Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Seven: Penthouse Pechtold fopt fiscus

awwww

De reaguurder extraordinair met wie het allemaal begon, Seven, heeft (in ruil voor wat geschenken, het is bijna kerst tenslotte) nog een enorme kers op de corruptietaart van het Scheveningse Pechtoldpenthouse. Seven, kom er maar in!

Alexander 'Penthouse' Pechtold fopt de fiscus met een schijnconstructie. Dat zit zo: het appartement dat de Canadese oud-topdiplomaat Serge Marcoux aan Alexander Pechtold van D66 schonk is in de akte laag gewaardeerd. Dat komt door het vestigen van een vruchtgebruik (recht om gratis te wonen in een pand) op het penthouse voor Serge Marcoux zelf. 

Zoals ouders soms hun woning waarin ze blijven wonen verkopen of schenken aan hun kinderen, maar daarbij bedingen dat zij er zelf levenslang gratis in blijven wonen. Zo stelt de akte ook dat Marcoux na de schenking aan Alexander Pechtold tot aan zijn overlijden in het Penthouse blijft wonen voor nop. In veel media stond dit andersom, alsof Pechtold er gratis mag wonen. Die media namen de oorspronkelijke duiding uit mijn tweet met het screenshot van BekendeBuren over, maar die duiding klopt na lezing van de inmiddels openbare akte niet. 

Pechtold kreeg als actief politicus een penthouse van een Canadese topdiplomaat tijdens CETA-onderhandelingen met Canada. De ophef was te voorzien en dus was het verzwijgen in het geschenkenregister in de hoop dat niemand ooit het kadaster napluist al saillant, maar misschien is er een andere reden dat Pechtold de schenking verzweeg.

Want het foppen van de fiscus valt op. In de akte is een waarde aangegeven van de schenking van ruim 77k, daarbij is uitgegaan van een taxatiewaarde van 135k en een korting daarop vanwege het feit dat de bewoner Marcoux er ook na overdracht aan Pechtold de rest van zijn leven blijft wonen. U raadt het al, Marcoux die allang de facto in Canada woont maakt daar helemaal geen gebruik van, en was dat ook nooit van plan. Hooguit een extra postadres in Nederland om e.e.a. geloofwaardiger te houden en misschien ooit in de vakantie logeren bij Alexander. 

Zoals in de media viel te lezen woont Marcoux al lang en breed in Canada en geniet daar van zijn pensioen. Hij woonde dus het afgelopen jaar na de schenking in januari ook niet meer in zijn weggegeven penthouse in Nederland. Pechtold woont er allang en verhuurt daardoor zelfs zijn flat in Wageningen. Het vruchtgebruik is dus alleen maar in de akte opgenomen als schijnconstructie om de overdrachtsbelasting te drukken. Niet de schenkingsbelasting (die aardig in de papieren kan lopen bij schenkingen aan niet-familieleden maar waarvoor Canadezen die schenken aan Nederlanders, hoi belastingparadijs, zijn vrijgesteld) die nu niet over 135k wordt berekend maar over 77k. De fiscus loopt dus flink wat mis dankzij deze penthouse-fraude. 

Het niet opgeven van een schenking in het geschenkenregister was al niet erg transparant, maar het bedenken van een schijnconstructie om de overdrachtsbelasting te ontduiken is voor de politicus Penthouse Pechtold helemaal het einde van het laatste restje integriteit.

INSTANT UPDATE

Social

Reaguursels

Inloggen

Samenwerking met de VVD straalt er van af.

Moestuinier | 22-12-17 | 18:29

Pechtold heeft geen belastingplicht want heeft alleen het vruchtgebruik (daar is geen sprake van overdrachtsbelasting) , hij is niet deels eigenaar. De Canadees als eigenaar heeft geen belastingplicht, dus ook die hoeft niets te betalen aan onze fiscus. Enige wat Pechtold heeft moeten doen, en dat zal wel, is het betalen bij de notaris voor die akte, maar ook dat zou wel door die Canadees zijn gedaan? Totaal dood spoor. Waardeafwijking zegt ook niets, Canadees is eigenaar, niet hij.

Enige verwijt is dat het "netjes" was geweest om dit ts melden in het schenkingenregister. Maar daar zit geen straf op. Dus Thierry kan kamervragen besparen, dit verhaal loopt op een dood spoor. Stiekem wel jammer, maar het is zo. Profijt heeft meneer Pechtold wel zeker door deze constructie. Enige vraag is of het een gunst is geweest voor wat anders, maar dat valt vast lastig te bewijzen.

Jan, Leiden | 22-12-17 | 16:50

Dan heb jij als zovelen de akte niet goed gelezen want pechtold heeft wel het eigendom beperkt met het gebruiksrecht van de canadees. Voor de rest is het inderdaad zo dat Pechtold als verkrijger/begiftigde de overdrachtsbelasting van 2% moet betalen. Dat heeft Pechtold tot nu toe inderdaad nog maar over 77 k gedaan want zo staat het in de akte. Een akte is een bewijsstuk voor als je wil weten wat dat is.

coba | 22-12-17 | 19:39

Beste Jan, door welke expert wordt jouw mening eigenlijk ondersteund (Ollongren)? Is het misschien niet wat om notarissen, fiscalisten hun mening te laten geven? Wat natuurlijk in het algemeen (voor Henk en Ingrid) heeft te gelden in dit soort situaties? Kunnen we daarna kijken of Pechtold inderdaad in prive zou netjes is. We hebben de feestdagen en komen er wel in januari op terug. Ik denk dat het is zoals het drie dagen geleden ook al op 925 stond. En Hulde met hoofdletter H voor Seven (en ook bekende buren en anderen) die het onder de aandacht brengen. Omdat het met belastingen te maken heeft kan Pechtold hier minder makkelijk mee wegkomen toch?

coba | 22-12-17 | 20:45

Er is qua fiscale behandeling geen verschil tussen vruchtgebruik of recht van gebruik en bewoning door in dit geval Canadees. Een vruchtgebruik is een zakelijk recht dat voor overdracht vatbaar is en een recht van gebruik en bewoning is een persoonlijk recht. De Canadees kan het recht niet verkopen om daar te mogen wonen. Als Canadees het vruchtgebruik van de woning had gehouden dan had hij dit wel los kunnen verkopen. Merk het wel als er nog betere specialisten op de lijn komen.

coba | 22-12-17 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom vraagt eigenlijk niemand van de media de schenker Marcoux hoe het zit.
Notabene was hij in het land op vacantie volgens zijn faceboek en zit nu in een buurland.

MistaRazista | 22-12-17 | 14:38

Ik weet niet hoor, maar een tussenwoning in een vinex wijk is al snel 3 ton. Een penthouse in Scheveningen slechts 135.000? Ik ga verhuizen. Staat er iets te koop daar binnenkort?

Crankhead | 22-12-17 | 14:24

Zelden een grotere lullende lul gezien.

echt niemand | 22-12-17 | 14:24

Met een beetje geluk gaan In de USA de beerputten spoedig open ( drain the swamp ) , de hoeveelheid corruptie die dan bovenkomt zal niet meer te filmen zijn.
Politiek , overheid , financiële wereld , Hollywood , ex presidenten en last but not least de Clintons - totaal gecorrumpeerd - De wereld zal daarna niet meer het zelfde zijn.

Dat waait onvermijdelijk over naar Europa en dan is onze “ elite “ aan de beurt.
2018 kan een interessant jaar worden voor hen die van leed vermaak houden.

enorme sukkelzak | 22-12-17 | 13:40

Yep die clinton beerput gaat nog voor wat vuurwerk zorgen. Als je eens wist wie er allemaal het leven hebben gelaten na op een of andere manier met onze bill in aanraking (zowel letterlijk als figuurlijk) zijn gekomen .....

Swonchek | 23-12-17 | 07:55

Tsja lach er maar om maar Alexander is wel een pechvogel, door zijn wijf op straat gezet, het lichtgetinte huppelkutje met de noorderzon vertrokken en het nieuwe, goed uitziende liefje blijkt een uitgewoond hok.

vranac | 22-12-17 | 13:17

Joh, wist ik nie...., ok, een uitgewoond hok.... maar ik zou ze zo doen weet je!

jale | 22-12-17 | 23:12

Hulde seven! Dat volstaat hier.

Cobalt bomb | 22-12-17 | 12:09

Nederland heft schenkbelasting als iemand die in Nederland woont schenkt aan iemand anders. Tot 1 januari 2010 (inmiddels afgeschaft) hief Nederland ook recht van overgang als een niet-inwoner van Nederland een huis/appartement schonk aan iemand anders. Conclusie: geen Nederlandse schenkbelasting in dit geval. Wel 2% overdrachtsbelasting. Vraag: heft Canada wel een soort schenkbelasting, zo ja, speelt dan de vruchtgebruik-opzet een rol, en welk tarief is ten laste van wie van toepassing?

Poes-van-Greet | 22-12-17 | 11:02

voor dit soort trieste types is leven een straf,ik hoop dat ie minstens 100 wordt

sjarrel195 | 22-12-17 | 10:51

Het trucje om de overdrachtsbelasting te ontwijken door er een vruchtgebruik aan te plakken moet gecontroleerd worden,
Als die Canadees er nooit komt is het een valse constructie.
Het voordeel ervan voor Pechtold bedrag € 1160,-- aan overdrachtsbelasting.
De schenkbelasting- berekend over 77.000,--= de netto koopsom bedraagt voor een niet verwant ad € 33.000,--
Ik wist niet dat je als Canadees belastingvrij kon schenken. Geen hond weet ook waarom.
Er is dan duidelijk overeengekomen dat die Canadees "eventuele" belasting zou betalen, maar behoefde dit niet te doen omdat een Canadees vrijstelling blijkt te hebben.
Pechtold ontweek op deze wijze dus de belasting.
We hebben hier echter wel met een politicus te maken die de Nederlandse straatskas geen bedrag gunde van € 1160,--+ € 33.000,--=€ 34.160,--!
Want gebruik is toch dat de verkrijger de schenkbelasting betaalt. Hij is toch de bevoordeelde!
Bovendien ontdook Pechtold de verplichte inschrijving in het
schenkingsregister !
Het is niet bepaald fris wat Pechtold hier uithaalt, maar ja , hij wordt door de elites beschermd, dat weer wel natuurlijk.

Baudet: veeg die Augiasstal in den Haag eens schoon svp !

outdoor | 22-12-17 | 10:11

Volgens mij is geen schenkbelasting schuldig. Maar als je dan toch wilt uitrekenen hoeveel schenkbelasting wordt ontweken, moet je het uitrekenen als 40% over de marktwaarde van ruim €200.000, maakt 50.000 euro.

Janneus | 22-12-17 | 10:44

Op de onvolprezen site 925.nl, vrede zij met hun, staat het bij de reacties allemaal goed uitgelegd dat Alexander P. voor 1120 euro moeilijk doet omdat successiebelasting nul is (pechtold krijgt van buitenlander geschonken).

Baudet moet vragen hoe het in het algemeen is met dit soort transacties en dan daarna met antwoord minister financien Pechtold weer om de oren slaan.
Minister Ollengren kan NIET zeggen dat Alexander Pechtold zijn belastingen betaald heeft omdat zij daar, tot nu toe tenminste, niet over gaat. Het is nepnieuws als Ollengren zegt dat Pechtold zijn belasting heeft betaald.

In Canada moet de gever van onroerend goed over de winst (135.000 euro - aankoopprijs 1992 van 54454 euro) belasting betalen. Weet niet hoe het zit met de ethisch zit met candese regels voor schenkingen aan het buitenland door voormalige ambassadeurs?

Kan Pechtold niet beter het landsbelang dienen bij de nationale kampeerraad?

coba | 22-12-17 | 11:08

Doordat hij niet in Scheveningen ingeschreven staat krijgt hij ook nog onterecht veel te veel woonwerkverkeer vergoeding, overige reiskostenvergoeding en onterecht veel te veel verblijfskostenvergoeding, wat ook aan woonwerk afstand is gerelateerd. Is ook al snel 15K te veel.

Ben-Bataaf | 22-12-17 | 12:38

Hoe triest ben je wel niet, als je voor het omzeilen van 2.700 euro overdrachtsbelasting zo’n schijnconstructie optuigt?

Janneus | 22-12-17 | 09:58

U vergeet de schenkbelasting van bijna € 33.000,-- !!!
Het is zwaar belast als je een niet verwant iets schenkt/

outdoor | 22-12-17 | 10:14

Komt er ook nog naar boven dat dit flatje is gefinancierd met zwart geld en dat hij het gebruikte als buiten-de-deur-neukhok ?

van Oeffelen | 22-12-17 | 09:52

Woord voor 2018 buiten-de-deur-neukhok

Swonchek | 23-12-17 | 08:02
-weggejorist-
pennestront | 22-12-17 | 09:44

Jullie kunnen schrijven wat jullie willen over Pechtold, het maakt niet uit. De NPO pikt het niet op, het wordt dood gezwegen en er wordt van alles uit de kast getrokken om de aandacht hierover af te leiden. Maar respect voor jullie poging.

momferd69 | 22-12-17 | 09:32

Net zoals ze Jole in z'n witte onderbroek laten #metooen en hem gewoon programma's laten maken over dat onderwerp en van Eurlings zenden ze ook alleen het uitreiken van medailles uit. Misschien gunnen ze hem een rustige kerst en wordt het daarna nieuws als hij uit zichzelf aftreedt. Zou Kees V. zijn opvolger worden?

Watching the Wheels | 22-12-17 | 10:09

Keycard, kluissleuteltje en kantinepas inleveren en zonder wachtgeld naar huis. Connexxion zoekt vast nog wel een buschauffeur.

MickeyGouda | 22-12-17 | 08:55

Ja zo zijn ze altijd die linkse flikkers. Altijd zeiken over liberalisme, kapitalisme, veelverdiendende ondernemingen en belastingontwijking, maar zelf handelen ze zo rechts als de hel joh.

barryvantiggele | 22-12-17 | 08:27

In deze hele Peggolddigger gate gaat het uiteraard niet om dat Alex zulke goede beste vrinden heeft die hem iets leuks schenken. Het gaat erom dat een Nl bewindman op alle mogelijk manieren de gaten heeft gezocht om net als iedere burger in Nl daarover de belastingen enz enz te betalen die door onze bewindslieden in Den Haag zijn bedacht.

dat hij zich nu als priveburgerpersoon zijn tools en kennis inzet om juist deze belastinen enz te omzeilen laat zien wat voor man dit is.
Hij besluit als politicus mee dat de Nl burger flink afdrachten dient te doen aan de staat van privevermogen en eigendom maar hij zelf vind dat hij daarvan is vrijgesteld omdat hij precies dat weet wat de 'domme Hollander' te ingewikkeld vind om daarover mee te beslissen.

In gewoon Hollands is daar een definitie voor; oneerlijkheid onzuiver en vooral onbetrouwbaarheid.

En daar moet je dan 'vertrouwen in de toekomst' in hebben.

fikkieblijf! | 22-12-17 | 08:23

Het moraal van deze 'bewindsman' is zo discutabel, hij is niet voor niets uit de luwte gebleven afgelopen jaar. Pia en nu weer die Kasja mogen zijn legblokken zijn. Ondertussen 'pakt' hij het plebs van achteren terug op de meest machtige manier die er maar bestaat. In de kamers van de regenten. Het Dictatoriale manieren met een extra romig sausje zodat er bij het plebs geen maagzweer ontstaat. En vergis je niet, deze man meent uit de grond van zijn hart dat hij 100% het juiste doet en dat hij ver heel ver boven het gepeupel staat, nog net niet boven de Keuning. Maar hij waant zich dicht in de buurt.
Hij komt er mee weg, iedere x weer, want zijn bondgenoten in de kamer zijn inmiddels van het zelfde laken een pak!

fikkieblijf! | 22-12-17 | 08:13

legblokken =legoblokken al kan legblokken ook wel, bedenk ik me nu.

fikkieblijf! | 22-12-17 | 08:13

Gaat goed met de politiek.
Haga, Penthouse Peggy, en nu ook weer iemand van de PvdA die heeft zitten sjoemelen.

mallekater | 22-12-17 | 08:08

Dit is het topje van de stronthoop. En zijn Haagsche broeders durven hem niet aan te pakken uit angst dat hun eigen vuile was ook buiten komt te hangen.

priks | 22-12-17 | 07:57

Dat dus!

fikkieblijf! | 22-12-17 | 08:14

Op zich ben ik geen voorstander van belasting. Had niet gedacht een medestander te vinden in Alexander. Misschien zit er meer libertarier in die kerel dan hij wil toegeven.

Libertarianism | 22-12-17 | 07:51

En dan zit deze regering ondertussen Polen onterecht de les te lezen terwijl ze zelf niets doen aan Steekpenning Pechtold...

kempenaer | 22-12-17 | 07:51

Lijkt er meer op, dat Pechtold het appartement als geschenk heeft aangenomen en dus eigenaar is en via een schijnconstructie op papier zogenaamd het vruchtgebruik heeft.

johnyl | 22-12-17 | 06:55

Niet miezemuizen op Serge's facebook-vrienden pagina staat Pechtold gewoon niet op, geen berichten delen, wel huizen.
.
archive.is/BIWW3

2_amazing | 22-12-17 | 02:21

Zeg ken jij de mosselman,
de mosselman, de mosselman
Zeg ken jij de mosselman,
die woont in een penthouse van E 600.000 te Scheveningen
Ja ik ken de mosselman,
de mosselman, de mosselman
Ja ik ken de mosselman,
die woont in een penthouse van E 600.000 te Scheveningen
Samen kennen we de mosselman,
de mosselman, de mosselman
Samen kennen we de mosselman,
die woont in een penthouse van E 600.000 te Scheveningen.

Hallalieheliaal | 22-12-17 | 02:14

Zijn er uberhaupt wel mosselvissers in scheveningen of slaat dit liedje op de hoge moslim concentratie in den haag vraag ik me wel eens af?

Muselman wordt in Duitsland nog gebezigd als term voor moslim, is dit geen oud nederlands ofzo?

Zonder enige schaamte het zelf niet onderzoekend dacht ik dat alle mosselen in Zeeland werden gevist..

Als je het niet weet steek aub geen moeite in deze brainfart

Lionfromzion | 22-12-17 | 02:29

@Pettertje
Lijkt me niet echt de ideale stiefvader voor vijf kinderen. Niet omdat hij nog met zijn achterwerk in de kast zit, niet vanwege zijn handel in bicoins, niet vanwege zijn liefde voor Marcock, zijn carrière in het pijpkartel of dat hij de annalen ingaat als moraloog, maar puur vanwege het leeftijdsverschil. En de angst dat hij uit is op je organen.

RickTheDick | 22-12-17 | 01:46

Haha! Peggold wil al haar organen.

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 01:53

Kinderorganen zijn meer waard...

Lionfromzion | 22-12-17 | 02:31

Peggold, the song.
I'm your private driver, a driver for money
I'll do whatever you want me to do
I'm your private driver, a driver for money
Any old penthouse will do

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 01:31

LOL

King of the Oneliner | 22-12-17 | 01:33

Voor een in januari nog getrouwde man heeft hij het maar druk met al die contacten náást zijn gezin: Serge, Wassila (die in januari naar Hillary vluchtte om folders uit te delen), nu weer die Anna.... en die woont dan weer in het Hoge Noorden, dus dat is behoorlijk pendelen vanuit Scheveningen.
Logisch dat die man geen tijd heeft voor zijn werk. Laat staan om de tekst van contracten goed te lezen.
Maar goed, misschien heeft Alex een chauffeur? Dat zou mooi zijn, dan kan hij die penthouse straks tenminste aan iemand cadeau doen.

Wering | 22-12-17 | 01:30

Toocomment!

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 01:32

Dat moest zijn: topcomment (stomme autocorrectie).

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 01:33

Hij heeft ook van die zaadvragende oogjes. Bah, bah en nog eens bah!

echt_links | 22-12-17 | 01:10

BREAKING NEWS: PEGGOLD heeft een nieuw schatje: www.gelderlander.nl/de-vallei/meppels...

Nu ben ik wel benieuwd hoe Peggold die kelderbox van dat appartement heeft ingericht...

Pettertje | 22-12-17 | 01:03

Penthouse blijkt hok voor Lok. Een lokhok dus.

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 01:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ergste is dat hij ongeschikt is voor zijn ambt, omdat hij blijkbaar steeds (notariele) stukken tekent die hij niet gelezen heeft (of die in ieder geval fouten bevatten die hij niet opgemerkt heeft). Was het niet zo dat hij ook trots vertelde dat hij het Associatieverdrag tussen de EU en Oekraine ondertekende zonder het gelezen te hebben? Daar gaat hij op nat, want dat kun je op dat niveau niet zo doen (al ben ik bang dat velen het net zo invullen).

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:43

Lijkt mij een démasqué dat kamerbreed gedacht moet worden. Pechtold is het stereotype van de huidige politicus. Er zijn enkele uitzonderingen zoals Omtzigt, maar een meerderheid verdient het niet de politicus uit te mogen hangen, laat staan minister, dienaar des volks. En het zijn juist degenen die het niet verdienen die het hardst roepen dat je het volk niet mee moet laten denken of mee moet laten beslissen.

Schoorsteenveger | 22-12-17 | 01:05

Ja hoor jongens, hij heeft de boel voor 2 (TWEE) procent overdrachtsbelasting lager in de boeken laten zetten. Voor elke ton die hij minder in de boeken laat zetten is dat 2.000 euro. Ik denk vast dat hij voor laten we zeggen 3.000 euro belastingvoordeel dat vruchtgebruik op heeft laten nemen en hem ondergewaardeerd heeft.

Misschien was dat flatje wel een investering van die diplomaat , ouwe troep waar van alles aan moest gebeuren. Niet meer waard dan die 135k die in de akte staat.

Elmauro | 22-12-17 | 00:42

Gaat het niet om, het gaat net als bij d66 om principes.

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:44

Je moet het zo niet WILLEN doen, dat is de kern. En al helemaal niet als je politicus bent met een voorbeeldfunctie. Als zelfs Pechtold dit soort dingen zo doet, dan is wel duidelijk hoe de rest van die bende te werk gaat.

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:56

Het is en blijft een bribe

Poppo van Ulvinga | 22-12-17 | 08:06

De smoes a la Henk Krol ligt al klaar. Pechtold wist van niets, zijn accountant, advocaat en notaris hebben het allemaal zo geregeld. Hij heeft het veel te druk met zijn kamerwerk.

Rien7847 | 22-12-17 | 00:38

Er zijn nog veel losse eindjes.
1) Pechtold bezit nog een flat, in Wageningen, die naar verluidt slechts 40k heeft gekost. Hoe kan dat?
2) Het is mogelijk dat Pechtold nog een derde woning bezit, namelijk die van zijn echtgenote.
3) Blijkens de notariële akte was Pechtold in januari van dit jaar nog steeds getrouwd, terwijl hij al zijn tweede vrijgezellenflatje aanschafte.

Is zo'n man in staat iets voor het land te betekenen?

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 00:28

De vraag stellen is hem beantwoorden.

echt_links | 22-12-17 | 01:04

Na de schenkingsakte in nuchtere toestand........ nee fout, nuchter gezien vinden wij het maar een rare schenkingsakte. Na diverse keren dit notariële hoogstandje herlezen te hebben, rangschikken wij het onder broddelwerk van de kandidaat notaris. Ook deze professie lijdt aan kwaliteitsverlies. Toch worden wij hier op de late avond/middernacht ongelooflijk vrolijk van. Met wrijven gaat de vlek echt niet weg. Ze wordt alleen maar groter. Laat Alexander P. te S. de conclusies van Seven maar weerleggen. De constructie moge belastingtechnisch misschien correct zijn, maar dient Serge Marcoux er dan ook niet daadwerkelijk te wonen? Wordt vervolgt! Een allerlaatste Nexitje nog. Cheers Alexander P. te S.

Een vrije paling | 22-12-17 | 00:19

Die hele VARA-miljonairskliek wordt dus binnenkort Canadees om de erfenisbelasting te ontwijken met dank aan dit voorbeeld door Pechtold. Die Marcel van Dam doet knap ingewikkeld met die landgoederen als je ook gewoon Canadees kunt worden om belastingvrij te kunnen schenken.

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:02

Wat zijn het toch een vreselijke mensen eigenlijk. Koningshuis geen belasting, Pechtold geen belasting, Marcel van Dam geen belasting, Shell geen belasting ...

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:04

Ik bedoel ... wees dan consequent en laat dan niemand belasting betalen.

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:05

Pechtold en de kartelpers begrijpen de ophef niet. Het is toch een privézaak?

lingo star | 21-12-17 | 23:52

Eigenlijk wil ik helemaal geen verhalen horen over Pechtold en een oude Canadees en een Penthouse.
Ik vind homoseks namelijk ranzig (vrij naar Van der Gijp).

lieverdeauddanreaud | 21-12-17 | 23:48

Lieve Franse woordjes in Alussanders oortjes. Zijn Serge, met zicht op zee.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 23:44

Schitterend. Ik citeer Froukje, hierna te noemen de ex.

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 00:13

Zou Peggie de kosten van zijn geschenk via de IB bij de balastingsdienst terug vorderen?

Trumme | 21-12-17 | 23:44

Schone schijn. Maanlicht. Bloot eigendom. Glimmende billetjes. Blozende wangetjes. De zee.
De Canadezen komen.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 23:37

LOL

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 00:12

even wat anders: op zijn 27 ste is Pechtold nog student met een zware studie "kunstgeschiedenis" (Wahwahwah wah wah naar Koot en Bie)
das nog altijd meer niveau dan t VMBO van Yasser Feras

selectief verontwaar | 21-12-17 | 23:36

Het is toch algemeen bekend dat de huidige politici nietsnutten zijn, lekker maximaal hebben gefeest met een studiefinanciering zonder studieschuld en vervolgens dat met terugwerkende kracht afkappen voor de huidige generatie. Misschien moeten we met terugwerkende kracht ook de rekening van hun studies neerleggen bij nietsnutten zoals Alex "kunstgeschiedenis" Pechtold en Mark "geschiedenis" Rutte. Ze hebben overduidelijk niets geleerd tijdens hun studie op kosten van de belastingbetaler. Ow ja een beetje debatteren in een debatclub en beetje politieke lulverhalen ophangen.

tragic1911 | 22-12-17 | 00:14

Pechtold en zijn wangen floreren dus bij Canadees zangzaad. En hij heeft eindelijk zijn zolderkamertje.

Langshetrandje | 21-12-17 | 23:30

Tee Of Cup | 21-12-17 | 23:05 |
Het staat in dezelfde akte, dat op grond van de schenkingsovereenkomst, een formele overeenkomst die ook bij akte moet worden vastgelegd, Pechtold het gaat "gebruiken voor woondoeleinden".
Marcoux merkt daarin zelfs op dat er volgens hem nergens staat dat dat niet mag.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 23:29

Lewis Lewinsky | 21-12-17 | 23:14 |
Neem je dat langstlevende. Wekt dat mooi de schone schijn van bloot eigendom, dat voor Pechtold, hierna te noemen die Clown, vanznlangzalzeleven niet verkoopbaar is.
Terwijl die Diplomaat de enige levende is, ergens dik in de zeventig.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 23:24

Pechtold, hierna te noemen de lezer, heeft het dus niet gelezen, evenmin als de Canadees, hierna te noemen de Canadees.

Lewis Lewinsky | 22-12-17 | 00:10

@LibertasSimplex | 21-12-17 | 23:24 |
Moet dat niet Acrobaat zijn?

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:20

Oekraineverdrag ondertekende Pechtold ook zonder het gelezen te hebben. Dat is dan de leider van de regeringspartij en ga er maar vanuit dat Rutte ook nauwelijks iets echt inhoudelijk leest. Laten ze allemaal aan anderen en dan gewoon krabbelen.

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:29

Pechtold heeft die hele notariële akte niet gelezen. Want die staat vol met fouten. 'Verkochte' waar 'geschonkene' moet staan. Er wordt gesproken over de langstlevende terwijl Serge niet getrouwd is en geen partner heeft en er dus helemaal geen langstlevende is. Pechtold heeft dat allemaal niet opgemerkt. Hij gokt er blind op dat het vodje papier klopt. Quod non.

Lewis Lewinsky | 21-12-17 | 23:14

Grappig: Pechtold krijgt het eigendomsrecht belast met vruchtgebruik geschonken. Dit heet in de terminologie het "blote eigendom."

Als Pechtold het appartement gebruikt zou hij in theorie hier een vergoeding voor kunnen betalen aan de zakelijk gerechtigde van het vruchtgebruik, maar het hoeft niet.

Dus juridisch lijkt het wel te passen. Tenzij bij het opstellen van de akte het al de bedoeling was om Pechtold ook het gebruik van het appartement te geven, dan is er sprake van belasting ontduiking.

In het meest positieve geval heeft hij alleen een geschenk niet gemeld, echter zijn er wel degelijk politieke verhoudingen in het spel, dus kan het inderdaad bewust niet gemeld zijn.

In het meest negatieve geval is er sprake van bewuste belasting ontduiking (overdrachtsbelasting en schenking) en ook niet melden van een schenking.

Anderzijds kan het in theorie inderdaad een prive situatie zijn zonder politieke belangen, echter dan is er nog steeds sprake van het bovenstaande.

Pechtold staat er uiteindelijk niet goed op.....

Tee Of Cup | 21-12-17 | 23:05

Bij de notanussaris.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 22:51

Pechtold noemde het toch ook ergens een erfenis?
Hoe zit dat?

Is dit nog nieuws? | 21-12-17 | 22:50

Een erfenis is toch echt iets dat je pas krijgt wanneer de erflater dood is. Maar er is natuurlijk niets op tegen wanneer iemand een flat wenst weg te geven aan zijn vroegere chauffeurtje. Wat een mop. Het lijkt wel de 'Amerikaanse droom' van krantenjongen tot miljonair' maar dan anders..

Lupuslupus | 21-12-17 | 23:03

De scheiding van het eigendomsrecht en vruchtgebruik wordt vaak toegepast als de oorspronkelijke eigenaar op leeftijd is. De erfopvolger krijgt alvast het zakelijk recht belast met vruchtgebruik. Gaat de vruchtgebruiker dood, dan erft diegene (Pechtold in dit geval) alleen nog het vruchtgebruik waar belasting over betaald moet worden, het juridische eigendom bezit hij al. Doordat het blote eigendom en het vruchtgebruik weer in 1 hand vallen heeft diegene (Pechtold) weer het volledige onbelaste eigendom in handen.

Het kan dus zijn dat die Canadees al vooruitloopt op de toekomst, zeg maar zijn overlijden,

Tee Of Cup | 21-12-17 | 23:10

"Een soort erfenis" maar Pechtold weet blijkbaar niet dat de langzalzelevendste daarvoor deaud moet zijn. Dat is misschien nog wel de ergste conclusie ... hij lijkt maar wat te doen en lijkt maar wat te tekenen zonder het te begrijpen en waar hebben we dat meer gehoord? Juistem ... het Oekraineverdrag ondertekende hij ook zonder het te hebben gelezen net zoals die fluim van een Han ten Broeke en meer van die clowns!

Watching the Wheels | 22-12-17 | 00:25
▼ 1 antwoord verborgen

GKJP | 19-12-17 | 23:13

@Beroep = Boerenlul | 19-12-17 | 23:22
Gister in een van de topics al gemeld oa door mij :
Pechtold kreeg het blote eigendom geschonken niet het gebruiksrecht.
Daarom is het een stuk minder waard want hij kan er niks mee, kan er niet in wonen, niet gebruiken niet verhuren.
Pas als de Canadees dood gaat krijgt hij ook het vruchtgebruik.

Dat de feitelijke situatie anders is, dat Pechtold juist wel gebruik van het appartement maakt, is een reden voor verder onderzoek, zeker door de 2e Kamer figuren die er over gaan en ook de belastingdienst, want op zo'n manier druk je de schenkingswaarde en te betalen belasting.

Zwizalletju | 19-12-17 | 23:44

Zwizalletju | 21-12-17 | 22:50

Kan me niet voorstellen dat een ambassador in zo een hok woont, die krijgt en altijd een prachtig pand.
Hij had zelfs een chauffeur, maar de flat heeft geen goede naam, teveel grote autos stonden er en een Oostblokker is via Interpol opgepakt ,wegens ronselen van jonge meisjes.

gato | 22-12-17 | 08:19

en de overdreven wijze waarop ze, bijna triomfantelijk, meldt dat Pechtold het allemaal volgens het boekje heeft gedaan en dat het dus ook mag geeft ook te denken. Is dat mens nou echt een beetje dom?

Schoorsteenveger | 21-12-17 | 22:38 | reageer
Ze lacht omdat ze weet dat de MSM haar niet gaat aanpakken laat staan de staten-generaal. En dat ze op korte termijn onwelgevallige meningen op social media en in de media (waaronder GS) naar hartenlust kan censureren. Sterker nog ze kan onwelgevallige mannetjes en vrouwtjes met hun meninkjes in het cachot kwakken.

De totale overwinning is nabij voor onze elite. Het wachten is op een definitieve bevestiging vanuit Brussel sorry Berlijn dat we gewoon weer horigen worden die hun klep moeten houden over de penthousjes en dames van lichte zeden die ter beschikking worden gesteld voor onze ruling elite.

Graaf_van_Hogendorp | 21-12-17 | 22:49

Stuurt U even een berichtje als het zover is want dan kan ik een flesje koud zetten!

Berbaar | 21-12-17 | 22:54

Misschien is er ooit een zakelijk recht van gebruik en uitwoning gevestigd op Pechtolds roerende reedtgoed.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 22:49

Wat nou als het een etage lager was geweest?

Baron Clappique | 21-12-17 | 22:43
-weggejorist-
Berbaar | 21-12-17 | 22:51

Dan zou het een huis met een penthouse-waardig uitzicht zijn.

O2Neutraal | 21-12-17 | 23:06

@berbaar: alweer zuur? Heb je een zure avond of zo? Omdat je idool ook maar een fraudeur blijkt te zijn?

SlimmeBelg | 22-12-17 | 04:40

Geh... uit het geschenkenregister van Pechtold:
“Ontvangen van Elsevier Boeken het boek "Vuile Handen; Michael Ignatieff en andere politiek denkers over de strijd tussen ideeën en macht" ter waarde van €14,95.”
www.tweedekamer.nl/sites/default/file...

Stormageddon | 21-12-17 | 22:43

Ja, heel schijnheilig een kudtboekje van 15 euro inboeken: KIJK mij nou eens correct bezig zijn!
LOL

King of the Oneliner | 21-12-17 | 22:46

Hahahaha!

Is dit nog nieuws? | 21-12-17 | 22:51

De titel past uitstekend bij zijn huidige cv.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 04:43
▼ 1 antwoord verborgen

Pechtold had het over de warme hand van Serge Marcoux.

Zoltan | 21-12-17 | 22:42

@lupuslupus: dank voor uw aanvulling/verbetering. Het schijnt inderdaad dat Serge Marcoux niet getrouwd is.
Op zich geen bewijs voor homoseksualiteit, maar toch, laten we het aannemen.


Veel mensen in hoge posities worden chantabel gemaakt door geheimen/compromitterende foto's / opnames e.d.
J. Edgar Hoover: de mafia had foto's van hem in vrouwenkleding: daarom waarschijnlijk heeft hij jarenlang de mafia niet echt aangepakt.
Ontgroeningen, het Old Boys network, het is er niet voor niets.

Dat Pechtold geen minister wilde worden is al vreemd, dat Ollongren uit het niets de op 1 na belangrijkste persoon van Nederland is geworden is ook al vreemd, ook nog eens dik met de Oranjes.
Dus opeens 180 graden draai in alle D66 standpunten.
Het is nu verklaarbaar.

Tot zover mijn theorie, die nog niet op echte feiten is gebaseerd, maar op mensenkennis en de onderbuik met een feilloos kompas.
BTW: dit soort puzzels fascineren mij altijd al, het gaat me niet eens speciaal om de persoon Pechtold.

King of the Oneliner | 21-12-17 | 22:40

Ik denk dat u er niet of in ieder geval niet ver naast zit. Mij heeft het ook zéér verbaasd dat AP geen minister wilde worden want ik zag hem al als vice premier. Echt waar want alles (hij zelf) leek daar in 1e instantie op aan te sturen. Het was gewoon walgelijk hoe hij het altijd eens was met Rutte dus ik dacht als beloning daarvoor wordt hij vice premier. En dan die Ollodinges waarvan bijna niemand ooit had gehoord, naar nu bleek dikke mik met de Oranjes en tadaaa: vice premier. Dit stinkt wel zo geweldig! Ik hoop dat de apen uit de mouwen komen want dit is echt schandaligheid ten top gestegen.

Lupuslupus | 21-12-17 | 22:53

Op 18 december zat heks Ollengren bij Jinek. Desgevraagd zei ze over het geval Alexander "Penthouse' Pechtold:
"Ik begrijp van Alexander dat het een oude vriend is die niet in Nederland woont…en ik denk dat-ie ook niet meer terug kan komen naar Nederland… en hij heeft altijd voor dat huis of.. dat appartement gezorgd..en hij heeft het nu gekregen. En dat heeft-ie allemaal heel netjes gedaan met notaris en belastingen en zo.. Ja, dat mag allemaal!"
Opmerkelijk. Het lijkt er sterk op dat ze met Pechtold een en ander heeft doorgesproken, en dat ze weet hoe de vork in de steel zit. Maar het lijkt er tevens op dat ze in haar pogingen om een potje te gaan zitten liegen juist extra olie op het vuur gooit. Dat de man niet meer naar Nederland zou kunnen komen werpt een extra kwaad licht op die overeenkomst die aan die akte hangt, en de overdreven wijze waarop ze, bijna triomfantelijk, meldt dat Pechtold het allemaal volgens het boekje heeft gedaan en dat het dus ook mag geeft ook te denken. Is dat mens nou echt een beetje dom?

Schoorsteenveger | 21-12-17 | 22:38

Bovendien heeft Pechtold het niet volgens het boekje gedaan. Volgens het boekje is: giften vermelden in het daarvoor bestemde register.

Muxje | 21-12-17 | 22:47

Dit vermelde de akte:
Zo stelt de akte ook dat Marcoux na de schenking aan Alexander Pechtold tot aan zijn overlijden in het Penthouse blijft wonen voor nop

Dat is dus niet wat er in werkelijkheid beoogt werd, immers het is duidelijk eworden dat Marcoux helemaal geen plannen heeft om terug naar NL te komen om zijn weggeschonken appartement zelf nog te bewonen.

De akte die vermeld dat dit wel zo is is dus onjuist ==> Oplichting.

Vandaar ook de inmiddels weggehaalde tweet van Pechtold om per direct het appartement nu te verkopen. De akte ging ervan uit dat Marcoux tot het einde van zijn leven nog gebruik kan maken van het appartement. Ergo de akte en de werkelijkheid zijn niet met elkaar in overeenstemming en dat ruikt naar oplichting.

Beroep = Boerenlul | 21-12-17 | 22:47

Ollongren is net zo slim als een aap die de beurskoersen op een dartbord goed voorspelt. Alleen gooit ze met de verkeerde pijltjes naar het verkeerde bord. Korte termijn winst (=overleving, vermoedelijk), maar lange termijn schade. Dus, ja, dom.

tectonicos | 21-12-17 | 22:49

Pechtold heeft klittenband ingenaaid aan zijn pak. Maar is Rajoy morgen nog de baas in Spanje?

Langshetrandje | 21-12-17 | 22:36

In Spanje wel, Catalunya wordt een ander verhaal.

gato | 22-12-17 | 00:22

Precies dit is de reden waarom hij deze schenking niet openbaar maakte, als zijn geweten zuiver was had hij de kans niet laten liggen om even te 'virtue signallen'; zo'n type is het wel.

Corruptie zie ik er voorlopig nog niet in; dan had men wel voor veel geavanceerdere methoden gekozen en niet iets waarvoor inschrijving in een openbaar register nodig is. Helaas voor Pechtold is belastingontwijking al erg genoeg. Aan de Schandpaal.

Panos88 | 21-12-17 | 22:35

Nou ja, het blijft natuurlijk een privékwestie, die privébelastingontduiking door een privégift van privéappartement. Net als een gratis privévluchtje gekregen van een Oekraïense chocoprins, het privé verkopen van antiek op Marktplaats, het privé witwassen van de privéopbrengst tijdens privévakanties, middels privébankrekeningen bij privébanken in Andorra, Liechtenstein of Zwitserland. Daar heeft natuurlijk niemand iets mee te maken, als je dat als privépersoon doet.

Stormageddon | 21-12-17 | 22:31

Is allemaal hysterie,geen greintje bewijs.

Ce ca! | 21-12-17 | 22:55

Belastingontduiking , belasting ontwijking , niet melden en integriteit , allemaal niet belangrijk. Laten we een etentje van Baudet tot in den treure analyseren en duiden aldus de 600 integere en onafhankelijke medewerkers van NPO belast met objectieve duiding.

ja,diedus! | 21-12-17 | 22:19

Tja... Als Terry dat register nou eens flink trollen had Hij het er gewoon in moeten zetten. Ik had dat hele register volgeplempt met
“Ontvangen van F.v.Jole, 1 witte onderbroek, gedragen. Waarde onbekend.”
“Ontvangen van S. Simons, gedragen slipje. Waarde nihil.”
“Ontvangen van C. Aalberts, lavendelzakje (waarschijnlijk gedragen), waarde €2,95”
Enzovoorts. Gewoon 10 pagina’s vullen met dat soort nonsens. Real life trolling. Ik zou het gewoon doen.

Stormageddon | 21-12-17 | 22:53

Excuses:
“Als Terry dat register nou eens flink *had willen* trollen ...
Haastige spoed etc.

Stormageddon | 21-12-17 | 22:55

LOL at Stormageddon; lekker trollen dat geschenkregister:
-sigaretje gehad van Henk Krol
-aai over de bol van Marianne
-kusje van Rutte in mijn nek
-kneepje in mijn kont van Rutte
-kopje koffie van Halbe
-penthousje van mijn ex-GF

King of the Oneliner | 21-12-17 | 23:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Dwars door dit hele verhaal van Pechtold's duiven/belasting-til heen is het ergste de volledige lak die hij ten toon spreidt aan de overige burgers van Nederland. Arrogantie samengepropt op 50 vierkante meter: hier troont een volksvertegenwoordiger op zeven hoog die met een "Après nous, le déluge" mentaliteit uitkijkt naar de Noordzee tsunami, die hem uit zijn louche lounge zal wegspoelen. Nog een vraag: was Johan van Oldenbarneveldt minder erg/even erg/veel erger dan A.P.?

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-12-17 | 22:11

Een ivoren toren gebouwd uit onderste stenen, daardoor een fiscale toren van Babel?

Ce ca! | 21-12-17 | 22:07

Pechtold zei zelf: Het is een privé-kwestie.
Wat is er meer privé dan sex?
Homo-sex als je zelf hetero bent.
Serge Marcoux heeft op zijn facebook Thaise/Oosterse homo-boys geliked als vrienden
Ze leven beiden ook een hetero leven /getrouwd.
Ik zie het blozen -doet ie anders nooit- van Pechtold dus als een persoonlijke schaamtepunt, niet vanwege de belastingontwijking/ontduiking, niet vanwege CETA, niet vanwege het geschenken register, maar vanwege homo-erotische strapatsen (lijkt wel het GS dictee, nu) , maar vanwege homo-erotische perikelen uit het verleden tussen die twee.
Hij was jarenlang zijn privé-chauffeur.
Weet je wie er ook een privé-chauffeur had?

King of the Oneliner | 21-12-17 | 22:07

@Mark_D_NL | 21-12-17 | 22:14
Poeh. Dat klinkt als een slecht boek.

TeeJee | 21-12-17 | 22:26

Ze leven beiden ook een hetero leven /getrouwd.
King of the Oneliner | 21-12-17 | 22:07 |
.
In de akte die bij het 1e artikel over A.P. hier op GS stond dat Marcoux *niet !* gehuwd is en ook geen geregistreerd-partnerschap op zijn naam heeft staan.

Lupuslupus | 21-12-17 | 22:26

Jaaaa,... maar niet door een rondje te rijden :)

Ce ca! | 21-12-17 | 22:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Alex Penthouse is als chauffeurknaap (wellicht tegen zijn zin) genomen door Marcoux. De laatste wordt vervolgens gechanteerd door knaapje. Dus penthouse is zwijggeld.

nee_toch? | 21-12-17 | 22:01

Marcoux wordt niet gechanteerd.
Pechtold wordt gechanteerd.
Hè, hè.

King of the Oneliner | 21-12-17 | 22:08

Zouden rutte en peggie...??? Nee tog?

Ce ca! | 21-12-17 | 22:12

Pechtold is een ordinaire landverrader en zou daar ook voor opgepakt moeten worden. Waar zijn de aangifteformulieren?

poisonivy | 21-12-17 | 21:55

Denk dat Pechtold nu ook in aanmerking komt voor "Voltooid leven".

Boer Willem | 21-12-17 | 21:48

Ik weet niet welke pil de pil van Drion is? De rode of blauwe. Anyway...Ja.

Ce ca! | 21-12-17 | 22:13

Mijn buurman, die toevallig net binnenkwam zei: "Ha,ha, Peggie heeft zich in de poeperd laten nemen voor geld..."
Hij zei ook nog dat de afkorting van Serge Marcoux SM is...
Maar mijn buurman was een beetje aangeschoten, door de wijn uit zijn kerstpakket...

King of the Oneliner | 21-12-17 | 21:48

Misschien is er een relatie Demmink >> Marcoux >> Pechtold. Dat hele Demmink gedoe speelde dus ook in die tijd en waren ook veel chauffeurs bij betrokken. Misschien was Pechtold ook wel chauffeur van Demmink. Hoe lang is dat appartement met zeezicht al in het bezit van Marcoux en van wie heeft hij het gekocht???

Mark_D_NL | 21-12-17 | 22:06

Las wel dat bij die flat altijd grote autos parkeerden.

gato | 21-12-17 | 22:29

Kijk eens even op de facebook-site van één van de vrienden van Serge Marcoux.

www.facebook.com/haruehun.airry/
De man is een liefhebber van homo-erotische foto's, met name Oosterse boys.
Dus ik neem aan dat Serge Marcoux homoseksuele neigingen heeft.
Dus DAAROM bloosde Alexje Hold-my-Peggie.

Kort door de bocht? Misschien.
Homofoob? Misschien.

King of the Oneliner | 21-12-17 | 21:39

Men is geneigd (het nog niet officieel aangenomen) CETA in deze casus te noemen. Het lijkt mij eenvoudiger te kaderen om zijn rol in totstandkoming van de CUFTA en.wikipedia.org/wiki/Canada-Ukraine_... eens nader te bekijken. Iets met Privejet>NLEU Lobby>Penthouse oorzaak gevolg

HdJ | 21-12-17 | 21:39

Pechie is helemaal van het padje, hij mist Hachchi zo zeer

gsm | 21-12-17 | 21:45

Was dit penthouse van de canadese overheid?
Hoe vinden ze dat in canada dat er dan canadees staatseigendom voor weining naar een nederlands prive persoon gaat.
Is er geen journalist aan de andere kant van de plas die dit zaakje gaat uitzoeken.

meel2me | 21-12-17 | 21:34

Die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd.

botbot | 21-12-17 | 21:42

botbot | 21-12-17 | 21:42
Zoeken naar nepnieuws zeker.

O2Neutraal | 21-12-17 | 23:10

Of de erfgenamen van Marcoux eens gaat horen?

SlimmeBelg | 22-12-17 | 04:51

Er klopt gewoon ergens iets niet. Iemand met zijn salaris (en salarisverleden) woont onder een vreemde constructie in een geschonken pauperflatje.
Een CETA uitruil dealtje is het veel te opzichting voor, zo dom is hij niet mag ik hopen, of hij was echt verblind door machtsgeilheid.
Financieel aan de grond? Zwijggeld Hachchi? De witte sloper?

Harry Turtle | 21-12-17 | 21:31

De witte sloper, dat is altijd het eerste wat ik denk wanneer ik het vaak rode en pafferige hoofd van pechtold zie. Drank of Coke... Dat zou wel klote voor hem zijn.

Mark_D_NL | 21-12-17 | 21:45

Ik ben geen fiscalist, maar een constructie opzetten om minder belasting te betalen dan eigenlijk de bedoeling is niet goed. Nu maar hopen dat ze bij de belastingdienst hun werk doen en vragen gaan stellen aan meneer Pechtold.

Irnerius | 21-12-17 | 21:29

Daar betaal je fiscalisten voor slimpie!

Berbaar | 21-12-17 | 21:32

Oké, Berbaar, laat ik er maar eens een ingooien dan: fraus legis.

Francieux | 21-12-17 | 21:41

Goede opmerking, jij snapt het. Dat je minder belasting wilt betalen en daarvoor een goede boekhoudert inschakelt.. Wie niet. Maar pechtold weet dat hij illegaal en amoreel bezig is en toch zet hij dan door. Terwijl hij een publiekelijk functie heeft, een redelijk salaris, natuurlijk aan alle kanten al wat voordelen heeft in die rol (wat overigens ok is, hoort bij de baan) en zelf jan en alleman de les leest op dit gebied.

Mark_D_NL | 21-12-17 | 21:43

Er is iets mis met Miezerig Mannetje. Rutte liegt en zijn seksualiteit is onbekend. Maar alsnog lijkt hij integer vergeleken met Alexander Penthouse. Elke keer meer waar komen er zeer dubieuze en twijfelachtige berichtgeving rond zijn persoon naar boven.

- affaire Hachchi, waarom verdween ze als een dief in de nacht van het toneel?
- reisde mee met een of ander koffiebonenboertje in zijn privejet (terwijl hij dit niet declareerde) naar Oekraine, waar hij volgens de Volksverlakkerskrant "geen normale Oekrainer heeft gezien", aka wat deed hij daar en met wie sprak hij?
- nu deze penthouse affaire

En wat doet de MSM? Zwijgen in alle toonaarden. Dat is vreemd want de bovenstaande punten zijn niet alles wat merkwaardig is rond deze snuiter.

Maar wat echt pijn doet is dat deze dubieuze labbekakker 800k stemmen heeft gehad. Dat betekent dat bijna een miljoen witten deze druif van dubieus moraal en lichte zeden waanzinnig vinden. En dat is een vrij enge gedachte voor mij.

Graaf_van_Hogendorp | 21-12-17 | 21:28

De M5M in NL is de persdienst van Den Haag.

Mark_D_NL | 21-12-17 | 21:37

Het aantal stemmers op deze 'kunstgeschiedenisdeskundige' bevestigt alleen maar de invloed op de kiezer van de npo die deze 'casanova' het afgelopen decennium de gelegenheid gaf om over ieder onderwerp zijn mening te spuien. Zelfs een Johan Derksen geeft toe het een pedant mannetje te vinden, maar heeft er wel op gestemd. Hoeveel Nederlanders zouden er niet reeds op Wilders gestemd hebben als die zo zijn zegje had mogen doen. Dan hadden we waarschijnlijk reeds lang de leiders die we verdienen. Nu moeten we waarschijnlijk nog lang wachten op een coalitie PVV/FVD.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 05:00

De situatie vraagt om speculatie. Waarom had Pechtold behoefte aan zo weinig mogelijk lasten van het geschonken pand. Woont nu bijna voor niks. Scheiding kan een rol spelen, maar er kan ook sprake zijn van een grote schuld/schikking. Dat maakt hem ook kwetsbaar.

Abu Bachouca | 21-12-17 | 21:28

De fluwelen handschoenen zijn wellicht slechts omdat Pechtold een mededeuger is. Over zijn eerdere verzwijging (een vliegreisje) hebben ze hem ook nauwelijks gehoord. Verder zullen ook mensen met hun financiën redelijk op orde niet altijd in staat zijn (of zin hebben) om tienduizenden euro's aan schenkbelasting af te tikken.

Muxje | 21-12-17 | 21:50

Om nog even verder te gaan: bezocht een Bilderberg-conferentie en heeft daar (speculatie) een opdracht meegekregen, zijn laatste taak voordat hij wordt vrijgesteld van verdere inspanningsverplichtingen. Iets met EU, referenda etc.

spinselsinjehoofd | 21-12-17 | 22:40

Kan men zich nog herinneren dat er in het peleton op grote schaal doping werd gebruikt? Bij iedere positief geteste 'collega' werden door de toch benadeelde collega's (die immers niet gebruikten) de schouders opgehaald ? Waarom ? Omdat ze allemaal gebruikten. Daar lijkt het eerder op. Of ze zijn echt zo dom dat ze niet begrijpen dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Integriteit? Ha, ha, wat een lachertje. Maar niet voor de burger die in het bedrijfsleven een functie bekleedt en bijvoorbeeld door een DNB keihard kan worden aangepakt als er vergelijkbare 'malversaties' aan het licht zouden treden. En wij vinden dat allemaal maar goed. Mensen, vandaag nog hoofdelijke aansprakelijkheid invoeren voor alle politici, van hoog tot laag. Het zijn toch ook mensen, die gelijk behandeld wensen te worden? En graag afgerekend willen worden op hun presteren (het omgaan met uw en mijn belastingcenten).

SlimmeBelg | 22-12-17 | 05:11
▼ 1 antwoord verborgen

De kans dat hij (Zijne Arrogantie Alexander Pechtold) meineed heeft gepleegd is wel groot.

Er staat een bepaald zinnetje in de zuiveringseed

"Ik zweer (verklaar en beloof) dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enig geschenk of enige belofte heb aangenomen of zal aannemen"

Nu moet alleen nog bewezen worden dat hij inderdaad iets gedaan of nagelaten heeft om er zelf beter van te worden.

Dat het zaakje stinkt, is wel duidelijk.
Het niet aangeven in het geschenkenregister is dan wel straffeloos, maar corruptie en meineed zijn wél strafbaar.

Bijtendehond | 21-12-17 | 21:24

Dan weet je niet wat meineed is en kijk je naar alle waarschijnlijkheid te veel Amerikaanse series.

Panos88 | 21-12-17 | 22:50

Panos88 | 21-12-17 | 22:50

Was dat tegen botbot of tegen mij?

Bijtendehond | 21-12-17 | 23:18

@ Bijtendehond | 21-12-17 | 23:18
Tegen u.

Panos88 | 21-12-17 | 23:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Is die steekpenning pakker, die smeergeld graaier, die corrupte hypocriet Pechtold nu nog niet weggestuurd? Wat een apenland is NL geworden.

kempenaer | 21-12-17 | 21:24

Ach Henry Keijzer (VVD) heeft ook een aantal weken gedacht dat zijn integriteit niet in het geding was en is uiteindelijk afgetreden. Dat gaat nu ook bij Pechtold gebeuren, zal een paar weken duren ondertussen heeft Pechtold bedacht dat in de aanval gaan de beste verdediging is. Zolang GS en anderen blijven roeren en de beoogde doelstellingen van de transactie duidelijk worden zal D66 genoodzaakt zijn het vertrouwen van de heer A. Pechtold maar eens ter discussie te stellen. Of zou de NL kiezer de rest van D66 inclusief hun ministers serieus nemen?

Beroep = Boerenlul | 21-12-17 | 21:23

Er vallen mij 2 zaken op.
1. als je een situatie op papier zet die in de praktijk niet de werkelijkheid is (vruchtgebruik Marcoux, terwijl AP er feitelijk woont) om een paar cent te besparen op de belasting, dan is dat toch valsheid in geschrifte?
2. Waarom zit de MSM hier niet bovenop? Interview de buren in scheveningen, stuur een camera ploeg met plopkappen naar Marcoux en vraag hem of dit cadeau in ruil voor CETA steun is. Krijgt hij net zo'n rooie kop dan weten we genoeg.

WaltKowalski | 21-12-17 | 21:19

Teejee heeft anders wel gelijk. Kritische geluiden over Kartel partijen/politici hoor je uit de MSM zelden.

Joostmochtnietsweten | 21-12-17 | 22:15

@Berbaar | 21-12-17 | 21:55
Zoals gebruikelijk snap je het weer eens niet. Je bent vandaag weer kansloos afgedroogd.

Ouwe wegkijker.

TeeJee | 21-12-17 | 22:16

En wat is die Marcoux er wijzer van geworden ? Alleen de eeuwige vriendschap van P? Lijkt me toch ook wat mager. Uitvragen dat heerschap. Misschien klusje voor Peter R, ons aller ex-misdaadverslaggevertje.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 05:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Plot-twist: Seven werkt voor het kartel.
Het kartel werkt voor de Oranjes.
De Oranjes werken voor de Bilderbergers
De Bilderbergers werken voor de Illuminati.
De Illimunati werken voor Satan.

ALLES valt op zijn plaats nu!!!
▒▓Waarom heb ik dit niet EERDER gezien!!▒▓

King of the Oneliner | 21-12-17 | 21:19

seven is/wordt wel fenomeen. Toch iemand, een eerste???, die als anonieme burger onderzoeksjournalist vertrouwen bouwt met feiten en hard werken. Gewoon simpele feiten. geen poespas, geen marketing e.d. Hoop dat seven__ veel navolging krijgt en er, indien nodig, geld mee kan maken zodat hij door kan gaan.

Mark_D_NL | 21-12-17 | 21:33
-weggejorist-
steekmug | 21-12-17 | 22:24

Twitter?

Is dit nog nieuws? | 21-12-17 | 22:49

Twitter is toch deaud?

Is dit nog nieuws? | 21-12-17 | 22:50
▼ 1 antwoord verborgen

nou begin ik toch een beetje te genieten van het verhaal. Ik kan me nl. nog een akkefietje met de belastingdienst herinneren waarbij het leger(!) werd ingezet. *Nootjes en chips bij de thee gaat pakken*

sufkut | 21-12-17 | 21:15

Dat hij voor 77K zijn handje heeft opgehouden is gewoon zielig en toont de ware aard van deze kruidenier...Deze schijnconstructie is bom-en granaatvrij fiscaal gezien maar zal niet zonder politieke consequenties blijven....bye bye Bilderberg-bezoeker...kom je niet meer in jongen...

Eendragtmaaktmagt | 21-12-17 | 21:15
-weggejorist-
Nietnagel | 21-12-17 | 21:11

De vraag is : is Serge Marcoux een homo?

Met een niet te stillen voorkeur voor jongetjes/jongeren, zoals zijn beruchte collega Demmink?
En heeft hij in het verleden homo-clubs bezocht waarbij Pechtol de chauffeur was, dus bezwarende info heeft opgedaan in die tijd?
Waarom vliegt er geen onderzoeks-journalist naar Canada om een en ander eens nader uit te zoeken?
Er moet toch een reden zijn waarom hij opeens een appartement ter waarde van 2 ton cadeau doet?

King of the Oneliner | 21-12-17 | 21:10

Als het geen drie ton is...

Joostmochtnietsweten | 21-12-17 | 22:18

Het ruimt wel lekker op. Roemer, Pechtold, die ene buschauffeur.

Moetjensluisteren | 21-12-17 | 21:09

De grote draai van d66 tav belasting koningshuids doet vermoeden dat daar gezocht moet worden naar de reden van dit kadootje.

watazooi | 21-12-17 | 21:07

OK. En wanneer sodemietert deze corrupte politicus op? En gaat hij vervolgd worden voor deze fraude?

Orakel1958 | 21-12-17 | 21:04

Dus een geschenk aanvaarden dit netjes melden aan de fiscus is fraude plegen.
Weer wat geleerd.

botbot | 21-12-17 | 21:14

@botbot | 21-12-17 | 21:14
Ik denk dat je het verhaal beter moet lezen. De fiscus is verkeerd geïnformeerd mbt tot de waarde = belastingfraude.

Not_again | 21-12-17 | 21:20

Not_again | 21-12-17 | 21:20
Oh ja? heeft de fiscus dit gemeld? of gaat u even op de stoel van de belasting inspecteur zitten omdat u pech niet mag.

botbot | 21-12-17 | 21:26

Dirty Pechtold is chantabel gemaakt. Het bunga bunga apartement, haichchi gate, de Canadese connectie en wie weet wat er nog meer is. Het kartel heeft hem te pakken en hij heeft alles geprobeerd om ze te behagen, Oekraïne, regeerakkoord , referenda afschaven, hij wordt op een zijspoor gezet. Kajsa Ollongren heeft zijn ministerschap, wat de kroon op zijn carrière moest zijn. Geblokkeerd door het kartel, zijn appartement bekent, financiële constructie gelekt. Nee het is gedaan voor Pechtold. Geen Brussel hoog uit een IMF of Vn baantje. Te ligt bevonden, slap. Opgebruikt en nu bij het vuil gezet.

P-unit | 21-12-17 | 21:01

Plot-twist: Seven werkt voor het kartel.
Het kartel werkt voor de Oranjes.
De Oranjes werken voor de Bilderbergers
De Bilderbergers werken voor de Illuminati.
De Illimunati werken voor Satan.

ALLES valt op zijn plaats nu!!!
▒▓Waarom heb ik dit niet EERDER gezien!!▒▓

King of the Oneliner | 21-12-17 | 21:17

Licht gun ik je.

Luivend | 21-12-17 | 21:20

Seven is volgens mij een mooie blonde vrouw; Tering wat zijn die lastig en volhoudend!
Super weer Seven!

Gele Beer | 21-12-17 | 21:00

Uw fantasie gaat met u op de loop.

Lupuslupus | 21-12-17 | 21:07

Ik dacht aan Pieter Omzigt, verpest ik nu iets?

corbiere | 21-12-17 | 21:12

Een politicus die geloofwaardig wil zijn trekt zich terug uit de politiek.

Maar Pechtold ziet burgers zoals een boer zijn koeien. Het gaat alleen om de opbrengst. Ze moeten niet teveel loeien.

Vogelbeest | 21-12-17 | 20:58

Seven,77k en 107 in één nieuwsbericht.
Lijkt wel een kerstbonus!
107

steekmug | 21-12-17 | 20:56

Volgens mij zijn 0,1,2,3,5,6 en 9 belangrijker hoor :)

Ce ca! | 21-12-17 | 21:01

Tel de getallen van de datum bij elkaar op en herleid de uitkomst: alsjeblieft, jouw kerstpakket.

Luivend | 21-12-17 | 21:08

Pechtolds pijpkunsten moeten haast wel onovertrefbaar zijn als een klant van 25 jaar geleden hem een appartement cadeau doet. Want het heeft niks te maken met zijn Kamerlidmaatschap en het CETA accoord.

Osdorpertje | 21-12-17 | 20:53

Ik heb vrienden vanaf mijn lagere school wat is daar mis mee?
Ik heb vrienden geholpen ook financieel met het opzetten van een eigen zaak wat is daar mis mee?
Ik heb familie geholpen ook financieel om een huis te kopen wat is daar mis mee?
Nu kun u wel suggereren dat ik met hun vrouwen in bed gelegen heb, maar is dat dan de waarheid?
Suggesstie op suggestie plaatsen en dat zo langzamerhand als waarheid betitelen is een zwakte.

botbot | 21-12-17 | 21:05

Canadese diplomaten pijpen en ook nog voor het CETA verdrag stemmen is ook zwakte.. Dat had hij veel beter uit kunnen onderhandelen.

Joostmochtnietsweten | 21-12-17 | 22:20

botbot u bent burger net als iedereen hier in de panelen en Pechtold is volksvertegenwoordiger names ons. Daarom vergeef ik het u als u een dropje steelt en ligt dat bij een vertegenwoordiger van het volk anders (al zou ik een dropje ook wel vergeven denk ik).

O2Neutraal | 21-12-17 | 23:15

Met die Oekraine deal deed Alexander P. ook al zo raar. Het zal toch niet dat straks Ljoedmila uit Kiev in de kofferbak van zijn Ford Focus zit.

Pedronegro | 21-12-17 | 20:52

Botbot hoe lang ben je al lid van d66?

gsm | 21-12-17 | 22:06

Hier zit nog een verhaal onder. We worden belazerd, ik voel het aan mijn water. Waarom zou P voor zo'n constructie kiezen als hij weet dat het land daar schande van zal roepen. Een narcist zou dat vermijden want het gaat ten koste van zijn reputatie

Abu Bachouca | 21-12-17 | 20:51

Toch eens wat familiebanden aanhalen: ik heb nog een neef die in Canada woont. Misschien wil hij ook wel een flatje in NL kopen en dat aan mij geven?
Uiteeraard met het recht daar altijd in te mogen wonen natuurlijk.
Ik begrijp namelijk dat dit mij heel veel geld gaat schelen?

Wering | 21-12-17 | 20:50

Als NAC plotseling in de laatste minuut wint van Ajax, weet je dat er een bel-chinees achter zit, die een speler veel geld heeft beloofd bij het gewenste resultaat.

Als D66 plotseling 'een van zijn kroonjuwelen; het referendum plotseling door de plee spoelt, weet je dat ergens een beïnvloeding is. Noem het corruptie.
Noem het een flatje voor Hold-my-Peggie...
W

King of the Oneliner | 21-12-17 | 20:47

Ja, schuif die negatieve resultaten van Ajax tegen NAC maar op het conto van de omkoopbaarheid van de Amsterdammers. Daar trappen Bredanaars dus niet in!

SlimmeBelg | 22-12-17 | 05:51

Nou mijn vaste zinnetje weer even.

Hij komt er mee weg.

pegaje | 21-12-17 | 20:47

Nou dat weet ik zo net nog niet. Hier is een bewijs van fraude t.o.v. de belastingdienst en dat is heel andere koek.

Lupuslupus | 21-12-17 | 20:51

@Lupuslupus | 21-12-17 | 20:51
Nou weet U sowieso niets van alles wat een pH waarde heeft van boven de 1 dus dat is weinig verrassend.

Berbaar | 21-12-17 | 21:12

Lupuslupus,
Ben bang dat belastingfraude niet voldoende is, om hem weg te krijgen.

corbiere | 21-12-17 | 21:16

Behoorlijk vernietigend voor Pechtold de rat. Maar z'n politieke/msm-vriendjes hebben zich al laten afschepen. Nu toch eerlijk gaan berichten/behandelen is schuld bekennen (ja, we zijn bevooroordeeld, en ja, we willen zijn wangedrag door de vingers zien omdat hij één van ons is, en ja we zijn een corrupte inteeltclub geworden).

Fijnstoffer | 21-12-17 | 20:46

Bea en ollie zullen hun handen boven pechie houden wand sielig.

gsm | 21-12-17 | 22:10

Misschien wilde Pechthold geen minister's post omdat hij ook wel wist dat deze oplichting/schandaal/omkoperij naar boven zou komen. Vragen, vragen, vragen.

echtpaul | 21-12-17 | 20:40

Waarom zou hij met deze constructie ingestemd hebben in the first place als hij wist dat deze corruptie naar boven zou kunnen komen?

jemagookniksmeer | 21-12-17 | 20:47

Nix oplichten hij heeft het aan de fiscus gemeld.
Geloof me, die zijn mans genoeg om malversaties te ontdekken.
Hij mag net als ieder andere Nederlander geschenken accepteren als hij daar maar aangifte over doet.
Dat men twijfels heeft over de gulle gever doet hier niets aan af.

botbot | 21-12-17 | 20:47

Heel normaal dat wanneer je je zo verschrikkelijk ongeliefd maakt, men gaat spitten om je een - zeer terecht - oor aan te naaien.
Lupuslupus | 21-12-17 | 20:44
Top tegel Lupus, dank!!!!!
Dus als gekke Greet of die lavendelsnuiver gefileerd worden is dat prima want verschrikkelijk ongeliefd.
En Pechtold wordt volgens U een oor aangenaaid.
Met vrienden zoals U heeft men geen vijanden nodig, de domheid lol.

Berbaar | 21-12-17 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Zo houd de Canadees toch controle over het appartement, mocht het niet zo boteren tussen hun dan kan Pechtold mooi verkassen en wachten tot die Canadees dood is. Belastingtechnisch nog OK ook, Hier gaat onze gladjanus niet over vallen.

Diminutive | 21-12-17 | 20:39

Die WOZ klopt prima, Pechtold en zijn buuffie hebben daar een flat, de rest zijn appartementen die zeker de helft grotere zijn.. simpele rekensom dus.. klaar.

Zaanse Mayonaise | 21-12-17 | 20:39

Niet doen man die feiten.
Dat verstoort het demoniserings proces ;)

Berbaar | 21-12-17 | 22:05

@berbaar: Demoniserings proces ? Een koekje van eigen deeg bedoel je.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 05:58

De zaak is zó corrupt, ze weten ws allemaal wel iets van elkaar, dat ze elkaar allemaal dekken.
Dan met een omgekocht hoernaille, wat wil je nog...
En met een MP die liegt en bedriegt zoals het hem uitkomt is het hek natuurlijk helemáál van de dam.
In Belgie gaan ze de straat op met 40.000 man omdat de pensioenleeftijd in 2030 (!!!!!!) naar 67 jaar (!!!!) gaat...
Maar het vertrouwen is hier zo ver weg, de mensen zijn zó tegen elkaar uitgespeeld en uitgezogen dat iedereen murw en moe is van alle ellende !
Alles spant samen....tegen het volk .....

A333aan | 21-12-17 | 20:38

Goed idee van Penthouse. Nu nog even een Canadees chanteren, kan ik ook wat leuks doen met mijn huis en de fiscus.

Nuchternederland | 21-12-17 | 20:37

Ik weet niet hoe jullie tegenover de belastingdienst staan, maar ik woon nu al 11 jaar in Frankrijk en wordt minstens 3 keer per jaar door hen lastiggevallen. Ze weten alles van me, maar elke keer komt er weer een zeurbriefje over iets lulligs. Het kost me een hoop uitgezoek, reizen naar het dichtstbijzijnde belastingkantoor (op en neer 120 km) waar ik vooral bot vang op de door Nederland verzonnen regeltjes. Nu weer een brief van de ING over melden fiscaal woonland. Of ik dat maar even op wil geven, waarbij zelfs verplicht is een bewijs te overleggen dat het telefoonnummer dat ik moet opgeven, ook daadwerkelijk bestaat.
Die gasten hebben geen enkel idee hoe de belastingdienst in Frankrijk werkt. Ze geven geen fuck namelijk dat ik hier van mijn pensioen geniet en in Nederland braaf mijn belasting betaal.

Graaf van Egmont | 21-12-17 | 20:35

Dat heb ik ook, elke week wel blauwe brieven en nu weer iets van Ingbank, iedere keer me levend laten verklaren door burgermeester in Spanje, ze weten alles van ons, zelfs mijn inkomen, terwijl ik belasting in Spanje betaal.

gato | 21-12-17 | 20:47

Fijn toch, iedereen en zijn moeder zeiken dat er geen controle is wat er gebeurt met onze Hollandse centjes over de grens en nu gebeurt het en is het weer niet goed.
Zeurpieten!

Berbaar | 21-12-17 | 21:09

@berbaar: 'Onze' ? Draagt u ook wat bij ? Maak u dan liever drukker over de tientallen miljoenen aan toeslagen die naar het buitenland vloeien, naar mensen die nooit iets hebben bijgedragen.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:03
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me ook dat een bezwaar tegen een hoge WOZ-waarde namens een heer Pechtold, een Canadese Diplomaat en verzonden door een dure accountant wat anders wordt ontvangen dan een briefje van Jan met de Pet.
Ik had ook iets opgevangen dat het appartement van Pechtold zijn vader een tijdje pro-forma tegen een hele lage prijs te koop had gestaan voordat Pechtold het zelf voor een habbekrats op zijn naam liet zetten om de benodigde belastingen te drukken. Mogelijk is dat hier ook gedaan.
Anders dan deze twee dingen kan ik de lage WOZ niet verklaren.

down | 21-12-17 | 20:34
-weggejorist-
Berbaar | 21-12-17 | 22:30

@Berbaar | 21-12-17 | 22:30
Hihi, een tegel van een sneue clown.

TeeJee | 21-12-17 | 22:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij wil zo graag naar Brussel, hij wil zo graag de grote machtige jongen spelen net als sjacheraar Verhofstadt.
Maar het heeft allemaal iets aandoenlijks, al door de mand vallen met gesjoemel met een troosteloos rukbunkertje.
Al je principes en geloofwaardigheid opzij gezet, voor wat. Helemaal niks.

Harry Turtle | 21-12-17 | 20:33

Het aanzien van het ambt.

bisbisbis | 21-12-17 | 20:33

@Seven

Bij overlijden zou er al geen erfbelasting zijn bij een Canadese schenker. Des de bedenkelijker waarom het toch nu al geschonken is (met de kosten betaald door de schenker).
Het niet vermelden in het schenkingsregister van deze schenking heeft voor Pechtold als voordeel dat hij er geen 35% belasting over hoeft te betalen.
Inderdaad al dan niet geheel toevallig met het feit dat D66 niet alleen met zeer, zeer grote spoed (voor kerstreces ingediend) raadgevend referendum afschaft, ook en juist vooral in relatie met CETA waarover nog gestemd moet worden... Maar het niet vermelden aan de Tweede Kamer scheelt Pechtold persoonlijk enkele 10K euro's aan belasting volgens het reglement van de TK. Een win-win dus voor Alex.

filibuster | 21-12-17 | 20:31

De schenker en ontvanger betalen in dit geval geen schenkbelasting, omdat de schenker een niet-Nederlander is die in het buitenland woont.

Het niet-vermelden scheelt Pechtold geen cent, behalve dat het heel verdacht overkomt.

Blijft over, de overdrachtsbelasting die de ontvanger (Pechtold) moet betalen. De waarde van het pandje wordt op 2 manieren gedrukt: A) Er wordt gedaan alsof een bejaarde Canadees er woonrecht heeft. B) Er wordt gedaan alsof een bezemhok met suggestie van uitzicht op zee 137k waard is.

Ik denk, ik leg je even uit, wat hierboven ook al stond in het artikel. Dat hele geschenkenregister heeft hier verder niets mee te maken.

tipo | 21-12-17 | 21:04

Berbaar, Tipo:
De Wet Schadeloosstelling leden Tweede Kamer ziet het anders (art 3).
Aangezien de Panopticonwet pas komend jaar in werking treedt heb ik niet de illusie dat de belastingdienst gekoppeld is aan de wet schadeloosstelling Tweede Kamer.
Het lijkt mij bijzonder naief om te veronderstellen dat het niet aangeven bij de ene instantie leidt tot een volledig correcte opgave bij de andere instantie.

filibuster | 21-12-17 | 22:25

Volstrekt duidelijk in ieder geval is dat de integriteit van een politicus in het geding is, wat voor motief, prive of niet, er ook aan ten grondslag ligt. Moet je niet willen en er consequenties aan verbinden. Er zijn politici die zich voor 'minder' voor een rechter moeten verantwoorden.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:12
▼ 1 antwoord verborgen

De lijst van foute politici is niet helemaal up to date, ze volgen elkaar te snel op (is haast niet meer bij te houden), maar Pechtold zou daar ook tussen moeten staan. www.foute-politici.nl/

JI-HAAT | 21-12-17 | 20:28

OffTopic. Sorry Joris
Maar waar is mijn groene pixel gebleven?

Ce ca! | 21-12-17 | 20:25

Yup Linker hoek. Ik was 13339927

echtpaul | 21-12-17 | 20:28

Ik heb hem al weer gevonden. Groen en rosse passen blijkbaar bij elkaar, weer wat geleerd! ( gaat bril aanschaffen doen)

Ce ca! | 21-12-17 | 20:41

13339977 is mijn groene rugnummer. (20.48 uur)

demaup | 21-12-17 | 20:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Er was nog een restje integriteit aan A.P.? Onder zijn schoen, wellicht.

Stormageddon | 21-12-17 | 20:22

Ergens waar de zon niet schijnt in ieder geval.

Luivend | 21-12-17 | 20:32

Je kan natuurlijk op 2 vingers uitrekenen dat als de topmensen zo corrupt zijn, honderden voorbeelden inmiddels, dat alles dat daaronder hangt denkt; wat die kunnen en mogen, kunnen en mogen wij ook.
Gevolg heel veel gasten die ook maar een beetje boven het maaiveld hangen nemen dit over.
De rot begint altijd aan de kop / top, zei de visboer...
Voeg daarbij dat er in feite maar een tiental mensen binnen een politieke partij het doen en laten bepalen en de fractiediscipline er borg voor staat dat iedereen alleen nog maar als klapvee en ja-stemmers fungeert binnen een partij en het parlement (tegen een bovenmatige vergoeding), je eigenlijk kunt constateren dat het bestuurlijke gedeelte in ons land volledig naar de verdommenis is.
Iedereen zit er nog voor zijn eigen hachie en centen en het volk kan verrekken en mag uitgezogen worden.
Als de 65+ -ers en netto 6 euro p.p. AOW bij krijgen is dit niet eens voldoende om de verhoging van de energiebelasting te betalen, gezwijge van de tientallen andere verhogingen / lastenverzwaringen.
Ik heb hier al eens geplempt dat als de zooi hier opgeruimd zou moeten worden, Nederland te weinig lantaarnpalen telt !

A333aan | 21-12-17 | 20:21

Maar we hebben nog wel voldoende bomen.....

Lupuslupus | 21-12-17 | 20:25

Geniaal! Dat kan ik dus ook straks doen met mijn kinderen.

Koonkluk Huis | 21-12-17 | 20:21

Een diplomaat die 100% met pensioen is? kom op zeg, die handelt nog wel even achter de schermen voor zo'n verdrag (CETA) hoor!

DhrFukalla | 21-12-17 | 20:20

Dat is zeker waar maar officieel is hij met pensioen. Kijk maar naar al die ex-presidenten in de USA. Ook nog allemaal bezig achter de schermen.

Lupuslupus | 21-12-17 | 20:23

Yup. Een lobby voor de CETA zoekt even naar een geitenpaadje, komt bij een oud diplomaat terecht met een handige link naar de Nederlandse regering en klaar is klara.

echtpaul | 21-12-17 | 20:31

Wat zit er voor die Canadees aan vast? De eeuwige dank van de begunstigde? Lijkt me wat mager. Is er al een ploeg van nieuwsuur of zembla onderweg voor een interview met deze monsieur?

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:16

Zo'n bloot eigendom, het enkel op je naam zetten van een zo'n laag gewaardeerde woning ziet er ook veel meer uit als een vriendendienst, in tegenstelling tot een compleet cadeau van twee ton. Want het blijft opmerkelijk, natuurlijk. In Pechtolds positie.
Ik vind dat dit heel erg lijkt op vrijwel nooit rechtstreeks te bewijzen corruptie, en dat hij met die sterke schijn nu besmet is.
Het is lullig, maar het lukt me gewoon echt niet me aan die indruk te onttrekken.
Vooral gezien zijn eerdere, ook veel te laag geprijsde vakantiebelevenissen in Oekraïne, de voor D66 vreemde stellingnames soms, rare draaien ook.
Afijn.

LibertasSimplex | 21-12-17 | 20:20

Nog een aanvulling: naast het “drukken” van de NL overdrachtsbelasting is het uiteindelijke doel het voorkomen van een Canadese capital gains tax 25% over verschil aan- en verkoopprijs (Canada belast foreign investments, ook OG).Na verkoop kan Pechtold de opbrengst zonder schenkbelasting terug schenken (Canada kent geen schenkbelasting). Uiteraard na aftrek van een fee...

Dodger2801 | 21-12-17 | 20:18

En... ook nog gebruik gemaakt van de vrijstelling schenkbelasting van 100k in NL als het om de eigen woning gaat....

Dodger2801 | 21-12-17 | 20:43

maar die had hij niet nodig, nu de schenking uit Canada kwam...

Dodger2801 | 21-12-17 | 21:35

Lijkt best plausibel, maar voor een paar duizend euro zet je je geloofwaardigheid als 'vooraanstaand' politicus, je integriteit, als je de overheid moet geloven, het hoogste goed, toch niet op het spel? Anders zou het erop duiden dat men de consequenties van het eigen handelen niet kan overzien. En aan dergelijke personen is de toekomst van het land dan toevertrouwd. Moeten we ook niet willen.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat belasting gedoe zal me een ruk schelen gaat maar over relatief kleine bedragen, oké het is niet ethisch das dan ook een puntje. Wat ik vele male belangrijker vind is wat er rond om dat CETA verdrag is gebeurt en hoe de hazen toen liepen. Wie, wat, hoe, waarvoor, wie betaald, wie gekregen etc. Wie hier een vinger achter kan krijgen heeft de scoop van het jaar te pakken.

DerkArie-ut-de-Achte | 21-12-17 | 20:18

Klopt.
Al zoveel scoops geweest dit jaar, zou niet meer weten welke allemaal.
Misschien een leuk begin van volgend jaar?

am*dam | 21-12-17 | 20:31

Misschien mag het nu, D66 is aan het doorpakken. Dat doet een beetje denken aan de manier waarop Putin Ukraine innam. Onidentificeerbare strijdkrachten die ons binnen een paar dagen onomkeerbare feiten stellen. Er is vaker een relatie tussen vrind en vijand. Aan de ene kant de waarchuwing voor Russisch nepnieuws terwijl aan de andere kant dezelfde tactieken worden gehanteerd. De verstrengeling van ollongren met Donner is de laatste schaakzet. Er is een kans dat een en ander in het verleden fout is gegaan (samen met Marcoux Ceta regelen en het Ukraine pact bezegelen of entameren met vriendschappelijke betrekkingen, reizen, eten...) Het hoeft dit niet te betekenen maar er IS inmiddels een CETA-verdrag en een Oekraine-betrekking. Dat kan nog niet gezegd worden (een totale siegheilstaat) van het kadoloze gesprek dat Baudet had.

Einde van de Domheid | 21-12-17 | 20:18

Ik zeg het nog een keer, de campagne van D66 was de duurste van alle campagnes!

Einde van de Domheid | 21-12-17 | 20:21
-weggejorist-
Dodger2801 | 21-12-17 | 20:17

Die raken ze nooit meer kwijt nu bekent is wie de buurman zal zijn
.

DhrFukalla | 21-12-17 | 20:28

Mocht er nog iemand wat te schenken zoeken deze kerst, ik houd me aanbevolen.

am*dam | 21-12-17 | 20:35

Tsja, en de bitcoins die de heren pro Eu-ers hebben gekregen zijn niet te achterhalen.

De Eu ambtenaren hebben de grootste pensioenclaim (zie ook afkoopsom UK)

Tee Of Cup | 21-12-17 | 20:17

.....pensioenclaim uit de geschiedenis.

De brusselse bestuurders creëren de grootste omkoping ooit om de europese landen op te heffen en europa weg te geven aan de rest van de wereld.

Tee Of Cup | 21-12-17 | 20:21

Voor mij begint het actuele beeld over politiek en macht overeen te komen met het Romeinse rijk in verval (zoiets als de film Caligula) maar dan een factor 10 groter in complexiteit en medeschuldigen.

spinselsinjehoofd | 21-12-17 | 20:53

Blijven roeren in die bak met stront, er komt vast nog meer bovendrijven. Normaal houd ik niet zo van stront maar nu smul ik ervan.

priks | 21-12-17 | 20:16

Over stront gesproken: ik denk dat Alexander zich gewoon als jong studentje heeft laten uitwonen op de achterbank van die dienstauto van die diplomaat.

Graaf van Egmont | 21-12-17 | 20:25

Inderdaad, blijven roeren! Oh, die blik van die Pechtold, als een hond die in de kamer zit te schijten en het baasje onverwacht binnenkomt! ON-BE-TAAL-BAAR!

Turbocharger | 21-12-17 | 20:25

Wat zal hij lekker slapen in dat appartement zeg, zijn narcisme zal zijn leegte niet kunnen wegnemen. Hij weet namelijk dondersgoed dat hij fout zit en dat heeft een proces gestart van afwisselend leegte-depressies en meer narcisme. En in dat proces kan hij zo lang mogelijk in de TK blijven zitten, of naar de EU gaan, of multimiljardair worden en dure drankjes en reisjes doen, maakt allemaal niets uit. Hij zal zich nooit meer écht gelukkig voelen, geen geld of macht zal de leegte kunnen opvullen. Ik zag die foto en ineens besefte ik wat zijn karma gaat zijn, vanaf afgelopen week en de rest van zijn zielige leven. Heerlijk. Gore narcist dat het er is, hij heeft te lang gezogen van het donker. Jaren op dit moment gewacht. En nee, het interesseert me echt geen reet hoe zogenaamd machtig of rijk hij is en/of blijft, ik erken alleen de macht van geest en daarin is deze man nu de grootste pauper in NL geworden. 7, bedankt.

Luivend | 21-12-17 | 20:16

Wat was er gebeurd als Baudet in Pechtolds schoenen had gestaan? Of Weesie in een witte onderbroek op een vrouw was gaan liggen?

FasiscovanJole | 21-12-17 | 20:15

Tsja en als mijn tante een pikkie had gehad dan had ik 2 ooms.
Gefeliciteerd U bent de 9967ste die "maar wat als" in deze casus plempt!!
U wint ....................... niets!

Berbaar | 21-12-17 | 20:59

@ Berbaar | 21-12-17 | 20:59
Ach,klein bier.

Ce ca! | 21-12-17 | 21:09

Ach pechi heeft van die heerlijk lieve ogen heb meelij!!!

gsm | 21-12-17 | 21:15

Zeg,gaat de chef er nog achteraan met zijn roze plofkap?? Dan zou er tenminste nog een NPO omroep zijn die er aandacht aan besteed. Hup kom op, Ruktor er op af. Dient en die ook nog ergens voor.

miko | 21-12-17 | 20:15

Zou de tiefeszooi bij de belastingdienst ook niet 1 groot complot zijn?
Immers links kijken is rechts alles missen. ( aluhoedje vouwt)

Ce ca! | 21-12-17 | 20:14

@ Luivend | 21-12-17 | 20:26
Aka "sheeple". Kan je het voorstellen hoe laag de belastingen waren (% gezien) door de jaren heen. En wat er aan dubbele belasting wordt geheven. Mag niet wordt wel gedaan. Daarom krijgt men na mijn overlijden, mijn urn met een briefje erbij. (# zo nu hebben jullie alles van me #)

Ce ca! | 21-12-17 | 20:47

@Ce ca!: haha, en ik laat een rouwadvertentie plaatsen met mijn Digid-inlog en de tekst "Wie durft?".

Luivend | 21-12-17 | 21:00

@ Luivend | 21-12-17 | 21:00
LOL, wel in diverse talen laten plaatsen dan. (wordt het nog veel leuker namelijk :)

Ce ca! | 21-12-17 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Die Seven__ volg ik op twitter en dat is 1 van de mensen die boven alles uitsteekt op de twitters, net als teapot. Zeker tussen al die mening mensjes van de rechter en linkerflank. Hij/Zij is geen herhalio, heeft echt wat te melden, retweet niet het anp nieuws de hele dag e.d.

Mark_D_NL | 21-12-17 | 20:13

Belastingontwijking is legaal. Als D66 het ook prima vind als Alexander daar aan doet, dan blijft hij lekker zitten. Dan hebben we in ieder geval helder waar D66 over dit onderwerp voor staat.

strijpsestraat | 21-12-17 | 20:12

Dubieus maar niet illegaal, lijkt het tenminste

Bokito ergo sum | 21-12-17 | 20:10

Als burger zou een boete volgen met bewijslast voor u.

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:16

Wel heel toevallig allemaal!
Waarschijnlijk is de waarde niet goed.
Waarschijnlijk is het geen gift.
Waarschijnlijk is de belastingdienst beduveld.
Waarschijnlijk heeft CETA/TTIP ermee te maken.
Waarschijnlijk staat hij ook niet op Marcoux zijn FB,...oh. wacht. nee dus.

Ce ca! | 21-12-17 | 20:19

Alex , sneue kneus die je bent , als je jezelf verkoopt aan het groot kapitaal / het bedrijfsleven zorg dan dat je er tenminste een fatsoenlijke flat aan overhoudt en niet zo’n afgetrapt en ranzig studenten hok.
man man , man ... sukkel...

enorme sukkelzak | 21-12-17 | 20:07

Nou ik weet niet wat u gewend bent maar ik vind een flat op deze toplocatie helemaal niet verkeerd.
Natuurlijk is het een beetje minnetjes voor de verkoop van een persoon (Pechtold in dit geval) aan het grootkapitaal want dan zou je toch gaan voor een mooi landhuis met een flinke lap grond. Blijkbaar is Pechtold niet meer waard dan een flatje van rond de 200.000 € en dat klopt dan weer wel. Het bedrag is eigenlijk nog te hoog als je het van die kant bekijkt.

Lupuslupus | 21-12-17 | 20:14

Voor 2 ton koop je in 070 echt wel een beter appartement. Geen 500m2 uiteraard maar genoemde 50m2 echt wel. Bouwkundig, qua ligging en uitzicht kun je er slechts dit over zeggen: het is er droog, niemand kijkt bij je naar binnen en je bent in de aanloop redelijk buiten beeld.

spinselsinjehoofd | 21-12-17 | 20:43

Wat men ook vergeet te onderzoeken is waarom heeft deze diplomaat überhaupt een appartement in Nederland gekocht?
Volgens mij krijgt een diplomaat een woning om in te wonen terwijl hij in functie is.
Deze woning is dan mijn inziens maar met één doel gekocht. Oftewel hem weggeven aan iemand die de Canadese zaak dient.

niks is waar | 21-12-17 | 20:03

Een hideout voro feesten en partijen? De wereld van diplomaten schijnt ook zo wat duistere kantjes te hebben: coke snuifen en hoeren n**ken.

spinselsinjehoofd | 21-12-17 | 20:37

Vragen, vragen en vragen waar woonde deze diplomaat toen hij in functie was in Nederland? Waarom kocht hij deze woning? Wanneer heeft deze diplomaat deze woning gekocht? Waarom een student uit Leiden als chauffeur als je in den haag woont? Alexander maakt het er niet duidelijker op voor ons.

niks is waar | 21-12-17 | 20:40

Wering | 21-12-17 | 20:35 hoezo eigenlijk een student chauffeur neem toch aan dat een diplomaat een beveiliger heeft en geen student als chauffeur.

niks is waar | 21-12-17 | 21:00
▼ 3 antwoorden verborgen

RESPECT SEVEN

Als de linkse pers de powers that be niet meer controleert moeten de reaguurders het maar doen.

Peniskokertje | 21-12-17 | 20:03

Berbaar | 21-12-17 | 20:06
Prima toch, iemand moet die website bekijken, ik kijk er echt nooit.

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:11

Berbaar houdt niet zo van complimenten aan een ander dan hijzelf. Die hij dus ook niet krijgt vanwege zijn azijnerige trollerige commentaren hier.
Totaal geen zelfreflectie die gast. Vindt zichzelf mateloos populair

Graaf van Egmont | 21-12-17 | 20:22

@Graaf van Egmont. "Vindt zichzelf mateloos populair" doet mij aan iemand denken, ik kom niet op zijn naam.... O wacht Pechtold....!

JI-HAAT | 21-12-17 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las dat in die flat een Oostblokfiguur is opgepakt, gezocht door Interpol, die meisjes ronselde. Al een tijdje geleden, dus ik bedoel niet die pechtold.

gato | 21-12-17 | 20:03

Bosma had het al over die dubieuze lage taxatiewaarde van dat appartement.
Ach ja, all animals etc. etc....
Ratje komt er wel mee weg, want hij zal wel teveel weten over anderen.

Graaisnaaiert | 21-12-17 | 20:03

Lage taxatie waarde is echt niet te geloven, dit penthouse gaat makkelijk voor €200K+ weg in deze markt. Makelijk. Die fiscale 77K truuk
is dus echt zum kotsen maar typisch kereltje pechtold. Dat dan weer wel.

DhrFukalla | 21-12-17 | 20:10

Belasting betalen behoort wellicht binnenkort tot het verleden. Het schijnt naar ik gehoord heb geloof ik niet zo goed te gaan bij de Belastingdienst.

kweethetooknietbeter | 21-12-17 | 20:01

In China ga je voor dit soort zaken levenslang een werkkamp in of erger.

brutus68 | 21-12-17 | 19:59

In China ga je als je Uw soort tegels typt ook het werkkamp in.

Berbaar | 21-12-17 | 20:05

In China hebben ze al een ministerie dat dit soort websites onmogelijk maakt om te bezoeken. Doet mij denken aan... jawel...

Het nepnieuws initiatief!

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:07

Maar ook geen overlast veroorzakende 'ideologen', en zo kan ik nog wel even door gaan.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:33

Zo, wanneer de heer Pechtold(youso) nu niet opstapt weet ik het ook niet meer...

Reykjavik | 21-12-17 | 19:59

Er komt nog meer voordeel voor Alexander Penthouse, want elk jaar dat het huis een verhuurde status heeft, hoeft hij maar 70% van OZB waarde op te geven als vermogen, dus minder vermogens belasting.
Dit is ook de reden dat veel van de politieke baasjes, panden inplaats van geld of belegging in goud aandelen etc.
Zo reilt dat volk, voor tekort aan belastinginkomsten weten ze de hardwerkende burger wel te vinden, minder bedeelden hebben ze helemaal geen moeite mee, zie nu de Wajong werkenden.
Dat regeren overgenomen zou worden door schorem, had het nooit verwacht.

gebrokenvleugel | 21-12-17 | 19:57

Wij hadden een huis in Nederland en een huis in Spanje, waar wij dus om en om in woonden,. Het huis in Nederland werd geteld als tweede huis en moesten meer belasting betalen.
Heeft Pechtold nog een huis in Wageningen en een huis in Scheveningen, is dat ook zijn tweede huis en zou dus ook meer moeten betalen. Maar ik weet het niet zeker hoor, hoe dat bij Pechtold is

gato | 21-12-17 | 20:35

Seven is werkelijk een van de grootte parel onder de reaguurders. Hij wist al vaker zaken naar boven te halen die angstvallig stil gehouden worden door Den Haag&Hilversum. Zo ook zijn gedegen uiteenzetting over de wijze waarop de PvdA via Stichting Democratie&Media de greep op PCM en daarmee het overgrote deel van onze media kreeg. Mocht u zich af vragen waarom onze nationale pers zo braaf aan de leiband loopt, is hier uw antwoord. sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/...

Abject | 21-12-17 | 19:57

Ahem... "Grootste parels"
*toetsenbord maar eens stofzuigen of zo*

Abject | 21-12-17 | 19:58

Zegt wel wat over de reaguurders als Seven "de grootte parel" is vanwege het overschrijven van een berichtje van bijna een jaar geleden.
De lat ligt niet zo hoog laat ik maar zeggen.

Berbaar | 21-12-17 | 20:01

Berbaar | 21-12-17 | 20:01
Mee eens, Berbaar, het toont maar weer eens aan dat onze huidige berichtgeving in de krant en op tv, geen enkele moeite doet om onafhankelijk nieuws te brengen. De tijd van de echte journalisten is blijkbaar voorbij. Dan ben ik blij dat er mensen zijn die zelf dan nog dit soort zaken boven water weten te krijgen. Goed gedaan!

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:14

Goed werk Seven. Nu hopen dat de Belastingsdienst het nog op pakt.

Vanilla | 21-12-17 | 19:57

De staatssecretaris van Financien is van D66.

ChatBot | 21-12-17 | 20:00

Zou mij niets verbazen dat binnenkort bij Seven de klop op de deur volgt, hij zijn baan verliest, compromitterende foto's van hem zomaar ergens opduiken en er getuigen uit de Oekraine zijn die onder ede verklaren dat hij daar gehandicapte jongetjes neukt. Pechie is dik met Deep State Princess Ollongren, en die weten wel raad met lastige kudtburgers.

Graaisnaaiert | 21-12-17 | 20:09

Tja, de BD, zal inmiddels wel afspraken hebben gemaakt met Arrogander, die hebben opdracht gekregen niet verder te controleren/zoeken.
Zo draait het bij de roverheid, toverwoord: demmink.

watmagjenogwel | 22-12-17 | 07:51

Glad jakker. Kom op, wie kijkt hier nou van op.
Ratten in pak.

Onzegrotebroer | 21-12-17 | 19:57

Pechtold gaat niet weg. Die zit nog tot ergens 2020 op die stoel...

Mark_D_NL | 21-12-17 | 19:56

Verassend, bye bye Pechtold, mocht je blijven zitten, betaal ik nergens meer voor!

ikdenkwat | 21-12-17 | 19:55

Hij blijft gewoon zitten en jij blijft gewoon betalen. En de wereld draaide door...

Degrelle | 21-12-17 | 20:15

Dat verdient ie per dag.

vinzepinz | 21-12-17 | 19:54

Smerig kereltje speelt smerig spelletje. Je verwacht het wel.

Kapitein Stijlvol | 21-12-17 | 19:53

Die Serge heeft best wel belangstelling voor homo-erotische foto's op zijn feestboek: archive.is/BIWW3
Dan bekruipt mij toch wel de vraag Pechtold wat precies de tegenprestatie was die Pechtold heeft gelevrd in ruil voor dat 2-ton's appartement.

ChatBot | 21-12-17 | 19:53

Diezelfde vraag zullen de erfgenamen van de Canadees vroeger of later bekruipen. Als ik in hun schoenen stond, zou ik ome M eens bezoeken, en eens informeren of hij al gehoord heeft van de ophef over zijn persoon in Nederland.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:44

Allemaal vrienden van Serge op die foto's, maar Arrogander staat er niet eens bij???
Dus het is niet zo'n hechte vriend, maar krijgt wel een leuk stulpje.
Dan vraag ik me toch af wat al die andere vrienden op die foto's hebben gekregen.
Of staan z'n allerbeste vrienden niet op de foto??
Allemaal vragen.

watmagjenogwel | 22-12-17 | 07:49

We moeten dit misschien niet hieraan linken. Canada was al een hele tijd bezig met Oekranie en het is waarschijnlijker dat het kado is gegeven wegens diensten rond het CETA-verdrag.

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:01

Met de kennis van nu, CETA, TTIP, NAVO, Warchuapact, USSR, EU, VS en Rusland. Hussel het allemaal door elkaar de perestroika, gevallen muren/gordijnen.
Leugens en andere verbroken beloften uit de vorige eeuw. Zijn de oorzaak van alle emotionele " hooivork" reguursels van vandaag de dag met betrekking op de waan van de dag, het gevolg zijn van alles wat gelinkt is met elkaar.

am*dam | 21-12-17 | 20:28

De eerste vraag is of hij de fiscus belazert als slimme persoon of als domme politicus. De tweede vraag is hoe vaak mag zo' n domme politicus in de fout gaan voordat hij af is? Misschien kan hij weer beter aan het werk gaan als sluwe veilingmeester. Maar wie zou hem willen hebben?

bloothommel | 21-12-17 | 19:52

Pechtold, een gekochte politicus en een fraudeur van de belastingdienst.

smdyasc | 21-12-17 | 19:52

In Rotterdam is het verschil marktwaarde en WOZ waarde niet meer dan 10 - 15 %. Hoe kan dat in Den Haag zo anders zijn?

Kaas de Vies | 21-12-17 | 19:51

Nou morgen weer wat smear en dirt over Baudet in de MSM en deze case is ook weer getackeld.

Johan_Voorhaar | 21-12-17 | 19:51

Eerst nog de mega-opbrengst van SR2017 bekend maken. En daar na is het Kerst, dan hebben de mensen toch geen tijd voor Pechtold's-Penthouse-Perikelen. En ja, dan is het ook al weer Oud&Nieuw en dan men dat weer snel vergeten, helemaal als het ook nog gaat sneeuwen. Dan zitten de journaals weer vol met ongelukken door gladheid en sneeuwpret-kinderen.

kweethetooknietbeter | 21-12-17 | 20:10

I hear you.

Montesquieue | 21-12-17 | 20:12

Als Wilders een beetje oplet dan weet hij ook hoe hij buitenlandse giften kan blijven ontvangen.

Hobbykip | 21-12-17 | 19:51

@Berbaar | 21-12-17 | 23:27
Het ging in de discussie tussen ons getweeën dan ook niet over zijn huidige situatie. Maar je leest graag wat er niet staat.

TeeJee | 21-12-17 | 23:36

Hopelijk wordt er bij Pechtold net zo 'doorgepakt' als nu bij die reaguurder met een 'andere mening'.

SlimmeBelg | 22-12-17 | 06:51

Berbaar | 21-12-17 | 23:27
Ik heb niets beweerd over safehouse naar safehouse, al zat dat wel in de documentaire inderdaad. De documentaire was van na de verkiezingen, dus van dit jaar (2017). Uw bron is uw eigen ogen en het lijkt mij normaal dat u die gelooft, ik woon niet in de buurt van Den Haag en ik ben niet bevriend met uw vriendin, dus ik kon niet putten uit die bron.

Afsluitend, we gaan hier ook nog voorbij aan de vraag van wie deze woning (die u met uw eigen ogen heeft waargenomen) is, is deze van Wilders zelf, of is deze van een Canadees diplomaat welke onder andere CETA in zijn takenpakket heeft gehad.

O2Neutraal | 22-12-17 | 12:14
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik vond het al belachelijk goedkoop ondanks dat het slechts 50m2 is. Voor die prijs en die locatie verhuis ik graag naar Scheveningen.

Ardbeg | 21-12-17 | 19:51

Als gewone burger zou ik dat niet doen, als dit artikel klopt volgt er nog een boete.

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:02

D66 wil natuurlijk geen leider die de regeltjes kent en misbruikt.

Patje2011 | 21-12-17 | 19:50

Ik vond die 135k al zo weinig voor een (makelaarsterminologie: penthouse) flat in scheveningen. Waar kijk je dan op uit? Een kerkhof of de achterkant van een chinees restaurant?

Dirk_Dickerdack | 21-12-17 | 19:49

Je kijkt uit over Scheveningen/den Haag en vanuit je slaapkamer over zee. Vanuit de flat van Pechtold dat is.

Lupuslupus | 21-12-17 | 20:20

BlowingBubbles | 21-12-17 | 19:45
Ook een mooie term, denkt de lading wel. Sorry ik kan niet in het draadje reageren. Doet het niet.

osolemio | 21-12-17 | 19:49

Los van alles is het ook niet iets waar je mee thuis kan komen.
Vader, moeder, vrouw, kinderen....Ik heb een penthouse gekregen van oudere man.
Maar zoon, echtgenoot, paps..WTF..Je laat je toch in je reet neuken , ofwat?

RickTheDick | 21-12-17 | 19:46

Bier over het toetsenbord.

JanvandeBiertent | 21-12-17 | 20:32

Wat een gezocht probleem.
Ik vind het helemaal niet gek dat als je huizen geeft je daar ALTIJD weer in kan zitten wanneer je wilt. En als dat fiscaal voordelig is zou ik dat zeker opschrijven. (zo'n afspraak kan je sowieso beter opschrijven)
En die paar duizend piek is nou ook weer niet de moeite om de boel te bedonderen als beiden ruim in de slappe was zitten en er al met appartementen gesmeten wordt.
Blijft over het weglaten uit het register. Dat was fout. Fout. Met de grote F.

two ball cane | 21-12-17 | 19:46

@Beroep = Boerenlul | 21-12-17 | 20:02
Lol. Tientallen jaren ruim een ton harken (plus wat het vrouwtje harkt) en dan gaan sjoemelen voor 1000 piek overdrachtsbelasting. Dat is niet heel logisch. Al helemaal niet voor een politicus. (Die mogen al geen rood stoplicht negeren i.v.m. hun voorbeeldfunctie.)
Verder, gegeven dat pechie dat appartement krijgt, is er dus alleen maar meer belang bij keurig belasting betalen bedoel je?

two ball cane | 21-12-17 | 20:35

Aangezien er meerdere geruchten zijn over buiten de deur neuken, lijkt het mij niet helemaal onvoorstelbaar dat zijn voormalige vrouw hem nog even helemaal kaal wil plukken.
Beroep = Boerenlul | 21-12-17 | 20:02
.
Pechtold is op huwelijkse voorwaarden getrouwd dus er valt niets te plukken voor mevr. Idema. Jammer maar helaas.

Lupuslupus | 21-12-17 | 21:03

Lupuslupus | 21-12-17 | 21:03
Zelfs met huwelijkse voorwaarden kun je je nog behoorlijk verrekenen. Maar weinig paren met huwelijkse voorwaarden passen jaarlijks het "Amsterdams verrekenbeding" toe. En dat is nagenoeg de enige manier om niet voor verrassingen te komen staan.

EODs | 21-12-17 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Lewis Lewinsky | 21-12-17 | 19:44

Het is overigens zo stil in politiek Den Haag en de media dat we mogen verwachten dat er veel meer politici zijn met een paar lijken in de kast. Zie ook maar weer eens hoe die Moorlag van de PvdA weg gaat komen.... Maar Terry die een paar debatjes mist, nee, dat is me toch een ploert en plichtsverzuimer.

BlowingBubbles | 21-12-17 | 19:44

Kan hier een mooi woord voor komen? Sjoemelschenking ofzo? Of bestaat er al een term voor dit soort gedrag?

osolemio | 21-12-17 | 19:43

Wat dacht u van 'een CETA-tje'?

BlowingBubbles | 21-12-17 | 19:45

Welk vruchtgebruik zullen Peggold en diplomaat nog meer delen?

gristen | 21-12-17 | 19:43

Straks hebben ze samen een baby en is mevrouw P. daarom gaan lopen. Ik zeg maar wat.

Pedronegro | 21-12-17 | 20:46

Hulde Seven!

Lewis Lewinsky | 21-12-17 | 19:41

"het einde van het laatste restje integriteit". Welk restje van welke integriteit?

Infidel66 | 21-12-17 | 19:41

Was al na die 135.000 duidelijk. Prima dat het nu ook aan de uitsmijter van het Binnenhof duidelijk kan worden gemaakt.

hoochee | 21-12-17 | 19:41

dank u meneer pechtold, ik wist nog niet van deze schenkingsregeling.

manke_ooievaar | 21-12-17 | 19:40

Maar was er nog iemand die Alexander Penthouse van integriteit verdacht dan? Nog los van dit gebeuren?

BlowingBubbles | 21-12-17 | 19:40

Gezien stemgedrag, ja.

MarcS | 21-12-17 | 20:04

Ach daar heeft vast al een fiscalist naar gekeken, zo niet direct kortgesloten met de boys van de blauwe enveloppen.
Wanhopige poging nog wat te maken van "nieuws" dat geen nieuws bleek, een penthouse dat geen penthouse bleek en een "schandaal" dat geen schandaal werd.

Berbaar | 21-12-17 | 19:39

@Berbaar | 21-12-17 | 19:39
Verandert weinig aan de feiten en de beeldvorming.

Register niet gevuld? Check
Belastingtruukje? Check
Integriteit twijfels? Check

Maakt niet uit of de media het onderwerp vermijdt, de belastingdienst het klein bier vindt en/of het wel of niet een penthouse is. Deze politicus heeft het verkregen stempel helemaal zelf verdiend.

TeeJee | 21-12-17 | 21:22

Berbaar | 21-12-17 | 20:44

Ik vermoed dat jij degene wordt die het meest in aanmerking komt voor een joris.

Bijtendehond | 21-12-17 | 21:31

'Wanhopige poging nog wat te maken van "nieuws" dat geen nieuws bleek'
Precies, daar hebben we de MSM voor. Als een PVV-er tijdens een ruzie een onbenullig dreigement uit over het pissen door de brievenbus, draaien columnisten wekenlang overuren, en is de hele PVV een partij van brievenbuspissers. Maar corrupte schenkingen á la Rusland zijn klein bier voor onze deugnarcisten.

Zware Guy | 21-12-17 | 21:38
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
skylos | 21-12-17 | 19:39

Integriteit, integriteit, integriteit. Het is zo moeilijk soms.

GoedenMorgenDezeMorg | 21-12-17 | 19:38

Noem het privé. Volgende keer een koffer met geld. Of bitcoins. Als een flat aannemen kan, waarom geen villa met zwembad? Of een Ferrari? Of een gouden Kalashnikov?

Is dit nog nieuws? | 21-12-17 | 22:55

Wat zou dat toch ontzettend mooi zijn als hard kan worden gemaakt dat D66 zich wel degelijk liet spannen voor dat verdrag.

Klutskwijt | 21-12-17 | 19:35

D66 kennende hebben ze zo'n aanmoediging niet nodig. Zij zijn sowieso voor meer globalisering, flatje of niet.

SamKoeman | 21-12-17 | 20:05

Hij is een persoon in elk geval, hij bloosde, dus er is nog hoop voor hem. Ollongren bloost zelfs niet meer als ze het heeft over nepnieuws en sleepwetten, voor haar is er geen hoop meer.

O2Neutraal | 21-12-17 | 20:05

Peggie bloost nooit behalve die ene keer dat ie persoonlijk werd geraakt. Verder is de man een robot. Ben benieuwd hoe dat met hare majesteit Olongren gaat...

basweetutwel | 21-12-17 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK