Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Seven: Penthouse Pechtold, Huisvriend Marcoux fopte de Canadese fiscus voor nog veel meer

Kadootje!

Weet u nog? Alexander Pechtold fopte de fiscus door de overdrachtswaarde van het penthouse dat hij kreeg van de Canadese topdiplomaat Marcoux te drukken door een vruchtgebruik te vestigen wat feitelijk niet bestaat. Daarbij verzweeg Pechtold deze royale gift in het schenkingenregister, een schending van de integriteitsregels  van de Tweede Kamer.

Dat Pechtold nota bene dit geschenk ontving ten tijde dat het CETA-verdrag werd uitonderhandeld, waar een (te) toegeeflijke houding richting Canada over de exacte verdragsvoorwaarden kan leiden tot grote economische schade voor Nederlandse bedrijven.

Tevens was dit de periode waarin D66 haar steun voor referenda over internationale verdragen liet varen en haar eigen wetsvoorstel voor bindende referenda liet vallen waarna niet D66 maar de SP de verdediging van deze wet voor de Eerste Kamer op zich moest nemen.

Over het foppen van de Nederlandse fiscus door Pechtold is hier al uitgebreid geschreven, maar dat blijkt slechts het topje van de ijsberg te zijn. Waar het foppen van de Nederlandse fiscus een voordeel voor Pechtold van minimaal 1120 euro geeft, oplopend tot enkele duizenden euro's als we de te lage taxatie en besparing in box3 meenemen, blijkt het voordeel voor Marcoux een veelvoud. Dat verklaart waarom door Pechtold, Marcoux en de taxateur zoveel trucs zijn uitgehaald om de overdrachtswaarde van dat penthouse te drukken.

Getaxeerd door een taxateur op 135k - wat al verdacht laag is, het penthouse heeft, in tegenstelling tot de veel duurder verkochte buren, zelfs een ondergrondse garage - maar door het fake vruchtgebruik daalde de overdrachtswaarde naar 77k. En nu komt het:

In Canada geldt geen schenkingsbelasting, maar er gelden wel andere belastingen die wij in Nederland niet kennen. Zo is er de Capital Gains Tax die inhoudt dat je, in tegenstelling tot in Nederland, belasting moet betalen over de winst die je boekt bij verkoop van onroerend goed, zoals tweede woningen. Weggeven/schenken geldt ook als een verkoop, waarbij er voor de kapitaalwinst (capital gains) uitgegaan wordt van de fair market value

De waarde is dus op papier gedrukt naar 77k, mede vanwege de opvallend lage taxatie, maar vooral door het fopvruchtgebruik van Marcoux. Fop, omdat Marcoux gewoon in Canada woont, en het appartement in Schevening exclusief tot beschikking stond en staat van de nieuwe eigenaar Alexander 'Penthouse' Pechtold.

Koopje

Marcoux heeft het appartement in 1992 waarschijnlijk goedkoop gekocht en nu op papier geschonken aan Pechtold waarbij een waarde is aangehouden van 77k. Het verschil tussen de aankoopprijs en die 77k is de waardevermeerdering op papier waarover Marcoux belasting moet afdragen. Als we een nog steeds schappelijke waarde van 227k zouden aanhouden ipv de fopwaarde is er dus over een waardestijging van 227k-77k=150k geen belasting / capital gains afgedragen.

In het systeem van Canada moet je de helft van die winst optellen bij je inkomen dat daarna wordt belast via belastingschijven. Dat gebeurt op federaal niveau met een toptarief van 33% en op provinciaal niveau nogmaals waarbij afhankelijk van de provincie tarieven gelden tot 21%.  

Kortom, voor diplomaten met een bijbehorend hoog inkomen past ook een hoge belastingschijf die kan oplopen tot boven de 50%. Marcoux heeft dus met dank aan de medewerking van Pechtold aan deze truc over circa 150k/2 = 75.000 euro inkomen geen belasting afgedragen en daarmee waarschijnlijk circa 30k aan belasting bespaard.  

Dat D66-ers houden van internationale constructies om zo belastingen te ontwijken zou best kunnen, maar of internationale belastingontduiking met behulp van Pechtold en Marcoux met hun valse vruchtgebruik en verdacht lage taxaties daar ook onder vallen?

DE OMKOOPNEUKHUT

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
De-Glijdende-Rechter | 14-03-18 | 21:08

Even een voorspelling hoe dit gaat aflopen; het zaakje wordt nog een jaartje of 7 a 8 gerekt. Daarna vertrekt Pechtold naar een mooi EU baantje waar hij tot zijn pensioen kan zitten. Eventuele recht zaken worden onder de pet gehouden door EU en er wordt geschikt met 'onbekend' bedrag. Dat onbekende bedrag zal alleen over de laatste jaren worden berekend vanwege verjaring en zeer laag uitvallen omdat Pechtold het appartement inmiddels voor een appel en ei aan zijn kinderen heeft verkocht.

Mr Ker | 14-03-18 | 12:21

Alex Penthouse kan het appartement wel verkopen aan zijn kinderen, echter dan is hij nog niet van die SpookVruchtgebruiker af. Vanwege die SpookVruchtgebruiker kan Alex Penthouse noch de koper zijn kinderen zelf gebruik maken van het Penthouse.

Beroep = Boerenlul | 14-03-18 | 12:45

@Beroep = Boerenlul Marcoux kan helemaal geen aanspraak maken op het vruchtgebruik omdat hij eenvoudig weg niet in NL woont. Wat Pechtold wel kan doen is zelf het vruchtgebruik op het appartement te vestigen wanneer hij het verkoopt aan zijn kinderen. Door dat vruchtgebruik wordt de waarde flink gedrukt en nu terecht omdat hij er vanwege wel in NL wonen gebruik van zou kunnen maken. Die gedrukte waarde kan vervolgens worden gebruikt door de belastingdienst om de misgelopen belasting centen te berekenen.
Maar staat dan natuurlijk niets in de weg om het appartement te verhuren met de clausule dat de huur eindigt als Pechtold er zelf wil wonen (==nooit).

Mr Ker | 14-03-18 | 19:02

Wat moest Pechtold -al dan niet gratis ingevlogen- in Oekraiene rondom de totstandskoming van CUFTA

HdJ | 14-03-18 | 12:17

Beste mede reaguurders.....
Ik heb mij niet in alle details van deze zaak verdiept, maar zelfs een amoebe kan snappen dat deze deal aan alle kanten stinkt. Ik vrees dat de heer Pechtold wederom de dans gaat ontspringen. Niemand durft (of is instaat) deze corruptie daadwerkelijk aan te pakken. Hopelijk (maar daarover ben ik pessimistisch) gaan de kiezers dit alles meewegen bij de afgifte van hun stem binnenkort.

Dutch_Viscount | 14-03-18 | 12:08

Het is helemaal niet de bedoeling om corruptie aan te pakken... enkel en alleen als er niet onderuit te komen is (ZIJLSTRA'S nepnieuws) gaan ze met de bijl hakken. Dit is al sinds jaar en dag het spelletje... de bevolking kaalroven..

Ton8695 | 14-03-18 | 13:21

Het corrupte wangedrag van Pechtold is nu toch zo overduidelijk zichtbaar, een betere stemwijzer kun je niet krijgen. Wie nu nog D66 stemt kan niet zeggen dat hij het niet geweten heeft.

miss error | 14-03-18 | 11:51

Haha... alle schapen wisten ook dat Rutte een herder van niks is.... en toch lopen ze braaf weer achter hem aan. Ik vind het spijtig om te moeten zeggen... maar er veranderd niks... Helemaal niks. Sterker nog.. het wordt alleen maar erger.

Ton8695 | 14-03-18 | 13:23

Als het om Pechtold gaat weet de media zich wel in te houden.

Maar als Nanninga, Baudet, Greet wat roept oweee dan is het weken hommeles bij de redacties van de linkse subsidieslurpers en ander journaille

FirmaLenB | 14-03-18 | 11:37

Goed zo , blijven wroeten en wrijven in de smerige zaak van deze landverrader.
't Verleden van Pechtold voor dat hij in de poltiek ging ook onder de loep nemen,

Zwizalletju | 14-03-18 | 11:29

ja want als dit in je zit doe je dat al langer en lukt het steeds beter. Ik zeg vooral doorgaan.

foxhunter | 14-03-18 | 20:54

Al dat belastingontwijken...

Gewoon iedereen die ontwijkt alle toegang tot publieke voorzieningen ontzeggen. Ga je eigen water, gas en stroom maar maken, bouw je eigen ziekehuis maar, leg je eigen wegen maar aan... wie niet meebetaald aan de maatschappij mag hem ook niet gebruiken.

Ton8695 | 14-03-18 | 11:18

Pechtold is een kruimeldief. Maar ook die verdient straf.

van Oeffelen | 14-03-18 | 11:07

1,2% box 3 belasting over 1,5 ton te weinig opgeven geeft een verschil van 1800 euro per jaar in het voordeel van Pechtold, dus 18.000 euro elke 10 jaar in the pocket. Als Pechtold er een huurder instopt, dan kan hij de inkomsten bijna belastingvrij in z'n zak stoppen. Het is in feite een hele leuke constructie om iemand van belastingvrij inkomen te voorzien.

Watching the Wheels | 14-03-18 | 11:21

@Watching the Wheels
Dat is dus niet waar het fout gaat, echter hierom wel.
De schenker (Marcoux) wordt Vruchtgebruiker tot aan zijn overlijden. Alex Penthouse kan de woning dus niet zelf gebruiken (vandaar de lagere waarde in het economisch verkeer).
Het Vruchtgebruik kan alleen plaatsvinden als de Schenker (Marcoux) in NL is en daadwerkelijk zelf gebruik maakt van de woning. De term Vruchtgebruik suggereert dat Marcoux de woning nog zelf gebruikt om te wonen.
Voor de fiscus geldt dat wonen in NL men minimaal 180 dagen per kalenderjaar in Nederland moet zijn. Voor de Gemeente geldt dat iemand om ergens ingeschreven te staan men minimaal van de 12 maanden per jaar er minstens 4 maanden in NL moet zijn op het opgegeven adres.
Ergo er is van Vruchtgebruik zoals vermeld in de akte zeer waarschijnlijk helemaal geen sprake. Alex Penthouse kan de woning niet gebruiken tot aan de dood van de schenker (Marcoux) want pas dan wordt het vruchtgebruik opgeheven.

Beroep = Boerenlul | 14-03-18 | 11:57

@Beroep=Boerenlul Vruchtgebruik betekent simpelweg dat iemand het recht van gebruik heeft. Of iemand daar daadwerkelijk gebruik van maakt doet niet ter zake. Het maakt dus niet uit of Marcoux daadwerkelijk in Nederland verblijft.

Overigens geldt voor wonen in NL helemaal niet dat je minimaal 180 dagen in NL moet wonen. Art. 4 lid 1 AWR bepaalt: 'Waar iemand woont en waar een lichaam gevestigd is, wordt naar de omstandigheden bepaalt'. Daarbij moet worden gekeken naar alle relevante omstandigheden van het geval (zoals de gezinssituatie, en de plaats waar je sociale/maatschappelijke leven zich afspeelt) om vast te stellen of er een duurzame band van persoonlijke aard is tussen de persoon en Nederland. In casu is dit dus helemaal niet relevant, want de woonplaats van Marcoux heeft niets met het bestaan van het vruchtgebruik te maken.

Er bestaat wel een 183-dagenregeling (ook deze regeling is in casu niet relevant). De 183-dagenregeling is opgenomen in belastingverdragen om vast te stellen welke staat het heffingsrecht heeft over het loon van een werknemer die woont in Staat A en werkt in Staat B.

Veni-Vidi-Perdidi | 14-03-18 | 15:54

Ik zal maar alvast een nieuwe taxateur aanstellen , de vorige was een corrupt vriendje , ik heb zelf even snel een taxatie uitgevoerd en de waarde ligt rond de 400,000 euro , nagel die penthouse maar alvast aan de kist .

Jetstream | 14-03-18 | 11:04

Pinokkio zal wel weer voor 100% het met Penthouse eens zijn, en dan weet je het wel.
We wachten rustig af....

watmagjenogwel | 14-03-18 | 11:03

Wat blijft het intens stil bij de oude media, want bang en eigenbelang. Misschien moeten ze de woorden krant maar vervangen door persorgaan.

zimmerschwanz | 14-03-18 | 10:56

De waardigheid van het ambt.

bisbisbis | 14-03-18 | 10:38

Alexander Kechtold heeft dat flatje + garage gekregen omdat hij destijds vele wilde avonturen a la Demmink met die Marcoux heeft meegemaakt als getuige en chauffeur.
Marcoux is homo.
Pechtold was destijds als student zijn privé-chauffeur.
Zie het als zwijggeld voor old times sake.

King of the Oneliner | 14-03-18 | 10:30

Zou zomaar kunnen.

gato | 14-03-18 | 10:41

Een eng en ontrouw sujet de politiek onwaardig en een schandvlek voor D66 en de 2 de kamer.

Goedverdoemme | 14-03-18 | 10:22

Ayatollah Alexander al Akbar krijgt vroeg of laat zijn trekken thuis.
Of dat thuis Wageningen of Scheveningen is dat valt te bezien, maar hij krijgt ze.

Memek | 14-03-18 | 10:21

Klopt niets van dit verhaal. Op basis van artikel 13 van het belastingverdrag met Canada mag alleen Nederland heffen over vermogenswinsten (capital gains) van onroerend goed gelegen in Nederland. Verder goed geprobeerd.

nomeansno | 14-03-18 | 10:21

Canadezen, diplomaat of niet, worden belast over hun wereldinkomen. Nederland heeft volgens Art.13 het recht van eerste heffing. Als de belasting in Nederland lager uitvalt, moet het verschil alsnog worden afgetikt in Canada.

bisbisbis | 14-03-18 | 10:53

Als Marcoux iets schenkt dan betekent dat toch sowieso dat niet de waarde economisch verkeer (WEV) wordt gehanteerd bij overdracht. Dat verklaart toch ook het lage bedrag? Ik vind Pechtold een vreselijke lul maar hier worden fiscale beren gezocht die er niet zijn volgens mij.

Zijl5824 | 14-03-18 | 10:17

Volgens mij wel, schenking mag toch niet in Nederland.verkocht, mag wel, maar dan krijg je dus dat huis te laag getaxeerd is. Garage niet opgegeven, Tweede Kamer niet geinformeerd, over schenking of koping. Belasting betaald, niet bekend. Notaris betaald, geen idee, Wie die diplomaat is, niet echt bekend. Zo kan ik wel doorgaan, maar is prive, aan mijn hoela.
Dan ga ik ook een huis aan mijn kinderen schenken, want woon in buitenland., Welk land, prive, notaris, prive, schenking , weet fiscus niet.
Kom er toch gewoon voor uit Penthouse, moeten de burgers ook.

gato | 14-03-18 | 10:33

@gato, "Schenking mag toch niet in Nederland". Ik weet niet waar u op doelt maar bij mijn weten mag je gewoon schenken in Nederland hoor. Je moet alleen wel afrekenen als de schenker in Nederland woont. En even verhuizen naar het buitenland en dan schenken werkt, daar staat een termijn van 10 jaar op als u Nederlander bent.

Zijl5824 | 14-03-18 | 22:39

werkt niet...

Zijl5824 | 14-03-18 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
MaryWalker6584 | 14-03-18 | 10:15

Ik ben geen fiscalist, maar zou Pechtold niet vervolgd kunnen worden als medeplichtige bij het oplichten van de Canadese fiscus?

Irnerius | 14-03-18 | 10:14

Voor aanstaande zaterdag zit dit zelfverrijkende leugenachtig crapuul op wachtgeld.
Hij blijft dan teveel kosten, maar kan tenminste niet meer zoveel schade aanrichten.
Hopelijk neemtie de bedrijfsheks Kafka O. in z’n landverraderlijk kielzog mee.......

pennestront | 14-03-18 | 10:13

Er is geen enkele D66 stemmer (of Nederlander) die NIET een beetje knoeit met de taxatie van woningen. Bij het verkrijgen van een hypotheek worden panden vaak duurder getaxeerd dan ze werkelijk waard zijn - dat helpt met het krijgen van een hoger hypotheekbedrag. Bij zo'n schenkingsoverdracht wordt hetzelfde spel gespeeld, maar dan richting een lagere prijs, zodat je niet al te veel belasting hoeft te betalen.
Mag allemaal, in ieder geval onder de Nederlandse wet (ik vermoed dat het in Canada niet anders is. Heel subjectief, de prijs van onroerend goed).
Wel gebeuren hier twee rare zaken: (1) AP blijkt toch niet zo'n nette man te zijn als hij de kiezer graag laat geloven, hij blijkt toch een beetje een sjacheraar te zijn en (2) de fiscus kan alsnog ingrijpen als blijkt dat de getaxeerde waarde wel heel erg afwijkt van de werkelijke waarde. Als er idd nog een garage bijzit, dan lijkt de schatting zo'n 80k, is 40% onder de gangbare marktwaarde te zijn. Als dat inderdaad zo is dan mogen bij de belastingambtenaren de seinen wel op rood.
Ergens is er een grens tussen ' goed koopmanschap' (wel goed maar niet gek) en 'fraude' (als je het pand voor 1 euro van de hand doet).

DebraCadabra | 14-03-18 | 10:08

Even iets heel anders: het is natuurlijk van de zotte dat je voor zo'n klein iepe-iepe huisje zo'n bedrag neer moet leggen.

J. Jarig | 14-03-18 | 10:05

Locatie, locatie!!

Berbaar | 14-03-18 | 10:10

Ow FRAUDE, wat erg! Belasting fraude!!!

vanrechteren | 14-03-18 | 10:05

De Penhousekoning staat altijd vooraan om anderen de maat te nemen, maar nu hij zelf aan de beurt is, moet de pers niet zeuren. Exit. En neem de kabinetskenau mee.

Zeddegeizot | 14-03-18 | 10:05

Als de schenker dat pand gewoon had verkocht en de belasting in Canada had afgetikt was ie waarschijnlijk net zo duur of nog iets goedkoper uitgeweest. Waarom al die strafbare poespas terwijl het binnen '66 de moord stikt van de juristen.

Breinbrouwsels | 14-03-18 | 10:03

Goede vraag, onderzoek het en deel het met ons.

roosvrij | 14-03-18 | 10:16

Dit stinkt allang niet meer. Dit meurt als een vet varken, zn trog vreten opboerend al rollend in een beerput. Denk het ballerige dasje om zijn nek er zelf maar bij. Wat er op politiek vlak met Pechtold gaat gebeuren interesseert me steeds minder. Die moet een keer weg en dat duurt niet lang meer, zoveel is wel duidelijk. Waar ik nu hartstochtelijk op hoop, is dat hij die Ollongrendroid mee naar beneden trekt. Die vreemde, bijna machinaal overkomende vrouw. Gespeend van emotie, maar druipend van de arrogante neerbuigendheid jegens kamerleden en burgers. Ik zie frau Ollongren ervoor aan om nu al, voorbarig, zoals ze al minimaal twee keer eerder heeft gedaan, een "mening" te gaan geven over Pechtold en zijn Phouse. En zich daarmee opnieuw poplitiek in de nesten gaat werken. Als het schandaal maar groot genoeg is/word, dan zal ook "het beest ui Zweden" eraan moeten geloven. Dan gaat de vlag uit in huize Rouge.

Dutchbeaurouge | 14-03-18 | 10:02

Het gefriemel in de marge bij Pechtold's vergrijp, met zijn boekhouderstrucjes, dat valt me zo op. Het gaat allemaal nergens over dan enige tienduizende euro's.
Daar betaal je nog geen nieuwjaarsreceptie voor!

bolletje kaas. | 14-03-18 | 10:35

Bolletje Kaas, precies. Ik heb eerder in een tegeltje al gedebiteerd dat Pechtold een echt Nederlands kruideniersmentaliteitje heeft. Wat wat mij betreft 's mans niveau duidelijk aangeeft. Dat Phouse is peanuts natuurlijk. Een grijpstuiver. Toch hapte hij toe. Dan ben je dus een kruideniertje van het hebberige soort. Omkoopbaar, paaibaar, met een nat vingertje te lijmen.

Dutchbeaurouge | 14-03-18 | 11:23

ollogren is een psychopaat,
die heel snel naar een inrichting moet.
Maar ja vrouw hé.....

Kanarie_Geil | 14-03-18 | 12:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Arrogander Pechtold blijft gewoon zo hard mogelijk "discriminatie" om zich heen roepen in de hoop dat de meeste mensen dan wegkijken van zijn frauduleuze prinsjesgedrag!

benjeallanggek | 14-03-18 | 10:00

Het is zo lief kneuterig. Die paar ruggen van Pechtold. Dat ik weer vertrouwen krijg in politici.

Zelfs supermarkt personeel jat % meer van de baas.

Teleo | 14-03-18 | 10:05

Ik denk dat je te veel binnen zit Teleo; een penthouset in Scheveningen kost tonnen meer dan 77 ruggen!

benjeallanggek | 14-03-18 | 10:39

Waren er onlangs niet een paar militairen die ontslagen en vervolgd werden voor corruptie doordat ze wat gratis velgen bij een nieuwe auto kregen, terwijl Henk Kamp de dans ontsprong voor eenzelfde 'vergrijp'? Alexander Pechtold gaat daar met een fiks omkoop bedrag overheen.

GroetenVanUrk | 14-03-18 | 09:59

Een paar duizend voordeel noem jij fiks voordeel? Dat geeft een beetje drugskottervisser elke week in de kerk.

Teleo | 14-03-18 | 10:03

Relatief tot de voorbeelden die ik noemde wel ja. Er is bij de VVD iemand afgetreden omdat hij z'n wijntjes te vaak declareerde, dus Pechtold gaat daar fiks overheen ja. Drugs are bad, mmkay.

GroetenVanUrk | 14-03-18 | 10:06

@teleo, het omkoopbedrag zelf betreft de eigenlijke waarde, ca 2 ton?

Hemmenaar7 | 14-03-18 | 10:15

Marcoux kocht het appartement in 1992 voor 120.000 florijnen, zijnde 54.453 euro's. Dus ze hebben nu voor de vorm een winstje gemaakt van 22.500. Ik ken de Canadese regelgeving niet zo goed als Seven, maar het zou ook nog goed kunnen dat er een vrijstelling 25k. is.

breakingnews | 14-03-18 | 09:58

100000 Canadese dollar.

Bijtendehond | 14-03-18 | 20:13

OT: Kent u die VVD-er, Henry Keizer nog? Die begrafenisboer? Mooi! Die is aan de beurt. Prima kerel, volgens Rutte.
*Bij voormalig VVD-voorzitter Henry Keizer is een naheffing van 12 miljoen euro van de Belastingdienst op de mat gevallen. De mega-aanslag houdt verband met de omstreden overname van het Haagse crematiebedrijf De Facultatieve.

demaup | 14-03-18 | 09:56

Dat kan niet kloppen. Ik denk dat hij juist 12 miljoen euro krijgt van de Belastingdienst.

kweethetooknietbeter | 14-03-18 | 10:01

VVD will be VVD. Als je zo'n Keizer ziet alleen al dan spat het nepotisme en de corruptie er toch

Dutchbeaurouge | 14-03-18 | 10:04

Het wordt tijd dat Henry Keizer zichzelf laat balsemen.

Linkse allergie | 14-03-18 | 10:40

In een rechtstaat worden zowel burgers als politici in dit soort gevallen veroordeeld voor fraude. In een bananenrepubliek alleen de burgers. Kiest u maar!

benjeallanggek | 14-03-18 | 09:52

De kiezer heeft vorig jaar al gekozen.
Het is optie B) geworden.

jemagookniksmeer | 14-03-18 | 09:55

Die Linschoten hebben ze toch flink te grazen genomen ...

De_Ware_als_het_ware | 14-03-18 | 10:08

benjeallanggek | 14-03-18 | 09:52 |
Precies... als rechters D66 speltjes gaan dragen weten precies meteen met wat voor soort rechters we te maken hebben.

Er zijn heel veel mensen in Nederland voor heel veel minder de gevangenis in gegaan.

Príncipe | 14-03-18 | 10:08

Hoogervorst en Wellink waarschuwen voor een nieuwe crisis. Net nu we dachten dat het een beetje beter zou gaan, moet de broekriem toch weer aangetrokken worden. Door bubbles op de aandelenbeurzen en vastgoedmarkten zijn de schulden historisch hoog en de buffers van de banken nog te laag. Hiermee tonen de heren naar mijn mening aan dat een Nexit onvermijdelijk is.

beau van rtl | 14-03-18 | 09:52

-Hiermee tonen de heren naar mijn mening aan dat een Nexit onvermijdelijk is.-
Laat in dat geval die crisis maar komen dan! ;)

benjeallanggek | 14-03-18 | 09:56

benjeallanggek. En maar geld uitblijven geven aan opvang van "vluchtelingen" zowel in binnen als buitenland. Europa blijven sponsoren en ontwikkelingsgeld in bodemloze putten blijven storten. De schulden gieren omhoog.
Gek, het wordt toch eens tijd dat we eerst voor onze eigen mensen en land gaan zorgen . Eerst zelf de boel weer op orde hebben en dan kijken wat we voor anderen kunnen betekenen. In een vliegtuig wordt ook geadviseerd om eerst zelf een zuurstofkapje op te zetten en dan pas bij je kinderen. Andersom kan soms te laat zijn.

beau van rtl | 14-03-18 | 10:05

(Ook?) GS blijft roeren in de poepert van Pechtold.

Hemmenaar7 | 14-03-18 | 09:52

Gezien het gedrag van Arrogander, vindt hij dat fijn...

benjeallanggek | 14-03-18 | 09:57

Een beetje OetkeringsTurk heeft in Turkije minimaal 2 penthouses van de Nederlandse oetkeringen.

Ik krijg gewoon medelijden met Alexander Pechtold en D66 stemmers. Die vent kan dus niets fatsoenlijks regelen.

Als politicus van het 18e land ter wereld moet je toch een paar honderduizend per jaar kunnen ritselen voor jezelf.

Teleo | 14-03-18 | 09:52
-weggejorist-
SpotTheLoonies | 14-03-18 | 09:49

Als je Canada eens zou vervangen met Rusland……

anal_leakage | 14-03-18 | 09:48

Precies en de voíla!

roosvrij | 14-03-18 | 10:01

Stel eens dat Wilders een soortgelijk appartement van zeg een israelische diplomaat had gekregen. Wat zou er dan in de media en TK gebeurd zijn?

2voor12 | 14-03-18 | 09:48

Ontploffingen van nucleair formaat.

J. Jarig | 14-03-18 | 10:06

In ieder geval weten we nu waarom het gebeurd is: niet op initiatief van Pechthold maar op instignatie van die Canadees. Maakt dit het minder kwalijk? Nee. Het maakt alleen maar duidelijk dat er gekonkeld is, dat Pechthold hiervan geweten heeft en er mee akkoord is gegaan. Vandaar ook dat rode hoofd, toen hem er naar gevraagd werd.

Dr_Prepper | 14-03-18 | 09:46

Die Serge Marcoux was bepaald geen topdiplomaat. Hij zou ook Nederlands spreken.
Kennelijk mag ik geen link plaatsen? dus probeer het maar zo : google op fas.umontreal in Canada en zijn naam.

CiTy3 | 14-03-18 | 09:45

Maar misschien was hij wel een soort van spion/ geheim agent, die zitten altijd in de lagere regionen.

CiTy3 | 14-03-18 | 09:50

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:48
Tja. Het zal dan toch wel gewoon een vriendendienst zijn geweest hè. Dat is immers wat goede vrienden doen: die geven een appartement cadeau; normaalste zaak van de wereld; hoef je ook geen melding van te maken.

jemagookniksmeer | 14-03-18 | 10:02

cultureel attache...

Hemmenaar7 | 14-03-18 | 10:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Klein bier.
Ik vind het sneu dat een Nederlands politicus zich moet verlagen tot voordeeltjes van maar een paar duizend euri's.

Teleo | 14-03-18 | 09:45

dat is alleen de tax afhandeling, Pech de kech krijgt wel zijn poepert gesmeerd met een appartement va ca 2ton

Hemmenaar7 | 14-03-18 | 10:10

In Haagsche kringen noemen ze zo'n appartement/penthouse een neukhol.

pontius | 14-03-18 | 09:45

Wat Naar Zeikerdje betreft is ‘neukhol’ een brug te ver.
Hou het wat hem betreft maar gerust op ‘rukflat’.

pennestront | 14-03-18 | 09:48

Wat een onfatsoen om mevrouw hachchi neukhol te noemen. Zo zouden we niet met elkaar om moeten willen gaan.

nemeton | 14-03-18 | 09:55

pontius. En dat is dit nu maar een neukholletje van niks. Moet je b.v. de neukholen in Gstaad zien. Minimaal 12 slaapkamers en 8 badkamers. Maar ja, dat is in Zwitserland he, dus niet te controleren.

beau van rtl | 14-03-18 | 09:57

Lekker blijven wrijven in die vlek.

exqueeseme | 14-03-18 | 09:44

Ik hoorde laatst in een lezing van Max Pam dat de afgetreden draak drie nationaliteiten zou bezitten: Brits, Duits, en Nederlands. En toen daar een vraag over aan de RVD had gesteld zei men: "ze heeft maar een paspoort".

Rest In Privacy | 14-03-18 | 12:06

Wat een armoedig flatje zeg. Goedkope 13-in-een-dozijn flatje met van die blikken binnenkozijnen, opdekdeuren, waaibomenhouten buitenkozijnen, standaard indeling, betonnen galerij en van die draadglazen tussenschotjes tussen de balkons. Je ruikt de nicotine van de paupers al bij de gemeenschappelijke voordeur. Dat zoiets geld moet kosten is al erg, dat ap erover moet liegen is nog triester. Ik snap best dat je zulke constructies uithaalt om vet geld te verdienen maar dit is alles bij elkaar voor ap toch klein bier? Hij doet het ook niet voor de centen maar overduidelijk alleen uit minachting voor de regels van goed fatsoen en de wettelijke regels. Het interesseert hem allemaal geen hol.
DDR66: hoe maak je jezelf binnen een jaar compleet onmogelijk én overbodig.

Bakkeleures | 14-03-18 | 09:43

Dan moet je eerst kijken waar het staat.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:48

Seven, je zit lekker in dit dossier zeg. Lees met veel interesse de genuanceerde analyses. In hoeverre is er al een Canadese onderzoeksjournalist meegenomen? Bv van:
www.theglobeandmail.com

de Voorzittert | 14-03-18 | 09:43

Als dit allemaal klopt is Pechtold de lul, niet zozeer ddordat hij 1130 euri plus 100 % boete moet betalen, maar omdat hij het Nederlandse volk gewoon vierkant heeft voorgelogen.
GEEN riante baantjes voor dit haasje in nood. Hebben jullie onlangs nog zijn schichtige oogjes gezien?

BenPakdee | 14-03-18 | 09:42

O o o die strop schuift steeds strakker om dat kwabbelige nekkie van pechtold rukflat.
Zou de houdbaarheidsdatum van deze zelfverrijkende landverrader 21 maart (GR 2018) overstijgen?
Ik wed op actuele Grote Paniek in het linxe landverraderskamp. Eerst die valse nare moslims die weer willen overheersen en nu Miezerig Ventje die de kluit (weer eens) belazert.
Mooie tijden, de lente nadert.
Zal wel een hete zomer worden.........

pennestront | 14-03-18 | 09:42

Gelukkig dat de MSM zo lekker warm in bed ligt bij D666 anders was het misschien zwel 'echt' nieuws geworden. Groetjes aan je referendumhatende heks ook ouwe wanker

Kladderadatsch | 14-03-18 | 09:40

Misschien is de reden wel dat er werkelijk niet zoveel aan de hand is als wordt gesuggereerd.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:42

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:42 Als je in Nederland onderzoek over iq aanhaalt is er al veel aan de hand. De kranten staan vol met recepten en meubels en grappige columns van grappige dames over het snot van hun kinderen, het roest op hun bakfiets, hoe mooi het licht van de bruggetjes in de hoofdstad schijnt. Mode. Hele bijlages mode kunnen zo de kliko in. Maar iets aan de hand ... mweh...

Hufterst | 14-03-18 | 09:46

Hoe een hoop stront diaree werd

ikdenkwat | 14-03-18 | 09:39

"Dat Pechtold nota bene dit geschenk ontving ten tijde dat het CETA-verdrag werd uitonderhandeld, waar een (te) toegeeflijke houding richting Canada over de exacte verdragsvoorwaarden kan leiden tot grote economische schade voor Nederlandse bedrijven."

Dit wekt zonder enig bewijs de suggestie dat een politieke wederdienst heeft plaatsgevonden voor dit geschenk.

Maar goed, afgezien daarvan: Ja, dus die Canadees heeft mogelijk de fiscus IN CANADA getild. Is dat nu ook al een misdrijf dat Pechtold in Nederland strafbaar maakt?

Het is niet Pechtold die de belasting tilde in Canada toch? Dus wat probeert dit stukje nu duidelijk te maken?

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:37

Dat Pechie meer belangen heeft, onder 1130 euri per jaar probeert uit te komen, en een cold-stone leugenaar is. Nog al wat bij elkaar dus, voor een "integere" nederlandse politicus.

BenPakdee | 14-03-18 | 09:44

Wat dacht je van meewerken aan belastingontduiking? En dat door een lid van de Nederlandse overheid. Nee idd, stelt niks voor.

Vanilla | 14-03-18 | 10:03

Meewerken aan belastingontduiking? De Nederlandse staat werkt op gigantische schaal mee aan belastingontduiking door multinationals. Maar goed, dat gaat om miljarden, dit is natuurlijk veel belangrijker.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:32

Een schande dat dit vent nog in de 2e kamer zit

XverderNix | 14-03-18 | 09:36

Volkomen eens. Afwachtend een fundamenteel onderzoek zou deze man opgesloten moeten worden, in een kamertje met een houtkachel die niet ventileert.

BenPakdee | 14-03-18 | 09:45

Denk er een paar schotels bij en je ziet een sociale huurwoning.

palingdroom | 14-03-18 | 09:35

Kom, kom jongens. Waarom zoveel aandacht voor een prive kwestie?

BlowingBubbles | 14-03-18 | 09:35

Kom op, zeg. Nu is het wel genoeg over die penthouse. Laat Pechtold nu maar weer met rust. Pechtold, de man die zich geheel belangeloos inzette om twee schilderen van Rembrandt aan te kopen voor slechts 160 miljoen euro totaal om ze zo te redden voor het Nederlandse nageslacht.

kweethetooknietbeter | 14-03-18 | 09:34

Bedankt Seven, go get them!!!

roosvrij | 14-03-18 | 09:32

De hamvraag is natuurlijk is het volgens de wet gegaan of hebben ze de wet overtreden?

Zo ja, dan is dit een groot schandaal die zijn weerga niet kent in de Nederlandse politiek. De Nederlandse fiscus kennende mag ik aannemen dat ze er bovenop zitten en dat Pechtold gigantische boetes en misschien zelfs celstraf riskeert.

Zo nee, dan is er niets aan de hand.

Is er iemand met verstand van belastingen? Ik niet in ieder geval. Ik kan amper mijn eigen belastingaangifte doen.

Andrew Deen | 14-03-18 | 09:31

Ga ff terug naar eerdere topikkies rondom dit thema daar hebben reaguurders die er wél verstand van hebben eea al lang ingeschat als fiscaal klein bier.

Berbaar | 14-03-18 | 10:05

Landgenoten en Berbaar, Nu Hawkins is overleden, wie van jullie tweeën is nu de intelligentste mens ter wereld? jullie hebben verstand van ALLES!

de-emigrant | 14-03-18 | 10:19

de-emigrant | 14-03-18 | 10:19 |
In het land der blinden is eenoog koning.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Poeh poeh nou nou, 30K.. "Waarschijnlijk"..
The plot thinnens.

DrumPiet | 14-03-18 | 09:29

@Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:44
Het gaat hier vooral om dat er gesjoemeld is, door twee volksvertegenwoordigers.
Nu nog aantonen dat het CETA-verdrag er mee te maken heeft gehad.

roosvrij | 14-03-18 | 09:49

roosvrij | 14-03-18 | 09:49 |
Waarvan die Canadees ons geen reet aangaat. De vraag is of Pechtold de wet heeft overtreden of de belasting heeft getild, waarbij ook nog de vraag is of hij alleen gebruik maakte van een handige regeling of een strafbaar feit heeft begaan. De halve wereld gebruikt belastingregeltjes om zo voordelig mogelijk eruit te springen. Je eigen huis laten kopen door een familielid en het dan terughuren met huuursubsidie. Ik noem maar wat. Dus waar gaat het in feite over?

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:07

@Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:07
Dus je krijgt een huis en de schenker hoeft er niks voor terug te hebben.
Niks is gratis en in dit geval wil ik weten wat de tegenprestatie is, was.

roosvrij | 14-03-18 | 11:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Hulde Seven, weer een nagel in de doodskist gedreven.
Hoeveel kan Pechtold er (nog) hebben ?

Wijze uit het Oosten | 14-03-18 | 09:29

Kijk, dat is nou een voorbeeld van een brievenbusfirma waar de hele kamer zijn mond vol over heeft en bij bono op de koffie wil (ter meerdere eer en glorie van zichzelf).

TheseDays00 | 14-03-18 | 09:28

Ik zeg Kamervragen. Het liefst ingediend door Baudet.

VictimaDelAmor | 14-03-18 | 09:27

Ik zeg: betonrot.

brughslurph | 14-03-18 | 09:32

Ik zeg het vuurpeleton.

Mark_D_NL | 14-03-18 | 09:40

@Mark_D_NL
Van Pechtold moeten ze "pang pang" roepen toch? In dat geval ga ik dan toch maar voor de optie betonrot. Het liefst in de plaat voor zijn hoofd.

Linkse allergie | 14-03-18 | 09:43

Voor politici/rijken gelden andere wetten heet dat dan!

william7055 | 14-03-18 | 09:26

Denk het niet, de halve wereld en zijn moeder tilt de belasting. Vooral mensen met een uitkering die er stiekem bij werken. Hoeveel heb je daar niet van?

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:39

@Beste_Landgenoten
Eens, maar dat zijn overwegend ook mensen waar in Nederland andere wetten voor gelden. Iets met tweede huisbezit in Turkije en Marokko?

Linkse allergie | 14-03-18 | 09:46

Linkse allergie | 14-03-18 | 09:46 |
Nou niet alleen die hoor. Half Purmerend klust bij met een uitkering en dat zijn niet alleen de Turken en Marokkanen.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:08

Als die "Capital Gains Tax" Rutte maar niet op een idee brengt.

DonBasco | 14-03-18 | 09:26

Nee, rutte belast liever eerste levensvoorwaarden als voedsel en water...

Kanarie_Geil | 14-03-18 | 09:31

... en maakt ook graag licht en verwarming duur(der) (lees: onbetaalbaar). En dan heb ik het nog niet eens over de zorg en het eigen risico.

kweethetooknietbeter | 14-03-18 | 09:36

Als mn kleinzoon mij vraagt wat een politicus is, zal ik hem zeggen:
¨Jongen, dat is een soort mens die alleen maar kan liegen, bedriegen, oplichten, de kluit belazeren en valse belofte¨s doet. Ga daar maar niet te veel mee om¨

Tjonge jonge wat een uitschot zit er toch in Den haag.
Allemaal onder leiding van het slechtste kabinet ooit en met de misselijkste criminelen die er maar zijn.
En dat heeft dan de mond vol over motor-clubs.
Nou: ik ken heel wat mensen uit motorclub-wereld en ik kan zeggen dat de meesten een heel stuk eerlijker zijn dan die misselijke draken uit Den Haag

Alexander Pechkop | 14-03-18 | 09:25

Politici maken beloften voor stemmen en macht, niet om ze na te komen.

KutFilosoof | 14-03-18 | 09:30

U doet uw nick geen eer aan, dat dan weer wel.
Dat is van toepassing op Pechtkop natuurlijk.

watmagjenogwel | 14-03-18 | 11:09

Is dat zijn Penthouse?? hahahahahaha.......... Gemiddeld flatje van drie hoog achter.

Sjakkie van de Hoek | 14-03-18 | 09:25

Kijkt wel uit over zee, Seinpostduin Scheveningen. Mooi plekje.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:45

Hij is zeker ook al vriend van Beelden aan Zee (gratis natuurlijk).

Langshetrandje | 14-03-18 | 10:00

Uit belastingverdrag NL-Canada:
"Article 13
Capital Gains
1. Gains derived by a resident of one of the States from the alienation of immovable property situated in the other State may be taxed in that other State."

NL zou dus heffingsbevoegd zijn, maar we hebben hier geen capital gain tax.
Any comment, Seven?

Ichneumonidae | 14-03-18 | 09:25

Capital gains tax geldt ook voor niet-residente US-paspoorthouders.
Er zal voor Canada ook wel zoiets gelden.
Hoewel Marcoux wel resident van Canada is. En Canada is opgedeeld in provinces, niet in states. Dus er wordt wel degelijk (lijkt mij) natiestaat bedoeld.
Wel een ander probleem. In het belastingverdrag ter voorkoming van dubbele belasting tussen Canada en Nederland staat waarschijnlijk dat opbrengsten uit onroerend goed, belast worden volgens het belastingsysteem van het land waar het onroerend goed zich bevindt.
Conclusie: Marcoux komt er mee weg, aangezien dat "penthouse" in box 3 valt.

Bijtendehond | 14-03-18 | 16:51

Valt idd in box 3. Daarmee ontvalt het hele stukje van Seven.

Ichneumonidae | 14-03-18 | 19:44
▼ 4 antwoorden verborgen

En het media kartel+RTL houdt de lippen stijf op elkaar. "Hebben we nog iets over Die-Wilders ? Of nog liever Baudet ? En in welke nepnieuws kunnen wij Alexander onder brengen ? We moeten wel dat gepeupel blijven sturen".

Kamervraag | 14-03-18 | 09:23

De media houden zich in de regel niet onledig met "nieuws" van vorig jaar.

Berbaar | 14-03-18 | 10:01

@berbaar. Corrupte verjaart binnen een jaar?. .. Lutser.

de-emigrant | 14-03-18 | 10:07

Echt weer zo een Club die een ander de maat neemt en zelf flink hun zakken zit te vullen .
En dan weer Wilders/PVV de schuld geven van alles .
Stem aankomende Gemeente Raads Verkiezingen PVV in Uw Gemeente .

liegende lippen | 14-03-18 | 09:22

Helaas doen die niet overal mee...

WuftLaffe | 15-03-18 | 17:50

Noem je dat een penthouse?? Daar zou ik nog niet dood vanaf willen springen.

Axelvon | 14-03-18 | 09:19

U is de eerste springende dode ?

nerv4s | 14-03-18 | 09:38

Locatie, locatie, locatie.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 10:09

Nu ff een cctje naar een krant in Canada?

Fapfap | 14-03-18 | 09:19

Dit is pas goede onderzoeksjournalistiek. Niks nepnieuws, Geenstijl.

MickeyWM | 14-03-18 | 09:19

In essentie zie k geen enkel verschil tussen Holleeder en Pechthold!

MINDER | 14-03-18 | 09:18

Van Holleeder mag je je organen in het graf meenemen.

Guido | 14-03-18 | 09:32

Ik wel, Holleeder doet wel wat hij zegt.

Croxifoxio | 14-03-18 | 09:43

Gelukkig ben je geen rechter dan.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 09:45

Belasting betalen is voor het klootjesvolk dat z'n bek moet houden.

B0bBer | 14-03-18 | 09:15

'66 is een dode partij. Alexander Penthouse gaat pas weg als Prutte hem een baantje regelt elders. Schiet op Prutte anders blijven er geen kiezers meer over en moet je zonder je voormalige hulpje Orwellongren de dictatuur mogelijk maken.

O2Neutraal | 14-03-18 | 09:15

Dat baantje voor ap is al uitonderhandeld bij de samenstelling rutte III.
Ik gok burgervader 020.

Kanarie_Geil | 14-03-18 | 09:26

Je zou het denken maar die man heeft zoveel boter op zijn hoofd dat het mij ook niets zou verbazen als hij gewoon blijft zitten. Het feit dat iedereen zijn corruptie negeert en hem hiermee de hand boven het hoofd lijkt te houden helpt daar natuurlijk ook al niet bij.

Linkse allergie | 14-03-18 | 09:33

Arrongander Pechgold een omhoog gevallen veilingmeester die goed is om niet integer te zijn, anderen wel de maat hierover neemt en praat in onliners. Die Alexander Pechtold dus. Stem nooit maar dan ook nooit om Ondemocraten '66.

De Evangelist | 14-03-18 | 09:14

De Evangelist | 14-03-18 | 09:14 | Assistent-veilingmeester, heb ik ergens gelezen. Geen veilingmeester.

Hufterst | 14-03-18 | 09:51

De assistent van de veilingmeester, is dat niet degene die de spullen presenteert? Met een pokerface een schilderijtje omhoog houden, dat lijkt me niet al te moeilijk.

quigg | 14-03-18 | 10:26

Al die nummers zijn natuurlijk prachtig. Maar politici moeten op een of andere manier de schijn van integriteit weten te bewaren. Dat vind ik veel belangrijker. Vervolgens staat Alexandertje arrogant te doen alsof hij onaantastbaar is. Diezelfde Alexander die tijdens vorige kabinetten altijd de grote jongen uithing. Maar face it, dit soort praktijken en er mee wegkomen. Je had gehoopt dat Nederland integriteit hoger in het vaandel had staan.

BBRDWR | 14-03-18 | 09:14

Alexje Penthouse hoeft helemaal niet arrogant doen, als de rest er maar geen vragen over stelt...

Promedio | 14-03-18 | 14:48

Pechtold gaat het benauwd krijgen nu!

lanexx | 14-03-18 | 09:13

Alexander de Grote heeft het al benauwd, je mag geen vragen stellen over 'privé zaken'. Hij bibbert van het sleepnet.

roosvrij | 14-03-18 | 09:19

Pechtold is zijn houdbaarheidsdatum al voorbij en dat wordt ook bij D66 al ingezien. Vandaar dat zijn opvolger al klaar staat: Ollengren.
Alexander was al eng, maar deze feeks slaat alles.

Eigenaar_IJsland | 14-03-18 | 10:10

Ollongren gaat de kar niet trekken, dat is een autocraat die niet van debat houdt, die wil gewoon haar zin krijgen zonder tegenspraak. Denk dat Pietje Pedant ( Rob Jetten ) wel wordt klaargestoomd als opvolger van Pechhold b.v.

Graaisnaaiert | 14-03-18 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken