Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herman Brusselmans over de stand van het land: "WAT IS ER FFS MET NEDERLAND GEBEURD?"

hee een man met een pruik - o ja van de VARA - nou dan mag het wel

Steek een sigaret op. En nog een. Het gaat fantastisch in dit land.

Maar ondertussen liggen we al jaren krom om niet ergens iemand in z'n beroepsgekwetste gezicht te kietelen, om geen opmerkingen te maken die je een brandmerk als racist of fascist opleveren, is een man met een vrouwenpruik een held en is een man met zwarte schmink een racist, is blank racisme maar wit niet, is een knipoog naar een vrouw seksisme, is een zeeheld een smerige kolonialist, zijn voetbalschoenen voor mannen vrouwonvriendelijk, is satire geen satire maar xenofobie of transfobie, is kritiek op de islam per definitie pure islamofobie en is een landverrader als Tunahan Kuzu geen landverrader maar een landverrijker. U kent het riedeltje, hier een buitenlander over dat daar op de Linnaeusstraat veel meer is gestorven dan alleen Theo van Gogh.

"Jullie waren het land waar alles mocht en alles kon. Drugs, de jaren 70, het vrije woord. Maar sinds Theo van Gogh is alles veranderd. Ik moest laatst in een column over Serena Williams haar huidskleur maar niet noemen omdat dat verkeerd opgevat zou kunnen worden. Zelfs Hans Teeuwen durft niet alles meer te zeggen." En over Bo van Spilbeeck: "Toen René van der Gijp er wel een grap over durfde te maken, liepen de sponsoren van Voetbal Inside weg (niet echt zo, red.). In de tussentijd vraagt niemand waarom Van Spilbeecks vrouw gedwongen wordt om lesbisch te zijn. Wat is er in hemelsnaam met Nederland gebeurd?"

MAAR DAN SCHUIFT HERMAN AAN. Bij Jinek. En hier. Het is allemaal de schuld van de verrechtsing. Van islamknuffelaars zoals de extreem-rechtse haatclub DENK, Gruppenführer Sylvana Simons, Sunny Stormfront Bergman, een paar politici van GroenRechtsextreem, de Internationale Nationaalsocialisten & de Social Justice Whitepowerriors. Een goedkeurende blik van Potlood V. de Vries. Opperste staat van verwarring bij Jinek. Iedereen in paniek. Boks, ouwe.

Reaguursels

Inloggen

Je moet Herman altijd met een heel grote snuif zout nemen.

In het begin van de uitzending ging het even over de onhygiënische toestand van veel Nederlandse vakantiehuisjes. Vroeg Jinek aan Brusselmans of hij wel eens in een vakantiehuisje vertoefde. Herman: "Ik heb een vakantiehuisje in Waarloos, zo'n 20 kilometer van Gent. Het is heel proper omdat het superduur is."

Nu, niemand heeft een vakantiehuisje in Waarloos, zowat de minst attractieve/toeristische gemeente in Vlaanderen. Hij zat dus glashard klinkklare nonsens te vertellen maar iedereen liep er gewoon mee weg.

Toch bedoelde hij helemaal niet links waar hij rechts zei. De samenleving, zowel die in Nederland als in België, is inderdaad een het verrechtsen in hoog tempo en dat is ook de oorzaak van de almaar gekkere bokkensprongen die de, nu nog, overwegend linkse politiek correcte "elite" maakt omdat ze niet meer weten van welk hout pijlen maken. Met "elite" bedoel ik politici, journalisten, bekende mensen (de BV's of BN's) en mensen die hun inkomen halen uit publiek geld.

Superbomma | 01-03-18 | 10:06

Dhr. Brusselmans op de tv; altijd een verademing. Altijd goed wat hij ook zegt. Moet er niet aan denken zijn boeken te lezen als ik het zo hoor, maar als spreker is hij een aanwinst.
Gode zij dank, Evocatus

Evocatus | 01-03-18 | 03:30

ik snap hem niet.

Omebert | 01-03-18 | 00:05

Bij jinek op npo 1 rond 23.00 uur straks weer Wilders bashen.

Tiltetapper | 28-02-18 | 22:30

Als je goed oplet is brusselmans constant dingen aan t verdraaien (doelbewust/opzettelijk). Eerst over sex van ja zo gaat dat toch.. terwijl hij absurde dingen noemt. Dus nee= ja en rechts = links.
Hij ziet er wel wat linksig/hippie achtig uit.. maar ik wil niet de nadruk leggen op uiterlijk. Dus ik denk dat hij niet rechts bedoeld.

timmey | 28-02-18 | 21:20

Ik heb het filmpje een tweede keer bekeken. Ik zie nu dat Brusselmans 'verrechtsing' noemde en vervolgens uitsluitend voorbeelden gaf van censuur door dat wat zichzelf 'links' noemt. Pas daarop betrok hij de angst voor islam geweld erbij. Hij was, denk ik, Jinek (en haar bende) in haar gezicht rechts aan het noemen, maar dat had zij (uiteraard) niet door.

VreemdEend | 28-02-18 | 17:47 | 4

mc marx brusselmans kan ik geen maloot noemen en vinden en gek is die ook niet

piccalili | 28-02-18 | 20:27

Voor een 'gek' zegt hij hele zinnige dingen

PenelopeCruz | 28-02-18 | 20:33

VreemdEend | 28-02-18 | 17:47
Hahaha, ja, het viel mij ook op. En aan zijn zure gezichtje aan het eind Peterrrrrrrrrrr R. ook.

BlowingBubbles | 28-02-18 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

Hans Teeuwen, Gumbah en Herman Brusselmans zijn de laatsten der absurde mohicanen.
Figuren uit brusselmans romans zijn vaak personificaties van Nietzsche’s Übermensch in die zin dat ze volgens hun uniek eigen gecreëerde waarden leven, de zinloosheid, chaos en absurditeit in de wereld/maatschappij als uitganspunt nemen en die absurditeit vervolgens vieren en omarmen. de humor bestaat vervolgens daarin dat iedere norm of waarde op de hak kan worden genomen. wetende dat iedere norm bij de gratie van willekeur en macht is ontstaan, hetgeen iedere norm of moraal absurd maakt.

jaapaap5 | 28-02-18 | 17:05

Het is in mijn ogen na de aanslag op Charlie Hebdo bergafwaarts gegaan met de vrijheid van meningsuiting en vrije pers. Voor de bühne was het een mooi feestje met 'de pen is machtiger dan het zwaard' en al dat gekakel, maar in de praktijk is het sindsdien een stroom aan beledigde types, oproepen tot boycots en gezeur aan de hoofden van sponsoren.

GroetenVanUrk | 28-02-18 | 16:32 | 1

De enige eensgezindheid lijkt wel de collectieve weigering om de kameel in de kamer te benoemen, zoals men de naam van Voldemort niet durft uit te spreken in Harry Potter. Dat wil echter niet zeggen dat men het gevaar niet ziet, integendeel zelfs. Net als in Harry Potter twee groepen in de samenleving die zich daar beide van bewust zijn, de lefties die zich om de Brengers van de Dood heenscharen en de weldenkenden die weten dat ook de krokodillenvoerders uiteindelijk voor de bijl gaan.

De Briemusketier | 28-02-18 | 16:56

Zijn boeken vind ik kut, maar als persoon valt Brusselmans wel te pruimen.
Hij heeft alleen wat moeite rechts en links uit elkaar te houden.

Yperiet | 28-02-18 | 15:59 | 1

Ja. Het is links waar niks meer van mag, als reactie op opkomend rechts. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 17:24

Wat een schijnheilige hypocriete trut is die Jinek toch. Manmanman... "Laten we het hopen" aargh ze is zelf fucking onderdeel van het probleem. Maar goed, er ís gelukkig hoop. Ik ben laatst bij de nieuwe show van Daniel Arends geweest. En ik denk dat dat wel de beste cabaretshow in Nederland is sinds "Dat Dan Weer Wel" van Hans Teeuwen.

ventilatiesysteem | 28-02-18 | 15:51 | 1

Arends is zeker goed geen blad voor de mond, het mooie is dat hij indo achtergrond heeft. Dan kunnen mensen ineens wel dingen waarderen, immers hij is "donker dus geen racisme". Speelde ook een mooie politiek incorrecte rol in bro's before ho's.. wat de ene een ontzettende kutfilm vind en een ander de humor wel kan waarderen.

timmey | 28-02-18 | 21:23

Haar naar de vrijheid gevluchte ouders kijken vol trots naar hun dochter Eva welke in elke uitzending de democratische gekozen president van Amerika bespot en belachelijk maakt, normen en waarden staan niet erg hoog in haar vaandel. Waaruit blijkt dat haar IQ niet bijster hoog is, wel zit zij daar met dollartekens in ijskoude ogen en tracht een ieder met een afwijkende mening volledig af te zeiken. Het was toch ook een Eva die in het paradijs Adam heeft vergiftigd met de verkeerde appel!

Goedverdoemme | 28-02-18 | 15:42 | 1

"vergiftigd met de verkeerde appel" slaat wel erg op hol. Eva gaf Adam van de vrucht en hij at. Niemand weet welke vrucht. Waarschijnlijk was het een truffel of een andere afrodisiac om bij Adam een beetje lust op te wekken, want die sukkel zat alleen maar te sukkelen toen de slang begon te spreken met zijn vrouw.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-02-18 | 15:52

Herman Brusselmans.
The nazi of free speech...

wezen | 28-02-18 | 14:42 | 1

roep je wat en zeg je de waarheid ben je een nazi

piccalili | 28-02-18 | 20:30
-weggejorist-
wezen | 28-02-18 | 14:41

Goed dat Brusselmans weer fijntjes aanstipt dat het de moord op van Gogh is geweest die nog steeds nadreunt. Langer dan Hitler aan de macht is geweest en nog niet voorbij.
Uw vijfde colonne is te vinden in bouwsels met minaretteketetten in uw buurt.
Je kunt een land niet verder opbouwen als er een groep is die de gevestigde cultuur beschimpt en afwijst.
Die kolonisatie van onze binnensteden is dat niet een taak voor links om aan te stippen ?
En toch, Amerika, wat een land.

Hensmunter69 | 28-02-18 | 13:56 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 28-02-18 | 17:26

Brusselmans stelt in elk geval de juiste vragen. Man na 40 jaar huwelijk uit kast als homo en iedereen zegt tegen de vrouw die zonder dat ze het wist in een toneelspel verzeild raakte 'wat zielig voor hem!" hij trok haar hele leven met hem en zijn kinderen met zijn onthulling door de plee maar het is zo fijn dat we alweer een nieuwe homo erbij hebben. Dit soort figuren hebben een mentale stoornis dat ze dit zolang kunnen volhouden. Er was nooit een betere tijd om uit je kast te komen; homo is zielig maar toch eigenlijk een betere mens dan een hetero denkt de gemiddelde NLer dankzij de hersenspoeling op de NPO en commercielen...

pigadaki | 28-02-18 | 13:47 | 1

Ja inderdaad haha.. Als een man vreemdgaat en de wereld van vrouw en kinderen op zijn kop zet is dat schandelijk.
Deze man word zo ongeveer heilig verklaard bedriegt zichzelf en vrouw en kinderen al een leven lang!
Kun je het voorstellen die vrouw word nu s ochtends wakker , kijkt naast zich en ziet daar een verklede kerel met pruik en bloemetjes nachthemd liggen.
Vind ze helemaal niet raar alleen maar heel bijzonder.
Alles is normaal geworden behalve de waarheis spreken

Rest In Privacy | 28-02-18 | 14:18

herman is ok wat hij verteld klopt en wat jinek betreft zie ik geen verwarring! ik kijk uit naar herman bij de snor en renee zal een knal geven bij de kijkcijfers

piccalili | 28-02-18 | 13:45 | 1

Lijkt mij een prima tafel en Brusselmans is voetballiefhebber op de koop toe.
Wat een verschil met vroeger, een commercieel tv-station als enige zender waar je nog een eigen mening mag hebben.

De Briemusketier | 28-02-18 | 14:13

Ik moet stiekem zeggen dat ik best wel benieuwd ben naar Peter's nieuwe programma. Ik vind de insteek uitstekend, maar dat komt vooral door mijn juridische kennis en interesse.

FirmaLenB | 28-02-18 | 13:40

peter RUK de vries, gaat over lijken, om er zelf beter van te worden.
Wat hij destijds met Joran v/d Sloot heeft gedaan is vies, vuig en smerig.
Het ergste is dat die ontzettend klootzak betaald wordt uit de belastingen.
Kan die zak niet uitgezet worden...?

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 13:40 | 1

Ja Joran was echt een slachtoffer in die zaak.

diederik12345 | 28-02-18 | 14:36

jinek:
dom, blond en gewillig...?

Kanarie_Geil | 28-02-18 | 13:33

Ben wel benieuwd of Peter R. voor die schaamteloze promotietournee van zijn nieuwe advertentievehikel op de tv ook 2,5K betaald krijgt om aan te schuiven bij Jinek.

Stormageddon | 28-02-18 | 13:17

Geweldige man die Herman!

rachid82 | 28-02-18 | 13:14

Meteen uitgezet. Mijn hoofd trekt geen Lidl reclames. Dag kut NPO. Dag kut Jinek.

Dagdief | 28-02-18 | 13:11

Willen jullie allemaal de volgende keer dat je gaat stemmen, en ja, ga GVD stemmen, daar rekening mee houden. Stem lokaal!!!!
Dat scheelt een heleboel gedonder en we maken iedereen duidelijk dat we het ZAT ZIJN!

Aardsengelmichael | 28-02-18 | 13:02

Geen verwarring hoor tussen links en rechts
Hij heeft het over verrechtssing dwz niet meer mogen uitkomen voor je mening , censuur in de media, de minderheid die de meerderheid haar wil wil opleggen, allemaal trekjes die van oudsher worden geassocieerd met rechts.
Alleen is het nu wat zich "links " noemt dat deze trekken vertoond, links is het nieuwe rechts. Stop de " linkse " facisten!

Rest In Privacy | 28-02-18 | 13:01 | 3

Gelukkig eindelijk die het doorheeft, en begrijpt wat Brusselmans werkelijk zegt. Schitterend om overal die meningen van die schapen te lezen, die denken iets toe te voegen, maar er zonder het te weten geen snars van begrijpen.

mexicano + satesaus | 28-02-18 | 15:10

Hij gaf ook aan dat de verrechtsing eigenlijk begon met de moord op Theo van Gogh en hij ging daarna door over de islam. Alleen Tuttebelnek had niet door dat hij daarmee de islam (oa) als rechtse stroming aan het benoemen was. Zo kwam het ten minste op mij over. Meesterlijk is hij.

VreemdEend | 28-02-18 | 16:05

Prachtig hoe Brusselmans het policore inteeltclubje bij Engnek een loer draaide.

EefjeWentelteefje | 01-03-18 | 12:33

Geweldig die Brusselmans hebben we er meer van nodig!

joppo0 | 28-02-18 | 12:57

Waarom blijft Geenstijl zo'n platform geven aan Jinek?

martymcfly | 28-02-18 | 12:50

Mensen die niks kunnen zijn links. Omdat daar meer mee te verdienen valt dan met rechts. Daarom is Jinek links.

Koonkluk Huis | 28-02-18 | 12:40 | 2

Jinek is hoe het uitkomt. Het is een meningsloze oppoetunist. Was rechts bij WNL, was rechtdoor bij Moszkowicz en probeert het nu links. Waar het geld zit, #Jinektoo.

eastender | 28-02-18 | 12:54

@moi, opportunist, sukkelaar!

eastender | 28-02-18 | 12:55

Filmpje vanaf 5.17m kijken.
Waar komt de quote "In de tussentijd vraagt niemand waarom Van Spilbeecks vrouw gedwongen wordt om lesbisch te zijn." vandaan? Staat niet in de bron op nu.nl? Wel in het filmpje en op HNL maar niet verbatim.

sioux_ | 28-02-18 | 12:36

Rechts en Links zijn duidelijk niet meer wat ze eens waren.

McMarx | 28-02-18 | 12:32

Dit is louter entertainment, meer niet, en is voor geen moment serieus te nemen.
Het heeft geen zin om er met gestrekt been in te gaan, want die Jinek is slechts een media-slet, die Peter R. is slechts een media-troll. Het zijn figuranten, meer niet. Dit soort programma's zijn niets meer dan bewegend muurbehang.

Van Duyvenbode | 28-02-18 | 12:26 | 1

Van Duyvenbode | Doorzichtig muurbehang toch zeker?

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:50

Ja Peter "Righteous" de Vries was ook weer op dreef bij Eva Engnek; kon het niet laten een flauwe grap te maken over Halve Zoolstra n.a.v. het Turkse gehuichel van Kuzu, maar met zo'n zure kop dat Eva niet snapte dat het een grap was. Iets over dat Kuzu wèl in Ankara was, en Halbe níet in Rusland; afijn, i.p.v. dat Peter die Vijfde-Colonne-Kuzu eens flink afzeikte, richtte hij zijn venijn op een blanke... ehmm.. witte VVD'er. Wel zo makkelijk en wel zo veilig.
.
Maar goed, Peter Betweter gaat weer een misdaadprogramma maken; eindelijk iets doen waar hij écht verstand van heeft. Maar ik ga niet kijken, ik trek die gast niet langer dan een paar minuten voordat m'n bloeddruk gevaarlijke hoogten bereikt.

Brou Is Back | 28-02-18 | 12:12 | 3

idem, ik kan die gozer ook niet luchten of zien

Willy Keutel | 28-02-18 | 12:15

Brou Is Back--Ik haak af als er stoomontwikkeling gaat ontstaan ,en dat is pas na een paar seconden.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:40

Brou Is Back --Pjeterrr maakt geen grapjes.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:52

Ik durf enkel te hopen dat die links-rechts uitspraak van Brusselmans ironisch bedoeld was.

ivanhoe bergs | 28-02-18 | 12:12 | 1

ivanhoe bergs--Tuurlijk ,die Belg lacht zich een ongeluk om ons steeds achterlijker landje.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:47

Jinek trok helemaal wit weg, toen de Vlaming over de lullenopmeter begon met weemoed dacht zij aan de lengtes van Bram, freek en de vele andere waar zij intieme relaties mee had, al die lullen passen niet in de diepe grote steekzakken van de regenjas van Peter R de Vries die al op zijn 11 de begon aan zijn arrogante carrière en nu zijn 40 jarige jubileum viert, over sommige zaken heeft hij wel 20 jaar gedaan.

Goedverdoemme | 28-02-18 | 12:10 | 3

Nee. Tante hypocritia Engnek begon zelf voor te lezen over de lulopmeter. Toen daarna pas Brussel-meer-mans dat woord gebruikte zei ze ineens schijnheilig; "kijk uit mijn ouders kijken mee". Dus dat dat religieus truttige heeft ze niet van een vreemde. Maar wat was het mooi. Ze probeerden Brusselmans voor lul te zetten en af te branden. Eigenlijk wilde ze ordinair gaan gillen uit onmacht. Dus toen Brusselmans los ging en Engnek een strak lipje kreeg startte de regie er maar muziek doorheen. He was unstoppable.

Premier Trutte | 28-02-18 | 12:30

Goedverdoemme---Nou 20 jaar is wel erg langzaam neuken.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:32

Premier Trutte --Brusselmans for president,altijd lachen om de door deugers niet te verstouwen waarheden van die droge Belgische paljas.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:37

.. na enig gepingel kwamen we tot de conclusie dat ik ter plaatse zou zijn voor 1750 euro.
En dan meteen een camerashot van Peter euRo de Vries er achteraan.
Priceless!

gemeentereiniging | 28-02-18 | 12:03 | 2

Je ziet hem kijken: zo weinig?

oorwormpie | 28-02-18 | 12:12

gemeentereiniging --Zag U ook dat peterrr bijna zijn kakement brak nadat Brusselmans was uitgepraat,de lamzak had duidelijk opdracht gehad zijn roofvogelkop dicht te houden,en kreeg daarvoor van de wittefeeks nog een schouderklopje dat het hem gelukt was,want ja anders was zijn gage gehalveerd natuurlijk.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:27

Op die ene veganist in de redactie na, zie ik deze site toch als tamelijk rechts. Hier durven ze gelukkig nog over alles te schrijven, dit in tegenstelling tot menig links deugblogje

Willy Keutel | 28-02-18 | 12:02 | 2

LOL!! Rechts zeikt niet, recht neemt zijn eigen lot in handen, heeft schijt aan overheden en zoekt daarbinnen naar oplossingen ipv dag in dag uit over "die hoge ommes in Den Haag" te jammeren.

DrumPiet | 28-02-18 | 12:05

DrumPiet |--Die hoge { ommes} in Den Haag" ,Welke bedoeld u dan ?,ik ken er geen een.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:21

Jineks opmerking: " dat mag jij vinden" zegt alles over haar.
Arrogantie gekoppeld aan vermeende morele superioriteit.

Dan zelf nog even een stukje voorlezen over de lul opmeter, " want we doen niet te gek, mijn ouders kijken" en vervolgens Herman de mond snoeren over dit onderwerp met hetzelfde argument, mijn ouders kijken.

Gênant gewoon.

Maya de Blij | 28-02-18 | 12:00 | 4

Ze had ook kunnen zeggen: ole, daar verschillen wij van mening of wellicht hebben wij andere voorstelling hiervan.
Dat "mag jij vinden" legt het "probleem" volledig bij hem.

boerk | 28-02-18 | 12:30

Dat gelul iedere keer van die Jinek,,ja maar mijn ouders kijken.
Overal rondneuken, zien je ouders ook, Eva.

gato | 28-02-18 | 12:31

Ik geloof als ik zo'n dochter had als die Jinek, ik nooit keek.
Overigens, ik kijk nooit, geen TV.

watmagjenogwel | 28-02-18 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ach ja alles zeggen,kon dat maar. Jinek krijgt hier nu de volle laag. Als ze de pijp uit gaat dan is het allemaal prima.
Raar dat opperdeuger Mies hier pluimen krijgt en Jinek de strontkar.

miko | 28-02-18 | 11:58 | 1

How right you are. Als je mensen altijd aanspreekt met 'lieve mensen' of 'fijne mensen' word je zelf lief gevonden.

Carmelita | 28-02-18 | 13:01

I'm confused. Het is de schuld van (ver)rechts (ing) maar Hans Teeuwen is één van de grappigste cabaretiers? Ik denk dat ik m'n laatste linkse gen ben vergeten af te dragen ter donatie

Sandronique | 28-02-18 | 11:58

Zolang Jinek die paar ton per jaar maar kan opstrijken zal het haar aan haar reet roesten, verder.
Brusselmans had het duidelijker kunnen zeggen door links en rechts niet door elkaar te halen.
Maar waarschijnlijk deed hij dit om te laten merken dat links doet waarvan men (die linkse mafkezen dus) rechts verdenkt.

watergeus | 28-02-18 | 11:50

Even iets over de PO : waarom krijg ik bij deze door ons (800 miljoen) zwaar gesponsorde PO elke keer 25 seconden reclame te zien bij een filmpje?

Keyboardspeler | 28-02-18 | 11:47 | 2

het is NPO Braddie

oorwormpie | 28-02-18 | 11:59

Wees blij, na 20 seconden hield het bij mij helemaal op, 3 browsers geprobeerd, maar niente, niets, noppes.
En aangezien ik geen zin heb om bij "uitzending gemist" te kijken, je mist denk ik niets, houd ik het voor gezien.

watmagjenogwel | 28-02-18 | 13:00

Wat betreft het punt over islamofobie, typisch GS goed-klikkende lulkoek, want dat is per definitie afkeer van de hele islam, als iets fundamenteels, tja wat, onheilig, vies of bedreigend? Niet een gedeelte van de Koran of een stroming of tegen een aantal gebruiken. Maar zulke kritiek lees ik hier normaal niet op de site en al helemaal niet bij PVV. Bijvoorbeeld ritueel slachten: dat maakt niet het hele Joodse volk verdacht en als het dat wel doet voor je, ja ben je toch antisemiet ben ik bang. Of erger, een domme generalist met teveel tijd of teveel mediakanalen om te bespelen. Machtspelletjes uiteindelijk weer.

GeenAccount | 28-02-18 | 11:44 | 7

het probleem is dat de Koran altijd zal achterlopen.

oorwormpie | 28-02-18 | 12:03

Beiroet in Libanon doet redelijk 'westers' aan hoor qua vrouwen (volgens mij is de trend zelfs dat strandkleding hier onder invloed van mode - iets meer richting sport/ fitnesstrends gegaan - meer bedekkend is geworden). Beiroet: www.beirut.com/l/47968 (1,5 jaar geleden gepost, misschien zijn de foto's nog iets ouder).

nickolaas | 28-02-18 | 12:05

Vod Kanockers |--Ja dat weet ik nog ,dat was vlak nadat ze nog een paar ledematen af moesten staan of een emmer zoutzuur te verstouwen kregen ,klopt.

gelukzoeker | 28-02-18 | 12:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Strikt genomen kan er veel meer gezegd worden eigenlijk, links vind dat niet leuk maar links is over datum, niks dan een droge kut. Nederland gaat meer libertaristisch worden, het is onvermijdelijk.

Bokito ergo sum | 28-02-18 | 11:41

Maar alles gescript. Grap over de stijve lul/regenjas P. R. de Vries en seconde later foto op tv. Man man.

Normpje | 28-02-18 | 11:40 | 3

Gescript wil niet zeggen dat het niet z'n eigen woorden zijn.

dildoswaggins69 | 28-02-18 | 11:42

Dit viel me ook op maar het kan snel gegoogled tijdens de vertraging. help.npo.nl/vragen/41

sneakysnake | 28-02-18 | 12:24

Nah, Brusselmans anticipeerde op de beelden bij het eerdere item voor hem van PdV, dus niets gescript!

BadLieutenant | 28-02-18 | 16:07

Brusselmans zet iedereen op het verkeerde been; schitterend.
De Vries en Jinek begrijpen er niets meer van, en de Vries probeert nog afkeer op zijn gezicht tot uitdrukking te brengen. Aandoenlijk haast. Sublieme humor!

xavier | 28-02-18 | 11:40 | 1

Ik zit ook te grinniken als ik Brusselmans hoor. Het is een man van de humor en de ironie, zo vermoed ik. En dan gaat Jinek er zo vreselijk bloedserieus op in, alsof hij zich moet verantwoorden voor zijn ironie. Maar sjw en islam relativeren niet; daarom zijn ze zo eng.

marjen | 28-02-18 | 11:48

Laten we dat hopen. Laatste woorden Jinek. Schot in eigen poot dus.

Musset | 28-02-18 | 11:39

Nu begrijp ik het. Het zaad waarmee Jinek is verwekt is per vergissing bij haar mamma binnen gewaaid toen die even op de tocht stond.

Rien7847 | 28-02-18 | 11:39

De volgende keer graag een waarschuwing als die kwal van een De Vries inbeeld komt. Kreeg een beetje kots in mijn mond.

datzouzomaarkunnen | 28-02-18 | 11:38

Dit zal hij misschien niet precies hebben bedoeld, als je alles wijt aan de 'verrechtsing', mag je ineens wel alles zeggen! Zelfs bij Jinek, met Peter R. de Vries tegenover je.

LibertasSimplex | 28-02-18 | 11:36

Humor is links. Humor is rechts. Wat een gelul.
Humor is gewoon niet leuk als je daardoor geconfronteerd wordt met een absurde kant van je eigen standpunt.
En daar hebben zowel links als rechts last van.

Schadenfreude | 28-02-18 | 11:35 | 6

Hans Teeuwen, Theo Maassen wil ik met hun zwart gallige 'humor' toch wel in de rechtse hoek scharen.

Johan_Voorhaar | 28-02-18 | 11:51

Maassen is een veel te linkse Lubach om ooit de huiskomiek van GS te worden.

oorwormpie | 28-02-18 | 12:08

Maassen kan publiek een hele voorstelling lang zeggen dat ie een grap over de islam gaat maken... en het dan uiteindelijk niet doen. Af!

Sarcastisch varken | 28-02-18 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Herman Brusselmans uitnodigen en dan als presentatrice zeggen dat hij zich in moet houden omdat je ouders kijken. Een beter voorbeeld van hoe het tegenwoordig werkt, is er niet. Laten we ons allemaal maar fijn aanpassen aan de bekrompenheid van de familie Jinek, goed?

Poesmobiel | 28-02-18 | 11:33 | 7

Zeg DrumPiet, niet zo schelden hè, ander rot je maar op!

Sarcastisch varken | 28-02-18 | 12:34

En hypocriet, wederom om "uitstraling". Wat ze thuis doet achter de deur weten haar ouders toch ook niet, maar goed deugen voor de "buitenwacht".

boerk | 28-02-18 | 12:34

Drum(zeur)piet begreep die "d8" niet direkt en als DP iets niet direkt snapt dan vindt DP dat je maar moet oprotten. Ja, zo zit DP in elkaar.........

Muchnadt | 28-02-18 | 13:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch wel interessant dat het stijlfiguur omkering hier ook niet door iedereen gesnapt wordt. Brusselmans zet het juist erg sterk neer, Jinek snapt er niets meer van.

TedAnusprik | 28-02-18 | 11:30 | 1

Het is geen omkering. Het is een rechtzetting.

Hufterst | 28-02-18 | 11:32

Hij bedoelt wel degelijk dat de censuur van links komt, aangewakkerd door de toenemende hang naar rechts; niet omdat rechts zulke goeie humoristen heeft. Volgens mij legt ie het gewoon onduidelijk uit.

oorwormpie | 28-02-18 | 11:27 | 1

Zo begreep ik het ook maar het blijft verwarrend. Herman kennende doet hij dat bewust, hij weet met wie hij aan tafel zit.

sneakysnake | 28-02-18 | 12:18

Brusselmans: ‘rechts heeft geen humor’. Nee, links is lekker hilarisch. Ik lach me dood met Sunny Bergman en co.

medusa324 | 28-02-18 | 11:26

Had het filmpje nou niet effe wat korter geknipt kunnen worden? Nu was dat zure smoelwerk van die kwal de vries nog een keer extra in beeld..

Friepeltje | 28-02-18 | 11:25 | 1

Inderdaad. Ik dacht hetzelfde.

rooie vogel | 28-02-18 | 11:34

Brusselbaas gooide in zijn opmerkingen de termen links en rechts compleet door elkaar en ik bleef verward achter. Maar gelukkig wist ik mijn gedachten weer snel op een rijtje te krijgen. De slotsom voor mij was dat Brusselmans helemaal de weg kwijt is.

Tiltetapper | 28-02-18 | 11:23

Opperhoerrrr Jinek draait met alle winden mee. Dat blijkt maar weer.

Peter Lul de Vries, die mede verantwoordelijk is voor het verstikkende klimaat, waartegen Brusselmans terecht tegen te hoop loopt, gaat (wederom) voor schut.

echt_links | 28-02-18 | 11:23

Peter R zal als eerste het boek van beffer brusselmans gelezen hebben. Hij zat volgens mij al met een erectie aan de tafel bij trutje jinek.
Volgens mij is brusselmans linkshandig, mogelijk dat hij daardoor links en rechts door elkaar haalt.

Overrijp | 28-02-18 | 11:22
-weggejorist-
Bakito | 28-02-18 | 11:22 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Nederland is totaal verziekt. Zelfs GW is volledig de weg kwijt. Hij staat daar als landverrader de Russische beer in zijn hol te kruipen, de nabestaanden van MH17 zijn inmiddels laaiend. Einde GW als voorvechter voor NL. Dit is de kans voor Baudet.

van Oeffelen | 28-02-18 | 11:20 | 13

Hou toch op beste landgenoten, niemand gelooft in die Rusland-frame.

accijnstoerist | 28-02-18 | 12:08

accijnstoerist | 28-02-18 | 12:08 |
"die Rusland-frame" is anders exact de uitkomt van het JIT-onderzoek.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 12:23

Het JIT...
--
"Russia was not invited to join the investigation, and has played no role in it. -
WAT?
--
Reports say it was the Ukrainians who carried out most of the field work, and who produced most of the evidence - HUH!
--
. The nature of the evidence presented on Wednesday confirms that this is so. It is the sort of evidence that could only have come from Ukrainian sources." - Hahaha
--
Het JIt is nep!

Mark_D_NL | 28-02-18 | 15:13
▼ 10 antwoorden verborgen

Het is trouwens begonnen met het kaltstellen van Janmaat.

Parsons | 28-02-18 | 11:20 | 8

Lupuslupus | 28-02-18 | 11:29
Janmaat was fel anti-Rusland. FYI.

DrumPiet | 28-02-18 | 11:58

"Het is trouwens begonnen met het kaltstellen van Janmaat."

Tsja, daar kun je een hele boom over opzetten, natuurlijk. Brusselmans zegt: "Maar sinds Theo van Gogh is alles veranderd." Dat lijkt mij inderdaad rijkelijk laat. Daarvóór was alles al behoorlijk veranderd. Je kunt ook de moord op Fortuyn als "cesuur" beschouwen, of iets daarvoor: 9/11.

Zelf - maar ook daar kun je uiteraard over twisten - beschouw ik de verkiezingscampagne van 1994 altijd als een soort keerpunt. In die campagne verbrak Frits Bolkestein het zg "gentlemen's agreement" dat er kennelijk bestond (althans, dat las ik veel later pas) om het in de campagne niet te hebben over migratie en de toestroom van asielzoekers. De lijsttrekkers van de andere grote partijen reageerden daar wat schutterig op. Ik weet nog wel dat Jacques Wallage het had over "vissen in troebel water". Na de verkiezingen van 1994 ebde het onderwerp weer wat weg totdat begin 21e eeuw Fortuyn zijn opwachting maakte, en die decennia smeulende veenbrand opeens een uitslaande brand werd. Een aantal jaren daarna "mocht" even van alles "benoemd" worden, maar die tijd is inderdaad allang weer over. Dus, nou ja, misschien heeft Brusselmans dan toch wel gelijk door de cesuur bij de moord op Van Gogh te leggen.

Janmaat was overigens - terugkijkend vanuit het heden - een soort "droef-tragische" figuur. Ik vond destijds dat hij wel een punt had mbt de multiculturele samenleving, die ons bepaald niet de "verrijking" bracht die de mainstream politiek ons altijd voorhield, maar Janmaat miste ten enenmale het charisma van een Fortuyn, in wat mindere mate van Wilders, en nu weer van Baudet. Hij werd genadeloos gepersifleerd door Erik van Muyswinkel, waar ook ik hard om moest lachen. Maar volslagen eng en ontoelaatbaar was natuurlijk die terroristische aanslag bij Kedichem.

De politieke correctheid is inderdaad weer grotendeels terug, weliswaar anders dan in de jaren 80 en 90, waar iedereen met kritiek op de multikul racist en fascist werd genoemd (dat doet alleen Peter Breedveld nog), maar het uit zich op subtielere wijze, inderdaad in de taal: wit ipv blank, mensen van kleur, het gezeur dat we het kololniale en slavernijverleden ontkennen, of althans wegmoffelen, terwijl het al meer dan 10 jaar werkelijk voortdurend daarover gaat; die voortgaande ZP discusiie, en het laatste dieptepunt: het in de ban doen van cowboy/indianen feestjes in Tivoli.

Nou ja, ben benieuwd hoe de kaarten geschud gaan worden op 21 maart.

Dr_Johnson | 28-02-18 | 12:07

@Dr_Johnson Hear hear!

Parsons | 28-02-18 | 14:37
▼ 5 antwoorden verborgen

“Laten we het hopen” - Eva Jinek.
.
Ronduit hilarische quote voor iemand die structureel op de deugstoel zit te deugen. Op een zender die structureel elk normaal pragmatisch geluid de mond snoert ter ere en glorie van het eigen deuggevoel.

de Voorzittert | 28-02-18 | 11:20 | 2

Jinek was ooit het boegbeeld van 'rechts' nu heeft 'links' haar ingepalmd. Jinek gaat namelijk voor de hoogst biedende, vandaar. Vroeger noemden we zo iemand een hoer.

echt_links | 28-02-18 | 11:27

Lol. Nou die naam heeft nog niets van zijn betekenis ingeboet hoor.

Lupuslupus | 28-02-18 | 11:30

Het is helemaal niet 'sinds de moord op Theo van Gogh'. Het is al sinds de jaren '70 dat de teloorgang van Nederland is ingezet.

marcoplarco | 28-02-18 | 11:20 | 2

Dat dus.

Parsons | 28-02-18 | 11:21

Je bedoelt bij aankomst van de islam in Nederland.

accijnstoerist | 28-02-18 | 11:58

Laatste woorden.
Dus Jinek hoopt mee dat die kolder van verongelijkte SJW eens stopt.
Misschien kan zij in haar show daar een voorzet aan geven, tis maar een idee natuurlijk.

Johan_Voorhaar | 28-02-18 | 11:17

Wie zich laat beledigen door iemand die hij blijkbaar niet serieus neemt is pas zielig.
Daarom kijk ik ook altijd vol onbegrip door de reaguursels. Men voelt zich beledigd aangevallen door wat men een "linksgekkie"noemt om vervolgens met een belediging terug te slaan die dan weer niet serieus genomen wordt door de ontvanger. En zo houdt men elkaar dag in dag uit bezig.
Om over dat overinfantiele Twitter nog maar te zwijgen. Nederland is een land van irrelevante meninkjes geworden.
Fuck toch op met dat gezeik en ga aan het werk.

DrumPiet | 28-02-18 | 11:16 | 6

Je bedoelt 'en zo houden we elkaar bezig'. Dat is toch heerlijk. Het begint met lachen om je eigen grappen, dat noemen we masturbantengedrag, vervolgens gaan we samen op de bank of aan de keukentafel zitten en lachen om elkaars grappen, om het hardst fappen dus. Vervolgens nemen we elkander de maat en komen er dan achter dat we tijdens het meten elkaar eigenlijk aan het fappen zijn. En zo houden we elkaar bezig.

FPTravel | 28-02-18 | 11:41

@lupus
Bij 'pot' ging ik al achter m'n oren krabben hoor. De rest van het lhbipmwtf-gemeenschap vindt dat vast een eenzijdige benadering van problemenspectrum.

Jos Tiebent | 28-02-18 | 11:47

Lupuslupus | 28-02-18 | 11:35
Nee. Vaak in jouw richting observaties en feiten die hypocrisie aantonen en die kloppen want een fatsoenlijk weerwoord komt er nooit.

DrumPiet | 28-02-18 | 12:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je kapot wil gaan of aangevallen wil worden door een haai. Begin een relatie met Jinek.

RickTheDick | 28-02-18 | 11:13 | 6

Mark_D_NL | 28-02-18 | 11:17 mee eens. Relevant. Als Eva het voorkomen van nanninga had gehad was t niks geworden.

Hufterst | 28-02-18 | 11:30

Mark_D_NL | 28-02-18 | 11:17 |
"Jinek is aan het uitdijen. Krijgt een dikke reet."
-link?

HogeNood | 28-02-18 | 12:02

@ HogeNood
Nix link, laat je fantasie maar de vrije loop gaan

Tobi | 28-02-18 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Herman je hebt gelijk, maar het is niet rechts zijn schuld dat links het verkloot.

Rechts reageert enkel op de totale normvervaging en verkleutering van links. Uit wiens ruif u uiteraard flink mee eet, en vandaar, uw gal wel spuwt, maar niet durft te zeggen wie er werkelijk aan de basis van het probleem ligt.

Zwakke, maar verdienstelijke poging, het probleem te benoemen.

Lt-Kol Kilgore | 28-02-18 | 11:13 | 1

Mooi ook dat rechts altijd denkt dat het perfect is en geen enkele blaam treft. Kom naar het midden, alle twee uitersten zijn idioot blind voor de argumenten van een ander

menage | 01-03-18 | 08:27

God, zie je die zelfvoldane kop van een Peter R de Leugenaar...

Om te kotsen.

RenHoek | 28-02-18 | 11:13 | 3

40 jaar in het vak. Hij zou geen 'gouwe hullozie' moeten krijgen maar een schop onder zijn komt.........

PatCondellsVerreNeef | 28-02-18 | 11:23

*kont

PatCondellsVerreNeef | 28-02-18 | 11:23

Jinek : Peter, ik kijk naar jou voor wijsheid (kots, getverdegetver).....
Peter : kan alleen maar dom lachen

Muchnadt | 28-02-18 | 12:32
-weggejorist-
PatCondellsVerreNeef | 28-02-18 | 11:12

De teloorgang van Nederland (en we zij niet de enige in Europa) schrijf ik op het conto van links, met de PvdA als de grote destroyer voorop en vlak daarachter de crimi's van GL en het SP oproer. En voorzover links of rechts enige schuld heeft aan wat er vervolgens is gebeurd, ik zou zeggen kijk Rutte diep in zijn lachende bek en Pechtold in zijn arrogante smoel en je weet genoeg.
Voeg daarbij de invloed van Merkel en de EU en het plaatje verdient geen verdere toeliching.

Memek | 28-02-18 | 11:12 | 3

Eigenlijk is het allemaal begonnen met theedrinken.

watmagjenogwel | 28-02-18 | 12:41

Memek, heeft niets met LI-RE te maken, we zijn gewoon met teveel mensen in een te complexe maatschappij beland. Wat je nu ziet is haarkloverij op alle fronten omdat "ouderwets" je werk doen niet meer volstaat. Om je zichtbaar te maken in het sociale domein en daarin te manifesteren moet het werk uitmuntend en dus ook uitmuntend correct. Dat de vorm als standaard vóór inhoud gaat maakt blijkbaar niet uit.

spinselsinjehoofd | 28-02-18 | 17:42

Links heeft het idd gefaciliteerd.De omgang met kritiek wordt door linkd op facistsche manier neergeslagen. Dat is de verrechtsing die links niet kan/wil zien.

HA, BIER!1! | 28-02-18 | 19:25

Heb er wel last van omdat je je kapot ergert aan de infantielisering van de samenleving, maar verder doe ik er gewoon niet aan mee. Een blanke blijft blank, zwarte piet blijft zwart. Zo was het, zo is het en zo zal het blijven.

BlowingBubbles | 28-02-18 | 11:12

Ga zo maar een Guggenheimer drinken. Ben er wel aan toe na dit nieuws....

Mark_D_NL | 28-02-18 | 11:05 | 2

Ik heb jaren geleden de Guggenheimer Trilogie gelezen. Ik heb nog nooit zo gelachen om een boek. Ben een groot fan van Brusselmans. Zo, dat wou ik even kwijt.

HoerieHarry | 28-02-18 | 11:10

Haha, grote klasse. Ik fix mij een prince

pibasso | 28-02-18 | 19:27
-weggejorist-
Willemdrie33 | 28-02-18 | 11:05 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

moest er een filmpje in beeld komen?
"Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media" etc.
zie ik onder de tekst

Rest In Privacy | 28-02-18 | 11:05 | 1

gadver moest die kop van Peter r d v en nog net op staan.

Rene046 | 28-02-18 | 19:51

Ik denk dat ie bedoelt at Charlotte Pieters van Powned nog steeds niet op zijn avances is ingegaan.. zo simpel is het volgens mij.

nickolaas | 28-02-18 | 11:04 | 1

Overdrijving kan ook een soort van stijlfiguur zijn..

nickolaas | 28-02-18 | 11:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken