Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

3 ""Nederlanders"" gepakt om aanslag Zaventem

Zaventem, 22 maart 2016

Twee jaar na de islamitische bomaanslagen in Brussel, heeft de politie drie mensen opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de moordaanslagen die op 22 maart 2016 aan 34 mensen het leven kostten.

Interim-MinJus Ard van der Steur zei destijds dat het dreigingniveau in Nederland niet verhoogd hoefde te worden, maar dik twee jaar nadat de Man met het Witte Hoedje zijn bomkoffers liet afgaan in de vertrekhal van Luchthaven Zaventem en metrohalte Maalbeek nabij EU-HQ, zijn drie "Nederlanders" opgepakt omdat hun DNA is gevonden op wapens uit een IS-safehouse waar de politie kort na de aanslagen een inval deed. In de woning werden destijds "vijf Kalasjnikovs, handvuurwapens, 30 kilo explosieven, ontstekers, valse paspoorten, mobiele telefoons  en jihadistische geschriften" gevonden. De aanhoudingen betreffen "een 26-jarige man uit Groningen en een 30-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. De derde verdachte is een 53-jarige man die gedetineerd is in Zaanstad. Een vierde, 22-jarige verdachte is niet aangehouden. Hij is gedetineerd in Sassenheim vanwege een geweldsmisdrijf en zal door de politie worden verhoord." De rest van het OM-persbericht leest als een grote jihadistische legpuzzel van netwerken en contacten in Nederland, Frankrijk en België. Maar dat zal onze vooringenomenheid wel zijn, want er is natuurlijk geen enkele reden om aan te nemen dat er een heilige hooibrand sluimert onder onze Schengen-samenleving.

Reaguursels

Inloggen

Ben benieuwd watcde voornamen van die "Nederlanders" zijn

SaintA | 19-06-18 | 23:58

Klotenederlanders ook altijd...

NiekNaam | 19-06-18 | 18:34

Zelfde soort Nederlanders als die gasten die in Praag die ober invalide hebben gekopschopt? En als die Nederlanders die nu meedoen op het WK?
Het enige geluk dat we als Nederland in Nederland hebben is dat het voor dit soort gasten vaak de echt erge ongein in het buitenland uithalen. Nederland is een prima safe space om een beetje te oefenen en voor te bereiden.

Rommelende Onderbuik | 19-06-18 | 18:14

Europa en haar open grenzen wederom bepaald geen zegen. Die Kalashnikovs kwamen uit Slowakije.

www.wsj.com/articles/slovakia-shop-be...

Zijn heel simpel online besteld bij een webwinkel daar en door de postbode keurig hier in NL bezorgd.

Deze webwinkel verkocht gedeactiveerde pistolen en geweren maar zodanig gedeactiveerd dat ze ook makkelijk weer te activeren waren door een handige jongen met huis, tuin en keuken gereedschappen. Uiteraard bestaat deze webwinkel nog gewoon.

Neemt niet weg dat dezelfde firma in 2016 ook opdook in een Italiaans onderzoek tegen wapenhandel door de maffia. De maffia verkocht deze wapens weer aan Noord Afrikaanse terreurgroepen.

Croisantneuf | 19-06-18 | 17:55

Correct. Je kunt wapens zelfs in delen online overal bestellen waar je wilt, en eenmaal thuis compleet en doe-het-zelf-pakket. Zo ontwijk je enige douane en / of vraagtekens van postbedrijven.

Klutskwijt | 19-06-18 | 20:59

NL was toen en is nog steeds een safe-haven waar terroristen ongemoeid kunnen reizen en veilig kunnen onderduiken. Daarom gebeuren aanslagen nooit hier, maar wel in België, Frankrijk, Duitsland en Engeland etc. zoek het zelf maar na, bij al die aanslagen is er altijd een NL connectie geweest. Naïef land met open grenzen.

sluwesjaak | 19-06-18 | 17:19

Gedeelde belangen. Terroristische organisaties gebruiken de Nederlandse faciliteiten voor vervoer en verkoop van drugs, wapens en seks slaven. De opbrengst hiervan telt weer mee in het BNP van Nederland wat mooiere cijfers oplevert ( het draait in NL om cijfers nietwaar?). Een aanslag zou de wederzijdse belangen alleen maar schaden want Nederland zou onder druk van de media ( en de schone schijn) flinke controles moeten uitvoeren in de Havens waar bijna niet gecontroleerd wordt en dit zou de goederenstroom hinderen. Slecht voor IS en Nederland.

ronin1962 | 19-06-18 | 18:29

Dit zijn geen jihadisten. Dit zijn voor Nederland handelspartners die geen strobreed in de weg gelegd mag worden.

ronin1962 | 19-06-18 | 17:15

"Jij bent welkom, welkom in mijn land. Jij bent welkom, niet zomaar hier gestrand."
Totdat ook Nederland brand....

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:31

Ik vind het geen Nederlanders.
Zijzelf vinden zich geen Nederlanders.
De enigen die dit tegen beter weten in Nederlanders noemen, zijn linkse "jullie horen er ook bij " -drammers.
Hou daar eens mee op alsjeblieft. Daar zit werkelijk niemand op te wachten.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:13

Iemand die illegaal hier is heeft niet de Nederlandse nationaliteit.
Als het mensen zijn met een dubbel paspoort mag dat best worden genoemd als turks-nederlands of marokaans-nederlands. Daar hoeven we niet krampachtig over te gaan doen want daar KIEZEN deze mensen zelf voor.

boerk | 19-06-18 | 17:33

Noem het dan een Marokkaan, die op het stadhuis een Nederlands paspoort van een linkse ... heeft gekregen. Dat vind ik de lading beter dekken.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 20:23

In Nederland zijn nog een hoop niet geactiveerde jihadisten, die eufemistisch met "gematigde mohammedanen" worden aangeduid.....

Ze volgen allemaal hetzelfde strijd/handboek !

Mazoeza | 19-06-18 | 16:09

Radicale moslims, gematigde moslims.
Het is hetzelfde als een intercity en een stoptrein met hetzelfde eindstation

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:13

Zal het toch maar weer eens zeggen; DNA laten afstaan door ELKE verdachte van een misdrijf is een PRIMA idee. En in die 21.000 zaken waarin nog geen DNA is afgenomen zitten w.s. ook nog wel een paar kansenparels die we ter verantwoording kunnen roepen.

MagIkAlWeer | 19-06-18 | 15:55

Het probleem met jihadisten is dat je het dna achteraf van de muur kunt schrapen.
Dat werkt dus niet preventief.
Er zijn geen beschaafde wetten die dat tuig tegenhoudt.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:25

De enigen die echt profiteren van de open grenzen zijn criminelen en terroristen. Zij handelen geheel in de Europese gedachte. Verhofstadt, Juncker en Timmerfrans: is dit wat je wilt?

Road to serfdom | 19-06-18 | 15:45

Opvallend dat dit soort religieuze kansenparels bijna altijd een strafblad van hier tot Tokio hebben. Helaas zitten ze meestal niet in de bak waar ze geen rottigheid uit hadden kunnen halen.

Wekkertje | 19-06-18 | 15:15

Wat moet een moslim doen om na een leven vol zonde alsnog in de hemel terecht te komen?
Ongelovigen dood maken.
En aangezien 80 procent van dat tuig een strafblad heeft, staat ons nog heel wat te wachten.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:31

Bij de Volkskrant zijn ze nu echt van God los , de mafketels : " 3 Nederlanders...." in de vette kop . Heb gelukkig geen abonnement en weet weer voor een hele tijd genoeg .

daytripper | 19-06-18 | 15:03

Om met DENK te spreken: 'wen er maar aan'. Zo zie je maar weer wat een verrassende vernieuwingen de omvolkingsoperatie voor Nederland in petto heeft, want vroeger had je nooit dat soort gezellige en exotische uitwassen van AK47's, semtex en wat-niet-al. En we weten allemaal dat diverser = beter, dus dit gaat helemaal goed. Guy zal tevreden zijn.

Overigens stel ik wel voor om dit sort knullen voortaan subsidie te geven voor hun wapenaankopen. 't Is toch een gewoonte die meekomt uit 't land van herkomst, en ik vind dat we dat gewoon moeten faciliteren. Bovendien: als ze hun wapens _zelf_ moeten betalen (weet je wel hoe duur dat is!) worden ze gedwongen om te stelen. En dat moesten we niet willen met z'n allen. * GroenLinks bellen doet met ideetje. *

Wat wel weer aardig is, is dat voormalig MinJus vdSteur jarenlang in de lokale politiek zat in Teylingen. 't Kasteeltje staat in Warmond. Da's gemeente Teylingen. Ook Teylingen: Sassenheim. Maar dit geheel terzijde.

FustViking | 19-06-18 | 14:45

Gelukkig staat het crapuul op de rol bij de inlichtingendiensten. Alles onder controle dus, Pibasso zal weer heerlijk slapen.

pibasso | 19-06-18 | 14:32

Fijn. Nu mogen deze mensen een taakstrafje uitvoeren, en daarna krijgen ze een tweede kans om ongestoord hun plannen uit te voeren. Wat een gaaf land.

obominotie | 19-06-18 | 14:29

Oei maar ik hoor van domlinks dat hier enkel mensen met goeie intenties wonen die leren lief te hebben in de moskee. Dat is, tot ze geactiveerd worden dan?

Repetitive Beats | 19-06-18 | 14:24

Als je heel hard, door de boxen van het luchtalarm, een geit hoort mekkeren dan kan je beter binnen blijven.

Patje2011 | 19-06-18 | 14:26

Lekker dan, in Sassenheim zit je nooit langer dan 2 jaar, tenzij deze hierna direct doorgaat naar een grotemensen gevangenis.

michael8161 | 19-06-18 | 14:22

Dat de Belgen niet boos worden dat wij Nederlanders een dikke vinger in de pap hadden bij die aanslag.

Patje2011 | 19-06-18 | 14:21

Sowieso, als er in Belgie shit is, vooral met drugs, zijn het vaak nep NL-ers, of de NL ers in nette pakken die in villa's wonen (Miermet en co). Kunnen beter in NL blijven, daar is intussen niets meer te vergallen.

Wienerschnitzel mit | 19-06-18 | 14:24

Ah je begint het te snappen...

Lt-Kol Kilgore | 20-06-18 | 07:06

Dna bewijs waarschijnlijk snel doorgeprikt door advocaat iets in de trant van deel een geit zonder spijt

_Nick_ | 19-06-18 | 14:18

Generatie na generatie, blijkt nu, dat de moeszlims zich in NL meer afkeren vd. Nlse "samenleving" (weinig samen aan, maar ok). Om ze "erbij" te houden, zijn we nu al begaan met ze op het WK bla bla bla. Simpelweg om ze het te idee te geven, dat ze "Nederlander" zijn, houd toch op, dit word nooit meer wat.

Wienerschnitzel mit | 19-06-18 | 14:09

Enige juiste conclusie, nu nog een bijltjesdag svp voor 30 jaar slappe linkse deugschrijvers/media, oh wacht, die zitten dan op dat extreemrechtse boerenland in mooie huisjes goedkoop te vreten van de mensen die het altijd al goed zagen.

hagelkruis | 19-06-18 | 14:25

De maatschappij kan beter vroeg dan laat de conclusie trekken dat links verraad en islamitische barbarij, hand in hand, gecollaboreerd en geperverteerd, hier niets te zoeken hebben.

kempenaer | 19-06-18 | 14:33

Vlot gedaan hoor, dat DNA onderzoek..

Wijze uit het Oosten | 19-06-18 | 14:07

Pakken ze weer helemaal verkeerd aan. Die eigenaar van dat appartement in Argenteuil, Réda Kriket, zit die nog vast? Dan moet je een bericht de wereld insturen dat hij gepraat heeft. Dan ruimt dat spul mekaar op.
Gewoonlijk zijn ze niet zo loslippig met info, dit is eigenlijk wel een beetje vreemd.

hotnot | 19-06-18 | 14:05

Interessant gedachte. Ik zeg: het uitproberen waard.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 14:11

Ik veroordeel heel het Nederlandse volk dat zij zich niet duidelijk uitspreken tegen deze Nederlandse terroristen, hun geloof en idealen.

Patje2011 | 19-06-18 | 14:02

Ik ook.

kempenaer | 19-06-18 | 14:31

Dit zeer ernstige islamitisch terroristische probleem in combinatie met een islamitische demografische expansie binnen onze grenzen, mevrouw en mijnheer Blank werken zich namelijk de tyfus en hebben nauwelijks tijd om kinderen te krijgen en groot te brengen itt mevrou en mijnheer Mohammed, terend op een uitkering en zich voortplantend tegen de klippen op, wordt volledig insufficiënt en inadequaat aangepakt door de gevestigde kliek.
Een groot deel van het volk mist echter het noodzakelijke urgentiegevoel wegens door links veroorzaakte hersenspoeling in onderwijs en via de msm.
Dat staat een oplossing in de weg, namelijk de afzetting, vervolging, berechting en bestraffing van de leden van de gevestigde kliek wegens hoogverraad en hun vervanging door patriotten met gezond verstand en het hart op de goede plek.
Laat dat maar eens goed bezinken en zegt het voort.

kempenaer | 19-06-18 | 14:02

Goed dat de popo er zo snel bij is. Net na de tweejarensabatical die zo gebruikelijk is bij terroristische netwerkorganisaties en dus is recidive in ieder geval onmogelijk...
.
De hysterie kan stoppen hoor. Niets aan de hand.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:59

Voetbal: marcheerpoeder tegen matchapoeder

ristretto | 19-06-18 | 13:56

word weer gelijk over de wapenwetten in de EU en verder gepraat ,net alsof wetgeving bij dit soort criminelen er toe doet ,en met wat blauwdrukken ging de ETa ook al lustig bezig met cad cam machines in de bergen ,maakten ze zelf illegaal. met metaal 3 d printers is helemaal het hek van de dam ,dus aandacht moet naar groepen die fout doen gaan. en niet een papieren wet erbij

pedro300 | 19-06-18 | 13:56

Met die discussie over wapenwetten trekt deugend links het in de breedte, immers dit hadden ook witte mannen kunnen zijn.

Acidbrain | 19-06-18 | 14:00

Jan , Gerrit en Klaas ?

blauwe zander | 19-06-18 | 13:54

Dat zijn niet mijn Nederlanders vriend!

ristretto | 19-06-18 | 13:54

Verwarde mannen. Een paar goede gesprekssessies met een psycholoog en ze zijn weer helemaal het mannetje.

(En uiteindelijk komt dit gedrag alleen maar voort uit de "afwijzende houding van de Nederlandse samenleving". Wanneer beginnen we nou eindelijk eens een beetje "inclusiever" te worden?)

Dr_Johnson | 19-06-18 | 13:54

Zolang 'gekwetst zijn' een reden is voor de beschuldiging dat je discrimineert of een racist bent, worden wij -vooral door deugmensen- steeds verder in de hoek van 'exclusiviteit' gejaagd.
Het is niet anders; de huidige situatie vraagt om gedrag waarbij je dit soort risico's beter kunt vermijden.

Wering | 19-06-18 | 14:34

Goed gezegd, onze Schengen samenleving. Een samenleving die knipt en buigt, en van ja en amen!

lanexx | 19-06-18 | 13:54

Kunnen natuurlijk ook medewerkers van de nederlandse importeur van kalasnikovs zijn.

Sunir | 19-06-18 | 13:50

Hey, blijken die aangehouden losers nou toch weer de islam aan te hangen? Wat toevallig allemaal zeg!

benjeallanggek | 19-06-18 | 13:49

Ben benieuwd wanneer dit nieuws op Joop staat. Als het er überhaupt al geplaatst wordt.......

michelpen | 19-06-18 | 13:46

Nee, heel Joop staat vol met nieuws over zielige kindjes die van Trump (en de wet) niet bij hun ouders in het gevang mogen zitten. En dat terwijl die ouders gewoon gedwongen worden om illigaal de grens over te stekehh... uhh, wacht.

benjeallanggek | 19-06-18 | 13:52

dit zijn slechte nederlanders

geen_kwijl | 19-06-18 | 13:46

De aanduiding “Nederlanders” straalt toch wel wat negatief af op de Hollanders die hier nog wonen. Buitenlanders zouden zomaar kunnen denken dat Hollanders vermomde, klompendragende en spruitjesetende Sargentiniërs zijn. Weet Trump het verschil wel? Ik vraag dat omdat de Nederlandse regering en hun gezanten in Brussel het verschil tussen Hollanders en Nederlanders altijd uit alle macht proberen te verdoezelen.

Nivelleermarionet | 19-06-18 | 13:45

Voorlopig zijn ze opgepakt! Kijk, goed gedaan!!!

ikdenkwat | 19-06-18 | 13:44

Het kan maar hoeft niet. Kunnen ook "gewone" criminelen zijn die wapens hebben geleverd of andere zaken.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 13:44

[x] vergoeilijkt

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:56

Ah, de beurt is weer aan B_L om te gaan lopen trollen hier?

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 14:10

Linksch wegkijken lefty.

WayneGretzky*99* | 19-06-18 | 19:30
-weggejorist-
Braboblanke | 19-06-18 | 13:44

tweede hands Nederlanders...

Kanarie_Geil | 19-06-18 | 13:41

Schengen had direct beeindigd moeten worden nadat de situatie in europa van vrede naar oorlog met extremisme switchte.

Alleycat | 19-06-18 | 13:39

Als de Joego-islamitische oorlog je de ogen al niet opende als Europeaan, dan moet je je achter de oren krabben.

kempenaer | 19-06-18 | 14:27

NEE derlanders

AntonJensen | 19-06-18 | 13:39

Zo'n hooibergbrand valt meestal wel mee, deze zijn veel erger www.youtube.com/watch?v=0KS-pfbRlUQ Die bevatten meestal trouwens minder spelden dan moslimwijken ISsympathisanten.

Hetkanverkeren | 19-06-18 | 13:34

Niet mijn soort Nederlanders.

WillemWordtWakker | 19-06-18 | 13:32

Die Groningse krant heeft het over een Stadjer. Is dat dialect voor stadsgenoot of zo? Lekker inclusief en deugend dan!

LoesjeP | 19-06-18 | 13:31

Ik las het ook al. Stuitend. Mee huilen met de wolven.

Lochos | 19-06-18 | 13:45

Een Stadjer is iemand waarschijnlijk uit de Oosterpark-wijk. Prima lui verder, tattoos, plat Gronings accent.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 13:45

In de provincie worden inwoners van de stad Groningen aangeduid als stadjers, als je ergens in de provincie de vraag krijg waar je vandaan komt. Dan kan je als inwoner van de stad antwoorden met oet stad, dan weet men genoeg.

queenfanmichel | 19-06-18 | 13:52
▼ 4 antwoorden verborgen

als een politicus door een woud loopt en iets zegt, en geen enkele burger hoort hem, heeft hij dan nog steeds ongelijk ?

etwaboy | 19-06-18 | 13:31

En maar lachen over 020-Gaza of 010-Zuid. Potverdriedubbeltjes en godmiljaar! Deze idioten woonden of verbleven in Groningen, Zaanstad en Sassenheim (of all places). Dus als reaguurders buiten Amsterdam en Rotterdam weer een grote mond hebben kijk eerst maar eens naar uw eigen straatje met aangeharkte voortuintjes, schijnt dus een kweekvijver te zijn voor terroristen.
Cynisme/sarcasme mode off. Ghehehe.

Basil Fawlty | 19-06-18 | 13:29

Het metastaseert inderdaad alle kanten uit, maar verbaast jou dat werkelijk?

kempenaer | 19-06-18 | 14:24

Bij ons in de wijk kun je precies zien waar de islam woont aan de gelige ongemaaide grasveldjes. Die dorheid zal wel aan thuis doen denken.

Wekkertje | 19-06-18 | 15:19

Krijg je dat niet van in de tuin pissen? Wc's zijn namelijk zooo 20e eeuw en Mo deed het tenslotte ook buiten zijn tent.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 15:23

Bijna goed Mark. Een Klavertje Jesse is de uitdrukking tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:38

Al dat soort berichten: wat een gelul, ik zie in NL alleen maar chagrijnige smoelen en opgefoktheid om mij heen, gelukkig volk hoor, super!

Wienerschnitzel mit | 19-06-18 | 14:12

Mediaberichten beginnend met 'waarom' of 'why' --> nooit geloven.

A.U.EnLeven | 19-06-18 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

toch snel van de popo dat ze maar twee jaar nodig hadden voor een DNA match. Stel je voor, dat ze er echt lang voor nodig zouden hebben gehad. Nee, dit geeft een heel veilig gevoel.

Dit toont ook de noodzaak van de sleepwet aan. en als vervolg daarop een verplichte DNA registratie van alle Nederlanders. Streepjes-Nederlander of niet.

/Ollongren mode off

Glasgow Argus | 19-06-18 | 13:29

Oh, maar dit dossiertje ligt al een tijdje in het torentje, hoor. Het zou echter Wilders in de kaart spelen. Laten we niet vergeten dat er oa bij Bataclan is aangetoond dat terroristisch verkeer via Nederland eerder norm dan uitzondering is.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:53

Ja en laten we ook gelijk een wet maken die wapens verbiedt!
Oh wacht die is er al....

Rest In Privacy | 19-06-18 | 16:34

Hadden die jongens maar videogamen als hobby gekozen...

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:28

Vanavond gaat Morocco weer verliezen, leuk.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:27

Glasgow------- Dat ongelofelijke geslijm en geheul met die lui...... GATVERRRRRRRR

Wienerschnitzel mit | 19-06-18 | 14:13

Die Marokkanen likkertjes roepen kokhalsneigingen op. Bah bah. Laag gedrag.

kempenaer | 19-06-18 | 14:23

Dacht toch echt dat het vandaag was, sorry voor dit nepnieuws.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 14:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed werk van de pliesie dat mag ook wel eens gezegd worden.

Berbaar | 19-06-18 | 13:26

Nederlanders, uhhuh.

lacucaracha | 19-06-18 | 13:25

En ondertussen in Zweden ook weer drie doden door ruzie tussen criminelen, ongetwijfeld geboren en getogen in Zweden.

FrankVeer | 19-06-18 | 13:24

Het houd maar niet op... maar het went wel al een beetje... met nota bene iedere dag wel een stukje over de liefhebbende islam religie.... hopelijk word het niet erger.
[/links modus off]

Paaldanseres | 19-06-18 | 13:30

En in Duitsland weer een 16 jarig meisje vermoord door auslander. En maar vreemd opkijken waarom de publieke opinie in 3 jaar tijd 180 graden om is. Rob Savelberg had vandaag ook weer een anti Trump stukje in de Televaag. Hij vond de kritiek van Trump op Merkel onterecht. De Duitse misdaad cijfers dalen harder als ooit tevoren. Dus geen ausländer probleem. Hij vergeet het massaal negeren van de Duitse overheid van aangiften en vervolging van asielzoekers en hoe er met de vrouwelijke slachtoffers van aanrandingen met oud/nieuw om is gegaan; compleet doodgezwegen.

Trumme | 19-06-18 | 13:39

De vraag moet zijn, hoe komt het dat Zweden, maar ook Nederlanders zo geestelijk zwak zijn geworden dat ze niet eens meer in staat zijn de vijand te herkennen, laat staan buiten houden of bestrijden. Is een groot deel van die kneuzen niet totaal overbodig en volstrekt nutteloze ballast, sterker nog, het grootste deel van het probleem?

kempenaer | 19-06-18 | 14:21

Dit zijn geen Nederlanders maar door vvd, pvda, d66, cda en consorten beschermde voorposten van een religieuze invasie die als doel heeft onze levenswijze de keel af te snijden. Of gewoon onze keel.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:24

Stadjer?

Ries13 | 19-06-18 | 15:02

Zo te lezen zijn het allemaal totaal verwarde oerhollandse jongens...

Paaldanseres | 19-06-18 | 13:23

nou, volgens mij trekken ze de discriminatie-kaart. anders de reliekaart.

newray | 19-06-18 | 13:52

Judith Sargentini zag dat het goed was.

Pelforth | 19-06-18 | 14:57

Zou Judith al besneden zijn?

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 15:21

Is het gek als je nieuws van het OM niet rechtstreeks opent maar googelt en dan opent via de daar aangeboden proxy?

Boris die Sauertopf | 19-06-18 | 13:23

Ja. Beter zoeken op startpage dot com en via VPN.

Overigens, is dat VPN voor 'Premium'-reaguurders al klaar?

OverdaanDerOnderheid | 19-06-18 | 13:59

Uiteraard zoek ik via Startpage en gebruik hun proxy. Echter durf ik dat hier niet meer te benoemen. Word je uitgelachen opdat ze 'Startpage' naar het Nederlands vertalen en denken dat het iets met die kudtsite te maken heeft, nee dus. Ook denken ze vaak dat je alleen met Google kunt zoeken en er maar één browser bestaat namelijk Chrome. Om die simpliciteit lach ik dan meer weer terug.

Boris die Sauertopf | 21-06-18 | 12:25

Wat kan er nu nog mis gaan zou je denken.

newray | 19-06-18 | 13:23

Ik was al gewend geraakt aan het idee, met dank aan Pechtold. Maar nu is het zover, mijn stad, er gaat niets boven Groningen !

Acidbrain | 19-06-18 | 13:21

Groningen is eindelijk volwassen geworden.
*snik*

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:36

de religie van de vrede, vastzitten hoort erbij..... HAHAHAHAHAHA

Rico den Hollander | 19-06-18 | 13:20

De helft zat al vast. Je verwacht het niet.

wapster | 19-06-18 | 13:17

Ach, opgeschoten jongens, we zijn allemaal toch jong geweest.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:16

Kattekwaad inderdaad. Miauw.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:35

Precies, welk jochie heeft in zijn jeugd nou niet geschoten met een (luchtdruk) geweer of gespeeld met (zwaar) vuurwerk. Het is gewoon een fase.

Patje2011 | 19-06-18 | 14:00

Een gedegenereerd brein verlengt die fase tot levenslang.

kempenaer | 19-06-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Blij dat ze die hufters te pakken hebben. Kan trouwens best een autochtone autochtoon bij zitten. Bekeerlingen zijn vaak het fanatiekst.

TonvandenHoogenBats | 19-06-18 | 13:15

Trouw zweren aan een vreemde mogendheid (pislamistan) is toch landverraad?

Winter_is_coming | 19-06-18 | 13:21

Pislam? Zo mogen juist geen druppel alcohol.

TonvandenHoogenBats | 19-06-18 | 14:53

Niets te zien.

GeneralDirector | 19-06-18 | 13:15

Hey! Loop eens door mensen.

GeneralDirector | 19-06-18 | 13:14

Kan zomaar een veenbrand zijn in plaats hooibrand.

william7055 | 19-06-18 | 13:13

"Nederlanders"
Sure!

Ce ca! | 19-06-18 | 13:13

Ik weet niet hoe het andersom werkt:
Een Nederlander die emigreert naar Spanje en (ook) een Spaans paspoort krijgt om vervolgens de ene na de andere ongewenste en/of criminele activiteit uit te voeren, zou de Spaanse pers dan ook luidkeels roepen dat de verdachte c.q. de dader een Spanjaard is?
Of is dit typisch Nederlands? Vanwege dat grote 'wij' gevoel dat we volgens de pers (moeten) hebben met alle nieuwkomers?

Wering | 19-06-18 | 13:12

Precies dat. Het pauzeloze gemanipuleer van het krapuul.

Pedronegro | 19-06-18 | 13:30

In Spanje hebben ze ongeveer 1450 jaar langer ervaring met ISlam dan wij. Moren, Almohads, Almoraviden etc. Het etiket is anders maar de inhoud blijft hetzelfde. Daar is geen plaats meer voor romantisch/naief Berberfetishisme, daar is de realiteit 1,5 millennium langer doorgedrongen dan hier.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:34

Dat ligt aan het ernstige gebrek aan verstand bij ambtenarij, politiek en journalistiek in NL.

kempenaer | 19-06-18 | 14:11

Oei. Bericht ontsnapt aan de afdeling Censuur. Snel bellen met de afdeling Downplayen.

Pedronegro | 19-06-18 | 13:11

Juist !
Kort verwoord wat ik ook dacht.

Wijze uit het Oosten | 19-06-18 | 14:01

In mijn woordenboek staat er achter islam; verwerping.
Vreemd..

schoon-schip-maken | 19-06-18 | 13:11

*topje van ijsberg denkt*

BlowingBubbles | 19-06-18 | 13:09

Het is een wonder dat er in NL niet al een aanslag is geweest. Het is wachten totdat dat wel gebeurt.

WatZalIkErvanZeggen | 19-06-18 | 13:09

Wij hebben geen aanslagen in Nederland. Wij hebben incidenten.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:30

Meerdere aanslagen geweest in NL van islamitisch terroristische origine. Je vraagt je serieus af hoe iemand dat uit zijn toetsenbord getikt krijgt.
Watzalikervanzeggen is vermoedelijk niet eens kwaadwillend, maar wel een mooi voorbeeld van gehersenspoeld door regressief links.
En dat zijn er veel.
Je moet stevig in je schoenen staan en tegen de stroom in durven zwemmen om daar immuun voor te blijven.
Links bespeekd de massa lemmingen die uit persoonlijke onzekerheid gaag bij de kudde willen horen als een uiterst doortrapte volksmenner. Waky waky rise and shine.
Leer eens zelf na te denken godverdomme zou een wijs mens zeggen om je vervolgens een schop onder je hol te verkopen. En ik meen het bloedserieus.

kempenaer | 19-06-18 | 14:16

Edit: bespeelt

kempenaer | 19-06-18 | 14:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoveel samenhorigheid hier. Het doet mij deugd.

TRUMP | 19-06-18 | 13:08

MEGA!

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:26

True story!

Tobi | 19-06-18 | 13:35

Is histerie

Hemmenaar7 | 19-06-18 | 13:08

Het zijn geen Nederlands. Het zijn niet geïntegreerde en geherspenspoelde import lui die al vooraf vatbaar zijn voor terreur en onderdrukking wegens culturele en / of religieuze software en de daarbij behorende opvoedingspolitiek.

Deinstalleren aub.

Westerse samenleving + die software = error.

Kaas de Vies | 19-06-18 | 13:07

Oh je kan alleen je laatste reaguursel aanpassen. Pech voor jou.

Kaas de Vies | 19-06-18 | 13:13

geeft niks, Kaas. Maar op je telefoontje zitten lijkt me niet zo comfortabel. Zeker wanneer je net als jij nog een Nokia 3350 hebt.

Glasgow Argus | 19-06-18 | 13:16

Kaas! Shameless plug: Swiftkey proberen. Dan kan je zonder problemen in vijf talen preëmptief schrijven, die app merkt waar je mee bezig bent.

Sr. Gerard | 19-06-18 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

ook hier staan de cameras weer uit. er is niets aan de hand in dit gaaaaf land

bert.s | 19-06-18 | 13:07

Inderdaad, geen enkele reden. Geen enkele reden om aan te nemen dat 'islam' iets anders betekent dan 'vrede'.

bisbisbis | 19-06-18 | 13:06

nee, "islam" betekent "onderwerping"

Glasgow Argus | 19-06-18 | 13:08

Nee, pas als je je onderwerpt is er vrede.

Road to serfdom | 19-06-18 | 15:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken