Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dan liever de neus in. Van Speijk pakt 500k sos

We're doing our part hoor, qua drugsvrij houden van onze kusten! Een gaafboot die veel beter de Million Mieles March op de Middellandse Zee hadden kunnen tegenhouden was weer lekker bezig met het onderscheppen van de dope. Raar ook, want drugsbestrijding lijkt nou niet een prio van de booswichten in Den Haag: een land dat 731 miljoen euro per jaar uitgeeft aan de Marine en meer dan 800 miljoen aan het cokesnuivende roverskartel in Hilversum lijkt eerder aan de kant te staan van de opgeblazen egootjes. Sowieso, "the War on Drugs". Waarom zouden we de oorlog verklaren aan het enige dat deze harde en lege wereld nog een beetje leuk maakt?

Reaguursels

Inloggen

Nog meer inbraken. Bedankt.

Ko.Nein | 24-12-17 | 15:31

"Waarom zouden we de oorlog verklaren aan het enige dat deze harde en lege wereld nog een beetje leuk maakt?"

@Zentgraaff
U bent volstrekt gek, een gevaarlijke idioot, u zou subiet opgesloten dienen te worden, voorgoed. U verdient nu een onmiddellijke behandeling met de vlakke hand.
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 24-12-17 | 11:54

Gefeliciteerd - helaas is de volgende 500 kilo alweer onderweg, of reeds gepasseerd.

Goldfinger | 24-12-17 | 11:43

Tjah, idd:
Dit werkt maatschappij-kosten opdrijvend (want vraag => aanbod, altijd),
Ipv maatscappij-kosten verlagend (1 gelukzoeker kost ~ 500 K over 10 jaar)
.
Deze moderne technologie graag gebruiken om onze, (ik zeg het nog maar eens)
*huidige* *wetgeving* tav asiel te *handhaven*.
.
Luisteren jullie in Den Haag /EU?? Nog maar eens:
Handhaving van *bestaande* wetgeving. Niets meer en niets minder.

hotmint | 23-12-17 | 23:56

God, wat jammer dat DWDD even van de buis is; hoe had Matthijs met zo'n tegenslag nog vol energie op tafel moeten roffelen?

Dagdief | 23-12-17 | 20:59

Chris Rock: het gezonde verstand van de USA.

Rammstein | 23-12-17 | 20:56

Drugs zijn net nuttig om het kaf van het koren te scheiden. Die war on drugs is echt nutteloos.
Laat de gewilligen lekker gebruiken, is veel beter.

kempenaer | 23-12-17 | 20:20 | 2

Ja dit lost het probleem dus niet op, de zending had ik al betaald dus die gasten in Zuid Amerika verdienen dubbel geld want ik moet natuurlijk wel gewoon leveren natuurlijk..

Zaken zijn zaken immers.

Ik moet dus weer geld uit de westerse economie trekken voor een nieuwe lading, nog ff kijken hoe we dat gaan doen.

En het ergste is mijn Afrikaanse concurrenten houden nu de prijs kunstmatig hoog, en ik heb verdomme niks te snuiven dit weekend!

Kansloos spelletje uiteindelijk komt het alleen maar in het milieu terecht via slechtere routes kun je het beter eerst door de mensen laten metaboliseren en daarna met onze mooie waterzuiveringinstallaties afvangen, of met de kadavers begraven.

Lionfromzion | 23-12-17 | 20:53

Wat is je punt?
Mijn punt:
Die war on drugs is kansloos. Doen ze al decennia en de drugs zijn in het Westen alom beschikbaar. Alleen gaat het nu gepaard met een hoop criminaliteit en het opdrijven van de prijs voor op zich knettergoedkoop spul.
Als mensen behoefte hebben om drugs te gebruiken dan doen ze dat maar. Wie is een ander om ze dat te verbieden. Bij recreatief en gecontroleerd gebruik doen ze er niemand kwaad mee, bij buitensporig en ongeremd gebruik vooral zichzelf.
De meeste mensen kunnen prima gematigd met alcohol omgaan, een klein gedeelte niet. Moeten we daarom alcohol ook maar gaan verbieden? Uiteindelijk selecteet het zichzelf wel uit, die ongeremde consumptie van verdovende middelen.

kempenaer | 24-12-17 | 10:26

Nou vooruit, omdat Kerst de tijd van vergeven is. Deze kop maakt je Terry-fail goed Zentgraaff.

PresidenteDeConjovia | 23-12-17 | 18:57

Nou, daar gaan weer een paar pendejo's die verantwoordelijk waren voor het transport een behandeling met de kettingzaag krijgen. Het is POST.NL of DHL niet. Pakjes kwijt, ledematen eraf. Zo rollen die drugsbaronnen in Zuid-Amerika.

Bigi Bana Boy | 23-12-17 | 18:36

Nou het gat in de defensiebegroting is wel dicht nu....

Parel van het Zuiden | 23-12-17 | 18:00 | 1

Het gat in mijn tussenschotje helaas niet.

Bigi Bana Boy | 23-12-17 | 18:38

Goede zaak van Van Speijk. Je kan harddrugs niet zomaar vrijgeven, je moet er tegen blijven vechten.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 17:30 | 1

Als je het vrij geeft dan hoef je er niet meer tegen te vechten hoor..

Toen de Nederlandsche Cocaine Fabriek nog draaide hadden we er veeel minder lasten en veel meer lusten van!

Even aannemend dat dit niet via een andere weg alsnog op de markt komt..

Kan je eens nagaan als we daar eens allemaal accijns op zouden kunnen heffen of het samen met sigaretten in een eigen belastinggroep zouden gooien, kunnen er heel wat andere belastingen omlaag, ziektekosten omlaag, vergrijzing verholpen..

Al die onzin regeltjes om het onvermijdelijke zo lang mogelijk te rekken slaan in weze helemaal nergens op niemand is er echt bij gebaat, allemaal alternatieve verdienmodellen voor een "probleem" dat niet te verhelpen valt, iedereen gaat dood: waarom niet rond de 40 a 50 in je slaap aan een massief infarct als je dat ambieert? Pensioen dekking weer op orde..

Het slaat werkelijk neegens op als je heel eerlijk bent...

Weg criminaliteit, geen dure detox onzin, een verslaafde heeft maar 1 orobleem en dat is de prijs de kwaliteit en het stigma van de samenleving.

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:13

Tja wiet en hash per direct legaal en eindelijk eens goed regulieren glasland vol plempen en we krijgen een nieuwe goude eeuw. Probleem met coke is niet zozeer de gebruik kant maar de criminele kant. Of denken we dat de motorboefjes en andere boeven gewoon dan lekker iets legaals gaan doen? Nee men wil de status quo houden zoals hij nu is min of meer beheersbaar. Iets om de boeven bezig te houden.

P-unit | 23-12-17 | 17:06 | 1

Gouden eeuw, het zou weer wat VOC mentaliteit brengen in het land.

P-unit | 23-12-17 | 17:08

War on drugs betekent bij de marine oorlog voeren onder invloed van drugs

Pretzel Logic | 23-12-17 | 17:05

Stel je voor dat wij (de staat) het nu gingen dealen op straat, gelijk een begrotingsoverschot.

Johan_Voorhaar | 23-12-17 | 16:59 | 2

Nah,ik heb zo een vermoeden dat de minister van coke wel uit de D66 zal komen.

miko | 23-12-17 | 17:00

Krijgen we wel makkelijk de zo gewenste diversiteit onder overheidspersoneel!

P-unit | 23-12-17 | 17:10

Chris Rock met z'n grote smoel en irritante rotstem is nooit leuk.

Mike Gaatjeniksaan | 23-12-17 | 16:55 | 2

Chris Rocks, big time.

miko | 23-12-17 | 16:59

Mike Gaatjeniksaan heeft er duidelijk geen verstand van.

SerTheFun | 23-12-17 | 18:46

Coke. Jaren niet gedaan. Goed idee GeenStijl!

LibertasSimplex | 23-12-17 | 16:49

Als we die hele antiliaanse teringzooi weggeven aan Venezuela en op Schiphol 100% controles uitvoeren op alles met een paspoort uit dat gebied houden we heel veel geld en schepen over. Met dat geld kunnen we eidnelijk onze bejaarden een menswaardig bestaan geven en met die schepen kunnen we gelukzoekende afrikanen weer terug op de libische kust zetten.

2voor12 | 23-12-17 | 16:44 | 7

@Turbocharger Doordat ik op jouw woorden heb gelet heb ik na de derde regel niets meer gelezen tot op de laatste regel na dan weer.

Halal gehaktbal | 23-12-17 | 17:35

Nou @turbocharger. necrosis zou zich omdraaien in zijn graf bij het lezen van jouw plempsel. Kan het niet eens een tegel noemen.

SerTheFun | 23-12-17 | 18:48

Uhuh want die 100% controles zijn er nu niet?
Wat bazel je man?

30/40 jaar geleden liep iedereen zo met koffers vol met dat spul door schiphol geen haan die er naar kraaide, hadden we toen ook grote aggressieve bendes die elkaar in het openbaar beschoten? Nope het was een leuk investerings kapitaaltje dat de immigranten toen meenamen, hier zetten ze dan een legaal bedrijfje mee op en hupla niks geen uitkering en integratie problemen, gewoon belasting voor de staatskas

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Daar gaat de witte kerst.

je suis bier | 23-12-17 | 16:41 | 1

@je neus bier:
dat wou ik ook zeggen

Hemmenaar7 | 23-12-17 | 16:44

Probeer je te scoren bij Anne Fleur of zo? Het is een beetje Nederlands om bij alles maar te roepen 'wa doe ju deran', de handen in de lucht te gooien en de boel de boel te laten.
'Laten we alles maar legaliseren' lees ik hierboven. Hoever ga je daarin? Legaliseer vrouwenhandel, wapensmokkel, roofovervallen, zakkenrollerij en inbraken ook maar. Legaliseer autodiefstallen ook maar, probleem opgelost. Toch niks an te doen, toch?
Het enige waar niemand de handen voor op elkaar krijgt, is het recht van de burger op zelfverdediging. Leuk als je de wet wilt opheffen en de misdaad gewoon vrij baan wilt geven - want dat is het gevolg, maar dan wil ik het recht om een onverlaat in mijn huis overhoop te knallen.
Ongeïnformeerde leuterkoek weer, alsof de misdaad er ineens mee stopt omdat in Nederland het hek van de dam is. Weet je wat er dan gebeurt? Dan komen ze en masse hierheen om van hieruit hun drugskartels te runnen, iets dat schijnbaar al gebeurt - ooit iets gelezen over Albanezen?
En: enig idee wat coke met je neustussenschot doet? Dat veelvuldig gebruik tot hersenbloedingen en de dood kan leiden? Een populaire vergelijking is die met alcohol, maar hiervan is de samenstelling decennialang nagenoeg ongewijzigd. Met drugs is dat echter anders. Geloof je werkelijk dat dat jointje dat je neemt net zo onschuldig is als in 1967? Ik ken mensen die dat spul gebruiken en hun stemming alsmede hun karakter wisselt per dag. Succes als je daarmee een relatie aangaat.
Nederland is teveel hippieland, teert nog steeds op de 'summer of love' ook al zien ze er ogenschijnlijk uit als refo's op zondag. Heel de wereld is gek, behalve Nederland. Ja, en heel de wereld komt hier de boel leegrauzen, in drugs en wapens handelen en mensen smokkelen. Legaliseer alles maar, paradijs op aarde is het gevolg.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 16:37 | 5

En vergeet nicotine, caffeine, suiker en vet niet.

Stompe_Loeres | 23-12-17 | 16:47

Appels en peren.
Mensen die roofovervallen plegen en inbraken schaden andere mensen. Als men wiet rookt en suf met andere mensen complexe dingen door denkt te praten waar men de volgende dag niks meer van weet heb ik daar niet zoveel last van.
Uiteraard zullen er aardig wat mensen aan de coke gaan,zitten ze al.Vrijgeven wil niet zeggen dat je niet restrictief moet zijn. Een voorbeeld is roken,dertig jaar geleden rookte meer dan de helft van de mensen en overal waar ze wilde. Nu zie je het aantal rokers dalen.
Ik denk dat bij vrijgeven geen explosie komt van gebruikers. Bovendien zijn veel drugs iets voor jongeren. De meeste blowers,slikker en snuivers uit mijn jeugd zijn dat al lang niet meer.
En de liberaal in mij zegt dat ik lekker met mijn lichaam mag doen wat ik wil. Zelfs al schaad het dat.

miko | 23-12-17 | 16:56

Als je dood bent kost je geen geld hoor ideaal

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan cokehoeren heb ik een broertje dood. Plantjesrokers, -eters en/of -drinkers daarentegen zijn oke. Legaliseren die hap.

Deksmaat | 23-12-17 | 16:33 | 1

Terwijl ik meer a la Cartman zeg: softdrugs is voor hippies:
Goddam' hippies, zegt Cartman dan weer zelf.

Hemmenaar7 | 23-12-17 | 17:09

Het lijkt me dat de keuze om alle harddrugs door te laten niet kan, vanwege het maatschappelijk belang. Dan moet je als regering kiezen voor opsporing en de wetten naleven.

Bedonderstel | 23-12-17 | 16:26 | 4

Dat is een drogredenering. Jij vindt dus dat er geen opsporing moet zijn en alle harddrugs doorgelaten moeten worden omdat de prijs niet omhoog is gegaan. ok

Bedonderstel | 23-12-17 | 17:09

Bedonderstel | 23-12-17 | 17:09
Ik stel dat ze door gaan. Meer niet.

miko | 23-12-17 | 18:52

Jij verbindt er een conclusie aan en ik wijs je erop dat jouw bewering niet klopt. Meer niet.

Bedonderstel | 23-12-17 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

Weer wakker geworden met glas azijn in plaats van koffie, Zentgraaff?

algoritmos | 23-12-17 | 16:25

digging for the world

kip.zip | 23-12-17 | 16:22

Het enige wat helpt is alles legaliseren. Werkgevers zouden personeel naar wens altijd op drugs mogen testen. Als in het arbeidscontract zou staan "Gebruik van de volgende drugs [opsomming] is verboden.", en een wernemer overtreed dit verbod, mag ontslag op staande voet volgen. Iedereen mag gebruiken wat ie wil, zolang iedereen de eventuele gevolgen van gebruik, misbruik of overmatig gebruik maar ten volle aanvaardt.

Rhenium | 23-12-17 | 16:19 | 5

@dear mud: die kosten konden wel eens ruim lager liggen dan vervolging, opsporing, opsluiting en de corrumperende invloed van veel crimineel geld in verkeerde handen.
De genoemde ziekenhuis etc kosten die je noemt zullen alleen EXTRA kosten zijn van extra gebruik na legalisatie.
Tenslotte: als we drugs legaliseren, dan hebben we als maatschappij lichtgetintiers meer nodig, vaak is dat het enige waar ze nuttig inzetbaar zijn, in de distributie, verder zit de rest massaal in de bijstand etc.

Hemmenaar7 | 23-12-17 | 16:51

Er is geen verslavingszorg nodig als de apotheek gewoon wekelijks je recept verse pure cocsine komt afleveren.

Dat je hart er mee kapt @50 lost ook een hoop problemen op.

Alles zou goedkoper worden

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:24

Legaliseren van al die meuk is de beste oplossing. Veel goedkoper en scheidt het kaf van het koren. Wel verbieden voor kinderen en de gevolgen van misbruik laten dragen door de misbruikers.

kempenaer | 24-12-17 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Is je huis net weggewaaid en zit je ook nog zonder coke.

drs. P | 23-12-17 | 16:12

Wat een racistisch kutfilmpje is er weer onder gezet.

Bvdb | 23-12-17 | 16:10

Mooi. De verbrandingsoven in die zooi.

Halal gehaktbal | 23-12-17 | 16:10 | 4

Op Curacao staat er een. Als ze de vracht zouden afleveren op Aruba bij Parkietenbos dan zou dat inderdaad aparte taferelen opleveren vermoed ik.

Halal gehaktbal | 23-12-17 | 16:55

De rook van cocaine is geen cocaine meer want verbrand.. wordt je niet high van.

Ze kunnen er base van maken en het verdampen maar dan condenseert het ook weer.. krijgt witte kerst wel een rare betekenis en als er dan weer zure regen valt wordt het weer een zout en sterft alle vegetatie af, grondwater verziekt etc

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:28

De wind is daar 99% van de tijd gunstig want waait dezelfde kant op dus voorspelbaar

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als je in een kerstbal kijkt, lijkt je neus veel groter.
En hebbie dus meer lol van je snuif.

Koos Knak | 23-12-17 | 16:03

OPC moet OPV zijn ^^
Sorry
Bedonderstel | 23-12-17 | 17:51 Geen enkele reden om u te verontschuldigen. Ik had mogelijk sowieso over uw spelfout heen gelezen. Tiepen kan ik sowieso voor geen meter, cq tonnage waterverplaatsing www.youtube.com/watch?v=j_YyP5Zuzpw Deze kon het wel eens worden qua opvolger van de Alkmaarklasse. Hebben we, en onze zuiderburen meteen een kustwacht van jewelste.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om u , de uwen, gans de GS, de medereaguurders en vooral ook hen hierbuiten een hele zalige kerst te wensen. www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY&a...

Rest In Privacy | 23-12-17 | 19:09

Dank je en voor jou ook een fijne kerst en goed uiteinde gewenst.
Dit is beter: Gwen Stefani - Jingle Bells (Live On The Ellen DeGeneres Show/2017)

Bedonderstel | 23-12-17 | 20:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft Zendgraaf weer van het citroensap zitten zuipen?

Lifecanbesimple | 23-12-17 | 15:58

Zou Eva Jinek ook aan de coke zitten of is dat wijf zo opgefokt van nature ?

Roze_bril_drager | 23-12-17 | 15:56 | 1

Geen idee want kijk dat baggerprogramma nooit.

Lupuslupus | 23-12-17 | 16:20

Opnieuw tegenslag voor Camiel en zijn NOCDA*NSnuifFederatie.

Watching the Wheels | 23-12-17 | 15:52 | 1

Ja, die trok een beetje wit weg.

Oprisp | 23-12-17 | 17:06

Dus de coke wordt binnenkort weer goedkoop in Den Helder. Wanneer komt de Z.M. Van Speyk weer naar de thuishaven?

Stormageddon | 23-12-17 | 15:51

Van mij mogen ze alle drugs legaliseren, alleen dan wel onder een aantal voorwaarden; geen gezeur als je verslaafd raakt of ziek wordt en als je een ongeluk veroorzaakt of criminele activiteiten pleegt terwijl je drugs hebt gebruikt altijd een minimumstraf van 10 jaar plus daarop de reguliere straf voor dat vergrijp.
Scheelt een hoop criminaliteit en levert weer wat extra belasting op. Niet dat ze daar wat goeds mee doen, maar wellicht scheelt het iets in de jaarlijkse verhogingen voor de werkende Nederlander.

Franker | 23-12-17 | 15:41 | 5

Als u daarnaast ook een passende en aanvaardbare oplossing voor alle slachtoffers van druggebruikers/verslaafden ben ik uw man.

pa_niek | 23-12-17 | 16:05

'heeft' omhoog gooit.

pa_niek | 23-12-17 | 16:08

Raar idee van legaliseren heb jij, als je verslaafd raakt dan 10 jaar de bak in..

Net zoals met sigaretten?

Lionfromzion | 23-12-17 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

500 kg coke, wat een treurnis. Blaas liever die zuid Amerikaanse narco-fabrieken naar de fillestijnen en agent orange die hele kudt-coca plantage de tyfus in.
.
Of nog beter, legaliseer die tyfuszooi. Laat se rijkeluiskindertjes, de voortreffelijk Nederlandse advocatuur, managers, bankiers en andere witte boorden criminelen zichzelf lekker de pleuris in snuiven, zo lang ze maar belasting over het product betalen.

HaatAth3ist | 23-12-17 | 15:41

"Waarom zouden we de oorlog verklaren aan het enige dat deze harde en lege wereld nog een beetje leuk maakt".
Wijzer bent u ook nu weer niet... Ga dat o.a. maar eens vertellen aan ouders van de kinderen die door die troep vergiftigd worden met alle ellende van dien. Die vuiligheid geeft niets anders dan ellende....

Ommezwaai | 23-12-17 | 15:40

hoorde al dat het een drugsfestijn was bij defensie.

noerg | 23-12-17 | 15:39

Drugs wordt alleen onderschept wanneer de Colombiaanse kartels vergeten zijn "belasting" te betalen. Anders gaat zo'n bootje gewoon door en krijgt ergens een ambtenaar geld op zijn rekening.

vansuyle.com | 23-12-17 | 15:38

Tja, geen belasting betaald, daar grijpen ze je wel voor ja.

James Lastig | 23-12-17 | 15:35

Ha, zit er toch een "lijn"in je verhaal.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 15:32

Als je coke nodig hebt om het harde leven een beetje leuk en dragbaar te maken kan je beter van een brug springen.

Re:Kniftig | 23-12-17 | 15:32 | 7

Waar ik vandaan kom hadden de gebruikers voorheen 1 hooguit 2 gram bij zich als we uit gingen en dan vooral naar de grotere feesten. Tegenwoordig wirden de 'nummertjes' al gebeld zodra men een biertje gaat doen en dan niet 1 pakje maar 3 of 4 en gaat men om de beurt naar de wc om ff te 'tikken'. Te ziwlig voor woorden

Re:Kniftig | 23-12-17 | 17:31

Re:Kniftig. Grappig dat jij voor anderen gaat bepalen of ze iets wel of niet nodig (denken) te hebben! Sigaretten en alcohol dan ook maar gelijk in de ban toch?

JI-HAAT | 23-12-17 | 19:03

Nee, je leest niet goed wat ik zeg.

Re:Kniftig | 23-12-17 | 19:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier ben ik het meer mee eens dan met je vorige drol

robotpie | 23-12-17 | 15:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl