Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee! MH17-debat plotseling van agenda gehaald

Hoe zou het zijn met de Onderste Steen? Geen idee, er stond voor morgen een uitgebreid algemeen overleg MH17 gepland, met een heleboel achterstallig onderhoud op de agenda. Maar dat VAO is last minute 'uitgesteld tot nader te bepalen datum'.

Een week voor de verkiezingen wordt een MH17-debat dus op het laatste moment geschrapt. De laatste keer dat de Kamer er over sprak, was begin september en op de agenda voor morgen stonden Kamerbrieven van bijna een jaar oud (zie onder). Blijft nu allemaal liggen, inclusief een nieuwe brief van vrijdagavond (!), van MinBuZa Zijlstra Kaag Blok waarin staat dat Nederland de nabestaanden niet gaat bijstaan als ze Oekraïne of Rusland willen vervolgen wegens respectievelijk niet sluiten van het onveilige luchtruim of de slordige omgang met BUK-raketten. Daar had vast wel iemand wat kritische vragen bij, want 'het ontbreekt aan politieke besluitvorming over wat Nederland gaat doen'. Hoewel: wie moet die MH17-vragen nog stellen? SP-dossierbeheerder Harry van Bommel is weg uit de Kamer, evenals de Rotterdamse bijter Louis Bontes. Sjoerd Sjoerdsma van '66 is nu coalitie-Kamerlid en doet dus een keesverhoeventje qua bek houwe & bukken. De belangrijkste man op MH17, Pieter Omtzigt, is nu ook coalitie maar die is vooral kalltgestelt door de karaktermoordenaars van NSB Handelsblad. Er is kortom helemaal niemand die nog naar de Onderste Steen vist. Mark Rutte kan tevreden constateren dat Dossier Onderste Steen al bijna vier jaar veilig verborgen ligt en dat de kans op ontdekking steeds kleiner wordt.

Reaguursels

Inloggen

Typische Stef Blok actie, dompel het dossier onder in bureaucratie want het heeft op dit momnet een lage prioriteit. Ja inderdaad een ervaren politicus.
Nu maar hopen dat het dossier straks niet gewoon gebruikt wordt als wisselgeld met de Russen. Foei.

megacobus | 15-03-18 | 13:56
-weggejorist-
ShirleyMcDill7335 | 15-03-18 | 10:14

Smurfenlied kan ha diskan:
(Ja wij kunnen door een waterkraan)
Ja wij kennen ook een vacuumb0m.

hallevvezool | 15-03-18 | 03:45

www.youtube.com/watch?v=w1DqgQkxjIg - "Power don't come from a badge or a gun. Power comes from lying. Lying big and getting the whole damn world to play along with you. Once you've got everybody agreeing with what they know in their hearts ain't true you've got 'em by the balls."

maxvol | 14-03-18 | 22:23

wat een landverraders bij elkaar.

Ir. Wilhelmus | 14-03-18 | 20:42

99% van de mensheid heeft allang geen interesse meer in die zaak, live with it.
Goede banden met Rusland zijn, hoe triest ook voor de nabestaanden, belangrijker dan een veroordeling van wat onderknuppels die op een knop drukten vindt deze regering.

Mather | 14-03-18 | 20:31

Dat kan zo zijn (al denk ik van niet), maar die wandelende snikkel van een Rutte heeft toch echt heel plechtig staan beloven dat hij de onderste steen boven zou krijgen. Belofte maakt schuld.

Joostmochtnietsweten | 14-03-18 | 21:39

Goede banden met de Oekraïne ook, want die moeten ook de EU in getrokken worden. Kool, geit en wolf komen veilig aan de overkant, daar wordt met veel heen en weer delibereren wel hard aan gewerkt.

Analia von Solmsch | 14-03-18 | 23:01

Vervang Rusland maar door Oekraïene... dan zit je dichter bij de waarheid die niet mag gezegd worden.

Benesha | 15-03-18 | 10:35

Denken sommige reaguurdertjes aan hun zuurstofmaskertjes? en vergeet je trouwring niet goed op te bergen anders komen de russen 'm stelen.

Cobalt bomb | 14-03-18 | 20:10

Breaking: Regering van Slowakije gevallen over de moord op journalist Jan Kuciak en zijn vriendin. Overal in SK waren demonstraties met rammelende sleutelbossen: een herinnering aan 1989 (einde communisme)

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-03-18 | 19:56

Mijn gedachten gaan uit naar DKS, maar iets zegt me dat hij in dit topic onder ons is!!

Cobalt bomb | 14-03-18 | 20:08

Was een topic waardig geweest.

O2Neutraal | 15-03-18 | 08:49

eerst moet Rutte in Brussel landen, dan kan het poetsen beginnen

Rico den Hollander | 14-03-18 | 19:33

De meeste luchtvaart-maatschappijen, hadden het gezonde verstand om het als no-go gebied te verklaren, behalve Nederland dan, maar geef de schuld maar aan Rusland, of Oekraine, want in eigen buidel tasten, of logica be-oefenen, not done !

plantmaar | 14-03-18 | 19:29

Sorry, een vlucht van Malaysia Airways van schiphol, naar Azie, terwijl er bekend was dat er zwaar geschut in de omgeving was, maar luchtvaart autoriteiten die desondanks geen alternatieve vluchtroute adviseerde, maar toch krijgt Rusland binnen een uur na de ramp, de schuld, vind je dat niet gek?

plantmaar | 14-03-18 | 20:52

Dus er was bekend dat er zwaar (Russisch) geschut was, maar tegelijkertijd waar het nou vandaan kwam dat Rusland beschuldigd werd?

rik_meleet | 14-03-18 | 21:02

plantmaar | 14-03-18 | 20:52 |
ja en, wat is het probleem? het was direct duidelijk wat er gebeurd was. meteen. daar was niks geks aan want aalles wees er direct al op. maar je hebt altijd mensen die, wanneer alles wijst op A, dan liever denken dat B is gebeurd omdat A zo voor de hand ligt. Zo dom heb je ze erbij zitten en zeldzaam is dat niet eens. Vraag me wel eens af hoe die mensen door het leven komen en of ze in staat zijn een baan te behouden. Mij lijkt zo'n denktrant funest daarvoor maar goed, er zijn genoeg banen waar je niks voor hoeft te kunnen dan weer.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 21:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Net als de Britten alle Russische diplomaten uitzetten als duidelijk is dat de Russen schuld hebben aan deze misdaad!!!!

bbman | 14-03-18 | 18:06
-weggejorist-
oreren-kan-je-leren | 14-03-18 | 19:07

oreren-kan-je-leren | 14-03-18 |
Niburu is een goede website waar je al je achterdochtige bedenksels kwijt kan. En men je zal prijzen om je scherpzinnigheid.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 19:16

rik_meleet | 14-03-18 | 18:43
Dat begrijp ik want ze vlogen er. Begin bij de oorzaak zou ik zeggen, die hebben we nu. Daarmee voorkomen we zo'n drama wellicht in de toekomst, werkelijk ongehoord dat dit niet word meegenomen in het onderzoek.

O2Neutraal | 15-03-18 | 08:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Snelheid is toch totaal niet belangrijk in dit onderzoek? Alleen zorgvuldigheid telt. Die 298 mensen zijn dood en blijven dood.

Vula | 14-03-18 | 18:04

Een onderzoek is helemaal niet meer belangerijk. Gedane zaken nemen geen keer.

Cobalt bomb | 14-03-18 | 20:12

Na vier jaar dezelfde feiten te hebben onderzocht niet tot een conclusie komen. Wat zullen we daar van maken?

Analia von Solmsch | 14-03-18 | 23:04

Zonder hooivork komt de onderste steen niet boven...

wiener mit pommes | 14-03-18 | 17:37

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 16:58

Dat klopt inderdaad. Luchtmobiele brigade en Korps Commando Troepen stonden paraat. Er is gekozen om dat niet te doen. Achteraf gezien terecht want dan zouden onze krijgers recht in het gezicht van Russen moeten kijken om dat gebied af te schermen. We kunnen daar lang of kort over door praten maar het feit blijft dat Rusland Oekraine heeft aangevallen en dat ze in oorlog zijn, stiekeme oorlog misschien en je kan er over vinden wat je wilt maar er vallen elke dag doden aan de kant van Oekraine en wat betreft de Russen weten we niet hoeveel doden er vallen want ze zeggen niets (#Wagner) laatst is er weer een prominente Rus gedood daar. Het is een en al ellende. Je kan zeggen wat je wil maar het is niet goed. Zeer slecht.

Dus voor alle mensen die denken dat iemand het antwoord kan geven op MH17. Lees wat bekend is gemaakt. Het is duidelijk. Wat nu is een andere vraag en dat heeft het openbaar ministerie in handen. Niemand anders. Geen Rutte, geen Omtzigt. Niemand. Het is wachten dus.

Andrew Deen | 14-03-18 | 17:37

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 19:22
Meerdere maatschappijen vlogen er al niet meer, dit is in de media geweest toendertijd. De vraag blijft dus staan wat mij betreft.

Van mij hoeft er niet aangeklaagt te worden hier overigens, maar als de oorzaak niet goed word meegenomen in een onderzoek kan het weer gebeuren. Het heeft een beetje weg van die mop van de dokter en de patient, het doet pijn als ik denk, denk dan niet, dat niveau, het is ergerlijk en ik erger mij daaraan kapot.

Als we niet alles willen leren van zo'n enorm menselijk drama, hoe moeten we dan leren van onze kleine fouten? Misschien is het zo dat door de enorme impact van dit drama alle redelijkheid overboort gaat, maar toch hoop ik dat we er iets mee doen. Goed overigens dat u aanhaalt dat er geen process moet volgen richting de mensen die lieten vliegen, dat had ik inderdaad niet correct opgeschreven. Bij deze.

O2Neutraal | 15-03-18 | 08:47

Waar haal je het uit dat Rusland Oekraïene heeft aangevallen? Nuland, van Baalen en Verhofstadt niet bezig gezien in Kiev? Of bedoel je de voor 99% etnisch Russische populatie in de Krim en de Donbass die zich terecht zorgen maakten over de komende genocide en niet onder CIA Nato EU Nazi bewind wilden komen te staan en daarom hun Kalashnikovs maar eens van onder het stof haalden?

Benesha | 15-03-18 | 10:46

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 19:22
Door jou zijn 298 mensen dood.

Ik voorspel je ongelijk… je gaat vrijwillig je excuses maken als het zover is.

Veluwse-Eikel | 16-03-18 | 02:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik snap niet zo goed wat de obsessie is hier. Het is vrij duidelijk er is bekent gemaakt dat de Russen een Boek-systeem hebben binnen gesmokkeld en dat deze waarschijnlijk per ongeluk, ik kan me geen opzet voorstellen, MH17 hebben neergehaald. Nou dan zijn we klaar. Probeer maar eens de Russen aan te klagen of de Russen te forceren om hun onderdanen uit te leveren. Dat gaat je niet lukken. Dan blijft over per verstek te veroordelen. Want Putin gaat echt niet buigen schuldig of niet. Hoe dan ook het kabinet heeft niets van doen met een strafrechterlijk onderzoek want we hebben hier Trias Polica dat betekent dat een Mark Rutte hooguit op verzoek van het onderzoeksteam een praatje kan maken met Putin. En we weten toch hopelijk allemaal dat Putin een KGB boef is? Toch? Dus er kan helemaal niets gedaan worden door de regering of de tweede kamer. Het is in handen van het onderzoeksteam en dus justitie. Zo werkt dat in Nederland.

Alles daar gelaten is het erg frustrerend voor iedereen die betrokken is maar we moeten ons wel beseffen dat we in een rechtsstaat leven waar politiek zich niet mag of kan bemoeien met de rechtsgang.

Voor zover ik weet zijn er namen en rugnummers bekend maar probeer ze maar eens te pakken daar in Moskou of Siberie. Dat gaat ons nooit lukken. Het enige wat rest is geduldig afwachten op het openbaar ministerie.

Want ja. Zo werkt het bij ons.

Als we zoals de Russen zouden doen dan zouden we ze met polonium of gifgas standrechtelijk executeren. Maar zo zijn we niet.

Ik weet niet wat de mensen hier weten over rechtsgang maar ik ben wel heel blij dat het bij ons goed geregeld is hoe frustrerend het soms ook is.

Andrew Deen | 14-03-18 | 17:29

Duidelijk en correct.

devil13 | 14-03-18 | 17:45

Ik weet niet meer wat ik moet geloven, ja ik heb gezien dat er een buk werd binnengesmokkeld, maar nu vertelden omwonenden dat het richting het Oekraine front ging, maar misschien is dat nu ook weer niet zo.
kortom ik vindt het een raar verhaal dat alle radars uitstonden en zowieso dat het het enige vliegtuig was die daar over vloog.

Mensen hoorden ook nog een ander vliegtuig, dus waarschijnlijk is die daar achter gaan vliegen, wat ze vaker schijnen te doen, en iemand met veel schijt heeft de knop ingedrukt.
Ik snap ook niet dat Rusland niet met enig bewijs komt dat aantoont dat ze het niet waren, of geef het gewoon toe.

Zowieso is dit een hele vieze oorlog, we kunnen wel de Russen de schuld geven, wat ze graag willen, maar er is afgesproken dat Europa niet meer richting Rusland zou uitbreiden, toch gedaan, toen plaatste er een coup plaats in de Oekraine, want de toenmalige regering was anti EU.

Ja ik weet dat de Russen geen zuivere koek zijn, en keihard, niet een land waar je oorlog mee wilt, maar in de tussentijd vallen er alleen maar veel doden voor niks, de EU is geen haar beter dan de Russische Federatie.

daan me de korte ach | 14-03-18 | 17:50

Voor mij is het frustrerend steeds weer anti Russische verzinsels te moeten lezen. En beste landgenoten, misschien heeft de cia dan wel niet letterlijk de knop ingedrukt maar het kwam hen rekening houdend met het principe van cui malo toch verdomd goed uit.

Benesha | 15-03-18 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Toen Rutte het zei van de onderste steen wist ik al genoeg.

Omebert | 14-03-18 | 17:20

Aan de Engelsen kunnen we qua daadkracht een voorbeeld nemen: die flikkeren er meteen 23 Russen + familie uit bij een binnenlandse aanslag op een Rus.

crk | 14-03-18 | 17:18

Als u het nieuws een beetje had gevolgd zijn er zo'n 14 moorden geweest die waarschijnlijk aan Rusland te koppelen zijn. Het lijkt erop dat ze in de UK in het geheel niet aan counterintelligence doen. Altijd laffe reacties omdat ze het Russische geld niet kwijtwillen.

Vula | 14-03-18 | 18:05

Tsja, je hebt tenminste inzicht in het volledige politieke proces.
Het mag dan wel niet lopen zoals je dat graag wilt, je weet het tenminste.

__underscore | 14-03-18 | 17:00

De eerste vraag is , hoe kon een passagiersvliegtuig boven oorlogsgebied vliegen , en waarom moest de hoogte van 11.000 naar 10.000 ?? diverse landen vlogen daar al jaren niet meer. Geef daar nu eens eerst antwoord op Rutte.. met je onderste steen gelul.

peter van dijk1186 | 14-03-18 | 17:00

... en heel veel toestellen vlogen er specifiek NIET overheen dus...

Oepsie1234 | 14-03-18 | 18:02

Nagenoeg alle maatschappijen vlogen daar, en MH17 moest juist stijgen ipv dalen.
Niet zo dom doen, dit was in september 2014 al bekend.

rik_meleet | 14-03-18 | 19:10

@Oepsie1234
Ja, omdat dat een omweg voor ze zou betekenen, niet vanwege veiligheid

rik_meleet | 14-03-18 | 19:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Getekent,

S.A.M. (surface-to-air missile) Kaag

Toeval?

Sarcastisch varken | 14-03-18 | 16:59

@Langshetrandje | 14-03-18 | 16:16

3500 man luchtmobiel stonden binnen uw geschetste 8 uur klaar op hun kazernes. Waarschijnlijk het KCT al eerder. Er is een besluit genomen NIETS te doen.
.
Nederlandse special forces zijn overigens second to none, al hebben ze inmiddels door politiek wanbeleid problemen met materieel. De kaalslag van de Nederlandse krijgsmacht is een politieke aangelegenheid, professionaliteit is er nog immer.

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 16:58

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 17:21
Desnoods, hoewel dat diplomatiek echt gewoon voorkomen had kunnen worden.

Langshetrandje | 14-03-18 | 17:31

De inzet van KCT of luchtmobiel had echt niets uitgemaakt, dood is dood. Had alleen maar problemen kunnen geven.
Na een aantal incidenten kun je denk ik ook wel twijfelen aan het "second to none" van het KCT.

Vula | 14-03-18 | 17:59

Nederland heeft gewoonweg niet de mogelijk zo'n operatie in zo'n vijandelijk gebied uit te voeren. Dat was één groot bloedbad geworden.... onder onze militairen. Beide zijdes (Oekraïne en separatisten) hadden veel artillerie in het gebied in stelling......

Oepsie1234 | 14-03-18 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik hier lees dat GS niet wil dat landelijke politici de gemeenteraad in het nieus voor de voeten lopen, zie ik hier dus een Kamer die geluisterd heeft naar GS.
Het debat komt er toch wel, zeg ik tot de bloeddoorlopen koppen der verontrusten van deze panelen. Take it easy.

marjen | 14-03-18 | 16:56

Tsja, als deonderste steen bovenkomt stort alles in. We weten alleen nog niet wat er instort. Misschien willen we met z'n allen wel niet dat het instort. Of willen alleen sommigen dat niet, die al wel weten wst er instort. Misschien dat we er na WO III achterkomen?

Hadena | 14-03-18 | 16:52

"De FVD-leider vond dat niet onafhankelijk, en meende dat het vermoedelijk niet de Russen zijn geweest, maar dat het een opzetje was van de CIA en de geheime dienst van Oekraïne."

Wat een ongelofelijk stuk onbenul. En dan je niet aanmelden bij het debat erover. Wat een enorme loser die Baudet. Echt een enorme slappe loser. Want hij zou geslacht worden. Terecht! Hij weet het en wil geen afgang in de kamer vlak voor de verkiezingen. Wat een dropdrol.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:44

Landgenoten, je klets maar wat en je Baudet-haat hangt uit je broek. Zoals altijd, als ik zo vrij mag zijn.

Jan Passant mk2 | 14-03-18 | 17:19

baudet is een sukkel eerste klas als hij dit echt gelooft. Daalt een paar tereden nog in mijn achting en nee haat is het niet, verbazing over zoveel publiek geuite domheid.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 17:22

Waarom is hij een onbenul met een hypothese die hij net zo min hard kan maken als de hypothese dat de Russen of de separatisten het hebben gedaan.

Benesha | 15-03-18 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit alles uit respect voor de aluhoedjes die aardig van slag zijn nadat die kwade Main stream media eindelijk Carlos de Luchtverkeersleiders heeft kunnen interviewen, na hun vele verzoeken.

rik_meleet | 14-03-18 | 16:43

Daar horen we dan van nu aan helemaal niets meer over want zo gaat dat met aluhoedjes: snel een nieuwe hoax omarmen en de oude nooit meer ter sprake brengen, laat staan blijk geven van enig mea culpa achteraf. Je glooft in complotten of niet he.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:46

De echte Carlos heeft het echt niet overleefd, maar verder is dit wel goede timing.

Ben-Bataaf | 14-03-18 | 17:00

Je hoeft geen alu hoedje te zijn of in planet x te geloven om te begrijpen dat op de gekende geopolitieke wijze eerst over de schuldige werd beslist en daarna het wazige vermeende, passende bewijs bij elkaar werd gesprokkeld.

Benesha | 15-03-18 | 11:03

Tja, eerst moeten de verkiezingen achter de rug zijn voordat men bekend maakt dat Oekraïne achter de Buk raket zat...

poiuytrewq | 14-03-18 | 16:41

Dom complot gelul. Zelfs volgens de Russen is deze vanaf rebellen gebied gelanceerd.

rik_meleet | 14-03-18 | 17:24

Meleet jij gelooft dan ook waarschijnlijk dat de FSB een momenteel onbeduidende gepensioneerde spion zou trachten -FSB kent waarschijnlijk geen efficïentere methodes- te vermoorden en zijn visitekaartje zou achterlaten met een mooi roze strikje errond. Ach ja, systeemgelovers hebben de waarheid in pacht, diegenen die kritisch nadenken worden als complotters of gekken kaltgestellt...

Benesha | 15-03-18 | 11:10

De namen van alle overledenen staan op het inlegvelletje. Uit alles blijkt dat Rutte alleen de EU en uitbreiding ervan steunt en alle Nederlanders ten behoeve van het grote doel de pot op kunnen.

Slough | 14-03-18 | 16:41

Die eerste zin van je grenst aan genialiteit.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:53

Vind ik ook. Goed gevonden!

bolletje kaas. | 14-03-18 | 18:57

Het is wel de bedoeling dat de onderste steen onder blijft, hè. Ik wed dat op die steen in hoofdletters Oekraïne staat geschreven

Poppo van Ulvinga | 14-03-18 | 16:38

U hebt er dan ook geen verstand van.

Vula | 14-03-18 | 18:11

De bovenste steen onder

Slough | 14-03-18 | 16:35

De boel zo opzichtig traineren is eigenlijk ook een vorm van transparantie.

priks | 14-03-18 | 16:33

@Langshetrandje | 14-03-18 | 15:52
Even een paar onbelangrijke dingetjes.
Ten eerste was het een 777 van Malaysian die werd neergehaald en het enige wat KLM deed was stoelen verkopen voor deze zogenaamde gezamenlijke vlucht.
In vlieg-operationele zin stond KLM er dus buiten, hoewel onze eigen maatschappij ook gewoon over het gebied vloog op dezelfde hoogte, dat wel.
Het tweede, inzetten van onze luchtmobiele brigade.... in een gebied dat niet behoort tot NAVO territorium.... Ik snap je gedachte wel maar het zou alleen nog maar meer doden opleveren en de nodige diplomatieke ruzies.
Ik ben bang dat we met zijn allen moeten vaststellen dat de dader(s) nooit bekend zal/zullen worden, laat staan dat hij/zij/ze berecht en veroordeeld zal/zullen worden.

loze stijl | 14-03-18 | 16:30

De daders zijn allang bekend en gaan door het OM worden aangeklaagd maar vervolgd worden zullen ze nooit want Poetin zal er nooit aan meewerken.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:47

rik_meleet | 14-03-18 | 16:47:
Bellingcat is politiek tuig, de stront onder mijn schoenen heeft meer macht dan het JIT en niemand komt nergens mee naar buiten.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:52

@LuckyGirl
Het JIT is reeds met zaken naar buiten gekomen.
Hartstikke leuk je populaire gelul, zal het vast goed doen op verjaardagen, maar met realiteit heeft het weinig te maken.

rik_meleet | 14-03-18 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat word straks weer gewoon vliegen in gebieden waar flink geschoten word op vliegtuigen , eens kijken of weer zo goed kunnen mikken,want ja voor een paar liter benzine uit te sparen kun je best nog een kansje wagen.

gelukzoeker | 14-03-18 | 16:30

"Nelson" weet vast wel meer

Satria | 14-03-18 | 16:26

De regering is zo gebrand op het ontdekken en openbaren van de onderste steen dat het dossier staatsgeheim is tot 2074. Geen enkele betrokkene die dan nog in leven is.

De Staat der Nederlanden was wel zo netjes om de aanslag successierechten al te versturen nog voordat wij in staat waren om onze omgekomen familie te begraven. Onze bijdrage aan de ontwikkeling van Oekraine hebben wij al betaald.

Persoonlijk heb ik geen enkele illusie over de waarheidsvinding. Evenmin over de zuiverheid van politiek in een geopolitieke kwestie. Ik ben alleen dankbaar dat ik tijdens mijn leven mijn grrotouders niet hoef uit te leggen wat er met hun klein- en achterkleinkinderen is gebeurt, daar bij Torez.

Glasgow Argus | 14-03-18 | 16:23

Serieus, is dat een feit over dat staatsgeheim?
En haal ik terecht uit je verhaal dat dit jou persoonlijk getroffen heeft?
Zo ja, dan heb ik geen woorden die kunnen omschrijven wat ik voel behalve mijn diepste medeleven en plaatsvervangende schaamte voor onze 'vertegenwoordiging'.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:48

Onafgeronde zaken blijven een staatsgeheim tot het opgelost is. Je wilt niet dat er tijdens het process ineens 'toevallig' mensen sterven of verdwijnen.

__underscore | 14-03-18 | 17:08

Pieter Omzigt is helegaar niet kaltgestellt. Hij heeft zich zijn hok in laten blaffen door Buma en heeft dus zelf besloten dat gesloten partijgelederen belangrijker zijn dan het landsbelang of het belang van de nabestaanden.

Sans Comique | 14-03-18 | 16:22

Dat is toch de betekenis van Kaltgestellt?

Oeps_Again | 14-03-18 | 17:08

Zaten de daders mischien bij hun (corrupte) “vrienden “ in Kiev, en mischien helemaal niet in “Rusland”, of “Putin”???

Katoentje | 14-03-18 | 16:22

En zouden Putin's tegenstanders vergiftigd worden door corrupten uit Kiev?

__underscore | 14-03-18 | 17:10

Underscore.... u hebt last van confirmation bias

Benesha | 15-03-18 | 11:13

Onderste steen? Die ligt op een heel veilige plaats in een diep politiek trog. Alle duikboten zijn onklaar gemaakt. Dat is het en daarmee moet u het doen.

Dr. Blechtrummel | 14-03-18 | 16:20

Dat zal dan de Marianentrog zijn, die is namelijk ongeveer 12 km diep.

eerstneukendanpraten | 14-03-18 | 16:25

Deze trog is zo diep als men moet zinken. De bodem is variabel gelang het politieke belang. Zo, nu hou ik weer op met metaforen.

Dr. Blechtrummel | 14-03-18 | 16:44

EU en US politiek de voorkeur geven boven de waarheidsvinding over een nationale ramp. Heel veel tragischer kan het niet.

Pierre Lebon | 14-03-18 | 16:19

Er staat een kast in Het Torentje. Daar komen 298 lijken uit. Die hebben alle tijd.

isitsoornot | 14-03-18 | 16:17

Dat bloed van een autist
gelukkig voorverwarmd
homosapiensverdunning
medemenselijkheid omarmd

Dat hele denken
dat sociaalmediale schenken
een warme deken wurgt
Wie wist www.youtube.com/watch?v=LPwR1i-sWpo

Maar dat een ander gunning
waar houdt het op?
Dat kijken van buiten Af

Groenten krijgen smaak van weken (*)
Harten zijn hondevoer
Mijn ziel heeft schurft.

www.youtube.com/watch?v=cxH31CsYJBg

Hetkanverkeren | 14-03-18 | 16:17

Dit debat moet niet de verkiezingen voor de gemeenteraad gaan be-invloeden. Ik begrijp dat wel. Soms moet je gewoon redelijk begrip kunnen opbrengen.

marjen | 14-03-18 | 16:15

loser,
Het verband is er. Velen weten meer over de landelijke politiek dan over de gemeentelijke politiek, en stemmen dan volgens wat zij weten over de landelijke politiek.

marjen | 14-03-18 | 16:25

Alles heeft invloed op alles.
Ik reken met mijn lokale stem ook af met landelijke politieke partijen.
Niet voor niets gaan sommige lokale partijen een naamswijziging aan om zich niet te presenteren als de lokale PvdA of VVD.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:35

Het gaat om het algemene plaatje. Zoals onze regeringsleiders alles zullen doen om hogerop te komen in de EU, en daarbij hun taken ten opzichte van het Nederlandse volk verzaken, zo geld dat ook op gemeenteniveau. Zeker als het een wat jongere/ambitieuze wethouder is, ga er maar vanuit dat al die idealen voor jou gemeente ongezien geofferd worden voor een leuker baantje (grotere gemeente, landelijke politiek).
Rutte offert een vliegtuigje. Jouw lokale groenlinks wethouder vindt dat er best 2000 asielzoekers kunnen worden opgevangen in jouw dorp met 1000 inwoners.

TheEgg | 15-03-18 | 09:10
▼ 1 antwoord verborgen

Nou he he, hebben we die hoax ook eindeloijk definitief onderuitgehaald. Nu die ander (extreem domme, echt extreem stompzinnige en schadelijke) hoaxes over MH-17.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:34

"Sanchez geeft nu toe geen verkeersleider te zijn. Ook was hij in de zomer van 2014 niet in Oekraïne. De Spanjaard beweert dat hij 48.000 dollar uit Rusland heeft ontvangen voor zijn tweets en het interview met Russia Today, maar heeft daar geen bewijzen voor getoond. De staatszender ontkent hem te hebben betaald.

Zijn Twitteraccount @spainbuca leek kort na de omstreden de tweets te zijn overgenomen door iemand met een Russische naam en is geschorst door het sociale media-platform."

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:35

Hij kijkt wel angstig naar een heel grote boef.

gestoptmetroken | 14-03-18 | 16:35

@Langshetrandje | 14-03-18 | 16:04

De Fransen hebben een inflexibel leger. Vandaar de moewhahaha. Weten ze zelf ook, trouwens.
.
De Fransen laten eigenlijk een zeer wisselvallig beeld zien op het terrein van terughalen. Dan weer eens losgeld betalen, dan weer eens militair ingrijpen (vooral in eigen invloedssfeer Afrika trouwens), dan weer niets doen.
.
Maar het gaat om “willen” en ik denk niet dat de Fransen hier ingestapt waren. Zo dicht bij de Russische grens? Nope.

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 16:11

Parel
Heel Frankrijk is tamelijk inflexibel, dat is echter een stuk beter dan totaal incapabel. In uw missieplanning, mobilisatie en initiatie riedel komt het NLse leger niet verder dan stap één. De rest moet noodgedwongen worden overgeslagen.
Het lijkt me bovendien logisch dat je het meest optreedt in zones waar je meer invloed hebt. Dus dat argument zegt helemaal niks. Bovendien treedt de Franse opperbevelhebber geregeld op, ook op dit moment, in gebieden waar ie formeel helemaal niet actief is. En bovendien, waarom wel traininkje doen in Polen en niet een hulpactie in bevriend Oekraine?

Langshetrandje | 14-03-18 | 16:16

Een alleszins bekende politieke truc. Zo lang uitstellen dat alle lastpakken die de moed hebben er naar te vragen dood of kalt gesteld zijn en opgelost is je lastige probleem. Vergeet het maar nabestaanden dit gaat geruisloos de onderste lade in en de sleutel raakt zoek..

Therapietje | 14-03-18 | 16:08

Inderdaad, van uitstel komt afstel en op een gegeven moment is de zaak gewoon verjaard en dan helpt een onderste steen ook niet meer.

Baron Clappique | 14-03-18 | 16:10

De lastigste vraag wordt nooit gesteld: waarom ging de waarschuwing dat Russische separatisten in de Oekraïne beschikten over een BUK systeem, waar zij binnen de international vliegroutes al een Antanov mee neerhaalden, onder op de stapel?
Toegegeven, verkeersvliegtuigen vliegen iedere dag en elk uur boven gebieden vol wilden die elkaar uitmoorden, maar daar merk je op 10.000 meter hoogte niks van. Gaap dus. Tenzij de wilden deze keer niet met een manpad of AK47 omhoog schieten, maar met een BUK.
Dan moeten politici en luchtvaartautoriteiten over onderste stenen gaan praten terwijl het papiertje op hun bureau nog even in de kachel moet.

Jan Passant mk2 | 14-03-18 | 16:05

De photoshop hoax

Pimp my Voortuin | 14-03-18 | 17:11

Belerende consument van fake-news, sokpop van wat?

Jan Passant mk2 | 14-03-18 | 17:11

@ Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:38
Zelden zo veel onzin bij elkaar gelezen. Antonov was op BUK hoogte, dat was de reden dat de Amerikanen gewaarschuwd hebben.
Een BUK is geen Ferrari. Zelfs als het onzin verhaal van de mysterieuze BUK die gauw de grens overgesmokkeld zou zijn geloofd, dan was het wel het land uit.

Maar blijf vooral ion je onzin volharden. Zoals je ziet, we geloven je.

TheEgg | 15-03-18 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Oekraïne zal het wel 'per ongeluk' gedaan hebben. Want als de Russen de schuldige waren geweest, wat iedereen zo hevig wenst, dan hadden ze die allang beschuldigd. Een foutje met zo'n BUK is ook zomaar gemaakt. Maar Oekraïne beschuldigen, dat kan natuurlijk niet. Dan valt het meerjaren EU plan in het water. En Oekraïne moést en zóu bij de EU komen. Dat af laten ketsen was geen optie, niet voor een referendum van een lidstaat, niet voor het afschieten van 208 burgers van een lidstaat. En nu met het verhaal komen dat Oekraïne het wel gedaan heeft is natuurlijk ook geen optie meer. Dat heeft de EU politiek zelf dicht gespijkerd door dat land te verkopen als een gods geschenk aan de burgers van de EU. Er zullen tig scenario's te verzinnen zijn hoor. Alleen die zijn vaak zo ingewikkeld. Ik denk dat het veel simpeler is. Een fout. En toen een doofpot wegens geopolitieke belangen. Klaar. En Rutte speelt gewoon het spel mee.

Dutchbeaurouge | 14-03-18 | 16:05

"In geopolitics, nothing ever happens by accident."

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:35

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:35 |
Helaas gebeurt in "geopolitics" het meeste per ongeluk.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 19:46

Inderdaad beste landgenoten, jij gaat uit van Russische betrokkenheid en confirmation bias doet de rest. En anderen uitschelden is net teken van zwakte en gebrek aan argumenten.

Benesha | 15-03-18 | 11:33
▼ 6 antwoorden verborgen

@Langshetrandje | 14-03-18 | 15:46

De Fransen? Moewhahahaha, eh non. De Yanks misschien. 8 uur is erg weinig voor missieplanning, mobilisatie en initiatie.
Tenzij je militaire kennis vooral op Hollywood gebaseerd is natuurlijk...
.
Maakt ook niet uit. Het gaat hier niet persé over kunnen, maar vooral willen.

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 15:58

@Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 15:58 | wel eens van het reageer knopje gehoord ? Reageer in de thread niet daarbuiten.

Zwizalletju | 14-03-18 | 16:15

En

Enter spatie geeft een witregel.

DrumPiet | 14-03-18 | 16:18

Spatie is inmiddels al niet meer nodig...

Sarcastisch varken | 14-03-18 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Die Russen ontkennen toch alles, wat heeft het voor zin.

maruyama | 14-03-18 | 15:57

Is het de het Oekraïne? Een Oekraïne misschien? Of maakt het je niet meer uit wat je roept als je maar op GS staat. Narcistisch.

De musso linie | 14-03-18 | 17:26

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:52
Dat komt waarschijnlijk omdat het woord 'grens' gevoeld wordt als iets dat een lidwoord nodig heeft, en dan kom je al snel op 'de' uit.

Maartenalsoptwitter | 14-03-18 | 17:40

Maartenalsoptwitter | 14-03-18 | 17:40 |
Verder alles oke? De Oekraine was een landbouwgebied in de Sovjet-Unie. Oekraine (zonder lidwoord) is een zelfstandige staat, ook alweer meer dan 20 jaar.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, even de lek-als-een-mandje-stemcomputers opnieuw invoeren voor GR2018 is gisteren ook geruisloos gegaan, ware het niet dat RTL er achter kwam. Ollongren lijkt wel bezeten met het idee de democratie de nek om te draaien.
politiek.tpo.nl/2018/03/13/kajsa-ollon...

Abject | 14-03-18 | 15:56

Met dank aan Plasterk.
Wat is die man tegengev... nee, niet tegengevallen, ik heb gewoon weer eens mijn vertrouwen te snel gegeven.
Klootzakken, allemaal, zonder uitzondering en met Mollenklem voorop.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:12

@LuckyGirl | 14-03-18 | 16:12
Hier moet ik het toch opnemen voor Plasterk. Ollongren heeft de maatregelen van plasterk teruggedraaid. Die had wel degelijk maatregelen genomen.

TheEgg | 15-03-18 | 08:55

Petje af voor de politieke rat Rutte. Iedereen die het hem moeilijk maakt wordt kaltgestellt. Of het nou een lastig kamerlid is, de pers of het volk en een referendum, het maakt hem niets uit. Hij is onaantastbaar. Hij is het niveau van teflon ontstegen. Hij absorbeert nu schokken en wordt er alleen maar sterker van. Nog even en hij is een superheld. Wat jammer dat die smaakloze superheld ons land uitkiest om zijn grijze plannen uit te voeren.

Graaier | 14-03-18 | 15:56

Ja, het is knap om zo slecht te zijn in zo'n baan en dan nog zonder beveiliging over straat te kunnen.

LuckyGirl | 14-03-18 | 16:09

Een andere onderste steen is de zaak Johan van Laarhoven. Is op verzoek van Nederland wegens belastingontduiken vast gezet en Thailand. Misschien ook eens wat voor Geen Stijl om in te duiken.

De musso linie | 14-03-18 | 15:56

Heb het al een paar keer aangedragen, maar daar willen ze blijkbaar hun handen niet aan branden.

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:32

Ik snap het niet.
Er staat nergens "zo spoedig mogelijk".

LuckyGirl | 14-03-18 | 15:55

"Zo spoedig mogelijk" betekent ongeveer een jaar toch? Dat is niet de bedoeling. Vandaar "Nader te bepalen". Het land van Ooit.

Schmalz | 14-03-18 | 16:12

Dat Omzigt niet overstapt naar FvD en daar het dossier weer oppakt snap ik niet.

i-Wonder | 14-03-18 | 15:54

Pieter?
Pieter?
Pieter?!
Pieter!!

nemoj me jebat | 14-03-18 | 15:54

Die is op hondencursus geweest. Af en blijf.

Langshetrandje | 14-03-18 | 15:54

Opportunisme en hypocrisie tekent de Gristen.

DrumPiet | 14-03-18 | 15:59

Misschien eens subsidie aanvragen voor een nieuw kunstwerk op het Binnenhof genaamd 'De mythische onderste steen'.
Opdat de dames en heren politici zich er maar vaak aan mogen stoten.

Abject | 14-03-18 | 15:51

Of er aan vast in de hofvijver verdwijnen.
Amen!

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 15:54

Een klein land kan en wil zich vaak nog inspannen voor haar burgers. Een onsoeverein deel van een machtsblok zal zich niet inspannen voor haar burgers omdat “grote” belangen altijd voor gaan. Wetmatigheden in de menselijke geschiedenis.
.
Dat was bij de EU allemaal anders, zeiden ze... nee, juist via de EU was er meer te halen.
.
Slechts een van de lariekoeken die met name “heugopgeleid” Nederland voor zoete koek slikten en slikken.
.
Mensen met enig historisch, geopolitiek of algemeen ontwikkeld kader wisten beter maar werden overschreeuwd of weggedemoniseerd.
.
En daar zitten we nu dan. Verkocht door louche politici en hun betwetende achterbannetjes.
.
En nu mogen de nabestaanden dus ook slikken....

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 15:48

Als je de JIT bevindingen als propaganda beschouwd heb je dat verward persoon al in jezelf gevonden.

rik_meleet | 14-03-18 | 19:19

@LuckyGirl
Het accepteren van een (aanzienlijke) schadevergoeding gaat vaak gepaard met een contractuele zwijgplicht.

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:30

@rik_meleet | 14-03-18 | 19:19
Mocht ik ooit een aanrijding hebben met jou, vindt jij het prima als de verzekeringsmaatschappij aan mij vraagt wat er gebeurt is, en jij je mond dicht moet houden. Daar houdt ik je aan.

TheEgg | 15-03-18 | 08:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Het lijkt wel een jeugd-elftal,
ze hollen achterelkaar van incident naar incident en raken geen doel.

Aardsengelmichael | 14-03-18 | 15:48

Zit de KGB, achter!

vanrechteren | 14-03-18 | 15:46

Rusland heeft geen enkel voordeel te behalen uit het neerhalen van een passagiersvliegtuig. Oekraine wel. Die kregen op deze manier veel steun van de EU, werden verzekerd van lidmaatschap, en krijgen dus miljarden te besteden.
Follow the money !!

poiuytrewq | 14-03-18 | 17:08

@poiuytrewq
Die vorige 14 vliegtuigen/helicopters werden ook zonder motief neergehaald, dat was puur uit verveling?
Aluhoedjeslogica... Zucht

rik_meleet | 14-03-18 | 19:25

@VeelTeSteil
En dat maakt het dus implausibel dat Rusland hier achter zit, ze houden daar niet van half werk. Die zouden een complete installatie geleverd hebben.

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Bananenmonarchie. Ik schaam mij diep...

_Fly66_ | 14-03-18 | 15:43

Waarom? Heet u soms Willem-Alexander?

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 19:21

Nog meer wegduiken volgens de televaag: Amsterdam - De Amsterdamse gemeenteraad wil, een week voor de verkiezingen, geen duidelijkheid over het verbeteren van het radicaliseringsbeleid door waarnemend burgemeester Van Aartsen. Het CDA wilde vandaag vragen stellen over het op orde brengen van de in opspraak geraakte afdeling Radicalisering en Polarisatie, maar overige partijen vinden dat niet nodig.

perdelul | 14-03-18 | 15:42

Sorry. We hebben in dit topic over de wanpraktijken van vvd, pvda, d66, cda op nationaal nivo.
.
Er komt straks vast een topic om weer eens wat van de lokale uitwassen toe te lichten.
.
De schandalencarrou, eh baantjescarroussel dendert door!

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 15:53

Thierry was verhinderd.. (Oh nee, die ging niet.. Rusland enzo - al zei ie dat er dus niet bij geloof ik.. ).

nickolaas | 14-03-18 | 15:42

Tsja, maar wat een slappe piemel zeg. Eerst met een belachelijke theorie komen over een samenzwering van de CIA en dan gewoon je snor (baard?) drukken bij het debat.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 17:31

Het AO is overigens niet op 14 maart. Het was al eerder 1 dag uitgesteld naar 15 maart. Het staat nb in de screenshot!

Spotje | 14-03-18 | 15:42

Van 14 naar 15 maart, naar nog te bepalen datum?

Is dit nog nieuws? | 14-03-18 | 15:47

Wat dacht je van na 21 maart, dan kan het Politiek zand_strooien weer verder gaan.

FreeVogelaar | 14-03-18 | 17:04

Schandalig Haags tuig.

Cas Plant | 14-03-18 | 15:42

Zou Oekraïne dan toch.......

polderkolder1 | 14-03-18 | 15:43

Het is godverdomme schandalig. Het lukt die klootzak van een Mark "bukken voor Europa" Rutte prima om die onderste steen steeds dieper weg te drukken. Zijn eigen familie had in dat vliegtuig moeten zitten. Dan had Rutte wellicht anders gepiept.

bosmaloot | 14-03-18 | 15:41

Stef Blok is van 1964. God weet waarom zijn ouders hem de initialen S.A. hebben meegegeven.

polderkolder1 | 14-03-18 | 15:42

Wat er met die onderste steen is?

Nou, die dreigde boven te komen, dus moest er worden ingegrepen.

Balsaq | 14-03-18 | 15:40

Ja stel dat ze met echte bewijzen moeten komen dat het Moskou is geweest die op de knop gedrukt heeft en die hele anti-Rusland agitprop geen steek houd.
Tel daarbij op de leugens van Halbe over de zogenaamde expansiedrift van Poetin die uit de duim gezogen was en je begrijpt waarom ze de mond stijf dicht houden tot na de verkiezingen.

2voor12 | 14-03-18 | 15:39

@Beste_Landgenoten
U moet lachen om voor iedereen zichtbaar bewijs? Ok. Einde discussie.

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 20:06

LiniaalRectaal | 14-03-18 | 20:06 |
Je bent zo langzamerhand de enige die nog zeurt over kogelgaten. Als dat het waren was dat allang als zodanig erkend en bewezen. Dan waren er granaatscherven van het 30 mm kanon gevonden en een ander inslagpatroon gezien. En afgezien daarvan kan een su25 niet zo hoog en snel vliegen dat een boeing 777 met een AA gun kan worden geraakt.

Dat ik er uberhaupt nog op inga, die onzin.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 20:14

Lineaal, ik heb voor jou speciaal een fantastische website aan lachwekkende onzin gevonden waar je een hele avond van kan smullen:
www.wanttoknow.nl/dossiers/gezondheid...
Om maar wat te noemen. Helemaal iets voor jou en ook op MH-17 gebeid veel artekelen van hetzelfde niveau van mafkezen die ze hebben zien vliegen. Succes!

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 20:23
▼ 10 antwoorden verborgen

er worden ambtenaren beschermt die hadden kunnen weten dat het een levensgevaarlijk gebied was om overheen te vliegen.

RdeFriesch | 14-03-18 | 15:38

Er komt donderdag ipv het AO een procedurevergadering , waar besproken kan worden hoe de brief van de minister te behandelen

Spotje | 14-03-18 | 15:37

Ik blijf erbij: alle drie de betrokken landen zwijgen of willen de waarheid niet boven tafel.
Conclusie: ze hebben alledrie wat te verbergen. Punt.

Bijtendehond | 14-03-18 | 15:37

Geslachtofferd op het blok van de wereldpolitiek.

Teleo | 14-03-18 | 15:37

Hoezo langshetrandje? De regering wil die onderste steen helemaal niet boven, ze wilden juist een associatieverdrag met de dader sluiten en hebben de Oekraiense veligheidsdienst uitgenodigd om een rapport namens het JIT laten tikken waarin de Russen de schuld krijgen.

accijnstoerist | 14-03-18 | 16:26

Tobi | 14-03-18 | 16:23 |
Franse president kan binnen vijf minuten een dergelijke beslissing nemen.
Dat niet alleen. De Fransen beschikken ook over de daarbij benodigde middelen.
In dit geval betrof het geen landing in een puur vijandige omgeving maar om een landing in een bevriend land. Geen echte risicos aanwezig. Zelfs aan de zogenaamde grote boze vijand "de Rus" had simpel genoeg kunnen worden uitgelegd wat de bedoeling van de missie zou zijn.

Langshetrandje | 14-03-18 | 16:27

@ Langshetrandje | 14-03-18 | 16:27
Het probleem was niet "de Rus". Het was het Oekraïense regeringsleger dat het gebied bleef beschieten.
Aangezien Nederland vooral uit kritiekloze schapen bestaat dat braaf naar de propaganda van de staatsjournaals kijkt (teddybeer, gestolen trouwringen, om maar een paar leugens te nemen die door de mand gevallen zijn) wordt ook hier de verkeerde aangewezen. De rebellen hebben meteen toestemming gegeven. De lokale bevolking heeft zijn uiterste best gedaan om respectvol met de stoffelijke resten om te gaan (die ook keurig in koelwagens lagen). Het regeringsleger bleef het gebied bestoken met artillerie en vliegtuigen.

Maar ja, das lullig om te zeggen als je een verdrag dat niemand van de bevolking wil goed moet praten. De EU MOET uitgebreid worden. Alleen al voor het immer uitdijende ego van Timmermans is meer lebensraum nodig.

TheEgg | 15-03-18 | 08:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou het iets met de gemeenteraadsverkiezingen te maken hebben? Nou?

Is dit nog nieuws? | 14-03-18 | 15:36

Ik denk ook weinig, maar de (meeste) burgers mh-17 al vergeten. Maar het zou de VVD niet zo goed uitkomen als de slapende honden wakker gemaakt worden. "Oh ja, Rutte en de onderste steen, die zak hooi.... Laat ik maar lokaal gaan stemmen..." Dat idee? Of ziet de regering in dat ze niks tegen Rusland/Oekraïne in te brengen hebben?

Is dit nog nieuws? | 14-03-18 | 15:43

Geen animo in de kamer. Enige conclusie van dit dossier kan zijn dat KLM zijn werk niet goed heeft gedaan, dat Buitenlandse zaken zijn werk niet goed heeft gedaan, dat Defensie zijn werk niet goed heeft gedaan, dat de Kamer zijn werk niet goed heeft gedaan. Etc Etc Etc. Er zit niemand op een dergelijk debatje te wachten. Too little too late. Luchtmobiele brigade was voor dit soort zaken opgericht maar is kennelijk niet capabel om het aan te kunnen om een crashsite veilig te stellen.

Langshetrandje | 14-03-18 | 15:52

@Is dit nog nieuws?
Reken maar dat dit wel degelijk met de aanstaande Gemeenteraadsverkiezingen te maken heeft
voor veel burgers zijn die verkiezingen immers een mogelijkheid om hun onvrede over de landelijke polletiek kenbaar te maken
En onvrede over pRutte III is er al, na een debat over het falen van pRutte dus nóg meer
dus: verschuiven dat debat of de coalitie (lees, vooral VVD & '66) gaat extra klapjes krijgen

Tobi | 14-03-18 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het is gewoon echt een schandvlek op de natie in het algemeen en de politiek in het bijzonder dat er zo met doden en hun nabestaanden wordt omgesprongen. Schaam. Schaam. Schaam.

Rollins | 14-03-18 | 15:36

REAGEER OOK