Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk aandacht voor échte slachtoffers van terreur: mensen die wel eens Allahu Akbar zeggen

op 2 november ook nog gvd

Kan het nou eindelijk eens afgelopen zijn met al die Pagina Drie berichtgeving over de aanslag in New York aub. Iedereen heeft het maar over Nicholas Cleves, Darren Drake, Ann-Laure Decadt, Hernán Diego Mendoza, Diego Enrique Angelini, Alejandro Damián Pagnucco, Ariel Erlij en Hernán Ferruchi. Maar niemand heeft het over H.A. Hellyer. Terwijl H. A. Hellyer heeft het ook niet makkelijk. Gelukkig is daar de kwaliteitskrant The New York Times. Al die kranten in Nederland zijn allemaal pet, dat weet u ook wel. Maar die Amerikanen! Tjeeminee. Dat is pas echt goede pers. Met factcheckers die de feiten checken en democratie die doodgaat in de duisternis etc. Dus heeft The New York Times de echte slachtoffers van al die Allahu Akbar roepende terroristen gevonden. Dat zijn namelijk mensen zoals H.A. Hellyer. H.A. Hellyer zegt ook wel eens Allahu Akbar, maar H.A. Hellyer DIE IS DUS HELEGAAR GEEN TERRORIST. Denk daar maar eens over na. Stelletje islamofoben.

Reaguursels

Inloggen

Deus ex machina. "Allahu Akbar" wordt geroepen als de dagelijkse loop der dingen vertoord lijkt, door externe oorzaken of door eigen handelen, en de Hand of de Wil van God verondersteld wordt of juist wordt aangeroepen. "Dit moet wel een ingrijpen van Allah zijn" wordt geroepen, "want anders is dit niet te vrklaren, te billijken, te rechtvaardigen, te dragen". Als de wereld om ons heen bizar lijkt, onverklaarbaar, verpletterend, pijnvol, angstaanjagend, dan bezweren we dat door te veronderstellen, te claimen dat Onze God, de Enige God,, het zo gewild heeft. En als ons eigen denken en gedrag uitbreekt en buiten zijn grenzen treedt kunnen we hetzelfde doen, we projecteren en maken onszelf wijs dat we een instrument zijn van Onze God, dat we de Wil van de Verhevene ten uitvoer brengen. Alle gruweldaden, gepleegd door IS, alle aanslagen, ook die welke de kafir nog te wachten staan, zijn te rechtvaardigen als ingrijpen van de Enig Ware God die aardbevingen doet gebeuren, kinderen laat sterven, plagen en ziektes over ons uitstort, alles doet om ons uit het dagelijkse ritme te slingeren. "Allahu Akbar!"

Schoorsteenveger | 05-11-17 | 12:29 | 4

sockpuppet | 05-11-17 | 13:00
Dat zeg ik. Het eigen handelen, de eigen beslissing, de eigen vrije keuze wordt in direct verband gebracht met de Wil van de Verhevene. Hulp inroepen is impliciet goedkeuring vragen, dan wel claimen dat die goedkeuring reeds gegeven is. Opdragen is volledige onderwerping aan een macht die hoger is dan jij. Terrorist en God zijn één. De terroristische daad is of wordt volledig gesanctioneerd, is deel van de Loop der Dingen, welke volledig door de Enig Ware wordt gestuurd.

Schoorsteenveger | 05-11-17 | 13:08

Biological diversification is a natural process.
We all are witnesses of the birth of homo islamicus.
And only the fittest type will survive ...

wezen | 05-11-17 | 14:07

Homo Islamicus is gedoemd om uit te sterven, nog vóór de mensheid als geheel uitsterft. Homo Islamicus aanbidt als laatste de Ene Ware God, die het nodig vond om na zijn avonturen in de verhalen van het Oude Testament zijn zoon naar de aarde te sturen, om enige honderden jaren laten via de Proheet (de Duivel hale hem) te melden dat dit laatste een beetje een leugen was, en dat de Bijbel als geheel vervangen moet worden door de Koran. Die Enig Ware God ligt op zijn sterfbed, en als hij eindelijk overlijdt zal ook Homo Islamicus in vertwijfeling geraken. In het "Allahu Akbar" klinkt de twijfel al door, en naarmate er harder geschreeuwd wordt, er meer aanslagen gepleegd worden en er meer gemoord wordt, zal de twijfel verder toenemen., Want De Verhevene, sinds hij zich via de Profeet (de Duivel hale hem) plots meldde, doet er het zwijgen toe, en de kafir tonen onnoemelijk meer flexibiliteit dan gedacht, laten zich niet onderwerpen en zijn niet bereid om tot slaaf gemaakt te worden en zich een onderdrukkende vrede op te laten dringen. De Ummah, hoe succesvol die ook lijkt, is een gebed zonder einde, is onbegonnen werk, is in wezen parasitair, groeit op kosten van een "weg met ons"-houding van degenen die uit de weg zouden moeten, en zal daarom uiteindelijk tot stilstand komen. De Homo Islamicus is parasitair, voedt zich op kosten van de Homo Non-Islamicus, vooronderstelt de aanwezigheid van te veroveren rijkdommen. "Allahu Akbar", uw rijkdommen behoren ons toe. Homo Islamicus heeft buiten de waard gerekend. De twijfelaar is flexibeler en uiteindelijk sterker dan degene die in zekerheden leeft. De twijfelaar is bereid zich aan te passen aan een veranderende wereld.

Schoorsteenveger | 05-11-17 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als je even kijkt hoe de moslim het ook bij ieder schot dat hij lost gebruikt, of bij iedere mortier dat hij afschiet gebruikt. Of wanner ze tegen de ongelovigen protesteren op straat staan de scanderen. Of wanneer ze powned tegenkomen, extra hard en bedreigend roepen, dan zie je precies hoe het misbruikt wordt.
Het heeft zijn onschuld al decennia (zo niet langer) verloren.
Laat je niet in de luren leggen door mafkezen als DKS.
Dat zijn overheidstrollen van het ergste soort.

Baski | 05-11-17 | 12:11

Fijn dat de New York Times ons eraan herinnert dat moslims ook maar gewone mensen zijn die gewone dingen doen en zeggen. Werktitel voor het volgende artikel: "Poepen met moslims."

Rhenium | 05-11-17 | 11:45

Seig Heil.... Ga ik ook maar roepen, gewoon omdat.... Heb ik niks mee, geloof helemaal niet in het gedachtengoed, maar ja, het is toch om gek van te worden dat twee woordjes mij meteen in een hoek plaatsen waarin ik geidentificeerd word als een massamoordenaar met ultrarechtse jodenkiller ideeen?... Dat kan niet zomaar. Ik moet die vrijheid gewoon hebben, want zo ben ik niet. Sieg Heil!!!!

peterdh | 05-11-17 | 11:34 | 1

Tikfoutje Sieg ipv Seig, moet mijn Duits even opfrissen op een vroege zondagochtend, voor je het weet word ik nog standrechtelijk geexecuteerd....

peterdh | 05-11-17 | 11:50

"It’s quite an innocuous expression" Innocuous is dus 'not likely to give offense or to arouse strong feelings or hostility' volgens Merriam-Webster. (Google Translation geeft dan het typisch Hollands zuunige 'onschadelijk'.)
Gelukkig was er tot nu toe maar 1 moslim die luchthartige opmerkingen als deze (vergelijkbaar met 'Godsammekrake') al reden genoeg vond om moskeeën en markten vol medemoslims aan fragmenten te blazen, inclusief vrouwen, kinderen en oorloginvaliden.
Nou ja, tien.
Nou ja, duizenden.
Om op z'n Marvel Comics te zeggen, "Rip! Tear! Shred! Kill!" , maar dan in het suprematistische Arabisch.
Ik wacht op de dag dat er tienduizenden, honderdduizenden op zullen staan voor de volgende veldslag: religieuze massa-roadrage zodra kuffars de innocuous heiligschennis begaan "Islam" en "Mohammed" uit te spreken/op te schrijven. Zoals ik nu.
Het zou allemaal echt wat prettiger worden wanneer door Allah gezegende gematigden als Hellyer eens uit hun ivoren minaretten kwamen en hun middeleeuwse intelligentie aanwenden om een middel tegen de psychische aandoening ISLAMOFILIA te ontwikkelen. Eentje die tegelijkertijd per ongeluk ook helpt tegen CHRISTENFILIA. Verplichte inenting voor alle gelovigen. Mijn goededoelen donatie krijgen ze.

dedeurs | 05-11-17 | 11:22 | 1

dubbelpost verspreid over twee velden, sorry.

dedeurs | 05-11-17 | 22:33

En de vlek wordt almaar groter, er is geen stoppen aan.
Machteloos zie je de doem komen, er zijn zelfs mensen die staan te juichen als het over je grens komt.
Machthebbers die niets doen en het laten gebeuren en af en toe roepen dat het klootzakken zijn.
Gebedshuisen die als padestoelen uit de grond schieten, waar het woord van het kwaad wordt gesproken en de ondermijning een begin heeft.
Ach ja wat heeft het voor een zin dit alles op te dissen, het gebeurt en er is geen houwen aan.

Rest In Privacy | 05-11-17 | 11:12

Als je links kijk zie je rechts niets.

ogeon | 05-11-17 | 11:07

En ik zeg wel eens godverdomme!

Mo het varken | 05-11-17 | 10:13 | 1

Meteen voor of na een aanslag?

sockpuppet | 05-11-17 | 12:41

Het maakt mij eigenlijk niet uit wat iemand zegt voordat hij onschuldige mensen vermoord .

Koning BongoBongo | 05-11-17 | 09:38 | 1

Ook niet als er structureel een bepaalde uitspraak is? Dan wijst het namelijk op een wijdverspreid probleem in plaats van losstaande incidenten.

Is dit nog nieuws? | 05-11-17 | 09:59

Waarom zien we nu zoveel mannen met baarden? Het zijn echt niet alleen moslim mannen. Denk aan voetballers, o.a. Messi, journalisten (studio balletjetrap) enz. enz. Wat dan opvalt, is dat het bij velen geen enkele toegevoegde waarde (BTW) heeft. Een in principe fris hoofd wordt omgebouwd. Is het een hype? De kans om niet om te komen bij een aanslag met een klein % verhogen? Zijn we ons aan het voorbereiden op een Kalifaat? Zijn we dus kuddedieren? Blaten we daarom in een ritme?

gnor | 05-11-17 | 09:20 | 1

Dat is een hype ja, die 'mode' heet.
Ik moet de eerste vent die er 'beter' uitziet met een baard nog tegenkomen, maar wellicht ligt dat aan mij.
Heren alhier: Doe. Maar. Niet.

Tenzij je een echte Viking bent, uiteraard.

EefjeWentelteefje | 05-11-17 | 12:18

God RattenvangeR spreekt: Als jullie willen dat de zon morgen opkomt wil ik jullie: Arbeid,kinderen,voedsel en natuurlijk totale onderwerping of doodstraf.Eens de zoveel tijd zal ik jullie extra bang maken zodat jullie in t gareel blijven. Wie zijn dochter is vandaag aan de beurt? De zon eist nu eenmaal offers.

rattenvanger XL | 05-11-17 | 09:03

900000 views,we slapen niet allemaal gelukkig,belangrijk deel van de bevolking kijkt volgt dit zo te zien.

De Profundus | 05-11-17 | 17:50

Mooi trouwens. Kwam net thuis met en taxi (Amsterdam) en had een gezellig gesprek de taxichauffie, Turk en kwamen via, via op de term Alluha akbar. Ik hou van onderzoek. Zijn antwoord? Mijnheer. Ik ben gelovig maar Allahu akbar en ook AKP is voor achterlijke boeren. Lees op z'n Turks Nederlands. Mooi.

Basil Fawlty | 05-11-17 | 01:50

NYT is een vrij linkse krant dus is er ook linkse logica aanwezig

Bokito ergo sum | 05-11-17 | 00:28

De kreet staat voor (onze) ‘God is Groter’.
Het is een kreet geboren uit een rotsvaste overtuiging van superioriteit dus niet te verwarren met ‘God is groot’.

Desmoulins | 04-11-17 | 23:17 | 2

Volgens een moslim collega staat de kreet voor "god is de grootse"... dat is dan niet "onze" maar "de" god, want volgens moslims bestaat er maar 1 ware god.

litebyte | 04-11-17 | 23:25

nl.wikipedia.org/wiki/Allahoe_akbar_(...)

En met een paar miljard moslims die hun geloof uitdragen en wikipedia verbeteren kunnen we dit dus niet onder de noemer "wikipedia is geen bron" gooien....

peterdh | 05-11-17 | 11:57

Dezelfde hypocrisie als in de Nederlandse kranten: ze hebben Trump over zich afgeroepen. Overigens (en dat terzijde) vind ik de hele rel rond Harvey Weinstein en Kevin Spacey prachtig. Hollywood dat eerst woorden tekort kwam om "grab them by the pussy" Trump voor smeerlap uit te schelden ,blijkt nu een openluchtbordeel te zijn en het zijn allemaal Democraten; iets dat de NOS nadrukkelijk vergeet te vermelden.

oliebolletje123 | 04-11-17 | 22:56 | 2

Inderdaad. Het zijn allemaal die liberalen die het hardst onrecht schreeuwen over van alles en nog wat.
Dat blijken nu de grootste predators te zijn.
Daar gaat hypocriet links weer eens de mist in.

klinkklaar | 04-11-17 | 23:09

Twee voorlopig zijn er al vijf, ook Epstein, D, Hofman en een medewerker van Soros.

gato | 05-11-17 | 09:24

De kreet "sieg heil" heeft ook helemaal niets met het nazisme te maken.

litebyte | 04-11-17 | 22:42 | 3

Je bedoelt dat allahu akbar ook helemaal niets met de islam te maken heeft?

Worajai | 05-11-17 | 00:06

Sieg heil betekent leve de overwinning. (we are the champions?) Dus je hebt eigenlijk gelijk.

bergsbeklimmer | 05-11-17 | 08:15

zeker weten dat als bij iedere moordaanslag op onschuldige burgers 'sieg heil' vooraf gaat acuut alle seinen op rood staan en het hele Nazisme wordt afgeschaft of verbannen!

fikkieblijf! | 05-11-17 | 10:06

Hmmm het is misschien een beetje zoals mn amerikaanse en andere engels taligen altijd: "bless you!" zeggen als ik nies. Waarop ik altijd reageer: "No thanks!".
Na een jaar of zo, zeggen ze nu: "Excuus me!" en ik antwoord: "excused!".
Dusss... misschien is die "alla snackbar" er ook wel weer uit te krijgen.

echtpaul | 04-11-17 | 22:41

Een moslim kan niks zeggen zonder dat dat zieke geloof van hen weer ter sprake komt.
De hele dag door met die zielige geindoctrinnerde mini breintjes komt het woord allah in elke zin voor dat uit hun strot komt.
Inshalla bla bla bla enz.
Het zijn geen terroristen maar ze zijn allemaal slaven van die ene godsdienst en dat maakt ze eng.
Ze roepen het te pas en te onpas en ook nog altijd tegen een vijand die notabenehetzelfde roept.
Kunnen ze niet roepen, Leve de overwinning!! Of; Zo die is goed raak!!
Onmogelijk voor dat volk.
Want als ze partij kiezen is het de partij van die allah. He, de PvdA dus.
In een nieuw jasje.

klinkklaar | 04-11-17 | 22:32 | 2

inshalla = met gods wil..

staples | 04-11-17 | 23:46

Mitt gutwillens meinen Furher.... Is zoals mijn leider dat goeddunkt... Nou en?

peterdh | 05-11-17 | 11:41

beetje off topic, maar Alex Jones van infowars zit bovenop die aanslag in NY. Ergens heel grappig is dan wel dat ie "little green bag" van George Baker steeds draait. Ik moet dan aan brood van Lidl denken. Voor mensen die de "Amerikaanse werkelijkheid" van meer kanten willen bekijken is het youtube kanaal van "infowars" een factor die de balans beïnvloedt

Uilenspiegel | 04-11-17 | 22:24 | 4

Ik zou maar oppassen met waar je je info vandaan haalt. Ik zelf lees liever een goed boek. Het internet is soms iewat 'lastig'.

AntiSoof | 04-11-17 | 22:39

Je moet eigenlijk zeggen infowars.COM. Het is verkoop formule, net zoals bijv. religie dat ook is.

Heb je zijn pillen al gekocht om je te beschermen tegen door (een) overheid besmet water?

litebyte | 04-11-17 | 22:45

Nee, kennelijk verkopen ze brood en willen jullie liever spelen. Dat is onbalans

Uilenspiegel | 04-11-17 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat ook niet om normale mensen die dat zeggen, het gaat om terroristen die dat schreeuwen voordat ze in naam van de Islam dood en verderf zaaien.

BozePaarseMan | 04-11-17 | 22:01 | 1

en toch wordt ieder x weer het woord Islam uit het incident gehaald..terwijl de moordaanslagen op hele groepen onschuldige burgers vooraf gaat aan de kreet Alluh Akbar uit naam van IS of uit naam van dit geloof.

fikkieblijf! | 05-11-17 | 10:08

Even offtopic, sorry Joris!

De herinneringsborrel voor onze necrosis staat gepland op vrijdagavond 17 november rond 18:30 in De Wagenmeester in Amersfoort. Zit op het Stationsplein 31-33. Is goed bereikbaar met auto en ov, maar vooral dat laatste is handig wanneer mensen een borreltje nemen en niet meer moeten rijden. Iedereen is welkom, noemen van je naam of nick is uiteraard niet verplicht.

Robin Hood | 04-11-17 | 22:00 | 1

Zeer respectvol om dat te doen. Maar is het dan zeker dat necrosis niet meer "onder ons" is?
Ideetje: Misschien is het interessant om voor de GS reaguurders ergens een (bijv.) maandelijkse borrel te houden, zodat we elkaar beter leren kennen
Ik denk dat velen dat wel leuk vinden en wellicht valt er via deze meetings zelfs ook een protest te organiseren

telelezer | 05-11-17 | 13:36

Is dat geen Calimero gedrag?
God is groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk.

Nuchternederland | 04-11-17 | 21:58

Kan er ook eens een Hindoehoekje komen ? Dat met die olifantachtige, als je dat reli vindt ís die olifant je kamer.
Ze gebruiken ook zo'n swastika met puntjes in de as. Staat voor het goede.
Dat is andere koek, Allah en Adolf.

Hensmunter69 | 04-11-17 | 21:53

salonsocialist | 04-11-17 | 20:51
Cousin Eddie | 04-11-17 | 20:52

Och meiden. Je kan het linksom of rechtsom proberen te draaien maar de feiten liegen niet. Lijkt me moeilijk voor mensen die denken iets te weten maar geen moeite doen voor kennis. Maar ja dat is jullie keuze.

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 21:41 | 1

Feit is, dat niet de taalkunde het godsbegrip invult. Etymologische wortels zeggen niks over een religie, hooguit over de geschiedenis ervan. Als jij een nieuwe religie ontwerpt op basis van de islam, maar nu uit openbaringen van de god allahoho, die voorschrijft dat je elke dag jezelf moet bevuilen, bidt de gelovige tot dezelfde god als allah, want van hetzelfde afgeleid, aldus dks.

Het is niet dezelfde, maar dat weet jij best, trollende kampong kontdjongos.

sockpuppet | 05-11-17 | 12:41

Maakt verder natuurlijk geen snars uit of gewone Arabische moslims of zelfs christenen ook "God is groot" zeggen. Rationeel gezien geloof ik niet in God, maar kan me zomaar voorstellen dat het de ultieme godslastering is om de kroon van Zijn schepping op te blazen terwijl je roept dat Hij zo groot is.

Het feit blijft gewoon dat moslims ontstellend oververtegenwoordigd zijn onder terroristen vandaag de dag en al geruime tijd inmiddels. En dat een groot deel van de moslims, ook de zogenaamde niet-extremisten nogal wat sympathie hebben voor de sjariah, inclusief het daarbij horende schenden van mensenrechten, stenigen van vrouwen, doden van homo's en ongelovigen en rechtsongelijkheid tussen moslims en niet-moslims, of zelfs de "verkeerde" moslims.

De meeste moslims zijn geen terrorist. Maar erg veel terroristen, misschien zelfs de meeste op dit moment zijn wel moslim. Dat ontkennen is onzinnig en lost niets op. Een beetje alsof je vaststelt dat de meeste terroristen of gewelddadige criminelen man zijn, maar dat dat niets te maken heeft met de mogelijk agressievere aard van mannen. Je zegt daarmee niet dat alle mannen crimineel zijn, je constateert gewoon een feit. Je gaat ook niet serieus beweren dat vele terroristen een baard hadden\hebben en dat dan wel de echte oorzaak zal zijn, in plaats van het geloof dat daar achter zit. Of dat iedereen met een baard nu een zielig slachtoffer is dat met verachting of achterdocht wordt bekeken.

Om het even wat luchtiger te stellen, op de melodie van "Al die willen te kaap'ren varen":

Al die willen zich op gaan blazen,
Moeten mannen met baarden zijn
Ali, Hassan en Kameel,
Die hebben baarden, die hebben baarden
Ali, Hassan en Kameel,
Die hebben baarden en blazen mee...

Maar nee, er is geen oorzakelijk verband tussen namen als Ali, het dragen van baarden of een bepaald geloof en terreur. Net als tussen oude zeebonken en het hebben van een baard. Echt geen enkel...

Wol | 04-11-17 | 21:23 | 1
-weggejorist-
KomkommermetSla | 05-11-17 | 08:38

Allahu Akbar is echt waardeloos. Er is geeneens alcohol. Het is dan ook de enige bar waar je mij nooit zal vinden.

Monsarrat | 04-11-17 | 21:13 | 3

Wel veel geile harige homo's.

LiniaalRectaal | 04-11-17 | 21:20

Fout. https://en.wikipedia.org/wiki/Khamr

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 21:38

Mocht ik ooit een gayclub openen dan noem ik 'm de Anallu Fakbar.

van gulder | 04-11-17 | 22:34

Ik wil een regering en een staat, universiteiten en basisscholen, psychiatrie en bedrijfsleven dat éénduidig stelt; God, allah, josefmaria, buddha en krishna bestaan niet. Ik wil geen koning want die zet valse beloftes in dat het normaal is sprookjes te geloven.

LifeCatcher | 04-11-17 | 21:02

En waar je ze in de nyt ook nooit over hoort zijn de arme gestigmatiseerde mannen na #metoo. Waar waren de Koning en Maxima na Weinstein? Bezochten zij voetbalkleedkamers? Togen zij tijdens happy hour naar de barretjes aan de Zuidas om daar die arme kerels een hart onder de riem te steken? Neen, neen, natuurlijk niet.
in de Guardian: ook niks.
Op de Joop: vol op de man in het algemeen.
Want dan mag 't.

Magdatkandat | 04-11-17 | 20:55

Alaaf roepen maakt iemand nog geen Brabolander.

Gulliver | 04-11-17 | 20:52

- Willen jullie Allahu meer of minder Akbar?
- Minder! Minder!
- Nou. Dan gaan we dat regelen.

wezen | 04-11-17 | 20:49

Halal snackbar!

Is dit nog nieuws? | 04-11-17 | 20:45 | 1

is dat niet sharia?

Intelroy | 04-11-17 | 20:51

Richard Dawkins heeft het ooit mooi verwoord. U en ik geloven niet in de Griekse gode, de Romeinse goden, Baal, de Viking goden, de goden van de Azteken, Mayas, Incas, Maori, etcetera. Wij samen geloven niet dat al die duizenden goden hebben bestaan, wij weten dat het verzinsels zijn van mensen. U en ik denken hetzelfde op één god na.

Winter_is_coming | 04-11-17 | 20:40 | 9

@Antisoof
En het bestaan van kabouters kan je dan ook niet ontkennen want anders denk je niet klein genoeg.
Je kan een diagnose van een dokter niet vergelijken met iets wat ronduit verzonnen is. Het bestaan van een God.
Ik kan het niet bewijzen dat god en of kabouters niet bestaan omdat degenen die wel in de sprookjesfiguur God geloven omgekeerde bewijslast eisen.
Als je niet kan bewijzen dat hij niet bestaat dan is er kans er dat hij wel bestaat.
Dan moet je dus in alle verzonnen onzin geloven die geopperd wordt.
En dat is nu juist de grootste onzin die er bestaat.

klinkklaar | 04-11-17 | 23:03

AntiSoof | 04-11-17 | 22:24
Respect moet je verdienen, dat krijg je niet zomaar en zelfs bij goed gedrag is het niet vanzelfsprekend. Een goede vader krijgt misschien respect, eentje die zijn kinderen moedwillig laat lijden niet. Als God ons volmaakt en goed had gemaakt, zoals Hij in Zijn vermeende almacht en alwetendheid zou kunnen, zouden we geen ellende veroorzaken voor elkaar. En het feit dat Hij niet ingrijpt bij ons onvolmaakt handelen zegt ook al genoeg. Op z'n minst kun je Hem aanklagen op een fabrieksfout bij het maken van de mens.

En ziekte en sterfelijkheid komen niet door de mens. Je kunt nog zo gezond leven, je wordt nog steeds ziek en gaat nog steeds dood. Je kunt hooguit het moment uitstellen of de kans op ziekte voor de onvermijdelijke dood wat verkleinen. En dat is ook geen zekerheid. Nog afgezien van de vele mensen die aangeboren ziektes hebben die niets met enige menselijke keus van doen hebben.

Dictators willen ook graag aanbidding, dat is gewoon een vrij negatieve menselijke eigenschap. Zelfs als je het als een onschuldige behoefte aan bewondering of aandacht ziet, een theoretisch volmaakt wezen zoals God wordt voorgesteld heeft geen behoeftes zoals een mens.

Er zijn genoeg redenen om niet dankbaar te zijn voor het leven, zelfs als je alleen al naar het leed van anderen kijkt, laat staan je eigen. Geloven in een God, en al helemaal een goede die alleen maar goede dingen geeft aan de mens, vereist een hoop selectieve blindheid.

Wol | 05-11-17 | 00:29

Er komt een tijd dat God, Jahweh & Allah, net als al die andere honderden en nog eens honderden Azteekse, Griekse, Romeinse, Germaanse, Vikingse en Maya-goden en godinnen, eindelijk belanden waar ze thuis horen: op de vuilnisbelt van de geschiedenis.

Peter Emile | 05-11-17 | 00:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Hé hé.
Waarom roept een '(nep)moslim soms 'allahu akbar'? Omdat hij de échte moslims de schuld wil geven van wat hij doet. Dat heet een vechterstruk in gemene taal.
Zo zal iemand die Christenen de schuld wil geven roepen"PotJanDorie!!!" (of iets 'sterkers) en dan iets heel naars doen.
Dat nou niemand dat door heeft.
De wereld is een schouwtoneel, beste mensen.

AntiSoof | 04-11-17 | 20:40 | 4

Ja, alle nare oorlogsdingetjes barsten van dat soort leugentjes. Mensen de schuld geven. Zo gaat dat.

AntiSoof | 04-11-17 | 20:46

AntiSoof | 04-11-17 | 20:46
Ontkennen, dat is ook een truuk. "Wij waren het niet, zo zijn wij niet, men probeert ons iets in de schoenen te schuiven." Of: "Zij zijn niet van ons."

Schoorsteenveger | 04-11-17 | 20:50

Schoorsteenveger | 04-11-17 | 20:50
Tja, ontkennen, das wat anders. Weet je, sommigen nemen zelfs documenten mee om anderen de schuld te geven van iets, zo gemeen doet men soms.

AntiSoof | 04-11-17 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

Allahu Akbar is synoniem geworden voor "ik ga binnen 5 seconde zelfontbranden"

2voor12 | 04-11-17 | 20:39

Nou ja, misschien, heel misschien hebben die moslims behalve alluha akbar verder gewoon niets te melden. Ze zijn gewoon door hun tekst heen. Alluha en akbar, that's it. Kan je een beetje gaan varieren met eerst Akbar en dan alluha, hard/zacht, fluisterend/schreeuwend, maar meer smaken heb je niet.
Kunnen ze ook niks aan doen.

Verklaart ook meteen waarom er verder niet zoveel van waarde uit dat werelddeel komt; als je maar twee woorden tot je beschikking hebt wordt het uitleggen van de stelling van pythagoras al ingewikkeld natuurlijk.
En vraag maar 's de weg naar 't station.

Magdatkandat | 04-11-17 | 20:38 | 5

Dan toch maar bekeren tot Wodan/Odin? (Ben niet zo Viking-onderlegd) Blijkbaar snappen zij het wel. Dan komt het Walhalla er ook voor ons!

Winter_is_coming | 04-11-17 | 20:53

Winter_is_coming | 04-11-17 | 20:53

Winter, ik ga geheel goddeloos ten onder, langzaam wegkwijnend achter m'n toetsenbord, op 98-jarige leeftijd, alleen, moederziel alleen, dement maar met het schuim op de mond, zoals het een echte reaguurder betaamt

Magdatkandat | 04-11-17 | 20:58

@Winter_is_coming | 04-11-17 | 20:53 En dan heb je tenminste nog wat coole verhalen met helden en zwaarden en mede en donder en bliksem. Veertig jaar een beetje doelloos door de woestijn lopen, tss.

knutsel_ | 04-11-17 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof 'de burger' zich druk maakt over de kreet alaha hakbar. Waar het om gaat is dat wij door die kreet weten in welke hoek wij de daders moeten zoeken. En dat is dan altijd in een islamitische hoek.

marjen | 04-11-17 | 20:34
-weggejorist-
skylos | 04-11-17 | 20:29

Ik heb mijn Irakese moslim-buren helpen verhuizen (lees: ik heb het vrachtwagentje bestuurd, omdat ze niemand anders konden vinden die met zo'n ding durfde/wou/kon rijden).
Bij het laden viel er iets omver en toen riep mijn buurvrouw Allahu Akbar met nog wat onverstaanbaars (Turkmeens blijkbaar) erachter.
Maar in die context betekende dat gewoon gloeiende godverdomme hoor. Hoef je geen woord Arabisch voor te spreken. Dat was zo ook wel duidelijk.

Bijtendehond | 04-11-17 | 20:23 | 7

Goed dat je ze niet zelf hebt laten rijden. Is toch ook een manier om aanslagen te voorkomen.

Gulliver | 04-11-17 | 20:56

Gulliver | 04-11-17 | 20:56

Haha, zo.had.ik.het nog niet bekeken. Het was.nog naar Venlo ook (niet Blerick)

Bijtendehond | 04-11-17 | 22:49

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 20:40 Verrek U bent ook nog komisch.

gelukzoeker | 05-11-17 | 00:12
▼ 4 antwoorden verborgen

En even voor de duidelijkheid. Allah akbar betekent niet God is groot, het betekent Allah is groot. Da's een andere.

knutsel_ | 04-11-17 | 20:20 | 15

Ben het niet snel met de Slet\DKS eens, maar volgens mij noemden Arabieren God al Allah voordat Islam überhaupt werd uitgevonden en doen dat nog. Spreek geen Arabisch en kan me vergissen, maar hoor hier volgens mij toch de woorden "Allah" en "Rahman" (of een verbuiging daarvan): www.youtube.com/watch?v=8-EfW7gYzns

Wol | 04-11-17 | 21:03

Gulliver | 04-11-17 | 20:58

Dat is een mening. Maar Allah en 'God' zijn exact hetzelfde. Dus zijn alle joden en christenen ook duivelsaanbidders. Als Atheïst kan ik me daar wel in vinden.

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 21:09

Lul akbar betekend dus mn lul is groot.

echtpaul | 04-11-17 | 22:49
▼ 12 antwoorden verborgen

Tenzij je natuurlijk een paganist bent. En Wodan je God is. Dan weer niet.

Maar die woestijngod. Die Jahweh, Allah. Dat is precies dezelfde God. https://en.wikipedia.org/wiki/Abrahamic_religions

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 20:17 | 1

Ja DKS, maar zeg dat eens tegen een fanatieke moslim.

Ramsesz | 05-11-17 | 13:24

Ach, zo gaat dat met taal. Iets wat vandaag een alledaagse uitdrukking is, kan morgen een lading hebben, angst inboezemen, tot taboe verklaard zijn. Jammer voor degenen die een dergelijke uitdrukking blijven willen gebruiken zoals ze altijd gedaan hebben. Ze zullen zich aan dienen te passen dan wel moeten leven met de veranderde mores. En het werkt twee kanten uit. Wat gisteren niet kon, kan vandaag volstrekt normaal gevonden worden. Zo was het nog niet zo lang geleden niet echt netjes om een meisje op straat met "hee hoer" aan te spreken, maar heden ten dage klinkt het al bijna als een compliment.

Schoorsteenveger | 04-11-17 | 20:12 | 1

Inderdaad, de taal verandert door haar gebruikers en de context. Er was een tijd dat het heel normaal was om Heil H te roepen, met armkramp. Nu is dat zeer ongepast. Door steeds Allahakbar te roepen bij werkelijk elke aanslag wordt die kreet ook beladen en gekoppeld aan de dramatische context.

Winter_is_coming | 04-11-17 | 20:28

Allahu Akbar. Dat is ook wat christenen zeggen in o.a. Syrië, Maleisië etc. Dus ja. Het betekent God is het grootste. Dat is het eigenlijk wel. Een vader die zijn dode kindje uit het puin haalt zeg Allahu Akbar. Op een huwelijk zeggen ze Allahu Akbar. Als er weer eens een terreurdaad gepleegd wordt zeggen de slachtoffer Allahu Akbar. En ja. Terroristen roepen ook Allahu Akbar.

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 20:12 | 31

Ze geloven in ieder geval niet in kopkaas, Monsarrat.

LiniaalRectaal | 04-11-17 | 21:35

@DKS. Hoe je het ook wendt of keert het is voor mensen als mijn vrouw een heel erg enge kreet. En dan kunnen jij en ik wel zeuren over nuances maar voor mijn vrouw is dat hel erg eng. En laten we eerlijk zijn, zij komt uit een land waar zij het beter weet. Soms moeten wij onze mond houden.

Basil Fawlty | 05-11-17 | 01:39

Iets is niet 'gekaapt' omdat het in de context van een aanslag een zwaardere lading krijgt. Dan moeten we naar een andere context kijken, rouwbeleving bijvoorbeeld. Wat een nonsens. Die zwaardere lading telt zwaarder omdat ie zwaarder is. Duh.

"De hele term is verdraaid omdat Mohammed dat (volgens de overlevering) riep toen ze een bijna onmogelijke strijd aangingen"
Ze dragen dus hun daad op aan hun godje resp roepen zijn hulp erbij aan, keurig zoals voorgeschreven in navolging van hun profeet. Dat is het eigenlijk wel.

sockpuppet | 05-11-17 | 12:57
▼ 28 antwoorden verborgen

Allahu akbar is de heil Hitler van deze eeuw

tata1981 | 04-11-17 | 20:12 | 2

Correct, de meerderheid van de (inter(Nationaal Socialisten die elkaar met die woorden neutraal begroetten deden dat ook zonder daar joden bij te doden.

Jan Passant mk2 | 04-11-17 | 20:14

Fout. Allah is fictief. Hitler was werkelijkheid.

De Koreaanse Slet | 04-11-17 | 20:52

Mijnheer Hellyer werkt voor de Atlantic council. De zoveelste volledig overbodige links liberale denktank die precies in het straatje van de NYT past. De sponsors: www.atlanticcouncil.org/support/suppor... En ja voor de "liefhebbers" van Soros. Ook zijn Open society for Europe geeft wat kleingeld aan die groep. Ook geinig de 3 grootste sponsoren. de VAE (allahu akbar) een Libanese mailjardair (allahu akbar, zoon van de voormalig premier en broer van de huidige) en een New York 5th- Park avenue links, liberale Joodse madamme.
Dan widdege al hoe laat het is.

Basil Fawlty | 04-11-17 | 20:07 | 1

Mailjardair... hihihi. Miljardair dus...

Basil Fawlty | 04-11-17 | 20:11

Wordt er voor het gemak wel een belangrijk dingetje over het hoofd gezien..
Religie in wat voor vorm dan ook is een niet mis te verstane onwaarheid die door de meerderheid van de bestaande mensen als het allergrootste wordt gezien.
Gelukkig gaan de mensen steeds kritischer naar die dingen kijken, en komen daar vragen uit voor die ze in de besturende instanties liever niet beantwoorden. Als er uberhaupt al kritisch gedacht durft te worden, laat staan de moeilijke vragen stellen..

NiCeY | 04-11-17 | 20:06

Sorry. Ik ben geen rijke socialist die ver van de multiKul in een omheinde woonomgeving woont en die het zich kan permitteren om uitsluitend de leuke dingen van de islam kan zien. Die kan ik ook zien, vanaf een andere planeet.

Jan Passant mk2 | 04-11-17 | 20:05

Ja, ik kwam laatst ook een vrachtwagen tegen die voorrang gaf. De bestuurder had een baard. Dus wat lullen ze nou, die islam valt best mee. Allemaal fobie.

Magdatkandat | 04-11-17 | 20:02

Ben benieuwd wat er gebeurt als je Allahu Akbar schreeuwt in een volle vertrekhal op Schiphol.

Kruisruiker | 04-11-17 | 19:58 | 3

Als je dat niet zelf kan bedenken, zit er maar een ding op, doen.

LiniaalRectaal | 04-11-17 | 20:01

Maar niet op de dag dat ik zelf ga vliegen graag

2voor12 | 04-11-17 | 20:35

Of op de dam, tijdens de dodenherdenking?

Rest In Privacy | 04-11-17 | 23:23

Allahu Akbar staat op één van uitgeholde moslimfrasen, met op een dikke tweede plaats Respect, je weet wel. Laat nou juist die twee begrippen nooit en te nimmer samenklonteren.

Ernst Oosters8389 | 04-11-17 | 19:55

me too !!

despecialist | 04-11-17 | 19:54

Wat voor god is dat die debielen en kinderen met bomgordels nodig heeft om de niet-gelovigen te terroriseren.

2voor12 | 04-11-17 | 19:45

Allahu Akbar is het nieuwe Heil Hitler... sorry Joris.

basweetutwel | 04-11-17 | 19:43 | 1

De ene Duitse buurman begroet de ander: "Heil Hitler, wie geht's Ihnen?"
Heel gewoon.
De een zegt Alaha Akbar als hij zijn kinderen bewondert en de ander zegt Alaha Akbar als hij kinderen in stukken opblaast. Allemaal niks om je druk over te maken. Zijn gewoon wat woorden.

marjen | 04-11-17 | 20:18

Als ik op m8jn duim sla roep ik het ook altijd.

Opco Engering. | 04-11-17 | 19:41 | 2

*mijn

Opco Engering. | 04-11-17 | 19:41

Ik roep het vaak als ik geen zitplaats kan vinden in de trein of er een lange rij is bij het inchecken.

geenspam | 04-11-17 | 19:44

Religekkies gonna religek
Dat geschreeuw dat hunnie godt groter/beter is dan de rest
is op zich al iets waar ik niet mee lastig gevallen wil worden
Pleurt gewoon op met je achterlijk gekrijs
met of zonder Boem erna

Tobi | 04-11-17 | 19:40 | 1

en zo is dat. optiefen met die flauwekul.
het is verdomme al erg genoeg dat we 't er over moeten hebben

Cousin Eddie | 04-11-17 | 20:50

Tja in heel veel landen zijn moslims slachtoffers van andere moslims. Maar of dat nou nieuws is?

knutsel_ | 04-11-17 | 19:40

Oh Mijn God....

gedachtespinsel | 04-11-17 | 19:40 | 1

Nee, dat is ya Allah in het Arabisch.

LiniaalRectaal | 04-11-17 | 19:58

Volgens allerlei moslimtrienen in de vs gebruiken moslims allahuakhbar zo ongeveer als omigod en heeft het daarom niks met islam te maken als je allahuakhbar roept terwijl je real Life aan het carmagedonnen bent. Ik heb echter jaren in moslimlanden (de echte, niet de Europese) gewoond en kom er nog regelmatig en heb nog nooit iemand allahuakhbar als stopwoordje of omigodje horen gebruiken. Fucking lulkoek dus voor zover ik het kan beoordelen.

geenspam | 04-11-17 | 19:39 | 1

Ik kan me een filmpje herinneren wat hier op GS gepost werd van een aanslag. De daders, op veilige afstand (het was een bermbom of zoiets), riepen steeds luider en indringender dat hun god groter was. Het klonk eigenlijk nogal alsof ze een orgasme hadden...
En verder kan ik geen uitgebreide ervaring in de moslimwereld claimen, maar ik ben er diverse keren op reis geweest en heb dit nog nooit horen roepen.

Opslag Medium | 04-11-17 | 23:44

Dat H.A. Hellyer geen terrorist is, is ook maar de mening van H.A. Hellyer..

smdyasc | 04-11-17 | 19:39

Alluha Akbar is net zo'n foute uitspraak als ZWARTE PIET !

Reden | 04-11-17 | 19:38

2x gelezen, maar begrijp er nog niks van.
Wat probeer je te zeggen, Ronaldo?

Tohuwabohu | 04-11-17 | 19:38

Iedereen die dit roept is sowieso een terrorist! Stomme kranten..

Drukpers | 04-11-17 | 19:38

iedereen die ik dat hoor roepen hoek ik preventief neer..

Intelroy | 04-11-17 | 19:37 | 3

Dat gevoel heb ik dus ook. Zou het voldoende zijn voor noodweer-exces indien iemand in de metro het schreeuwt en je direct een tik op zijn strottehoofd geeft, pen in slagader mag ook maar geeft zo'n zooi. Is er een goede jurist in de zaal?

Kaas de Vies | 04-11-17 | 21:33

@ Kaas, even voor je volgende metro-rit
pen in de slagader laten zitten of indien je aan de pen gehecht bent
de ontvanger wat van je afdraaien alvorens je kroontjespen er rapido uit te trekken
Zo maar een gedachte natuurlijk

Tobi | 04-11-17 | 23:12

Eerlijk gezegd had ik ook dat idee. Als je dat hoort roepen dan weet je dat er elk moment een explosie of schietpartij of zoiets plaats kan vinden, en dan is zo snel mogelijk handelen geboden om levens te redden. Inclusief dat van jezelf trouwens...

Opslag Medium | 04-11-17 | 23:41

Dus moslims zeggen als het lijkt alsof god hun verlaten heeft 'Allahu Akbar'.
Als de hele pleurisbende de lucht in vliegt: 'god is groot!'
Best cynisch. Het zouden goede reaguurders zijn.

keestelpro | 04-11-17 | 19:37

Allahu akbar: [onze] god [is] groter [dan die van jullie]

LiniaalRectaal | 04-11-17 | 19:35 | 6

De God van Jezus is een liefhebbende Vader. Allah is een valse god, een Satan. Kijk maar naar het gedrag van deze valse god, de boodschap van liefde, broederschap, gelijkheid en vrede zie je bij hem niet terug

salonsocialist | 04-11-17 | 20:51

lul niet slet.
jezus mag van de islamieten nog niet ruiken waar mohammed geplast heeft

Cousin Eddie | 04-11-17 | 20:52

hahaha beetje bekvechten of 2 niet bestaande figuren wel of niet dezelfde zijn. probeer het eens op een hoger level. grote smurf en kabouter plop of zo

Ben Hetzat | 04-11-17 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken