Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brabant verklaart oorlog aan Tuinstoel op Straat

Hey stomme burger. Ga naar binnen & zet de NPO aan

Social

Onze overheid slaat weer keihard toe in economisch wingewest Brabant. Het is voortaan VERBOTEN om uw Leenbakker-tuinset aan de weg te zetten en een pilsie/bakkie pleur te drinken in de openlucht van uw volkswijk. Het is ramadan en de openlijke consumptie van alcoholische dranken op uw openbare stoep zou zo maar eens beledigend kunnen zijn voor de kleedjesvolk portiekburen, en koffie is sowieso offensief naar de theedrinker toe. Uberhaupt is het helemaal NIET de bedoeling dat u met uw subversieve reedt buiten gaat zitten bij mooi weer. U MOET naar binnen & de NPO inschakelen, want anders mist u alle staatspropaganda en subliminale overheidsmededelingen. Het is natuurlijk NIET de bedoeling dat de buren, burgers en buitenlui ZELF een beetje gaan verbinden. Hop-hop, naar binnen.

Reaguursels

Inloggen

Sow nou komt het wel allemaal erg dichtbij.

TilburgDeGekste | 16-05-18 | 07:18

De halve wereld staat in 'brand' maar laten we vooral op dit soort dingen richten!

Hartloos | 15-05-18 | 21:34

Griezels doen griezelig.
Bestuurders willen 'besturen', ook als er niks te besturen is,
'because ruling over others life, it's in their nature'.
Natuurlijk hebben de tering-bestuurders weer 'n smoesje klaar liggen, bij hun zorgvuldig gedropte kamikaze.
Er zouden namelijk 'klachten' zijn van anderen.
(ha, dat is makkelijk, 'n lekker anoniem te houden verzinsel, zodat ze ook niet gecontroleerd kunnen worden op hun hypocrisie, 'dat er helemaal geen klachten van andere omwonenden wáren'.)
De stank van tering-bestuurders wordt steeds pregnanter.
Het zijn de priesters en de dominees uit vroegere tijden, die bepaalden, 'dat het toch wel weer tijd was voor 'n nieuw kindje om te verwekken'.
De schaamteloze bedilzucht moet telkens weer bestreden worden, want 'wij' weten, bestuurders leiden allemaal aan de waanzinnige hoogmoed, zichzelf belangrijk te maken met machtsspelletjes, 'want dan voelen de burgers, dat de bestuurders de baas zijn'.
Bestuurders zijn teringlijers. Allemaal. Altijd.
Het is niet altijd even goed zichtbaar; maar 't bestuurlijk aangetrokken zijn tot 'besturen', lees: de baas spelen over anderen'; dié vóórselectie heeft immers allang plaatsgevonden, toen die griezels dat wel een leuke carrière zouden vinden; voor zichzelf. Brrr.

Der Paulie | 15-05-18 | 21:29

Taalfoutje.
Lees:
De schaamteloze bedilzucht moet telkens weer bestreden worden, want 'wij' weten, bestuurders lijden allemaal aan de waanzinnige hoogmoed, zichzelf belangrijk te maken met machtsspelletjes, 'want dan voelen de burgers, dat de bestuurders de baas zijn'.

Der Paulie | 16-05-18 | 01:30

Normaal zou ik iets zeggen over betutteling ofzo, maar ik vind tokkies met een pot bier voor het huis ook vreselijk om aan te zien. En daar komt dan het geschreeuw nog bij. Nee bedankt.

Kloede | 15-05-18 | 18:53

In Tuinzigt, Breda zitten ze met hele banken in de voortuin. Kratje bier erbij. En dat op dinsdag rond een uurtje of 12 's middags.

EllaRouvoet | 15-05-18 | 17:41

Dat hele brabant hangt scheef vd tokkies, wiet kwekerijen, etc. wat een zooitje.

Wienerschnitzel mit | 15-05-18 | 14:31

En bedankt

vanStriean | 15-05-18 | 16:46

Dat is wel volk waar je tenminste van op aan kunt. In tegenstelling tot laffe stedelijke koopmannen (Rutte), provinciaalsche herenboeren (Buma) en corpsballetjes die veel jongere deernes neuqon maar anderen continue de maat nemen (Pechtold). Daar ga je in ieder geval de oorlog nooit mee winnen.

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:06

Die achtertuinen daar zijn met prikkeldraad en camera s afgegrendeld.
Zouden ze daar champignons kweken? hahaha

joppo0 | 15-05-18 | 13:31

Ik zou zeggen, gooi die BBQ de komende maand dagelijks aan, en beperk uw dieet tot varkensvlees. Smakelijk en schol.

Lt-Kol Kilgore | 15-05-18 | 13:30

Nederland is een autistisch land aan het worden waar alles zwart/wit moet zijn. Iedereen moet zich strikt aan de regeltjes houden, want anders ontstaat er kortsluiting in de bovenkamer van de gemiddelde Nederlander.

Henri1873 | 15-05-18 | 13:25

De openbare ruimte is van ons allemaal. Als ik met wat vrienden en een paar stoelen en wat kratten bier voor een willekeurig huis ga zitten is de straat te smal. Ze bezetten dus een straat die van ons, van U en mij is, en dat doen ze schaamteloos en brutaal. Zeer goedkoop en ordinair. Ze kunnen in de achtertuin zitten, maar dat is niet goed genoeg.

Wim van Ingen | 15-05-18 | 12:52

Naast een achtertuin heb ik een voortuin in een prachtige straat. Zelfs daar ga ik niet in zitten, juist om die straat prachtig te houden. Aan het aantal witte tuinstoelen op straat kun je ongeveer zien hoeveel mensen er daadwerkelijk werken in zo'n wijk, het is dan ook een kenmerk dat we gebruiken om aan te geven wat voor wijk het betreft.
Maar idioot natuurlijk om het te verbieden, schei toch uit zeg. Laat die paupermensen lekker leut hebben op de stoep.

Draak uit Brabant | 15-05-18 | 12:46

Maar de gemeente verwacht wel van je dat je je stoep sneeuwvrij maakt in de winter dus ik vind dat je dan ook in de zomer op je stoep mag zitten.

dubbelicious | 15-05-18 | 12:30

Nederland zit vol met “ruimtelijke ordernaren” die maar niet tot een fatsoenlijke ordening kunnen komen.
.
Wellicht moet men het postzegelconcept dat wordt gehanteerd voor vinexlegbatterijen eens aanpassen? Wat ruimte tussen huizen, tuinen? Wat gemeleerdere behuizing en dus bevolking? Misschien kijken naar het hoe en waarom van het kunnen nachtfeesten en zuipen op een doordeweekse dag?
.
Want het is niet zo vreemd dat mensen buiten willen leven wanneer het weer dat toestaat. In Zuideuropa is dat vaak de norm.

Parel van het Zuiden | 15-05-18 | 12:22

Enig idee wat Korvel voor wijk is?
Dat is geen Vinexwijk, dat is een oude volkswijk met teveel Mercedessen en te weinig plek om ze te parkeren.

Draak uit Brabant | 15-05-18 | 12:56

Tis hier geen Zweden. Met je "ruimte tussen de huizen"... doe eens normaal. Dat is er sinds de stichting van de republiek zo ongeveer niet geweest. Dit land is gewoon erg vol, en zeker als je nog iets van natuur over wilt houden is er gewoon geen plek meer in dit land. Prima. Natuurlijke buffer tegen nog meer immigratie, iets waar ik in ieder geval niet op zit te wachten.

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:10

Wat een droevenis die foto. Op je alu tuinstoeltje voor een roodbakstenen vinexhuisje in een grijs betegelde straat met ongetwijfeld een paar ton blik voor de deur... Brrrr

Pierre Lebon | 15-05-18 | 12:12

Beste Pierre, inderdaad droevenis, maar niet iederen heeft het geld of de mogelijkheid daar aan te ontsnappen. Ze maken er wat van en meestal is het best gezellig.

Mijn klomp breekt | 15-05-18 | 13:24

Er wordt natuurlijk een link gelegd naar de huiselijke iftars deze weken.
Een hoop drukte in de avond en nacht en in de vroege ochtend ook weer met veel kabaal en stankoverlast. Je zult er als hardwerkende Nederlander maar naast wonen.
Als het ene niet mag dan het andere ook niet.

Johan_Voorhaar | 15-05-18 | 12:09

Was Tilburg niet de stad waar naar schatting een omzet van iets van 1.5 miljard omzet werd gedraaid in de pillen en wiethandel?
Dat is hard werken en dan wil je 's avonds gewoon lekker voor de voordeur een pilsje kunnen drinken en wat rust hebben.

Overigens het voorstel valt reuze mee, gewoon een kwestie van orde en de APV handhaven. Weinig reden tot ophef. De overlast valt ook nog wel mee volgens mij, volkscultuur die al heel lang bestaat, dat krijg je er niet uit.

KeesRoeiboot | 15-05-18 | 12:07

Dit is toch gewoon cultureel erfgoed?
Dat kan je toch niet zomaar afschaffen?

watergeus | 15-05-18 | 12:01

"Focuswijk". Mooi gevonden, blinde muur ambtenaar! In de bij mij nabijgelegen Focuswijk krijgt de diensdoende BOA-er na de eerste bekeuring meteen hardhandig focus op de blinde muur. Dan houdt hij/zij er wel mee op

batvoca2 | 15-05-18 | 11:52

Muah. Broekhoven / Korvel is prima te doen hoor... en no way dat er zomaar een BOA ff "tegen de muur gezet wordt", de meeste zijn slim genoeg mag ik hopen (alhoewel) om gewoon "alleen even een praatje te komen maken" en echt niemand te gaan beboeten. Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt trouwens ook echt, als je maar met genoeg man bent die niet bang uitgevallen zijn en terugkrabbelen voor de eerste de beste met een grote bek / bonnenboekje. Dit zijn ook niet de wijken waar mensen beboet worden voor het verkeerd scheiden van hun afval container. Je weet toch hoe dat gaat? Kijk naar de treinen richting Slotervaart bijvoorbeeld, daarom heeft heel NL nu van die achterlijke poortjes omdat niemand het in zijn hoofd haalt om daar te gaan lopen handhaven. Werk betaald ook zeker onvoldoende om dat soort risico's te nemen.

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:15

Wat een vreselijk truttig intolerant land is NL geworden. En aan het gemiddelde reaguursel te lezen hier, vinden we dat eigenlijk nog best ook....
I'm off to the Caribian...

R van Perzie | 15-05-18 | 11:43

Have a nice life

digibeest | 15-05-18 | 13:22

Hierom waren de campings uitgevonden. Maar daar wonen nu de Moelanders.

squadra | 15-05-18 | 11:30

Het is in die wijken in de zomer alsof je buren iedere avond dat het weer het toelaat een verjaardagsfeestje hebben. Op zich niks mis met een feestje op zijn tijd, maar als je avonden aaneen tot 1.00 uur mag meegenieten van Wolter Kroes en hun (verhitte) discussies dan kan dat minder gezellig zijn. Zeker omdat er meestal stevig bij gedronken wordt en de sfeer regelmatig omslaat en de ruiten sneuvelen.

coke eiland | 15-05-18 | 11:22

Hear hear. Zelf in toen nog Vogelaar wijk Klarendal mogen vertoeven en t was toch vooral wit, dronken/stoned met scooters en tattoos die de boel verzieken door in t holst van de dinsdag nacht feessie te makuh in de straat. Was allang een PV aldaar niet voor de deur te zitten en er gold ook een alcohol verbod op straat. Eind jaren 90 al. Handhaving was een ander dingetje....

Releasethehounds | 15-05-18 | 12:15

@Releasethehounds Zelfde gevoel bij als met mensen die nu lopen te janken dat er teveel vliegtuigen overvliegen. Je kiest er zelf voor om daar te gaan wonen, als je geen onderzoek doet of "denkt dat het wel meevalt", mag je ook zelf op de blaren zitten. Nu hebben mensen die in deze wijken wonen, niet heel erg vaak andere opties ... behalve tussen misschien de katkouwende Somaliërs in Noord. Maar bijvoorbeeld in dorpskernen zijn vaak ook wel wijken voor dat segment en hier is het absoluut een stuk minder. Hoort bij het leven in een grote stad (net als neergestoken worden/terrorisme, volgens een zekere Londonse burgemeester).

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:20

"TILBURG - In de Tilburgse wijk Korvel worden alleen boetes uitgedeeld voor straatmeubilair als de veiligheid van andere burgers in het geding is. "

Lekker tendentieus stukkie weer, Pritt.

Tapu | 15-05-18 | 11:21

Misschien een excuusmoslim erbij. En een goed verhaal. Dan kun je gewoon eventuele leegstaande huizen kraken om bij regen ook nog gezellig bij elkaar te zitten.

Mark van Leeuwen | 15-05-18 | 11:19

Zwembadjes om bier te koelen. Of dat water is akelig koud om in te zwemmen, of het zijn van die proleten die denken dat koel water bier opeens tot de 5 graden brengt.

barryvantiggele | 15-05-18 | 11:15

Je kunt die dingen prima vol met ijsblokjes gooien hoor. Werkt echt wel (even).

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:21

Ik vind het nogal vadzig als je hele dagen thuiszit, dat je dat ook nog es op straat moet gaan 'vieren'.

jeremylst1 | 15-05-18 | 11:11

IDD je werkloze bestaan moet je in stilte thuis doorbrengen liefst met de vitrages dicht en de deur niet open doen.

Johan_Voorhaar | 15-05-18 | 12:03

Misstanden aanpakken is te moeilijk, te verantwoordelijk, te noodzakelijk, te duur en te veel werk. Dus dan richt je je op bijzaken en pak je de burger, Je ziet het overal. De drugscriminaliteit blijft goeddeels ongemoeid, maar een terras dat 10 centimeter te veel naar rechts staat wordt aangepakt. De hele stad zit onder de graffiti, maar wie de parkeermeter 2 minuten te laat bijvult is de klos. Duizenden kinderen groeien op in armoede, maar wie 5 km te hard rijdt heeft een bon te pakken.

Stijlicoon | 15-05-18 | 11:10

Inderdaad, dat is de realiteit.

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:16

Ik woonde in mijn studententijd in zo'n straatje in Tilburg. Je hoefde nooit je fiets op slot te zetten en kon altijd aankloppen voor hulp. En waarom? Omdat je samen op je tuinstoel koffie en bier dronk. Daar kan geen subsidie voor sociale cohesie tegenop!

djtdlg | 15-05-18 | 11:05

Je woont nu natuurlijk ergens anders, meer passend bij de leuke baan, het aardige huis en de fraaie tuin.

Wim van Ingen | 15-05-18 | 12:44

Kansloze tokkies die op een witte plastic tuinstoel met ontkleed bovenlichaam traytjes Schultenbräu wegtikken, ik zie ze ook liever niet eerlijk gezegd.
Maar om het nou te verbieden gaat mij wat ver.

priks | 15-05-18 | 10:59

Ik zie ze liever bier drinken voor hun huis, dan xtc fabriceren in het schuurtje achter.

Stijlicoon | 15-05-18 | 11:11

Je mag een ruimte niet bezigen voor een ander doel dan waarvoor hij is bestemd, een stoep is om te lopen, subiet oprotten naar binnen dus, met of zonder stoel.

dugo | 15-05-18 | 10:54

Correctie: kaaibaand

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:22

rammadammereet

ivanhoe bergs | 15-05-18 | 10:47

Als je twee plantenbakken neerzet dan is buitenzitten plotsklaps gezellig en inclusief. Hop bakfiets aan de kant, wijntje?

bodemloos | 15-05-18 | 10:41

Ben benieuwd hoe de gemeente optreedt bij een hipsterversie hiervan idd.

Beefbus | 15-05-18 | 11:02

Het is natuurlijk veiliger optreden tegen wat aangeschoten burgers dan tegen drugscriminelen. Hoewel er vast ook veel overlap is. Ik ben voor de vrijheid om biertjes te drinken in je eigen voortuin, maar de politie moet wel optreden als dat structurele overlast oplevert voor je buren die wél vroeg naar hun werk moeten.

Joris Draaksteker | 15-05-18 | 10:38

Alleen als er overlast is wordt er gericht beboet. Daar is verder niets mis mee, hangtokkies zijn ook gewoon rete irritant.

BozePaarseMan | 15-05-18 | 10:35

Makkelijk stukje. Je neemt een gemeentemaatregel, legt wat verbanden met de NPO-staatsomroep, bakfietsmoeders, oikofoben, de Grachtengordel, theedrinkende Gutmenschen of D66-rechters en je hebt alweer een stukje.
In heb in zo'n tuinstoel-buiten-buurt gewoond en dat weet je hoe een flink aantal tuinstoelers (niet alle, ongeveer de helft) zich gedragen na vijf lauwe biertjes. Vechtpartijen, echtelijke ruzies, een tuintafel door het raam, later op de avond vond een tuinstoel-puber ergens de vechtstokjes van zijn (vermoedelijke) vader en ging doen of hij Bruce Lee was omdat hij zijn brommer aan de verkeerde had geleend. Op zich leverde dat genoeg vermaak op (geen staatsomroep nodig), maar ik snap wel dat een burgemeester het serieus neemt met de rust en orde in zijn stad. Ga maar binnen de boel vernielen.

Donkersloot | 15-05-18 | 10:24

Het is ook altijd die ene tuinstoeler die het verpest voor de rest. Maar serieus, waarom nu wel optreden en tegen andere misdragende groepen niet?

Deflatiemonster | 15-05-18 | 10:27

@Deflatiemonster Precies. Nu verwacht ik dat het echt wel meevalt qua veiligheid. Vaak zie ik in dit soort wijken (ook bij mij achter) door, ik neem aan de mensen zelf, aangebracht bordjes die oproepen tot rustig rijden - dat er kinderen spelen - en welke snelheid aan te houden. Burgerparticipatie van heb ik jou daar en reken maar dat men elkaar kent en ook zal aanspreken op o.a. roekeloos rijgedrag. Maar goed, in principe ben ik daarom wel ook tegen het volledig blokkeren van de stoep of weg ... wat dat betreft heb ik ook een grondige haat van wielerrondes e.d.

liggend_streepje | 15-05-18 | 18:29

Ik denk dat er tegen alle misdragende groepen moet worden opgetreden, van roomblanke tokkies tot lichtgetint tuig....

Donkersloot | 16-05-18 | 07:18

Mag je eigenlijk je auto met twee wielen op de stoep zetten?

Jos Tiebent | 15-05-18 | 10:23

Waarom gaan die mensen niet naar een park, zijn er zat in Tilburg. Is dat te ver lopen naar de koelkast? En ik mag misschien niet iedereen over een kam scheren maar toch blij ik stiekem denken, waarom de fuck werk ik en zij niet???

Ikkenienee | 15-05-18 | 10:14

Waarom naar een park als je ook gewoon voor je deur na het werk een pilsje kan drinken?

Hume | 15-05-18 | 10:37

de parken zitten al vol met negers

ivanhoe bergs | 15-05-18 | 10:48

Het zijn gewoon een moderne uitvoeringen van het konkelbankje. Wat is daar nu mis mee? Is gewoon NL cultuur

Zuma | 15-05-18 | 10:11

Is een kwestie van smaak, maar te belachelijk voor ingrijpen overheid. Dit is de islam. Mensen, blijf lekker zitten en föck deze moeiallen.

Frans Bierings | 15-05-18 | 10:10

Kan je dat standpunt even beter uitleggen?

Vage_eddie | 15-05-18 | 10:17

Kwestie van tijd voor we in het toilet een teller moeten installeren en per toiletbeurt moeten betalen

likdoorn | 15-05-18 | 10:10

Nou heb ik een hekel aan links geleuter en nodeloos vreemdelingengeknuffel, maar ik wil het toch even zeggen: GeenStijl tikt iets over islam en tig % van de reaguurders laat zich triggeren, terwijl zowel GS als menig reaguurder die wijk niet lijkt te kennen. De Korvel is een overwegend blanke volkswijk, waar Henk, Truus, Jan en Ingrid (en Wesley, Diego en Sharona) op slippertjes, in trainingspak, zonder shirt flierefluitend en soms scheldend door het leven gaan.
Soms is dat gezellig. Soms niet.
Zolang je méédoet aan de gemoedelijkheid is het koek en ei, maar als je het zat bent om voor de 4e keer een barbecue, 5 brommertjes, etc onder je slaapkamerraam te hebben, moet je ineens niet zo flauw doen.
Het heeft gewoon te maken met overlast van mensen die een nogal actieve (als zuipen actief is) buitenleefstijl hebben. Voor pakweg 70% van de mensen daar is dat 'gemeenschapsgevoel'. Voor de overige 30% is het 'overlast'.
Iedereen die in dit geval over islam begint, loopt dom te lullen over iets dat hij niet kent.

Vage_eddie | 15-05-18 | 10:10

IDD! Die paupers zetten hun bankstel op de stoep met een bak bier ernaast, ik vind dat niet nodig, maar het heeft echt helemaal niets met islam of de ramadan te maken.

Ikkenienee | 15-05-18 | 10:17

T Korvel (maar vooral Broekhoven) zijn de white trash delen van Tilburg, de problemen van deze wijken zijn aan geen andere bevolkingsgroep te linken. Laat GS eens een stukje schrijven over de Kroedoe in West of Tilburg Noord in het geheel. Zal de reaguurder goed doen ...

Peperzaag | 15-05-18 | 11:13

"Het heeft gewoon te maken met overlast van mensen die een nogal actieve (als zuipen actief is) buitenleefstijl hebben."

Ik vermoedde al zoiets. Heeft niets met islam en ramadan te maken (ondanks dat daar op zich problemen genoeg mee zijn).

"Het is ramadan en de openlijke consumptie van alcoholische dranken op uw openbare stoep zou zo maar eens beledigend kunnen zijn voor de kleedjesvolk portiekburen"

Tenzij Pritt bewijzen heeft dat dit inderdaad de overweging van de gemeente is, is dit een sterk staaltje van ordinaire stemmingmakerij. Moet je niet willen, de werkelijkheid is al erg genoeg.

Dr_Johnson | 15-05-18 | 11:43

De boeteuitdeler zal volgens artikel 013, lid 11.b van de APV moeten aantonen dat de stoel, het kratje of de koelkast " niet voldoet aan redelijke eisen van welstand.", of (lid 11.c) dat het "strijdig is met door het college vastgestelde algemene regels".
Nergens in de APV is vastgelegd wat 'redelijke eisen' zijn en 'algemene regels' kunnen niet slechts voor enkele straten of een wijk gelden, dan zijn ze immers specifiek.
Succes trouwens met de eerste toezichthouder die een boete uit gaat schrijven terwijl de hele straat buiten op een kratje zit...

JanVergoor | 15-05-18 | 10:09

De bestuurlijke proleten zoeken ruzie met de burgers? Dan krijgen de bestuurlijke proleten ruzie met de burgers.

Van Zessen Klaar. | 15-05-18 | 10:01
-weggejorist-
Snap je!? | 15-05-18 | 09:59

Het zinnetje "de balans tussen sociale samenhang" roept bij mij wat vragen op.

Linkse allergie | 15-05-18 | 09:54

Mensen op straat produceren geluid. Gehorige huisjes dicht op elkaar. Het wordt weer warm. Buiten eten, muziekje voor de sfeer. De nodige alcoholconsumpties daar nog bij. Gezellig! Daar kun je als bewoner last van hebben. Daar kun je als bewoner beter niets van zeggen. Hoe moslims in dit verhaal passen ontgaat me tot nu.

atheïstisch stemvee | 15-05-18 | 10:04

Moslims moet verboden worden om tijdens de ramadan op straat te komen. Komen ze ook niet in de verleiding!

Billy24 | 15-05-18 | 09:54

Als je er daar überhaupt één op straat ziet bij de woningen waar het over gaat, krijg je van mij een tray pauperbier.

Vage_eddie | 15-05-18 | 11:45
-weggejorist-
Loebas | 15-05-18 | 09:54

Het is net als met de horeca in Amsterdam.
Zij mogen wel een tafeltje buiten zetten en ik niet???
Maar er dan niet bij zeggen dat jij maar een stoep van 1 meter breed hebt en dat mensen met een kinderwagen of rollator best wel even op de weg kunnen gaan lopen.

Leuk dat ze gericht willen handhaven, maar degene met maar een stoep van 1 meter zal het wel weer voor de anderen gaan verpesten, want elke keer een verhitte discussie met de politie is niet te doen, en dan blijft een totaal verbod over.
Jammer.

laatmaargaan | 15-05-18 | 09:52

In mijn gemeente gebeurt precies dat. Het trottoir is 1 meter breed. Om te voorkomen dat het trottoir misbruikt wordt door gehandicapten met rolstoelen heeft de gemeente palen geplaatst. En die palen staan precies daar waar het trottoir verlaagd is. Rolstoelers die in de fuik rijden zitten gevangen omdat het trottoir te smal is om te keren. En eraf rijden gaat ook niet meer. Maar gelukkig biedt de OZB nog ruimte voor verhoging, want die palen zijn toch wel duur.

Nivelleermarionet | 15-05-18 | 10:12

@ Nivelleermarionet | 15-05-18 | 10:12
Dat is een andere tak van de gemeente, en dat doen ze hier ook.
Vriendjes in de (wegen)bouw etc. iets laten doen, waarvan het 100% zeker is dat het, op kosten van de belastingbetaler, overnieuw moet.

laatmaargaan | 15-05-18 | 10:28

Waarom heeft de vrije mens zich terug laten dringen in een hok met een luchtrooster en een stoepje van 1 meter. Kunnen architecten niet bedenken dat een minimaal buitenplaatsje het minste is dat ze moeten inplannen?

bodemloos | 15-05-18 | 10:47

Nou heb ik een laag stenen muurtje voor de tuin. Daar mag ik dus niet op gaan zitten met een glas cola?

Jos Tiebent | 15-05-18 | 09:49

U is moslim? Iek niet begraip is het moderne 'sesam open u'.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:50

Als het muurtje op uw eigen terrein staat dan mag u er gewoon op gaan zitten. Wel met de benen binnenboord zodat u geen inbreuk maakt op de openbare ruimte. Echter, voor het nuttigen van frisdrank in het volle zicht van hen die uit principiële redenen gedurende de dag afzien van het nuttigen van drankjes en voedsel, dient u vergunning aan te vragen.

Nivelleermarionet | 15-05-18 | 09:55

Wij van de gemeente hebben ontdekt dat dat muurtje niet op de oorspronkelijke bouwplannen stond, dus mogen we even de vergunning zien? En die cola, is die wel suikervrij? Zo te zien bent u al aan de zware kant, zeg maar gerust obees, dus dat willen we dan ook even controleren en zonodig handhaven. We zijn er nu toch, later zult u ons dankbaar zijn.

quigg | 15-05-18 | 10:08

Moeten ze maar een zuipkeet in hun achtertuintje zetten.

De Vrijlansier | 15-05-18 | 09:48

Hahahahahaha saamhorigheid in de buurt is goed, maar alleen op de manier zoals wij het bedoeld hebben. 't is tokkiegedrag ja, maar in mijn jongere jaren heb ik ook in zo'n buurt gewoond en het was best gezellig eigenlijk.

IkWilOokWatZeggen | 15-05-18 | 09:45

Is ook kneitergezellig. Maar ja voor velen is dat beuven hun niveau. Die pauperende tokkies zijn ze eigenlijk het liefst onder de grond.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:49

@VeelTeSteil die buurt is dan ook lettelijk afgebroken. Leuke verhuisvergoeding aan overgehouden.

IkWilOokWatZeggen | 15-05-18 | 10:04

Plastic hoort in de oceaan.

koperbij | 15-05-18 | 09:45

Heel erg lachen dit.

Knufter | 15-05-18 | 09:59

Goed zo. Kudtburgers. Islam muss sein.

Wim Venijn | 15-05-18 | 09:44

Dude. De Korvel is zo mogelijk nog blanker dan Wassenaar. Alleen heeft het gemiddelde inkomen, net als het gemiddelde IQ aldaar 2 nulletjes minder, en dàt is het probleem. Iets minder gretig happen, bij GS maken ze ook weleens foutjes vanuit hun hoofdkwartiertje in een hoek van het land.

Vage_eddie | 15-05-18 | 11:42

En dan ook nog zo'n goedkoop ordinair dialect moeten aanhoren. Komt geen fatsoenlijk Nederlands woord uit.

Stratum | 15-05-18 | 09:42

Ach, laat die tokkies toch lekker tokkie zijn.

je suis bier | 15-05-18 | 09:42

Inderdaad het hoort er een beetje bij in dergelijke wijken.
Rij op een zonnige dag door Duindorp en de halve wijk zit met een biertje voor het portiek.
Neemt niet weg dat bij overlast of gevaarlijke situaties men best kan optreden en dat lijkt nu precies wat men gaat doen.

Berbaar | 15-05-18 | 10:00

Net of jij Duindorp inkomt

didivos | 15-05-18 | 10:02

@Berbaar
Jij zat zeker in die trouwstoet laatst ..

Beefbus | 15-05-18 | 11:00

Focuswijk...

Mahatma | 15-05-18 | 09:42

Pritt, wat een U-bocht om bij een anti-tokkiemaatregel de moslims erbij te betrekken. Knap.

DrumPiet | 15-05-18 | 09:41

Ja, want het is voor moslims verboden om na 22:00 nog op straat te zijn?

je suis bier | 15-05-18 | 09:47

Mahatma | 15-05-18 | 09:44
Dat hebben de buurtwinkels alhier ook begrepen. Die zijn ineens de hele maand tot 2 uur 's nachts open. En men wind er geen doekjes om. Staan gewoon borden: Wegens ramadan...

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:47

je suis bier | 15-05-18 | 09:47 | favorietblock
Loop eens door zo'n wijk en denk dan aan de mensen die de volgende dag moeten werken.

Mahatma | 15-05-18 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een tendentieus artikel zeg, lijkt Geenstijl wel :-)
Reactie burgemeester:
"In de Tilburgse wijk Korvel worden alleen boetes uitgedeeld voor straatmeubilair als de veiligheid van andere burgers in het geding is. Dat verzekerde burgemeester Weterings maandagavond aan geschrokken raadsleden."

StijlSchrijver | 15-05-18 | 09:40

De grenzen staan wagenwijd open en dan op gemeenteniveau brullen over veiligheid voor de burgers. Wat een idioten.

ja,diedus! | 15-05-18 | 09:42

Als je je auto op de stoep parkeert krijg je een prent. Want een stoep is voor voetverkeer.
Als je je reet er op parkeert moet je ook een boete krijgen

Olleke | 15-05-18 | 09:37

"de balans tussen sociale samenhang" is dit een nieuwe omschrijving voor "Alleen jij moet rekening houden met andere culturen?

HanMar2 | 15-05-18 | 09:37

Mooi zo. Hoef ik me ook niet meer te ergeren aan dat großmaul schweißhemd schültenbrau tokkievolk voor de deur als ik uit m'n werk kom. Aufsalzen.

pollens | 15-05-18 | 09:37

Volksbuurten. #Marianne #Weberleven

atheïstisch stemvee | 15-05-18 | 09:36

Pfffft. Het is al zo heet en dan moeten de arbeiders behalve Amsterdam ook nog Brabant afsteken.

Nivelleermarionet | 15-05-18 | 09:35

leuk mag niet lijkt topprioriteit

Bokito ergo sum | 15-05-18 | 09:34

Jol is slegs vir mense van ander kulture. Weer eens wat anders dan slegs vir blankes.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:44

Wat moet je dan met dat mooie weer, wanneer je hele tokkiehut volstaat met wietplanten en er geen plek is om de NPO te kijken? Nou dan,. . . .keigaaf dat buiten zitten en afpilsen.

Hebbiehemookweer | 15-05-18 | 09:33

Nou lijkt dit me een typische Tokkie buurt waar je nog niet dood gevonden wilt worden, laat staan rondlopen maar Tokkies hebben ook rechten, laat ze toch, het is hun natuurlijke habitat. Desnoods met een hek om die buurt en een slagboom waar je een eurootje entre moet betalen als je eens op een andere safari als naar Beekse bergen wilt gaan. Tokkies in het wild kijken, fascinerend.
Wel veilig in je auto blijven zitten en niet voederen!

zwellevertje | 15-05-18 | 09:32

Knufter | 15-05-18 | 09:39
Gaat iedereen opeens dichten?
Wat is GS geworden?

nonloso | 15-05-18 | 09:57

Sshtt it is I, hufterst

Knufter | 15-05-18 | 09:59

Knufter: zie hier de waarde van een authentieke Tokkie buurt, het inspireert menigeen tot verdieping in den schone konsten!

zwellevertje | 15-05-18 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Als mensen gezellig met elkaar contact willen hebben, dan gaan ze maar bij elkaar op bezoek en hun biertjes, mogelijk gemaakt door een uitkering, drinken in hun, door de woningstichting gefaciliteerde, TUIN!
Het ziet er niet uit zo op straat zitten, het verstoort het straatbeeld en het zijn vaak luidruchtige personen die schijt hebben aan alles.
Maar ja, tokkies gonna tok

Olleke | 15-05-18 | 09:32

Kraken door illegalen is minder strafbaar dan genieten van het zonnetje.

ja,diedus! | 15-05-18 | 09:32

En zo hoort het; kaaskoppen moeten buigen en bukken.

jemagookniksmeer | 15-05-18 | 09:31

Weer een nieuwe newspeak term geleerd vandaag "focuswijk". Ik neem aan dat dat de verdere evolutie van de termen "prachtwijk", "kansenwijk" betreft?

NV_2017 | 15-05-18 | 09:30

Uw aanname klopt. En Groeibriljantje is de nieuwe kansenparel. Voor wijken geldt dat precies zo. Voortschrijdend inzicht heet dat tegenwoordig.

Nivelleermarionet | 15-05-18 | 09:45

Ik las daar even voortschrijnend inzicht. Wellicht net zo toepasselijk geloof ik.

Gregovic | 15-05-18 | 09:54

Is eigenlijk best een hilarisch fenomeen die focuswijken. Zeker in de grote stad. Eerst moet niemand er wat van hebben maar beloof als gemeente zo'n wijk aan te pakken, zet er een paar hippe veel te dure koffietentjes in en al die bakfietsers weten niet hoe hard ze met Ottelien en Storm in de bak naar de makelaar moeten racen om 2 keer te veel voor een krot te betalen.

En als er dan flink wat criminaliteit blijkt te zijn of men biedt het vuilnis niet correct aan rammelen de vingers op het touch screen om op hoge toon in de plaatselijke wijkapp te verkondigen dat dit echt niet kan... Moehahah

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:56

Typisch Tilburg. Gebeidseigen tokkies keihard aanpakken en als een knipmes buigen voor de (qat-nuttigende) moslimexoten.

solcama | 15-05-18 | 09:29

Islamitische haat mag onbeperkt van de publieke ruimte gebruik maken , maar een tuinsetje in de publieke ruimte is de echte bedreiging. Heeft Joop van Riessen nog een mening over deze mensen ?

ja,diedus! | 15-05-18 | 09:28

COA was niet bereikbaar. Nee dat begrijp ik. Dit zoveelste incident is niet meer recht te lullen. Zelfs niet door de goedbetaalde pers- en burgervoorliegers van deze landverraderlijke club.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:30

Tuinset them free .

ja,diedus! | 15-05-18 | 09:30

Gelijk ff doorpakken en verwijder ook die fietsen daarachter van de openbare weg!

Santtulainen | 15-05-18 | 09:27

Wat vind Waylon hier van ?

Jimmy Mc Clure | 15-05-18 | 09:26

Ik kan het Ramadam, niet meer horen. Laten zij dit hypocriete festival des doods lekker in die landen vieren waar zij dit fantastisch vinden. Aangemoedigd door de grootste hypocrieten, imans en mullahs en godbeterend welke eencelligen er nog meer zijn die de onwetende ophitsen.

De Evangelist | 15-05-18 | 09:22

Net de tuinset omgeruild voor de 3-zitsbank en bijzettafel in de voortuin. Zal ze leren.

TheseDays00 | 15-05-18 | 09:22

lol

Lupuslupus | 15-05-18 | 11:18

In de gemeente Pekela zouden soort maatregelen tot het aftreden van het gehele college van B&W leiden. Maar ja, dat college wordt gevormd door drie linkse partijen en de burgemeester is een boortjesdief. Ook PvdA trouwens, maar dit geheel terzijde...

eerstneukendanpraten | 15-05-18 | 09:21

027 | 15-05-18 | 09:27
Lijkt wel een darter.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:31

eerstneukendanpraten | 15-05-18 | 09:21 | reageer
Een beetje tendentieus om zo iemand dan meteen een dief te noemen.
Als een gekozen pvda-er die iets pakt wat een ander toebehoort, heet dat geen diefstal, maar beleid.

jemagookniksmeer | 15-05-18 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dit een beetje stemmingmakerij richting de eventuele moslim bewoners aldaar. Ik kan me de regels wel voorstellen.

RamondeM | 15-05-18 | 09:18

Het is te hopen dat je dit ironisch bedoelt........... anders spoor je niet.

langzullenweleven | 15-05-18 | 09:19

Al zit ik verdomme smakkend 5 kilo ham naar binnen te schransen en af te spoelen met een fust bier... ik houd géén speciale rekening met Moslims.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:23

in die wijk zitten geen molslims...

fikkieblijf! | 15-05-18 | 10:04

Tje, we zijn een harddrugsnest en laten onze tanden zien!

Einde van de Domheid | 15-05-18 | 09:18

Een tuinstoel op de stoep mag zowiezo niet, die mogen alleen in de tuin. Gat in de markt, de straatstoel!

ikdenkwat | 15-05-18 | 09:17

Stijl_Loos | 15-05-18 | 09:20
Who cares, so wie so komt uit het duits.

Cobalt bomb | 15-05-18 | 09:27

Cobalt bomb | 15-05-18 | 09:27 : als je wilt betweteren: het is sowieso, aan elkaar geschreven dus.

langzullenweleven | 15-05-18 | 09:36

oh

ikdenkwat | 15-05-18 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

LOL

Tripps | 15-05-18 | 09:16

Dat was alles wat ik kon uitkramen..

Tripps | 15-05-18 | 09:17

Lol. Ze moesten optreden tegen zwembadjes die werden gebruikt om bier te koelen... Wat? Lazer op gek. Overheid heeft zich niet te bemoeien met de burger. En ja, hèhè, als de veiligheid in het geding is treedt je op. Maar moet dat in een krantenbericht? Is dat zo speciaal dan tegenwoordig? En een pro tip: als je wil dat burgers politie en buurttoezicht serieus blijven nemen moet je niet voor elk wissewasje beboeten. De burger is al melkkoe genoeg.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:16

Oh, allemaal een gezellig ramadan gewenst. Het is warm weer en lang licht, de ideale combinatie om onder groepsdwang op elkaar en op de koelkast te letten.
Niet stiekem eten of drinken, daar kom je van in de hel.

Jan Passant mk2 | 15-05-18 | 09:16

Oh de aarde is niet de hel? Ik zou toch zweren van wel.

VeelTeSteil | 15-05-18 | 09:18

Verrotte bankstellen en drie scooters van inferieur Chinees merk voor de deur, gettoblaster met de laatste hit van een kamper in het openstaande raam, uitgezakte lichamen vol inkt, inderdaad naar binnen met die zooi en alleen naar buiten als ze naar werk op zoek gaan. Bah. Nederland verpaupert.

Normpje | 15-05-18 | 09:16

Asociaal gedrag aanpakken zou niet onder het excuus van tuinmeubilair verbieden moeten gaan. "Mijn overheid" kennende gaat die asociaal gedrag altijd "gedogen" en wanneer een gewoon mens een tuinstoeltje buiten zet daar keihard tegen optreden.
Een verrotte bank is geen "tuinmeubilair" om de discussie alvast te starten.

Jan Passant mk2 | 15-05-18 | 09:18

Alles wat je opnoemt is het beleid van de overheid. Dit waar ze nu over klagen is hun eigen gecreeerde rotzooi.

Cobalt bomb | 15-05-18 | 09:24

Wat is eigenlijk de juridische basis om mensen te verbieden op een eigen stoel in de openbare ruimte te gaan zitten? En als het in de voortuin zelfs is, in de voortuin?

Probleem lijkt mij hier niet dat deze mensen van de zon genieten met de buren, probleem is dat ze niet gewoon aan het werk zijn en een uitkering hebben. Focus op het laatste niet het eerste.

MemeMagieIsEcht | 15-05-18 | 09:16

Zomaar je stoel op de openbare weg zetten? Zonder precario af te tikken? Het moet niet gekker worden. Wat als iedereen zijn stoel buiten zet? Wat als er ook tafels en zwembaden en tafeltennistafels en bankstellen bijkomen? Wat als het zoveel wordt dat het op de rijbaan terecht komt? Als men verlengsnoeren voor de TVs uitrolt? Als mensen besluiten dat ze ook buiten kunnen slapen als het lekker weer is? Als ze godbetert plezier hebben met een biertje erbij en hun stem een beetje verheffen??? Dat krijg je dus als je dit soort fratsen niet direct keihard de kop indrukt.

Muxje | 15-05-18 | 09:20

Het is niet in de voortuin. Het is op straat.
,,Zowel de gemeente als de woningcorporatie kreeg een aantal klachten van burgers die zich niet veilig voelden als ze opmerkingen maakten over overlast."

Weterings noemde het voorbeeld van zwembadjes die werden gebruikt om bier te koelen. ,,We moesten corrigeren, maar dat betekent niet dat het verboden is een bankje neer te zetten en gezellig met je buren te praten. Mensen moeten wel rekening houden met effecten van hun gedrag voor buren."

Is dit nog nieuws? | 15-05-18 | 09:32

Je mag wel in een stoel op straat zitten, maar natuurlijk niet in een tuinstoel. Het woord zegt het al. Stel je voor dat iedereen dat gaat doen, dan wordt het al snel een chaos en is het hek van de dam. Goed dat daar tegenop getreden wordt. /sarcasme-off

quigg | 15-05-18 | 09:56

heb liever dat ze gaan werken...

Satria | 15-05-18 | 09:14
-weggejorist-
Coachman | 15-05-18 | 09:12

Ja, naar binnen met je leven. Buiten lopen de verwarde mannen zonder een noemenswaardig leven - en die zoeken aanstoot om hun messen in te dippen. Belangrijk campagne onderdeel ter promotie van de religie van de verwarde mannen, waar je repsect voor moet hebben. Anders komt de overheid je pakken..

Jan Passant mk2 | 15-05-18 | 09:12

Nou, GS, ik zou eerst maar eens pooshoogte nemen in de Korvel, door de Gemeente eufemistisch als 'focuswijk' aangeduid. Men wil gewoon gericht kunnen ingrijpen als de Tokkies onder invloed van de hitte en de alcohol al te agressief worden richting anderen. Verwarde mensen, maar dan zonder Heilig Boek.

Schoorsteenveger | 15-05-18 | 09:11
-weggejorist-
Coachman | 15-05-18 | 09:14

Meh... "kreeg een aantal klachten van burgers die zich niet veilig voelden als ze opmerkingen maakten over overlast". Dan moet je dus de overlast aanpakken en niet de zwembadjes en klapstoelen, want dat laatste gaat de sfeer in de wijk en de verhoudingen tussen klagers en dreigers echt niet verbeteren. Maar ja: overlast bestrijden is lastig. Boetes uitdelen voor verkeerd geparkeerd tuinmeubilair niet.

Muxje | 15-05-18 | 09:15

Muxje | 15-05-18 | 09:15 |
Hoe wil je die overlast dan bestrijden? Door wat te doen? Je hebt te maken met een subcultuur die de neiging heeft eigen wetten te hanteren als het om het invullen van de openbare ruimte gaat. Stoeltje naar buiten, speakers naar buiten, kratje pils en hup, herrie voor de hele buurt. Moeten ze maar tegen kunnen. Caravan hele jaar voor de deur, auto's repareren/strippen/slopen voor de deur, alles voor de deur. Moeten ze maar tegen kunnen.
Probleem is uiteraard complexer. Die Tokkies zijn in de loop der jaren systematisch in één gebiedje geplaatst om ze gemakkelijker en met minder kosten in bedwang te kunnen houden. Zie je wel meer. Is de eigenlijke betekenis van 'focuswijk'.

Schoorsteenveger | 15-05-18 | 10:08

Op de foto ziet het er lieflijk uit maar je hebt natuurlijk ook aso’s die de halve straat afzetten en daar de dienst gaan uitmaken. Weg ermee.

De Geus | 15-05-18 | 09:11

Ik snap het wel. Zit de hele dag maar bier te zuipen van hun uitkering en dat kan natuurlijk niet, uitkeringen zijn alleen voor asielzoekers. Witte tuinstoeltokkies moeten gewoon aan het werk om dit allemaal te bekostigen, Pibasso gaat weer vlug aan het werk om zijn 90% bij te dragen.

pibasso | 15-05-18 | 09:10

Ja, Tilburg.

Zo krijgt lijst Smulders vanzelf een absolute meerderheid. Burgerhaat zit tot in de diepste vezels van de politiek in 013.

Glasgow Argus | 15-05-18 | 09:10

En toch zit hij in de oppositie...

ScumbaggusMaximus | 15-05-18 | 09:12

Gepasseerd door het geknutsel van de (s)linkse partijen. Daar heeft hij zich uitvoerig over uitgesproken en daarmee heeft de raad in Tilburg laten zien dat ze goed van hun overlords in de Hofstad geleerd hebben.

@cid | 15-05-18 | 09:54

Ik eet en drink koosjer. Dat kan dus nooit het probleem zijn.

zweeperover | 15-05-18 | 09:10

Goeie morgen zeg, iemand met het verkeerde been uit bed en in een emmer zuur gestapt? Er wordt opgetreden tegen mensen die van de weg een prive camping maken omdat als er door normale mensen, normaal wat van wordt gezegd er gelijk een bak strond tevoorschijn komt.
En met je 'wingewest Braband'.. dit is gewoon regelgeving die in de apv staat.. gemeentebeleid dus.

two ball cane | 15-05-18 | 09:09

Jij bent degene die in een vat zuur is gevallen. Kinderen willen (nmulticulti) buiten spelen, en ouders houden een oogje in het zeil. Drinekn daarbij wat anderen in de achtertuin/op het balkon drinken, dus geen probleem. En een privé-camping? gast, je weet neit eens waar jet het over hebt. Of ben jij zo'n zure lullo uit Son en Breugel die in Reeshof woont, want je bent te goed voor de rest van tokkie tilbo?

Sensemilla | 15-05-18 | 09:13

Doe even op de doorklik van brabands dagblad klikken, dan snap je misschien wel wat ik bedoel.
En lol @ "Of ben jij zo'n zure lullo uit Son en Breugel die in Reeshof woont, want je bent te goed voor de rest van tokkie tilbo?"

two ball cane | 15-05-18 | 09:18

Sensemilla | 15-05-18 | 09:13
Onze Soort gaat niet in Tilburg wonen. Dat is gewoon not done.

jemagookniksmeer | 15-05-18 | 09:47

Behoorlijke 'stretch' om hier weer de islam bij te halen. Notabene uit het gelinkte artikel: "Gaan we burgers pesten? Zijn er nu echt geen andere instrumenten om de leefbaarheid te verbeteren? Zo jagen we mensen tegen ons in het harnas", stelde Yusuf Celik"

aniki56 | 15-05-18 | 09:05

Wellicht is Yusuf een van de weinige verlichte geesten die de islamitische haatideologie heeft afgezworen.

Frau Merkel | 15-05-18 | 09:23

Er bestaan géén christelijke Turken? Goh ..

MarcS | 15-05-18 | 09:43

@MarcS
Sinds de Turkse genocides pre 1920 en de Grieks-Turkse etnische zuiveringen/uitwisselingen eind jaren 20(het KAN dus wel) een stuk minder

Hemmenaar7 | 15-05-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

je vraagt je inderdaad af of de Brabantse ordedienst niet iets beters heeft te doen. Bijv. opsporen van gifgooiers in de openbare bossen en velden. De Ramadan feestvierders die vanaf vandaag na 11.00 massaal tot diep in de ochtend bij elkaar gaan eten en water drinken.
De volkswijken kenmerken zich door gezellig voor op het stupke wat sociaal buitenhuiskamermetelkaar te socialiseren. Ja soms is het een biertje teveel. Geen hond heeft er last van, heb je niets te maken in die opelkaargepropte huisvesting voor de onrendabelen voornamenlijk autochtone oerbrabanders dan kom je daar gewoon in de zomer niet... maar goed, er moet nog meer geld in de pot want Brussel wil enkele kopjes koffie meer per dag en binnenkort wil Brussel naast de dagelijkse lunch ook dagelijks het diner declareren bij de Hollanders.

je mot toch wat om de veiligheid in dit land te garanderen..

fikkieblijf! | 15-05-18 | 09:05

11.00u. moet natuurlijk 23.00u zijn..

fikkieblijf! | 15-05-18 | 09:06

Als het alleen een bankje is, zie ik er ook geen problemen in. Ik heb alleen wijken gezien waar ze in de voortuin een 2-zits bank, 3-zits bank, 2 sta-tafels, een 2 meter hoge koelkast, een BBQ en een dubbele frituurpan hebben staan. Dat gaat me toch wel een klein beetje te ver, zeker als er achter in de tuin ruimte genoeg is voor juist dat soort feestjes.

WatMoetJeNu | 15-05-18 | 09:34

Dus je mag volgens jou alleen met je gezin/familie/vrienden in je achtertuin zitten?

je suis bier | 15-05-18 | 09:46

gericht beboeten? is dat wel de tilburger zonder streepje en niet de tilburger met ene streepje ervoor ofzo?

lovekila | 15-05-18 | 09:02

REAGEER OOK