Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Directeur mishandelcentrum De Leeuwenhoek: "Bejaarden meppen is normaal bij Antillianen"

Of iedereen even de Antilliaanse bril van directeur Gijsbert van Herk van Stichting Humanitas wil lenen. Dan lossen alle problemen zich vanzelf op.

Gijsbert reageerde in Trouw op het bericht dat in zijn verzorgingstehuis De Leeuwenhoek bejaarden door het personeel in elkaar worden gemept (spiegel). Dat is extra lullig omdat er net een nieuwe serie op de televee komt van Hugo Borst en Adelheid Roosen over hoe geweldig het in de Leeuwenhoek Linkerhoek allemaal wel niet is voor die oudjes. Kom er maar in Gijsbert: "Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?" Wij voorspellen dat dit argumentum ad Antillianum nog eens heel groot gaat worden, al dan niet in vvd-voorlichterskringen. Corruptie? Gewelddadige overval? Politicus vermoord? Zwembroek vergeten? 'Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?' En zo is het.

Allemaal kijken!

Reaguursels

Inloggen

Black privilege = bejaarden mogen slaan

gaffelbaard | 19-04-18 | 11:07

Vooruitstrevend, dat platteland. Daar hebben ze al geleerd dt je ouderen niet in elkaar mag slaan. En wij maar denken dat we in het westen het toppunt van beschaving zijn. Met prachtige cultuur als Geer, Goor, Dotan en meer van dat spul.

xspalm | 18-04-18 | 23:43

Niet alleen bejaarden. Ze slaan alles op de bakkes. Daarom moet de zweep erover. Enige taal die ze begrijpen.

funkyd | 18-04-18 | 22:08

Dit is een van vele horrorscenario's die zich afspelen in mijn hoofd als ik denk aan de toekomst van onze multi-culti samenleving; dat ik oud en kwetsbaar systematisch afgeranseld en bestolen word door een Somalische of Antilliaanse zuster.

sarcastro | 18-04-18 | 21:10

Geniaal!
De volgende:
"En worden de oudjes gediscrimineerd en beroofd?
Als je er met een Mocro bril naar kijkt, denk je, wat is het probleem?"

hotmint | 18-04-18 | 20:50

Argumentum alium brillum, of zoiets. GS maakt er echt een mooie van.
Dat is het ultieme afschaffen van elke norm en waarde, als we ons zouden moeten verplaatsen in andere brillen. Dan is elke cultuur helemaal dik in orde, want, kijk eens door die andere bril. Kindhuwelijken, niet moeilijk over doen. Sharia, niet moeilijk over doen, veelwijverij, niet moeilijk over doen enz. Dit volk gelooft kennelijk nergens meer in.

marjen | 18-04-18 | 18:29

Demente bejaarden worden niet geslagen, daar geloof ik niets van. Wat er wel gebeurd is dat die mensen van alles "kwijt raken", word gestolen, trouw ringen, horloges, medialles etc. Dementie is een nare ziekte, waarvan de echte oorsprong in nevelen blijft gehuld. Je kunt er tegenwoordig wel iets tegen doen, zoals ervoor zorgen dat je lichaam voldoende stem-cellen aanmaakt. "Bejaarden meppen is normaal bij Antillianen" Dat doen ze dan maar op de Antillen maar niet hier in Nederland.

rmstock | 18-04-18 | 17:43 | 2

U bedoeld de navelstreng bewaren? Of heeft u het over het opkweken vanuit ander weefsel, dat is nog niet getest op mensen zover ik weet. Indien wel, graag reactie want dat zou geweldig nieuws zijn!

O2Neutraal | 18-04-18 | 17:54

Zo ver ik door mijn eigen bril kan zien , is dit niet normaal en het gebeurd ook nooit in de Antilliaanse cultuur. Als er een antiIraanse het gedaan heeft betekent niet dat alle antilianen het doen! . Als ik in de zorg zie wie respectloos tegen de ouderen spreekt zijn helaas Nederlanders. Ik heb zowel Nederlandse als antilianse collega's. Je ziet dat de antilianen meer zorgzaam, behulpzaam, warm zijn tegen de ouderen.Ik weet waarover ik het heb!

Vandelinden | 18-04-18 | 23:38

Je kunt er ook met een IS bril naar kijken en dan is er helemaal geen probleem.

Spinazi | 18-04-18 | 16:34

Zijn opmerking geldt ook voor zijn bestuurderssalaris, tenminste deels verdiend met wegkijken.

duh! | 18-04-18 | 16:11 | 1

En is dit geen dieskrieminasie want volgens de beste man houdt een bepaalde groep er dus normen en waarden op na die heel anders zijn dan de Nederlandse..

duh! | 18-04-18 | 16:13

Het komt door het slavernij verleden en door de blanken

Jacktheflipper | 18-04-18 | 16:04

Ik gun die mens een Antiliaanse schoonzoon.

ScumbaggusMaximus | 18-04-18 | 15:52 | 2

Is er iets mis mee dan ?

Vandelinden | 18-04-18 | 23:21

Wees dankbaar dat er meerdere culturen hier in Nederland is ,want anders wisten wij niet veel van het lekker eten , of van het leven genieten. Het enige wat eij wisten is het leren leren leren een keer per week douchen en oubollige kleren aantrekken.Wij hebben heel veel van deze culturen geleerd. Maar helaas zit er ook rotte appels tussen en dat heb je het in onze cultuur ook!Dus kijk niet de andere kant op maar herkent ook dat onze cultuur ook niet zo denderend is. zoals het lijkt.

Vandelinden | 18-04-18 | 23:50

En zonder bril zie je er niets van. Je kunt ook nog wegkijken. Niets aan de hand dan.

Gelukkig kunnen we nog wel geld overmaken naar de EU voor de baantjes, dan hebben de familie en vrindjes van onze politici tenminste genoeg geld voor prive-verpleging. Wat een gaaf land, aldus Prutte.

O2Neutraal | 18-04-18 | 14:39

Iets accepteren omdat het gebruikelijk is maakt het niet correct. Geen mensen slaan en al zeker geen bejaarden, ok?

devil13 | 18-04-18 | 14:26

“Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?”

oftëwel:

“Als wij met de Nederlandse bril van een agent uit Maastricht naar de criminaliteit in Rotterdam kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?”

AntonJensen | 18-04-18 | 14:20

Ach van die zeikende ouwe wijven en spugende oude lullen. Af en toe een corrigerende tik. mwoah.
Bejaarden zijn vaak net kleine kinderen.

miko | 18-04-18 | 13:55

'Argumentum ad Antillianum'
Om wat beter te integreren zal ik zometeen even de tuinman in mekaar rossen.
Bedankt en groeten vanuit Bonaire.

Gele Beer | 18-04-18 | 13:11

Directeur van Herk kletst uit zijn nek. Mijn (antilliaanse) vrouw kwam ooit met hele andere verhalen toen zij bij o.a. humanitas en andere bejaardenhuizen werkte. De bejaarden zijn echt niet allemaal lieverdjes hoor. Die gaan achter verpleegsters aan met tafelgerei zoals mes en vork. Ja dat dan die verpleegsters zichzelf verdedigen lijkt me volstrekt logisch en ook nos eens normaal. Je hoeft toch niet met je te laten sollen.

De_Nette_Kater | 18-04-18 | 13:07 | 3

Dus hoek je een bejaarde een gebroken kaak, gebroken heup door de val en dan? Als een kind met downsyndroom je in je arm knijpt, mep je dan ook vol terug?

Wil je je nick misschien heroverwegen?

Hem | 18-04-18 | 13:19

@hem, als iemand neerhoeken jouw primaire reactie is, dan zegt dat veel meer over jouw houding dan over mij. Ik had het over niet me je laten sollen en dat is niet synoniem voor meppen. En volgens mij is er voor zover ik gehoord heb niemand "neergehoekt". Waarom je er kinderen met downsyndroom bijsleept weet ik niet, maar die zijn iha slimmer dan dementerenden. Die laatsten zijn compleet opgesloten in hun eigen wereld

De_Nette_Kater | 18-04-18 | 13:56

Als ik door een Nederlandse hbo verpleegkundige bril ziet zeg ik zo is het !

Vandelinden | 18-04-18 | 23:16

Eigenlijk zegt Gijsbert dus dat Antillianen te dom zijn om te begrijpen dat geweld tegen bejaarden niet kan. De smerige racist.

His Lordship | 18-04-18 | 13:05

Hoorde het vanmorgen op de radio. Mishandeling, beroving en toen had ik al een vermoeden. Het bericht werd afgesloten met de mededeling dat het een verzorgingshuis was met diverse culturen. Dat bevestigde mijn vermoeden. Multiculti, het gaat nooit wat worden.

Bytemaster | 18-04-18 | 13:02

Ik kan me daar wel in vinden. Als in amsterdam op de straat een schuldigen of onschuldigen afgeknald wordt is dat natuurlijk moord maar als je door de bril van akerboom, een mocro of een antillian kijkt is het gewoon een technische correktie.

jan huppeldepup | 18-04-18 | 13:00

Zwembroek vergeten.. Hilarisch! Een dag niet gelachen...

RayHolland | 18-04-18 | 12:50

Jezesmina, deze man praat geweld dus gewoon goed. Mag hopen dat hij binnenkort een beoordelingsgesprek heeft.

Braboblanke | 18-04-18 | 12:38

Klopt. Was al in 1990 waar ik werkte in een verpleeghuis als leerling zorg. Daar werden 'moeilijke bewoners' geslagen door het Suri/Antil personeel of voor 'straf'met een bord eten op het toilet gezet. Let wel; dit waren dementerende ouderen.
De man die het meest te lijden had, was een oude homoseksueel. Die werd echt fors mishandeld. Ik ben er toentertijd mee naar mijn opleiding gestapt. Met mijn klacht werd niets gedaan, mijn stage werd echter wel beeindigd. Sta je dan als jongeling van 17 en geen krant die je gelooft.

Oblast68 | 18-04-18 | 12:34 | 1

Wil geloven

du Roi Soleil | 18-04-18 | 13:26

Och mijn ouders hebben het zo goed gehad, mijn moeder zei, ik heb nog nooit zo mooi gewoond, eigen spullen, verhuisd door de eigenaar, ben die man zo dankbaar, wat een gewldig klein tehuis, wel duur.

gato | 18-04-18 | 12:13

"Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?"
vrij vertaald:
"Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met de bril van een sharia-moslim naar, dan vraag je je af: wat is het probleem? Ze had die appel toch gejat? Dus dan wordt je hand er toch afgehakt? En als je de profeet beledigt, dan wordt toch je kop eraf gehakt?"

langzullenweleven | 18-04-18 | 12:10

Haha.... zelden zo gelachen. Dank GS.
'Argumentum ad Antillianum'. Die houden we erin. Kun je altijd overal mee wegkomen. Biedt écht ongekende mogelijkheden. Dat blijkt al uit de comments alhier.

Okay, toch een serieuze noot. Het is werkelijk godgeklaagd hoe goedkoop BN-ers aan hun schnabbels komen door zich heel opportunistisch op te werpen als de bestrijders van onrecht.
Zo hadden we would be artiest 'Typhoon' die etnisch profileren aan de orde stelde en als beloning iets met diversiteit mocht doen bij de politie, met dank aan ex-minjus Van der Steur.
En nu hebben we dus Hugo Borst die op basis van een jankverhaal over zijn mama tegen een ongetwijfeld forse vergoeding dementerenden en hun personeel voor de voeten mag gaan lopen. Waarom zwichten politici en managers voor de jankverhalen van BN-ers terwijl jan met de pet ongezien de typhus kan krijgen?

Amsterdamsko | 18-04-18 | 12:10 | 3

Nou, die Adelheid Roosen is nog een graadje erger. Eerst worden we lastiggevallen door "Mam", een film over haar dementerende moeder, en vervolgens, als die dood en begraven/gecremeerd is, gaat Roosen nog eens een keer over het lijk door een schnabbel bij Yarden aan te nemen en het meest irritante tv-spotje in jaren te produceren. De een z'n dood is de ander z'n brood.
Bekende Nederlanders en hun leed... is dat leed een ander leed dan dat van Nederlanders die niet bekend zijn? En is een dementerende moeder Roosen interessanter dan willekeurig welke andere dementerende moeder? Hoeveel dementerende moeders van BN'ers moeten er nog langskomen voordat we in opstand komen tegen deze rond het leed van anderen opgetuigde zelfpijperij?

Schoorsteenveger | 18-04-18 | 12:41

@ Schoorsteenveger | 18-04-18 | 12:41

U passeert Linda de Mol die middels tv en blad haar moeder en leed uitventte.
Ze legde bij iedere uiting er de nadruk op dat zij en haar broer voor moeder privé zorg in moeders eigen huis (vertrouwde omgeving) regelden. Zij was zeer dankbaar dat zij en haar broer dat konden doen.

Arachne | 18-04-18 | 13:27

Twee BN-ers die over de rug van hun oude demente moeders hun al gevulde bankrekening spekken, dan ben je echt zelf ongeneeslijk ziek, kijk ze beide maar eens diep aan allemaal toneel voor de bühne.

Goedverdoemme | 18-04-18 | 13:28

"Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?"
Dit is redelijk nauwkeurig de filosofische stelling van postmodern links multicultureel inclusief identiteitsdenken. Die stelling zegt dat er eigenlijk geen normen en waarden zijn anders dan die welke binnen een bepaalde groep gangbaar zijn, en dat normen en waarden van de ene groep niet herleidbaar zijn tot die in een andere groep, laat staan tot een algemeen stelsel van normen en waarden. Het is de vloek van het identiteitsdenken en de daaruit voortvloeiende identiteitspolitiek. Alle moraal is daarbij relatief, zwevend, zichzelf voedend, en volledig onafhankelijk en losgesneden van elke andere moraal. Ieder zijn eigen denken, voelen, doen en laten, ieder zijn eigen waarheid, als dat alles maar door een groepsidentiteit gedefinieerd kan worden. "Wie ben jij" is hierbij noodzakelijkerwijs "tot welke groep behoor jij", en wie of wat je bent wordt door die groep bepaald, niet door jou en niet door een moraal die buiten of boven die groep geldend is. Ben je toevallig van Antilliaanse afkomst? Jammer dan, maar dan mag je geslagen worden, ook al wil je niet geslagen worden.
De stelling kan moeiteloos in elke situatie gebruikt worden waarin multiculturele misstanden opdoemen en vergoelijkt moeten worden om de identiteitspolitiek overeind te houden.
"Als wij met de westerse bril van een geseculariseerde vrije samenleving naar de Islam kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Islamitische bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?"

Schoorsteenveger | 18-04-18 | 12:05 | 2

Mooi gezegd. Het uiteindelijke resultaat is dat de organisatie van mensen die wij onze samenleving noemen, niet meer functioneert en in elkaar stort. We zijn al best ver gevorderd om het Romeinse Rijk achterna te gaan

Antigoog | 18-04-18 | 12:24

Spot on!

voordezeenekeer | 18-04-18 | 14:23

Toch mooi hoe eens gedemonstreerd wordt dat documentaires altijd gekleurde propaganda zijn.
(Verder heb ik niks tegen documentaires)

frank87 | 18-04-18 | 12:05 | 2

De documentairemakers hebben zich in al hun naïviteit laten bedonderen.

Schoorsteenveger | 18-04-18 | 12:08

Dat zal Hugo Borst wel woedend over zijn, die zien we vanavond op t.v.

gato | 18-04-18 | 12:14

Zouden ze die Van Herk vanavond eens even voor een tv-camera kunnen zetten? Dan mag-ie even uitleggen waarom het zo'n zootje is in dat tehuis. En waarom hij Antilliaans personeel daarvoor publiekelijk verantwoordelijk houdt en tegelijkertijd geen actie onderneemt. Iets zegt mij dat het wel eens gebeurd kon zijn met Van Herk als voorzitter van de RvB van Humanitas

KeesBruin | 18-04-18 | 12:01 | 1

Juistem. Uit eigen ervaring weet ik dat Antiliaans verplegend personeel totaal niet onder doet voor Nederlands. En op de eilanden geeft men altijd meer aandacht aan elkaar. In Nederland is zorg (als in aandacht, tijd voor een praatje, geen minuten klokken, etc) al vele jaren structureel er uitgesloopt. Men zou eens moeten erkennen dat de bijvoorbeeld de thuiszorg Mariadal op Bonaire heel wat beter is dan de gemiddelde club in Nederland.
Die misplaatste gedachte dat het niet aan Nederland kan liggen is nu net wat zakkenvullende bestuurders graag vast houden.

Lafayette | 18-04-18 | 12:11

Waar zijn die Antilliaanse brillen te koop?
Ik wil er wel een paar. Ik weet nog wat mensen in de regering die ik wil verzorgen....

DeDenkerT | 18-04-18 | 12:01 | 1

Roflol..

Amsterdamsko | 18-04-18 | 12:11

Vreemd verhaal de kwijlenbabbels Adelheid en Hugo liggen 3 uur met een schijndood oud mens op een schommel in een lauwwarmbad, even verderop in de gang worden anderen demente gemolesteerd zonder camera's. Niet vreemd want algemeen en tot vervelens toe is bekend, dat die Hugo alleen oog heeft voorzijn zieke moeder, en dit gegeven commercieel uitbuit en dit alles door een rozebril ziende blind bekijkt, en zijn zakken vult met de zgn zieligheldsindustrie.

Goedverdoemme | 18-04-18 | 12:01 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 18-04-18 | 12:12

Als dit waar is dan verkwanselt deze man onze normen en waarden en zijn Antilianen slecht volk. Als het niet waar is dan is die man een racist. Prachtig zulke uitspraken.

foka | 18-04-18 | 11:58

Vuilte, deporteren of naar een permanent gesloten kamp. Daadwerkelijke oplossingen. De gedachte dat derde wereld idioten in een beschaafde samenleving kunnen leven is achterhaald en is inmiddels fors aangetoond dat het niet werkt, zo erg zelfs dat in 2013 de overheid criminaliteits statistieken op basis van ethnicieit verbood.

sickstyle | 18-04-18 | 11:55

Volste vertrouwen in dat Hugo Borst de boel gaat rechtzetten,
Deze man verdiend een grote pluim,

gato | 18-04-18 | 11:55

"In multicultureel Rotterdam zijn de omgangsvormen ruwer dan op het platteland." aldus Van Herk in Trouw.
Kijk, zie je, dat is het nou: die achterlijke provincialen moeten niet denken dat in een multicultureel paradijs dezelfde omgangsvormen gehandhaafd moeten worden als in, pakweg Gelderland of Drenthe.
Gewoon niets aan de hand dus, dit is ons voorland en het gaat vast nog veel mooier worden!

KeesBruin | 18-04-18 | 11:54

Oudjes moeten idd niet zeuren, ze moeten blij zijn dat ze geen spuitje krijgen op hun 67ste...

Pimol | 18-04-18 | 11:51 | 2

Wil je grappig zijn.

gato | 18-04-18 | 11:55

Maar die kant gaat het wel op geen Economische bijdrage meer " dood "

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 12:34

Gijsbert klinkt niet heel Antilliaans als ik er met mijn Nederlandse bril naar kijk. Kijk ik er met mijn Antilliaanse bril naar dan zie ik een nogal koloniale witte man die ons soewarten elkaar laat afrossen. Doe ik mijn bril af, want ik heb helegaar geen bril nodig, dan denk ik: wat de neuq is deze ouwe?!

Sliptong | 18-04-18 | 11:50 | 3

200 mil afrikanen in 30 jaar , volgens Macron de ( vijand ) zijn alle linkse door the nwo afgekochte politici in Nederland

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 11:53

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 11:53
Uiteraard. Met als doel om ons te verzwakken en chaos te scheppen en dan een EU regering te installeren. Vierde rijk.

VeelTeSteil | 18-04-18 | 11:57

Misschien heet hij Gijsberta, dan is het ineens wel heel Antilliaans.

Gele Beer | 18-04-18 | 13:13

Zouden ze hier vanavond bij De Wereld Draait Door op terugkomen? Aangezien hij daar vorig jaar aan tafel mocht schuiven, was waarschijnlijk niet het enige dat schoof.

Boris die Sauertopf | 18-04-18 | 11:44

Als je overheid (al decennia lang) zo debiel en masochistisch is om achterlijke culturen (dus hun normen en waarden en tradities) te importeren dat zullen we uiteindelijk met het resultaat moeten leven. Het is uiteindelijk de gewone man(m/v/o) die ervoor opdraait.
Maar men blijft steeds voor dezelfde partijen kiezen, dus er verandert niets.

telelezer | 18-04-18 | 11:42 | 2

Was dat maar waar. Het wordt exponentieel erger.

jemagookniksmeer | 18-04-18 | 11:43

Het is oorlog , we moeten ons organiseren en de schapen informeren

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 11:55

De uitspraak dat het bij een Nederlandse MBO verpleegkundige schokkend is, maar bij een Antilliaanse verzorger heel normaal deed ook mijn wenkbrauwen fronsen. Dit is hét teken dat men onze waarden en normen verkwanseld onder het mom van diversiteit.

GroetenVanUrk | 18-04-18 | 11:38 | 3

Je noemt hier nog een belangrijk punt. Eigenlijk zegt deze man dat dit gedrag door een Nederlander schokkend is, maar voor een Antilliaan niet. Hij vindt blijkbaar dat onze hoge normen en waarden niet haalbaar zijn voor een Antilliaan. Een minder mens dus. Racisme!!!

Precies dezelfde doctrine wordt vaak en veel door in linkse dan wel progressieve hoek beleden. Het is gewoon een verkapt racistische club.
Zie je mensen als gelijkwaardig dan accepteer je dit never nooit niet.

Nuuk | 18-04-18 | 11:43

We vechten de NWO kijk om je heen overal hetzelfde in elk christelijk land

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 11:58

Yep. Het racisme van de lage verwachtingen. Een Antilliaanse klap in je gezicht doet blijkbaar veel minder pijn dan een Nederlandse klap in je gezicht. Toch leuk om te weten als je overvallen wordt. Wel even goed kijken wie de daders zijn, dat scheelt aanzienlijk in het letsel dat je oploopt.

Braboblanke | 18-04-18 | 12:35

Die man heeft alles in zich om burgemeester van Amsterdam te worden !

Castor12 | 18-04-18 | 11:38 | 1

www.youtube.com/watch?v=XMTDvCdQWac

Goh. We hebben meer Will smith's nodig op deze planeet. Dit krijg je met bezuinigingen, managers en andere tievuslijers die het nodig vinden om te korten op personeel c.q salarissen. Dan krijg je derde rangs verzorgers die weinig tot niets met nederlanders hebben. Het spijt me dat ik het zo uit moet drukken maar ouderen gaan over m'n hart.

De zorg wordt in NL zo uitgekleed op zoveel mogelijk fronten ...

Klutskwijt | 18-04-18 | 11:37 | 4

@telelezer | 18-04-18 | 11:45

Rot maar op met NL en hun bestuur. Alles draait om geld. In andere landen wordt je nog beter verzorgd dan in het land van oorsprong. Mijn eigen moeder was getuige, die met een aneurysma in het hoofd maar niet behandeld kon worden in het UMC in utrecht omdat het 'te duur' zou zijn maar in Belgie binnen 2 dagen geholpen was van haar probleem. En dat kon wel worden vergoed, omdat het ziekenhuis in Nederland gewoon verschrikkelijk duur is en alles gedigitaliseerd moet worden. En maar wijsmaken dat alles 'goedkoper' zou worden op deze manier.

Klutskwijt | 18-04-18 | 11:53

@Klutskwijt | 18-04-18 | 11:53
Ha, dat klinkt zeer bekend. Mijn ma is voor een voet-operatie uiteindelijk naar Spanje gegaan. Sneller, veel sneller behandelplan (van ruim een jaar revalideren naar twee maanden), professioneler, stukken moderner en letterlijk tien keer zo goedkoop. Je wilt niet weten wat een gezeik we met de verzekering hebben gehad..... jezus, de ergernis komt weer helemaal terug.

Kouwe Kees | 18-04-18 | 12:10

@Kouwe Kees | 18-04-18 | 12:10

Dat bedoel ik! Hoe vertiefd de zorg nu werkelijk in NL is, en de prijs die ermee gemoeid is voor bepaalde ingrepen. Niet te spreken over de kosten van bepaalde medicijnen of zalfjes ofzo.

Klutskwijt | 18-04-18 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Een Antilliaanse bril is vaak gestolen dus dat vertekend het beeld een beetje.

Sliptong | 18-04-18 | 11:36

Wel pijnlijk hypocriet geëikel natuurlijk. Wij moeten Allah minute van tradities af die we al sinds de big bang in stand houden, maar hullie mogen gewoon fight club houden in de bejaardensoos, want dat doen ze nu eenmaal.

Makro777 | 18-04-18 | 11:31 | 1

'Allah minute' : mooi gevonden!

B. Randnetel | 18-04-18 | 13:34

Op de Antillen mogen Antillianen best Antilliaanse waarden en normen praktiseren. Geen probleem. Vooral doen.

Hier dus niet en een grote schande dat zo'n bestuurder het over de schutting gooit met dit soort platte praat.

Overigens weet ik er zo nog wel een paar:
Slavernij. Tja best lullig voor die zwarte Afrikanen, maar bekijk je het door de ogen van een Europese handelaar van eeuwen geleden dan zegt die;"waar heb je het over"?

Hard neerslaan van elke vorm van verzet in de voormalige kolonie in Den Oost? Mwah, bekijk het eens door de ogen van dhr JP Coen. Die ziet het probleem niet zo.

Nuuk | 18-04-18 | 11:31 | 3

Op de Antillen gaat men vaak beter om met ouderen dan hier. Die bril waar deze gast het over heeft is vooral zijn bril.

Lafayette | 18-04-18 | 12:05

Ja een normale man tsja, maar als je door de bril kijkt van een psychopaat.. moordenaar.. pedofiel.. politicus.. corrupte vvd-er.. Rus.. ISIS strijder.. bla bla bla
Zo kunnen we de wereld wel opdoeken.

boerk | 18-04-18 | 12:13

Slavernij was een hobby van de elite en in het geval van Nederland, meestal van de lokale elite in de kolonieen. Ik weet niet precies hoe dat in het westen ging, bijv. in Suriname, misschien dat iemand hier dat kan aanvullen?

O2Neutraal | 18-04-18 | 14:54

www.stichtinghumanitas.nl/home/2017/09...

Donderdag 26 oktober maakt de landelijke jury, onder andere bestaand uit bestuurder Gijsbert van Herk van Stichting Humanitas, bekend wie de prijswinnaar en runner-up is in elk van de vier deelnemende gemeentes aan de prijsvraag Who Cares.

Hahahaha Who cares?

www.opzij.nl/2018/04/10/leeuwenhoek-r...
‘De enige manier om de situatie te veranderen, is door echt te laten zien wat er aan de hand is.’ Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter van zorgorganisatie Stichting Humanitas Rotterdam, waar De Leeuwenhoek onder valt, deelt die mening. Daarom mocht alles gefilmd worden, ook de dingen die Van Herk zelf ook liever anders zou zien. Zijn houding is: ‘Dat moet je niet verstoppen, dat moet je laten zien’’,
Oh de ironie! Go Geenstijl!

Is dit nog nieuws? | 18-04-18 | 11:31

En ondertussen spreekt Guy Verhofstadt in het Europees Parlement: “we will not accept illiberal democracies like Hungary and Poland in the EU. Our government leaders must act during the next Council meeting.”

Glasgow Argus | 18-04-18 | 11:30

Je zou maar een weerloze dementerende oudere zijn en een paar uur in een zwembadje met Adelheid Roosen moeten moeten doorbrengen. Voor mij een extra reden om op tijd een pilletje van Drion in te nemen.

Luchtbakfietser | 18-04-18 | 11:29 | 1

Willen ze ook alweer niet geven, Idioten bemoeien zich met je einde , alsof je zelf niet mag beslissen.

gato | 18-04-18 | 11:58

Van der Herk is een mafketel.
Ik kan uit eerste hand (lange tijd mantelzorger geweest voor mijn bejaarde moeder) stellen dat de zorg op Bonaire (ook Antiliaans) meestal meer passie, betrokkenheid en inzet heeft dan in NL.

Lafayette | 18-04-18 | 11:29

Wat is dit toch een gaaf land. Alleen moet je wel hopen dat je niet te maken krijgt met mensen met Antilliaanse brillen als je oud, weerloos en dement bent.

Poesmobiel | 18-04-18 | 11:28

Een interessant concept.

Hoge bonussen zijn normaal in het bankwezen, dus wanneer we met die bril ernaar kijken is het dus prima

Intergriteit binnen de VVD heeft een hele eigen dynamiek, dus met die bril bezien is een beetje corruptie dus heel normaal

Een kannibaal eet op vrijdag een visser, dus met die bril bezien is het toppie-joppie

En dat is het probleem met van die relativisten. Kannibalisme wordt inderdaad een smaakvoorkeur.

Relativisme is het absolute einde voor een samenleving.

Glasgow Argus | 18-04-18 | 11:26

"Als wij met de Nederlandse bril van een hbo-verpleegkundige uit Maastricht naar de zorg in De Leeuwenhoek kijken, ja, dan gebeuren er dingen die niet kunnen. Kijk je er met een Antilliaanse bril naar, dan vraag je je af: wat is het probleem?"
Juist, dat geeft meteen aan wat er mis is met dit land. Weg kijken en het "ja maar bij hunnieis dat heel gewoon..."

Super Grover | 18-04-18 | 11:25

Die gast moet echt zonder negende slag de plomp in, wat een van Aartsen

Bokito ergo sum | 18-04-18 | 11:25
-weggejorist-
spanarchist | 18-04-18 | 11:24 | 2

Grote kans dat die Antilliaanse bril eigenlijk toch van HBO-meid uit Maastricht is, maar goed.

Makro777 | 18-04-18 | 11:24

Als we slavernij door de bril van de 17e eeuw bekijken, dan vraag je je af: wat is het probleem?

Flipside | 18-04-18 | 11:24 | 4

Waarom niet? Die slaven waren toch niet bespoten?

Antigoog | 18-04-18 | 12:42

@Antigoog | 18-04-18 | 12:42 |
Google op afbeeldingen eerst "slaventransport", dan "bioindustrie" en vergelijk.

McMarx | 18-04-18 | 12:47

Ze mochten blij zijn dat we ze doorfokten, want dat scheelt natuurlijk herhaalverkeer naar de slavenmarkt. Arabische afnemers van slaven castreerden en werkten ze dood.

Trekbeest | 18-04-18 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed, blijkbaar hebben deze bejaarden geen kinderen die de boel even recht komen zetten daar in dat strafkamp.

DrumPiet | 18-04-18 | 11:23

Een eveneens opmerkelijke tegenstrijdigheid uit het artikel: volgens Gijsbert valt het met het aantal mishandelingen wel mee, al spreekt hij niet tegen dat het soms wel mis gaat of is gegaan. Toch beweert hij later dat er regelmatig medewerkers om die reden zijn ontslagen.
"Soms" en "regelmatig" lijkt mij niet met elkaar te rijmen Gijsbert. Ook niet met Antilliaanse bril.

Wolveshead | 18-04-18 | 11:23

Adelheid Roosen. Brrr. Ik zou ook doen of ik dement was om maar niet met dat verschrikkelijke mens te hoeven praten.
Hugo Borst is dan weer wel een geweldige schrijver, jammer dat hij zo weinig boekjes uitbrengt. O, Louis is een absolute aanrader.

spanarchist | 18-04-18 | 11:22

Dus negers mag je slaan wanneer ze oud worden. Cool. Ik ga een zweep kopen...

Mark_D_NL | 18-04-18 | 11:21

"Ze vertellen over verwaarlozing van hun moeder, over personeel dat andere bewoners hard en bestraffend toespreekt. Moeder had vorig jaar steeds vaker blauwe plekken. Eenmaal was haar bovenarm en een deel van haar rug bont en blauw. Nadat hierover een klacht werd ingediend bij het tehuis, hoorde de familie er naar eigen zeggen nooit meer iets over."

Okeeejjjj... wat de fuk....
Eerst je leven kromliggen om te betalen en dan op je oude dag dit....

Is dit nog nieuws? | 18-04-18 | 11:20 | 3

Ben blij dat ik uit Nieuwegein weg ben, dit is eigenlijk Jutphaas, gelukkig woonde ik in een heel andere buurt.

gato | 18-04-18 | 12:00

Wij leven in een valse realiteit , en er komen er nog meer als 200 miljoen waar wij gaan voor betalen onder het mom van slavernij etc

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 12:02

je kan verhuizen maar het probleem verandert niet en zal je inhalen , wij moeten als volk als natie elkaar weer vinden , dat betekent, opoffering elkaar steunen voor onze kinderen en toekomstige generaties

ikbenzoomoe | 18-04-18 | 12:05

OT: Op #Margrietstraat #Nieuwegein zijn 2 voorwerpen aangetroffen die lijken op handgranaten. Uit voorzorg is EOD opgeroepen. - twitter.com/PolitieUtrecht/status/986...
--
Hier hebben Jan, Kees en Henk zeker weet van....

Mark_D_NL | 18-04-18 | 11:19 | 4

DrumPiet | 18-04-18 | 11:22
Jij niet. Als EU-trol maak je vast lange dagen.

VeelTeSteil | 18-04-18 | 11:31

Niks aan de hand. De politie heeft al verklaard geen verband te zien tussen de vorige illegale granaatstorting en die van vannacht. Nieuwegein is veiliger dan het gemiddelde bejaardentehuis.

Nivelleermarionet | 18-04-18 | 12:03

Nieuwegein, waar het aantal criminelen groter is dan de standaard bevolking. In dit geval waarschijnlijk zigeuners...

Bill le Koek | 18-04-18 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenaar van het huis Humanitas zegt dat De Leeuwenhoek ’in het centrum van multicultureel Rotterdam’ staat. Daar zijn volgens Gijsbert van Herk van Humanitas ’de omgangsnormen ruwer dan op het platteland, al is dat natuurlijk ’geen excuus’, zo schrijft de krant.
Gijsbert van Hek van Humanitas vindt dat de misstanden worden overdreven. Op het totale aantal van 10.000 cliënten zijn er volgens hem ’superweinig incidenten’. „Jammer genoeg gaat wel eens iemand over de schreef. Dat tolereren we niet. We hebben ook regelmatig mensen voor dit gedrag ontslagen.”
In een paar zinnen zet hij gelukkig zijn hele organisatie te kakken en heeft dat niet eens in de gaten. Super weinig incidenten maar regelmatig mensen voor dit gedrag ontslagen. Zou hij als hij alleen al dit terugleest in de gaten hebben dat er iets niet klopt?
Met een Nederlandse bril op zeg ik: Ongeschikt.

bwanabanjo | 18-04-18 | 11:19 | 1

@ bwanabanjo | 18-04-18 | 11:19
Je was me voor zie ik, ik vond dat ook al een heel merkwaardige tegenstrijdigheid die hij daar zonder gene liet optekenen.

Wolveshead | 18-04-18 | 11:28

Ik weet niet welke standaarden Gijsbert er mogelijk nog meer bij wil halen, het betreft immers een tehuis in een gemeente met iets van 190 verschillende nationaliteiten. Of zullen we maar gewoon de standaard van Nederland aanhouden Gijsbert? Volgens die standaard wordt jij immers ook uitbetaald.

Wolveshead | 18-04-18 | 11:17

Je moet dus oud zien te worden in de provincie, niet in de Randstad. Zie ik dat goed?

BlowingBubbles | 18-04-18 | 11:17 | 1

Over een paar jaar heb je als blanke sowieso niks meer te zoeken in de randstad, allemaal verloren terrein.

sarcastro | 18-04-18 | 21:05

Antillianen stammen af van negers die net niet door de selectie kwamen om verkocht te worden als slaaf.
Daarom werden ze voor de kust van de Amerika's gedropt op de Caribische eilanden.

King of the Oneliner | 18-04-18 | 11:16 | 2

ROFLMAO... Joe hebt mn dag gemaakt.

poiuytrewq | 18-04-18 | 11:18

Dank u.

De musso linie | 18-04-18 | 12:04

Vanwaar deze ophef? Het zijn waarschijnlijk slechts "witte" bejaarden die hier mishandeld worden.

Geïrriteerde Ed | 18-04-18 | 11:16 | 1

Blanke bejaarden bedoelt u waarschijnlijk.

BlowingBubbles | 18-04-18 | 11:18

Misschien moet deze directeur ook maar eens met de vlakke hand in zijn hooghartige tronie worden gemept.

DrumPiet | 18-04-18 | 11:15

Cultuurtelativisme leidt tot niets anders dan nihilisme. Onze cultuur is gewoon superieur. Dus stop met het toestaan van mishandeling, eikel.

Antigoog | 18-04-18 | 11:14 | 2

"Onze cultuur is gewoon superieur."

Maar ik vrees binnen afzienbare tijd niet meer dominant. Naarmate de aanwezigheid van mensen uit andere culturen, met name natuurlijk de islamitische, blijft groeien, zal ook de druk om te conformeren aan de "normen en waarden" van die culturen toenemen. En Nederland zal steeds "een beetje" toegeven, om "de boel bij elkaar te houden".

Dr_Johnson | 18-04-18 | 11:37

Dr_Johnson
Ik denk dat je gelijk hebt. Dat wordt voor feministen een waar walhalla, want iedere dag carnaval: in pinguïnpak achter het aanrecht en bek houden.

Antigoog | 18-04-18 | 12:00

Naar corruptie moet je met een Limburgse bril kijken. Wat is het probleem?

nick.name | 18-04-18 | 11:14

Vanmiddag vangt het feestje aan:
een wedstrijdje bejaarden slaan
Dus bent u een Antilliaan,
reageer, en meld u aan!

Hufterst | 18-04-18 | 11:13 | 3

+1

Pjotterdjotter | 18-04-18 | 11:22

Hij is weer goed.

De musso linie | 18-04-18 | 12:03

Magnifieke reclametekst. Drs P. had je op z'n oude dag kunnen wijsmaken dat ie het zelf had geschreven.

McMarx | 18-04-18 | 12:32

Je gunt Gijsbert de rest van zijn leven, dagelijks met de vlakke hand een mep in zijn gezicht.
Ook nadat hij tot inkeer is gekomen.
Meeleven heet het dan.

Rest In Privacy | 18-04-18 | 11:12

Nog los van wat deze meneer over behandeling van demente bejaarden zegt: volgens mij is die regelrechte disciemienaasie van antillianen. Als je niet mag zeggen dat ze gemiddeld een lager iq hebben, mag je ook niet zeggen dat ze gemiddeld meer hun bejaarden slaan.

Hufterst | 18-04-18 | 11:12

Zonder direct naar een verkiesbare FvD plaats te solliciteren, wil ik hier wel opmerken dat het in de jungle heel normaal is om de oude, overbodige en afgedankte mannetjes en vrouwtjes van de troep versneld te elimineren. Hier is niets racistisch aan maar gewoon een te accepteren Antilliaans cultuurverschijnsel.

skoftig | 18-04-18 | 11:11 | 1

En je weet het, alleen de Nederlandse cultuur, voor zover wij die hebben, is ondergeschikt.

NaughtiusMaximus | 18-04-18 | 11:39

Dat is wel vervelend, natuurlijk in de eerste plaats voor de betrokkenen maar ook voor Roosen en Borst.

lingo star | 18-04-18 | 11:10

Meneer de directeur mag zelf ook wel eens op zijn Antilliaans onderhanden worden genomen.

Goldfinger | 18-04-18 | 11:10

Dan hebben we het nog niet eens over de hoofddoekjes, polen, Bulgaren en andere multiculti die onze bejaarden tegenwoordig verzorgen. Als die allemaal de eigen culturele normen en waarden gaan toepassen wordt het een chaos.

BozePaarseMan | 18-04-18 | 11:08 | 2

Nou snap ik best dat het allemaal wat verwarrend is, maar ik ben iig blij dat er iemand voor ze wil zorgen. Ik zie namelijk weinig animo bij de gemiddelde hipster tegenwoordig.

menage | 18-04-18 | 11:40

inderdaad, we kunnen dan wel klagen dat onze oma's door abu verzorgd worden, zelf willen we dat niet.

owikzegmaarwat | 18-04-18 | 13:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken