Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allochtonen zijn asociaal en dat is uw schuld

Zo, even een felracistisch en diepbruin getint Huntingtontopicje over Oost, West, Bakra's, Moslims en vrijwilligerswerk. Het Rode Kruis heet het Rode Kruis omdat het Rood is.  Dat is in de gierend politiek correcte huiltijden van nu natuurlijk een probleem, want het Rode Kruis is stiekem te wit. Verzinnen we zelf niet, maar het honderdvoudig gelinkte stukkie in De Gelderlander zegt genoeg. Blijkbaar zijn alle vrijwilligers van het Rode Kruis roomblank en dat MAG NIET in 2017. Ook ziet de directeur van Rode Kruis-Arnhem zelden een couleurling bij andere vrijwilligersorganisaties in de stad. 1/3e van de stad heeft een tante in een warm land maar vrijwel het gehele associatieve leven is in handen van de witmang. Gompie. Al jaren een probleem natuurlijk, die gebrekkige betrokkenheid bij de rest van de maatschappij van de Mohammedaans uitgedaagde medemens. Voetbalclubs. Orgaandonatie. Gewoon je teringzooi op straat opruimen. De lijst gaat door, maar het lijkt er door de bruine bril bezien maar weer eens dat een tribale slachtoffercultuur gewoon niet werkt in een civil society van vrijwillig associërende burgers. Vrijwillige verbanden en een gevoel van verantwoordelijkheid heb je nu eenmaal niet in de geïmporteerde afdeling-onderklasse van een eercultuurtje waar alles gaat om reputatie gaat en niets gaat over je daadwerkelijke daden - alleen maar watser watser wollah roepen bij kritiek en voor outkiering het pootje ophouden bij de overheid evenmin. Miljoenen subsidie gaan er jaarlijks naar "burgerschap" en "verbinding", maar daar worden vooral de professionals blij van. Trouwens, de mossels doen wel veel aan liefdadigheid maar dat is voornamelijk een zaak van gouden ringen dumpen in de potjes van haatpredikers om nieuwe kalifaatvoorposten te bouwen. Bij een hardloopevenement in een hesje blaren prikken it is not. Zolang het culturele fundament rot is leidt al dat gratis geld tot heulemaal niks. Nouja. Misschien een ideetje om het Rode Kruis om te dopen tot de Rode Halve Maan om de drammohammedanen tegemoet te komen en ze dus niet met een kruisvaardersicoon op hun jassie te hoeven lopen? Oh, wacht. Is er al. Anyway, nog maar een paar honderd miljoen subsidie voor verbinding en burgerschap en kijken of het deze keer wel werkt? De onderbuik zegt van niet. 

Reaguursels

Inloggen

Die buitenlanders zitten helemaal niet te wachten op een SAMENleving. integendeel, de segregatie kan hen niet ver genoeg doorgezet worden. Ik doe zelf regelmatig vrijwilligerswerk voor diverse organisaties. Dat gaat dan om het organiseren van activiteiten en evenementen. Van die activiteiten en evenementen wordt alleen de vrijmarkt door de mohammedanen bezocht. Overigens niet om wat te verkopen (dat lijkt te veel op werk, denk ik), maar vooral om in te slaan.

Stijlicoon | 26-09-17 | 12:03

Is het een plan dat we als boze blanke mannen vanaf vandaag gewoon elke dinsdag de "Sorry" "het kan me niets boeien" dag in te voeren? Dan bieden we toch op een zekere wijze onze excuses aan en hoeven we niet op elke "gezouten slak" te reageren.

1,2,tja,tja,tja | 26-09-17 | 08:19

Hmm lastig om de vinger op de zere plek te leggen: of de autochtonen zijn zeer gemotiveerd, of deze organisatie is zeer racistisch dat ze alleen maar autochtonen aannemen, of allochtonen zijn niet gemotiveerd, of de doelgroep van deze organisatie voelt zich prettiger bij autochtone vrijwilligers, of ,of.... Lastig...
Laten we alle huidige vrijwilligers maar de laan uit sturen en vervangen door een paar nieuwe Nederlanders vers van de boot uit Griekenland? Is hét meteen politiek correct.

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 07:52

Denk zal er vast wel Kamervragen over gaan stellen.

geineonnuther | 25-09-17 | 22:40

Wat een gezeik altijd hier. Deze gast wil gewoon dat allochtonen ook hun steentje bijdragen aan de maatschappij, goeie boodschap vind ik. Niet dat ze er naar gaan luisteren maar toch.
Niet bij elk nieuwsbericht meteen in de slachtofferrol kruipen jongens.

gerrit024 | 25-09-17 | 22:33 | 1

Waarom dragen ze dat steentje nog niet? Desinteresse? Geen 1 allochtoon daar. Statistisch gezien onmogelijk. Reden?

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 07:53

Ik heb nu drie delen gezien van een serie genaamd: allah in europa.
Het enige vooroordeel wat tot nu toe in elke uitzending weer moeiteloos werd bevestigd: 'moslims hebben nooit schuld ergens aan :het is altijd de schuld van de andersdenkenden''.

p17266141 | 25-09-17 | 22:27 | 1

Tja, wie de MSM bekijkt, krijgt ook steeds weer met de paplepel ingegoten dat het allahmahl ONZE schuld is.

Nieuwe Bezems | 26-09-17 | 09:07

Ha ha nee verbonden kunnen ze niet, maar er voor zorgen dat er verbonden moet worden daar zijn ze de besten in.

Jowy13 | 25-09-17 | 20:54

Mensen met goede ideeen krijgen geen funding want ze missen het netwerk en kennis van de subsidies. Mensen met het netwerk en kennis geven geen fuck om goede ideeen, maar meer om de opbrengst van de projecten. Overheid vertrouwd daarom selectief een paar duur betaalde bureaus die miljoenen krijgen om luchtkastelen te verkopen. Vrijwilligers krijgen zaken alleen gedaan door honderden uren eigen tijd en deels eigen geld in te stoppen. Als iets maar lijkt op succes staan mensen boven de meute al weer klaar om voor tiental miljoenen luchtkastelen te verkopen en de goede vrijwilligers krijgen natuurlijk geen cent om het goede werk voort te zetten. Dit is Nederland in de 21ste eeuw.

Kaan78 | 25-09-17 | 19:52 | 1

Dat is precies de reden dat ik al na 2 gesprekken afgehaakt ben als "vrijwilliger" . Ik ga niet gratis vertellen hoe dikke salarissen ook eens iets zouden kunnen verdienen met hun projekten.

getzappad | 25-09-17 | 20:29

Willen de allochtonen wel geholpen worden door vrijwilligers van het rode kruis of wachten ze liever op hulp van iemand van de rode halve maan?

Rest In Privacy | 25-09-17 | 19:40 | 1

Dàt zou perspectieven bieden.

Nieuwe Bezems | 26-09-17 | 09:08

Omdat moslims zo in hun eigen kleine benauwde parallelle wereldje leven dat ze Rode Kruis helemaal niet kennen. En dan ben je nog niet eens bij stap 2 lid worden.

Me dunkt dat vrijwilligerswerk op een gegeven moment afsterft. Enkel blanke ouderen doen dat nog. De solidariteit onder jongeren is veel minder, en dat komt door die islamitische massa-immigratie dat qua spanningen en polarisatie het spel wel op de wagen heeft gezet.

martymcfly | 25-09-17 | 19:10

Ruim een derde van de Arnhemmers is van allochtone komaf.

Als ik dat lees ben ik zo blij in Joure te wonen...
*plop*

Air van Boven Dorens | 25-09-17 | 18:53 | 1

Nog wel, 50 jaar terug was Arnhem ook anders. Hoe is Joure over 50 jaar?

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 07:54

Van de 150 hulpverleners is er één allochtoon. En juist die is het voorbeeld voor velen, aldus Rode Kruis baas Hulten. En daar gaat het verschrikkelijk mis. Je prijst één van de 150 vrijwilligers niet meer dan de andere 149 die precies hetzelfde vrijwilligerswerk doen. Omdat hij toevallig uit Syrië afkomstig is. Dat is betuttelend, misschien zelfs hautain, en bijna discriminerend. "Kijk dan, kijk dan, die Syriër kan wat autochtonen ook kunnen. Laten we hem overladen met lof." Waarmee je een absurd verwachtingspatroon voor elke vluchteling in Nederland creëert die iets voor de samenleving gaat doen: als ik doe wat een autochtoon doet dan krijg ik, dan verdien ik meer lof. Vrijwilligerswerk doen is normaal in onze samenleving. Het zijn niet de allochtonen die dit werk doen die de hemel in geprezen moeten worden. Het zijn juist degenen die het niet doen die aangesproken moeten worden.
Psje: hoe leuk zouden die andere 149 vrijwilligers in Arnhem de lofzang voor nummer 150 vinden?

RoBD=Skullfucker | 25-09-17 | 18:33

Gristus te paard! www.britannica.com/topic/Hospitallers... Dat dat al die Zwitserse immigranten dwars zit is dus geen wonder, zelf krijg ik het al Spaans benauwd van alles rouge-blanc-bleu. En wat vlaggetjes nou precies met kakelverse maatjesharing te maken hebben, heb ik eigenlijk ook nooit zo goed begrepen. www.youtube.com/watch?v=vWnM5sK-NjU

Hetkanverkeren | 25-09-17 | 18:32

'Om van elkaar te leren'. Oh hij heeft het dus over Slovenen en Noren. Oh nee maar die zijn wit en dus geen allochtoon. De echte allochtoon heeft, of is, een vrouw met hoofddoek. Daar kunnen we veel van leren.

Kudzak | 25-09-17 | 18:32

Volgens mij betekent "vrijwilligerswerk" werk dat op vrijwillige basis gedaan wordt zonder betaling. Zegt meer iets over de groep allochtonen dan over de roomblanke vrijwilligers. Overigens....... De allochtoon kent het begrip "vrijwillig" wel, want hij meldt zich wel vrijwillig bij de gemeente om bijstand te incasseren. NL gaat kapot aan z'n eigen tolerantie................ Bedankt guhtmensch!

_YELLOWMAN_ | 25-09-17 | 18:27

"Bruine bril"? Wij hebben twee bruine brillen in huis (één op iedere plee), en je kunt raden wat ik dat door zie.

little C | 25-09-17 | 18:25

Scherp stukje van Zentgraaff.

Verkneukelaar | 25-09-17 | 18:17

Wat is er mis met de blanke huidskleur. Of het blanke ras? Blanken planten zich het langzaamst voort, over paar eeuwen zijn er nog maar een paar honderdduizend over. Eens kijken hoe dan blank racisme wordt geïnterpreteerd door ALLE niet blanken. Ik hoop nog meer interaciale relaties te zien, waar geen blanke kinderen uitkomen. Want blanke huid is anno 2017, gelijk aan een terminale ziekte.

Omnisofos | 25-09-17 | 18:15

Ik roep het al jaren hier: verantwoordelijkheidsgevoel is een niet bestaand issue in de moslimcultuur; het begrip komt eenvoudig niet voor in alles wat ze doen.

Behalve als 'verantwoordelijkheid' iets is dat afgeschoven moet worden, dan kennen ze het begrip ineens wel ("het is Allah's wil", of: "nee, iek nieks chedaan, híj heb chedaan", of: "Het is de schuld van het westen", of: "het is de schuld van Israël", of: "Het komt door de discriminatie").

De islamitische cultuur is gedoemd voor altijd achterlijk, primitief en liefdeloos te blijven zo lang er twee dingen volledig ontbreken die behoren tot de pijlers van de beschaving: Verantwoordelijkheidsbesef en zelfbeheersing.

Geen van die twee zaken is ook maar ergens te vinden in welk moslimland dan ook.

Peter Emile | 25-09-17 | 18:12 | 3

Verantwoordelijkheidsbesef en zelfbeheersing zijn lastig te leren eigenschappen, wanneer door indoctrinatie in-geprogrammeerde haat, narcisme, een misplaatst meerderwaardigheidsgevoel t.o.v. andersdenkenden en geloofs-tunnelvisie je denken en handelen bepalen. Alleen van je geloof afstappen kan je dwaling wellicht rechttrekken, maar zoals we allemaal weten is dat in de moslimwereld gelijk aan zelfmoord, al dan niet gefaciliteerd door je voormalige broeders.

De waard zijn gast | 25-09-17 | 18:44
-weggejorist-
theo-is-dood | 25-09-17 | 19:06

Peter: ik roeptoerer het ook al jaren het is verklaarbaar: islamiet is door opperwezen geschapen dus perfect. Kan dus volgens eigen gedachten geen fouten maken. Kan die dus ook niet toegeven, immers kortsluiting met gedachten dat perfect is. Daarom nooit sorry ik zat fout. Daarom ook altijd strijd met alles en iedereen ook onderling: kijk maar naar soennieten en sjiieten. Beiden overtuigd van hun gelijk, beiden in staat de ander om eigen gelijk aan te tonen van alles en nog wat te betichten met name: ongelovige infidel. Vingertje wijzend naar de ander.

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 07:59

Nederland is naar de verdommenis gegaan door de te tolerante vrijwilligers,is alom bekent ,als je vrijwilliger bent is er altijd wel iets leuks georganiseerd voor jou en je mede graftakkers.

gelukzoeker | 25-09-17 | 18:00

Ken Syrische asielzoeker, gelijk bij een vereniging gegaan, zichzelf gedwongen de taal te leren. Nu na 2 jaar een vaste baan gevonden, leuk gezin, aardige mensen.

Maar ja, dat was dan ook een Christelijke Syriër.

Oepsie1234 | 25-09-17 | 17:47 | 2

Maar dat heeft hopelijk ook niks met het geloof te maken maar met de mensen die ze zijn.

De waard zijn gast | 25-09-17 | 18:46

De rode kruis is ook Christenen gerealiseerd, helaas doen veel humanisten afwijzend naar alsof wij de vijand zijn,

Worf100 | 25-09-17 | 19:35

Laatst met een statushouder gesproken. Hij deed vrijwilligerswerk om landgenoten wegwijs te maken m.b.t. alle regelingen die er zijn i.v.m. de rechten van de nieuwkomers. Hij kan er met zijn verstand niet bij dat wij zo'n rijk land zijn en zo gul voor vluchtelingen. Hij heeft een mooie flat, stromend water en elektriciteit; zaken die in zijn thuisland voor hem niet bereikbaar waren. Hij hoefde voorlopig niet te solliciteren, hij mag er de tijd voor nemen om zijn trauma te verwerken. Van beroep is hij geitenhoeder en kaasmaker. Hij denkt dat hij in de toekomst gebruik zal kunnen maken van deze vaardigheden. Maar eerst mag zijn familie over komen en voor de rest ziet hij wel verder en hoopt dat er snel veel landgenoten in hetzelfde gebouw komen wonen. Dit is dan een individueel geval, maar de verwachtingen van onze overheid t.a.v. integratie en participatie zijn veel te hoog. Eer je al die geitenhoeders en onopgeleiden omgeschoold hebt, is er een hoop tijd en geld verstreken.

LolaBabooshka | 25-09-17 | 17:41 | 5

zeker, niet alleen de Syriers , voor hen de Somaliërs weten binnen enkele weken waar ze 'recht' op hebben en 'hoe' ze bij de juiste loketten komen. en dat niet alleen, ze kennen zelfs 'foefjes' waar ik al oerhollander nog nooit aan heb gedacht.

fikkieblijf! | 25-09-17 | 19:23

fikkieblijf! | 25-09-17 | 19:23
Waarom krijgt een autochtoon nooit zo'n begeleiding???

getzappad | 25-09-17 | 20:59

Veel behoefte aan geitenhoeders hier... Gelukkig zo omgeschoold tot.....

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 08:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon niet meer helpen dat gajes met niks niet meer.

puntjeopdei | 25-09-17 | 17:38

De enige mensen in Nederland die zich wilt inzetten voor zijn of haar omgeving zijn cristelijke blanke rassisten.
De cultuur verrijkers, en redders tegen de vergrijzing zijn maar in 1 ding geinterresseerd en dat is nemen nemen nemen nemen .................... En nemen

Jacktheflipper | 25-09-17 | 17:36 | 2

Ik vergeet nog dat ze geleerd wordt heel hard te huilen en vooral roepen dat alle blanken rassist zijn omdat de uitkering te laag is

Jacktheflipper | 25-09-17 | 17:44

Exactamundo! Waar en wanneer heeft islam ooit iets positiefs opgeleverd of
achtergelaten???

getzappad | 25-09-17 | 17:45

Ben benieuwt of dit vanavond in Paul ook besproken gaat worden.Tenminste als ie vandaag op tijd zijn kop uit zijn reed getrokken kon krijgen.

gelukzoeker | 25-09-17 | 17:34

Ik voorzie een toekomst zonder rode kruis. Het is een belediging voor meer dan een miljoen Medelanders
Wat is er mis met 'halve maan' als vervanging. Halve maan, wen er alvast maar aan. Op naar een kruisvaarders-vrij Nederland

Abu Bachouca | 25-09-17 | 17:31 | 1

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van die parasitaire doodscultus
genaamd islam, voor de westerse wereld? Het is al pure ellende overal waar
de islam het voor het zeggen heeft.

getzappad | 25-09-17 | 17:40

Toch raar want het Rode Kruis is anders knap antisemitisch. Heb ik gelezen.

Rest In Privacy | 25-09-17 | 17:29

Allochtonen en politici: zij geven nooit bloed & geld, zij nemen bloed & geld.
Diversiteit bij het rode kruis? Enkel bij de types bloedzakjes die ze hopelijk bij de hand hebben wanneer de eerste spijkerbom er ontploft.

Notenkraker | 25-09-17 | 17:29

stop dan met vrijwilligerswerk te doen voor COA en consorten allemaal.
Maar waar zeg ik dat ...

medelmo | 25-09-17 | 17:29 | 1

Of ik niet wilde helpen asielzoekers Nederlands te leren. Dat wilde ik inderdaad niet. Mensen die het 'gevaarlijke' Turkije 'ontvluchten' en het veilige Griekenland, Servie, Hongarije, Oostenrijk links laten liggen omdat alleen de Noordelijke Europese landen genoeg te bieden hebben, dat zijn geen asielzoekers. Die zoeken het zelf maar uit en zullen net zo slecht integreren als hun Arabische/Turkse broeders die hen in Nederland voorgingen. Niemand komt naar Nederland om te integreren, men komt voor €€€€€.

Rest In Privacy | 25-09-17 | 18:57

En elk jaar zo'n 40.000 van deze niet paticiperende kansenparels erbij...dit land wordt steeds gaver!

benjeallanggek | 25-09-17 | 17:28

einstein zegt ook van niet

win | 25-09-17 | 17:27

Weet niet hoe het met de rest van jullie staat,maar mijn verwachtingen komen steeds met 100 % uit ,en die zijn wat de multiculti zooi betreft steevast altijd 0,0 geweest en altijd als een blok op hun rails gebleven.

gelukzoeker | 25-09-17 | 17:24

Ik heb de allochtoon gevonden. In de rechter tak van het kruis, halverwege op de tweede rij. Maar het is meer een negert dan een wolla, maar dat mag de pret niet drukken. (toegegeven, ik was vroeger al heel erg goed in "waar is Wally?")

Osdorpertje | 25-09-17 | 17:21 | 1

Klopt die tak van het kruis staat ook iets meer naar vorene.

gelukzoeker | 25-09-17 | 17:27

Fuck Zentgraaff, wat een goed stuk. Het gebrek aan betrokkenheid bij de samenleving van Moslims in het algemeen is idd stuitend. Maar ondertussen wel mekkeren over uitsluiting, wat ze dus vooral zelf doen. En vooral veel klagen en iedereen beschuldigen van rascisme, gadverdamme.

canis lupus | 25-09-17 | 17:20

Alle ellende in de wereld is de schuld van de Werkende Blanke Man.
WBM is het kwaad, dat wordt met de dag duidelijk.
Alleen Werkende Blanke Mannen zouden per direct hun baan op moeten zeggen, dan zou de wereld er meteen een stuk beter uitzien!

Slipsnifter | 25-09-17 | 17:19 | 1

Moet mijn plemps toch eens doorlezen voor het plaatsen...

Slipsnifter | 25-09-17 | 17:24

In veel Mohammedaanse kringen wordt het rode kruis gezien als een "invasiemacht dat onbetrouwbaar is en nooit aan gestort mag worden". Nu ben ik totaal geen fan van t Rode Kruis. Vooral niet als je de salarissen ziet voor directielieden... Maar het is een echo kamer aan Moslims dat zichzelf allemaal shit loopt te verkondigen van wat je wél en wat je niét mag doen met je vrijheid in een vrij land.

LangeTijdGeleden | 25-09-17 | 17:06

Op de voetbalclub, zou ook wel fijn zijn. Dat je niet iedere week toch opeens moet rijden of bardienst moet draaien omdat een paar mensen niet op komen dagen of ziek zijn. Sommige mensen zijn altijd ziek op zaterdag en sommigen hebben altijd last van een kapotte versnellingsbak. Maar wel 80 emoji's in de whatsapp-groep gooien, dat dan weer wel. Fokkers

Magdatkandat | 25-09-17 | 17:05

Vrijwilligerswerk is een wit privilege hé, weten we allemaal.

RenHoek | 25-09-17 | 17:04 | 1

Witten zijn de enigen die bereid zijn om onbetaalde arbeid te verrichten.

Slipsnifter | 25-09-17 | 17:20

Ben bang dat een paar merrekaanse vrijwilligers ervoor gaat zorgen dat het opeens niet meer wit is maar compleet bruin. En je inventaris gejat is. En dan weer klagen he.

RenHoek | 25-09-17 | 17:01

Tja, mij sprak laatst zo'n figuurtje aan met bij iedere zin het 'weet je?' te gebruiken. Ik zei steevast: 'Nee, weet ik niet, leg eens uit.' Ben u schnell uitgelult!

kwark001 | 25-09-17 | 17:00 | 2

Weetje is ook het stop woordje van veel Hagenaars,maar die zijn inmiddels ook merendeels bruin.

gelukzoeker | 25-09-17 | 17:44

Weet je, je weet tog respekt man respekt! Wollah. Tfoe.

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 08:03

Moslims zijn alleen lief(dadig) tegenover andere moslims (broeders en zusters), daar komen ze ook gewoon openlijk voor uit.

XaleX_2 | 25-09-17 | 17:00 | 2

Zelfs dat niet, de rijkere moslimlanden als SA en Dubai nemen echt geen islamitische "vluchtelingen" uit de regio op.
Nee, die komen allemaal naar Europa, waar "we" ze ontzettend graag willen hebben.

Slipsnifter | 25-09-17 | 17:23

@Slipsnifter,

Precies.
Wereldwijd opererende organisaties als Rode Kruis en Artsen Zonder Grenzen zijn ondanks wat lokale medewerkers, doorgaans Westerse aangelegenheden.
Ook bij rampen in islamitische landen zoals Pakistan zijn het de Westerse landen die verreweg de meeste noodhulp geven.
En ook structurele ontwikkelingshulp is voor 95% afkomstig van Westerse landen. Of anders van de VN, die echter ook voornamelijk door Westerse landen gesponsord worden. Als er al geld uit die rijke golfstaatjes komt, is dat meestal niet bedoeld voor de armen; maar voor lokale moslimterreurclubjes. Een extreem voorbeeld zijn de zogenaamde "Palestijnse Autoriteiten" van fatah en hamas. Maar ook die terreurclubjes krijgen hun meeste geld vanuit EU, VS en VN.

De door moslims bejubelde "ummah" bestaat niet.
Geen moslim ter wereld demonstreerde ooit tegen de vele islamitische genocides op "ketterse" moslims in Irak, Soedan, Algerije, Pakistan, etc. Laat staan dat ze ooit wereldwijd een half brood hebben ingezameld voor islamitische slachtoffers van islamitisch geweld.
Alleen als ze niet-moslims (liefst joden) de schuld kunnen geven organiseren ze een demonstratie. Die doorgaans eindigt in rellen en pogroms.

Dandruff | 25-09-17 | 18:18

Rode Kruis. Mooi voorbeeld: In Ceylon waren bij de Tsunomi allerlei huisje weggespoeld. De Canadese regering had direct nieuwe huisjes gebouwd en betaald. Ze hadden hun hielen nog niet gelicht of het Rode Kruis plakte stickers op deze huisjes zoals zij dat hadden geregeld. Wellicht was hiermee heel wat rekeningen verantwoord.

Kamervraag | 25-09-17 | 16:59

gebrekkige betrokkenheid bij de rest van de maatschappij?!! U bent zeker nooit bij de sociale dienst binnengelopen? Zelden zulke enthousiaste participatie gezien. Het ziet er zwart van de allochtonen.

Rest In Privacy | 25-09-17 | 16:59

Hey, zal ik jullie nog eens iets verklappen. De vrijwillige brandweer is ook te wit en de mensen die bloed geven bij de bloedbank zijn ook veels te vaak wit.

Barbarous_Relic | 25-09-17 | 16:57

da's een soort van glazen plafond, wat zou helpen is wat gekleurd volk in de toplaag, of de (betaalde) managementlaag bij dit soort vrijwilligerslegers..wedde dat een betaalde job in deze organisaties genoeg couleur sollicitanten oplevert! Maar dan niet gaan beginnen met het wegstrepen van namen bij de 'ja ik wil', anders wordt het lastig om het kaf van het koren te scheiden..

fikkieblijf! | 25-09-17 | 16:57 | 2

Om in die lagen bij bijvoorbeeld het Internatioanle Rode Kruis terecht te komen moet je vaak een tijd functies vervullen die onbetaald zijn en tegelijkertijd in je levensonderhoud kunnen voorzien in een stad als Genève (of New York) - dat is bijna exclusief weggelegd voor mensen met substantieel veel geld van thuis. Garandeert wel dat je exclusief wat waarschijnlijk 'hun soort mensen' is binnenkrijgen, maar ik vraag me wel eens waar het aan ligt dat bijvoorbeeld in Syrië slachtofferaantallen door feitelijk onafhankelijke amateurs worden bijgehouden en dus niet zo'n organisatie. Misschien niet het soort mensen dat ze aantrekken, die dat gaat doen - of geld van thuis is (toch) geen garantie voor competentie en dan doet een ander het beter/ effectiever/goedkoper? Geen idee, maar voor mijn gevoel laten ze dingen liggen.
VN is in ieder geval van bekend dat het zo werkt en op die manier misschien opzettelijk 'exclusief' is "How a UN intern was forced to live in a tent in Geneva" www.bbc.com/news/world-europe-33893384...

nickolaas | 25-09-17 | 17:16

Het rode kruis heeft vooral heeeeeeeeeeeel veeeeeel geld nodig voor zich zelf

Jacktheflipper | 25-09-17 | 17:53

Vandaag gehoord in de supermarkt: medewerkster belt met Senseo: "Goedemiddag, ik ben medewerkster van een supermarkt, en ik bel u namens een klant die hier naast mij staat, want het gerucht gaat namelijk dat er varkensvet wordt verwerkt in uw koffiepads, klopt dat?!" Op een toon alsof er een ramp op het punt staat zich te voltrekken.
Wen er maar aan, dit is de toekomst. U bent straks als 'niet-moslim' tweederangsklant, alles zal draaien om halalprodukten en 'geruchten' over varkensingrediënten. Zelfs niet ondenkbaar dat er aparte rijen komen voor moslims en 'niet-moslims' (u dus), waarbij in eerstgenoemde rijen uitsluitend gehoofddoekte kassameisjes zullen zitten, en het alarm afgaat zodra er een haram produkt wordt afgerekend...

Zenzeo | 25-09-17 | 16:57 | 6

Zenzeo senseo? Really?

Reaguurst | 25-09-17 | 23:50

Echt waar.

Zenzeo | 26-09-17 | 01:32

Moslim kassa waar geen alcohol wordt afgerekend bestaan al.... Ga maar in andere rij staan...

Is dit nog nieuws? | 26-09-17 | 08:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Begrijp dat wel, geen auto van de zaak, geen riant inkomen en geen vakantietoeslag.

MocheGurandero | 25-09-17 | 16:57

Nou het hele verhaal is niet zo moeilijk, 2/3 van de vrijwilligers stappen gewoon op. En dat wordt dan aangevuld door nedeturken nedekaanen en andere.

Voor-de-5e-keer | 25-09-17 | 16:53

Allochtonen doen niet aan vrijwilligerswerk. In de plaats waar ik woon (30.000 inwoners) is z'n 25% allochtoon en het aantal allochtone vrijwiliggers kun je op 2 handen tellen. En dat zijn dan meest Surinamers.

Franker | 25-09-17 | 16:53 | 1

25% allochtoon?? pfffff, ben ik ff blij dat ik daar niet woon.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 25-09-17 | 17:03

Doe dan gewoon naar rato, laat witten alleen nog maar witten helpen en ga werven voor de rest. Uiteraard kunnen ook alle vrijwilligers hun taken neerleggen, dan is het probleem in een keer opgelost.

netniet | 25-09-17 | 16:51

Als moslims bij het rode kruis komen krijg je dus dat mannen geen vrouwen mogen aanraken, wat de behandeling bemoeilijkt. En de vrouwen mogen alleen de deur uit onder begeleiding van hun man, broer, zoon of vader. Ook dat maakt het niet eenvoudiger. Be careful what you wish voor Hutten!

Ajeto | 25-09-17 | 16:51 | 1

Man broer zoon of vader is in die contreien vaak hetzelfde...

Air van Boven Dorens | 25-09-17 | 19:01

Waarom alleen beperken tot het rode kruis?
Kijk eens bij alle andere vrijwilligersorganisatie, verenigingen en -clubs.
Wie staat er zich dan altijd 't schompes te werken?
Migrantiërs en aanverwanten moet je met een lampje zoeken, wat zeg ik 'lampje' maar daar maar een zoeklicht van, zo eentje die ze in de oorlog gebruikten.

pa_niek | 25-09-17 | 16:49 | 1

'maak' natuurlijk.

pa_niek | 25-09-17 | 16:49

'Rode Kruis in Arnhem is te wit' Het is te wit. Alles moet ineens vooral niet te wit zijn. Want wit is wel oké maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Allemaal leuk en aardig hoor, die vrijwilligers, maar ze zijn zo wit! En wit is een probleem. Mannen ook, maar dat is weer een ander topic. Christus te paard zeg.

atheïstisch stemvee | 25-09-17 | 16:49

Moezelmannen helpen op andere gebieden dan wel weer heel voortvarend, zoals ze met name anderen en zichzelf naar een andere wereld helpen.
Het Rode kruis handelt echter tegengesteld aan zulks, hetgeen e.e.a. verklaart. Verder niet moeilijk over doen, blanke mensen zijn gewoon veel beter in het verlenen van hulp zonder onderscheid te maken in sekse, geaardheid of religie dus houwen zo zou ik zeggen.

De waard zijn gast | 25-09-17 | 16:48

Parallelle samenlevening, niks meer, niks minder. Geen enkele wil (wel stimulering, voorbeeldgedrag en subsidie: da's te makkelijk) om het te veranderen. Banlieu's zijn uw voorland.

TheseDays00 | 25-09-17 | 16:47

Schijt scheit sgeit en sgijtziek word ik van dat linkse gezeik . Bovenstaand stukje geeft precies aan hoe verrot die cultuur is en het ligt echt niet ...ik herhaal...echt niet aan de boze blanke witte discriminerende racist . Ze zullen toch echt zelf moeten integreren , inburgeren , meedoen en laten zien dat ze het kunnen. Ik heb respect voor mijn hardwerkende niet van nederlandse komaf zijnde buurman , we drinken graag een bakkie samen , maar wat hebben die buurman en ik een tyfushekel aan die andere handophoudende amper nederlands sprekende (al 35 jaar hier in nl) buurman. We hebben het zelf toegelaten en zullen het zelf op moeten lossen , maar niet over links.

RexGloriae | 25-09-17 | 16:42

Ja, ik begrijp het wel. Onder een kruis wil de islamiet niet dienen.
Rode halve maan, heet het voor de mossels. Nederlandse zusterorganisatie oprichten. Iemand als Tara Singh Varma directeur maken. Wordt een groot succes.

Rommelende Onderbuik | 25-09-17 | 16:42 | 2

Die is toch al overleden...oh nee toch niet. Staat geloof ik ergens friet te scheppen.

RenHoek | 25-09-17 | 17:03

Ehm.. en hoe zit het dan met de gekleurde mede-nederlander? Dat zijn heel vaak geen islamieten, maar die zie je ook niet terug bij het rode kruis. Dusssss...

gaffelbaard | 25-09-17 | 17:05

Mossels zitten middenin de Noordzee. Anders brengen we ze daar wel

Jos Tiebent | 25-09-17 | 16:40 | 1

De blauwe mossels hebben ondertussen alle windmolen-masten bevolkt, las ik laatst. Deze windmolens staan naar ik heb vernomen in een enorme onderzeese zandbak, hetgeen een ideale habitat kan zijn voor de getinte mosselexemplaren.

De waard zijn gast | 25-09-17 | 16:51

Die "witte mensen" haters toch. Hoe krijg je het verzonnen. Ze worden nog gesubsidieerd ook. Kuil graven en er zelf invallen.

Goedzo | 25-09-17 | 16:40

Sterker nog.. Is er ook maar 1 overheidsprogramma op te noemen dat wel efficient werkt?

KutFilosoof | 25-09-17 | 16:38 | 1

Yep, het land besturen zonder feitelijke regering. Merk jij er wat van, van het verschil? Efficiënt toch?

De waard zijn gast | 25-09-17 | 16:53

Het rode kruis naar de zwitserse vlag. Voor gebruik op het slagveld in dianegatief, dus wit vlak met rood kruis. Heeft niets, maar dan ook niets met het gristelijk beleven van medemenselijkheid. Neutraliteit. Daar gaat het om. Neutraliteit.

Glasgow Argus | 25-09-17 | 16:35

Logisch toch? Wanneer je zelf aan de zijde staat van de 'hulpbehoevenden', oftewel het handje ophouden, zou het vreemd zijn wanneer je dan vrijwillig bij een organisatie gaat werken die juist die mensen moeten helpen. Zou je een dubbele pet dragen, dat kan nooit de bedoeling zijn. Iets met belangenverstrengeling.

Croxifoxio | 25-09-17 | 16:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken