Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vreedzame samenleving. Boze buren 020-West lijmen glasscherven op bankje tegen hangjeugd

vreedzame groet

Vreedzaam bericht uit vreedzame wijk  Amsterdam-West waar vreedzame buren de vreedzame hangjeugd helemaal zat waren en vreedzame stukjes glas op een bankje hebben gelijmd. Dit, terwijl het volgens de politie helemaal niet de bedoeling is dat 'buurtbewoners zelf het recht in eigen handen nemen' en de overlast niet eens 'extreem groot' is. Wij hebben laatst gelezen dat burgers in China dit soort eigenrichting wel uit hun hoofd zouden laten. Veel om over na te denken.

Social

BANKJE IS NU NIET BRUIKBAAR!!!

Reaguursels

Inloggen

Misschien is hangjeugd wel eens irritant, maar om daar zo op te reageren is ook niet normaal.

brekebeen | 25-07-18 | 16:04

men kan zeggen wat men wil, de hang jongeren komen wel niet meer daar om op de bankjes te zitten, men had ook vaker de politie daarheen kunnen sturen om de overlast weg te sturen..
De politie heeft toch niks te doen..
Als ik kijk naar hoe veel criminaliteit gaande is in Nederland waar niks aan gedaan wordt.

Rene046 | 25-07-18 | 02:27

Bordje met “homo ontmoetingsplaats” werkt perfect......

Mather | 24-07-18 | 20:30 | 1

Lol!

letopuwzaak | 25-07-18 | 01:42

kanalen-eiland daar woon ik
dus als je 0900-8844 belt (want geen spoed want gillende blikjeswerpende pisoverlast is geen moord) zijn de dadertjes eerder weg dan dat de plietsie er is want dat nummer wordt afgeluisterd!
we krijgen allerlei nummertjes van agenten om ermee om te gaan...
bizar

Ciara | 24-07-18 | 17:40

Wij hebben laatst gelezen dat burgers in China dit soort eigenrichting wel uit hun hoofd zouden laten. Veel om over na te denken.???

In China slaan de buurtbewoners de overlastmakers kort en klein.
Daarna word de politie gebeld en die bewerken de overlastmakers ook met een knuppel.
Daarna worden ze afgevoerd.

In China word dit beter aangepakt.

TentakelChinees | 24-07-18 | 16:49 | 1

Daarna worden ze in gevangenisenen, lees: strafkampen gezet waar ze moeten werken voor de staat en wie niet door werkt krijgt er ook van langs met de knuppel. PRachtig systeem om crimineel vuilte aan te pakken.

sickstyle | 24-07-18 | 19:44

Mijn dochter werd met vrienden jaren terug in elkaar getrimd door gasten uit de plaatselijke moskee. Kinderen overstuur, wij aangifte doen. Bekende ritueel. Eerst praten, toen theedrinken met 't plaatselijke moskeebestuur in aanwezigheid van wijkagent: Islam is vrede en zo. Aantal ouders zagen er van af, maar een groep wilde toch aangifte doen. Aangifte werd geweigerd! Toen hebben wij ons rechtstreeks gewend tot de korpschef van politie ( = tevens plaatsvervangend officier van justitie). Toen werd de aangifte WEL in behandeling genomen. Resultaat: deze gasten (vrede zij met hen) hadden nog veel meer op hun kerfstok staan. 1 Gast werd tot 12 maanden en een ander tot 6 maanden veroordeeld.
Je moet je als buurt organiseren (minstens in een app), camera's installeren en met feiten naar de politie stappen met stapels aangiften in je hand (voor mij part voorgedrukte aangiften a la Wilders). Je als groep tot de korpschef wenden en als groep een advocaat in handen nemen. Het gaat iimers over de toekomst van je gezin, kinderen, buurt, je stad en je land.
slachtoffers-eerst.nl/politie-weigert-...

matrixbluepill | 24-07-18 | 15:15 | 1

Goed gedaan en bedankt voor het delen,
Hopelijk gaan meer mensen dit toepassen.
Niet schulden op zulke gasten gewoon ff foto of video maken,
opslaan, op usb stickie en op naar de politie, doen ze er niks mee op sociaal media plaatsen.
100% succes.

Rene046 | 25-07-18 | 02:31

Sorry, super grappig. Dat is nou echt 020.
En de glasscherven zijn al verwijderd, want politie in actie tegen overlast?
Echt? In west?
Volgende keer betere lijm dan. Hahahaha.......

MistaRazista | 24-07-18 | 15:15

Prima actie van de omwoners. Dit is toch de participatie-maatschappij. Op vreedzame wijze wordt het probleem van hangjongeren opgelost.
Daar kan geen bezoek aan iftar-vreetfestijnen tegenop.

loser | 24-07-18 | 14:48

D66 zegt
Die jongens moeten zich gewaardeerd burger voelen en invulling aan hun leven kunnen geven
Het probleem is al 3 generaties (!) dat men niet integreert, thuis spreekt men uitsluitend de taal van opa waardoor aan het begin van de basisschool al een achterstand is.
Gedreven door de 'cultuur' (lees: godsdienstwaanzin) en de beperkte genenpool blijft het vermogen tot studie ver achter de overige bevolking .. and here we are

De straten en pleintjes zijn het domein van uitkeringstrekkende simpele macho huftertjes welke zij afdwingen door middel van intimidatie en geweld
En dat niet eens 'eervol' ... kijk maar eens hoe hyena's jagen ...

En ALS Rutte dan een keer roept "Pleurt op!" ... dan is daar de VK en typetjes als C. de Breij om dat in een manifest te veroordelen

Dit is al ruim 40 jaar gaande mensen... 1/2 van de uitkeringen gaan naar deze bevolkingsgroepen OMDAT zij er voor kiezen in NL hun 'thuisland'(?) na te bootsen terwijl hun voorouders als economisch-vluchteling naar hier kwamen
... ondertussen is de verzorging van hen die ons land hebben gemaakt om te huilen.. daar is geen geld voor

... ondertussen kunnen mijn dochters niet een dagje naar het zwembad

Joost2B | 24-07-18 | 14:47

Toplocatie. En scherven brengen geluk.

R van Perzie | 24-07-18 | 13:48

Repressie is niet de sleutel tot het beheersen (let op; níet oplossen) van deze problematiek.

D-Fens_1963 | 24-07-18 | 13:42 | 9

Het ontgaat me (maar zal door gebrek aan scholing kunnen liggen) wat mijn gebrekkige scholing, niveau of andere persoonlijke kenmerken met uw gebrek aan argumenten te maken heeft. Verder wens ik u een fijne avond.
Weer moeite met de laatste regels, wat bedoelt u toch met dat onsamenhangende gebrabbel over reclame en baby artikelen?

Aangezien het voor domme mensen onmogelijk is zich te verplaatsen naar uw niveau, vraag ik u af te dalen naar het mijne, en me dit uit te leggen, liefst in Jip en Janneke taal, zodat ik het begrijp.
Vriendelijk bedankt!

Martexx | 24-07-18 | 19:16

@Martexx
Gezien uw geschetste leefsituatie heeft u het goed voor elkaar al is menig reaguurder hier niet in zn eerste leugen gestikt.
Maar als emigrant bent u in de discussie over (allochtone) hangjeugd in Nederland wat mij betreft geen interessante partij.
Om deze materie in de rechts repressieve hoek te zetten; daarvoor zijn we in Nederland te ver doorontwikkeld hoop ik.
Ik respecteer uw opinie maar als dat de opmaat voor de oplossing moet worden is een head on confrontatie dichterbij dan een duurzame oplossing van de multicul onder dictatorschap.
Ben trouwens benieuwd hoe ze dat in Spanje gaan oplossen trouwens.
Moskeeën en torenhoge minaretten schieten als paddenstoelen uit de grond, de gemiddelde Spanjaard heeft nog slappere knieën dan een Nederlander (want economisch onder druk), is nog meer verdeeld (want Catalonië).
En het weer is hier momenteel ook kut trouwens.

D-Fens_1963 | 24-07-18 | 19:34

@dfence: wat een redelijke en inhoudelijke reactie, bravo!

Dat Spanjaarden slappere knieën zouden hebben, daar ben ik het helaas niet zo mee eens, maar dat kan wellicht een plaatselijk fenomeen zijn.
Hier in de regio Barcelona is er bijzonder weinig overlast van jongeren.
1. Iedereen hangt hier op straat, dus normaal.
2. Buitenlanders krijgen van politie meestal eerst klappen, daarna praten.

Nog nooit overlastgevende Marokkanen gezien hier. Die hebben nml respect voor politie.
Ja er zijn wel moskeeën, maar behalve de minaretten die een overblijfsel zijn van vroegere overheersing kom ik ze niet tegen.

Martexx | 25-07-18 | 05:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou, reken maar dat politie en justitie DIT gaan oppakken. Autochtonen die "het recht in eigen hand nemen", dan gaan alle alarmbellen bij 'onze' overheid af. Dan komen ze in actie.
Marokkaans straattuig kan rotzooien zoveel ze willen, ze kunnen 'voor de grap' een politiefiets jatten en worden daarna vriendelijk weer vrij gelaten, maar die stomme kaaskoppen moeten niet denken dat ze het zelf mogen regelen. Want dat is de taak van de politie. Die NIETS doet, nou ja, iftarren en roepen dat het hoofddoekje moet worden toegestaan voor vrouwelijke dienders van islamitische huize.
Mark my words, dit muisje krijgt een staartje: geen ruimte voor 'eigenrichting' van autochtonen, wél een verblijfsvergunning voor de roverhoofdman van 'We are here'. Zo rolt de Nederlandse overheid, die schijt op haar eigen bevolking. En maar janken dat Wilders en Baudet zoveel zetels krijgen. Ja, hoe zou DAT nou toch komen?

KeesBruin | 24-07-18 | 13:28

Bankjes gewoon affakkelen en bewoners honden los laten lopen. Moet je eens zien hoe hard ze dan rennen..

MoonBeebe | 24-07-18 | 13:21

Onder het mom dan lossen we het zelf wel op, prima.

lacucaracha | 24-07-18 | 13:13

huiliehuilie
"Bankje is nu niet bruikbaar. Overlast jeugd bel #0900-eau eau eau eau"

BEL.
*tearoom tango*

hallevvezool | 24-07-18 | 13:11

LiefZijnVoorElkaar vormt minder aanleiding voor wrevel.
Verwar ze soms door elkaar die ouwe Sjinezen Laozyou en Confuusyou'ns.
één van de twee heeft gezegd dat een beschaving alleen plaats kan vinden wanneer er een basis van beschaafdheid in de mens aanwezig is. Die mensen raken uitgestorven, hun kinderen kijken weg, hun kleinkinderen zitten met gebakken peren en zullen de hete kolen uit het vuur moeten halen.

Zomaar bankjes in de openbare ruimte neerzetten is ook smeken om alle soorten ellende.

Denkt de taghoet soms dat we hier in deze gesloten instelling in een open en vrije samenleving individueren?

De straat is uitsluitend bestemd om doorheen te lopen
behalve tijdens spertijd en nimmer zonder (sonder)ausweis.

hallevvezool | 24-07-18 | 13:05

"jeugd". Alles om het probleem maar niet te hoeven noemen of aan te pakken. Maar moet jij eens met één wiel op de stoep staan. "Tegen mensen die de openbare ruimte aantasten wordt krachtig opgetreden!" Een of andere vvd wethouder in den haag of zo.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 12:40

En wat vindt de Politie van burgers die het onrecht in eigen hand nemen?
Ik vraag het want het waar te nemen Politiebeleid schept daar weinig duielijkheid in.

CynicalBastard | 24-07-18 | 12:37

Zelf zo'n 16 jaar in de Baarsjes gewoond (A'dam-west)
Zeg eens eerlijk, wat kan de politie doen?

Dat hangtuig is (instinctief, want IQ) goed georganiseerd
Zo'n groepje van 7-8 etters met de scooter en fiets stand-by, die lopen te klootzakken (Lawaai, rommel, vernieling, intimidatie, anders) en de politie wordt gebeld..

Nu was het 'klootzakken' op zich al een manier om de buurt te laten zien wie de baas is, maar het arriveren van een surveillance is dan wel de kers op de taart van bevestigd worden! ze vinden het prachtig! de buurt is bang, zij zijn de baas!

Bij het arriveren van de politie zullen twee á drie gastjes de scene onmiddellijk verlaten in verschillende richtingen... druk bezig te whatsappen (we hebben beet!)
Politie spreekt de overige jongeren aan, maar die ontkennen alles, en eventueel bewijs van 'onregelmatigheden' is uiteraard de schuld van diegene die net weg zijn.. "bewijs het maar?"

Dan komen er van alle kanten steeds meer 'schooiers' bij, gewapend met telefoons 'vloggen'
Eenmaal 'op sterkte' neemt de brutaliteit toe, iedereen bemoeit zich er mee, door elkaar heen praten, eindeloos hetzelfde herhalen zonder te luisteren of antwoorden te geven..
"Ik doe toch niets?" .. deze gastjes weten precies waar de grens ligt... en onderling maar Arabisch blijven praten

Een tweede politie unit komt ter plaatse, maar blijft op afstand (het incident was niet afgemeld, dus er is iets gaande..)
Dan begint het echte provoceren
Intimiderend met de scooter vlak langs rijden, of met de fiets en dan een agent in het gezicht spugen en er vandoor gaan ( dat zijn de echte helden) en de rest heeft dan een lol!
Dan begint er een een fiets in elkaar te trappen, de agent moet hier wel op reageren... "dit is mijn eigen fiets, ik mag mijn eigendom behandelen zoals ik wil"...

... en daar sta je dan.. 4 agenten tegenover 15 -20 jongeren ( diegene waarvoor ze aanvankelijk kwamen zijn er al vandoor/ kijken de live-feed in de shisha lounge).. om de beurt provoceren, en ze weten allemaal waar de grens van strafbaar ligt
En dan vooral veel geluid maken zodat de buurt kan zien dat zelfs als de politie aanwezig is ZIJ de dienst uitmaken!!

Zeg het mij maar.. wat moet de politie dan?
Razzia-squads inzetten die het pleintje met 5 straten hermetisch afsluiten, het rif-raf bijeen drijven, om vervolgens te constateren dat er geen enkel bewijs is van strafbare zaken waaraan een individu schuldig kan worden bevonden?
( 2 uur administratie met als uitkomst een boete van €45,-?)
Inzet van minstens 60 m/v-schappen om dit uit te voeren, waardoor elders in de stad het 'toezicht' verzwakt?

En wat gebeurt er daarna op het pleintje?
Ramen ingooien, scooters en auto's in de brand, fietsen vernielen, 's nachts een paar keer toeterend langskomen, noem eens wat?
Deze fuckers weten precies wat de politie allemaal niet mag, ze lachen er om

Joost2B | 24-07-18 | 12:36 | 9

der_feldwebel | 24-07-18 | 13:26

'Verdrijven' is zo geregeld, 1 unit 2 begeleiders en 2 K9's en binnen minuten na de melding is het pleintje schoon
... en dan? dan gaan ze elders verder.. staan ze al op de uitkijk om te waarschuwen
Over diversiteit is ook al eens een 'leuk' stuk verschenen

www.ad.nl/binnenland/allochtoon-wil-n...
Ook verwachten allochtonen afkeurende reacties van familie en vrienden als ze bij de politie gaan. Een kwart van de allochtone jongeren denkt niet te slagen voor de screening die verplicht is om bij de politie te kunnen werken. Dat geldt voor slechts 7 procent van de autochtone jongeren. Allochtonen rekenen op meer problemen omdat screening van familieleden onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Joost2B | 24-07-18 | 14:04

En zo is het en nog erger. 15 jaar baarsjes, hier. Het baarsjes-tuig heeft mijn buurvrouw ( actrice, 86) het leven gekost en anderen ook.
Maar een glasbankje is natuurlijk veel erger.......

MistaRazista | 24-07-18 | 15:52

nou namen noteren, en bij herhaling een paar meenemen naar het bureau, en de ouders hun laten komen ophalen.
komt het daarna nog vaker voor een nachtje daar houden.
meestal zijn de ouders het na een aantal keren zat en gaan ze hun kinderen wat harder aan pakken.
.
Alles beter dan niks doen.

Rene046 | 25-07-18 | 03:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Amateurs. Hondenpoep werkt nog beter. Vooral als die nog nattig is. En dan de maaien een halve dag later...

Accident_Prone | 24-07-18 | 12:32

Zodra ze bij ons in het speeltuintje lopen te etteren in de avond of in de nacht,
worden er weer flessen met gemalen hondenpoep op de grond banken de stoepen dat helpt het is vervelend voor de kinderen.als je eet wie het zijn gewoon door de straat lopen en de [poep op de brommers spuite of door de brieven bus.

hetoog | 24-07-18 | 12:32

Uiteraard wordt volgens de hollandsche standaard dit feit uitgebreid onderzocht zonder na te denken over een bepaalde context.

BozePaarseMan | 24-07-18 | 12:24

Nog wel creatief ook. Ideetje om te onthouden.

His Lordship | 24-07-18 | 12:13 | 2

"denk je om de buren" zeggen veel ouders niet meer….. vandaar is schreeuwen, gillen normal geworden.

ger1306 | 24-07-18 | 12:17

@ger1306. Denkt u dat dat in dit geval ook helpt?

BozePaarseMan | 24-07-18 | 12:27

Kan ik m'n vader toch geen ongelijk geven; die rammelde hangjeugd zo achter van het schoolplein af. Vanaf het begin er boven op. Nu woont die er niet meer en is intussen oud geworden. Nu hebben ze er maar grote hekken omheen gezet. Handig tegen hangjeugd, vervelend voor kleine kinderen uit de buurt...

sparka | 24-07-18 | 11:56 | 1

Grote hekken om je vader gezet, en jij doet niets?

Jezusaapje | 24-07-18 | 12:27

De politie onderzoekt nu of het een eenmansactie of een collectieve actie was. Dat heeft natuurlijk de hoogste prioriteit. En daarna kunnen ze weer rustig wachten tot de overlast "extreem" wordt.

Schmalz | 24-07-18 | 11:48

Hier ook gehad in de straat. Gehad!
Om 15.00 uur een groep, om 17.00 uur een andere groep, Dan om 7 uur, 9, uur, 11 uur, en nog eens 's nachts om 1 uur verschillende groepen die na een half uur of langer weer weggingen. Elke avond bellen met de politie. Tot dat de politie er genoeg van had. Van de telefoontjes dan. Als ik met de jongens ging praten en vroeg zachtjes te doen want bewoners moeten morgen vroeg weer op om te gaan werken en die willen rustig kunnen slapen. "U komt tenminste nog met ons praten." Maar ja dat was de mening van een enkeling. Want overleg kennen de opgeschoten jongens nauwelijks. Je moet er op slaan, dan ben je pas iemand. In Nederland wel te verstaan. Op vakantie in Marokko kunnen ze het schudden!

pushpins | 24-07-18 | 11:45

Ja vooral de politie bellen. Die gaan dan 2 uur later langs in de hoop dat de jongeren al weg zijn. En als dat niet is zijn ze niet te beroerd om je naam en adres aan dat tuig door te geven dat jij last van ze hebt.

2voor12 | 24-07-18 | 11:45 | 1

Herkenbaar.

TentakelChinees | 24-07-18 | 16:57

Ik heb een buurman die hard drugs dealt vanuit zijn huis. Elke keer als je belt met de popo krijg je een verveeld iemand die zegt sorry meneertje kunnen we niet zo veel tegen doen. En ik maar werken, belasting bekeuringen voor 3 km te hard aftikken. Maar dope dealen is gewoon normaal en geen probleem!

Rest In Privacy | 24-07-18 | 11:37 | 5

Wacht totdat ze je aanraden om geen aangifte te doen vanwege "Dit zijn heel gevaarlijke mensen, weet u wel zeker dat ..".

Beefbus | 24-07-18 | 12:01

Ik heb een horecazaak kunnen sluiten vanwege een drugsdealende bovenbuurvrouw en haar zoon, die het nodig vonden onze gasten te komen bedreigen... politie erbij, burgemeester erbij, maar er kon niets aan gedaan worden, tenzij ze op heterdaad betrapt zouden worden. ' s-Nachts maar zelf gaan posten en direct 112 gebeld... tegen de tijd dat er iemand arriveerde, waren de drugsrunnertjes alweer verdwenen... uiteindelijk de zaak om veiligheidsredenen moeten sluiten...
wat een gaaf land!!!!

Min. v. Communicatie | 24-07-18 | 12:36

Min. v. Communicatie | 24-07-18
Je hebt het te netjes geprobeerd, dat werkt met dat slag volk niet.

der_feldwebel | 24-07-18 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanavond zal de gehele uitzending van Opsporing verzocht over deze misdaad gaan.
Er zullen zeer duidelijke beelden van de daders worden getoond.
Als rifapen zelf wat uitspoken komen er pas na een maand of 8 wat wazige beelden voorbij in dat programma, maar omdat dit als een aanval op onze cultuurverrijkende medelanders wordt gezien, heeft dit de hoogste prioriteit bij justitie én de npo.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-07-18 | 11:36 | 2

Enzo komt 'minderheid in eigen land' Bosma, ook in't nieuws.

bij gelegenheid | 24-07-18 | 11:41

"Pas op, het bij de politie aangeven van crimigrante medelanders is niet anoniem en kan gevaar voor u en uw naasten opleveren"
Tot zo ver de multi-criminele samenleving.

CynicalBastard | 24-07-18 | 12:45


Kaliumchoraat met suiker. dat zal ze leren.

neolib | 24-07-18 | 11:36 | 4

Is dat niet gewoon Red Bull?

2voor12 | 24-07-18 | 11:49

Sarin

Dutch_Viscount | 24-07-18 | 13:08

Gewoon een Arctic SPider 3 (de zwaarste) aanschaffen en dan veilig vanaf een meter of 100 de oogjes van dat tuig onder handen nemen. Zeker weten dat ze je binnen de kortste keren nooit meer aankijken.

Flatulent | 24-07-18 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenrichting. Tja, daar is dus kennelijk reden toe gegeven. Maar het is natuurlijk niet zo dat de Amsterdammer helemaal niet wordt gehoord. Zo mogen ze, zo blijkt uit de voorgaande tweet van de agent, wel degelijk meedenken in bijv. welk fietsenrek het beste is voor in het straatbeeld. Trede 4 van de participatieladder volgens Arnstein: image.slidesharecdn.com/interactieveb... Deze trede valt onder tokenism: en.wikipedia.org/wiki/Tokenism )

mozaard | 24-07-18 | 11:31

Is het niet veel effectiever om die hangjeugd vast te zetten met een spijkerpistool

Rest In Privacy | 24-07-18 | 11:28

Hadden ze dat briefje nou niet beter in het arabisch kunnen schrijven? Zo begrijpt niemand het en zijn ze straks nog aansprakelijk ook als er eentje gewond raakt.

Graaisnaaiert | 24-07-18 | 11:24 | 1

Gewoon opschrijven: 'I like it when you die'. Dan was het voor iedereen duidelijk geweest.

Dolle_Gek | 24-07-18 | 12:01

Hasebrokstraat: ligt in aftands stuk parallel aan de Kinkerstraat, op loopafstand van een gore fundamentele moskee.
Helaas nog niet gegentrificeerd, maar dam komt nog wel....

Mazoeza | 24-07-18 | 11:21

Nou, blijkbaar was voor sommige buurtbewoners de overlast wel "extreem groot"...

Tollebol | 24-07-18 | 11:20 | 1

Groot genoeg om glas te plakken, klein genoeg om wel te waarschuwen.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 11:39

Zo’n briefje vind ik dan weer onnodig.

swassannuf | 24-07-18 | 11:19

Typische Blokbank; eind eerste decennium 21ste eeuw.... gaat nog heel groot worden in eigen kruis en kruin !

Mazoeza | 24-07-18 | 11:18 | 1

P'cies. Hetgeen al op 11:02 staat.

bij gelegenheid | 24-07-18 | 11:24

Als dit er voor nodig is dat niet-moslim kindjes er gewoon kunnen spelen zonder te worden weggetreiterd door moslims, dan snap ik die actie wel een beeetje en sluit ik niet uit dat ook in andere steden mensen dit gaan doen.

Als de politie/overheid niks doet, en je kinderen door importvolk niet meer kunnen spelen op plekken die voor iedereen bedoeld zijn, dan moet je toch iets verzinnen .. en dan krijg je dit.

In mijn wijk, enkele straten verder, herken ik dit. De moslims hebben daar het voetbalveldje, de kleurtjes het speelveld. Beide groepen komen niet bij de ander hun veldje, dat word knokken. Tot bloedens toe, hier en daar een steekwond of gesloopte fiets. Helaas kunnen alle NLse kindjes er niet meer spelen. Die spelen op een groenstrookje tussen flats in, waar ook honden worden uitgelaten. Gemeente/politie doet niks. Niemand meld nog wat. Heeft toch geen zin.

Ja, en dan krijg je dus dit. Daar kijk ik dus niet van op. Het heeft zelfs nog heel lang geduurd eer mensen besluiten er dan maar zelf iets tegen te doen. En GOED ZO!

Als meer mensen dit gaan doen, moeten gemeente en politie uiteindelijk toch beleid gaan wijzigen en wat gaan doen tegen allochtone straatterroisten en hun gefaalde familie.

gaffelbaard | 24-07-18 | 11:14 | 10

gaffelbaard | 24-07-18 | 12:26: Ik ben geen links wegkijkende mafklapper. Die tijd heb ik wel gehad. Wat wilt u dan doen? Ik ben een minderheid in mijn wijk. Zelfs in Ankara wonen meer Nederlanders, dan in mijn wijk. De teneur is, dat de politie altijd de vijand is. Geen Franse toestanden, maar als je op feestdagen een shariapolitie mag uitvaardigen, dan vind ik dat toch net zo ernstig. Oja, we hebben ook een shariarechtbank in de moskee, een stukje verderop, maar dat is een publiek geheim, dus het bestaat officieel niet. Kijk, ik laat me niet wegzetten door die opgeschoten jochies. Er wonen ook bejaarden en arme autochtonen die zo mondig zijn. Die gaan met knikkende knietjes naar de AH. Het liefst 's ochtends vroeg, want dan geen straattuig. De politie komt hier nauwelijks. Ja, om aan de iftarzooi mee te doen. Zelf ingrijpen is niet het probleem, maar als je zwaar in de minderheid bent, bij een roedel hyena's, dan pleeg je zelfmoord. En dat gebeurt, wanneer je daadkrachtig in onze wijk gaat optreden.

lokoolokie | 24-07-18 | 14:32

lokoolokie | 24-07-18 | 14:32
Ha. Gelukkig. Geen linkserd. Ik was er even al bang voor.

Je bent niet de enige die in de minderheid is. Steeds meer autochtone burgers zitten in dezelfde positie. Steeds meer allochtonen ook. Bij mij in de omgeving lusten de Polen en Turken elkaar ook niet.

gaffelbaard | 24-07-18 | 15:38

potverdomme lokoolokie , ik heb wel medelijden met je,
wat een k.. buurt, zonde zonde zonde..

Rene046 | 25-07-18 | 03:21
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
testpilot101 | 24-07-18 | 11:11

Gewoon affakkelen die hangbankjes. zo opgelost.

Pislinq | 24-07-18 | 11:04

En dus dan maar zelf het bankje vernielen. Rol een blaadje uit de libelle op tot een vorm als een cornet ijsje die in een buisje past. Plaats in de punt een naald. Doe die pijl in de buis. Mik op een van de vervelende personen en blaas heel hard op de goede kant van het buisje.

Leptob | 24-07-18 | 11:03 | 5

En de ambulance bellen zolang je daartoe nog in staat bent.

J-van-de-Bontekoe | 24-07-18 | 11:24

Leptob | 24-07-18 | 11:03
Jij bent in de vroege jaren 80 blijven steken. Tegenwoordig moet je het pijltje vervangen door handgranaten wil het nog enig effect scoren. Vergeet niet de islamitische strijdkreet erbij te krijsen dan kom je er zelf ook nog goed mee weg.

der_feldwebel | 24-07-18 | 11:25

daar ga je het tegenwoordig niet me redden met zulke gasten..
Politie zou resultaat moeten opleveren, mits je anoniem blijft voor de daders....
Neem je zelf actie heb je kans dat je dagelijks de lul bent (geterroriseerd word) .
of je hebt pa en zijn 6 zonen aan je deur.
.
dus als je het op een manier dan toch kunt voorkomen om die gasten weg te krijgen, zoals hier, zonder dat iemand erachter komt lijkt me slimmer.

Rene046 | 25-07-18 | 03:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, hangjongeren ftw. De pica die je wist dat zou komen, uit den oude doosch
www.geenstijl.nl/1635521/top_die_kop_...
Inmiddels een decennium verder en de pliesie wijst en wijst naar burgers die het recht niet in eigen handen mogen nemen.

bij gelegenheid | 24-07-18 | 11:02 | 1

De giftar politie neem ik sowieso niet serieus met hun eenzijdige beleid. Slappe zakken zijn het geworden.

Jezusaapje | 24-07-18 | 12:36

Kansloos. Van alle kanten. Kijk, dat handhaving niet functioneert en/of niet werkt is één. Maar om dan maar te gaan 'communiceren' met glasplakken en te verwachten dat dát iets oplost... niet veel verstandelijke vermogens.
Had (honden)stront gebruikt of gayposters aangeplakt. Of draai eens een lekker Nederlandstalig nummertje op volume 100 en op repeat uit je raam. Dit glasplakken is echt zo'n zandbak-oplossing.

Mensdier | 24-07-18 | 11:02 | 1

Jouw suggesties zijn voor bangerikken.

gaffelbaard | 24-07-18 | 12:27

Ha ha, de politie en handhaven. Ja handhaven als het makkelijk is. Bijvoorbeeld een meisje of jongen wat zonder licht fietst. Dan zijn ze er als de kippen bij en stoer verbaliseren zij. Maar hey, hangjongeren met een duidelijk profiel en signature waarbij het modus operandi, al van kilometers ver af te lezen is, daar branden zij de vingers niet aan. Nee, dan kijken zij net de andere kant op of bagatelliseren het. Dit is hoe Holland, HANDHAAFT. Not.

De Evangelist | 24-07-18 | 10:56 | 5

Ooit, voor een 15 jaren terug, maakte de plaatselijke hermandad het zo bont om mij tot 2maal toe erop te wijzen dat beide handen aan het stuur van de fiets moesten. Zie je het voor je- neus snuiten op een autonoom fietspad ergens in de polder boven de rook van 010. 1 hand aan het stuur ... En dit over een afstand van 3 km. Hilarisch, ware het niet dat ik werd stilgehouden om dit menselijk gedrag in het vervolg achterwege te laten, want ander bekeuring.
ps, mien psieg draait nog steeds overuren

bij gelegenheid | 24-07-18 | 11:17

In Breda hebben we een singel (waterloop door de stad). Daar gebeurd niets, behalve met mooi weer een sloepje,soms met wat bier. Daar hebben ze nu een patrouilleboot in. Terwijl sommige wijken onleefbaar zijn door de importculturen. Hoe gek wil je het hebben?

Ray Skak | 24-07-18 | 11:29

Toen ik ca. 45 jaar terug naar school ging, als kleuter. Stopte de pliessie, ook op de fiets om mijn fietsbel te controleren. Er was niets belangrijkers te foen.

Ray Skak | 24-07-18 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat verwacht je anders, als de pliesies lekker gaan iftarren ipv keihard optreden. Verbinding zoeken (die nooit gevonden gaat worden) gaat kennelijk boven gezag uitoefenen. Burgers nemen uiteraard het heft in handen. Gaan we nog vaker zien denk ik.

inderdaad geen stijl | 24-07-18 | 10:56

Ik heb ooit ook lang geklaagd over hangjongeren die mij midden in de nacht uit mijn slaap hielden. Dat hielp helemaal niets.

Deze aanpak lijkt mij veel effectiever.

Peter_K | 24-07-18 | 10:56

De agenten op straat willen in de regel wel. De lagen erboven doen hun best zo goed mogelijk te deugen. De typetjes in de ivoren toren hebben alle contact met de realiteit verloren. Nog maar een iftar iemand?

Frau Merkel | 24-07-18 | 10:50 | 2

Die agenten op straat zijn net zo erg. Sorry maar als je met oprechte intenties bij de politie gaat en je wordt zo ingezet zoals dat nu gaat neem je ontslag.

Parel van het Zuiden | 24-07-18 | 10:58

Die 020 politie kan wel iets opsteken van de 020 brandweer inzake hun opstelling tegen het zwakke en laffe leiderschap van een manager als Leen Schaap. Als je meegaat in dat soort denken dan ben je gefaals als agent.

Beefbus | 24-07-18 | 11:57

380 is veel effectiever... of mag dat niet?

WayneGretzky*99* | 24-07-18 | 10:47 | 5

Ik denk dat je een k bent vergeten.

Musashi | 24-07-18 | 10:59

@ elfenstein | 24-07-18 | 10:53: Niet gedacht om in detail te hoeven treden maar eerlijk is eerlijk, jouw oplossing met die neon trafo lijkt me inderdaad veeeuuull geschikter.

WayneGretzky*99* | 24-07-18 | 12:47

Alleen als u de benaming aanpast, dus geen krachtstroom maar prachtstroom, dan lijkt het me ok. Helaas geleidt hout niet, dus over naar plan b?

Jezusaapje | 24-07-18 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles begint en eindigt met het feit dat bewoners niet serieus genomen worden. Opgeteld met een treitercultuur van bepaalde "jongeren" en een totaal gebrek aan iets waar ze zelf de bek altijd zo vol van hebben rrrespct.

osolemio | 24-07-18 | 10:46

Dus de overlast moet extreem hoog zijn voordat de politieites ondrneemt. Maar wie bepaald de mate van extremiteit. Is dat de politie die daar een paar keer per week langsloopt of mogen de buurtbewoners er ook nog iets van zeggen.

watazooi | 24-07-18 | 10:43 | 1

De reorganisatie van de politie heeft er voor gezorgd dat de aanrijtijd bij een melding ongeveer 2,5 uur is in mijn woongebied. De agenten houden zich aan de toegestane max snelheden van 60 km uit protest tegen hun superieuren die alles bij de politie naar de kloten hebben geholpen en geef ze eens ongelijk. We bellen!! denk het toch niet.

Therapietje | 24-07-18 | 10:53

Goed zeg. Ik ken hangjeugd die regelmatig flesjes kapot gooit op de weg. Koekje van eigen deeg noem je dit.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 10:39

Ik vind het een mooie oplossing. Hoop alleen dat er geen moeders met kleine kinderen rondlopen die nog niet kunnen lezen en op het bankje klimmen

deministerpresident | 24-07-18 | 10:36 | 2

Die moeders met kinders wisten allang dat dat bankje no-go zone was hoor. Ze lopen er 100% deugend met een grote boog omheen.

elfenstein | 24-07-18 | 10:44

Juist wou al zeggen de hele buurt durft daar al lange tijd niet meer in de buurt te komen, en maakten een grote boog eromheen, alleen de herrie, troep, en ruzies waren voldoende, maar men voelde zich inmiddels zowat opgesloten als men daar bezig was.

Rene046 | 25-07-18 | 03:04

"Zij moeten altijd melding maken bij de politie, dan kunnen wij er mensen naartoe sturen."
Meteen doen dan maar! De politie is je beste kameraad!
Of nee, toch niet:
"De signalen van overlast in de buurt zijn ons bekend, maar niet dat de overlast extreem groot zou zijn."
Voel mee met die boze buren.

Schoorsteenveger | 24-07-18 | 10:35 | 1

Nee zolang het niet 'extreem groot' is doet de pliesie 0,0. En wie maakt dat eigenlijk uit: 'extreem groot'? Die boze buren toch? Tenminste, zo zou het moeten zijn.

Lupuslupus | 24-07-18 | 11:09

Ik dacht dat de gewone burgers nu inmiddels allemaal wel de stad uit gejaagd waren, of beginnen de nieuwe Amsterdammers elkaar nu te terroriseren?

Jan Passant mk2 | 24-07-18 | 10:34 | 3

De Kinderbuurt is een aardige yuppenbuurt aan het worden. Sociale huurwoningen worden opgeknapt en verkocht of voor het dubbele verhuurd. De 'gewone burger' kan daar straks niet eens meer wonen.

Ardbeg | 24-07-18 | 10:35

*Kinkerbuurt

Ardbeg | 24-07-18 | 10:36

De 'gewone burger' kan niet in Adam wonen want het beperkt aantal huizen die niet aan sociale huur (onderkant vd markt) zijn toebedeeld worden door koopkrachtigen omhoog gejaagd in prijs. Wanneet Adam nu eens de sociale huur de stad uitwerkt ontstaat er ruimte voor de gewone Jan Modaal. Maar nee, paupers moeten ook in de binnenstad wonen.

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:45

Ik vind 't maar een goor bankje, niet echt uitnodigend naar een andere doelgroep dan die ene die daar nu pestherrie produceert. Die glasplakker had ook het tafeltje moeten behandelen, aandachtspuntje. Waarom hier moeilijk over doen? Dit is staand beleid bij elektriciteitsbedrijven die hun transformatorkasten aan de bovenkant van scherp voorzien. De jeugd klimt anders overal bovenop, en voor je het weet staan ze in je tuin. Ik vind 't wel goed.

hotnot | 24-07-18 | 10:34

Hier hebben we nu geen last van reljeugd. Ze zitten allemaal in hun thuisland. Minimaal 6 weken rust. Wie van jullie heeft ook 6 weken vakantie aan een stuk, en een paleisje in Anatolië? Als de ratten terugkeren, dan gaan we gewoon verder met elkaar uitschelden en treiteren, maar voor nu is het heerlijk rustig. Zelfs Storm en Sterre durven zich nu op het voetbalveldje te wagen. Normaal mogen ze helemaal niet loslopen in de wijk, want allochtoons tuig dat de dienst denkt uit te maken.

lokoolokie | 24-07-18 | 10:34 | 1

Inderdaad, even rustig nu. Hoewel er nu een subgroepje opduikt die NOG grotere losers dan hun oorspronkelijk-land-genoten blijken te zijn, die worden zelfs in hun vakantie-land niet meer gepruimd en blijven gewoon hier!

libertat | 24-07-18 | 10:39

Gezien de armoedige staat van het bankje is het beter dit troosteloze geval af te breken.

Mannes | 24-07-18 | 10:32

Als de hangjeugd nu eens ging studeren ipv hangen, hadden ze meer en hoger genoten schooldiploma's en hadden ze kans op een baan ipv huilie huilie te doen dat niemand ze wil hebben

Henk P | 24-07-18 | 10:28 | 5

Er zijn meer manieren dan een baan om een inkomen te verwerven. Ondernemen is een optie, maar dat is hard werken. De criminaliteit ingaan is een andere. Ik constateer een voorkeur voor het een bocen het ander.

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:41

Henk P | 24-07-18 | 10:28
Na groep 5 in het primaten onderwijs is deze soort wel uitgestudeerd hoor, meer capaciteit zit er gewoon niet in.

der_feldwebel | 24-07-18 | 11:45

@Henk P

Je moest eens weten hoeveel van die heren met een handtasje rond lopen of rijden op hun scootertje, geld probleem hebben ze niet...
De ouders interesseert het geen bal dat ze niet naar school gaan.
de heren beroepen zich op hun geloof die zowat zegt niets aan te nemen wat kufars leren op school. ze hebben genoeg aan het boek van de liefde.

Rene046 | 25-07-18 | 02:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben toch vooral benieuwd wat er over 1,5 uur weer in Amsterdam gebeurt

(Behind)Doors | 24-07-18 | 10:27 | 2

Is alweer gebeurd, hond doodgeschoten door politie in West.

Mr_Natural | 24-07-18 | 10:32

Mooi, weer een rifrat minder! Of was het een beest met 4 pootjes?

Frau Merkel | 24-07-18 | 10:42

Valt me nog mee dat de politie in de tweet niet de volgende zaken oproept:
- heeft u een signalement van degenen die het glas gelijmd heeft?
- herkent u het handschrift op de papiertjes?

Vanwege het correcte gebruik van de Nederlandse taal gaan we uit van een blanke (witte) dader, dus met een racistisch motief.

NV_2017 | 24-07-18 | 10:26 | 1

En wit papier! Foei.

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:39

Gvd . .. alle kleuren glas zomaar door elkaar geplakt. Weten we het nu nog niet! Groen hoort bij groen, bruin bij bruin, en wit bij wit.

ijsaartindeoven | 24-07-18 | 10:24

Jij? Naar Adam West, want jij vindt het wel meevallen. Een win-win zouden we kunnen zeggen.

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:38

Ardbeg | 24-07-18 | 10:31 |
Ik zou twijfelen over Belgie....

elfenstein | 24-07-18 | 10:38

Ardbeg | 24-07-18 | 10:31
"Misschien toch maar in de Achterhoek gaan wonen"

Nee!! Kssssst ga weg

der_feldwebel | 24-07-18 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Die hangjongeren moeten ze tegen de gevel van het politiebureau en het plaatselijke kantoor van de grootste politieke partij lijmen. Daar wordt de overlast wel minder van.

Dezenaamhier | 24-07-18 | 10:22 | 2

Bontkraagjes isoleren top!

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:37

"terwijl het volgens de politie helemaal niet de bedoeling is dat 'buurtbewoners zelf het recht in eigen handen nemen'"
Tjah. We hebben een sociaal contract: Ik betaal belasting, de politie heeft het geweldsmonopolie, en in ruil voor die twee beschermt de politie mij.

In de praktijk gebeurt dat al lang niet meer. De politie durft alleen in te grijpen als de groep onschuldig genoeg is (een studentendemonstratie durven ze uit elkaar te slaan. IS aanhangers kunnen rustig hun gang gaan). Het aantal aangiften neemt af, maar dat is vooral omdat a: de politie over het algemeen niets doet ("de overlast (is) niet eens 'extreem groot'"), b: vervolgens totaal faalt in de bescherming. Want als je aangifte doet, zijn jouw naam en adres wel bekend bij degenen waar de klacht tegen gericht is.

Je haalt volk binnen dat nog denkt in stammen, en laat dat los op de gewone bevolking, zonder dat je die beschermt. De politie kan de mensen niet eens meer beschermen, en probeert het ook niet. De vorm van eigenrichting hier is nog maar een heel erg mild voorproefje van wat er in de toekomst gaat gebeuren. De andere optie is nl. zorgen dat de daders niet meer aan hun inteelt familie kunnen doorgeven wie ze weggestuurd heeft...

TheEgg | 24-07-18 | 10:22 | 2

Perfect verwoord.

De Vrijlansier | 24-07-18 | 10:51

precies...

Rene046 | 25-07-18 | 02:54

De politie vindt de overlast wel meevallen. Gelukkig maar.

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 10:21 | 6

Ardbeg | 24-07-18 | 10:27

Dat is nu juist het probleem, als ik hier in ons provinciaal dorp over straat ga lopen kom ik langs dat Cruyff Courtje dat gedomineerd wordt door getinte jongeren uit andere wijken; de kinderen uit de direct omliggende straten worden gewoon weggejaagd. Jammer dan, weg trapveldje...

HET IS AL LANG GELEDEN BEGONNEN! Als u dat niet ziet, zit u in een stukje van Nederland dat nog aan de beurt moet komen. Het is niet de vraag OF, het is de vraag WANNEER...

libertat | 24-07-18 | 10:37

@Winter_is_coming |
Mij valt slechts het verschil op. Glas op een bank lijmen (toch vrij rigoureus) en de politie die zegt dat er eigenlijk weinig aan de hand is. Ik woon daar niet. Ik woon niet eens in een stad, omdat wonen in een stad ook een keuze is voor enige overlast. Ik zit vreedzaam in de periferie GS te refreshen om gebundelde drama en ellende te lezen.

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 10:41

De politie vindt de overlast wel meevallen. Gelukkig maar.
atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 10:21 | reageer
.
Ja natuurlijk als je de klachten van de bewoners niet behandeld en zwart op wit zet.. of tegenwoordig op een computer..
Want ook de politie wil niet racistisch overkomen.....

Rene046 | 25-07-18 | 02:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een werk zeg, lijm en glas...
Met hondenstront insmeren gaat sneller.

HoerieHarry | 24-07-18 | 10:20 | 2

Reuzel werkt ook goed.

Mr_Natural | 24-07-18 | 10:21

Litertje benzine en een lucifer doet 't ook heel aardig hoor.
Mooie gelegenheid om er een buurt-BBQ van te maken, ik weet wel een paar experts in bbq-en op risicovolle plekken...

elfenstein | 24-07-18 | 10:47

De participatie maatschappij in actie. Wat een gaaf land, aldus Prutte.

O2Neutraal | 24-07-18 | 10:19

Als de politie nu eens aan handhaving doet dan hoeft de burger dit soort dingen niet doen. Maar politie Amsterdam en handhaven, dat gebeurt alleen wanneer overwegend blanke mannen een Ajax shirt aanhebben. Dan kan de knuppel er wel overheen.

Indoneesje | 24-07-18 | 10:18 | 1

Gelukkig kunnen de kindertjes van Halsema er niet op gaan zitten, want die komen daar niet. Die kindertjes zijn geen sociaal experiment! De kudtburger kan verrekken. Handhaven, oppakken en uitzetten. Het gros heeft slechts een verblijfsvergunning, het kan prima. De wil ontbreekt.

Frau Merkel | 24-07-18 | 10:45

0900-8844 bellen voor overlast. misschien komen ze de volgende ochtend kijken.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 10:18

Dit is toch gewoon een FGM bankje?

Mr_Natural | 24-07-18 | 10:17

Hangjongeren... ja dat is echt iets multicultureels. Vroeger zaten de jongeren tenminste nog de hele dag achter de computer.

Ardbeg | 24-07-18 | 10:15 | 7

@Ardbeg 10:34u: weleens in West geweest? Vast niet.

Mensdier | 24-07-18 | 10:43

Winter: Denk je nu echt dat zij die spellen begrijpen / kunnen spelen? Ze zijn nog te dom om hun reet af te vegen...

Wokpan1975 | 24-07-18 | 11:40

Ardbeg | 24-07-18 | 10:34
Heel tragisch allemaal, zijn je ouders nog vervolgd voor het verzaken van enige opvoeding?

Cobalt bomb | 24-07-18 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Je mag het heft niet in eigen handen nemen maar ik begrijp het wel, wat moet je anders als de politie niks doet en dat tuig de buurt onleefbaar maakt.

Deviant | 24-07-18 | 10:14 | 1

Nou, ik vind dit een heel milde reactie van de buurt, zelfs chic dat ze nog een briefje deponeren.
Iets andere orde dan met AK’s die hangjongeren verjagen toch?

J-van-de-Bontekoe | 24-07-18 | 11:15

Tsja, falende wets- en ordehandhaving leidt historisch gezien altijd tot eigenrichting.
.
Jammer dat justitie en politie denken dat ze dat met een vingertje naar eigenrechters kunnen oplossen in plaats van eens op te treden tegen wet- en ordebrekers.
.
Heeft La Kaakklem al gereageerd?

Parel van het Zuiden | 24-07-18 | 10:14

"Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

benjeallanggek | 24-07-18 | 10:13 | 17

Parel, mooie reactie!!
En verder snap ik niet dat er met deze temperatuur zoveel gereageerd wordt op die Ardbeg troll.
Relax, het is de moeite niet waard.

J-van-de-Bontekoe | 24-07-18 | 11:12

Ardbeg.. dat Nederland, is dat ver weg?
Wellicht eens aardig om een tijd te verblijven in 1 van de, zo goed als, no-go area's van NL.. Ik zie je het niet doen, ik weet dat je het niet gaat doen.
30 jaar geleden had je ook 'grappige' buurten met hier en daar een lastig groepje mensen, maar niet zoals nu. Waar ligt daar dat toch aan? Wat is de gemene deler van deze 'nieuwe' plekken?
Loopt paralel met een reli cultuur die zich niet wenst aan te passen.?
En dat nationalisme waar je het over hebt, mijn vrienden en familie, we zijn het gewoon zat dat je als net mens niet een probleem kunt aankaarten zonder een stempel op je kop gedrukt te krijgen van de droevige ontkennende deugmens.
Een naam plakken op een ander omdat je een probleem niet durft te benoemen maakt je een grote lafbek!
Bij mij kan er van nationalisme ook geen sprake zijn, mijn vrienden, familie, ik, wij komen overal vandaan, zijn goed opgeleid en we zijn zwart, wit, geel en gemixed. Wij gebruiken geen excuses, vinden ons geen slachtoffer, werken hard, zijn niet gelovig en doen gewoon ons ding. En we zijn het knap zat met het slappe multikul verhaal!
Slachtoffer spelen is een keuze. Mensen die echt ongein hebben meegemaakt die hoor je zelden klagen.

donkieshot | 24-07-18 | 11:28

Ardbeg | 24-07-18 | 10:14

In 010 stak jaren terug een Surinamer 3 mensen neer. Omdat ze blank waren. Niet lang geleden gebeurde iets vergelijkbaars in 020.

Nationalisme is niet het probleem. Nou ja, op turks-nationalisme na want dat is hier wel een probleem (en ook in Turkije btw).

Het probleem hier in NL is anti-wit racisme, de virulente haat tegen autochtonen, tegen blanken, tegen niet-moslims.

Dat nationalisme nu weer opleeft is een reactie op die haat.

Wil je het probleem aanpakken, dan moet je niet het nationalisme bestrijden, maar strijden tegen de haat van allochtonen tegen autochtonen (anti-wit racisme), tegen de haat van moslims tegen niet-moslims, tegen de haat van moslims/zwarten tegen homo's.
Dan ga je iets oplossen.
Alle andere variaties is gelijk aan wegkijken, je kop in het zand steken.

Denk er een keer over na, voordat je de volgende keer weer zonder zelf eerst na te denken je politiek linkse vrienden na zit te praten omdat je zelf niks beters kan verzinnen en bang bent voor sociale afwijzing als je een andere mening dan hen hebt. .. angsthaas! ...

gaffelbaard | 24-07-18 | 11:33
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik mag hopen dat het getint glas was en geen wit glas.Gaan ze weer racisme schreeuwen.

AlexMM50 | 24-07-18 | 10:12

Ik vind het wel een mooie transparante oplossing.

Knufter | 24-07-18 | 10:12

Lief

Jacktheflipper | 24-07-18 | 10:11

Leuk man Amsterdam. Met zijn op een kluitje "leven". Hip hoor.

Mark_D_NL | 24-07-18 | 10:08

Dat heeft de hangjeugd gedaan zodat opa en oma niet op dat bankje kunnen zitten.
Kijk dan naar dat babybibber handschrift!!! Ik zeg je.

Pedronegro | 24-07-18 | 10:07

100% vrouwelijk handschrift. Mogelijk wil ze alleen maar waarschuwen en is ze niet zelf de glasplakker.

goedverstaander | 24-07-18 | 10:07 | 1

Mogelijk is het een LGHbtqwertyx-er die vermomt als Fin alleen maar Russisch spreekt en via Google translate een briefje heeft uitgeprint en is ze/het/hij/xen niet zelf de glasplakker.

HA BIER!1! | 24-07-18 | 18:36

Ik zie een Deug-Manifest aankomen...

BASinnic | 24-07-18 | 10:06

Als de hangjeugd gewoon aan dat afdakje blijft hangen hoeven ze geen last van dat glas te hebben.

keestelpro | 24-07-18 | 10:06

Zelf het recht in eigen hand nemen. Zoals bijvoorbeeld eerwraak.

de visser | 24-07-18 | 10:06 | 3

Ja, maar dat is cultuur! Volgens het Islamitisch recht (haha) mag dat allemaal en daar moeten wij racistische blanke Nederlanders respect voor hebben.

K. Letskoek | 24-07-18 | 10:19

@JanvandeBiertent
Ja je hebt gelijk, oostblokzigeuners doen het ook. Daarmee heb je het argument van de Visser goed onderuit gehaald.

Sr. Gerard | 24-07-18 | 11:34

Politie tweet dat ze faalt in het oplossen van de overlast in de wijk.
Eigenrichting is en zou niet moeten hoeven. Maar wanneer de overheid faalt zal niet iedereen bang achter de voordeur blijven zitten. Oftewel: wijkagent Bromsnor: treedt op!

Winter_is_coming | 24-07-18 | 10:06 | 2

De tweetende of twitterende (tijd zat dus?) agent reageert dat er een melding, van overlast in dit geval, gedaan moet worden en dat er dan iemand heen gestuurd wordt.
Hahahahahaha...., hahaha....
Wat een ongelooflijk sneu ventje.
Als jullie je werk deden was dit niet gebeurd kluns! IQ niveau is erg laag blijkbaar.

J-van-de-Bontekoe | 24-07-18 | 11:06

De politie moet meer ziekmeldingen bij AMK e.d. doen. Sommige ouders leggen dat ruig dan toch meer aan banden, een enkeling vlucht voor die instanties terug naar herkomstland, en ander deel gaat naar een gesloten jeugdinstelling. Either way .. Het scheelt toch weer een paar straatterroristen.

gaffelbaard | 24-07-18 | 11:37

Hoezo, niet bruikbaar? Dit bankje is nog steeds goed te slopen.

Deflatiemonster | 24-07-18 | 10:05

'overlast' is het meest rekbare begrip van deze tijd. Als de kogels, beats, en 'kechs' je om de oren vliegen is het 'niet extreem'.
Laat je de deur van je huis iets te hard dichtslaan dan word je vergeleken met bin laden himself.

two ball cane | 24-07-18 | 10:05

Tja de politie durft en kan niet veel meer tegen overlast. Je moet overlast tuig hard aanpakken.

Brainder | 24-07-18 | 10:03

Ja, dat krijg je ervan als de politie in geen velden of wegen te bekennen is om uitschot op te pakken.

Brou Is Back | 24-07-18 | 10:02

Verwarde man en verward glas,logis

rein9576 | 24-07-18 | 10:02

In China zijn ze allemaal aan het werk.

SlimmeBelg | 24-07-18 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland