U hoeft geen mensen meer af te zetten op Schiphol. Dat doet Schiphol zelf wel

Goedemorgen is het al 1 april? Nee het is 17 juli en dat is geen 1 april: je gaat op Schiphol moeten betalen om iemand af te zetten. En zo is de allergrootste afzetter in dit verhaal toch weer gewoon Schiphol zelf.
Echt alles, maar dan ook álles, in dit land moet knaken kosten. Dan hebben ze dus zo'n vergadering en dan besluit de financiële pipo van het stel: laten we voor de lol maar eens geld vragen aan mensen die hun vrienden en familie op het vliegtuig zetten. Vijf euro ofzo. Dan zegt de rest: "Ja laten we dat maar doen." En dan bedenkt een of andere PR-miep dat het een goed idee is om de vervuiling-joker te spelen. "Om de chaos in piekuren en de vervuiling op de drukke luchthaven terug te dringen." Ja kom nou. Eén jumbojet pompt evenveel fijnstof de wereld in als één MELOEN vrachtwagens (nrc checkt dus grotendeels waar) en dan weet je het wel met 500.000 vluchten per jaar, maar HO, de autorijder die zelf niet eens vliegt moet dokken. The irony is strong with this one. Echt, veel fraaier krijg je ze niet met je Schiphol. Het personeel is onvriendelijk en opgefokt, je moet 5 uur voor je vlucht aanwezig zijn omdat je uren in de rij staat, een glas pils kost je 7 euro, een slappe croissant is 4,50, parkeren kost je een maandsalaris, fatsoenlijk 's nachts met het ov naar Schiphol is schier onmogelijk, taxichauffeurs bedriegen nog steeds iedereen de moeder, de infrastructuur is een totale ramp, iedereen loopt te janken over vliegbewegingen en nu mag ú gaan betalen om iemand af te zetten. Weet je wat? Sluit luchthaven Dagobert Duck maar gewoon. Kan iedereen mooi via Duitsland.
Reaguursels
InloggenHet milieuargument is kul. Volgens mij gaat het er vooral om dat er te weinig plaatsen zijn in het kiss & ride gedeelte. Doe dan gewoon als Airport Zürich met een tarief van 1 CHF (€0,86) per minuut, en de eerste vijf minuten gratis. Bijna niemand blijft lang staan, dus er is altijd plek!
Grote gedeeltes van schiphol (buiten) zijn openbaar terrein. Lijkt mij niet dat geld vragen juridisch zomaar kan.
Schiphol is een giga monopolist, heeft niks met milieu te maken maar alles met geld verdienen. Kopje koffie kost je ook een rib uit je lijf enz.
De eerste en laatste keer Schiphol was al zo'n twintig jaar geleden. Slecht, duur en geldwolven alom. Nee, doe mij maar Düsseldorf of Weeze, lekker dichtbij en niet zo'n uitzuigers.
Parkeren op Weeze is duurder dan parkeren op Schiphol. En dat ondanks dat de grond in Weeze natuurlijk 10x zo weinig waard is.
vanaf hoeveel kilometer begint de geldklopperij ? want een gezonde hollander loopt toch makkelijk een paar kilometer, ook met koffer ? lekker beetje beweging voordat je weer een tijd stilzit...
Ironie ver voorbij, milieu, als luchthaven, opgeven als reden om wegbrengers te kunnen belasten.
Bedenker van dit "consumentvriendelijke" plan kan zo toetreden tot Markie's inner circle om tijdens de verplichte circle jerk off's nog meer vuil te kunnen spuiten op de Nederlandse burger.
Schiphol; te weinig douane, te grote afstanden, ver lopen op de pier, lang wachten bij aankomst. Als in Dortmund de wielen het asfalt raken zit ik in 15 minuten op de snelweg. Inclusief binnenkomst in de EU. Probeer dat maar eens op Schiphol.
Geen enkel probleem. Ff irisscan en klaar. Wachtrijen zijn voor paupers en ryanair volk (eigenlijk hetzelfde).
Hahaha die kop is geweldig, compliment voor de creatieve geest op de redactie.
Jaren terug al gestop met Schiphol: toendertijd had je na het betalen van je parkeerkaart niet eens tijd genoeg om de uitgang te halen, moest je bij de uitgang een extra euro betalen als je er te lang over had gedaan.
Jaren daarna niet meer op schiphol geweest en alleen gevlogen vanaf koln en brussel. Nu toch maar weer 2 x gedaan vanaf Amsterdam , maar ben nu weer gelijk gestopt : 2 x weer volledig genaaid met parkeren, je moet zogenaamd vooraf op internet parkeren boeken maar het gewenste parkeerproduct is zelden aanwezig als je 2 of drie dagen wil parkeren. Laatste keer in juni was het parkeren voor 3 dagen duurder dan het vliegticket.
Moet nu naar Zurich maar ik kijk al niet meer naar vluchten vanaf amsterdam. Klote vliegveld dus.
Vanaf Antwerpen 2x per dag naar Zürich, parkeren nog tegen democratische prijzen
Amsterdram is geen Nederland !!! Schiphol is een roversnest met zakkenrollers, taxironselaars/taxichauffeurs die je neppen, het taxfreeshoppen is duurder dan iets kopen in een "gewone" winkel. Tel daarbij op de lange wachttijden en de geweldige "Amsterdamse mentaliteit" (wij zijn beter dan elk ander). Dan is de keuze snel gemaakt. Geen vliegvakantie vanaf Amsterdam dat is voor mij duidelijk.
Bangkok's Suvarnabhumi alwaar je als je er iets te lang staat met een nieuwe vriendin zit opgezadeld. Best prettig overigens
Niemand ?.... Eelde.
k hou van Eelde, maar ja niet alle vluchten gaan vanuit Eelde
Nou, mooi excuus om geen vakantiegangers meer te halen/brengen.
Zelf mijd ik al een fors aantal jaren luchthavens.
Geen zin om overal en altijd in de rij te staan: vanaf de voordeur begint dat op de A4, dan voor tickets, controles, bij het instappen, uitstappen, koffers wachten, enz. Krijg het altijd al benauwd als ik die rijen zíe.
Vooraf, onderweg en ter plaatse wil iedereen aan de toerist verdienen.
Op de vakantielocatie duldt men de toerist vanwege 'zak geld'.
En intussen bezwijken al die steden (en het milieu) zo onderhand aan al dat toerisme.
Je kunt je ook afvragen hoe erg het nu eigenlijk is om niet 'overal geweest te zijn'. Zolang er op fiets- of auto afstand nog plekken zijn waar je ook nog nooit ben geweest, kun je jezelf een hoop geld, stress en ergernis besparen door het concept vakantie ánders in te vullen dan men ons als betaal-vee wil laten doen.
Blij dat vliegveld Zaventem voor ons dichterbij ligt dan Schiphol.
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/gevaarlijke-taferelen-rond-schiphol-reizigers-te-voet-over-snelweg
Kijk, zo kan het ook....
Maar is dat gedeelte voor Schiphol niet gewoon openbare weg?
De auto's die er staan zijn 9 van de 10x halers ipv brengers. En van aankomers die hunoogappeltje goedkoop door een of andere allochtoon in Nieuw West heeft laten parken.
"Je laten afzetten" hahahaha, what's in a name. Dan vraag je er ook wel een beetje om heh, nee, dan schreeuw je er om, 'je laten afzetten' hahahahaha
Dan laat ik me afzetten waar ik ook opgehaald wordt wegens de hoge pakeerkosten.Op de hoek schuin voor de ingang bij de trams
Dat hele wegbreng verhaal alleen voor bijvoorbeeld een knullige vakantie vind ik op zich al absurd. De trein komt nota bene aan onder de hal van Schiphol. Waarom die hele familieoptochten in auto's? Onnodig en onnozel.
Omdat een retourje Rotterdam Centraal - Amsterdam Schiphol €30 per persoon kost. Dus als je lekker met je vierpersoonsgezinnetje op vakantie gaat ben je met €120 al een godsvermogen aan de NS kwijt.
Groot gelijk dat mensen zich dan even af laten droppen op het vliegveld door een vriend / kennis / familielid.
Tsux | 17-07-18 | 14:38 |
En die auto kost niets in zakelijke lasten, afschrijvingen en benzine? En binnen daluren 40% korting nog meegerekend? Rotterdam Schiphol kost 2e klas 12,40 vol tarief, 7,40 daltarief pp enkele reis.
omdat niet iedereeen naast het station woont? omdat niet iedereen met koffers naar/van het trein/station wil zeulen? omdat de trein nogal eens vertraging heeft? omdat de trein nogal eens stampensvol is? omdat als je iemand wegbrengt je nadat hij incheckt nog gezellig wat kunt gaan drinken?
Jij gaat met de hele familie met de trein van 11 uur 's avonds om het vliegtuig van 7 uur 's ochtends te halen?
Zelf neem ik een taxi vanaf Utrecht 47 euro per rit en dat is met 2 mensen bijna even duur als met de trein. En met een baby erbij is per taxi wel zo relaxed.
Maar die taxi zal ook wel 5 euro duurder worden want die zal ook wel 5 euro afzetterij moeten dokken.
Stansted Airport doen ze het ook: £3.50 for 10min., daarna £1,-/min.
Trouwens lekker als je bankkaart niet wordt geaccepteerd bij de slagboom en je hebt geen contant opzak, dikke stress!
en de wc's op Schiphol zijn de smerigste ter wereld
Dat is mij nog nooit opgevallen. Heeft u een link naar een onderzoekje of zo?
is dat nadat of voordat je....?
U praat echt POEP.
Ze meuren als. Zit er zo'n sticker op 'dit toilet bespaart heel veel water'... Ja gvd, dat is te ruiken.
Ze maken nu dus gratis reclame voor andere vliegvelden. Job well done Schiphol...
ja, gaat lekker.. binnekort extra vliegtax, we betalen nog steeds de benzinetoeslag en gevarentoeslag op de vliegtickets, koffer mee ook betalen! en zelf je eten in de vliegtuigen meebrengen.. flesje water dien je te kopen op de vlieghavens na de douane.. dubbel tarief.
met de trein dan maar naar Schiphol.. alleen die OV in Nederland..
Leeg flesje door de controle en vullen bij de gate.
Vanuit rotterdam stap je na 1.5 uur zonder overstappen uit in de vertrekhal van brussel alwaar de rijen veel korter zijn en de tickets goedkoper.
Nederland is een verdienmodel geworden.
Nederland.... het is Amsterdam, een soort pretpark met de pretenties van een wereldstad.
Hier ver ver buiten de EU raad ik collegae al aan om zo en zo niet meer met de taxi te gaan als ze op schiphol zijn - of een auto te huren of om gebruik te maken van huur- bedrijfsauto/ingehuurd vervoer.
Losstaande van het stelend tuig met een taxi vergunning is Amsterdam ook een gore stad (pretpark) geworden. En gore steden trekken goor publiek aan.
In mijn gemeente was het eerst goedkoop parkeren. Toen bouwden ze een dure parkeergarage. Weet je, zo een waar je een vol uur moet bijbeyalen als ke een minuut te laat bent. Overal werd betaald parkeren ingevoetd, met dure en goedkope zones. Ik heb echter nog nooit betaald, ik ging altijd ergens staan eaar het gratis was en liep de rest. Ik was niet de enige want inmiddels staan meer dan 115 winkelpanden leeg en verdwijnt een stuk winkelcentrum voor appartementenbouw. Niet meedoen aan het betaalsysteem, dan heb je invloed wat er gebeurt!
Laat me raden: de parkeergarage staat 80% van de tijd leeg?
Ik rij wel naar ZuidOost. Kunnen ze vanaf daar met de bus naar Schiphol.
Ik moest iemand naar Schiphol btengen. Hey was er immens druk, je kon amper door de mensenmassa. Ik kom terug, hup bekeurong, ik haf langet dan 20 minuten gestaan. Ik vlieg sindsdien.via Brussel en Wesel, ik verrek het om nog naat Schiphol te gasn.
Wesel? Weeze bedoel je zeker? En van Brussel en Weeze kom je niet echt ver, de jumbojets over de oceaan starten allemaal van Schiphol, CDG of Fraport. Als je pech hebt zoek je een ticket van Brussel en vlieg je eerst naar Schiphol voor een overstap op een fatsoenlijk vliegtuig.
@paneli: naar Londen. Is goedkoper dan met de trein naar Schiphol.
@panelli Alle British Airways gaat van Brussel naar Londen. Als u naar de USA wil of Caribbean of South America dan daar overstappen. Vanaf Brussel bereik je heel Europa zonder Schiphol aan te doen. U bent er nog niet geweest? Wordt eens tijd dan.
Rotterdam is veel relaxter en straks Lelystad! Weg met dat vreselijke Schiphol!
En als je een uurtje kunt rijden: Dusseldorf
Lexus01, Royal Schiphol Group is the sole owner and operator of Rotterdam The Hague Airport.
Lelystad Airport is a wholly-owned subsidiary of Royal Schiphol Group.
One way or the other, you're screwed!
Daaaag Schiphol!!! Veel succes met je toekomst. Nederland is officieel kapotgereguleerd...
Wij hebben een topmanagement, zo schrijft zakkenvuller paradijs Schiphol in hun prachtige brochure.
Schiphol heeft als primaire taak mensen te vervoeren!
Het geweldige topmanagement van Schiphol heeft er dus simpelweg voor te zorgen, dat wegbrengers "HUN" klanten kunnen komen brengen! Het Kiss & Ride onmogelijk te maken dan wel er geld voor te vragen is een schande! Het openbaar vervoer is geen optie, immers s' nachts moeten passagiers ook 3 uur van te voren aanwezig zijn!
O ja, ik schrijf (terecht) zakkenvullers omdat alles op Schiphol belachelijk duur is!
Op Gerona betaal je 1 Euro voor een hamburger bij de " Mac"
Wel eens van nachtnettreinen gehoord? Rijdt gewoon door hoor. En ook op Schiphol heb je 2 McDonald's.
lsimon | 17-07-18 | 12:33
https://www.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/nachttreinen.html
Waar en wanneer rijdt de nachttrein?
Dankzij de nachttrein reist u ook ‘s nachts gewoon met de trein. In de Randstad rijdt de nachttrein elke nacht, in andere delen van het land rijdt de nachttrein in het weekend.
Kijk daar heb je dus geen reedt aan hé? Toch? Grapjas.
Is dit nog nieuws? | 17-07-18 | 14:54
Hoezo heb je daar geen reedt aan? Omdat je in de rest van Nederland woont?
lsimon | 17-07-18 | 15:51
Nederland is groter dan de Randstad. Vergeten? Zie ook :
Lexus01 | 17-07-18 | 12:11 |
Het openbaar vervoer is geen optie, immers s' nachts moeten passagiers ook 3 uur van te voren aanwezig zijn!
Bereis de hele wereld, ken heel wat luchthavens en verbaas me iedere keer weer dat Schiphol de enige luchthaven ter wereld is waar men (uit politiek correcte overwegingen) vergeten is een fatsoenlijke aan-, en afvoer te realiseren. Na de terreur van de Luchthaven-Boa nu het ticket. Parkeergarages zijn vol nadat Schiphol in al zijn wijsheid had besloten een garage af te breken en buiten schiphol wachten op een telefoontje: ik sta buiten, is er gewoon niet. De brutaal gekleurde taxironselaars deden me altijd al aan een Afrikaanse luchthaven denken, dit legt eens temeer de totale incompetentie van de conformistische politiek correcte planner bloot.
Correct, de arrogantie van de macht. Alles wordt je door de strot geperst! Schiphol dient te zorgen dat de reizigers kunnen worden gebracht, punt.
Ben je wel eens op de luchthavens van Moskou geweest? New York? Frankfurt? Overal is het hetzelfde verhaal hoor. Als je een kwartiertje op de drop-off zone in Frankfurt begeeft mag je ook gewoon dik betalen. In Moskou mag je blij zijn als het uberhaupt lukt om het vliegveld te bereiken of te verlaten. In New York JFK moet je een trein nemen naar een drop off zone ver buiten het vliegveld. Dus sorry, je verhaal komt niet overtuigend over.
Flauwekul, Schiphol is een prettige luchthaven. Met de taxi en met de trein ook erg goed te bereiken.
Dan ben je nog nooit op El Prat terminal 2 geweest, daar is geen eens een kids n ride
En gaat de prijs van een taxirit naar Skiphol straks met €7.50 omhoog omdat de taxi ook € 5 moeten betalen voor 'kiss en ride' (gatver, het idee dat je die taxichauffeur moet zoenen)
Openingsregel van de nieuwe bijbel:"In het begin was er geld......."
Ik vlieg nooit meer via Shiphol.
Een heel vervelende luchthaven, slechte service, vaak een half uur lopen naar de uitgang, wachten op controles met ongemanierde chagrijnige veiligheids- voelers , het parkeren is diefstal en nu mag je niet eens met de auto iemand brengen.
Lekker als je midden in de nacht op de luchthaven moet zijn!
Nu vlieg ik vaak via Rotterdam, Eindhoven en Zaventem (Belgie) echt een verademing !!!!
Zaventem een verademing??? Weet je het zeker....
Zaventem mag je flinke toeslag dokken als je met de trein komt (5,40 euro Diabolo-toeslag per persoon, bovenop de normale treinkaartjes). Met 4 personen dus even 21,60 toeslag afrekenen omdat je op de luchthaven moet zijn. Kunnen we zeuren over die kiss&ride toeslag, maar dat valt in het niet bij de toeslag van Zaventem.
En maar willen doorgroeien als luchthaven, én maar zeiken over 'luchtvervuiling'. Je verzint het toch niet? Het is daar één grote leugenaarsbende op Schiphol.
Maar zorgen hoeven ze zich niet te maken, want de NL-politiek zal ze door dik en dun steunen. En onze bevolking blijft in meerderheid op de politieke gevestigde orde stemmen, dus die mensen hoeven niet te klagen, die maken het zelf allemaal mogelijk.
Hear, hear!
Wat een gezeur om vijf euro.
Blijft het er maar bij, kijk vooruit, wat denk je dat het over een paar jaar gaat kosten? Als het allemaal zo'n probleem is kan Schiphol ook eens denken aan krimpen in plaats van groeien.
Inderdaad... Omdat de Nederlandse slapjanus telkens weer denkt van "het is maar een paar Euro " staat ie inmiddels al ruim 75 % van z'n salaris af aan de staat..
Loebas, 75% van je salaris gaat naar de Staat? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing.
Nee eikel, het gaat over het feit dat je je familie niet meer knap kunt afzetten op dat kut vliegveld, met een over het paard gepleurde directie! en niet over vijf euro!
2 x modaal | 17-07-18 | 12:05 De Onderbouwing van de 75%:
IB kan zomaar 50% zijn, BTW is meer dan 20%, accijns op uw benzine, lokale belastingen zoals reinigingsheffing, milieubelasting op uw gas en elektra. Je wil niet weten wat je allemaal bijdraagt aan de staat.
Hatsekidee en weer een reden om mooi bij 020 uit de buurt te blijven.
Enige meerwaarde die Schiphol eventueel nog had, wordt hier ook mooi mee teniet gedaan.
Laatst nog lekker vanaf Eindhoven naar de vakantie gevlogen. Lekker chill met de Lijnbus vanuit CS en binnen no-time bij de gate; en dat in vakantiedrukte... Heerlijk!
Vorige week met SkyTeam member China Southern maar Australië gevlogen, met overstap in China. Dan komt voor vertrek iemand je persoonlijk vertellen hoe lang de vlucht gaat duren. Of er iets is wat ze voor je kunnen doen. Of brengen. Allemaal omdat je als frequent flyer belangrijk voor je bent. Gaaf hè. Extra vervuilen... Hier heb je een extra wijntje voor onderweg.
China Southern is dan ook een staatsbedrijf. Zelfde voor de maatschappijen uit de oliestaatjes. Moet je dan ook niet vergelijken met Europese maatschappijen.
Of wil je dat KLM miljarden belastinggeld krijgt om vergelijkbare services te verlenen?
Dus afzetten bij langparkeren en met de bus naar de ingang. Of natuurlijk Schiphol compleet negeren.
Met een glimlach op mijn gezicht koppel ik vrijdag de speedboot achter de X5 en rijdt lekker op Diesel naar Spanje om daar eenmaal aangekomen enkele tanken benzine in die varende V8 te verbranden. Heerlijk, en ik voel me niet schuldig!
Druncker leest dit en gooit er lachend nog één achterover. Mark Rutte houdt ‘m vast. In de verte huilt een kind.
Ik ben Gold in het flying blue programma. En die 5 uur van te voren aanwezig zijn is BS. Meestal ben ik met priority van uitstappen tot en met security en paspoortcontrole zo'n kwartiertje bezig. Het kan dus wel. Mits je maar heel veel vliegt. Voel de ironie...
Als de wielen de grond raken in Dortmund zit ik in 17 minuten op de snelweg. Vanuit buiten de EU dus met douane. Probeer dat maar eens op Schiphol.
Waar ik nog niemand over zie is hoe men met deze regel om zal gaan. Hoeveel mensen denk je dat schijt hebben aan deze regels en de auto dan op de weg, afrit of zelfs snelweg stilzetten om iemand even uit te laten stappen? En dan met een rolkoffertje over de weg verder te lopen? Hoeveel mensen gaan platgereden worden omdat Schiphol nog even wat extra geld wil verdienen? En hoeveel mensen gaan gebruik maken van eerste kwartier is gratis parkeren (ik neem aan dat dat er nog wel is?), wat vervolgens weer afgeschaft gaat worden om meer te graaien?
Het is een fucking vliegveld. Niemand is daar voor zijn plezier. Ze doen goed hun best om mensen weg te jagen naar Eindhoven, België en Duitsland. En uiteindelijk zijn die ritjes weer allemaal nog slechter voor het milieu.
Voor taxichauffeurs is dit geen probleem. Die rekenen gewoon de extra kosten door aan de reiziger, plus daarop BTW, accijns en gevarentoeslag.
Taxi's hebben een eigen baan op Schiphol en eventuele kosten worden al jaren doorbelast aan de klant.
Voor taxi's is het juist een win als de Ubertjes e.d. ook moeten dokken.
Dit is gewoon zakken vullen voor aandeelhouders .Dus binnenin kort vliegen via Duitsland of België EN alles wordt tegen woordig op het milieu gegooid Op Schiphol zijn het gewoon graaiers mensen uitbuiten vloog een parkeer per jaar van Schiphol maar nu is het daag.
Voor het milieu doen we dat.
Verder danken we (weet ik wie) op onze blote knietjes dat vliegverkeer niet milieu belastend is...............
Dit MOET bedoeld zijn als langzaam afbouwen van de vliegbewegingen op Schiphol!
Tenminste van de Nederlanders die gebruik maakten van Schiphol.
De halve wereld kan natuurlijk wel blijven overstappen hier.
Resultaat: Chaos op de A4 omdat mensen daar gaan stoppen om mensen eruit te gooien. Klinkt als een top plan!
Begin eens met het fixen van je eigen infra, zoals het aanleggen van een lightrail verbinding met omliggende parkeerterreinen. Er is de afgelopen decennia alleen maar geinvesteerd in nieuwe terminals, maar er is geen drol gestoken in het verbeteren van de bereikbaarheid en de voorzieningen voor de douane. Nul komma nul toekomstvisie.
Schiphol is klaar in de Haarlemmermeer, kan niet meer uitbreiden. Wat de Thierry al opperde, gewoon een nieuwe, ultramoderne luchthaven in zee neerkwakken met een directe treinverbinding naar Amsterdam c.s., voldoende parkeerfaciliteiten, gewoon een vliegeiland in zee met een enkele aan- en afvoerroute over een dijk van een kilometer of 10. Ben je van alle geluids- en milieuoverlast af en heb je alle ruimte. Aanvliegen over zee, vertrekken over zee, ideaal. Wat zal dat een hoop ziektekosten schelen...
Treinen dragen meer aan luchtvervuiling bij dan auto's.
Als ze het nou écht meenden, hadden ze gewoon auto's op fossiele brandstoffen verboden. Dit gaat niet om het milieu, maar om de portemonnaie.
En Schiphol moord en brand schreeuwen over de vliegtaks. Je blijft lachen met de managers.
Gelukkig voor Schiphol blijft de kerosine nog steeds leverbaar zonder belasting.
Gelukkig hebben we de NS nog met hun fantastische service;
- Treinkaartjes zijn prima betaalbaar.
- Treinen rijden 24 x 7 naar Schiphol.
- Standaard garantie wanneer je je vlucht, door toedoen van de NS (wat hoogstens 1 keer per jaar voorkomt) je een ruimschootse vergoeding krijgt.
- Uitstekende klantenservice die problemen adequaat oppakt en niet enkel een notitie van maakt.
- Treinen zijn superschoon, worden om de 2 uur netjes gepoetst en de toiletten zelfs om het uur.
- Bij overstappen hoef je nooit van de ene naar helemaal de andere kant van het station te lopen en zit daar nooit meer dan 10 minuten tussen.
- Stops onderweg duren altijd zo kort mogelijk.
- Zitplaatsen altijd gegarandeerd.
- Zit het een keer tegen, wat sporadisch voorkomt, communiceert de NS altijd heel duidelijk naar hun reizigers en geven linea recta alternatieven aan.
Roger -Henri Ludovic Maria- van Boxtel (D66) mag toch maar iets blij zijn dat hij directeurtje mag spelen bij zo'n prachtbedrijf als de Nederlandse Spoorwegen.
05:21 gaat de eerst 1e trien uit de kop van Noord Holland, wat nou 24/7??
Onze vluchten vertrekken meestal voor 7 uur, onmogelijk dus. Waarschijnlijk ben je iemand uit de randstad. Er is ook nog een andere wereld. Wij moeten altijd met de auto
Hillman ontgaat de licht sarcastische ondertoon van Boris' plempsel.
Wij moeten ook met de auto Hillmann, die trein gaat dus helegaar niet 24/7, het ov is 1 grote rokende puinhoop en als reiziger naar schiphol van buiten Amsterdam ga je door de hel genaamd NS. Daarna ben je écht aan vakantie toe, of je nou uit de provincie komt of niet.
@ Hillmann | 17-07-18 | 10:40
Zeker nieuw hier?
Een trein brengt je van een plek waar je niet bent naar n plek waar je niet wilt zijn voor een prijs die je niet wilt betalen.
Ik vlieg al jaren graag vanaf Charleroi.
Veel beter geregeld bij de belgen..
Als straf niets meer kopen / verteren op de luchthaven. (Lastige opgave dat wel)
Tip:
Ga voor vertrek langs een snackbar en vreet je helemaal vol. Liefst ook klemzuipen, statistisch meer kans om een crash te overleven als je dronken bent. Vervolgens zonder eten of drinken door de bakkenparade en daarna een simpel cola'tje uit de automaat trekken. Flesje bewaren in de kist en bijvullen op de plee met water.
De enige oplossing om met minimaal geld uitgeven toch wat te drinken te hebben in het vliegtuig. Alles wat je meer wil spekt hun kas.
Veel plezier op vakantie....
Alleen is het water wat daar uit de kraan komt geen drinkwater. Water is zowieso op iedere 'echte vlucht' gratis. Vlieg gewoon niet met tui of Volkskrant air.
Koop nooit wat op luchthavens. Drink water, neem een zak pinda's oid mee voor onderweg en de rest krijg je wel aan boord.
Dus massaal met zn allen van en naar andere luchthavens vliegen. Dan piepen ze vanzelf wel anders.
Natuuuuuuuuuuuuurlijk!!! alleen auto's zijn milieu-vervuilers! ............ Ik prepareer mij op mijn 'afzet' voor morgen. Geld dit ook voor ophalen??
Ik ga altijd eerst met de bus naar Zuid-Litouwen, daar is een regionaal vliegveldje wat op Vilnius vliegt waarna je zo naar Parijs kunt om daar over te stappen naar de eindbestemming. Dus busreis is 53 uur, maar mij pakken ze niet, met hun kut-Schiphol
Ha. Ik rij met de auto naar Sassenheim, parkeer daar gratis bij het station. Pak vervolgens de trein en stap 15 min. later op schiphol uit.
Wordt nu wel steeds drukker daar, meer mensen hebben dit door. Duurt dus niet lang meer voordat je ook in Sassenheim gaat betalen.
Nee, dat zal niet lang meer duren... Sassenheim zei je?
Je neemt toch wel 5 uur speling hè? Wanneer NS een probleempje heeft breng je minimaal 3 à 4 uur door in de trein.
Intussen moet je betalen bij Sassenheim, enorme parkeerplaats gebouwd daar.
Tjonge, wat ben ik blij dat ik een jaar of tien geleden kon verhuizen naar een gemoedelijk dorp waar het gewoon rustig is. Voor de verbandmeesteres hoeft de vakantie ook niet verder meer dan de tuin dus ons zul je voor vakanties niet in een vliegtuig aantreffen.
Maar ik begrijp sowieso al die vakantievliegers niet. Je werkt je het hele jaar het schompes, je woont in een veel te drukke buurt waar je ook in de avond en nacht met overlast wordt geconfronteerd.
Dus dan ga je voor je jaarlijkse ontsnapping naar een veel te druk strand of naar een 'vreet-maar-raak-voor-een-knaak' plek. Wat is dan het verschil met je thuissituatie?
Je was- en afwasmachine als je weer thuis komt.
Die Muuke toch....:-)
(h)eerlijk vliegen via Rotterdam Zestienhoven. (Ja dat noemen ze goddomme The Haque Airport en staat onder management van Schiphol maar toch...) Lekker gemoedelijk, vogeltjes die je blij op het hek gedag fluiten, bij terugkomst geen pasport tonen of koffer open maken, parkeren voor de deur. Afstand van de buitendeur naar inchecken 50 meter, naar restaurant en winkels, 100 meter, naar de buitendeur, 25 meter... alleen moet je dan wel 200 meter naar je vliegtuig lopen. Maar dan zie je wel de skyline van Rotterdam heh, ook wat waard. En als toetje vliegen ze een half rondje Rotterdam.
Eindhoven/Weeze als het ff kan Shop ontlopen.
Soms rijden er gewoon bussen naar het vliegtuig ook ;-)
De chaos bij de kiss & rode is puur te wijten aan Schiphol zelf. Er op toezien dat mensen er niet parkeren wordt slechts sporadisch gedaan. De schaarse keren dat er gehandhaafd wordt is er voldoende ruimte en geen chaos.
Daarnaast is de capaciteit ondanks alle uitbreiding van aantal vluchten nooit verhoogd.
Maar dat is de rode draad in het Schiphol beleid; uitbreiden in aantal passagiers maar niet willen investeren in de bij behorende voorzieningen. Geldt hier, maar ook voor parkeren (p2 gesloten voor er überhaupt begonnen is met bouw voor alternatief), security check (pas na 1,5 jaar capaciteit een beetje aangepast aan de behoefte), vluchtleiding enzovoorts. Vandaar de bijna continue chaos.
Gewoon helemaal niet vliegen.
Hear hear.
Ik laat me thuis wel naaien.
Financieel, anderszins of beiden?
Lekker via Weeze en van het uitgespaarde geld een lekkere bradwurst mit pommes.
Of pak de trein.
Prima idee, wie geen € 5 kan missen blijft maar lekker thuis. Greed is good.
U bedoelt "Greet is goed" neem ik aan.
Vlieg 6 x per jaar,maar NOOIT af Schiphol, Eindhoven, Maastricht,Weeze, Düsseldorf, Brussel etc.
De idioten, ga je met de trein, moet je maar zien dat die op tijd is, stukken met de bus, blaadjes, wind etc, en dan mis je je vakantievlucht en ben je je geld EN je vakantie kwijt want je bent zelf verantwoordelijk dat je op tijd op de airport bent, geen dekking door annuleringsverzekering, knettergek zijn ze daar (en niet alleen daar !)....
Uiteraard alleen niet af Schiphol maar alleen via de andere genoemde airports...
Nou, dan is 5 euro 'afzetkosten' toch een stuk goedkoper dan je vlucht missen...
Over fijnstof gesproken, gisteravond zag ik een paar uur lang elke 50 seconden een vliegtuig opstijgen. En elke 1,5 minuut eentje landen.
Ja en dan maar janken wanneer ik mijn c.v. een graadje hoger zet. lol.
Met dit weer???
Dus dat betekent dat er meer fijnstof weggaat dan aankomt?
Op Weeze en Dusseldorf sta je bij terugkomst binnen 10 minuten weer buiten.
Op schipbreukhol anderhalf uur!
Schiphol groeide zo'n 10 jaar geleden uit haar jasje. Sindsdien is het daar behelpen door een zeer matige infrastructuur. Krampachtig vasthouden aan deze locatie is totaal onnodig, Bouw een nieuwe toekomstbestendige luchthaven in de Noordzee en doe wat leuks met de huidige locatie: Kantoren, Formule 1 circuit, een groot meer voor watersport en huizen op water om te demonstreren hoe goed we met water zijn en gebruik het zand van dat meer om een wintersportberg aan te leggen etc. Dubai eat your heart out. Oh ja, en vanaf meerdere locatie in NL een supersnelle hyperloop verbinding naar de luchthaven. Over een jaar of 20 heeft a.g.v. deelauto's bijna niemand zijn eigen auto en behoren parkeerproblemen tot het verleden.
Over een jaar of 20 heeft a.g.v. deelhuizen bijna niemand zijn eigen woning en hoort woningnood tot het verleden.
Over een jaar of 20 heeft a.g.v. deelvrouwen bijna niemand meer een eigen vrouw en hoort sexuele frustratie tot het verleden.
Sorry ik fantaseer even door.
Goed plan. Had ook al wel gekund, maar ja, Dutch Disease www.economist.com/the-economist-expla...
Deelauto's? Flikker op, hippie. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Ik vlieg enkel zakelijk en dan nog enkel vanaf Eindhoven of Rotterdam.
Vakantie doe ik met de auto omdat ik altijd mijn halve huis meeneem enof voor iedereen een ski uitrusting. Vliegen is zo mogelijk de minst comfortabele manier van reizen (uitgezonderd op de knieën naar Santiago de Compostella)
Eensch. Ik moet helaas regelmatig vliegen voor mijn werk en dat doe ik niet voor mijn lol. Laatst gingen nog een stel malloten klappen toen het vliegtuig geland was, gewoon op een lijnvlucht nota bene. Moest me toen inhouden om niet uit zelfmedelijden in huilen uit te barsten. Anyways, voor vakantie : Heerlijk de auto pakken en cruisen naar Spanje. Mijn vakantie begint al als ik in de auto stap, weg van alle paupers en andere badgasten.
@De ongematigde. Eigenschuld, moet u maar niet in de economy class vliegen, daar zitten de paupers die klappen voor een buschauffeur.
@The2Amendment: Nee, de hoofdprijs betalen om door dezelfde buschauffeur vervoerd te worden. De klapjosti's zitten dan nog steeds in dat vliegtuig maar nu achter een gordijntje....
Klappen? Na een landing? Dat is zooooo jaren 70.
En in en uit ademen, kost 2 Euro.
Op de terugreis... gewoon de roeiboot pakken... word je halverwege gewoon door de deugmenschen opgepikt. Scheelt weer in de kosten.
... om vervolgens door de overige tijdelijke passagiers overboord geflikkerd te worden omdat je noch maangod, noch pedofeet in ere houdt? Nein danke, ik ga wel zwemmen.
Kent u die airport bagage trolleys, ja?, die zijn straks ook niet meer gratis. Twee euro per half uur met een minimum van 5 euro.
U kent ook de VVD, dan weet u dat alles van waarde uitsluitend in geld uitgedrukt moet worden? Sommigen (weinigen ) vinden dat prettig want die verdienen eraan of denken dat het allemaal beter is voor hun portemonnee, en de economie, want economie; en de rest betaalt. Die sfeer hangt sinds Rutte als een donkere wolk boven dit land, en men loopt er als kudde dieren achteraan. Want als je je geld kunt uitgeven (laten roven), dan ben je rijk, snap je.
Overigens ik ben bereid om in een keer mijn milieubelasting voor de komende 10 jaar af te tikken, ik had een bedrag van 1000 euro in gedachten. Dat bedrag is af te halen bij Rutte M.
Heeft weinig met de VVD te maken overigens.
Schiphol heeft het betaald afzetten ook niet zelf verzonnen, er zijn zat luchthavens die dit al jaren doen. Betalen voor een bagagetrolly is ook niet nieuw. Al regelmatig gezien op m.n. luchthavens in de VS.
Nog nooit gezien, vertik ik ook. Zitten wieltjes onder de koffer, dus gewoon lekker rollen.
Voorrijweg beneden is sinds de sloop van P2 alleen nog open voor taxi's en bussen dus iedereen gaat nu naar de voorrijweg van vertrek,zowel ophalers als wegbrengers..
De infrastructuur is hier totaal niet op berekent,zoals op zoveel plekken op Schiphol !
En ga eens serieus wat doen aan al die Oostblokzwervers,taxi en vrachtwachtwagen en personeel gerelateerd aan Schiphol vervuilers !
Gewoon provisie eisen ,want je brengt klandizie en je kan ze ook wel ergens naar toe brengen
die verdomde luchtvervuilers ook nog de reiziger afpersen
Schiphol is een oase van orde in vergelijking met Brussel.
Schiphol is binnen exact 5 jaar falliet. Het zal in de nieuwe wereld gern rol meer spelen. Het is maar een ouderwets hubje.
Misschien nog eerder als KLM kopje onder gaat. Schiphol en haar grootste afnemer hebben namelijk een structureel hoger kostenniveau door een legacy mee te slepen van tientallen jaren. De overheid weet dit ook, ziet dat dit onmogelijk te kantelen is en doet vervolgens “uitbreiding” in Lelystad.
Persoonlijk vlieg ik meer en meer via R’dam, alwaar ze het prima begrepen hebben.
DUS gaat eigenlijk prima, naast de terminal parkeren voor 24,50 EUR per dag! Daarnaast regelmatig goede deals. Ik ga steeds vaker vanaf DUS tegenwoordig.
Terminaal parkeren dus. En daarna de pijp uit en de kist in. Of slurf uit... wat je wilt.
Dusseldorf was prima inderdaad, maar sinds Air Berlin failliet is heeft dat voor mij geen zin meer. Wel een hele fijne, rustige luchthaven.
Maar ze geven je er wel 'parkmiles' bij, Zo ga je steeds vaker met de auto naar Schiphol, een verdienmodel voor iedereen!
Only in The Netherlands...
Maar ja, de Nederlanders (incl. veel reaguurders) zijn zelf schuld. Ze verkiezen het blauwe pilletje van NOS journaal, Volkskrant en laten zich 24/7 gek maken over "milieu" en torenhoge belastingen om de Maakbare Samenleving mee the financieren.
"En ach," denkt dan de schaapachtige gefeminiseerde blanke sufkut, "die 5 Euro voor Schiphol kan er dan ook wel bij."
Te laf om een confrontatie aan te gaan, schikt de blanke Nederlandse man zich in z'n lot: belastingslaaf voor het socialistische arbeidersparadijs der EUSSR. Lekker "duurzaam" en "goed voor het miljeuuu."
Milieu.
Zolang China nog lood in de zee flikkert, is Neerlands bijdrage een druppel op een gloeiende plaat.
Het moet gezegd: ik vlieg zo'n één, soms twee keer per maand. Schiphol is waanzinnig, wat een drommen mensen.
En toch vind ik wachttijden en doorstroming meevallen, behalve dan in vakantietijd.
Ook een aardige truuk die ze doen: van sommige vluchten moet je 20 minuten lopen naar de bageband. Maar dan zijn de koffers er. En iedereen vindt dat dan snel.
Maar als ze 20 minuten bij de bagageband moeten wachten zonder eerst te lopen, vinden ze 't langzaam. Psychologie, mensen.
Haha, klopt! Niet alleen psychologie trouwens, maar ook pure domheid van de 'hoogopgeleide' Nederlanders!
Ik denk eerder dat jouw tijdsbesef niet geheel klopt. Als je op een normale snelheid loopt ben je in ongeveer maximaal 7 minuten bij de bagageband en zeker geen 20 minuten.
Heb geen probleem met wachten bij de afhaalband. Na een vlucht ga ik altijd lekker uitgebreid schijten op een plee in het gebied tussen slurf en douane. En als je klaar ben, door de douane bent en niet nog een keer moet napoepen of even je gezicht opfrissen zijn de eerste koffers er meestal al wel. Wat dat betreft is bijvoorbeeld Bangkok vervelender; als je daar uitgebreid staat te schijten en dan via de visumcontrole naar de aankomsthal moet staat je koffer al ergens naast de band "want de volgende vlucht is alweer aan de beurt met bagage oppakken"
Stop ons (de Koninklijke Marechausee) verdomme eens "de douane" te noemen. Wij zijn toch ook Nederlanders en geen Duitsers?
Een toekomstige luchthaven zou zich meer moeten concentreren op aankomst en vertrek. En niet als concurrent voor patat/koffie/horloge/café/kleding,en andere zaken. Commerciële activiteiten hebben het vliegen op de tweede plaats gezet. Een V&D fout die Schiphol herhaald.
Voorafgaand aan het afhalen der kinderen, kopje thee voor mijn lief, koffie voor ondergetekende. Totaal €9,--. Dat was vroegâh twee tientjes.
En toen was er pinstoring.
Laat maar zitten dan.
Kost het ook geld als je met 50km per uur langsrijdt en iemand uit de auto flikkert?
ligt eraan of ie nog leeft...
hahaha. Mooi man!
Lol
Vroem vroem, lekker betalen
Gelukkig dat Eindhoven, Maastricht en Düsseldorf om de hoek ligt. Zelfs via België vliegen is dichterbij. De randstad, waar zelfs het prut van een afvoerputje niet eens dood gevonden wilt worden..
Rij je toch een parkeergarage in. Kan je binnen tien minuten weer gratis uitrijden.
zit niet te zeiken. als je vaak vliegt ken je dit probleem. de fam jansen die op weg is naar turkije voor hun all inclusive paupervakantie en voor de deur wil parkeren om een half uur in de weg te staan om de koffers uit te laden en afscheid te nemen. Opgeflikkerd allemaal! ga lekker ergens in een weiland parkeren en met de bus naar schiphol.
Enorm gelul dit, die parkeernazi's houden de boel stak in de gaten en als je er even staat moet je al pleite.,
FYI ... De meeste turkijereizigers zijn turken.
U weet wel, van die mensen die hier kwamen omdat ze het daar zo slecht hadden maar wel ieder jaar een maand lang ernaar teruggaan.
Ze zien ze wel vliegen daar op Schiphol.
Ik ga mooi via Eindhoven of Düsseldorf. Daar hebben ze tenminste nog wel fatsoen naar hun klanten toe.
Dat dus. Schiphol is voor tokkies en middle managers.
Het domme gedeelte der natie zal het parkeerkaartje al snel omarmen als statusverhogend en zeggen dat je je niet druk moet maken om een beetje parkeergeld.
"chaos in piekuren en de vervuiling op de drukke luchthaven terug te dringen" fijn hoe je alles kan belasten onder het mom van het milieu.
en ondertussen de echte problemen gewoon laten voortbestaan anders mis je een hoop inkomsten.
Exact!!
Het is tot nu toe het enige vliegveld in een eerste wereldland wat het niet voor elkaar krijgt om illegale taxi's te stoppen. Waar opdringerige import je opwacht in de hal, en je dan tillen voor 1000 €. En dan met dit aankomen. haha.
Dan maak ik toch geen gebruik meer van die K+R plekken. Ik stop dan gewoon midden op de weg. Vette doei!!!
En van Turkse taxichauffeurs ... islamtaxi's ... terreurtaxi's... whatever ... maak ik nooit gebruik. Iedere Hollandse, blondharige, ongehoofddoekte, rondgeborste en onbegeleide niet-islamitische vrouw is NIET veilig bij zulke chauffeurs. En aangezien er geen Hollandse taxichauffeurs meer zijn (de taximarkt 020 is zo goed als overgenomen door import dat tegen mensen als mij vijandig zijn), kan ik dus ook niet (meer) met de taxi.
Het enige alternatief is die nachttrein naar Schiphol, maar dan moet de NS wel meewerken.
Wie via Schiphol vliegt is hartstikke gek! Ik kies alleen maar vakantiebestemmingen die vanaf andere luchthavens zijn te bereiken.
En dan nog haalt ons vliegvervoer het nog niet bij het eerste het beste varkenstransport. Wat een hectiek, wat een zenuwentoestand, wat een ergernis!
En dat allemaal om in een all-in resort je kanis vol te vreten en te zuipen. Legbatterijen zijn er een verademing bij.
Er zijn ook mensen die soms voor hun werk met het vliegtuig moeten reizen. Mijn punt is: niet iedereen heeft het voor het kiezen.
Ook hier, probeer de telefoon
2CVOcean werkt voor KPN of Vodafone waarschijnlijk.
Boycotten die handel. Vlieg lekker vanaf Rotterdam Airport. Heerlijk wat een verademing.
Gewoon met de caravan richting Frankrijk en zien waar je terecht komt. Alle vrijheid en weinig kosten.
5 Euro voor kiss and ride, mag je dan zelf uitkiezen wie je kust? Dan is het niet zo duur.
Dat zou zowiezo moeten mogen, like in the old day s
"Echt alles, maar dan ook álles, in dit land moet knaken kosten."
Even later;
"... Weet je wat nog fijner is? Topics lezen als Premium Lid. Je krijgt allemaal toffe extra's en helpt ons open, onafhankelijk & onverveerd doorrr te bloggen. "
yep, alles in dit land moet inderdaad knaken kosten.
"In plaats van te pleiten voor een correctie van uitwassen van de marktwerking, gooit hij het kind met het badwater weg om het in zijn kringen salonfähige punt te maken dat ‘het foute kapitalisme’ weer eens de grote boosdoener is en trekt voor het gemak op betuttelende wijze de hele keuzevrijheid en vrije markt in twijfel."
www.geenstijl.nl/5142954/dominee-luye...
Ik vond deze wel grappig: twitter.com/Mark_Goedhart/status/1019...
Een poot uitdraaien blijft toch wel gratis?
Nou probeer maar eens een chirurg te vinden die je enkel wil afzetten voor 5 euro.
Ik zeg: koopje! XD
keestelpro | 17-07-18 | 09:45
Als je speelt met de klemtoon, kan die zin twee totaal verschillende betekenissen hebben.
Hint: bijwoord vs zelfstandig naamwoord
Er zijn teveel mensen. Er is te weinig ruimte. Maak ademen belastbaar.
Of beter: maak geboorte een belastbaar feit. Voor geboorte van een kind is de aarde eigendom van 7 miljard mensen, daarna van 7 miljard+1, dus gewoon 30.000 euro aftikken.
Geboortebelasting. En eerst aftikken, dan pas vergunning, geen gedoe met uitgestelde betaling. En eerst invoeren in landen waar het meeste geboren wordt, natuurlijk.
Zeer goed plan,en huwelijksfaciliteiten niet meer faciliteren door overheid
Oh dus voortaan naar de aankomsthal rijden om mensen af te zetten. Moeten ze met de roltrap naar de vertrekhal maar dat is geen probleem.
Die “sluiproute” hebben ze ook al afgesloten. Men wordt zo de parkeergarage in gemanoeuvreerd (=geld) omdat teveel mensen dat idee kregen. Idem voor ophalen op het vertrekdek. Veel handhaving om vooral auto’s met louter een bestuurder direct weg te sturen.
Enige mogelijkheid is nu op de weg voor het Groothandelsgebouw van Hilton tot aan het Sheraton hotel.
Die titel... LOL.
En daarom vliegt ieder weldenkend mens via Eindhoven, altijd parkeerplaats, vriendelijk personeel, snelle in&uit-check, nooit gedoe, en je wordt er ook niet als een halve terrorist/crimineel aangekeken.
Één keer Schiphol gedaan, nimmer nimmer meer..
Zucht... Succes met uw zakenvlucht naar San Francisco vanuit Eindhoven.
Probeer de telefoon
Geen optie voor intercontinentale vluchten.
Als je in het zuiden van het land woont, heb je de keuze uit 7 internationale luchthavens op maximaal 70 minuten rijden. Bij het boeken van een vlucht neem ik Schiphol helemaal niet meer mee in mijn zoektocht.
Alhoewel onsympathiek moeten we niet vergeten dat Schiphol meer is dan een vliegveld Eindhoven of Weeze. Ja, ook PauperJet vertrekt uit Haarlemmermeer, dan is 5 euro zo'n beetje de helft van de ticketprijs, maar op een fatsoenlijke vlucht van AirFrance, BA of Lufthansa is een grijpstuiver.
Daar gaat het helemaal niet om. Probleem is dat men letterlijk overal geld uit wil slaan.
Gewoon niet gaan vliegen als het enigszins kan. Er zijn zat alternatieve uitjes/vakanties te bedenken binnen een straal van 200-300 kilometer van je huis. Leer je ook nog eens wat over het avondland.
Vliegen is veel te goedkoop. Net zoals autorijden en studeren. Dit soort zaken zouden beperkt moeten worden tot mensen met geld. Het gewone volk moet op vakantie met bus of caravan. Persoonlijk laat ik mij altijd voor de deur afzetten door een taxi. Inchecken bij de business class balie is een eitje. Versneld via privium door de douanecontrole. Relaxen met gratis koffie en goede kwaliteit versnaperingen in de business class lounge. Vervolgens met voorrang door de security. Als eerste aan boord. Ruime ligstoelen zonder paupers met krijsende koters. Als eerste van boord. Als eerste je koffer. Vervolgens weer met voorrang door douane en security. Het leven is mooi als je geen Jan Modaal bent. En dus niet hoeft te zeuren over een klein bedrag voor kiss and ride.
Hulde! Schiphol zou iedereen zonder Gold-status sowieso al 20 euro p.p. entree moeten vragen .
Overheid i presume ? En waarom niet bellen ?
Moedig reaguursel. Ik heb dezelfde privileges maar durfde dat niet te zeggen op deze site voor het volk.
Zolang je nog de drang voelt om je "financiële successen" via een of ander forumpje aan het volk kenbaar te maken ben je gewoon één van de vele grijze stumpers die het wat beter heeft maar nog steeds met één been in de arbeidersklompen van z'n voorouders staat.
LOL, was getekend een Jantien Modaal die met genoegen 3 weken met haar gezin in een vouwwagen gaat zitten en die voor geen goud wil vliegen. U blij, ik blij. Nog één kleine controlevraag: in het echt weet u toch wel dat de intrinsieke waarde van mensen niet gelijk is aan de inhoud van hun portemonnee?
Dus jij denkt dat die koffie gratis is?
Jij krijgt die tickets van je baas he? 2cv heeft gelijk he? Overheid?
De échte zakenlui gaan met de corporate jet, die zien heel die shit nooit, enkel hun voetvolk mag met de lijnvlucht en die mogen dan wel een kopje koffie in de "gratis" lounge. 1 leveltje hoger dan pauper, nou nou.
Ik moet het zelf betalen en laat mij maar lekker goedkoop kniepen. Sowieso al een enorme hekel aan vliegen ( of sporen, of de bus, alles waar ik naast mensen moet zitten die ik niet ken en die dan ook nog eens beleefdheidshalve tegen je gaan ratelen ), mensen die stiekeme windjes laten, dat gedonder van een gore plee na 1,5 uur ( terwijl je nog 8+ uur moet ), dat vreten wat at best redelijk is. Nee, niks an, gelukkig zijn er die on board filmpjes of een goed boek of gewoon maar pitten maar doe mij maar de auto. Maar ja, mijn aziatische betere helft wil ook wel eens wat he...
Gewoon voor de slagboom afzetten. Hopelijk wordt het totale chaos. Zodat ze het snel afschaffen.
Zaventem en Düsseldorf zijn voor velen niet zo ver weg...
Zaventem=100km
Düsseldorf=250 km
Ben zelfs al eens vanuit Frankrijk (Beauvais) vertrokken, omdat dat goedkoper was (inclusief autoreis ernaartoe)
Wij vliegen al jaren vanuit Dusseldorf, op zoveel punten een betere gateway voor nagenoeg alle bestemmingen
Veel relaxter daar
Helemaal mee eens. Gebruik Düsseldorf bij voorkeur voor al mijn zakelijke reizen. Iets meer dan 1,5 uur vanaf Twente. Lukt je nooit naar Schiphol. Van parkeerdek naar gate maximaal 15 minuten. Als je landt altijd binnen een half uur nadat de wielen de landingsbaan raken in de auto op weg naar huis. Bij Schiphol taxi je eerst 15 minuten naar de gate, dan 20 minuten lopen naar de band. Half uur wachten op bagage en dan nog eens half uur naar parkeerplaats of wachten op een trein. En dan ook nog eens 2x zoveel betalen voor parkeren.
Maar je hoeft natuurlijk niet te vliegen en je hoeft niet perse naar het buitenland voor een leuke vakantie. Tip : stop met vliegen, meer neuken, minder kinderen.
Ik dacht dat je door meer neuken meer kinderen kreeg.
Stop jij d'r maar een kurk in, werkt ook wel.
Ik ben dan altijd benieuwd welke uber-streber dit plan heeft bedacht. Wat voor soort mensen zijn dat?
Als je aan komt rijden, vlak voor de aankomsthal, je weet wel waar alle bussen stoppen, heb je een gebouw voor de piloten en daar kun je je auto op de stoep zetten als je mensen komt brengen. Ik zag een hele groep Marokkanen dit doen dus scheidbaar mag dit.
Hun oudste zoon mohammed mocht een dagje meekijken in de cockpit. Z'n oom had speciaal een rugzakje met bammetjes meegegeven en de hele familie kwam trots als een pauw mee om 'm uit te zwaaien.
Dit land is te vol, veel te vol. Al jaren.
'Te vol' is een gevoel. Alles wat dit gevoel voedt is slecht voor dit land.
Schiphol voorop.
keestelpro | 17-07-18 | 09:28
Nee hoor, te vol is prima meetbaar met aantal mensen per m2.
Een land is volgens mij te vol als er meer mensen in wonen dan het van nature kan herbergen en voeden. Wat dat betreft is Nederland volgens mij 3x te vol.
5 Euro is een fors tarief, maar Schiphol weet ook dat mensen vakantiegeld krijgen.
Minder gaan vliegen is de oplossing, pak de trein of ga op vakantie in eigen land. Er is geen enkele verplichting om te vliegen !
Vakantie in eigen land? Met dit kwakkelweer?
Inderdaad. Pleur op met je treurige onmenselijke vliegvakanties.
Ben benieuwd als je dit ook volgend jaar zegt als het weer met bakken naar beneden komt. Deze zomer kom je voorlopig niet meer tegen hier.
Schiphol heeft een nutsfunctie en een monopoly op vliegen in een groot deel van de Nederland. Tuurlijk zijn er voor een aantal zaken alternatieven in ander havens of vervoersoplossingen maar niet voor alles, Schiphol is van ons allemaal. Persoonlijk ben ik de luie reflex van elke keer maar weer meer belasten spuugzat. Schiphol en dit land heeft geen inkomstenprobleem maar een uitgavenprobleem.
Lelystad voor alle vakantievluchten. Hoe eerder hoe liever. Waarom moet zo'n logische oplossing toch altijd struikelen over omwonenden?
Hoi Mannes!
*Trein naar Australië pakken doet*
Benieuwd of dit wettelijk gezien eigenlijk wel mag. Neem aan dat de wegen op Schiphol formeel geen openbare wegen zijn en vallen onder de Schiphol Groep die ook eigenaar is van de Luchthaven.
Of vallen de wegen onder de gemeente Haarlemmermeer en is het dus openbare weg?
Het is gemeente Haarlemmermeer. Zie de recente zaken met betrekking tot de Mocro/Turken taxi ronselaars. Die lui staan; er overigens nog steeds. Niet meer voor de uitgangen maar op de weg, zebrapaden op de busbanen. Handhaving 0,0.
Mmmh als het de openbare weg betreft en er geen stopverbod geldt dan mag ik dus even stoppen om iemand uit te laten stappen.
Vliegtaks van een paar euro per ticket zou duizenden banen kosten...
Onder welke steen heb jij geleefd?
Ze hebben het al eens geprobeerd, hoor.
www.parool.nl/binnenland/vliegtaks-wo...
Bijtendehond | 17-07-18 | 09:27 |
Je doet je naam eer aan en begrijpend lezen valt blijkbaar niet mee voor je.
glaaf | 17-07-18 | 09:38
Volg jij dan eens een cursus "begrijpelijk schrijven".
Is helaas ook al jaren zo op bijvoorbeeld John Lennon airport in Liverpool. En buiten het vliegveld is er een kilometerslange no drop on/off gebied, dat actief door de Bobby's gemonitord wordt.
Ga dan lekker met de trein. Verder is Schiphol echt zo slecht nog niet vergeleken met andere grote internationale luchthavens. Laatst nog op Madrid geweest. Man man, wat een pauperzooi. Bij de security stond er een speciaal poppetje de doorlicht-monitor vast te houden omdat dat CRT ding van z'n sokkel af flikkerde. Bakken bijvullen ho maar.
Gaat op Schiphol echt 10x soepeler.
Ja, top die trein, iedere maand, ja, iedere maand staat er wel weer een trein stil door een smeulend blaadje in de tunnel, En daar gaat je vlucht. Als je zeker je vlucht wil halen, niet met de trein naar Schiphol.
Probeer jij maar eens vanuit Rotterdam (laat staan verder weg) met de trein om 5.00 op Sciphol te komen.
Welke trein ?
Zeer onsympathieke maatregel van Schiphol, dit. Waarom wordt er op de voorrijweg niet gewoon gehandhaafd, d.w.z. passagiers er uit, koffers er uit, zoenen en wegwezen!
.
Ik kom er vaak en zie zat van die tokkies die gewoon hun auto parkeren en passagiers gaan ophalen. Kortom: onbeheerde auto's op de voorrijweg gewoon een bon geven en kentekenherkenning bij in- en uitrit. Als je langer dan een kwartier bezig bent geweest om dat setje charterpaupers uit je auto te gooien, krijg je gewoon een boete van 40 euries op kenteken thuisgestuurd.
.
Probleem opgelost en de afzetterij van Schiphol kan gewoon beperkt blijven tot flesjes Spa-blauw van 3,60, koffie van veuls-te-duur en rip-off parkeerprijzen.
Gewoon niet gaan vliegen. En ook niemand wegbrengen.
Zo. Tijd voor een lange siësta.
En dezelfde mensen achter Schiphol mogen straks Lelystad gaan uitbaten. Hadden we eindelijk kans op concurrentie geeft de overheid het aan de monopolist. Ik vind Schiphol echt een prima luchthaven, maar dat is met name voor transfer passagiers waarin ze concurrentie hebben van andere landen. Alles voor de lokale bevolking is beduidend slechter. Van duur en onhandig parkeren tot extreem lang wachten bij inchecken en security tot aan consistent een uur wachten op je baggage ('beste baggagesysteem ter wereld', voor de transfers, maar weinig luchthavens waar je zo lang wacht op je baggage als je het van de band moet halen)
Leuk, zo wordt vliegen / vakantie nog duurder.
Naast de 3 maandsalarissen voor vliegtickets die gezinnen in de zomer(vakantie) kwijt zijn mag je nu ook een afzet (de ironie) vergoeding ophoesten.
Nee, kom met het OV, dan ben je 3 uur onderweg ipv even door de buren / familie worden gedropt en met 25 minuten op Shithol te zijn.
Net de Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.
Ik herinner me nog de tijd dat een weekje Zandvoort al een luxe vakantie was. Nu moet alles langer, verder, luxer en duurder. Leve de welvaart.
Van Oef mijdt Schiphol al jaren als het even kan. Alles via Düsseldorf, Zürich en Alicante.
Alicante?? Dan maar 5€ betalen.
Klopt, laatst nog naar Barcelona geweest via Alicante... ok, het is ff rijden vanaf Amsterdam maar de service daar is top!
Is spelen met een citaat uit Star Wars. Maar wellicht moet je een zolderkamerreaguurder zijn om die te snappen. :)
Voor doodgewone mededelingen zoals "het is heet vandaag" of "dat is wel ironisch" gebruik je geen citaten. Dat noem ik aanstellerij. Bovendien komen die "citaten" hier zelden uit iets dat verder gaat dan Star Wars of GTST en nooit uit een andere taal dan het Engels. Zielig.
Om dan toch nog wat geld te sparen:
Koop na de onderbroekencheck je drankjes voor in de kist niet bij de kiosken maar uit de automaat. Scheelt de helft per drankje. Kiosk: 5-6 euro voor een flesje, automaat: 2.50. automaat geeft bovendien Coke, de rest Pep-si. Tel uit je winst.
Pepsi word het dus,
youtu.be/v7lw_vhxtNc
Ghehehe, zat er al op te wachten.
De enige reden dat de pepsi challenge altijd werkte is omdat pepsi er domweg nóg meer suiker in weet te proppen per 100ml dan Coke. Mits goed gekoeld geeft pepsi dus nóg meer suikerrush dan Coke en dus pak je die.
Dom natuurlijk, iedereen weet dat Coke veeeeeel lekkerderderder is in het vliegtuig....
Afhankelijk van waar je vandaan komt is de trein sowieso een betere optie. En ik heb werkelijk waar ene gri=ondige teringhekel aan OV dus dat zegt wat.
Maar €5 vragen om iemand uit je auto te laten vallen is diep triest.
Schiphol hellhole
Beter dit dan een schip in je hol.
Met de bus of trein naar Schiphol, probleem opgelost. Niet moeilijk doen over iets waar je zelf voor kiest. Zeker nog nooit op die afzetplaats gestaan. Is niet leuk. En anders parkeer je toch gewoon in Amsterdam?
Weleens als invalide met 2 krukken en 2 koffers de tram ( 2x overstappen) en dan de trein genomen vanuit Amsterdam-West? Hoezo keuze?
BenPakdee | 17-07-18 | 09:19 |
Daar heb ik het niet over en als jij er zo aan toe bent, mag jij van mij geholpen worden en met een invalidenkaart gewoon gratis parkeren. Ben de lulligste niet, Schiphol ook niet.
Amsterdam west, kom je aan op Schiphol zonder koffers en in elkaar gemept met je eigen krukken.
Probeer eens niet te vliegen
Mensen die zeuren over 'grenzen dicht' schijnen niet te beseffen dat juist Schiphol de lekkende kraan is.
Ik land altijd direct in mijn achtertuin. Gewoon kwestie van het correct afstellen van je turboflaps.
Ik land wel eens in de achtertuin van de buurvrouw maar dat heeft niks met haar turboflaps te maken hoor...
De directie van Schiphol: vlieg tuig!
Misschien kunnen de consumenten helpen de drukte op Schiphol terug te dringen door niet voor elke intracontinentaal flutreisje het vliegtuig te pakken. "Even shoppen in Londen", maar ondertussen op feestjes zeveren over "groen leven".
Intercontinentaal. Londen. "Lachen doet". Maar je hebt gelijk, ik ga voortaan voor mijn intercontinentale flutreisje naar Thailand wel op de fiets.
@BenPakdee: lezen is niet jouw ding?
the only freedom you have is to close your eyes
Prima plan, als er een uitzondering komt voor minder validen.
Waarom moet de halve familie mee om iemand uit te zwaaien?
Neem lekker thuis afscheid, geef je bagage mee aan post.nl en pak de trein.
En als je dan toch met de auto wil kan je er best voor betalen.
Dan drink je maar een bak koffie minder op het vliegveld.
Niets mis mee.
Overigens zijn de bloembollen pas schandalig duur op Schiphol.
Hahahahaha, jij vertrouwt post.nl?
Het prijsverschil zit 'm erin dat de bloembollen op schiphol food-grade moeten zijn.
Gelukkig zijn Weeze en Eindhoven drie kwartiertje van hier.
3 kwartier = 80 kilometer ofzo?
6 liter benzine, ongeveer dan = tientje.
Kan je beter die 5 eypo dokken bij schiphol, maargoed, sommigen hebben last van principes he?
Kun je ook even meenemen dat ik anders 130 km naar Amsterdam en terug moet?
Jos Tiebent | 17-07-18 | 09:55
Die heeft gewoon last van de randstad bubble. Geen besef dat er ook nog mensen buiten deze put leven ;).
Hoho, Jossie had niet vermeld waar die dan wel vandaan moet komen trucken he?
Nu we dát weten moet ie natuurlijk lekker naar eindje tuffen en z'n waggie bij de parkingservice droppen. Ben de naam ff kwijt, ze hebben een hele wasstraat met disco-effecten etc... erbij.
Vanilla, ik heb eigenlijk nergens echt last van. Jij misschien, maar ik niet. Ik ben d'r wel content mee. -Blup-
Noordelingen vliegen via Duitsland, daar is de klant nog koning..... Fuck Schiphol!
Vliegveld Eindhoven is ook super relaxed. Het inchecken is vergelijkbaar met een treinstation.
Je was me voor keestelpro, Eindhoven is een prachtvoorbeeld van hoe een luchthaven logistiek gezien zou moeten werken, snel, simpel, d'r in, d'r uit. In de omgeving meer dan genoeg parkeerplaats met vriendelijke prijzen en prima service, je auto brandschoon gewassen terugkrijgen na 2 weken ibiza is een zegen. Geen idee hoe ik het ooit zonder heb gedaan.
Zuiderlingen ook.
Meestal is Eindhoven ook een drama. personeel is altijd met het verkeerde been uit bed gestapt. beter, schoner en goedkoper zijn de kleinere luchthavens in Mutti land
Een vliegtuig die net zoveel vervuilt als een meloenvrachtwagen, valt me nog mee.
Nou nou kom kom, zo slecht is Schiphol helemaal niet. Gisteren iets meer dan een uur voor vertrek naar Delhi op de luchthaven, zo door de security en paspoort controle. Tuurlijk, broodjes en water zijn overpriced maar er zijn ergere luchthavens op de wereld te verzinnen hoor... Newark, Berlijn Tegel, to name a few... Bovendien is Schiphol voor veel Nederlanders prima te bereiken met de trein, en stap je uit midden in de vertrekhal. Makkelijker krijg je het niet hoor.
Heb me laatst nog helemaal rot gelachen op london gatwick. De route van het ene vliegtuig naar de volgende slingert als de amazone door een kleurrijk landschap van geurtjes, kleurtjes, kloffies en foontjes. Totaal geblokkeerd door hordes taxfree muppets die vol overgave in die buying strip trappen. Helemaal kudt als je haast hebt maar als je ff tijd hebt is het topvermaak, al die lui die helemaal wezeloos te dure shit kopen omdat ze nou eenmaal op een vliegveld zijn en daar is het toch goeiekoper?
Schiphol is zo slecht nog niet hoor, alleen dit plan slaat alles. rot op met je betalen voor kiss&ride, bouw maar zo'n shopping lane, is veel lucratiever.
@hetgeleteken : het is maar de vraag of dit plan met NSR, dat bedrijf die de treinen naar Schiphol rijdt, is doorgesproken. Die treinen zitten nu al aardig vol met reizigers met koffers en tassen, als slechts 20 procent van diegenen die nu met de auto naar Schiphol worden gebracht, voor de trein gaan kiezen, dan word 't een chaos. Dat betekent dan niet een toename van 20 procent in de trein, dat word dan meer dan een verdubbeling van het totale aantal passagiers nu.
Word nog spannend.
Vergelijk vliegveld Delhi maar eens met Schiphol. Kost niks heb je ook niks. Kom je ook nog eens aan in een land waar vervuiling normaal is. Dan is Schiphol niet zo gek nee. Kost wat, maar het kan beter, dit cash en ride is gewoon uitmelken.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit stelletje doorgedraaide geldwolven tot de orde te roepen? Kunnen Geert of anders Thierry geen kamervragen stellen over dit onzalige plan?
Je vergat nog dat je, wanneer je eenmaal bent afgezet, je alsnog 83 kilometer moet lopen om bij de gate te komen. Netjes langs alle megadure tax free shops om je wat lichter te maken.
Dan zijn de kleine vliegvelden (nog) een stuk aangenamer.
Ga straks vliegen vanaf schiphol, sta op P4. Ook niet goeikoop :-) maar ach, je moet toch wat.
Sterkte, en voor daarna: fijne vakantie/reis/expeditie.
schandalig plan!
Het geld vliegt je zak uit.
Je vergeet afzetten. Zoals ze zouden moeten doen met degene in charge die met dit soort heffingen op de proppen komt.
I saw what you did there! :-)
keestelpro | 17-07-18 | 09:14
Sorry, het was eerst 'je hebt afzetten en je hebt afzetten' maar dat stond al in het artikel.
Ik vond het wel een mooie comment. De Nederlandse taal is wat dat betreft fascinerend. Hoe één woord meerdere betekenissen kan hebben.
In dit geval heb je afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten, afzetten & afzetten.
nl.wiktionary.org/wiki/afzetten
Wat een hoop betekenissen, als je het afzet tegen andere werkwoorden.
Hoe schiphol je met opzet afzet.
KUT Schiphol, helemaal mee eens!
Dan maar geen kusje.
Vooral als je echt haast hebt: kick and ride.
Kijk GeenStijl, dit is nu referendum waardig. Gewoon omdat ik regelmatig vlieg!
Ik gun jou dan wel weer dit ongemak.... gewoon omdat het kan
Maak van 'kiss & ride' maar 'cash & ride'.
Toen ik vorig jaar een vliegreis naar Spanje wilde boeken kon het alleen via Schiphol. Toen ben ik maar met de bus gegaan. Ook super kudt maar nog altijd minder erg dan al die uren vertoeven op die vreselijke transportfabriek Schiphol.
Met de bus? Dan ga ik nog liever niet op vakantie....
Straks nog even de vliegtax er bij en NL is weer compleet.......
REAGEER OOK