Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Internet faalt. Mensen vertrouwen mekaar

Wat is dat nou, met dat Grote Boze Internet dat Ons Individualistische Mensen uit Elkaar Drijft met Haat en Propaganda? Klopt heeeeeeeelegaar niks van want vandaag is er weer zo'n total onnodig flutonderzoek met vage vragen en rare statistieken over het welbevinden van de vaderlander uitgekomen en daar staat in dat vooral jonge mensen en ambtenaren loeiveel "vertrouwen hebben in de medemens". Wat de aktuele fuck. Hebben we dus jarenlang voor niets dierenmishandelfilmpjes, plaatjes van gedegenereerde nietsnutten en ongefilterde haat jegens allerlei bevolkingsgroepen gepost, blijkt iedereen gewoon nog bunkerharder van de kumbaya en de ubuntu te zijn.  

Goed, raar wel dat het voor je vertrouwen als ambtenaar wonderen doet als je in een groen pak met een gun rondstekkert, want de boys in green krijgen een stukkie meer gunfactor dan de van 9 tot 5 3 koffieleutende verandertrajectsubsidiestuurgroepclusterhoofdstipopdehorizonners. Voorts is het mooi dat demense van de Pers stijf onderaan bungelen, bij de bepotelimams en de pedopriesters op schoot. Stay wook people, wantrouw alles wat je leest! 

Reaguursels

Inloggen

Ik ben lid van een kerk (geen r.k.). Moet zeggen dat bij mij dit lijstje er toch best wel wat anders uitgezien zou hebben.

JKMurray | 28-05-18 | 20:17

OMG. These people were either on drugs, stoned, drunk or retarded. Probably all of the above... ;-)

LasVegasTheGuy | 28-05-18 | 18:48

de onderste vijf is erg goed nieuws

barry bas | 28-05-18 | 17:34

Tuurlijk! Herhaal een leugen vaak genoeg en... Ik ga er verdomme nog steeds niet in geloven! Lies, lies... Lies everywhere!

Standvastig | 28-05-18 | 16:14

Ze hebben vast een Vooroorlogs onderzoek van de Plank gehaald .
Toen was het klootjes volk ook nog naief en goedgelovig .

liegende lippen | 28-05-18 | 15:07

Hahaha fraimen door oedemen ?
Zie ook www.youtube kamps en kamps statistiek

2CVOcean | 28-05-18 | 14:34

Ik vind het lage vertrouwen in de pers wel goed nieuws, alhoewel de lengte van die balk zo snel mogelijk naar 0 moet. Pas als alle kranten en TV failliet zijn, zijn we werkelijk vrij

skoftig | 28-05-18 | 14:21

Ik geloof van dat hele onderzoek geen bal. Het zijn door de regering gedicteerde cijfertjes. afgezien nog van het feit dat veel mensen "sociaal wenselijk" antwoorden en heel goed weten dat anoniem ook maar tot de voordeur is. Alleen al het feit dat zowel politie, defensie, rechters en ambtenaren hoog scoren dat het weer om een propaganda lijstje van de regering gaat. Werkelijk al deze groepen falen op elk punt en nu proberen ze de Nederlanders wijs te maken dat de bevolking tevreden is en er vertrouwen in heeft ? Gevalletje fake-news en bewuste misleiding.

Ruikbaard | 28-05-18 | 14:08

Volgens mij is die statietik gemaakt door onze regering
Vertrouw de Regering helemaal niet dan komen de rechters en politie

gerrit5042 | 28-05-18 | 12:32

Eerste vraag van de enquete: leest u de website Geenstijl?
Antwoord: Ja
Vervolg: tuut tuut tuut tuut tuut

Langshetrandje | 28-05-18 | 12:07 | 1

Ha, ha, ++1!

LaatmaarLu? | 28-05-18 | 13:00

Ik ga er maar even van uit dat de respondenten nooit de politie ergens voor nodig hebben gehad.

aight.. | 28-05-18 | 11:58

Gut, hoe vertrouwenswekkend. Vaak genoeg een leugen herhalen etc.........
Mij hebben ze in ieder niets gevraagd, dan had het statistiekje er wel heel anders uit gezien, bijv. vertrouwen in de politiek (2e kamer, eu): proest !
Vertrouwen in Rutte met zijn continue leugens en inlegvelletjes, vertrouwen in D66 met Alexander Penthouse, vertrouwen in Junckers? Ga nou toch snel weg!

LaatmaarLu? | 28-05-18 | 11:58 | 1

"mij hebben ze niets gevraagd"Dat is ook altijd mijn eerste gedachte bij dat soort jubelberichten.
En mijn familie en vrienden hebben ze ook niks gevraagd als ik ernaar vraag....

Alleen al de suggestieve kop boven dat statistiekje "de Nederlander beter geluimd"
NEEE een percentage van de ondervraagden is beter geluimd, en niet "de Nederlander" die conclusie kun je niet trekken.

gas-man | 28-05-18 | 15:13

Valt GS ook onder pers? Of hebben we het dan alleen over rollende drukpersen?

Jahowiseffe | 28-05-18 | 11:54

Ben toch erg benieuwd naar de vraagstelling. Als vertrouwen is gedefinieerd als er van op aan kunnen dat de betreffende organisatie haar taak naar behoren uitvoert dan is het vreemd dat politie, rechters en leger zo hoog scoren. Voor politie: Het oplossingspercentage in Nederland is ongeveer het laagste ter wereld. Dus tenzij de burger de politie vooral beoordeelt op haar kwaliteiten als incassobureau voor de overheid, lijkt me de score volkomen misplaatst. Idem het leger, al drie eeuwen geen oorlog meer gewonnen. Dus het zal niet het vertrouwen zijn dat ze hun taak, de vijand uit het land houden, goed uitvoeren.
Onderste regionen lijken kerken vooral te lijden onder negatieve pers. Als kranten een speciaal dossier openen voor misbruikzaken van minimaal 40 jaar oud, maar huidige misbruik in overheids jeugdinstellingen niet melden, dan wordt de opinie aardig gemanipuleerd.

Franker | 28-05-18 | 11:46

Ik moet zeggen dat ik kennelijk nogal statistisch atypisch wantrouwend ben. Ik vertrouw dat onderzoek niet eens.

zeur | 28-05-18 | 11:44

Vooral goed om te zien dat het vertrouwen in de EU snel toeneemt. Daar zullen we het toch van moeten hebben in de toekomst.

Langshetrandje | 28-05-18 | 11:35 | 2

Inderdaad, Heil eu club. Wees hen dankbaar voor de eeuwige vrede en de enorme welvaart. Dat had nooit gelukt zonder eu club.

Mark_D_NL | 28-05-18 | 11:44

Maar wat wil je ook met kanjers als Juncker, Timmermans, van Balen, verschillende top -ini's en die fantastische liberale Belg wiens naam ik niet wens in te tikken.

Langshetrandje | 28-05-18 | 11:52

Geluksgevoel is zeer persoonlijk en niet in grafiekjes te vangen.
Iemand die vandaag gelukkig is en morgen al zijn geld verliest op de beurs, is morgen doodongelukkig.
Vandaag is iemand gelukkig en morgen overlijdt een geliefde waardoor zijn/haar hele wereld instort.
En hoeveel van de ondervraagden hebben werkelijk hun eerlijke mening gegeven?
Kortom, zulke onderzoekjes hebben geen enkele waarde.

Lupuslupus | 28-05-18 | 11:27

Alles een beetje meer.....
Lijkt erop dat ze exact hetzelfde gemeten hebben als vorig jaar, wat het ook geweest moge zijn, maar dat er overall een bias meespeelt, en dat het naar alle waarschijnlijkheid ook nagenoeg dezelfde scores zijn.
Kan er bij mij moeilijk in dat we -o, hoe toevallig- in alles en iedereen een klein beetje meer vertrouwen hebben gekregen.
Meer vertrouwen in politie, leger en rechters dan in de medemens, daar moet ik ook even over epibreren.

Schoorsteenveger | 28-05-18 | 11:20 | 3

Epibreren..... Komt van Carmiggelt af als ik mij niet vergis.

kwark001 | 28-05-18 | 11:22

Mij is natuurlijk niets gevraagd want ik heb geen enkel vertrouwen meer in de overheid. En in de medemens? Als je dood neervalt op straat stappen ze nog over je heen en in het bijzondere geval dat je een medemens helpt kom je in de krant. Zó 'speciaal' is dat al geworden terwijl het niet meer dan normaal zou moeten zijn.

Lupuslupus | 28-05-18 | 11:32

Mijn zoon zei altijd,,ik ga even epibreren, dan wist ik precies wat hij ging doen, haha

gato | 28-05-18 | 11:49

Haha, lees net dat de reclasseringsmedewerker toch wat minder vertrouwen in de overheid, en met name het OM, hebben.
'Clienten' komen met kogelvrije vesten naar hun afspraak, bedreigen medewerkers met de dood en zijn zelf bang al in de wachtkamer gepopt te worden door hun rivalen...

Petrus Poortwachter | 28-05-18 | 11:18

Man, wát een prachtig land leven we in, ik krijg er gewoon een warm gevoel van!

KaiserSoza | 28-05-18 | 11:17 | 1

Nou ja met deze temperaturen is een warm gevoel krijgen niet zo verwonderlijk. Maar om dat nou op ons land te betrekken, nee dank u. Verdriet en walging over de teloorgang van ons eens zo prachtige landje is het enige dat ik kan opbrengen.

Lupuslupus | 28-05-18 | 11:34

Oh ik lees zojuist de nieuwe definitie van vertrouwen: 'Fuck hun en ik trek mijn eigen plan wel'. Begrijp het nu een stuk beter!

VP732 | 28-05-18 | 11:15

Meer vertrouwen in de mens dat klopt, dat wil echter nog niet zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de politiek en economie.

TP 1984 | 28-05-18 | 11:15 | 1

Ik heb alleen vertrouwen in mijn eigen gezin, de rest van de mensen vertrouw ik voor geen meter.

gato | 28-05-18 | 11:17

Vlak voor de opkomst van Fortuyn publiceerde The Economist een artikel over hoe dankzij het Paarse beleid Nederland een van de meest tevreden landen was geworden. Ook gebaseerd op dit soort onderzoeken.

omanders | 28-05-18 | 11:12

Lees net in de Telegraaf, dat die illegale Malineese een verblijfsvergunning krijgt.
Deze man is als een idioot de flat opgeklommem om dat 4 jarige kindje te redden, terwijl die ouders stonden toe te kijken.
Man , wat ben ik blij wat hij gedaan heeft, ik gun hem een verblijfsvergunning.
Dus toch even, heel even een blij mens hier.

gato | 28-05-18 | 11:11 | 3

Dus een kind redden betekent een verblijfsvergunning scoren. Zijn verblijfsvergunningen daarvoor bedoeld? Blijkbaar wel. Kan hij de rest van zijn leven genieten van zijn gratis huis, bijstand en miele. Had de man - die dus volgens de regels - géén recht op een verblijfsvergunning had, teruggestuurd met een zak geld voor zijn moeite om dat kind te redden. Voor mijn part 100.000€ en daar kan hij echt wel wat mee.

Lupuslupus | 28-05-18 | 11:16

Ee kindje gered, wat is er belangrijker, het ontroert me, die bomenklimmer handelde gelijk, de rest staat toe te kijken tot het kindje dood valt.

gato | 28-05-18 | 11:20

Soms moet je met de hand over het hart strijken. Deze knakker heeft best wel op een heldhaftige wijze een jong gered. Het wordt een ander verhaal, wanneer er 6 keer per week een kindje wordt gered door een illegaal. Dan zou ik toch een keer boos naar mijn buurman gluren.

lokoolokie | 28-05-18 | 11:34

Het Schijnt zo te Blijken dat het vertrouwt Lijkt toegenomen......

hetgingperongeluk | 28-05-18 | 11:10

Ik begeef me toch tussen redelijk wat rangen en standen, maar gek genoeg ken ik maar bar weinig mensen die deze vertrouwensstatistiekjes zouden moeten ondersteunen. Bellen ze echt alleen rond in Amsterdam?

Lood om oud ijzer | 28-05-18 | 11:10 | 1

Maar natuurlijk doen ze dat.

Lupuslupus | 28-05-18 | 11:17

Dit is een gaaf land ja.
Mis twee topics helaas. Moslims en echtgenotes.

Langshetrandje | 28-05-18 | 11:06

En natuurlijk zijn er hele volksstammen die het nog willen geloven ook.
Zie de uitslag van de volgende nep verkiezingen.

komtdatschot | 28-05-18 | 11:05

ik vertrouw deze uitslag niet

zeiksmurf | 28-05-18 | 11:04 | 1

Ik krijg hier donkerblauwe bultjes van.

Langshetrandje | 28-05-18 | 11:07

Pers: schrijven maar wat of zijn erg gekleurd.
Banken en bedrijven: willen geld verdienen.
Politie: niemand vergeet zo'n zaak als van Milly Boele.
Leger: Welk leger?
EU: Willen als ons geld.
Rechters: partijdig en links.
Kerken: zijn al leeg en deels pedofiel.
Zo kan je nog wel even doorgaan.

Vrouwtje_haram | 28-05-18 | 10:56 | 5

De laatste keer dat ik in een kerk was, was ik misdienaar tijdens dienst tbv het heilige vormsel, de bisschop was op komst, iedereen gespannen en toen we ons moesten omkleden in de sacristie wilde mijnheer pastoor mijn piemel zien. Altijd al bij de hand geweest dus de man kreeg geen kans. Tja, dit soort wantoestanden zijn slechts voorbehouden aan de RK kerk, toch?

Langshetrandje | 28-05-18 | 11:29

@langshetrandje lijkt mij vreemd verhaal dat de pastoor dit uitgerekend deed op het moment waarop massa's mensen aanwezig zijn en niet bij een doordeweekse mis met wat minder kans op getuigen in de sacristie.
Overigens komen wantoestanden overal voor waar volwassenen een gezagsrelatie met kinderen hebben. Het percentage misbruik is in alle soort jeugdinstellingen ongeveer gelijk. De focus op misbruik in de RK kerk is wat vreemd daar het bijna altijd om zaken van meer dan 40 jaar terug gaat en de huidige overheidsinstellingen in de beeldvorming de dans ontspringen.

Franker | 28-05-18 | 12:06

Franker, uw opinie laat me koud op dit topic. U denkt en doet maar.

Langshetrandje | 28-05-18 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je maar genoeg liegt, ga je het vanzelf wel een keer geloven.

Paaldanseres | 28-05-18 | 10:56

Haha... wat een aanfluiting dit.

Het valt op dat het percentage vertrouwen in het leger gelijk is gebleven. Oeps.. foutje. In alles is het vertrouwen toegenomen, behalve in het leger. Was op dat moment toevallig de blauwe inkt op? Man, man, man... Ik mis ook nog het vertrouwens onderwerp, de pislam en hun moskeeten. Maar dat paste natuurlijk net niet meer op de excelsheet.

Paaldanseres | 28-05-18 | 10:55 | 1

In eerdere onderzoeken stonden ook de onderwijzers en de medici en verplegend personeel erbij. Maar misschien was dat van een ander onderzoeksbureau. Begrijp de gekozen classificatie nog niet.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:59

tja het gaat in de buitenwereld natuurlijk wel beter dan dat hier op GS gemeld (lees geklaagd) wordt! hier wordt gefoccused op het negatieve... maar er gebeurt meer in de wereld dan het negatieve! de economie in NL begint op stoom te raken... er komen weer meer banen bij... salarissen gaan weer omhoog.... en dus gaat t beter met de Nederlanders... dat er een klein groepje eraguruders is die in het negatieve blijven hangen... komt vooral door de thuissituatie waarin die personen zitten... werkloos op zolder is zeuren dat het de schuld is van vluchtelingen is nl makkelijker dan daadwerkelijk iets doen waar je eigen bestaan beter van wordt zoals werk zoeken!

bArAbAts | 28-05-18 | 10:54 | 3

Blijdschap en vertrouwen zijn rare dingen. In de VS bijvoorbeeld gaat het sinds anderhalf jaar beter dan ooit te voren, toch zijn het juist daar de linkse Gutmenschen die zich de haren uit het hoofd rukken omdat het in brand staat en overal doem en narigheid zien. Alsmede verval van de normen en waarden, toch wel zaken waar linkse Gutmenschen anders zo schamper over doen.
Dus, och. Niet zo zeuren over zeuren man.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 11:01

Heeft er meer mee te maken dat materiele welvaart niet het enige is dat telt.

obominotie | 28-05-18 | 11:03

Ah, materiële welvaart hadden de linkse Gutmenschen inderdaad al. Dat verlies van de macht om die nog meer te verhogen zal het verdriet veroorzaken.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 11:09

In hoge score van rechters zijn de wrakingsverzoeken niet meegerekend, dat zie je zo.

bodemloos | 28-05-18 | 10:53

Voor mensen in de Geenstijl bubbel moet dit even schrikken zijn. :D

Ardbeg | 28-05-18 | 10:48 | 11

omanders | 28-05-18 | 11:11
Dat begrijp ik inderdaad niet. Geen idee waar je het over hebt.

Ardbeg | 28-05-18 | 11:34

@Ardbeg | 28-05-18 | 11:34

Lees nog maar een keer.

omanders | 28-05-18 | 11:46

Ardbeg | 28-05-18 | 11:06
U bedoeld de portemonee van de ander neem ik aan. Overigens lijkt onze maatschappij op dit moment meer op een groot toneelstuk (met zeer slechte hoofdrolspelers zoals bijvoorbeeld onze vergeetachtige kantklosser Mark Prutte) dan op het echte leven waar u op doelt.

O2Neutraal | 28-05-18 | 15:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Vertrouwen is bij mij wantrouwen geworden.

kwark001 | 28-05-18 | 10:44 | 1

Vertrouwen kun je niet meten in een Statistiek, Vertrouwen is net als Trouwen een gevaarlijke Aanname dus is gezond Wantrouwen de beste Aanname.... maar dat is slechts een Mening.....

hetgingperongeluk | 28-05-18 | 10:53

Zolang je comments kan achterlaten is het allemaal zo erg nog niet, dan zie je een plaatje over dierenmishandeling, denk je wtf mensen, lees je de comments waar mensen doodwensen aan het gooien zijn richting de mishandelaars en dan denk je ja het is allemaal zo slecht nog niet.

Zolang je maar comments mag plaatsen

niemand specifiek | 28-05-18 | 10:43

Het vertrouwen in de pers kan eenvoudig herstelt worden door niet meer klakkeloos dit soort onderzoeken te verspreiden. De groepen bijvoorbeeld zijn veel te algemeen, waar is bijv. justitie? Zijn dat ambtenaren of valt dat onder politie. Wat doet het leger in dit verhaal? Ik heb nog nooit iemand daar over horen klagen, maar het staat onder de politie, waar ik zelfs een reden over heb om over te klagen (uiteraard in verband met het niet willen opnemen van een aangifte, dus niet over het functioneren van de agenten op straat).

Ook is het vertrouwen in de medemens erg laag, dat is vreemd m.i..

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:42

Goh... je zou het ook nog bijna gaan geloven. Hoe doen ze dat toch?

Paaldanseres | 28-05-18 | 10:42

Vind ik leuk (Y)

Sandronique | 28-05-18 | 11:12

Zelfs bij Eenvandaag.. het leuterprogramma van de Ned. Propaganda Omroep constateerde men een maandje geleden dat de meeste Nederlanders dit soort " onderzoeken" niet vertrouwt.
Hoe dan ook : Het CBS kan een goed kerstpakket tegemoet zien straks.

daytripper | 28-05-18 | 10:41

Dus... volgens mij staat alles in spiegelbeeld.

einStina | 28-05-18 | 10:40

Google eens op "Europa".... wat valt je dan op?

Mark_D_NL | 28-05-18 | 10:39 | 3

De bovenste hit is wikipedia. Wikipedia is machtiger dan de EU, die komt pas op vier, na voorpaginanieuws en afbeeldingen. Er is nog hoop!

einStina | 28-05-18 | 10:45

Nee, EU op 1 met europa.eu. Het continent is ver te zoeken...

Mark_D_NL | 28-05-18 | 11:36

He, dan heeft google dus de gedachte dat jij de eu interessanter vind... iets met gepersonaliseerde resultaten. Och arme jij. Ghehe.

einStina | 28-05-18 | 11:50

Is ook bekend hoeveel vertrouwen men heeft in (de rapporten van) die onderzoeksbureau's?

kweethetooknietbeter | 28-05-18 | 10:39

Ik ben de kluizenaar en dorpsgek van de buurt waarin ik woon. Waarom? Nou, gewoon, ooit vroeger toen ik nog geloofde in de Mensheid, ging ik missies draaien. Een beetje stoer door een ver land heen banjeren, af en toe een keer pinda roepen voor het hogere doel, met 120 km/u door een dorpje uit de middeleeuwen scheuren, dat soort zaken. Ineens was het niet meer zo stoer en vet. Ineens doken er bodybags op en bleken die moslims niet zo vriendelijk. Sindsdien wil ik mijn medemens niet meer leren kennen. Voor je het weet, staat je buurman een mes in je rug te prikken, of je dochter aan stukken te scheuren.

lokoolokie | 28-05-18 | 10:38 | 1

EMDR! Doen! Werkt snel en zonder poeha. Zoek wel even naar een ervaren/betrouwbare therapeut. Kan u wel suggestie doen van therapeute die met zeer veel succes gewerkt heeft met ondermeer politiemensen. Mij heeft ze ook van heel veel ellende afgeholpen. Desgewenst even vragen via redactie alhier. Ga haar naam hier niet noemen.

Langshetrandje | 28-05-18 | 12:02

Werkelijk alles halen ze uit de kast op orders van de EU.

lanexx | 28-05-18 | 10:36

.. maar goed. Ik hecht wel enig geloof aan deze plakplaatjes voor aan de muur bij "onze" Rutte.
Met enige regelmaat spreek ik volkomen normale mensen van goed karakter die werkelijk woordperfect alle afkeuring en bezorgdheden uitspreken die zij van ganse harte delen met onze regenten die zo regelmatig aan het woord zijn op de TV en de radio. Nergens een connector of draadjes te zien aan hun hoofd, aansluitingen die je dan verwacht waar te nemen.

Misschien toch maar de TV uitzetten, nu het nog kan en mag.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 10:34 | 2

Leuke 1984 verwijzing.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:43

Ja natuurlijk .. wij zijn zo blij omdat er minder honger wordt geleden door de groei van het aantal voedselbanken.
Waarom is daar eigenlijk geen grafiek van?

daytripper | 28-05-18 | 10:34

Dit is erg.

doskabouter | 28-05-18 | 10:33 | 1

En u betaalt ook nog eens voor deze bagger. Volstrekte willekeur in de gekozen groepen lijkt het wel. Ze laten ook bijv. de mensen werkzaam in de gezondheidszorg erbuiten. Leraren ook, Justitie. Staan die wel in het origineel?

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:53

Hahahahahaha........ Rutte's leugenmachine werkt weer op volle toeren
Vertrouwen in OM en D66 rechters, (vraag die vader van vermoord Anne Fabe dat maar eens), vertrouwen in die 150 trekpoppen van de EU,(2e slaapkamer),vertrouwen in de (Iftar) politie...... Hahahahahaha..... met medewerking van de NPO ! Go For Nexit ! Oh ja..... tijdje geleden..... de criminaliteit daalt..... Hahahahahahaha....

HardwerkendeBlanke | 28-05-18 | 10:32 | 2

Gelukkig kunt u er nog om lachen.

kwark001 | 28-05-18 | 10:40

Je lacht wel vaak om je eigen grappen.

Trans_Fimmermans | 28-05-18 | 11:18

Ik verlas me hier al met "NEDERLANDER BETER GELIJMD". Ja met dit feelgoodpropaganda blijft het navelstaren. Feiten benoemen werkt op de lange termijn toch echt beter.

GormSuil | 28-05-18 | 10:32

Het vertrouwen is slechts gedeeltelijk gestegen. Toch blijf bijvoorbeeld vertrouwen in de overheid (EU, Tweede Kamer, Ambtenaren) ver onder de 50%. Dat zijn eigenlijk best wel slechte cijfers en een teken dat de overheid nog steeds niet functioneert. En de EU gewoon de zoveelste ambtenaren laag is waar je eerder last van hebt dan dat het werkelijk iets voor je kan betekenen. Overigens zou de gevestigde Nederlandse Pers zich eens hard achter de oren moeten krabben dat net 30% van de bevolking vertrouwen heeft in de Nederlandse media. Eind conclusie, vertrouwen in Overheid en Pers nog steeds dik onder de 50%.

Indoneesje | 28-05-18 | 10:32

Vertrouwen?
Is ook de schuld van GeenStijl!

Koos Knak | 28-05-18 | 10:27

Dit komt zo een beetje overeen met het naieve stemgedrag. En ondertussen zitten we met twee NAVO partners die de vrijheid van hun burgers ernstig beperken en geen haan die ernaar kraait....

BlowingBubbles | 28-05-18 | 10:26

Onderzoek is gehouden op de pont naar Tiengemeten youtu.be/86JX_Jg7V_k ...

F. von Zeikhoven | 28-05-18 | 10:25

Fuck Twitter en alle andere social media bullshit.

Nacho_Vidal | 28-05-18 | 10:25

Er zijn maar weinig mensen die ik graag macht toevertrouw. En dat zijn zeker niet de huidge eu club mensjes of de mensjes in het NL nepkabinet. Die hebben een vervormd beeld van hun rol en "macht". Vandaar, regel zo veel als mogelijk zelf en houd de overheden uit je leven.

Mark_D_NL | 28-05-18 | 10:24 | 2

De Nederlander wil niet inzien dat macht corrumpeert; ondanks dat dat al keer op keer wetenschappelijk is bewezen. Iedereen, alle organisaties die gedurende lange tijd macht kunnen uitoefenen, gaan deze misbruiken; ook u en ik.
Slechte mensen gaan direct hun macht misbruiken, bij goede mensen is er sprake van een (min of meer onbewust) glijdende schaal.
Daarom is het nooit verstandig dezelfde politieke partijen decennia lang te laten regeren. Nederland is het schoolvoorbeeld waarom dat niet verstandig is.
Daarom is het nooit verstandig organisaties die met de beste voornemens zijn opgericht, in stand te houden. NAVO, Greenpeace, Oxfam etc zijn daar voorbeelden van.
Hou toch eens op met het stemmen op gevestigde politieke partijen, en in stand houden van corrupte organisaties; hun doel is het blokkeren van vooruitgang en gerechtigheid.

jemagookniksmeer | 28-05-18 | 10:55

@jemagookniksmeer | 28-05-18 | 10:55
Dit is wel héél erg waar: "Opgericht met de beste intenties en na jaren afglijden naar een Baantjesfabriek".

hetgingperongeluk | 28-05-18 | 11:03

Kleuren zijn omgedraaid, kan niet anders.

priks | 28-05-18 | 10:24

Als ambtenaren gaan bepalen wat nieuws is en wat niet zou je altijd achterdochtig moeten worden. Die Blauwe Smurfen denken door controle en regels macht uit te kunnen oefenen. De Nederlanders staan al eeuwen bekend door hun stugge EIGENwijsheid. Zullen wij dat gewoon zo laten?

hetgingperongeluk | 28-05-18 | 10:23

Hmm, krap 40% van de medemensen zijn voornamelijk werkzaam bij de minder presterende instituties.

atheïstisch stemvee | 28-05-18 | 10:22

De media neemt het getwitter en gebazel van allerlei sites over als vertegenwoordiging en stem van de samenleving. Het is handig om te roepen dat twitter ontploft of internet boos is. Wat maar leuk klinkt. Feitelijk zit slechts een beperkte groep kneuzen daar te ventileren terwijl de samenleving gewoon verder gaat. Daarom krijg je deze verschillen. Daarbij zitten velen te liken en hearten maar feiteijk in real life opdraven is dan weer een pas te veel.
Sommige sites hebben jaren geprofiteerd van een opgeblazen status, de adverteerders zijn al wakker en de citeerders realiseren zich ook dat het luchtballons zijn. Het kantoorvolk zonder voldoende toezicht is wel boos en doet stoer maar het zijn er max 100.000 en geen drie miljoen. En betalen doen ze al helemaal niet. Uiteindelijk is een Telegraafpagina van één dag in Euro's meer dan de jaaromzet van de meeste news-websites.

DeAnalyse | 28-05-18 | 10:21 | 2

Hear hear!!!

Nacho_Vidal | 28-05-18 | 10:24

U heeft blijkbaar geen enkele twijfel aan de feiten genoemd in het onderzoek waar het artikel over gaat. Welkom op GS overigens.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:25

Geweldig onderzoek, ik voel me gelijk een stuk beter. Zie je nou wel, alles komt helemaal goed.

DeKolonistenVanIslam | 28-05-18 | 10:21

Volgens mij ben ik geïndoctrineerd door Geenstijl, want mijn vertrouwen komt helemaal niet overeen met de grafieken.

de andere kant | 28-05-18 | 10:21 | 1

U heeft waarschijnlijk net iets over de vv(d) of vv(d)-ers gelezen, wanneer ik dat doe is mijn vertrouwen in mijn medemens daarna ook altijd een stuk lager.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:28

Groot vertrouwen in rechters, politici en politie? En toegenomen vertrouwen in de EU? Zeker een onderzoek van het CBS? Ik ga weer wat doen. Toedeloe.

Mart6037 | 28-05-18 | 10:20

EU propaganda

BosrandDirk | 28-05-18 | 10:20 | 1

Of een onderzoek uit een alternatieve dimensie, een waarin Nederland niet door de hel van drie kabinetten Prutte heen hoeft te ploegen.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:22

Onderzoekers zijn prima betaalde (semi) ambtenaren die prachtige statistieken kunnen maken die zowel qua uitvoering als uitkomst de opdrachtgevers behagen & bevestigen in hun wereldbeeld.

Ik ben blij met mijn blije regenten, dat mag best wel wat kosten en doet dat het dan ook.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 10:20 | 1
-weggejorist-
O2Neutraal | 28-05-18 | 10:32

U zal en moet tevreden zijn! Moet van de EU!

2voor12 | 28-05-18 | 10:19

Ik vertrouw deze uitslag totaal niet

Nipplechip | 28-05-18 | 10:18 | 2

Wie wel?

flesje | 28-05-18 | 10:29

Bijna niemand.

gato | 28-05-18 | 11:02

Nepnieuws

BosrandDirk | 28-05-18 | 10:17

Een week ofzo geleden, een burenruzie in Dordrecht, die uitmondde in een vechtpartij. Laat die mensen het zelf uitzoeken. Nee, gaat één of andere padvinder de popo bellen. Gevolg: een beukpartij door politiemannen. Durven ze wel. Als er gebeld word dat er ergens in een flat iemand doodgemaakt word, zijn ze niet zo heldhaftig.
Maar mijn vraag blijft: waar bemoeit zo iemand in die buurt zich mee?
Vertrouwen in je medemens, pfff.
Aangepast, woordje door weggehaald.

hotnot | 28-05-18 | 10:17 | 1

Bij veel vertrouwen in je medemens, laat je je buren gewoon ongestoord matten.
Ok dan.

kempenaer | 28-05-18 | 10:22

Interessant.
En dan graag een vergelijkend onderzoek onder GS-reaguurders.
Balkjes allemaal naar links denk ik.

Of doe een vergelijkend kaartje met verdeling PVV-stemmers.
Dat wordt een bijna identiek kaartje:
nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_...

Beste_Landgenoten | 28-05-18 | 10:16 | 1

Denkt u? Ik heb best veel vertrouwen in mijn medemensen, het leger en de bank. De paaltjes zullen voor iedereen anders liggen.

Overigens, als justitie niet onder politie valt heb ik daar ook wel vertrouwen in bijvoorbeeld. Al vind ik wel dat ze gewoon aangiften van fietsendiefstal moeten opnemen in plaats van ontmoedigen. Zelfde als met de diefstal van mijn laptop, eerst ontmoedigen. Daarom politie vertrouwen op rond de 50% voor mij.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:37

Het kaartje laat mooi zien waar het PVV-electoraat woont.

JTKDM | 28-05-18 | 10:15 | 3

Inderdaad, overal zitten ze.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:20

Misschien dat de regenten het PVV-electoraat ook maar onverdiende cadeautjes moeten geven voor onbenulligheden, dat maakt de rest van het electoraat blijkbaar zo blij. Blij genoeg om met dit soort onderzoekjes mee te mogen doen.

Jan Passant mk2 | 28-05-18 | 10:26

Limburg, west Brabant oost Groningen verrassend zeg. Wel opvallend dat in kleinere mono culturele gemeenschappen zoals in Friesland Overijssel en noord Holland zonder te veel randstedelijke invloeden men elkaar nog (kan?) vertrouwen. Globalisten here we come

topgozert | 28-05-18 | 10:15 | 1

Zeven Provinciën?

hetgingperongeluk | 28-05-18 | 10:48

Meer vertrouwen in de EU, banken, Tweede Kamer en ambtenaren?!?!?1!?1?!
Is dit onderzoek gehouden op een instituut voor onderontwikkelde primaten?

LaCroix | 28-05-18 | 10:14 | 1

ja.

WikiAnnopoulus | 28-05-18 | 10:15

Waar is dat onderzoek gehouden? Onder een steen?

kwark001 | 28-05-18 | 10:14 | 1

vv(d)-congres wellicht?

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:18

Waarom geloof ik hier geen reet van ?
Zeker omdat ik zoveel vertrouwen heb in de groepen in de grafiek...

Wijze uit het Oosten | 28-05-18 | 10:13

Ze hebben mij weer niets gevraagd zie ik alweer aan de uitslag.

Mark_D_NL | 28-05-18 | 10:13 | 1

mij ook niets.

Mr_Pikibelly | 28-05-18 | 11:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken