Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE - Friese schildmaagd Jenny Douwes bij Pauw & Johan Derksen PISBOOS bij Voetbal Inside

Veni Vidi Frisii

Hee. Geen huilende Anousha, snotterende Sunny of jengelende Jeffrey op de NPO vanavond, om te peeuwen over de Glorieuze A7 Blokkade en de Bjusterbarlike Busrit terug naar de bush-bush van het fatsoensreservaat van zaterdag jongstleden. Maar - bescheiden hoera -  Jenny Douwes herself aan de Nationale Deugtafel van BNNVARA. Dat voorspelt weinig goeds. Groot-Hertog van de NPO Bloedraad Jeroen Pauw gaat natuurlijk zijn zwoele woonbootblik en witte onderbroek gebruiken om Us Jenny aan de fatsoensverwarming vast te binden, om vervolgens naar goed Hilversums gebruik dat Vervelende Famke te vierendelen in de bloedrode martelkamers der mediahoofdstad.  Vanaf 23:00 uur intunen op Inquisitie24. Tot die tijd luisteron & nog een keer kijken naar die dekselse voetbalsnor Johan Derksen van RTL7 die vanavond verwoestend uithaalde naar de deugterreur uit Diversistan.

UPDATE: Jenny D'Arc reageert op hatepiece Volkskrant

Social

GROENE KIKKER

Reaguursels

Inloggen

AD: De strijd tegen Zwarte Piet kostte Reinier de Vries (47) zijn huwelijk.

Een van de weinigen die er een huwelijkse staat op na houden/hielden!

Mazoeza | 21-11-17 | 12:41 | 1

Jenny Douwes en haar man hebben een mooi bedrijf dat loopt gevaar, PS Jenny Douwes is VVD lid Friesland.

Michaela | 21-11-17 | 12:56

Het lijkt erop dat Han vd Horst een flinke bonus is toegeschoven om haar alsnog tot extreem rechts te framen.

Jeroen Pauw heeft dit gisteren niet gedaan en zelfs tussen de regels door gesuggereerd dat hij ook wel inziet dat ze normaal mainstream is en niet ER.

Ik weet niet wat Joop en vd Horst bezield maar ze willen blijkbaar net als PvdA minder kiezers/lezers.

Tee Of Cup | 21-11-17 | 12:40 | 2

HanvanderHorst 21 november 2017 at 14:22
Aan een posting van ralph van der Geest op Facebook ontleen ik het volgende: Zo zien we haar hier o.a. een aankondiging voor een bijeenkomst retweeten van ‘Nederlandse Leeuw’, een nazi-clubje waar men het zonde van het geld vindt wanneer verdrinkende kinderen op de vlucht voor oorlog gered worden uit zee.
Verder was ze enthousast over het fascistische GeenStijl referendum van vorig jaar.
Ook zien we dat ze Martin Bosma van de PVV instemmend retweet en dreigt met het vloeien van bloed middels de afbeelding van een zwaard waar het bloed van afdruipt.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-11-17 | 15:50

Gevaarlijk mannetje die Han.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-11-17 | 15:51

ik begrijp wel waarom die zwarte pieten door sint worden vervangen door witte. Die witte hebben een beter arbeidsethos. Daarom hoor je niemand over de (blanke) elven van de Kerstman. Die werken ook keihard.

zeiksmurf | 21-11-17 | 12:34

"zijn zwoele woonbootblik"
LOL, Typering v.d. Maand!

dedeurs | 21-11-17 | 11:51

Ik kijk nu al uit naar de vele bussen met protesterende dierenvrienden ten tijd van het Islamitisch slachtfeest. Alleen de naam al “slachtfeest” dat kan echt niet hoor.
En dan worden de bussen tegen gehouden door boze Moslims die niet willen dat hun feest verpest wordt. Hoe vermakelijk gaat dat worden en in welk kamp gaat de Joop reaguurder zich plaatsen.

Tapioca pudding | 21-11-17 | 11:26 | 1

Slachtofferfeest is een betere benaming, en kan dan elke dag gevierd worden !

Mazoeza | 21-11-17 | 12:42

Ik zou Jenny best wel eens een keer aan kunnen Douwen.... mrrrrawww

liggend_streepje | 21-11-17 | 11:22

Goed gedaan Jenny. Bij het standpunt blijven, niemand beledigen, nog even opmerken dat je geframed wordt in de VK. Jeroen kon er verder ook niet over doordrammen. Ja die muts met dat scheve kapsel brabbelde ook nog wat maar iedereen begreep de boodschap en niemand wil een groot deel van Nederland over zich heen.

BozePaarseMan | 21-11-17 | 10:50

De argumenten ter linkerzijde zijn op. Niemand wil ze ook nog horen, op een paar verdwaalde Joop-gekkies na. Toch denk ik dat de rancune bij o.a. de KOZP droeftoeters erg, erg diep zit. Door een paar Friezen in Opel Ascona's werd voor het oog der natie hun deugbubbel doorgeprikt en werden ze 'geframed' (haha) als wat ze werkelijk zijn; een stel marginale schreeuwers op een kinderfeestje.

Voorjaarsmoe | 21-11-17 | 10:34 | 1

"Gewoon ze achteraf als Nazi's benoemen. Want je bent zelf nattuurlijk een veel betere mens!"

Drunken_Pumpkins | 21-11-17 | 10:42

Ook zo'n typerend verschil: Jenny zat wel bij Pauw aan tafel (=lef), maar de verantwoordelijke PvdA burgermeester durfde niet te komen (=laf).

GnoepGiechel | 21-11-17 | 10:28

Er zouden meer Jenny's moeten opstaan, om dat links zooitje subversieve elementen de bek te snoeren! Een Minister die het afsluiten van een weg afkeurt en geen woord rept over de terreur uit de randstad, tuig die het kinderfeest wilden verstoren, kan beter oprotten!

Lexus01 | 21-11-17 | 10:25

Ik wil hier graag nog even een 'laatste' punt maken : de intocht van sinterklaas kun je beschouwen als een stoet, optocht, demonstratie. het is toch van de gekke dat een tegenstoet, tegen-optocht, tegen-demonstratie zou toegelaten worden middenin die stoet, optocht, demonstratie. dan krijg je geheid heibel, wrijving en frustratie. en dan gaat het nog eens over een doelpubliek van kinderen beneden de tien jaar die met verbazing naar de wereld kijken. hoe ideoloog/links moet je zijn om niet te begrijpen dat dit niet kan ? recht op demonstratie ? ja ! de intocht is een demonstratie ! Case closed.

ivanhoe bergs | 21-11-17 | 10:24

Ik zie heel graag deze Jenny als voorbeeld voor de nuchtere Nederlander, we hebben lang niet een voorbeeld gehad wegens angst voor de linkse buurman en de dagelijkse talkshows die ons met alle geweld de andere kant uit willen sturen.
Een voorbeeld van Nederlandse trots, maar niet voor lang, de giftige linkse slang gaat haar werk wel doen om Jenny in een extreem rechte hoek te duwen, let maar op.

lanexx | 21-11-17 | 10:07

Ze roepen de hele tijd dat het een kinderfeest is, maar dat is het niet. Kijk maar naar die docu van Arnold-Jan Scheer.

zwarte_weduwe | 21-11-17 | 10:05

Wat echt erg is, is dat een optreden bij Pauw blijkbaar de maat der dingen is, ook hier op GS. Terwijl we pas echt vrij zijn als alle kranten en TV-omroepen failliet zijn.

skoftig | 21-11-17 | 10:00 | 1

Ik heb dat ook al met het feit dat 3e rangs soapies en Vjays nu 's lands intellectuelen worden geacht.

omanders | 21-11-17 | 12:28

Ach,... 16e eeuwse panden in de grote steden aanschouwen kan dan ook als racistisch worden beschouwd. Of een historische kerk is ook ooit met veel geweld en slavenhandel tot stand gekomen. Of een moskee kan ook racistisch worden ervaren door de beschrijvingen over andersdenkenden in de koran.
Nu is het anders mensen,... we zijn echt een stukje vrijer dan toen. Dussss
wake-up haters.

Er zijn echt meer mensen die je liefde willen geven dan je denkt! kus

ali komijnekaas | 21-11-17 | 09:55 | 2

Welke historische kerk is met vel geweld en slavenhandel tot stand gekomen?

omanders | 21-11-17 | 10:01

@omanders | 21-11-17 | 10:01
De linkse. :D

zwarte_weduwe | 21-11-17 | 10:06

Dat mens is net zo gek als de anti zwarte piet gekken, beseft men dat wel?

Mather | 21-11-17 | 09:47 | 1

Wie bedoelt u?
Mevrouw Jenny Douwes of burgemeesteres Waanders? Pauw? Snor?
Bij voorbaat dank voor de verduidelijking
Salut, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 10:01

Ik moet echt kotsen van het commentaar van Han van der Horst, gadverdamme. Hij neemt het stokje van de Volkskrant over. Over haatzaaien en demoniseren gesproken. Pas je op jezelf Jenny? De bloedhonden zijn op je losgelaten.

Henri-Bardouin | 21-11-17 | 09:38

Oh ja, zodra het over beschuldigen (nazi's, extreem rechst etc.) gaat door linkse idioten, gaat PAuw, het snel afbreken...

Nou ja, volgend jaar waarschijnlijk de eerste doden, door toedoen van die KZoP en andere gestoorde rascismeroepers.
PVDA burgemeesters zijn waarschijnlijk al om de tafel met alleen hen, om de veldslagen legaal te laten verlopen voor ze. En burgers en kinderen te verbieden nog ergens te komen.

Creaguurder | 21-11-17 | 09:22

Het advies van graaier Pauw.. "trek je vooral niets aan van het verketteren tot rechts extremisme ,dan heb je een beter leven " Totdat de straatklinkers van de deugdmensen door je woonkamer vliegen.

Loebas | 21-11-17 | 09:21

Aksie. Huizen kraken, eigendommen vernielen als anti-fa, bezettingen, barricades enz. Je hoort links nooit huilen dat het allemaal niet mag.
Maar nu een paar bussen werden gestopt, op weg naar het verpesten van een kinderfeest, zijn die linksen ineens allemaal kleine officiertjes van justitie.
Huichelaars.

marjen | 21-11-17 | 09:20

Hahaha... "Fatsoensreservaat" +100

meneer Q | 21-11-17 | 09:14

Zie citaat uit de Volkskrant hierboven.

Als de Volkskrant nu zo eerlijk was geweest en dit zinnetje er uit gelaten had:

"(Douwes voerde zelf campagne met een heftruck voor het nee-kamp)"

dan, dan, had het door de beugel gekund, met moeite, maar het had gekund, Maar nee, nu moet ze zich "gezelschap" van nieuwe-nazi's laten welgevallen.

Hoi, Iris Koppe en Jurre Van den Berg leveren hufterige journalistiek af en de hoofdredacteur Philippe Remarque mag zich heftig gaan schamen en gedrieënlijk dient dit schrijfschuim een bedevaart naar Canos ... Dokkum te ondernemen en nederig hun excuses aan te bieden en vergeving te vragen voor deze zonden.
Mevrouw Douwes zou ze zeker vergeven, zo ruimhartig is zij vast wel.
Volkskrant? Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 09:14 | 1

Hè, hè, eindelijk gelukt om dit te posten.

Heb Volkskrant citaat weggelaten, want gezien dat GeenStijl in de update dat ook gebruikt heeft en het woord "neo" vervangen door "nieuw", want misschien slaat de software aan op dat voorvoegsel. Maar weten doe ik het natuurlijk niet waarom posten gisteren niet lukte.
Maar goed: Vorwärts und nicht vergessen! Solidair met Dokkum & Jenny!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 09:19

Jan Brouwer, hoogleraar rechtswetenschap en directeur van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid:

"Friese actievoerders hebben zaterdag zo’n 120 demonstranten uit Rotterdam en Amsterdam fysiek belet om in Dokkum vreedzaam te betogen tegen de racistische karikatuur van Zwarte Piet door hun bussen op de snelweg de pas af te snijden en te laten stoppen."

De hoogleraar heeft officieel verstand van Openbare Orde en Veiligheid, maar heeft geen wetenschappelijk verstand van culturele tradties, maar wél een mening daarover:

"racistische karikatuur van Zwarte Piet"

@Hooggeleerde heer, dat is een mening, dat is een mening en meer niet!

Link: www.nrc.nl/nieuws/2017/11/19/na-bonif...
Bah, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 09:08 | 1

Op een kinderfeestje de kinderen voor racist uitschelden is een schending van de openbare orde, want daar worden de pappa's en mamma's niet vrolijk van. Dat is niet vreedzaam, maar het kweken van onvrede. De hooggeleerde heer snapt het niet.

tipo | 21-11-17 | 09:15

Gutte gut, er zijn een paar bussen tegen gehouden. Mooie carnavals kraker.

ikdenkwat | 21-11-17 | 08:52

Deze fiere blonde dame zegt in heldere bewoordingen waar het om gaat, Pauw werkt voor een linkse omroep en moet dat zeggen wat hij zegt en omdat ik in de provincie woon, verder alles wat Derksen zegt, gewoon omdat het zo is..... simpel zat. Amsterdam is alleen goed voor de toeristen en moet niet denken dat ze het gedachtegoed van de rest van NL kunnen bepalen.

PijlVader | 21-11-17 | 08:51

Als je tijdens de dodenherdenking een anti-Joden demonstratie op de Dam wil houden?
Zullen ze dan een mooi vak voor de betogers maken midden op de Dam?
Wellicht niet helemaal de juiste vergelijking, maar denk niet dat je toestemming krijgt.

Kruisruiker | 21-11-17 | 08:47 | 1

De Nationale Dodenherdenking gaat natuurlijk niet alleen over de omgekomen joden zoals je hier suggereert. In totaal verloor NL zo'n 400.000 oorlogsschlachtoffers tijdens WO2.
Inderdaad: het recht op het houden van demonstraties moet wijken voor het algemeen belang. In dit geval een ongehinderd kinderfeest zonder agressieve anti-Zwarte Piet leuzen roepers.

Eendragtmaaktmagt | 21-11-17 | 09:01

Standvastig | 21-11-17 | 05:23
Die Pauw is een vreselijke fatsoenrakker! Wat een misselijk makend mannetje is het toch.
demaup | 21-11-17 | 00:17 | reageer
Waarom is iedereen verbaasd dat Flauw dat KoZP niet afvalt en sterker nog enigszins wil steunen? Is iedereen alweer vergeten wat er met tante Terry is gebeurd? Nu kan het zijn dat er wat rooie mutsen uit grunn, Havana a/d Waal en Tilla gereden hebben naar 020 om een flets kots door z'n brievenbus te douwen. Maar mij lijkt het waarschijnlijker dat de lokale marxisten jugend, wonend in mokum, wat drolletjes door Cherry's deur hebben gegooid.

M.a.w. Pauw wil ook rustig thuiskomen op de gracht zonder een plas kots en uitwerpselen op zijn deurmat aan te treffen. Hetzelfde geldt voor Jort. Dus moet je zorgen dat je geen doelwit wordt in bepaalde kringen. Los van dat jouw baan en schnabbels afhankelijk zijn van (witte) sympathisanten voor KoZP. Schoorsteen moet blijven roken immers.

Graaf_van_Hogendorp | 21-11-17 | 08:43

Volgens mij heeft Quincy ooit een trauma opgelopen. Hij zou samen met enkele vriendjes sinterklaas en zwarte piet spelen. En zijn vriendjes werden zwart gemaakt met schoensmeer, en hij niet. En omdat hij niet geschminkt werd, mag niemand nog geschminkt worden.

boertige_bokkerijder | 21-11-17 | 08:39

Succesvolle gepigmenteerden hebben niet zo veel te zeiken als de compleet onderhouden racismeroepers. Al was piet een slaaf dan nog luitjes.... ik zou lachen i.p.v janken en schreeuwen. Neem liever iets uit het heden om over te protesten. Realistisch racisme van nu : Sex,kind,vecht,40 varianten van slaaf binnen de islam. Maar die zijn best agressief hé? Lutsers van kozp/kots.

rattenvanger XL | 21-11-17 | 08:36
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 21-11-17 | 08:31 | 1

Go Jenny!

McMarx | 21-11-17 | 08:27 | 2

Nergens kun je dat. Je wordt vakkundig afgevoerd bij het minste of geringste protest.
Het ene protest is het andere niet. Zo gaat dat met moraal. Zelfs mevrouw de burgemeester meende in het geniep enige overlegrondes te moeten voeren met die zeurpieten, want ach, je kunt er niet omheen, je moet ruimte maken voor die zielepieten. En dan geef je hen ook nog het advies om de aanvraag voor een vergunning pas op het laatst in te leveren, om te voorkomen dat de plaatselijke bevolking er al te snel kennis van kan nemen dat je een apart vak krijgt, een tribune om tijdens het kinderfeest alles wat er aan kinderfeest in zit kapot te maken.
Ik denk dat er meer lieden tegen Witte Willy zijn dan tegen Zwarte Piet, maar gespreksrondes met burgemeesters zitten er voorlopig niet in.
Ach, misschien moeten we het maar tot een onderdeel van het feest maken, die protesten, en bij elke intocht traditioneel een vak reserveren om de slaven in bijeen te drijven.. Met een bordje erbij "niet voor witte mannen met een koloniaal cultureel archief". Tradities moeten met de tijd mee, zei de minister, dus komaan. Je kunt je kindertjes niet vroeg genoeg leren hoe de wereld in elkaar zit.

Schoorsteenveger | 21-11-17 | 08:54

"Met een bordje erbij "niet voor witte mannen met een koloniaal cultureel archief"."

Brilliante opmerking! Dank u! Overigens die "Witte Willy", mag er ook zijn!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 09:11

Waar kan ik voor koningsdag een protestvak reserveren?

fruitmandje | 21-11-17 | 08:25 | 1

Ja goeie, kick out mabel wisse sorosloonlijst.

rattenvanger XL | 21-11-17 | 08:38

Ach ja.
Als je voor zwarte Piet bent ben je meteen racistisch.
Tot zover de argumenten van de tegenstanders van zwarte Piet.
Gek hè dat er zoveel mensen zijn die Jenny d'Arc steunen. Hulde voor haar.

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:22

Ongelooflijk wat een verstandige vrouw. Hulde voor hoe ze de voorbereidde inquisitie van Pauw doorstond met scherpe en verstandige repliek.

Gerf | 21-11-17 | 08:22

"Ook 'oud-nee-tegen-het-associatieverdrag-met Oekraïne-activisten'.. kondigt aan"
So what? Koekje van eigen deeg, als je het mij vraagt. Is het niet zo dat op links traditioneel de beroepsraddraaiers bij elk akkefietje aan komen rennen om rotzooi te komen trappen? Is het niet zo dat ze dan bij Radio! nog volop gelegenheid krijgen om te vertellen dat ze een brede anarchistische aanval op onze samenleving coorstaan? Is het ook niet zo dat ze vinden dat ze daarbij correctief kunnen en mogen optreden, ook als daarbij wetten en regels worden overtreden?
Ja, Volkskrant, dat is meten met twee maten. Burgerlijke ongehoorzaamheid mag enkel als het de goede zaak dient, en het is aan jullie om vast te stellen en vast te leggen wat een goede zaak is en wat niet? Wat hebben we godverdomme in de sixties en seventies niet over ons heen gekregen, tot regelrechte aanslagen aan toe, misdrijven waar de heren en dames wereldverbeteraars nooit voor gestraft zijn en nog steeds openlijk trots op zijn, en waarvoor ze zelfs nog, tot in de politieke arena toe, voor gelauwerd worden.

Schoorsteenveger | 21-11-17 | 08:21

Zou het niet een goed idee zijn om een volgende keer wat "donkere" mensen die de onzin van die pietenhaters ook zat zijn te vragen om ook zo'n soort actie te ondernemen?

Al met pensioen | 21-11-17 | 08:16

Wauw, ene Jenny gaat met een stel doorgesnoven Friezen een democratisch recht verstoren...
En daar zijn ze trots op?
Deze 'mensen' vernielen mijn ooit zo mooie land, triest...

Blue_Peanut | 21-11-17 | 08:09 | 18

@Evocatus
Daarbij mag ik best riposteren als iemand mij beschrijft als 'een cavia die onderhouden' wordt.
Is uw verontwaardiging dan zo selectief?

Blue_Peanut | 21-11-17 | 10:23

Als een legale demonstratie van een partij ter rechterzijde op eenzelfde manier zou worden voorkomen zou de wereld te klein zijn hier. Of heb ik het mis?
relatief | 21-11-17 | 08:56
Operkelijk genoeg heeft de NVU - die in eerste instantie in Juni had aangekondigd ook te komen demonstreren - wel het fatsoen gehad het kinderfeest niet te verstoren. Demonstratie afgelast.

Litsehimmel | 21-11-17 | 10:24

@Litsehimmel
Heel simpel, de NVU vond Dokkum te ver rijden.
Principes van lik-me-vestje dat extreem rechts.

Blue_Peanut | 21-11-17 | 12:31
▼ 15 antwoorden verborgen

Het wordt stilaan tijd dat de Volksverlakkerijkrant al zijn abonnees verliest. Gewoon massaal opzeggen en nooit meer aanvragen. De krant brengt nepnieuws, keert zich tegen de van origine Nederlandse bevolking, promoot links gewelddadig activisme en verkettert eeuwenoude leuke gezellige culturele feestjes. Redenen genoeg om op te stappen.

ILF2 | 21-11-17 | 08:07

Jongens jongens toch. Maak van Zwarte Piet een licht getintiër die lang in de zon gezeten heeft. LoL. Totale paniek in het linksch kamp. Hahaha.

Betterworld | 21-11-17 | 08:05

Wauw, al jaren gaat het maar zo zo met mijn libido. Maar nu Jenny in mijn leven is gekomen hoor ik blaasmuziek, alsmaar blaasmuziek. Al had ik maar één zo'n dochter..

bolletje kaas. | 21-11-17 | 08:02

Sterk optreden van Jenny. De Volkskrant is net als het NRC af want nul journalistiek niveau. Welke krant is de de volgende?

Mesmer | 21-11-17 | 08:01
-weggejorist-
Memek | 21-11-17 | 07:37

Het budget om een paar gekwetste te laten huren is zeker op?

dk-- | 21-11-17 | 07:35

Mij viel vooral op dat Pauw vond dat “we” ons die nazi, rechts-extreem, etc kwalificaties moeten laten welgevallen.
.
Snap ik wel. Je moet de vulling van je programma wel veiligstellen.
.
Alleen jammer dat opmerkingen over Mein Koran niet op zulke relativeringen kunnen rekenen.
.
Maar goed, je bent natuurlijk politiekcorrecte schlemiel of je bent het niet, hè.
.
The least of us, unfortunately also the loudest of us.

Parel van het Zuiden | 21-11-17 | 07:31

Deze mevrouw verdient een lintje

Rico den Hollander | 21-11-17 | 07:19

Nu in de winkel! Het nieuwste boek van Anousha Nzume:
'Hallo Extreemrechtse Witte Provincialen!"

'Een boek over verbinding' (Volkskrant)
'Het ultieme Sinterklaascadeau voor de onwetende provinciaal' (NRC)
'Een boek over zonde en verlossing' (Trouw)
'Geen plaatjes voor laagopgeleide doelgroep, gemiste kans' (Joop)

atheïstisch stemvee | 21-11-17 | 07:07 | 2

Vroeger zaten ze allang in een psychiatrisch ziekenhuis met zn allen.
Volgens mij zijn ze nog steeds interessant voer voor onderzoekers.

Kruisruiker | 21-11-17 | 08:12

Aardige voorspelling en juiste analyse eronder, exact wat de 'kwaliteitskranten' er van zouden maken. Enfin, dat boek van mevrouw Nzume zien we wel verschijnen, dat kan niet missen. Reken maar dat het anti-Pieten gilde weer een enorme 'boost' gekregen heeft door al het onrecht dat ze in Friesland is aangedaan. Daar kunnen ze zich weer járen omstandig in gaan wentelen, als een varken in de modder!

KeesBruin | 21-11-17 | 08:52

Mooi, welkom bij ultra rechts. In die hoek zit iedereen die ook zoveel als een ‘maar’ gebruikt in zijn reactie tegen een ‘links progressief sociaal betrokken wezen’. Ik hoorde dat sint en piet speciaal voor hen een zak vol met chocolade letters heeft waar je elke superlatief mee kunt spellen.

ratelaar | 21-11-17 | 06:44 | 2

Witte Chocolade letters?

Hebbiehemookweer | 21-11-17 | 06:52

@hebbiehemookweer,
Diverse chocoladeletters...

ratelaar | 21-11-17 | 07:28

Klopt het dat linksextremist Wil Eikelboom (advocaat bij de terroristenlovers van Prakken d'Olivera) een tweet heeft verstuurd met een afbeelding van nazikinderen vergeleken met de Nederlandse kinderen die Zwarte Piet leuk vinden? Zo ja kan die gek aangeklaagd worden ofzo?

raskol | 21-11-17 | 06:25 | 1

Zwaar vuurwerk? Hoewel de berichtgeving vaag is en ik geneigd ben het als fake news weg te zetten, is het niet onmogelijk dat ze enkele melkbussen en carbid klaar hadden staan.

Damien368 | 21-11-17 | 06:01 | 2

Het is ook niet ondenkbaar dat er vuurwerk in die bus lag.

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:26

Nepnieuws?

Schoorsteenveger | 21-11-17 | 08:26

Het is fijn dat mensen buiten de randstad nog normaal kunnen nadenken en verstandig handelen, hier kunnen de grachtengordelbelt bewoners een voorbeeld aan nemen met hun arme bakfietskinderen en hun uit de staatskas, kartonnenfirma , overbetaalde ons kent ons subsidiebaantjes.

peter van dijk1186 | 21-11-17 | 05:29 | 2

De hovelingen van de PvdA. Nu hun machtsbasis weggevaagd is zal je ze langzaam maar zeker de oversteek naar de andere kant zien nemen. Je ziet het al bij NPO en andere linkse partijen. Net zoals al die collaborateurs begin 1945 zich ineens bij het verzet gingen aansluiten

BASinnic | 21-11-17 | 07:31

prima verwoord !bakfietslegioen !
grachtengordelparasieten !

geeratz8217 | 21-11-17 | 09:58

Ik ben geen Fries (van origine een West-Fries) en hellend naar evolutie/stapsgewijze verandering in het Black Pete-gebeuren (in de jaren 50 kregen kutgassies zoals mijn vader letterlijk de roe, werden in de zak gestopt tijdens de intocht en de stad uitgereden - doen we nu ook niet meer), maar mevrouw Jenny - ze komen er niet langs - Douwes is wat mij betreft de vroeg-21ste eeuwse Greate Pier.
fy.wikipedia.org/wiki/Grutte_Pier

Organische evolutie | 21-11-17 | 03:55

Wat lopen sommige nou te miepen. Stelletje ratten. De Friezen waren niet gediend van deze ongein. Sorry drammers, niet welkom in onze stad. En daar kijken mensen van op? Rot op met die oproerkraaiers. Altijd geeik met die gasten en hun dubbele agenda. Terecht dat ze de toegang zijn geweigerd. De gemeente doet het niet, tjah... Dan doet de gemeenschap het wel! Pijnlijk, eh? Vuile echte racisten! Even niet mogen komen drammen en dan gaan janken zoals iedereen wel gewend is. OH! Opeens met een wetboek zwaaien! De ironie! Wanneer het uitkomt. Stelletje lutsers. Ouderwetse stand-off en die hebben jullie verloren. Blijf janken. Ik geniet ervan. Las ik ook nog eens dat er al een crowdfund is. Die beroeps jankers begrijpen het niet. Ga eens iets productief doen azijn pissers. Dat handje ophouden en constant gekwetst zijn is geen beroep.

Standvastig | 21-11-17 | 03:19 | 1

Och, extreem links heeft menige andere betoging dwarsgezeten. Uitdelen kunnen ze wel, maar incasseren niet.
Gewoon koekje van eigen deeg.

Rico Tampeloerus | 21-11-17 | 06:59

En dan nu even doorpakken de Crowdfunding opzetten om de haagse kliek te bonjouren beter het geld hiervoor inzetten dan die bodemloze gouden putten van Afrika dan kan dat gelijk mee afgevoerd worden met het los gebikte stad A'dam.

Jetstream | 21-11-17 | 02:49

Ik vraag mij al jaren af welke idioot wil er in A'dam wonen als ik al het bordje A'dam tegen kom gaan mijn portieren op slot het is een grote bouwput sommige lopen daar met een ak47 op straat alsof ze de president van NL zijn en naar de weg vragen duurt ongeveer een uur voordat je iemand treft die jou verstaat alsof je in Marokko bent op vakantie en op de plein Djemaa el Fna staat en dan die huizen van 5 m2 voor 500,000 euro ze denken echt dat het Dubai is , ik zeg los bikken die hap dan kunnen wij verder gaan met onze tradities en leven en dan maken we wel van Dokkum de hoofdstad van NL .

Jetstream | 21-11-17 | 02:24 | 2

Wauw wat ben ik blij dat Amsterdam (nog?) niet zo voelt als dat jij omschrijft. Maar als het écht zo wordt, ga ik ook in Dokkum wonen. En ik neem al m'n vrienden mee uit veiligheidsoverwegingen

Sandronique | 21-11-17 | 08:33

Friesland eigen republiek!
eurabia aan de Amstel dikke muur erom heen!

geeratz8217 | 21-11-17 | 10:02

Zei Pauw dat er enkele kop-staart-botsingen zijn geweest?
Hahaha. Mooie actie om de publieke veiligheid te redden.
Weggebruikers in gevaar brengen is blijkbaar geoorloofd in deze strijd.
Was er ook niet eens een dode gevallen in een door de politie kunstmatig gecreëerde file? Files maken op plekken waar je ze niet verwacht is gevaarlijk.
Deze klucht wordt steeds groter.
Trouwens die Jenny D'Arc heeft ook hoog prikkelend gehalte op mijn
Decision Making Unit. Helemaal met zo'n strafkapsel.

Traag | 21-11-17 | 02:20 | 5

Was er op je reactietijd niets meer te beleven op de "witte onderbroeken site" (joop)

Titje | 21-11-17 | 07:03

Kop-staart-botsingen heb je alleen van Hollanders die niet kunnen rijden. Als je op een file inrijdt is het per definitie jouw schuld. Als al wordt opgemerkt creërend de politie ook kunstmatige files voor de opsporing of aanhouding van personen. Als het gevaarlijk was zou het de politie niet doen.

redanx | 21-11-17 | 07:27

Traag hoeft niet te werken? Midden in de nacht stukjes aan het typen?

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Hulde voor mw. Douwes. Ik hoop dat deze dappere dame héél veel anderen met haar actie inspireert en stimuleert.

Wering | 21-11-17 | 02:19

De politiek correcte dictatuur heeft een aantal rare clubjes privileges gegund, om hun aparte kijk op de wereld aan de grote klok te hangen. Mannenhaatsters, salafisten, genderneutralen, me too hysterici, zij allen krijgen een onevenredig groot podium. En door hier te reageren doe ik er ook nog aan mee. Wanneer wordt NL eens wijs en worden deze ideologische uithoeken van ongenoegen eens op een gezonde manier genegeerd.

j.m.de graaff | 21-11-17 | 02:14

Geen bommen, geen geweld. Gewoon stilstaan op de snelweg. Hoe fokking mooi is dat.

knutsel_ | 21-11-17 | 01:58

Het ergste van het hele verhaal; heel nederland luistert naar een groepje van 50-100 mensen(ipv van ze volledig dood te negeren) die onze traditie en cultuur probeert te veranderen.
Dat is op zich al van de zotten ,dat mensen er in tuinen.

p17266141 | 21-11-17 | 01:28 | 3

Ja precies en dat is hetzelfde gelul met transgenders en moslims, ook van die drammers die het voorelkaar krijgen, ik erger me kapot aan die lui.

gijs geluk | 21-11-17 | 01:37

Dat is wat men wil dat je gelooft. Dat heel Nederland er naar luistert. Dat is dus niet zo. Ik denk dat Jenny dat heel goed aanvoelde. En dan komt het aan op niet lullen maar poetsen. Als democraat zou ik zeggen anders stem je er toch over?

knutsel_ | 21-11-17 | 01:38

Komt doordat een stelletje malloten hen alle publiciteit geeft. Dus stop met die mensen uit te nodigen voor je tv-programma.

Rico Tampeloerus | 21-11-17 | 07:02

"'Er is alles aan gedaan om de demonstranten in Dokkum te krijgen', zegt raadslid Rebecca Slijver van Dongeradeel Sociaal. 'Dat dit niet gelukt is vanwege de veiligheid is te betreuren, maar nog steeds is het de juiste beslissing "
Rebecca Slijver is lid van GroenLinks en steunt uiteraard de drammers.

Jan Dribbel | 21-11-17 | 01:25 | 2

Precies. Ze moesten er koste wat kost komen om te provoceren.
En dan hebben ze de bek open als Wilders op uitnodiging van een Belgische volksvertegenwoordiger een wijk in België wil bezoeken.

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:29

met pek en Veren uit dongeradeel
de luis

geeratz8217 | 21-11-17 | 10:05

Overigens ben ik van mening dat het Jeugdjournaal zich geen stellingname mag veroorloven, aangezien zij duidelijk een mindeheidsttandpunt proberen door te drukken. Men dient zich te beperken tot verslaggeving van Sint & Piet gebeurtenissen in den lande, meer niet. Met onbevooroordeelde cameravoering, want ook daar kan een duidelijk bevooroordeelde houding cinematografisch uitgevoerd worden.
Salut Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 01:10 | 3

Waarschijnlijk bedoel je het Sinterklaasjournaal want het jeugdjournaal zonder stellingname is ondenkbaar. Dat is geen kinderfeest, het is de meest walgelijke propaganda van de ergste soort. En het wordt ook nog eens in de klas vertoond.

knutsel_ | 21-11-17 | 01:26

@Knutsel
Dank u voor de correctie, inderdaad bedoelde ik het Sinterklaasjournaal. Over hoe en wat betreffende het Jeugdjournaal is een boeiende discussie op te bouwen, wel zeker gerelateerd, maar beter om het nu even buiten de onderhavige discussie te houden.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 01:44

Ik vind het zo jammer dat de gehele media zich concentreert op een klein stukje dat "het beste voor heeft met Nederland" wat dan niet zo is.

knutsel_ | 21-11-17 | 01:47

Ik vind het een heldin, die het ook nog eens helder en duidelijk verteld. (En ik zou haar doen+1)
Hierdoor is mijn liefde voor Friesland een stukje groter geworden.
Friesland boppe!!!!

Schepvogel | 21-11-17 | 01:10 | 1

Fryslan boppe, hoor.
Nou ja, tweetaligheid is ook wat waard.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 01:14

“Het symbool van Alt-Right”

Alt-Right... De linksen houden zo van die term. Maar vraag ze eens wat alt-right precies is. Niemand van hun die het weet.

HeilTrump | 21-11-17 | 01:04 | 2

Joh! Stel hun een serieuze vraag en dan gaat het emotioneel. Fascisme? Geen idee dus ik ga schoppen en slaan. De Ironie, trouwens. Communisme? Geen idee, schreeuwen, schoppen en slaan. Waar ik voor sta? Uhh... Schreeuwen, schoppen en slaan. Stelletje collectivisten die alleen maar na kunnen papegaaien. De ene verzinsels na de andere komt er bij hun uit met hun fop wetenschap. Alt-right? Fuck... Eerst was het nog alternatieve media. Maar dat links/ rechts stempeltje, eh? Moet wel zwart/wit zijn. En papegaaien maar. Stomme cult idioten. Staan nergens voor behalve dat ze het slachtoffer van hun dogma zijn. Er over nadenken? Verboten! Helemaal lege figuren, geen moraal, geen ethisch besef of überhaupt in staat een zelfstandige keuze of mening te vormen. Klonk leuk. Ofzoiets... Deze mensen... Niet te geloven. Progressief? Ik geloof dat het correcte term regressief is.

Hoop gebakken lucht. Alleen maar naïviteit . Gewoon de roze bril op en gaan met de banaan. Gaat het fout? Sjah... Dat komt door iedereen en zijn moeder. Niet door deze mentaal gehandicapte figuren.

Standvastig | 21-11-17 | 03:49

Pepe de kikker schijnt ook al rechts extremistisch symbool te zijn.

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:30

Krijg weer een error terwijl ik op reageer klik, wat is dat toch?
Jammer, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:58 | 7

2Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 01:09

Potverkaatje nu zie ik het eentje inderdaad vergeten te ondertekenen.
Goed dat u mij daarop wijst. 8-)))
Dubbel-Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 01:12

LOL

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 01:14

De software "knappe koppen" met hun kant en klare pakketten? U dacht toch niet dat GS hun eigen geschreven toko hadden! Modules zijn optioneel. Kost wel even! Of... Uw internetboer laat u in de steek. Problemen met de PC? Meh... Die worden meteen vrij evident.

Standvastig | 21-11-17 | 04:52
▼ 4 antwoorden verborgen

www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-p...

Tja lees het verhaal en huiver. Mevrouw kent zelfs de verkeersregels niet mbt tot een bus. "waarom reden we 80 op een weg waar je 130 mag rijden"

Maximumsnelheid
Met een bus mag u binnen de bebouwde kom maximaal 50 km/uur. Buiten de bebouwde kom is dat maximaal 80 km/uur. Op de autoweg en autosnelweg is dat eveneens 80 km/uur. Alleen T100-bussen (touringcars) mogen op de autoweg en autosnelweg 100 km/uur rijden.

franck7020 | 21-11-17 | 00:54 | 15

Zover ik mij herinner klopt dit. Verkeerswet. Alleen ziet u het nog niet in? De mensen die geen fuck om een wet geven... Huilen om wetten? De complete hypocrisie! En ga niet ingewikkeld doen want een T-100? Is dat iets weg met ons?

Standvastig | 21-11-17 | 04:35

Braakneigingen. De domheid en de slachtofferrol.

Montesquieue | 21-11-17 | 08:10

80 Rijden in een bus op de snelweg is racistisch!
Gelukkig was de snelweg zwart, maar die witte strepen zijn ook racistisch!

Is dit nog nieuws? | 21-11-17 | 08:35
▼ 12 antwoorden verborgen

waar was de politie toen er langzaam acties door de politie werden georganizeerd

thomas hagen | 21-11-17 | 00:41 | 1

die was ter plaatse

xtree | 21-11-17 | 01:01

Die KOZP zombies hebben een "denkje" gedaan. Stelletje lafbekken! Ga werken!
*
Tegenstanders van Zwarte Piet proberen met man en macht de namen van Friezen te achterhalen die de groep van Kick Out Zwarte Piet op de Afsluitdijk blokkeerden. Een lijst met namen van mogelijke blokkeerders heeft enkele dagen op internet gestaan. Daarop stonden ook namen van mensen die er niets mee te maken hadden. Die zijn woest op de Facebookgroep ’Landelijke Actiedag Zwarte Piet Kan Niet’, die de lijst online zette.

demaup | 21-11-17 | 00:41 | 1

Vreemd genoeg denk ik dat het in dit geval eerder in hun voordeel is dan hun nadeel. Bij een volgende sollicitatie is het van "Ik zie op de interwebs dat je op de A7 hebt gestaan. Je bent aangenomen."

knutsel_ | 21-11-17 | 00:50

Er zijn een paar dingen duidelijk geworden: Jenny is een heldin en KOZP heeft deze slag verloren.
Zoveel weerstand zullen ze in de rest van Nederland helaas niet meer tegenkomen.

robert39 | 21-11-17 | 00:38 | 1

Misschien vinden ze in andere provincies nu ook dat ze dat gedram uit de grachtengordel niet meer moeten pikken.

Jan Dribbel | 21-11-17 | 00:48

Sommige mensen hebben te veel vrije tijd

Rammstein | 21-11-17 | 00:37

Jenny, wil je met me trouwen?

Jelle. | 21-11-17 | 00:25 | 2

Met zo'n naam? Jelle toch...........
En ongepast, ook dat nog!

demaup | 21-11-17 | 00:43

Als je iets wilt moet je het vragen...

Kruisruiker | 21-11-17 | 00:45

Prima optreden van Jenny, je kon merken dat ze een beetje zenuwachtig was maar dat gevoel was snel weg.
Goede opleiding, wel bespraakt, weet wat ze wil en waar ze voorstaat.
Ze heeft haar uiterlijk bepaald niet tegen, dat is niet seksistisch bedoeld :), das wel mooi meegenomen.
Jenny deugt al was ze als kind vaak ondeugend volgens mij!

KeesRoeiboot | 21-11-17 | 00:23

Jenny laat je niet gek maken, je hebt onze kikkers tot ware Nederlandse prinsen gekust met je video. Rechtsomkeerts en terug naar huis met die subsidiebus. Linksom mag voor deze keer ook, als je maar optieft.

Makro777 | 21-11-17 | 00:19

De burgemeester van Dongeradeel, Marga Waanders heeft het nog niet begrepen.
In de politiek moet je zo af en toe je knopen tellen en dat was zij vergeten.
Kortom deze dame wordt wegens enorm succes niet geprolongeerd. Voor Jenny Douwes, Well done! Cheers.

Een vrije paling | 21-11-17 | 00:18 | 1

En u dacht dat zij onder het nobele gedachte goed het voor het volk deden? Deze gasten geven geen ruk om ons. Schijnheiligen hypocrieten dat het zijn.

Standvastig | 21-11-17 | 05:23

Die Pauw is een vreselijke fatsoenrakker! Wat een misselijk makend mannetje is het toch. Even zeggen dat er sprake is van eigenrichting van de Friezen terwijl die kotsclub KZOP vergunning tot demonstreren had. En ook nog even Jenny en de Friezen laten beoordelen door die OvJ die ook aan tafel zat. Ja...... de colega's ter plaatse doen onderzoek. Wat mij betreft: Jenny is overeind gebleven en heeft het standpunt van de Friezen duidelijk neergezet! Ze heeft zich niét laten intimideren door de wegkijkers aan tafel. Hulde aan Jenny en alle Friezen!
Gelukkig zijn er al die honderden positieve reacties die ze heeft ontvangen.
En laten we eerlijk zijn: dan doet de opvatting van die Pauw er natuurlijk niet écht toe. Kijk........... Jenny komt het uitleggen! Die laffe burgemeester (PvdA) liet verstek gaan.

demaup | 21-11-17 | 00:17 | 3

Een echte Hollandse vrouw van melk en bloed die fier in de branding overeind bleef staan.

botbot | 21-11-17 | 00:21

@botbot: zo is dat. En reken maar dat het niet meevalt om je zegje te doen!!

demaup | 21-11-17 | 00:28

Sjah... Die OvJ kan de hoge boom in. Corruptie viert hoogtij in het trias politica. Dat geeft haar een gunstige positie. En Pauw is een zaak hooi. Dan zeg ik het netjes, visstick dat het is. Dat mensen er nog naar kijken. Ik vind het tenenkrommend. Stelletje hypocrieten dat een show runnen. Krachtig vrouwtje, dus dat kunnen zij niet uitmelken. Dus ook niet waar zij voor staat. Dus triviale bullshit erbij halen. Verwacht niks anders van die stomme schijnheilige mietjes. Die meid staat ergens voor. Kan ik niet van de rest zeggen. Ja... Ik wil mijn zakken vullen. Jah! Dat wist ik al.

Standvastig | 21-11-17 | 04:20

Anti-ZP demonstranten waren gewoon a-sociaal, want dieselbussen met vieze co2 smokewolken in fris friesland uitlaten, en dom want hadden de trein moeten pakken, gemiddelde hooligan is milieubewuster, waren ze wel op tijd aangekomen.

louis6227 | 21-11-17 | 00:16

Je bent toch wel heel erg triest als je als zelfbenoemde "kwaliteitskrant" begint te janken om een pepe kikkertje op een facebookprofiel en ook nog mensen die zich bedreigd voelen door Randstadwaanzin tot neo-nazi's bombardeert. Het is echt om te janken.

Makro777 | 21-11-17 | 00:14 | 2

Daar werken hele enge nare mensen. Het doet mij denken aan een sekte.
Ze zijn allemaal gehersenspoeld. Of zou het komen door hun veganistische dieet? Misschien tast dat wel je hersenen aan.

Kruisruiker | 21-11-17 | 00:21

Ja mooi is dat he. Ook altijd dezelfde 5 linkse reaguurders op feestboek die even oreren over wit privilege.

Bozepanda | 21-11-17 | 00:27

Blij dat ik die kloothommels van de tv niet nodig heb in mijn leven. Hoeveel miljoen mensen kijken er eigenlijk naar pauw?

RickTheDick | 21-11-17 | 00:09 | 1

veel te veel. nog meer kijken naar het nog veel ergere de wereld draait linksom, of naar de ntr, waar ze zeggen dat een nikaab "vrijheid" symboliseert.

dysdiadochokinese | 21-11-17 | 01:12

Jenny, ben trots op je. High five boks hear hear whatever. Ik zou je doen. Heldin.
Mannen van de A7, ook helden.
Gewoon niet die schreeuwerts tussen de kinderen. Punt uit.
Woon zelf in Amsterdam en heb 2 halfbloedjes. En Sinterklaas hoort, zoals het in Dokkum gevierd is en en niet op een kameel, in een deel van Amsterdam, waar ik dus bij voorbaat al niet kom.
Vroeguh, toen ze nog jonger waren, gingen we expres naar de Bijenkorf, omdat het altijd zo mooi versierd was. De roltrappen op. Maar dat mag tegenwoordig niet meer.
Je mag tegenwoordig, in Amsterdam, blij wezen, als je nog een echte Zwarte Piet ziet....
Het schijnt 10% van Nederland te zijn, of zoiets, maar in de grote steden is het gewoon 60 a 70%, wat de negatieve boventoon voert.
Unbelievable.
Groot gelijk, dat Friesland beschermd werd. Petje af.

sunshine&rain | 21-11-17 | 00:08 | 5

Breng ze maar niet op rare ideeen.

Kruisruiker | 21-11-17 | 00:27

@ Jan Dribbel | 21-11-17 | 00:23

Een netwerkorganisatie nog wel, des te schadelijker zou de eventuele reputatieschade zijn geweest. Heel dapper.

Panos88 | 21-11-17 | 00:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker goor Volkskrant stuk ook. Hoeveel buzzwords kun je in een paar regels proppen. F

Makro777 | 21-11-17 | 00:07 | 4

Die kudtcourant zou bij wet verboden moeten worden en de redacteuren zouden vervolgd moeten worden voor haatzaaien/ opruiing....

Ommezwaai | 21-11-17 | 00:12

Mafkees Panos88, pleurt ff lekker zelf op. Lezen is moeilijk. I know.

sunshine&rain | 21-11-17 | 00:27

Inmiddels is 87.4% van alle Nederlanders Alt-rechts. De overige 12.5999% is allochtoon. De overige 0.0001% leest wel eens de Volkskrant

marcoplarco | 21-11-17 | 07:37
▼ 1 antwoord verborgen

Het grote probleem is natuurlijk die onvoorstelbaar laffe burgemeesteres. In augustus tijdens een stil uurtje even snel toestemming verlenen en dan een paar uur voor Uur U intrekken. Echt een enorme farce. Dit zijn ordeverstoorders, geen oprechte demonstranten.

van Oeffelen | 21-11-17 | 00:05 | 2

Ben trouwens benieuwd waar op ze die dreiging met zwaar vuurwerk baseert; heb het gevoel dat ze dat er even snel van gemaakt heeft.

Panos88 | 21-11-17 | 00:08

Dat vuurwerk is weer een rookgordijn. Zo'n smerige streek van een incompetente burgemeester die haar zaakjes niet op orde heeft. Die kiest voor oproerkraaiers uit de randstad in plaats voor de burgers waarvan ze burgemeester is! Die moet weg. W É G !

demaup | 21-11-17 | 00:22

Dat Groen Links nog niks heeft gezegd over de manier van transport, die bus waarmee ze op pad gingen is meer dan 45 jaar oud en zal vast geen roet(veeg)filter hebben.

Nog een detail, de keuring voor de tachograaf ofzo is al 3 jaar verlopen, dus volgens mij mochten de heren en dames niet eens reizen met de EB-58-91

gummetjes | 21-11-17 | 00:05 | 3

Een oud hondehok uit 1973. Hebben ze zeker gestolen uit een museum.

Kruisruiker | 21-11-17 | 00:13

Haha. Jessias komt zelf in een BMW aanzetten en wil heel Afrika hier in laten vliegen. Ook slecht voor het milieu.

Reaganmania | 21-11-17 | 00:13

Kijk, dat vond ik nou het enige positieve aan het hele verhaal; die mooie oude bus. Mooie klassieker. Past wel bij de kozp groep. Denken dat je progressief bent en eigenlijk klassiek hippie conservatief. De maatschappij heeft nieuwe beelden nodig die we samen met de hele bevolking kunnen beleven. Daarnaast laat je ieder zijn eigen ding doen, Kwakoe, Chinees nieuwjaar, Sinterklaas, slachtfeest. Boeien. Zolang je elkaar maar niets probeert op te dringen. En laat dat nou net het punt zijn. Dat drammen en dreigen met je godsdienst en acties.

ristretto | 21-11-17 | 07:53

@Jenny,
Mevrouw, dubbelpluskudos voor U! U heeft zich kranig verweerd bij Pauw, ondanks diens bevooroordeelde houding.

Zat net even te lezen in de Volkskrant en citeer:
"Volgens hoogleraar Jan Brouwer was het allang duidelijk hoe er in Friesland over de anti-Zwarte Pietdemonstranten werd gedacht en is het onzin dat de gemeente 'overvallen' zou zijn door de wegblokkade. 'Ze wisten dat dit tot de mogelijkheden behoorde. Dit soort risico's hoor je als gemeente in te calculeren."

De burgemeester van PvdA-huize zijnde, dus geïnfecteerd met het Amsterdam-virus, is in de eerste plaats medeschuldig aan deze vertoning. Zij had moeten zeggen bij de aanvraag:

"Beste actievoerders, ik heb mijn voelhorens diep in de gemeenschap hier zitten en dit gaat gegarandeerd faeces* geven. Zie alle ander ellende die we elders gehad hebben in den lande. Jammer maar helaas voor u.

Voorts vind ik het als burgemeester en als mens ongepast dat we dit mogelijkerwijs dan tussen de kinderen zouden moeten doen, aangezien ik weet hoe u dit aanpakt. Dit gaat niet gebeuren."

Dat had ze kunnen zeggen, maar nee, lijdende aan 't virulente PvdA-Amsterdam-virus, deed ze dat niet. Verbrande billen & Blaren & Voorlopig heel muisstil zitten als ze geknipt wordt. (Ja, scheren is in dit geval niet van toepassing)

Maar burgemeesters Waanders heeft geen voelhorens in de gemeenschap aldus bovengenoemde hoogleraar.

Voorts mag ik iedereen aanraden het tiraaaadetje van Johan Derksen tot zich te nemen. Perfecte illustratie van: Wij zijn meer!

Tegen de anti-zwarte-piet-actie-voerders zeg ik dit:

Bekijk de film van Arnold-Jan scheer en maak een documentaire waarin zijn Zwarte Piet exegese compleet wordt onderuit gehaald t.a.v. van uw beperkte, krampachtig uit Amerika geïmporteerde, jammerhoutvisie. Succes, u zult het nodig hebben. Maar de VPRO zal uw docu zeker uitzenden.

@Jenny,
Geacht mevrouw, nogmaals: Hulde voor uw aanwezigheid bij Pauw!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:00 | 2

* faeces = stront

Evocatus | 21-11-17 | 00:05

Spijker. Kop.
Een niet-Friese burgemeester die Sinterklaas als politiek podium weggeeft/gebruikt in een deel van Friesland waar je idd van tevoren kon weten dat zulks niet geaccepteerd zou worden.
De censuurmachine mbt de manier waarop de demonstratie werd toegestaan - stiekum mbv leugens tegenover de pers, zodat de lokale bevolking geen inspraak kon hebben - draait al op volle toeren, en zinssnedes als 'gelogen' zijn inmiddels geredigeerd.

Litsehimmel | 21-11-17 | 00:17

Arrogante mediamannetjes: haar niet laten uitspreken, meewarig aan zitten te staren, woordjes aanvullen etc.
Jenny Douwes heeft mee dat ze knap is, goed Nederlands kan praten met weinig accent, toch is ze te emotioneel en ratelt ze iets te lang door.
Maar ja, zonder mediatraining is zij gewoon een natural.
Van mij mag ze trouwens in de Playboy, ook al val ik niet op blond of milfs.

King of the Oneliner | 20-11-17 | 23:55 | 4

Pardon, Koning Leuteraar,

Houd u zich s.v.p. bij de zaak. Die opmerking over Playboy is in dit verband buitengewoon stompzinnig en niet ter zake doende,
Knurft! Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:03

Flikker op met je Playboy, we hebben het hier over een serieus item en dan ga je seksistisch lopen doen. En nee, het serieuze item is niet Sinterklaas en Zwarte Piet. Het serieuze item is dat we onze cultuur en welzijn niet laten kapen door immigranten die een andere mening hebben en een slachtofferrol aannemen.

-=PyP=- | 21-11-17 | 00:27

@Evo en Pyp, Precies ze zal nog een keer haar carrière op het spel zetten zodat ze hijgerige opmerkingen van een stel perverselingen mag ontvangen die haar bontgenoten zouden moeten zijn.

Panos88 | 21-11-17 | 00:57
▼ 1 antwoord verborgen

Bah! Ik wordt zo ziek van die hypocriete linkse grachtengordeldieren die zielig doen over een demonstratie recht. Fuck jullie! “Jullie wetten niet de onze!” Zeggen jullie toch altijd?

Hobbykip | 20-11-17 | 23:55 | 1

We zien wat er gebeurt als Pegida daar wil demonstreren.

Reaganmania | 21-11-17 | 00:17

Dus heel Nederland viert gewoon Sinterklaas met zwarte piet, maar heel Nederland moet zich aanpassen aan drie busjes met zeurpieten uit de randstad?..

GroetenVanUrk | 20-11-17 | 23:54 | 3

Twee busjes. Niet overdrijven.
Maar wel gevuld met de fine-fleur van de-weg-met-ons brigade.

Jan Dribbel | 20-11-17 | 23:58

Het waren flinke bussen, Jan. Touringcars.

Lewis Lewinsky | 21-11-17 | 00:16

@Jan Dribbel | 20-11-17 | 23:58
Drie bussen. Passagiers van bus #3 zijn overgestapt naar een van de 2 andere buusen omdat de chauffeur er de brui aangaf en weer huiswaarts keerde.

Litsehimmel | 21-11-17 | 00:21

"zwoele woonbootblik en witte onderbroek"
Ik ga dood hier XD

sarcastro | 20-11-17 | 23:53

Zo doen wij dat in Amsterdam. News flash ! Het interesseert de rest van Nederland al lang niet meer at dat kleine incestueuze kliekje binnen de grachtengordel vind in een voor de rest Marokkaans dorp aan het IJ. Zoals te doen gebruikelijk bij die elitaire kliek proberen ze een andere mening gelijk te diskwalificeren door het in een rechtse hoek te drukken. Daar trapt niemand meer in. Dokkum wordt een ijkpunt voor verandering in Nederland.

Ruikbaard | 20-11-17 | 23:53

Jenny is een supervrouw. Die burgemeester een typische lelijke pvda muts die er helemaal niks van begrijpt en Jort Kelder is een schijtererik. Punt was natuurlijk dat het ongewenst is om die dramgekken midden in een intocht te plaatsen en daar is het grootste deel van de nederlanders het roerig mee eens. Nu eens kijken hoe de gemeenteraads verkiezingen in Leeuwarden gaan, Ik hoop dat de pvda daar helemaal verdwijnt. Mag ik nou voortaan weer wegzappen van die ellende van de npo?

drs. P | 20-11-17 | 23:52 | 1

Ja, Jort moet natuurlijk wel hengelen in de Grachtengordel, heeft het al zwaar genoeg de man.

Panos88 | 20-11-17 | 23:54

Sinds wanneer is Pepe een alt-right symbool? Sterker nog HET alt-right symbool? Kan iemand de Volksmenners een keer op meme-cursus sturen anders?

Kat van T | 20-11-17 | 23:51 | 1

Gaat niet lukken. Extreem linkse mensen kennen het hele fenomeen "humor" en "shit posten" niet. Extreem linksen zijn de nieuwe gereformeerden.

IslamPislam | 21-11-17 | 00:02

Derksen=held

metdedag | 20-11-17 | 23:49 | 2

Netjes van Derksen dat hij hier weg is gebleven; hij is voetbalcommentator, dat doet hij goed en moet dat vooral blijven doen. Hij kon weten dat hij alleen is uitgenodigd om de rol van de boze oom te spelen en zodoende het gesprek te laten ontsporen. Jenny verwoord onze grieven veel beter in deze.

Panos88 | 21-11-17 | 00:07

Derksen is een overgewaardeerde journalist die op zijn oude dag en mede dankzij zijn collega Wilfred Genee zowaar humor blijkt te hebben. Echter het zonder argumenten afmaken van mensen blijft een probleem. Zal wel niet meer overgaan. In het land der blinden is éénoog koning. Geef mij Sierd de Vos maar. En die Gijp die zo enorm om zijn eigen "grappen" lacht, mogen ze van mij transfereren naar Paul de leeuw, ook zo'n popie jopie die zichzelf zo geweldig vindt. Hoop dat Genee programma's blijft maken, zoals dat tourjournaal vanuit Breda. Geweldig!

SlimmeBelg | 21-11-17 | 07:39

Megawijf. de Marianne Timmer / suffragette van de werkelijke wereld en het gezonde verstand. Weg met al die valse emoties die gekoppeld zijn aan verdienmodellen. Dokkum is opnieuw het eerlijke geweten en ijkpunt van nederland.

ad melkert | 20-11-17 | 23:48

Ze was goed, oprecht en duidelijk dat Nederland ( behalve dan wat grote steden minus de weinig overgebleven volksbuurten) klaar is met het rascisme roepen tegen kinderen. Helaas omdat ze zo duidelijk was en pauw haar niet in de rechts extremisme hoek kon duwen zal nu de hele macht van de NPO en die Belgen kranten haar aanvallen / zwart proberen te maken. Maar misschien dat de goedgelovige npo kijker door haar betoog eens door d slachtoffer kaart heen kijkt.

Snap_het_ook_niet | 20-11-17 | 23:47

Ja wat maakt het uit of ze je extreem-rechts noemen, baan of geen baan.

Papierversnipperaar | 20-11-17 | 23:47

Ik heb grote bewondering voor Jenny die fier rechtovereind bleef bij de zuigende vragen die de salonsocialist haar stelde met als enige doel haar te laten struikelen. Dat hadden de anti-Piet-vriendjes en vriendinnetjes van hem hem opgedragen en voor een paar ton per jaar doe je alles. Je bent een kanjer Jenny!!! Pauw is niks.

langzullenweleven | 20-11-17 | 23:46

In de grote steden wonen sowieso nog maar weinig oorspronkelijke Nederlanders. Denk zal daar de komende verkiezingen grote overwinningen halen. Zwarte piet zal daar niet meer zwart zijn who cares

metdedag | 20-11-17 | 23:46

Volkskrant, NRC... ze staan meteen klaar om iemand met een hun niet welgevallige ening in de rechtse hoek te knuppelen. Ik heb geen idee wat voor broeinesten die redacties tegenwoordig zijn, maar met journalistiek heeft het niets meer te maken. Beide kranten zijn verworden tot spreekbuis van een kleine kliek (vooral in 020) zeuretterdroeftoeters die kennelijk niks beters te den hebben dan los gaan op alles wat ze niet bevalt. Dat de Raad voor de Journalistiek hier niet allang op de stop!trompet heeft geblazen verbaast me eerlijk gezegd.

Reykjavik | 20-11-17 | 23:45 | 4

In 40/45 was er maar één krant die met de vijand heulde .nu heulen alle kranten op één na met de vijand en ja ik weet het het was de Telegraaf die van zijn fout geleerd heeft.

blauwe zander | 20-11-17 | 23:51

Dat is de standaard reactie van de deugmensen, je kan het van tevoren invullen:
racisme, discriminatie of extreem rechts.

Jan Dribbel | 20-11-17 | 23:52

De Raad voor de Journalistiek is onderdeel van het probleem.

Peter Emile | 20-11-17 | 23:52
▼ 1 antwoord verborgen

Bij de volgende demonstratie over het melkquotum gewoon last minute je auto op de A4 parkeren en de burgemeester van Den Haag bellen dat je zwaar vuurwerk in de kast heb liggen. Wie onze Nederlandse grondwet aanvalt mag de volgende ronde een beurt overslaan. Beetje bang voor een mening, voor woorden, raar mens. Teveel mensen denken dat vrijheid van meningsuiting alleen voor hun eigen mening geldt, maar dan kennen ze de zwaarbevochten Nederlandse traditie nog niet. Dit is ons land!

Ardbeg | 20-11-17 | 23:44 | 11

Dat bedoel ik dus met goed cq handig regelen knutsel.
Zet die knakkers in een vakje en niemand, die het niet opzoekt, heeft er last van.
Maarja zo regelen beschaafde mensen dat en helaas zijn die niet aanwezig aan beide zijden.
End of, allemaal sneue types, niet mijn volk.
Volgend jaar de intocht in een plaats die het wél kan managen.

Berbaar | 21-11-17 | 00:52

Nou nee, die mensen zet je niet in een vakje naast je kinderfeest, die hou je gewoon tegen op de A7.

knutsel_ | 21-11-17 | 01:16

Berbaar, Zeker nooit bij een demo van deze “geweldloze” types geweest. Moet je eens doen. Werk erg ontnuchterend en dan snap je dat je geweldig uit je nek lult met je in een vak plaatsten.

ristretto | 21-11-17 | 07:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Jenny had nooit aan tafel moeten gaan zitten omringd door die linkse vara PvdA kliek ,ik vond haar nu niet echt sterk overkomen , je merkte dat zij erg voorzichtig was met wat ze zei.,
Nee dan Derksen wat een mannetje.

blauwe zander | 20-11-17 | 23:44 | 7

Tuurlijk, het was voor haar een vijandige omgeving "want ze zouden dat boerinnetje uit Friesland wel eens even laten weten dat eigenrichting echt niet kon en dat de publieke opinie in Amsterdam wordt gevormd, niet in Joure/Dokkum". Knap hoe ze zich niet uit de tent liet lokken en gewoon haar punt bleef herhalen dat je die demonstranten niet naast je kinderen wil. Zou geen enkele ouder moeten willen.

Graaisnaaiert | 21-11-17 | 00:18

Ze staat voor haar zaak en heeft die zaak méér dan duidelijk gemaakt! Dat kun je van die wegkruipende burgemeester niet zeggen!

demaup | 21-11-17 | 00:34

Het wordt tijd dat pauw eens wat reaguurders uitnodigt. Aan Evocatus zal hij wel niet durven te beginnen.

SlimmeBelg | 21-11-17 | 07:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo nu kan de kijkbuis wel uit, eerst nog een meisje wat iets over een plankje met wieltjes te melden heeft en dan nog die Zeelenberg, die zit nu al voor de derde keer vandaag in een tv.programma, wat een armoe. Weltrusten.

Titje | 20-11-17 | 23:44 | 2
-weggejorist-
niv01 | 20-11-17 | 23:46

Wat was er mis met die meid? leuk en nuchter kind dat doet wat ze leuk vindt.

Panos88 | 20-11-17 | 23:59

Jenny wil je verkering met mij?

nee_toch? | 20-11-17 | 23:43 | 3

Doe toch eens even normaal, is er eindelijk eens iemand die haar bek open durft te trekken, krijgt ze dit soort debiele toespelingen.

Panos88 | 21-11-17 | 00:04

Panos88 | 21-11-17 | 00:04

Sommige mensen weten niet wanneer ze een bepaalde grap wel of niet moeten maken
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:13

Het was anders heel lief bedoeld hoor

nee_toch? | 21-11-17 | 00:54

klinkt als "De Boven Ons Gestelden" en was al kind aan tafel was voor eeuwen.

rmstock | 20-11-17 | 23:42

Op radio1 was vandaag ook al een int tussen 16:00 en 18:00 waarbij de overduidelijk vooringenomen dame meteen wees naar extreem rechte groepen. De Fries in kwestie antwoorde verbaasd, dat het daar niets mee te maken had. De kloof tussen de randstedeliijke media er erbuiten is werkelijk enorm.. en straks maar weer afvragen waarom men daar zo afwijkend stemt.

Stortkoker | 20-11-17 | 23:41 | 1

Wat ik dan niet snap is dat er niemand de vraag terugkaatst. Wat bedoelt u met extreem rechts meneer?

knutsel_ | 20-11-17 | 23:44

Pepe het symbool voor alt-right? Jezus Volkskrant, huur even rap een nieuwe stagiair in.

TeeJee | 20-11-17 | 23:39 | 3

Ze communiceerden waarschijnlijk ook alleen via Discord, want dat is ook gekaapt door de alt-right!
Het is natuurlijk totaal geen manier om makkelijk te communiceren binnen een groep.

Ser_Bagel | 20-11-17 | 23:42

Ik denk niet dat die gastjes toevallig allemaal fan zijn van Boy's Club.

Ardbeg | 20-11-17 | 23:46

Ja maar dit heb op de NRC gestaan! Kijk maar, Baudet met een kikker op de schouder. Dogwhistle! Oh en hier is Trump die een plaatje met Pepe deelt, wat een nazi! Ze hebben het nog net niet over de smug anime girls.

@Ardbeg
.
Ik denk het ook niet. Wat ik wel denk is dat veel mensen het gewoon gebruiken omdat het grappig om de reactie er op te zien. Een artikel in de NRC of op de campagne website van HRC over je twitter avatar? Smullen. Het is jammer dat de OK emoticon niet gezien wordt als symbool voor White Power, dan was Pechtold toch mooi de lul met die foto van eerder vandaag.

earrebarre66 | 21-11-17 | 00:26

enne.., in Rotterdam hebben de anti pieten de erasmusbrug geblokkeerd, mag ook niet.,, boetes ????

louis6227 | 20-11-17 | 23:39

Na de uitzending gaat pauw jenny nog even een kwartiertje apart spreken....

Degrelle | 20-11-17 | 23:38 | 4

Metoo

Titje | 20-11-17 | 23:45

Johan de 200 + als natte droom dan , die rekent hij ook allemaal mee .

blauwe zander | 20-11-17 | 23:47

Denk dat ie een ferme trap in zijn klote krijgt.

Harry Turtle | 21-11-17 | 01:14
▼ 1 antwoord verborgen

Jenny goed gedaan tussen de Grachtengordel elite.

moi6666 | 20-11-17 | 23:38

Schandalige kutvolkskrant.

Kruisruiker | 20-11-17 | 23:37

Ze heeft slechts her en der voor wat oponthoud gezorgd, in linkse termen heet dat burgelijke ongehoorzaamheid en daar mocht je nooit moeilijk over doen.

louis6227 | 20-11-17 | 23:36 | 2

Precies.

Lewis Lewinsky | 20-11-17 | 23:45

Als het tenminste in hun straatje past. Complimenten dat er geweldloos een einde is gemaakt aan een tot escalatie gedoemde missie van gestoorde nietsnutten. Wat heeft dat de maatschappij opgeleverd, in geld uitgedrukt, maar vooral in het voorkomen van trauma's bij kinderen. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren en houdt mijn hart vast voor de volgende confrontatie. Want die nietsnutten hebben niets anders te doen.

SlimmeBelg | 21-11-17 | 07:20

'zo doen we het in amsterdam' kotsneigingen krijg ik ervan hier in gelderland en ongetwijfeld ook alle provincies buiten de randstad. de boel gewoon beschouwen als verloren gebied en de grote steden laten afzinken

mmkk | 20-11-17 | 23:35

Geweldig gedaan Jenny! Rustig, kalm en beheerst de heer Pauw van repliek dienen. Goed om dat "extreem rechts" frame van dat lamlendige VK nog even in te wrijven.

En Jort, de huispoedel van de neplinkse kerk: wat ben je toch een lul!

echt_links | 20-11-17 | 23:34

Godverdomme Pauw: "Eigenrichting"

Hoe durf je jij boerbraadlul, om Jenny iets dergelijks aan te wrijven. SCHAAM JE HOND, DIE JE BENT (Met excuses aan de honden)
Ze heeft het afgeblazen en NU haáér beschuldigen van eigenrichting.

Jort Kelder: Lul met vingertjes verdedigt het standpunt van Amsterdam. Amsterdam is NIET Nederland. Wanneer snapt u dat nou!
Amsterdam is NIET Nederland!
Amsterdam is NIET Nederland!
Amsterdam is NIET Nederland!

Pauw: "Trek je er niets van aan dat je extreemrechts extremiste genoemd wordt"' (Vokskrant)
Weet je wat u moet doen, zeg dat tegen uw Anti-Zwarte-Pieten-vrienden te zeggen. Zeg tegen ze trek je het niet zo aan dat zwarte van die Zwarte Piet.
Gotogot, wat een extreme lul-de-behanger.

Overigens, demonstreren in Nederland is gereguleerd, maar het is repressieve tolerantie. Als je wilt demonstreren dan kun je overwegen om dat gewoon te doen. Zie jarenlange acties van krakers in Amsterdam bijv. Vrankrijk
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 20-11-17 | 23:33 | 4

Evocatus: In Friesland trekt zich niemand iets aan wat er in " Holland" gezegd of gedaan wordt. Deze Jenny had van te voren kunnen weten dat zij bij Pauw (vreselijke vieze man,nou ja man..) bij de Duivel te biecht ging. Jort Kelder is een "vrind" van Mark Rutte en zelfbenoemde kakbal uit A'dam die beiden ruim baan geven asn het ultra-linkse VVD'666 politiek "correcte" geleuter. Wie gelooft deze mensen? Erg genoeg dat met onze belastingcenten dergelijke propagandistisch geleuter aan het volk wordt voirgeschoteld. Werkt niet. Wat heeft Zwarte Piet met ultra-rechts te maken? Een 800 jaar oud kinderfeest is volgens die vieze Pauw en kakbal Kelder rascistisch en ultra-rechts.
De grachtengordeldieren doen al heel lang niet meer ter zake. Bij Dokkum begon de victorie.

Eendragtmaaktmagt | 20-11-17 | 23:45
-weggejorist-
earrebarre66 | 21-11-17 | 00:21

Volkomen terechte kwalificaties voor deze met gemeenschapsgeld, uw en mijn centen, betaalde (non)"duiders".

SlimmeBelg | 21-11-17 | 07:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ze was echt zenuwachtig maar sloeg zich erdoorheen nam goed pauze voordat ze wat zei en wat ze zei klopt en bediende zich bijna van politieke debat trucjes door vragen in antwoorden om te buigen.

Johan_Voorhaar | 20-11-17 | 23:32

“Kijk zo doen we het in Amsterdam”, zegt de lul. We zullen volgend jaar eens zien hoe het gaat.

Bosbomen | 20-11-17 | 23:31 | 3

Want Amsterdam is het dorp dat het ons allemaal wel eens even zal gaan vertellen. Walgelijke inteeltkliek.

RenHoek | 20-11-17 | 23:32

Jeroen is gewoon onderdeel van de grachtengordel.
Je dacht toch niet dat die zich, bij protest uit de provincie, een andere mening zullen aanmeten?

laagvliegert | 20-11-17 | 23:33

In Amsterdam hebben ze wat ze willen. Een totaal wit Sinterklaasfeest. De grachtengordel stond een heel inclusief feest te vieren met voornamelijk witte kinderen en 400 witte/roetveeg wufte Spaanse edelmannen op de stoomboot. Om te gillen. De rest van Nederland moralistisch geleuter opdringen maar geen neger of hoofddoek te zien tijdens je eigen optocht.

osolemio | 21-11-17 | 00:19

mooiste was nog ''ik wil hier helemaal niet zitten'' om dan te eindigen met een kameel in 020 Osdorp. in 020 noord had je een aparte intocht geheel op de klassieke wijze, dus nee, ''zo doen wij dat niet in Amsterdam''.

Stortkoker | 20-11-17 | 23:30

Geweldig gedaan Jenny! En wat zet die Jeroen zichzelf voor lul met dat onnodig fragment aan het einde van de discussie, laat zich zelf goed kennen.

Panos88 | 20-11-17 | 23:30 | 3

Overtuigende overwinning voor Jenny. Pauw blijft prikken en doorzeuren over recht op demonstratie terwijl die volledig het punt mist dat dat juist niet het probleem is Het probleem is dat je geen agressieve naar ui en prei stinkende losers met enorme roeptoeters in de buurt zet van kinderen die willen genieten van de intocht. Pauw valt wederom weer eens volledig door de mand als een zeer matige interviewer en een nog slechter luisteraar.

Ruikbaard | 20-11-17 | 23:34

Yep, Pauw gecontroleert weliswaar het gesprek, maar hij is hard op weg zich zelf uit de gratie te werken. Buiten het Amsterdamse subsidiemilieu dan.

Panos88 | 20-11-17 | 23:42

Pauw heeft natuurlijk zelf geen (erkende) kinderen. Kan zich dus totaal niet inleven met de zorgen of levensvreugde van ouders.

SlimmeBelg | 21-11-17 | 07:10

Wat een klootzak is die Jeroen Pauw toch. Je zou hem zo op een kameel zetten.

Lewis Lewinsky | 20-11-17 | 23:29 | 2

Dat schaap zou je het liefst zo zijn geliefde gracht in stampen wat ik je brom...

Sarcastisch varken | 20-11-17 | 23:41

Echt wel.

knutsel_ | 20-11-17 | 23:42

Jammer. Ze had dat punt moeten maken dat de vergunning pas zo laat werd verleend dat beroep niet meer mogelijk was. En dat eigenrichting feitelijk het enige overgebleven middel was

Gen. Maximus | 20-11-17 | 23:29 | 5

Nou, de media heeft ook een duistere rol gespeeld. De media verkondigde een paar dagen voor de intocht dat er bij de intocht geen demonstraties zouden zijn...en toen opeens meldden de kozp-ettertjes zich aan.

RenHoek | 20-11-17 | 23:31

Sjesus Lewis, niet haarkloven. Eigenrichting zoals door pauw gehanteerd om de ludieke vertragingsactie van Jenny d' ARC aan te duiden.

Gen. Maximus | 20-11-17 | 23:33

Het schijnt dat ze ook tot het laatste moment hebben gewacht met het aanvragen van de toestemming, zogenaamd omdat ze nog twijfelden.

knutsel_ | 20-11-17 | 23:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Jeroen kwam er niet tussendoor met zijn zuigende vraagjes, complimenten voor Jenny!

Herr Inspector | 20-11-17 | 23:28
-weggejorist-
ChatBot | 20-11-17 | 23:28 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Jenny een rechtsextremist? Dan ben je als Volkskrant journalist wel een miserabel excuus voor een mens.

RenHoek | 20-11-17 | 23:28

Ohh.. was dat toch prettig. Niet eens repeat. Gewoon nuchter met geen woord te veel. Of zoals een ander het zei: "het interesseert me geen fuck of ze zwarte piet paars, groen of naast een kameel zetten. De aanleiding, daar heb ik een probleem mee".

Ik heb een zwarte dochter. ZERO FUCKS ARE GIVEN. De enige foute perceptie is de jouwe omdat jouw roots dringend belangrijker zijn dan de mijne over de rug van mijn kinderen.

Denkhetnjet | 20-11-17 | 23:26 | 2

Hear hear.

RenHoek | 20-11-17 | 23:28

Beetje jammer dat zij als dit zo doorgaat, net als ik met een schuin oog aangekeken zal worden dankzij de SJWers en soortgenoten. Thanks voor meer racisme, maar jullie deugen wel hoor.

Halveneger | 21-11-17 | 07:53

Elitaire engerd Jort weet weer precies hoe het heurt, dat kopje met dedain, verschrikkelijk.

lingo star | 20-11-17 | 23:26 | 2

Goed maatje van Mark Rutte.

HaatbaardKnipper | 20-11-17 | 23:35

Geen moment meneer Kledder, geen moment meneer Kelder denken we ook maar, omdat u zich als rechtse bal afficheert, dat u vóór een zwarte Zwarte Piet zou zijn.

Mocht u willen. U bent de ultieme vertegenwoordiger van het establishment.

Houdt u er trouwens rekening mee dat er voor het op de tv verschijnen een houdbaarheidsdatum is? Wat mij betreft komt uw houdbaarheidsdatum aardig naderbij!
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:21

Oh, die burgemeester. Wat erg. Wat een muts. Ze had dat nooit moeten laten gebeuren. Ze had dit kunnen voorzien. Als je dit niet ziet als burgemeester dan ben je ongeschikt voor je functie.

osolemio | 20-11-17 | 23:25

Ik stel voor dat we Pauw ontslaan en Jenny presentator maken. Goed voor de kijkcijfers, wedden?

lulleficatie | 20-11-17 | 23:24

Weer een reden dat ik blij ben geen TV meer te kijken. Pauw, boeit me niks, Derksen, nog nooit gezien, ik mis niks. Heerlijke vrouw thuis, goeie baan en GS om even te lachen. Voor de rest zie ik wel wat komt. Kan me om half twaalf 's nacht's nergens meer druk om maken.

LifeCatcher | 20-11-17 | 23:24

"Het belang van iedereen te dienen" aldus Waanders.

Volgens mij heb je alleen het belang van Dokkum te dienen, beste Waanders.

RenHoek | 20-11-17 | 23:23 | 2

Waanders bedoelt met iedereen: de zeurpieten.
Want oh-zo bang om door de linkse kliek voor racist te worden uitgemaakt.
Staat niet goed op je C.V.

Jan Dribbel | 20-11-17 | 23:32

Zie je verkeerd,want lid van de Partij van de Afrikanen: wordt benoemd,niet verkozen en komt bijna 100% zeker niet uit Dokkum en omgeving.

Eendragtmaaktmagt | 20-11-17 | 23:51

Jenny kan zich tot nu toe best goed staande houden bij Pauw. Jort Kelder kijkt zn ogen uit, haha.

Alpengeist | 20-11-17 | 23:23 | 1

Jort zit zich af te vragen wat die in zijn leven heeft gemist. Schoonheid kan ook natuurlijk zijn. Een hele openbaring voor dat soort lutsers die allen de verherbouwde tutjes in de randstad gewend zijn waar geen natuurlijk onderdeel meer aan te vinden is.

Ruikbaard | 20-11-17 | 23:31

Ja Pauw, begin er maar aan te wennen. Eigenrichting gaat nog eens heel groot worden.

knutsel_ | 20-11-17 | 23:22

Jenny doet het hartstikke goed hoor! Gemene kutpauw.

LibertasSimplex | 20-11-17 | 23:22

Het is al 2 dagen genieten, die achterlijke linkse SJW kliek, die met hun eigen wapens is verslagen.. Het storen van een demonstratie :) Vooral grappig dat ze hun eigen marginaliteit niet beseffen, het is werkelijk miljoenen tegen enkele honderden. Dit gedegenereerde volk onderschat de vastberadenheid, en kracht uit de provincies volkomen, het wordt hoog tijd dat uit de Randstad ook eens een oprecht tegengeluid komt.. Zo niet: dan zullen zij zich met het jaar verder vervreemden van de rest van Nederland, zwarte Piet, zal niet uit te bannen zijn uit de provincie, eer zij volledig omgevolkt is. Groet, en respect uit Brabant voor de Friezen.

Batavi Magistralis | 20-11-17 | 23:22

Jenny is niet mals. Slimme tante.

Kruisruiker | 20-11-17 | 23:22

Wat is die Jeroen Pauw toch een lul. Maar tja... Communistische Staats Omroep!! Zegt genoeg toch?
Opheffen die zooi en Jeroen een WW-uitkering.
Walgelijk.

Albert5000 | 20-11-17 | 23:21 | 1

WW krijg je alleen als je gewerkt hebt.

Elessir | 21-11-17 | 00:48

Toen Pro Patria niet kon protesteren knalden de champagnekurken bij de journalisten.

lingo star | 20-11-17 | 23:21
-weggejorist-
Fokko Flip | 20-11-17 | 23:20

Ik heb het liefst dat Jenny gewoon zegt: 'zwarte piet is zwart. Punt."

laagvliegert | 20-11-17 | 23:20 | 1

Ja en dan mag het deel van Nederland dat wel een normale discussie kan voeren weer voor advocaat gaan spelen. Daar worden we helemaal niet moe van.

Panos88 | 21-11-17 | 00:01

Ik twijfel, vuurwerk meenemen is natuurlijk ook relgedrag.

lingo star | 20-11-17 | 23:20
-weggejorist-
lingo star | 20-11-17 | 23:20

Nog geen zwart argument gehoord dat het witte ongelijk zou kunnen aantonen.

PIS-Alchimis | 20-11-17 | 23:17

Lekker wijf.

RenHoek | 20-11-17 | 23:17 | 1

Ja, heerlijk famke.

Kruisruiker | 20-11-17 | 23:18

Johan for president! Er is nog niemand aangeklaagd en nog geen boete uitgedeeld, maar er staat al 38k en een gratis advocaat klaar om de helden uit Dokkum te steunen. Een duidelijker signaal kan je als land volgens mij niet afgeven. We zijn er klaar mee! Hou je gezeur lekker in Amsterdam of op een brug in Rotjeknor. Die steden zijn toch al verloren. Maak er een reservaat van en laat de rest van NL met rust!

DvdK | 20-11-17 | 23:14

Echt niemand aan die tafel gelooft het verhaal van die OvJ, ze durven(..) er alleen niets van te zeggen.

Voorjaarsmoe | 20-11-17 | 23:13

Ik denk trouwens dat die hele zaak van die Mitch ook best zwaar voor die agenten in kwestie moet zijn...just saying.

RenHoek | 20-11-17 | 23:09 | 1

Zullen we dit even buiten de discussie houden, Daar is meer dan voldoende, nee een overdaad aan leed!
Salut! Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:24

Mensen voelen dat het voor die drammers nooit goed is. Na Zwarte Piet is Sinterklaas aan de beurt is. Een blanke katholiek kan natuurlijk echt niet meer in onze diverse samenleving. Het einddoel hebben we in Amsterdam al mogen aanschouwen. Een Arabier op een kameel met blanke knechten.

Horst_Zeerover | 20-11-17 | 23:07 | 5

En anders beginnen ze wel te zeuren dat het een kapitalistisch gebeuren is waarbij het alleen maar draait om consumptie.

knutsel_ | 20-11-17 | 23:15

Arabische Sint op een kameel vond ik dan wel weer leuk gevonden. Net als die swingende Sint. Misschien een tip voor onze diversiteitsdrammers en racismeroepers? Wees eens creatief en doe iets positiefs.

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 23:16

Ook zoiets ja, de goedheiligman; kleine moeite om hem als kinderlokker te framen.

spinselsinjehoofd | 21-11-17 | 08:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen dictaat zonder mandaat.

PIS-Alchimis | 20-11-17 | 23:04

Linda Duits, beroeps-gekwetste en beroeps-zeurpiet met ruim 157-honderd tweets in 5 jaar tijd schrijft dat provincialen massaal de provincie uitvluchten.
Vanwege het racisme dat daar heerst.
Mag ik zeggen dat Linda volkomen ga-ga is.

Jan Dribbel | 20-11-17 | 23:03 | 3

157-honderd duizend? Dan ben je druk, en kan je er weinig naast doen. Werken gaat dan niet meer.

Mark_D_NL | 20-11-17 | 23:13

Linkje hier voor? Ik weet nog dat jaren geleden bijvoorbeeld de homoseksuelen massaal naar de grote stad gingen, want daar werd je wel geaccepteerd. Ondertussen komen ze weer terug, hoe zou dat toch komen? Ik heb niet de illusie dat de acceptatie voor de LGBTWTFBBQers hier heel hoog is, maar buiten de kleinere dorpen geld er toch al snel het idee van 'Live and let live', voor een betonschaar hoef je niet snel bang te zijn.

earrebarre66 | 21-11-17 | 00:15

Absolute onzin. Er zijn helemaal geen woningen vrij in de grote steden. Zijn namelijk allemaal bezet door beroeps-gekwetsten en rijke stinkers. Dus al zouden ze willen.....

BenPakdee | 21-11-17 | 01:23

♬ We gaan beginnen...♫

Sarcastisch varken | 20-11-17 | 23:02 | 3

Oh nee... das die andere konijnekut van de NPO ...

Sarcastisch varken | 20-11-17 | 23:03

Dat is wel degelijk Pauw die dat roept.

Lewis Lewinsky | 20-11-17 | 23:12

Ja verhip... ik dacht echt even dat "die andere" eigenpijper dat standaard uitkraait. Ze lijken allemaal zo op elkaar daar...

Sarcastisch varken | 20-11-17 | 23:32

Zwarte piet representeert de moor. Diezelfde gasten die meer dan een miljoen Europeanen roofden en als slaaf verkochten op de slavenmarkten in Noord Afrika.

SicSeb | 20-11-17 | 23:02 | 1

En inderdaad verscheen deze specifieke moor pas toen de slavenhalerij net zo ongeveer was opgehouden, eerste grote stop was na het bombardement op Algiers en later na de inlijving van Algerije de voltooiing van dat proces. Allemaal vrij dichtbij het verschijnen van het bekende boekje van de onderwijzer.
Hét moment om met verwerking van dat verleden te beginnen. Op zijn Hollands, met lichte spot. Niet met gezeik om herstelbetalingen of voor straf stopzetten van Noord-Afrikaanse folkore.

sockpuppet | 21-11-17 | 01:57

Ikzelf denk over Zwarte Piet heel nuchter en praktisch en eerlijk:
Inderdaad is een zwarte Piet een persiflage van een neger, valt gewoon niet te ontkennen; doet gek, heeft kroeshaar, grote rode lippen , gouden oorbellen, en donker gekleurd. En dat komt dus niet van de schoorsteen plus roet, want kleding is wel schoon, zelfs de kraag is hagelwit.
Op zich hoeft dit niet per se gerelateerd te zijn aan discriminatie of slavernij.
Want als Zwarte piet in Volendamse klederdracht zou verschijnen inclusief klompen etc, zouden Nederlanders zich niet per se aangesproken of beledigd voelen.
Maar om gewoon aan de jaarlijkse fokking discussie een eind te maken zou ik gewoon zeggen: maak van de Zwarte Pieten een soort hulp-matrozen in matrozenpak, of soort acrobaten/clowns en klaar met het gezeur elk jaar weer.
De kinderen van 3-4-5 jaar oud zullen het niet merken, want kennen de historie niet, en vinden het evengoed leuk.
Uiteindelijk, zoals ik voor mijzelf herinner, gaat het gewoon erom, welke cadeautjes je krijgt en zo snel mogelijk.
De rest is ook voor kinderen maar bijzaak.
Maar goed, ik was als kind al zo nuchter als een Fries...

King of the Oneliner | 20-11-17 | 22:59 | 7

het midwinterfeest stamt al uit heidense tijden en is na de kerstening naar de heilige St Nicolaas vernoemd. Het met roet zwart maken van het gelaat is een heel oud gebruik dat elke verwijzing naar Afrikanen voorafging. Het is ook dan zwart, roetzwart, en niet bruin, zoals Afrikanen zijn. Daarom vind ik dat dit behouden moet blijven. Dat kroeshaar kan voor mij wel weg. Maar zelfs een vermomming als Afrikaan moet in mijn ogen kunnen, bijvoorbeeld omdat je dan net zo goed de positieve aspecten van een ander ras kan benadrukken. Dat hoeft op zich niet negatief discriminerend te zijn. Als kind was ik bang voor Sinterklaas en vond ik Zwarte Piet leuk.

Zyprexa20mg | 21-11-17 | 00:33

Zo zwart als een schoorsteenveger is geen enkele neger. Misschien een schoorsteenvegerneger maar die heb ik nog nooit gezien.

Elessir | 21-11-17 | 00:44

Schoorsteenvegerneger. Beste nickname ooit.

Halveneger | 21-11-17 | 07:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Tsja , waar de een het recht meent te hebben met zijn acties een kinder feestje te verzieken , kun je het een ander niet kwalijk nemen deze acties te verzieken.

En wat betreft “ de gekwetsten ” - gasten / nieuwkomers die niet het fatsoen hebben om rekening te houden met de gewoonten , tradities , cultuur van het gastland , moeten zich serieus afvragen waarom ze hier naar toe gekomen zijn en of ze beter niet weer kunnen terugkeren naar land van herkomst.

enorme sukkelzak | 20-11-17 | 22:59

"Hierbij werd ook melding gemaakt van mensen die onderweg zouden zijn met zwaar vuurwerk," aldus de burgemeester. Deze zin komt uit de open brief die te vinden is op de website van de gemeente Dongeradeel (PDF).
Dat is de enige zin in de gehele brief wat rept over vuurwerk.
Dan moet u eens voor de grap bij de verschillende kranten gaan kijken hoe dit uitgelegd wordt.

photto | 20-11-17 | 22:52 | 1

Ineens wordt er de 'zwaar vuurwerk' kaart getrokken. Met geen enkel bewijs en vooral in het midden latend wie dat dat bij zich zou hebben gehad.

#nepnieuws

laagvliegert | 20-11-17 | 23:08

Kan die Kajsa Ollongren haar zin niet krijgen om een Amsterdam af te scheiden van Nederland. Kunnen al die zeikpieten die buiten Amsterdam wonen mooi asiel aanvragen.

moi6666 | 20-11-17 | 22:49 | 1

Ik zeg doen! Bouwen we voor de echte Amsterdammers met heimwee dat centrum wel na in de polder.

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 22:55

In 3 min 40 seconden meer zinnige dingen gehoord dan in twee jaar Pauw, DWDD, Koewinsie Halvegario, Simons vrouwtje en Scharführer Gruppe Almere Tanja 'Heil michselbst' Jess.

Respect voor 'de snor'.

RenHoek | 20-11-17 | 22:44

Nou, zometeen dan toch maar s de treurbuis aanzwengelen dan. En bidden dat dit het 1e item is.....

Gen. Maximus | 20-11-17 | 22:43

Je ziet meteen dat het leed van het zogenaamde slavenverleden niet diep zat, want ze gingen meteen weer met de bus naar huis. Ze hadden verder kunnen gaan lopen. Maar het waren geen mensen die lijden gekend hebben, het waren aanstellers.

helodia | 20-11-17 | 22:43 | 1
-weggejorist-
pulp_fiction | 21-11-17 | 00:43

+1 voor wit onderbroek

Ir. Wilhelmus | 20-11-17 | 22:42

Persoonlijk begrijp ik de uitnodiging van mevrouw Douwes door de heer Pauw wel.

Langshetrandje | 20-11-17 | 22:42 | 1

Ja ja...

knutsel_ | 20-11-17 | 22:43

Die zelfingenomen circle-jerkende BN’erskliek (inclusief Matthijs en Jeroen zelf) denkt helaas niet alleen in deze discussie voor heel Nederland te kunnen bepalen hoe er over dingen gedacht moet worden… Bij veel meer onderwerpen zie ik zelfvoldane BN’ertjes, niet gehinderd door enige kennis van zaken, aanschuiven om even met hooghartig dedain te duiden hoe de vork in de steel zit en te vertellen hoe ik in de provincie het moet zien. Dat hele egotrippende celebrityclubje komt me al jaren de strot uit

Lampenist | 20-11-17 | 22:41 | 1

Precies, de egeocentrisch mafklappers die mij wel even gaan vertellenw at ik moet stemmen. Alsof ik op de ochtend van de verkiezingen denk:

'Nou wat zou Kutja Schuurklit stemmen en dan kan ik het maar beter ook doen...zij weet wel wat goed voor deze planeet is'.

RenHoek | 20-11-17 | 22:46

Wat een eng mens die burgemeester van Dokkum met haar SJW geblaat over inclusiviteit.
Ze sluit haar eigen burgers juist uit en gaat wel met haar PvdA foute vrienden thee drinken. Walgelijk mens.

KeesRoeiboot | 20-11-17 | 22:41 | 1

Dat krijg je, van een achterhaald systeem uit het jaar 1800 waar ongekozen monarch de "leiders" van je stad/plaats aan mogen wijzen. Waar een zgn "volksvertegenwoordiging" even wat belastingkorting voor het buitenland er in mag schroeven, zonder dat het ook maar in 1 verkiezingsboekje stond. Fijn toch, zo'n "representatieve democratie". *kots*

liggend_streepje | 20-11-17 | 23:09

Wat bezielt Jenny om nu Pauw te gaan zitten?! Alles ging perfect maar nu wordt ze overmoedig. Dom dom dom.

de Voorzittert | 20-11-17 | 22:40 | 5

Vind het ook niet erg slim. Het was klaar...

drs. P | 20-11-17 | 22:59

die had nooit moeten komen bij deze beterweters en grachtengordelkliek ,laat die beroepsparasieten maar Gaan demonstreren in eurabia aan de amstel

geeratz8217 | 20-11-17 | 23:28

Pardon!?

Dom, hoe zo dom? Vrouwmoedig zou ik zeggen! Ze sloeg zich er prima doorheen met al die beroepsmediapraters. Was prima!
Salut, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Je bent eigenlijk geen Nederlander als je keihard je best gaat doen om in één of ander raar brabbeltaaltje jezelf apart wil houden.Friezen zijn in hun verleden vast blijven vriezen.In Nederland spreken we Nederlands.

kzegje | 20-11-17 | 22:40 | 11

Kom op jongens,we kunnen niet tegen sommigen lopen roepen dat we in Nederland Nederlands spreken en ondertussen het niet erg vinden dat anderen in een onbegrijpelijke taal gaan praten.Voor je het weet gaat iedereen in een andere taal lopen lullen en zitten we binnen de korste tijd in Babylon.

kzegje | 20-11-17 | 23:05

Friezen zijn tweetalig, mongeaul.

Mugger | 21-11-17 | 00:32

gelukzoeker, in het Nederlands is het 'laadklep' en dat is net het probleem met de 'echte' Nederlanders....
Begrijp je dat?

kokenrel | 21-11-17 | 17:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Zou het nu, na 23000,- en een gratis advocaat, nog niet doordringen bij dat busje stumperds dat heel Nederland ze zat zijn en dat ze dat gezeur vooral lekker in Amsterdam moeten houden....

ja hoor ! | 20-11-17 | 22:39 | 2

Of op een brug in Rotterdam...

RenHoek | 20-11-17 | 22:46

38.000 inmiddels en ik denk dat als er echt dringend geld nodig was geweest dat er dan binnen een dag een ton op de rekening zou staan. Mensen zijn er echt helemaal klaar mee.

osolemio | 20-11-17 | 22:49

Ook al waren deze busdebielen niet tegengehouden dan nog hadden ze zich niet gedragen in het voor hen bestemde protestvakje te Dokkum.
En was het uitgelopen op ongeregeldheden zoals andere jaren. En moet de ME weer ingrijpen en hadden ze in de slachtofferrol gekropen zoals te doen gebruikelijk. Dat is hun natuurlijke reflex.
Anousha de nep-Afrikaan had dan weer' ohohoh wat verschrikkelijk hier!'tweets in het Engels de wereld ingeslingerd.
Nu ze niet uitgenodigd zijn bij dat slaapverwekkende PAUW zullen ze dat ook wel weer zien als uitsluiting door de witte elite.

leo de pejo | 20-11-17 | 22:38

Belachelijk om eerst toestemming te geven aan de tegenstanders van zwarte piet bij een (kinder) feestje van de niet-tegenstander. Volgende keer ook Feijenoord supporters even laten meelopen en toestaan bij de huldiging van Ajax?

Rest In Privacy | 20-11-17 | 22:38

Wordt een 'tegenvaller' want in een video bij de Telegraaf durft mevrouw nauwelijks echt te zeggen wat ze vindt. Dat is niet erg en zeer begrijpelijk in het huidige klimaat, ik gun haar echter wel een sterk optreden met zeggen wat ze er echt van vindt.

laagvliegert | 20-11-17 | 22:38

Goed dat ze er gaat zitten maar hopelijk niet tegen beter weten in. Tegen Jeroen Pauw valt geen eerlijke wedstrijd te lopen. Altijd 6 tegen 1 systeem en gasten die niet zijn mening delen worden geridiculiseerd. Ze had denk ik beter lekker in Friesland kunnen blijven. Ik wil nog wel even zeggen dat ik Jenny Douwes een geweldig wijf vind en ik wil haar bedanken voor het feit dat zij zich durft uit te spreken. Ik zou willen dat ik net zo veel lef had.

osolemio | 20-11-17 | 22:36

Aanschuiven bij de NPO. Hoop dat ze weet wat ze doet. Benieuwd welke gast het mag afmaken vanavond.

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 22:35
-weggejorist-
postmalone | 20-11-17 | 22:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop dat ze sterk in haar schoenen staat en eventueel wat geoefend heeft op argumenten want wat Pritt zegt: ze gaat worden gegrild.

knutsel_ | 20-11-17 | 22:30

Derksen slaat spijker op de kop. De randstedelijke drampieten schieten hun doel voorbij en demense in de rest van Nederland accepteren het gewoon niet meer.

Jens Jeremies | 20-11-17 | 22:29

Jenny Douwes is een anagram van Jeanne D' Arc .

revoluta | 20-11-17 | 22:28 | 1

En zijn zoon is Jehan D'Ercsen

Shoarmamasutra | 20-11-17 | 22:32

Mw. Douwes. óf ze heeft sterke mediatraining gehad óf ze heeft dit werkelijk van nature. In elk geval. Mw. Douwes maakt dat mw. Nanninga waarschijnlijk een stap opzij doet en naast haar zal laten staan.

JoyCee | 20-11-17 | 22:26

Bij Nieuwsuur mag die zielige hoofddoekmevrouw die zo verschrikkelijk gediscrimineerd werd door de politie haar middelvinger komen opsteken naar het Nederlandse volk en haar steentje bijdragen aan de islamisering van dit land. Mariëlle Tweebeke zal haar invoelendste snoetje opzetten, want moslims zijn immers de nieuwe joden?

Zenzeo | 20-11-17 | 22:24 | 4

Wat kan die Tweebeke toch eeuwig dom kijken met die kuttige slinkse quasie intellectuele kuttekop.

gelukzoeker | 20-11-17 | 22:43

@ Reaganmania | 20-11-17 | 22:35
Wat zei ze dan?

Lewis | 20-11-17 | 23:13

Die Moslima counterde elke vraag van Tweebeke met de stelling dat "zij als Moslima...". Zij ging er vanuit dat zij het middelpunt van de aarde was en alles daaromheen zich maar aan haar moest aanpassen. Eigenlijk het wereldbeeld van elke kind, wat er meestal na hun 8e toch wel een beetje verdwijnt.

Graaisnaaiert | 21-11-17 | 00:04
▼ 1 antwoord verborgen

Nu is het wachten op het eerste winkelbedrijf dat weer zwarte piet durft af te beelden in haar folders..... wie heeft er vallen????

Degrelle | 20-11-17 | 22:23 | 2

Er hingen hier wel Zwarte Piet-poppen bij een plaatselijke Plus. Op de school van mijn jonste kind zullen de Pieten wel weer voor meer dan de helft uit roetveegpieten bestaan, dus er is ook hier nog werk aan de winkel, maar ik was blij verrast.

Lewis | 20-11-17 | 22:27

Lodewijk Asscher heeft er destijds voor gezorgd dat de grote supermarkten Zwarte Piet uit het "straatbeeld" (reclame, folders etc) liet verdwijnen, de kleintjes volgen dan wel. Als de dood voor een banvloek.

Tatay | 20-11-17 | 22:28

Maar Derksen heeft 15 maart wel gewoon D66 gestemd,,heeft hij zelf verklaard in Voetbal Inside,,,Ik kan het niet rijmen in ieder geval,,Wellicht voortschrijdend inzicht..

Frank1387 | 20-11-17 | 22:23 | 3

Derksen gaat zichzelf en anderen niet foppen door in een eerder gekozen hokje te zitten. Die kiest telkens de positie die hem overtuigd. Dat toont de ware intelectueel.

Shoarmamasutra | 20-11-17 | 22:40

Wat een domkop dan. D666 stemmen is tegen NL stemmen.

Lewis Lewinsky | 20-11-17 | 22:57

Stemmen op een bepaalde partij wil toch niet zegen dat je compleet met alles wat die partij voorstaat het geheel eens bent of moet zijn?
Salut, Evocatus

Evocatus | 21-11-17 | 00:34

Goed gezegd door Johan Derksen. Het probleem is dat alleen rijke mensen, mensen die financieel binnen zijn en niet meer hoeven te werken zich kunnen veroorloven om eerlijk te zijn, feiten te benoemen en niet politiek correct te zijn. Er zijn miljoenen mensen die er net ze over denken maar het niet durven zeggen.

frisenfruitig | 20-11-17 | 22:21 | 3

Wat niet durven zeggen? Waar zijn die klootviolen dan gvd bang voor? een zich zelf weggooiend schijtlijster volk zijn wij geworden of zijn het altijd al geweest. Met zo n laf volk verdien je ook niet beter dan wat er zich nu afspeeld,laat dit landje maar wegdrijven dan.

gelukzoeker | 20-11-17 | 22:36

Is dat zo? Wat een onzin. Denk dat de meeste mensen aan hun r**t zal roesten wat iemand uit 020 van zwarte piet denkt, en terecht!

Beefbus | 20-11-17 | 23:21

Dat is exact de val waar iedereen intrapt die het eigenlijk kotsenkotsbeu is: omwille van het sociaal zogenaamd wenselijke gedrag zwakt men in het openbaar het werkelijke standpunt af. En links overschreeuwd de zaak hier direct en indirect mee.

HaatbaardKnipper | 20-11-17 | 23:31

Zo zie en hoor je alweer, de wijzen komen uit het oosten.

Titje | 20-11-17 | 22:21

Johan Derksen For President !

DommeNeger | 20-11-17 | 22:19 | 1

Een D'66-er als president??

nope | 20-11-17 | 22:53

Het is toch van de zotte dat we een stel randdebielen de gelegenheid moeten geven tussen de kids te gaan lopen blèren en schelden? Toen er drie man op een islamitische school in Amsterdam stonden te protesteren was het gehele media-apparaat en de Haagse politiek verbolgen over het feit dat er kindertjes met zulks geweld waren geconfronteerd. Nu heerst er plots een andere maatstaf, blanke kinderen hebben dit maar te slikken.

Men kan op 364 dagen in het jaar protesteren, maar het moet perse op de intocht gebeuren; anders is er niet genoeg aandacht zeggen ze. En daar zit het hem juist; als er meer dan 200 man zouden willen demonstreren hadden ze met een paar duizend man op iedere dag van het jaar de aandacht kunnen eisen, maar buiten en stel klaplopers en kleinkunstenaars boeit het vrijwel niemand.

Panos88 | 20-11-17 | 22:18

Ben benieuwd, gelukkig zitten er niet van die Muiswinkel-achtige deugkobolden met hun gebrekkige anger management.

raskol | 20-11-17 | 22:17

Hallo Diotima, wil je ons iets vertellen?

Sgt. Pepper Spray | 20-11-17 | 22:17 | 2

Het is ongelovelijk hoe de volkskrant er toch weer een paar vette bevooroordeelde leugens tussen weet te frommelen. Zo staat er : de journalist Robertson waagt zich al filmend buiten. Er volgt een handgemeen. Formeel waar, maar dan moet er even bij verteld worden dat hij al schreeuwend dat hij journalist was een gesprek probeerde te verstoren tussen een Fries en de politie. Hij werd slechts weggedouwd, nadat hij bleef drammen- en meteen lekker opgewonden aangifte wilde doen.
Zum kotzen, die Volkskrant.

BenPakdee | 21-11-17 | 01:13

Die mevrouw krijgt vandaag 4 tafelgasten over haar heen met ander standpunt, daar zorgt NPO / VARA wel voor.

genoegisgenoeg | 20-11-17 | 22:16

Goed verwoord door Derksen ! Go for president! dit hebben we nodig tussen al die geflipte halve zolen..

Zwoele woonbootblik. Da's kunst. Moet bijna huilen.

RickTheDick | 20-11-17 | 22:13

Wijlen Theo had daar zo'n mooie term voor, voor dat volk wat kind aan huis is in die talkshows: "De Boven Ons Gestelden".

OetSodom | 20-11-17 | 22:12 | 1

Ik noem ze liever 'de zichzelf boven ons stellenden'. Dat dekt de lading nog beter, m.i. Ik heb in ieder geval NIET om ze gevraagd. Jij?

Jezus van Nazareth | 21-11-17 | 08:52

Go johan go.. je maakt een zeer helder punt wat door jen uut frieslan op de kaart is gezet.. ik ben trots op jullie beiden en iedereen die in verzet gaat en nederland weer nederland wil laten worden.. zoals t al zo lang geleden was..

haatsmurfin | 20-11-17 | 22:09 | 4

@Diotima
Zeveraar.

F1802 | 20-11-17 | 22:22

@Diotima ... en dan ondanks dergelijke ontberingen toch de wereld met nuchtere blik kunnen aanschouwen, dat het land (waar ik al vrij lang niet meer woon) die wijsheid maar weer terug mag vinden, de randstedelijke vervreemding mag afwerpen en een worsteling met het postmoderne spook boven moge komen.

Voorgeenchanterikpeu | 20-11-17 | 22:30

s/een worsteling/na een worsteling/

Voorgeenchanterikpeu | 20-11-17 | 22:31
▼ 1 antwoord verborgen

Johan Derksen woont niet ver bij mij vandaan. Goed om te zien dat hij de drentse mentaliteit al heeft overgenomen.

DrumPiet | 20-11-17 | 22:08 | 2

Positieve invloed van drumpiet op Johan Derksen.. petje af.

H.Bakker | 20-11-17 | 22:34

Maar wel op D66 stemmen en Pechtold een "pedant mannetje" vinden? Is dat de drentse mentaliteit?

SlimmeBelg | 21-11-17 | 06:45

Het zijn alleen onderbuikgevoelens als ze volgens de deugbrigade niet deugen. Deugen ze wel, dan heet het intuïtie. En de deugbrigade beslist dus of je een tokkie bent.

zwarte_weduwe | 20-11-17 | 22:08

Mooi verhaal van Derksen.

Doet je wel beseffen hoe bizar het is dat zo'n klein dramclubje al heeft weten te bereiken dat in vele plaatsen in Nederland intussen Zwarte Piet toch wel degelijk is verdwenen of op z'n minst concurrrentie heeft van allerlei andere soorten collega's. Het tekent wel de ruggengraatloosheid van een groot deel van Nederland, dat we het zo ver hebben laten komen. Wat dat betreft is de Slag om Dokkum natuurlijk een verademing voor al die Nederlanders die moeten toezien hoe we als makke schapen onze cultuur inleveren als er maar een páár mensen vervelend beginnen te doen.

Lewis | 20-11-17 | 22:08 | 3

Straks... na de oorlog, zat iedereen bij het verzet... incluis de heren en dames die de verandering van Piet wel accepteerden/voorstonden. Als de Duitsers hypothetisch gezien weer zouden binnenvallen, kun je nu alvast uit gaan rekenen, aan de hand van de huidige staat van dit land, hoe groot de kans zou zijn, dat je NIET aangegeven (sarcastisch bedoeld ;) ) zou worden door die lieve lerares van je zoon/dochter, die aardige winkelbediende waar je zojuist een nieuw paar lederen stappers hebt afgenomen of die hulpvaardige (of juist dàt helemaal niet) politieagent...

Sarcastisch varken | 20-11-17 | 22:51

Lulkoek. Eerst was het gezeik "ja maar hij is zwart van roet" (en niet verklaren hoe hij dan PIKzwart is, met felrode lippen en grote oorbellen + kroeshaar) en dan beginnen te janken wanneer er (een prima oplossing, ook in de lijn van het verhaal) roetveeg pieten komen. Serieus, die pro-zwartepiet lui zijn vaak net zo sneu als de KOZP droeftoeters in hun halsstarrig koppig gejank "jaaaa maar de kinderen". Grow a fucking pair you cunts, alsof die kinderen zich nog herinneren dat zwarte piet er vorig jaar een stukje zwarter uit zag.

liggend_streepje | 20-11-17 | 23:29

Gaat het niet om. Een traditie boetseer je niet effe met sosjalistiese politiek-correctheid tot ie jou lekker zit; dat gaat organisch of het gaat niet.
En wat die uitdossing betreft: de moor heeft nou eenmaal een bepaalde dracht, de oorringen als betaling voor een fatsoenlijk graf, zoals het een zeeman betaamde en de kleding van een moorse rijke Naffer, symbool voor de slavenhaler van blanke slaven op de Europese kusten.

Kijk, het was al opgelost, alleen jij wist het niet.

sockpuppet | 21-11-17 | 02:02

Sterkte.

Panos88 | 20-11-17 | 22:08

De ellende is begonnen met nationale intochten en het sinterklaas-journaal. Als je de traditie klein en lokaal houdt en weg van de media, verandert het gewoon op een natuurlijke manier met de tijd mee, zoals het de afgelopen 10 eeuwen al gedaan heeft, van hulpjes, zwarte sinterklazen, duivels, heidense gebruiken, Klozum, negerslaven, sint Piter en sint Maarten, etc. etc.

Diotima | 20-11-17 | 22:07 | 1

Het Sinterklaas journaal is nog niet zo oud. Mijn slechte kant vertelt me dat het Sinterklaas journaal is gecreeërd om een gemeenschappelijk verhaal te vertellen; volgens goed socialistisch gebruik de cultuur infiltreren, overnemen en restylen ten gunste van de regenten.

Arachne | 21-11-17 | 00:17

Het is goed dat op TV nu ook eens het andere geluid te horen is want het is met name de NPO/NTR die deze hele situatie laat bestaan door er steeds over te ouwehoeren. Laat ze verdomme 'Wild Geraas' eens uitzenden. Maar dat vertikken die hardcore socialisten (lees: voorheen PvdA-kliek) gewoon keihard omdat dat het slaven-/racisme-verhaal volledig onderuit haalt.

Aristotalloss | 20-11-17 | 22:07 | 8

@Diotima Door hun negativiteit maken ze het zichzelf alleen maar moeilijk. Deze slag zullen ze wel winnen, maar kijk uit voor de boemerang.
Als die anti pieten slim waren geweest dan hadden ze het model van een geuzen naam erop losgelaten. Zwarte pieten zijn leuk en je daarmee vereenzelvigen zou zomaar eens een hele positieve invloed kunnen hebben.

Dollemans | 20-11-17 | 22:47

Papiervers. Idd! Slaven droegen geen Moorse kleding en hadden geen 'machtsmiddelen' (roe en zak). En ze waren niet zulke 'prinsjes' als ZP.
En heel belangrijk: ZP heeft nooit de littekens van de zweepslagen gehad waarmee slaven van boven tot onder getekend waren!

Aristotalloss | 20-11-17 | 22:51

Hoe zou het ooit en slaaf moeten hebben voorgesteld? Die sieraden haalt ie dan in de plantage gift shop? En die kantkraag is lekker bij het plukken op de velden?

sockpuppet | 21-11-17 | 02:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Die KZOP krijgen die hele actie keihard in hun gezicht terug. Mooi om te zien. Inmiddels is er ruim 38K opgehaald voor die blokkade op de A7. #nuffsaid

De Marketeer | 20-11-17 | 22:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken