Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou ja. Theo Hiddema (Partij van de Liefde) zegt nu ook "in dier voege" in Tweede Kamer!

Social

Terwijl regeringspartij D66 vandaag een vacuümbom gooide op zowel de Nederlandse democratie als de Nederlandsche Taal stond de trotse, fiere Theo Hiddema pal voor de VVMU met zijn motie tegen het hopeloze Artikel 137d. Vooral aanklikken die filmpje & kijken. Dan kunt u altijd zeggen waar u was toen mijnheer Hiddema dit land probeerde te redden van de morele ondergang en de deugdrammalloten van D66. Goes without sayin' dat motie het niet gaat redden, want het beknotten van die betweterige kalme kutburger is inmiddels beleid in dit malle apenland. Op naar de 20, 30, 40 zetels, Admiraal Hiddemeister!

Social

Reaguursels

Inloggen

Als lid 14 duizend nog iets van FvD wil ik mijn excuses aanbieden dat ik niet eerder lid ben geworden. Wat een held die Hiddema.

funkyd | 01-12-17 | 12:49 | 1

Lid 4 duizend nog iets van FvD aanvaard je excuses! Als je je maar inzet tijdens de campagnes!

MoltisantiBeer | 02-12-17 | 11:09

Droeftoeters66 weer in de bocht. Dit is het mensbeeld van Deugclub66: Mensen zijn niet mannelijk, niet vrouwelijk, niet met de kleuren zwart, geel, rood of bruin maar alleen wit of de ontkenning daarvan, mogelijk zijn zij van het Nieuwe Ras maar daar dient U over te zwijgen, het zijn allemaal Nederlanders, ook als zij zichzelf definiëren als niet Nederlander, zij hebben hooguit een achtergrond als extra kenmerk en Nederlanders niet, dat zijn atheïsten of christenhonden die je moet bestrijden, crimineel of niet crimineel is een maatschappelijke status die je niemand mag kwalijk nemen behalve dan de de blankes die in gebreke blijven met meer geld of stages. Als dit profiel U past stemt U Drammers66. Al eerder kan er een Donderop66 donatie worden gedaan op NL96INGB0007466225 maar beter is het Doei66 te stemmen in maart 2018.

eastender | 01-12-17 | 12:38

Voor het eerst sinds 1986 zo'n zes maanden na de verkiezingen nog steeds zeer trots op mijn stem.
Wat een verademing, deze erudiete man, die zegt waar het op staat zonder de juridische grenzen uit het oog te verliezen. En verdomd zeg, hij beheerst het Nederlands!

EefjeWentelteefje | 01-12-17 | 11:41
-weggejorist-
VISAREND123 | 01-12-17 | 11:34

Hij is de enige in de 2e kamer met juridische kennis en hij weet het ook nog simpel te vertellen. Ik hoop dat de man nog lang mag spreken.

boccelullus | 01-12-17 | 11:19

Naar Van Dale: neger (de; m,v; meervoud: negers)
Lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als scheldwoord ervaren)
Is een "gewoon" Nederlands woord met een juiste verklaring. Dus mag gewoon - ook in de tweede kamer - gebruikt worden.

JayJay | 01-12-17 | 11:13

Hiddema heeft iets kils, iets afstandelijks. De combinatie Baudet-Hiddema is fascinerend.

van Oeffelen | 01-12-17 | 10:39

Eindelijk een advocaat in de Kamer en van onberispelijk gedrag. Dat hebben we niet alleen nodig voor ons leken van de wet, maar vooral voor Ministerie van Justitie. Iemand die het wetboek uit zijn hoofd kent, wij en de Kamer kennen het niet, dan moeten we toch echt iets opzoeken op onze Ipad. Gaan we dus zeuren over een woord, neger, als Hiddema het gebruikt, mag het gewoon, dus niet zeuren, gewoon gebruiken,.

gato | 01-12-17 | 08:53

Het probleem is dat een hele generatie zwarte mensen uit voornamelijk Amsterdam op een gegeven moment zijn geloven dat ze in een Amerikaanse ghetto leven. Het woord nigga is not done in de VS, dus zal neger hier ook wel niet mogen. Partijtjes als D66 en PvdA nemen dat uiteraard klakkeloos over.

MichelDenHaag | 01-12-17 | 08:45 | 1

Behalve elkaar nigger noemen dat dan weer wel. En dat moet je dan serieus nemen.

Rotterdammert1965 | 01-12-17 | 22:54

Mag de naam piet eigenlijk nog wel?

komtdatschot | 01-12-17 | 08:32

He Witte haal je handen eens uit zakken als tegen grootte mensen spreekt

Nietnagel | 01-12-17 | 08:29

Het schijnt dat D66 de autobiografie van Winston Bogarde uit de winkels wil halen.

Rico Tampeloerus | 01-12-17 | 08:23

In de VS zijn ze van afro-amerikaan naar blacks gegaan. In het Nederlands zou Zwarte juist weer wat harder klinken. Zolang we blijven doen alsof alle gekleurde mensen zielig zijn zal iedere benaming uiteindelijk een negatieve connotatie krijgen. Allochtoon was een gewoon woord totdat het gedrag van allochtonen ervoor zorgde dat het woord een negatieve lading kreeg. Toen hebben we de term maar veranderd naar migratieachtergrondiërs. Heeft nu al een negatieve bijklank. We kunnen ze ook engelen gaan noemen. Over een paar jaar wordt dat ook een scheldnaam want het blijft uiteindelijk dezelfde groep waarover men spreekt.

hustler01 | 01-12-17 | 08:02

Maar als zoveel mensen er moeite mee hebben plus alle geschiedenis- en woordenboeken het woord neger zo duidelijk verbinden met slaaf en minderwaardig, waarom zou je het dan nog willen gebruiken? Het getuigt niet bepaald van inzicht in communicatie. Je mag zeggen wat je wilt natuurlijk, vooral aan de bar met een biertje. Dan kan iedereen lekker reageren zoals ze willen of buiten gehoorafstand gaan staan. Maar in een publieke speech mag je zo'n woord best openlijk veroordelen als je er moeite mee hebt. Zelf heb ik de negatieve associatie niet maar ik gebruik het desondanks nauwelijks, heel bewust. Als je dan FvD bent zou ik zeggen, ga toch niet alle vooroordelen lopen bevestigen als je blijkbaar moeite hebt dat mensen je dagelijks wegzetten als racist!

Beetje nadenken mag heus wel.

GeenAccount | 01-12-17 | 07:24 | 2

Als 'blanken' alle euh blanken omschrijft als groep, en Aziaten alle Aziaten, dan lijkt het me lastig om élke donkergekleurde persoon van het negroïde ras aan te duiden met land van herkomst. Temeer daar het ook lastig is een Belg, Duitser, kaaskop (oh mag niet), Amerikaan te kunnen duiden wanneer ze hun mond niet openen. Overigens kan ik me voorstellen dat wellicht binnenkort 'afro' ook als negatief bestempeld gaat worden. Wat dan weer een totaal schizofreen Amerikaans drama zal worden

Sandronique | 01-12-17 | 09:06

Die zoveel mensen die er moeite mee hebben, dat is omdat die mensen een totale obsessie met kleurtjes hebben. Obama is voor hen een held alleen maar vanwege zijn huidskleur, waardoor er helemaal niet meer objectief naar die man gekeken wordt. Dat is waar we het hier op GeenStijl over hebben.

me,myself and IK | 01-12-17 | 10:23

T.a.v. de term 'Negro spiritual' adviseer ik deze te mijden. De negers die de zangkunst beheersen hebben zich sowieso wat gedistantieerd van de zich eigentijds voelende liefhebbers van de 'Sylvana Gospel'.
Team van Dale

Rest In Privacy | 01-12-17 | 06:06

Heeft Winston Bogarde soms een VVMU-troefkaart, dat hij wel gewoon neger in de titel van z'n biografie mag zetten?

Taggart | 01-12-17 | 05:47

Wat een verademing deze man en zijn collega Thierry Baudet !!
Snel verkiezingen hopelijk, ik weet namelijk al wat ik ga stemmen.
FvD rules !!!

Bad_Motherfucker | 01-12-17 | 05:18 | 2

Waarom niet de eerste ronde gedaan dan?

Libertarianism | 01-12-17 | 06:50

Zou toch geweldig zijn! Een coalitie met FvD en PVV! Wat een verademing en wat een bevrijding zou dat geven.

Waakvlam | 01-12-17 | 08:23

En alleen een Rotterdammer mag Negert zeggen
" negert waar ben je ? ik sla je naar de GAK "
Waardenburg en de Jong , de scene met de skippyballen als bokshandschoenen

Drkildare | 01-12-17 | 04:09 | 1

Prachtig, skippyballen komen hard aan

Rotterdammert1965 | 01-12-17 | 22:58

D66 anno 2017 hangt de taalpolitie uit en saboteert referenda
Er is sinds 1966 veel gebeurd ( maar niet veel goeds)

Drkildare | 01-12-17 | 04:07

Dhr. Groothuizen van D66 is exemplarisch voor wat er mis is met de zelfgewaande 'politiek correcten' en de hybris die hen ten deel valt die het monopolie op de morele hoogvlakte claimen, namelijk: het veinzen namens een ander persoon c.q. groep beledigd te zijn waar hij/zij niet toe behoort dan wel geen deel vanuit maakt.
Onder het valse voorwendsel op te komen voor gelijkwaardigheid, geeft Groothuizen onbewust blijk een grote hang naar hiërarchie te hebben en etaleert daarnaast zijn paternalisme. Zelfgenoegzaam waant dhr. Groothuizen zich hoeder van de groepen die hij niet vertegenwoordigd noch waar hij werkelijk in geïnteresseerd is maar waarvan hij wel vindt dat hij namens hen en voor hen kan spreken. Deze pseudo-intellectueel van D66 alsmede nep-liberaal en nep-democraat doet het voorkomen alsof de termen 'neger' en 'nikker' identiek zijn qua definitie, en insinueert dat eenieder die het woord 'neger' in de mond neemt een racist is, immers in de beleving van dhr. Groothuizen heeft het woord 'neger' abusievelijk een pejoratieve lading met racistische connotaties. De definitie van het woord: 'neger' is slechts de verwijzing naar een persoon/mens behorend tot één der donkere rassen van Afrika. Zoals het woord 'blank' c.q. 'Kaukasiër' slechts refereert naar een persoon/mens behorend tot één der rassen met een lichte huid afkomstig uit Europa, Noord-Afrika, en West- en Centraal Azië. Voorts ontbreekt het dhr. Groothuizen aan de intelligentie alsmede fatsoen om het belang van context waarin woorden gebezigd worden mee te wegen. Dhr. Hiddema is geen racist, echter dat belet D66 niet om op zeer tendentieuze 'populistische' wijze retoriek te bedrijven en zich jegens Hiddema hier schuldig aan smaad te maken. Het is frappant dat D66 en met name fractieleider Alexander Pechtold die altijd vooral de PVV aanrekent zich schuldig te maken aan populisme zich hier zelf het wellicht het meest aan bezondigen.
Het is juist D66 bij uitstek dat zich gretig bedient van demagogie in haar politieke discours. Immers dat is wat D66 rest te doen bij het ontbreken van valide argumenten in het debat.
D66 is een club van moreel failliete machtsgeile cynici zonder principes noch ruggengraat en voorts zijn het decadente schijnheilige leugenaars en lasteraars.
ps.
Ik moest ook nog even denken aan George Carlin:
www.youtube.com/watch?v=mUvdXxhLPa8

GeinPonempie | 01-12-17 | 03:08 | 1

Amen

1977 | 01-12-17 | 06:36

Waar discriminatie en geweld objectief meetbare zaken zijn, is haat een puur innerlijke werkelijkheid. Daar kun je dus alle kanten mee op. Het strafbaar stellen van "aanzetten tot haat" is een vrijbrief voor globalistische D'66 rechters om alle patriottistische meningen de vrijheid van meningsuiting te ontnemen. Daar gaan soevereiniteit, democratie en het zelfbeschikkingsrecht van de Europese volkeren.

Angel_eyes | 01-12-17 | 02:25

Heerlijk!
Wat een aanwinst van de Nederlandse politiek, waar ik eigenlijk wel klaar mee was.
FvD ik wordt lid!

Gerrit gordijnstok | 01-12-17 | 00:57 | 2

Hou er wel rekening mee dat lidmaatschap pas kan worden verleend na een taaltoets.

Stormageddon | 01-12-17 | 01:19

wordt?

langzullenweleven | 01-12-17 | 07:44

Het is puur genot om de Hiddemeister te horen formuleren. Ik ben een voorstander van een zeker herarchaïsering van de Nederlandse taal.
Hulde voor Meester Hiddema, Evocatus

Evocatus | 01-12-17 | 00:55
-weggejorist-
frederikV | 01-12-17 | 00:52 | 1

Eh, help mij even.
Het woord 'neger' is toch niet discriminerend in de negatieve zin.
Dat discrimineren oorspronkelijk betekenis 'onderscheid makend' is, snap ik.
Maar de negatieve discriminatie, anders dan het neutrale discriminerend onderscheid maken, slaat toch niet op het woord 'neger' als negatieve connotatie?
Graag van iemand 'n antwoord.

Der Paulie | 01-12-17 | 00:16 | 4

Linkse mensen zijn gewoon niet zo intelligent dat ze het verschil tussen “neger” (volstrekt legale term om iemand van het negroïde ras aan te duiden) en “nikker” (denigrerend scheldwoord afgeleid van het Amerikaanse ‘nigger’) weten.
Intellectueel kreupelen zijn het die blijven ontkennen dat het maken van onderscheid (discrimineren) iets is dat diep in het leven verankerd is, ja er zelfs een voorwaarde voor is. Een organisme dat niet kan/wil discrimineren, sterft bijzonder snel omdat het voedsel niet van zand kan onderscheiden en zijn predatoren niet herkent....

Brou Is Back | 01-12-17 | 00:52
-weggejorist-
frederikV | 01-12-17 | 00:56

Als we nu afspreken dsat we de negatieve neger gaan uitspreken als neuger komen we een stuk verder?

Breinbrouwsels | 01-12-17 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals al vaker gelinkt, Hitch.
www.theatlantic.com/notes/2015/12/fre...
“Now, I am absolutely convinced that the main source of hatred in the world is religion and organized religion. Absolutely convinced of it. And I’m glad you applaud, because it’s a very great problem for those that oppose this motion. How are they going to ban religion? How are they going to stop the expression of religious loathing, hatred, and bigotry?”

Het wordt zo langezamerhand wel eens tijd voor een proefprocesje tegen de verspreiders van de islam en haatzaaiende teksten van de koran, als deze motie wordt weggestemd (en dat wordt ze natuurlijk). Met een beetje pomp & circumstance, beating on the drums. Er zijn immers genoeg sura’s te vinden die volgens 137d te veroordelen zijn, en voldoende personen en organisaties die dergelijke teksten verspreiden om aan te kunnen klagen.
Het zou wel een stuntje zijn om dat eens aan te zwengelen. Ben dan wel benieuwd naar het principe en wat het waard is, van al die diegenen die vóór 137d zijn en dan toch niet de haatzaai-teksten van de islam willen veroordelen.
Als de koranteksten door imams, moskeeën niet veroordeeld kunnen worden voor 137d, dan kan niets en niemand daarmee worden veroordeeld. Dan wordt 137d een dode letter en kan de facto worden geschrapt.

Stormageddon | 30-11-17 | 23:21 | 1

Stormageddon heeft het juiste antwoord. En daar is waar Hiddemeister volgens mij op doelt. Blij dat ik op hem gestemd heb. Boks ouwe!

A.I. van Dee | 01-12-17 | 01:34

Het wordt tijd voor een ministerie van de waarheid

bodypoppin | 30-11-17 | 23:07 | 1

Daar komen de grootste leugens vandaan.

HoezoNickname | 30-11-17 | 23:17

Oké iedereen is gelijk. Maar sommigen iets meer dan anderen of zo? Waarom is Trump dan niet 'gelijk' aan Obama voor D'66/GL/PvdA? En wie werd door wie ook alweer een minderwaardig mens genoemd?

Reaganmania | 30-11-17 | 22:52 | 1
-weggejorist-
frederikV | 01-12-17 | 01:01
-weggejorist-
Papierversnipperaar | 30-11-17 | 22:42

Theo Volente.

hoochee | 30-11-17 | 22:19

Lange zinnen blijken nogal ingewikkeld voor D66. Eerste woord is en in plaats van in.

Michelsz | 30-11-17 | 22:15

Inhoudsloze oude seniele kwal.
beau van rtl | 30-11-17 | 20:25 | reageer
Vindt het nogal tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend hoe u Alexander Pechtold bejegend.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-17 | 22:13 | 1

haha. Graaf, daar geldt het ook voor. Bedankt.

beau van rtl | 30-11-17 | 22:24

D66, als zovelen, verwarren Nederlandse termen en anglicismen in hun ijver om op te komen voor anderen. Nikker is een scheldwoord, neger niet.

Nikker is de vertaling voor het Amerikaans-Engels scheldwoord nigger, en schelden moet je idd niet doen.

HoezoNickname | 30-11-17 | 22:11

Wat is eigenlijk haat zaaien? Daar kan vanalles onder vallen. Veel te vaag begrip om strafbaar te stellen.

Paljas | 30-11-17 | 21:57

Aaaaah een witte onderbroek!!!

Sandronique | 01-12-17 | 09:27

Gaan Despoten66 het woordenboek herschrijven dan ?

ivanhoe bergs | 30-11-17 | 21:27 | 5

Zwarte Pietler...

Ommezwaai | 30-11-17 | 21:37

Sintlerkladolf.

LuckyGirl | 30-11-17 | 21:48

Aleksandr Pechtoldski

langzullenweleven | 01-12-17 | 07:45
▼ 2 antwoorden verborgen

D66, grootste voorvechters van het meest ondemocratische instituut van Europa genaamd de EU. Vol sujetten die vuistdiep in schimmige Oekraiense zaakjes zitten al dan niet als directe proxy politici van VS neocon belangen. Vuistziep in de hogere echolons van justitie, 'change' NGOs en main stream media. Ooit progressief nu al decenia volstrekt destructief. Enige bestaansrecht werd tot voor kort nog gehaald uit ''tegengeluid bieden aan Wilders' met die gluiperige landsverrader van een Pechtold ''die Wilders aanpakt''. Wilders en nu ook FvD voor een referendum? Dan wij tegen, ongeacht het onderwerp! Daar en alleen daar stemden demense op en de rest nemen ze voor lief. Laat staan dat de goegemeente uberhaupt weet waarvoor D66 ooit werd opgericht. Het is een gladde, vuige, staatsgevaarlijke groep zelfverklaarde elitairen die geholpen door onze fantastisch onafhankelijke nieuwsvoorziening hun gang maar kunnen blijven gaan.

HdJ | 30-11-17 | 21:23 | 2

Nou nou! Jij pakt die bakfietsjes wel heel hard aan hòòr!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-11-17 | 21:44

In grote lijnen helemaal met je eens, alleen zijn het geen zelfverklaarde elitairen, in tegendeel, ze geloven van zichzelf hooguit dat ze 'ietsjes meer' zijn, maar verder heel gewoon gebleven.

Net als onze MSM vol van zichzelf, en van ijver om het volk te verheffen, te leiden naar een beter bestaan, een en al naastenliefde en verdraagzaamheid.

Het zijn eigenlijk net van die gesjeesde dominees' zonen ( en dochters ) die conferencier werden in de jaren '70 en '80, alleen had je toen vaker echt wat te lachen. En was het nog niet zo'n uitgekauwd en hol gedram.

HoezoNickname | 30-11-17 | 22:27

Hiddema is top. Een paar meer van dit soort kerels in de kamer graag. En d66 is definitief af. Holy clusterfuck wat zijn dat een verraders.

npo | 30-11-17 | 21:23

Die geëtaleerde domheid bij d66 begint potsierlijke vormen aan te nemen. Wie in nuchtere toestand publiekelijk te kennen geeft dat het simpele woord 'neger' racistisch en/of discriminerend is, die projecteert op anderen zijn eigen van huis uit meegekregen negatieve gevoelens en daarmee samenhangende schuldige geweten omtrent die volgens Hiddema zo zelfbewuste trotse en pigmentvolle medemens. Nogmaals, immers, 'Dem Reinen ist alles rein, den Schweinen wird alles Schwein'.

isitsoornot | 30-11-17 | 21:18

niet mijn ding maar correcte meneer . en mooie is dat de artikelen kloppen eenvoudig zo frustrerend
heeft iedereen alles gezien?

Hvb De draaideur | 30-11-17 | 21:11

Aleksandr Pechtoldski, voor al uw huichelpartijen

langzullenweleven | 30-11-17 | 21:07

Even off-topic, niet verder gelezen hier. Maar heeft GeenStijl zich al verdiept in het verhaal van Rahiied A.? Onze insuline moordenaar uit Rotterdam?

Weertse | 30-11-17 | 21:05 | 3

Heb je al op pagina 3 gekeken?

MogeWijEveOvergeve | 30-11-17 | 21:07

Nee, komt straks eerst een verhaal over keukentrapjes.

Mark_D_NL | 30-11-17 | 21:18

Jammer, kleurloze top 100...

Weertse | 30-11-17 | 21:44

FvD trekt de aandacht en stemmen weg bij degene die ons land echt kan redden van de ondergang, Geert Wilders. Het zou me niks verbazen als blijkt dat Baudet en Hiddema zijn ingehuurd door het partijkartel om de PVV te destabiliseren.

Bakito | 30-11-17 | 21:05 | 8

Mark_D_NL | 30-11-17 | 21:16
Niet waar. Ander voorbeeld van Voyager 1 Carl Sagan's 'pale blue dot'.

Enrique C | 30-11-17 | 23:52

Bakito. En zo is het precies.

beau van rtl | 01-12-17 | 09:24

Het zou me niets verbazen als CDA en VVD de PVV hebben opgericht om hun ontevreden kiezers bij kalt te kunnen stellen.

boccelullus | 01-12-17 | 11:26
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Barbarous_Relic | 30-11-17 | 21:04 | 2

Heel goed verwoord door Hiddema. Waar is zijn publiek, is iedereen een bruine trui aan het breien of zo?

BozePaarseMan | 30-11-17 | 21:03

Nog niet zo lang geleden verweet Buma naar ik meen dat FvD, een tweemanspartij, weinig aanwezig is bij de debatten. In het laatste shot is duidelijk te zien dat de Kamer zo goed als leeg is. Is er bij de grotere partijen nu werkelijk zo weinig animo om hun werk te doen?

spanarchist | 30-11-17 | 21:02

D66 is voor afschaffing van ons land, wetten en gebruiken. Dus dit verbaast me echt niet.

Ze moeten net zo lang doorzeiken over het onderwerp, totdat iedereen om is of, indien Nederlanders tonen nog wél over gezond verstand te beschikken, die hele partij de grond in is geholpen net zoals de PvdA.

Datmagniethe | 30-11-17 | 21:01

“Maakt deel uit van de beraadslagingen”, ja ok en dan? Het is louter gepeupel voor de bühne. En dat 4 jaar lang. Respect voor de volhardendheid bij Hiddemeister & Co. Het lijkt me uitermate vermoeiend structureel verslagen te worden door het wegkijkende partijkartel.

de Voorzittert | 30-11-17 | 21:00 | 1

Totdat ze wel genoeg zetels hebben om een verschil te maken.

Libertarianism | 01-12-17 | 07:05

Misschien in navolging van vvd, voortaan G66.. van Gebakkenlucht66? De enige die het woord neger besmeurt, zijn de elite racisten van PartijPechtold zelf.

oorwormpie | 30-11-17 | 21:00

Heb je wel eens meegemaakt dat iemand het publiekelijk voor je opneemt, alsof je dat zelf niet kan, veel denigrerendere kan het niet worden. Als je jezelf een fiere neger voelt, zal rasisme als op teflon van je afglijden.

Diminutive | 30-11-17 | 20:59 | 1

Dat is nou white supremacy!

Carmelita | 30-11-17 | 21:45

Ik hoorde onlangs het woord nigger vallen toen een stel meisjes, twee blank, één zwart bij iemand aan de deur stonden en blijkbaar vroegen of de jongeman des huises thuis was. Toen dat niet het geval was zei het zwarte meisje; "zeg maar dat de nigger naar hem vroeg". Zal zijn vriendinnetje zijn.

forecastle | 30-11-17 | 20:58

Dat referendum was toch maar een fopspeen. Opgeruimd staat netjes.

JTKDM | 30-11-17 | 20:57 | 3

Maar dit moet ook opgeruimd, want het staat hier verkeerd

JTKDM | 30-11-17 | 20:59

Nou, trek die redenatie maar door naar het parlement.

piloot47 | 30-11-17 | 21:00

een club die de geesten wakker maakt in een muf land en directe invloed van de burgers op het beleid belooft, maar die later, eenmaal op het pluche gezeten, juist die bijzondere waarde negeert en ontkent is wat mij betreft net zo erg als de partij die in de jaren dertig van alles aan goeds beloofde en dat liet verworden tot terreur, haat, bloedbaden en intens verdriet.

langzullenweleven | 30-11-17 | 21:02

Eigenlijk mag je D66 óók niet gebruiken.
Dat staat voor een club die de democratie de rug toe heeft gekeerd.
Laten ze zichzelf daar eens op aanspreken.

bodemloos | 30-11-17 | 20:57

Nog steeds heel blij dat ik het vakje achter de naam van deze magistrale man rood heb gekleurd. Hij heeft overal schijt aan, hij mag vrijwel altijd van de kamervoorzitter zijn spreektijd over gaan, en dan brengt nou van dit soort pareltjes naar boven. Zijn eloquente spraakzaamheid is een unicum in de tweede kamer, en dat zegt genoeg over het volk wat daar nu bivakkeert.
Ook in 2018 zal ik het vakje invullen van zijn partij, met een enorme grijns op mijn muil.

PurpleFlurp | 30-11-17 | 20:56 | 2

Eensch, hoewel ik het vakje Geert Wilders heb gekleurd (dat zal in de sleepwet wel naar voren komen) en komende verkiezingen weer zal doen.

GKJP | 30-11-17 | 21:05

Same here. Hiddema is toch gewoon een aanwinst. Krijgt mijn stem weer wanneer het kan

deNettobetaler | 30-11-17 | 21:46

Een Negerin, mag dat nog wel?

070 | 30-11-17 | 20:56 | 1

Nee, die moeten voortaan Sylvana genoemd worden

piloot47 | 30-11-17 | 20:59

Zoals in een ander topic al voorgesteld, lijkt het me verstandiger om negers voortaan Bruno en Bruna te noemen. Aangezien ze vaak niet zwart zijn maar bruin.
(oh, wat erg, hij zei bruin!)

Nuchternederland | 30-11-17 | 20:53 | 3

En de blanke Blanco en Blanca?

piloot47 | 30-11-17 | 20:55

Bruin is een identificerende factor welke door een groep als bejegenend kan worden ervaren. Derhalve is het kleurbenoemen in overtreding met het Zwarte Pieten bestand van 2017

DommeNeger | 30-11-17 | 20:56

@DommeNeger
Bejegenend? Zoek woorden die je niet begrijpt of kent eerst eens op in het woordenboek voordat je ze gebruikt, want het slaat nergens op!

Brou Is Back | 01-12-17 | 00:57

D666 heeft geen enkel recht van spreken roedel landverraders.

Hypocriete kutpartij.

zwaanshals | 30-11-17 | 20:52

Bekendmaking: het neutrale woord "neger" mag vanaf heden niet meer!
De Leiding. (Bij monde van D'66.)
.......1984, 1984, 1984, 1984, etc.

benjeallanggek | 30-11-17 | 20:52 | 1

D'84 was inderdaad zo gek nog niet voor die partij als nieuwe naam.

Reaganmania | 30-11-17 | 23:02

gelijk en gelijkwaardig zelfs. Dat laatste wel, maar het eerste goddank niet. Ze houden bij die club toch zo van diversiteit?

noerg | 30-11-17 | 20:52 | 4

Zo werden de Marokkanen een ras.

piloot47 | 30-11-17 | 20:56

DommeNeger | 30-11-17 | 20:53
Dat klinkt nogal vaag, het woord in meervoud wordt ineens discriminatie? vanwege een identificerende factor? nou eh.. weet ik niet hoor!
Discriminatie wordt het met twee k's, en dat zeggen we daarom ook niet.
Zo voel ik het.
Een eenling van een bepaald soort kan best gediscrimineerd worden.
En ik kan het weten!

BosrandDirk | 30-11-17 | 21:03

De meervoudseigenschap van discriminatie zou je kunnen stoelen op een stukje wikipedia: In de meest gebruikte betekenis, de maatschappelijke vorm, houdt discriminatie dus in dat er ten onrechte onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende groepen mensen in hoe ze worden behandeld, hun rechten en hun plichten. Vaak houdt discriminatie in dat één bepaalde groep mensen anders behandeld wordt dan alle anderen, en meestal op een nadelige manier.

DommeNeger | 30-11-17 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alleen wil D66 u verbieden het normale woord neger nog te gebruiken, ze zouden u het liefste helemaal de mond snoeren.

BosrandDirk | 30-11-17 | 20:51

De stemming over deze motie zal laten zien wie aan de kant van de vvmu staan en wie aan de zijde van het facisme.

schoneslapert | 30-11-17 | 20:51

De 'kalme burger' begrijpt niet eens wat hij zegt.

Rest In Privacy | 30-11-17 | 20:43 | 5

Goed hè. Ik begrijp ieder woord en iedere zin. De gemiddelde Jan Lul zeker niet. Maar wel op de banken voor de 'Hiddemeister'

Rest In Privacy | 30-11-17 | 20:55

DT71 is zo geweldig ...!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-11-17 | 21:00

u bent geacht de wet te kennen kleine moeite ff inlezen pannekoek

Hvb De draaideur | 30-11-17 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Geachte heer Groothuizen, weet je wie mensen ook het spreken belette wegens ongewelvallige meningen? Ouwe dictator van me.

TheseDays00 | 30-11-17 | 20:41 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 30-11-17 | 20:42

Die oude Hiddema is gewoon een belediging voor het parlement. Een gedegenereerde ,vervelende sta in de weg, waar je echt helemaal niets aan hebt. Zelfs de kamer voorzitter heeft medelijden met hem. Zo te zien is die man al een jaar of 80 , hij gedraagt zich in ieder geval wel zo. Hij hoort slecht, hij zit te ver weg, weet niet op welke knopjes hij moet drukken en hij weet meestal niet eens waar het over gaat. Een paardenclub? Nee meneer Hiddema, een parenclub. Ooooh.

beau van rtl | 30-11-17 | 20:40 | 15

Te oud? Ervaren lijkt me het juiste woord.

GKJP | 30-11-17 | 20:59

Kruisruiker. We zullen zien wat het wordt.

beau van rtl | 30-11-17 | 21:01

Noemt zichzelf beau van rtl en vindt Hiddema gedegenereerd.
Ok dan.

MogeWijEveOvergeve | 30-11-17 | 21:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Normaal ben ik tegen klonen, maar doe nu toch maar 76 Hiddema's in de Tweede Kamer!

benjeallanggek | 30-11-17 | 20:38 | 2

Je bedoelt clowns.

beau van rtl | 30-11-17 | 20:43

@ beau van rtl | 30-11-17 | 20:43
De kamer zit vol met clowns, van wilders t/m klaver. Hiddema is echt geen clown.

TheseDays00 | 30-11-17 | 21:11

Hiddema absoluut +10.

Effect of topic. Vanavond VREEMD GAAN. Kijk Danny Ghosen op npo3, kun je genieten van een Engese mevrouw die nogal anti moslim is en tejeer gaat tegen verschillende moslims in Engeland.
De dame die het filmpje uit Nederlands tweetje aangaande de vermeende migrabt die een jongen op krukken aftuigt. Was geen migrant of moslim zeggen de MSM maar dat was het wel.

Moneytron | 30-11-17 | 20:37 | 2

Effect ipv effect. Engelse mevrouw uiteraard. Tekeer ipv tejeer... onnavolgbaar hoe een oude android tablet pas nadat je zelf je tekst leest tijdens tikken vertraagd alsnog aanpast. Tijd om iets nieuws te kopen. Of nogmaals spelling zelf controleren...

Moneytron | 30-11-17 | 20:40

Volgende keer dan maar weer een filmpje van een moslim die een meisje doormidden rijdt. Of een jongetje te pletter rijdt. Of een man op een zebra doodrijdt. Of een .....
Allemaal fake nieuws. Geen enkel bewijs. Hysterie.
Haatzaaierij.

piloot47 | 30-11-17 | 20:43

Vertel mij eens waarom 'neger' denigrerend en discriminerend is? Ik woon al 10 jaar in Amsterdam, iedereen zegt 'neger', niemand zegt 'zwart'. Want 'zwart' slaat nergens op dat zijn ze niet, hoogstens donker. 'Neger' is toch gewoon afgeleid van 'negroïde' en is neutraal. Het heeft een constaterende cq. duidende strekking. Novh positief, noch negatief.

Noltie | 30-11-17 | 20:37 | 1

Ja, sommige negers of linksluitjes noemen mij dan weer 'wit'. En dat klopt niet: Als ik mijn arm langs een blank velletje papier alhier aanwezig leg, dan zie ik toch duidelijk dat mijn vel een heel andere kleur heeft!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-11-17 | 21:00

Wat zou er nu in mís moeten zijn met het woord; 'neger'?
-
En WAAROM wordt een betoog van Hiddema onderbroken door een meneer van D'66, die met een enorm aplomb en dédain - en alsof er een enorme vanzelfsprekendheid vanuit zou moeten gaan - protesteert tegen het gebruik van wat de laatste keer dat ik de van Dale raadpleegde -en dat is niet heel lang geleden- een doodgewoon Nederlands woord was, van onbesproken etymologie?
-
Sinds wanneer is dat woord 'beladen'? Wie heeft dat bepaald? Wanneer? Waarom?

bisbisbis | 30-11-17 | 20:35 | 1

Exact mijn gedachte. D66 wil gewoon goedkoop deugen door de regels te herschrijven. Wat een verloochening.

Noltie | 30-11-17 | 20:38

Als groot FvD sympathisant is het altijd een genot om de Mr. Hiddema te zien pleiten.

Airniles | 30-11-17 | 20:34

".. het artikel in zijn huidige vorm is verworden tot een toevluchtsoord voor beroepsactivisten en querulanten, waarbij blijkens hun misbaar, de gang naar de rechters slechts dient om de eigen morele voortreffelijkheid te etaleren."

Spijker, raak, kop! Of zoiets.

Jackanders | 30-11-17 | 20:32 | 2

De meeste prachtige en poëtische Nederlandse vertaling van de term 'virtue signalling' ooit.

stampertje85 | 01-12-17 | 12:15

In woorden die 3 x woordwaarden zijn in Scrabble en iedereen toch begrijpt. Priceless..

Rotterdammert1965 | 01-12-17 | 23:13

Van Mierlo draait zich vast om in z'n graf. Alles wat hij heeft opgebouwd is met hem gestorven en het wordt nu verder met de grond gelijk gemaakt door Arrogander en Kasja.

quigg | 30-11-17 | 20:32

Hier in Portugal is zwart niet negro maar preto. Doet even niet terzake. Hoe moet je een neger dan noemen? Zwart, bruin anders gekleurd maf niet. Als ik wit ben dan is een donkergekleurde toch zwart of neger.

EmilioEsteves | 30-11-17 | 20:30 | 1

Maximaal gepigmenteerde

Trans_Fimmermans | 30-11-17 | 21:17

Het woord witte is racistisch en discriminerend. Zo spreek je niet over mensen. Ieder mens is gelijk en gelijkwaardig. Racistische termen sluiten wij dus uit, zeker in de Tweede Kamer.

piloot47 | 30-11-17 | 20:29 | 1

Ha, inderdaad. Maar als zoveel mensen er moeite mee hebben plus alle geschiedenis- en woordenboeken het woord neger zo duidelijk verbinden met slaaf en minderwaardig, waarom zou je het dan nog willen gebruiken? Het getuigt niet bepaald inzicht in communicatie. Je mag zeggen wat je wilt natuurlijk, aan de bar met een biertje. Dan kan iedereen lekker reageren zoals ze willen.

GeenAccount | 01-12-17 | 07:20

D66
.
Betweterij
Papieren tijgers
Window dressing
.
Doorspekt met arrogantie, hypocrisie en een flinke dosis wegkijken.
.
Vies.

Parel van het Zuiden | 30-11-17 | 20:27 | 1

U vergeet:
.
Volksverlakkerij
Kiezersbedrog
Landverraad

Ommezwaai | 30-11-17 | 20:29

Het gaat in communicatie niet uitsluitend om wat de zender denkt te zeggen maar wat de ontvanger meent te horen. Zo meen ik dat iemand toe roepen dat hij op een jood lijkt, omdat hij een omgekeerde soepkom op z'n hoofd heeft, niet kwalijk is, toch kan het die persoon kwetsen als ik heb dat na roep als hij een moskee passeert.

Skunk57 | 30-11-17 | 20:27

Niet alleen de beroepsactivisten doen dit, ook het OM doet er aan mee. Er zijn al een aantal gevallen van facebook posts die 'te' racistisch/discriminerend waren bevonden, en die boetes van 300-600 euro hebben gekregen. Door dat domme D66 promotiefilmpje kan je je straks gaan afvragen of het woord 'neger' nog wel gebruikt mag worden zonder beboet te worden.

Luckystriker | 30-11-17 | 20:26

Inhoudsloze oude seniele kwal.

beau van rtl | 30-11-17 | 20:25 | 10

Non smoking gun. Veel succes met uw LOI studie rechten.

beau van rtl | 30-11-17 | 21:52

Beste beau, ergeren aan een persoon is logisch en begrijpelijk, maar dat de man klare taal spreekt in de kamer is toch niet ergerlijk? Dat dezelfde man criminelen 'omarmt', om het in zijn eigen woorden te zeggen, is inderdaad niet mijn ding, maar ik blijf erbij dat hij een verademing is in de kamer en als reeds eerder gezegd, hoop ik oprecht dat het FvD een alliantie met de PVV krijgt. Uiteindelijk is de heer Geert Wilders degene die ten koste van zijn eigen leven opkomt voor Nederland.

GKJP | 30-11-17 | 22:08

Beste GKJP. Blij dat je het zo opneemt.
Ik geloof niet dat de PVV en FvD ooit samen gaan. Ik had liever gehad dat Baudet zich had aangesloten bij Wilders, maar dat is niet gebeurd. Wat we dus straks krijgen zijn twee partijen van elk een zeteltje of 12 en dat is nu precies wat de gevestigde partijen willen. Verdeel en heers. Wilders is volgens mij de man die het moet gaan doen, maar of het hem zal lukken. Wie het weet mag het zeggen. We gaan zien hoe het zich ontwikkelt.

beau van rtl | 30-11-17 | 22:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een aperte onzin. D’66 maakt zich nog belachelijker dan ze al is.

hanohano | 30-11-17 | 20:24 | 1

inderdaad. Als neger al niet meer mag, mag dadelijk het kaukasische ras ook niet meer. Hebben we de Aziaten al verboden?
Want zo gaan we natuurlijk niet met mensen (M/v/x/LHBTQWERTY) om

Nuchternederland | 30-11-17 | 20:51

geen jager , geen neger.

FredReset | 30-11-17 | 20:24 | 1

Lol,was dat niet Herman F. .

Mathijs2017 | 30-11-17 | 21:22

"in dier voege",
Dat gaat de dierenpartij niet pikken.

de honden blaffen... | 30-11-17 | 20:24 | 1

in die zin mag ook niet maar dan van de SGP want zin hebben is iets... bah!

langzullenweleven | 30-11-17 | 21:04

Ollongren pleegt een1-2 met haar vriendin op Huis ten Bosch. Het volluk is maar plebs dus geen greforendum. Zag een bleekscheterige D'66 meneer met een te wijd kostuum (op bepaalde plaatsen) iets anti-neger tegen Hiddema zeggen. Schaf ff de Sjors en Simmie af eikel. Hij was wel snel weg van de microfoon kennelijk bang dat hij die voor zijn witte weggeefkop zou krijgen door de kameroudste (vz). Wie nu nog openlijk voor D'66 op durft te komen, heeft lef en is rijp voor de schanpaal.

gnor | 30-11-17 | 20:22 | 1

correctie schandpaal: u weet wel waar de kop door heen moet en ook de handjes; tegen het jatten. Overigens is zwart natuurkundig geen kleur.

gnor | 30-11-17 | 20:24

Hoezo is "neger" nu weer racistisch?

ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)
1
lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als scheldwoord ervaren)

frickY | 30-11-17 | 20:21 | 4

frickY | 30-11-17 | 20:21
Die "sommigen" beginnen de laatste tijd een beetje de overhand te krijgen.. D66 schaart zich inmiddels ook al bij de ultra-linkse deugmens hoek.

Ommezwaai | 30-11-17 | 20:27

@vanBarchum ja, prima. En hoe wordt dat racistisch?

frickY | 30-11-17 | 20:48

Nou @frickY Niger lijkt op Nieges. Duszzz

Sandronique | 01-12-17 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

D66 gebruikt het woord "vergaloppeerd" en kwetst hiermee paarden die niet eens voor zichzelf kunnen opkomen en best heel goed kunnen lopen.

Simon_GS | 30-11-17 | 20:20

Hahahaha, D66 die denkt te kunnen bepalen welk taalgebruik wel en niet gebruikt mag worden, het zal even lekker worden zeg! Neger is gewoon een normaal woord, vraag maar aan de brabonegert. Niets mis mee. Heel erg eng die lui van D66

tata1981 | 30-11-17 | 20:17

En wel hierom ...

zetje01 | 30-11-17 | 20:14

Zwaar overgewaardeerde en overjarige ex strafpleiter. Ik begrijp niets van de bewieroking van deze ijdeltuit.

medusa324 | 30-11-17 | 20:10 | 4

En uw favoriete TK2 lid is?

NeedIsaymore? | 30-11-17 | 20:15

Onderbouw dat eens? En kom niet aan met het argument dat hij ook zware criminelen vertegenwoordigd.

GKJP | 30-11-17 | 20:35

Dit lot staat ons allen te wachten: Doorwerken tot ruim in de 70-er jaren. Dat laat natuurlijk enige sporen na. Met u eens. Ik hoop het te halen. En als ik dan ook nog in staat zou zijn om mijn ervaring in dienst van de samenleving te stellen, zou ik daarvoor tekenen. Maar ik ben bang dat me dit fysiek, noch geestelijk zou lukken. En u ?

SlimmeBelg | 01-12-17 | 00:36
▼ 1 antwoord verborgen

De zangeres zonder de naam had hier ook mooi nummer over...

ploert | 30-11-17 | 20:10 | 6

Kruisruiker, hoewel het liedje eigenlijk bedoeld was tégen racisme, klinkt het wel verdacht

BosrandDirk | 30-11-17 | 20:44

Het is ook wel een klein beetje fout vind je niet?

Kruisruiker | 30-11-17 | 20:50

Mensen die vrije indirecte rede in een liedtekst niet snappen vinden het een racistisch lied.

JTKDM | 30-11-17 | 20:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben er echt kapot van dat D66 zich zo smerig opstelt tegen het referendum. Ik geloof stemuitslagen ook niet meer. Die lui doen alles, -alles- om aan de macht te blijven. Stemfraude? Geen probleem.

Addergebroed is het! Ollongren is de bitch van de monarchie.

vanBarchum | 30-11-17 | 20:10 | 2

Kapot? Ik niet hoor... Pechtold verkoopt z'n ouwe moer nog aan de eerste de beste straatmuzikant. Dus nee, ik ben niet verbaasd over de opstelling van D66 betreffende het referendum.

Ommezwaai | 30-11-17 | 20:12

De fijne partij nooit als wat anders gezien dan de partij van “wijze” leraren en academisch verantwoord gelul, allemaal heel degelijk voor ze besloten dat ze moesten deugen.
.
Zie hier het ware gezicht van de partij, omhoog gevallen burger haters die de utopische waarheid denken te hebben en doorduwen; orwell dient daarnaast als raamwerk en niet als waarschuwing.

HaatAth3ist | 30-11-17 | 22:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland