Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tamara - Handhaaf dat boerkaverbod!

"Geen soepjurken met kijkgaatjes meer toegestaan binnen overheidsgebouwen, het OV, zorginstellingen en onderwijsinstellingen. Joepie! Alleen: hoe nu verder?" 

Spook!

Je zult maar D66-minister zijn en dan volmondig moeten pleiten voor een boerkaverbod. Je zou terstond bijna medelijden krijgen met La Ollongren. Bíjna. Want deze week was het dan zo ver: na ruim 12 jaar PVV is politiek Den Haag in zowel de Tweede als de Eerste Kamer er eindelijk van doordrongen dat bepaalde vrouwonderdrukkende gebruiken toch echt niet binnen deze samenleving passen. Geen soepjurken met kijkgaatjes meer toegestaan binnen overheidsgebouwen, het OV, zorginstellingen en onderwijsinstellingen. Joepie! Alleen: hoe nu verder?

Zoals we hier op de Geenstijl allemaal heel goed weten heeft Nederland het concept 'gedogen' uitgevonden. Niet in 1 woord te vertalen in welke andere taal ter wereld dan ook. Probeer het ook maar eens uit te leggen aan buitenlandse vrienden of kennissen: "Het mag niet, maar we vinden het toch goed." Dit is ook vast de reden dat Jonkvrouw Kajsa kon pleiten voor deze wet zonder in haar eigen woorden te stikken. Ten eerste hebben we namelijk het gedoogbeleid bij onze vaderlandse blauwe arm der wet. En mochten die het een keer wagen iemand te wijzen op de kàns op een boete, dan roept iemand heel snel RASIESME!! en het verhaal is voorbij voor het goed en wel begon.

Vervolgens hebben we daar het OM voor wanneer een boete daadwerkelijk wordt opgelegd en iemand verweer aantekent. We weten allemaal hoe die luitjes meten met twee maten, dus dat is failsafe nummertje twee. En mocht dit om onverklaarbare redenen allemaal misgaan -je kunt eens een slechte dag hebben natuurlijk- dan hebben we altijd nog ons grote bestand vooringenomen D66-rechters die nog liever hun eigen hand afhakken dan een onherkenbare moslima te beboeten vanwege het dragen van een grote zwarte zak met enkel een gluurluikje. En zéker als ze niet op komt dagen: je mag immers niet bij overheidsgebouwen naar binnen met zo'n ding en afzetten doen ze toch niet. En mocht ze onverhoopt toch komen, dan legt zo'n rechter het gebeuren vast liever langs de Europese lat dan langs de Nederlandse. Ik vraag me dan ook serieus af  of en hoe zo'n al dan niet beperkt boerkaverbod überhaupt wel stand gaat houden. Dat het in Frankrijk lijkt te zijn gelukt biedt geen garantie voor NL.

Want hoe gaan we dat doen op Islamitische scholen? Die vallen immers ook onder het kopje 'onderwijsinstellingen'. Ik weet dat er bij allemaal wel een enkele moeder is die onderdrukt en wel haar kind naar school gaat brengen. In boerka. Wie gaat zo'n mens een boete geven? Wie gaat haar verlinken? School niet. En andere ouders ook niet. Ook Oom Agent gaat daar heus niet in de struiken liggen wachten om een boete uit te delen. Gewoon even flitsen langs een lange rechte weg levert meer boetes op en veel minder gezeik wanneer aan het einde van het jaar de schatkist weer aangevuld dient te worden. Nu mogen ze van mij al die Islamitische scholen subiet sluiten wegens het prediken van een totalitaire politieke ideologie en dan nog liever gisteren dan vandaag, maar ik vrees dat dat nog wel even duurt voor we zo ver zijn. Nog een jaartje of 12 extra misschien?

Zo zie je maar weer dat het heus wel zin heeft om op een partij te stemmen waarvan je weet dat die nooit vrijwillig toegelaten zal worden tot de regering. Hoe groter zo'n partij als in dit geval de PVV wordt, hoe harder andere partijen hun best moeten doen om qua beleid een beetje op te schuiven om bij de verkiezingen niet al te veel stemmen te verliezen. En dan krijg je dus zo'n gedeeltelijk boerkaverbod. Veel vragen waar we de uitkomst op af moeten wachten, maar desalniettemin mijn welgemeende felicitaties aan Geert & co. One down, many more to go.

Reaguursels

Inloggen

Net in Londen aangekomen en alweer drie keer zo'n middeleeuwse diep achterlijke verschijning moeten aanschouwen.

TheBigKirth | 18-06-18 | 12:27

Great sign; zichtbaar én dwingend in de publieke ruimte.............!
Een eerstejaars kunstacademie lesje over semantiek, functie, vormgeving en maatschappelijke relevantie.
Juist, een onvoldoende want niet hoe je denkt maar wát je denkt telt.
Summer is a bummer.
Ty.

Hensmunter69 | 18-06-18 | 11:21

Wellicht ware het beter de bron van al die perversiteiten zoals burka's en overige verstop-hobbezakken te verbieden: de islam.
Want een vijandige, archaïsche, subversieve en vrijheids-ondermijnende ideologie die zich vermomt als 'religie'.

Peter Emile | 18-06-18 | 10:02

Binnenkort: demonstratieve binnenkomst van een eskader beboer- en beniqaabte doodsvogels in het gemeentehuis van een grote stad. En er was - voorspelbaar- niemand, maar dan ook echt he-le-maal niemand, die ingreep en ze het pand uit donderde. En geheel toevallig en zonder enige bijbedoeling was er ook nog eens NOS-camera bij, voor het geval dat iemand van die gemeente wél de neiging zou koesteren om doortastend op te treden. Geweld tegen moslims, jeweettoch. Wát een stelletje laffe kruideniers hebben wij toch als ‘ bestuurders’ .

bisbisbis | 18-06-18 | 01:59

Een verbod op gezichtbedekkende kleding moet gehandhaafd worden. Dat gaat echter pas werken op het moment dat dit verschijnsel zich massaal in dit land voordoet. Een boerka is duidelijk, maar wat doe je met de landgenootjes die hun gezicht (waarschijnlijk vanwege puistjes) verbergen in de capuchon en figuren die hun gezicht grotendeels bedekken met een sjaal etc. ? De rechters vormen waarschijnlijk de zwakste schakel, omdat deze maar al te vaak de politieagent(e) niet ondersteund.

Mannes | 18-06-18 | 00:47

Onzin natuurlijk in de meeste landen wordt vanalles gedoogd. Alleen hebben ze daar geen woord voor nodig, spreekt namelijk vanzelf. Ik ken geen ander land (oke, oke, Duitsland is een uitzondering) waar regeltjes zo spastisch worden uitgevoerd als 0031.

lieverdeauddanreaud | 18-06-18 | 00:37

Wat staat er in het schild van het Koninkrijk der Nederlanden, juist j'mantiendrai.
Ik zal handhaven. Wat een lachertje. Dit doen we sinds de jaren '70 al niet meer. Vanaf 2000, wordt er alleen nog gehandhaafd als het de brave burger aangaat. Er wordt gedoogd en niet gehandhaafd als het gaat om criminelen, verkrachters, doodrijders, seriemoordenaars. mensen van allochtone afkomst en al het rapaille onder de naam, links activisme. Dit is Nederland anno 2018. Mag ik even heel hard lachen.

De Evangelist | 18-06-18 | 00:24 | 1

Het koningshuis zal zichzelf handhaven, niet het land.
En hardhandig optreden tegen juist de brave burger begon bij mijn weten al in de jaren 80. Wel zo makkelijk toch?

Eric Newby | 18-06-18 | 00:45

Plaatje ziet er wat fotosoep uit, maar kudo's voor de simpele aanpassing.

Is dit nog nieuws? | 18-06-18 | 00:07

Je postte eerder iets over gebruik van niqaabs bij aanslagen.
Kan je een voorbeeld hier delen?

LuckyGirl | 18-06-18 | 00:11

EnNouJijWeer | 18-06-18 | 00:21 |:
Dank. Handig om een discussie mee op te leven.

LuckyGirl | 18-06-18 | 00:25

De kern van het probleem ligt dieper.
Ondanks dat de burka een kudtding is, heb ik persoonlijk van die vrouwen geen last. Op een penetrante lichaamsgeur na dan.
De islam in het geheel moet eens goed bekeken worden.
We moeten hier eens stoppen tijdelijke/nood oplossingen terwijl de échte problemen veel groter zijn.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ruimedenker | 17-06-18 | 23:17 | 1

Wie zich een klein beetje heeft verdiept in de islam weet dat de burqa een onderdeel van de meest extremistische islam is. Laat je dit nu toe dan marcheert over 10 jaar de Taliban door de Nederlandse straten.

Gulliver | 17-06-18 | 23:30

Nutteloze symboolpolitiek. Ben het er wel mee eens maar het schiet niets op. Beter gaan we bijstandsgerechtigden aan het werk zetten. Niet werken is geen vreten. Dan los je wat op.

De Koreaanse Slet | 17-06-18 | 22:55 | 6

Tuurlijk bijstandsgerechtigden pesten en miljarden sluizen naar de Shell, zo kennen we het goed volk van de vvd weer.

lingo star | 17-06-18 | 23:35

@Ongeblustekalk | 17-06-18 | 23:10
Zou niet eens een broodrooster van je kopen; Laat staan een condoom. Met sommige mensen doe je geen zaken.

Standvastig | 18-06-18 | 01:06

Wahhahah een ambtenaar die iemand aan het werk wil zetten... hilarisch slet.

WayneGretzky*99* | 18-06-18 | 06:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer is dit bekend gemaakt?
Sneu wel zo na die vluchtelingen nacht of whatever ze uitzonden op tv.

Lionfromzion | 17-06-18 | 22:21 | 1

Ja, dat was slim gedaan. In de nacht. Zelfde nonsense verhaal als met het referendum kunnen ze dan gebruiken. De 'stille meerderheid' was aan het slapen, dus niet janken om kijkcijfers. Ik zou dan stellen dat wegens gebrek aan belangstelling niemand opbleef. Alleen dat is het met progressieve muppets; altijd maar schermen en er omheen draaien. Verdraaien en verbuigen. Cognitieve dissonantie veel?

Standvastig | 17-06-18 | 23:05

En dan mogen we blij zijn dat ze alleen een mes voorhanden had.
Onder een boerka passen wel 5 bomgordels, een wat professionelere terreurcel kan heel veel meer slachtoffers maken dankzij die lijkkleding.

Dandruff | 17-06-18 | 22:09

*Ze zou zich niet verdacht hebben gedragen, tot ze plots een breekmes bovenhaalde. "

Alsof je het verschil ziet onder zo'n ding voor t zelfde geld is t een methhead met een shotgun.

Beetje het punt.. Westerse meiden dragen een zonnebril als ze zich wat onzeker voelen dat lijkt me een goede compromis.

Je maakt me ook niet wijs dat ze niet modder vet worden onder zo'n ding kun je taart eten.

Lionfromzion | 17-06-18 | 22:29

Ben ik de enige die vind dat de stukjes van Tamara niet om door te komen zijn? Het mist de specifieke schrijfstijl van GeenStijl en daarnaast is de inhoud van matig niveau. Aan de stukjes van Spartacus tippen hoeft niet maar maak het dan nog wel enigszins grappig zoals de stukjes van Prit.

Piet Politiek | 17-06-18 | 22:04 | 3

Ik zeg: solliciteer!
Piet de politiek verslaggever van GS.

Ruimedenker | 17-06-18 | 23:19

@Piet
Helemaal eens. Ik heb nog steeds geen stijl kunnen ontdekken in die bakvissenstukjes. Maar dat is vast de bedoeling.

medusa324 | 17-06-18 | 23:21

@Piet: Ik voel ook geen enkele behoefte om ze te lezen. Typische eindeloos gewauwel van een praatzieke vrouw.

Gulliver | 18-06-18 | 00:12

Ik moet gelijk aan dat filmpje denken toen Jan Roos met een bivakmuts in Amsterdam ging lopen. Werd toen wel gelijk gearresteerd. Mocht later wel verder lopen. Heeft iemand een een linkje?

Mart6037 | 17-06-18 | 21:59 | 1

Volgens mij staat nergens in de koran dat vrouwen hun hele lichaam moeten bedekken.

LuckyGirl | 17-06-18 | 21:58 | 6

@Alleycat De ware islam? Zoveel interpretaties, zoveel stromingen, zoveel mensen die elkaar naar het leven staan?

knutsel_ | 17-06-18 | 22:21

Alleycat | 17-06-18 | 22:19,

Mijn interpretatie is uiteindelijk volstrekt irrelevant.

Relevant is hoe moslims in de praktijk met dat korancitaat omgaan.
En dan blijkt mijn gelijk; relatief veel seksueel geweld in onze Westerse samenlevingen is afkomstig van moslims. En niet alleen hier, in vrijwel alle islamitische landen is seksueel geweld tegen religieuze minderheden de norm. Het is zelfs zo dat moslims in Pakistan niet-moslims (maar ook "ketterse" ahmadiya-moslims) verbieden een kopvod te dragen; om duidelijk te maken dat zij als niet-moslims "verkrachtbaar" zijn.
In Pakistan en India spreekt men wel van de "love jihad", en het waren de Britse hindoes en sikhs die als eersten in de jaren '90 (!!!) al waarschuwden tegen "grooming" door moslimbendes in GB.

Alle gel*l over koran-interpretaties zijn volstrekt irrelevant in het licht van de realiteit om ons heen. Het zijn niet islamcritici als Wilders die hebben bedacht dat de koran aanzet tot geweld tegen niet-moslims. Het is omdat 99% van de islamitische (geestelijk) leiders stelselmatig aanzet tot islamitisch geweld dat er zoveel islamitisch geweld in de wereld is. En het is vanwege de dagelijkse reeksen islamitisch geweld dat islamcritici kritiek hebben op islamitisch geweld; en op de islamitische bronnen van dat islamitisch geweld.

Dandruff | 17-06-18 | 23:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit nu 3 dagen voetbal te kijken. Nog geen fatsoenlijk potje gezien. Spelen die vieze criminele kudt Zwitsers ook nog gelijk. Ik ben er klaar mee.

beau van rtl | 17-06-18 | 21:57 | 2

Ik heb ook al veel gezien en best genoten.
De nederlaag van marok, de winst van de Kroaten, het verlies van Duitsland... Het zijn allemaal nog 'eerste wedstrijden'. Het mooiste moet nog komen.

Petrus Poortwachter | 17-06-18 | 22:05

Daarom kijk ik niet.

Ruimedenker | 17-06-18 | 23:23

Weet iemand toevallig wat gedogen in het latijn is?
Kunnen we onze lijfspreuk Je Maintiendrai eindelijk eens aan de moderne tijd aanpassen...

Petrus Poortwachter | 17-06-18 | 21:53 | 6

haha. Bijna wel.

beau van rtl | 17-06-18 | 22:15

Permittere denk ik

Gravin v Kippenbouth | 17-06-18 | 22:20

Vraag het aan Baudet.

Gulliver | 18-06-18 | 00:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Kortom symboolpolitiek. Ondertussen kan de haat-ideologie lekker doorwoekeren. Voordat de politiek weer toe is aan maatregelen, zijn we weer twintig jaar verder.

Wim Venijn | 17-06-18 | 21:48 | 1

Helemaal mee eens. Islam partijen in opkomst. Gedreven door godsdienst gekheid.

franck7020 | 17-06-18 | 21:58

Scheids heeft bankrekening in Zwitserland. Zullen ze wel wat op storten.

beau van rtl | 17-06-18 | 21:34 | 1

Als dat geen strafschop was, en die videoscheids, laat ook alles gaan.

sprietatoom | 17-06-18 | 21:37

Dus als je bbq-t voor een moskee ben je sneu maar een vuilniszakverbod is ok? Zonder die bbq was er nooit een burka discussie.

Promedio | 17-06-18 | 21:30 | 1

Sorry " grote zwarte zak met enkel een gluurluikje." Ipv vuilniszak. Eigenlijk even sneu. Ofwel gewoon duidelijk als je iets wilt zeggen.

Promedio | 17-06-18 | 21:32

Misschienho.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 21:28

Paulien yo. De bekende beweging.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 21:26

Over vooruitziende blik gesproken. Een stukje duidelijke taal van Brigitte Gabriel uit 2006! over de islamisering van zoals zij het toen al noemde "Eurabia" tijdens de presentatie van haar boek "Because they hate". youtu.be/MnZTad_6KjA?t=2762

"September 27,, 2006 - Brigitte Gabriel talked about her book, Because They Hate: A Survivor of Islamic Terror Warns America, published by St. Martin’s Press. She argued that the U.S. is facing total destruction at the hands of Muslims. The author, a Christian survivor of the civil war between Lebanese Christians and Muslims in the 1970s, described her own experiences to support both the profiling of Muslims and the ban of what she calls “hate education” in Islamic institutions. After her presentation she responded to audience members' questions."

ccr316 | 17-06-18 | 21:23 | 3

Maak je over de Amerikaanse bevolking maar geen zorgen die zijn uitstekend bewapend.

Gulliver | 18-06-18 | 00:16

Weer zo'n halfzachte polderbeslissing. Er komt een verbod maar dan weer niet overal. Doe het goed, verbied het overal of anders niet.

BozePaarseMan | 17-06-18 | 21:17

laat iedereen zich aankleden zoals hij wil - uiteindelijk is vrijlaten het beste argument. kleding verbieden? dat is toch achterlijk. GS is toch libertair!

Hallo-hallo | 17-06-18 | 21:11 | 5

@beau van rtl inderdaad niks met kleding, meer met vuilnis.

miknic | 17-06-18 | 21:18

Ja of om in te kamperen.

beau van rtl | 17-06-18 | 21:19

Ja ik ga met een onderhelm muts ook wel een bivakmuts genoemd de 2de kamer binnenlopen omdat ik er zin an heb.

Trumme | 17-06-18 | 21:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Maken die kudtzwitsers gelijk. Duidelijk duwen in de rug. Zo zijn ze he, die zwervers. bah

beau van rtl | 17-06-18 | 21:09

Zowel bij constatering van een misdrijf als een overtreding is een burgerarrest mogelijk. Even het doekje beethouden (dan krijgt tutje thuis al met de pantoffel) en de politie bellen. Als de politie niet komt, dan mag je het tutje tot in lengte van dagen vasthouden. Ze zal het onderscheid niet snel merken, want ze zit de hele dag toch al opgehokt.

Frau Merkel | 17-06-18 | 21:08 | 2

Ik moet het afraden, de regels rondom burgerarrest (met name het staande houden) zijn bewust vaag gehouden en streng tegelijk.

LuckyGirl | 17-06-18 | 21:46

@LuckyGirl | 17-06-18 | 21:46
Net zoals wat een BOA nou wel of niet mag. Ik kan niet bij zijn akte van beëdiging komen. Die kan mij van alles wijsmaken. Oftewel heel erg vaag. Wat een politie agent mag weten we wel. Zijn allemaal van die sneaky dingen. En het is bewust gedaan, ja.

Standvastig | 17-06-18 | 22:51

"Geen soepjurken met kijkgaatjes meer toegestaan binnen overheidsgebouwen, het OV, zorginstellingen en onderwijsinstellingen. Joepie! Alleen: hoe nu verder?"

Zoals ik gisteren in die andere draad over de boerka al zei: dit is een halfslachtig, beetje lafhartig besluit. Je moet boerka's totaal uitbannen uit de publieke ruimte; behalve die genoemde instellingen, ook en vooral op straat. Denemarken gaat dat aanstaande augustus doen. Als Denemarken het kan, waarom wij dan niet?

Iedereen is in Nederland vrij om zich te kleden zoals hij/zij wil, maar daar hoort niet bij dat je de vrijheid hebt om als een gemaskerde struikrover over straat te gaan, omdat je dat van je bijgeloof "moet". Geloven doe je maar achter je voordeur en in het clubhuis. Daarbuiten doen we normaal en neutraal. Kun je daar niet mee leven, dan wordt het hoog tijd om op te pleuren naar een islamitische heilstaat waar eea gewaardeerd wordt.

Dr_Johnson | 17-06-18 | 21:06 | 3

Beetje tegenstrijdig hoor....

Promedio | 17-06-18 | 21:36

Wat vind je tegenstrijdig?

Dr_Johnson | 17-06-18 | 21:50

Je offert dus voor een ieder een vrijheid op om op straat gekleed te gaan zoals je wilt. Want je denkt toch niet dat er in de wet komt staan dat het alleen geldt voor soepjurken met kijkspleetje

Buerman | 17-06-18 | 23:15

Ook tijd voor een kopvoddentax, wat een vervuiling van het straatbeeld.

sprietatoom | 17-06-18 | 20:54

Absurd verbod, vrijheid van kleding gaat op voor iedereen, of voor niemand. Alle religieuze uitingen in kleding verbieden, prima, maar de domste partij van Nederland en zijn aanhangers half tevreden houden (waar de sukkels het blijkbaar dit stukje proza het zelfs als overwinning zien) met een halfslachtig verbod op gezichtsbedekkende kleding en helmen is gewoon zielige non-politiek en lost geen klote op voor niemand. OK, Tamara is blij.

Mather | 17-06-18 | 20:48 | 9

Dandruff | 17-06-18 | 21:21 |:
Een prima discussiestopper, alles is gezegd.
+1.

LuckyGirl | 17-06-18 | 21:41

".... geen probleem zijn als ik volgende week de hele week met een bivakmuts rond ga lopen."

Nou, de hele week lijkt me overdreven, maar ik heb in dit soort discussies vroeger er al vaker voor gepleit dat iedereen - althans iedereen in de grote steden die een gerede kans loopt boerka's op straat tegen te komen - eigenlijk standaard een bivakmuts bij zich moet dragen. Nadert er dan zo'n gemaskerde struikrover, dan draai je je snel om, zet je bivakmuts op, en kuiert de boerka op die wijze tegemoet. Als zij hun gezicht verbergen, hebben ze ook geen recht jouw gezicht te zien. Je presenteert ze een koekje van eigen deeg, een boerka van eigen snit, als het ware. Is de boerka gepasseerd, dan kun je je bivakmuts weer afdoen.

Ik heb vaak gedacht: als veel mensen daar nou een gewoonte van maken, is het waarschijnlijk snel afgelopen met die boerka's. En zo niet, dan laat je die dozen toch goed merken hoe wij er over denken.

Dr_Johnson | 17-06-18 | 21:47

Filmpje toch wel eens gezien op t Malieveld? Bivakmuts op 2a3 stillen duiken er op..

Als het gelijk een bivak wordt gehandhaafd is t zo gefikst.

Eerlijk is het niet.. om fair te zijn de pastafari is het ook gelukt om als religie erkend te worden toch?

Ff een profeet langs sturen die bivak buiten dragen enz verplicht stelt.

Allemaal mutsje op en beetje klagen over discriminatie bij de eerste paar aanhoudingen.

Misschien spelen ze fair na een volle week alle mannen zo'n ding op.

Als er genoeg mannen zijn dan..

Lionfromzion | 17-06-18 | 22:16
▼ 6 antwoorden verborgen

14470411, groene pixel zit exact naast arrow down, heel apart.

Mark_D_NL | 17-06-18 | 20:47

Boer Kaas. Da's toch hartstikke Nederlands?

witZebrazwart | 17-06-18 | 20:45

Het is onbegrijpelijk dat hier überhaupt nog over gedebatteerd moet worden. Ons land, onze regels. Kiezen of delen.

MickeyGouda | 17-06-18 | 20:38 | 1

Zeggen zij ook. Iesj nu oens land. Oens land, oense Sharia. Kiezen of vierendelen.

Knisperende_Tissue | 17-06-18 | 20:40

Ollengron kon dit zo gemakkelijk uitspreken omdat dit pure schijn is.
De werkelijke impact is nul, niets, nada...

Wijze uit het Oosten | 17-06-18 | 20:36

Schreef al een langdradiger versie in die andere draad hierover, maar samengevat: een kinderhand is gauw gevuld. Je wordt blijgemaakt met een dooie mus door pure symboolpolitiek die NIETS gaat veranderen aan het onderliggende probleem, dat alleen maar doorgroeit zolang de kraan aan de grens open staat en de aanwas van radicale en achtergestelde, ongewenst gedrag vertonende groepen harder groeit dan de gematigde, gewenst gedragende mensen. En verder kan het me persoonlijk niets schelen hoe men zich kleedt, zolang men die gewoontes of hun ideologie niet aan een ander probeert op te leggen. Doen ze dat wel, heb je al handvaten genoeg om die figuren bij de lappen te pakken en op te sluiten.

Wol | 17-06-18 | 20:36

Ook zo'n onvertaalbare Nederlandse uitdrukking. Als 4 lichtgetintiers een eenzame blonde student het ziekenhuis kopschoppen, dan moet je als gezagdragers "het gesprek met de 4 jongemannen aangaan"

BASinnic | 17-06-18 | 20:36

Linkse uitleg nummer 1: hoofddoeken en boerka's zijn een "mode verschijnsel". Totdat er teveel verhalen komen over vrouwen die in elkaar geslagen worden of zuur in hun gezicht gespoten krijgen als ze hun verplichte kledij niet dragen.
Linkse uitleg nummer 2: hoofddoeken en boerka's zijn "onderdrukking". Totdat je beelden uit Irak en Syrie ziet waar peletons vrouwen marcheren met een enorm machinegeweer op hun rug.
Uiteindelijk komt zo de echte reden van de hoofddoek en boerka naar boven: vrouwen dragen een hoofddoek of boerka omdat ze net zo fanatiek islamitisch zijn als de haatbaarden. En dus potentieel levensgevaarlijk.

petersteenkamp | 17-06-18 | 20:29 | 1

Linkse uitleg nummer 3: hoofddoek is vrije keuze en dus juist een symbool van feminisme. Totdat je ze wijst op de dagelijkse strijd die vrouwen in Iran voeren om dat symbool van vrijheid niet meer verplicht te hoeven dragen.

Braboblanke | 18-06-18 | 09:25

Die rechtsmidden van Brazilië is net mijn exvriendin met coke op.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:27 | 3

Lekker ding wel.

ristretto | 17-06-18 | 20:29

Je gaat het nu wel goed schrijven, want je vond het zelf toch ook wel een beetje raar of niet?

beau van rtl | 17-06-18 | 20:33

Ja, ik ken haar wel.

HoerieHarry | 17-06-18 | 20:46

Dit topic gaat over burka’s. Als Couthino een burka had gedragen had ie hem nooit zo kunnen raken. Reden genoeg om ze te verbieden.

ristretto | 17-06-18 | 20:23

"Zoals we hier op de Geenstijl allemaal heel goed weten heeft Nederland het concept 'gedogen' uitgevonden. Niet in 1 woord te vertalen in welke andere taal ter wereld dan ook." Niet waar: "to condone". Of Engels moet geen taal zijn :3 Verder aardig episteltje. Note to self: nu terug naar de vaatwasser!!!1!

Geil Kippetje | 17-06-18 | 20:22 | 4

@ Robin Hood | 17-06-18 | 21:02 "Condone" betekent echt veel meer dan hetgeen u stelt. Enfin, het verveelt mij om dit hier uit te leggen. U kent google?

Geil Kippetje | 17-06-18 | 21:36

to tolerate, to accord, to admit, to countenance, to permit.

AlexMM50 | 17-06-18 | 21:59

To look the other way. Nuff said....

SDI | 18-06-18 | 03:39
▼ 1 antwoord verborgen

Dit verbod is er dankzij de PVV uiteindelijk gekomen.

Zonder de PVV heeft de politieke elite vrij spel............ met de PVV kunnen ze niet zomaar hun gang gaan.

De PVV, die o.a. vecht tegen de islamisering van de samenleving, heeft dus een belangrijke waakhond functie.

Kaskensj | 17-06-18 | 20:22 | 4

En die grote mensen, daar kan je blind op vertrouwen.

EEnzame SchizofrEEN | 17-06-18 | 20:54

Berbaar: de grote mensen lukt het ook niet helemaal om er een perfect land van te maken. Wellicht ook een maatje te klein en een ego te groot ?

Promedio | 17-06-18 | 21:40

@Berbaar | 17-06-18 | 20:43 |
U haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Het zijn de "grote mensen" die de puinhoop hebben veroorzaakt.

Gravin v Kippenbouth | 17-06-18 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dit zijn momenten. Schitterende curve. Meesterlijk gedaan.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:20

Couthino, wat een wereldgoal!

ristretto | 17-06-18 | 20:20

Hup! Zwitsers!

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:18

Beau is ook supporter van Braadsilië. Want hij was daar een keer voor de arme mensen. Voor een loterij.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:15 | 4

Nee jij hebt progressieve kijkcijfers, homolul.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:29

Jij moet dat programma hoe heurt het overnemen van Jurt Kulder, Beuh. Leuk. Van Binsbergen kut.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:32

Surrie Beu. Ik bedoel Keukceufers. In dat bekakte taaltje van je.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Een buitenlands woord voor gedogen?, Perestroika komt mij direct in hoofd

speedyy | 17-06-18 | 20:15

Goed neergepent! Dank GS.

horsteknots | 17-06-18 | 20:14

Marcello. Nee maar. Marcello. Will. I an. De Bewegingen.

Maar nee. Half. Raakt de bal.

Het is niks. En tot niks zal het worden.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:12 | 9

Radler..... Misschien dat GS er een poll over kan doen, maar wat mij betreft is dat toch een beetje een hipster drankje.

BlowingBubbles | 17-06-18 | 20:22

BlowingBubbles | 17-06-18 | 20:20 |
Gatverdamme kruidenthee. Moge Allah je straffen

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:23

@LS: ik erken Allah niet. Je kunt beter. Bovendien wordt je er lekker rustig van, zo zou ik na een kopje kruidenthee nooit iemand uitschelden voor homolul ofzo.

BlowingBubbles | 17-06-18 | 20:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Die links achter van Brazilie doet me denken aan Alwin Leysner.

BlowingBubbles | 17-06-18 | 20:11

Neymar. Daar gaat -ie. Maar poep amme laarsie.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:09

Op z'n Nederlands! Gedogen schrappen uit de van Dale en alles is opgelost.

redthehaghue | 17-06-18 | 20:08

Prachtige Bewegingen van een Braadsieliaan. Ze worden groot met die bal.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 20:07 | 2

En een flinke dosis dope.

WayneGretzky*99* | 17-06-18 | 20:23

Braadsieliaan. Meesterlijk, hoe bedenk je het. Goed gevonden hoor.

beau van rtl | 17-06-18 | 20:29

Je hoeft hier niet meteen de politie te alarmeren. Gewoon met de smartphone foto's / filpjes maken van het strafbare feit en naar de politie sturen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-06-18 | 20:05 | 6

Een burka fotograferen , lekker duidelijk

Verweg | 17-06-18 | 20:32

Geinig bedacht EOV. Maar eh, hoe weet je wie er in zit? Lijkt me juridisch vrij lastig.

knutsel_ | 17-06-18 | 20:33

De boerkadraagster zal het niet aangenaam vinden wanneer ze onder de loep wordt genomen en te kijk wordt gezet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-06-18 | 22:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo, nu eerst even die kudt Zwitsers met een nulletje of 10 van het veld trappen.

beau van rtl | 17-06-18 | 20:00

Alles met een boerka aan is drugsdealer , lekker anoniem.

newray | 17-06-18 | 19:57

Goed zo Tamara. Ga zo door!

Gravin v Kippenbouth | 17-06-18 | 19:57

Ach wat lief, een PVV-stemster die oprecht blij is met dit fotocadeautje. 12 jaar voor de Vrijheid, er is in die tijd veeel bereikt...

JTKDM | 17-06-18 | 19:56

Storm in een glas, steen in een plas, een boerka dragen blijft zoals het hier was.

FreeVogelaar | 17-06-18 | 19:54

Geloven en dat uiten doe je maar lekker thuis of in je favoriete gebedshuis.
Ik loop ook niet met een vergiet op m'n hoofd.
En maak elke school een openbare school.
Heb 14 jaar christelijk onderwijs gehad. Het christelijke aspect was minimaal en overbodig.
Nergens goed voor. Werden wij kindertjes alleen maar door in hokjes gepropt.
Nee, alle kinders bij elkaar. Kruisjes, keppeltjes en hoofddoekjes thuis laten.

RickyLaRue | 17-06-18 | 19:46 | 4

Wat Muxje zegt.

BlowingBubbles | 17-06-18 | 20:17

Mooi, Muxje.

LuckyGirl | 17-06-18 | 21:30

@Muxje | 17-06-18 | 19:54
Verbieden... Ja, dat werkt momenteel zo geweldig. Men kan verbieden wat men wil maar als er niet gehandhaafd wordt en rechters gaan dubbele maatstaven gebruiken dan heeft het verbieden dus niks opgeleverd. Sterker nog, het werkt tegen je.

Standvastig | 17-06-18 | 22:59
▼ 1 antwoord verborgen

Citizen's arrest !!
En antifa door de ME kapot laten slaan nu

Hemmenaar7 | 17-06-18 | 19:41

Ik snap niks van dit verhaal.
Zal wel door het bier komen.

HoerieHarry | 17-06-18 | 19:41 | 8

Samenvatting voor HH:
PVV = OK.

RickyLaRue | 17-06-18 | 20:08

@ berber: heeft niks te maken of je alcohol drinkt of niet aangezien je te dom bent om te schijten.

WayneGretzky*99* | 17-06-18 | 20:26

Crusher | 17-06-18 | 20:06
Hier heb ik wat aan.
Dit had ikzelf in 3 zinnen duidelijk kunnen maken zonder dit hele verhaal.
Hoeveel bier? Valt wel mee.

HoerieHarry | 17-06-18 | 20:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan de boerka niet vervangen worden door een zwarte plastic vuilniszak, maar dan wel graag met een stevig aangetrokken bandje om de nek ?

oter | 17-06-18 | 19:40

Pappen en nathouden met je boerka verbod.
Er is maar één ding afdoende tegen moslim ellende en dat is een totaal verbod op de gehele islam in AL zijn facetten.

Plorkface | 17-06-18 | 19:40 | 3

En dat gaat nooit gebeuren, gelukkig.

Berbaar | 17-06-18 | 19:43

t,is wel wat extreem.
ik ben zelf meer voor de afschaffing van de kinderbijslag
om te beginnen....

ko uit groningen | 18-06-18 | 02:05

@Berbaar
Ik denk toch dat veel moslims en ex-moslims dat niet met je eens zijn.

Braboblanke | 18-06-18 | 09:30

I'll have a. H. Koud bier. And an atoombom please. Thank you.

LibertasSimplex | 17-06-18 | 19:39

Te veel eer voor NL dat ze gedogen hebben uitgevonden. Van andere Europese landen weet ik het niet, maar in Oostenrijk zijn er diverse wetten, waarvoor geldt behalve als ....... . De bekendste daarvan is het verplichte gebruik van winterbanden tussen 1 November en 15 april, behalve als er geen winterse omstandigheden heersen.

bergsbeklimmer | 17-06-18 | 19:35

Das nu het sterke van dat oer-Hollands... woorden als gedogen, niet te vertalen... wat hadden we nog meer? oh ja, apartheid, ook zo een...

lovekila | 17-06-18 | 19:28 | 13

How about a tolerate policy?

Fapfap | 17-06-18 | 23:17

Het Noors heeft anders een letterlijke vertaling voor gezelligheid en wel: 'koselig' spreek uit als 'koeselie'. Betekent letterlijk: gezelligheid

SnartBlirdetRagnarok | 18-06-18 | 11:28

Klein voorbeeldje ter aanvulling. 'wat een gezelligheid' wordt 'så koselig'. En door!

SnartBlirdetRagnarok | 18-06-18 | 11:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Hoi Tamara, zonder bijbedoelingen, maar doe je misschien ook aan late night radio? Zo ja, hoe werkt die camera op mijn laptop precies?

Hetkanverkeren | 17-06-18 | 19:26 | 3

Ik ben dan wel Tamara niet maar die camera doet het prima. * zit bij Kasperski*

kwark001 | 17-06-18 | 19:28

Je cam doet het, ik zie je prima zitten, beetje te makkelijk wachtwoord heb je dan ook

Hemmenaar7 | 17-06-18 | 19:43

@kwark001
Het is Kaspersky.

Gravin v Kippenbouth | 17-06-18 | 19:56

Kijk das een hete boerkamiep
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/dochter-19-filip-dewinter-in-bikini-en-nikab-op-vb-affiche~a5859341/

Hallalieheliaal | 17-06-18 | 19:23

Kan ik die krengen eindelijk weigeren wanneer ze m'n bus instappen!
Men is bij het maken van die wet alleen ff vergeten dat het ook levensgevaarlijk is een auto te besturen met zo'n ding op. Heb dat al eens via onze bedrijfsinstructeur aan de verkeersschout gevraagd. In de Nederlandse wegenverkeerswet is dit verbod niet opgenomen,omdat dat simpelweg nooit nodig is geweest. Er rijdt trouwens ook dagelijks zo'n misbaksel rond met een uiteraard goed gevulde larvenkar in een aanpalende wijk. Let nergens op,net als die kudten in de auto in o.a. O'vervecht,Zuilen,Hoograven en Oog in Al. Wanneer je op dezelfde weg rijdt,blijf uit de buurt ,want het kan de strepen op de weg niet zien,perifere zicht is uiteraard geblokkeerd. Lekker over de weg zwalken,beetje gokken waar je bent, die kazen zoeken het maar uit met hun verkeersregels. Gun ze van harte de vinkentering.

LoesjeP | 17-06-18 | 19:22

De conclusie ontbreekt in uw verhaal en die is, het Burka verbod is er om het volk te laten geloven dat ergens iets aan gedaan wordt, en het is een preventieve maatregel doordat een Burka verbod minder irritatie bij het volk opwekt. De politiek lacht het volk uit en houdt het volk voor de gek, onderling lachen ze om het feit dat het volk zich hier nu weer druk om maakt wat andere verstoringen voorkomt, plan succesvol afgerond. Op naar het volgende onderwerp om het volk bezig te houden.

CarloCarpacio | 17-06-18 | 19:20 | 1

Ze lopen eerder met een kopvod bij de Politie, voor ze een proces verbaal gaan schrijven tegen een booslim, nah volgens mij meer een natte scheet in een netje dit boekaverbod.

Hallalieheliaal | 17-06-18 | 19:25

Het grootste probleem wordt nog dat, wanneer iemand toch beboet wordt met boerka in een overheidsgebouw en in de rechtbank verschijnt, hij/zij/x makkelijk kan zeggen: dat was ik niet. In een "line-up" of foto boek zullen ze er dan ook niet uitkomen. Dat wordt dus vrijspraak.
Tenzij de boerka een verplichte nummerplaat aan voor en achterkant krijgt en het nummer op haar/zijn/het voorhoofd getatoeerd krijgt. Dan is het probleem weer kleiner.

echtpaul | 17-06-18 | 19:17 | 3

Ben ik voor. Wel de nummerplaten vastschroeven toch?

kwark001 | 17-06-18 | 19:25

Weet je wie ook graag nummers op mensen tatoeerden?

BlowingBubbles | 17-06-18 | 19:32

kwark001
Doe maar popnagelen.

Yperiet | 17-06-18 | 19:39
-weggejorist-
berg545 | 17-06-18 | 20:24

Een gedeeltelijk boerkaverbod is in ieder geval een stap in de goede richting. Een meerderheid in beide kamers is iig overtuigd van het onderdrukke de karakter van de boerka. Aangezien de boerka een Islamitisch dingetje is, erkennen ze (wellicht onbewust) dat de Islam vrouwonvriendelijk is. Het heeft gvd lang geduurd, maar het eerste babystapje is gezet. Nu nog doorpakken.

Hem | 17-06-18 | 19:13 | 1

geld het alleen dan voor het dragen van een boerka... dan wordt het lastig aanpakken... maar ook andere gezichts- bedekkende dingen bivak muts, helm, en anti Fa maskers, dan is het lastig om de boerka dragers steeds te ontzien, daar zal het volk niet blij mee zijn dan... discriminatie......

Rene046 | 17-06-18 | 20:40

12 jaar wachten voor een fopwet. Komt namelijk zelden tot nooit voor dat er een burka voorbij wandelt in het stadhuis. En waar het gebeurt, wordt het nog minimaal 12 jaar gedoogd. En over 12 jaar is Denk de grootste in alle grote steden dus gehandhaafd wordt er zeker niet meer
.
PVV stemmen? Een smaldeel zal het blijven doen maar het leidt enkel tot een totale versnippering waardoor we zelfs ChristenUnie oeverloos het beleid zien bepalen.
.
Het is en blijft wachten op een charismatisch intellectueel op rechts. Met een one-issue Greet en een humorloze leider van de Renaissance-vloot komen we er niet.

de Voorzittert | 17-06-18 | 19:13 | 2

Stadhuis valt wel mee, maar bij de sociale dienst komen er anders genoeg om bepaalde steden.

Oepsie1234 | 17-06-18 | 19:20

Ja een lekker veilig laaghangend fruit symptoombestrijding wetje.

Harry Turtle | 17-06-18 | 19:53

De boerka hoort bij het 'nieuwe' Europa. Het is het goed recht van deze vrouwen om dit kledingsartikel te dragen.

BambergBintje | 17-06-18 | 19:09 | 4

Niet wanneer het een plicht is.

Kondor | 17-06-18 | 19:33

Opa mocht zijn Hugo Boss ook niet meer overal dragen

Hemmenaar7 | 17-06-18 | 19:48

Hee een verdwaalde Libero-trol. Dacht dat die er al mee gestopt waren.

knutsel_ | 17-06-18 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

12 jaar, zolang hebben we niet meer.....

BlowingBubbles | 17-06-18 | 19:01 | 4

Waar zou iedereen zijn? in 13 minuten alleen wij twee op GeenStijl... zou het Belgische Mediahuis ons afgesloten hebben ofzo..

BambergBintje | 17-06-18 | 19:13

Feestvieren dat de Duitsers na hun grote bek dat wij niet mee mogen spelen zelf verloren hebben van de Duitsers?

Robin Hood | 17-06-18 | 19:14

@BB, ja het duurde even. Het was ook best een lange tekst ;-) Overigens leverde dat me wel een zeldzame FIPO op, nogwel op Vaderdag *gelukstraantje wegpinkt*

BlowingBubbles | 17-06-18 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken