achtergrond

Geenstijl

U hoeft geen mensen meer af te zetten op Schiphol. Dat doet Schiphol zelf wel

Goedemorgen is het al 1 april? Nee het is 17 juli en dat is geen 1 april: je gaat op Schiphol moeten betalen om iemand af te zetten. En zo is de allergrootste afzetter in dit verhaal toch weer gewoon Schiphol zelf.

Echt alles, maar dan ook álles, in dit land moet knaken kosten. Dan hebben ze dus zo'n vergadering en dan besluit de financiële pipo van het stel: laten we voor de lol maar eens geld vragen aan mensen die hun vrienden en familie op het vliegtuig zetten. Vijf euro ofzo. Dan zegt de rest: "Ja laten we dat maar doen." En dan bedenkt een of andere PR-miep dat het een goed idee is om de vervuiling-joker te spelen. "Om de chaos in piekuren en de vervuiling op de drukke luchthaven terug te dringen." Ja kom nou. Eén jumbojet pompt evenveel fijnstof de wereld in als één MELOEN vrachtwagens (nrc checkt dus grotendeels waar) en dan weet je het wel met 500.000 vluchten per jaar, maar HO, de autorijder die zelf niet eens vliegt moet dokken. The irony is strong with this one. Echt, veel fraaier krijg je ze niet met je Schiphol. Het personeel is onvriendelijk en opgefokt, je moet 5 uur voor je vlucht aanwezig zijn omdat je uren in de rij staat, een glas pils kost je 7 euro, een slappe croissant is 4,50, parkeren kost je een maandsalaris, fatsoenlijk 's nachts met het ov naar Schiphol is schier onmogelijk, taxichauffeurs bedriegen nog steeds iedereen de moeder, de infrastructuur is een totale ramp, iedereen loopt te janken over vliegbewegingen en nu mag ú gaan betalen om iemand af te zetten. Weet je wat? Sluit luchthaven Dagobert Duck maar gewoon. Kan iedereen mooi via Duitsland.

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.