Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen, in de kindermatinee van JD en JOVD

NOS-debat, twitterfittie, blockdebat - bij de grote mensen gaat iedereen zeiknat. Nee dan de kids van JD en JOVD - die debiliseren pas echt ff lekker mee.

De '66-kinders van de JD brachten Flip de Niet Stemmende Heroïnespuiter mee. Hold my Fanta, riep de JOVD, en ze belden Sjors voor hun eigen mantra. Pindakaas, Dumpertreeten, kopkaas - Rapper Sjors is een echte campagnebaas. Shemales, Snickers, en hop moeiteloos door naar de driedelige flikkers. Van Pornhub naar brallersclub, voor de JOVD rapt hij een onelinertje mee, via de selfie televee, en deelt hij ons een retoriekregeltje mee. J O, let's GO en ga gewoon stemmen (dat het niet rijmt zal hem niet remmen). Demo's op straat,  #DontbelikeFlip en #WeesgeenKees of geen racisten in de raad? De echte hash is toch deze tag: 21 maart, #Stemzeweg.

Reaguursels

Inloggen

OMG, dat Flip filmpje!! Als de politiek de burger zó ziet (als een seniele, idiote mongool), dan is het over en uit met dit land. Nederlanders, ga allen emigreren
(zoals ik 30 jr geleden), dit land is verloren.

Pietje | 11-03-18 | 09:25 | 2

Je bedoeld dan "dat" land neem ik aan. Want jij bent gevlucht en hebt een nieuw land tot je koninkrijkje gemaakt. Dan verspeel je ook een beetje het recht om te spreken van "dit" land vind ik.

peterdh | 11-03-18 | 09:51

Vind ik niet wat jij vindt.

Pietje | 11-03-18 | 20:11
-weggejorist-
LibertasSimplex | 11-03-18 | 01:59
-weggejorist en opgerot-
LibertasSimplex | 11-03-18 | 01:54
-weggejorist-
LibertasSimplex | 11-03-18 | 01:52
-weggejorist-
LibertasSimplex | 11-03-18 | 01:49

Goed gewerkt Sjors, je krijgt zodadelijk een een zak geld om je bek te houden. Veeveedee, Z-Limburg.

kneuterzak | 10-03-18 | 23:55
-weggejorist-
LibertasSimplex | 10-03-18 | 23:26 | 2
-weggejorist-
LibertasSimplex | 10-03-18 | 23:24
-weggejorist-
LibertasSimplex | 10-03-18 | 22:39

Dus als de gemeente alle studentenhuisvesting sloopt, worden studenten junkies....???

Ton8695 | 10-03-18 | 22:25 | 1

Ja mooi beeld word er geschetst he. De gemeente geeft geen fuck om studenten. Dus de gemeente gaat razzia's houden om studenten die een fijne studentenwoning hebben aan hun kloten, kicking and screaming, uit hun fijne studentenwoning te slepen en hoogspersoonlijk onder de brug te dumpen. Waarschijnlijk hebben ze er eerst nog even overhen gezeken. Toen zijn ze maar aan de heroine gegaan. Omdat er geen andere alternatieven waren. Dus stem '66.

Ok nu de werkelijkheid in mijn buurt zijn er vorig jaar 600 studentenwoningen opgeleverd. Dit jaar 900. Op een straal van een halve kilometer. Alle nieuwe normale appartementen hier in de buurt, beginnen met een prijs van 350.000 voor 50m2. Een betsaande koopwoning kun je met 70 man in 2 dagen tijd bezichtigen en word zo'n 50.000 tot 70.000 boven de vraagprijs verkocht. De studenten zitten lekker gezellig met zijn allen in een nieuw studentencomplex, met huursubsidie. De asieleisers zitten hier ook in de straat in een mooi gemeentecomplex. Zjn ondertussen allemaal verhuist naar, met voorrang en superurgentie, naar een sociale huurwoning. De mensen met een goede baan maar met middeninkomen kunnen de tering krijgen en lekker in Kutjebaardenveen gaan wonen. Ook al hebben ze 10 jaar op de wachtlijst waar ze geen reet meer aan hebben want ze verdienen toch 1000 euro teveel per jaar. Ook al zouden ze niet op plek 700 van de 1100 staan voor een sociale huurwonig. Fuck hun. Pis ze in de bek nadat ze hun belastingcentjes hebben afgestaan. Da's de realiteit. Kut '66 die het hier voor het zeggen heeft.

peterdh | 11-03-18 | 07:47

Kan dan kolder zijn. Het moet wel kloppen natuurlijk.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 22:24

Ik ben vanaaf
je madder

fakking literator

Ik spuug me veeveedee
zesenzestig
in je ventilator
voor de dictator

joow
pieuw

LibertasSimplex | 10-03-18 | 22:20 | 1

met me vingers
in een
shieuw
mieuw

LibertasSimplex | 10-03-18 | 22:29

Wat een ontzettend goed nummer van rapper sjors. Ik ga gelijk op vvd want ze doenderniksmee stemmen. Kan dat al Is het kabinet retteketet al gevallen met een snickers aan je ballen. Jooow. Ruttemekutte. Pieuw.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 22:12

En wat wil zowel de JD als de JOVD nu oberbrengen met hun filmpjes. Een tekenfilmpje met wat misschien grappig is als tweet, dont be like x, maar voor een politieke boodschap werkt dat echt niet. Tenzij je denkt dat je kiezes een stel kleine kinderen zijn. Hehe, klopt ook wel.

En den Sjors dan. Amper te verstaan. En wellicht leuk bij het corps, zo een homoneukende rapper, maar ook hier niet echt van toegevoegde waarde voor mensen die het wat serieuzer nemen.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:55

Zijn ogen staan iets te dicht naar elkaar toe. Dat zegt genoeg.

Matwetwe | 10-03-18 | 20:59

Ik ben Flip, welke partij is voor gratis heroïne?

StoereSleffers | 10-03-18 | 20:54

Komt dat best of album er nog? Sjors?

Omebert | 10-03-18 | 20:16

Met ex-leden als berbaartje ben ik totaal niet verbaasd over de jovd. Kansloze figuren. Wel hilarisch om te zien.

SnartBlirdetRagnarok | 10-03-18 | 20:04 | 2

Helemaal als je naar de hypotheekrente aftrek vraagt.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:08

De JOVD is het Luzac college of beter het Nijenrode voor de politiek: zelf te dom om te poepen moeten ze met netwerken en gouden kruiwagens aan werk geholpen worden. En verrek: het lukt ze ook nog!

Analia von Solmsch | 10-03-18 | 20:42

Toch knap om filmpjes te bedenken die perfect passen bij het niveau van die jongeren die V of 66 gaan stemmen.

radiatorknopje | 10-03-18 | 20:03 | 1

Groen links, vergeet die club niet!
Ja want we willen Wilders niet. Oh waarom niet? Omdat hij een soort van Hitler is.
oh.. waarom dan? Nou hij is tegen buitenlanders.
Ik: wat is daar slecht aan, daar mag je toch tegen zijn?
Jij xenofoob! Racist! Jij, jij opzouten!
Tot zover groen links....

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:07

Een verstandelijk beperkte inzetten in je campagne. Dan heb je echt lef.

brutus68 | 10-03-18 | 19:51 | 1

Totale kosten: een snicker en een kus van Mark.

LiniaalRectaal | 10-03-18 | 22:32

Yow yow yow met rappert sjors,
Stem VVD, dat is helemaal ok,
Mark Rutte, daar had ik laatst een dateje mee.
Nu ken ik zijn geheim en hij is echt geen flikker,
Heb er een film van gemaakt toen at hij een bruine Snicker.

netniet | 10-03-18 | 19:44 | 1

Yo yo hij kwam op mijn lip
Toch is hij geen nicht
Ook al is hij vrijgezel
Vertrouwen kan je hem wel
Stem VVD en krijg 1000 euro ook al weet je eigenlijk "nee"

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:02

Als het zo moet, geef dan dit land gewoon maar weg.

McMarx | 10-03-18 | 19:44 | 1

Ach als het dan allemaal zo erg is ga dan gewoon lekker weg.
Win - win.
Leven we hier fijn verder met de mensen die het hier wel bevalt.

Berbaar | 10-03-18 | 20:17

LOL, die rappert sjors lijkt wel een kerstman zonder baard met zijn yo, yo, yo...

Kanarie_Geil | 10-03-18 | 19:44

Zolang in Nederland er geen gekozen burgemeester wordt ingesteld, die tekst en verantwoording moet afleggen aan de bevolking, wordt het niks met die grimlachende van hogerhand gedropte burgemeesters.
Waarbij het zelfs nog eens verboden is (ambtsmisdrijf) als de volledige kandidatenlijst bekend wordt voor gegadigde burgemeesters (want imago-schade, als ze niet burgemeester worden).
Dat is de volledige anti-democratie.
Dat is kabouter-bestuur.
En niet alleen op lokaal niveau.
Op landelijk niveau vindt er ook kabouter-democratie plaats.
Na de verkiezingen wordt balletje-balletje-geheimzinnig de bevolking 'n loer gedraaid. Want wie komt er in de coalitie (?), en welke uitruilhandel heeft plaats gevonden om de meest ondemocratische rotstreken te leveren. Oja, afschaffing referenda.
En hé, zelfs Europees verdwijnt er soevereiniteit in de mist van benoemingskaroussels; waarbij Junker binnen tien minuten op 'n commissaris-vergadering de hoogste post van alle EU-ambtenaren even via 'n inschuif-trukje geplaatst wordt. (stond niet op de agenda; binnen vijf minuten beslissen; de post was slechts voor de plaatsvervangende hoogste baas; hé, de hoogste baas verdwijnt na de benoeming van de plaatsvervangende hoogste baas ook ineens van het toneel; nou, dan blijken alle aanwezigen gestemd te hebben voor de hoogste baas zonder het te weten; kijk, 'die' methode past men in 't EU-wereldje toe)
En van enige correctie door middel van echte bindende referenda wil men niet weten; het is gewoon 'n staatsgreep.
En dan spreekt men eufemistisch van een 'democratisch tekort'; lees, het is nog gewoon 'n primitieve dictatuur, (maar we werken er aan hoor -heel langzaam natuurlijk- om dat gebrek aan democratie op te lossen)
En telkens wordt de oude prak opgewarmd.
De bevolking mag gaan kiezen; lees, we moeten via onze stem meedoen, niet om eigenlijk ergens verschil mee uit te maken, maar om te legitimeren, lees, goed te keuren, dat het allemaal prima gaat, en dat er voor onze politici dus eh, 'draagvlak' is. *proest*
Nou, daar pas ik dus voor; ik ga heel bewust niet stemmen.
En dan word ik ook niet gechanteerd met de rare logica, 'dat anderen het dan uitmaken', want ook die andere kiezers maken het niet uit; helemaal niks.
En dat ik nog steeds het volste recht heb, heel kritisch te zijn op deze aanmatigend arrogante kabouter-democratie, juist (!) omdat ik hen niet ondersteun met 'n nep-stem.
Ik vind, dat je kinderachtig kleutergedrag van kabouter-politici niet moet steunen en faciliteren met 'n namaak-stemming 'voor spek en bonen'. Want de stem van de bevolking wordt toch niet serieus genomen, 'we', de mensen, worden genaaid van twee kanten tegelijk, en we worden heen-en-weer bewogen als 'n zuigerstang in 'n motorblok. En verder horen we; 'bek houden en meebewegen jij'. Nou nee, ik dus niet.
Pas als de democratie weer volwassen is, als er echte invloed gegeven wordt met corrigerende referenda, pas dan doe ik weer mee.
En tot die tijd vind ik alle stemmers alleen maar stemvee, sorry mensen, maar jullie worden misbruikt en misleid. Met de fopspeen die nep-democratie heet.
Jullie zuigen wel, maar er komt niks uit. Dat ding in jullie mond is er alleen maar om jullie stil te laten zijn, want dan kunnen de groten, de politici rustig doorgaan met 'hun karwei', zonder afgeleid te hoeven worden door jullie geluid van gemor, en gehuil om jullie lot.
Doe uit die fopspeen, stem niet, en schreeuw voor echte democratie.

Der Paulie | 10-03-18 | 19:44 | 4

Dat witte vuilnest
van menselijke smetten vrij
die drek, de vuige negorij
wij, paddenstoel op de mest

Onze sporen van het volk
omfloerst door afgunst
het ketsen van de simpele dolk
zelf nadenken is de kunst

Hoe diep je dan ook stoot
democratie een immer gapende wonde
niet steken is de doodzonde

dit land van quasi-zacht heelmeesteren
den aanstaande maart het zal begeesteren?
ondertussen steeds meer Nederland in de goot.

Hetkanverkeren | 10-03-18 | 20:08

ZegMaar | 10-03-18 | 19:56
Ja, ook die gedachtegang van hoe Pechtold kan reageren ken ik.
Dat niet-stemmers het ermee eens zouden zijn.
Zoals bij de orgaan-donatie-wet ook uitgaat van de logica, 'wie niet protesteert (of eerst door het hoepeltje van nee-registratie is gesprongen), die is het overal mee eens'.
Luister nou eens.
Dat zijn de beroepsleugenaars; de wolven in schaapskleren, de vossen die de passie preken, de berovers met balletje-balletje-nep-democratie.
Néé, ook de lokale stemming, en ook de landelijke stemming is nep. Dat is fopspeen. Mijn verhaal is; de macht wordt nooit vrijwillig gedeeld met anderen (omdat burgers als vervelende bemoeials worden ervaren; alleenrecht is voor bestuurders dictatoriaal ego-lekker; echte democratie is moeilijker en meer bescheiden)
Er zal dus een echte dwang moeten worden gevonden, om 'onze' politici weer opnieuw democratisch-gehoorzaam te maken.

Der Paulie | 10-03-18 | 20:28

@Paulie, dat ben ik met je eens. Ik denk dan ook dat we eerder het hooivorken-en-fakkels-moment zullen bereiken, voordat men massaal niet, of blanco gaat stemmen.
Mensen doen pas iets als het water aan hun lippen staat. En dan is het te laat om iets voor elkaar te krijgen door op een andere partij te stemmen.

ZegMaar | 10-03-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd leuk, zo'n 'had hem maar op de kachel of de gordijnen gespoten'-topic.

Jackanders | 10-03-18 | 19:35

"De frontale kwab is het voorste hersengebied, en ligt dus anterieur aan de pariëtale kwab. Het gebied van de frontale kwab dat tegen de pariëtale kwab aanligt, is de primaire motor cortex. Dit is dus het meest posterieure gedeelte van de frontale kwab. De frontale kwab is het gedeelte van de hersenen dat als laatste volledig ontwikkeld is. Nog tot een leeftijd van 20 jaar groeit dit hersengebied door."

Ja, moet je kinderen iets laten leuteren. Mijn idee is om de stemgerechtigde leeftijd te verhogen naar 25 jaar. Ben je al die kleuters die de wereld ronder willen maken of andere onzin in hun kop hebben kwijt als stemmers.
Gelijk ook geheel links, inclusief VVD.

Niet toevallig dat er partijen zijn die de stemgerechtigde leeftijd willen verlagen. Destijds al van 21 naar 18. In alle ernst, wat weet een 18-jarige meer dan wat hij aan moet met z'n erectie? Of vagina?
Niks.

Ichneumonidae | 10-03-18 | 19:34 | 5

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 19:44

Is best wel voor te pleiten. In ieder geval moesten mensen die gebruik maken van een stemwijzer, uitgesloten worden van stemrecht.

netniet | 10-03-18 | 19:53

@netniet, zit wat in. Behalve dat veel mensen die niet weten waar de verkiezingen over gaan denken zich te kunnen oriënteren via een stemwijzer. In plaats van zelf de verschillende verkiezingspropaganda door te spitten. Helaas is de stemwijzer vaak niet zo objectief als deze mensen denken. Eerder naïef dan onwil/onbekwaamheid. Helaas zit de geschiedenis vol met goedbedoelde naïeve gevoelens die achteraf gezien als onozel werden gezien. Zoals bijvoorbeeld Nederland neutraal tijdens de 2e wereldoorlog. Maar goed linksmodus: iedereen heeft recht dus iedereen mag stemmen. *Zucht*

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:01

Nee man alleen kinderen van 5 mogen stemmen die zijn tenmninste nog niet geindoctrineerd tot volledig staatsgelovige staatsburger door het 'onderwijsstelsel'.

JensDensen | 10-03-18 | 21:17
▼ 2 antwoorden verborgen

waar gaat dit over ?

reetjemoose | 10-03-18 | 19:34 | 1

Over de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen die het internationale politieke landschap gaan bepalen.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:03

Een dictatuur lijkt soms zo gek nog niet...

atheïstisch stemvee | 10-03-18 | 19:29 | 2

Zo is het. Ik heb een tijdje gewerkt voor een dictator. Geweldige tijd gehad. Alles liep op rolletjes. Als despoot vond ik hem behoorlijk verlicht. Hij was zelf islamitisch maar de imams moesten niet te bijdehand worden op straffe van niet zuinig. Desniettemin nog nooit zo gelachen als toen.

isitsoornot | 10-03-18 | 20:00

Trap nooit in de utopie van welk totalitair regime dan ook. Hoe kut het ook is, het is beter als er vanuit verschillende perspectieven wordt gedacht.

Stompe_Loeres | 10-03-18 | 23:59

Debiliseren is niet het goede woord, want dat is kwetsend voor debielen. Beter is 'infantiliseren'. Hoe je het noemt maakt verder niet uit, als politici jong of oud hun bek opendoen hoor je, een enkeling uitgezonderd, alleen maar slap geouwehoer, of, zoals in het geval van Pechtold, satanische haat-preken over islamcriticus Wilders en pianist-latinist-geneticus Baudet.

isitsoornot | 10-03-18 | 19:27

Over 20 jaar tegen mn kinderen: gr2018, dat was pas afzien... jullie hebben nog niets meegemaakt.

mexicano + satesaus | 10-03-18 | 19:21

Toch mooi om te zie hoe ze bij de VVD geen enkel talent onbenut laten. Doen!

mexicano + satesaus | 10-03-18 | 19:19

Rapper Sjors kan weer een paar nullen bijschrijven op z’n bankrekening dankzij de VVD,........ achter de komma.

mexicano + satesaus | 10-03-18 | 19:17

Doe gewoon normaal en stem 21 maart lokaal in het stemlokaal.

pa_niek | 10-03-18 | 19:16

Als je 20 jaar bent en je stemt niet links, dan heb je geen hart.
Als je 30 jaar bent en stemt nog steeds links heb je geen hersens.
Wie denk je dat je boterham betaald?

Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:14

Gemeenteraad geeft niet alleen geen fuck om Flip ook om u niet anders zou het niet zulke infantiele tyfusbagger in je face Yeah yeah Yo Yo'en.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 19:12

Zouden jullie me een plezier kunnen doen? Willen jullie deze ¨reiziger¨ geen aandacht meer willen geven.
En wie is bereidt om samen met mij hem elke dag naar de dag-opvang te brengen.

Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:10

Vergeleken bij dit is Nijntje zware kost.

norocketscience | 10-03-18 | 19:09
-weggejorist-
De musso linie | 10-03-18 | 18:52 | 1

Als PVV of FvD in je gemeente niet meedoen moet je gewoon lokaal stemmen. Hoe moeilijk is dat?

En welke alternatieven zijn er? Vraag is het antwoord.

Ichneumonidae | 10-03-18 | 18:51 | 1
-weggejorist-
Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:30

Suffe filmpjes.

Geen PVV of FvD hier ter plekke. Voorheen zaten er nog wel bekwame lieden bij de gevestigde partijen, maar die zijn vervangen door onbekende namen. De lokalio's zijn vast aardige mensen, maar ook onbekend. Op 1 lijsttrekker na, die een snoeshaan is.
Stemmen op een machtspartij is geen optie, vanwege de streken die hun landelijke beeldvormers uithaalden in Den Haag, de afgelopen maanden.

Dus blanco - en een "NEEN' voor het referendum over de sleepwet van genoemde verdachten.

Jan Passant mk2 | 10-03-18 | 18:51 | 1

Precies. Landelijke partijen maken niet uit bij de lokale verkiezingen. Stem lokaal!

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 19:56

In 020 kun je gelukkig gewoon op Annabel stemmen. Zij heeft weliswaar een vrij dikke reet, maar het lot wil dat ik daar wel op val. Wat? Plusje!

Wie er nu nog D66 of VVD stemmen kunnen rustig naar de gesloten afdeling van een krankzinnigenhuis.

Ichneumonidae | 10-03-18 | 18:48 | 1

Ik kijk niet naar haar reet, het gaat me meer om haar motivatie en inhoud, en die is naar mijn gevoel voldoende.

Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:16

Grappig, op de muur achter hem staat: 'doe geen stome dingen!'

Mr_Natural | 10-03-18 | 18:46

Maar kinderen mogen toch niet stemmen alleen boven de 18. Dit filmpje is voor jonger dan 5 jaar en is om die reden ingesproken door een kind van 6. Ik snap er niets van of vinden ze de bevolking echt zo dom.

bigs | 10-03-18 | 18:45 | 1

Ja. Sorry simpeler kan ik het niet zeggen.

peterdh | 11-03-18 | 08:51

Er zijn genoeg mensen die geen keus hebben dan net zoals Flip te zijn, aangezien de gemeente waarin ze wonen geen FvD of PVV kandidaten heeft.

JackStick | 10-03-18 | 18:37

Stemlokaal. Stem lokaal!

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 18:35 | 1
-weggejorist-
Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:32

Aan het filmpje te zien zijn de makers van het filmpje en de doelgroep Jonge Democraten tussen de 3 en 5 jaar oud.

Mr_Natural | 10-03-18 | 18:31

Van (voorgeschreven) pijnstillers, naar verslaving, naar heroine schijnt toch wel voor te komen. En ik weet niet wat ik hier van moet denken, maar in Rotterdam schijnen op dit moment dus twee huisartsen vast te zitten voor het onder de tafel verkopen van voorgeschreven medicijnen, waaronder pijnstillers.. "Rotterdamse huisarts vast om illegale pillenhandel - Twee Rotterdammers zitten sinds dinsdag vast voor de illegale handel in medicijnen. Het duo zou zeker een jaar lang kalmeringsmiddelen, sterke pijnstillers en medicijnen tegen seksueel overdraagbare aandoeningen hebben verkocht." www.rijnmond.nl/nieuws/165827/Rotterd...
Een reden waarom het kwalijk is dat buiten een apotheek om te doen, is dat uit de praktijk in oa de VS blijkt dat als dat samen met bijvoorbeeld kalmeringsmiddelen of slaapmiddelen wordt voorgeschreven - dat voor meer dan 30% van alle overdosis verantwoordelijk is. Lijkt mij dat een apotheek dat mee in de gaten houdt. www.drugabuse.gov/drugs-abuse/opioids...
Lijkt me in ieder geval iets om goed naar te kijken (en sowieso vallen dus enorm veel doden door die pijnstillers - in de VS daalt de levensverwachting nu al 2 jaar op rij en een 3e zit er zeker aan te komen.. nooit vertoond in dus een land met zo'n welvaartsniveau).
Maar let op dus met die pijnstillers - al na 8 dagen heel verslavend en als men toch wat stress of andere problemen heeft, dan geven die dingen een 'rush' waar toch mensen in praktijk soms niet goed tegen bestand zijn (in de VS krijg je daarvoor tegenwoordig een checklist en ook iets om in de gaten te houden dat dit ook een aspect kan zijn om op te letten als men niet medisch noodzakelijke ingrepen kan doen - dat is dus ook nog een mogelijk staartje aan zo'n ingreep).

nickolaas | 10-03-18 | 18:30 | 4

nickolaas, als ik jou op mijn spreekuur kreeg, zou ik ook vrijwillig aan de dope gaan. Weet je trouwens hoeveel huisartsen aan de drugs zijn door de problemen die ze elke dag te verwerken hebben? Mooi beroep lijkt me dat!

Aardsengelmichael | 10-03-18 | 19:36

Die Rotterdamse artsen zijn trouwens wel een slag apart hoor.. die zijn verenigd in een artsengenootschap (Hagro) waardij het al 20 jaar volkomen onmogelijk is over te stappen (ze vragen standaard wie je huidige arts is, is dat er een van hagro dan krijg je een smoes.. overal hetzelfde). Je kan naar 2 praktijken die beiden jaar in jaar uit 5 of lager scoren (op de Blaak en Willemsplein), maar dus niet daarbuiten overstappen. In iedere andere grote stad is dat overstappen inmiddels beter geregeld - maar in Rotterdam volhardt men (en is een gemiddeld aantal huisartsen per 100.000 inwoners, dus daar ligt het ook niet aan). Bij Eenvandaag hadden ze laatst een item over Rotterdamse huisartsen en dat specifiek Rotterdamse patiënten kennelijk meer en complexere zorg nodig hebben dan het landelijk gemiddelde.. enige reden om geen vrije artsenkeuze aan de patient te geven is als er een tekort is (en briljant om nog een reden dat men eerder dubbel consult kan schrijven misschien wel.. ). Maar de casus om dus vrije artsenkeuze weg te wuiven gaat wel om voorkeur voor een vrouwelijke of mannelijke arts - wanneer dit door capaciteit moeilijk is. Maar het is sowieso dus een patientenrecht en geen consumentenrecht - je kan dus niet naar de rechter stappen als je echt naar een andere huisarts toe wilt, je moet bij hun commissie een klacht indienen (rechter is niet bevoegd, omdat het onder het medisch tuchtrecht valt). Overigens als je KNMG, NHG of wie dan ook over deze praktijk belt - dan laat men al heel snel doorschemeren niet achter die praktijk te staan, maar het ligt dus gevoelig (maar ik neem aan dat er wel druk op die club wordt uitgeoefend - opvallend genoeg verscheen toen die Eenvandaag item en in andere steden brochures over overstappen, eerder vond ik die niet.. ).
Maar dit soort kartelvorming is een kwestie van moraal/ beroepsethiek hoor - deze zaak verbaast mij niet heel erg.. ik heb best wel met die lui te maken gehad rond overstappen en die lachen je gewoon uit. Masker van beschaving valt dan wel een beetje af.

nickolaas | 10-03-18 | 19:58

Goed om dit aan te kaarten. En het lijkt ook vooral op de blanke bevolking gericht. Wel handig concept, maak ze eerst werkeloos of afhankelijk van meerdere kleine baantjes, zet de grenzen nog verder open waardoor de druk aan de onderkant nog verder oploopt. Ga je een keer langs bij doktor Schlomo, en ga je de deur uit met een pillen verslaving. Daarbij worden de negers voorgehoude dat ze gangsta moeten zijn en slopen ze hun eigen gemeenschappen met andere drugs en vuurwapengeweld, om te surviven, noamsaying mohfucka. Wat een achterlijk land is het geworden.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Jetzt dem den Tabulozen Fick
Nicht meine Mutti
Schreibtischmoerderische Demokratie
Wannsee ist nicht Apathie

Im Sinne dieses Wortes
Wahnsinn unser Geschichte
Der Zug nach unserem Ortes
ein Umzug, kein slichtes

Die Seele, ein einziger Art
die Euro ist kein Heimat
Wie einst der Faustus

Die Stolz, der einst vermag
am Horizont die Pleite
Es war einmal, der D-Mark

Hetkanverkeren | 10-03-18 | 18:26 | 1

Eskannverwandeln, ist wieder sehr gut!

J-van-de-Bontekoe | 10-03-18 | 20:18

Normaal scroll ik filmpjes gewoon voorbij. Deze keer niet.
Nu vraag ik mij af waar ik in godsnaam naar heb zitten kijken.

GOEM | 10-03-18 | 18:25

Je verwacht toch eigenlijk eerder rapper Sjimmie?

Mr_Natural | 10-03-18 | 18:25

In mijn plaatselijke winkelcentrum vandaag een treurige verkiezingsmarkt. Onvermoeibare treurwilgen in D’66 jasjes leurend met hun flyers. Referendum gesloopt? Maakt niet uit. Sleepwet doordrukken? Geeft niks. #weesgeenkees in je partij? Maakt het uit! Wegmetons is een hardnekkig en vrijwel onuitroeibaar virus.

de Voorzittert | 10-03-18 | 18:23 | 2

Je kan die groen jasjes beschouwen als een Communistch Uniform. Zelfde kelding, zelfde mening, luisterend naar hun grote eileider pechtold. Enge groepsmensjes. Kunnen niet zonder de groep. Zijn afhankelijk van de groep. En zullen zonder de groep verdwijnen in volledige anonimiteit en armoede. Treurig dom volk. Laat die losers lekker naar Brussel verhuizen.

Mark_D_NL | 10-03-18 | 18:28

Nou ja dat is dus het hele probleem. De sneuneuzen in kwestie controleren hier lokaal het gemeentebestuur. Normaal gesproken is het erop en erover bij het kaliber wat ik op dat plein zag staan maar ja, zakelijk kom ik ze nooit tegen. Gemeenteraad is toch een beetje een enge mix van ik-kan-niet-beter en ik-heb-verder-toch-weinig-omhanden.

de Voorzittert | 10-03-18 | 19:21

Wie heeft gezegd dat die man zich rapper mag noemen?

Doc Damage | 10-03-18 | 18:23 | 2

Z'n moeder.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 18:23

Wie heeft die kindertjes bij de JD en JOVD gezegd dat ze volwassen zijn? Er is tegenwoordig ook weinig nodig om het label rapperT te dragen. Beetje snurken op een beat maak je al een rapperT. EN... Als dat niet werkt haal je gewoon fellatio bij een man met opgeplakte jelly cakes dat borsten moet voorstellen. Zeggen dat het een vrouw met een slurf is... Ben niet gek, ben een vliegtuig. Be like Sjors... Knettergek, kan geen muziek maken en een kasthomo. Wat een vooruitzicht.

Standvastig | 10-03-18 | 18:30

Wat is dat de laatste tijd toch met het inspringen van alinea’s cq regels...

OT: Rapper Sjors filmpjes ga ik vanuit zelfbescherming niet meer bekijken...

overVecht | 10-03-18 | 18:18

Wat is dit slecht zeg. #Yoyoyo #DontBeLikeFlip #BeLikeSjors ??? Sjors? Nee dat is een geweldige rolmodel. Don't be like flip??? Wie noemt zijn kind Flip? Zeker een vaatwasblokje teveel op die gasten. De gemeente geeft geen fuck om je? En wie zit er daar in de gemeente die alles en iedereen loopt te naaien? Soort wij van D66 geven geen fuck om niemand maar stem toch op ons anders zit je straks heroine te spuiten in een kartonnen doosje... Mag wat kosten dit, heb je ook helemaal niks. Enfin, ik geef ook geen fuck om jullie. Dat de naive knakkers van JD, JOVD, whatever daar ook even kennis van kunnen nemen.

Standvastig | 10-03-18 | 18:18 | 1

Hey flip! Don't eat tidepods! Yo!

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:09

Wil ik dit filmpje kijken?
Nee, ik wil dit filmpje niet kijken. Don't kijk dit soort filmpjes.

dosis | 10-03-18 | 18:17 | 1

U heeft zojuist 44 seconden van uw leven niet verspild. Het is echt compleet mentale armoede. Zelfs een kind zou na 10 seconden al weg zappen. En die snotneuzen willen de politiek in? Man, man, man... Op een kinderdagverblijf vindt men straks meer intelligentie dan in het nepparlement.

Standvastig | 10-03-18 | 18:21

Als dit de nieuwe generatie wordt die ook al besmet wordt met het deugende virus, houd ik mij hart vast. RIP, West Europa.

De Evangelist | 10-03-18 | 18:15

naar=naam

Osdorpertje | 10-03-18 | 18:14

Rutte komt voort uit de JOVD. Is die Sjors ook al gesignaleerd bij het torentje?

Halal gehaktbal | 10-03-18 | 18:14 | 2

Met een klodder sperma op zijn bovenlip.

Osdorpertje | 10-03-18 | 18:15

Ben benieuwd of dat tzt dan wel in diens biografie komt te staan.

Halal gehaktbal | 10-03-18 | 18:32

"Dit is Alexander. Alexander stemt wel bij de gemeenteraadsverkiezingen. Op zichzelf. Dat doet ie altijd. Gewoon zijn naar op het stembiljet er bij schrijven. Alexander woont in een penthouse." Don't be like Alexander.

Osdorpertje | 10-03-18 | 18:13

Al die jongeren die nu D66 / VVD gaan stemmen zijn geïndoctrineerd door hun ouders. Aangezien ze in het onderwijs het thema 'zelf nadenken' geschrapt hebben, met dank aan diezelfde partijen.
Maar goed, wanneer hun ouders komen te overlijden en de arts (die wil dat niet, maar hij/zij moet) komt de organen opeisen, gaan ze heel misschien toch nog eens nadenken, alhoewel..

Boris die Sauertopf | 10-03-18 | 18:12 | 2

Het zal toch niet. In tegenstelling tot een referendum is de bevolking altijd volledig geïnformeerd bij de tweede kamer/provinciale staten/gemeenteraadsverkiezing. Tenminste, dat is één van de argumenten om het eerste de nek om te draaien.

GOEM | 10-03-18 | 18:30

Nou Boris, ik ben opgevoed met de VVD poster voor het raam in de jaren '70 maar hen na het slinkse vertrek van "Bolk" na de verkiezingen indertijd nooit meer op ze gestemd. Ook kan ik mij nog goed herinneren hoe links de leraren indertijd al waren. Bah!
Zelf zinnig nadenken heeft een denkend! mensch geen ouders, politici of school voor nodig.

Halal gehaktbal | 10-03-18 | 18:40

Dat soort mensen dien je tegen zichzelf in bescherming te nemen, dus de gesloten afdeling dient dan ook dicht gehouden te worden.

Plorkface | 10-03-18 | 18:12

Iedereen lakkar stammen.

RickTheDick | 10-03-18 | 18:12 | 1

Stem PVV. Maak ze de grootste en u zal zien dat stemmen/ democratie anno 2018 nergens op slaat.
*Met de vriendelijke groeten uit DH.*

Halal gehaktbal | 10-03-18 | 18:46

Ik vind ze eigenlijk niet onder doen voor al de achterlijken die nog immer vvd, d66, cda, pvda en consorten stemmen.
.
Maar ja, van mensen die achter demoniserende, malverserende en corrumpterende tirannetjes blijven staan hoef je natuurlijk niet heel veel te verwachten.
.
The taint of treason. This country reeks of it...

Parel van het Zuiden | 10-03-18 | 18:10

Flip is junk want Flip heeft geen woning. Manman wat een armoe. Flip moet eens flink worden uitgwoond door die rapper Sjors. Opgelost. Nog meer dringende zaken?

ZureJoop | 10-03-18 | 18:10

Wie 21 maart nog '66 of VVD stemt, heeft geen verstand, geen hart, geen fatsoen én geen geweten.

smdyasc | 10-03-18 | 18:09 | 12

@kuifje... Waarom zou het niet werken?

Mark_D_NL | 10-03-18 | 18:51

In Zwitserland heb je veel referenda. Klinkt democratisch, maar de kiezers zijn het snel moe. Om de haverklap stemmen. Vinden ze vermoeiend. Ik merk het ook bij mezelf: zo'n donorwet. Ben ik nou voor of tegen? Ik weet het niet, het interesseert me ook niet zo.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 19:21

Waarschijnlijk omdat het hart er al is uitgehaald door Dijkstra.

Ferdo76 | 11-03-18 | 09:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Dit is Islam niveau...

Mark_D_NL | 10-03-18 | 18:08

Waar gaat dit over? En wat vindt Jort er van?

Rest In Privacy | 10-03-18 | 18:05

Ik wist niet dat er vanaf 5 jaar nu ook stemrecht is.

Yperiet | 10-03-18 | 18:05 | 1

Geeft inderdaad het niveau van deze sneuneuzen aan. Vijfjarige die de volwassene willen uithangen.

Standvastig | 10-03-18 | 18:16

Waarom hebben die clubs de "D" nog niet uit hun naam verwijderd?

Mastermattie | 10-03-18 | 18:02 | 1

Omdat het nu voor 'Demoniserend' staat.

Stompe_Loeres | 10-03-18 | 23:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken