Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alexander Pechtold (D66) ontloopt vervolging voor 'minder minder Russen' uitspraak

Goed nieuws voor de Vrijheid van Meningsuiting!

Alexander Pechtold, de verantwoordelijke politicus die altijd zo goed over de gevolgen van zijn uitspraak nadenkt in tegenstelling tot gevaarlijke politici zoals alle politici die Alexander Pechtold stom vindt, wordt niet vervolgd voor zijn uitspraak dat hij de eerste Rus nog moet tegenkomen die zijn fouten rechtzet. "Volgens het OM is de uitlating in strafrechtelijke zin niet beledigend. Als de uitspraak wel beledigend zou zijn, dan neemt naar het oordeel van het OM de context van het maatschappelijk debat het beledigende karakter weg. Tot slot is het OM van oordeel dat de uitlating van Pechtold niet 'onnodig grievend' is." De context van het maatschappelijk debat. Want ja. Iedereen debatteert de hele dag maar in de rondte over de betrouwbaarheid van de Russen. Joe Openbaar Ministerie. Weten jullie welke uitspraak ook gedaan is in de context van het maatschappelijk debat. En dan een echt maatschappelijk debat, dat echt ergens over gaat en niet een of andere debiele uitspraak om een liegende coalitiegenoot te verdedigen. Juist ja. Dus wij vragen aan jullie. Willen jullie, in deze stad, en in Nederland, meer of minder politici die worden vervolgd vanwege hun uitspraken? Dan gaan we dat regelen.

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk is dit wel goed. Of het resultaat nu wel of niet vervolgen was, linksom of rechtsom is dit ook goed voor het Wilders-proces. Als Pechtold wel vervolgd zou worden, hebben we in elk geval een soort van genoegdoening en het is dan ook een geval 'gelijke monniken, gelijke kappen'. Als Pechtold niet vervolgd wordt, zullen ze veeeeel beter moeten gaan motiveren waarom Wilders wel vervolgd wordt. Daarbij vind ik eigenlijk ook dat Pechtold niet vervolgd zou moeten worden. Het is niet zo kies om dat als politicus te zeggen en je schaadt het imago van Nederland ermee, maar strafbaar vind ik van een andere orde.

Braboblanke | 05-04-18 | 11:28

Freiherr Alexander von Pech zu Told zou de Neurenberger Processen niet hebben overleefd. Maar daar zaten dan ook geen D66-rechters.

De Vrijlansier | 04-04-18 | 23:00 | 1

Wat mij betreft hoeft er geen Godwin gemaakt te worden om aan te tonen dat onze Nederlandse variant van justitie een politiek showproces heeft gehouden tegen Greet.

O2Neutraal | 05-04-18 | 10:17

Wie het nog begrijpt:

'Het Openbaar Ministerie is niet bevoegd om zo'n zaak te beoordelen als het om een politicus gaat. De procureur-generaal zal na zijn onderzoek de minister van Justitie informeren. Uiteindelijk neemt de regering of de Tweede Kamer een besluit over vervolging.'
nos.nl/artikel/2225824-procureur-gene...

D.Ormin | 04-04-18 | 22:17

"Ok mensen: willen we meer of minder OM?"
Roept u maar...

De waard zijn gast | 04-04-18 | 22:05

Deze uitspraak van het OM geeft de staat van onze rechtstaat aan.

von Amsberg | 04-04-18 | 20:12

Hoop dat ie als taakstrafje straks stemmen moet tellen voor het komende referendum!

bananabanana | 04-04-18 | 19:56

Ik moet de eerste X66-er nog tegenkomen die analytisch, realistisch en helder kan denken.
-
Vond "eerlijk" zo voor de hand liggen.
-
Wel logisch dat nu de context wordt gewikt en gewogen, zodanig dat onze blinde vrouwe justitia kan oordelen.
-
Dus omdat Zijlstra een foutje had gemaakt oftewel dingen heeft verzonnen en aangedikt, maar wel mans genoeg om het toe te geven. Gaat Pechthold even alle Russen als oneerlijk bestempelen, want dat past in de context.
Kan iemand dit uitleggen?

bananabanana | 04-04-18 | 19:50 | 1

Pechtold staat aan de goede kant van het hek, net zoals Samsom destijds, dus dan is het okay.

TeeJee | 04-04-18 | 21:22

Goed om te weten dat je eigenlijk mag zeggen zolang de toevoeging "nog moet tegenkomen" er maar bij staat. Ik moet de eerste koning zonder geslachtsziekte nog tegenkomen. Ik moet de eerste Marokkaan die niet crimineel is nog tegenkomen. Ik moet de eerste politicus die zijn stagiaire niet dagelijkse een veeg geeft nog tegenkomen Heerlijk dit, wat een vrijheid !

Ruikbaard | 04-04-18 | 19:32

Walgelijk om dit te lezen de Nederlandse wet in pro forma, Bah gadverdamme wat een vriendjes politiek, hier gaan toch wel heel wat Nederlanders van kotsen bah.
En inderdaad, als hier het woord Marokkaan was geschreven inplaats van "Rus" dan had Nederland te klein geweest.

Havenwerker | 04-04-18 | 19:31

Er is vast iemand die in gewone mensentaal het verschil tussen de uitspraken van Penthouse en Wilders uit kan leggen toch? Want dat mis ik een beetje. Het is dit antwoord, terwijl als je nu wilt dat mensen het begrijpen je juist ook gelijk het verschil moet kunnen uitleggen.

Europees_Aanbesteed | 04-04-18 | 18:46

Prachtig,
deze samenloop van omstandigheden.
Hoe de ene macho-uitspraak van 'n politicus (Pechtold) de andere macho-uitspraak van 'n andere politicus (Wilders) 'helpt'.
Het is natuurlijk niet serieus te nemen.
Want al die politici roepen maar wat hen op dat moment goed lijkt te bekken.
En je haalt jezelf naar beneden zodra je selectief de ene partij (Wilders) wilt vervolgen, en de andere niet.
Terwijl voor vervolging hoogstaande principes worden opgetuigd als vrijheid van meningsuiting en wel of niet haat zaaien / rassen beledigen.
De inconsequente vervolgingslogica gaat 't OM nog opbreken.
Hopelijk besluit het Hof dat Wilders 'gewoon' op eigen argumenten mag zeggen wat die zei met 'minder, minder, minder'.
En dat politici gewoon een verlengde immuniteit toekomt, door ook buiten het parlement zonder gevaar voor vervolging, te mogen zeggen wat zij voor 'n maatschappelijke discussie hun bijdrage daaraan vinden.
(dat wordt van links tot rechts overigens al lang bepleit in 't parlement)
Dan hoeft 't Hof, en 't OM zich niet meer bezig te houden met de kinderlogica vanaf 't speelpleintje, 'maar juf, hij doet 't ook, dus alleen maar mij straffen; 'da's nie eerlijk hoor'.
Maar ja, 'politiek Den Haag' is nogal rancuneus; ze willen Wilders knijpen, 'waar 't maar kan'. En dan komt men tot dit soort kinderachtige verwikkelingen. Wij Nederlanders, worden omringd door idioten, en geleid door zeer slechte leiders, die uit ons politieke drab wegens gebrek aan gewicht, naar boven komen drijven. We leven in 'n politiek stinkend moeras.

Der Paulie | 04-04-18 | 18:36

Als het OM geen groepsbelediging in Pechtold's uitspraak over Russen ziet dan ontmaskert het OM zich als een zeer partijdig vehikel. Voor mij heeft justitie vandaag een andere betekenis gekregen, het maakt tegenwoordig uit wie beledigt en het maakt uit aan wie de belediging gericht is. Dat vermoeden hadden we natuurlijk al heel lang, maar het is nog nooit zo opzichtig door het OM geëtaleerd.

jochum1980 | 04-04-18 | 18:23 | 1

+1, dit moeten we niet willen, we zitten veel te dicht bij politieke showprocessen zoals er zijn in China, Rusland en noem een bananen-republiek naar keuze.

O2Neutraal | 04-04-18 | 18:32

uh beledigen van een bevriend staatshoofd (Poetin de Rus) mag dan wel,.. oh wacht Poetin is de vijand.. dan mag alles!

fikkieblijf! | 04-04-18 | 18:12 | 1

Die Duitse komiek werd door Merkel uitgeleverd aan Erdogan voor belediging, goeie.
Dus als we één lijn trekken in Europa, gaat Alexander uitgeleverd worden aan Poetin?

bananabanana | 04-04-18 | 19:54

nu is voor het Nederlands volk het OM al synoniem met het stelselmatig ombuigen van krom naar recht. Ik geloof niet dat velen in dit land nog uberhaupt geloven in deze Justitie en de rechtspraak.. ik moet het 1e slachtoffer nog tegen komen die zonder enige hobbel het recht aan zijn kant zag..

fikkieblijf! | 04-04-18 | 18:09 | 1

Slachtoffers moet je hard aanpakken, want als er geen slachtoffers waren was er ook geen criminaliteit. ....... toch?

hatschjoe | 04-04-18 | 21:45

Die arme Russen..... Minder loyaal aan Nederland dan de gemiddelde Marokkaanse meid. Maar toch.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 17:47 | 1

Hahahaha, die is grappig!

Tipped Relic | 04-04-18 | 23:07

In de context van het maatschappelijke debat over de hoogte van uitkeringen mag ik dus zeggen dat ik de eerste pool die niet met zijn aanvragen fraudeert nog moet tegenkomen

deministerpresident | 04-04-18 | 17:33

In de context van het maatschappelijke debat over verzuim op het werk mag ik dus zeggen dat ik de eerste antiliaan die op tijd op zijn werk komt nog moet tegenkomen

deministerpresident | 04-04-18 | 17:30

In de context vannhet maatschappelijke debat over zwerfvuil mag ik dus zeggen dat ik de eerste Marokkaan die zijn troep in de prullenbak gooit in plaats van op straat nog moet tegenkomen

deministerpresident | 04-04-18 | 17:29

Op 22 februari 1966 stelde SGP-parlementariër ir. C.N. van Dis Kamervragen (aan de ministers van justitie en van cultuur, recreatie en maatschappelijk werk) over deze uitlatingen en drong aan op vervolging op grond van artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht. De ministers antwoordden dat het Amsterdamse parket inderdaad vervolging zou instellen. (Wikipedia lemma Gerard Reve) Voor weerlegging in deze heksenjacht lees zowel de pleidooien van Gerard als de essays van Karel van het Reve, in een beschaafd land mag je alles beschaafd zeggen Politiek mag nooit getoetst worden op correctheid.

AlexanderVissers | 04-04-18 | 17:06 | 1

Dank voor deze bijdrage.

O2Neutraal | 04-04-18 | 18:32

Een (D66)rechter die moet oordelen over Pechthold klinkt als:"Wij van wc-eend....."

Shadow1100 | 04-04-18 | 17:04

Wisten van te voren met die d66 rechters

jack_gouda | 04-04-18 | 17:02 | 1

Mja... OM en rechters zijn goed fout geweest. Wilders die overdrijft nogal eens. Een Fatwa uitspreken is heel iets anders dan het geouwehoer van Wilders.

Príncipe | 05-04-18 | 07:11

Mensen met de Russische nationaliteit mag je wel generaliseren maar mensen met de Marrokaanse nationaliteit blijkbaar niet. Ik ben het even kwijt

boterhamtevredenheid | 04-04-18 | 16:40 | 1

Mensen uit Oost Europa mag je uit je dort of stad weren maar Marokkanen niet ... merk je wat

Wilders Spamaccount | 04-04-18 | 17:33

Het is toch raar in dit land dat je niet mag zeggen dat ik de eerste Marokkaan nog moet tegenkomen die je kan vertrouwen en dat je wel mag zeggen dat je de eerste rus nog moet tegenkomen die je kan vertrouwen. Het OM staat duidelijk onder invloed van de linkse politiek en er is dus in Nederland geen trias politica. Het OM is daarmee bijna net zo onbetrouwbaar als een Marokkaan!

BluRay | 04-04-18 | 16:39 | 1

Zegt alles over de nep democratie van Rutte in Nederland! Corrupt tot op het bot!
Hoe lang pikken wij het nog? Je mag niet generaliseren! Dus,... ik wil niet minder Marokkanen, maar veel minder moslims ! Liefst helemaal geen ! En ook geen corrupte rechters en politici!

Lexus01 | 04-04-18 | 19:01

Willen jullie meer of minder appartementen? Dan gaan we dat regelen!

Is dit nog nieuws? | 04-04-18 | 16:21

Ik hoop, dat 30.000 russische migranten hier net zo over denken:
OM, Blagodaryu vas.

En wat is dan de journalistieke fictie hier achter?
Als het geen belediging is, is het blijkbaar een feit?
Sommige leaks beweren , dat alle boze tweets over Wilders eigenlijk van Russische bots komen en besteld zijn door ene Alexei Hackgold.
Bullybots zet je ook nooit recht, gewoon businessmodel.
Vy ponimayete?

MistaRazista | 04-04-18 | 16:20

Dat men minder criminele Marokkanen wil is net zo goed onderdeel van een maatschappelijk debat als de uitspraak van Pechtold in een tijd dat de verhoudingen met Rusland op scherp staan. Ik zie werkelijk niet in waarom Pechtold de dans zou moeten ontspringen als het OM wel Geertje vervolgt.

Als bonus ook nog haat imams hun gang laten gaan met preken waarin ze oproepen tot geweld. Nee, Wilders die criminaliteit benoemt, das pas erg.

GroetenVanUrk | 04-04-18 | 16:13

De magistrale ‘vrinden van ‘66’ hebben hun mongole vrindje weer eens gered.....
Next. Gratiezz rukflat in ScheefWoningen.
Aangifte gedaan iemand?
Deze pusvlek moet weg...........

pennestront | 04-04-18 | 15:55

Klasse! Justitie! . Wanneer je deze weg kiest voor je eigen mensen. Hoe ga je het dan verkopen aan andere bij vergelijkbare situaties. Moeilijk uit te leggen lijkt mij. Vrijspraak Wilders

foxhunter | 04-04-18 | 15:22 | 1

Had niet anders verwacht van dat corrupte zooitje! Laat niet onverlet dat Wilders gelijk heeft! Door Mocro's en salafisten in enge moskeeën zijn wij niet meer veilig in eigen land! Den Haag is wel in staat Wilders te laten vervolgen door D66 rechters, maar een Imam kunnen ze ( lees willen ) ze niet aanpakken of beter, uit zetten!

Lexus01 | 04-04-18 | 15:47

Als statistisch blijkt dat Marokkanen een hele dikke over vertegenwoordiging hebben als het gaat om criminaliteit, dan is het het volstrekt logisch dat je minder minder minder Marokkanen wilt. Sowieso niet meer lijkt me. Statistisch is echter niet bewezen dat er geen Russen zijn die hun eigen fout herstellen, ook is er geen bewijs van dat Pechtold zelf Russen is tegengekomen die hun fout weigerde te herstellen. Dat maakt de uitspraak van Wilders in de context van het politieke debat en de uitspraak van Pechtold discriminerend. Maar beiden dienen niet vervolgd te worden. Anders dan criminele Marokkanen of Russen, die moet je wel vervolgen. Het OM hoeft zich dus zeker niet te vervelen.

ILF2 | 04-04-18 | 15:10

hoofd, handje, handje boven hoofd en alles is geregeld.
zegt alexander vervolgens: "dank U wel ....(vul zelf maar in)"

isotope 465 | 04-04-18 | 15:05

Dit was in dit schijnheilige land te verwachten.Het is weer duidelijk meten met twee maten.Het hele rechtssysteem is in Nederland corrupt.De grootste roeptoeter wordt weer gespaard.Als het niet de Pvv was geweest was er niet eens aangifte gedaan.

yuri2001 | 04-04-18 | 14:54

Achteraf zal blijken dat dit hele dieptepunt in de geschiedenis van de NL justitie terug te herleiden is naar een groepje renegade D66 ambtenaren diep binnenin de Justitie organisatie.

Ik mag hopen dat de internationale pers komt meekijken naar het politieke proces van Wilders en de zaak eens in het heldere licht van de rede zet.

ChatBot | 04-04-18 | 14:44

Had noo werkelijk iemand gedacht dat schorem schorem vervolgt?

Felipe | 04-04-18 | 14:28

PVV: "er zijn heul veul aangiftes, dus we gaan hoe dan ook tot vervolging over."
D66: "de uitspraak is in strafrechtelijke zin niet beledigend."
Ziedaar de klassenjustitie van de fatsoensgestapo.

His Lordship | 04-04-18 | 14:15 | 2

D666 justitie wat een verrassende uitkomst hahahaha

Jacktheflipper | 04-04-18 | 14:20

Jacktheflipper | 04-04-18 | 14:20 |
Daarom he... heb ik liever Aboutaleb of Asscher als premier dan Pechtold. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens voor een PvdA premier zou zijn. Omg...

Príncipe | 04-04-18 | 14:38

Russen zijn een ras toch?

BozePaarseMan | 04-04-18 | 14:10

Och, met die peggie is het sneller gedaan als met blondie.

McMarx | 04-04-18 | 14:06

In deze context van het rechtzetten van fouten door een Rus mogen we met belangstelling uitkijken naar ene Boris, die altijd prat op zijn Russische afkomst placht te gaan. www.youtube.com/watch?v=OGMhD22yQ1I
Deze Boris beweerde een deskundige van Porton Down te hebben gesproken, die hem ervan verzekerde dat 'de Russen' het gedaan hadden. Enkele dagen geleden echter kwam het hoofd van Porton Down met de officiële verklaring dat ze de bron van het zenuwgas novichok niet konden vaststellen. Het is nu wachten op de officiële rechtzetting van Boris, dat hij een fout gemaakt heeft. Het zou hem sieren, wanneer hij - gezien de verwoestende gevolgen die zijn clownesk gedrag heeft voor de wereldwijde diplomatie - het voorbeeld van zijn collega Halbe gaat volgen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-04-18 | 13:55

Dit OM is niet het OM van iedere Nederlander. Zo blijkt maar. Weer.

henk1948B | 04-04-18 | 13:50

Ik wil mijn eerdere meningen herzien nav Glasgow Argus | 04-04-18 | 11:58

Als Wilders alleen wordt vervolgd wegens 'belediging' en niet wegens 'bedreiging' dan staat de uitspraak van Pechtold wel op gelijke voet met die van Wilders. Immers, beide kunnen als 'beledigend' worden opgevat, waarbij die van Pechtold nog wat beledigender is. De uitspraak van Wilders vraagt alleen om een 'willen' dus een gemoedstoestand. Deze uitspraak gaat dus over degene die de uitspraak doet en dicht geen negatieve kwalificaties toe aan Marokkanen. De uitspraak van Pechtold verbindt veel duidlelijker een negatieve kwalificatie ('eerlijk zijn') met het Russische ras.

Of gaat het OM er nou vanuit dat Russen geen ras zijn?

Hufterst | 04-04-18 | 13:47 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 04-04-18 | 17:41

Kan er geen referendum gehouden worden met de stelling dat alle (potentieel) criminele Marokkanen Nederland uitgezet moeten worden? Weten we gelijk hoe de vlag erbij hangt.
Indien ja, dan heeft Wilders namens het volk gesproken en wordt er afgezien van strafvervolging.
Indien nee, dan rest Wilders niets anders dan er de brui maar aan te geven en aan de waterkant achter een hengel de teloorgang van Nederland gade te slaan. Hij heeft immers zijn best gedaan.

Alco-de-Holist | 04-04-18 | 13:41

Als Pechtold niet wordt vervolgd voor zijn uitspraak over Russen, evenals sjeik Afwas niet voor zijn uitspraak over Aboutaleb, maar Wilders wèl voor zijn minder-minder-minder-uitspraak, dan lijkt me de oorlog door de overheid te zijn verklaard aan het volk.

JackStick | 04-04-18 | 13:22 | 5

+1. Voor de zekerheid.

Muuke | 04-04-18 | 14:04

+1

Ramses Sappie | 04-04-18 | 21:04

Een driepoot is ook zowat, nietwaar?

Ramses Sappie | 04-04-18 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan natuurlijk ook best dat Pechtold nog nooit een Rus tegengekomen is die zijn fouten heeft rechtgezet, misschien omdat de Russen die hij tot dusver tegenkwam tot dusver geen fouten maakten (dan hoeft het natuurlijk ook niet). Is toch wel wat anders dan "Willen jullie meer of minder? Minder? Dan gaan we dat regelen".

Watching the Wheels | 04-04-18 | 13:16 | 3

"dan gaan we dat regelen" - Heeft GW niets van waargemaakt. Helaasch.

van Oeffelen | 04-04-18 | 13:44

Alexander kent geen Russen, hij gaat alleen om met Oekraïners.

Muuke | 04-04-18 | 14:06

In welke zin is dat anders? Normale Nederlanders willen nou eenmaal minder Marokkanen. We zitten niet op dat respectloze boeventuig te wachten. En in datzelfde licht willen we ook minder kampers, zigeuners, Roma's of hoe dat onbetrouwbare volk ook maar mag heten. De vraag over minder Marokkanen is ook echt niet te vergelijken met het deporteren van Joden. Het gaat ook echt alleen maar over Marokkanen die al een hekel hebben aan Nederland en Nederlanders. Ze noemden het trouwens racisme en Marokkanen is geen ras, maar een nationaliteit. En dat ze zich beledigt voelen is echt hun probleem.

BluRay | 04-04-18 | 16:38

hadden we anders verwacht.

Umberto die trotzoni | 04-04-18 | 13:15

Ach ja, justitie en gerechtigheid, het blijkt altijd weer een erg moeilijke combinatie.

KeesBruin | 04-04-18 | 13:13

Haha, de slagers keuren hier hun eigen vlees. Hadden we anders verwacht?

lanexx | 04-04-18 | 13:10

Het welbekende gezegde, "Waar geen wil is, is geen weg".

Paaldanseres | 04-04-18 | 12:45

Alle rechters stemmen op Rutte of Lex Penthouse, dus deze uitspraak is logisch.

MickDjekker | 04-04-18 | 12:43

Minder marokkanen is ook geen slimme uitspraak. Wij willen helemaal geen marokkanen. Nul, nihil, geen. En als ze gaan, laat alle turken dan ook gaan. Deze lui zijn een total waste of space en hebben nederland 50 jaar teruggezet in ontwikkeling.

Willemdrie33 | 04-04-18 | 12:38 | 7

Ayatholla_Buttbanger | 04-04-18 | 13:06 |
Het is ook HUN land, slimmerd. Daar zit hem nou juist het "probleem". Dat jij niet begrijpt dat je mensen het land uit wil zetten die hier zijn geboren en getogen en even Nederlands zijn als jij. Wettelijk gezien dan en dat is wat hier telt: De wet, en wel voor iedereen gelijk.

Dat zijn geen mores van de gulag, trouwens maar dat is gewoon zoals het werkt. Als je de wet wil aanpassen moet je daar maar voldoende stemmen voor zien te vergaren, maar die ga je niet krijgen want de meeste mensen vinden dat een behoorlijke streep te ver, als je mensen hun rechten wil gaan afnemen. Want daar komt het onverkort op neer.

En als je een land wil met alleen mensen die op jezelf lijken, ga dan op Rottemerplaat wonen en koop een paar manshoge spiegels.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 14:47

en even Nederlands zijn als jij.
@Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 14:47

Laat het nou geheel toevallig zo zijn dat een behoorlijk deel (40%-50%) van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders zich geen Nederlander voelen, en zowel de Islam als hun thuisland (hint; niet Nederland) beschouwen als een belangrijker en veel groter onderdeel van hun identiteit.

Dat ze een Nederlands paspoort hebben is leuk voor de wet, maar het lost het probleem niet op. De olifant in de kamer kun je negeren, Beste Landgenoot, maar hij gaat er niet van weg.

overigens; iedereen gelijk voor de wet. Mag ik even lachen om je naïeve geloof in de theorie.

TeeJee | 04-04-18 | 16:04

"De wet, en wel voor iedereen gelijk." behalve voor arrogander Pechthol dan

hatschjoe | 04-04-18 | 21:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Pechtold zou zo fout zijn geweest in de oorlog. Die zou zelfs zijn blik jodenkoeken hebben ingeleverd bij de bezetter. Die nare Droopy oogjes zeggen net zo veel als die dode gaten van een haai. Ooit iemand terug gezien die “nee” opperde als antwoord?

Dagdief | 04-04-18 | 12:38 | 3

Droopy is een schattige knuffel voor kindertjes. Geef de man een betere vergelijking.

Muuke | 04-04-18 | 14:10

Maar geen vol blik, dat dan weer wel.

MistaRazista | 04-04-18 | 16:28

Aangezien DE Nederlander niet bestaat er ook geen Nederland bestaat er ook geen ras meer is er dan ook niet schuldig is door een niet bestaande Nederlander met een uitspraak.
tralala

rein9576 | 04-04-18 | 12:35 | 1

Met dank aan onze ongekozen vorstin Mea Maxima Culpa! Komen we waarschijnlijk nog goed mee weg... Ze had ons ook Duitsers kunnen noemen... Daar hebben ze op de pampa eerder ervaring mee opgedaan.

Ramses Sappie | 04-04-18 | 21:11

Artikel 12. OM kan gedwongen worden om te vervolgen. Een sukkel van een ambtenaar die even gaat bepalen dat het niet grievend is? Zullen de Russen die aangifte hebben gedaan dat zelf bepalen en het oordeel aan de rechter vragen?
Het legt wel een bijzonder probleem bloot in ons rechtssyteem... dat alleen het OM strafzaken mag aanbrengen bij de rechtbank. En je zult maar net die sukkel, die D’66 lid is, bij het OM treffen die jou zaak behandelt en meent dat zijn oordeel even goed is als die van een rechter.

Stormageddon | 04-04-18 | 12:35 | 4

Stormageddon | 04-04-18 | 12:35 |
Misschien moeten er gewoon veel meer PVV officieren komen. Misschien moeten de officieren een afspiegeling van de 2de Kamer vormen.

Príncipe | 04-04-18 | 13:02

Misschien moet je partijlidmaatschap voor ambtenaren helemaal verbieden. Evenals opschorten van het kiesrecht gedurende het dienstverband.

Stormageddon | 04-04-18 | 14:48

Stormageddon | 04-04-18 | 14:48 |
Ehm ja... goed voorstel... :-)

Príncipe | 04-04-18 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Yep. Dit is inderdaad het verloop waar Knoops en Wilders blij van worden.
Het OM in de zaak Wilders gaat hier zich niet uit lullen. Wat niet weg neemt dat Wilders natuurlijk verder ook in hoger beroep gewoon veroordeeld en schuldig bevonden gaat worden.....

Lafayette | 04-04-18 | 12:33 | 5

We geven Wilders een eerlijk proces en dan hangen we hem op. Figuurlijk natuurlijk.

Nichtsneues | 04-04-18 | 13:01

@BL Russen zijn ook buitenlanders.
@L Pechtold gebruikte evenmin het woord 'criminele'.

sockpuppet | 04-04-18 | 13:03

@L moet zijn @BP

sockpuppet | 04-04-18 | 13:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon minder Pechtold.

RamondeM | 04-04-18 | 12:33

Ik kreeg overigens vandaag n.a.v. mijn aangifte tegen Pechtold, vanwege zijn Penthouse "corruptie", deze mail van justitie:

Uw bovengenoemde aangifte is in goede orde ontvangen. Uw aangifte wordt – conform protocol – doorgeleid aan de Procureur-Generaal van de Hoge Raad.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groeten,

Cluster Burgerbrieven

Memek | 04-04-18 | 12:30 | 2

Die heb ik ook ontvangen. Wat betekent het?

kommabijmebinnen | 04-04-18 | 12:46

Hou ons op de hoogte over het verdere verloop.

ja,diedus! | 04-04-18 | 12:46

A penthouse komt overal mee weg. de rest is vogelvrij.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 12:24

Minder.

Hein7261 | 04-04-18 | 12:23

Prima beslissing, dit geeft voldoende aanleiding tot sepotnatie van de rechtsgang tegen Wilders.

spamzuiger | 04-04-18 | 12:20

Had niets anders verwacht. Justitie is al een tijd de weg compleet kwijt en nu met die Grapjas als minister kan het vanzelfsprekend altijd nog erger. Volgens de DDR66 interpretatie van de wet mogen haatimams blijven opruien, doch een verzoek tot minder van die jurken komt U op vervolging te staan? Om niet al te debiel over te komen, gaat die Grapjas nou denken om de vrijheid van meningsuiting in te perken? Me dunkt alle redenen tot vervolging van deze minister. Te meer daar zelfs hoogleraren in het recht hebben laten weten, dat de huidige wet ruim voldoende middelen biedt om die jurken tegen te gaan. Maar dat moet je dan wel echt willen.
Alexandert wilde de Rus beledigen en heeft dat ook gedaan. Maar ja, een Rus is nou eenmaal geen Marokkaan, dat snapt zelfs een rechter nog wel.

hoochee | 04-04-18 | 12:19 | 1

De feiten worden aangereikt door een (oud) strafrechtadvocaat, de verantwoordelijke minister voert nog wat laatste stuiptrekkingen: youtu.be/lFrsWgloalU .

Mastermattie | 04-04-18 | 12:21

Volgens de jurist waar ik mee getrouwd ben is de context inderdaad niet hetzelfde. Waarop ik antwoord:

Voor iedereen met gezond verstand is de context hetzelfde. Een juridische opleiding dient om gezond verstand uit te schakelen, zodat men in staat wordt gesteld krom te praten wat recht is.

Tapu | 04-04-18 | 12:18 | 5

Hopelijk is de specialisatie van uw partner niet familierecht.....

nee_toch? | 04-04-18 | 12:39

Oei, dat wordt op een houtje bijten Tapu.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:46

Hé Tapu, Die jurist waarmee je getrouwd bent is zo te lezen in ieder geval geen onbetrouwbare Russische hoer

boterhamtevredenheid | 04-04-18 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd voor gekozen rechters / juryleden!

Mastermattie | 04-04-18 | 12:15 | 3

juryrechtspraak is in vele zaken wenselijk omdat de wetboeken altijd p.d. achter de feiten aanlopen en wetsartikelen worden gebruikt in zaken waar ze niet voor opgrschreven/gedrukt waren. Knabbelen aan het alleenrecht van het juridische bolwerk ... heb ik nu bescherming nodig ?

15121937 | 04-04-18 | 12:44

Oh nee laten we dat ZEKER niet doen. Dat wordt dan gelijk een volksgericht dus pak dan de tomaten en de pek en veren maar weer.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:47

Jaaaaa, allemaal Turkse rechters want Turken stemmen wel voor hun eigen volk, en terecht. Uh, nee toch maar niet doen dan.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 13:05

DE vrijspraak,was te verwachten.
Als je de uitspraak van de kwal penthouses serieus neemt,beledigd hij het hele Russische volk,in zijn positie van volksmenner,is dit een kwalijke zaak.
Dat de rechters dit van tafel vegen,is tekenend voor de rechtspraak van vandaag.
Geval Wilder meer of minder Marokanen.
CBS 1999 standaard definitie alochton geeft uitleg,wie wel en wie niet tot deze groep behoort.
Bewoners van Marokko zijn Marokkanen dit is geen ras.
De aangevers,die zich aangesproken voelen,zijn er vast velen die door het bezit van een marok paspoort,denken marokkaan te zijn,maar volgens de cbs definitie dat niet zijn,
En dus een valse aangifte hebben gedaan.
Ik krijg een marienes van der lubbe gevoel,als ik als ik naar de uitspraak kijk van onze onpartijdige rechtspraak.
Die rechters waren ook onpartijdig

soledad | 04-04-18 | 12:14 | 2

Er is niet eens vrijspraak, er komt geen vervolging.

Tapu | 04-04-18 | 12:23

soledad | 04-04-18 | 12:14 |
"De bewoners van Marokko zijn Marokkanen".

Dat lijkt mij niet. Onze ambassadeur woont daar ook. Die van Duitsland trouwens ook.

F. Jacobse | 04-04-18 | 14:29

Dus een vraag poneren van een partijleider aan de achterban over een demografisch verlangen omtrent de aanwezigheid van Marokkanen in dit land, wordt door het OM als strafbaar bevonden. Een A. Pechthold die daarentegen geen vraag stelt, maar een duidelijke stelling poneert, daarbij alle Russen over een kam scheert en dus in een kwaad daglicht stelt, wordt door het OM niet als strafbaar bevonden.

Het OM valt hier zwaar door de juridische mand. Dit soort onnavolgbare beslissingen geeft blijk van willekeur. Het meten met 2 maten. Zover is duidelijk.

Heeft het OM trouwens nog nader onderzoek ingesteld naar dat dubieus verkregen flatje aan zee van die Arrogander. Nee natuurlijk niet. Daarvoor moet je Wilders zetten.

roverheid | 04-04-18 | 12:12 | 1

Klopt , ik zag nog een gebruikte blinddoek op marktplaats staan v/d week.

ja,diedus! | 04-04-18 | 12:15

Duidelijke uitspraak met onderbouwing. Zelfs niet in de context van belediging van bevolkingsgroepen. Wilders dus ook niet meer vervolgt. Hiep, hiep, hoera....

Goedzo | 04-04-18 | 12:11

Artikel 137c regelt groepsbeledigen. Hoe kan het OM beoordelen of Russen zich beledigd voelen? Alleen Russen kunnen dat en 200 daarvan hebben aangegeven zich beledigd te voelen. Het OM faalt hier zo hard dat het zielig begint te worden.

Mahatma | 04-04-18 | 12:09 | 1

En die 200, wat voor percentage van het totaal aantal russen in NL is dat? Ik denk nog best wel hoog. Hoger dan het percentage Marokkanen dat aangifte tegen ome Greet heeft gedaan.

J. Jarig | 04-04-18 | 12:11

Arrogander Pechtold toch maar preventief levenslang opsluiten. Better safe than sorry......

Dutch_Viscount | 04-04-18 | 12:06

Het zou me trouwens niet verbazen als Wilders in hoger beroep wordt vrijgesproken.

Rest In Privacy | 04-04-18 | 12:04 | 2

Rechtsgeleerden zijn het met je eens. Maar de uitspraak was duidelijk politiek gemotiveerd. Het hoger beroep in de zaak Wildersis dus een testcase of de rechtspraak wel zo onafhankelijk is of niet! Ik wil geen doemdenker zijn, maar ben er eerlijk gezegd niet helemaal zeker van!

kunstliefhebber | 04-04-18 | 12:19

Wordt vrijgesproken. Geen twijfel meer mogelijk. Justitie ziet zelf nu ook dat ze aan het dwalen zijn. Uitspraak Pechtold is opmaat voor een correctie. Justitie heeft in de spiegel gekeken, is gedwongen in de spiegel te kijken.. Bedankt WA.

Mark_D_NL | 04-04-18 | 12:22

Minder minder minder mensen met rolkoffers.

Schoorsteenveger | 04-04-18 | 12:02

Nederlanders (en ook veel naïeve Reaguurders) vinden het prachtig zo: de buurman met een duurdere auto krijgt genadeloos een prent voor 3 km/h te snel rijden of fout parkeren, maar de deugpolitici komen ongestraft weg met hun penthouses, privéjet-naar-Oekraïne-bonnetjes en dubieuze en generaliserende uitspraken.

Klassenfeind | 04-04-18 | 12:01 | 2

Zelfverkozen communisme. De leiders van de USSR/DDR zouden dolblij met ons zijn geweest.

Slipsnifter | 04-04-18 | 12:02

Klassenfeind | 04-04-18 | 12:01 |
Is altijd zo geweest Klassenfeind. Ik leef met je mee. Niet dat dat wat helpt, maar toch he...

Príncipe | 04-04-18 | 12:04

Het was te verwachten. Indien de context '66 is, is het goed, indien de context PVV is, is het fout.
Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 04-04-18 | 12:00

Tja, het OM en consequent gedrag. Is ver te zoeken.

loser | 04-04-18 | 12:00 | 1

loser | 04-04-18 | 12:00 |
Daarom is het ook zo fijn dat er een GS dossiers is. Dan kan je vlug alle benodigde linkjes vinden. www.geenstijl.nl/mapje/d66/

Príncipe | 04-04-18 | 12:51

De Nederlandse bevolking kan vrouwe Justitia nu in de poppetjes van haar ogen kijken , zo zonder blinddoek. U kunt wel raden welke poppetjes dat zijn.

ja,diedus! | 04-04-18 | 12:00

Het OM manouvreert zich klem. Nu is de context ineens wel van belang en Russen zijn blijkbaar geen ras. Tja, onzinnige argumenten gaan zich vroeg of laat tegen je keren, Het volk is minder dom dan men daar nog steeds denkt.

Schmalz | 04-04-18 | 11:59 | 1

Nog even en dan sloopt Knoops dit justitiele kaartenhuis ..

ChatBot | 04-04-18 | 14:38

Dat had ik nu helemaal niet verwacht van ons, met twee maten metende, justitie-apparaat. Zij het dan toch allemaal '66-ers, moet haast wel.

De_Nette_Kater | 04-04-18 | 11:59

“U en uw landgenoten vormen een liegende bende en zullen uw leugens nooit corrigeren.” En dit is niet, ik herhaal níet onnodig grievend. Want ik zeg dit in de context van het verhitte maatschappelijk debat. Net als mijn collega Wilders, die helaas geen rechters in zijn club heeft.

duh! | 04-04-18 | 11:57

Jammer dat het OM Pechtold niet vervolgt. Als ie voor deze uitspraak was veroordeeld dan had dat nogal wat implicaties gehad. Dan zou, in het kader van rechtsgelijkheid, de weg zijn geopend voor heel veel rechtzaken over generaliserende uitspraken over moslims, Marokkanen, allochtonen enz.. Kortom, dan zouden veel reaguurders, en zo ongeveer de complete redactie van GeenStijl, ook voor de bijl gaan. Rechts en extreem rechts worden hiermee dus weer flink tegen zichzelf in bescherming genomen.

GifKikkert | 04-04-18 | 11:56

Penthouse is een Bilderberger (2012, VS), daarvoor gelden andere regels en eigen wetten.

Lars_030 | 04-04-18 | 11:56

Hum dit is justitie waarbij menig Sovjet aanklager destijds zijn vingers zou aflikken. Een lid van de nomenklatoetra is onaantastbaar. En u zij het koninkrijk oh Arrogander.

Zatkniss | 04-04-18 | 11:55

Zou vrouwe Justitia zich niet zijn rotgeschrokken van het belabberde en maatnemende hoofd van gladde Aalexander Pechthold toen ze bij grote uitzondering zoals deze zaak haar blinddoek optilde ?

ja,diedus! | 04-04-18 | 11:53

Links maakt de vrijheid van alles mogelijk, maar uitsluitend voor hun eigen Linkse vrienden.

FreeVogelaar | 04-04-18 | 11:52

Is de zaak van Wilders om de opgeklopte Marokkanen uitspraak meteen klaar..

Mathijs2017 | 04-04-18 | 11:51

The Untouchables...

Slipsnifter | 04-04-18 | 11:50

Kom op: Wilders kwam ook pas voor de rechter na een artikel zoveel procedure.
Wie pakt de handschoen op?

frank87 | 04-04-18 | 11:49 | 1

Artikel 12 procedure.

Mahatma | 04-04-18 | 12:11

D66 vs D66....... je verwacht het niet?

Slough | 04-04-18 | 11:47

Het OM is een berucht links bolwerk. Die zullen niet tot vervolging overgaan van Pechtold.

Net zo min als ze tot vervolging overgingen van de PvdA leden die uitspraken deden over Marokkanen. (Samsom en Spekman)

Het toont weer aan dat het proces tegen Geert Wilders een politiek proces is geweest om hem politiek monddood te maken.

Kaskensj | 04-04-18 | 11:47 | 1

Ja, met name de uitspraak van Samson over het etnisch monopolie van Marokkanen over overlast was toch duidelijk discriminerend. Maar ja, het was Samson, niet Wilders. De rechtsstaat Nederland bestaat eiegenlijk niet meer. Surinaamse onderneemster die al tijden overlast heeft van Marokkaanse krengen geeft er een paar wat tikken en wordt vervolgd. Buurtbewoonster die een website maakt met berichten over notoire overlastgeeftster wordt vervolgd. Wat een land, de rechterlijke macht, met al haar fopstraffen ook nog, zie Michael P., maakt veel kapot. Er zijn nog vele zaken te noemen, moordenaars die na hun straf doodleuk in de buurt bij de nabestaanden komen wonen, zijn rechters eigenlijk wel mensen?

Ruud5 | 04-04-18 | 12:33

Dat is natuurlijk logisch, met al die hersendode D66 rechters....

Slipsnifter | 04-04-18 | 11:43

Goede jurisprudentie. Niets kan vrijspraak Wilders nu nog in de weg staan.

raskol | 04-04-18 | 11:42 | 1

Daar gelden natuurlijk andere "normen en waarden" voor.

Slipsnifter | 04-04-18 | 11:44

Dus... omdat penthouse een politicus is en we op dat moment over Russen debatteerden mocht hij er op los beledigen. Grappig dat dit wél voor hem geldt, maar niet voor Geert Wilders. Die werd niet alleen vervolgd vanwege zijn opmerking over Marokkanen maar zelfs veroordeeld. De hypocrisie ten top. Dit is Nederland, anno 2018. Werkelijk stuitend…

Paaldanseres | 04-04-18 | 11:40

Met de zilveren medaille fier om de hals neemt hij iedereen weer eens de maat, deze bestuurlijke dwerg.

van Oeffelen | 04-04-18 | 11:39

Meer, meer, meer vervolging!

Humstruks | 04-04-18 | 11:37

Het zou mij niets verbazen als Alexander eerdaags met novitsjok rond z'n neusje in z'n penthouse gevonden wordt. Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen waarmee het geen kwaad kersen eten is.

Geneeskrachtig Kruit | 04-04-18 | 11:37 | 2

Dat zou heel mooi zijn... die "kersen".

Paaldanseres | 04-04-18 | 11:42

@Geneeskrachtig Kruit
Ik heb van horen zeggen dat er op de D66 toiletten nog wel eens wat Colombiaans poedersuiker wordt gevoden, kan de huisdealerT van de tweede kamer dat niets eens omwisselen met wat poedersuiker van Russische makelij?

Mastermattie | 04-04-18 | 11:48

Willen jullie, in deze stad, en in Nederland, meer of minder politici die worden vervolgd vanwege hun uitspraken? Dan gaan we dat regelen!
Minder minder minder!
NB: Gefeliciteerd Alexander! Nu Geert nog!

DhrFukalla | 04-04-18 | 11:36 | 1

+1

O2Neutraal | 04-04-18 | 11:36

inconsistent vervolgingsbeleid t.a.v. gelijke gevallen dient gelijk beslist te worden. Het Gerechtshof zal een klacht o.g.v. art. 12 Sv. met toepassing van het gelijkheidsbeginsel m.i. gegrond moeten verklaren.

krelus | 04-04-18 | 11:34 | 1

krelus | 04-04-18 | 11:34 |
Nah... de wet is alleen van toepassing als hen dat zo uitkomt... Ze hopen dat je het niet door hebt of te vergeetachtig bent om het te doorzien.

Príncipe | 04-04-18 | 12:53

Wees blij, anders waren Belgenmoppen straks echt verboden.

menage | 04-04-18 | 11:33

Hopelijk komt Pentold wat minder makkelijk weg met zijn pechhouse. Of eh... nou ja, zoiets.

MAD1950 | 04-04-18 | 11:33 | 2

Dat is wat heeeel anders, namelijk een prive kwestie.

jan huppeldepup | 04-04-18 | 11:35

@jan huppeldepup
Ja, want als willekeurige burger krijg je ook zomaar een willekeurig appartement van een willekeurige diplomaat.

Mastermattie | 04-04-18 | 11:45

Het OM, is al lang niet meer serieus te nemen. Een verlengstuk van de deugende en het politieke establishment. Zo gaat dat in Nederland, anno 2018. We wijzen met ons vingertje naar Oost Europese landen, maar zijn zelf geen haar beter. Ergo, erger nog, wij zij door-en-door corrupt omdat wij veinzen dat wij zo integer en fatsoenlijk zijn. .

De Evangelist | 04-04-18 | 11:32 | 3

Inderdaad, voor een carrière in de publieke sector moet je vooral laten zien dat je deugd. Kritische meningen worden niet getolereerd. Zelfs bij grote bedrijven moet zeer omzichtig met je niet deugende mening omgaan. Het zou zomaar tegen je gebruikt kunnen worden.

Gelukkig heb ik de luxe om mij er niets van aan te trekken en vertel ik iedereen dat ik op de PVV stem. Schept lekker duidelijkheid.

Tronald_dump | 04-04-18 | 11:38

Inderdaad, +1! Het verschil is dat de burgers in Oost-Europese landen gewoon weten en toegeven dat alles en iedereen corrupt is, terwijl Nederlanders 24/7 worden gebrainwasht in welk "gaaf" land en schitterende 'rechtstaat' ze wel niet wonen!

Klassenfeind | 04-04-18 | 11:45

Klassenfeind | 04-04-18 | 11:45 |
U slaat wederom de spijker op de kop Klassenfeind. Dankuwel dat u uw gedachten wilde delen.

Príncipe | 04-04-18 | 12:06

minder!minder!minder!

Henk P | 04-04-18 | 11:31

Ik moet de eerste rus nog tegenkomen die minder sympathiek is als iedere mongool van D66.

uisge baugh | 04-04-18 | 11:30

Corrupte schofterige smerige opportunistische schaamteloze liegende draaiende kliek, het 'kartel' houdt elkaar de hand tot in het extreme boven het hoofd.

Kots.

Durak | 04-04-18 | 11:30 | 1

Het ligt er zo dik bovenop

tata1981 | 04-04-18 | 11:30

Politici zijn tegenwoordig vooral bezig met zichzelf en hun tegenstanders, de rest is bijzaak.

Mr_Natural | 04-04-18 | 11:28

Freisler-2.0

skoftig | 04-04-18 | 11:26 | 1

Die is gelukkig rottig aan z'n endje gekomen, te laat, dat dan weer wel.

uisge baugh | 04-04-18 | 11:35

Uit het feit dat Pechtold overal mee wegkomt begin ik toch steeds meer de indruk te krijgen dat die vent niet zomaar een politicus is maar een zeer belangrijke pion in het (politieke) spel.
Misschien moet ik dan maar een rol aluminiumfolie op m'n kop zetten maar er zijn toch wel wat eigenaardigheden rondom Pechtold.

1) Bouwfraude in Noorderstraat Leiden
Gesjoemel met verontreinigde grond. vervalste vrachtbrieven en tekeningen waarvan de schaal dusdanig is aangepast dat voordeuren van aangelegen huizen vijf meter breed zouden zijn.
Deze bewijsstukken lagen voor de rechter op tafel, niets mee gedaan.

2) Penthouse Scheveningen als gift
In de eerste plaats: Waarom krijgt een "nietsbetekenende" politicus als Pechtold "zomaar" een luxe appartement in Scheveningen cadeau, wordt deze niet gemeld aan het geschenkenregister in de Tweede Kamer en wordt er ook nog eens gelogen over de prijs (een appartement bij het strand in Scheveningen is simpelweg geen € 135.000).

3) Pechtold's bezoek aan de Bilderbergconferentie in 2012
Wat had Pechtold daar te zoeken? hij is nooit premier geweest en was daarom niets meer dan andere politici. Waarom werd uitgerekend hij daar uitgenodigd?

4) Burgemeester Wageningen 2003 - 2005
Toeval of niet, Kort nadat Volkert van der Graaf op 6 mei 2002 professor Pim had omgelegd op het Mediapark in Hilversum, werd Pechtold burgemeester in Wageningen.
Van der Graaf woonde in Harderwijk maar had zijn bedrijfje waar vanuit hij de aanslag op Fortuyn beraamde gevestigd in Wageningen. Het beruchte telefoongesprek waarin te horen is dat "Pim dood moest" was een gesprek vanuit Wageningen naar Harderwijk.
Als burgemeester was Pechtold dus ook de "baas" van de politie, zou hij een belangrijke rol hebben vervuld in het onderzoek naar van der Graaf NA de moord op Pim?

Oké, toegegeven, dat laatste punt is misschien wat vergezocht maar waar rook is, is vuur, zullen we maar zeggen.
Ik denk dat Pechtold meer invloed heeft dan slechts de "useful idiot" die hij pretendeert te zijn.

Mastermattie | 04-04-18 | 11:26 | 6

@XaleX_2 Abu Laadklep ligt nu onder vuur vanwege haatbaard huppeldepup, geen idee of dat er mee te maken heeft.

Mastermattie | 04-04-18 | 11:52

punt 4 Volkert: ook in de zaken... Volkert heeft het OM een zeer vreemde rol gespeeld, de moord op milieu-ambtnaar v.,d.Werken(en destijds bekende "tegenstander"van Volkert) zal NOOIT in de Cold-Case-kalender van de gevangenis komen.. Vreemd hè voor een moord op een huisvader die zijn wekelijkse bospaadje bewandelde (oh en dat gespotte autootje daar...)

hagelkruis | 04-04-18 | 11:53

@hagelkruis
Als Volkert van der Graaf was veroordeeld voor de moord op milieuambtenaar Chris v/d Werken, zou hij in de bajes hebben gezeten op 06-05-2002.

Mastermattie | 04-04-18 | 12:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo, wederom blijkt maar weer eens dat het OM niet onpartijdig is.

Ga maar weer enveloppen (lees: snelheidsboetes) uit Leeuwarden versturen, dat is het enige wat ze kunnen en mogen, maar de naïeve Nederlanders en Reaguurders (gebrainwasht door de 'groene' auto-hatende milieulobby en de NPO) snap-pen-het-nog-steeds-niet!

Klassenfeind | 04-04-18 | 11:24 | 1

Klassenfeind | 04-04-18 | 11:24 |
Het is de lobby Klassenfeind, de lobby... Klopt.

Príncipe | 04-04-18 | 12:08

Prima besluit van het OM. Hij dient overigens wel aangepakt te worden voor dat penthouse, dat nu weer wel. Zo dient sjeik afwas ook gewoon lekker door te kakelen over z'n sprookjes boek, en lekker blijven bekvechten met Ab en aanhang.

Chemokar | 04-04-18 | 11:23

Het OM is al 30 jaar volledig onbetrouwbaar gebleken (insiders weten meer....)
Dat komt niet door onze wetten/rechters maar door het vervolgings-OORDEEL van die gasten/kleine club, het is stuitend te zien wie MEN wel vervolgd en wie niet.
Grote schoonmaak svp en de vriendjes-sociogrammen daar definitief uitgummen, zou erg goed zijn voor ons land

hagelkruis | 04-04-18 | 11:23

Absurd.

Muuke | 04-04-18 | 11:20

Ik moet de eerste Nederlandse politicus nog tegenkomen die de waarheid verteld en het belang van het volk dient. Ik wil minder minder minder Nederlandse politici. We kunnen het gerust aan het Nederlandse OM en justitie overlaten om te gaan duiden in welke context iets wordt gezegd. Vrouwe Justitia is in Nederland al lang niet meer voorzien van een blinddoek. Profileren (positief dan wel negatief) mag niet in dit landje, maar het gebeurd gewoon elke dag, elk uur bij de Nederlandse wetgevers.

Ruikbaard | 04-04-18 | 11:20 | 3

Geen gezichtsbedekkende kleding íets te ver doorgevoerd.

Muuke | 04-04-18 | 11:22

Als je nou gewoon DENK gaat stemmen, krijg je steeds minder Nederlandse politici in de Kamer.

BBRDWR | 04-04-18 | 11:30

Ik vind politiekussen als Omtzigt en Hiddema komen als het gaat om waarheid toch wel goed in de buurt, het blijven wel mensen. Als de rest in het pluche gekkenhuis er is een voorbeeld aan zou nemen zou de wereld er beter uit zien.

jan huppeldepup | 04-04-18 | 11:44

Hahaha verrassend. Partijdigheid ten top

swagmachine | 04-04-18 | 11:20

Wanneer PvdA poppetjes dingen zeggen zoals kut marokkanen en dat ze een etnisch monopoly hebben op overlast, of wanneer Pechlul iets denigrerends zegt over Russen dan is het altijd in het kader van het maatschappelijk debat.
Maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen.
Typisch OM, altijd Objectieve Meningen, toch????

Memek | 04-04-18 | 11:20 | 3

OM'66

Aristotalloss | 04-04-18 | 11:25

Eens.

Muuke | 04-04-18 | 11:27

Openbaar Mini-serie, volgende maand op Netflix!

Mastermattie | 04-04-18 | 12:40

Er is nog beroep mogelijk tegen de beslissing van het OM. Misschien is deze gedachtegang van het OM nu ook gunstig voor Wilders.

Mannes | 04-04-18 | 11:19 | 2

Mwah, de linkse rechter beoordeeld niet alleen WAT er gezegd wordt, maar vooral door WIE het gezegd is.

Jan Passant mk2 | 04-04-18 | 11:27

Jan Passant mk2 - zo is het.

Maris v.d Hof5393 | 04-04-18 | 14:06
-weggejorist-
Stoned Hengst | 04-04-18 | 11:18

Nogal wiedes, Russen zijn ook geen ras zoals marokkanen dat dus wel zijn. Volgens de onafhankelijke linkse rechter van D66.
Rechtspraak is maatwerk, zoals in iedere beschaafde vorm van dictatuur.

Jan Passant mk2 | 04-04-18 | 11:18 | 7

@Ardbeg. Nee, onjuist. Onzin.
art 137d - het artikel waarop Wilders is veroordeeld - spreekt van "aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap".

Het enige verschil is, dat Christenen in de eerste plaats meer zelfreflectie hebben dan andere gelovigen en dat het beginsel van het keren van de wang hen ervan weerhoudt om aangifte te doen van de doorlopende stroom van beledigingen.

Glasgow Argus | 04-04-18 | 11:41

@GA Hij is niet op basis van een artikel veroordeeld, maar een specifiek klein deel daarin, groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. Heel wat minder zwaar dan jij nu valselijk suggereert.

sockpuppet | 04-04-18 | 13:09

Jan Passant mk2 | 04-04-18 | 11:28
Dank voor uw conservatief christen-democratisch rechtse compliment.
Glasgow Argus | 04-04-18 | 11:41
Dat is niet het probleem van een rechter.

Ardbeg | 04-04-18 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

"Minder Marokkanen"
"Nou dan gaan we dat regelen"

Vind ik heel wat dreigender klinken dan

"Ik moet de eerste rus nog tegenkomen die zijn fout zelf rechtzet."

Het eerste wekt de indruk dat er actie gaat worden ondernomen om minder Marokkanen in Nederland te hebben. Het tweede is een uitspraak gedaan in het kader van de uitspraak van Halbe Zijlstra inzake een leugen, waarbij Pechtold terecht met zijn opmerking duidelijk maakt dat (officiele) Russen nou niet bekend staan om hun betrouwbarde uitspraken. Lavrov en Poetin logen (en liegen) erop los, dagelijks, zeker inzake Oekraïne en MH17.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 11:17 | 17

@Beste_Landgenoten
"Willen jullie meer of minder criminelen?"
"minder minder minder!"
"Nou dan gaan we dat regelen"

Hoe klinkt dat?

Context maat, context....

Mastermattie | 04-04-18 | 12:38

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:31

Nou daar heb ik wel wat op te zeggn. Minder Joden heeft een onlosmakelijke connotatie met concentratiekampen. Minder Marokkanen niet. Net zoals het zinnetje "wilt u een bonnetje" in combinatie met Fred Teeven een andere betekenis heeft dan bij mij aan de bar. Wie dat niet snapt is gewoon autist.

Daarnaast "Willen wij minder joden - dan gaan we die mensen gratis geld geven om te migreren naar Israël en we gaan criminele joden uitzetten die een dubbel paspoort hebben" wordt opeens een heel ander verhaal. Voor zover daar natuurlijk al aanleiding voor zou zijn, gezien de overweldigende criminaliteitsstatistieken van Joden.

Dus: ik stel voor om voor eens en voor altijd de vergelijking tussen Wilders zijn uitspraak en de tweede wereldoorlog netjes te laten waar die hoort; een vieze streep in de eigen onderbroek, niet naar buiten communiceren.

Hufterst | 04-04-18 | 13:41

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 11:26 Als Nederlander in Marokko zou ik heel goed eens na gaan denken over wat ik gedaan heb om mensen zo tegen me in het harnas te jagen. Wat mijn bevolkingsgroep gedaan had. En als ik tot de conclusie zou komen dat Nederlanders zich structureel misdragen zou ik mij doodschamen en me expliciet distantiëren van andere Nederlanders. In Marokko.

Hufterst | 04-04-18 | 13:43
▼ 14 antwoorden verborgen

Team Wilders is klaar voor het hoger beroep. Dit is precies wat Knoops bevestigd wilde zien.

Guido | 04-04-18 | 11:17
-weggejorist-
Stoned Hengst | 04-04-18 | 11:17 | 2

De hartelijke groeten van de Bilderberg groep.

De luis | 04-04-18 | 11:17

Ik dacht dat het OM Wilders ook niet wilde vervolgen, maar heel zeker weet ik dat eigenlijk niet. Mocht het zo zijn dan is er nu nog niets aan de hand.

wout0rt | 04-04-18 | 11:16 | 1

Willen ze wel. In tegenstelling tot zeven jaar geleden, toen het wel een moetje was, is het OM zelfs redelijk fanatiek deze keer.

Hufterst | 04-04-18 | 11:21

Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die de uitspraak "ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet” niet onnodig grievend vindt.

Schoorsteenveger | 04-04-18 | 11:16

"alle politici die Alexander Pechtold stom vindt"
Lekker Ronaldo, het is of: "elke politicus die Alexander Pechtold stom vindt" of: "alle politici die Alexander Pechtold stom vinden". Misschien je zinnen eens nalezen.

TyrionLannister | 04-04-18 | 11:16 | 3

Of je moet de zin nog eens lezen. Het gaat niet om politici die Pechtold stom vinden, maar om politici die door Pechtold stom gevonden worden.

WatMoetJeNu | 04-04-18 | 11:22

makkelijk foefje, vervang Alexander voor hij: Alle politici die hij stom vinden.
Best bijzonder, nie?

Coachman | 04-04-18 | 11:41

Coachman
Nee, dat moet niet gelezen worden als "hij" maar als "hem" en dan klopt het weer wel.

Mastermattie | 04-04-18 | 12:23

Ik moet de eerste Marokkaan die volledig meedoet in de maatschappij nog tegenkomen.

Normpje | 04-04-18 | 11:16

KLASSE JUSTITIE maar wie vind dat vreemd in een land met een rechterlijke macht die voornamelijk uit D66 aanhangers bestaad

likdoorn | 04-04-18 | 11:15

Ik vind "ik moet de eerste Jood nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet” toch iets anders overkomen dan iemand die op een podium zijn publiek toespreekt met "Willen jullie meer of minder Joden?!" en er van tevoren voor heeft gezorgd dat de meute dan heel hard "Minder! Minder!" gaat schreeuwen. Van dat tweede moet ik toch een beetje kotsen en het komt heel beangstigend over, en dan ben ik niet eens Joods. Dat eerste is gewoon een van de vele botte kut opmerkingen die je dagelijks hoort, maar daar ligt niemand lang wakker van.

Ardbeg | 04-04-18 | 11:15 | 8

Wat jij vindt is alleen relevant wanneer jij een Rus bent. Artikel 137c regelt groepsbeledigen. Hoe kan het OM beoordelen of Russen zich beledigd voelen? Alleen Russen kunnen dat en 200 daarvan hebben aangegeven zich beledigd te voelen.

Mahatma | 04-04-18 | 12:08

Ardbeg
Jood is ras. Uw vergelijking zou opgaan als u Israeli zou hebben gezegd.

toetssteen | 04-04-18 | 12:38

toetssteen | 04-04-18 | 12:38
Boeiend zo'n definitie dingetje. Of je nu aanzet tot haat wegens Joden of Israëli vind ik niet zo relevant, het een is niet beter of slechter dan het ander of wel?

Ardbeg | 04-04-18 | 16:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Bananaland.

reagluurder010 | 04-04-18 | 11:15

Niet voor het een of andere,maar zouden we niet zo langzamerhand weer normaal gaan doen.
Alles word toch zo neergezet zoals men het wil zien.
Uiteindelijk wordt alles weer schoongespoeld met een leuke oorlog en zijn we weer solidair en gaan weer alles opbouwen,amen.

rein9576 | 04-04-18 | 11:14

Oh oh wat een plotselinge verrassing...

HoerieHarry | 04-04-18 | 11:14

Mooi, maar die rechtszaak tegen Wilders gaat gewoon door, we zullen wel eens zien wie hier de baas is in NL, aldus die X66 rechterlijke macht.

zwellevertje | 04-04-18 | 11:13

Eigenlijk maar goed ook. Dan kunnen eindelijk vrij spreken over andere bevolkingsgroepen die wel schadelijk zijn voor de burgers van vrij Nederland.

Statler en Waldorf | 04-04-18 | 11:13 | 6

Nee hoor ik heb er geen trek in om "bevolkingsgroepen" als schadelijk te gaan afschilderen. Als je niet snapt waarom dat het begin is van een dictatuur begrijp je niks van de wereld.

Iets dat overigens van een heel andere orde is dan constateren dat onder sommige bevolkingsgroepen (naar welke criteria ingedeeld? ras? kleur? geloof? afkomst?) er meer of minder criminaliteit is.

Ten eerste dus het concept bevolkingsgroepen, wat een altijd subjectieve generalisatie inhoudt en ten tweede de kwalificatie schadelijk, welke absurd is. Ratten zijn schadelijk, mensen niet.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:36

Concept groepen wordt door iedereen gehanteerd, soms aangeduid met 'gemeenschappen'. Alles gelijkschakelen is stupide.

sockpuppet | 04-04-18 | 13:05

@Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:36
Ach kijk, zodra het inhoudelijk lastig wordt, dan trekken we maar het "dan begrijp je niks van X" van stal.

Kansloos zwaktebod natuurlijk, en de rest van je reactie is vergelijkbare quatsch. Het blijft bij een beetje moralistisch mekkeren, boehoe doen, maar daadwerkelijk de realiteit onder ogen zien zit er weer eens niet in.

Bevolkingsgroepen is keihard objectief vast te stellen, en de schade van crimineel gedrag en/of religieus-culturele problematiek is evident.
Maar kijk vooral weg hoor, dat doen er wel meer.

TeeJee | 04-04-18 | 13:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Wij van WC Eend spreken recht over WC Eend.

norocketscience | 04-04-18 | 11:12

Dit heet meten met 2 maten.

double punch | 04-04-18 | 11:12

Prima uitspraak. Willekeur richting zaak Wilders wordt daarmee dan ook duidelijk.

Koonkluk Huis | 04-04-18 | 11:10

Die hele uitleg is dus gebaseerd op een soort subjectieve, selectieve waarneming en interpretatie. Heb je net de verkeerde gasten bij het OM achter je aan dan ben je het haasje, een ander legt het anders uit. Deze willekeur moet stoppen, en als dat niet kan, dan moet toch tenminste de wet worden aangepast zodat deze Farce niet meer kan voorkomen. Volgens Pechtold is Wilders niet rechtstatelijk. Dat roept hij overal. Lekker zo'n kwakende eend in de bijt.

van Oeffelen | 04-04-18 | 11:10 | 3

Jouw opmerking is geheel objectief?

Erikjan79 | 04-04-18 | 11:11

Erikjan79
Ik hoor jouw anders ook niet echt onderbouwd reaguren vrind.

boerk | 04-04-18 | 11:12

Dit is ook het probleem van artikel 137c. Beledigd zijn is per definitie subjectief. De Hiddemeister gaf het ook al aan in de Kamer. Hup, afschaffen dit onzinnige artikel.

Mahatma | 04-04-18 | 12:05

Iedereen weet nu toch onderhand wel dat het OM tot op het bot corrupt is en bovenal de politieke belangen dient van het partijkartel.

XaleX_2 | 04-04-18 | 11:10 | 4

Dank u! Ik dacht namelijk dat de normale gang van zaken in dezen klip en klaar zou moeten zijn. Een uitspraak van een zelfde strekking min of meer verwisselbaar is. Waarom de een in beroep moet gaan en de ander wordt vrijgesproken komt heel erg verwarrend over.

LaCroix | 04-04-18 | 11:19

Dat het OM corrupt is gaat niet alleen over deze uitspraak, maar de uitspraken van de hoofdofficier Bart Nieuwenhuizen. Die man roept hard o.a. om voorbeelden te stellen tegen mensen die niet politiek correct gedrag vertonen in het publieke debat (enge rechtse mensen), die mensen moeten de kop ingedrukt worden. Hij zei ook aangaande de aangifte van Baudet over de demonisering dat 'politici geen fopaangiftes moeten doen', maar aan de andere kant is hij wel fel gericht op een veroordeling van Wilders. Die vent laat uit alles blijken dat hij met 2 maten meet en dat hij politieke motieven heeft en partijdig is. Zolang die vent hoofdofficier is neem ik het OM niet serieus en zie ik ze als een corrupt politiek instrument van het partijkartel.

XaleX_2 | 04-04-18 | 11:28

@XaleX_2
OM rammelt aan alle kanten.
Weet u nog wie Joris Demmink was?

Mastermattie | 04-04-18 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn er misschien advocaten, juristen, rechters of andere personen met verstand van zaken in de panelen?
Zo ja; kunnen jullie me vertellen of dit als jurisprudentie gezien mag /kan worden ?

Gewoon uit interesse. Dank!

LaCroix | 04-04-18 | 11:09 | 3

@LaCroix | 04-04-18 | 11:09
Nee, dit kan niet als jurisprudentie worden opgevat aangezien dit (het niet vervolgen van Pechtold) een inschatting/opvatting betreft van het OM.
Jurisprudentie ontstaat na een rechterlijke uitspraak.

Wel kan natuurlijk deze keuze van het OM mogelijk een rol gaan spelen in het verweer dat de advocaat van Wilders wil voeren in het aanstaande hoger beroep. Ik verwacht overigens dat de recente wens van diverse Gemeenten om geen ongebreidelde stroom Polen, Roemenen etc. meer toe te laten binnen de diverse wijken binnen hun gemeentegrenzen, daar eveneens onderdeel van zal worden.

Wolveshead | 04-04-18 | 11:32

Nee want dit is beslissing OM, niet van de rechterlijke macht. In dat geval zou het als jurisprudentie gebruikt kunnen worden (voor iedereen die eennapoartement ver beneden marktprijs, en andere Pechtold slnksigheden hebben begaan)

InAnumPerRegimine | 04-04-18 | 11:38

Nog een toevoeging: in Nederland is de rechter formeel niet gebonden aan eerdere uitspraken (jurisprudentie), maar doet uitspraak voor een individueel geval. Dit is anders anders dan in de VS of het VK (ons allen bekend van de vele advocatenseries en -films), die een Angelsaksisch 'common law' rechtssysteem kennen waarbij rechters wél gebonden zijn aan eerdere uitspraken (in hun respectievelijke jurisdictie). Uiteraard zijn eerdere uitspraken in vergelijkbare gevallen wel vaak interessant en zeer bruikbaar als vergelijkingsmateriaal bij de argumentatie (door alle partijen in het proces: advocaten, OM, en rechters).

OverdaanDerOnderheid | 04-04-18 | 13:31

D666 om, dus niets nieuws nu moeten ze alleen wat harder nadenken hoe ze Wilders kunnen naaien.

zwaanshals | 04-04-18 | 11:09

"Ik moet nog de eerste D66-politicus tegenkomen die niet stelselmatig liegt".

zimmerschwanz | 04-04-18 | 11:09 | 1

Ik moet de eerste D66-politicus die zelf zijn leugens corrigeert nog tegenkomen. Alexandertje kan ook nederig zijn excuses aanbieden voor het beledigen en grievend bejegenen van een heel volk. Maar dat heb ik hem nog niet horen doen. Sterker nog, hij blijft anderen de maat nemen over racisme etc etc

duh! | 04-04-18 | 12:08

Dit land is echt zum kotszen.

SoepKip | 04-04-18 | 11:09

Prelude op de vrijspraak van Geert Wilders door het Hof. Prima. Iedereen gelijk behandelen en zo hoort het ook.

Fidius | 04-04-18 | 11:09

Gelukkig, beetje onzinnig al die aangiftes. En dan nu ook die van Wilders wegstrepen.

Mark_D_NL | 04-04-18 | 11:08

nou, artikel 12 procedure bij het gerechtshof is stap 1 voor mr G.G.J. Knoops.

En hij heeft de rechtbank bij de ballen met hun volstrekt ridicule redenering dat een nationaliteit ook een ras is.

de totale willekeur ten nadele van onwelgevallige meningen. Willekeur in een "rechtsstaat".

Glasgow Argus | 04-04-18 | 11:08

Dus dan is "ik moet de eerste Marokkaan nog tegenkomen die zijn fout niet met een automatisch wapen rechtzet" ook niet strafbaar?

osta | 04-04-18 | 11:08 | 4

Ja osta, dat klopt.

Stoned Hengst | 04-04-18 | 11:20

Mag dat ook met turken?

Paaldanseres | 04-04-18 | 11:50

Wikipedia regel 1: "Marokkanen zijn personen met de Marokkaanse nationaliteit."
Dit moet dus kunnen.
PS Ik vind BTW dat de Russen uitspraak van Pechtold ook moet kunnnen.
Alleen lijkt hij zelf, ironisch genoeg, gelijke VVMU wat minder belangrijk te vinden.
.
Maar ja, zn partij bestaat dan ook slechts salon-democraten.
Democratie voor de buhne, zoals het volk doet wat wij van D666 willen...

hotmint | 04-04-18 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Die 200 Russen die zich beledigd voelen zijn veelinder belangrijk dan die 600.000 noord Afrikaanse mannen. Wie discrimineert en beledigd nou... Wilders of het OM zelf?

Suncatcher | 04-04-18 | 11:07

D666 medewerkers van het OM moeten over hun D666 leider oordelen.... Nou, dat zal lekker objectief gaan. Ha ha. Enfin, gelijkheidsbeginsel: Wilders moet vrijgesproken worden. Knoops kan hem er zo inkoppen!

kommabijmebinnen | 04-04-18 | 11:07

Een lachertje dat OM.
Hiermee is duidelijk bewezen dat de linkse elite club blijkbaar kan profiteren van dergelijke klassen justitie.
Bij het OM zitten bijna alleen maar D66-ers.
Wat een rot land zijn we aan het worden !
Jammer en ergerlijk is dat die arrogante klojo Pechtold ons zit uit te lachen!

outdoor | 04-04-18 | 11:06

Iedereen is gelijk, sommige zijn alleen gelijker dan anderen. Dit geldt ook voor discriminatie natuurlijk.

Suncatcher | 04-04-18 | 11:05

Ik moet de eerste OM-er met hersens nog tegenkomen.

Cor Netto | 04-04-18 | 11:05 | 2

Het OM is het afvoerputje van de juridische wereld.

Mahatma | 04-04-18 | 12:01

Tot ze om vrijspraak voor Greet verzoeken natuurlijk.

DrumPiet | 04-04-18 | 12:06

De grootste straf die deze man ooit kan krijgen is het vermogen tot zelfreflectie.

Stompe_Loeres | 04-04-18 | 11:05 | 1

... er zijn ergere straffen hoor.

Paaldanseres | 04-04-18 | 11:48

Want Wilders' Marokkanenuitspraak had geen maatschappelijke context? Lekker bevooroordeeld weer zoals altijd..

houtrookiskut | 04-04-18 | 11:05 | 1

De beoordeling is correct, maar de beoordeling van Greet klopt niet. Uberhaupt moeten justitie en rechters zich zo weinig mogelijk met politiek bemoeien.

O2Neutraal | 04-04-18 | 11:16

Mag dit dan wel? 'Ik moet de eerste rechter of openbare aanklager nog tegen komen die eerlijk is.'

kwark001 | 04-04-18 | 11:04

Weer een overduidelijk bewijs dat de Trias Politica dood is.

2voor12 | 04-04-18 | 11:03 | 3

Mwa, ze moeten sowieso niet vervolgen hiervoor, het showprocess met Greet is wat ik persoonlijk een gevaarlijke ontwikkeling vind.

O2Neutraal | 04-04-18 | 11:17

Ja, want Pechtold moet je vervolgen en veroordelen en Wilders niet. Man man man. Drama drama

dyslexieman | 04-04-18 | 11:38

dyslexieman | 04-04-18 | 11:38
Greet vervolgen betekent ook dat het OM Penthouse moet vervolgen. Dat gebeurt nu dus niet. Is dat zo moeilijk?

Mahatma | 04-04-18 | 12:00

Pechtold komt overal mee weg, bouwfraude (Noorderstraat Leiden), Penthouse Scheveningen en nu weer zo'n uitspraak (eens zien wat er overblijft voor jurisprudentie in de zaak 'minder').
Arrogander zit tot aan z'n ellebogen hierin, er is een gigantische beerput. Hij houdt het deksel stevig vast maar er komt een keer dan valt 'ie er in!

Mastermattie | 04-04-18 | 11:02 | 2

Justitie is heel goed in het simultaan gebruiken van het metrische en imperiale systeem.
Mark my words: Wilders komt er niet mee weg,

Bijtendehond | 04-04-18 | 14:25

en wie weet de waarheid rond Hatsjie!
Moest er een kereltje in de fractie uit zijn broek snuiten?
Motief is er (ik zou der doen)
Wapen zit in de broek van iemand, en kennelijk is ie bij sommigen geladen (ook al zijn die 5 kinderen niet van hem)
Nu de locatie nog, op het giftenregister was tenminste niets te vinden.

Hemmenaar7 | 04-04-18 | 18:16

Volledig terecht. Nu degenen die die volslagen onzinnige aangifte hebben gedaan of anderen daartoe hebben aangezet aanklagen voor obstructie van de rechtsgang en verspilling van staatsgelden.

DrumPiet | 04-04-18 | 11:02 | 5

NeetNormaal | 04-04-18 | 11:34
Ook. Als blijkt dat hij niet veroordeeld wordt tenminste. Dat laat ik aan de rechter over.

DrumPiet | 04-04-18 | 11:56

politici vervolgen voor hun mening is sowieso not done.
Tenzij ze voor gaskamers gaan pleiten of iets dergelijks natuurlijk.

New Quacka | 04-04-18 | 12:22

Juist ja.
DrumPiet | 04-04-18 | 11:02
En dat wat jij voor ogen hebt, toe oproept, is geen verspilling van staatsgelden?
Pieteke Pieteke toch...

Kudtkip | 04-04-18 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Er wrijft nu een advocaat zijn handen warm.

Neta | 04-04-18 | 11:02 | 2

Gert-Jan Knoops

Mastermattie | 04-04-18 | 11:03

Is dit nu
Klasse! justitie!
Klasse Justitie, of
Klassen Justitie.

InAnumPerRegimine | 04-04-18 | 11:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken