Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse truckers zijn de milieuzonelul. Oost-Europeaanse truckers zijn dat niet

een vervuilende truck

Nederlandse truckers moeten door milieuzones investeren in nieuwe, schonere trucks om in de Rotterdamse haven te mogen werken. Concurrenten uit Oost-Europa kunnen niet eens gecontroleerd worden.

Dat is oneerlijke concurrentie en daar moet iets aan gedaan worden. Hier de politieke optelsom.

vvd: Oneerlijke concurrentie. Hoera voor autobezit! Weg met de milieuzone. Iedereen met een eigen bedrijf vrijstelling!

PVV: Alle Oost-Europeanen het land uit! Eigen volk eerst!

CDA: Dit heeft niks te maken met normen en waarden, jongens. Sowieso minder milieuzones voor mensen uit de provincie.

D66: Oost-Europeaanse truckers hebben goud, maar de Nederlanders toch mooi zilver!

GroenLinks: Meer milieuzones over de hele wereld! Boetes voor iedereen! Alle vrachtwagens in de fik!

SP: Arbeiders verenigt u! Samen met Transport Logistiek Nederland en de vakbonden de straat op! Tweede Kamer kraken en emmer stront naar de EU sturen!

PvdA: Beste allochtonen wij zorgen ervoor d... Niemand? Beste arbeiders wij z... Nee? Hallo jeugd wij ga... Laat maar.

Dieren: Alleen veevervoerders extra betalen. Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.

50Plus: Een glaasje advocaat en een potje koersbal aub!

SGP: Geen inspirerende bijbelverzen te vinden over milieuzones. Wel extra betalen op zondag. Amen.

DENK: Milieuzone is racisme! Turkse en Marokkaanse truckers sowieso niet betalen en uitkering krijgen want Nederland ies racistisch en fascistisch land, allah akbar!

FvD: Mag de microfoon aan? Weg met de EU! Referendum over milieuzones! Homeopathische dinges!

Conclusie: Iedereen anti oneerlijke concurrentie. Weg met bevoordeling voor Oost-Europeanen!

Social

Reaguursels

Inloggen

Hou nu toch eens op om de Oost Europeaan overal de schuld van te geven!
Jullie kiezen een kut regering met kut ideeën met nòg kuttigere kutsystemen die kennelijk niet in staat is om gied te werken en dan is het de schuld van de Oost Europeaan.... en wees nu eens nieuwerwets.... Oostblok was de naam tijdens de koude oorlog! Ten tijde van het ijzeren gordijn.... nu is het gewoon Oost Europa!

The Hungarian Dutch | 24-03-18 | 20:50

Beste reaguurder, die Oostblokkers liggen helemaal dubbel. Het hele rechtstelsel is 1 grote farce. U en ik worden gewoon genaaid omdat we met een herkenbaar kenteken rondrijden en die Oost Europese t(rukker) rijdt met zijn omhoog gestoken middelvinger gewoon en ongestraft de milieu zone in.

jale | 23-03-18 | 22:22

Zolang de verschillen in de EU groot zijn, trekt de vrije markt een spoor van ravage in plaats van goed werk te doen. Misschien leuk voor de aandeelhouders, maar de Henk en Ingrid zijn de klos. De VVD kijkt natuurlijk de ander kant op.

kloopindeslootjijook | 23-03-18 | 20:21

*legt hoofd op bureau*
Wat toch weer een aanfluiting..

Fred van Ria | 23-03-18 | 15:08
-weggejorist-
Pietje | 23-03-18 | 14:11

Weer een briljant produkt van onze wetgevende 'macht'.

Cor Netto | 23-03-18 | 13:07

Nou nog een landelijk inhaalverbod voor alles >3500 kg

zeiksmurf | 23-03-18 | 12:55

Voor lief nemen, oostblokkers inlichten over de mogelijke uitbuiting die zij hier kunnen doen, waardoor de 'groene zone' uiteindelijk vuiler wordt, dan zal er 1 van 3 dingen gedaan worden;
1. Geen kut.
2. Groene zones afgeschaft of tijdelijk herzient want geven oneerlijke concurrentie tegen vieze vrachtwagens uit het buitenland
3. Buitenlandse kentekenherkenning introduceren aan het systeem

niemand specifiek | 23-03-18 | 12:28 | 1

ik verwacht meer dat de wegenbelasting voor iedere burger omhoog moet en er een tolheffing komt voor iedere voiture die in dat gebied wil rijden..

fikkieblijf! | 23-03-18 | 15:14

Beetje nadenken zit er ook niet meer bij

Roger-Rabbit | 23-03-18 | 11:58

Het probleem is natuurlijk snel op te lossen. Houdt de vrachtwagens aan het begin van de zone tegen en stuur ze terug als ze niet aan de norm voldoen. Geeft drie dagen file (wel steekproefgewijs blijven controleren), maar daarna heb je nergens meer last van, want je raakt ze dan veel harder als dat je een boete geeft.

bergsbeklimmer | 23-03-18 | 11:29 | 1

Het nadeel van die oplossing is dat er dan daadwerkelijk GEWERKT moet worden, en dat doet een SJW-econazi niet. In de kou en regen bij de poort tot de stad, met zo'n plastic reflecterend vestje aan, daadwerkelijk aanspreken en optreden, met een kans op confrontatie buiten de safe zone. Echt niet!

Guido | 23-03-18 | 11:33

Nederlandse overheid is kampioen bedrijven pesten, ik moet als ondernemer aan de strengste, lees kostprijsverhogende, regels voldoen terwijl procducten uit landen waar veel soepelere regels gelden, hier gewoon ingevoerd worden.
En wat je uiteindelijk verdiend wordt ook nog eens zwaar belast.

Dutch_Holland | 23-03-18 | 11:13

De gehele 20e eeuw is besmeurd in het bloed van slachtoffers van totalitaire regimes. Nooit en echt letterlijk nooit is er een overheid geweest die een macht zoals deze niet uiteindelijk misbruikte.

Het is vreselijk dat zulke systemen van controle weer worden neer gelegd, En nu met het internet zijn deze met een factor 10000x zo sterk als in de tijden van Stalin, Stazi, Mao.

Dit systeem van controle gaat NOOIT meer weg. Totdat we het genoeg tijd geven en het onvermijdelijk weer gruwelijk fout gaat.. En dan zeggen we weer "opdat we nooit vergeten". En dan is het weer wachten op de volgende cyclus.

Maar zo naïef zijn dat bijna 50% als makke schapen er zelfs voor stemt! Dus niet als het ze word opgelegd.. maar als het ze netjes word gevraagd en ze prive nee kunnen antwoorden zelfs dan zeggen ze ja! Zo naïef zijn is bijna crimineel.

KutFilosoof | 23-03-18 | 10:50 | 1

De verbazingwekkende domheid in dit land in combinatie met onverschilligheid, omdat de jeugd het veel te goed heeft, zal de volgende generaties opbreken. En niet zo weinig ook. Ik lig er wel eens wakker van. De meeste jonge mensen die ik ken echter wuiven alles weg. Onbegrijpelijk, dat juist in een tijd waarin je zoveel kennis zou kunnen hebben, je zo blind en doof kunt zijn voor alle signalen die er nu al gegeven worden. God, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!

Wachtmaar! | 23-03-18 | 11:01

Dit is het enigste bijbelvers dat ik op dit moment paraat heb: Openbaring 19:3
Opnieuw zeiden ze: ‘Halleluja! Haar rook stijgt op tot in eeuwigheid.’
Misschien dat de SGP er iets mee kan, ik niet in ieder geval.

down | 23-03-18 | 10:42 | 1

"Laat uw linker hand niet weten wat de rechter doet"? (Matt. 6)

Guido | 23-03-18 | 12:09

Typisch socialisme, de mensen van de goede bedoeling.
En het omgekeerde van goed is goed bedoeld. Het maakt ze niet uit. Ze worden gedreven door haat en afgunst. Want jíj hebt wél een leasebak, zij niet en dus is een leasebak stom.

wingload | 23-03-18 | 10:24 | 2

The road to hell is paved with good intentions.

elfenstein | 23-03-18 | 10:31

De meeste oorlogen beginnen met mensen die het goed bedoelden.

Aardsengelmichael | 23-03-18 | 11:13

Tja, what else is new in Nederland. Nederlanders word geleerd zich keurig aan de regels te houden. Terwijl ze ook worden geleerd de regels alleen te laten gelden voor de Nederlanders, want je zou de gevoelens van buitenlanders kunnen kwetsen. Dit land gaat rap failliet. Overigens zijn de kamervragen van de VVD wel weer lekker hypocriet en lachwekkend. Waarom? Omdat dit gewoon gevolgen zijn van jarenlang pro-EU beleid.

Indoneesje | 23-03-18 | 10:21

Er zijn bedrijven die verplicht hun oude truck verkochten en deze nu weer zien rijden met oostblok kenteken. In de milieuzone. Hilarische clusterfuck. Einde malaise nog niet in zicht want dit moet “Europees” opgelost worden whiehahahahahaaa

de Voorzittert | 23-03-18 | 10:19 | 3

Wat denk je wat er met al die andere afgedankte voertuigen gebeurt?
Alle ouwe scooters uit Amsterdam staan nu op marktplaats voor 3x niks. die komen in de povincie terecht en roken daar vrolijk verder onder de kont van een evenzo vrolijke boernjong die denkt: Malle stadsen, bedankt voor de goedkope brommer.
NIMBY made real.

elfenstein | 23-03-18 | 10:27

In ander nieuws hetzelfde plaatje. Wat zou er gebeuren met al die iets te oude stinkdieseltjes. Ik weet het wel, dumpen naar landen waar men niet zo idioot doet en wel begrijpt dat mobiliteit best een belangrijk dingetje is:
www.nu.nl/auto/5190416/diesels-verlie...

elfenstein | 23-03-18 | 10:35

In Afrika rijden bv onze stadsbussen (oud model uit 70er jaren) ook nog vrolijk rond. Dat in Indonesië de rondrijdende Vespa's de luchtkwaliteit (ook onze luchtkwaliteit!) ernstig verzieken interesseert ook niemand. Dat is vele malen erger dan die paar oude auto's hier.

Wachtmaar! | 23-03-18 | 10:52

Ik geef geen fuck om auto's dus rij ala ondernemert het liefst oude barrels maar de hoge heren in den haag maken me t niet makkelijk.
Aangezien ik geen 2 auto's wil en er al een parkeertekort is in de stad heb ik dus bijtelling.
Neem ik een auto jonger dan 15 jaar betaal ik 35% over de nieuwwaarde en ouder 25% over de dagwaarde maar dan moet ie weer van na 2000 zijn. Prima allemaal maar als die kakkerlakken er dan wel mee wegkomen voel ik me wederom dubbel genaaid. Wel de helft van mn omzet afdragen maar een beetje sympathie voor mn goede wil ho maar.
Ik zou mn middelvingert moeten heffen en de bijstand in duiken maar voordat ik daar recht op heb moet ik weer eerst mn bezit opeten.

Mooi land man.

schoon-schip-maken | 23-03-18 | 10:18 | 3

Laat Yasser maar eens beginnen met elke 2e en 3e auto in een huishouden zwaarder te belasten! En alle houtkachels en vuurkorven etc. in de ban te doen. Zal hij wel niet durven!

Wachtmaar! | 23-03-18 | 10:43

Wachtmaar!, ik kan maar in een auto tegelijk rijden. Een tweede of derde voor de deur (of op de oprit) maakt geen verschil. Houtkachels en vuurkorven vervuilen nauwelijks. Nog afgezien van het feit dat je er biologisch verantwoorde natuurproducten, die als biomassa gezien worden en dus klimaatneutraal, verbrand. Geen vuiltje aan de lucht dus.

El Rico Grande | 23-03-18 | 10:57

@Rico
Productie is ook vervuiling evenals vernietiging.
Vandaar is het ook waanzin om op electrisch over te gaan alvorens de verbranding opgereden is.
Een nieuwe auto produceren is nog altijd vervuilender dan een oude oprijden.

schoon-schip-maken | 23-03-18 | 11:06

"PVV: Alle Oost-Europeanen het land uit! Eigen volk eerst!" Eehhmm, staat hier nou dat wij eauk allemaal Oost-Europeanen zijn? Maar als dat waar is, dan ben ik dus al tien jaar reaguurder op een openlijkheimelijk Reauze Partisanenblog op het Darkweb en is landsbestuurder premier Rutte die we kennen als premier, in werkelijkeheid een Warchaupact-Commissaris?

F. von Zeikhoven | 23-03-18 | 10:16

Is dit niet discriminatie tussen burger uit verschillende EU-lidstaten? Ben benieuwd of de club van Timmerfrans en het drankorgel hier iets van vinden.

Irnerius | 23-03-18 | 10:11

Vlgs mevrouw van Vugt werken allochtonen in Nederland, bv in de Rotterdamse haven, als slaven. Eergisternacht op radio 1.

Carmelita | 23-03-18 | 10:07 | 1

Als zij zich vergelijken met hun op de bankzittende landgenoten, voelt het waarschijnlijk als zouden zij slaven zijn. Als ze het werk onder elkaar zouden verdelen valt het reuze mee, mijn idee.

Wachtmaar! | 23-03-18 | 10:38

Ik ga naar duitsland en ik:
-Koop een alarmschutzwaffe bij de metaalwinkel
-Haal bij het tankstation een fles rum en een fles Jack
-Tank nog ff goedkoop benzine
-Laat m'n auto met fluxcondensator even keuren bij de TUV voor de groene plakete
-
En kom dan weer terug in nederland in de wetenschap dat ik zojuist een heel boek vol regels heb overtreden en hartstikke strafbaar ben plus een milieucrimineel en een alcoholist met een wapen op zak.
Vive l'europe!

elfenstein | 23-03-18 | 10:02 | 5

Wachten op een onweersbui schijnt te helpen. In een andere tijdzone is het rijbewijs nog niet afgepakt. Pas wel op voor Libië!

El Rico Grande | 23-03-18 | 10:18

elfenstein | 23-03-18 | 10:13
Je vraagt toegang tot een wegens de energiewende nu in stilstand rustend AtomKraftwerk en shopt daar teen en tander bij elkaar. Lijkt me dat je genoeg explosiefkracht kan opwekken om zelf de pleiterik gemaakt te hebben op het moment dat je kern locatie begint aan de meltdown naar het middelpunt der Aarde...

F. von Zeikhoven | 23-03-18 | 10:24

Toch nog een hoop BTTF fans hier. Mooi om te zien. Zo'n Delorean rijdt trouwens driewerf ruk, slappe renault motor en veel te zwaar door alle rvs panelen. Mooi voor de show, not so good for timetraveling. Geen wonder dat dat kreng in die films ook de hele tijd weigert, de bekabeling van zo'n ding is erger dan een bord multicolor pasta. Wellicht is dit meer iets voor onze vrinden bij Autobahn?

elfenstein | 23-03-18 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het probleem speelt niet alleen in de steden, maar ook in het Rotterdamse havengebied waar de Maasvlakte een milieuzone is."

De Maasvlakte is dat niet een verzameling van de goorste vervuilers van Nederland (LyondellBasell, E.ON)? Hoe kan dat in vredesnaam een milieuzone zijn?

JWZ_JMK | 23-03-18 | 10:01 | 3

En willen ze daar dan binnenvaart op weren die op ouwe diesels varen?

F. von Zeikhoven | 23-03-18 | 10:25

Moet je de live satelliet beelden op Marine Traffic eens bekijken, dan zie je hoeveel schepen er varen en in de havens liggen, wat denk je hoeveel zij vervuilen? Daar is het wereldwijde autobezit helemaal niets bij.
Die milieu zone op de Maasvlakte is natuurlijk een lachertje.

dubbelicious | 23-03-18 | 11:06

de meest stinkende bedrijventerrein van Europa !en dat is een milieuzone ???

geeratz8217 | 23-03-18 | 17:31

Kunnen Mosterd en Zentgraf (met hun anti-PVV instelling) niet gewoon weg?

ChacarronMacarron | 23-03-18 | 09:59 | 2

Ik denk wel dat dat kan. De vraag is of je dat ook wil. Misschien raar, maar ik neem graag kennis van andere meningen dan de mijne.

El Rico Grande | 23-03-18 | 10:04

El Rico Grande | 23-03-18 | 10:04
AH, ik begrijp dat je dus geen flauw benul hebt van wat je doorgaans denkt? Interessant concept...

F. von Zeikhoven | 23-03-18 | 10:27

Er zijn wel meer dingen waar Nederlandse chaufeurs zich aan moeten houden, en anderen volledig van zijn vrijgesteld

Bokito ergo sum | 23-03-18 | 09:53

Het grote probleem is in Nederland dat regels gemaakt worden die vervolgens ten dele worden gehandhaafd. Je creëert een ongelijk speelveld en daardoor concurrentieproblemen. Politici lijkt het niets te interesseren. In hoeverre de ambtenaren die hierover moesten adviseren hier over hebben nagedacht, weet ik niet. Van ambtenaren heb ik wel regelmatig de klacht gehoord dat de verantwoordelijke politici de problemen in de uitwerking niet interesseren. Meestal openbaart het probleem in de uitvoering zich als de verantwoordelijke politicus al weg is.
Hoewel speculatie, is het waarschijnlijk dat deze problemen met de winst van GroenLinks alleen maar erger gaan worden.

El Rico Grande | 23-03-18 | 09:52 | 3

De huidige kiezers van GroenLinks zijn inderdaad niet het soort volk dat de handen uit de mouwen wil steken en orde op zaken wil stellen. Die zijn meer van "wij komen met de regeltjes, een ander moet ze maar zien toe te passen".

Schoorsteenveger | 23-03-18 | 09:55

Problémem is meer dat ze janken zodra er iets niet in hun voordeel Is,als andere landen Problemen heeft met belastingontduiking die via Nederland loopt hoor je ze niet.(zijn miljarden per jaar)
Net als die extra bpm ip elke auto,en enkele belasting regels waar NL zich niet aan houd.
Maar zodra er ergens een paar eurootjes kunnen pakken staan ze vooraan die gieren.

Roger-Rabbit | 23-03-18 | 09:58

Ik speel zelf met het idee dat de eu-peoples verwachtten dat de bevolking van de EU zich zou mengen of dat het zelfs de bedoeling was dat ee dat zouden doen.

nikolaos | 23-03-18 | 10:03

Wijzig eens een kabinetsperiode 4 jaar helemaal niks.

027 | 23-03-18 | 09:51 | 2

Ik herinner me nog de reacties van Vlamingen toen ze 500-600 dagen zonder regering zaten. Het ging fantastisch want niet continu wijzigingen van regels. Rust aan het front.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 09:58

Ik herinner me nog de reacties van Vlamingen toen ze 500-600 dagen zonder regering zaten. Het ging fantastisch want niet continu wijzigingen van regels. Rust aan het front.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 09:58

GroenLinks moet onder zijn zwaar gemotiveerde kiezers toch met het grootste gemak een poule van vrijwilligers op kunnen trommelen die aan de periferie van de milieuzone's controles kunnen gaan uitvoeren?
De appeltjesgroene velden waarop Mariko ons leerde dansen, omzoomd door vrolijk draaiende windmolens hebben hun buitengrenzen, en ja, als je communist bent, dan heb je geen slavenstand om het vuile werk voor je te doen en zul je de klus zelf moeten klaren, zoals je ook zelf 's morgens in je eigen douchebak staat te pissen om het milieu te redden.
Een beetje bakfietsmoeder moet de dronken chauffeur van zo'n stinkende, lekkende, rammelende trekker met oplegger met gemak tot staan kunnen brengen.

Schoorsteenveger | 23-03-18 | 09:51

Gelukkig hebben we GroenLinks om een initiatiefwetje te maken.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 09:49

Volgende keer toch maar SP stemmen dan.

jemagookniksmeer | 23-03-18 | 09:49

Ik zeg:"Vooral Groenlinks blijven stemmen. Zij weten precies hoe je de zaken kapot kan maken o.l.v Jesses Kleffer."

Billy24 | 23-03-18 | 09:46 | 1

binnenkort allemaal op de fiets daar in mokum !alleen een uitzondering
voor die lui van denk ! een Turk fietst niet

geeratz8217 | 23-03-18 | 17:36

Er zijn Nederlandse transportbedrijven die zich in Oostbloklanden hebben gevestigd, enkel en alleen om de regels te ontlopen en omdat ze zo lagere loonkosten te betalen hebben....

JI-HAAT | 23-03-18 | 09:46

We hebben toch een Sleepwet?

Watching the Wheels | 23-03-18 | 09:45 | 1

Gniffel :)

Chemokar | 23-03-18 | 10:00

Typisch EU. Maatregelen invoeren terwijl nog niet alles is uitgewerkt. Daarom is de EU een grote puinhoop. Weg met de EU.

wieowie123 | 23-03-18 | 09:44 | 2

Zie je eigenlijk overal, iedereen doet maar wat.

Voorjaarsmoe | 23-03-18 | 09:47

Je hele voorruit vol met veelkleurige stickertjes ten teken dat je een goede, milieubewuste europeaan bent. Die geen klap meer ziet.

elfenstein | 23-03-18 | 09:48

Dan doen de Antwerpenaren het slimmer, daar krijgt standaard ieder buitenlands kenteken een boete, tenzij je je ergens op een achterafsite geregistreerd hebt.....

Ulle Ruttelflut | 23-03-18 | 09:44

Als het niet automatisch kan, dan maar met het handje controleren. Trucks staande houden, controleren en beboeten en dat een paar weken volhouden op de knooppunten waar vuile trucks (alsof er ook schone zijn) passeren. Wedden dat het effect heeft?

NeedIsaymore? | 23-03-18 | 09:42 | 2

Nee. Dan houd je namelijk slechts buitenlandse trucks aan, met dito chauffeurs. En dat is, zo heeft de Nederlandse rechter bepaald, discriminatie.

El Rico Grande | 23-03-18 | 09:56

Nee hoor, geen probleem. Je houdt de buitenlandse trucks staande omdat er geen automatische controle mogelijk is. Na controle, met het handje of automatisch, is de sanctie namelijk gelijk en dan discrimineer je niet.

NeedIsaymore? | 23-03-18 | 10:14

Oostblokkers die hier wonen en werken betalen ook al geen wegenbelasting. Velen rijden ook nog eens met drank op en vervuilen de snelwegen gigantisch met het achterlaten van hun rotzooi. Makkelijk te zien aan al die Poolse bierblikjes en andere Poolse reut. Leest u er wel eens iets over? Ik niet. Ja, hier....

Wachtmaar! | 23-03-18 | 09:42 | 2

Ik kan in mijn buurt niet eens meer met mijn honden achter de flat (op het gras) lopen vanwege alle rotzooi die daar ligt, wordt gewoon vanaf het balcon naar beneden gegooid: een niet te tellen aantal bierblikjes, glas, onlangs lag er een bord spaghetti op zn kop, plastic, dozen, kippebotten, verrotte groenten, brood, volle vuilniszakken, volgescheten luiers en af en toe een bankstel. O ja in die flat wonen hoofdzakelijk tadaaa: Polen en Turken.

Lupuslupus | 23-03-18 | 10:06

In Engeland is het al niet anders. Ligt ook de berm van de weg helemaal vol met Poolse troep. Boot naar Engeland zit dan ook stampvol met Oostblokkers. Als er nog 10 Nlse truckers a/b zijn mag je je handen dichtknijpen.

Wachtmaar! | 23-03-18 | 10:22

Tanks met trekhaak.problem solved.

newray | 23-03-18 | 09:41 | 1

Tanks? Goed idee!
Oh nee, wij hebben geen tanks meer.

F. Jacobse | 23-03-18 | 10:22

Niet nederlandse trucks en auto's verplichten een keuring te ondergaan en dan een sticker, transponder oid geven indien OK.
Alleen toegang met Transponder/Sticker anders niet (ook al is je truck de schoonste van de wereld).
Vrij "gestolen" van Zwitserland / Duitsland....

InAnumPerRegimine | 23-03-18 | 09:41 | 3

Goed plan, met alle stickers van alle europese landen en steden afzonderlijk (so much for europa als geheel) op je voorruit zie je helegaar niet meer waar je rijdt man. Stickertje voor de tolwegen in frankrijk, stickertje voor die in D. stickertje voor parkeren in een paar steden waar je wel eens komt, milieuplakker voor een paar duitse steden, eigen parkeersticker voor je eigen wijk, etc.... etc....
Krijg je er ook een fles glassex bij voor als je die auto wil verkopen? Een fohn om al die shit er heel af te krijgen?
Het lijkt wel alsof die zelfrijdende auto's binnenkort onvermijdelijk worden, je ziet zelf toch geen flikker meer door je voorruit...

elfenstein | 23-03-18 | 09:46

elfenstein | 23-03-18 | 09:46
Ik moest lachen! Thanks.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 09:48

elfenstein | 23-03-18 | 09:46
Niet alleen stickertjes op de voorruit maar ook in de industrie waar een veiligheidshelm verplicht is zie je werklieden waarvan de helm volgeplakt is met zogenaamde veiligheidsstickers. Die hele stickerzooi is erop gericht de grootste lamlullen aan het werk te houden.

Bennie Boos | 23-03-18 | 09:55

Deze truckers zouden het werk moeten neerleggen, een blokkade opwerpen en net zo lang blijven staan totdat de ME (hahaha) alles heeft weggesleept, zijn we een paar weken verder, maar wel is dan alles opgelost!

lanexx | 23-03-18 | 09:37 | 1

Strak plan.

Lupuslupus | 23-03-18 | 10:07

gewoon een trapauto invoeren ben je overal van af

witchmaster | 23-03-18 | 09:36 | 2

Paard en wagen... werkte in de middeleeuwen ook prima..

MooseNL | 23-03-18 | 09:56

De hele binnenstad onder de stront. Ook even lekker middeleeuwse houtkachels stoken want geen fossiel. En dan maar zeuren over de beruchte English fog in London. Doen we het nu toch niet zo gek: schoner met veul meer mensen.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 10:02

Milieuzones zijn een vorm van klassejustitie. Gemotoriseerd vervoer alleen voor de welgestelden, de rest mag weer verworden tot voetvolk (letterlijk)
Innovatie wordt ook niet op prijs gesteld, daar waar je in duitsland en zelfs frankrijk zelf iets in elkaar kan flansen op accu's of een oud beestje voorzien van een e-motor en daarmee alle medewerking krijgt om legaal mee te rijden kan je het in NL vergeten. M'n klassieke bakbrommer uit 1965, sowieso al de meest duurzame oplossing want hoeft gen nieuwe voor gemaakt te worden, kan ik op geen enkele wijze legaal maken met een elektromotor ombouw. de controle vindt plaats op kenteken en dat is niet aan te passen of om te keuren. Enkel als je een officiele pauper bent in amsterdam, stadspas met groene stip, krijg je een bijdrage om een of andere gesponsorde e-bike te gaan kopen, kost je nog steeds een dikke rug. De rest kan lopen of fietsen.
Dit alles heeft tot g4volg dat de gewone, hardwerkende burgermans vanzelf een dikke tyfushekel krijgt aan groene initiatieven, het kost alleen maar geld en lost niks op. Dit gaan we dan ook de komennde paar jaar in Amsterdam zien, groenlinks zal waarschijnlijk zoooooveel bullshit wetten bedenken dat iedereen wel last ervan gaat hebben. Mooizo, zo lang houd ik het nog wel uit met m'n ouwe, tikkie rokerige Ford Mondeo 2,5 v6 (die wél legaal is want benzine) rijdt ook veel lekkerder dan een bakbrom, dat dan weer wel. Of die Mondeo nou zo goed is voor de lucht hier? mwoah..... maar befehl ist befehl he?

elfenstein | 23-03-18 | 09:36 | 3

Kwam laatst inderdaad bij kassa voorbij. Man had een busje waarmee hij kampeert en had die laten ombouwen tot een super zuinig ding. "Nee meneer, u moet echt een nieuwer busje kopen om de milieuzone in te mogen". Uiteraard was er in Frankrijk en Duitsland totaal geen probleem. Nederland is met dit soort dingen zo debiel.

VeelTeSteil | 23-03-18 | 09:47

Ik ben nog wel aan het broeden op een plan om m'n ouwe bakbrom eerst aan een maatje uit duitsland te verkopen, daar de nummers eruit te slijpen en dan weer terug in te voeren in nederland als "rollend frame" en er een nieuw kenteken op aan te vragen. Vanaf het moment dat het frame een kenteken heeft van 2018 kan ik er dan gerust weer m'n ouwe zundapp tweetaktje onderschroeven, volkomen legaal.
Geitenpaadjes, jawohl das schaffen wir!

elfenstein | 23-03-18 | 09:52

VeelTeSteil | 23-03-18 | 09:47 |
Jup. Het is doodsimpel om een moderne 4 takt of een elektromotor onder een bakbrommer te bouwen. Veel lokale bakbrommeraars hadden dat de afgelopen jaren al gedaan maar ook zij mogen niet meer rijden. Je moet minimaal euro-4 norm motor hebben, die zijn niet eens leverbaar als aftermarket blok maargoed.
Ik zou zonder veel problemen m'n zundapp blokje op bio-ethanol kunnen ombouwen, zelfde spul als gebruikt wordt in parken en stadsomgevingen voor bladblazers en generatoren van de gemeente etc...
Maar dat kan dus allemaal niet, iets simpels als een rdw keuring waarbij ze naar de werkelijke uitstoot kijken en daarop een klassificatie afgeven op je kenteken is te moeilijk in deze 100% digitale, database aanleggende en digitaal controlegeile gekte in NEEderland. Dan kan het ineens niet, als het om je organen gaat natuurlijk wel. Dan wel.

elfenstein | 23-03-18 | 09:57

Mooi man, de EU. Werkt best goed, stofzuigers die teveel stroom verbruiken worden "kaltgestellt". Allemaal symboolpolitiek dus, want hierbij is er geen gelijk speelveld. Nu dit voorbeeld voor de transportbranche, hetzelfde geldt voor de landbouw en zo kunnen er nog veel meer voorbeelden worden aangehaald. Zo zijn er nog veel voorbeelden te vinden waarbij de EU liever even de andere kant op kijkt, bijvoorbeeld de nieuwprijzen van auto's. Hoe kan het dat auto's in Duitsland en België veel goedkoper zijn? Mooi hoe de EU werkt, vooral veel symboolpolitiek.

pibasso | 23-03-18 | 09:35

Hoe doen die Duitsers dat eigenlijk?
Oh nee wacht 1op1 iets overnemen wat werkt doen wij niet.

Johan_Voorhaar | 23-03-18 | 09:35 | 4

En dat is in D. 100% legaal. Tot zo ver de eenheid in europa, in NL is zo'n ding keihard verboden en valt onder de wapenwet, tot 2 jaar cel....
Dit is nog steeds een van meest treffende voorbeelden van een onverenigbaar europa, als het met zoiets simpels al niet lukt dan vergeet de werkelijk belangrijke zaken sowieso maar.

elfenstein | 23-03-18 | 10:07

@Elfenstein, zolang je dat alarmpistool onder je kussen of matras hebt liggen voor noodgevallen, kraait er geen haan naar.
"Wer die tatsächliche Gewalt über Gas- und Signalwaffen außerhalb der eigenen Wohnung, Geschäfträume oder des eigenen befriedeten Besitztums ausüben will (führen), bedarf einer behördlichen Erlaubnis (kleiner Waffenschein)."
Dus in de woning mag je het in Dld gewoon hebben.
Zolang je niet aan de grote klok hangt dat je zo'n wapen hebt, komt echt niemand onder je matras kijken. Het valt op dat wanneer er b.v. een wietplantage wordt ontdekt, er bijna altijd in het bericht staat 'na een tip'. Zo'n 'tip' is dus gewoon een NSB-streek. Maar dat krijg je natuurlijk wanneer de politie het publiek om 'hulp' vraagt. Nou van mij kunnen ze de boom in, ze doen zelf hun werk maar. Daar worden ze voor betaald.

Lupuslupus | 23-03-18 | 10:18

Lupuslupus | 23-03-18 | 10:18 |
Punt is:
Iets dat in D. volledig legaal te koop is, valt in NL. onder de wapenwet en is extreem strafbaar. Dat er verder geen haan naar kraait zal best, als ik een kilo coke in m'n nachtkastje heb liggen en ik houd m'n bek verder is ook alles prima maar daar ging het niet om.
(ik heb trouwens geen kilo coke in m'n nachtkastje. Ik heb geen nachtkastje)

elfenstein | 23-03-18 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Het eerlijke verhaal. De oplossing is meer Europa. Coudenhove-Kalergi is een groot denker.

HoogToontje | 23-03-18 | 09:35

Ze kunnen beter een milieuzone voor zeeeschepen instellen. Wat 1 zo’n schip aan vervuiling uit stoot staat gelijk aan het hele wagenpark van heel Nederland.

Osdorpertje | 23-03-18 | 09:28 | 3

In Rotterdam valt dat nog mee (milieuregels). Maar wat ik af en toe op de Atlantic zie varen vermoed ik dat ze koeiestront stoken en lekker in de schaduw van hun rookpluim gaan varen - lekker koel.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 10:06

Winter_is_coming | 23-03-18 | 10:06 |
Kijk de docu "Beerput Nederland" voor een antwoord op de vraag wat die grote containerschepen verstoken in hun motor.
Ik zou een beetje uit de buurt van die rookpluim blijven, zeg maar....

elfenstein | 23-03-18 | 10:16

Er zit een enorme winst in het mengen van stookolie met chemisch afval. Je verkoopt meer kuubs en je bent af van de troep die heel duur is om te verwerken. Uistoot op de open zee... kraait geen haan naar. Als je echt rijk wilt worden moet je in de afvalverwerking.

drs kwenie | 23-03-18 | 12:20

Een flitspaal checkt ook niet of een fiets licht heeft, of er correct voorrang wordt verleent en of een vrachtwagen stiekem afgekeurde smeerolie heeft getankt. Wanneer gaan politici en politie eens leren dat een paal geen vervanging is voor een agent?

Feynman | 23-03-18 | 09:25 | 1

Maar een camera ipv een politiepost bij Joodse doelen in Islamsterdam dan? Ook geen goed idee?
Vroegâh had elke buurt een bromsnor die elke belhamel persoonlijk kende. In mijn omgeving moeten in het weekend 's nachts drie pliesieauto's een gebied van 20x20 km in de gaten houden. De eerste gevallen van valse meldingen in een hoek om in de andere hoek in te breken zijn al geconstateerd.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 10:10

www.rivm.nl/media/milieu-en-leefomgev...

Hier ziet men grafiekjes. De vervuiling in het jaar 2000 is op 100 gesteld. Men ziet dat sommige uitstoten in de jaren 70 op tien keer zo hoog niveau waren dan nu. Dat betekent dat we tien keer gezondere lucht hebben dan toen. Dan is de vraag: hoe ver moet je gaan om van die 10 keer 11 keer zo gezond te maken. Het is een beetje als een vaccuum creeren: de eerste lucht krijg je snel uit een ruimte gepompt maar hoe minder er in zit, hoe moeilijker het wordt de rest er ook nog uit te pompen. 100% schoon krijg je het nooit. Als we hier 1 miljoen euro investeren in minder uitstoot, kunnen we dat beter naar Oost Europa sturen, waar ze nog met datzelfde geld een halvering van c02 uitstoot kunnen bewerkstellingen ipv die ene extra procent er nog uit te persen.

We zijn een beetje het best bewaterde plantje aan het begieten, zeg maar.

Hufterst | 23-03-18 | 09:25 | 2

Hallo, wakker worden! Het gaat hier over luchtvervuiling, niet over CO2.

gatij | 23-03-18 | 09:37

Het gaat over uitstoot. Over milieu. Over schone lucht, aardeopwarming, regenbogen. Maar vooral over het zinnig inzetten van geld, tijd en moeite.

Hufterst | 23-03-18 | 10:01

Sowieso moet die hele transportsector eens overwogen worden. Die levert namelijk bizar veel vervuiling op en drukte op de wegen, terwijl de opbrengsten maar heel minimaal zijn. Een enkeling verdient er aan, miljoenen hebben er last van.
Waarom zouden wij zoveel Oost-Europese truckers op de Nederlandse snelwegen willen? Die tanken hier niet, dragen hier geen belastingen af, maar vervuilen de lucht wel met fijnstof, veroorzaken verkeersdrukte en belasten het wegdek.
Voor iedere Euro die er nog in Rotterdam verdient wordt, zijn we al vijf euro kwijt aan vervuiling, files en wegonderhoud.
Het is niet voor niks dat Duitsland en België deze trucks al weren.
Laat ze maar lekker lossen in Gdansk, en van daaruit verspreiden.

du Roi Soleil | 23-03-18 | 09:25 | 2

#mompelt iets met export en dat de Nederlandse economie hierop drijft... grmppgfff

dorstig! | 23-03-18 | 09:36

Omdat de Rotterdamse haven beter bereikbaar is dan het haventje van Gdansk daar kan een containerschip tegelijk gelost worden plus een olietanker en een kolenboot.

voldemort | 23-03-18 | 13:20

Misschien ben ik maar een simpele reaguurder, maar is een miluezone niet in strijd met vrij verkeer van goederen en personen?
Daarnaast betaald automobilist X wegenbelasting waarmee hij, mits APK gekeurd, gebruik mag maken van het Nederlandse wegennet. Hoe een milieuzone dan gehandhaafd kan blijven is mij een raadsel.

Super Grover | 23-03-18 | 09:24 | 2

Milieuzones zijn net als islam: regels creëren om een gevoel van onderwerping aan het systeem te bewerkstelligen. Het is een vorm van fascisme.

Hufterst | 23-03-18 | 09:27

Dat vond de rechter ook, dus hebben ze de wet aangepast m.b.t. milieuzones.

MarcS | 23-03-18 | 09:30

Jein.
Kijk, dat we rond rijden met diesels die een hoop rotzooi uitpuffen, dat is gewoon een feit en de enige manier om de transportsector te dwingen om daar iets aan te doen, is ze gewoon weren uit de binnenstad als ze niet voldoen aan de norm. Want uit zichzelf gaan ze er echt niks aan doen, terwijl ze wel verdienen aan het transport. Zeker nu het booming is in de sector, kan er geinvesteerd worden.
However... de buitenlandse vrachtwagens moeten gewoon een vette boete krijgen. Eentje die niet zuinig is. En dan vervolgens nakijken of de chauffeur evenveel verdiende als een NL collega, of er überhaupt mocht rijden. Of hij niet woonde in zijn vrachtwagen. Kortom: even het hele doopceel lichten. Tot ze vanzelf opzouten en Nederland weer wordt bereden door NL chauffeurs. Ook niet de beste van de wereld maar altijd veiliger dan al die oostblokkers.
Moet jij eens in Keulen parkeren met je net-te-oude diesel zonder sticker (alsof die sticher 'm schoon maakt... belachelijk) en je hebt zo een prent. Het kan dus allemaal wel, alleen doen we het niet.
Dus overheid: aan de slag, leegknijpen die hap. Je kunt van Trump een hoop zeggen maar hij trekt de binnenlandse handel tenminste voor!

Bakkeleures | 23-03-18 | 09:23

Dat krijg je als een paar bakfietsmoeders milieu regels mogen bedenken. Klinkt allemaal heel leuk, werkt alleen niet en kost een hoop geld.

Osdorpertje | 23-03-18 | 09:22

Kunnen milieuzones krijgen voor gordeldieren op motoren die van uit de steden voor jan lul door het platteland rijden.

NatNiks | 23-03-18 | 09:21 | 1

Niet zo egoïstisch, u bent ook van harte welkom in onze binnenstad tijdens Koningsdag of als Ajax speelt.

Waar ik wel een voorstander voor ben is strengere controle op niet werkende dempers. Het slaat nergens op dat het gros van de motoren veel meer herrie maken dan is toegestaan. Dit zou vermoed ik ook een deel van uw irritatie wegnemen, toch?

JWZ_JMK | 23-03-18 | 09:56

Dus dan maar een aantal trucks omkatten.

Mesmer | 23-03-18 | 09:20

Niet alleen oost-Europese truckers worden bevoordeeld. Ik reed anderhalf jaar geleden met mijn bedrijfswagendiesel bouwjaar 1999 in een fuik in Utrecht. Zeer onduidelijk aangegeven dat ik daar niet mocht rijden.
Paar weken later bon op de mat: betalen. Uiteraard protest aangetekend: waarom alleen auto's met Nederlands kenteken bekeurd en niet de buitenlanders? Die kan men namelijk nog niet opsporen met de kentekengegevens blijkbaar. Dit noem ik discriminatie, want iedereen in Nederland is voor de wet gelijk. Artikel 1 van de Grondwet.

Kreeg uiteraard geen reactie van de Officier van Justitie. Gewoon betalen. Zie hier de rechtsongelijkheid in Nederland.

aamert | 23-03-18 | 09:20 | 2

Niet laten voorkomen? Ik zou een kopie van de aangifte erbij doen, de aangifte wegens discriminatie en een melding bij het Europees Hof van de Rechten van de Mens (of hoe dat ook heet, het is vrijdag). Kijken of ze dan nog durven.

Bakkeleures | 23-03-18 | 09:24

Ik moest lachen, maar dat was om een video op YT.

Petrus Poortwachter | 23-03-18 | 09:19 | 1

Ik moest lachen om dit topic. En dat heb ik toch niet vaak bij Mosterd.

keestelpro | 23-03-18 | 10:10
-weggejorist-
Reagurend_Nijlpaard | 23-03-18 | 09:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken