Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moraalkneus Nick zet zijn fiets nooit op slot

yes mijn fiets staat er nog o wacht

Nick uit Breda zet zijn fiets nooit op slot. Als mensen dan langs zijn fiets lopen denken ze: hee die fiets is niet op slot goh wat is het hier veilig. 

Dat zou dan iedereen moeten doen en zo krijgen we een betere wereld. Nicks logica dan, want in werkelijkheid denkt het volk: wie is toch die naïeve idioot die zijn fiets nooit op slot zet. Daarnaast woont Nick niet in Amsterdam, waar je fiets gewoon onder je reet vandaan wordt getrokken als je aanstalten maakt om af te stappen. En ook al staat-ie daar op slot, dan ben je 'm alsnog vanzelf een keer kwijt. Aangifte doen is vervolgens compleet nutteloos; daarom roept de politie in tegenstelling tot uitlokker Nick op om een fiets altijd op slot te zetten. Een aardige poging van een burger om een touwtje uit de brievenbus te hangen hoor, maar dat touwtje is verrot. De gemeenschapszin is weg. Het is druk druk werk werk en er zijn grote verschillen tussen religies, culturen, bevolkingsgroepen, afkomst. We voelen ons zelfs niet meer allemaal Nederlander. Maar ja. Dat maakt Nick allemaal geen zak uit, want Nick heeft een eigen bedrijf en een dikke Tesla, wat kan hem het schelen als iemand zijn fiets pikt. Die paar tientjes in de maand, boeien.

Reaguursels

Inloggen

Wat is eigenlijk de herkomst van die 'goedkope barrels', laatste keer dat ik keek was een fiets met 2 functionele wielen voor 5 tientjes nogal verdacht.

TheLuggs | 06-04-18 | 06:56

GPS-tracker in de fiets bouwen. Zo kan het sleepwet precies volgen waar je rijdt, maar je hoeft tenminste niet je fiets op slot te zetten. Dit omdat je je fiets toch altijd terugvindt! /sarcasme

Jostifiel | 05-04-18 | 21:24

Mooi idee.

maruyama | 05-04-18 | 20:34

Irritant hoofd met moeilijke bril, eigenlijk weet je dan al genoeg.

Arijane | 05-04-18 | 20:14

Heb in Hulst gewoond, Zeeuws-Vlaanderen, fiets ging daar ook nooit op slot en werd ook niet gestolen. Verhuisde 26 jaar geleden naar Den Bosch, was niet gewend fiets op slot te zetten en de eerste week dat ik daar woonde was de score al -1 fiets. Dan heb je het nog maar over een gat als Den Bosch. Succes met je actie en je Tesla. Ik denk dat we snel weer van je horen.

mexicano + satesaus | 05-04-18 | 19:46 | 2

Als u in Hulst was blijven wonen had ik waarschijnlijk nooit wat van u gehoord.
Dit echter geheel in tegenstelling tot Reintje de vos, waarschijnlijk het laatste hoogtepunt uit de Hulster geschiedenis (ca. 1200).
Maar o zo actueel.

D-Fens_1963 | 05-04-18 | 20:22

Haha jaaa, heb ooit als kind nog verkleed meegelopen in een optocht ter ere van reintje de vos. Werd nog op den televisie uitgezonden toen, waarschijnlijk Nederland 1. Heb er wel mooie herinneringen aan, over de akkers struinend met mijn metaalsector. Hutten bouwen in de bossen, een zorgeloze en vrije jeugd. Wat is Zeeuws-Vlaanderen toch eigenlijk een fantastisch mooi deel van Nederland. Had voor geen goud in de randstad of waar ik nu woon op willen groeien. Het voelt voor mij een beetje als het Alaska van Nederland.

mexicano + satesaus | 05-04-18 | 21:52

Ach ja, aangifte doen. Collega is al enkele dagen ziek thuis. Blijkt nu dat ie aangereden is door een "nieuwe Nederlander" van finlandse origine. Collega had gedurfd om verhaal te halen na asociale verkeersgedrag van kortlontje. Kortlontje heeft hem daarna bewust aangereden met de auto en ook nog een paar tikjes na, want eergevoel was best aangetast. Collega dus ziek thuis. Kost geld. Werkgever vraagt, "heb je aangifte gedaan? We willen de kosten verhalen?" Collega wil wel, maar helaas accepteert politie aanvankelijk aangifte niet. Ook al is er sprake van poging tot doodslag (lijkt me wel na een bewuste aanrijding met auto) en mishandeling, maar wil slecht mediation via buurtbemiddeling. Pas na aandringen, mag ie eindelijk aangifte doen. Geeft even aan welke drempel men opwerpt om aangifte te doen, zeker wanneer het gaat om bekenden van politie.

Oh ja, criminaliteitscijfers zijn weer gedaald. Optimisten zijn in de meerderheid ondanks al het nepnieuws uit Rusland. Het gaat allemaal toppiejoppie.

Statler en Waldorf | 05-04-18 | 17:37

de Duitsers hebben destijds mijn fiets gewoon meegenomen,
en die fiets stond niet op slot in mijn ouders hun huis.

poëpjes | 05-04-18 | 17:36 | 1

Nou poëpjes, dan ben jij van een respectabele leeftijd. Of zal ik u zeggen?

schijtzat | 05-04-18 | 19:06

Geen medelijden met die fietsers in Amsterdam, ze zijn namelijk de meest irritante verkeersdeelnemers in de stad.

Wolkbreuk | 05-04-18 | 15:45 | 1

Ik zeg: "Eensch"!
Mits voorzien van smartphone en oortjes (en geen flauwe opmerkingen graag).

D-Fens_1963 | 05-04-18 | 16:34

Deed ik laatst ook 5 min voor het KDV, weg was ie

menage | 05-04-18 | 15:29

Alle reden om Nick af te branden. Hij doet namelijk alsof de wereld anders is dan deze is. Dan ben je dom bezig.

M.egafoon | 05-04-18 | 14:58

Kom op mannen.. als iemand iets positiefs doet hoef je het er misschien niet mee eens te zijn maar dit is beter dan dat hij zegt dat ie alle openstaande fietsen jat om mensen bewust te maken dat ze hun fiets op slot moeten doen. Laat hem lekker moraalridderen. En niet zeiken op iets positiefs. Er gebeurt al genoeg negatiefs

deministerpresident | 05-04-18 | 14:50 | 2

hij schrijft: zijn fietsen worden (over de laatste 5 jaar) eens per 3/4 maanden gestolen.
Ergo: 5 jaar=60 maanden gedeeld door 3 maanden= 20. Hij heeft dus al circa 20 fietsen laten stelen (x 50 euro= 1000 Euro door het riool. alleen maar omdat hij wil bewijzen dat hij een linkse Gutmensch is; maar indirect diefstal financiert, hetgeen strafbaar is ("uitlokking") , En zijn verzekeringsmaatschappij zal hem ook wel niet aardig meer vinden (niet eens meer "grove nalatigheid" maar eerder "opzettelijke uitlokking").
Wel een goedbedoelend maar enorm naief mens. Nou ja, hij schijnt geld genoeg te hebben

telelezer | 05-04-18 | 15:27

@ telelezer, ik zie graag het wetsartikel tegemoed waar staat dat je fiets openlaten gelijk staat tot uitlokking. Uitlokking is het initiatief van de uit-lokker om een misdrijf uit te lokken. Deze man wil dit juist tegengaan en mensen bewust maken. Misschien maar niet meer de amateur jurist uithangen, shall we...

Zuurpluim | 05-04-18 | 15:38

Kunnen alle vrouwen niet gewoon naakt de straat op?

Jos Tiebent | 05-04-18 | 14:47 | 1

Jaaa doen! Ik hab al een nieuwe bril gekocht. Jos Tiebent for president!

telelezer | 05-04-18 | 15:28

De vraag is: DURFT nick ook zijn tesla met de sleutels erin open te laten. Denk van niet. Want dat vergoed de verzekering niet :)

TilburgDeGekste | 05-04-18 | 14:44 | 1

Er staat in het artikel geschreven, dat hij zelfs aan wildvreemden zijn Tesla uitleent.. en als hij in een café is en naar de WC moet, laat hij altijd zijn I-Phone op tafel liggen om de mensen om hem heen bewust te maken ...

Usumani | 05-04-18 | 17:54

Zo GS, niets om je druk over te maken? Nick heeft mij te iets hoog bakfietsgehalte om een vriend van me te zijn maar wtf is er mis met deze gast? Hij zet zijn fiets niet op slot, boeiend. Dat Noorwegen niet met NL te vergelijk is ziet hij niet maar om hem dan direct af te zeiken. En wtf is er mis met een eigen bedrijf? Om direct te denken dat het hebben van een eigen bedrijf gelijk staat aan rijkdom is ook een beetje naïef. Het hebben van een tesla zegt al evenmin iets over het vermogen van iemand. Iedere jan lul met een BV kan zo'n ding rijden. Helemaal als hij m al een tijdje heeft en vol subsidies hangt. Volgens mij is nick gewoon een hardwerkende jongen die behoorlijk wat bijdraagt aan de maatschappij wat werk en belastingafdracht betreft. Ik zie graag meer Nicken in Nederland.

Hunter S. Thompson | 05-04-18 | 14:24 | 1

Wat is het product van Nick dan? Wat levert ie dan eigenlijk? Belasting betaald iedereen.

Cobalt bomb | 05-04-18 | 17:00

Nick woont in een buurt waar ze waarschijnlijk buurtpreventie hebben en waar de wouten regelmatig rondrijden omdat er vrindjes van de commissaris wonen. Geen bontkraag of werkzoekende oostblokkert die zich daar laat zien. En die wildvreemden in zijn Tesla zijn natuurlijk gewoon familieleden van de buren.

Balletje Mayo | 05-04-18 | 14:19

Dus, ondanks dat zijn fiets al tig keer gestolen is, blijft ie het ding 'niet op slot zetten' in de hoop dat de rest van Nederland geïnspireerd wordt zijn voorbeeld te volgen. 'Insanity is doing the same thing over and over hoping to see a different result' zullen we maar zeggen. Maar ja, iemand die een Tesla voor de deur heeft staan zal idd geld genoeg hebben om elke 4 maanden een nieuwe fiets te kopen. Ik persoonlijk niet (-ookal kost zo'n ding maar 5 tientjes-, het zijn dan toch 5 tientjes die je NIET hebt hoeven uitgeven.....) nog afgezien van het feit of ik daar zin in heb, en het ongemak dat je ineens niet binnen 15min thuis bent maar er een half uur langer over doet. Allemaal vrij onpraktisch en irritant, in mijn beleving. Maar als ik een gratis fiets wil weet ik nu waar ik naartoe moet. En hopelijk doet ie iets soortgelijks met zijn huissleutels.

Braboblanke | 05-04-18 | 14:18

Vroeger 's met zijn 15-en naast terras fiets met onklare remmen gezet en dan allemaal rennen als ie gepakt word. Dief wilde dan eerste stadssteegje induiken en vloog natuurlijk dan van fiets af tegen de muren. Mooi bier drinken is dat.
Mocht niet van de politie.

Alquest | 05-04-18 | 14:15 | 1

haha, "mooi bier drinken is dat" ... Zo, we hebben mooi plan voor deze vrijdag!

NordicSpirit | 05-04-18 | 14:48

Die gedachtegang met die fiets past bij die Tesla. Dat is een knakenbak maar dan voor rijke mensen. Nick denkt, net als die andere vrekkige beterbedeelden, dat hij er de wereld mee redt. Of, zoals hij zelf waarschijnlijk heel opzichtig bescheiden zou zeggen, dat hij er de wereld 'in ieder geval een klein beetje beter mee maakt'. In werkelijkheid is hij gewoon de zoveelste naïeve kutconsument, alleen dan eentje die denkt dat hij een betere kutconsument is dan andere kutconsumenten. Dat zijn de ergste.

soggert | 05-04-18 | 14:12

Ik ben jarenlang op een barrel naar mijn werk gereden. Nooit op slot gezet want de schooljeugd wil zo’n barrel niet. Toch was hij een keer weg. Ik vermoed daarom dat een toevallig passerende Nederlandse oudijzerboer hem heeft opgeladen. Een andere oorzaak kan ik niet bedenken. Shit, komt zeker door die D666 indoctrinatiespotjes op de NPO rond de verkiezingstijd. Die planten een soort schijnveiligheid in je hoofd. Gelukkig trekt dat snel weer weg, vooral als ik gesis en kk-gerochel om me heen hoor op weg naar de hamsteractie bij Albert Halal.

Nivelleermarionet | 05-04-18 | 14:07

In Amsterdam heerst alom een rattenplaag......

Mazoeza | 05-04-18 | 14:03

Idealisme is mooi, maar de realiteit is vaak weerbarstig. Nog te veel mensen beschouwen een fiets die niet op slot staat als een fiets die gratis meegenomen mag worden.

ZoltarTheMagnificent | 05-04-18 | 14:03 | 2

Eens, en waarom is deze beste man een moraalkneus, als meer mensen een moraal hadden hadden we dit probleem niet. GS doet goed mee aan het creëren van een probleem, mensen met een ander idee zijn meteen een kneus, maar als iemand tegen Ebru U. aan schuurt is er meteen (terechte) 'verontwaardiging' op de redactie. Kijk even lekker in de spiegel GS niet alleen @mosterd. Er zijn mensen met andere ideeën, dat is een open en vrije beschaving je weet wel waar dat referendum o.a. belangrijk instrument van kan zijn.

Zuurpluim | 05-04-18 | 14:16

Zuurpluim | 05-04-18 | 14:16
Er is hier helemaal geen open en vrije "beschaving(wat dat dan ook moge zijn)" Het is 2018. Playtime is over!

Cobalt bomb | 05-04-18 | 16:56

Een tikkie naïef, dat wel. Maar ik heb hem liever als buurman dan de gemiddelde reaguurder uit Amsterdam en omstreken.

Koos Knak | 05-04-18 | 14:00

En de junk waar Nick die afgeragde fietsen van koopt, hoe komt die er eigenlijk aan?

Osdorpertje | 05-04-18 | 13:57 | 1

Waarschijnlijk is Nick steeds zijn eigen fietsen terug aan het kopen.

Braboblanke | 05-04-18 | 14:26

Geen Bredaas accent, komt die vent uit Oost-Brabant ?

van Oeffelen | 05-04-18 | 13:54

Nick koopt fietsen van 5 tientjes en houdt daarmee de steelindustrie in stand. Ontwerpfoutje in zijn idee.

Lifecanbesimple | 05-04-18 | 13:54

Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf mijn fiets niet op slot zet.
Als ik het dorp in ga laat ik geregeld de deur wijd open staan,zéker s’zomers.
We wonen in een durpie midden in de randstad.
Ik doe het niet omdat ik iedereen vertrouw of om de wereld te verbeteren maar meer omdat ik mij niet wil laten gijzelen door klootzakken.Zoiets als niet toegeven aan terrorisme.
Als ze mijn spullen willen, moeten ze het maar nemen,zolang ze mij maar met rust laten. Als je de boel op slot draait wordt de boel gesloopt en is de schade nóg groter.

Ruimedenker | 05-04-18 | 13:54 | 6

Ik was net van plan om inhoudelijk op zoveel onzin te reageren. Maar goed, twee voorbeeldjes dan: Laat jij de deuren van je huis 's nachts ook openmet de kans een keertje wakker te worden met een vent van 2 meter met een mes of zo naast je bed? Ik ben blij dat ik je vrouw niet ben.
En neem jij als wachtwoord voor je bankrekening qwerty of zo omdat je het niet erg vind dat ze je geld jatten als ze jou maar met rust laten?
Flauwe kul!

Francisca | 05-04-18 | 14:44

net = niet

Francisca | 05-04-18 | 14:45

Rustig Francisca,
In de nacht gaat de deur op slot. En ja, ons geld is veilig bij de bank.
Wat ik bedoel is: dat die spullen niet de moeite waard zijn om een gestresst leven te leiden.
Ik heb liever dat ze mijn spullen pakken dan fysieke toestanden.
Het leven in de stad is een stuk onveiliger, dus ik heb makkelijk lullen.

Ruimedenker | 05-04-18 | 14:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat komt omdat het zo een fijne fijnstof stad is om in te wonen.De kogelvrije vesten hangen binnenkort in de grote kleding winkels gewoon in de rekken. Zo fijn is het om daar te wonen als in ondertussen in minderheid levende Nederlander .De fiets is wel het aller laatste waar je aan moet denken als autochtoon.

hetwerktniet | 05-04-18 | 13:53

"Ik denk dat mensen minder snel geneigd zijn iets duurs te stelen." Komt niet niet in deze wolkenfietser op dat het dan nogal op een lokfiets lijkt. Zo liev. Kom in Amsterdam en aanbid Eberhard.

GormSuil | 05-04-18 | 13:52 | 1

Ah dat kan ook. Ik had zelf het idee dat mensen ervan uitgaan dat iets duurs beveiligd wordt.

nikolaos | 05-04-18 | 16:56

Weer zo’n ldb van een ondernemer die tesla rijdt “voor het milieu”-lees portemonnee-
Met subsidie en ook nog in 5 jaar afschrijven op kosten van de belasting.

swassannuf | 05-04-18 | 13:52

Verhuis lekker naar Jakarta, Nick. Mooie mountainbikes zonder sloten, in rijtjes van tig opgesteld voor de shopping mall. Mensen die je stelselmatig stomverbaasd aankijken en uitlachen als je een slot vraagt bij je huurfiets. Je snapt de cultuur en spreekt de taal misschien ook al wel.

Scooters zijn een heel ander verhaal, dat dan weer wel...

OverdaanDerOnderheid | 05-04-18 | 13:51

Z'n voornaam klinkt dan ook als een Engels gebiedend werkwoord.
Misschien vergoedt Nick wel mijn gestolen auto en m'n twee gestolen fietsen. Want Nick is tenslotte een echte goeierd.

Notenkraker | 05-04-18 | 13:41

Pfff, vervelende hippie. Checks all the boxes. Vlasbaardje, kek rood brilmontuurtje, stofzuigerauto. En zaadjes in hoofden planten. Brrrrrrr

Gen. Maximus | 05-04-18 | 13:36

Nick het deugdmens wil de samenleving graag veranderen.
Met zn Tesla.....
Dat zou ik nou ook wel graag veranderd zien; links lullen, rechts vullen.

D-Fens_1963 | 05-04-18 | 13:32

Goed bezig Nick. In een goed opgevoede homogene samenleving met een redelijk gelijke welvaart en dito moraal kan dit. In onze inclusieve samenleving helaas niet, aangezien er een almaar groeiend deel niet-opgevoede, laag-intelligente, moordende, rovende, drugs-dealende, niet-Nederlands sprekende landsbewoners is. En die schijten op jou Nick, nadat ze eerst je vrouw hebben verkracht en jou vierkant hebben uitgelachen.

Boerkablaffer | 05-04-18 | 13:29 | 1

Ik wou dat ik 1000x op een +-knopje kon drukken... helaas!

Sarcastisch varken | 05-04-18 | 13:47

Heeft Jan Terlouw al gereageerd?

NasiGordon | 05-04-18 | 13:27 | 1

Die hangt zijn fiets uit de brievenbus, schijnt.

Kepler | 05-04-18 | 13:30

Ik zet mijn fiets wel op slot, weet alleen niet of iemand dat ene wiel wat over is nog wil stelen. Nou lees ik dat ik het helemaal fout heb gedaan, ik had hem niet op slot moeten zetten dan was hij nog kompleet geweest. Weer wat geleerd.

jan huppeldepup | 05-04-18 | 13:25

"Die sportieve elektrische auto heeft hij al zeker tien keer uitgeleend aan een vreemde."
En zal die doen als een Marrekaan of Oostblokker die auto een keer wilt "lenen" en hij de volgende dag uitgebrand wordt teruggevonden na een roof/moord/straatrace of dat de auto onvindbaar is verklaard omdat het 4 landsgrenzen over naar rechts toe is 'gebracht'?

Of leent Nick alleen maar uit aan 'onbekende enkel-paspoort-Nederlanders'? Ik gok het laatste, maarja, wie ben ik.

LangeTijdGeleden | 05-04-18 | 13:20 | 2

De maatschappij die 'm verzekert vindt dat uitlenen vast heel erg tof van Nick

mijnvrouwenik | 05-04-18 | 13:27

mijnvrouwenik | 05-04-18 | 13:27

Centraal Beheer en Allianz staan dat toe.

Bijtendehond | 05-04-18 | 13:47

Zelden zo'n enorme cuck gezien.

Shezmu | 05-04-18 | 13:19 | 1

Alleen al dat roze pompommetje aan zijn sleutelje zegt mij genoeg.........

Muchnadt | 05-04-18 | 13:27

@Nick, gewoon sosjaalmedia aanslingeren als je wilt schreeuwen om aandacht.

Kepler | 05-04-18 | 13:17

Maar zijn vrouw zal wel met een trouwring rondlopen.... En die Tesla (een geweldig mooie auto) is een gesubsidieerd speeltje voor de rijken...

JI-HAAT | 05-04-18 | 13:16

Om met Louis de Funes te spreken: "La revolution est comme une biciclette; quand elle ne bouge pas, elle tombe"
youtu.be/ce0HEPMnBUQ?t=112

telelezer | 05-04-18 | 13:15 | 2

Mooi woord hè bicyclette?
Moeilijk woord ook
Daarom gebruik ik meestal liever het woord vélo.
Maarja dat is dan natuulijk weer niet wat de man met de 40 gezichten per minuut zei ;-)

D-Fens_1963 | 05-04-18 | 13:41

Eddie Merckx!

Braboblanke | 05-04-18 | 14:23

Hier in Amersfoort hoef je hem eigenlijk ook niet op slot te doen, doe het toch maar hij heeft ook wel eens dagen open gestaan

Bokito ergo sum | 05-04-18 | 13:14 | 1

Ik begrijp van internet dat het tuig alleen geïnteresseerd in scooters.

frank87 | 05-04-18 | 13:44

Vertrouwen kun je niet kopen: dat krijg je, of niet. Voor moraalkneuzen als Nick koester ik een gezond wantrouwen.

Zalbe_Hijlstra | 05-04-18 | 13:13

Nick, met zijn ronde rode brilletje, zou ik eerder in een Saab verwachten.

klap-kut | 05-04-18 | 13:12

Ook De Droit zet zijn fiets nooit op slot. De auto en het huis overigens ook niet.

Zou het iets te maken hebben met het feit dat de bevolkingsdichtheid 0,4 inwoners per vierkante kilometer is, dat ik aan het eind van een anderhalve kilometer lange doodlopende weg woon en bontkraagjes in geen velden of wegen te zien zijn?

Maar zo is wel hoe het leven zou moeten zijn....

De Droit | 05-04-18 | 13:11 | 3

De Droit woont in Patagonië?

Boerkablaffer | 05-04-18 | 13:22

Maar zo is wel hoe het leven zou moeten zijn....
@ De Droit | 05-04-18 | 13:11
Zo was het hier nog 30 jaar geleden; ("toen geluk nog heel gewoon was")
Maar daarna hebben we auf Befehl van Brussel onze grenzen, als naieve masochisten, wagenwijd opengezet voor allerlei gespuis.
Onze (klein)kinderen zullen ons daar dankbaar voor zijn
Met dank aan ons debiele kiesvee

telelezer | 05-04-18 | 13:25

Maar zo is wel hoe het leven zou moeten zijn....
@ De Droit | 05-04-18 | 13:11
Mijn neef woont in Ierland; als je hem daar zegt dat je je fiets, je auto en zelfs de voordeur van je huis op slot moet doen, dan kijkt hij verwonderd en kan zich niet indenken waarom. Maar ook daar zijn geen bontkraagjes, daar is het leven nog goed en daar is "geluk nog heel gewoon"

telelezer | 05-04-18 | 13:28

Nick is een drammerige wensdenker.
Waarvan je zeker weet dat hij op een negatieve manier met de werkelijkheid geconfronteerd gaat worden.
Daar hebben wij verder geen last van.
Waar we wel last van krijgen zijn de negatieve consequenties van "welkom in mijn land" wensdenkers.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 13:08

Je kunt diefstal wel volledig uitbannen. Je noemt het gewoon geen diefstal meer.
Je noemt het 'proletarisch winkelen' of zoiets.
Of deel-economie.

marjen | 05-04-18 | 13:08

In Japan en kennelijk ook in delen van Noorwegen hoef je je fiets niet op slot te zetten. M.i. komt dat doordat er een homogene bevolking is. Culturele waarden van de homogene bevolking zijn veel sterker aanwezig in elk individu. mjaaaa.. moeilijk te bewijzen ook al voelt het waar. dus racisme.

Bvdb | 05-04-18 | 13:06

Don' t stick your dick in nicks ouwe brik?

De Briemusketier | 05-04-18 | 13:06

Nick moet gewoon een ontiegelijkd knal voor zijn naieve Provoknar hebben. Knap je van op Nick!!!

ginosino | 05-04-18 | 13:03

Je suis Nick

mozaard | 05-04-18 | 13:02 | 1

Om met Louis de Funes te spreken: "La revolution est comme une biciclette; quand elle ne bouge pas, elle tombe"
youtu.be/ce0HEPMnBUQ?t=112

telelezer | 05-04-18 | 13:13

Hahaha die Nick, genereert een hoop aandacht met zijn project. Ik vind het wel een leuke dit.

BozePaarseMan | 05-04-18 | 12:56

Zo zag ik een filmpje van iemand die dacht een goede band te hebben met een paar krokodillen.Enfin,10 seconden later werd die krokodillen fluisteraar uit elkaar getrokken door die krokodillen.

komtdatschot | 05-04-18 | 12:55 | 3

Hij had harder moeten schreeuwen, dat gefluister maakt geen indruk op die beestjes.

BozePaarseMan | 05-04-18 | 12:57

heeft hij al (zinloze) aangifte gedaan tegen de crocs?

telelezer | 05-04-18 | 13:02

Krokodillen, dat is toch een ras? Dus minder, minder, minder krokodillen mocht hij niet gillen?

The2Amendment | 05-04-18 | 13:15

@Mosterd
In Amsterdam maakt het ook niet uit of je je fiets op slot doet of niet.
De opvattingen over Breda bevestigen maar weer eens hoe provinciaals veel Amsterdammers eigenlijk zijn.

Lafayette | 05-04-18 | 12:55 | 1

Nee, de opvattingen in Breda laten maar weer eens zien hoe weinig provincialen snappen van grote steden problematiek.

Hufterst | 05-04-18 | 12:58

Nick bedankt. Ik kom elke week even langs. Toch elke week weer een paar tientjes extra.

Tronald_dump | 05-04-18 | 12:54

Ook Nick zal vreemd opkijken en naar rechts trekken als er ongewenste types aan zijn touwtje trekken

Rest In Privacy | 05-04-18 | 12:52 | 1

Als zijn tampon daardoor rechtschiet en hij weer normaal gaat doen, is dat misschien helemaal niet zo verkeerd.

einStina | 05-04-18 | 12:57

Zoiets heb ik ook weleens overwogen en uitgevoerd. Het is waar dat elke keer als ik mijn fiets nog zag staan zonder dat deze op slot stond, of een tas met boodschappen onbewaakt achterliet en er bij terugkomst nog steeds was, er een gevoel van vertrouwen ontstond. Echter, het gevoel van zekerheid weegt toch zwaarder, het is niet anders.

E-cards | 05-04-18 | 12:51

ben ooit veroordeeld bij de krijgsmacht omdat mijn psu kast openstond, aanleiding geven tot diefstal was de reden, achteraf bekeken terecht.

reetjemoose | 05-04-18 | 12:51 | 1

Toen ik bij de Luchtmachtstaf een tientje in mijn bovenste bureaula had laten liggen zat er de volgende ochtend met een paperclip een briefje aan : "dit is gevaarlijk, de Wacht". Dat was in 1963.....

Lupuslupus | 05-04-18 | 13:15

Nick is een aandachtsgeile klaveriaanse deugridder. Nick zou bijvoorbeeld zomaar in nijmegen kunnen wonen. Nick gelooft ook niet dat er een marrekanenprobleem is in nederland. Nick is ziende blind. Wees geen Nick.

zweeperover | 05-04-18 | 12:49 | 3

Voor een oude verrotte damesfiets waarvan het slot twee keer zo veel waard is dan de fiets zelf koop je geen nichterig heuptasje dus dat is zelfs te min voor Marokkaans straattuig. Maar op een zaterdagavond ben je hem geheid kwijt want dan stapt Johnny erop om naar huis te fiets of zijn maatjes flikkeren je fiets in de gracht. Dat dan weer wel.

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 12:54

Gewoon je fiets extra zwembandjes omdoen, dan is er niks aan de hand. :)

einStina | 05-04-18 | 12:58

LoL! U bent een aanwinst. Meer van u!

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 14:08

De zus van Nick heet Babette .
Nu woont Babette in een " kansenparel wijk " waar ze al drieëntwintig keer is verkracht het afgelopen jaar maar daar heeft Babette wat op gevonden .
Als sissend en fluimend tuig te dicht bij komt doet Babette meteen de benen wijd waardoor ze nu wel vijftien keer sex per dag heeft maar de afgelopen maanden precies nul keer is verkracht .
Slimme meid die Babette !

Castor12 | 05-04-18 | 12:48 | 1

Juist! 'Omdenken' is helemaal in bij deugmensen.

einStina | 05-04-18 | 13:00

Ik heb mijn auto ook nooit op slot. Kwestie van rekenen. Mijn radio (enige wat je wil jatten misschien) is minder waard dan het fixen van een raam van mijn auto. Dus go ouwe idealist!

Omebert | 05-04-18 | 12:48 | 2

Zit wat in.

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 12:55

ik zet mijn auto soms ook niet op slot op de hoop om die kansparel die erin wil gaan snuffelen een kopje thee aan te kunnen aanbieden

Rest In Privacy | 05-04-18 | 13:02

Ik zet mijn fiets hier ook nooit op slot. Bijna niemand kan hiero fietsen.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 12:47 | 1

Steeds al die gewaden rond de as, levensgevaarlijk.

einStina | 05-04-18 | 12:56

Bij mij staan de fietsen ook gewoon in de voortuin zonder slot en ja, we hebben ook een touwtje uit de deur hangen (zowel woonhuis als kantoor). Maar goed, ik woon dan ook in een volledig blank dorp (er woont 1 Molukker in de wijk). Wil niet zeggen dat er nooit wat gebeurt, maar de sociale controle is hier nog ouderwets, dus binnen een paar dagen sta je gewoon bij de daders voor de deur met je verhaal.

FrankVeer | 05-04-18 | 12:47 | 1

Heet die dan toevallig Matulessy?
Oh nee wacht....
Breda is geen dorp.

D-Fens_1963 | 05-04-18 | 13:21

Och mijn zwager was zijn fietssleutel kwijtgeraakt in hartje Amsterdam dus die kerel (Israëliër) loopt bijdehand naar een junk en bied hem een paar euro om zijn slot te kraken. Paar minuutjes later was hij onderweg naar huis. Scheelde toch een paar tientjes voor een echte slotenmaker. En was rapper.

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 12:47 | 3

Nee.

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 14:07

fietsenmaker om de hoek had je 15 euri gekost en had je ook nog een nieuw slot.

Cobalt bomb | 05-04-18 | 16:46

Maak je geen zorgen, in Nederland is er natuurlijk een regel met boete voor dit soort gedrag: Fiets niet op slot zetten: € 40 (NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald). Of ie nou gejat wordt of niet, die 4 tientjes is Nick sowieso kwijt..

octje | 05-04-18 | 12:45

Zijn verhaal is ook raar. Het zou zijn om vertrouwen te creëren, maar zijn fiets wordt wel gemiddeld elke 3,5 maand gestolen. Dan is het vertrouwen dus onterecht, en zou iedereen die hetzelfde als hem doet tot diezelfde conclusie komen met als gevolg het vertrouwen weer te verliezen.

Dat vertrouwen komt er pas weer wanneer fietsen niet meer gestolen worden. Weer zoiets waarbij niet de oorzaak maar het symptoom bestreden wordt.

Ik zie twee mogelijkheden,
1 Hij snapt de definitie ‘vertrouwen’ niet of
2 er zit hier weer iets heel anders achter, een dubbele agenda. Hij promoot bijvoorbeeld zijn bedrijf of is bezig met een nieuwe business op te zetten (iets met fietsen).

Zoals dat NOS-artikel van enkele maanden geleden
www.geenstijl.nl/5138964/nos-journaal...

DerUnterMensch | 05-04-18 | 12:45 | 1

Beschadigd vertrouwen is een gevolg van iets, niet de oorzaak.

Nog even en de fietsenopslotzetters krijgen straks de schuld van het gebrek aan verbinding in de samenleving. Met bijbehorende boete.

Hufterst | 05-04-18 | 13:01

Aan deze mensen gaat het land ten onder. Een ding weet ik zeker, dit meneertje stemt op zeker op Groen (S)Links of Ondemocraten '66. Deze mensen zijn zo naief maar kunnen zich dit permitteren omdat zij over voldoende financiële middelen beschikken. Aan wie leent hij zijn elektrische auto uit, aan onbekende macros. Dacht het niet. Meneertje woont in een veilige wijk waar alles wit is om hem heen. Misselijkmakende deugers. Daar gaat de samenleving van stuk.

De Evangelist | 05-04-18 | 12:44

Ik geef Nick 't voordeel van de twijfel. Misschien heul niet zo'n gek idee.

SoepKip | 05-04-18 | 12:44 | 2


Carmiggelt werd eens gevraagd wat nou een typische Amsterdammer is. Hij antwoordde dat een typische Amsterdammer zijn overjas, schoenen en colbert uittrekt om iemand die in de gracht is gevallen, te redden.
En intussen komt er een andere echte Amsterdammer aanlopen om die overjas, de schoenen en dat colbert te jatten.
En zo is het gewoon.
Maar ik gun Nick zijn prive-socialisme.

marjen | 05-04-18 | 12:53

@Marjen
+1!

Basil Fawlty | 05-04-18 | 13:36

Om de buurt veiliger te maken hang ik ook wel eens een touwtje uit de brievenbus. Dit touwtje opent echter niet de voordeur maar een valluik dat ik kunstig onder de deurmat verstopt heb. Met ieder sujet dat daarin verdwijnt wordt de buurt veiliger.

down | 05-04-18 | 12:43 | 1

LOL. Mijn dag is weer goed.

MickeyGouda | 05-04-18 | 12:49

Ik vind het een mooi initiatief en Nick is een slimme jongen die ook nog eens door middel hiervan een prachtige manier vindt om zichzelf en zijn bedrijf verkopen. Chapeau.

Sir Nastian | 05-04-18 | 12:43 | 1

Ik heb nog een mooi kaveltje moerasland te koop. Interesse ?

Grijskijkert | 05-04-18 | 12:45

Ook dit soort kleine dingen was ooit een van de vele redenen om NL te verlaten meer als een decennium geleden, hier zijn onze autos nooit afgesloten en staan buiten met bijna altijd de sleutel er op, nooit problemen gehad. Voelt eigenlijk best wel relaxed om zo te leven.

zwellevertje | 05-04-18 | 12:42

Ik nodig deze meneer van harte uit om zijn sociale experiment ook in Gouda uit te voeren. Er is tenslotte niks mis met een stukje lopen.

MickeyGouda | 05-04-18 | 12:41

En natuurlijk heeft nick een stinkbaard en moeilijke bril.

The Exorcist | 05-04-18 | 12:41

Hij wordt dus om de 3 a 4 maanden bestolen; dus heeft hij geen dieven voorkomen. De gelegenheid maakt de dief, zeggen ze ook wel eens.
Het is een soort nieuw-provo; alles is van iedereen. Klinkt fijn, maar de mens is de mens een wolf, nog steeds.
Internet begon ook zo idealistisch; moet je nu eens kijken wat een fortificaties nodig zijn om de zaak nog draaiende te houden.

marjen | 05-04-18 | 12:40

.. maar goed. Ik denk dat die linkse types die hun fiets nooit op slot zetten net zo makkelijk de fiets van een ander pakken als die van henzelf niet meer staat waar hij stond.

Jan Passant mk2 | 05-04-18 | 12:40 | 1

precies dat hebik al eens mogen meemaken. En toen het uitkwam met allerlei loze uitvluchten komen. Bah.

Cobalt bomb | 05-04-18 | 16:42

Ach Nick heeft met z’n verhaaltje de krant gehaald en zal nu ongetwijfeld gevraagd worden door DWDD en Late Night want het is zo’n lekker luchtig onderwerp. Aan droomertjes als Nick hebben we niets. Die zit er alleen om zichzelf te profileren.

Trumme | 05-04-18 | 12:39

En die 'nieuwe' barrels kopt ie natuurlijk van een junk op de hoek van de straat. Maar op zich zou je financieel wel eens goedkoper uit kunnen zijn om telkens een goedkope fiets zonder slot te kopen dan er iedere keer weer voor 200 Euro sloten aan hangen.

trottle | 05-04-18 | 12:39 | 1

koopt

trottle | 05-04-18 | 12:39

Nick is inmiddels bekend en zijn omgeving weet nu ook waar een fiets zonder slot te scoren is dus die 3 maanden gaat ie vanaf nu nooit meer halen .

Castor12 | 05-04-18 | 12:35

Hij doet toch niemand kwaad, waarom dan kneus?

smirmoff | 05-04-18 | 12:35 | 2

Het zou best kunnen kneuzen wanneer jij je fiets toevallig hebt staan naast het lege plekje waarvan Nicks' fiets verdween. Mensen met zo'n groot gevoel voor gemeenschapszin vinden niet zelden dat jij daaraan mee hoort te werken.

Jan Passant mk2 | 05-04-18 | 12:52

Wereldvreemd, wenschdenkend, "iedereen is liev", schrijnend naïef, brilletje & alternativo baardje en haar gekamd met een rotje. Kneus by default.

Grijskijkert | 05-04-18 | 12:52

Misschien een idee om de deuren van winkels 's avonds niet meer op slot te doen, dan zal het aantal overvallen ook wel afnemen.
Kijk eens wat lief, de deur van de Appie staat de hele dag en nacht van het slot en de kassa lade ook. Goed voorbeeld doet goed volgen, geloof me.

Memek | 05-04-18 | 12:34 | 1

Zet de bankkluizen dan ook maar open en gooi ook maar meteen even iedereens inlogcodes op straat

Mastermattie | 05-04-18 | 12:39

"... heeft in een popzaal tijdens een Peku Kucha over zijn fietsproject verteld."
You lost me there.

einStina | 05-04-18 | 12:34 | 2

Zeg nóóit project, als je niet eerst bij Hornbach geweest bent.

KaiserSoza | 05-04-18 | 12:46

Haha, bushaltes op geen stijl! Of is dat ook op tv?

einStina | 05-04-18 | 12:53

een samenleving die bestaat uit wereldvreemden noemt men een sekte.

krelus | 05-04-18 | 12:34

Hier in het dorp hangt bij ons nog het touwtje uit de deur en staat mijn fiets nooit op slot. Nog nooit gejat. Fiets ik naar de stad een kwartier verderop ... moeten er twee sloten op. Ik wil niet aan ethnic profiling doen maar hier in het dorp ontbreekt het aan iets wat in de stad ruimschoots voorhanden is. Tja....

drs kwenie | 05-04-18 | 12:34 | 5

Nope... internet en pinautomaat hebben we. Nog een keer raden.

drs kwenie | 05-04-18 | 12:41

Ik net er even niet opkomen....
Doe nog eens een hint ?

Wijze uit het Oosten | 05-04-18 | 13:05

Shoarma zaken?

Slootsman | 05-04-18 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Fiets op slot met een ketting, kom terug is de ketting gestolen incl. slot en de sleutel die ik vergeten was eruit te halen. Nou jij weer...

kwark001 | 05-04-18 | 12:33

ik hou van Nick

lutser24 | 05-04-18 | 12:31

Dit zijn de ook de figuren die "vluchtelingen" in huis halen en hen de sleutel van de voordeur geven en dan geschokt zijn als het huis leeg is.

whetherthouwouldbe | 05-04-18 | 12:31 | 2

Dezelfde mensen die van jou verwachten (eisen) dat je de muren van jouw huiskamer pimpelpaars met een gouden rand verft omdat jouw bezoek dat zo graag wilt.

Mastermattie | 05-04-18 | 12:36

Dat klopt, wetherthouwouldbe, behalve dat mijn huis nog nooit is leeggehaald.

Fridtjof | 05-04-18 | 12:51

In grote delen van Scandinavië parkeren mensen hun auto 's winters met draaiende motor bij de supermarkt. En dat zijn meestal geen goedkope wagens. Zelf zet ik mijn auto buiten De Randstad trouwens ook zelden op slot. Nooit wat gebeurd en dat is inderdaad prettig om te ervaren. Daar hoef je echt geen moraalridder voor te zijn.

Fridtjof | 05-04-18 | 12:30 | 3

ff wakker worden beste Fridtjof: Auto niet op slot? Als ik me niet vergis wordt dat gezien als "uitlokking" of "grove nalatigheid" en dan betaalt de verzekering niks!

telelezer | 05-04-18 | 12:36

"Zelf zet ik mijn auto buiten De Randstad trouwens ook zelden op slot". Gedurfd hoor, weet je verzekering er al van ?

Grijskijkert | 05-04-18 | 12:56

De verzekering... *zucht*

Fridtjof | 06-04-18 | 00:29

Aangezien ik al zo'n 12 keer mijn fiets heb verloren aan de grijpgrage klauwen van een steeldievend crapuul zet ik de mijne ook niet meer op slot. Ik laat 'em maar thuis.
Sowieso is je fiets in Breda binnenstad ook niet veilig voor de gemeente. Men houdt er een uiterst fanatieke fietsenrazzia op na. Fiets niet in nietje=magnietje=slot doorzagen (dag €80,-) meenemen en drie maanden gijzelen met een afkoopsom van €25. Kan je je fiets-mugshot opsnorren op de interwebs. Fiets na 3 maanden niet terug geclaimd/gevonden? Dan verkopen ze 'em door via de ALTEA groep.
(R)overheid. Ze zouden zoiets eens met te lange geparkeerde auto's moeten doen, eens zien hoe lang de opstand dan nog op zich laat wachten.

Abject | 05-04-18 | 12:28

Echte gemeenschapszin:
Niemand doet meer z'n fiets op slot.
Iedereen gaat fietsen stelen.
Dan krijg je vanzelluf je ijzeren ros wel weer en keer terug.

vliegende knorrepot | 05-04-18 | 12:28 | 3

Dat heette ooit het "Witte Fietsen Plan" van Provo in de jaren 1970 in Amsterdam.

EefjeWentelteefje | 05-04-18 | 12:34

Dan krijg je vanzelluf je ijzeren ros wel weer en keer terug.
@ vliegende knorrepot | 05-04-18 | 12:28
Ja maar dan moet je wel op vakantie naar Marokko om hem daar misschien te vinden

telelezer | 05-04-18 | 12:40

EefjeWentelteefje | 05-04-18 | 12:34
En wie mocht daar voor opdraaien?

Cobalt bomb | 05-04-18 | 16:39

Wat meneer Nick doet mag hij helemaal zelf weten, zolang hij zelf de consequenties wil dragen.
Verder is zijn boodschap net zo inspirerend als die van een Jehova-getuige, zaterdagmorgen vroeg aanbellend op mijn stoep.

Jan Passant mk2 | 05-04-18 | 12:27 | 2

Zet een bijl klaar en neem die in je hand. Effe vertellen dat je adres van de lijst moet. Werkt zeker bij die jehova's.

kwark001 | 05-04-18 | 12:30

"Goedemorgen, ik kom u vrede en geluk brengen"
"Mooi, zet maar in de gang! Doei!"

"Goedemorgen, heeft u God al gevonden?"
"Godverdomme, ben je 'm nu weer kwijt?"

Mastermattie | 05-04-18 | 12:33

Ik heb mijn fiets hier ook aal een paar maanden, zonder slot in de voortuin staan. in de hoop dat iemand hem kan gebruiken en meeneemt, maar ja, dat is lastig in het oosten van het land!

SirHackalot | 05-04-18 | 12:26 | 1

Ja, aber das ist doch dein Opa's Fahrrad das mein Opa geklaut hat im Weltkrieg?
Aus Respekt laß ich Ihre Fahhrad jetzt stehen.

Bijtendehond | 05-04-18 | 13:37

ik rij mijn fietsen "op" in Amsterdam, als je hem laat jatten ben je heel stom bezig.

Satria | 05-04-18 | 12:26

Zelf laat ik mijn dak open. Ik ga er dan van uit dat natuurverschijnselen als de regen zullen denken "hé wat een leuk lief dak, daar ga ik vandaag omheen regenen". En dat ook de natuur dan een warm hart krijgt van zijn eigen goede daad. Ik ga morgen ook beginnen met voorzichtige pogingen de zwaartekracht ervan te overtuigen niet contraproductief te zijn. Stap voor stap maken we zo allemaal samen een mooiere wereld.

Hufterst | 05-04-18 | 12:26

SJW`ers. Het wordt een ziekte.

De luis | 05-04-18 | 12:24

Handig filmpje, die vandaag nog zijn fiets kwijt.

Brentjeee | 05-04-18 | 12:21

Lees : Donatieprogramma opgeknapte fietsen aan kanslozen.
Toch nobel, wel wat naïef..

Wijze uit het Oosten | 05-04-18 | 12:21

Do dat in Leiden en je fiets is gegarandeerd weg.

Mastermattie | 05-04-18 | 12:20 | 1

hier in den haag ook

telelezer | 05-04-18 | 12:25

Deze man laat zijn leven niet beheersen door proletariërs, goed bezig. Ik laat ook mijn beurs in mijn auto liggen (beetje verborgen, dat wel) zodat ik 'm nooit vergeet mee te nemen, heb ook dingen in mijn voortuin staan die interessant zouden kunnen zijn voor jatmozen en mijn telefoon ontgrendelt gewoon als je op een knopje drukt, niet met moeilijke ontgrendelingen (er staat niks spannends op, zoals op 99,9% van de telefoons in de wereld, ongeacht wat hipsters menen je te moeten doen geloven, en als hij wordt gepikt wordt hij toch direct gewist). Maar ik vertik het om mijn leven te laten beheersen door de kans dat iets wordt gejat.
Mijn oma zaliger zei altijd: "Gestolen goed gedijt niet." En met die gedachte vertrouw ik erop dat de potentiële dief er niet lang van zal genieten en grotere problemen heeft dan het gebrek aan een telefoon of geld.
Een bevrijdende gedachte kan ik je zeggen. Werp het juk af!

Bakkeleures | 05-04-18 | 12:20 | 3

Helemaal mee eens, Bakkeleures!

Fridtjof | 05-04-18 | 12:38

Ik zou het toch behoorlijk kut vinden om elke week een nieuwe telefoon te moeten kopen, omdat er mensen zijn met grotere problemen dan die van mij

Slootsman | 05-04-18 | 12:44

Gestolen goed gedijt als een tierelier en het smaakt heerlijk. Daar hoef je niet aan te wennen hoor.

Cobalt bomb | 05-04-18 | 16:37

"Maar ik heb niet de illusie dat dat in mijn leven al leidt tot een heel andere samenleving. Misschien duurt dat wel duizend jaar."

Die samenleving bestaat al heel lang, namelijk in het Nederland dat volgens sommige politici helemaal nooit bestaan heeft maar ‘in de provincie’ nog altijd bestaat.

Ruler | 05-04-18 | 12:19

Dweilen met de kraan open.

Kanarie_Geil | 05-04-18 | 12:19 | 2

de enige oplossing: draai de kraan(=grenzen) dicht voor naffers, maar ik vrees(=weet) dat het al te laat is.

telelezer | 05-04-18 | 12:28

Een dure sportfiets heeft hij 2 jaar bereden zonder hem ooit op slot te zetten, zelfs toen hij er mee naar Eindhoven reed.

Wat een fantast.

Zaad_donor | 05-04-18 | 12:17
-weggejorist-
JWZ_JMK | 05-04-18 | 12:17 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien moet deze vogel eens elke 9 maanden er een dochter bij maken. En haar op rijpe leeftijd loslaten in kutdorp gemeente kotshol. Dan investeer je pas.

horsteknots | 05-04-18 | 12:16 | 1

hij kan toch niet op 8 jarige leeftijd al zijn dochter alleen naar Kanaleneiland laten gaan?

Hemmenaar7 | 05-04-18 | 13:02

Dus elke 3 maanden staat hij ergens zonder fiets, en moet hij een nieuw barrel kopen en opknappen. Sorry hoor, ik heb genoeg shit te doen op een dag voor dat soort onzin...

Marko_ | 05-04-18 | 12:15

Alle criminelen het land uit en niets meer op slot, goed plan. Willen jullie meer of minder criminelen? Dan gaan we dat eerst regelen.

Watching the Wheels | 05-04-18 | 12:14 | 2

raaassjiest want criminelen zijn immers ook "een ras" (toch...?)

telelezer | 05-04-18 | 12:32

@telelezer, als je lichtgetinten een ras vindt, dan zijn criminelen als groep een ras ja

barryvantiggele | 05-04-18 | 23:55

De wereld is van iedereen, maar in een nieuwbouwwijk is het plaatsen van een tuinhek het eerste wat er gebeurd.

kwark001 | 05-04-18 | 12:12

We kunnen deze meneer uitlachen en hoewel dat een beetje terecht zou zijn, zag ik graag meer Nicks op de wereld.

Bertie Wooster | 05-04-18 | 12:11

Ik zet mijn fiets niet op slot, maar er zitten ook geen werkende remmen meer op.
Natuurlijke selectie voor het gespuis!

Feynman | 05-04-18 | 12:11

Beetje makkelijk dit, zet dan je Tesla niet op slot.

Harry Turtle | 05-04-18 | 12:09 | 1

En laat je voordeur maar gewoon open staan.

Flipside | 05-04-18 | 13:04

Helaas is het geen ideale wereld.
Maar oké... om hem nou een moraalkneus te noemen? Hoor hem (nog) niet zeuren over het feit dat z'n fiets genakt is voor de zoveelste keer

Free-J.T | 05-04-18 | 12:08

Een vriend van me laat in Amsterdam altijd zijn auto open staan, terwijl ik die van mij steevast op slot doe. Bij mij is er al drie keer ingebroken, bij hem nog nooit. I rest my case.

woordgrap van de dag | 05-04-18 | 12:07 | 4

Uw vriend heeft vast zo'n groen boekje met gouden krulletters aan de binnenspiegel hangen?

Mastermattie | 05-04-18 | 12:23

Ik vergeet het ook heel vaak in de grote stad waar ik woon (en elders). Itt fietsen denk ik dat het helpt dat mijn auto minder waard is dan Nick zijn eerste sportfiets.

Idealisten kunnen ook leuk zijn, maar Nick zijn plannetje lijkt me toch meer iets voor na de burgeroorlog.

Itt Noorwegen denk ik dat ze in Stockholm de fiets weer op slot hebben tegenwoordig.

Hemmenaar7 | 05-04-18 | 12:59

Kleenex doosje op de hoedenplank doet wonderen.

Jos Tiebent | 05-04-18 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

En z'n vriendin?

Tjemig | 05-04-18 | 12:07 | 2

Die staat al een tijdje op slot.

Watching the Wheels | 05-04-18 | 12:16

Wordt ook elke paar mnd gejat. Hij spaart 50 cent per dag voor een nieuwe tweedehansie.

einStina | 05-04-18 | 13:02

Hopelijk neukt Nick zonder condooms. Hopelijk doet Nick nooit zijn autogordel om. Hopelijk gaat Nick op vakantie naar Syrie of Afghanistan.
Hopelijk horen we snel niks meer. Van Nick.

The2Amendment | 05-04-18 | 12:07 | 3

Ik hoop inderdaad dat Nick zonder condooms neukt, er moeten meer Nicks in dit land komen.

JWZ_JMK | 05-04-18 | 12:18

Bij de buren op Dumpert gaat het altijd over Nick's moeder....

Mastermattie | 05-04-18 | 12:30

heet ie nou zo, of is dat zijn nick?

Hemmenaar7 | 05-04-18 | 13:03

Hij heeft wel gelijk.

woordgrap van de dag | 05-04-18 | 12:06 | 3

Juistum. Liever naief dan angstig. En Nederlanders zijn een bang volkje geworden.

DutchMountain | 05-04-18 | 12:39

Precies, het is toch ook ronduit belachelijk dat jij jou fiets vaster moet zetten, als een maffiabaas op Alcatras, iemand weet toch wel dat de fiets niet van hem is, en daar blijf je dan met je klauwen af, Basta. Justitie en politie moeten gewoon harder straffen!

plantmaar | 05-04-18 | 12:56

DutchMountain | 05-04-18 | 12:39
Wijze woorden, Dutch.

woordgrap van de dag | 05-04-18 | 18:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken