Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verhofstadt: "Voor de EU [1993, red] was er fascisme, nazisme en despotisme in Europa"

Social

Ja, het is niet alsof we er nou steeds naar op zoek gaan en door z'n speeches scrollen om hem maar te kunnen betrappen op wat idioterie. Hij zet die fragmentjes gewoon zelf hartstikke online en verwacht dat iedereen het  maar gewoon tof vindt of zo. Maar even hè: 

"When there was no European Union, there was authoritarianism, despotism in Europe, fascism in Europe, nazism in Europe between the two world wars. And it is since we have the European Union that we have guaranteed democracy in the European Union. That is what we have achieved."

En wij maar denken dat nationale grondwetten nationale democratieën al vanaf ongeveer 1950 op papier garandeerden, net zoals de EU dat veel later evenzo alleen op papier is gaan doen. Maar goed, weer wat geleerd!

Reaguursels

Inloggen

Was idd wel erg tijden het EEC tijdperk, oorlog en verderf, zeker in de jaren vijftig van de vorige eeuw toen die economische samenwerking nog maar uit een paar landen bestond !

Maar sinds de Euro en sinds het verdrag van Lissabon is het in 1 x vredig in europa, we tellen dan natuurlijk die 200 plus doden door terrorisme de laatste paar jaar niet mee natuurlijk, want dat heeft niks met de EU te maken natuurlijk....

Tee Of Cup | 04-06-18 | 13:28

www.unz.com/runz/american-pravda-when-...
Voor hen die geïnteresseerd zijn in Stalin, Hitler enz. vanuit een historisch standpunt. Bovenstaand artikel heeft als these, dat de Nazi militaire superioriteit t.o.v. de USSR een mythe is. De USSR beschikte in 1941 over veel grotere aantallen tanks (27.000 tegenover 4.000) en de Sovjet tanks waren beter gepantserd, wendbaarder en beschikten over beter schiettuig. Volgens dit artikel was Stalin van plan om Nazi Duitsland aan te vallen met een soort Blitzkrieg, en werd dit plan van Stalin doorkruisd met de Blitzkrieg van Nazi zijde. Kortom, de Sovjet armee was helemaal niet achterlijk enz. uitgerust. In de comments op dit artikel in UNZ review wordt gevraagd waarom Stalin's aanval op Finland zo vastliep...
Ook in UNZ review: een artikel van 'de holocaust-ontkenner' David Irving: www.unz.com/article/introduction-to-hi...

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-06-18 | 12:59

En nu is er islamofascisme, islamonazisme en EU-despotisme, alles onder leiding van de fuhrerin van het vierde reich.

Freija | 04-06-18 | 12:38

Ja, ik weet het nog goed, de tijd voor het wonder van 1993. Iedere avond de verwoestende luchtaanvallen en de constante dreiging van invasie van een van de fascistische buurlanden. Aardappels stelen van de lokale boeren om goedkope alcohol van te maken, opgevangen regenwater door het membraan van een schoenzool (geruild voor een aantal sigaretten die ik ergens gevonden had) laten gaan om mijn gezin van schoon drinkwater te voorzien.

Maar gelukkig kwam toen de EU. Met de broodnodige tandenborstelhaarkleur-regulatie en waterbedklotskwaliteit-standaarden. Ik weet niet of ik dit nog wel had kunnen navertellen als we de EU niet als door een geschenk van god hebben mogen ontvangen als nederige onderdanen. Ben toch eens dankbaar.

SwordofWinter | 04-06-18 | 12:12

Schande voor het Belgische volk, die Verhofstad, en dat wil wat zeggen...
Hoe is die lulhannes ooit op die positie terechtgekomen? Ik kan me nog wel herinneren dat je hem vroeger wel eens bij de VPRO zag. Hij zal dus wel de gewenste uitstraling gehad hebben.

Jahowiseffe | 04-06-18 | 11:59

Democratie? Wtf? Haha.. Ze steken de ene na de andere veer in hun eigen reet en zijn nog steeds zo naïef om te geloven dat wij die lariekoek geloven? Was het ook niet de EU die onlangs tweette dat hun dankbaar moeten zijn wegens het schone drinkwater in Nederland?

Flip468 | 04-06-18 | 11:38

Die belgenprutser bewoog zich ooit op het mentaal rechte pad......

Mazoeza | 04-06-18 | 10:39

Ah, gaan we zo redeneren Guy?
Awel, voor het fascisme waren er de donkere middeleeuwen! Dus zo slecht was de eerste helft van de 20e eeuw nog niet... Ofzo...

ZegMaar | 04-06-18 | 10:34

Lol, wat bazelt die holbewoner nou? De EU-landen hebben zelf het nazisme en fascisme niet verdreven. De VS, de UK, Canada en de sovjet unie hebben dat voor ons gedaan. En dat zijn allen landen waar de EU continu tegenaan zit te schoppen.

Ziekeconstipatie | 04-06-18 | 08:56

We from WC Ee.... ach laat ook maar

MPdeH | 04-06-18 | 08:26

Wat. Een. Gek.

Bat-Adam | 04-06-18 | 08:03

Is er dan iets veranderd? Nu zijn het EU despoten!
Werk ze.

BenBack | 04-06-18 | 07:54

Misschien moet Guy dat stukkie lezen over correlatie en causaliteit.
Correlatie: De EU bestaat al een tijdje en we hebben al een tijdje geen oorlog in de EU.
Causaliteit: Er komt steeds meer wetgeving uit Brussel, terwijl het democratisch gehalte van Brussel niet toeneemt. Ergo, de EU zorgt voor een verslapping van democratie in Europa.

Zeddegeizot | 04-06-18 | 06:44

Als een politicus praat, dan liegt hij/zij. Behalve Thierry en Hiddemeister natuurlijk, dat spreekt voor zich.

BlowingBubbles | 04-06-18 | 06:12

Ik heb goed nieuws voor Verhofstadt.
De Amerikaanse president heet Trump en hij is overduidelijk als hij sancties instelt, als hij 'n boycot tegen een land begint; als hij 'n handelsoorlog begint.
Wat zegt Trump op 3 juni 2018 via z'n VS-minister: 'Verlichting sancties Noord-Korea alleen bij denuclearisatie'.
Wat deed Trump jegens China; toen die beloofden meer Amerikaanse goederen te zullen importeren: 'oké, geen heffingen meer jegens China.
Wat zal Trump doen jegens Europa, bij het verhogen van heffingen op staal en aluminium:
1e toegeven aan Europa zodra Europa protesteert, en Iran blijft steunen;
2e de sancties tegenover Europa handhaven, tót Europa toegeeft door de boycot rond Iran niet te saboteren, en handelsafspraken 'a la China' te maken.
En 'dat', beste Verhofstadt is de politieke realiteit.
Het wordt tijd, dat Europa, en jij als megafoon-baasje, gaat dimmen en realistisch doen door toe te geven aan Amerika.
En doet Europa dat niet vrijwillig, oké, dan volgt de kwaadschikse manier en moet Europa eerst weer even voelen, 'hoe' de echte krachtsverhoudingen liggen in de wereld.
(en ondertussen mag u in 'n hoekje van uw gedachten in stilte bedenken, 'toch' gelijk te hebben, met uw geleuter over vóór en ná introductie van de EU in Europa; maar houdt die kaboutertaal nou maar 'n beetje stil, vind je niet?)

Der Paulie | 04-06-18 | 00:30

De rode lijn van het CDA

Op het partijcongres in Den Bosch heeft het CDA zaterdag een strenge resolutie aangenomen over de Hongaarse zusterpartij Fidesz. De leden spreken hun zorgen uit over de bedreiging van de rechtsstaat en reppen van ‘rode lijnen’ die niet overtreden mogen worden, op straffe van uitsluiting uit de EVP-fractie. Die heeft twee van zulke rode lijnen geformuleerd: de eventuele sluiting van de Central European University en de huidige ‘Stop Soros’-wet.

Waar bemoeien deze hypocriete christenen zich mee, zij hebben altijd moeite met de wil van het Demos, zo ook in 2005. Het enige wat ze konden was en is de bevolking angst aanpraten met hun kartelmaatjes. Even ter herinnering.....

De regering en de voorstanders haalden inmiddels dagelijks de tv-journaals met een serie opzienbarende uitspraken dit zijn die Soros aanhangers wat ze trouwens nooit zullen toegeven.
-----------
Piet-Hein Donner (CDA, minister van Justitie) waarschuwde voor oorlogen en een mogelijke Balkanisering van Europa als het 'nee' zou winnen;
-----------
Jules Maaten (VVD, Europarlementariër) blies op het laatste moment een tv-spotje voor regionale omroepen af, waarin beelden van Auschwitz en Srebrenica de kiezer moesten aansporen tot een 'ja';
-----------
Laurens-Jan Brinkhorst (D66, minister van Economische Zaken) verkondigde dat bij een afwijzing in Nederland economisch "het licht uit zou gaan", later zei Brinkhorst dat de Europese Grondwet eigenlijk te ingewikkeld was om burgers te vragen er een oordeel over te hebben; (Wat een hautaine zak die man)
-----------
Gerrit Zalm (VVD, minister van Financiën) zei voor de camera van de NOS dat hij "niet van folderen hield";
-----------
Wouter Bos (PvdA, oppositieleider en voorstander van de EU-grondwet) meldde dat Nederland na een 'nee' snel opnieuw een referendum moest organiseren met dezelfde vraag.
------------
Ben Bot (CDA, minister van Buitenlandse Zaken) zei dat kiezers bij twijfel het beste thuis konden blijven; dit standpunt werd de dag vóór het referendum herhaald door voormalig premier Ruud Lubbers .

von Amsberg | 03-06-18 | 23:38

Het is alsof er in Europa een speciaal soort landen zitten, anders dan andere landen hebben zij een Unie nodig om te zorgen dat het vrede blijft. Terwijl Europa eigenlijk als enige lange tijden van vrede kent, in de meeste landen op aarde is er altijd conflict, geen moment rust en constante onzekerheid. Terwijl Europese landen in oorlog waren hadden zij doorgaans betere voorzieningen dan waar dan ook elders.
In Europa wonen intelligente mensen dus wanneer zij iets goed doen is het merkbaar in de samenleving en ben je beschaving aan het opbouwen, maar wanneer hij slecht doet is het ook merkbaar in de hele samenleving en wordt er beschaving afgebroken.
In veel landen gebeurt er iets goeds merk je het niet en heeft waarschijnlijk alleen de sjeik/stamhoofd/militieleider er iets aan, en wordt er niets opgebouwd.
Gebeurt er iets slechts merkt niemand er wat van, zijn de nummers toch te laag doorgaans om hier of waar dan ook nieuws te zijn.
Je zal ook getallen zien dat in Afrika in een dorp 100% van de mannen de dood vonden, maar hier in Europa eigenlijk misschien een paar procent van de mannen doodgingen ik zeg maar wat, maar wel meteen in grote getallen.
Conflict is een risico en goed praten en afspraken maken is prima, maar niet zoals nu met een Europese munt, dwangmaatregelen en noem maar op.

Papierversnipperaar | 03-06-18 | 21:46

Is er nu geen enkele inrichting die deze gestoorde Belg op water en brood zet.
Nog erger de VVD maakt deel uit van deze geestelijk gestoorde man, maar vrees niet, deze man verdwijnt en wordt vervangen voor de volgende geestelijk gestoorde, zijn naam spellen we als volgt R U T T E, de ene gek cq pathologische leugenaar vervangt de andere. De laatste is er een van het smerigste soort, makkelijk beïnvloedbaar en kneedbaar door de hyena's die zich schuil houden in zijn bureau laden, hij verraad zijn volk voor enkele zilverlingen.

Onvoorstelbaar dat er nog zoveel Nederlanders achter deze rattenvanger aanlopen, het olie mannetje van de multinationals.

Als ik deze man zie en hoor oreren voor onze nationale leugenzenders , heb ik medelijden met al onze landgenoten die dit soort nog geloofd. Zijn gelaatsexpressie , lichaamstaal en wollig taalgebruik is die elke rattenvanger en TV dominee gebruikt om u geld uit de zak te kloppen.

Mensen wordt wakker, deze in en in verrote eurofiel welke hij tot zijn laatste snik zal en wil verdedigen sleurt ons mee in een poel van ellende en verdriet, financieel zullen en gaan al mensen kapot, er zijn nog nooit zoveel voedselbaken en kleding banken geweest in ons land. En dit tuig zegt net zo makkelijk "Eigen schuld dikke bult"

Nooit zullen deze lieden u vertellen met welke schulden ze u opgezadeld hebben, dit wordt angstig verzwegen op onze staatszenders.

1) Staatsschuld 483,596 miljard
2) ESM
3) Target 2
4) Europese Banken Unie *

*
Nederland nu volop blootgesteld aan brakke Italiaanse banken

Door de crisis in de Italiaanse politiek is de onzekerheid over de toekomst van de euro weer opgelaaid. Het moment kon niet slechter zijn: sinds 26 mei 2018 is Nederland onderdeel geworden van de Europese bankenunie. Op papier lijken de regels voor banken aangescherpt. Maar in de praktijk staat Nederland nu garant voor zwakke Zuid-europese banken.

De bedoeling van de Europese bankenunie is dat het hele bankstelsel stabieler wordt: een soort onderlinge verzekering die bij crises twijfel over de solvabiliteit van bank wegneemt en zo bankruns voorkomt.

Voorwaarde voor Nederlandse deelname aan zo'n Deposito Garantie Stelsel (DGS) is dat de banken die eraan deelnemen gezond zijn; daarvoor zijn de normen voor kapitaalbuffers Europabreed aangescherpt.

Terwijl Nederland zelf een norm hanteerde van minimaal 4 procent kapitaaldekking wordt die nu 3,5 procent voor grote systeembanken en 3 procent voor kleinere banken; desondanks wordt dit als aanscherping gepresenteerd.
Helaas zeggen die kapitaalbuffers niet alles: ook banken die diep in de problemen zitten, zoals de Italiaanse Unicredit en Duitse Deutsche Bank, voldoen er keurig aan. Daarbij blijft manipulatie van cijfers voorlopig mogelijk.

Voor Nederland vormt de bankenunie een risico: we garanderen mede het spaargeld van een half miljard Europeanen. Geld dat deels gestald is bij zeer wankele banken. Nederland geeft daarmee een garantie af op spaargeld ter grootte van twintig keer de eigen economie. 

De meeste Nederlanders hebben de kennis niet om dit te doorgronden en wat de gevolgen hiervan zijn. En zo gaat men stap voor stap verder u het financiële moeras in te trekken, het meest gehoorde excuus van onze tweede kamerleden en regering is "HET MAG NIET VAN BRUSSEL" , wat een laffe honden, nergens meer verantwoording voor nemen, alleen maar wegduiken met een hoop bla bla.

Mijn ogen gingen open toen de parkeergarage begon te roken nadat Fortuyn was vermoord door die idioot Volkert v.d. Graaf, als een stel laffe honden werden onze z.g. leiders via de achteruitgang afgevoerd, ze kwamen kakken te kort om te vluchten het volksgericht benauwde deze leiders.

Dit zelfde tuig zat ook vooraan in de kerk tijdens de rouwdienst, terwijl ze deze man maanden lang hadden gedemoniseerd via de staatsomroep o.a. ( Paul Rosenmoller, Tom de graaf, Ad Melkert, Marcel v Dam en vele andere politici)
Na de moord op Pim Fortuyn is ons de democratie ontnomen door deze gasten.

En nog wordt dit soort getolereerd en er staat er een op de lijst om minister van staat te worden. Hoe diep moeten we nog zakken, deze hufters zijn niet uit te roeien.

Zo ik ben het kwijt.

von Amsberg | 03-06-18 | 21:39

Hij staat toneel te spelen voor een bijna lege zaal. Juncker zijn neus is nog rood van de drank. Wat een kermis.

doskabouter | 03-06-18 | 21:18

Ja maar onschuldig is dit niet! Dit filmpje komt nu op internet en een onschuldige scholier pikt het weer op. Beweer dit soort flauwekul maar vaak genoeg en dan wordt het uiteindelijk nog waarheid ook!
Wij moeten echt heel goed oppassen voor dit soort eng Fascisme. Hitler had een prima propagendaministerie, en dat werkte heel goed. Dit is niet anders.

Munchhausen | 04-06-18 | 00:00

Je zou bijna een staatsgreep plegen gewoon om ze voor kakken te zetten...

Opslag Medium | 03-06-18 | 20:59

Het ligt nogal gevoelig, maar Berlijn of Brussel?
What’s the difference?

Ruimedenker | 03-06-18 | 20:50

Guy, die (GIDI) wordt steeds wanhopiger en ik krijg toch steeds meer de indruk dat hij toch écht de onverzorgde, geblondeerde halfbroer van Rob de Nijs is.
En vals!
Godverdomme.

Hensmunter69 | 03-06-18 | 20:27

Vandaag, Merkel: bijdrage nettobetalers aan Europese Unie omhoog

Landen die nettobetalers zijn aan de Europese Unie, moeten meer bijdragen aan de nieuwe Europese begroting. Dat zegt de Duitse bondskanselier Merkel. Duitsland is al bereid meer te betalen, maar anderen - waaronder Nederland - moeten dat volgens de bondskanselier ook doen. Nederland heeft tot nog toe vastgehouden aan het standpunt dat het niet meer wil afdragen aan Brussel.

Dus Mark je Mutti zegt het, dus je moet gehoorzamen.

Memek | 03-06-18 | 20:22

Het is tijd dat Merkel in een dwangbuis afgevoerd wordt.

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 20:37

Weet je wie er ook voor een centraal geleid Europa was onder. Duitse leiding?

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 20:08

Rutte?

Memek | 03-06-18 | 20:23

Rutte is er nog steeds voor.

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 20:34

Rudi carrel?

Ruimedenker | 03-06-18 | 20:47

Staatsgreep in Ukraïne in 2014 door EU en CIA is democratie?
1933 - 1945 fascisme in Europa ja.
2018 staatsgreep EU in Italië.

Raider Twix | 03-06-18 | 19:59

Guy zit daar te lang, denkt zich alles te kunnen permiteren.

glaaf | 03-06-18 | 19:56

Zijn dochter wordt opgewarmd. Guy wordt She Verhofstädter

Ruimedenker | 03-06-18 | 20:52

Juncker zei: landen eerst als in het landsbelang eerst en de EU op nr 2. Maar dat is niet zijn agenda, die is duidelijk andersom. En ze zijn blind voor de steeds verdere verrechtsing zoals ze het zelf graag noemen. Nog een paar jaar zo doormachanderen en de rapwn zijn gaar, zoals Roger Daltrey zei, I am not agaimst the EU I am agaimst Brussels en daar sluit ik en dw meeste mensen met gezond verstand zich bij aan...

Slough | 03-06-18 | 19:52

het is typefouten

skoftig | 03-06-18 | 19:56

Okay okay krijg je als je al een kwart eeuw niet meer in NL woont...

Slough | 03-06-18 | 20:01

Doe jezelf een kroon cadeau.

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen

Zelden zo'n eensgezindheid gezien in de reaguursels onder een topic....

P-eat-her | 03-06-18 | 19:47

Voor mij is de EU het grootste [email protected] dat ons treft. Walgelijk mislukt project. Nexit !

Tutanchamon | 03-06-18 | 19:37

Doe dus wat je moet doen bij de komende EU verkiezingen: stem tegen Guy en zijn bruinhemden.

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 19:44

Na de oorlog hadden we gestage opbouw, werkgelegenheid zat.
Grote bedrijven, duizenden mensen werkzaam.
Personeelsvervoer in eigen bedrijfsbussen naar bijv. Philips, DAF......
mooie kartonindustire, pharmacy in Oss, fietsen de beste, aardgas (bijna gratis wegegeven aan italie).
Kleinere bedrijven floreerden. textielfabrieken, lederwaren, schoenindustrie, kleding. de V&D's, Hema's, Blokkers, Nederlandse families met Nederlandse produkten spoten uit de grond. Er werden huizen gebouwd voor het personeel.
Waar armoede jaren 30 DE inzet was voor oorlog, is die na de oorlog echt verdwenen. vakbonden vierden hoogtijdagen.... alles kon, alles ging...
Dat gaat dhr. Li Ka-Shing (Hongkong) van o.a. Kruidvat vast niet meer doen.
Onze euro's komen nu in Azie terecht... of in Polen, Roemenie, Bulgarije, en die gaan ECHT geen NL. te dure produkten kopen daarmee.....
Nu echter zorgt de Europese Unie voor continentale verdeling, verarming, belastingslavernij ten behoeve van zuid Europa en vooral zichzelf.
Een monetaire constructie die niemand past.
Zware oorlogshitsing, militaire omsingeling en inkapseling van Rusland op Amerikaanse leesten geschoeid. schaamteloos en scrupuleus provocerend tot op de Russische botten. Financierde zelfs om de zittende democratisch gekozen president weg te jagen in Ukraine, omdat de uitslag van vrije verkiezingen daar pro-Russisch zouden uitpakken. De EU (Amerika dus) niet welgevallig.
Het moeten accepteren (en vet betalen) van Griekenland en Turkije in EU invloedssferen om de NATO naar voren te schuiven, ook op Amerikaanse leesten geschoeid.
Amerika bepaald de regie in Europa en de politieke EU despoten doen het echte USA werk voor EU bijgedrukte massa's Dragi-Euro's, ongedekt (toilet) papier.
Het hersenloze importeren van massa-gedevalueerden en het importeren van onze toekomstige islamitische ideologische bezettingsmacht, welke onder het troyaanse paard "religie" politiek heeft verhuld dat het in werkelijkheid een
take-over-everything-for-free sekte is, al sinds de Olympische spelen München 1972, en in welke men in de toekomst ook de "goede" moslim niet meer zal herkennen als ze politieke meerderheden, de geroofde welvaart en macht over de witte blanke christelijk/joodse mannen EN vrouwen kunnen uitoefenen.
Dit is HET continentale vernietigingsmodel waarvoor de Verhofstadt's, niet ZO lang geleden (voor minder zelfs) in Frankrijk de guillotines de marktpleinen werden opgereden.... overuren werden gemaakt.
Verhofstadt gaat DE oorzaak van een volgende (burger) oorlog worden, nu nog enkele significante aanleidingen.
Italië verschuift al, Hongarije, Polen, dito. Engeland is OUT.
Het gaat te ERG goed met de niet-EU landen Noorwegen, Zwitserland.
Wij willen ook welexit... maar worden geminacht en gehersenspoeld (al in het NL onderwijssysteem) zoals de politieke (banken) EU alle EU burgers minacht, en waar de grondwetten tot zelfbeschikking en zelfontplooiing allang bij het grof vuil staan... En Guy Verhofstadt staat ongeveer borg voor AL deze ellende, en voor een eigen private agenda: money!
Wij: dokken, het enige wat nog telt..... dokken, en koppen dicht.

Katoentje | 03-06-18 | 19:36

Duitsland staat ook in brand reken maar
Deutsche bank an de rand van afgrond
8 miljoen werklozen (en geen 2.3 wat Merkel beweert
3 miljoen werken onder minimumloon
3 miljoen moslims in huis gehaald
Chinezen kopen de goede bedrijven op (ook mercedes)
Elke dag moord en doodslag op straat door kansparels
Waanzinnige puiinhoop bij Bamf ivm fouten bij asiel aanvragen
etc etc
De Duitsers zijn Merkel en haar analel likkers in Brussel kots en kotsbeu

joppo0 | 03-06-18 | 19:59

Ach ja, what's new. Guy Verhofstadt heeft weer eens zitten ruften. Hij verbeeldt in zijn eentje alles wat fout en vies is aan de hele EU, de ultieme propaganda voor een Nexit!

kunstliefhebber | 03-06-18 | 19:36

Griezel Guy Verhofstadt moet meer reclame maken voor de EU, misschien dat daar suffe EU-laven van wakker schrikken en zien hoeveel narigheid te verwachten valt van deze zoveelste tot mislukken gedoemde poging een socialistische heilstaat te bouwen.

Jan Passant mk2 | 03-06-18 | 19:06

Lol, de EU is niet eens op democratische wijze tot stand gekomen en het aantal mensen dat daar zonder enig democratisch beginsel een betrekking vervuldof heeft vervuld, die moest je niet allemaal elke maand teeten moeten geven. Nog even daargelaten de riante salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden die men geniet om over het vorstelijke pensioen en haar aanverwante voorwaarden maar helemaal te zwijgen.

Natiestaten worden hand over hand vernietigd en daar waar regeringen zitten die daar niet aan wensen mee te werken, overlaad men de boel met agressie of staat Guy zelve te oorloghisten op een pleintje in de Oekraïne om een democratisch gekozen regeing omver te trappen.

Dat hij dit doet in zijn hoedanigheid als lid van de RvB van Sofina, een Belgische maatschappij met belangen inzake fraccen in de Oekraïne, dat hoor je nergens en zelf verteld hij dat er ook niet bij. En nu boogt hij dat er iets bereikt is wat er al was. Er is dus niets bereikt maar inmiddels alwel heel veel afgebroken.

Dit soort mensen hoort met hun gedragingen eigenlijk thuis voor het internationaal strafhof.

netniet | 03-06-18 | 18:55

Vroeger toen de gezondheidszorg nog op orde was, bracht men lieden als Guy Verhofstadt, bij een Alienist. Een dokter voor Krankzinnigen. Kan iemand deze meneer nog naar zo iemand doorsturen en hem daar de eerste 100 jaar houden.
Bij voorbaat dank.

De Evangelist | 03-06-18 | 18:40

Ondertussen, en een klein beetje off-topic, in Italië:
Pack your shit, guys. Time to go.
www.france24.com/en/20180603-get-ready...
Dit soort taal zou dus overal in Europa moeten klinken.

Stormageddon | 03-06-18 | 18:38

Dit scharminkel, wat te schijterig is om naar de tandarts te gaan en wiens adem hoogstwaarschijnlijk naar rotte vis stinkt staat op de loonlijst van Exmar, een Belgische reder gespecialiseerd in het transport van onder andere LNG en is erg gebaat bij open grenzen, Oekraïne bij de EU en alle andere EU voordeeltjes voor de multinationals. ...

Loebas | 03-06-18 | 18:34

Hij staat op een heleboel loonlijsten en is daarom zo corrupt als het maar kan! Daarom is hij bij uitstek de belichaming van alles wat niet deugd aan de totaal-corrupte EU.

kunstliefhebber | 03-06-18 | 19:42

Niet naar de tandarts en niet naar de kapper geweest. Ik noem hem, hoewel hij geen mof is maar Belg in gedachten altijd "der Struwelpeter". Je weet bij een Belg nooit zeker of hij vleermuizen herbergt op zolder of gewoon vertolkt wat de Vlamingen, bij wie doorgaans alle logica zoek is, in het algemeen vinden.

johannijhof | 04-06-18 | 02:26

Dankzij de CDA zijn we in de deze gevangenis ingesleurd en worden we opgeknoopd en kunnen de rijke toekijken

brandewijntje | 03-06-18 | 18:23

Of daar waar je voetbal hooligans samen ziet gaan met neonazi's in een mars, dit zijn zeer zorgelijke ontwikkelingen in landen als Nederland, Duitsland. Ik geloof dat het goed is dat landen als Nederland, Duitsland hun eigen bestuur terugkrijgen maar het moet niet leiden tot wat er in Nazi duitsland gebeurde.

Jezusismijnheer | 03-06-18 | 18:21

Als wij niet opstaan tegen de Islam in Europa krijgen we exact wat er in nazi Duitsland gebeurde.

HaatbaardKnipper | 03-06-18 | 19:53

Dank je de koekoek Guy, de EU onderdrukt alles. Vooral de VVMU.

ristretto | 03-06-18 | 18:16

Wel typerend dat hij communisme even is vergeten. Met de andere zuiplap die het standbeeld van Marx honoreert verbaast mij dat ook niet heel veel.

heldheino | 03-06-18 | 18:15

Die Gay, die is nog maffer dan Hitler.

Ronnie uit Helmond | 03-06-18 | 17:55

Een voorbeeld van het gevaar van ultra nationalisme is misschien wel de motorclub Osmanen Germania, wat in wezen een knokploeg is van de Turkse staat in Duitsland. citeer "De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof waarschuwt in een rapport voor paramilitaire knokploegen in Turkije. Een van die groepen heeft volgens de NCTV ook een Nederlandse afdeling opgericht." bron : www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

Jezusismijnheer | 03-06-18 | 17:31

brandewijntje | 03-06-18 | 18:29 Dit is ook een zorgelijke uitspraak van een politiek kopstuk van de afd citeer "AfD-kopstuk: 'Nazitijd was slechts vogelpoepje op Duitse geschiedenis' bron : nos.nl/artikel/2234772-afd-kopstuk-na...

Jezusismijnheer | 03-06-18 | 19:11

brandewijntje | 03-06-18 | 18:29 Zelf heb ik de Pvv nooit aangehangen en zal dat ook niet doen.

Jezusismijnheer | 03-06-18 | 19:32

We leven hier toch in nederland en niet in duitsland,want dan zou ik ook nooit afd aanhangen.Wat betreft Geert Wilders heb ik daar NOOIT zulke uitspraken van gehoord. Links vindt het fantastisch dat de hele wereld op onze nek komt hangen, of ze nu wel of niet deugen

brandewijntje | 03-06-18 | 22:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk achter de Europese unie een demonische macht zit. Bv het gebouw in Straasburg is gebaseerd op een schilderij van de toren van babel. goo.gl/images/6w1C3D De toren van babel was waar de mensheid verenigd was tegenover God. Ik geloof dat landen hun eigen bestuur moeten hebben maar een paradox is op het moment dat je de Europese unie opbreekt je denk ik ook weer de conflicten krijgt die ervoor waren. Sommige denken dat Europa op een soortgelijk punt staat als met het opbreken van Joegoslavie en ik denk een groot gevaar van ultra nationalisme wat kan leiden tot nazisme.

Jezusismijnheer | 03-06-18 | 17:21

Je creërt een probleem en daarna biedt je de oplossing.
Elites creërden en ondersteunden bewust nazisme, fascisme en despotisme.
Tweede wereldoorlog was een bewust door hen gecreërd resultaat.
Daarna was het: "dit nooit weer", dus hier hebben we de oplossing: de EU (met daarin natuurlijk alle macht voor die elite en weinig ruimte voor democratie)
Kijk maar naar "Everything's a rich mans trick" op You Tube

dwarfy | 03-06-18 | 17:05
-weggejorist-
NLmomus | 03-06-18 | 17:12
-weggejorist en opgerot-
NLmomus | 03-06-18 | 17:12
▼ 15 antwoorden verborgen

Nu zijn despotism, fascism and nazism gebundeld in de EU.

Jeroen65 | 03-06-18 | 17:04

Openbaar verantwoording afleggen hoe goed Europa is, is erkennen dat er een groot probleem is. Vervolgens het bestaan van Europa verantwoorden met wat er was voor 1993, is bevestigen dat er een groot probleem is, doordat je laat zien dat dat het beste is wat je kon vinden. De mensen zijn niet dom of beter te weinig geinformeerd meer Verhofstadt, de mensen lezen info op Internet en zien in uw woorden wat hierboven geschreven staat, u staat simpel gezegd voor gek met deze rare sprong van een kat in het nauw. Een andersgekleurde stelende dief verzint nog betere verantwoordingsleugens dan u, bovendien selecteert u informatie die echt iedereen weet en zelf kan verzinnen.

CarloCarpacio | 03-06-18 | 17:02

Als we eruit willen, moet dat niet te lang meer duren. Reden: 'de mensen' zijn helemaal niet zo goed geïnformeerd als CarloCarpacio hoopt.

Ik zie namelijk om me heen een generatie nu volwassen autochtone Nederlanders, geboren vanaf zeg maar circa 1985, die geen ervaring en dus geen idee hebben van wat er met de ingang van de EU stapje voor stapje verloren is gegaan. Zeker in de grote steden hebben deze jonge volwassenen nooit meegemaakt wat een Nederlandse stad was vóór de grote aanwas van niet-westerse allochtonen. Ze weten niet wat het is om in een schoolklas te zitten zonder de spanning (en het geweld en de hoofddoekjes) die de aanwas heeft veroorzaakt. Ze hebben het idee dat je vóór de EU niet in het buitenland kon studeren en dat je dat na een Nexit niet meer zou kunnen. Ze weten niet wat het was om niet zo krampachtig op je woorden of zelfs je grappen te letten.

Ik zou zo door kunnen gaan, maar in een notendop is het een feit dat de kennis van wat wij kwijt zijn binnen enkele decennia compleet dood zal zijn samen met de generaties (nu nog levend) die Nederland van vóór de EU bewust hebben meegemaakt (en gekoesterd). Ik weet niet of een informatievoorziening het verlies van lijfelijke kennis, het meegemaakt hebben, zou kunnen vervangen of ons terug op de betere weg brengen. Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat CarloC gelijk blijkt te hebben. Echt van harte.

VreemdEend | 03-06-18 | 18:56

De begroting van het Erasmus programma wordt verdubbeld. Althans dat wilt het eu clubje. Met andere woorden het budget voor indoctrinatie van jongeren wordt verdubbeld. Maar de gemiddelde Erasmus deelnemer vind het ene mooie kans om te binge drinken en te neuken met andere culturen. En zo staat het gewoon ook bekend onder jongeren. En dat zegt genoeg. Dat hele Erasmus programma levert geen meter wetenschappelijk shit op.. Een grote lippenstift om eu club indoctrinatie en propaganda mooi en onherkenbaar te verpakken.
--
Weet je niet wat het Erasmus programma dan snap je de eu club indoctrinatie en gewenste route naar de totale eu dictatuur niet.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 17:02

En we hebben ook de uitwisseling van diensten en producten. Fan-tas-tisch.
Vooral voor aandeelhouders en zo. Heeft alleen maar voordelen. Alleen maar.

kloopindeslootjijook | 03-06-18 | 16:58

De EU is gebouwd door democratische staten, de staten zijn niet democratisch gemaakt door EU en al helemaal niet door Guy Verhofstadt.

lingo star | 03-06-18 | 16:56

Geen nieuws dit.

En toch blijven de EU-adepten zeggen dat de EU geweldig is. Mag hopen dat het bij hun leven hun nog in den aars zal bijten.

TeeJee | 03-06-18 | 16:52

De EU is op zich niet verkeerd maar onder bedenkelijk leiderschap geraakt; het probleem zit hem in de struktuur.
De lidstaten willen de "oude" orde[*] niet opgeven en blijven vasthouden aan kleinstaterij naar binnen (richting de kiezer) en onvoorwaardelijke volgzaamheid naar buiten (de EU en haar bazen, het cosmopolitische bankenkartel).
De EU is bij machte een échte federatie te vormen, met gelijkgeschakelde staatsinrichtingen en een gemeenschappelijke taal voor openbaar bestuur, onderwijs en media.
Merkwaardig genoeg is dat nu juist NIET waar aan gewerkt wordt. Wel is er sluipende overdracht van nationale bevoegdheden zonder gelijktijdige afbouw van nationale instituties, die vooral in stand lijken te worden gehouden vanwege toegang tot de landelijke snoeppotten.
Iedereen voelt dat dit knelt maar de logische volgende stap[**] is voor menigeen nog te ver, met een simpele reden: het is immers al eerder geprobeerd en mislukt; de oorzaken van de mislukkingen zijn niet weggenomen. Het benoemen van deze oorzaken is riskant, omdat je de goede, slechte en zwakke kanten van je voorgangers dan moet vergelijken met die van jezelf.

[*] Nationale parlementen en instituties, koningshuizen enz.

[**]
a) een overname van het EP door een 1 partij oplossing (vgl de Reichstag)
of
b) een daadwerkelijke revolutie (Frankrijk, Rusland)

kindapaas | 04-06-18 | 05:47

Voor Stonehenge gebit Verhofnar was Europa een aanzienlijk stuk aangenamer.

Memek | 03-06-18 | 16:48

Europese Unie is allesbehalve democratisch. Niet gekozen.
Dictatuur dus,

Promeush2 | 03-06-18 | 16:44

De EU zorgt juist voor verdeeldheid:
Oost west
Noord zuid
Interne verdeeldheid zoals Spanje Catalonië
Nieuwe lidstaten wel niet welkom maar moet.

Weg met de EU en hun opgelegde dictatuur.

Is dit nog nieuws? | 03-06-18 | 16:43

Die gast is zo allejezus eng... Is daar een woord voor?

Ohja; fanatici

frickY | 03-06-18 | 16:42

Zeg verhofnar waar ga je heen, met die zak, met die zak
Zeg verhofnar waar ga je heen, met die zak.
Kom in Europa centjes graaien, Ik ben Guy, ik doe graai
Kom in Europa centjes graaien, Guy doet graai.

In de EU zitten nare mensen, in Brussel, in Straatsburg
In de EU zitten nare mensen, doen ook allemaal graai
Ik ben niet schaamteloos om te graaien, Ik ben Guy, ik doe graai
Ik heb schijt aan alle mensen, Guy doet graai.

Pas maar op voor de boze mensen, in Europa, in Europa
Pas maar op voor de pislinke mensen, in Europa.
Ze hebben schijt aan die stelende bende, altijd graai, altijd graai
Ze hebben schijt aan die valse bende, je wordt altijd maar genaaid.

Standvastig | 03-06-18 | 16:41

Goed gedicht !

aamert | 03-06-18 | 16:58

Iedere keer dat in Brussel het woord "democratie" (in welke taal dan ook) valt verwacht ik altijd een blikseminslag of ten minste een lachband.
Verbaast me keer op keer dat deze uitblijven.

CaesarSalad | 03-06-18 | 16:40

Nou ja, hij doelt vast ook op de voorgaande namen van de EU, bij eerste oprichting de EGKS, dat was niet zo gek ver na de nazi's. Maarja, dan nog is het een kromme redenering, want ook daarna hebben we nog zat dictaturen gezien in Europa.

Blasfemie | 03-06-18 | 16:39

Dagelijks portie EU propaganda..... steeds minder mensen geloven erin.

Oepsie1234 | 03-06-18 | 16:38

Kan EUvsDisinfo dit niet even checken?

Not_again | 03-06-18 | 16:29

euclubvsdisinfo is een kado van ollengren een een exje van der. Die de Cock is een exje van ollengren. En ach laat gaan, het is zo zielig dat het aandoenlijk wordt.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 16:58

@Mark_D_NL | 03-06-18 | 16:58
Inderdaad, beter laten gaan. Ik vermoed ook dan het geen enkele zin heeft. Enige vorm van zelfreflectie is hen vreemd; al zou de waarheid in hun gezicht uiteen spatten zouden ze het nog niet opmerken.

Not_again | 03-06-18 | 18:06

Waarom spreken al die hippe wereldverbeteraars (lees: gladde graaiers en snaaiers) zo tenenkrommend Engels? In hun topbaantjes en sjieke interviews. Als dat een weerspiegeling is van het Europees onderwijs, is het niet zo gek dat de inhoud van het gekraai ook waardeloos is... en dat de Britten wegrennen: ze verstaan ons niet eens. Ghehe.

einStina | 03-06-18 | 16:27

De ultime democratie geeft ook ruimte aan facsisme, despotisme en nazisme.

Leptob | 03-06-18 | 16:26

Een Stadt ! Ein Verhof ! Ein rEUich ! Waaaah !

Tobi | 03-06-18 | 16:25

Als dat er door komt moeten weverplicht ons gebit met een hamer bewerken.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:36

Er klopt helemaal niets van wat Verhofstadt hier beweert, maar dat blijkt ook wel uit de reaguursels hieronder. Het is ook helemaal geen discussie waarin Verhofstadt enig weerwoord krijgt, en daar dan vervolgens op moet reageren. Het zou EU-parlementsleden sieren om zich niet tot de simpele ziel te richten, maar tot degenen die kritiek op de EU hebben, dàt zou getuigen van een dusdanig hoger niveau, want in plaats van slechts positieve dingen te noemen over de EU, zou het veel overtuigender zijn om, bij gebrek aan enig weerwoord, zèlf dan maar enkele punten van kritiek op de EU te benoemen, en deze vervolgens te weerleggen. Maar dit doet Verhofstadt niet, hetgeen van zuiver populisme getuigt. Sterker nog, op momenten dat Nigel Farage het woord neemt klinkt er vaak boe-geroep uit de zaal, en wordt er op de tafels gebonkt, net zoals dat in de Tweede Kamer gebeurt als Wilders aan het woord is, om nog maar eens het niveau te onderstrepen. Het is een zielig clubje mensen dat net zo lang aan het pluche blijft plakken als het kan. Ze hebben hun verantwoordelijk m.b.t de vluchtenlingencrisis niet genomen, en zijn bovendien niet eens democratisch gekozen, dus dit nepparlement kan wat mij betreft niet gauw genoeg opgedoekt worden.

JackStick | 03-06-18 | 16:22

Doe met Popp mee + 1

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:41

Met mij mee plus 3

aamert | 03-06-18 | 17:01

eu club MEP-jes zijn allemaal omgekocht met een leuk salaris en dito pensioen. Die zullen niet opstaan dat zijn slaven. Die zijn loyaal tot voor het vuurpeleton na Neurenberg 2.0, ze kunnen niet anders

Mark_D_NL | 03-06-18 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

Hoezo een bord voor je kop hebben. Met zijn niet vergeten. Wat zei die wandelende fietsenrek nou allemaal eigenlijk? Ik hoor wat geluiden maar kan er niks uithalen. Ja, hij geilt op zijn superrijk waar hij de shit is, maximaal kan graaien en we moeten allemaal hem aanbidden op onze knietjes. Gaat dus niet gebeuren, Guy.

Standvastig | 03-06-18 | 16:17

Constante gehamer op die zogenaamde democratie van ons, laat me niet lachen man. Heel die fucking EU heeft niks met democratie of vrijheid te maken. Een stel pseudo-intellectuelen die langzaam, stelselmatig en met achterkamertjes-politiek macht naar zichzelf toe hebben getrokken. Ik hoop dat die dronken gek zelf nog in zijn leugens gelooft, want zijn meesters doen dat zeker niet.

HaatAth3ist | 03-06-18 | 16:16

Wel bizar om te denken dat als de hele wereld bij de EU zou gaan we eindelijk wereldvrede zouden hebben.

Papierversnipperaar | 03-06-18 | 16:16

Turkije is het land dat het fascisme in Europa heeft gebracht. Niet om de feiten heendraaien Belgische sukkel.

K. Westergaard | 03-06-18 | 16:15

Zo'n humor die verhofstad. Het was niets die eu club, het is niets en het word nooit meer wat., Weet Verhofstad ook, maar voor hem is het een verdienmodel. Dus an sich goed hoe hij zijn zakken vult, omdat domme nederlandertjes blijven stemmen op de eurofiele partijtjes die verhofstadt dus in staat stellen zijn zakken te vullen. Nederlanders zijn redelijk achterlijk gebleken de jaren voor de grote crash Herfst 2018.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 16:15

In 2005 stemde 55 % van de Fransen en 61.5 % van de Nederlanders bij het referendum over de in wording zijnde Europese grondwet tegen. Dit belette Sarkozy en Balkenende niet om in 2007 alsnog het verdrag van Lissabon te ondertekenen. Zo zei Juncker letterlijk op 30 januari 2015 : ".. il ne peut y avoir de choix démocratique contre les traites européens ..", met andere woorden daar waar het verdragen betreft blijft de democratie buiten spel. Ploerten als Verhofstadt kennen die uitspraak. Op 30 mei jongstleden gaf de Duitse CDU europarlementariér Markus Ferber een interview aan het ZDF waarin hij meldt dat het IMF , de Centrale Europese Bank en de Europese Commissie "op mars moeten naar Rome en zulks om het Italiaanse ministerie van Financiën over te nemen". Hij vergeet ( ? ) dat Benito Mussolini op 28 oktober 1922 ook zo'n mars hield naar Rome en dat Merkels landgenoten in hun Panzer eveneens optrokken naar Rome in 1943. En nu zal de EU het eurosceptische Rome wederom een lesje leren door op te marcheren ( letterlijke quote van Ferber ) naar Rome. De Italianen walgen van ( de uitspraken van ) Ferber en terecht. Democratie ? Het substantief "vuigheid" voldoet niet om "Brussel" en haar paladijnen te typeren.

Jan Boule | 03-06-18 | 16:14

Alleen daarom al is de Europese Unie niet legitiem. De Nederlandse deelname aan deze unie is illegaal.

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 17:05

Om mensen met een handicap lach ik niet, maar hier kost het mij moeite.

Billy24 | 03-06-18 | 16:14

Hey Guy kijk eens dom. Ja ho maar.

bifferman | 03-06-18 | 16:14

There was fascisme, nazisme en despotisme in Austria and Germany.
There was NO fascisme, nazisme en despotisme in Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and the UK! Even more: we were all strongly against it! Verhofstadt urgently needs to follow some history lessons.

Patatter | 03-06-18 | 16:12

Begrijp niet zo goed wat u een het blaten bent. Maar Verhoffstadt is een echte fascist.
Laat die eetjes achter de isms even weg als je kiest voor het Engels pik.

Langshetrandje | 03-06-18 | 16:13

Haal Italië en Griekenland maar weg. Vast nog wel meer.

LiniaalRectaal | 03-06-18 | 16:14

Volgens mij was het beter over gekomen als je het gewoon in Nederlands had gedaan.

miko | 03-06-18 | 16:45

Laten we zeggen dat de Europese Unie met het verdrag van Maastricht in 1993 werd opgericht.
Dat zou betekenen dat ik mijn hele jeugd in een autoritaire, despote, fascistische dictatuur heb geleefd. Daar kan ik mij niets van herinneren. Het ging ons goed, we waren gelukkig en welvarend. We gingen in het buitenland op vakantie en betaalde met Peseta's, Lires en Drachmen die de volgende vakantie veel minder waar waren. In de supermarkt konden we buitenlandse producten kopen en Nederlandse bedrijven hadden hun grootste afzetmarkt in het buitenland.

Osdorpertje | 03-06-18 | 16:11

Ik zou graag Urbanus van Anus voor hem in de plaats zien, die heeft nog iets zinnigs te zeggen. (Echt!)

Mr_Natural | 03-06-18 | 16:08

Door Urbanus in één adem met die totaalmongool te noemen sterft de wereldbol weer een beetje meer..

schoon-schip-maken | 03-06-18 | 16:12

Pff, als ik nou ook al geen vergelijkingen meer mag maken.

Mr_Natural | 03-06-18 | 16:47

Ik gooi er ff een klassieker in :

Sterph eu, sterph!

Baski | 03-06-18 | 16:05

Verhofstadt; it is the gift that keeps on giving. Wat een nár is die man toch. Als dat het niveau is wat de EU vertegenwoordigt dan is die club sinds 1950 omgekeerd geëvolueerd. Kolderiek persoon.

Dutchbeaurouge | 03-06-18 | 16:05

Ik ben al fan van de EU sinds ze het wiel hebben uitgevonden.

Mr_Natural | 03-06-18 | 16:03

Bij de EU hebben ze dat wiel nog steeds niet uitgevonden overigens. Maar Guy zal morgen wel melden dat hij het was.

Foolonthehill | 03-06-18 | 16:56

Verhofstadt vergeet nog te zeggen dat het sinds de oprichting al ruim 500 jaar onafgebroken vrede is in Europa, en dat voornamelijk door zijn persoonlijke inzet.

BosrandDirk | 03-06-18 | 16:00

De Europese Unie bestaat uit verdragen die een fascistische staatsvorm beschrijven. Geen inspraak voor de burger, immuniteit voor rechtsvervolging bestuurders en instituten, ongekozen machthebbers en een machteloos showparlement.
.
Dat is geen toeval.
.
Kwaadaardige mensen zoals Verhofstadt manipuleerden het zo.
.
Tsja, dan kan je blijven schreeuwen over het fascisme uit het verleden, het probleem is het fascisme in het heden. Helaas hebben de postmoderne fascisten de media en politiek in handen...

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 16:00

Niets op aan te merken. Goed gezegd.

LiniaalRectaal | 03-06-18 | 16:02
-weggejorist-
Pjotterdjotter | 04-06-18 | 11:54

Onze grondwet stamt uit 1848 scribentje...

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 15:55

@kwark001 | 03-06-18 | 15:59

Nou, doe maar niet. Het lijkt me niet verstandig om vanuit dit tijdperk van dwaasheid te gaan redigeren in zo’n stuk. Ik zie eigenlijk nergens politici of leiders zitten met de autoriteit, de wijsheid, de nederigheid en de door ervaringen gebrachte inzichten om aan zo’n taak met succes voor vrijheid, vrede en veiligheid af te ronden.
.
Wellicht toch 1 wijziging. Handhaving. Wat nodig is is dat politici keihard teruggefloten worden wanneer zij grondwetsbepalingen schenden. Met handhaving was het qua EU bijvoorbeeld nooit zover gekomen. Immers diverse verdragen zijn ronduit strijdig met die grondwet.

Parel van het Zuiden | 03-06-18 | 16:07

Parel. Zou het wel noodzakelijk achten dat rechters aan de grondwet zouden kunnen staven.

kwark001 | 03-06-18 | 16:13

Onze grondwet is met het oprichten van de EU ondergeschikt geworden aan de Europese grondwet. Stelt dus geen ruk meer voor.
In Duitsland is de lokale grondwet gelijk aan de EU grondwet. Men kan dus lokale belangen vóór EU belangen laten gaan.
In Nederland is dat door de keuze van onze toenmalige referendum negeerders onmogelijk gemaakt.

Rest In Privacy | 03-06-18 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

knap hoor dankzij de EU hebben we geen fascisme meer ( volgens mij de periode tussen 1950-2000, geen nazisme.. vanaf 1945 tot heden..(nou daar heeft Erdogan anders wel een andere mening over richting de Nederlanders).. en dat andere geen idee wat hij bedoelt.. maar wat een rijkdom hebben we ervoor terug gekregen..

rascisme, xenofobie, homofobie, een opleving van de Jodenvervolging, terrorisme, veel armoede, gigantische werkeloosheid, crisis of crisis, illegalen, tsunami van migranten en gelukszoekers, geen leger en wat we wel hebben zit in Moslim oorlogen in vredesmissies, vastzittende vluchtelingen kampen, landen bij de EU die al jaren op instorten staan, een EU parlement dat maar uitdijt en uitdijt naar voorbeeld van Frans Timmermans, een parlement dat met het steeds ophogende lidsmaatschap maandelijks de hele handel verhuist van Brussel naar straatsburg want haantjesgedrag, radicalisering, .. en dan is bovenstaande nog maar een kwart van het geheel.

Dankzij Verhofstadt! en zijn maten Druncker en Timmermans..
hoe blij zijn wij..

fikkieblijf! | 03-06-18 | 15:54

Nou, Rutte en Balkenende mogen ook wel een beetje eer.

BosrandDirk | 03-06-18 | 15:59

Maar goede tandheelkunde, ho maar! Of wel, meneer Verhofstadt?

Wc-kip | 03-06-18 | 15:54

Tandartsen zijn fascistisch volgens Guy. Met hun nazi apparatuur.

Standvastig | 03-06-18 | 16:23

We moeten het omdraaien. De EU parasiteert op wat de individuele soevereine staten aan democratische structuren overeind hebben gezet, en is hard op weg om die nog wankele gebouwen te slopen. Het is arrogantie van de buitencategorie om te beweren dat de EU, en met name de EU die Verhofstadt voorstaat, democratie gebracht zou hebben. Het is nog maar de vraag of die EU onze democratie ooit verdedigd heeft. Die Klerkenburcht in Brussel is een eng monster dat wat wij met vallen en opstaan als democratieën overeind proberen te houden als een voldongen feit wil zien, en, nog veel zorgwekkender, zich deze wil toe eigenen als rechtmatig bezit. Dat is wat die Verhofstadt hier poogt te flikken: annexatie.
Laat ons de democratie verdedigen, tegen vijanden als de EU, maar vooral tegen lieden binnen die EU die alleen maar op vergroten van macht uit zijn, engerds als Verhofstadt die zich Zonnekoning wanen.

Schoorsteenveger | 03-06-18 | 15:52

De EU is niets minder dan een staatsgreep van de soevereine Europese landen, zorgvuldig voorbereid en waarschijnlijk betaald met Soros geld.

LiniaalRectaal | 03-06-18 | 15:55

Schoorsteenveger | 03-06-18 | 15:52 |
Hoor hoor!

LibertasSimplex | 03-06-18 | 19:30

Eigenlijk is het dieptriest dat degene die iets voor de samenleving moet betekenen door diezelfde samenleving steeds vaker uitgekotst wordt.
Van de leipe lokale wethouder, provinciefiguren en de beroepspolitici in 070 tot aan de uitvreters in Brussel.
Kosten klauwen vol geld en ze maken het leven v/d belastingbetaler steeds moeilijker.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 15:50

Guy Verhofstadt, de bestbetaalde dorpsgek van Europa....

B0bBer | 03-06-18 | 15:50

Spijker op zunne kop.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 15:51

Niet erop, erdoor.

BosrandDirk | 03-06-18 | 15:56

Vroeger, voor 1993 zaten dorpsgekken achter dikke tralie werken, nu ongekozen dictators, en nemen zitting in de Europese Unie.

FreeVogelaar | 03-06-18 | 16:01

Is die overbetaalde gek nou al eens bij de tandarts geweest?

Fijnstoffer | 03-06-18 | 15:50

Dat imago van de dorpsgek is zorgvuldig gecultiveerd. Tandarts, pfff.

LiniaalRectaal | 03-06-18 | 16:11

En de VolksDeutsche hebben we ook, alleen nu heten ze Turken

salonsocialist | 03-06-18 | 15:50

Verhofstad had weer wat te kotsen. De man die de Massa denkt te kunnen manipuleten zal zijn Waterloo vinden in zijn geliefde Brussel.

Mark_D_NL | 03-06-18 | 15:45

Sinds de EU [1993, red] is er weer centrale dictatuur, versnelde omvolking en een totaalverbod op EU-kritiek.

de Voorzittert | 03-06-18 | 15:45

Forza Italia, sloop die randdebielen maffia in brussel.

joppo0 | 03-06-18 | 15:44

Leugens! De EU heeft gefaald, want volgens Links is er hedendaags nog steeds fascisme, racisme en nazisme. De vraag schijnt overigens wel groter te zijn dan het aanbod.

GroetenVanUrk | 03-06-18 | 15:42

Hij heeft wel een punt, 'despotism' is sinds die tijd keurig gecentraliseerd in Brussel.

Quatzimodo | 03-06-18 | 15:42

Ik heb hem in zijn tweet al de volle laag gegeven. Verhofstadt verdraait bewust de geschiedenis en probeert de mensen op het verkeerde been te zetten. Nazism (politieke ideologie), het streven naar een groot Rijk met een gecentraliseerde macht en 'single market' was gewoon een nazi idee en dat is na de oorlog voortgezet door oud-nazi's. Mensen die voor oorlogsmisdaden zijn berecht in Neurenberg zijn na hun fopstraf gewoon verder gegaan en hebben uiteindelijk de EEG opgezet. Als je een nazi wil zien dan moet je naar de kop van Verhofstadt kijken.

XaleX_2 | 03-06-18 | 15:41

En u denkt werkelijk dat uw respons op zijn tweet gelezen wordt? Bij de EU gaat alles per decreet en die staan niet ter discussie.

marcoplarco | 03-06-18 | 16:40

Het gaat er niet om dat hij het leest, maar de EU 'onderdanen'... dat zijn degenen die Euro-Nazisme kunnen stoppen.

XaleX_2 | 03-06-18 | 17:21

Na WO II heeft de marshall hulp goed gewerkt om stabiele samenlevingen te creeren.

EmilioEsteves | 03-06-18 | 15:41

Dat weten we niet, een andere weg is er niet gevolgd.
Wellicht was de VS in z n schulden omgekomen indien ze de consumptie in Europa niet konden aanwakkeren.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:32

Dus Joop den Uyl was een fascist. In elk geval een autoritaire despoot. Volgens Guy.
Nou ja, dat klopt op zich natuurlijk wel.

Stormageddon | 03-06-18 | 15:41

Voor de EU was er democratie in Europa en luisterde men naar het volk.

Gulliver | 03-06-18 | 15:40

De EEG ( Benelux , DLD, FRkr En Italië ) was de voorloper v/d EU, 3 x raden op wiens instigatie, juistem de VS, waarom, om beter/simpeler handel met de VS te kunnen doen.
De VS had toen al het idee 1 munt in te voeren in de EEG.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 15:40

@TyrionLannister | 03-06-18 | 15:53
De VS hielp eerst de nazi s met centen en dingen en toen die dood waren de Benelux / EEG hadden ook de Russen kunnen zijn, geld is geld zoals al meer aangehaald hier onder.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:26

@LiniaalRectaal | 03-06-18 | 16:09
Precies, en wie die concerns zijn is een inkopper plus wie hun vrinden zijn ook.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:29

@TyrionLannister | 03-06-18 | 16:14
Mee eens, Europa was al eerder bedacht dan dat Napoleon het bijna voor elkaar had gekregen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-18 | 16:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Soms kan die Verhofstadt beter z’n mond houden en er alleen maar DOM uitzien, ipv z’n mond open te trekken en alle twijfel wegnemen!

Accident_Prone | 03-06-18 | 15:38

mond = bek, dat leest voor mij prettiger in dit geval.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 03-06-18 | 16:02

Volgens mij zat er voor de oprichting van de EU geen nazipartij in het Griekse parlement. Om maar wat te noemen. Toch? Guy? Hallo?

Graaisnaaiert | 03-06-18 | 15:38

Ongekozen president, de wurggreep die miljarden kost, Europees volkslied, een munt die velen niet willen, straks een leger erbij om je in de pas te houden. Echt heel democratisch allemaal. Wat een vrijheid!

Vrouwtje_haram | 03-06-18 | 15:37

Ze verzinnen de grootste idiotie om zichzelf in stand te houden...

Claudia M. | 03-06-18 | 15:36

Verhofstadt is niet in orde, die man moet een keer psychisch worden onderzocht.

doskabouter | 03-06-18 | 16:57

En vanaf het ontstaan van de EU is het FATALISME geworden

Genoegelijk | 03-06-18 | 15:36

“In 1939 gaf prof. Dr. Walter Hallstein een toespraak over ‘Gross Deutschland als Rechtseinheit’. Na de Tweede Wereldoorlog werd hij de eerste voorzitter van de EU-Commissie. Hij beschouwde zich als de premier van Europa en liet zich bijstaan door tal van oorlogsmisdadigers die in Neurenberg waren veroordeeld.”

Ff Inlezen Guy ... je verdedigt het vierde rijk... :P

P-eat-her | 03-06-18 | 15:34

Psies. Hij weet het donders goed, maar alles is bij hem altijd gericht op deceptie gebaseerd op leugens of in het beste geval halve waarheden.

XaleX_2 | 03-06-18 | 15:46

Een halve waarheid is inherent aan een halve leugen!

Tikkie Terug | 03-06-18 | 19:14

Gaat deze tuigvlogger over een tijdje ook toegeven dat alles wat ie zei nep en niet waar was?

elfenstein | 03-06-18 | 15:34

Mijn god, wat een model-fascist!

GeFlipt | 03-06-18 | 15:34

Ze zijn tegen fascisme, nazisme en depotisme. Om dat te beperken zullen zij de enige zijn die zich daar van bedienen.

VeelTeSteil | 03-06-18 | 15:34

"Sinds de EU [1993, red] is er weer fascisme, nazisme en despotisme in Europa"
FTFY

LiniaalRectaal | 03-06-18 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken