Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geniaal! Rijksbouwmeester ontdekt flatgebouwen

AMSTERDAM - Tijdens het evenement Sail Amsterdam van het jaar 2030 passeert een van de Tall Ships het Centraal Station. Op de achtergrond de skyline van Amsterdam, alias de Maximewerken, allemaal omdat Rijksbouwmeester Maxime Verhagen in 2017 tot de ontdekking kwam dat flatgebouwen ook bestaan. Door de ongekende aha-erlebnis van Verhagen wist Amsterdam al snel de prestigieuze eretitel 'stad met de meest imposante hoogbouw' over te nemen van Rotterdam. (ANP)

Reaguursels

Inloggen

Dit is volgens mij Jeroen Overbeek ipv Joost Karhof.

koudijs | 29-12-17 | 12:40
-weggejorist-
pindarinda | 29-12-17 | 09:12

Hoogbouw en import gaat niet goed samen hebben ze al eens geprobeerd heet bijlmer

Umberto die trotzoni | 28-12-17 | 22:21

Hoogbouw, geen hoogbouw... Amsterdam blijft de enige plek in Nederland waar je als beschaafd mens wil wonen.

m@rkus | 28-12-17 | 20:36

Die stad is toch al verloren.

bft | 28-12-17 | 17:28 | 1

Valt nog prima te wonen hier. Fijne mensen, leuke buurten, top restaurantjes.

Cinemaniak | 28-12-17 | 19:57

Je zou vermoeden dat de overheid wel iets had geleerd van het bouwen van ghetto's na het experiment met de Bijlmer. In alle grote steden zijn de wijken met betaalbare woningen inmiddels geheel overgenomen door groepen mensen met een niet-Nederlandse achtergrond. In plaats van te kiezen voor bouw de lucht in, kun je ook kiezen om eens een strenger asielbeleid te gaan uitwerken en deze ook eens te handhaven ipv te goochelen met cijfers van afgewezen asielzoekers om die vervolgens te laten "verdwijnen" in de illegaliteit binnen Nederland.

Ruikbaard | 28-12-17 | 17:25

In mijn dorp zijn de meeste betaalbare huizen toegekend aan asielzoekers, daar zullen we ook wel de hoogte in moeten.

donkeyman | 28-12-17 | 17:12 | 1

Ja, dat klopt. In Rijnmond werd de woningmarkt met opzet in een groter, ondoorzichtiger database ondergebracht, waardoor er per gemeente geen overzichten meer konden worden gegenereerd, welke huizen er werden uitgegeven. Voor die tijd was dat wel zo.

oliebolletje123 | 28-12-17 | 20:22

Priutt Igoe

Francisca | 28-12-17 | 16:55

Leuk verzonnen, Maxime. Probleempje: het mag niet van UNESCO. Tenzij we eruit stappen. Net als de VS en Israël.

TheFirstYelle | 28-12-17 | 16:44

Acar_ketimun | 28-12-17 | 14:15
LOL. Haphap.
Overigens staat het centrum van Amsterdam wel op de wereld erfgoedlijst.

Rheia | 28-12-17 | 16:42

Gewoon 20 wolkenkrabbers van 1 km hoog, kan daar al het uitschot in. Past op een paar hectare en je kunt het makkelijk omheinen.

Dutch_Holland | 28-12-17 | 16:36

Hoogbouw + Gay Pride + Moslims = ....

Mr_Natural | 28-12-17 | 16:34

En dan graag de begane grond op de bovenste verdieping. (kan...)

A333aan | 28-12-17 | 16:25

Leg eerst maar eens wat plakken extra asfalt neer in BRABANT ipv al die investering in die kut steden allemaal. A58 mag onderhand wel eens 2x 3baans worden en knooppunt hooipolder is door adolfhitler aangelegd word tijd dat dat ook eens aangepakt wordt.

Metropols | 28-12-17 | 16:12 | 2

en nog stoplichten ook !armoe ,maar wel bakken geld storten in dat rioolparadijs (grachten)

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:35

Dan denk ik aan Brabant, en lach ik me kapot. Kut!

SerTheFun | 28-12-17 | 17:47

Ach ja, de Bijlmer is een goed voorbeeld hiervan. Gebouwd voor de amsterdammers, alleen waren ze er met geen mogelijkheid toe te bewegen er te gaan wonen. Om gezichtsverlies van de toenmalige kaviaarsocialisten te voorkomen, werd er besloten de flats vol te plempen door mensen te importeren, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is; binnen 25 jaar waren de flats uitgewoond en rijp voor de sloop.
Volgens mij zijn er genoeg woningen in Nederland. Maar omdat de economie alleen gebaat is bij groei, dus ook van de groei van de bevolking (de Hollanders laten het afweten op dit gebied), mag een ieder 1 keer raden hoe Maxim deze hoogbouw vol wil gaan krijgen.

immers&daarentegen | 28-12-17 | 16:06

Naast de pauperwijken verdient 020 ook sloppewijken. Die bouwen de mensen zelf van de afvalberg die uit het centrum komt. Geen bouwbedrijf noch hoogbouw voor nodig.

Rest In Privacy | 28-12-17 | 15:26 | 1

Of ergens een groot eiland opspuiten en er een economische zone van maken. Soort van Dubai of Singapore. Weinig regels, lage belastingen, aantrekkelijk vestigingsklimaat en minder sociale zekerheid. Noem het GeenStijlland of Polderhattan. Dat zou de rest van het land ontlasten.

atheïstisch stemvee | 28-12-17 | 15:46

Geniaal!!

RamondeM | 28-12-17 | 15:16

Stormageddon | 28-12-17 | 14:29
In een door Gutmenschen gecensureerde wereld is nooit de politicus of de architect de eindschuldige van Grenfell Towers. De dader is degene die daaraan refereert wanneer schuldige politici en schuldige architecten opnieuw, in al hun onschenbaarheid, zulke bouwsels propageren.
Foei!

Jan Passant mk2 | 28-12-17 | 15:03 | 1

Ah ja... het is inderdaad nooit de zielige ietwat domme, halve wilde, maar toch edele moslim die met bommen een kalifaat opricht, het is de schuld van Obama en Bush en Hillary en het is mijn schuld als ik vind dat Koerden en Yezidi beschermd moeten worden tegen genocide. Ik was de Zeitgeist van de links-blanke zelfhaat even vergeten. In zo’n klimaat is ironie de CO2 van de verhitte gelijkhebberts. Zelfs op de Geenstijl, AD proxima 2018. Ik was het even vergeten.

Stormageddon | 28-12-17 | 15:56

Ja, want de Bijlmer was zo'n groot succes dat ze daar de flats hebben neergehaald. Het zou mooi zijn als ze lering trekken uit eerder gemaakte fouten.
Met hoogbouw los je een huizenprobleem wellicht op maar je krijgt er als je niet oppast een hoop sociale en mobiliteits issues voor terug, Teveel mensen dicht op elkaar geeft gewoon problemen.

Aad Teïst | 28-12-17 | 15:03 | 3

Ligt aan de leefruimte die je hebt. Zo zijn er om maar iets te noemen momenteel een paar leuke appartementen te koop in Tilburg
( Westpoint ). Gelukkig/helaas niet voor iedereen weggelegd. En nee ik ben niet de verkopende makelaar.

meneer der meneren | 28-12-17 | 15:22

Dit soort wijken waren in Groot Brittannië al aan het mislukken voordat de Bijlmer gebouwd is. Ondanks dat studiereizen erg populair zijn bij de overheid leren ze er bar weinig van.

voldemort | 28-12-17 | 15:35

De Bijlmer is niet gebouwd omdat hoogbouw, maar omdat je met zoveel mogelijk groen en licht wel de hoogte in moet. Maar woningdichtheid is daar laag.
Hoge dichtheden vind men overigens in Amsterdam oud centrum, de Pijp en Oostelijke Eilanden. Daar staat helemaal geen hoogbouw.

Fedor Emelianenko | 28-12-17 | 15:51

In Amsterdam Noord en project Nieuwe Haven zit al gematigde hoogbouw in Amsterdam. Dus zeurt Verhagen over iets dat er al komt. Grachtengordel is beschermd, komt geen hoogbouw. Meer hoogbouw? Gewoon in Rotterdam, maar daar zijn ze al heel goed bezig! Stad wordt steeds indrukwekkender!

Jan, Leiden | 28-12-17 | 15:01

Per se in Amsterdam willen wonen: de behandeling daarvoor zou uit de basisverzekering vergoed moeten worden.

Ir Rita Tie | 28-12-17 | 14:44

Bouwend Nederland mag zich schamen voor de kwaliteit die wordt opgeleverd. De meeste hedendaagse nieuwbouwwoningen gaan 30 jaar niet halen en echte vaklui worden ingeruild voor de meest goedkope arbeidskrachten.

Mocro070 | 28-12-17 | 14:42 | 4

Als er dan ook nog iemand is die zou willen betalen voor vakwerk zodat echte vaklui aan het werk kunnen blijven, zou dat helemaal mooi zijn. Als alles maar zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk moet gebeuren, is dit het resultaat.

SnartBlirdetRagnarok | 28-12-17 | 15:11

De koper betaald anders genoeg voor een woning, De bouwkosten staan niet in verhouding tot de verkoopprijs.

voldemort | 28-12-17 | 15:32

Omdat je je ziek betaald voor de grond.

Dima Beeline | 28-12-17 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, want de infrastructuur van Amsterdam is echt heel geschikt voor meer hoogbouw. Je merkt gewoon dat er echt nog plek genoeg is voor veel meer mensen in al die smalle straatjes. Om over die zompige grond nog maar te zwijgen.

lsimon | 28-12-17 | 14:40 | 2

Hoogbouw? Je kunt ook je paard in de lift meenemen
https://www.youtube.com/watch?v=NGgdxN532zE

telelezer | 28-12-17 | 14:48

Ze kunnen toch aan de andere kant van Amsterdam CS bouwen, en dan een stukje van het IJ dempen? Ruimte genoeg, en perfect gelegen ten opzichte van zowel het centrum als het openbaar vervoer.

Dr. Vigilante | 28-12-17 | 15:15

Eerst jankend als een kleuter op een CDA-congres zeggen dat hij van z'n partij houdt. En nu dit weer. Wat mij betreft is Maxime Verhagen de ultieme kanshebber op de "totale lul van de eeuw" award.

NetBeans | 28-12-17 | 14:39 | 2

Nee dat is zijn partijgenoot Ernst Hirsch Ballin. Of toch maar Ab Klink?

Haberdoebas | 28-12-17 | 15:05

en zijn duimpje opsteken tegen die limburgse vrouwenmepper,en nu diet hij zich voor als een specialist van de bouw !nederland wordt bestuurd door een ons Kent ons kliek!! nitwits van de hoogste plank ! oftewel LUCHTFIETSERS !!!!!

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:46

Is die metro nou al klaar, na 20 jaar?
Zo niet lijkt me dit Maxime-project iets voor de 22ste eeuw.

Nuchternederland | 28-12-17 | 14:39 | 1

kan die vrouwenmepper geen directeur worden van een blijf van mijn lijfhuis !!!!!

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:48

Briljant. Hiervoor moet je hebben doorgestudeerd. Wat een eye-opener. Hoe kom je erop. Dit is iets voor een nobelprijs. Bouw de grote steden vol met "Wolkenkrabbers", en het probleem is opgelost. Alle hierdoor ontstane en bestaande problemen (infrastructuur, dichtheid van bevolking enz. enz.) even niet. Maar ja, wie dan leeft wie dan zorgt. Ik (Maxime Verhagen) ben er dan even niet meer. Ik stuur wel een ouderwetse ansichtkaart en/of flessenpost met een vage omschrijving van waar ik woon. Maar een ding kan ik al wel zeggen. Het is er heerlijk rustig met mooie vergezichten. Doeiii.

De Evangelist | 28-12-17 | 14:35 | 1

En dan te bedenken dat de oplossing zo'n 40 a 30 jaar geleden lag in het bouwen van Almere en Lelystad. Men heeft daarna verzuimd de infrastructuur aan te passen aan de groei. Lelystad is bv. nog steeds 2 banen ondanks dat er genoeg plaats is voor 8 banen heen en terug. Dus dan krijg je dit soort grappen. En dan moet er ook nog volk geïmporteerd worden om het probleem groter te maken.

Stonecity | 28-12-17 | 14:46

Lijkt me prima, wat de hoogte in en iets van een skyline creeeren. Probleem in NL is alleen dat alles zo geordend en op elkaar afgestemd moet worden, dat je van die Bijlmer gedrochten krijgt. Al moet ik zeggen dat de nieuwbouw van de laatste jaren in Amsterdam beter is dan die stuitende zooi van de 50 jaar ervoor...

Dr_Prepper | 28-12-17 | 14:34

Oplossing woningnood, files, zorgtekort en misdaad? Stoppen met de import van de jaarlijkse honderdduizenden "maritiem gehandicapte" dobber noord-afrikanen

telelezer | 28-12-17 | 14:32 | 3

psst, je overdrijft een beetje. Leestip: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-migratie-en-integratie

GroenGrasBijBuren | 28-12-17 | 15:15

dat zijn de toekomstige kampioenen lange afstandzwemmen

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:51

telelezer | 28-12-17 | 14:32
Ben je echt zo dom of doe je jouw best om zo monchoolies over te komen?

koter | 28-12-17 | 18:09

Als het om Amsterdam gaat is het zo diep mogelijk onder de grond bouwen een meer voor de hand liggende oplossing.

Jeroen65 | 28-12-17 | 14:32

Volgens mij heeft Twitter je attentiespanne verneukt, Mosterd. Verhagen zegt toch juist: zout op met je regeltjes die in Amsterdam hoogbouw belemmeren?
Maarja, Amsterdam. /care

GroenGrasBijBuren | 28-12-17 | 14:31 | 1

Hier in Utrecht is men nog steeds van mening dat er niet hoger dan de Dom gebouwd mag worden en kijk er is niets hoger. Compleet idioot eigenlijk.

meneer der meneren | 28-12-17 | 14:56

DrumPiet ziet oplossing voor het fileprobleem: Stap allemaal op de fiets.

DrumPiet | 28-12-17 | 14:29 | 1

En voor het huizenprobleem is het nog eenvoudiger: ga met 10 man in een kamertje wonen.
Zo, probleem opgelost.
Het is allemaal zo simpel.

Nuchternederland | 28-12-17 | 14:40
-weggejorist-
Stormageddon | 28-12-17 | 14:29 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij nader inzien, Hoogbouw is leuk maar gaat in NL niet werken tenzij we de hele land en tuinbouw sector over de muur gooien. Dan nog is dat maar een tijdelijke oplossing. Steden als Amsterdam kunnen niet verder de breedte in, dan zou je zeggen hup de hoogte in maar dan blijf je uiteindelijk na verdubbeling van je inwonersaantal over met de meest onmogelijke logistieke nachtmerrie.

normanius | 28-12-17 | 14:28 | 1

Logistiek is geen probleem, bouw het groene hart vol en richt het in naar Amerikaans model.

Stonecity | 28-12-17 | 14:49

Bel eerst Fugro maar eens voor een goed bodemonderzoek.
Hoogbouw is onmogelijk bij een slappe ondergrond zonder gigantische investeringen. En dan bedoel ik echt WTC/battery park formaat ondermeningen. Amsterdam is niet voor niets gebouwd op 3-4 meter palen op kleef, wat als resultaat heeft dat het tegenwoordig niet allemaal even recht meer staat.
Aan de andere kant, als bouwkundige met wat ondernemingslust zeg ik DOEN!

Dezenaamhier | 28-12-17 | 14:27 | 1

De toren van Pisa is ook een blikvanger, dus waarom geen scheef flatgebouw?

Nuchternederland | 28-12-17 | 14:41

Wat een gel*l, als het aan de projectontwikkelaars had gelegen had oa. de zuidas en co allang veel hoger volgeplempt geweest, geld zat. Zelfde soort plannen waren er in de jaren 70 al voor de Wibautstraat. Een probleempje dat heeft weinig met grachtengordel uitzicht of Unesco regels te maken heeft: Schiphol. En als het aan Schiphol ligt gaan we voortaan alleen maar lager ipv hoger. www.parool.nl/binnenland/ban-op-hoogb...

HdJ | 28-12-17 | 14:24

Ach ach ach, Amsterdam. Zij die denken dat alles om Amsterdam en (import)Amsterdammers draait. Bouw die 80.000 woningen maar, dat zullen dan 80.000 AirBnB's worden. En de (import)Amsterdammer woont in de provincie, beetje wijs doen dat ze (import, maar dat zullen ze zelf niet zeggen) "Amsterdammer" zijn. Doe mij maar de Rotterdammer, geen gelul, geen tierelantijn, gewoon waar het op staat. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Madrox | 28-12-17 | 14:23 | 1

geen werk, geen uitstraling, geen cultuur, altijd calimero

Risingson | 28-12-17 | 14:31

Is een kek verdienmodelletje: de nederlander in zijn vinexhut nog zwaarder belasten, nieuwkomers importeren, flats bouwen en het belastinggeld naar de rekening van de gebouweigenaar sluizen. Als 10% van de nieuwkomiers naast de uitkering gesubsidieerd gaat werken is het helemaal fantastisch. Dan hebben de bedrijven die in die poel kunnen vissen gratis werknemers. Kost wat, namelijk 10 uitkeringen, maar hey, het is de belastingbetaler die daarvoor opdraait!

Max Headroom | 28-12-17 | 14:22

Die Verhagen, hoe is het mogelijk dat niemand in Nederland daar ooit op is gekomen, flats bouwen, geniaal gewoonweg, zo zie je maar, er blijken toch wel wijze mensen in Nederland verborgen te zitten.
De man ook maar op een veilige plek opbergen lijkt me.
Appelflap.

BosrandDirk | 28-12-17 | 14:17

Er zijn genoeg huizen, alleen teveel . . . . "menschen"

Jozes | 28-12-17 | 14:17 | 2

Precies. Maar wat ben je als je dit hardop uitspreekt? Zal vast wel weer een fobie voor verzonnen worden want feiten benoemen zonder voor iets vreselijks uitgemaakt te worden is de nieuwe trend.

JanvandeBiertent | 28-12-17 | 14:38

overbevolkte postzegel en die minkukels in den Haag maar wartaal uitkramen ,verhagen de redder van de postzegel !!

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:56

En Maxime Verhagen Rijksbouwmeester noemen is nog kwetsender voor deze persoon dan een wetenschapper zeggen dat Gloria Wekker een collega van 'm is.

BozeKater | 28-12-17 | 14:47

Maxime de Rat

Ali Bundii | 28-12-17 | 14:09 | 6

Je bedoelt toen Geert de Wegloper de besprekingen voorgoed frustreerde.
DrumPiet | 28-12-17 | 14:30
.
Het CDA kwam terug op de overeenkomst die was gesloten dus klets niet zo dom. Ook necrosis heeft dat tot in den treure uitgelegd in zijn commentaren. Zeker ook allemaal gemist maar ja dat krijg je met een betonnen blok voor je kop.

Lupuslupus | 28-12-17 | 14:36

@ DrumPiet | 28-12-17 | 14:30
dus jij noemt het weigeren van nog meer verhoging van de AOW leeftijd en nog zwaardere lasten voor de burger en nog meer geld afdragen aan Brussel en ontw.hulp en nog mee afbraak van de zorg "weglopen"? Ik zou ook "weglopen" als mijn partners zich niet aan hun woord houden. Maar de kartelpartijen kregen dus hun zin; pure electrorale propaganda, die nog steeds doorwerkt op simpele zielen zoals u
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/02/ooggetuige-hans-hillen-val-van-rutte-i-kwam-niet-door-pvv-dat-is-later-gebruikt-om-cordon-sanitaire-op-te-zetten/

telelezer | 28-12-17 | 14:41

vriend van de vrouwenmepper !!

geeratz8217 | 28-12-17 | 17:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze ook nog die metro uitvreiden wordt het nog wel wat.

Blotus | 28-12-17 | 14:06

Gewoon die palen waarop Amsterdam gebouwd is doorzagen en het geheel af laten drijven richting de Noordpool. Hoef je niet te bouwen ook.

Lupuslupus | 28-12-17 | 14:05

Ik mis bepaalde cruciale details in die Amsterdamse skyline van 2030.....

D-Fens_1963 | 28-12-17 | 14:04

Bouw de hoogte in is een concept dat niet werkt. Zie ook de hoogbouw van de Bijlmer die massaal wordt afgebroken en vervangen door laagbouw. Mensen ervaren hoogbouw als sociaal onveilig. Schijten in de lift en de vuilnis van het balkon gooien. Alleen mensen die geen andere optie hebben gaan er wonen.
Conclusie: Maxime Verhagen praat stierenpoep.

Osdorpertje | 28-12-17 | 14:04 | 3

Ga eens in New York kijken, en kom dan hiet terug met je gezwets. Geen enkele vorm van bouw werkt voor het tuig wat in de Bijlmer woont, daar heeft het type gebouw verder weinig mee te maken. Normale mensen gaan NIET in een lift schijten, daar heb je een bepaald type mens voor nodig.

KermitDeBlikkert | 28-12-17 | 14:24

Ik heb een flat in een stad in het buitenland en dat is keurig hoor. Wonen bijna driehonderd mensen in en geeft geen problemen. je moet flats alleen niet zien als een oplossing voor het huisvesten van plebs. Een flat met bewoners met vaste banen kun je al dusdanig opzetten dat er een lidmaatschap van betaald word zodat de publieke ruimte zuiver worden gehouden en eventueel een conciërge betaald kan worden.

miko | 28-12-17 | 14:31

KermitDeBlikkert | 28-12-17 | 14:24 iid, tuig uit de Bijlmer blijft tuig, waar en hoe ze ook wonen.

Bergbloempje | 28-12-17 | 15:03

Meer capaciteit voor het ophokken van scharrelburgers in de intensieve mensenhouderij van Randstad bv. Doe mij maar een vrije uitloopwoning in de provincie.

atheïstisch stemvee | 28-12-17 | 14:03 | 4

Voorzien van 1 beter leven ster

witwas | 28-12-17 | 14:37

:-)

Jan Passant mk2 | 28-12-17 | 14:54

Ha ha ha geen ophokplicht AUB maar dan in ouwe teringzooi kunnen ze lekker de boel verzieken de viezerikken

geeratz8217 | 28-12-17 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag maar aan Trump, die weet hoe je torens bouwt.

JTKDM | 28-12-17 | 14:01

https://legacy.gscdn.nl/archives/images/maximerodent477.jpg

Boris die Sauertopf | 28-12-17 | 13:59

Als ze die flats maar weer niet "Kruitberg" noemen ...

Watching the Wheels | 28-12-17 | 13:54 | 1

Als eer betoon aan maxime stel ik voor de flats Rattus rattus 'Christianus'
te noemen.

miko | 28-12-17 | 14:27

Ben daar ook wel voor. Niet overal maar je kan een wijk bouwen aan het Noordzeekanaal met woontorens in het westelijk havengebied.

Simon_GS | 28-12-17 | 13:54 | 1

Kunnen ze gelijk zwemmen in het noordzeekanaal

geeratz8217 | 28-12-17 | 18:05

Minder neuqen is ook een optie. Minder Amsterdammers zou bovendien een prettige bijkomstigheid zijn.

Gualtiero | 28-12-17 | 13:53 | 2

Tegen de import valt nauwelijks op te neuken.

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:54

Het erge is, de import neuqt nog veel harder dan de native Nederlanders.

matatwork | 28-12-17 | 14:05

Tip voor het geboefte in de Stopera: Amsterdam staat propvol oude grachtenpanden waar, relatief, slechts een handjevol steenrijke Gutmenschen wonen. Slopen - en zet daar enorme torenflats voor in de plaats, zodat er woonruimte ontstaat om het bevolkingsoverschot van Afrika in op te vangen.

Jan Passant mk2 | 28-12-17 | 13:53 | 3

Dan maar meteen de kans aangrijpen om het stratenplan wat te vereenvoudigen. Dus niet alleen slopen, maar ook egaliseren en een strict geometrisch patroon aanleggen. Om conflicten in de toekomst over straatnamen te voorkomen alleen nog maar getallen voor de noord/zuid verbindingen en letters voor de oost/west. Dan pas kan de moderne mens ontstaan.

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:58

@glasgow argus
En jij denkt dat er dan geen discussie ontstaat over de schrijfwijze van deze getallen?

soldier-of-fortuyn | 28-12-17 | 14:36

Fortuinsoldaat, van West naar Oost of van Rechts naar Links....

Glasgow Argus | 28-12-17 | 15:42

Wat doe je met iemand die voor tienduizenden euro`s de staat oplicht?!? De cel? Werkstraf? Boete? Terugbetalen? Nee, meneer is ALLEEN uit zijn functie ontheven. www.nu.nl/binnenland/5066396/voormali... Lachen, altijd blijven lachen!

Feynman | 28-12-17 | 13:53 | 2

Zo'n man gaat heus niet de boel oplichten met al die politie in de buurt. Hij heeft gewoon uitgevoerd wat zijn maffiabazen van hem verlangden en wist dat daar wat voordelen aan vast zaten. Ze hadden alleen niet verwacht dat het in de krant kwam.

Watching the Wheels | 28-12-17 | 13:58

@Feynman | 28-12-17 | 13:53
2doc nog gezien over de VVD-kartelmilieumaffia? Iemand nog een paar vragen aan Neelie en Ivo na het zien van https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2017/december/beerput-nederland.html ?

Watching the Wheels | 28-12-17 | 14:00

Zo wordt A'dam in sneltempo even lelijk als Rot'dam.

Ozon | 28-12-17 | 13:53 | 2

Het is al een lelijk kudt dorp wat alleen nog functie als tourist trap heeft. De elegantie en uitstraling van Rotterdam steekt ver uit boven die vergane grachtenglorie. Speeltuin met een ring eromheen.

Acar_ketimun | 28-12-17 | 14:20

Elegantie en krotterdam in een zin... muhahaha.

WayneGretzky*99* | 28-12-17 | 14:31

www.youtube.com/watch?v=GapUEKYLE1o
Paul Joseph Watson op Youtube over post modernistische marxistische architectuur die opzettelijk bedoeld is om lelijk te zijn en de mens depressief te maken.

Angel_eyes | 28-12-17 | 13:49 | 3

Aha "de mens depressief te maken" En dan verwacht u dat wij dat filmpje gaan kijken? Lol

normanius | 28-12-17 | 13:52

Paul Joseph Watson is wel een van de grootste mafkezen die er op het internet rondhangt is het niet?

miko | 28-12-17 | 14:19

Miko. Normanius. Not an argument. Gfy.

_ILT_ | 28-12-17 | 21:13

Belangrijke baan, neus in de lucht. Goh. Lampje.

Normpje | 28-12-17 | 13:48

Moet ik gvd nog verder sjouwen met mn dakrollen..

schoon-schip-maken | 28-12-17 | 13:48

Op plekken van AZC's kun je ook bouwen voor de echte eigen bevolking.

WayneGretzky*99* | 28-12-17 | 13:48

Zie niet in waarom we Nederland moeten volplempen met hoogbouw, alleen maar omdat we door de ongecontroleerde massa-immigratie een woning tekort hebben. Begin eens met grenzen dichtgooien, asielzoekers uit gebieden waar de oorlog in 99% van hun land voorbij is terug te sturen, criminele dubbele paspoortiërs en uitkeringsafhankelijke dubbele paspoortiërs terug te sturen en het woningtekort is zo opgelost. (En een hele hoop andere problemen ook).

Franker | 28-12-17 | 13:47 | 2

De bouwondernemers zijn tegen. Het bouwen van grenzen levert namelijk minder op dan het bouwen van grote hoeveelheden matige woningen voor kansloze analfabeten.

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:51

Stop eens met ze asielzoekers te noemen. Die zijn er namelijk niet. Die zouden naar het eerste beste land gaan wat veilig is.

miko | 28-12-17 | 14:18

Mooi volplempem met flats dat lieve Amsterdam en alle dobbernegers naar Amsterdam sturen. Dat willen ze graag dus waarom niet. Kunne ze daar de hele dag genieten van mooie nieuwe culturen, in het rond vliegende lichaamsdelen, kindhuwelijken, mishandelde moslima's, verpauperende buurten, kindmoeders en al andere geneugten van de import van kanslozen.

Mark_D_NL | 28-12-17 | 13:47 | 2

Alsof dat niet overal buiten stadsdeel Centrum en Oud Zuid al zo is :p

Upendo | 28-12-17 | 13:53

U vergeet de rolkoffertoeristen die de fietspaden bedreigen.

O2Neutraal | 28-12-17 | 14:05

@Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:45
Waarom dempen? Leegpompen, dak erover en klaar.

Eigenaar_IJsland | 28-12-17 | 13:46 | 2

Kunnen ze de metrotunnel ook nuttig maken

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:48

Kijk,dat is out of the box denken!! En dan aan de bovenkant asfalt er over een het verkeersprobleem is ook opgelost.

miko | 28-12-17 | 14:16

Ach, Maxime is evenals mijn favoriet Alexander Pechtold een pas gelegde natte dampende drol. En: shit always flows downwards. Dus hoezo de hoogte in bouwen?

Gajus | 28-12-17 | 13:46 | 1

Meer woningen per m2. Meer leges voor de gemeente om heel genderneutraal te kunnen zijn. Bouwbedrijf kan meer bouwen. En de woningen kunnen dan weer gekocht worden door speculanten. Die verhuren ze dan in de vrije sector aan expats die de lonen in Nederland laag houden, meer geld voor aandeelhouders, het liefst van die roofkapitalisten die de leningen (van bijv. de abn en rabobank, die bank die al die problemen met voedsel zo goed oplost) aftrekken en dan het bedrijf right-sizen, u kent ze wel, de zogenaamde private equity.

Uiteraard koopt men het geweten af door ook veel sociale woningbouw te doen in diezelfde flats, we willen immers niet dat je er alleen engels en muneeww hoort. Wat een gaaf land toch? Uw vergelijking van Alexander Penthouse met een dampende drol, intrigeert mij. Ik ga er eens extra op letten, ik had dat nog niet in hem gezien en ik wil natuurlijk niets missen van mijn grote voorbeeld.

O2Neutraal | 28-12-17 | 14:13

Ik zou het in het centrum niet doen ivm het karakter van de stad maar meer richting de ring zijn ze toch al aardig bezig? En in Noord... Maar goed, ik weet ook van veel mensen dat ze hier wonen terwijl ze helemaal niet echt willen. Moet vanwege hun werk. Lijkt me dat daar kansen liggen. Trap die bedrijven naar locaties die makkelijker bereikbaar zijn vanuit de provincie en je bent een stuk verder.

Upendo | 28-12-17 | 13:45

Bouw Schiphol voor de kust en bouw op de huidige plek huizen etc.

Is dit nog nieuws? | 28-12-17 | 13:45 | 2

Schiphol in zee kan niet meer vanwege de windmolens.

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:46

Waar een wil is, is een weg.

Is dit nog nieuws? | 28-12-17 | 17:18

Ze kunnen ook gewoon die grachten dempen en die ruimte bebouwen.

Glasgow Argus | 28-12-17 | 13:45 | 4

Ja hoor. En gelijk de Dam volplempen. En Plein in Den Haag. Ze kunnen ook gewoon de Dom van Utrecht slopen als we toch bezig zijn, kan een mooie wolkenkrabber. Hup, gewoon praktisch zijn!

Upendo | 28-12-17 | 13:48

Er zijn vast groepen mensen die de Dom van Utrecht beledigend vinden, dus een goed idee om het te vervangen door hoogbouw.

VreterRdePies. | 28-12-17 | 14:16

Grachten ? riolen zal je bedoelen !

geeratz8217 | 28-12-17 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Migrantenflats, gat in de markt.

Maraviloiro | 28-12-17 | 13:44

Aantal bejaardentehuizen beleidsmatig gehalveerd. En niemand kwam op het idee dat die ouderen langer thuis bleven wonen met minder zorg in een dure woning. Niemand bij het kabinet bedacht zich dat je dan de bovenkant van de woningmarkt op slot gooit. Eenzame ouderen in eengezinswoningen. Gezinnen in te kleine flatjes of nog bij hun opa & oma.

Samen met de massale legale en illegale migratie heb je meer woningen nodig. Maar bouwen?!? Daar beginnen we niet aan. Vroeger kreeg een woningbouwvereniging uit sociale overwegingen grond in bruikleen, nu gaat het naar de hoogste bieder. Daardoor wordt er te weinig en te duur gebouwd.

Waar de overheid midden in de crisis goedkoop had kunnen bouwen, liet ze iedereen werkloos thuis. En nu het aantrekt zie je een tekort aan wegen en huizen. Regeren is vooruitzien, ons regering is zo blind als een mol. Graaft haar eigen graf.

Feynman | 28-12-17 | 13:43 | 2

EEn beetje visionair snapt gewoon dat we weer een Lelystad/Almere nodig hebben.
Bij bouwen bij bestaande steden geeft alleen maar meer kopzorgen over infra en dergelijke,onteigening en ga zo maar door. Leg gewoon een stuk ijselmeer droog en knal daar een aantal woningen op inclusief hoogbouw. je kunt van scratch beginnen en de infra dusdanig aanleggen dat je de komende vijftig jaar vooruit kan.

miko | 28-12-17 | 14:14

U snapt het, binnenkort mag u vast niet meer reageren van de robot.

O2Neutraal | 28-12-17 | 14:26

Als je per se hoogbouw wil, doe dat dan maar lekker buiten de stad of in Noord.

Rheia | 28-12-17 | 13:43 | 2

Als ze de binnenstad gewoon laten voor wat het is kun je in alle aanpalende stadsdelen best hoogbouw neerzetten. Ik zie het verschil niet met rij na rij aan 200 meter flatgebouw van 4 verdiepingen

normanius | 28-12-17 | 13:46

Noord Afrika bedoel je?

merel veld | 28-12-17 | 14:35

Elco B., Maxime V., zal Camiel E. de volgende c*rr**te CDA Bouwend Nederlander zijn of moet die eerst nog een paar jaar medailles uitreiken voor sportiviteit?

Watching the Wheels | 28-12-17 | 13:42 | 4

Waarom schrijft u niet gewoon corrupte?

Bergbloempje | 28-12-17 | 15:07

@Bergbloempje | 28-12-17 | 15:07
Corrupte, correcte, beetje afhankelijk of je van de partij bent of niet. Het is hetzelfde maar ze noemen het daar anders.

Watching the Wheels | 28-12-17 | 16:23

Netjes, WtW, mensen zelf laten kiezen.

PresidenteDeConjovia | 28-12-17 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

en hoeveel steekpenningen heeft hij ondertussen van vastgoed vriendjes gekregen?

doctorbrown | 28-12-17 | 13:42

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

normanius | 28-12-17 | 13:42

Het unieke karakter van Amsterdam bestaat nu juist uit het feit dat er geen hoogbouw is. Lekker laten zo. Kijk naar Rotterdam hoe lelijk dat is!

Rheia | 28-12-17 | 13:42 | 6

Nee die ouwe teringzooi rond die meurende grachten vol toeristen kots is iets om echt trots op te zijn. Maar hou vooral die dronken Britten en blowende Yanks daar, dan kunnen we hier verder gaan met wel allure en een metropolis opbouwen. Iets wat niet te zeggen is over dat gore toeristen dorp vol nep Amsterdammers. De tyfus vanuit 010...

Acar_ketimun | 28-12-17 | 14:15

Rotterdam is prachtig!

Deksmaat | 28-12-17 | 16:13

@Acar_ketimun | 28-12-17 | 14:15
Ik had het niet beter kunnen zeggen, dank U.

BadLieutenant | 28-12-17 | 19:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Amsterdam en bouwen? Dat wordt weer faal op faal.

Desi Erasmus | 28-12-17 | 13:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken