Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV: Spoorwegovergangen terug naar Marokko

Voortaan alleen nog maar tunnels naar het oosten?

Het drama in Oss is nog maar nauwelijks verwerkt of de PVV staat weer klaar om met een debiel plan munt te slaan uit de tragedie. De partij wil letterlijk ALLE SPOORWEGOVERGANGEN doen "verdwijnen". Eh, hoe dan? Natuurlijk, het gaat wel eens mis met een spoorwegovergang of met een vehikel op dezulks, maar om nou te doen alsof die  twee incidentjes per jaar tot een miljardenproject moet leiden om een totaal gerubberentegeliseerd spoornet op te leveren... Zucht, de PVV staat weer op standje brulboei, lanceert weer een brandende Hindenburg van een proefballon, appelleert weer aan uw Diepste Angsten en wie er tegen is heeft dode kinderen op zijn geweten. Kan die partij niet ook gewoon eens uitgerangeerd met z'n stomme kleinburgerlijke fear tactics?

Reaguursels

Inloggen

"fear tactics"
Houd op met dat intellectualistische geneuzel. Spreek uw moers taal
"naar het Oosten"
"Marokko"
Fijn scoren, zeg? Uitdaging tot klikken terwijl de nabestaanden nog niet weten waar ze het zoeken moeten?
LUL eerste klas gaat over lijken. Je moet dat maar leuk vinden. Zag ook dhr. Wynia ook het PVVstandpunt op de tv afwijzen. Ben benieuwd hoe die denkt als een familielid uit elkaar gereten wordt door de neus van een trein.
Gemakzuchtig geredeneer ten top. Hiero idem door Zentslaaff.
Heeft u kinderen? Evocatus

Evocatus | 23-09-18 | 09:00
-weggejorist-
Bolder | 22-09-18 | 17:04

Ongelijkvloerse kruisingen zijn niet alleen veiliger, maar het scheelt ook een enorme bak file. Leuk joh om oeverloos te wachten bij een dichte slagboom, omdat 100 meter verder de trein stilstaat op het station.

Verbandmeester | 21-09-18 | 18:50

Zentgraaf is duidelijk geen fan van de PVV en dat geeft verder niks hoor maar doe nou niet alsof dit een nieuw idee is. En hou je bij de feiten. Stellen dat gaat om maar 2 incidentjes per jaar geeft direct aan dat je geen idee hebt waarover je praat en dat je alleen maar te doen is om de PVV. De typische linkse reflex zoals die inmiddels dagelijks wordt toegepast door libtards in de VS. Trap er niet in. Al decennia lang wordt hierover gesproken. Binnen de N.S. wel te verstaan.
Ter herinnering hier een artikel uit 1996:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Als ze ergens bij de NS onderhand zeker van kunnen zijn, dan is het wel van het vaste aantal ongelukken, gewonden en doden op de 3067 overwegen in het land. Een jaar zonder ellende moeten ze eigenlijk nog meemaken bij Railinfrabeheer, het onderdeel van de NS dat belast is met het onderhoud en functioneren van de spoorwegovergangen.

'De beste overweg', zo luidt het motto daar dan ook, 'is nog steeds geen overweg'

Wellicht is het verstandiger dat Zentgraaf eens een sabatical gaat nemen. Of soliciteren bij de Joop.

Themistocles | 21-09-18 | 18:50

Dit is het citaat uit de Telegraaf, valt wel.mee vind ik:

Spoorbeheerder ProRail stelt al langer dat de beste overgang, geen overgang is. Tot nu toe is alleen de PVV een pleitbezorger van het verwijderen van alle 2369 overgangen in Nederland.

„We moeten er op termijn echt van af”, zegt PVV-Kamerlid Van Aalst. „Dat kost veel geld, maar veiligheid is niet in euro’s uit te drukken.” SP-Kamerlid Laçin vindt dat eerst alle onbewaakte overgangen moeten verdwijnen om vervolgens gevaarlijke bewaakte overgangen aan te pakken.

Gewinflipt | 21-09-18 | 18:46

En wat volgt? Speciale voetganger stoplichten met extra fel licht voor mobiel junkies? oh wacht.. nee wat is er zo moeilijk aan een spoorwegovergang met slagbomen?

GormSuil | 21-09-18 | 17:59

Het plan van Dijkhof vond ik eigenlijk nog 100 keer debieler, maar ja, dat was om de aandacht voor de afschaffing van de dividendbelasting te verleggen natuurlijk.

MurkRatte | 21-09-18 | 17:02

Aanpakken van twee incidentjes per jaar wegzetten als een nutteloos miljardenproject @Zentgraaff, is altijd nog een betere besteding dan miljarden te verspillen aan het voorkomen van 0,000007 graad opwarming of twee miljard gratis weggeven aan buitenlandse aandeelhouders. Het scheelt in ieder geval een hoop leed.

Spare Rib | 21-09-18 | 16:33

Stuurde de stint door naar de dichte slagbomen van de overweg, omdat de bestuurder dacht dat die slagbomen het gevaarte wel tegen konden houden? Op een gegeven moment moet de bestuurder gemerkt hebben dat de stint niet meer afremde. Wat doe je dan in die splitseconden net vóór de slagbomen? Moeten we alle slagbomen in NL gaan vervangen door op te tillen Merkel lego?

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-09-18 | 15:30

Oude tijden en spoorweg overgangen. Geen lullig boompje maar een ijzeren gordijn. Dat was bedoeld om onderkruipers te stoppen. Kosten en andere motieven lieten dit verdwijnen met in ruil een bel gerinkel wat doden wakker maakt. Deze op hol geslagen bakfiets had nooit door de oude gekomen. Ook niet door welke grens overgang ook. Dodenschip, het boek, als bewijs.

biltong | 21-09-18 | 15:22

Ga zo door Zentgraaff! Er was ooit een tijd dat GS niemand spaarde en zeker geen PVV-fanboys. Op hun lange tenen staan maakt je zeker niet links, dat moet gewoon zo nu en dan.

Lafayette | 21-09-18 | 14:43

Als de beelden van de trein bestudeerd zijn weten we hopelijk wat echt gebeurd is Stint kapot, spoorboom kapot of stuurfout. Tot dan blijven spoorweg overgangen heel gevaarlijk en moet men zelf altijd heel goed oppassen.

Ray Skak | 21-09-18 | 14:38

is het normaal dat je op zaterdag morgen 10 minuten moet wachten bij een gesloten overgang omdat de vertrekenden trein niet weg kan omdat het spoor nog niet vrij is gegeven

kuus | 21-09-18 | 21:05
-weggejorist en opgerot-
Vespukki | 21-09-18 | 14:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Even kijken wie dienst heeft.
Zentgraaff?
Oké, ... volgende artikel.

Kijkeensaan | 21-09-18 | 13:46

Slecht artikel. Er is al jaren een discussie over gevaarlijke spoorwegovergangen en de incidenten met dodelijke afloop zijn ook niet meer op twee handen en twee voeten te tellen. Dan tel ik alle 'bijna' ongevallen, (pogingen tot) zelfdoding en gerelateerde vertragingen nog niet eens mee. Leuk dat je anti PVV bent, maar ze hebben een punt.

GroetenVanUrk | 21-09-18 | 13:43

Als het een storing in de stint (bakfiets) was, dan was een dodemansknop op deze stint voldoende geweest om het drama te voorkomen. Dus helemaal geen miljarden nodig. En zelfmoorden op het spoor heeft niets met de veiligheid van de overgangen te maken.

kortebroek | 21-09-18 | 13:58

Niets mis met het artikel. Blijkbaar hebben niet alleen moslims maar ook veel PVV-aanhangers extreem gevoelige zieltjes.

Lafayette | 21-09-18 | 14:40

Hoe kun je een overgang gevaarlijk noemen op moment de slagbomen dicht zitten? Dat met die stint had ook op een kruizing kunnen plaatsvinden. Heet het dan een gevaarlijke kruizing?

Atlantis-95 | 21-09-18 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Koren op de molen van @Zentgraaff. Je kan er wat van vinden, van dat PVV idee, qua lulligheid wint niemand het van de kop boven dit topic.

eastender | 21-09-18 | 13:34

+100

Miss Silly | 21-09-18 | 14:42

Ja echt slim is het niet. Zelfs een PVV’r vezint het niet.

beter-laat-dan-nooit | 21-09-18 | 14:49

Nederlanders zijn niet in staat om zelfstandig na te denken, daarom gebeuren er zoveel ongelukken, ook al is ons verkeer relatief gezien goed geregeld. Moet je eens kijken wat er gebeurt als een verkeerslicht uitvalt. Meteen chaos, omdat de meesten niet weten wat ze moeten doen.

In een gemiddeld apenland is het voor 95% zelf nadenken vanwege gebrek aan regels, richtlijnen en overheidsbemoeienis.

Erno-NL | 21-09-18 | 13:31

Dus wil je nu zeggen dat die apothekers in werkelijkheid allemaal verkeerschaoservaringsdeskundigen zijn, en dat die dat ons komen bijbrengen. Hoe je moet verkeersdeelnemen als het allemaal niet zo goed geregeld is.

Als dat niet een gouden tip is om als ex-apotheker een verkeerschaoservaringenexpertisebureau op te zetten, dan weet ik het ook niet meer. Goed plan.

Peerkeoud | 21-09-18 | 13:51

Bij alle drukke overgangen in ieder geval een fiets/voetgangers tunnel aanleggen lijkt mij een beter idee, slagbomen zouden ook wel wat degelijker mogen , als er al een bakfiets doorheen kan rijden?
Daarnaast op alle electrische voertuigen een "dodemansknop" verplichten!

Rest In Privacy | 21-09-18 | 13:29

Euh, die dodemansknop zit er op als ik de promofilmpjes van Stint mag geloven. Verder is het natuurlijk ook mogelijk om met 15 km/h het stuur 90 graden om te gooien en de kar doen omslaan, en de schaafwonden op de koop toenemen.

Peerkeoud | 21-09-18 | 13:54

Ik vind het een uitstekend voorstel van de PVV. Verbaas me er zelf al jaren over dat we in deze drukke binnensteden nog steeds zoveel gelijkvloers werken wat betreft de diverse verkeersstromen. Levensgevaarlijk. Waarom geen voetgangersbruggen bij drukke wegen? Waarom geen fietstunnels onder kruispunten en spoorwegen? Waarom niet meer spoorwegviaducten? Het verkeer is inmiddels te massaal geworden om allemaal op elkaar te wachten op drukke punten. gewoon gescheiden ongelijkvloerse rijbanen. Kost geld, herstel, is een investering die rendement gaat opleveren in de vorm van minder ziektekosten, minder vertraging en minder milieuvervuiling , maar dat is prima voor te financieren door minder Toyota's aan IS-vriendjes te geven, minder geld in de zieligheidsindustrie rond te pompen en minder geld naar Brussel over te maken. En natuurlijk die afschaffing van die dividendbelasting terugdraaien. Goede infrastructuur binnen grote steden is vele malen belangrijker voor een vestigingsklimaat dan wat minder belastingkorting voor buitenlandse aandeelhouders.
En natuurlijk prikkelt Zent hier een beetje, dat is ook zijn rol.

Graaisnaaiert | 21-09-18 | 13:29

Gelijk heb je. Kwestie van prioriteren door de gekozen competenten in den Haag en/of uw stad.

Peerkeoud | 21-09-18 | 13:56

Linkse Zentgraaff is een beetje kortzichtig en is gewoon een zielige PVV basher.

Paaldanseres | 21-09-18 | 13:28

Van Aalst zegt: We moeten er 'op termijn' echt van af.

En dat is geen debiel idee: Treinen rijden tegenwoordig steeds frequenter, bijna dubbele van een paar jaar gelden. Buiten dat er slachtoffers vallen, zorgen dichte overwegen ook voor heel veel opstoppingen in het wegverkeer.

Geen idee wat ze in Marokko dan met al die overwegen moeten, geiten en schapen wandelen er gewoon onderdoor.

Tjemig | 21-09-18 | 13:27

Wat een rare text heeft GS boven het bericht geplakt. De plakker heeft waarschijnlijk last van 3 betonpaaltjes!

brandewijntje | 21-09-18 | 13:23

Vorige week was al in het nieuws, dat ProRail gaat proberen om voor 2050 alle spoorwegovergangen te vervangen voor tunnels of bruggen. Nu herhaald een PVVer dit ietwat overenthousiaste idee/plan en is er opeens weer ophef ?

RugOp81 | 21-09-18 | 13:20

Zentgraaff verwijt de ketel et cetera, maar betuigt zelf zijn mededogen ook niet aan de arme slachtoffertjes en slachtoffers van dit immense drama, nee pvv bashen wanneer je maar kan en dan heeft hij hier op gs veel trollvolgers.
Rust in Vrede slachtoffertjes en sterkte nabestaanden, ook namens Zentgraaff hoop ik.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 13:20

Er vallen ieder jaar ook vele kinderslachtoffertjes in het autoverkeer. Maar omdat het nu om iets uitzonderlijks gaat, een stint die mogelijk op hol is geslagen, waardoor meerdere kinderen uit een gezin zijn komen te overleden, verkeert heel Oss en zo'n beetje het hele land in diepe rouw.

Hoe diep triest deze gebeurtenis ook is, er gaat toch een zekere hypocrisie vanuit. Hoe veel kinderen gaan er vandaag weer niet de pijp uit door oorlogen, ondervoeding, gebrek aan medicijnen of de vele dodelijke dagelijkse terugkerende verkeersongelukken in de wereld?

roverheid | 21-09-18 | 13:17

Straks zegt U nog; "Hoe diep triest deze gebeurtenis ook is, we zijn allemaal al dood geweest hoor voor onze geboorte, of zo."

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 13:24

Zo belachelijk is het voorstel niet. Er gebeuren meer dan 'twee incidentjes' per jaar.

BozePaarseMan | 21-09-18 | 12:59

Heeft de PVV enig idee hoeveel dividendbelasting we zouden kunnen kwijtschelden voor het bedrag wat hiermee over de slagboom wordt gegooid..?

Titaantje | 21-09-18 | 12:55

Typisch politici, meteen weer in de regelreflex.

Keutels | 21-09-18 | 12:54

Ehm, nee, dat is in dit geval niet iets typisch van de politiek. Het ondertunnelen van spoorwegovergangen is iets dat al veel langer, ook door partijen buiten de politiek, wordt voorgesteld.
Het is beter voor de doorstroming en veiligheid. Enige punt, het duurt lang en het is erg kostbaar.
Maar als we er nooit mee beginnen dan gebeurt er ook nooit wat. Ik vind het dus helemaal geen slecht idee als de overheid zou bepalen dat treinovergangen niet meer gelijkvloers mogen kruisen met overig verkeer (tenzij dit technisch niet mogelijk is) en dat er een plan moet komen om een meerjarenplan te maken waarbij er ieder jaar budget vrij komt om minimaal een aantal overgangen om te bouwen.

Johanvb | 21-09-18 | 13:46

De oude bakfiets had terugtraprem en een hefboom tussen je benen als handrem.
Maar ja, vermoeiend natuurlijk. Houdt die mechanische handrem er toch maar in bij al die moderniteiten.

G.M.I.M. Pet | 21-09-18 | 12:52

Dit is zelfs geen fiets, de bestuurder staat los op een treetje.
Over de remmen ben ik het eens, veiligheid voor alles. De auto heeft ook nog gewoon mechanische remmen en geen elektrische.

kleurdoosje | 21-09-18 | 13:29

Ik meen mij te herinneren dat ProRail (en dat kan best al eens 20 jaar geleden zijn), besloten had ALLE spoorwegovergangen bewaakt (nee, dat zijn nog geen tunnels) te maken.
Nu rijden er bij mij in de omgeving alleen goederentreinen voortbewogen door diesellocs (die niet harder mogen dan 50 km/u) , maar een van de spoorwegovergangen is nu bewaakt (na een dodelijk ongeluk met een kind), maar je kunt daar in principe een "rondje" rijden. Over het spoor links, een kilometer verder weer naar links (de overgangen liggen dus in het zicht van elkaar) en die is niet bewaakt.
Terwijl het daar voor polderbegrippen net zo druk is (locals gebruiken die nogal eens als de kortste/snelste weg naar een andere plaats).
Maar datzelfde spoor heeft ook een overgang waar je die trein totaal niet kunt zien aankomen vanwege struikgewas. Nu reed ik gelukkig langzaam (vanwege die spoorwegovergang), maar het was toch de "fluit" van de trein die ervoor zorgde dat ik dat ding toch nog op tijd opmerkte.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Bijtendehond | 21-09-18 | 12:44
-weggejorist-
Man.man.man | 21-09-18 | 12:43

Op een doodlopend spoor geraakt die PVV.

Titaantje | 21-09-18 | 12:39

Reed altijd al enkelspoors (Wilders)

litebyte | 21-09-18 | 12:44

PVV is toch een beetje het boemeltje van de politiek.

Titaantje | 21-09-18 | 12:51

Smakeloze klassificatie, “incidentjes”.

Hans Teeuwen | 21-09-18 | 12:34

Hans Teeuwen die begint over 'smakeloos'; het moet niet gekker worden in dit land.

Titaantje | 21-09-18 | 12:40

Weet je wat pas smakeloos is: over de ruggen van 4 kindjes proberen politiek te scoren.

litebyte | 21-09-18 | 12:46

Verkeerde been uit bed gestapt Zent? Of heb je nu gewoon echt zo'n hekel aan de PVV dat je dergelijke onzin raaskalt?

MoonBeebe | 21-09-18 | 12:30

Het drama in Oss is vreselijk maar we moeten de risico's op ongelukken wel in perspectief blijven zien, en dan is miljarden investeren in ondertunneling niet te verantwoorden, zeker niet als je bedenkt dat autoverkeer nog altijd veel meer slachtoffers eist dan treinbotsingen.Overigens vind ik het wel een prima idee dat alle onbewaakte overwegen worden afgeschaft.

macdushi | 21-09-18 | 12:21

Als ze nu zouden pleiten voor APK keuring verplicht voor ALLE elektro-voertuigen, en deze nu eens flink op de korrel zouden nemen, dan zouden ze aan mij een voorstander hebben. Weer de autonomische Tesla-zombies van ons Rijkschwegennet!!

Mijnbescheidenmening | 21-09-18 | 12:18

In Tilburg zijn alle overwegen ondertunnelt, er is slechts 1 overweg niet ondertunnelt (zwartvenseweg) mag jij raden waar de meeste treinspringers / zelfmoorden worden uitgevoerd? In naast gelegen oisterwijk zijn alle sporen bovengronds en gebeuren vrijwel maandelijks incidenten. Dus ja het heeft best veel voordelen. Een snelweg steek je ook niet over, maar spoor waar trein met 120km voorbij raast wel?

TilburgDeGekste | 21-09-18 | 12:14

Nu is dat daar in Oisterwijk ook wel heel erg kut nu het er zo druk is. Een grote lange file met een dubble spoorweg erdoorheen.

Niedendeze | 21-09-18 | 12:29

Hé een afwijkende mening!
Zullen we die ook maar verbieden?

Ruimedenker | 21-09-18 | 12:14

Als het aan de GS voorstanders van de vrijheid van meningsuiting ligt verbiedt men het liefste iedere afwijkende mening. Tenzij die zo afwijkend is dat men het er weer mee eens is.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 12:33

Afkeurend reageren is heel iets anders dan een mening verbieden maar huilt u rustig verder .

Castor12 | 21-09-18 | 13:56

Laat iedereen een mening hebben, Zentgraaff, Castor12, Ruimedenker, iedereen.
Afkeurend reageren mag ook en de daarop volgende reacties mogen ook.
Ik zal er geen traan om laten.
No hard feelings, dus een goed weekend, Castor.

Ruimedenker | 21-09-18 | 15:01

Lijkt me beter om bakfietsen te verbieden, kutdingen.
En als we toch bezig zijn, die fiets aanhangers met koters erin onder plastic vind ik ook levensgevaarlijk.

Niedendeze | 21-09-18 | 12:10

Gewoon alle vervoer verbieden. Thuis zitten is het veiligste. Kan je direct van daaruit de kist in.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 12:26

@Beste_Landgenoten Nah alleen fietsen etc. Kunnen die kutfietspaden ook weg.

Niedendeze | 21-09-18 | 12:31

De meeste ongelukken gebeuren in huis toch?

snakedogman | 21-09-18 | 18:36

Kunnen we niet beter gewoon het spoor asfalteren?

Kiwi45 | 21-09-18 | 12:10

Wordt dat dan verboden voor bakfietsen (bolderkarren) en wielrenners bij u in deelstaat NL?

litebyte | 21-09-18 | 12:53

Begin eerst eens met die levensgevaarlijke rijdende badkuipen van de weg te halen. Als zo'n open ding omvalt heb je direct al zware gewonden. En dan de primitieve remmen gebaseerd op een bromfiets, maar wel TIEN personen in zo'n ding. De instantie die die dingen goedkeurt is zwaar medeverantwoordelijk!

telelezer | 21-09-18 | 12:10

Juist: geen eisen zoals rijbewijs en rijvaardigheid voor die badkuipen... en dan zoveel kwetsbare kinderen ermee mogen vervoeren! Dit moet worden herzien!

kleurdoosje | 21-09-18 | 12:44

Desondanks dat menig van jullie er niet dood gevonden wenst te worden is Almere hier toch een goed voorbeeld hoe het zou moeten. Spoor-, bus- en autoverkeer is zo goed als afgescheiden van fietsers en voetgangers. P.s. Zentgraaf; ga een ander blog zoeken om voor te kladderen, ik krijg altijd spontane race-kak van je gekleurde schrijfsels.

Der Hauspaus | 21-09-18 | 12:07

Ik las vandaag dat er op die stints voorheen een noodrem zat.
Maar die hebben ze er vanaf gehaald omdat hij (vrijwel) niet werd gebruikt.
Toch geen slim idee.

Memek | 21-09-18 | 12:01

OMG! Noodrem weggehaald!
Was het zeker een handmatige mechanische noodrem ook nog?

kleurdoosje | 21-09-18 | 12:41

“Dat kost veel geld, maar veiligheid is niet in euro’s uit te drukken”
Umm, veiligheid is prima in euro's uit te drukken.
Elk(e) jaar / maand / dag worden er bij (semi)overheidsinstaties budget afwegingen gemaakt over kosten versus veiligheid.
.
Alleen vandaag even niet, omdat er kinderen tragisch overleden zijn...
(Sorry hoor)

hotmint | 21-09-18 | 12:00

Jammer Zent, dat je zo'n hekel hebt aan de PVV

telelezer | 21-09-18 | 11:55

Alle spoorwegovergangen is misschien een beetje veel, maar er zouden er toch veel vervangen kunnen worden. Zo gek is dat idee dus niet.

miss error | 21-09-18 | 11:53
-weggejorist-
Weetje71 | 21-09-18 | 11:45

Mijn vrouw had een goed idee: tussen tegenovergestelde rijbanen op snelwegen hebben we oersterk vangrails die bij alles kunnen tegenhouden. Waarom heeft een spoorwegovergang dan niet een neerklapbare vangrail, in plaats van een roodwit lucifertje?

SaintNick | 21-09-18 | 11:39

omdat je die op/tegen je kop kan krijgen?

Zyprexa20mg | 21-09-18 | 12:12

Omdat als je je aan de verkeerde kant bevind als ze dicht gaan je dan niet meer weg kunt. Daarom.

Niedendeze | 21-09-18 | 12:14

Een stalen richel, die over de volle breedte van de rijbaan omhoog komt, met een hoogte van een centimeter of 15. Een beetje zoals die blokkeerpalen voor een busbaan.

Pierre Lebon | 21-09-18 | 13:36

Gisteren meldde ik over de mogelijkheid van 'lamellen' onder de slagboom. Inderdaad blijkt dat er te zijn zoals ik uit mijn jeugd herinner. Je moet je wel goed zoeken om er nog een te vinden. Da's tocht raar: is er iets effectiefs uitgevonden wat de slagdoom veiliger maakt en bedenkt later een of andere pipo dat het niet nodig is of te duur wellicht. www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%..... i&w=1200&h=785&client=opera&bih=909&biw=967&q=spoorwegovergang&ved=2ahUKEwiI3qGx5cvdAhWG-aQKHTUUBOg4ZBAzKAswC3oECAEQDA&iact=mrc&uact=8

McMarx | 21-09-18 | 11:38

Een stint vol kinderen plus bestuurder weegt een paar honderd kilo, dat gaat ook daar dwars doorheen als er genoeg vaart is.

Crusher | 21-09-18 | 12:13

Als 'fear tactics' die Diepste Angsten teweegbrengen zo stom en kleinburgerlijk zijn, dan kun je beter de klimaatalarmisten aanpakken inplaats van de PVV. Die jagen de hele wereld angst aan en kosten de samenleven vele miljarden. Zojuist riep een journalist op de radio nog dat Nederland een enorm klimaatprobleem heeft dat nodig opgelost moet worden. Als je dat roept over een niet bestaand probleem doe je mee, als je een voorstel doet om spoorwegovergangen te verwijderen ben je stom en kleinburgerlijk?

DSK | 21-09-18 | 11:37

LOL, hoe kan alleen Nederland nu een enorm klimaatprobleem hebben?

Peerkeoud | 21-09-18 | 14:05

Omdat Nederland zich onder een stolp bevindt. Wist u dat nog niet? ... :-)

Lupuslupus | 21-09-18 | 18:04

Zien jullie niet dat de stijlvorm die Zentgraaff hier gebruikt het aloude trollen is: een zeer boude bewering doen in de hoop Veel verontwaardiging te genereren?
Alleen ongeoefende reaguurders trappen hier nog in natuurlijk...

King of the Oneliner | 21-09-18 | 11:35
-weggejorist-
Ketchupbadger | 21-09-18 | 11:37
-weggejorist-
Ketchupbadger | 21-09-18 | 11:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Het ongeluk in Oss lijkt vooralsnog op een fout aan de Stint bolderkar, die onbestuurbaar was geworden. Alle bewaakte spoorwegovergangen vervangen door bruggen en/of tunnels is onbetaalbaar, en in het geval van zo'n eng fietstunneltje, ook geen verbetering van de veiligheid. Een ideale plek om fietsters van hun fiets te trekken en te beroven, of erger.

Toos Bevergeil | 21-09-18 | 11:33

De hsl en noordzuid lijn zijn er ook gekomen, hoe bedoel je onbetaalbaar?

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 12:19

Niet goed ingelezen Zentgraaf?
De NS heeft al jaren plannen om alle spoorovergangen op te heffen.
Onbewaakte al over 3 jaar.
De rest duurt langer.

En het woord 'íncidentjes' schiet in mijn verkeerde keelgat.
Halve zool.

Bastie | 21-09-18 | 11:33

Dito! Voornemem van ProRail staat notabene in het nieuwsbericht over het ongeval in OSS.

McFlym | 21-09-18 | 11:35

Ik meende ook al ooit zoiets gelezen te hebben, dat ProRail zelf van de overgangen af wil. In hun woorden was het: de enigste veilige overgang is geen overgang.

Der Hauspaus | 21-09-18 | 12:05

Graftak zegt het zelf.
Die spoorwegovergangen komen uit Marokko.
Daarom zorgen ze voor al die slachtoffers.
Zijn heel slecht spoorwegovergange, jij weette?? Rot op met die camera!!
En waarschijnlijk nog illegaal ook.

klinkklaar | 21-09-18 | 11:31

Soms gaan het mis, meneer Zendgraaf?
Kán het erger mis gaan dan nu in Oss???

Zelf heb ik die "bolderkarren" ( ex minister Dijkstra reed er ook mee rond in den Haag) altijd afschuwelijk gevonden, bij een aanrijding, stoplicht, etc. was het voorste gedeelte - waarin de kinderen zaten- altijd licht of zwaar de klos.
Weg met die rotkarren.

Ik denk ook dat de meeste Nederlanders die spoorwegovergangen met die hopeloze bomen haten als de pest. Die zijn uit de tijd.
Terecht dat daar politiek over nagedacht gaat worden.
Met uw opmerking gericht tegen de PVV ben ik het dus nu niet eens een keer met U eens.

outdoor | 21-09-18 | 11:28

Dit was naar aanleiding van een motie die op 4 september jl. is ingediend. Sneu van de Telegraaf en van de scribent. De PVV heeft hier na het tragische ongeluk toch niet voor geopperd?

Desmoulins | 21-09-18 | 11:28

Aha, dus we krijgen een gevalletje fakenews voorgeschoteld.

kleurdoosje | 21-09-18 | 12:29

Goed idee, stop die miljarden maar in tunnels onder het spoor in plaats van weg te smijten aan iets wat Rutte ook niet kan uitleggen.
Het is veiliger en het genereert werk, dus win-win zou je zeggen.
Maar ja, het valt blijkbaar niet mee in dit land om rationeel te denken en te doen.
De Hollandse nuchterheid blijkt zich te beperken tot een schamele drie partijen.

Eppo | 21-09-18 | 11:26

Wanneer je rationeel denkt ben je een PVV'er of nog erger een enge witte manracist, maar het lijkt mij perfect die tunnels en weg met spoorweg overgangen. Wanneer je naar onze dijken/afsluitdijken en keringen gaat kijken, begrijp je waarom de rest van de wereld hier ook komt kijken hoe wij dat gedaan hebben. Nou komen ze over enkele jaren maar kijken hoe goed die tunnels onder het spoor door werken. Maar daar maakt Mark Ettur zich niet druk om en Koning Penthouse heeft even andere dingen aan zijn viagrahoofd.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:32

Ik geloof dat in het telegraaf artikel de SPer zegt dat de onbewaakte overgangen moeten "verdwijnen", niet de PVV.

Drammerig | 21-09-18 | 11:25

Nederlanders schieten gelijk weer in de VERBIEDEN!1!!!1-reflex. Jammer. Het probleem zit er vast in dat stintbestuurders te weinig tijd voor hun werk krijgen en wat verantwoordelijkheidsgevoel ontberen. Haastende mensen nemen risico's.

Diotima | 21-09-18 | 11:22

@Diotima,
Voor een brommertje is al een rijbewijs nodig.
Dit moet vallen onder persoonsvervoer. Ik kan me ook niet voorstellen hoe deze dingen verzekerd worden, met zoveel risicofactoren.
Kindertjes en bestuurder hebben geeneens helm op.
Er zit geen beugelhemel op de bak, als die kantelt over de kop breken kinderen hun nekjes.
En hoe staat het met het gewicht van een volgeladen exemplaar ivm de remcapaciteit en snelheid.
Er schijnt een noodrem op te hebben gezeten, maar die is er weer afgehaald, omdat die vrijwel niet werden gebruikt...!!!

kleurdoosje | 21-09-18 | 13:21

... personenvervoer...

kleurdoosje | 21-09-18 | 13:22

Een gemotoriseerde step mocht niet eens op de openbare weg. Is er in de tussentijd iets veranderd?

voldemort | 21-09-18 | 14:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed idee de spoorwegovergang vervangen door een tunnel, moet lukken in Nederland en kan makkelijk van die 3miljard af die Mark Ettur aan zijn Koninklijke vrinden gaat geven.
ps:
Man
Vrouw
Transgender
#
Linksch
Rechts
Zentgraaff ( hij/zij/dinges mag blijven soms is het best te pruimen )

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:18

Dit is wat de PVV altijd doet: onzinnige voorstellen doen om de media te halen. Het is een zielige tokkiepartij die hopelijk helemaal wordt leeggegeten door Thierry.

kornelis prul | 21-09-18 | 11:18

Gelukkig klopt jouw nick helemaal met jouw plempsels.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:19

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:19 |
Wie is "riv"?

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 12:31

Was geschreven;... Joop Zentgraaff.

merel veld | 21-09-18 | 11:17

Pas op man, ik gaf hem ook een bijnaam eindigend op graaff en had gelijk een ban van een paar maanden, niet doen dus merel.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:37
-weggejorist-
Niedendeze | 21-09-18 | 12:17

Eeeeeen ik word weer gejorist oh jeetje toch

Niedendeze | 21-09-18 | 16:11

Niet zo gek voorstel van de PVV. Je ziet het overal bij nieuwbouw. Vooral veel tunnels voor fietsers. Onder drukke wegen, onder treinrails, onder waterwegen.
Dodelijke ongelukken zijn te voorkomen en volgens mij zijn politieke partijen er ook om onze veiligheid te vergroten. De meeste partijen vergroten juist onze onveiligheid, alleen de PVV lijkt zich daarover druk te maken. Dus in plaats van de PVV aan te vallen kan Zentgraaff beter de PVV steunen in hun missie voor meer veiligheid in Nederland en de rest van de wereld.....

dijkbewaker | 21-09-18 | 11:15

Goed werk PVV; Met de haat tegen spoorwegovergangen erbij hebben jullie nu eindelijk een 2 punten programma.

Skunk57 | 21-09-18 | 11:13

alert: Wildershator !

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:20

Net zoveel als jouw iq-punten.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 12:21

Op termijn verdwijnen..... Wat is daar mis mee? Kinderachtig artikeltje. Was zeker een klein incidentje?

Promedio | 21-09-18 | 11:05

incidents happen, are part and parcel of a Web-Log.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 11:12

De PVV probeert te scoren door te pleiten voor wat allang beleid is.

JTKDM | 21-09-18 | 11:04

Zag het nieuws gisteravond.
Men heeft kennelijk Facebook nodig om collectief een potje te gaan janken langs het spoor. Ik heb een beter idee. Ga over anderhalf jaar nog eens langs bij de families uit oprechte interesse of leg dan een mooi boeket neer.

Alfred1977 | 21-09-18 | 10:58

Hear, hear!

Diotima | 21-09-18 | 11:07

Alfred1977 | 21-09-18 | 10:58
Hoe wil je anders je onoprechte medeleven betuigen?

Cobalt bomb | 21-09-18 | 11:09
-weggejorist-
_kees_ | 21-09-18 | 10:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen slecht idee in dit tjokvolle land op weg richting stadsstaat. Met meer dan teveel inwoners.

CalamityJane | 21-09-18 | 10:50

Er zijn niet 1 a 2 'íncidentjes' per jaar, tendentieus geklets van Zentgraaff. En dat het niet in een keer kan, spoorwegovergangen ondergronds of bovengronds maken, dat snapt zelfs een dronken aardbei. Maar het streven is goed om dat op termijn te realiseren. Het blijft een gevaarlijk gedoe, treinen die met grote snelheden wegen kruisen. Zentgraaf, je zit er weer naast.

Ruud5 | 21-09-18 | 10:48

meer dan 90% van de aanrijdingen met een trein hebben dodelijke afloop en een trauma voor de machinist en het hulpverlenend personeel, als een tunnel dat voorkomt, helemaal goed dacht ik zo.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 11:27

Wat mij opvalt is dat niemand over de kwaliteit van die fiets heeft en lees ook nergens dat er onderzocht wordt waarom die elektrische bakfiets er vandoor ging of uberhaupt een keuring had voor de openbare weg.

Sinclair | 21-09-18 | 10:48

Die juffrouw had helaas niet de tegenwoordigheid van geest om gewoon keihard van richting te veranderen en het ding te laten kantelen.

_kees_ | 21-09-18 | 10:57

Alles kan falen , zelf een goedgekeurde volvo kan het ineens laten afweten. Wat dan telt is ervaring en cool blijven. (en een heel stevige portie geluk) (ik spreek van ondervinding als je 50 a 60 K km per jaar doet, kom je in zo een situaties)
Waar ik echter nog altijd van sta te kijken met open mond is, dat het blijkbaar mogelijk is van + 8 personen te vervoeren met een gemotoriseerd voertuig zonder dat je daar speciale verzekering voor nodig hebt, opleiding nodig hebt, en het voertuig niet gekeurd moet worden daar waar dat voor taxi`s en bussen een heel ander verhaal is.
Rond de constructie en de veiligheid van dat ding valt ook nog wat te zeggen. In elke cabrio moet een rollbar zitten of de vooruit zodanig versterkt zijn dat die het gewicht van de auto kan dragen. Op die badkuip staat niks, dus in het geval dat ding op zijn zij of over de kop slaat, breekt iedereen zijn nek, die boven de rand uitsteekt. Heupgordels zorgen er ook enkel voor dat iedereen in het voertuig blijft, maar houden op zich niemand tegen een drie of 5 punts gordel, houd je lichaam tegen. Je zou kunnen opperen, ja maar de snelheid is maar 17 km /uur... ja maar een auto die met 30 of 50 op dat ding knalt, iedereen aan boord is dood of zwaargewond.

Lt-Kol Kilgore | 21-09-18 | 11:19

"In 2003 telde Nederland 2895 overwegen. In 2010 was dit afgenomen tot ruim 2600."
Bron: Wikipedia

Snap het voorstel niet, want nog steeds is Prorail bezig met ondertunneling of verdiepte ligging van het spoor waardoor overwegen die veel worden gebruikt worden opgeheven. Dan zouden mogelijk alleen er nog in agrarische gebieden overblijven op termijn.

Jan, Leiden | 21-09-18 | 10:47

Yep, hier in het zuiden is Prorail al jaren bezig om overwegen op te heffen. Schijnbaar is dat niet algemeen bekend.

_kees_ | 21-09-18 | 11:00

Ah, de zentgraaf adepten hebben allemaal weer de pleiterik gemaakt. Is het oetkieroeng payday of zeau?

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:45

Hup Zentgraaff

Langshetrandje | 21-09-18 | 10:47

Vroeger, en dat is voor de modernisering van de NS, had je spoorbomen, die aan beide kanten de gehele overweg afsloten. Die spoorbomen waren ook nog eens gemaakt van boven en onder een dikke stalen buis met beweegbare metalen stangen daartussen. Die constructie was zo degelijk en sloot zo goed af, dat je er fysiek niet meer doorheen kon, niet lopend, niet met de fiets en zeker niet met een auto. Later is die vervangen door de huidige constructie, waarbij slechts één rijbaan wordt geblokkeerd door een houten/kunsstof slagboom. Ik weet het, het scheelt natuurlijk een heleboel geld aan materiaal en minder sterke electromotoren, maar het is het overwegen waard om bij meer risicovolle overgangen, de oude constructie weer in te voeren. Of het iets zou hebben uitgemaakt bij het verschrikkelijke ongeluk in Oss weet ik niet en dat zal onderzoek moeten uitwijzen..

oliebolletje123 | 21-09-18 | 10:44

Waarom blijven die idioten niet gewoon wachten tot de trein voorbij is?

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:46

Die nieuwe constructie is geen krenterigheid. Je kon bij die oude dingen er ook niet meer tussenuit, als je er per ongeluk tussen zat en er een trein aankwam. Het is een veiligheids innovatie

Rest In Privacy | 21-09-18 | 10:54

@Ayatholla_Buttbanger: u heeft in zoverre gelijk, dat bij een enkelspoorovergang er geen ontsnappen aan is; bij een dubbelspoorovergang geven TV-beelden dikwijls een slalom tussen beide spoorbomen te zien, waardoor een ongeluk wordt veroorzaakt. Bij een dubbelspoor kun je "lijfelijk" ontsnappen; als je tenminste je hersens bij elkaar houdt, de goede kant uitrent en er geen trein uit de andere richting aankomt; er is bij mijn weten een arrest van de Hoge Raad, waarin een soortgelijke situatie speelt.

oliebolletje123 | 21-09-18 | 17:15

Dit is trouwens tevens de schuld van de eu club. Zie nergens terug dat de eu club de opsplitsing van het treinbedrijf eist. En dat is niet slim, blijkt nu weer.

Mark_D_NL | 21-09-18 | 10:43

Je bedoelt EU richtlijn 91/440? Die heeft bv in Duitsland en NL een hoop regionale lijnen nieuw leven in geblazen. Het VK faalde in het begin echter jammerlijk bij de opdeling van de Britse Spoorwegen. Wat is je punt trouwens?

Diotima | 21-09-18 | 11:17

Tunnels bouwen is van vroeger. prestige projecten.
Tegenwoordig draait een gemeente/provincie elk duppie om, bezuinigen op alles.
Naast een aquaduct bouwen we een brug want dat is goedkoper.

En die stint, waarom heeft zo een ding geen dodemansknop + handmatige rem?

IPNP | 21-09-18 | 10:43

Overheden die bezuinigen op alles....??? Waar woont u precies?

Lood om oud ijzer | 21-09-18 | 10:45

Nederland. lees het maar als 'van alles'

IPNP | 21-09-18 | 10:58
-weggejorist-
Tapu | 21-09-18 | 10:42

Spoor slopen, alternatief vervoer bouwen (monorail), te betalen uit het stopzetten van uitkeringen en toeslagen voor medelanders met dubbel, sterker nog, kansenwijken slopen om monorail hubs te plaatsen. Gelijk van alles af. Maak een soort Dubai van Nederland, voeg je niks toe en ben je hier niet geboren? We komen je uitzwaaien! Kan ik nog solliciteren voor de PVV? Ik heb ook goede ideetjes.

Vloberto | 21-09-18 | 10:41

Alle goede plannen ten spijt, we zijn geheel afhankelijk van de NS/prorail. De voortvarendheid waarmee deze organisaties is bijzonder bedroevend. Een simpele onbewaakte overgang ombouwen naar een bewaakte overgang duurt al jaren. Op de onbewaakte overgang in Winsum (Gn) moesten eerst veel dodelijke slachtoffers vallen voor de NS/prorail eens ging overwegen om in actie te komen en de zaak te bestuderen. Ik heb gras sneller zien groeien. het is duidelijk dat eea niet van het ene op het andere moment mogelijk is, maar de politiek kan wel willen en de NS/prorail zal ook wel willen, maar helaas blijft het vaak bij intenties bij de NS/prorail. Vrijwel elk jaar krijgen ze weer een vingertje van de politiek wegens niet halen van de doelen en elk jaar trekt de NS/prorail de schouders hierover op.

Ruikbaard | 21-09-18 | 10:41

Hoezo afhankelijk van NS/Prorail? De zelfsturende (huurbare) auto komt er met een sneltreinvaart aan.

ja-ja-nee-nee | 21-09-18 | 10:53

Dit karretje reed ook zelfsturend door de slagboom heen dus of dat een goed idee is...

voldemort | 21-09-18 | 13:57

Ik zou niet weten wat hier op tegen is? Of heeft de schrijver van dit artikeltje de illusie dat die miljarden anders aan nuttiger zaken besteedt worden?

Lood om oud ijzer | 21-09-18 | 10:39

Die Groen-Linkse Stint-karren hadden nooit op de openbare weg toegelaten mogen worden. 10 kinderen in een totaal onbeschermde plastic bak, en een bestuurder die staat te sturen en er bij de geringste onverwachte beweging afgeslingerd wordt. En het grootste schandaal van dit allles is dat zo'n ding bestuurd mag worden door iedere ongetrainde onbenul. Hoe bedenk je het ....

bdn01 | 21-09-18 | 10:38

Je ziet ze regelmatig net efkes te laat stoppen voor een oversteek, zodat de voorkant van de bak net op de weg staat. Of de bestuurder die drukker is met de kinderen in de bak, dan met het verkeer. Reden waarom mijn kind er sowieso al niet in mocht.

Lood om oud ijzer | 21-09-18 | 10:41

Dat dacht ik dus ook. Ik kende die dingen niet, maar ik dacht gelijk, levens gevaarlijk. Net als die fietskarretjes met 1 of 2 kinderen.

vluchtelingallergie | 21-09-18 | 10:54

Kan best, zolang het de bestuurder voldoende verantwoordelijkheidsgevoel heeft voor de levens van andermans kinderen.

Diotima | 21-09-18 | 11:18

Ik had net geschreven dat de auteur beter bij de telegraaf kan gaan werken want daar zouden ze ook niet aan onderzoek doen, dit neem ik uiteraard terug (is ook al gejorist) met excuses, het is een geweldig stuk om te lezen en o zo waar. Was de NS en Prorail hier maar opgekomen.

Brandmelder | 21-09-18 | 10:34

Telegraaf? Donald Duck is nog te hoog gegrepen.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:36

leuk voor de nabestaande te lezen dat dit ""incidentjes"" zijn. vooral het gezin waar 2 kinderen uit het zelfde gezin overleden zijn, en de derde momenteel voor het leven in het ziekenhuis vecht
klojo met je incidentjes !!!

roeperdepoeper53 | 21-09-18 | 10:33

Een incident is een onvoorziene gebeurtenis. Tja. U vindt het een voorziene gebeurtenis?

Langshetrandje | 21-09-18 | 10:44

@ Langshetrandje :
"alsof die twee incidentjes per jaar ". Het staat er echt hoor.

Promedio | 21-09-18 | 10:47

Promedio | 21-09-18 | 10:47
Dat "je" hoeft dan niet. Maar meer dan een incident was het niet in dit geval. Wat wil je er van maken dan ? Nationale ramp? Terreuraanslag?

Cobalt bomb | 21-09-18 | 11:00

Zentgraaff heeft enerzijds gelijk dat een of twee incidentjes paar jaar niet hoeven te leiden tot een miljoenenproject, maar doet anderzijds zelf exact hetzelfde door als gevolg daarvan voor te stellen de PVV uit te rangeren/schakelen vanwege een of twee slechte voorstellen op jaarbasis.

JackStick | 21-09-18 | 10:29

JackStick | 21-09-18 | 10:29
De PVV heeft geen slechte voorstellen, zoals je kunt zien nemen div. partijen deze voorstellen na een aantal jaren stiekem over.

Havenwerker | 21-09-18 | 10:35

Incidentje? Je vind dus het bashen van de PVV belangrijker dan de dood van Kinderen, van kapotte gezinnen. Kijk dat je de pvv wilt bashen ok. Hoort erbij, maar dat over de rug van, dode, kinderen. Dan ben je ziek. Jij bent dus ziek.

Mark_D_NL | 21-09-18 | 10:41

Het is makkelijk te dekken met een paar jaar dividendbelasting. Elk jaar kun je er makkelijk 500 aanleggen van dat geld. Maar ... zou het niet goedkoper zijn om die Stint te verbieden? Wie heeft ooit bedacht dat het een goed plan is om een bak vol kinderen zonder helm aan de voorkant van een motorisch voertuigje door het het verkeer te jagen? Zo'n ding is leuk voor in de Beekse Bergen (als het niet te druk is en niet bij de leeuwen), maar dat ga je toch niet in het drukke verkeer toestaan als je goed bij je hoofd bent. Al die overdreven helmpjes op de fiets en dan dit gewoon toestaan met 25 km/uur met de bestuurder (het paard) veilig achter de wagen (koekkoek).

Watching the Wheels | 21-09-18 | 10:28

Joris Beltsin | 21-09-18 | 10:39
20 miljoen voor een tunneltje? Maak er 5 van.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:44

@ beltsin: je kan ze ook aanpakken naar hoogte gevaar zetting en over meerdere jaren uitspreiden. En als die kut ambtenaren eens een keer een cursus inkopen volgen hoeft het relatief niet veel te kosten maar ja, ambtenaren. Te dom en lui om te poepen.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:50

Juist alleen in het Safaripark, maak van uw bezoek een onvergetelijke ervaring, testfase alleen met Franse toeristen.
Voor de rest heeft u helemaal gelijk.

bwanabanjo | 21-09-18 | 11:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo'n tragedie als gisteren wil je toch nooit meer meemaken? Hoe vreselijke veel mensen zijn hierdoor niet geraakt? Ik snap heel goed dat er een politieke partij is (om het even welke) die herhaling koste wat kost wil voorkomen en het aanpakken van spoorwegovergangen prioriteit wil geven.

Zupschufter | 21-09-18 | 10:28

Zwak verhaal hoor, volgens mij willen de NS en Prorail dit ook en het feit dat de PVV dit ook wil , eventueel wil versnellen is niet goed , vanwege 'PVV' ?

Zwizalletju | 21-09-18 | 10:28

Weer eens een flut bijdrage van Zentgraaff die als een varken op een gebakje slaat

Therapietje | 21-09-18 | 10:33

@Therapietje | 21-09-18 | 10:33 Dit is gewoon een wat mindere opmerking, maar hij levert verder over het algemeen best wel goed doortimmerde stukken af .

Zwizalletju | 21-09-18 | 11:39
-weggejorist-
BosrandDirk | 21-09-18 | 10:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is zeker geen hysterisch voorstel (zoals de schrijver wel overkomt) maar een plan om door het inzetten van geld de spoorovergangen nog meer idiot proof te maken.
Wie kan daar nou tegen zijn?
Nou de partijen die lever miljarden uitgeven aan de import van analfabete licht verstandelijk gehandicapte bootdobberaars.
Die partijen zijn tegen het veiliger maken van spoorweg overgangen.

28 | 21-09-18 | 10:26

Beetje makkelijk. Je kan ook zeggen dat je met het geld om een spoorwegovergang idiot proof te maken tientallen extra agenten kan aannemen, honderden kinderen in de jeugdzorg kan helpen en duizenden schoolkinderen dagelijks van groente en fruit voorzien (hetgeen aantoonbaar een positief effect heeft op de levensverwachting). Wat is dan rationeel veiligheidsbeleid?

E-Burke | 21-09-18 | 10:35

Rationeel veiligheidsbeleid is geen prioriteit geven aan import.

28 | 21-09-18 | 11:12

Dit soort drama's ontlokt aan de samenleving altijd een golf van reacties waar ik moeite mee heb. Jan en alleman buitelen over elkaar heen om te vertellen hoe erg ze het wel niet vinden, witte tochten moeten worden gelopen en er zal vooral beleid moeten worden gemaakt. Vooropgesteld, dit is een groot persoonlijk drama voor de betrokkenen, alle sterkte voor hen. Maar voor de samenleving is dit niet meer dan een freak accident. Een politicus die dan roept dat aan 'veiligheid geen prijs hangt' is hysterisch of probeert gratuit te scoren op het maatschappelijk sentiment.

Joris Beltsin | 21-09-18 | 10:23

Natuurlijk is het goedkoop scoren. Het was mooier geweest als ze dit voorstel vorige week hadden gedaan. Maar dat maakt het plan nog geen slecht plan.

WammesWonder | 21-09-18 | 10:32

Tuurlijk teefje, ga koken.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:52

EefjeWentelteefje
Goedkoop bashen van de PVV.
Zentgraaff laat geen gelegenheid onbenut.

CalamityJane | 21-09-18 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is er precies slecht aan het plan? Ze hoeven niet a-la minute vervangen te worden, maar dat ze op termijn verdwijnen lijkt me prima. Is het niet voor de veiligheid, dan voor de doorstroming.
Ik wil nog wel een stapje verder gaan ook: alle verkeerssituaties waar mensen op elkaar moeten wachten zouden op termijn moeten verdwijnen. Ja, ik snap heel goed dat dat niet kan, maar het lijkt me een prima streven.

WammesWonder | 21-09-18 | 10:23

Het streven naar minder ongelukken is een goed idee. Maar dit is onhaalbaar met tunnels. Ze zijn nogal duur, en met de flinke regenbuien van tegenwoordig lopen die vol. Bovendien kunnen kleine tunnels voor gevaarlijke situaties zorgen doordat mensen moeilijk kunnen vluchten voor overvallers etc.

Een ander alternatief is om treinen zo langzaam te laten rijden dat ze een noodstop kunnen maken. Of door de overwegen langer, en hermetischer af te sluiten.

Maar als in dit specifieke geval de remmen hebben geweigerd, en/of de motor ophol is geslagen, dan hadden ze ook onder een bus of vrachtwagen kunnen komen. En wat doe je daar dan tegen?

Wat ik niet snap is dat een voortuig voor 11 personen in een bromfiets categorie wordt geplaatst. Dit voertuig hoort in de categorie autobus ofzo. Als de gevolgen van een ongeluk groter zijn, dan horen de veiligheidsmaatregelen daarop te worden aangepast. Bovendien is de wendbaarheid van zo'n bakbrommer een stuk slechter dan een bromfiets. Als een bromfiets ophol slaat gooi je gewoon het stuur om.

knehmoo | 21-09-18 | 10:23

Hier gooi je gewoon ook gewoon het stuur van om, dus ik vraag me werkelijk waar af wat zich hier heeft afgespeeld in de laatste minuut. 11 personen zou inderdaad betekenen wat mij betreft dat men hiervoor een examen voor moet afleggen en gekwalificeerd voor moet zijn. Als ik ze bij ons zie rondscheuren dan zou ik mijn kinderen er absoluut niet in willen hebben zitten. Ze zitten er ook altijd in als zombies maar dat is mijn indruk.

Stonecity | 21-09-18 | 10:36

Volgens de NOS was er "een massale herdenking" in Oss bij de plaats van het ongeluk, terwijl er een paar honderd mensen aanwezig waren, dat noem ik niet massaal.

Wolkbreuk | 21-09-18 | 10:19

Zucht, de vvd staat weer op standje brulboei, lanceert weer een brandende Hindenburg van een proefballon, appelleert weer aan uw Diepste Angsten en wie er tegen is, wordt hartelijk bedankt voor het afleiden van de aandacht voor wezenlijke onderwerpen. Kan die partij niet ook gewoon eens uitgerangeerd met z'n stomme kleinburgerlijke fear tactics?

(Zou eerlijker zijn dan dit gejank; het plan van de PVV is uitvoerbaar maar duur, de vvd bedrijft een wel heel cynische vorm van populisme..)

beetje.jammer.dit | 21-09-18 | 10:19

Zentgraaff.. zucht, stop er nou eens mee, het lukt je toch niet..

Gokmaar | 21-09-18 | 10:19

Inhaken op het voorstel van PVV/Prorail ik denk dat het veel goedkoper kan.
In plaats van on gelijkvloers (tunnel/brug) kruisen, zou je ook betere barrières en vlucht mogelijkheden kunnen maken in de trend van een bewegende blokkade bijvoorbeeld: youtu.be/PZujRvN0WE8

InAnumPerRegimine | 21-09-18 | 10:18

Ehm , nee, laten we het nou niet moeilijker maken dan het is. Je moet verkeersstromen uit elkaar halen. Mensen geven nou eenmaal aan dat ze als verschillende weggebruikers totaal niet met elkaar overweg kunnen.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:25

Ja leuk zo'n ding. Als je dan op een of andere manier aan de verkeerde kant terechtkomt kom je helemaal niet meer uit. Volgens mij is het hele idee van die simpele spoorboompjes juist dat je er onderdoor, overheen of desnoods doorheen kunt.

WammesWonder | 21-09-18 | 10:28

Toch denk ik dat die eigenaar van Stint erg gelukkig mag zijn dat ie in Nederland onderneemt.

Langshetrandje | 21-09-18 | 10:17

Beste Zentgraaff, ik weet dat je een PVV hatert bent, maar:
“We moeten er op termijn echt van af”, zegt PVV-Kamerlid Van Aalst. “Dat kost veel geld, maar veiligheid is niet in euro’s uit te drukken”

Op termijn dus , hé, in de toekomst. Zoiets als autosnelwegen, met ongelijkvloerse kruisingen (weet je wie ooit op dat idee kwam?) . Een super idee, tenminste als je niet blind haat, maar inziet dat veiligheid niet in Euro´s uit te drukken is. Ik ben er van overtuigd dat, met of zonder PVV, over pakweg 30 jaar dit soort gevaarlijke punten gewoon vervangen zijn door onder of bovengrondse kruisingen. Misschien dat jij dan wel roept dat je het altijd zo´n goed idee vond.

Neutrale benadering van uitspraken en naar elkaar luisteren is echt geen zonde voor een stukjesschrijver. Maakt ook dat mensen je stukjes zullen lezen zonder hetzelfde vooroordeel t.o.v. jou, als dat jij naar de PVV uitdraagt.

bergsbeklimmer | 21-09-18 | 10:15

Deze keer mis je toch de plank Zentie. Zoals hierboven al aangegeven door verschillende reaguurders, ligt dit plan al jaren op de stapel. Actuele gebeurtenissen aangrijpen om politiek in te grijpen, dat zouden meer partijen moeten doen.

knutsel_ | 21-09-18 | 10:14

Nee, er ligt een ander plan al jaren op stapel. Het plan om onbewaakte spoorwegovergangen te vervangen door bewaakte overgangen. Dat is wat anders dan alles ongelijkvloers te maken.

aldus_mijn_moeder | 21-09-18 | 10:25

Hmm naar ik begrijp is de bakfiets dwars door de slagbomen gegaan. Dan haalt zo'n bewaakte overgang niets uit dus.

knutsel_ | 21-09-18 | 11:11

En nog even uit dat AD-artikel: "Alle onbewaakte spoorwegovergangen zijn volgens ProRail al over drie jaar verdwenen. In 2050 hoopt de spoorbeheerder alle spoorwegovergangen in Nederland te hebben vervangen door veiliger alternatieven zoals tunnels en bruggen."

knutsel_ | 21-09-18 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik betaal liever miljarden om zoveel mogelijk spoorwegovergangen in tunnels te veranderen dan dat mijn belastinggeld verbrast wordt aan parasitaire en voor NL extreem schadelijke organisaties als ontwikkelingshulp en/of vluchtelingenhulp.

moitambien | 21-09-18 | 10:14

Pragmatisme ten top. +1

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:39

Was zeker een allochtone trein?

Dutch_Holland | 21-09-18 | 10:14

Ha, ha, ha, kijk eens naar het aantal verkeersdoden en (zwaar)gewonden, en de zware financiële wissel die dat trekt op de samenleving.
Gaan we nu de oto afschaffen.....?

Kanarie_Geil | 21-09-18 | 10:14

Want dat zijn er 700 per jaar ofzo? verwaarloosbaar. Keukentrapjes daarentegen heb ik mij laten vertellen......

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:21

Tuurlijk, iemand moet toch jouw uitkering bij mekaar poetsen?

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:40

Tuurlijk niet had daar moeten staan.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Goed plan van de PVV. Gebeurt al jaren op allerlei drukke plaatsen (zie bijvoorbeeld Bilthoven, waar het foeilelijk is gedaan, maar dat terzijde). Ze kunnen daar best wat extra in doen met die van Oss als eerste, zodat het er ook niet meer hetzelfde uitziet wat ook zal schelen voor die mensen.

Watching the Wheels | 21-09-18 | 10:13

Ach Zentgraaff, je moet het maar zo zien; door dit ene incidentje (waar vier jonge kinderen het leven bij verloren) kun jij even weer lekker zeiken op de PVV. Is jouw dag toch maar mooi weer goed.

GuusHetSchaapje | 21-09-18 | 10:12

Dit soort ideeën bestaan al even en het ongeluk in Oss bevestigd het alleen maar.

Mr_Pikibelly | 21-09-18 | 10:10

We kunnen ook het nieuws afschaffen, dat werkt nog veel beter.

skoftig | 21-09-18 | 10:09

Het is helemaal niet zo`n gek idee, er is meer dan genoeg ruimte in de grond.

Hollywood82 | 21-09-18 | 10:08

>Niets mis met het plan van de PVV. Ik geloof dat de NS dit ook wil op de lange termijn.

Rubbertegelgeneratie. Iedereen weet dat de snelheid het echte gevaar is. Op alle treinen een begrenzer zetten van 60 kilometer per uur, dat scheelt pas echt levens.

WernerT | 21-09-18 | 10:07

En op alle auto's als je toch bezig bent

massaal | 21-09-18 | 10:08

Die 220 volt kan ook wel een factor 10 terug. Gewoon zorgen dat er niemand meer dood kan gaan.

skoftig | 21-09-18 | 10:11

Treinen op 60, dan komen die ambtenaren helemaal niet meer op hun 'werk' plek om niks te doen.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:42

"Trump die heeft ook zijn medeleven nog niet betoond!!1woest schuim! Boeh weg met Drump!!!"
Zo, dan hebben we zie ook al weer gehad.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:06
-weggejorist-
Brandmelder | 21-09-18 | 10:06

Zendgraaff is nou precies de reden waarom ik nog geen kroontje heb.

blauwe zander | 21-09-18 | 10:06

ghegheghe

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:07

Dat zei Willy dinsdag ook.

Watching the Wheels | 21-09-18 | 10:16

Goed plan! Wat er overigens al vele jaren ligt.

Dus niet nu opeens na Oss.

Enge dingen... Ik ben altijd blij dat ik er overheen ben... Bewaakt of onbewaakt.

Muskatnuss!!! | 21-09-18 | 10:04

Mensen zouden meer naar Geert Wilders moeten luisteren. Hij is de enige die met goeie plannen komt. De enige echte politicus die er zit voor het volk en niet voor een of ander kudtbaantje als commissaris van de koningin of ceo bij de shell, akzo of Unilever.

beau van rtl | 21-09-18 | 10:11

Zwak stuk, wat is nu eigenlijk de boodschap? PVV bashen voornamelijk zo lijkt het. Wat is er mis met het streven van een partij om het aantal overwegen te verminderen? Of het realistisch is, is een tweede.

LeBoulanger | 21-09-18 | 10:04

Niets mis met het plan van de PVV. Ik geloof dat de NS dit ook wil op de lange termijn.

Maar ja , als de PVV iets voorstelt dan word het standaard afgekraakt....... terwijl andere partijen later hetzelfde voorstellen. En dan is het ineens een goed idee.

Kaskensj | 21-09-18 | 10:03

Kan dat niet geregeld worden ? minder minder minder Zentgraaf ?

Vesta | 21-09-18 | 10:14

@dz5b604 | 21-09-18 | 10:08
17,5 miljard = 8 jaar dividendbelasting

Watching the Wheels | 21-09-18 | 10:18

Watching, of drie jaar geen politie.

Langshetrandje | 21-09-18 | 10:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is van een niveautje van de moordenaar die voor de rechter staat: 'Jamaar edelachtbare het slachtoffer is zelf schuld hieraan, als hij wat sneller weggelopen was had hij de kogel kunnen ontwijken '

pa_niek | 21-09-18 | 10:03

Zentgraaff: ontzettende mafklapper die je bent om Oss tragedie te misbruiken voor je PVV bashen. Je bent echt van het padje af.

hanohano | 21-09-18 | 10:02

Dit. Hoe triest ook, maar inderdaad precies dit.

GuusHetSchaapje | 21-09-18 | 10:16

Inderdaad, bij gebrek aan talent en vakmanschap zet Zentgraaf gewoon een flinke portie lompheid in.

Vesta | 21-09-18 | 10:18

Er is helemaal geen directe spoorwegverbinding met Marokko. Om de Middellandse Zee heen gaat trouwens ook niet: www.wegenwiki.nl/Suez_Canal_Bridge . Kansloos weer, dit.

Hetkanverkeren | 21-09-18 | 10:02
-weggejorist-
Knoopsgat | 21-09-18 | 10:01

Als niet alleen de PVV maar blijkbaar ook ProRail en de SP van mening zijn dat er eens serieus werk gemaakt moet worden van veiligheid m.b.t. spoorwegovergangen, is het wat merkwaardig om in dit topic slechts de PVV aan te pakken als ware dat voornemen belachelijk en/of onhaalbaar.
Indien de PVV al langer aandacht vraagt voor een andere inrichting van spoorwegovergangen is het natuurlijk niet verwonderlijk dat zij n.a.v. dit dramatische ongeval nogmaals (en wellicht met meer urgentie) aandringen op veranderingen op dit punt. Zo bezien lijkt dit topic vooralsnog wat ondoordacht of op zń minst onvolledig.

Wolveshead | 21-09-18 | 10:01

Je weet toch... Zentgraaff

voorbips | 21-09-18 | 10:09

Er komen de laatste jaren steeds meer vervoermiddelen op de weg waarbij het net lijkt of het speelgoed is (zo'n stints is net zoiets als een bolderkar waarmee je vrolijk over het strand rijdt): segways, elektrische steps, toeristen-op-fietsen, bierfietsen etc.. Dat gaat goed totdat het mis gaat en er doden vallen want het verkeer is geen kinderspeelplaats. Pas daarna grijpt de Nederlandse overheid in.

AlfredvonSchlieffen | 21-09-18 | 10:00

Ik blijf het raar vinden dat stints worden aangedreven door segways.
Daar ligt volgens mij de oorzaak van het ongeluk.

keestelpro | 21-09-18 | 12:11

@keestelpro,
Stint: een Segways met een badkuip.

kleurdoosje | 21-09-18 | 13:06

Voor zover ik heb begrepen is dat ook het streven van de NS.

spelen | 21-09-18 | 10:00

Ach Zentgraaf, jij hebt daar uberhaubt geen kaas van gegeven. Dit is een punt dat al op de agenda staat sinds de opkomst van het treinverkeer.
Als je sommige onnodige zaken vermijdt houdt je geld over om nuttige zaken te verwezenlijken.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:00

Ik vind het helemaal geen slecht idee om te streven naar tunnels bij zoveel mogelijk spoorwegovergangen. Het gaat hier niet alleen over meer veiligheid, maar ook over minder economische schade en milieuschade door het wachten. De toon van de PVV staat me, zoals wel vaker, niet aan.

KlunsJohannus | 21-09-18 | 09:59

Om nou daags na deze tragiek op deze toon je punt te moeten maken, is dat nou weer nodig ?

Dirrek | 21-09-18 | 09:59

Precies, stijlloos van de PVV.

DrumPiet | 21-09-18 | 10:01

Ach, het pvv bashen is een nationale sport voor de juich schaapjes zoals jullie. Het is vermakelijk om te zien hoe de stemslaven, figuren zoals drumpietje, de staats propaganda blijven verkondigen. Zeer vermakelijk.

Mark_D_NL | 21-09-18 | 10:10

Stints aanpakken, spoorwegovergangen aanpakken, elke partij wilt weer zijn enorme daadkracht laten zien op dit soort momenten. Ga eens wat nuttigs doen en kom terug als wat meer bekend is over wat hier nu precies aan de hand was.

flashforward | 21-09-18 | 09:58

Over afleiding gesproken (en een beetje in de trant van Thierry Aartsen): gistermiddag was het niet overdreven druk en prima rij-weer: geen regen, wind of zon. Toch stond het hele land volkomen vast vanwege talloze ongelukken. Kwam dat vanwege dit dramatische ongeluk, en dat iedereen onderweg z'n social media aan het refreshen was om te zien of er nog nieuws was?

Muxje | 21-09-18 | 09:57

Ziekelijk toch, mensen die files veroorzaken omdat ze een blurry shitfoto willen maken met de telefoon. Ondertussen loert daar alweer het volgende ongeluk. Als je slim bent voorkom je al dat soort ongelukken maar niet. Er moet toch een beetje zinnig DNA overblijven.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:03

Afgelopen week merkte Grutte Pier fan ProRail nog op dat om de treinen sneller te laten rijden een groot aantal overwegen dient te verdwijnen. Zonder af te willen doen aan het rampzalige ongeluk in Oss heeft Eringa wel gelijk gekregen. Het PVV gedrag is inderdaad gevalletje brullen wat de Nederlandse onderbuiken graag willen horen. Doet in dit geval denken aan een ongeleid projectiel dat voor z'n beurt afgevuurd is. Zit er ook een aan/uitknop aan die PVV mafklappers in de 2e kamer?

Brulboei_61SB | 21-09-18 | 09:56

Dat idee is niet van de PVV. ProRail heeft dit idee al langer en wil dit ook gaan uitvoeren.

Bytemaster | 21-09-18 | 09:56

Ja, zie de reactie van Pier Eringa in de Telebelg nav. het versnellen van de treindienst naar Berlijn. "ProRail wil alle overwegen kwijt, te beginnen met de gevaarlijkste".

Brulboei_61SB | 21-09-18 | 09:59

Nogal wiedes dat ProRail daarvoor pleit; deze incidenten stralen slecht op ze af ze zullen maar in beperkte mate voor de kosten van verbouwing moeten opdraaien. Maar als het gaat om het maximaal redden van levens en het voeren van rationeel en proportioneel veiligheidsbeleid - waar per definitie een beperkte hoeveelheid geld voor is - is dit voorstel niet logisch.

E-Burke | 21-09-18 | 10:20

Tsja als partij voor de onderbuikers moet je natuurlijk gelijk op dit soort gevalletjes inspringen en je onrealistische punt maken.
Kan er nog wel bij op dat A4-tje met hersenscheten.
lol

Berbaar | 21-09-18 | 09:55

Berbaar | 21-09-18 | 09:55
Begrijp je Berbaar, als reedtkever van Rutte, zorg je er voor dat Rutte niet te veel darmkrampen van jou krijgt.

Havenwerker | 21-09-18 | 10:23

Heeft ProRail ook last van hersenscheten soms? Opnieuw een achterlijk debiel antwoord, we zijn overigens niks anders van domme figuren zoals jou gewend.

Daarnaast zitten er veel voordelen aan bij tunnels i.p.v de huidige spoorwegovergangen. Betere doorstroming voor beide verkeersstromingen. Minder vertragingen op het spoor wat simpelweg betekent dat mensen en goederen eerder op de plek van bestemming aankomen. Reken maar eens uit hoeveel de transport sector kwijt is aan vertragingen in het verkeer of op het spoor. Daarnaast zorgt het bouwen van tunnels ook weer voor werkgelegenheid, wat weer tijdelijk leidt to minder uitkeringen en meer uitgaven van consumenten. Denk nou eens in oplossingen i.p.v debiele hersenscheten te produceren als een echte PVV'er

Indoneesje | 21-09-18 | 10:47

Indoneesje
Berbaar zijn talent is dwarsliggen. Vermakelijk hoe hij het telkens weer bij elkaar verzint. In elke willekeurige groep die gevormt wordt staat er een leider op, een rechterhand van die leider, volgers/ de koffiezetters/doeners, een dwarsligger. In een goeie groep vind je ook een dissident die de (foute) leider en de dwarsligger bestrijdt. Dissidenten genoeg hier. Hihi.

CalamityJane | 21-09-18 | 11:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een flauwekul. Een prijskaartje noemen ze niet want het bedrag past niet op het schermpje van de rekenmachine. Wat ik overigens nog wel even heel bijzonder vind aan die Stint dat dus een zestienjarige in die bak tien kindjes in het verkeer mag vervoeren. Zonder een rijvaardigheidsbewijs. Ik mag er mèt rijbewijs maar acht in een busje vervoeren. Voor meer dan acht heb je een busrijbewijs nodig.

Leptob | 21-09-18 | 09:55

@Leptob,
Juist, hier klopt iets niet!
Met geen enkel rijbewijs of zelfs maar enige rijvaardigheid vereist, mag een 16-jarige of ouder, zomaar 10 kinderen vervoeren in een onbeschermd gemotoriseerd open voertuig, op de openbare weg...?
Er wordt dus met heel andere maten gemeten bij het vervoer van kinderen!
Volkomen terecht dat voor het gemotoriseerd vervoer van tot aan 8 kinderen een rijbewijs nodig is en bij 10 of meer kinderen/personen een busrijbewijs vereist is.

kleurdoosje | 21-09-18 | 11:44

Ja maar je kan appels niet met peren vergelijken. Een busje kan veeel meer mensen doodrijden...

Ries13 | 21-09-18 | 12:47

@Ries13,
Maar een Stint kan dan wel weer zigzaggend door de Merkellego!

kleurdoosje | 21-09-18 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hulde @Zentgraaff, by far mijn favoriete schrijver op dit blog.

DrumPiet | 21-09-18 | 09:55

Aplausse voor jezelf.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:09

*beetje WD-40 in toetsenbord spuit*

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:10

Haha, DrumPiet is me er ook één, hoor!

Ries13 | 21-09-18 | 12:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Iets met brainfart, flutstuk.

DebraCadabra | 21-09-18 | 09:54

misplaatst

Heisenberg74 | 21-09-18 | 09:54

Beetje jammer Zentgraaff, soms kan je beter zwijgen....... en dat was in dit geval dus beter geweest!

Fatwabuster | 21-09-18 | 09:54

Prima stuk Zentgraaff.
Het is wel een beetje klaar met de PVV en hun geblaat.
Mooi om te zien hoe sommige reaguurders in een stuip schieten als de messias Geert kritiek krijgt. Wat voor onzin zijn partij ook uit kraamt, je mag er niets over zeggen.
Ongelukken gebeuren, we sluiten ook niet alle snelwegen na een dodelijk ongeval.

Hunter S. Thompson | 21-09-18 | 09:53

Hunter S. Thompson | 21-09-18 | 09:53
Er is helemaal niks prima aan, het enige wat het okay doet is clicks genereren.
Steekpartijen gebeuren ook, het is niet alsof we mensen die cultureel goed zijn met messen dan maar gaan verbieden. Het idee alleen al.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:14
-weggejorist-
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-09-18 | 10:22

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 10:12
De enige die wil scoren over de lijken van 4 kinderen is de PVV in dit geval.

Hunter S. Thompson | 21-09-18 | 11:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja maar dan moeten die stints allemaal steil naar beneden die donkere tunnels door. Gaat ook een keer fout. Beter is die spoorweg-overgangen allemaal 3 klassen veiliger te maken. Daar is nog veel te winnen natuurlijk. Om te beginnen: dat zo’n slagboom je daadwerkelijk tegenhoudt ipv dat tie knalt als er een plastic bak tegenaan fietst.

de Voorzittert | 21-09-18 | 09:53

Of beter nog: alle treinen ondeergronds laten rijden. Dan kunnen de stints gewoon overr de openbare weg rijden.

Om te voorkomen dat de stint dan in botsing komt met overig wegverkeer moeten alle auto’ s en vrachtwagens uiteraard ook ondergronds rijden.

Glasgow Argus | 21-09-18 | 09:56

Juistem. Met ouderwetse manchetten eronder.

hoejeheette | 21-09-18 | 09:57

onzinnig plan lanceren, wat de VVD kan dat kan de PVV ook.

isotope 465 | 21-09-18 | 09:53

Er loopt op dit moment al een veel vileinere lobby om in de schuldvraag van het Osser Drama uiteindelijk uit te komen bij de hardwerkende middenstandsfamilie die deze stints produceert. Er wordt in allerlei snaps al voorgesorteerd met de mededeling dat deze electrische bolderkar op hol sloeg en zomaar een eigen leven ging leiden. De bestuurder wordt maar even buiten beschouwing gelaten, want daar zal wel niks te halen vallen en wellicht overleeft ze het niet eens, dus moet alvast naar een schuldige worden omgezien waar nog wel wat te halen valt. Kinderen van de eigenaren van de stintmaker zullen op school lastig worden gevallen met uitspraken als "je vader is een moordenaar", stenen door de voorruit etc. Dit is namelijk Nederland.

van Oeffelen | 21-09-18 | 09:51

Deze keer ben ik het met je eens.

knutsel_ | 21-09-18 | 10:17

Stints is een prima vervoer middel, maar niet voor kinderen! Voor auto's en busjes zijn er uitgebreidde veiligheidsmaatregelen ingebouwd. En kan een beetje ervaren chauffeur goed wegkomen door de uitstekende mobiliteit, steurfunctionaliteit en wegligging. Een Stint is in mijn ogen alles behalve geschikt voor personenvervoer. Mede omdat de steurfunctionaliteit uiterst beperkt. Daarnaast heeft de bestuurder weinig tot geen enkele mogelijkheid om in noodgevallen op eenzelfde manier te kunnen reageren zoals in een auto, brommer of een fiets. De Stint is leuk voor pakketvervoer etc etc net als een Bakfiets. Voor personen vervoer en zeker kinderen absoluut niet geschikt. Het zijn gewoon plastic of houten doodskisten.

Indoneesje | 21-09-18 | 10:44

Mmm, ik heb wel eens bij zo'n stint staan kijken. Wat mij meteen opviel is dat de kinderen heel makkelijk bij de bediening kunnen tijdens de rit ( gas en rem ). Maar hopen dat dit niet het geval was...

Ries13 | 21-09-18 | 12:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Hè Joris, normaliter zou zo'n ranzige opmerking als van zentgraaf gejorist worden. Lijkt me een goed plan toch?

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 09:51

Zeker! En dan de kop "terug naar Marokko" ik bedoel waar slaat dit op. Wat heeft Marokko in godsnaam te maken met een ongeval met kindertjes op een spoorwegovergang. PVV dus Marokko? Niet sjiek. Heb gisteren vergelijkbare opmerkingen in die trant double quick time gejorist zien worden.

Dutchbeaurouge | 21-09-18 | 09:55

De vergelijking met 'terug naar Marokko' slaat natuurlijk nergens op, ondanks dat het de PVV betreft. De spoorwegovergangen zijn er immers sinds er spoorvervoer bestaat. Beetje tendentieus dit weer. Oh wacht . .

Repliek_in_stijl | 21-09-18 | 09:51

klikbeet

Jan Passant mk2 | 21-09-18 | 09:55

Wellicht is dat stijlbreuk van de PVV en gaat het daarover. Dat ze spoorwegovergangen die wij hier niet meer gebruiken mogen hebben in MaRoco.
Ontwikkelingshulp en PVV. Ja dan zou ik ook zo een beroerd stukje schrijven.

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:32
-weggejorist en opgerot-
Hatröss | 21-09-18 | 09:50

En menstruatie is kindermoord !1!!!

Cuban8 | 21-09-18 | 09:50

hahahaha, mooi die zit!!

Cobalt bomb | 21-09-18 | 10:30

Wat een walgelijk, kortzichtig en misselijkmakend artikeltje......

iggy pop | 21-09-18 | 09:50

Gewoon de slagbomen een kwartslag draaien. Trein mag er pas langs als er geen verkeer langs gaat.

Oeloeboeloe | 21-09-18 | 09:49

Rubber bumpers op alle treinen.

Jan Passant mk2 | 21-09-18 | 09:53

Dit systeem bestaat op wat regionale treintjes in Wales en achtergebleven gebieden in Italië. Grote witte hekken dwars over het spoor die door de machinist verdraaid moeten worden tot ze de weg afsluiten. Bestaan genoeg filmpjes van op YouTube. Wachttijden worden er langer van en als er een idioot door zo'n hek heen rijdt schiet je er nog niets mee op.

Synecdoche | 21-09-18 | 11:24

Nee geen goed stuk dit.

Der_Joris | 21-09-18 | 09:49

Begrijpelijk en passend bij het huidige beleid. In Den Haag gaat het uitsluitend nog over de waan van de dag, dat leidt aandacht af van hoofdzaken zoals de verdeling van de inhoud van de ruif over de zeer diverse hobby's die een scharrelkabinet van buitenhouders der PVV zoal kan hebben..

Jan Passant mk2 | 21-09-18 | 09:48

Daar praten we al jaren over. Altijd na een ongeval. Er is dan geen geld beschikbaar om dat te doen. Ja, het geld is er wel , maar dat geven we liever aan de vriendjes van Zentgraaf.

beau van rtl | 21-09-18 | 09:48

Ouderwets vol in de risico-regel-reflex.

E-Burke | 21-09-18 | 09:48

Er is al veel langer sprake van discussie in de politiek over spoorwegovergangen. De PVV, maar ook andere partijen hebben hier al proefballonnetjes over opgelaten in het (recente) verleden. Beetje kort door de bocht om nu een enorm issue te maken over wat de PVV vind mbt dit drama. Ik vind het zelfs een beetje pogen te scoren van GS, over de rug van een afgrijselijk ongeval.

Dutchbeaurouge | 21-09-18 | 09:47

De PVV begon met de lijkenpikkerij, niet Zentgraaff. Zoals de PVV zo vaak onsmakelijk uit de hoek komt. Jammer, want ze hebben vaak gelijk.

Synecdoche | 21-09-18 | 11:17

Misschien hebben ze wel gelijk Zentgraff, en als ze een plan opstellen dan kijken ondernemers altijd eerst om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
Heb jij ooit wel eens als een doof iemand en met kleurenblindheid voor een onbewaakte spoorwegovergang gestaan.

Havenwerker | 21-09-18 | 09:47

Sorry 'Zentgraaff'

Havenwerker | 21-09-18 | 09:48

Denk dat we het nu wel weten Zentgraaff……….. jij mag de PVV niet zo he?

ditotje | 21-09-18 | 09:47

Met het aantoonbaar "niet mogen" van de PVV op de CV is alvast 1 noodzakelijke stap gezet bij de voortgang van een journalistiek carrièreplan.

Jan Passant mk2 | 21-09-18 | 09:59

Hier past louter stilte. Het is nog geen 24 uur geleden en de politiek wil scoren over de ruggetjes van dode kindjes. Braak. Kutland

Wees_eens_creatief | 21-09-18 | 09:46

Net als dit stuk hier. Soms moet je dingen laten, in mijn ogen is dit er een van. (Met dit stuk hier bedoel ik dit topic.)

osolemio | 21-09-18 | 09:51

Ik ga ervan uit dat deze woorden van de PVV daadwerkelijk de bedoeling hebben om het spoor nog veiliger te maken, en niet om er politiek mee te bedrijven.
Pro Rail zegt het zelf, er bestaan geen 100% veilige spoorwegovergangen, net zoals kruispunten op de weg (waar de meeste ongelukken gebeuren), is het een onderbreking van een recht toe, recht aan routine die risico's kunnen vormen.
Mijn gedachten gaan meer uit naar die Stint karren.
Ik las vanochtend wat zo'n voertuig nu werkelijk is.
Gekeurd en goed bevonden door de RDW en geklassificeerd als bijzondere bromfiets, dus met 16 mag je ermee de weg op.
Ik vraag me af of het wijs is om (max) 10 kinderen aan een bestuurder over te laten die waarschijnlijk nog geen rijbewijs en/of rijvaardigheid/ervaring bezit.
Er zijn, vrees ik, wat veiligheidsbeoordelingen aan de aandacht ontsnapt.

Memek | 21-09-18 | 09:44

Het is inderdaad effectbejag van de PVV, en nog onsmakelijk ook. Dit ongeluk had evengoed kunnen gebeuren bij een kruispunt met verkeerslichten; er wordt gemeld dat de bestuurster riep dat ze niet kon remmen, en als ze daardoor onder een 20-tons vrachtwagen terecht was gekomen hadden de kinderen het ook niet overleefd. Maar had de PVV dan geroepen dat alle gelijkvloerse wegkruisingen in het hele land opgedoekt moeten worden? Met spoorwegovergangen is niets mis, tenzij iemand denkt zich niets van stoplichten en slagbomen te hoeven aantrekken. "Ik kan er nog makkelijk voor langs" en dan komt er een trein van de andere kant. De spoorwegen zijn al jaren bezig spoorwegovergangen op te ruimen die voor veel wachttijden bij het verkeer zorgen, en er worden aan de lopende band onbewaakte overweggetjes gesloten omdat de paar weggebruikers die er gebruik van maken niet uitkijken (je rijdt of fietst toch ook niet van een zandweggetje de autoweg op zonder te kijken of het kan?).

Synecdoche | 21-09-18 | 10:40

De exacte oorzaak van het Stintdrama achterhalen lijkt mij prioriteit 1. Want misschien moet je het geld voor de spoorwegtunnels ergens anders aan besteden, bijvoorbeeld aan stopstrepen en vluchtmogelijkheden verder weg van de spoorbomen. Zodat je in geval van calamiteiten genoeg tijd en ruimte hebt om de spoorwegovergang te ontwijken.

Nivelleermarionet | 21-09-18 | 09:44

Was dit alles, of heeft Geenstijl nog iets zinnigs te melden?

TigermanMcCool | 21-09-18 | 09:44

Dode kindjes op je geweten. Dat heb ik al, aangezien mijn regering IS heeft bewapend.

TheEgg | 21-09-18 | 09:43
-weggejorist-
Gulliver | 21-09-18 | 09:42

GS jullie kletsen uit den neck! De PVV wil al heel lang alle overgangen aangepakt hebben. Als enige partij in dit land hebben zij dit punt al jaren op de agenda staan. Als de mensen naar de PVV hadden geluisterd was dit ongeluk niet gebeurd. Ik hou van GS, maar soms zijn jullie domme motherbleepers.

Mokum Kosher | 21-09-18 | 09:42

Eigenlijk gewoon een walgelijk topic als je erbij stil staat. Blijkbaar kun je als redacteur werkelijk iedere hersenscheet op GeenStijl pleuren.

LJBrinkhorst | 21-09-18 | 09:42

Ja ... inderdaad ... ben 9 jaar "lid" maar er zijn van die momenten ... dat ik het maar aan niemand vertel

daytripper | 21-09-18 | 10:02

En als je een fel comment over dit walgelijke epistel plempt, komt Joris direct in actie....

Ommezwaai | 21-09-18 | 11:33

Nodeloos kwetsend toch...

Ries13 | 21-09-18 | 12:30

Raar/naar stukje dat de plank helemaal mis slaat.

frisenfruitig | 21-09-18 | 09:42

Volgens mij kun je met de opbrengst van de dividentbelasting gemakkelijk alle spoorwegovergangen ongelijkvloers laten kruisen.

McSnor | 21-09-18 | 09:41

Met de dividendbelasting van 1 jaar, het volgende jaar kunnen er weer andere leuke dingen van gedaan worden.

me,myself and IK | 21-09-18 | 09:53

Ach ja, politiek opportunisme. Komt wel vaker voor, niet alleen bij de PVV.
Ik stem bij de volgende verkiezingen denk ik op ProRail, die kwamen hier vorige week al mee.
Wordt je binnenkort eigenlijk dubbel gestraft als je met een bakfiets vol kinderen onder de trein rijdt en dat in een probleemwijk doet? (vroeg ik me ineens af).

Ballenman | 21-09-18 | 09:41

Er is een foutje in het artikel geslopen, het moet natuurlijk zijn: “Zentgraaff staat weer op standje brulboei”.

Kapitein Stijlvol | 21-09-18 | 09:41

@Zentgraaff Je hebt weer een blikje PVV-trollen opengetrokken zo te zien...

Linkse Zakkenvuller | 21-09-18 | 09:40

Volgens zag ik ProRail een soortgelijk statement maken gisteren.

WayneGretzky*99* | 21-09-18 | 09:40

Inderdaad. En dat doen ze al een hele tijd lang ook, en ze herhalen het bij ieder ongeluk, niet alleen bij dat van gisteren. Het is een volslagen begrijpelijk plan, en heeft weinig met populistisch roeptoeteren te maken

DatGeloofJeTochGewoo | 21-09-18 | 09:47

Ik zend alleen maar graaff grijpt zelfs een tragisch ongeval aan om de PVV te bashen. Jammer.

LJBrinkhorst | 21-09-18 | 09:40

Een uitstekend idee van de PVV. Ow wacht.. van de PVV, sorry het is geen goed idee.

K. Westergaard | 21-09-18 | 09:39

Zend hou je in. Zo meteen komt je vriendje Rutte met zijn sprookjes in beeld. Droom daar maar van.

Kamervraag | 21-09-18 | 09:39

Mjah. Kost inderdaad miljarden en de vraag is wat het aan veiligheid oplevert! Een paar doden per jaar. Voor al die miljarden kan je veel meer levens redden op een andere manier.

PVV speelt weer eens op de onderbuik, zoals eigenlijk altijd zonder met echt uitvoerbare of zinvolle wetsvoorstellen te komen. En dat al 15 jaar lang zo ongeveer. Die partij is over datum.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 09:39

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 11:17 | Infrastructuur hoort sowieso bij de overheid te liggen. Nogmaals minder vertragingen en ongelukken is beter voor de gehele transport sector en levert op de lange termijn meer geld op dan wat er geinvesteerd is. Dom argument dus.

Indoneesje | 21-09-18 | 11:33

Indoneesje | 21-09-18 | 11:33 |
Als dat zo simpel was lag het spoor allang onder dan wel boven de overwegen. Zo simpel is het dus niet. Iedereen snapt dat apart spoor beter werkt, maar de kosten zijn astronomisch.

Afgezien daarvan is de PVV een loser-partij.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 12:24

Beste_Landgenoten, och een paar doden per jaar? Laat die dan jouw gezin zijn. Heb je niet zeker...

Ries13 | 21-09-18 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Fear tactics? Victim tactics bedoel je. Kijk toch eens wat mij/ons wordt aangedaan! Dat werkt als een dolle bij moslims, vrouwen, homo's, socialisten, transgenders, klimaatgekkies en GeenStijl. Kijk dan toch eens wat er gebeurd! Kijk dan toch! Waarom wordt er niks aan gedaan?? Gaap.

Axelvon | 21-09-18 | 09:38

Gebeurt

Ries13 | 21-09-18 | 12:24

Kunnen jullie die sentgraff niet eens de oren wassen. Uiteindelijk is het geen dom idee om ongelukken te voorkomen, altijd beter dan zijn gelul.

Zjozef | 21-09-18 | 09:38

Hangt er helemaal van af. Elk ongeluk voorkomen kan niet en voor dat geld kan je veel meer andere ongeluk(ken) voorkomen. Bijvoorbeeld door betere zorg. Dat alleen al..

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 09:40

Wat hebben die spoorwegovergangen nou van doen met marokko, Zentgraaff?

komtdatschot | 21-09-18 | 09:38

minder minder minder!

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 09:40

Ja Zzentgraaf maakt grappen een dag na een incident waar kinderen overlijden. Lachen man he!

Jorgensen | 21-09-18 | 09:43
-weggejorist-
Ommezwaai | 21-09-18 | 10:43

nou niet een topic waarop ik zou willen scoren als politicus, een dag na zo'n dramatisch voorval.

Pimp my Voortuin | 21-09-18 | 09:38

reageren met oplossingen = scoren als politicus.
Goed man, vanaf welke dag mag de politiek komen met oplossingen?

IPNP | 21-09-18 | 10:48

Laatste zin van het artikel: En in dit geval lijkt het erop dat het niet lag aan het spoor, maar aan het wegverkeer dat in aanraking kwam met het spoor.”

Ik lach me de ballen uit de broek.

kwark001 | 21-09-18 | 09:37

Het lag ook niet aan de kogel, maar aan de snelheid van de kogel die in aanraking kwam met het slachtoffer.

Beste_Landgenoten | 21-09-18 | 09:41

Wat een titel en wat een eerste zin. Treinen naar het oosten linken aan de PVV? ik denk dat ik een beetje klaar ben met geenstijl op deze manier.

Jorgensen | 21-09-18 | 09:37

En dan nog een soort van grap maken met "alle spoorwegovergangen terug naar marokko". De lijken, of eigenlijk; de lijkjes zijn nog niet koud. Sodemieter lekker op met je grappen.

Jorgensen | 21-09-18 | 09:40

Ik hoorde in de wandelgangen dat ze ook vrede op de wereld willen invoeren. Verder zijn er plannen om regen af te schaffen op het moment dat mensen op weg naar de bus zijn, zonder paraplu.

GMarty | 21-09-18 | 09:37

ProRail wil dat zelf. Als je een tunnel kan maken, doorstroming kan bevorderen en de wereld veiliger kan maken, dan doe je dat dus niet! Anders ben je niet stoer genoeg voor Geenstijl.

minnenman | 21-09-18 | 09:37

Mooi die voorstand voor PVV door tegenstand. Mooi balans Zentgraaf.

Schraapmaad | 21-09-18 | 09:36

Het doden van spoorovergangen komt wel de snelheid ten goede, op het belgische net bvb kan men van 140 naar 160 gaan.

Incidenten ga je niet kunnen vermijden, gisteren bvb is er nog een fiets in de bovenleiding beland in Brussel in bepaalde wijken komt dat wel eens voor.

Lt-Kol Kilgore | 21-09-18 | 09:36

Verbod op keukentrapjes heeft nog meer effect, hoe dramatisch dit ongeluk ook (misschien even wachten op de oorzaak?).

TheseDays00 | 21-09-18 | 09:36

@TheseDays00,
Nog geen officiële oorzaak, de ernstig verwonde bestuurster is nog niet verhoord. Ik sprak gisteren iemand in Brabant die had gehoord dat een ooggetuige de bestuurster een paar keer in paniek hoorde schreeuwen dat ze niet kon remmen.
Dat zou dan overeenkomen met het bericht dat de bak van het voertuig onder de boom doorschoof en door de trein geraakt is.
Ook zag de ooggetuige een afgerukt been van de bestuurster verderop liggen.
Och het is een gruwel. Drie kinderen uit een gezin, twee meisjes overleden, verschrikkelijk.
Ik hoop dat die voertuigen voorlopig niet meer gebruikt worden, want zoveel kinderen nagenoeg onbeschermd in zo'n ding, waarvoor men ook nog eens geen rijbewijs nodig heeft... beter kan men kinderen met schoolbusjes gaan.

kleurdoosje | 21-09-18 | 11:12

Ik meen me te herinneren dat vroeger die slagbomen een soort van hek er onder hadden hangen zodat er niets onder door kon.

Zzzzooooffff | 21-09-18 | 09:35

Zo zwaar zijn die bomen ook weer niet. Met een aanloopje loop je er zo doorheen.

InAnumPerRegimine | 21-09-18 | 10:09

Als ik me goed herinner gingen kleine kinderen soms in die hekken staan en raakten bekneld als de bomen weer omhoog gingen. Dus zijn ze weer verwijderd.

quigg | 21-09-18 | 10:31

@Zzzzooooffff,
Ja dat klopt een scharnierend klapbaar hekwerk, dat als de bomen naar beneden gingen, hing het naar beneden. In de jaren zestig nog. De bomen waren toen hele bomen, over heel de weg en aan weerszijde. Maar dat is veranderd, omdat het nogal eens gebeurde dat er mensen tussen beide neergekomen spoorbomen op het spoor gevangen kwamen te staan, met een aansnellende trein in zicht. Mensen waagden het om nog net even snel over te steken als de bomen al neerkwamen. De oplossing werd gevonden in halve bomen, slechts aan een kant van de overgang, de andere kant vrijlatend om weg te komen. Het hekwerk was daarmee ook meteen verdwenen, kinderen moest geleerd worden niet door te lopen. Mijn oma leerde het mij, 'Witgele lamp, witte lampen, tingelingeling, de trein komt eraan, stoppen en netjes wachten. En daarna wachten: er kán nog een trein aankomen' Zelf stak ze altijd over bij een onbewaakte overgang, zonder bomen, alleen lampen en een bel: 'Kom, goed kijken! Het duurt hier altijd zo lang, nog zeker een paar minuten voordat hij langs komt' Maar ze reed ook al zeker vijfentwintig jaar automobiel zonder enig rijbewijs, terwijl de politie ervan op de hoogte was, ze was dan ook een deftige dame, een gewone diender in die tijd ging haar over zo'n kleinigheid niet de les lezen. Dat stamde uit een tijd dat haar man en de dokter de enigen in de stad waren die automobielen hadden.
Uiteindelijk haalde ze haar rijbewijs toen ze ongeveer vijfenvijfig was in de jaren zeventig, De politiecommissaris had haar gezegd dat het de tijd niet meer was om het nog langer door de vingers te kunnen zien, hihi.

kleurdoosje | 21-09-18 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Goed idee. Better safe than sorry. PVV snapt het!

Mark_D_NL | 21-09-18 | 09:34

"Munt uit slaan" is echt flauwe kul. Dan zou je als politieke partij nooit meer mogen reageren op actuele zaken. Volgens mij is dat juist wat we graag willen van politici.

Tommygunner | 21-09-18 | 09:34

Overigens. Zendgraaf 'vergeet per ongeluk' te melden dat ook de SPer Laçin meehuilt met de 'wolven in het bos'.

Van Zessen Klaar. | 21-09-18 | 09:53

Elke partij mag reageren op actuele zaken behalve de PVV. Dat gezegd hebbende, al jaren geleden is in mijn woonplaats een tunnel voor de NS gemaakt met als doodeenvoudige reden dat dit beter was voor het verkeer. Een kruispunt met 6 verschillende stoplichten en als er dan eindelijk een op groen staat gaan de spoorbomen dicht... Laten ze i.v.m. het drama van gisteren eerst maar eens die achterlijke bakfietsen gaan verbieden. Zolang er treinen èn auto's rijden gebeuren er ongelukken. We kunnen natuurlijk ook teruggaan naar de trekschuit en paard en wagen.

En zelfs daarmee gebeurden ongelukken. We leven gewoon in een idiote maatschappij waar men denkt het leven en de dood te kunnen manipuleren.

Lupuslupus | 21-09-18 | 09:57

“De impact van alle (bijna-)incidenten op het treinverkeer is groot. De eerste helft van 2018 ging het om 20.000 vertraagde of uitgevallen treinen, een derde van het totale aantal vertragingsuren op het spoor.”

20.000 in een half jaar, dat is wel iets meer dan “twee incidentjes per jaar”.

me,myself and IK | 21-09-18 | 09:49

Maar alles wat maar enigszins naar rechts riekt, wekt allergische reacties bij Zentgraf op... Goed idee of niet, het komt uit de verkeerde koker en dus bij voorbaat fout.. Mede door dit soort idioten gaat Nederland naar de knoppen. En als we over 10 jaar dit dan wel gerealiseerd hebben, lopen ze met de borst vooruit. Zentgraaff, ga eens knikkeren man, maar bemoei je niet met de zaken van volwassen mensen....

Ommezwaai | 21-09-18 | 10:41

Ja, ik wilde net dat artikel linken. (Had het plaatje van de overgang op dumpert gezien). ProRail kwam er idd zelf al mee.

Mastermattie | 21-09-18 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon alle treinen verbieden. Opgelost.

lifeguard | 21-09-18 | 09:31

Alle treinen naar het Oosten.

kaasfondue | 21-09-18 | 09:51

@kaasfondue
De natte droom van ieder linkschmensch...

Ommezwaai | 21-09-18 | 10:51

REAGEER OOK