Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS-topic! 2017 spoorde weer voor geen ene meter

ja huil maar thomas, gore eikel

Grappig. Lezen we eerst in de NRC dat 'treinen nog nooit zo vaak op tijd reden als in 2017'. 

Maar die homogene club spierwitten van de NRC woont in z'n geheel binnen de ring van Amsterdam, en met je bakfiets vastzitten in een tramspoor en heel hard 'amai, tuut, tuut' roepen telt niet als treinreizen. Bovendien: die checkrubriek is echt zo suf als kont dus gaan we blind af op het AD alwaar staat 'Mega uitval treinen bij NS in 2017'. In totaal 117 'impactvolle storingen' waarbij 25 treinen uitvielen of opgeteld 25 uur vertraging was. Gevolg: de directie van de NS smeert wat slappe excuses tegen de wand omdat er vast nog wel ergens een bonus te halen valt, de reizigersorganisaties luiden de noodklok en zijn compleet over de zeik en de arme forens is weer eens het bokje. Nou mensen, grote verrassing hoor. De NS deed 73 jaar geleden voor het laatst extra hard z'n best voor de reiziger en sindsdien kunt u het allemaal lekker uitzoeken als u met uw bak lauwe stationskoffie bent gestrand op Utrecht-Overvecht, omdat er bij het CS een wandelende tak over het spoor kruipt. We zeggen altijd maar zo: de beste trein is een 7-serie. En als u toch via het spoor moet en u hoort iemand fatalistisch jammeren over de treurniswekkende middelmaatcultus van de gele rups, doe dan de groetjes aan Zentgraaff.

Reaguursels

Inloggen

Wil graag iets kleins gedaan hebben van de NS (kan dat niet zelf), maar een reactie via hun formulier kun je vergeten. Na 5 dagen krijg je;
Geachte heer/mevrouw (was dit niet strafbaar anno 2018?),

Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd. Helaas is het ons niet gelukt u binnen 5 werkdagen te antwoorden. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hopen (hopen!? man man man man) uw bericht alsnog zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden.

Met klantonvriendelijke groet,
B.J. Blank (wat een racistische naam! Grof schandaal NS!)
Manager Operatie
NS "Klantenservice"

En nu 3 weken later, nog geen reactie. Je moet dus echt fb of twitter hebben om bij ze iets gedaan te hebben (@NS privacy van jullie klanten is niet belangrijk of zo?).
Ze hebben geluk bij NS dat ze monopolist zijn en dat moedertje staat altijd weer bijlapt anders was die toko van Roger van Boxtel allang failliet geweest.

Boris die Sauertopf | 24-01-18 | 17:28 | 2

Je kunt de NS niet verwijten dat jij niet met je tijd mee gaat.

the Jackdawn | 24-01-18 | 18:59

@the Jackdawn wij kunnen jou wel verwijten dat logisch denken niet je sterkste punt is. Hint: https://www.startpage.com/do/search?q=%22ik+heb+niets+te+verbergen%22&l=nederlands .

Boris die Sauertopf | 25-01-18 | 14:55

Dat de NS er last van heeft wil nog niet zeggen dat het de schuld is van NS. Eén van de voorbeelden van het AD is de grote stroomstoring in de regio Amsterdam begin vorig jaar. Treinen rijden op elektriciteit. Geen stroom, geen schuld.

Lang niet alles gaat goed bij die club, maar er is een gigantisch verschil tussen redelijke prestatieverwachtingen en het geschreeuw van die muppet van ROVER.

algoritmos | 24-01-18 | 16:47

Lang leve het thuiswerken. Dat meen ik oprecht. Die één of twee dagen per week dat ik nog met de trein naar mijn werk moet (en dan nog buiten de spits om), ach, dat is nog wel te doen.

Infidel66 | 24-01-18 | 13:45

7 serie? S klasse natuurlijk.

Mather | 24-01-18 | 12:47

Hah, die is grappig van het NS
Dat zou ik eens op mijn ICT werk moeten proberen proberen:
"Ja beste klant, tijdens storingen stoppen we met meten van de beschikbaarheid.
Zodoende maak ik me geen zorgen over het behalen van de SLA."
Dat zou snel een enkeltje richting UWV worden...

hotmint | 24-01-18 | 12:37 | 1

Heul snel, dat enkeltje.

Infidel66 | 24-01-18 | 13:46

Ga maar eens elders kijken, Italie of Spanje bijv. die NS doet het zo slecht nog niet, op het drukste (?) net ter wereld meen ik. Maar de NL-er grijpt al totaal overspannen naar z'n phone, als er op het bord verschijnt dat er 5 min. vertraging is. Die overspannen lieden zijn het probleem, niet de NS.

Wienerschnitzel mit | 24-01-18 | 11:31 | 2

Ha, U gaat ook altijd 1 maal in het jaar in Augustus op zondag met de trein. Ja, dan versta ik het wel.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:42

Misschien eens beginnen om net als in Zwitserland vertragingen van 2 minuten en meer op de schermen melden.

Brulboei_61SB | 24-01-18 | 14:45

Het gebruikelijke gezeik over de NS weer in de reaguursels. Ik vraag me af hoeveel mensen vorig jaar via de NS gereisd hebben. Ik wel een paar keer. Super treinen, zeker de dubbeldekkers, over het algemeen mooie stations, en nul problemen met vertraging. Mijn Engelse en Zweedse collega.s : vol lof over het systeem, ze snappen werkelijk niet waar we het over hebben, zeker de Engelsen niet, veel en veel beter , echt alles .https://www.youtube.com/watch?v=-sj8b8I3VlE

Zwizalletju | 24-01-18 | 11:24

Ik krijg van bijna elke buitenlander die ik erover spreek hoeveel beter de spoorwegen in Nederland zijn vergeleken met hun eigen land. En mijn ervaring in de landen om ons heen bevestigt dat.

JTKDM | 24-01-18 | 11:21 | 3

Kijk eens aan. Mijn persoonlijke ervaring is precies andersom.

Peter_K | 24-01-18 | 11:27

Peter_K | 24-01-18 | 11:27
Nogal.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:43

Nederland is klein en dichtbevolkt, het spoornet is snel overbelast. Mijn ervaring is dat buiten de spits goed te reizen is. In de spits, druk en vertraging terwijl je naar je werk moet, is geen pretje.

lingo star | 24-01-18 | 17:17

Waar rijdt die 7-serie dan ?

Knut Knudsen | 24-01-18 | 11:04 | 1

Stonden vroeger bekend als de 4-baks hondekop (Mat '54). Die reden meestal gewoon door, tenzij er takken op de rails lagen of er Molukkers aan de noodrem gingen hangen

Brulboei_61SB | 24-01-18 | 14:47

Ho ho GS, het fileleed mag er ook zijn!

dr Rechts | 24-01-18 | 10:53

Het grootste probleem van de krantenbazen is dat het fysieke oppervlak van het papier van de krant vol moet. En dat valt niet mee als alle essentiële informatie ook op Teletekst te vinden is. Daarom zijn ze al naar tabloid formaat.
Het meest trieste is dat veel hoog opgeleide Nederlanders nog steeds in de waan leven dat de linkse Nederlandse pers inhoud heeft. Niet dus. Men zweeft van massa psychose naar massa psychose.

Orakel1958 | 24-01-18 | 10:43

In de jaren 1950-1980 waren de Nederlandse Spoorwegen een voorbeeld van infrastructuur voor heel Europa: betaalbaar en op tijd met schone zitplaatsen zonder kauwgom, en in de spits niet uitpuilend overvol want er werden altijd genoeg wagons ingezet. In buitenlandse bladen verschenen zelfs arikelen over hoe goed dat in Nederland was.
Maar ja.. auf Befehl van Brussel en hun Haagse trawanten moesten we nodig privatiseren, dus vuige winst kwam voortaan op de eerste plaats en de zich rot betalende reiziger op de laatste

telelezer | 24-01-18 | 10:39 | 2

Dat niet alleen, er werden in de top teveel drs-en ingehuurd met maffe ideeën over management. Dit in plaats van Ir's (bij voorkeur uit de Civiele Techniek, Werktuigbouw of Electrotechniek) die nog een goede opleiding in Delft of Eindhoven gevolgd hadden en wisten wat er aan de hand was als er wissels of treinen uitvielen.

Brulboei_61SB | 24-01-18 | 14:49

Ja met het geld verdiend met het gas in Groningen kon een mooi treinnetwerk onderhouden worden. Tegenwoordig moeten de spoorwegen zichzelf bedruipen en dat is een stuk lastiger zonder Staatshulp.

the Jackdawn | 24-01-18 | 18:55

Over niet sporen gesproken:

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180123_0331...

Ah, ik zie dat er al meer bekend is: een Afghaan met "psychische" problemen.

Dus toch een "verwarde" man.

Bijtendehond | 24-01-18 | 10:39 | 2

maar heeft niks met de islam te maken: hij is gewoon "verward met psychische problemen"; (toch..?)
Of zouden ze eigenlijk allemaal verward zijn?

telelezer | 24-01-18 | 10:41

Alle muusuulmannen hebben "wat" psychiatrische problemen, nix nieuws.

Wienerschnitzel mit | 24-01-18 | 11:33

Dit is dus de grote lol met de nepnieuws verkopers. Er is zo gigantisch veel nepnieuws dat het ene nepnieuws het tegenovergestelde beweert van het andere nepnieuws. Dit is overigens al heel lang zo. Alleen nu kan iedereen alles terugzoeken op het internet.
Hoe dan ook, storm, windkracht 10, alle treinen staan stil. Ons wordt verteld dat dit een hele bijzondere uitzonderlijke storm is. Volgens mij niet. Maar wie ben ik?
En ze vertellen bij Greenpeace nog steeds dat de IJsbeer dreigt uit te sterven door de klimaatverandering. Terwijl hun aantal toch echt sinds 1950 meer dat verviervoudigd is.

Orakel1958 | 24-01-18 | 10:38

Waar ik mij aan erger bij de NS is dat als die trein vijf minuten te laat is, dat er dan niets omgeroepen wordt: 0 - 7 minuten vertraging = geen vertraging.
Wordt er omgeroepen dat de trein vijf minuten vertraging heeft, dan kun je er vergif op innemen dat die trein minstens 10 minuten vertraging heeft.

En wat op die stiptheid NRC versus AD betreft vergelijk het met een afspraak met een hufterbaas die je om 9:00 uur hebt. Je bent keurig op tijd, en krijgt dan een berichtje van je baas dat de afspraak wat later wordt. Voor je hufterbaas is hij op tijd, voor jezelf sta je voor janlul te wachten.

Peter_K | 24-01-18 | 10:27

Typisch trouwens om uitgevallen treinen niet mee te tellen. Het is misschien wat lastig om een geheel uitgevallen trein uit te drukken in een aantal minuten vertraging, maar doe daar eens een gooi naar. Bijvoorbeeld: als een trein uitvalt, dan telt het tijdsinterval tot de eerstvolgende trein die wel rijdt als de vertraging. Of wees gewoon zo eerlijk om wel beide statistieken te noemen.

Ik moest opeens weer denken aan het boek Atlas Shrugged van Ayn Rand (dat heb ik wel vaker de laatste tijd): "The most successful railroad will be the one that manages to run no trains at all".

Muxje | 24-01-18 | 10:24

Mensen die hun leven beëindigen weten niet wat ze de Geenstijllezers aan doen. Als deze mensen voor een vrachtwagen ipv een trein hadden gekozen dan hadden de vertragingen stukken minder geweest zijn.

the Jackdawn | 24-01-18 | 10:13 | 2

Uit Metro
"200 keer per jaar suïcide"

In een reactie zegt Eringa tegen Metro: “Suïcide op het spoor is een ernstig probleem. Ernstig voor de mensen die het betreft, nabestaanden, machinisten en conducteurs. Tegelijkertijd levert suïcide op het spoor enorme hinder op voor het treinverkeer. Zo’n 200 keer per jaar komt het voor en dan is er uren lang geen treinverkeer mogelijk in beide richtingen op een traject. Ik wilde niemand kwetsen. Ik gaf meerdere voorbeelden van storingen op het spoor om de discussie aan te zwengelen om als sector nog meer te doen om storingen te voorkomen en sneller op te lossen wanneer deze zich voordoen.”

the Jackdawn | 24-01-18 | 10:20

200 doden perjaar maar? Waarom zijn het er niet meer? Zo schiet het niet op met de omvolking van NL.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 10:36

Vroeger, toen NS en ProRail nog een bedrijf waren, bepaalden de ingenieurs het onderhoud. Nu zijn dat bedrijfskundigen.

Alquest | 24-01-18 | 10:13

Het komt hier gewoon op neer ga nooit meer met NS rijden ze hebben vertraging
en als ergens moet wezen op en bepaalde tijd ga er een dag van te voren heen met de auto want onze politie vind een onderzoek zo mooi sluiten dan hele wegen af..

gerrit5042 | 24-01-18 | 10:09 | 1

Zeikerds als jij kunnen beter gaan lopen.

Wienerschnitzel mit | 24-01-18 | 11:35

Niet te geloven. En dan moet je eens in een land als Japan (plaatselijk toch wel een tikje dichter bevolkt dan Nederland....) komen, waar ultrasnelle treinen - elkaar op drie minuten afstand, op de seconde nauwkeurig over het spoor volgen.

En als er iets fout gaat, dan verschijnt de grote baas op de nationale televisie om heeeel diep te buigen en z'n nederige excuses aan te bieden - en vervolgens treed hij áf.

bisbisbis | 24-01-18 | 10:06 | 2

Sterker nog: als de Shinkansen meer dan een minuut te laat is, dan moet de bestuurder op het matje komen en uitleg geven. Meer dan 3 minuten te laat en er volgt een officieel onderzoek.

De gewone trein daar heeft trouwens wel geregeld vertraging... er springen nog wel eens mensen voor. Maar als dat gebeurt, dan gaat de conducteur van wagon tot wagon om - met een diepe buiging - persoonlijk zijn verontschuldigingen aan te bieden. Net volkje.

Muxje | 24-01-18 | 10:19

@bisbisbis | 24-01-18 | 10:06 Niet te vergelijken, veel grotere afstanden, andere treinen, onzin.

Zwizalletju | 24-01-18 | 11:13

Soms laat ik me omlullen om naar Schiphol te gaan met de trein. Dan kom ik binnen, heb een half uur vertraging, en heb weer spijt.
Trouwens, waarom is kauwgom nog niet verboden in Nederland? Gore zooi op die stoelen.

dyslexieman | 24-01-18 | 10:06 | 3

Al die gezellige witte rondjes op straat zijn toch hartstikke artistiek? Maar u heeft helemaal gelijk. Als de kauwgomproducenten nu eens zouden moeten betalen voor de tientallen miljoenen die het gemeenten kost om deze ellende op te ruimen ... dan gaat de prijs van een pakje kauwgom vanzelf zó omhoog dat niemand het spul meer koopt.

bisbisbis | 24-01-18 | 10:43

dat is voor de rubberetegelgeneratie. Dus een oproep aan allen, koopt meer kauwgom!

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:11

We kunnen ouders ook gewoon vragen hun kinderen op te voeden of zelf de kauwgom niet op ander mans spullen te smeren.

Peerkeoud | 24-01-18 | 17:34

Er wordt vooral ze veel gezeurd over de trein omdat de mensen daar bij elkaar zitten. Zit er een groep mensen bij elkaar, en eentje begint, dan vokgt de rest ook.
Het is gewoon niet normaal dat je kunt reizen volgens een tijdschema dat op de minuut nauwkeurig is.

frank87 | 24-01-18 | 09:59 | 1

zie Dutchbeaurouge | 24-01-18 | 09:58

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:10

Het kan allemaal best, als je maar wil. Moet je eens in Zwitserland de trein, de bus, of van mijn part de postbus in een uithoek pakken. Als je iets mist dan staat je horloge niet bij. Exáct op tijd, altijd. Weer of geen weer. Zomer en winter. Nederland is gewoon te geldgeil met haar OV. Gaat alleen maar om de knaken, niks dienstverlening, geld harken.

Dutchbeaurouge | 24-01-18 | 09:58 | 2

Het punt is; Nederland wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dan kan gewoon niet. Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

kweethetooknietbeter | 24-01-18 | 10:09

kweethetooknietbeter | 24-01-18 | 10:09
Leg de prijzen van de tickets maar naast elkaar en vergelijk wat je krijgt. In NL kost het ook een klap geld, kwaliteit hola.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:09

Met een dicht spoorwegnet leiden verstoringen al snel tot problemen. Daarnaast lijkt het uit elkaar halen van de oude NS ook niet echt geholpen te hebben de vertragingen op te lossen. Voeg daar nog bij dat de gemiddelde mens weinig geduld heeft en minstens elk kwartier een trein naar zijn of haar bestemming verwacht. Hoe zouden de mensen in de tijd van de Postkoets dat dan gedaan hebben?

Mannes | 24-01-18 | 09:57

Echt nieuws? Nepnieuws? Logisch gezien kunnen de feiten in NRC en die in het AD allebei waar zijn. Ze spreken elkaar niet noodzakelijkerwijs tegen.
En de kop ‘Treinen nog nooit zo vaak op tijd als in 2017’ kan nog steeds een waarheid zijn als de treinen nog nooit zo weinig op tijd waren als in 2017. Als er in totaal in 2017 méér treinen hebben gereden dan ooit tevoren.

Schoorsteenveger | 24-01-18 | 09:53 | 1

dat is alles goed en wel, maar je kan maar beter weinig goed doen dan heel veel fout.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:07

De meeste vertragingen komen van treinspringers, spoorlopers en vandalen. Die lui sporen gewoon niet.

BozePaarseMan | 24-01-18 | 09:53 | 1

en dat alleen maar omdat ze hun leven niet op de rails hebben.

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:06

En hoe zit het eigenlijk met de andere spoorwegvervoerders zoals Syntus, Arriva, et cetera? Hoeveel vertraging hadden die vorig jaar?

kweethetooknietbeter | 24-01-18 | 09:48

Ik zeg laat de overheid maar weer eens participeren, dat terugtrekken is gewoon een onwerkbare bezuinigingsoperatie.

Einde van de Domheid | 24-01-18 | 09:45

Tijd om NRC aan te geven bij die foute EUclub tegen nepnieuws.

medusa324 | 24-01-18 | 09:43

Alsof de media al die onderzoeken zelf doen. Het rijden van de treinen is OK. De ruimte tijdens ochtendspits is wel een probleem doordat je op kleine stations bij grote bestemmingen eigenlijk nauwelijks de trein in kan, laat staan zou kunnen zitten.

VerderLezert | 24-01-18 | 09:34

Ik reis sinds een half jaar dagelijks tussen Utrecht en Amsterdam. 2 dagen wat problemen gehad, verder vrij vlekkeloos. Hulde dus! Ik lach naar de files

deministerpresident | 24-01-18 | 09:27 | 3

Ik reis al lang, en grote afstanden. De NS kent 3 standen. - Redelijk normaal verloop van de dienstregeling. Buitengewoon aangenaam, zeker als de optie die file is die je zojuist voorbij rijdt. - Storing als gevolg van x. Soms de schuld van de NS (treinen hebben onderhoud nodig) vaak ook externe oorzaken. Kwestie van geduld hebben. Beeld je in dat je in de file zit. - Totale fuckup-mode. Een wat grotere storing treedt op. Bij de verkeersleiding rennen ze om het snelst de ruimte uit, de laatste die overblijft is de looser die het mag uitzoeken. Communicatie verkeert weer in het stenen tijdperk. Niemand van het zichtbare personeel weet wat, want de lui die wel veilig afgeschermd zitten van de passagiers vertikken het om de telefoon te beantwoorden. Niemand weet wat. De adviezen komen erop neer "als je nu die en die trein pakt, ben je in ieder geval van dit station verdwenen". Treinen die zo overvol zitten dat ze gecancelled worden, worden afgerangeerd en vervolgens vervangen door nog kleinere exemplaren, in de hoop dat de passagiers afdruipen en geld gaan besteden in de stationswinkeltjes. En ik wou dat ik een grapje maakte.

Anyway, dat laatste heb je gemiddeld 1 keer per jaar. Gewoon het beste van de situatie maken, da's het beste voor je bloeddruk. En heel grappig om op een station vol gefrustreerde mensen een beetje als een blij ei rond te lopen. (je verandert er toch niets aan)

TheEgg | 24-01-18 | 09:42

@TheEgg

Bij de laatste storing vanwege de wind merkte ik zelfs dat de mensen in regio Amsterdam, die normaal gesproken de complete reis strak voor zich uit kijkend op hun telefoon met grote koptelefoon op hun hoofd en een houding van "flikker op!" zowaar zelfs vriedenlijker werden en een praatje begonnen te maken. Je zit namelijk met zijn allen in hetzelfde schuitje / treintje, gedeelde smart is halve smart.

peterdh | 24-01-18 | 09:57

peterdh | 24-01-18 | 09:57
"gedeelde smart is halve smartPhonetijd"

Cobalt bomb | 24-01-18 | 11:04

25 hele uren vertraging. Schande1!!11!.
Dat is in percentages niet eens uit te drukken. Hulde voor de NS is hier meer op zijn plaats.

DrumPiet | 24-01-18 | 09:24 | 4

DrumPiet: 25/24 * 117 = 121,8 dagen vertragen per jaar.

peterdh | 24-01-18 | 09:39

Ah TheEgg je was me voor, maar idd het is veel meer. Maar vergeet ook niet dat *als* ze dan weer gaan rijden, je nog maar moet afwachten of je samen met de rest van de gestrande reizigers op het perron nog in de eerstvolgende trein past. En dus niet nog een half uurtje kan wachten. Rekenen ze ook niet mee.

peterdh | 24-01-18 | 09:46

TheEgg | 24-01-18 | 09:31
U heeft gelijk. Te snel gelezen. Dank.

DrumPiet | 24-01-18 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Op tijd rijden is gewoon een kwestie van de definitie "op tijd" aan te passen.
Was dat vroeger minder dan 5 minuten te laat, tegenwoordig is dat opgerekt tot minder dan 15 minuten te laat.
En hoe meer treinen er op tijd rijden, des te hoger zijn de bonussen voor de directie.

Osdorpertje | 24-01-18 | 09:23 | 3

Vergeet niet dat ze ook gewoon domweg minder treinen inzetten als het begint te motregenen. Treinen die helemaal niet rijden, rijden ook niet te laat.

peterdh | 24-01-18 | 09:30

Leuk verzonnen maar het is niet waar. 15 minuten is alleen voor de Thalys na een rit van 3,5 uur Lokaal treinverkeer is eventueel te laat wanneer je 3 minuten na gepland aan zou komen. Dat is bijna nooit.

VerderLezert | 24-01-18 | 09:35

"Dat gebeurd bijna nooit" is ook maar subjectief hoor. Sinds er meer sprinters worden ingezet, en veel "intercities" tegenwoordig ook bij veel tussenliggende stations stoppen word de totale reistijd langzaam wat opgeschroefd, zodat de +5 of +10 of +15 die je heeel regelmatig op de borden ziet staan weer ingehaald kan worden. Ergo, trein "op tijd" op de plaats van bestemming. Op zich vind ik dit nog niet eens zo'n heel erg iets, want je kan gewoon rekening houden met wanneer je aankomt. Maar helemaal zuiver is het natuurlijk niet.

peterdh | 24-01-18 | 09:51

Maar goed dat het Nederlandse Spoorwegen Bedrijf niet meer in de politiek zit.

keestelpro | 24-01-18 | 09:23

Jaren negentig zeker twintig keer naar Wit Rusland geweest vertrek Rotterdam aankomst Minsk 03.07 in de nacht Afstand +/_ 1800 km. Vertraging: geen noch in de zomer noch in de winter. Het kan dus wel.

Jimmy200 | 24-01-18 | 09:22 | 2

Overal ter wereld rijden treinen op tijd,
maar dan wel de diesels, alles op stroomnet is kutd.
Ook Nederland had nooit op elektriciteit voor treinen moeten overstappen, dan had alles nu gewoon op tijd gereden met storm en sneeuw.

Plorkface | 24-01-18 | 09:40

In die tijd ging ook een keer naar een grote computerbeurs in Berlijn met de trein. Eenmaal de grens over ging het in een ruk door. Op de terugweg was het uitstappen net voor de grens bij Kaltenkirchen in Duitsland: de NS staakte.
Echt geweldig...

keestelpro | 24-01-18 | 09:40

'De NS deed 73 jaar geleden voor het laatst extra hard z'n best voor de reiziger'

Even rekenen...
2018 - 73 = 1945
*kwartje valt*
LOL!

keestelpro | 24-01-18 | 09:21

Hey. Utrecht-Overvecht... ik voel warmte Mosterd!

overVecht | 24-01-18 | 09:20 | 2

Overvecht...... Ik voel dan weer medelijden.

brughslurph | 24-01-18 | 09:24

Een 3 Serie en ik ben ook hartstikke content!

DhrFukalla | 24-01-18 | 09:17

Man, man. Weer eens geen inspiratie voor iets origineels, dan maar even NS bashen.

117 impactvolle storingen waarbij 25 treinen uitvielen. Dat is, in vergelijking met de hoeveelheid treinen die er per dag rijden een indrukwekkende prestatie. Hulde aan de NS en aan ProRail, die een paar nachten geleden nog 97 bomen van het spoor heeft gehaald met haar aannemers, zodat de mensch zonder 7 serie in de ochtend weer aan het werk kon.

Peerkeoud | 24-01-18 | 09:17 | 2

Oneens. De treinen zitten overvol en zijn dus veel te duur! (weer duurder dit jaar) Ook legt de NS te gemakkelijk het hele spoor lam zoals vorige week met een stormpje. In het oosten hadden nog prima treinen kunnen blijven rijden met aangepaste snelheid. Maarja, dan rijden ze en komen ze niet op tijd. En dan tellen ze mee in de statistieken! Bye Bye bonus. (alles lam leggen door storm telt niet mee want is 'overmacht')

DhrFukalla | 24-01-18 | 09:20

Zo ongeveer 2 keer per week staan ik en nog 100 anderen te wachten op een trein waar nog max 5 mensen bij passen. Als sardientjes in een blikje tegen het raam geduwt. Metro aan de overkant van de weg idem dito. Wat wel weer wonderbaarlijk is als je dan ziet dat er na de spits ineens (lege) treinen en metro's rijden met een dubbel aantal wagons. Ze waren blijkbaar ergens anders harder nodig... Hoop ik dan maar, want anders is het zwakzinnigheid van de planners.

peterdh | 24-01-18 | 09:34

Een 5 serie is ook goed hoor!

Gomezlopez | 24-01-18 | 09:15 | 1

Maar dan wel die met 4 uitlaten natuurlijk.

2voor12 | 24-01-18 | 09:59

Ik ga nooit met de trein, maar als je stilstaat, ga het boek van ,,De Bilderbergers.. eens lezen , Dan snap je een hele hoop wat er zoal in de wereld gebeurd en door wie en wat, zoals de Beatles, gewoon opgezet toen, niks geen bandje met succes.

gato | 24-01-18 | 09:14 | 3

Uh??

deministerpresident | 24-01-18 | 09:29

Ik zie dat er in Spanje geen alu-folie wordt verkocht?

ditotje | 24-01-18 | 09:34

Het is een gewoon boek, niet geschreven door een alu, , wel een Spanjaard en tweede deel wordt in Nederland niet uitgegeven.

gato | 24-01-18 | 09:37

Asfalteren die hap.

Oprisp | 24-01-18 | 09:13

Mooi hoe het kaartje bij het artikel ook voor geen ene kut klopt (qua geografische locaties dan).

Der Hauspaus | 24-01-18 | 09:13

Wie leest dat dan ook nog dat NRsmeerlapkrantje.

Conan de Rabarber | 24-01-18 | 09:12

En wie is er verantwoordelijk voor de vertragingen opgelopen door bijvoorbeeld op de rails gegooide winkelwagentjes met uren vertraging tot gevolg? Is dat de NS/ProRail of komt dit misschien omdat elk stuk tuig in dit land weet dat je iets kunt doen zonder dat er sancties op staan omdat je in het ergste geval aangemerkt wordt als verward?

Linkse allergie | 24-01-18 | 09:11 | 4

Het is helemaal niet sanctieloos, gesteld dat de dader gevonden wordt. Prorail verhaalt routinematig alle schade en zorgt voor vervolging.

VerderLezert | 24-01-18 | 09:38

Vooropgesteld dat de daders gepakt worden natuurlijk en iedereen in NL weet hoe groot de pakkans is. Maar fijn dat ProRail mensen financieel verantwoordelijk houdt voor de geleden schade. Wel vraag ik me af hoeveel van de schade verhaald zal worden. Ik zag afgelopen week een foto van een winkelwagentje helemaal verkreukeld in het onderstel van de trein en ik kan mij zo voorstellen dat de geleden schade in de duizenden euro's loopt. Mogen -bij een minderjarige dader- de ouders verantwoordelijk worden gehouden of verhalen die hun mislukte opvoedkunde bij de verzekering?

Linkse allergie | 24-01-18 | 10:28

ProRail verhaalt eigen schade, dus jouw / mijn schade omdat we afspraken missen.

MarcS | 24-01-18 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nobody fucks with Thomas!

eerstneukendanpraten | 24-01-18 | 09:11 | 5

@VerderLezert | 24-01-18 | 09:37
Ze krijgt 5 keer zoveel, ze verdient het niet.
Is nogal een verschil.

2voor12 | 24-01-18 | 09:58

Ik denk dat jullie Sharon Dijksma (PvdA) bedoelen. Of bedoelen jullie Pia Dijkstra (D'66) (voormalig NOS-tv-journaal-nieuwslezeres)? Of bedoelen jullie Remco Dijkstra (VVD)?

kweethetooknietbeter | 24-01-18 | 10:00

@VeelTeSteil
Sharon Dijksma bedoelt u maar toch +1!
Ze heeft gedurende haar controlewerkaamheden ook nog even de PvdA in de afgrond gestort en de Moorlag kwestie volledig laten ontsporen. Koester deze dame maar!

de Voorzittert | 24-01-18 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken