De smartphone van Rob Oudkerk

Robbie! Ouwe geilneef! Wat is je ping bby?
Dingen die je in het kader van de Volksgezondheid nog niet met een ten foot pole aan moet raken: de smartphone van Rob Oudkerk. Schunnige datingapps, nummers van vesparijdende voorbipsberbers van de PTT Kabouterpost en vooral heel veel vieze vingertjes - we kennen de man, we kennen zijn hobbies. Nu probeert Oudkerk de enige groep die nog harder ja zegt tegen MDMA en die nog heftiger door de hormoontjes geregeerd wordt hun machientjes te ontzeggen: in een stuk in de krant van bakfietsend Nederland pleit hij voor een smartphoneverbod op scholen. Goed idee man, maar hoe moeten de spruiten dan ROFLOL-filmpjes voor Dumpert maken?
SICK UPDATE: Het vrindinnetje van Robbie mag dus exact hetzelfde verhaal vertellen, maar dan in Trouw. En dan maar zeggen dast onze media niet gereageerd worden door een duistere coalitie samenzweerders.
Reaguursels
InloggenDe beeldschermen van mobiele telefoons zijn veel te klein qua formaat.Ik kan me niet voorstellen dat langdurig staren naar een (te) klein beeldscherm met hoge resolutie, goed is voor je ogen.
Goed idee. Misschien letten ze dan eens op bij geschiedenis opdat men leert van het verleden en massaal in opstand komt tegen de Europese / Barbarijse overheersing en zal streven naar een betere aarde voor iedereen! *geen koffie meer drinken doet*
Echt een prima idee. Als er iets een enorme concentratieverslapper is dan wel dat i-kreng. Morgen verbieden? Ja graag.
Ook geile Rob kan goede ideeën hebben. Overigens is dit in Frankrijk al wet, zonder dat Rob daaraan te pas is gekomen. Gewoon, niet zulke gunsstige ervaringen in de klas met die dingen.
Er wordt zo'n achterlijke hoeveelheid hersendode niksige onzin via WA, FB en wat niet al 'gedeeld'. En hoe langer ze appen en zappen en rondklikken hoe chagrijniger mensen worden die op zoek zijn naar directe fun en direct vermaak en directe respons in plaats van zelf mentaal en fysiek in beweging te komen, want het wordt gewoon niet echt leuk.
Moet je je eens voorstellen wat een hoeveelheid serverruimte en servercapaciteit dat allemaal kost als die foto's en berichten. Je kunt er hele flats mee verwarmen.
Zoek een paar vrienden op, neem een krat bier mee en ga lekker iets geks doen.
Ik weet niet hoe oud Oudkerk precies is, maar heel erg ver van zijn pensioen zit hij volgens mij niet. Ik dacht dat hij nog steeds een praktijk als huisarts heeft. Waarom laat hij het daar niet bij voor die laatste paar jaar?
Hij schijnt gezegd te hebben: "Maar ik heb godverdomme toch niet levenslang?!?!", toen hij zich kandideerde voor het burgemeesterschap van Amsterdam. Nou heeft hij m.i. ook inderdaad geen levenslang mbt die affaires die hij heeft gehad: het zo goedkoop mogelijk scoren van heroïnehoertjes, zijn uitspraak over kutmarokkanen.
Maar dat hij niet inziet dat bepaalde publieke (voorbeeld)functies - zoals burgemeester van A'dam - niet echt meer op zijn pad liggen met zijn verleden, dat bewijst toch wel dat hij een rare, onverklaarbare (ik bedoel, hij is toch niet echt dom?) plaat voor zijn kop heeft.
Een bekende - vriend of vertrouweling oid - zou eens tegen hem moeten zeggen: "Robbie, jongen, doe dat nou niet, vermijd de publiciteit; daar hoor jij niet langer thuis".
Maar ja, wie durft dat tegen hem te zeggen?
Kan allemaal wel zijn, maar Oudkerk zit niet als leerling in de klas en op school of op zn werk de "datingapps, nummers van vesparijdende voorbipsberbers van de PTT Kabouterpost en vooral heel veel vieze vingertjes" te doen. En wat de man in z'n vrije tijd doet moet hij lekker zelf weten.
Voorlopig worden duurbetaalde belastinggelden verkwist op scholen door leerlingen met concentratiespanne van een koeiescheet met dat gesmartphone.
Smartphone = debiele telefoon
www.liveleak.com/view?t=k4Uuc_1536564...
Natuurlijke selectie
Vesparijdende voorbipsberbers van de PTT kabouterpost...
Is het heel erg dat ik meteen wist wat hiermee werd bedoeld?
Mijn twee niet-smartphoneverslaafde pubers (echt waar) beklagen zich vaak over het feit dat bijna iedereen contactgestoord is door die dingen.. dat een normaal gesprek zo goed als niet mogelijk is... dus er zit iets in de plannen om het gebruik op school te beperken..
Rob "Binnenkort zijn ze t vergeten en dan wordt ik burgemeester van Amsterdam" Oudkerk.
We will merge with the intelligence that we create. Resistance is futile.
Als vader van een puber kan ik het alleen maar eens zijn met hem.
Links = verbieden, boetes, accijns en andere belastingen.
en rechts, jazz, fraude, laat maar waaien?
Ben ik dan de enige die het geen enkel probleem vindt? Mijn 2 oudsten zitten op voortgezet onderwijs en krijgen les (in het Engels) middels een iPad. Hebben een iPhone 8+ welke veelvuldig gebruikt wordt. Zo staat mijn oudste dochter op en begint al met vloggen met haar "besties". De gehele dag door wordt alles wat ze doen vastgelegd en gevlogd middels de telefoon. De stroom berichten is voor mij als veertiger niet te bevatten laat staan te verwerken. Toch zie ik bij mijn kinderen daar niets van terug. De telefoon is zo'n onderdeel van hun leven en vormt geen enkel proleem. Tijdens het eten gaan alle telefons uit en praten we. Op vakantie blijven de iPads thuis etc maar verder is er gewoon een nieuwe generatie die de 40-plusser niet begrijpt en dan maar roept om "verbieden". Net zoals vroeger de pop-muziek. Rob is een beetje een oude lul aan het worden heb ik het idee en zijn mening eigenlijk totaal niet relevant. Dus laat de jeugd lekker met hun mobiel in de weer en zorg als ouder dat je niet een stel idioten voortbrengt door ze wel wat normale omgangsvormen bij te brengen. Maar dat is vaak lastig want mama zit zelf de hele dag op facebook natuurlijk ipv de kids op te voeden...
U klinkt als iemand met de moet kunnen mentaliteit uit de jaren 70. Feit is dat een smartphone ook veel neveneffecten heeft. Naast depressieve gevoelens, ongelukken en een anti sociale houding ook een soort verslavingen.
Het kan helemaal geen kwaad om mensen jong het besef bij te brengen dat het leven ook doorgaat als je niet continu bezig bent met je telefoon. Dat je telefoon soms gevaarlijk is, zoals in het verkeer of op je ( mijn ) werk. Dat je tijdens het leren niet met je telefoon bezig bent is ook logisch.
Ach u bent zo'n vader die alles maar tof vindt. Blijf lekker in die bubbel en denk vooral niet te diep over dingen na. Ik voorspel u, over 10 jaar zijn uw schattige kindjes opgebrande sombies
Waarom nou verbieden. Als ze niet willen leren, ook een keuze. Daar dwing je ze niet mee met de smartphone af te pakken.
Laat ze maar lekker op de smartphone klieren, dan de rest in de klas van het leren af te houden. Prima oplossing die smartphones.
Onderdeel van het klieren is ook klieren met nog niet afgeleide kinderen in de klas, door ze berichtjes te sturen. Het klieren heeft (en dat had het vroeger ook al) ALTIJD een sneeuwbaleffect.
@ Lood om oud ijzer, Dan was het Rolf van Boxtel, zeker weten.
Slap ouwehoeren
Slap ouwehoeren
Waarom zoekt Oudkerk steeds de publiciteit? Kan hij niet gewoon eerst eens 10- 20 jaar ergens in een magazijn gaan werken of achter in een bibliotheek? Dat zie je ook bij die Onno Hoes- de burgemeester die ook denkt dat we zo gauw al weer zijn smoel publiekelijk accepteren.
Prima idee wel. Waarom zou je in de klas op je telefoon gaan zitten kijken? Om te zien dat je vriendin ergens een hamburger zit te eten, met bijbehorende foto?
Op mijn werk zie ik ook collega´s (meestal vrouwen, sorry dames) met hun telefoontje voor hun toetsen bord "werken". Rot op zeg, op school leer je, en op je werk je. Noodsituaties daargelaten.
Bij een beetje school op niveau is de smartphone al verboden in de klas.
Helemaal verbieden op/om school is niet handig want roosterwijzigingen etc komen digitaal binnen bijvoorbeeld.
Op de middelbare school hier om de hoek is het perfect geregeld.
Telefoontjes zijn verboden in de klas, ook uitgeschakeld, maar alle leerlingen hebben eigen kluisje met oplaadpunt voor phone/tablet/laptop.
En oplaadpunt wat alleen s' nachts werkt toch? Want die oplaadpunten zijn voor laptops. Vaak hebben scholen Chrome Books. Is zo prettig om de hele school geschieden van je dochter/zoon gratis ana google te geven. Daar heeft google nog lang plezier van!
Dat lost het antisociale pauzeprobleem nog niet op.
Dan heb je het over de categoriale gymnasia en de elitaire havo-vwo scholengemeenschappen. Op vmbo-scholen en leerfabrieken (ROC) zie ik het niet gebeuren en lijkt het mij ook niet verstandig.
Hoezo moet dat nou weer verboden worden? Als je als docent niet in staat bent duidelijke grenzen te stellen, incl. het gebruik van smartfoons, moet je ander werk zoeken. Donder toch op man!
En dat gebeurt dus ook vaak waardoor er steeds minder mensen voor de klas te vinden zijn en klassen steeds maar weer groter worden.
Geloof me, het zijn juist vaak de goede docenten met de juiste competenties die het onderwijs de rug toekeren.
Volgens mijn berekeningen is Robbie zestien (16) jaar ouder dan Fran. Bah wat vies.
Op de middelbare school waar mijn vrouw les geeft zijn smartphones tijdens de les verboden. Indien een leerling toch bezig is met zijn mobieltje wordt deze afgepakt en moeten de ouders de telefoon op komen halen. Lijkt me een prima oplossing.
Heel goed geregeld.
Wat is er hier aan de hand? Dat men zo een verbod toejuicht?? Nu moet ik al een tijdje toezien dat controlemongolen als lupus hier rondhangen maar het zijn er een hoop die stasi Rob oudekerk zijn ideeën wel ok vinden. GS,.. quo vadis ?
Heeft niks met controle te maken, maar gewoon zoveel mogelijk leerstof tot je nemen in de daarvoor beschikbaar staande tijd. Anders moet de docent na het examen weer je antwoorden gaan verbeteren. Heeft trouwens geen ruck met Links of Oudkerk te maken, maar met gezond verstand. Je moet niet álles ondergeschikt maken aan je haat.
Wellicht geheel off topic, maar dit zijn pas uitspraken!
twitter.com/rob_in_wormer/status/1038...
Een van het paard gevallen politicus van een uitgerangeerde partij.
Trouwens die hele foto lijkt op een mortuarium van mensen naar wie we gelukkig niet meer hoeven te luisteren.
Dat is toch die hoerenloper?
Nog erger. Heroine hoerenloper. Zijn goedkoper he.
Als dokter had ie de methadon voor nop beschikbaar, of wel hij neukte die verslaafde meisjes gratissss,
En met zonder tanden
Aha, weer een Zentgraaff stukje. Meestal gebaseerd op één tweetje of artikel dat door iemand anders geschreven is. Deze man is echt de vleesgeworden zesjescultuur van de Geenstijl redactie.
Typisch ook dat de toon van het stukje nogal denigrerend is, terwijl het gros van de reaguurders dit idee van Oudkerk eigenlijk helemaal niet zo slecht vindt.
Media praat over de Media. O hemel, pietje zegt dit, en jantje zegt dat, en johan heeft daar ook een mening over. En dan is er weer "nieuws" en ophef. Best vermakelijk hoorr. Maar met nieuws of journalisme heeft het allemaal nog maar weinig te maken.
Alles waar geld aan wordt verdiend mag niet meer bekritiseerd worden. Zo simpel werkt het in het leven van nu.
Oudkerk heeft groot gelijk. Dat hij als hobby graag coke uit bilnaden snuift moet ie zelf weten. Die smartphones maken generaties kapot. Zelfs ik als veertiger krijg geen contact meer met mijn generatie die op feestjes alleen maar met de telefoon bezig zijn. Ik denk erover om mijn Nokia 3310 weg te doen. Loop voor de aardigheid een op een station, wat een droeftoeters...
Nog even en dan is het gebruik van een mobieltje, bijvoorbeeld bij een auto ongeluk, eerder een geldig excuus dan een belastend feit. De grootste nationale verslaving, die niemand wil toegeven! Net als de vele alcoholisten en rokers die naar hun eigen zeggen elk moment kunnen stoppen.
Ik heb kortstondig op een middelbare school gewerkt, een collega had een mobile/smartphone van een leerling in beslag genomen. (de reden was me niet bekend)
En toen kwamen pa en ma even op school om zelfs met advocaten te dreigen.
Hoe haal je het als leraar in je hoofd een smartphone te verbieden.........
Slechtziend en een bochel is ook niet aantrekkelijk:
Jongeren kweken massaal bochel dankzij smartphone.
webwereld.nl/markttrends/103185-jonge...
Dacht even Alexander Piktold weer te zien, maar het is Hilbrand Nawijn. Wie is die booslim ernaast? En daarnaast weer een jonge Jetta Klijnsma ... leuke foto uit ...?
Haha, zoals je aan Oudkerk zelf kunt zien is dit inderdaad al een behoorlijk gedateerde foto. Als het inderdaad Nawijn is (ik denk dat je gelijk hebt) is deze foto 10-15 jaar oud.
Hebben Rob en Francisca een open relatie? Ik vraag het voor een vriend.
Ik heb ook 2 middelbare scholieren. Ik geloof dat ze in de eerste week na de vakantie gezamenlijk al meer dan 5000 whatsappjes in de groepsappen hadden verzameld. Het is niet normaal. En je moet constant politieagent spelen om die klotedingen uit hun handen te houden.
Verbieden zegt het gros hier die zelf waarschijnlijk de halve dag over hun scherm hangt.
Klopt. Wij zijn allemaal scholieren hier op GS.
Wat? was even afgeleid door een katten filmpje.
Lupuslupus | 10-09-18 | 13:57
Je hebt inderdaad het intellect van een scholier van groep 6.
Ik dacht dat ik gebanned was door je?
Ja, we hebben gelukkig niet allemáál taakstraffen, om onze welverdiende filantropische vrije tijd mee te vullen.
A.U.EnLeven | 10-09-18 | 14:13
Ga je moeder verbieden ,....
De taakstraf,uitkering,inrichting, grappen zijn net zo uit gekauwd als gras in de lebmaag.
@miko: het was geen grap, sneuneus.
Bizar dat zo'n man een alles behalve wetenschappelijke column mag posten.
Gewoon een goed idee. Niet zeiken GeenStijl.
Hetzelfde verhaal als wat hij hield bij cafe weltschmerz neem ik aan.
Op zich heeft hij een punt dat smartphone gebruik, vooral bij kinderen, best ingeperkt mag worden. In Frankrijk is het al wet dat werknemers na werktijd geen mails van de werkgever hoeven te checken of beantwoorden wat stress reduceert. In Azië, China dacht ik, is het percentage slechtzienden of bijzienden zo buitenproportioneel hoog dat het als epidemie gezien wordt en het aantal kijkuren oftewel spelletjes spelen e.d. straks beperkt wordt.
Wat mij betreft mogen we in Nederland en globaal gezien eigenlijk wel wat voorzichtiger of bedachtzamer met deze relatief nieuwe technologie omgaan en de onbewuste effecten eens goed in kaart brengen.
Het zal vast gezien worden als betutteling of ongevraagde inmenging, maar we hebben bijvoorbeeld al cafés waar de smartphone bij binnenkomst in een mand gaat om sociaal gedrag te motiveren. Dat soort 'smartphone vrije zones' mogen wat mij betreft ook wel op school en onder andere aan de eettafel worden ingevoerd.
Waarom heet het eigenlijk smartphone? Al die dingen kunnen hetzelfde.
Smartphone verbieden en de lang lat weer terug!
Zo is dat.
Kindermishandeling toejuichen. Lekker dan. Ik zie dat Irma Grese dit ook weer toejuicht. Is je comment geen oproep tot geweld?? Dat mag toch niet?
miko | 10-09-18 | 13:57
Hou toch op man!
vluchtelingallergie | 10-09-18 | 14:01
Ik zie liever geen lange lat terug op school,krijg je geen betere mensen door. Maar jij vind kindermishandeling dus ook wel ok??
Miko, heb je teveel Moslim geslikt ofzo?
Mark_D_NL | 10-09-18 | 14:10
De lange lat word veelvuldig gehanteerd in Madrassa's en ander religieus getinte scholen van islamitische snit. Dus stel de vraag aan jezelf sharialikker.
Verder is het een zwakte bod om mensen in de islamitische hoek te zetten omdat je belachelijke lange lat statement geen hout snijd en je bij gebrek aan argumenten dit maar gaat roepen.
Jaap Oudkerk wist met zijn lange lat wel raad met zulke opmerkingen
@miko je hebt dus gewoon een hele Moslim ingeslikt, wow!
miko | 10-09-18 | 14:08
Ik heb op de middelbare school ook nog wel eens de bordgeodriehoek tegen mijn achterhoofd gehad (je weet wel hoekje ombuigen en dan *pats*).
Daar heb ik echt geen trauma aan overgehouden.
En toen was het al 1988.
Niks mis met een corrigerende tik of een schop onder de kont. Dat hebben de kinderen van nu juist nodig,
Mijn leerlingen krijgen straf wanneer ze hun smartfone vergeten zijn.
Een totaalverbod op smartphones en 'internet als vermaak' lijkt me een beter idee. Onuitvoerbaar, maar mijn enige ideaal. Beginnen met een verbod op scholen is een mooi begin. Die koters van nu leren niets anders dan verslaving en onverantwoord antisociaal jankgedrag.
Of Rob Oudkerk het zegt of een ander, boeit niet. Het is gewoon een goed idee.
Maar zoals het met alle werkelijk goede ideeën gaat; over een week hoor je er niets meer van.
Begin mezelf langzaam aan hard te maken voor een totaal verbod op internet voor bepaalde personen. Dan denk ik aan jihadisten, extreem linkse idioten en uiteraard ook extreem rechtse idioten.
@Lupus Allemaal scoren voor de Buhne. Soundbyte politiek. Alles voor het beeld. Fake tot in het oneindige. En altijd weer dezelfde poppetjes. Alsof de NOS alles regisseert in dit Koninkrijkje.
@Lupuslupus: niet in media, misschien. Maar in de afgelopen 10 jaar hebben al meer dan 10.000 mensen dit van mij gehoord. Ondertussen is de helft het er al mee eens, en dat aantal blijft groeien. Want net zoals geld, is 'sociaal contact op afstand' ook niet iets wat gelukkig maakt. Eerder leeg, eenzaam en ongelukkig. Mensen gaan het wel begrijpen. Duurt alleen even.
@DKS: zoals ik schrijf, ik maak mijzelf al ruim 10 jaar hard voor een totaalverbod voor iedereen. Maar jij bent niet zo van 'gelijke monniken, gelijke kappen', hè?
A.U.EnLeven | 10-09-18 | 13:57
"Maar jij bent niet zo van 'gelijke monniken, gelijke kappen', hè? "
Dit blijf ik een belachelijk spreekwoord vinden. mij een beetje te links.
verder kun jij oproepen wat je wil maar het verbieden van smartphones etc. Hoe wil je dat doen? Via de staat? Lekker ventje ben je . Flikker eens gauw op et je staatscontrole. Nee,dat zijn enge gedachtes die je daar hebt. Emigreer naar Noord Korea, daar hebben ze dat al.
@miko: je kan ook net als iedere andere internetjankextremist een standpunt innemen tegen een bepaald groepje mensen en dat eeuwig herkauwen tot je scheel ziet. Zet echter ook geen enkele zode aan de dijk, pik.
Staatscontrole is niet waar ik voor pleit. Ik pleit voor de logische keuze van elk individu om zichzelf (en zijn (klein)kinderen) niet te laten indoctrineren met religieus-getinte bullshit van willekeurige andere individuen dan wel gesubsidieerde clubjes. Zonder die achterlijke media had jij niet zo links/rechts gedacht, maar nog beseft dat er ook nog een midden is.
Miko's argumenten zijn rijp voor de kliko.
Pelforth | 10-09-18 | 14:23
Kijk eens aan,een bosui met talent.
Geen gek idee. maar het moet me toch nog even van het hart, hoe was het in godsnaam mogelijk dat de man lector leefstijl werd. Iemand die als wethouder volksgezondheid minderjarige heroinehoertjes consumeert. Het lijkt er vaak op of dingen in NL expres gebeuren. Criminele asielzoekers die geen recht hebben hier houden, dividendbelasting kwijtschelden bij buitenlandse beleggers, het is allemaal niet te geloven.
De boven ons gestelden houden van chaos, omdat daarna zogenaamde orde te kunnen scheppen.
Het is ook niet te geloven omdat je onzin verkoopt.
Waarom doe je dat?
Rob Oudkerk heeft ooit eens toegegeven dat hij wel in was voor een snuifje of een hoertje. Jij maakt er minderjarige heroïnehoertjes van. Is gewoon niet wat hij gezegd heeft. Daarnaast is er helemaal geen bewijs van.
Dan kwijtschelden? Nee afschaffen. Totaal ander woord met totaal andere betekenis. Buiten dat. Rob Oudkerk is van de PvdA. Hoe fucking dom ben jij?
Criminele asielzoekers hier houden? Rob heeft hier iets mee te maken? Werkelijk? Overigens bestaan er speciale instellingen voor criminele asielzoekers.
Jaap Oudkerk is gewoon betrapt bij zijn bezoekjes aan de afwerkplek van de toenmalige heroïnehoertjes bij de Theemshaven in het westelijk havengbied van ons aller Amsterdam.
Heleen van Rooyen heeft het hem allemaal ontfutselt tijdens een intiem onderonsje.
Ruud5 | 10-09-18 | 13:44 | reageer
"Consummeert".Consumeren is wat anders. Het is misschien wel een ouwe viezerik, maar geen kannibaal.
Overigens bestaan er speciale instellingen voor criminele asielzoekers.
De Koreaanse Slet | 10-09-18 | 13:51
Ja, die instellingen heten Openbare Weg, Winkelcentrum of (Centraal) Station.
Ik weet niet onder welke hoer deze man gelegen heeft , maar zelfs op de basis school worden al lessen gegeven via Snappet e.d.
Een goede hoer is niet vies.
Heroïnehoeren wel hoor. Kan je ziek van worden, vraag maar aan robbie. En ongelukkig ook nog.
Prima, er is geen enkele reden waarom de jeugd ook op school de hele dag met een smartphone rond zou moeten lopen.
Als je naast Hedy D'ancona gaat zitten, dan is elke opmerking van je zinloos. Outdated by proxy.
Rob heeft gewoon keihard gelijk in deze.
In Taiwan heeft 90% !! van de kinderen al oogproblemen waarvan het merendeel in de stad woont.
Grotendeels veroorzaakt omdat ze alleen maar op tablets/smartphones zitten en niet meer buiten komen en zo diepte te leren ontwikkelen in een oogvermogen.
Ik kan geen linkje plaatsen, maar duckduckgo het maar even.
Los van deze problematiek is er ook nog eens het verslavingseffect.
Dus, Oudkerk heeft wel degelijk een punt hier.
Een beetje flauw GS om dan zo op de man te spelen.
In Frankrijk is WiFi verboden op de crèches waar kinderen jongeren 3 jaar verblijven vanwege de straling! Dit wordt niet voor niets gedaan, daarom is het in mijn ogen ook zo achterlijk dat er WiFi netwerken zijn in ziekenhuizen.
www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/02/02/frank...
Uitstekend. Doen.
Verbied het gelijk maar tot hun 21e. Gevaarlijker voor de ontwikkeling dan alcohol.
Er wordt weer eens spastisch over gedaan en het moet compleet verbannen worden. Die kiddo's zijn vergroeid met dat ding dus dat moet gewoon meer geïntegreerd worden in het onderwijs.
Vergroeid, zegt u? Welnee, nog lang niet! Misschien is het een idee om de telefoon met superlijm aan de kinderhand vast te plakken? Dan kunnen ze hem ook niet meer verliezen...
Inderdaad vergroeid. Kromme nekkies en vingers.
dit dus (oud nieuws) www.standaard.be/cnt/dmf20180730_03640...
Hoi
gebeurt nu toch al in Frankrijk?
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee. Als je 12-16 jaar bent moet je niet de hele pauze naar een beeldschermpje staren. geen hoofddeksels en geen telefoons, en het liefst ook een uniform zoals in Engeland. Noem mij maar ouderwets.
Mee eens, inclusief schooluniform!
Mijn kinderen hebben op scholen gezeten waar ze een unifomr aan moesten hebben,is dat beter? Ik zou niet weten waarom,rijke kinderen vielen toch wel op, net iets duurdere schoenen,sieraden ,telefoon(smart) Uniformen voegen niets toe. In Engeland en de Antillen hebben ze ook uniformen en de slechte scholen leveren nog steeds tuig en dropouts af
Dat lijkt me een heel goed idee.
Wordt een moeilijke qua draagvlak trouwens.
.
Dit is natuurlijk het land waar achterlijk kudtvolk via grote billboards langs de snelweg gemaand moet worden niet te smartphonen achter het stuur. Waarvan ambtenaren en politici dan denken dat ze gezien en gelezen worden terwijl de aandacht dus zit bij de smartphone.
.
Sorry, die potentiële wegdekmoordenaars zijn een persoonlijke ergenis. Moest ik even kwijt.
Geen speld tussen te krijgen. Van interactie en communicatie is op huidige middelbare scholen bijna geen sprake meer in pauzes en tussenuren. Zou het zeer verstandig vinden als de overheid hier stelling neemt.
"We are from the government and we are here to help you".
Nou nee, dank u.
100% mee eens.
Helaas heeft Rob gelijk. De leerresultaten zijn sterk onderhevig aan continue smartphone gebruik. Op school dat apparaat in een kluis zodat de kinderen er niet door afgeleid worden tijdens school. Volgens mij is het ook heel normaal om in de pauze met andere kinderen te praten. Al die koekwauzen staan de hele dag, in gezelschap nota bene, voorover gebogen in hun smartphones te staren. Triester wordt het niet.
Zo'n verbod op school is wellicht nog haalbaar maar is het niet gewoon een maatschappelijk dingetje?
Je ziet het overal, op straat, in het verkeer, tijdens het uitgaan en in het OV. Iedereen maar dan ook iedereen zit naar z'n telefoon te loeren alsof het een lieve lust is.
Al door een station wandelend netflixen en dan pissed worden wanneer je zelf tegen iemand aan knalt omdat je niet uit je doppen kijkt.
In restaurants zijn mensen meer bezig om hun karige maar duur betaalde designgerechtje op insta te zetten dan dat ze gezellig met elkaar aan het tafelen zijn.
Fietsers die al facebookend door het verkeer aan en een scheld tirade opzetten als ze gehinderd worden door voetgangers welke groen licht hebben.
Echt we worden ontzettend asociaal van die smartphones. Niet zo zeer de smartphone zelf maar wel de socmed drek waar iedereen verslaafd aan is.
@ normanius
Natuurlijk is het een maatschappelijk dingetje, maar dat is toch precies waar scholen voor zijn? Kinderen voorbereiden/klaarstomen voor de maatschappij?
Dus moet je de kinderen van nu leren dat hun ouders enorme stumpers zijn met hun telefoonverslaving
Gewoon de bouwconstructies van de (nieuwbouw)scholen dusdanig aanpassen dat ieder lokaal een kooi van Faraday is.
Stel je eens voor dat alle Mobiele providers (en ISP's) een weekje plat gaan... Complete chaos
Lijkt me zalig... voorbode voor the Purge ;)
Er schijnt 1 onderzoekje gedaan te zijn hoe jonge mensen reageren wanneer ze 8 uur!, geen internet ed mochten gebruiken. Ook geen tv kijken,radio luisteren.
Afkickverschijnselen,zweten,paniekaanvallen en zelfs enkele met zelfmoordneigingen waren het resultaat,behalve bij twee jongens die een boek waren gaan lezen.(op dooie boom)
Maar de jeugd schijnt de toekomst te hebben.
Hopelijk hoeven we er nooit een oorlog mee te winnen.
Dat gaat een keer gebeuren, want de natuur maakt het met één goede vulkaanuitbarsting stuk. Ik wacht met smart op die dag.
A.U.EnLeven | 10-09-18 | 13:49
U wacht met smartphone op die dag?
Daar kan menig politus nog een puntje aan zuigen!
Stelling: Misbruik van heroïnehoertjes door Amsterdamse wethouders met volksgezondheid in hun portefeuille is een privékwestie.
Mee eens. Met de aanvullingen dat privékwesties i.h.a. bij de eerstvolgende verkiezingen zwaar worden afgestraft.
Daar kun je geen oordeel over vellen zonder dat er een cruciale component bekend wordt gemaakt. Namelijk de partij waarvan de betreffende wethouder lid is.
Voor deze ene keer is uw Dr. het volmondig met zijn collega eens. In elk lokaal een forse hamer en iedereen die betrapt is op het gebruik van een smartphone moet net zo lang op dat onding meppen totdat de docent zegt dat het genoeg geweest is.
Tokkies gonna tokkie. Een smartphone meer of minder brengt daar echt geen verandering in.
Heel goed, en u ook fietsend volk met die alleen oog heeft voor hun mobiel zwaar aanpakken. Gewoon, knuppel in de nek, over de overkap klappen na de fiets plat gereden te hebben en compleet aansprakelijk stellen. Dat werk. En bruiloftsstoeten die de omgeving terroriseren ook graag. Trek de bruidegom uit de wagen en verneder hem waar iedereen bij staat. Zo dat is er uit.
Helaas, maar de fietser is heilig vooral in Amsterdam, het is de automobilist die het altijd gedaan heeft.
Maar het zijn wel onze kudtsmartphones!
@ plaatje is een apparaatje om stem door te geven, niet een telefoon.
joh
Is de nieuwste Huwawei XC Consealed Tactical limited Elite edition.
Dat is dus precies wat een telefoon doet, je stem doorgeven.
Het niveau van Dumpert is al een tijdje naar beneden aan het gaan. Qua inhoud en qua reaguursels.
Niemand houdt daar meer van mij.
Ik voel nog enige affectie. Dus niet getreurd.
Mocht je er over willen praten, dan ben ik niet beschikbaar.
Inderdaad. Onzin dat kinderen een telefoon moeten hebben wanneer ze in de klas zitten. Al die telefoons zijn sowieso slecht voor de ontwikkeling van kinderen. Zelf nadenken leren ze niet meer. Hoofdrekenen, de weg vinden, is onmogelijk zonder dat smartphone ding. Huidige generatie zijn de cyborgs van de toekomst, zombies dus.
Ze moeten toch met zenuwpees mams appen wat ze moeten eten en mamma moet ook niet vergeten red bull te eten, dat kutwijf.
100% mee eens, Mark!
Klinkt akelig aannemelijk!
Ja en nee! Tuurlijk is overmatig gebruik niet goed voor die pubers. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat zo'n smartphone ook veel voordelen biedt. Een klas kun je belonen door na goed gedrag leerlingen nog eventjes gebruik te laten maken van smartphone. Worden ze ook rustiger.
Probleem van Oudkerk is hier dat het onderwijs weer moet opdraaien voor het opvoeden van pubers terwijl dat de hoofdtaak is van ouders.
van der g | 10-09-18 | 14:11
"Een klas kun je belonen door na goed gedrag leerlingen nog eventjes gebruik te laten maken van smartphone. Worden ze ook rustiger."
Die hele zin zegt alles over hoe verslavend die telefoons zijn, precies dezelfde zin had je over rokers kunnen schrijven.
Prima idee, niks mis mee.
Rob van de oude kerk
(En de steegjes daaromheen)
Was meer de man van achter het CS.
Dokter Jaap Oudkerk was verkikkerd op de heroïne hoertjes.
Ook de steegjes rond de Dominicuskerk werden door hem vaak bezocht. Kortom, waar hoeren waren, was Rob ook.
Don't shoot the messenger. Hij heeft wel gelijk. Smartphones zijn niet voor kinderen. Het zijn verslavende middelen die niet op scholen thuis horen. Ook niet op de werkvloer overigens. [/nog even insta checken]
En Geenstijl.
Is dat niet de man die later spijt betuigde ivm het in opdracht bashen van Pim?
Was dat niet Michel van Dam?
Pelforth | 10-09-18 | 13:19
Nee Zwitsal, dat was niet Marcel (!) van Dam.
En het was ook niet Ad Melkert. Die overigens nog niet in de schaduw van de grafzerk van Pim Fortuyn kan staan.
Ja, dat was hij.
Fortuyn had gelijk - PvdA prominenten over eigen ondergang en gelijk Pim Fortuyn.
www.youtube.com/watch?v=ZLu6WRPPmTE
REAGEER OOK