplossingen te verzinnen zoals spitstoeslagen of tolheffingen.
Ik begin pas te pieken na 12 uur. Daarvoor mag je me gerust betalen om aanwezig te zijn maar verwacht er niet teveel van. Sommige opdrachtgevers snappen dat en hebben dan ook liever dat je productief aan de start verschijnt ipv als een soort koffiehongerige zombie om 8.30 aan te komen waggelen. Toch zijn er nog hele volksstammen die denken dat dat nou eenmaal moet en dat alle ellende zoals files er gewoon bijhoort. Uw betoog snijdt hout, laat de helft van de werkende bevolking, die dat willen, een paar uur later beginnen en de filedruk zal aanzienlijk afnemen.
Iedereen lijkt me een beetje veel.
Ik hoop dat de mensen die het riool gaan vervangen dat niet s'nacht om 3:00 gaan doen. Of de renovaties een blok verder. Of dat je om vier uur s'nachts bij de tandarts op de stoep moet staan.
Een aanzienlijk deel van de productieve bevolking gaat al op afwijkende tijden de weg op, dat heet ploegendienst.
Ik doe al snachts werken.Maar meestal ga ik op de fiets.Geen last van files.En als ik naar huis ga is het hier weer doodstil.Behalve de sherry kuren die naar het winkelcentrum rijden.
Conan,
Dat heb ik vroeger nog een paar jaar gedaan ook. Leuk verdienen, geen files etc.... Maarrrrr, je hele sociale leven gaat de container in, als je mini-me's hebt is het ook verrekte kudt en je sexleven gaat op den duur ook alleen nog maar via de pleerol.
Nooit meer. Ploegendienst is voor jonkies die nog geen vastigheid in het leven hebben, iedereen die wel iets thuis op de bank heeft zitten wat de moeite waard is kan ik van harte afraden aan die shit te beginnen.
@bodemloos. Dat is probleemdenken. Het is niet per definitie dat iedereen dan 's nachts moet werken. Ik heb het over verschuivende, flexibele tijden.
Ik rijd altijd iets eerder naar mijn werk, en ik sta nooit in de file, maar ja, de meeste mensen moeten nou 1maal alles op het laatste nippertje doen.
Dit. Of luister een goed (non-)fictie audioboek, spotify of podcast in de auto en het zal je aan de derriere oxideren dat je in de file staat.
Of ga met de trein. Lees een boek. En bij ernstige hinder pak je het avontuur in de stad van je stranding.
Het leven kan zo goed zijn. Je moet je er alleen bewust van zijn dat het allemaal in jouw hoofd zit. En niet bij de bestuurder die je afsnijd of bumper kleeft. Niet bij de conducteur die ook niet weet wanneer de trein gaat rijden.
Je hebt een (on-)bewustzijn. Leer het te gebruiken!
Er is vanavond veel second love foekie foekie op de carpoolplaatsen. "Schat, kijk es op GeenStijl, ik zit klemvast in de file, ik ben later".
Nergens last van gehad vanochtend, geen druppeltje regen hier in Sint Petersburg. Ik wens iedereen sterkte daar in Nederland!
Telkena als ik daar kom zeggen ze dat ik een geluksvogel ben als het twee dagen achter elkaar droog is.
een paar jaar geleden heb ik een paar jaar in Noord Holland mogen wonen.. Mocht elke dag 1.5 uur heen en 1.5 uur terug op de A9 staan, naar gefrustreerde mannetjes in hun, compensatie voor een kleine pik hebbende, Duitse blikjes kijken hoe zij toch met hun sjoemel diesels ook in de file stonden. Elke morgen lachen dus. Totdat ik het wel welletjes vond en weer naar de Limburgse heuvels ben verhuisd.... Ik heb een oude cabrio, werk thuis, omdat ik het kan en als ik geen zin heb, loop ik het bos in. Zo simpel kan het zijn. Ik ben een tevreden mens. Succes.
@PijlVader | 30-10-18 | 09:03 ["gefrustreerde mannetjes in hun, compensatie voor een kleine pik hebbende, Duitse blikjes"]
-----
Wat een onzin.
U klinkt een beetje gefrustreerd over de mooie leaseauto's van uw medeweggebruikers.
Goeie zaak, Limburgers liefst in Limburg blijven.
Wonen in Noord Holland... wordt dat niet hoofdzakelijk bevolkt door 020 zwerfvuil in shithole cities als Purmereutel of Insanedam?
BozePaarseMan | 30-10-18 | 09:09
En ja hoor, als iemand tevreden en gelukkig is dan moet en zal hij gefrustreed zijn. Klinkt nogal gefrustreerd.
Ik kijk uit op Limburg, (wel op veilige afstand) wonend aan de bosrand. Heerlijk stressvrij wonen.
Gelukkig heeft het beste kabinet ooit en al die duizenden beleidsambtenaren, dit allemaal aan zien komen.
De kiezer heeft dit ook zien aankomen. Dus hebben we de VVD in de regering. Maar extra wegen aanleggen kan me niet snel genoeg gaan.
En vergeet uw zalando, bol, ikea ah thuisbezorgwenjes niet........
Lbd s makes the world go round
En na de aankondiging gaat VNO-NCW, samen met MKB-Nederland en de FNV weer luid schande spreken over het gebrek aan daadkracht bij de overheid, terwijl er in 9 van de 12 provinciën geen file, lagere kavelprijzen, kortere reistijd naar exportland nummer 1 (Duitsland) en mider arrogant personeel voor handen is.
Ondernemers, het begint écht bij jullie. Maar blijkbaar is het ongemak van de loonslaven nog niet zo groot dat er daadwerkelijk verliezen door worden geleden en gaat men gewoon door...
Kantoren en ochtend ,avond file, zoooo vorige eeuw..................
En idd denk is aan die miljoenen mensen die u blij laat kijken bij de flappentap.
En dat is dan leven voor de Nederlandse nukubu. In de morgen om 7 uur, 2 uur in de file. Paar uurtjes excel sheets invullen en weer terug, ook 2 uur in de file... wat een ellende. Ga toch wat nuttigs met je leven doen...
Zoals wij. Reaguren tot je een ons weegt (nog 95 kg te gaan)
Keestelpro is 1,60m?
U wilt weten hoe dik ik ben? Haha nou ik maak me niet dik hoor hoewel reaguren niet de beste methode is om af te vallen.
En het gaat alleen maar nóg drukker worden. Ik zie deze tendens al 20 jaar. Geen groenlinks die dat kan tegenhouden.
Maar Groenlinks maakt zich wel hard voor globale CO2 reductie.
Die zien de ware problemen!
Nooit mogen alle 10 de banen tegelijk open in de Coentunnels. Vanwege milieu of zo. Dus de meisjes en jongens van GroenLinks houden wel degelijk het verkeer tegen.
Maar het is niet zo erg als toen we nog geen tweede coen hadden gelukkig. Jemig wat heeft me dat een jaren in dampende files gekost.
@Kees. Het zijn allebei ware problemen. We kunnen discussiëren hoeveel financiële middelen per probleem vrij maken.
Alleen ben ik het zwaar oneens met het anti-asfalt beleid van GL. En hun geitenwollensokkenbeleid op OV gebied. Laat ze verdomme eens grootser denken. Met prestige. Hyperloop in Flevoland als voorloper en prototype op een randstedelijk hyperloop.
We leven in een driedimensionale wereld. Steden zijn driedimensionaal ingericht behalve het verkeer. Dat is tweedimensionaal. Dus dan moet je kiezen. Naar boven of naar beneden. Geloof me. Vliegende auto's geeft zo veel luchtverplaatsing dus geluidsoverlast dat je of massaal ondergrond moet (hyperloop) en gedeelte bovengronds.
The Sixth Element is echt een illusie.
Trans_Fimmermans | 30-10-18 | 09:19
2 dimensionale infra en 3 dimensionaal wonen. Prachig basale waarneming.
Het is The 5th Element. Mila Jovovic in een soort ductape pakje van Gaultier. Kan mij het schelen of het een illusie is. Geniale film.
Oh, en vliegende auto's is een hele grote afrader. In 2 dimensies klappen mensen al kansloos vaak op elkaar, wat denk je wat voor slagveld dat wordt als je de gemiddelde NL chauffeur de kans geeft om in 3 dimensies te falen?
@bodemloos. Ja exact. En wiskundig gezien is dat dus overduidelijk de bottleneck. Op een driedimensionaal vlak kun je dus al een extra kwadraat aan informatie kwijt. Dat is potentieel gigantisch!
@elfenstein.
1. In die tijd vliegen mensen niet meer zelf. Dan word je gevlogen.
2. Vliegen levert luchtweerstand op. Daarom zal een netwerk van (nagenoeg) vacuüm voor de middelgrote afstanden een gigantische winst zijn. En nogmaals. Geen geluidsoverlast. Geluidsoverlast is een bewezen gezondheidsrisico.
Waarom betalen we ook al weer BPM, accijns en wegenbelasting?
Weet jij wat een Miele wasmachine kost?
Prins pils heeft wat kindertjes, weet je wat dat ons kost?
€ 739,- voor de goedkoopste, zo leerde ik net. Het geeft je te denken...
@mezelf dat was voor de Miele, de kinderen van Koning Willy den Eerste zullen niet 739 euro per maand kosten in onderhoud.
Gratis, meer en beter O.V. vervolgens elke 2e, 3e of, zoals bij mijn buren, 4e en 5e auto keihard en zwaar belasten. Slaat echt helemaal nergens meer op. We hebben geen fileprobleem maar een luie lamzakkenprobleem.
Rijden ze in alle auto's tegelijkertijd?
@BrutuschBosch yep, worden per stuk gebruikt. Ik was alleen het vriendje en vriendinnetje vergeten te vermelden, die komen ook met het autooootje. 6 parkeerplaatsen voor 1 huisadres. Ben geen anti-auto groen-links droeftoeter maar je kunt ook overdrijven natuurlijk....
Blijf met je poten van mijn 2e en elke volgende auto af. Die is nl. al dik afbetaald en dat zwaar belasten kun je ook daar steken waar de zon niet schijnt. En allemaal het onrendabelen vervoer in ? Die kunnen het aanbod nu al niet aan en als 10% van de autorijders morgen het ov pakt, dondert de hele zooi helemaal als een kaartenhuis in elkaar. Dus ga vooral lekker zelf met het ov. Voorlopig zit ik liever in de file dan dat ik sta in de trein, omgeven door mongols, paupers en asociale randdebielen.
@grijskijkert types zoals jij moeten vooral auto blijven rijden en vooral niet met het ov reizen. In-en uitchecken wordt al lastig voor jou vrees ik. Succes met je filestress hahaha
Kneus, als ze allemaal relatief ver moeten rijden? Man man man ....... eigen perspectief eerst huh?
@Wil1971 | 30-10-18 | 08:50
Meh ik zie meer in het uit de file prijzen van al die lemmingen die zonodig allemaal de snelweg op moeten op hetzelfde moment.
Onze 2de auto (boodschappenkarretje van mevrouw Berbaar 6K km/jr) en 3de auto (hobby 2K km/jr) dragen voor geen meter bij aan de drukte dan wel files en staan gestald op eigen terrein.
Maak het rijden in de spits maar duurder dan worden de mensuh vanzelf wel creatief.
Ik heb 5 auto's, en kan er maar in 1 tegelijkertijd rijden. Waarom moet ik dan extra zwaar belast worden, terwijl ik aantoonbaar auto's juist niet rijd?
We zulle zien wie er hier een kneus is; time will tell. Die zwaardere belasting voor meerdere auto's op 1 woonadres is al in wording. Zoals ik al eerder zei; ik ben niet tegen het gebruik van een auto. Ik lach me wel suf wanneer het een beetje gaat waaien en regenen Nederland massaal in het autoootje stapt om lekker droog in de file te staan en om de tijd te doden hier in dit 'draadje' helemaal los gaat wanneer je een kritische noot loslaat op het 4wielertje. Ik moet ff uitchecken mensen. Hahaha.... sterkte in de files. Vanavond weer... lol.
@Wil
En vergeet de scooters en elektrische fietsen niet maar vooruit die staan in de regel niet in de file op de autosnelweg.
@Grijskijkert
Point made, alleen meen ik uit uw comment op te kunnen maken dat u zelf een beetje onderdeel van het probleem bent.
@berbaar Mee eens! Meer asfalt=meer ruimte voor nog meer auto's. Met de klimaatakkoorden/verandering zullen alle brandstofslurpers nog zwaarder gepakt en belast gaan worden de aankomende jaren. Men zal creatiever moeten worden. Thuis studeren waar het kan en gaat, thuis werken, goedkoper en beter ov etc. Helaas ontbreekt het aan visie in dit landje. Nu moeten we allemaal over op ebikes, auto's etc. en over 20 jaar moeten we er weer van af i.v.m. kindslaafjes in Afrikaanse mijnen die onze accubehoefte.... vul zelf maar in...
Gewoon werken afschaffen, iedereen een uitkering. Los je alle files op.
Allemaal een basisloon zoals in links Italië.
Beetje regen? Kan je gewoon lekker thuis blijven zonder gevolgen.
Jaja het viel tegen vanmorgen, 8 ipv 7 minuten om bij de toko te geraken, verkeerslicht zat tegen.
Sterkte file rijders, kijk eens of Uw huis dichter bij Uw werk kan gaan wonen want woon-werk verkeer is zo zonde van de tijd.
Naar t UWV zeker?
7 minuten om naar je werk te komen? En daar ga je dan elektrisch voor rijden? Pak toch de fiets...
@Nuchternederland | 30-10-18 | 09:24
De fiets is ook het favoriete vervoermiddel om naar de zaak te gaan normaal gesproken.
Maar later een afspraak buiten de deur en kudtweer dus met de auto vandaag.
@Berbaar
"woon-werk verkeer is zo zonde van de tijd" geldt natuurlijk alleen als er andere zaken zouden prevaleren. Zoals in uw geval reaguren natuurlijk.
Ja maar,ik kan niet verhuizen wegens overbevolking.
Je zou ten tijde van ernstige overbevolking een soort exodus van het Nederlandse volk verwachten. Maar het tegenovergestelde is het geval. Lieden van elders trekken massaal onze landsgrenzen binnen.
Dit geeft een goed gevoel!
Autochtone Nederlanders emigreren, zodat het aantal ondanks een geboorteoverschot, op circa 13 mln blijft. Exodus is een groot woord, maar men gaat wel.
On topic: Nederland zit momenteel met het probleem van overbewolking.
Een beetje regen of sneeuw en we gaan meteen 30 rijden op de snelweg.
Ideale oplossing is dat er een ochtend en middagdienst komt ook voor scholen (MBO, HBO) en universiteiten. Spreiding van begin tijden zal echt een hoop oplossen. Daarnaast hevige investeringen in beter, luxer en meer openbaar vervoer. Denk aan speciale touringcars die vanuit steden als Zaandam, Haarlem, Almere etc rijden richting bijv. Zuid-As, Schiphol, Utrecht, Rotterdam en andere plaatsen waar veel bedrijven zitten. En dan wel alleen toegangkelijk voor mensen met een NS businesscard bijvoorbeeld. Het kan echt zoveel beter, makkelijker en effectiever. Maar goed, in Nederland zijn we er te vaak heilig van overtuigd dat wij het wiel moeten uitvinden. Zie contactloos betalen, OV chipkaart of betalen met de telefoon. Al die 3 zaken bestonden al in Bangkok voordat Nederland er überhaupt mee bekend was.
Die bussen had je volgens mij 30 jaar geleden al. Collega van mij reed begin jaren 90 vanuit Alphen aan den Rijn naar A'dam Z-O. Is volgens mij nooit een succes geworden. Hoor er althans nooit meer wat van.
bussen staan ook gewoon in de file. Bovendien is de capaciteit van die bussen relatief beperkt (een man of 50) en heeft daarmee de oplossende werking van een druppel op een hete plaat.
bovendien blijft het nadeel van collectief vervoer dat het je brengt van een plek waar je niet wilt zijn naar een plek waar je niet naartoe wilt.
Hier hebben ze de bussen voor studenten en 65+ goedkoper gemaakt,dus voor een busrit betaal je nu 20 cent.(rit dus geen zone of wat ook)
Bussen zitten nu echt stampvol!
Rijden vaak en je komt er overal mee,verbindingen zijn echt top.
Is er geen Stint voor volwassenen?
Je bent een rind als je met segways stint.
die elektrische bolderkar heet de trein.
Wij kunnen hier op het platteland gewoon alles met het stalen ros doen.
Regen? Vanochtend paar spatjes, is gewoon droog.
Wait for it..
www.buienradar.nl/nederland/neerslag/...
Maar...... Ik wilde alleen maar een brood ophalen bij de bakker om de hoek.
Uurtje eerder of later beginnen doet wonderen. Vanochtend zonder problemen van Amsterdam naar Breukelen gereden. Op een iets lagere snelheid dan normaal na dan.
Ik stond vorige week, vakantieperiode, om 6.15 in een hele lange file bij Den Bosch richting Utrecht.
Vroeg opstaan betekent niet een uurtje eerder opstaan, maar ruim 2 uur eerder opstaan. de files beginnen al om 06.00 , en soms zelfs al eerder
dat zijn de feiten.
En als iedereen een "uurtje" eerder opstaat, wat dan?
Dit land is gewoon te vol.
Pfff... ik start wel vanuit huis, daarna nog maar zien of ik nog op de werkvloer kom.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Doe het al ruim 21 jaar en het bevalt me prima. Sinds ik een kantoor heb in dezelfde straat is de reistijd nog zo'n 10 seconden. Enige nadeel is soms het oponthoud door gelul met je buren.
Misschien toch allemaal een Tesla kopen en zorgen dat we in Nederland de automagische besturing mogen aanzetten. Dan verloopt het allemaal een stuk vlotter.
Of smarts. Passen er meer van op een kilometer weg.
Nederlanders zijn het langste volk ter wereld en dan wil jij ze in een smart proppen.
Haha, overal net doorheen geglipt!
Ik zag je rijden. De rest moest op de remmen en dat veroorzaakte de file.
Ik draai me nog een keertje om
Guren tijdens het slapen. Ook knap :)
Hier ook groetjes vanuit onder de dekens. Zzzzzzz.
Guren tijdens het slapen = teken van ernstige reaguurdrift cq verslaving.
Overal worden nieuwe woningen gebouwd... we krijgen in Nederland steeds meer inwoners - dit betekent ook meer verkeer op de weg---> dus meer files.
Eigenlijk zouden ALLE snelwegen minimaal 3 baans moeten zijn.... waarbij vrachtauto's in de rechterbaan kunnen rijden.
Naja de meeste nieuwe Nederlanders krijgen gelukkig alleen nog maar een woning, geld en een Miele. (nog) geen auto. Bovendien zullen de meesten geen rijbewijs kunnen halen, alhoewel ze die wss tegen die tijd wel graties bij hun Miele zullen krijgen.
Gelukkig hebben al die nieuwe nederlanders een vaste aanstelling op de bank. De ene een driezits, de ander een hoek. Maar allemaal graaien vanaf de bank.
die hoeven niet in de file te gaan staan, meneer.
Het heeft meer te maken met de huidige economische situatie en onze ongekende welvaart en rijkdom. Mensen gaan massaal naar hun werk... goed teken.
Overbevolking = file.
@sociaal_econoom | 30-10-18 | 08:26 |
Het zou een hoop schelen als die nieuwe woningen daar gebouwd worden waar de mensen werken in plaats van in Vinex wijken in gemeentes waar de nieuwe inwoners niet werken en waarschijnlijk ook nooit zullen werken. Je moet vraag en aanbod dichter bij elkaar brengen. Dan had Almere nooit bestaan en was Purmerend een klein dorpje gebleven en hadden die huizen in Amsterdam gestaan.
@osdorpertje, zoals Leidse Rijn De Meern etc in Utrecht bedoel je?
nee, daar zijn nooit files, je rijdt zo de stad in.
De ene baan is de ene kant op, de anderde de andere op. Wat doet die derde? Wisselstrook? Doe mij dan liever banen met genoeg stroken.
REAGEER OOK