Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nog 1 kritische vraag over de medialogica van de Suikerspiegelchauffeur en deelname aan ramadan

Diverse media berichtten dinsdag dat de hyporacer op het stationsplein niet aan ramadan deed. Maar in de uitzending van Medialogica werd dat helemaal niet letterlijk zo gezegd. JA ZO BLIJVEN WE WEL VRAGEN HOUDEN!

Vooropgesteld. Het was een prima enerzijds/anderzijds uitzending van Medialogica. Een (semi-anonieme) getuige blijft er bij dat het een aanslag was, politiewoordvoerders verzuchten het feit dat er zoveel vragen bleven (cq blijven) bestaan, en bij AT5 was iedereen dronken op de avond dat het gebeurde (en nadien vonden ze naam & afkomst niet vermeldenswaardig). Maar we moeten dus nog even in complot-modus Colombo-modus met just one more thing: aan het einde van de aflevering zat een nogal pinnige officier van justitie die zei dat Khalid de Suikersprinter "gewoon had gegeten" op de bewuste dag van de aansl... aanrijding. 

Medialogica: "Het incident vond plaats tijdens de ramadan. Heeft dat nog een rol gespeeld?"
OvJ: "Het incident vond plaats tijdens de ramadan. Maar dat heeft verder in het onderzoek geen rol gespeeld."
Medialogica: "Was de chauffeur aan het vasten?"
OvJ: "Uit onderzoek van de deskundigen blijkt dat de chauffeur deze dag gewoon had gegeten, dus dat is ook niet van invloed geweest op zijn bloedsuikerspiegel."

VRAGEN! We hebben vragen! De ramadan 'speelde geen rol in het onderzoek', maar daarmee zegt ze toch niet dat Khalid er niet aan mee deed? En volgens 'deskundigen' (wie dan?) heeft de chauffeur op de bewuste dag 'gewoon gegeten', maar alle moslims eten toch 'gewoon' tijdens ramadan? Alleen niet op gebruikelijke tijdstippen, maar 's nachts wel en bij daglicht niet. Nergens zegt de OvJ in welk dagdeel de man gegeten heeft, of hoe lang vóór de aanrijding dat was. Toch concluderen diverse media (AT5, Parool, VK) op basis van een eveneens ambigu persbericht van Medialogica dat de man niet aan ramadan deed - terwijl niemand dat heeft gezegd in de uitzending, ook de OvJ niet. Wat voor medialogica dicteert dan die conclusie?

Ook blijft van alle kanten onvermeld dat suikerpatiënten niet per se aan ramadan hoeven mee te doen volgens de regels van de islam (hoewel dat wel frowned upon is). Als hij niet meedeed aan het vasten, is dat toch ook een plausibele verklaring? Waarom wordt die niet gegeven? En als 'gewoon gegeten' niet van invloed was op zijn lage bloedsuikerspiegel, wat was het dan wél? Nee hoor, sorry en het spijt ons maar dit is en blijft een van de gaten in het verhaal.

Hele uitzending terugkijken hieronder of hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Ook wel toevallig dat 50% van de slachtoffers Israeliers waren.

Arijane | 15-02-18 | 23:59

"Maarten" heeft géén fout begaan aan het noemen van de achternaam van de dader.
Als dat sakkerse Geenstijl er niet was opgedoken was dit "incidentje" nooit meer besproken.

"Maar dat heeft verder in het onderzoek geen rol gespeeld."
Dan kan dus niet gesteld worden dat het niet zo is, het zeer aannemelijke tegendeel kan ook niet worden vastgesteld, er kan geen conclusie worden getrokken..
Om doet een takkie ja.
Het ís dat het OM een betrouwbare partij is die altijd zorgvuldig handelt anders zou een achterdochtige nog sabotage van het onderzoek gaan vermoeden.
"dus dat is ook niet van invloed geweest op zijn bloedsuikerspiegel."
Dus OF de verdachte had geen hypo en was het een aanslag met kort lontje.
OF er is in de nacht na middernacht voor zonsopkomst nog gegeten op die dag.
Dan is er geen woord gelogen zolang de ondervragers het R-woord (amadan dus)
maar vermijden.
"de deskundigen" is sjoernaaltaal voor de kijkbuiskinderen die in de holle kreet nog capaciteiten zien.
Verder merk ik op dat het doorluchtig windjack nog geen formateur heeft aangesteld.

hallevvezool | 15-02-18 | 12:08

Ik neem aan dat het een type I diabeet betreft. Als hij wel aan de ramadan mee deed, en 'gewoon' gegeten heeft, zal hij dus alleen bij zonsondergang eten. Als hij wel in zijn normale patroon insuline toedient zal hij de langwerkende gewoon rond elf uur 's avonds genomen hebben, en de kortwerkende voor elke maaltijd. De langwerkende werkt het sterkst op 6 uur na toediening, de kortwerkende binnen een uur. Als hij 's nachts gewoon gegeten en gespoten heeft, en overdag dus niet, kan het best wel zijn dat hij in de ochtend een hypo krijgt, afhankelijk van wat en hoeveel hij gegeten heeft.

Daarom: rij-verbod voor iedere diabeet die ramadan viert.

Jos Tiebent | 15-02-18 | 10:19

www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-49...

Waren 3 Israëli's bij betrokken als slachtoffer, wel erg toevallig allemaal he.
Op de duizenden mensen die dagelijks daar voorbij komen.

Haat doet rare dingen met mensen. ( nou ja mensen )

Gokmaar | 15-02-18 | 09:28

Het waren simpelweg aanslagen. Twee op een dag en nóg liegt de politicor beweging er graag over, ondanks getuigen verklaringen. Voor het nieuwe ras en ander islamitisch volk heeft men een andere maatstaf. Bovendien is waarheidsvinding bij de overheid geen waarde meer na al die jaren onder De Grote Leugenaar en zijn liegende adjudanten.

eastender | 15-02-18 | 09:23
-weggejorist-
pennestront | 15-02-18 | 09:13

Even een lesje islam. Het is de moslim toegestaan te eten tijdens de ramadan. Bijvoorbeeld als hij of zij ziek is. Ongesteldheid is ook een uitzonderingsgrond. Je moet het later dan wel proberen in te halen. Dus te vasten buiten de ramadan.

batvoca2 | 15-02-18 | 09:04 | 1

Ach , als je dan toch een lesje islam geeft.. kleine aanvulling: dan staat ramadan eigenlijk voor het vasten om nog geloviger te worden. Om nog meer tot jezelf en allah te komen. Om te waarderen dat het leven soms moeilijker kan zijn. Met minder eten. Dus dan moet je al helemaal niet na zonsondergang en vlak voor de zon opkomt als een malle gaan zitten eten... Dan loop je het eigenlijke doel van het het principe voorbij.

me | 15-02-18 | 09:12

O ja, penthouse, of Keesie, ja die zouden die vragen wel kunnen stellen.
Sarcasm- off.

watmagjenogwel | 15-02-18 | 08:51

@me, en wie zouden die dan moeten stellen? Op enkele uitzonderingen na in die kamer, zijn het toch allemaal lapzwansen.

watmagjenogwel | 15-02-18 | 08:50 | 1

die uitzonderingen dus.

me | 15-02-18 | 08:50

Ik zou wel eens willen weten hoe het in hemelsnaam mogelijk is om met een te laag bloedsuikergehalte (hypo/hypoglykemie) en de daarbij behorende klachten ( hoofdpijn;
duizeligheid;
honger;
gapen;
zweten;
beven;
plotseling wisselend humeur (bijvoorbeeld ineens boos);
vermoeidheid;
coma)

a) door de agenten weer verder gelaten worden, ipv dat ze hulp toepassen of zorgen voor ondersteuning.
b) deze meneer in staat was z'n auto te bedienen en gas te geven

wanneer komer er eigenlijk kamer vragen van goede kamervragers?

me | 15-02-18 | 08:44

186 reacties, en met het merendeel ben ik het volmondig eens. Opnieuw lijk het er op met deze uitzending, dat het publiek opnieuw geframed, gemasseerd moet worden om toch vooral het gevoel te geven dat er niets aan de hand is, en u gewoon door kunt lopen.
En inderdaad blijken er steeds vragen te zijn die op een aanslag duiden, of een tekort lontje, maar dit is echt niet een verkeersongeluk met onverwachte gevolgen.

watmagjenogwel | 15-02-18 | 08:27

Het zurige gezicht past weer prima bij die OvJ.
Ze weten altijd wel de juiste personen te vinden.

watmagjenogwel | 15-02-18 | 08:17

Het is mij ook eens overkomen, een plotseling verlaging van mijn bloedsuikerspiegel terwijl ik auto reed. Ik werd onwel en heb als de bliksem mijn auto aan de kant stilgezet en de motor uitgeschakeld. Daarna ging ik zo goed als van mijn stokje. Moeilijk moment. Je hebt het gevoel het hoekje om te gaan

Ik kan mij er helemaal niets bij voorstellen dat als ik tijdens het verliezen van mijn bewustzijn geparkeerd had gestaan ik op het gas was gaan trappen. Je wordt niet stapelgek of zo als je jezelf weg voelt zakken. Je schrikt, je bent bang en je probeert maar een ding ..... bij bewustzijn te blijven. Daar ben je uitsluitend mee bezig.

Wat betreft het Amsterdamse scenario is niet duidelijk of het om een automaat of handgeschakelde auto ging. Met een automaat zou het mogelijk kunnen zijn dat de chauffeur met zijn voet op het gas was gaan leunen. Bij een handgeschakelde auto ... onmogelijk. Koppeling in, (sportief) met je gas spelen, koppeling omhoog en gecontroleerd wegrijden terwijl je aan het flauwvallen ben? Dat kan niet. Een cruciaal punt trouwens, een automaat of handgeschakeld.

Daar komt dan nog bij dat sinds er auto's in Amsterdam rondrijden (zo'n 120 jaar) er nog nooit een suikerpatiënt is geweest die onder dergelijke omstandigheden voetgangers omver kegelde. En dat dit nu net gebeurd met een moslim achter het stuur in een tijd dat er in diverse Europese steden vele doden en gewonden vallen onder dezelfde omstandigheden. Heel erg Toevallig na 120 jaar. Nog toevalliger is het dat het hele Amsterdamse scenario naadloos past in de bijna standaardreactie van onze medelanders van een zekere herkomst als die door de politie worden aangehouden. Iedereen kent het wel denk ik. Kankerpolitie roepen, dreigen, geen aanwijzingen van de politie opvolgen en binnen seconden totaal hysterisch geraken om vervolgens te veranderen in een levensgevaarlijk ongeleid projectiel. Waarna ontkennen en liegen als er brokken van komen. Maar goed, het is allemaal heel erg toevallig dat het nu net allemaal anders is gegaan als wat je ervan verwacht zou hebben.

Rien7847 | 15-02-18 | 02:22 | 1

Echt waar joh ? Laatste keer dat ik in de hoofdstad was trapten ze een auto in elkaar en ik dacht nou en joh, wie ben ik als minderheid om er iets van te vinden joh.

Roze_bril_drager | 15-02-18 | 02:54

^ correctie (en niet gelukkig niet dood) -> (en gelukkig niet dood)

thephysicist | 15-02-18 | 01:17

Dit zakje stinkt. Blijf roeren GS

Omebert | 15-02-18 | 01:16

In de opluchting dat het geen (geplande) aanslag blijkt te zijn, lijkt men ook even voorbij te gaan aan het feit dat iemand die zich niet goed voelt worden in de auto in de regel blij is dat deze stilstaat. Indien hij tegen de politie had verklaard over zijn suikerziekte dan had deze anders gehandeld dan zij deed.
Onze suikerpatiënt besloot echter verder te rijden, om wat voor reden dan ook, en daarom zou toch minstens meteen het rijbewijs ingevorderd moeten worden.

Zum_Fotzen | 15-02-18 | 01:01 | 1

Wat u als feiten poneert, zijn geen feiten, slecht een mening. De aaneenschakeling van Khalid's handelen op die dag (oorzaak/gevolg) en zijn aanwezigheid met een auto op Rembrandtsplein en Stationsplein (beiden plekken voetgangersgebied) duiden op een patroon mogelijk een plan. Laten we niet de 8 slachtoffers (en niet gelukkig niet dood) vergeten. Hoe is het met hun ? Als ik in mijn auto stap, om vervolgens na een "aanrijding" te vluchten of door te rijden (volgens mij strafbaar) en ik word achterhaald (via kenteken), geloof me, dan heb ik een groot probleem met de politie/justitie om maar te zwijgen over evt. financiele gevolgen.

thephysicist | 15-02-18 | 01:15

Overigens nemen openbare beveiligingscamera’s vaak niet standaard op. Kunnen wel in die stand gezet, maar dan heb je dus alleen de nasleep. Dat er geen beeld van het ongeluk/watdanook zelf is is verklaarbaar dus. Komt omdat van jullie de privacy niet geschonden mag.

Mather | 15-02-18 | 00:56 | 2

What a fucking load of crap.

LiniaalRectaal | 15-02-18 | 02:24

De kwaliteit is vaak slecht maar er word standaard opgenomen en zeker bij de ns. Al decennia. Anders heeft het geen zin namelijk.
Als je mij niet wil geloven even een paar afleveringen opsporing verzocht kijken.
Privacy regels is ook kul, jij mag geen vaste cam plaatsen maar dat is anders. En wie is "jullie" in dit verband?

BootleggersSmurf | 15-02-18 | 07:39

Dit weten welke nu wel.
Beter houd je die overige 950.000 broeders en zusters in de gaten.
Zelfs àls deze munier een terrorist zou wezen dan is het een bijzonder ineffectieve, gebleken.
Next! (Oh nee, juist niet!)

Heinzelmann | 15-02-18 | 00:53

Khalid en een aantal andere verdachten waren ingehuurd door de AIVD, via/via, om de Nederlandse 9/11 te veroorzaken. Een operatie om angst onder de de bevolking aan te wakkeren. Het liep mis doordat Khalid naar een verkeerde plek reed. En de politie, onwetend, Khalid aanhield. Khalid, niet echt een briljante molsim, probeerde te vluchten.
--
Na zijn aanhouding grepen AIVD agenten gelijk in, via de Politie Top in Amsterdam. En Khalid hing, ingefluisterd door de AIVD, een lulverhaal op. De betrokken straatagenten werden van de zaak gehaald. De AIVD heeft Khalid en zijn handlangers afgevoerd naar locatie X. Waarschijnlijk met een dik pak geld.

Mark_D_NL | 15-02-18 | 00:48 | 1

Tranen in mijn ogen, dank voor nog even een goede lach voor het slapen gaan. Vergeet jij je aluminium slaapmuts niet, Mark!

Mather | 15-02-18 | 00:53

Zelf denk ik aan een aanslag. Een aantal hier opperde al de vraag, wat deed deze man daar op het Stationsplein (motief) ? Eerder op de dag is deze man op het Rembrandtsplein waargenomen met agressief rijgedrag (getuigen verklaringen) en later aan de westzijde op het Stationsplein bij de trams waar hij stil stond met zijn auto. Geen videobeelden gemaakt met smartphones, onwaarschijnlijk. Geen camerabeelden, onwaarschijnlijk. Door agenten aangesproken, mag weg vervolgen, ineens hypo maar in staat auto te besturen en op toeristen inrijden. Na dit alles, poging tot vluchten met hypo. Geen vervolging (via strafrecht, verkeerwet) ook onwaarschijnlijk.

thephysicist | 15-02-18 | 00:25 | 1

thephysicist--U lijkt mij een normaal denkend nuchtere Hollander, ben benieuwt of U ook Hollander bent daar je er steeds minder van in dit landje nog tegen komt. Ben blij U op deze site heb mogen tegen komen ,het ga U goed ,fijn dat U hier Uw gedachte wilde laten gaan over dit onderwerp.

gelukzoeker | 15-02-18 | 00:53

En trouwens, @Van Rossum, waarom die Khalid niet opgespoord en hem zelf bevraagd? Lijkt me toch de beste manier om de waarheid boven tafel te krijgen. Onderzoeksjournalistiek, zeg maar...

F. von Zeikhoven | 15-02-18 | 00:16

Ga anders eens na of er overheidsbeleid is om copycat-gedrag tegen te gaan...

F. von Zeikhoven | 15-02-18 | 00:12

We worden voorgelogen. Dat staat vast. Wat we ertegen inbrengen vraag ik me nog af.

Montesquieue | 15-02-18 | 00:03

Khalid. Ongeluk? Khalid. Aanlag? Wat klinkt aannemelijker? Ik zeg over een
kam scheren. Allemaal. En een Khalid krijgt van mij ook niet het voordeel van de twijfel. Waarom? Daarom. Klaar met al dat volk wat hier de afgelopen 40 jaar naar binnen getrokken is. Ga weg, please? We hadden zo’n leuk landje kunnen zijn, zonder jullie ja. Doei Khalid!

Dagdief | 14-02-18 | 23:57 | 1

Dagdief --Mijn gedacht 100%,we hadden zeker weten zo n leuk landje geweest zonder dat we dat zooitje islam ongeregeld uit de zandbak door ons strot geduwd hadden gekregen .Wat is ons godverdomme toch overkomen in vredesnaam.En waarom hebben we dat toegelaten ook?

gelukzoeker | 15-02-18 | 01:04

Ome Joris, waarom verdwijnen sommige van mijn reacties als sneeuw voor de zon? Niet eens een -weggejorist- maar gewoon opgelost, verdwenen, vertrokken met de noorderzon.
Ik weet zeker dat ik vanmiddag een comment onder dit topic heb geplaatst en dat was gewoon on-topic.

Herhaal ik hem nog maar eens:

Spaanse meisjes? Misschien moet GS dan maar eens een oproep doen op Spaanse (sociale) media om het verhaal van die meiden zelf aan te horen.
En om uit te vinden of ze een zwijgplicht hebben opgelegd gekregen door de politie of het OM.
Danwel op een andere manier zijn geïntimideerd door de Nederlandse overheid.

Bijtendehond | 14-02-18 | 23:50 | 5

Misschien heb je onder een ander topic gereaguurd, bij vergissing?

F. von Zeikhoven | 15-02-18 | 00:02

Tja was ook wel benieuwd geweest wat eruit gekomen was,kun je er niet als nog achteraan gaan als beroeps journalisten G-S?

gelukzoeker | 15-02-18 | 01:09

F. von Zeikhoven | 15-02-18 | 00:02

Dat dacht ik in eerste instantie ook; maar ik heb gecontrol-f'd in elk recent topic en de berichten waren nergens terug te vinden. Terwijl ik die teksten wel teruggelezen heb, nadat de pagina refreshte nadat ik op "Reaguur" had geklikt. Ergo: ze zijn (waren) dus wel geplaatst.
Het zal wel spoken op de GS-server of zo.

Bijtendehond | 15-02-18 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

WAT was de etnische achtergrond van de politieagenten die met hem spraken voordat hij er vandoor ging? Kenden deze mensen elkaar wellicht?

bisbisbis | 14-02-18 | 23:37 | 1

Ik denk van wel. Het is meestal een "bekende" van de politie.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:47

Weet iemand wanneer deze beelden door AT5 van Amsterdam CS zijn gemaakt? www.at5.nl/gemist/tv/272/26217/- Daar zie je toch binnen enkele minuten dat het vol hangt met camera's of niet? Er komen 265.000 mensen per dag en er hingen geen camera's die het plein in de gaten hielden en volgens Ollongren ook niet bij alle omliggende ondernemers. Zou kunnen hoor.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:33 | 3

De camera’s stonden op ‘stand-by’ dat betekent dat ze het voertuig niet gevolgd hebben en op het moment van botsen niet ingezoomd hebben, aldus het OM.

Trumme | 14-02-18 | 23:46

Ja gelul, kijk even naar die enorme hoeveelheid camera's en kijk ook even naar het beeld op 32.50 min. van die Human uitzending. Met 1 brakke camera cover je dat hele plein.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:50

En er staat ook niemand te filmen met zijn/haar mobiele telefoon?
Desnoods met VVS.
In een toeristenstad. yeah sure.

Bijtendehond | 14-02-18 | 23:51

Zou er soms sprake zijn van het actief en kunstmatig 'drukken' van de criminaliteitsstatistieken met betrekking tot een bepaalde bevolkingsgroep?
-
Bijna ondenkbaar, natuurlijk: dit is Nederland - en daar registreren wij ALLES.
-
Toch?

bisbisbis | 14-02-18 | 23:32 | 1

Dat was altijd wel zo: van de 142.000 Joden werden er 106.000 afgevoerd.

HoezoStom? | 15-02-18 | 10:02

Die aanslagpleger uit Berlijn scheen toch in Amsterdam ondergedoken te hebben gezeten. Dat safehouse hebben ze naar mijn weten ook nooit ontdekt. Of ze houden het stil

Nanker Phelge | 14-02-18 | 23:24

We worden belazerd waar we bijstaan, echt! Niet echt iets nieuws dus. Laat gaan!

Ongeblustekalk | 14-02-18 | 23:11 | 1

Sorry,lager dan dit, kan ik mijn verwachtingen niet bijstellen.
PS.leuk je weer eens te zien op GS.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:14

Wacht even Bart, eensch dat de (NWO) islam domination al een heel eind op weg is en zeker in de grote steden, maar quote je uispraak in filmpje "En een 45 jarige Nederlandse Amsterdammer, de kans dat hij geen moslim is, is aannemelijk kleiner dan dat hij het wel is" lijkt me meervoudig interpretabel en daarmee ook discutabel wat de algehele geloofwaardigheid van je suikerspiegel betoog negatief kan beinvloeden. Iets met range 10-15% moslim 50% mannen 60% 25-55 jaar oud

HdJ | 14-02-18 | 23:05

De Merkel blokken kunnen weer de schuur in neem ik aan?,al kun je er ook best een mooie moskee van bouwen natuurlijk,een win win enz. Snik wat een mooi snik land leven we snik toch.

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:53 | 1

Tijd voor steengeilland,... euhhh geenstijlland. :)

Rest In Privacy | 14-02-18 | 22:55

Waarom zei Ollongren als loco-burgemeester in Amsterdam "in de preset-stand was 100% dekking van het plein NIET MOGELIJK" nos.nl/artikel/2178387-helft-stations... laatste zin van het filmpje bij de NOS.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 22:49 | 4

Ja inderdaad, je kunt zelfs een camera die niet kan zoomen en draaien de goede kant op richten, dus onmogelijk was het niet. Het is niet erg aannemelijk dat in deze tijd het hoofd van de veiligheid in een wereldstad als Amsterdam vergeet om even wat camera's te richten op het gebied tussen die metro-ingangen en ze zegt dat de camera's ALLEEN op de ingangen naar het plein zijn gericht. Nou dat lijken ook prima beelden om te delen. Vraag is dus: Waarom zijn zelfs die beelden niet gedeeld?

Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:04

Juist. En waarom reed hij daar? Toch wel de belangrijkste vraag in mijn ogen.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:08

Laten we dan de NSA om de satelliet beelden vragen, of de personen in Zoutkamp. :)

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mis de belangrijkste vraag nog. Wat deed die onwelpersoon daar op dat tijdstip? Iemand ophalen of brengen?
-
En wat de preset camera modus betreft. Dat zijn gewoon de fabrieksinstellingen, men heeft er dus WEL beelden van, maar durft die niet te laten zien is mijn conclusie. (ja ik heb camera,s onderhouden,geplaatst en gerepareerd. Ik spreek dus uit vele jaren ervaring)
-
Ergo, u wordt bij de neus genomen door het OM, what,s new?

Rest In Privacy | 14-02-18 | 22:43 | 5

We worden inderdaad belazerd, zo lijkt het. Heftig hoor. En weer die Ollongren die de afgelopen maanden ook menigmaal gelogen heeft. Waarom mag Ollongren blijven zitten en als ze blijft zitten ... waarom moet Halbe Zijlstra dan wel weg?

Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:07

@ Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:07
Halbe is geen vrindje van de nep-oranjes.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:27

Ik heb de docu niet gezien maar zijn er ook geen beelden van het Rembrandtplein waar hij zich eerder had opgehouden?

Simon_GS | 15-02-18 | 09:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze zo moeilijk en vaag blijven doen gaan mensen echt nog denken dat het een aanslag was... nee, het was just an ordinary agressieve Marrokaan...

BozePaarseMan | 14-02-18 | 22:34 | 4

Dat zitten agressieve Marokkanen nu eenmaal..

BozePaarseMan | 14-02-18 | 22:45

@BozePaarseMan | 14-02-18 | 22:45
Slecht voor hun koppelingsplaten.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:08

@ Watching the Wheels | 14-02-18 | 23:08
Je zou bijna zeggen dat groenlinks erboven op zou zitten. Hij reed niet echt "milieubewust"

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:29
▼ 1 antwoord verborgen

Na het zien van die Human reportage twijfel ik ook of het een aanslag was of niet en die lui zeggen gewoon allemaal doodleuk zonder enige twijfel dat ze zeker weten dat het geen aanslag was. Dat doen ze mij iets te stellig zonder dat ze het volledig zeker kunnen weten. Wat die chauffeur heeft is een alibi, maar in dit geval kan hij het desondanks opzettelijk gedaan hebben. Hoeft niet, maar kan makkelijk.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 22:33

Mijn eindoordeel: geen idee, ik was er niet bij.

Luivend | 14-02-18 | 22:29 | 2

Laten we het dan maar aan Halbe vragen.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 22:56

@Luivend
-
Als u er wél bij was geweest dan had u óók geen idee gehad ...

bisbisbis | 14-02-18 | 23:35

Ik citeer: ''die auto mocht daar niet staan of komen.''

bitterpete | 14-02-18 | 22:25 | 3

En hij geeft niet 1 keer gas met de koppeling in (hoge toeren), maar ook na de aanhouding nog een keer volgens de getuige(n).

Watching the Wheels | 14-02-18 | 22:35

Dat staat als een huis, dat men wegkomt met een waarschuwing in tijden van terreurdreiging 4 van 5 laat zien dat drukke openbare plekken al jaren geen enkele prioriteit bij de overheid en het OM.
Als hij zou worden vervolgd en veroordeeld, had de overheid de terreurdreigingsniveau van 4 naar 5 moeten opschroeven en dan is de overheid verlicht alle openbare drukke plekken te beveiligen. We weten allemaal hoe het er voor staat bij defensie en de politie, niveau 5 kan niet geleverd worden aan de samenleving, geen mensen, geen geld, geen beeld.

toetanchamon | 14-02-18 | 22:52

Of wel beeld, maar een smoes verzonnen om het beeld niet te hoeven delen. Ze hebben gewoon met elkaar besloten dat het beter is om te oordelen (zonder rechter) dat het gevalletje hypo betrof en dan kun je ook maar beter geen beelden overleggen want anders speel je de oppositie in de kaart.

Watching the Wheels | 15-02-18 | 01:14

Met of zonder bloedsuikerspiegel. Je kan daar niet per ongeluk met je auto komen.
Onmogelijk.
Dit is opzettelijk gebeurd.

watergeus | 14-02-18 | 22:23 | 3

watergeus |Wat ook erg toevallig was ,en daar hoor je niet over,dat hij heeeel eeerg toevallig heeel toevallig op Joodse touristen in reed,dat is toch wel domme pech zeg,hoeveel pech kun je als mossel hebben op deze stront planeet?

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:45

Wie spoort die Israëlische en de andere slachtoffers op? Ze vragen wat zij gezien EN (vd politie) gehoord hebben? En gaan ze zelf schadevergoeding civiel eisen of zelfs Art 12?

Hemmenaar7 | 14-02-18 | 23:02

@Hemmenaar7 Daar ligt een mooie taak voor GS om een getuigenopsporingsverzoek te doen bij haar 'collega'blogs in Spanje en Israel.

mozaard | 15-02-18 | 09:49

Zegt die spin docter van de politie op 23 min. nou werkelijk: "daar worstelen we soms ook mee ... het benoemen van iemand zijn medische achtergrond dat is al best wel een stap verder dan we misschien ooit zijn gegaan" ?

Watching the Wheels | 14-02-18 | 22:21 | 2

Dus normaal verzwijgen ze nog meer, lekker dan.

Watching the Wheels | 14-02-18 | 22:22

Wanneer een bakker een brood op de grond heeft laten vallen, wil hij het niet verkopen aan zijn klanten (want mag niet volgens de regels en is vies). Toch gooit hij het niet weg en geeft het bij sluiten van zijn winkel aan de dakloze voor het winkelcentrum. Hij verzwijgt dat het brood op de grond is gevallen, want dat is niet relevant.
Bij integer handelen (in belang van een ander of groep) maakt verzwijgen niet uit. Dat ze ermee worstelen geeft iets aan: een geweten. Wat weer hoort bij integriteit. Maar we gaan steeds meer naar een glijdende schaal, waarin angst om inkomen te verliezen integriteit steeds verder onderdrukt.
En de bakker zijn oven niet eens meer schoonmaakt, prijzen driedubbel verhoogt en de dakloze een trap geeft na zijn werkdag "Ga werken, lul".

Luivend | 14-02-18 | 22:35

Heeft iemand al geschreven dat Medialogica een contradictio in terminis is? Nou, bij deze. En dan ook nog van de NPO. De regering doet er werkelijk alles aan om ons te laten geloven in onze zwakte als burgers. Betutteling dekt de lading niet meer, vragen zijn geen vragen maar moraliteitsstatements die keer op keer op keer op keer via elk mediabericht je strot door worden geduwd. "U moet en zal onze ideologie aanhangen". Zelfbeschikking staat gelijk aan geld, niet aan individualiteit. En dat is jawel, een gang naar oorlog. En het boeit gewoon geen flikker of dit wel of geen aanslag was; het circus eromheen en de rechtsgang zeggen de werkelijkheid.
De zaak suikerspiegelchauffeur is hét voorbeeld van hoe verantwoordelijkheid over eigen lijf (in het goede en slechte) in zijn totaliteit als verantwoordelijkheid van de staat wordt geacht. Het heeft een precedent geschept waar wij allen nog tegen gaan strijden, over een jaar of 10. Misschien zelfs eerder.
Wie wil er trouwens een donororgaan van deze suikerspiegelchauffeur -hij heeft zich vast niet laten registreren-? Niemand? Precies, ik berust mijn zaak in deze.

Luivend | 14-02-18 | 22:16

En wie waren die vier Israelische dames en drie Spanjaarden? Zijn die ooit (door de media) gehoord?

mozaard | 14-02-18 | 22:11

@ van Rossum
o/t
Zag net dat national geographic met air crash investigation de MH17 heeft onderzocht. Wordt binnenkort uitgezonden. www.nationalgeographic.nl/video/tv/air...

toetanchamon | 14-02-18 | 22:11 | 1

Afgaande op NatGeo's tenenkrommende Pentagon spreekpop repos over 9/11 (Air Crash Investigation Flight 93 proest) en uberhaupt dat kanaal over oorlogen in Irak, Afghanistan, Lybie, Syrie etc ga je alleen een herhaling van alle reeds uitgezonden MSM one way narrative zien. Door zon zender qua naamsgeving te knopen aan van oorsprong een natuur/reis en wetenschapsblad moet het onafhankelijker overkomen. Zelfde voor Discovery en History met hun gun culture en heil aan de veteranen van illegale oorlogen.

HdJ | 15-02-18 | 02:51

Tja een aanslag is een aanslag ,goed dat Geen Stijl zich hier in vast bijt en aandacht aan blijft besteden ,de dode bomen staatsmedia zul je er niet meer overhoren want dan stoppen de subsidie stromen.Dat islamdam een slinkse mongolen stad is weet heel Nederland. Blijven roeren waar het stinkt Geen Stijl en never nooit opgeven.

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:10

Correcte analyse. Waarom zijn ze niet eerlijk?

wingload | 14-02-18 | 22:04 | 7

Croisantneuf --Vrijwel iedereen weet dat het met incest te maken heeft ,zoals bijna alles wat met de geïdoctrineerde islam te maken heeft,incest bij familie neukerij geeft nou eenmaal pudding brainweefsels ,is gewoon natuurkundig een vaststaand feit.

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:34

botbot je bent slinks ver rotrot

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:36

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:36
Kom,kom, is het nu zo moeilijk om de waarheid te accepteren?

botbot | 14-02-18 | 23:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk toch aan cognitieve dissonantie reductie bij het OM. Een aanslag kan niet bewezen worden dus is het een ongeluk.

Als hij ijskoud blijft volhouden niet met opzet gehandeld te hebben wordt het lastig. Er is geen 'plausibele' aanleiding, kennelijk geen geestesziekte vastgesteld en medisch kun je volgens mij zijn bloedsuikerspiegel tijdens de aanrijding niet bepalen. Geen drugs of alcohol.

Dan blijft alleen 'een ongeluk' over. Hoewel we allemaal wel weten dat het anders zit.

Croisantneuf | 14-02-18 | 21:59 | 3

Hij is vlak voor het "ongeluk" aangesproken door meerdere agenten. Als hij daadwerkelijk een paar seconden voor een uitval zat, hadden de agenten dit in mijn optiek zeker moeten kunnen herkennen. Zeer dubieus...

Deipnosophist | 14-02-18 | 22:05

Croisantneuf | 14-02-18 | 21:59
U geeft een correcte analyse weer, "bewijs het maar"

botbot | 14-02-18 | 22:11

Croisantneuf --Vrijwel iedereen weet dat het met incest te maken heeft ,zoals bijna alles wat met de geïdoctrineerde islam te maken heeft,incest bij familie neukerij geeft nou eenmaal pudding brainweefsels , en pudding brainweefsel en een ideologie in combinatie met geloofs waanzin betekent ook echt waanzin,is gewoon natuurkundig een vaststaand feit.

gelukzoeker | 14-02-18 | 22:16

Als straks in het weggooi Islamdam op de dam een bom ontploft is die uit een vliegtuig gevallen dat een week voordien overgevlogen was .Stevig hek om Islamdam en gewoon de natuur daar zijn werk laten doen ,net eender als in de vredige islam landen. Maar niemand erin of eruit.

gelukzoeker | 14-02-18 | 21:58

Serieus? We hebben het nog over Khalid? De suikerpatiënt die al meerdere keren is gevrijwaard van enige intentie en opzet? Ik begin me af te vragen wat er te zeggen was als hij Henk had geheten of Tonnie of Truus. En in de zeventig was.

De Koreaanse Slet | 14-02-18 | 21:56 | 6

Zo lang er geen duidelijkheid is, moeten we door blijven gaan met vragen stellen. De kritische burger is nog niet overtuigd.

wifikabelverhuur | 14-02-18 | 22:19

DKS: Henk, Tonnie en Truus van in de 70 zouden op zijn minst een cursus "omgaan met diabetes" met verplicht spreekuur per week (bij de diabetesverpleegkundige) hebben gekregen, invordering van het rijbewijs, schadevergoeding moeten betalen en allicht zelfs een taakstraf hebben moeten uitvoeren. Omdat dit specifieke ongeluk de schijn wekt(e) van een aanslag, is deze man vrijgewaard van verantwoordelijkheid als burger. Hij is daarmee positief gediscrimineerd als Khalid. Daar wringt de schoen, en daardoor blijft het een andere schijn wekken.

Luivend | 14-02-18 | 22:23

Slet hou je kuttekop eens een keer ,iedereen op deze site gaat over zijn nek van jou getrol.Tyft eens lekker naar de joop en trek een schone witte ond enz,graftak.
gelukzoeker | 14-02-18 | 22:03

Waarschijnlijk niet mijn plek of plaats om dit te zeggen, maar met alle respect, hou u in , dit is precies waar hij/zij/het op uit is, u een dergelijke reactie te ontlokken. Ik bedoel dks uiteraard.

GKJP | 14-02-18 | 22:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Rijden met een te lage bloedsuikerspiegel is rijden onder invloed van een ontoelaatbaar gevaarlijke beperking en dient dus als zodanig gesanctioneerd te worden.

D-Fens_1963 | 14-02-18 | 21:52 | 6

Wat is dat nou weer voor dom verhaal Slet? Eerst ben je voor de orgaanroofwet en dan weer voor extra rijexamen. Zo komen we toch nooit aan voldoende verkeersdoden en organen voor al die zielige kinderen?

ristretto | 14-02-18 | 22:21

Het verbaast me dat de Slet 50plussers wil discrimineren.
Dat is niet politiek correct: Slet.

Jan Dribbel | 14-02-18 | 22:24

Kan iemand aub een doos lollies bij dks laten bezorgen, het liefst lollies die ipv op het einde een kauwgom verrassing, een valium tabletje hebben.

Nee nog beter, een paddo! Komt het trol kaboutertje wellicht zijn bos eens uit get(r)old

Hawk08 | 15-02-18 | 07:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Iemand moet hier een boek over schrijven. De Aanslag. Want dat was het.

keestelpro | 14-02-18 | 21:50 | 4

De Koreaanse Slet | 14-02-18 | 21:58
Niet religieus? U kent de aanslagpleger?Als wij zo ziek zijn blijf dan weg. Blijf in Slowakije. Maar schijnbaar zijn wij verslavend voor je. U krijgt een kloppend lid van uw geveinsde morele superioriteit. Dat is geen sterkte maar een zwakte.

Wat u doet is koste wat koste het narratief ombuigen door de meest stompzinnige shit te lullen. Niemand luistert naar u. U faalt, keer op keer op keer... ZzzzZzzzzZz

VeelTeSteil | 14-02-18 | 22:10

@De Koreaanse Slet | 14-02-18
De enige die ziek in zijn hoofd is, ben jij: niemand (behalve de plegers wellicht) wil graag een aanslag..
Zolang er nog enige reden tot twijfel of onduidelijkheid is (en die is er), hou ik opties, in tegenstelling tot jou, open. Jij bent een zelfbenoemde kritische denker, die pretendeert niet door te hebben hoe eenzijdig zijn visie is.

Deipnosophist | 14-02-18 | 22:28
-weggejorist-
Hawk08 | 15-02-18 | 07:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf mijn bedenkingen houden: er zijn videobeelden van de staande-houding, gemaakt door iemand die bij de tramhalte stond. Deze beelden hebben heel kort op de FB-pagina van AT5 gestaan, maar zijn zeer snel verwijderd. De naam van de filmer is mij bekend, maar wil ik niet hier bekend maken.
Heb dat filmpje helaas maar 1x gezien, maar kreeg de indruk dat er geen grote ophef was.
Op een gegeven moment moeten de agenten hebben besloten dat de bestuurder in staat was zelfstandig het plein te verlaten. Dit lijkt me in grote tegenspraak met het feit dat deze bestuurder luttele seconden later "out" ging in een hypo.
Als dit wel het geval is, hebben de desbetreffende agenten in dit geval een zeer slecht beoordelingsvermogen gehad, want iemand die vlak voor een out zit, herken je echt wel, want zeer afwezig en eigenlijk niet aanspreekbaar en zeker niet in staat om een voertuig te besturen.
Als de bestuurder echt een hypo had, is het een gruwelijke inschattingsfout geweest van de politie.
Als de bestuurder geen hypo had, is het opzet geweest.

1 van de 2 scenario's wordt onder de pet gehouden...

Deipnosophist | 14-02-18 | 21:47 | 3

Over deze videobeelden heb ik toendertijd ook gelezen. Vreemd dat deze nu nergens meer worden genoemd.

Knarf666 | 14-02-18 | 21:57

@Knarf666 | 21:57
Ja, dit vind ik ook vreemd. Weet echter niet of de filmer de beelden zelf heeft verwijderd of dat AT5 dit heeft gedaan. Weet wel dat de verdere reacties van deze filmer nog wel aanwezig zijn. Ik weet dat diverse media-instellingen hebben gepoogd de beelden boven water te krijgen, maar helaas niet gelukt.

Deipnosophist | 14-02-18 | 22:02

Deipnosophist | 14-02-18 | 22:02
Weggemoffeld dus. Normaal gesproken is zoiets boven water krijgen een fluitje van een cent.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 22:04

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Als ik dit doe ga ik voor gaas.

ristretto | 14-02-18 | 21:45

Ook het liegen is incompetent

Rest In Privacy | 14-02-18 | 21:41

Duidelijk antwoord ook van plv. Hoofd communicatie op de vraag:
“Was het een aanslag of een ongeval?”
Antwoord: “Het was een aanrijding.”

Ja maar dude, een aanrijding kan per ongeluk zijn, of opzettelijk... dus je geeft geen antwoord..

Patrick_Bateman | 14-02-18 | 21:40

Er waren meerdere ooggetuigen - waaronder die glasheldere dame van middelbare leeftijd - voor wie dit incident bepaald geen vraagstuk is. Maar ja, de waarheid, wie zit daar nou op te wachten in dit sorookjesbos dat "Nederland" heet?

MickeyGouda | 14-02-18 | 21:35 | 3

*sprookjesbos*

MickeyGouda | 14-02-18 | 21:36

Het gaat alleen om emoties en gevoel tegenwoordig. Wetenschap mag ook genegeerd worden als de uitkomst ongemakkelijk is. Tja, de samenleving is verwijfd.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 21:46

ik vind sorookjesbos wel een gepaste woordspeling eigenlijk. Vermoed zelfs dat het trending kan worden hier.

Destructx | 14-02-18 | 21:46

Je kan als moslim bij medische klachten een vrijwaring deelname Rammadan krijgen van de Iman. Dat komt redelijk vaak voor. als zieke wn vragen op vrijstelling reintegratieplicht tijdens Ramadan dan verwijzen wij daar altijd fijntjes naar. Verder lijkt het mij meer en gevalletje kort lontje in combinatie met gebrekkige rijvaardigheid. Bij ramkrakers ook doodsoorzaak nummer 1

Drkildare | 14-02-18 | 21:34 | 3

Misschien verwijzen naar gezond verstand in de toekomt? Vrijstelling vragen van de Imam om te mogen eten hahaha Het moet niet gekker worden in dit land.

LinkeLotje | 14-02-18 | 21:37

Drkildare | 14-02-18 | 21:34 | reageer
Kan ergens ook algehele vrijwaring islam krijgen? Niet goed voor m'n hart.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 21:43

Alsof de imam medicijnen heeft gestudeerd. Het is algemeen bekend onder moslims dat je bij medische problemen niet deel hoeft te nemen aan de ramadan als dat schadelijk is voor je gezondheid.

Simon_GS | 15-02-18 | 09:49

Na gisteren kijk ik nergens meer van op, trouwens. Dat dit kabinet nog zit, zonder de huilende Dweilstra, waarvoor iedereen hulde heeft, is niet te bevatten. Men slaagt er in Den Haag aardig in mensen murw te maken.

GKJP | 14-02-18 | 21:34

Hoe dan ook, hij had schijt aan alles en iedereen.

RickTheDick | 14-02-18 | 21:33

Halbe zat op de achterbank. Vandaar het doofpotje.

Moeki de Meeuw | 14-02-18 | 21:33

Waarom komt nergens aan de orde wat meneer vooraf allemaal heeft gedaan? Ging hij boodschappen doen? Naar de wallen?
Je stapt toch niet zomaar in de auto? Iemand ophalen, iemand wegbrengen?
Lijkt me relevant om te weten waarom hij daar uberhaupt stond.

LinkeLotje | 14-02-18 | 21:29

"OvJ: "Uit onderzoek van de deskundigen blijkt dat de chauffeur deze dag gewoon had gegeten, dus dat is ook niet van invloed geweest op zijn bloedsuikerspiegel.""

Nee DAT niet, maar andere dingen kennelijk wel, zoals het feit dat - na meting - bleek dat de man inderdaad een lage bloedsuikerspiegel had. De woorden van de OM-dame kloppen dan ook precies.

Afgezien daarvan: Ik hecht wel enig gewicht aan de waarnemning van de anoniem bllijvende getuige, die het gedrag niet helemaal kan rijmen met laag bloedsuiker, eerder met een wat aggressief type, dat in te laag bloedsuiker en te hoog testosteron gehalte leek te hebben. Reprimande van de politie maakte het lontje mogelijk nog wat korter.

Mijn indruk is dat wanneer er camerabeelden waren geweest, duidelijk zou zijn geworden dat meneer ter plekke zijn agressie even kwijt moest. Misschien dat agressie in combinatie met laag bloedsuiker een tijdelijk waas veroorzaakt? Ik geloof niet helemaal in de onschuld van meneer Khalid. Een aanslag was het niet, maar helemaal vrijuit gaat hij ook niet.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 21:27 | 1

DKS, waarom reageer je niet gewoon onder je eigen nick? Slaat gewoon nergens op...

Sarcastisch varken | 15-02-18 | 00:00

Voor communicatie-experts communiceren ze bizar dramatisch. Ik, stotteraar indien moe/stress, eloquentie van een verzopen goudvis en als hoogste diploma een zelfgeschreven servet, communiceer nog beter dan deze beroepsjokkebrokken.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 21:27 | 2

"eloquentie van een verzopen goudvis en als hoogste diploma een zelfgeschreven servet" +veel :)

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:36

einStina  | 14-02-18 | 23:36

Me-like-too

+ eentje extra

Hawk08 | 15-02-18 | 07:14

Het was geen aanslag. Het was wel een redelijk tot volledig bewuste actie van de man.

Schepvogel | 14-02-18 | 21:22

is er nou niemand die die gast kent? Moet toch niet zo moeilijk zijn effe praatje te maken met 'm en vragen hoe t is na zo'n stressvolle onwelwording...? Lijkt wel of die gast niet bestond.

Lepo | 14-02-18 | 21:21

.. tijdens de ramadan is het verstandig rekening te houden met mohammedanen met een teringhumeur, zoals de Boze Profeet dat ook zo bedoelde.

Jan Passant mk2 | 14-02-18 | 21:21

Het wijst heel erg in een bepaalde richting als een verder vrome mohamedaan niet meedoet aan de vasten. Dit is volgens de overlevering toegestaan als de gezondheid in het geding is.... of.... indien er deelgenomen wordt aan de strijd om het geloof. Dat er geen extra alarmbellen afgaan bij justitie, bestuur of media zegt heel veel over de kennis van de mohamedaanse religie. Nee dat had Nederland in de tijd van Snouck Hurgronje toch beter voor elkaar.

Pierrepoint | 14-02-18 | 21:18

Jammer dat ze in het programma zo focussen op twee uitersten. Aan de ene kant een ongeluk, aan de andere kant een aanslag.

Misschien zit het wel in het midden. Een ongeluk door een woede aanval of iets in die richting.

Knarf666 | 14-02-18 | 21:17 | 1

Lijkt me plausibel.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 21:29

OT: Zojuist: "Highschool Shooting in Parkland, Florida."

Rest In Privacy | 14-02-18 | 21:14 | 3

Suikerschieter. Dat zie je zo.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 21:16

Tsja, Israëlische toeristen en joods uitziende meisjes tijdens de rammelbakdan aanrijden levret vanzelfsprekend -naast aanzien en gezag- bij allah bonuspunten op....

Mazoeza | 14-02-18 | 21:14

Waarom praten we over die suikerloze?
Stuur Tom Staal bij hem op bezoek met de roze plopkap.

Gele Beer | 14-02-18 | 21:11 | 1

Dan zien we Tom niet meer terug.

Schepvogel | 14-02-18 | 21:23

Dat er niet 1 van de 100 miljoen camera's rondom het stationsplein iets heeft opgenomen zegt mij dat het officiële verhaal niet klopt. Ze zijn in staat de schoenmaat van elke passant te analyseren en vast te leggen, maar nu deden de camera's het niet. De opnames liggen ongetwijfeld naast de Teeventapes, de fotorolletjes van Voorhoeve en het Catshuisrapport van Balkenende.

faz | 14-02-18 | 21:11 | 1

Vergeet de onderste steen niet. Wellicht krijgt prutte die ooit recht in zijn kanis terug. Karma is a bitch.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 22:49

Zo viel mij op dat men het had over 'een aanrijding' dat is onzin want die auto mocht daar niet en nooit staan of komen. Als je dan als een imbeciel er van door gaat doe je dat met opzet ipv dat je bewust ben van je omgeving en gemaakte fout. Voor mij blijf het opzet.

toetanchamon | 14-02-18 | 21:07

Er zijn diëtisten die adviezen geven hoe je niet moet aankomen tijdens de ramadan. Er zijn ongetwijfeld ook veel moslims die juist afvallen. Maar het enkele feit dat hij gegeten had die dag zegt dus niks. De energie inname tijdens ramadan is zeer onregelmatig omdat tussen zonsopgang en zonsondergang niet gegeten wordt. Juist bij diabetici kan dat tot ontregeling van de bloedsuikerspiegel leiden. Daarom is het nog steeds een relevante vraag of hij meedeed aan de ramadan.

Simon_GS | 14-02-18 | 21:06

We waren er toch al over uit dat het om een Verwarde Persoon gaat. Dan zijn er verder geen vragen meer.

deBakuKoe | 14-02-18 | 21:03

Mooi stuk, van Rossem! Het is vaak bij dit soort zaken niet wat ze wel vertellen, maar wat ze je niet vertellen of maskeren of weglaten. Aardig wat vragen nog voor de OvJ !

Jan, Leiden | 14-02-18 | 20:57

-Verkeersbord na verkeersbord 'per ongeluk' negeren, kans 0,001%

-Per ongeluk op de trambaan blijven staan ipv direct ommekeer maken na het inzien van je fout, kans 0,0001%

-De politie spreekt je al eerder aan dat je weg moet en je negeert dit bevel zonder enige slechte intentie, kans 0,01%

-Toevallig stonden alle camera's uit, kans 0,001%

-Maandenlang onderzoek maar toch wist de politie binnen een uur dan het een ongeluk was, kans 0,000001%

-'Onwel' worden en dan een gecoördineerde handeling uitvoeren met elk ledemaat(1 hand sturen, 1 hand schakelen, 1 voet koppelen, 1 voet gas geven), kans 0,000000001%

-'Onwel' worden en dan alsnog op mensen insturen, kans 0,1%

-Veel van de mensen op wie je instuurt in je 'onwelwording' zijn Joods, kans 0,0001%

-Alle getuigen die vertellen dat de man zich agressief uitliet was en moedwillig op mensen instuurde hadden het gewoon allemaal verkeerd gezien. Allemaal!, kans 0,00001%

Rekenen we mee?

KutFilosoof | 14-02-18 | 20:56 | 4

Ik heb een voorliefde voor kansberekeningen en dit is een mooi geval.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:01

Kansen zijn verraderlijk: in dit geval gebeurt het, dus is de kans achteraf niet 0,000001% maar 100%. En die factor die eroverheen is gegaan heet: werkelijkheid (en dus geen waarschijnlijkheid).

Luivend | 14-02-18 | 23:07

@kutfilosoof Amen. Vind dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend van je nogal meevallen :)

Rest In Privacy | 14-02-18 | 23:43
▼ 1 antwoord verborgen

Als je gezond eet, goede kh, en verder niks uit een pakje, is je suikerspiegel zo vast als een rots hoor.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 20:55

Dit soort incidenten zorgen ervoor dat normale suikerpatiënten door de mangel gehaald worden door het CBR, kosten moeten maken en in afwachting van het rijbewijs moeten fietsen.

Iemand met een te lage suikerspiegel heeft te weinig gegeten of te veel insuline gespoten. Meer opties zijn er gewoon niet en voor beide is de automobilist 100% verantwoordelijk. De patiënt kan het continu meten en zal extreem regelmatig moeten eten en spuiten om zo min mogelijk complicaties en klachten te hebben.

Een ramadan past daar gewoon niet in. Gewoon totaal niet. Prima als een suikerpatiënt wil vasten, en op andere manieren sober wilt leven om weer dankbaarheid te voelen in de rest van het jaar, maar pak dan gewoon de fiets, zoals vele minder bedeelden dat ook doen.

Een suikerpatiënt is net zo verantwoordelijk voor zijn suikerspiegel als een alcolist voor zijn alcoholpromillage. Gaat door hetzelfde monje.

Feynman | 14-02-18 | 20:54 | 1

Zoals alleen Feynman dat kan tegelen.

toetanchamon | 14-02-18 | 21:53

A driver with diabetes faces up to 14 years in prison for smashing into a vehicle while suffering from hypoglycemia
--
Man with diabetes who caused accident arrested for dangerous driving.
--
High Risk Characteristics for Motor Vehicle Crashes in Persons with Diabetes by Age - www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

Mark_D_NL | 14-02-18 | 20:54 | 1

Tsja, als door de rechtbank in Den Haag de pasfoto op het rijbewijs van een Pastafariër met heilig hoofddeksel (vergiet) wordt toegestaan, wil dat schijnbaar nog niet meteen zeggen dat het door een rechtbank elders in het land ook toegestaan wordt, dus ik sta nergens meer van te kijken

JackStick | 14-02-18 | 21:28

Het OM heeft al voor eigen rechter gespeeld door niet tot vervolging over te gaan. De hyporacer komt dus niet voor de rechter omdat het OM geen aanklacht indient. Dat is wat mij betreft de grootste stank aan het hele verhaal. Lijkt erop dat het OM bepaalde zaken niet publiek wil maken wat wel bij een gerechtsgang zou moeten.

InAnumPerRegimine | 15-02-18 | 08:51

Ik ben zelf suikerpatiënt (geen ernstige, hoor) en ik heb een paar maal een hypo gehad. Dat gebeurde ALTIJD als ik te lang had gewacht met eten. Eet je op regelmatige tijden, dan krijg je geen hypo.
Ik geloof er ook geen bal van dat je kunt autorijden in die situatie. Je zweet hevig en bent op de grens van bewusteloosheid. Je bent echt niet in staat om de gecoördineerde bewegingen te maken die bij autorijden horen.

MAD1950 | 14-02-18 | 20:52 | 1

Maar toch kan zo'n hypo ontstaan tijdens het rijden terwijl voor het instappen alles nog oke leek, denk ik dan. Maar dan nog: Hoe knap is het om dan toch vol gas te gaan geven terwijl een getuige de persoon in kwestie nog aardig gecoordineerd heeft zien rijden, vlak ervoor.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 21:33

Wat ook vreemd is dat als je zoekt op ‘ aanrijding huiszoeking’ je alleen maar deze zaak tegenkomt. Blijkbaar is het geen standaard handeling na een aanrijding met gewonden. Waren ze op zoek naar insuline , of is er wel e.e.a aangetroffen wat niet openbaar is gemaakt ? Alles bij elkaar genomen , tegengestelde getuigenverklaringen , huiszoeking, en flink wat gewonden inclusief Israëliërs in een voetgangersgebied en het ontbreken van camerabeelden kan ik niet anders concluderen dat het stinkt. En niet zo’n beetje ook.

ja,diedus! | 14-02-18 | 20:49 | 2

De suikersjezer zou zelf toestemming gegeven hebben voor de huiszoeking. Werd hij gevraagd? Door wie? Waarom? Of bood hij dat zelf aan. Waarom?

Met de seconde wordt de stank harder en de wierook en de knijper op de neus werken niet meer.

VeelTeSteil | 14-02-18 | 21:03

Hoeveel tijd was er eigenlijk verstreken voordat de man toestemming voor de huiszoeking gaf? Heeft hij in de tussentijd mogelijk (telefonisch) contact gehad met vrienden of kennissen? Indien het geval, dan is zo’n huiszoeking natuurlijk vrij nutteloos

JackStick | 14-02-18 | 23:29

Te krampachtig de waarheid proberen te verdoezelen,
wie is er niet groot mee geworden.

Plorkface | 14-02-18 | 20:43

We worden belazerd waar we bij staan.

Carmelita | 14-02-18 | 20:42 | 2

Dat is niet nieuw toch?

lovekila | 14-02-18 | 20:44

Probleem is dat je zolangzamerhand niets meer gelooft.

accijnstoerist | 14-02-18 | 20:53

De politie en het OM moeten maar eens goed in de suikerspiegel kijken.

ja,diedus! | 14-02-18 | 20:40

Toch heb ik jonge collega’s met hbo opleiding die echt geloven dat het is wat de media hen verteld. De NPO heeft zn werk gedaan.

Rest In Privacy | 14-02-18 | 20:40 | 4

Nu heb ik wel enige opleiding genoten, maar wat hier weer gebeurt, is onvoorstelbaar. Volgens mij is het vrij duidelijk wat de persoon in kwestie beoogde.

GKJP | 14-02-18 | 21:24

Ik ken zelfs universitair opgeleide figuren die alles van de NPO/Volkskrant/NRC als zoete koek aannemen.

NasiGordon | 15-02-18 | 07:57

Gediplomeerde domheid - naar Gerard Reve.

sockpuppet | 15-02-18 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

van Rossem. chapeau voor je schrijven! (met een paar entertjes) Maakt het wat makkelijker leesbaar.

Ik geef toe, heb een concentratie probleem.

Drukpers | 14-02-18 | 20:38 | 1

Heb je genoeg gegeten?

Feynman | 14-02-18 | 21:02

Er zijn mensen die raken voor minder een rijbewijs kwijt door het CBR en zie hem dan maar eens door de ambtelijke molen terug te krijgen.

Johan_Voorhaar | 14-02-18 | 20:36 | 1

Maar dat zijn dan weer geen nieuwe Nederlanders....

Ommezwaai | 14-02-18 | 22:15

Nou ik kan nog wel een andere relevante vraag bedenken.

Van al die mensen in Nederland met suikerziekte is er één (1) die op een groep mensen inrijdt bij het CS?

Als een lage bloedsuikerspiegel ervoor zorgt dat je op groepen mensen in gaat rijden... waarom heb ik dan nog nooit gehoord van een dergelijke "aanrijding" ten gevolge van suikerziekte?

Dit verhaal klopt van geen kanten en de aflevering roept n'g meer vragen op...

Mijn 2 cent... dit was een regelrechte gerichte islamitische aanslag die alles met islam te maken heeft.

Parsons | 14-02-18 | 20:34 | 2

Wie spoort die Israëlische en de andere slachtoffers op? Ze vragen wat zij gezien EN (vd politie) gehoord hebben? En gaan ze zelf schadevergoeding civiel eisen of zelfs Art 12?

Hemmenaar7 | 14-02-18 | 23:04

Als je epilepsie hebt (en daardoor dus ongelukken zou kunnen veroorzaken) heb je per direct een ontzegging van de rijbevoegdheid. Logisch ook. ik neem aan dat dat ook geld voor suikerpatiënten die de controle over het stuur verliezen?

TheEgg | 15-02-18 | 08:53

Ook ontbrak het verhaal dat Khalid al eerder door de politie die dag van de trambaan op het Rembrandtplein was gestuurd. Nieuws wat men zelf verspreid had in een eerder stadium.

En dan nog vanuit een stilstand, koppeling indrukken en daarna op laten komen auto in de versnelling zetten en vol gas het plein oprijden. Lijkt in de verste verte niet op een hypo.

Beroep = Boerenlul | 14-02-18 | 20:34 | 5

@redthehague
Het was een handgeschakelde wagen.

toetssteen | 14-02-18 | 20:58

Heb je dat nieuws nog? Van dat Rembrandtplein? Dat verandert de zaak toch behoorlijk lijkt me.

Beste_Landgenoten | 14-02-18 | 21:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is Columbo, niet Colombo.

Pillendraaiert | 14-02-18 | 20:33 | 1

Hangt er van af of je op Sri Lanka woont of niet...

bisbisbis | 14-02-18 | 23:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl