Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland laat Vietnamese kinderen 'verdwijnen'

Over een jaar of tien minder loempiakramen tijdens het carnaval in Limburg. Zeven Vietnamese kinderen zijn spoorloos verdwenen uit Nederlandse opvangcentra.

Social

Vermoedelijk meegenomen naar Engeland voor de slavenhandel, maar zeker weten doen de experts niet. Dodelijk getroffen door levensgevaarlijk knalvuurwerk met de naam 'astronaut', met het hoofd vast komen te zitten tussen de deurtjes van een houtkachel, opgegeten door een boze cv-ketel, verscheurd door een lone wolf, verdwaald in een milieuzone, verzopen in een genderneutraal toilet, opgesloten in de sekskelder van een Limburgse pedo: het kan allemaal. "De Vietnamezen werden opgevangen in woongroepen van jeugdzorginstelling Xonar, op geheime locaties in Zuid-Limburg. (...) Volgens COA-woordvoerder Robert Ploeg krijgen de kinderen in de beschermde opvang 24 uur begeleiding en kunnen ze niet volledig vrij bewegen. (...) Het COA ziet in de verdwijning geen reden om de opvang aan te scherpen." Geheime locaties. Beschermde opvang. Verdwenen. Geen reden opvang aan te scherpen. Toch knap. Maar eeeh vraagje: is het misschien ook mogelijk om in plaats van arme Vietnamese kinderen de AZC-rellenboeren uit Noord-Afrika en Albanië spoorloos te laten verdwijnen?

Reaguursels

Inloggen

Niks "beschermd" of "begeleid", zeven kinderen zijn gruwelijk in de steek gelaten door volwassenen die de zorg voor hen hadden. Tegen beter weten in hoop ik dat ze ergens zijn waar zorgvuldiger met hun welzijn en veiligheid wordt omgegaan.

MickeyGouda | 28-03-18 | 19:37

En dan maar wachten totdat over twintig jaar de staat aansprakelijk wordt gesteld, omdat deze de koters niet beschermd heeft.

Atlantis-95 | 28-03-18 | 16:43

Blijkbaar een bloeiende handel die hennepteelt en nagelstudio's met een happy end dat ze vanuit de hele wereld naar GB willen komen. En mooi dat Nederland deze 'kinderen' met raad en daad bijstaat om hun droom op een beter leven waar te maken.

theo1610 | 28-03-18 | 16:18


eng. je gaat toch denken aan walgelijke praktijken.

als er sprake is van mensenhandel dan moeten er ergens in de keten mensen in het complot zitten. de medewerkers ter plekke, samenwerkende organisaties, hoog of laag, ergens.

wat wel vervelend is dat de discussie vertroebelt tussen enerzijds jonge kinderen die kennelijk verdwijnen. anderzijds hebben we ook de "kinderen" die eigenlijk meerderjarig zijn en op een gegeven moment de benen nemen.

Ir. Wilhelmus | 28-03-18 | 15:02

De kinderen verdwijnen uit de beschermde opvang?!?? Ze verlaten zonder persoonlijke bezittingen de opvang en niets wijst op een onvrijwillig vertrek?!?? Onderzoek van de politie van Limburg Zuid?!?? Say no more.

eastender | 28-03-18 | 14:27

" In Nederland verdwijnt bijna elk Vietnamees kind na een paar weken uit de beschermde opvang."
Vooral het " bijna elk" vind ik dan toch een opmerkelijke conclusie, vooral als dan nog bijna elk kind als meerderjarig verklaart word door een andere krant.
Of het een of het ander is dus fakenews.

MistaRazista | 28-03-18 | 14:13

Tja een kinderhandje is snel gevuld.Ze zullen wel in Brussel opduiken.Iets met Nigeriaan en zo.

hetwerktniet | 28-03-18 | 13:54

Die Vietnam oorlog was toch afgelopen? of mis ik iets.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon terug naar hun vaderland. Ik denk dat menig COA-mederwerker, politicus en NGO baas daar heeft rondgereisd en kan beamen dat Vietnam een prachtig land is, met vriendelijke mensen en heerlijk eten.

small_town_dude | 28-03-18 | 13:44

Zoiets gebeurt dan weer in Limburg.
Geert Wilders komt ook uit Limburg.
En de PVV is oververtegenwoordigd in Limburg.
Dat kan gewoon geen toeval zijn.
Het is de schuld van de PVV.

jemagookniksmeer | 28-03-18 | 13:05 | 2

Hahahaha!

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 13:08

Damn. Geen speld tussen te krijgen. Werk je soms voor Yassir of Duivendak?

ScumbaggusMaximus | 28-03-18 | 15:05

Op Dit bericht reageer ik al een jaar lang . Maar ja, dat schaad de linkse partijen ,omdat er niemand meer op zal stemmen. Dit is gewoon hypocriet nederland. Kijk en huiver als ik niet gedist wordt.!. nos.nl/artikel/2083969-10-000-minderj...

brandewijntje | 28-03-18 | 13:02 | 1

Er komen al zo'n 40 jaar geen vluchtelingen meer uit Vietnam droppie..., en nee, ik stem zeker niet links.

DikkeLeo | 28-03-18 | 13:09

Vaag artikel met rare veronderstellingen. Minderjarige kinderen die in nagelstudio's zouden werken. Echt? Kinderen die bij (Engelse) dames nagels laten zetten? En die klanten vinden dat wel OK? Wie gelooft dit soort vage aannames?

DikkeLeo | 28-03-18 | 13:00 | 2

Heb je ook links gestemt. ?

brandewijntje | 28-03-18 | 13:05

In Engeland is de laatste tijd van alles mogelijk, zoals je weet, als je het nieuws een beetje volgt.

kweethetooknietbeter | 28-03-18 | 13:37

Eventjes afgezien van hoe verschrikkelijk dit is, het gaat namelijk over kinderen die in de (seks)slavernij zijn terecht gekomen, zijn vele, nee de meeste, reacties echt ijzingwekkend kil en harteloos. Heb je dan echt geen hart? Een beetje normaal mens vindt dit verschrikkelijk en schokkend dit wens je niemand toe. Verhandeld worden, ontsnappen en verdwijnen.

Maar kennelijk zijn cynische psychopaten van het kaliber onmens welkom hier op Geenstijl.

Als ik iemand was die niets anders kon denken dan "gadverdamme asielzoekers, mijn uitkering en ziektekosten" eventjes goed diep in mijn ziel kijken of ik nog wel een mens ben.

Erg verdrietig dit.

Andrew Deen | 28-03-18 | 12:58 | 6

Andrew Deen, jij bent een Deugend-Goed Gutmensch. Net als al die AZC bobo's onder wiens verantwoordelijkheid deze kinderen blijkbaar zomaar kunnen verdwijnen/verschijnen.
Waarschijnlijk omdat de moderne slavenhandelaren ook cultureel meerwaardigen zijn en daarom ongestoord in- en uit deze instituten kunnen wandelen. Met de handelswaar die zij daar gratis parkeren totdat een koper gevonden is. Maar volgens al die cynische linkse wegkijkers, waar jij er dus eentje van bent, zijn WIJ hier cynisch!

Je bent niet meer dan een baksteen in de muur.

Jan Passant mk2 | 28-03-18 | 14:00

Andrew Deen | 28-03-18 | 12:58
Zeg, hoe vindt je zelf dat het gaat? Na al die klaagzangen over zware medicatie adviseer ik met klem om je medicatie te laten aanpassen of van het interwebs af te blijven. Een tussenweg is klaarblijkelijk in je labiele persoonlijke welzijn niet mogelijk.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 14:10

Hoezo verdrietig, deze psychopaten weten van niks. Vraag het even na bij de PVDA en consorten. Het zijn van die linkse dodo's die dat soort opvang (en doorverkoop blijkbaar) bemannen en aansturen. Onderdeel van het kartel en de baantjescarrousel. Misschien staan die kindertjes bij hullie thuis de afwas te doen.

Wachtmeester R | 28-03-18 | 18:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap dat niet. We hebben ook hele leuke Marokkaanse en Turkse kinderen hier.

Premier Trutte | 28-03-18 | 12:55 | 1

Die ontvoeren we apart

The2Amendment | 28-03-18 | 13:33

OT verwarde man uit Apeldoorn steekt om zich heen in Amsterdam alert.

Langshetrandje | 28-03-18 | 12:49 | 3

Oeh is het alweer vrijdag?

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:51

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:53
LOL gheghe

Cobalt bomb | 28-03-18 | 14:11

Een andere prangende vraag is. Hoe komen die Vietnamese kinderen hier?

batvoca2 | 28-03-18 | 12:47 | 2

Als vulling in een loempia.

Osdorpertje | 28-03-18 | 13:04

Vaak worden die 'neven en nichtjes' hierheen gestuurd om hier gewoon naar school te kunnen en/of opleiding te kunnen volgen. Uiteraard zal er ook een circuit met minder fraaie bedoelingen zijn.

DikkeLeo | 28-03-18 | 13:05

Dat er in Engeland in Telford meer dan 1.000 kinderen zijn misbruikt door 'Aziaten' vind ik ook vrij schokkend, maar daar hoor je he-le-maal-niks over. Daar zullen deze kinderen ook wel terecht komen, I guess. Vandaar geen reden tot aanscherpen beveiliging. Ofzoiets.

God Zelf | 28-03-18 | 12:40 | 2

Dat gelul over Aziaten ook, Native Americans noemen we toch ook geen Aziaten?
In Nederland wordt iedereen vluchteling genoemd maar bij dat soort zaken gaan we ineens op de letter.
Het is wachten op de eerste medewerker van een AZC die zelf geld vangt voor deze handel.
+1 voor je nick trouwens.

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:47

Ja, die 'Aziaten' zijn gewoon Pakistanen (moslims). Toch net even wat anders dan Chinezen, Koreanen of Vietnamezen, etc.

DikkeLeo | 28-03-18 | 13:02

Het COA ziet geen reden om het beleid aan te passen.

Nee, ze zullen een keer... ach laat ook maar.
Het zijn maar kinderen.
*woedend voorwerpen zoekt om door de kamer te schoppen*

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:33 | 1

rustaaagh, in Zweden hadden ze ook last van "kinderen". Van boven de 30 notabene.
Straks blijkt dat die kinderen er helemaal nooit waren want gewoon uit middeoostenhoekie. Heb je de shit weer voor niks door de kamer geschopt.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 14:15

Jammer dat AZC's alleen door hoogbetaalde linkse zorgtypes gerund worden, anders zouden veel eerder verdachte misstanden opgemerkt worden binnen deze industrie.
Zoals kinderhandel. Of slavernij, die blijkbaar geen slavernij kan zijn wanneer de koopwaar geen neger is van twee eeuwen geleden.

Jan Passant mk2 | 28-03-18 | 12:30

Prachtig vakantieland, Vietnam. Gaan elk jaar honderden rugzaktoeristen uit NL naar toe in het kader van een rondje Azië. Zou kunnen dat ze het weer hier zat waren en gewoon terug zijn gegaan? Ik las trouwens dat het in NL ook sterft van de illegaal geadopteerde srilankaantjes. Ik zeg paspoort en Nederlanderschap afpakken en terug er mee. Opgeruimd staat netjes.

The2Amendment | 28-03-18 | 12:30

Sinds wanneer is Vietnam een onveilig land? En moeten we opvang bieden aan asielzoekers uit een veilig land die van de andere kant van de wereld komen?

Franker | 28-03-18 | 12:10 | 4

Artikeltje lezen alvorens te plempen... het gaat niet om asielzoekers, maar om mensensmokkel (gedwongen kindhuwelijken, eerwraak etc). En ja, die moeten ergens blijven tot hun roots zijn uitgezocht en ze verder of terug kunnen. Zeker als ze minderjarig zijn. Op een plek waar ze niet direct gewraakt worden om hun 'smokkelschuld'.

einStina | 28-03-18 | 12:15

@einStina | 28-03-18 | 12:15
Ze komen hier toch als asielzoekers? Dat er smokkelaars aan te pas komen is logisch, want als je vlucht voor geweld steek je de grens naar je buurland over en ga je niet naar de andere kant van de wereld, dat is een poging tot bereiken van uitkeringen luilekkerland.
Voortaan direct terugsturen, haalt het businessmodel van de smokkelaars onderuit.

Franker | 28-03-18 | 12:56

Worst case scenario: een bijbeunende AZC medewerker die voor gezinsherening is en tegen een leuk bedrag per casus een locatie en naam doorstuurt. Zodat het kindhuwelijk weer kan doorgaan.

ScumbaggusMaximus | 28-03-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Als er ergens in de proceslijn een relatie is met de Clinton Foundation dan is dit eerder dagelijkse praktijk dan uitzondering. Alleen opereert men normaliter in Europa voornamelijk in de hoek Albanie-Moldavie-Romagebied en niet in een sterk gecontroleerd 1e wereld land. Meer oa hierover via qanon hash op twitters

HdJ | 28-03-18 | 11:59 | 1

Ah, John Podesta's kinderopvang.

Jan Passant mk2 | 28-03-18 | 12:35

Maar... Waren deze "vluchtelingen" (oorlog in Vietnam? Of economische migranten) wel minderjarigen?
www.dvhn.nl/drenthe/Verdwenen-Vietname...
Gebeurt vaker en dan zijn ze blijkbaar volwassenen......

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 11:59 | 4

Tja.
"Ze namen, blijkt uit paspoortscans, een vliegtuig vanuit Vietnam naar Zuid-Amerika of Rusland, met overstap op Schiphol Amsterdam. Om daar expres de aansluiting te missen, het paspoort weg te gooien en zich voor te doen als minderjarige. "
Smokkel is ook een rekbaar begrip.
Maar ik ben het eens, mensenhandel is natuurlijk erg.

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:17

Natuurlijk is het rekbaar. Je weet niet waarom ze zijn opgestapt, wat ze te wachten staat bij plaats van bestemming, waarom het paspoort weg wordt gegooid. Niet om het gebeuren goed te praten, en terecht dat ze na uitzoeken wie ze zijn terug moeten, maar wel een trieste situatie. Vooral als ze dan weer weggejat worden... door de oorspronkelijke opjagers = wrang. En een betrapte onder je neus vandaan gejat worden = ook wrang. Conclusie: gaat lekker met die processen.

einStina | 28-03-18 | 12:31

Logisch toch dat ze hun paspoorten weggooien zodra je op Schiphol/in Amsterdam zijn geland. De EU heeft toch geen binnen- en buitengrenzen meer, dus paspoorten heb je vanaf dan niet meer nodig.

kweethetooknietbeter | 28-03-18 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Onderdeel van Demminks pensioenregeling?

Dutch_Holland | 28-03-18 | 11:52 | 2

Padum tss!

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:35

Ba dum tss

Dutch_Holland | 28-03-18 | 14:45

De Amerikanen hadden ook moeite met Vietnamezen te vinden. Ze vroegen steeds of iemand Victor Charlie kende, maar niemand had er van gehoord.
www.youtube.com/watch?v=Erf2iFHG44M

Memek | 28-03-18 | 11:48

Aha, vandaar dat CZ ons in fucking maart al tussen de oren masseert dat de zorgpremie volgend jaar fors omhoog gaat.

Vietnamese kinderen in de Nederlandse asielzoekersmolen. What's next?
Alle Chinezen die onder onze armoede grens leven?!

Nu allen: Je bent welkom, welkoooom in mijn land!

En hier, jij een uitkering en jij en voor jouw en je moeder een mooie Miele en jij een sociale huurwoning en voor jouw ook en jij en je matties ook nog eentje. En vooral jullie allemaal een paar ruggen, daar is de Ikea. Ziek? Hier, allemaal gratis gezondheidszorg, wat kan het schelen, CZ verhoogt de premies toch fors, lagaan...

Mwuhahahahaheuheuhmmm snff snffff snik wheeeh!

Gek zijn we met zijn allen. Knettergek!

WasHetMaarMakkelijk | 28-03-18 | 11:47 | 5

@Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:01
Zonder visum kom je dat vliegtuig niet in hoor.

Japannert | 28-03-18 | 12:16

@ japanner:
www.dvhn.nl/drenthe/Verdwenen-Vietname...
Zonder visum niet het vliegtuig in, maar zonder papieren kom je wel t vliegtuig uit.
Misschien een idee om de papieren maar eens te controleren bij het uitstappen?

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:19

@Japannert | 28-03-18 | 11:56
Waar het om gaat Japannert, is dat wij de faciliteiten en schier grenzeloze bereidheid hebben, om ons alle mogelijke problemen van de wereld op de hals te halen. En alle bijkomende kosten zijn voot jou en mij.

WasHetMaarMakkelijk | 28-03-18 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

D'66 zal hun organen hebben geoogst.

Angel_eyes | 28-03-18 | 11:44 | 1

kak je bent mij net voor.. die wilde ik neer plempen!

Henk P | 28-03-18 | 11:45

"is het misschien ook mogelijk om in plaats van arme Vietnamese kinderen de AZC-rellenboeren uit Noord-Afrika..."

Kunnen jullie het weer niet laten? De Marokkanen/Turken- en islamobsessie van de Geenstijl redactie is hysterisch obsessief. Zelfs in een item die er geen drol mee te maken heeft kan men het niet laten een referentie te maken.

koter | 28-03-18 | 11:43 | 3

Obsessie? Een probleem benoemen!

NasiGordon | 28-03-18 | 11:51

Ga jij ff lekker naar Jeaup.

SerTheFun | 28-03-18 | 12:07

Ontvoerd naar Nevel-Nevelland??

BoetoeVoetoe(btvt) | 28-03-18 | 11:39

Zitten gewoon in een tunnel te wachten en ze tellen de rotors.

King of the Oneliner | 28-03-18 | 11:35 | 1

Heb jij ook in 'Nam gediend? Die smerige Charlies waren niet uit te roeien...

eerstneukendanpraten | 28-03-18 | 11:39

Tja, we wilden toch minder minder? Voor de rest bewijst het maar weer eens dat Nederland een open opvang centra is geworden voor alles en iedereen zijn moeder op deze wereld.

Indoneesje | 28-03-18 | 11:34

Iets zegt me dat er over twintig jaar een stel Vietnamezen bij de overheid een elektriche Cayenne en een pensioenvoorziening bij elkaar staan te claimen want illegaal ontvoerd naar een UK nail studio.

Pedronegro | 28-03-18 | 11:32 | 1

Geen idee waar dat nagelstudioverhaal over gaat.
Dat nail studio vind ik dan wel weer dubbelzinnig...

Bijtendehond | 28-03-18 | 22:03

Vermoord en gebruikt als orgaandonoren? Zou me niks verwonderen want dat levert goud geld op. In bijv. India en andere landen worden mensen gewoon op straat ontvoerd en vermoord voor hun organen; waarom zou dat hier niet kunnen gebeuren met de krankzinige influx van steeds meer buitenlandse "koeltoerrr"
Maar ontvoeren is hier eerdaags niet eens meer nodig want iedereen's organen in Nederland zijn reeds geconfisceerd door Vadertje Staat (met dank aan kartelpartijen Demofoben66 en Vuile Vieze Demofoben).

telelezer | 28-03-18 | 11:30 | 3

Als u een match bent voor de elite pas dan maar op als je gaat slapen.

laagvliegert | 28-03-18 | 11:32

David Rockefeller is de oudste miljardair ter wereld op de leeftijd van 101. Zijn geheim van een lang leven ligt in teveel harttransplantaties.

Binnenkort zijn zevende.
Hoe dan?

laagvliegert | 28-03-18 | 11:36

Ja de zwarte kant van The Common Wealth. */Pakistaanse slavenhandel insinueren doet.

kaasfondue | 28-03-18 | 11:29

Geëxporteerd naar Telford?

NasiGordon | 28-03-18 | 11:29

Wat een "ongelooflijk" artikel. Citaat: In Nederland verdwijnt bijna elk Vietnamees kind uit de beschermde opvang.
Nu ligt Limburg inderdaad in Nederland en hebben ze ook daar dus nog nooit van corruptie gehoord. Daar werken allemaal brave, al dan niet geprivatiseerde, ambtenaren. Aan de andere kant, omkoping is waarschijnlijk niet eens nodig.

Lees de reactie van het COA: de opvang voldoet aan alle eisen van Jeugdzorg en V&J. Terwijl het dus duidelijk niet werkt. Vraagje aan de AIVD: kunnen jullie niet zo meteen eens een sleepnetje trekken door eventuele pedonetwerken in die clubs? Bij voorbaat dank.

Hetkanverkeren | 28-03-18 | 11:29 | 1

sleepnetje? nee dat is alleen maar tegen mensen met anti-EU en anti-immigratie reacties

telelezer | 28-03-18 | 11:33

Nederland op zijn best. De overheid gaat kinderen beschermen die het slachtoffer zijn geweest van mensenhandel, de overheid raakt die kinderen vervolgens weer kwijt en niemand neemt de verantwoordelijkheid voor deze blunder. Gaaf land hoor.

Irnerius | 28-03-18 | 11:29 | 1

Zo gaat het in bijna heel NL jeugdzorg; niet alleen hier helaas. In en intriest.

einStina | 28-03-18 | 12:03

Geen reden om de opvang aan te scherpen.
Heeft die Pipo hiervoor aan het hoofd gestaan bij onze TBS inrichtingen?

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 11:28 | 2

Nee, want dan zouden ze de seksuele predators onder de asieleisers begeleid door een HBO huppelkutje naar buiten laten gaan..

Wijze uit het Oosten | 28-03-18 | 11:39

Hahahaha wijze!

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 12:05

Toont andermaal dat bij het claimen van asiel, op vaststelling dat het land van afkomst op de lijst van veilige landen staat automatisch en direct tot uitzetting dient te worden overgegaan.

De AZC’ s worden als gratis logeeradres gebruikt door de smokkelmaffia. Door te handhaven wordt tenminste een groot deel van deze smerige handel onmogelijk gemaakt.

Glasgow Argus | 28-03-18 | 11:25

Nee hoor vluchtelingen verdwijnen niet en we worden allemaal 130 jaar oud. Dus voor de meeste nieuwe Nederlanders nog ruim 100 jaar uitkering, gesubsidieerd huis, gesubsidieerde zorg en gratis onderdak in een gevangenis mocht het onverhoopt ontsporen.

Pimol | 28-03-18 | 11:25
-weggejorist-
De Evangelist | 28-03-18 | 11:24

Wat is dit nu weer? Echt vaag en verontrustend.

Iemand trouwens een recept voor een kannibaal? Voor een vriend die wetenschappelijk onderzoek doet.

TheseDays00 | 28-03-18 | 11:23 | 1

Misschien zijn ze wel 'gewoon' verdwenen in het witteboorden elitaire pedofielen netwerk die Nederland rijk is. Wat anders eingelijk?

nope | 28-03-18 | 11:23

radicale Imaams laten verdwijnen schijnt niet mogelijk te zijn.

Johan_Voorhaar | 28-03-18 | 11:22 | 1

Kunnen prima werken in een Engelse nagelstudio.

HoerieHarry | 28-03-18 | 11:23

Het blijkt maar steeds weer, we hebben werkelijk niets op orde.
Wie heeft er aan verdiend, kan die eens uitleggen wat er precies aan de hand is?

Aardsengelmichael | 28-03-18 | 11:21

Van A tot Z een grappig artikel over slachtoffertjes van mensensmokkel. Leuk man!

DrumPiet | 28-03-18 | 11:21 | 1

'Vermoedelijk meegenomen naar Engeland voor slavenhandel'. Bij een vermoeden ben je bij u schuldig?

rokertje | 28-03-18 | 11:24

Tja.... welkom in nederland? het land waar alles zo mooi LIJKT te zijn en waar de mensen een bord voor hun kop hebben

CyberFreak | 28-03-18 | 11:20 | 1

*staande ovatie geven doet*

Bac | 28-03-18 | 11:38

Laten we dit nu eens vanaf het begin bekijken. WTF doen Vietnamese kinderen überhaupt in een Limburgse extra beveiligde inrichting? Worden daar experimenten mee uitgevoerd en weet de Vietnamese regering hiervan?

Pedronegro | 28-03-18 | 11:17 | 2

Juist, vanwaar die geheimzinnigheid, 24-uurs bewaking, geheime locaties enz.? Dat is toch niet normaal voor opvang van kinderen. Wie gaat de kamervragen stellen en rap een beetje. - Aha, zoals Drumpiet al suggereerde: eerst het artikel lezen. Staat niet alles in, maar verduidelijkt wel het een en ander.

FrankVeer | 28-03-18 | 11:37

Dit zijn mensen die ontdekt zijn tijdens controle op mensensmokkel. De beveiliging is nodig omdat ze het slachtoffer zijn van, en vaak schulden hebben bij, criminele organisaties. Vaak zijn ze handelswaar/klanten tegelijk. Families betalen smokkelaars om ze het Westen in te krijgen, smokkelaars sturen ze vervolgens de slavernij in om hun "schulden" te betalen.

Deze mensensmokkelaars willen hun handelswaar dus graag terug hebben, wat ze dus kennelijk ook lukt.

Japannert | 28-03-18 | 12:01

Ik wist niet dat het nog steeds oorlog was in Vietnam want die kinderen zullen toch niet gevlucht zijn omdat de uitkeringen hier zo scheutig worden uitgedeeld...

eerstneukendanpraten | 28-03-18 | 11:16 | 10

eerstneukendanpraten 11:50
Iets met pangasius.. Zie je alter ego op 11:37.

DrumPiet | 28-03-18 | 11:54

@ Drumpiet

Mijn enige alter ego hier is Kaas de Vies, dat weet iedereen. Nietwaar, Mark Smith, Superior Bastard, Igor Putkin en nog een dozijn aliassen?

eerstneukendanpraten | 28-03-18 | 12:07

eerstneukendanpraten | 28-03-18 | 12:07
Mocht je willen..

DrumPiet | 28-03-18 | 12:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Kamervragen in 3...2...1...

BakkerHenk | 28-03-18 | 11:15 | 1

Hmm, verkiezingen zijn alweer geweest he, dan zijn ze een stuk minder hijgerig.
Toch, Jesse Spoedwet Klaver?

John McClane | 28-03-18 | 11:23

Huh? Maar hennepteelt is toch verboden in Engeland?

Botte Hork | 28-03-18 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken