Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh Oh Brexit

Ja die Britten, die zijn me toch een partijtje in het poepertje gepakt: olv een dronken boze oom uit de kroeg, een egomane pseudo-aristocraat en een ander krankzinnig pratend stuk inteelt zijn de EU uit gegaan en krijgen ze de kutste deal ooit: of binnen de vrije markt blijven zonder zeggenschap te krijgen over de regels, of geïsoleerd worden op hun kudteiland met een harde en moeizame grens. Succes hombres. Maar! We kunnen gelukkig nog wel lachen om wat de Gewone Brit er over zegt want als Engeland ergens goed in is, dan is het wel in het opkweken van een ranzige onderklasse en die stemmig in beeld te brengen qua ROFLOL-teevee. 

Reaguursels

Inloggen

Ik moest er toch wel om lachen, dat filmpje.

BlowingBubbles | 10-06-18 | 11:39

Een ramp of juist niet, we kunnen kletsen wat we willen, maar alleen de praktijk zal het uitwijzen. Dat de handel met Engeland volledig komt stil te liggen is echt de grootste onzin.

Mijn klomp breekt | 10-06-18 | 10:05

Een paar van die verwende mokkels wiens ouders waarschijnlijk bakken .met geld verdienen aan goedkope arbeid zoals Oostblokchauffeurs die voor schijntje wekenlang van huis zijn en leven op parkeerplaatsen of arbeidsmigranten ,die samengepakt op een camping leven om een volgevreten teler of aannemer nog rijker te maken. De hele EU is enkel maar gebaseerd op armoe ,enorme inkomensverschillen en goedkoop werkvolk. ...

Loebas | 10-06-18 | 09:54

Ik heb nog meer argumenten gehoord van het intellectuele niveau van een blinde mol:
1. Zonder de EU was er weer oorlog geweest in Europa (volkomen onbewijsbaar)
2. De welvaart is hoger door de EU (volkomen onbewijsbaar)
3. Dankzij de EURO hoef je niet 3x geld te wisselen op reis naar Italië (iedereen betaalt alles tegenwoordig met PIN, je zou het niet eens merken; bovendien had de ECU als wettig betaalmiddel naast lokale munteenheden kunnen bestaan)
4. Migratie kan alleen worden opgelost met de EU. (Pardon, de EU heeft het probleem juist veroorzaakt door binnengrenzen op te heffen en de bewaking van buitengrenzen over te laten aan zwakke knoflooklanden. Vervolgens roept die Duitse treurwilg dat heel Afrika naar de EU mag komen)
5. Je kunt door de EU reizen zonder paspoortcontroles aan de grens. (Kon je vroeger ook al. Er waren controles, maar er werden alleen duistere types aangehouden [licht-getintiërs].
6. Door een grote EU staan we sterker tegenover Rusland en China (Na de uitbreiding van 12 naar 28 [27] lidstaten hebben we er alleen maar ballast bijgekregen)
7-100. Soevereiniteit, democratie en vrijheid hebben een prijskaartje. Ga NOOIT onderhandelen over de prijs ervan - gewoon kopen!

Zeddegeizot | 10-06-18 | 09:25

Over oorlog! Die
Idioten in Brussel zoeken juist oorlog Poetin!(Maidan plein,Oekraine) En zijn een gevaar voor onze veiligheid!

Lexus01 | 10-06-18 | 12:11

3. Grappenmaker. Waar wij in Nederland al sinds jaar en dag aan pinnen gewend zijn, is dat in andere Europese landen echt niet zo vanzelfsprekend. Tot een paaar jaar geleden moest je geluk hebben om je boodschappen in Spanje/Italie/Frankrijk te mogen pinnen. En ik ben recent nog in Berlijn geweest, daar hebben ze al helemaal in driekwart van de horeca aangelegenheden geen PIN-automaat staan. Oh en ook als je in een buitenlandse valuta pint, betaal je flink wat commissie aan de omwisselingskosten. Scheelt je toch weer snel heel wat geld.

DerLurker | 10-06-18 | 13:59

ja he, vroeger was alles veel beter! moet je een tissue?

IloveEU | 10-06-18 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

""Laat ik nu menen dat we voor minimaal 119 miljard bij de EU in het krijt staan.""
@ botbot | 09-06-18 | 20:31
Ja wat zijn "we" dom geweest he, om ons voor zoveel miljarden garant te stellen voor andere EU-pauper-landen; De debielen in Den Haag zijn daar gretig met open ogen ingelopen.
Maar, zoals altijd:... het gewone volk (= wij) moet er voor opdraaien.

telelezer | 10-06-18 | 09:13

Gaat het nog een beetje zonder fysieke aandacht?

Ongeblustekalk | 10-06-18 | 02:43

RickyLaRue | 10-06-18 | 01:18
Ik denk dat wij eens moeten afspreken.

Ongeblustekalk | 10-06-18 | 01:52

Is goed. Neem je wel je moeder mee?
Zal een MILF van ca 45 jaar oud zijn.
Lekker.

RickyLaRue | 10-06-18 | 02:08

Dat wordt een geil feest daar in Tietjerkstradeel Ricky.

HoerieHarry | 10-06-18 | 02:19

De enige kaas die dat mokkel herkent is kopkaas.

HoerieHarry | 10-06-18 | 00:29

RickyLaRue | 10-06-18 | 00:45
Had ik met een stift in de klep van mijn schooltas geschreven. Echt!

Ongeblustekalk | 10-06-18 | 00:56

RickyLaRue | 10-06-18 | 00:45
Jullie gaan wel neer, landverraders. :)

Ongeblustekalk | 10-06-18 | 01:11

Eh. Nog steeds niet gecrasht, die kalk.
Hopelijk snuift hij geen Ritalin.

RickyLaRue | 10-06-18 | 01:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wat denken de gespierde tattoo boys?
Is dat ook vastgelegd?
Ging vast niet over cheese and holidays.

RickyLaRue | 10-06-18 | 00:26

Een harde breit betekend dat ze vrij zijn om handelsovereenkomsten te sluiten met de rest van de wereld en zelf kunnen bepalen welke in én export belastingen ze invoeren voor de EU. Ze zijn dan ook nog steeds vrij om met de EU te onderhandelen over een handelsverdrag, en dan zonder dat de EU veel dwang kan uitoefenen.

W_F | 10-06-18 | 00:11
-weggejorist-
Lychnari | 10-06-18 | 10:45

GB zal alleen maar beter worden als zij zelfstandig handelsverdragen met de rest van de wereld kunnen afsluiten, zonder de verstikkende EU wetten, dat is zeker. De EU, lees Duitsland en Frankrijk, is alleen maar bang dat ze hun export van bijv. auto's naar GB toe zullen verliezen. Maar dat hoor je niemand (van de EU) OVER!

Lychnari | 10-06-18 | 10:49

En vergeet ook niet de 7.5 miljard euro die de Britten jaarlijks niet meer in de zakken van Juncker CS. zullen laten vloeien.

Lychnari | 10-06-18 | 10:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er al een SJW groepje aan het demonstreren omdat uitgerekend het zwarte meisje geen zitzakje heeft weten te bemachtigen? Worden vast kamervragen in Great Brexitannie over gesteld.

H.Teeuwen | 10-06-18 | 00:09

Kudt.. Dirk.
Heaumeau muziek.

RickyLaRue | 09-06-18 | 23:58

Sektelid toch?

Ongeblustekalk | 10-06-18 | 00:18

Gully, Zentgraaff, jij, ik, Dirk?
Wie bedoel je.

RickyLaRue | 10-06-18 | 00:31

Ik zie niet heel veel geks. Dit is het gemiddelde tokkie-niveau van het remain-kamp. Hier moeten de politici het van hebben. Pak nou zo’n Pechtold, hij spreekt altijd over zijn hoogopgeleide achterban, maar haalt bewust de EU en Europa door elkaar. Je moet behoorlijk dom zijn om daar in mee te gaan. Maar het werkt inderdaad wel bij domme mensen, zoals we ook in dit filmpje zien.

DerUnterMensch | 09-06-18 | 23:22

Jij bent zelf een tokkie, wat lul je nou.

Ongeblustekalk | 09-06-18 | 23:38

Geenstijl en reaguurders ook ineens massaal pro EU.

Stir Glenfarclas II | 09-06-18 | 23:18

Ow? Dan zie jij meer dan ik.

spinselsinjehoofd | 10-06-18 | 10:29

Harde Brexit wordt helemaal een grappig circus.
Ierland blijft bij de EU en N- Ierland niet, zeer tegen de wens van de N-Ieren die liever optrekken met Ierland. Zij kiezen liever voor vrede en economische stabiliteit. De oplossing
om N-Ierland een uitzonderingspositie te geven werd afgeschoten door May.
Gibraltar? Compleet afhankelijk van Spanje en de EU (gokken etc). Gaat leuk worden daar.
Falklands? Compleet afhankelijk van de visserij. Die voor 95% wordt verhandeld met de EU. Daar komen nu importheffingen op. Dat zullen ze merken daar op de Falklands, het zal wel stevig naar rotte (onverkochte) vis gaan ruiken daar.
En dan Dover bv. Dat gaat leuk worden daar in de entrepotdoks met kort houdbare goederen, ook daar zal het stevig gaan stinken naar bedorven rotzooi.
Een Rolls kopen in het VK of een Bentley? Tja die komen uit Duitsland. Waren sowieso al duur, nu helemaal.
Dat land komt binnen 5 en 10 jaar met hangende pootjes bedelen of ze weer mee mogen doen.

Titaantje | 09-06-18 | 23:17

Dandruff | 10-06-18 | 01:07 |
Dat vechtscheidingsgedoe had ik ook al eens geopperd, dat leverde me toen een berg ijl gezwets van een slet op. Echter met dezelfde rancune en daaruit blijkt dat de beweegredenen niet zuiver zijn. Waarom zou je anders zo krampachtig willen vasthouden aan iets wat mislukt is?

JdelaT | 10-06-18 | 07:45

Dandruff. 00.41. Zo helemaal gelijk. Scherp. 100% mee eens.

beau van rtl | 10-06-18 | 09:49

@Titaan
Vaarroutes in het kanaal: een kleine vergissing is zo gemaakt en voor je het weet ligt je globalistisch vrijhandelscontainerschip aan de ketting in een Britse haven voor losgeld.

kindapaas | 11-06-18 | 04:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Oh dear...... dat is dan het alleraardigste wat ik van deze leuke dames kan zeggen. Ontroerend eigenlijk.

LaatmaarLu? | 09-06-18 | 23:10

Die schuit vaart tussen Brazilië en China dus wat heeft die in Rotterdam te zoeken?

Mijn GS nick magnie | 10-06-18 | 15:55

Demense die de Brexit mogelijk hebben gemaakt afzeiken laat zien dat de onderklasse meer visie heeft dan het WO kutvolk.

Ongeblustekalk | 09-06-18 | 22:54

Als Brussel alleen maar negatief doet: dan zal Nederland wel snel zelf een verdrag moeten maken met Uk, kan alle Uk handel via Nl Eu in.

Record Brussel/Juncker: ruzie met Vs, ruzie met Ru en ruzie met Uk, ruzie met Greece , ruzie met It, daarnaast ruzie met alle kiezers inzake migratie.

Het lijkt erop dat Brussel met al dat geruzie aan de verliezende hand is.

Nl heeft Uk hard nodig zometeen.

Tee Of Cup | 09-06-18 | 22:29

Ja het probleem is dat dat niet mag als eu lid. Nu Britain eruit is kunnen ze eindelijk trade deals maken met alle landen uit hun commonwealth. Gaat ze geen windeieren leggen. Nederland moet ook uitstappen en zich richten op vs, uk, canada.

hustler01 | 10-06-18 | 00:07

Gaap, want wat een dommigheid. Nederland handelt vooral met Duitsland, Frankrijk en België, landen die naast de deur liggen. Dus ook weinig transportkosten.

Kuifje-in-Afrika | 10-06-18 | 00:43

@hustler
Gebruik het systeem tegen zichzelf: richt ergens op een geschikte locatie een handelsproxy op. Als dat mogelijk is voor belastingontduiking, dan ook voor goederentransport.

kindapaas | 11-06-18 | 04:46

Als ik het er met Britse vrienden over heb dan gaat het helemaal niet over het ‘tegen de EU’ zijn. Ze zijn tegen de huidige politiek en het weggeven van hun land aan buitenlandse investeerders. Dit was slechts de eerste/enige keer dat ze ergens tegen konden stemmen.
Dat er tegen ze werd gelogen door de voorstanders was zelfs minder belangrijk.
Het gaat voor de meeste britten helemaal niet zo goed, ondanks de economische groei. Dat dit ze veel gaat kosten zien ze nog niet, ze denken dat het de banken en investeerders veel gaat kosten zodat ze weer een huis kunnen kopen voor een normale prijs. Ze vergeten even dat de rekening altijd bij het volk komt.

blacktip | 09-06-18 | 21:45

Tja, die laatste alinea gaat ook op voor Nederland, dus......

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 22:00

In deze gedachtelijn kom ik ook niet verder dan stelling "hangt er vanaf hoe hoog de rekening is".

Maar om het even plat te maken: Trouw je de vrouw die je lief hebt of maak je er een praktisch verbond van? Er zijn tientallen vrouwen in je omgeving en duizenden op aarde met wie je ook een leuk leven samen kunt hebben. Dus dan maar niet trouwen? En blijf je bij die vrouw als het leven met haar een kwelling is geworden?

De EU neigt IMO naar het laatste: om een aantal praktische redenen zou je bij haar willen blijven maar het gevoel zegt dat ze jouw leven teveel overheerst.

spinselsinjehoofd | 10-06-18 | 14:53

Ja, stel je toch eens voor dat die arme Britten geen troep meer uit Duitsland, Nederland en Frankrijk kunnen importeren.
Dan moeten ze het helemaal uit China, Japan en de VS laten komen; vaak kwalitatief beter, vrijwel altijd goedkoper.
Arme, arme Britten.

jemagookniksmeer | 09-06-18 | 21:43

jij snapt er echt helemaal niks van..

Circlont6A | 09-06-18 | 23:16

Het V.K. heeft geen diepzeehavens. De meeste containers uit Azie worden verladen in Rotterdam en dat zal zo blijven want de Britten willen dolgraag de nieuwe NL douane tarieven voor afhandeling betalen.

hmariavanempel | 09-06-18 | 23:28

Het antwoord op de vraag of het VK een goede Brexitdeal krijgt is vooral van existentieel belang voor de EU.

Met dat in het achterhoofd, gelooft iemand hier dus nog dat dan de EU zich daadwerkelijk actief gaat inspannen om een “sugar-coated deal” met het VK overeen te komen?

Als de Brexit werkelijk komt en een deal met de EU wordt gesloten, zullen veel Brexiteers van een koude kermis thuis komen.

Voorstanders van de Nexit hebben nu het geluk “free-riders” te kunnen zijn: je kunt toekijken van de zijlijn en zien wat het uiteindelijk op gaat leveren.

Kompromat | 09-06-18 | 21:32

Door alle garantie stellingen en bijdrages heeft eu nederland al meer gekost dan het heeft opgeleverd. Wat mij betreft paar euro extra ertegenaan gooien en snel verlaten. Wij drijven al langer handel dan de EU bestaat en dat gaat echt wel door hoor.

TilburgDeGekste | 09-06-18 | 22:57

We drijven vooral handel met EU-landen, dus dom geleuter.

Kuifje-in-Afrika | 10-06-18 | 00:35

Kuifje-in-Afrika | 10-06-18 | 00:35,

Geen dom geleuter, want die handel met diezelfde landen was er ook al eeuwen voor we een EU hadden. De EU is dus niet meer dan een hoge kostenpost die bovendien heel veel regeltjes fabriceert, waarvan er heel veel tegen onze belangen ingaan.

En dan is er nog een gezamenlijke munteenheid die onhoudbaar is omdat onze Zuidelijke economieën op een sterke inflatie, en onze Noordelijke economieën op een sterke munt gebaseerd zijn. Dat gaat nooit samen, vandaar dat de ECB al jaren stuntelt met gebakken-lucht-programma's zoals het verhandelen van niet-bestaand geld.

Volstrekt kansloos allemaal, economisch gezien.
Het enige dat een nòg groter probleem is, is het ondemocratische karakter van deze moloch.
Tientallen ongekozen en ongecontroleerde commissies...
Die geadviseerd worden door 30.000 ongekozen en ongecontroleerde lobbyisten. En dan een halfleeg EU-parlement dat geen wetten mag maken, alleen ja of nee stemmen. Gezien de fractiedisciplines een net zo ondemocratische exercitie als in ons parlement.

Dandruff | 10-06-18 | 01:23

Als de EU zo graag haar interne markt wil beschermen door laten we zeggen bepaalde regelgeving rondom producten en de USA of China of GB voldoen aan die regeltjes, dan is er toch geen regel om import te tegen te houden? Stel dat de EU oorlog wil en importheffingen gaat opleggen, dan doet GB dat toch ook voor de Opeltjes en Fiatjes uit de EU? Als GB betere producten en diensten weet te genereren, die dus "onze" EU-specificaties overtreffen, kan de EU dan met droge ogen die producten toegang weigeren? Wij willen die misschien erg graag afnemen in plaats van onze (dan) verouderde shit (denk aan de heersende Britse motor industrie die geheel ten gronde ging toen Japan zich er in ging verdiepen). Van vrij verkeer van goederen binnen de EU is ook nu maar beperkt sprake BTW. Probeer maar eens een auto naar België te exporteren zonder een berg attesten en papierwerk.

Als de EU niets anders wil dan bescherming van de eigen interne markt -om welke reden dan ook-, dan gaan we het lid nog naar op de neus krijgen. Ik zeg BRICS, de nieuwe zijderoute en Commonwealth, nog los van het energievraagstuk.

spinselsinjehoofd | 09-06-18 | 21:09

Enerzijds begrijp ik ten volle dat de Britten vrij verkeer van personen aan banden willen leggen maar anderzijds vind ik het wel grappig dat 200.000 Engelse toeristen bij een harde brexit tijdens een ritje van voorheen een half uur tussen Larnaca en Aiya Napa 5 (vijf) maal hun paspoorten moeten tonen e/o hun koffers mogen ontsluiten.

hmariavanempel | 09-06-18 | 20:49

hmariavanempel | 09-06-18 | 23:12,

Ik geloof niet dat je nu binnen een half uur via Noord Ierland en Gibraltar naar Cyprus kunt reizen. Ik geloof ook niet dat veel mensen dat zo doen, is nogal een omweg.
Een vliegtuig lijkt me simpeler, en zoals ik al zei; dan moet je dus sowieso je paspoort laten zien. Ook als je van Schiphol Amsterdam naar Rotterdam Airport vliegt.

Verder is Cyprus door de Turkse bezetting een geval apart, ze zijn nog steeds in staat van oorlog. Dat leidt soweiso vaak tot regelmatige paspoortcontroles. En als ik jou zo hoor moet een Nederlander die van enclave naar enclave rijdt daar ook meermaals zijn paspoort laten zien. Ik zie het verschil niet.

Rencune naar politieke kwesties van 70-100 jaar geleden is alleen maar dom. Zeker als je vandaag een vijandig Turkije als buur en bezetter hebt.
De Duitse bezetting speelt hier ook geen rol meer in hoe we met Duitse toeristen of vrachtwagenchauffeurs omgaan.

Dandruff | 09-06-18 | 23:41

Dandruff | 09-06-18 | 23:41 |
Maar hoe zit dat dan met de landingsrechten? of vliegt BA niet meer naar Europa.

botbot | 10-06-18 | 00:04

En ze moeten aan de grens hun lokale munt omwisselen voor euro's als ze op vakantie gaan. Dat zal ze leren!

W_F | 10-06-18 | 00:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk zulke domme meiden. Mag ik hun telefoonnummer, dan kan ik hen bellen. Dan leg ik ze uit dat ik al jaren groepsseks met hun doe en weer wil. Moet lukken met zo'n I-kukeleku.

Gele Beer | 09-06-18 | 20:30

Daar zou ik wel een intelligente discussie mee willen voeren.

lingo star | 09-06-18 | 20:29

Vrijheid, veiligheid en soevereiniteit primeren over andere zaken.
Daarom is de Brexit sowieso een verstandige keuze en is de EU een wangedrocht.
Nederland zou ook beter om zo snel mogelijk uit deze verschrikkelijke unie van politiek correcte griezels te stappen, zelfs al zou dat een deel van onze welvaart kosten, dat heeft een verstandig mens er altijd voor over.

kempenaer | 09-06-18 | 20:18

Kom op Dandruff, lees eens een economieboek over internationale handel. Je spuit alleen maar onzin.

Kuifje-in-Afrika | 10-06-18 | 00:47

Kuifje-in-Afrika | 10-06-18 | 00:47,

"je spuit alleen maar onzin"...
Kun je daar 1 concreet voorbeeld van geven?
Niet?

Dandruff | 10-06-18 | 01:26

Die spulletjes in jouw keuken is niet de moedernegotie in de EU. 80% van de handel is binnen de interne markt. Dus inderdaad voor hun aperzieboontjes kunnen ze gerust dealen met zambia of ghana. Probleem is alleen dat die boontjes via Rotterdam gaan en het VK niet meer in de douane unie zit: dus betalen, stempeltje hier, vergunninkje daar, nog een keer betalen, nog even een paar dagen wachten. En dat voor 10% van hun import. De overige 80 a 90% van hun import komt uit de EU (met name Duitsland en NL) en dat is al helemaal betalen en dubbele stempeltjes op drievoudige formulieren en vergunninkje hier, vergunninkje daar. Nog even een douanecheck met honden, kan even twee dagen duren want personeelstekort bij de douane.
Tel uit je winst.

Titaantje | 10-06-18 | 21:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ze op school een beetje hadden opgelet en niet zo vaak in de spiegel van de plee hadden staan koekeloeren, dan hadden ze wellicht nog begrepen waar het om ging en waren ze gaan stemmen. dom volk krijgt wat het verdiend.

lovekila | 09-06-18 | 20:12

VerdienT

Rico Tampeloerus | 09-06-18 | 20:23

Die kutste deal was voorspeld en daar waren ze voor gewaarschuwd. Ze hebben zichzelf buiten spel gezet.
Als ze in de EU waren gebleven hadden ze mee kunnen beslissen, nu mogen ze alleen maar op het lijntje tekenen.
Geen medelij mee, stelletje jankebalken. Grow a pair...

Titaantje | 09-06-18 | 19:56

Titaantje | 09-06-18 | 22:48,

Jouw vergelijking van de EU met een perverse, tirannieke "Bubba" in de gevangenis klopt wel. Maar jouw claim dat de meest kwaadaardige dictator altijd wint, geloof ik niet.

In de echte economie draait het niet om dronken machtswellustelingen als Juncker, maar om echte economie. Dus om echte meetbare zaken, zoals import vs export, schuldenlast, inflatie etc; en dat hangt weer af van variabele zaken als wat landen produceren, consumeren, de verhoudingen prijs-kwaliteit, etc.
Dan doet Engeland het aanzienlijk beter dan veel EU-landen; niet voor niets was Engeland nettobetaler.

Dandruff | 09-06-18 | 23:24

Dandruff | 09-06-18 | 23:24 |
Klopt nettobetaler, maar het leverde aan handel meer op.
Als ze nu willen exporteren naar de EU zijn ze zeker nettobetaler maar dat zal u als financieel expert niet ontgaan zijn.

botbot | 09-06-18 | 23:43

botbot | 09-06-18 | 23:43,

Zoals hier nu een paar honderd keer gezegd is; voor handel heb je geen EU nodig. Engeland deed dat al eeuwen, en kan dat dus nog steeds.
Net als tientallen welvarende landen als Australië, de VS, Noorwegen, Canada, Zwitserland, Israël, noem maar op. Kijken we vervolgens naar EU-landen als Bulgarije, Roemenië, Italië en Griekenland dan denk ik niet dat Engeland het heel erg veel slechter kan doen.

Echt, zo moeilijk is dit niet.
Importheffingen leggen de handel niet stil, bovendien werkt dat twee kanten op; als de EU te hoge heffingen oplegt, kan Engeland dat ook doen. Zie het handelsconflict tussen EU en Trump. Maar als beide partijen een oplossing willen, dan ligt die binnen handbereik.
Probleem is natuurlijk dat Bubba alias de EU liever misbruik maakt van anderen.
Maar dat bewijst juist het gelijk van de Brexit.

Dandruff | 10-06-18 | 00:13
▼ 15 antwoorden verborgen

Brexit gaat niet gebeuren, wie wil er wedden?

Phreack | 09-06-18 | 19:55

Langshetrandje | 09-06-18 | 20:34,

"De mars is ingezet" is nietszeggende holle kretologie.
Feit is en blijft dat deze euro onhoudbaar is zolang er een tiental landen als Griekenland en Italië aan meedoen. Zelfs Frankrijk is een probleem, zie de oproep van Macron aan Duitsland om afscheid te nemen van het "fetisjisme van goed economisch beleid". En daar was nota bene in 1998 al voor gewaarschuwd. retro.nrc.nl/W2/Lab/Euro/980321.html

Dandruff | 09-06-18 | 20:58

Zoals bij kretologie gebruikelijk is herhaal ik hem. U hoopt ergens op en datgene gaat niet komen. Gaat u maar terug naar het eerste begin van de Griekse crisis. De euro zou omvallen. De rol van de euro is nu (helaas of niet) groter dan ooit. De dollar valt eerder dan de euro en de dollar gaat niet vallen.

Langshetrandje | 09-06-18 | 21:19

Langshetrandje | 09-06-18 | 21:19,

Je negeert alle feiten, waaronder het artikel van Szász.
Liever speculeer je over waar ik volgens jou op hoop?

Je redeneert; "de euro heeft de Griekse crisis overleeft, en overleeft dus best nog 10 crises". Maar zo werkt het niet. Dat iemand 1 klap van de molen kan overleven, bewijst niet dat hij er nog 10 kan hebben. En zelfs al zou iemand 11 klappen van de molen overleven, dan komt hij er niet per se beter en sterker uit.

Bovendien is Griekenland nooit gered, ondanks de miljardensteun staat het land nog steeds aan de afgrond. Samen met nog een paar landen. Zelfs als wij het hier fantastisch deden, dan is dat een flink risico; als zij vallen, vallen wij mee.
En zo fantastisch doen "wij" in het Noorden het niet eens. De Amerikaanse bankencrisis duurde in de EU langer dan in de rest van de wereld, en het huidige "herstel" is deels gebaseerd op het lenen van niet-bestaand geld door de ECB.
Gebakken lucht dus.
Precies waar de vorige bankencrisis door ontstond.

Dandruff | 09-06-18 | 21:43
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
De_Veelvraat | 09-06-18 | 19:52

www.buzzfeed.com/alexspence/boris-joh...
Hierboven de inmiddels beruchte "meltdown" woorden van Boris Johnson, die denkt dat het na-apen van president Trump met zijn chaos-zaaien de beste weg is om brexit te laten eindigen met een bevredigend resultaat. Maar Trump is onnavolgbaar. Nu gaan Johnson en May met humbug gestuntel en Brits geaffecteerd hoog-van-de-toren gebrouw af op het slechtst mogelijke scenario. Moet je Johnson op dat dinertje weer eens horen afgeven op Putin en Rusland; wat een doffe haat. Dat zegt iemand wiens land een veel beroerdere toekomst tegemoet gaat dan Rusland.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-06-18 | 19:50

.. maar goed. Volgens de EU laven veroorzaak je vrede & welvaart door een grote extra bestuurslaag van ongekozen politici boven die van je eigen land te plaatsen. Deze bestuurslaag geef je vervolgens extra bevoegdheden en meer macht plus vrije toegang tot je bankrekening. Met een eigen leger en veiligheidsdienst om te controleren of je inderdaad niks te verbergen hebt, zoals iedere brave EU-laaf dat beweert.

De hemel daalt daarna helemaal vanzelf op aarde. Halleluja.

Jan Passant mk2 | 09-06-18 | 19:49

En JC Juncker zag dat het goed was.
Hosannah!!

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 20:11

Opgeteld een i.q. van ongeveer 18. Toch nog.

His Lordship | 09-06-18 | 19:46

Ik geef het even op. Even geen grap over het IQ van deze dames, da's te makkelijk.
Het zal je dochter maar wezen.

EEnzame SchizofrEEN | 09-06-18 | 19:43

Het is sowieso raar om een argument over de Brexit te maken door de DOMSTE mensen aan het woord te laten.

Wil men een pleit beslechten dan zal men zich tegen de SLIMSTE mensen moeten verweren.

Ik kan ook iemand met Down syndroom van straat trekken die iets zegt ('rutte is geweldig') en dat dan als argument gebruiken dat Rutte een druif is.

Maar uiteindelijk moet je toch met argumenten of feiten komen. Mijn voorspelling: GB gaat 't zwaar krijgen maar over 7 jaar lachen ze zich de ballen uit de broek. De Brexit is een soort chemo-kuur, moeizaam, vreselijke bijwerkingen. Maar noodzakelijk.

Knufter | 09-06-18 | 19:49

Knufter | 09-06-18 | 19:49,

Precies dat.
Dit filmpje had overal over kunnen gaan, en was dan even nietszeggend geweest.

Er zijn vele duizenden goede, inhoudelijke stukken geschreven over de Brexit. Zelfs het Remain kamp heeft dat een tiental keren gedaan.
Er zijn talloze inhoudelijke speeches gesproken.
Maar dit filmpje is clickbait.

Dandruff | 09-06-18 | 20:10

Houdt de optie open dat dit soort shows, euh, shows zijn. Een gedeelte is zeker gespeeld. Geef(t) de mensen een lekker gevoel, lachen om andermans dommigheid.

AanDiggelen | 10-06-18 | 09:25

Het is heel simpel: GB heeft gekozen tussen de portemonnaie en de waardigheid.

Er is meer dan geld in het leven. Onbeperkte immigratie is daar één van. Het verkopen van het land van je toekomst voor gewin.

Hup, GB!

Knufter | 09-06-18 | 19:42

@luchtbakfietser: I know... Ik bedoelde alleen dat als je (dit keer botbot) toch betweterig wilt zeuren, je het wel goed moet doen. Ghehehe.

einStina | 09-06-18 | 20:42

@ Einstina
Nu begrijp ik jouw punt pas.

Luchtbakfietser | 09-06-18 | 20:48

einStina | 09-06-18 | 20:42 |
De Britten weten van niets ook niet of het een harde Brexit wordt.
En nu weet iedereen al dmv aannames (terwijl de onderhandelingen nog bezig zijn) dat ze vooruit zullen boeren.

botbot | 09-06-18 | 23:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Een hoop beledigingen, een hoop scheldwoorden, een hoop verdachtmakingen.
En precies 0 concrete feiten.
Aangevuld met precies 0 op logica gebaseerde argumenten.

Wie o wie zou zoiets durven opschrijven?

Dandruff | 09-06-18 | 19:37

Iedere moderne schrijver. Sensatie en views over inhoud!

einStina | 09-06-18 | 19:49

Dandruff | 09-06-18 | 19:37 |
Leg anders ff uit hoe het wel zit

Bakito | 09-06-18 | 19:53

Bakito | 09-06-18 | 19:53,

Niet aan een trol.

Dandruff | 09-06-18 | 20:13

Op vakanties heb ik wel eens geprobeerd gesprekken aan te knopen met dit soort low-class types, daar word je idd niet vrolijk van. Alhoewel wij natuurlijk ook Britt Dekker hebben.
Desondanks betreur ik het vertrek van het VK, we krijgen er wel prachtige humorloze Balkan-landjes voor terug.

Luchtbakfietser | 09-06-18 | 19:35

@ Eenzame Schizo
Zeer wijs besluit!

Luchtbakfietser | 09-06-18 | 19:48

@ Einstina
Klopt. Zal wel een feest-profiel zijn geweest.

Luchtbakfietser | 09-06-18 | 19:49

einStina | 09-06-18 | 19:47 Die lageropgeleiden kunnen wellicht wel goed met hun handen werken of doen het vuile werk waar veel hogeropgeleiden hun neus voor ophalen. Want die moeten managen uiteraard en organisaties overbelasten met informatieverzoeken, vaak ook nog dezelfde vraag aan verschillende mensen stellend.

P.s. De hele TK is hogeropgeleid. Pffhaha.

AanDiggelen | 10-06-18 | 09:21
▼ 3 antwoorden verborgen

De Britse economie is net te groot om weg te kijken. Als Nederland zo'n NEXIT truukje zou flikken verandert Brussel ons in het Noord Korea aan de Noordzee.

McCain | 09-06-18 | 19:35

Een ketting over de Schelde betekent oorlog met België. Nou kunnen we België alleen wel hebben, maar België neemt dan een paar EU-vriendjes mee.
Heffingen op onze eigen haven zonder die ketting mag natuurlijk wel, maar dat is einde haven.

koeberg | 09-06-18 | 20:35

koeberg | 09-06-18 | 20:35
Gewoon niet uitbaggeren, ennuh, die oorlog?? EU is vrede toch?

miko | 10-06-18 | 00:07

miko | 09-06-18 | 19:41 ik vermoed dat in dat geval Brussel een paar miljard uittrekt om een kanaal van Antwerpen naar zee te graven.

Ben Hetzat | 10-06-18 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Juist omdat de EU aantoont niet te beroerd te zijn om haar "vrijhandel" voorwaardelijk te maken aan politieke onderwerping op elk vlak aan een monopolistische overheid in Brussel, die ondertussen (terecht) over het gevaar van monopolies predikt, en die alles als eenrichtingsverkeer náár meer EU ziet en nooit terug naar minder, kunnen er mij niet genoeg E(u)xits zijn, duur of niet. De pure rancune van de EU in de onderhandelingen zegt al genoeg. Er mag er geen één ontsnappen, of dat wordt duur betaald.

Als je honderden regeltjes over harmonisatie van alles van openbare aanbestedingen tot aan wipkippen, chocoladesigaretten, de verdieping waarboven een glazenwasser een hoogwerker moet gebruiken, het maximale wattage van een tv (je mag er wel tien hebben, maar niet meer dan 200 Watt of zo) en de definitie van gehaktballen, al vrijhandel wilt noemen.

Je kunt ook vrijhandel hebben op basis van lokale regels. In Nederland volgens de Nederlandse, in Frankrijk volgens de Franse. En in overleg kun je ook, vrijblijvend en zolang de bevolking of regering van de lidstaat het wil, die regeltjes harmoniseren. De Euro kan je ook houden als lappenmandje van nationale munten, waarbij de koers wordt bepaald door het democratisch gelegitimeerd beleid van elke lidstaat, i.p.v. een fetish met 2% inflatie en de meerderheidsstem van Zuidelijke staten in de ECB.

En vrij verkeer van personen was sowieso al een onzalig idee, aangezien je geen enkele zeggenschap meer hebt over welk normaal mens of tuig je moet binnenlaten. Je werd vroeger alleen op paspoort gecontroleerd aan de grens, nu overal. Wat een "vooruitgang"...

Wol | 09-06-18 | 19:31

Precies mijn gedachte.
Stop met de EU, en terug naar de EEG.

Wijze uit het Oosten | 09-06-18 | 20:15

De Europese typegoedkeuring voor auto's bestaat ook al heel lang.
Zodat we overal in Europa met witte of gele koplampen en rode achterlichten rijden en óók bijvoorbeeld België dus geen auto's met groene koplampen aanvaardt. Zo'n kleurencircus is nou niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
En is geen EU-verzinsel, dus harmoniseren konden "we" daarvoor ook al.
Ook de E27 fitting, overal op het Europese vasteland dezelfde stopcontacten, dezelfde verkeersborden en zelfs min of meer dezelfde voorrangsregels. Allemaal al lang geharmoniseerd voordat de EU werd uitgevonden.

(Opm. ik weet niet of het waar is, maar er schijnen in Mexico geen regels te bestaan voor de uitgestraalde kleur van voertuigverlichting (lekker veilig als er een met rode koplampen rijdt. Bron: een of ander Youtube filmpje van een geschifte Mexicaan. Zoek het zelf maar op, heb de link niet meer)

Bijtendehond | 09-06-18 | 22:23

Bijtendehond | 09-06-18 | 22:23
Precies. Alsof landen uit pure eigenwijsheid gaan kiezen voor afwijkende regelgeving, of om verwarring te stichten. Dat we in Nederland ineens zouden terugkeren naar de maten en gewichten van voor het metrische tijdperk, puur om anderen te stangen.

Harmoniseren is prima mogelijk, mits het zinnige regels zijn en de kosten van harmoniseren de baten niet overstijgen. Hooguit heb je bepaalde bedrijfslobby's die belang hebben bij een andere standdaard, of een vorm van verkapt hinderen van buitenlandse concurrentie. Maar niemand verbiedt bijvoorbeeld een afspraak dat mobieltjes een zelfde universele stekker moeten hebben, en dat de parlementen\regeringen van de verschillende lidstaten in overleg daarvoor dezelfde normen gebruiken. Of de regel over glazenwassers die een hoogwerker moet gebruiken boven de 4de verdieping. Laat de EU dan komen met een Richtlijn, ontwikkeld en getest in één of meer lidstaten. Maar dan letterlijk alleen een niet-bindende richtlijn die de rest van de leden kunnen opvolgen of op argumenten voor hun land verwerpen. En als de lokale overheid of bevolking later toch wat anders wil, kunnen ze er van afwijken. Is dat een groter succes dan de bestaande vrijwillige norm, kunnen de andere leden dat overnemen.

Wol | 10-06-18 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Brexit, wat is het als het af is?

Langshetrandje | 09-06-18 | 19:30

Engeland gaat aantonen dat je als nettobetaler beter af bent buiten de eu, daar ben ik heilig van overtuigd. En net op tijd voor de volgende megacrisis.

accijnstoerist | 09-06-18 | 23:32

Met de UK uit de EU gaat het IQ in ieder geval weer omhoog.

Cheeky Bastard | 09-06-18 | 19:28

Twijfelachtig, gelet op wat we verder binnen laten.

TeeJee | 09-06-18 | 19:42

Zeker gezien de nieuwe aspirant leden van de EU!

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 20:01

Vergeet niet dat zij de grenzen nu kunnen dichtdoen, he?

accijnstoerist | 09-06-18 | 23:30

Ik krijg spontaan zin om te fucken als ik zo'n lekker geil engels accentje hoor.

SpaansPietje | 09-06-18 | 19:26

Nou dat noordelijke accent van die blonde breekt me toch een beetje op.
Maar goed,als ze pijpt kan ze niet praten.

miko | 09-06-18 | 19:37

Uit de EU is sowieso de beste deal die er is.

Libertarianism | 09-06-18 | 19:18

We hadden een deal met de UK moeten sluiten en dan samen uit de EU vertrekken. Helaas is het daar nu te laat voor. Maar Rutte is nu wel zeker van een EU baantje, dat dan weer wel, pollens!

Rdock | 09-06-18 | 19:28

Ik voorzie nog wel dat Engeland er straks een hele lucratieve handelsdeal met de VS uitsleept (lees: geen heffingen) en dan de EU keihard uitlacht.

Flatulent | 09-06-18 | 19:17

EEnzame SchizofrEEN | 09-06-18 | 19:36
India en China zitten in een andere tijdzone. Qua tijd verlies je niet zoveel als je een vliegtuig vol plastic soep importeert.

Bakito | 09-06-18 | 19:48

EEnzame SchizofrEEN | 09-06-18 | 19:36
+ 1

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 20:00

@bakito
Doe eens even een update naar het heden.

toetssteen | 09-06-18 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit de EU is sowieso de beste deal die er is.

Libertarianism | 09-06-18 | 19:17

Uit de EU is als bevrijd worden van de vorige lichting linkse fascisten in 1945. Dat gaat nooit makkelijk, want fascisten vechten als beesten tegen uw vrijheid en willen daarbij zoveel mogelijk schade veroorzaken. Zij zouden maar wat graag London weer bombarderen, daarom wil de EU ook een eigen leger en een eigen luchtmacht.

Jan Passant mk2 | 09-06-18 | 19:30

Jan Passant mk2 | 09-06-18 | 19:30
Alles goed Jan?

Bakito | 09-06-18 | 19:46

Bakito | 09-06-18 | 19:24 |
Wat een non-argument.
China is geen lid van de EU
Zwitserland is geen lid van de EU
Zuid Korea trouwens ook niet.
Gut zeg, bijna de hele wereld is GEEN lid van de EU.

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Sorry maar tijdens de brexit campagne hebben Britse politici en media laten zien qua beschaving en kennis ver onder het nivo van een engelse tokkie te kunnen gaan.
.
Naast het kleuterneuken, het mogelijk maken van kleuterneuken of kleuterneuken vergoeilijken natuurlijk.
.
Neuh, zo beziend ziet er best beschaafd uit. Geen onschuldige nietsvermoedende slachtoffers in ieder geval.

Parel van het Zuiden | 09-06-18 | 19:16

De Britten hebben gekozen dus.....

de uitbater | 09-06-18 | 19:13

De EU is niet van de vrije keuze voor burgers. Integendeel.

Jan Passant mk2 | 09-06-18 | 19:33

Nederland vocht tachtig jaar voor onafhankelijkheid tegen de Spanjaarden.
Nederland vocht vijf jaar voor onafhankelijkheid tegen de Duitsers.
Maar als de Britten een paar procent BBP inleveren is het te duur?!?

Nederlanders hebben een hoger BBP per capita dan Spanje, dus die onafhankelijkheidsstrijd was winstgevend?!? Die met Duitsland hadden we niet hoeven voeren want of BBP per capita is ongeveer gelijk. Moeten we het zo beoordelen, of moeten we ook kijken naar de waarde van je eigen beslissingen mogen nemen.

En voor de zoveelste keer. Of het VK zit zoals nu gevangen binnen de EU handelsmuur, of ze zitten straks in vrijheid buiten de EU muur. Je kan er heel veel over zeggen, maar ze hebben nu een handelsprobleem en ze hebben straks een handelsprobleem.

Om vrije handel met de andere ZEVEN miljard aardbewoners een isolement te noemen is niet helemaal fair. Of check deze pie-chart, vrije handel met alle economieën, of alleen binnen het groen gekleurde clubje? www.visualcapitalist.com/74-trillion-g...

Iedere reorganisatie begint met kosten, tumult en onzekerheid. Zullen we die dan allemaal niet meer doen?

Feynman | 09-06-18 | 19:12

André4711 | 09-06-18 | 20:19
We hebben meer overhead, meer regels en een falend munt beleid.
Wat kan er nog meer fout?

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 20:30

Dat van die reorganisatie zou allemaal hartstikke mee kunnen vallen, als er daadwerkelijk een krachtige koer was gevaren en de ongekozen EU-bureauraten de vinger hadden gegeven.
 
Dat hele economische argument kan mij trouwens een fucking worst wezen, veel belangrijker is het om eigenbeschikking te behouden en tegen deze nieuwe collectivistische stroming in te gaan. De EU draait al lang niet meer om samenwerking tussen verschillende landen, culturen of Europese volkeren; het is een raar projectje waar te veel corporate interests in vertegenwoordigd worden. Tel daarbij de stem op van de "liberalen" en oud communistische partij leden die belangrijke posities bekleden en dan moge het duidelijk zijn dat het een volkshatend clubje zelfpijpers is.

HaatAth3ist | 09-06-18 | 20:35

En ook dat ja!

J-van-de-Bontekoe | 09-06-18 | 20:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Domheid is helaas niet strafbaar. Anders hadden we ook Rutte niet.

goedrechts | 09-06-18 | 19:12

Mooi experiment!

HenkvdMast | 09-06-18 | 19:08

GB is en was qua SJW en moslim adoratie reeds lang verloren. De stap om uit het Brussels systeem te stappen acht ik als enig positief nieuws vanaf het eiland.

073Cab | 09-06-18 | 19:04

Daar heb je dan wel weer .een punt ja.
Vraag me trouwens ook af of Engels afgeschaft gaat worden als voertaal, nu het binnen de EU vrijwel nergens meer gesproken wordt?

obominotie | 09-06-18 | 20:29

ik zou ze doen.

newray | 09-06-18 | 19:03

Eerst even wachten op @Parsons...
Niet voor je beurt neuken.

Wijze uit het Oosten | 09-06-18 | 19:14

Allemaal

GerMonster | 09-06-18 | 19:30

‘Of binnen de vrije markt blijven zonder zeggenschap te krijgen over de regels’
Het door Wilders zo geliefde Zwitserland-model.

Ardbeg | 09-06-18 | 19:03

Ik ben op een klus in Zuid-Europa werkzaam voor een Zwitser bedrijf te samen met een zwitser, duitser en tjech van dat zwitsers bedrijf. Ze zijn er verschrikkelijk aan toe die drie. Ze gaan er aan onder door zeg. Een land met zo veel soevereiniteit. Dat doet hun gezondheid, dat van het bedrijf en hun land waar ze woonachtig zijn héél weinigs goed!!1!

Nikao_Ouranos | 10-06-18 | 10:18

Nikao_Ouranos | 10-06-18 | 10:18
Dat is een werkelijkheid die Ardbeg niet wilt horen. Dat zit anders zijn eeuwige door de MSM gevoerde PVV haat alleen maar in de weg. Hij moet en zal De Goddelijke Greet onder het zand trappen, Joop.nl verteld hem wel van welke grijsgedraaide retoriek hij zich moet bedenken. Feiten? Doet ie niet aan. Lekker de oogkleppen ophouden want er is hem ingefluistert "populisten" te haten. Dus voert hij dat maar zonder na te denken uit...

Acar_ketimun | 10-06-18 | 10:51

Ja, en die gaan slecht joh! Stabiele munt, bijna geen diversiteit en andere cultuur verrijking. Hééél slecht ja...

Beeropdeweg | 10-06-18 | 14:11
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK