Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zes miljoen. Amerikanen op de vlucht voor Irma

Social

Het gaat niet helemaal lekker daar in de US of A. Terwijl de grootste zwaarste dikste orkaan aller tijden (disputed) onderweg is naar Florida - waar momenteel de grootste evacuatie uit de geschiedenis van de VS (disputed) plaatsheeft, doen Amerikanen heel erg onaardig en muiswinkel tegen elkaar. Want de orkaan is natuurlijk SCHULD VAN TRUMP.  Ondertussen wordt #Irma sterker en sterker (volg het hierrr) en moeten we voor Miami en omstreken het ergste vrezen. Tenzij we voor zondagochtend nog een enorme luchtbrug met tafelventilatoren kunnen regelen. Yes we can!


Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Voor Irma zou ik ook niet zo snel op de vlucht gaan. Als de hurricane Ibrahim zou heten wordt het wel anders

Rest In Privacy | 09-09-17 | 21:50

Wel typisch weer dat er geen berichtgeving uit Cuba komt terwijl Irma daar vannacht overheen raasde. Ik heb al die news sites door gescrolled en totaal geen melding over de schade in Cuba.

XaleX_2 | 09-09-17 | 14:32 | 3

Valt daar nog iets te slopen dan? Alles valt al zo'n beetje van ellende uit elkaar dankzij ruim een halve eeuw "socialisme "of" de dood". Enige positieve wat ik ervan hoor is dat ze een miljoen mensen hadden geëvacueerd. Daar zijn communisten wel goed in, mensenmassa's onder dwang dirigeren. En nieuws dat hen niet in een goed daglicht stelt onder de pet houden.

Wol | 09-09-17 | 17:17

Hoe weet men zo zeker dat dit de "grootste orkaan ooit" zou zijn? Hebben we al meer dan 100 jaar weerstations met windsnelheidsmeters op alle plekken op Aarde waar ze kunnen voorkomen? Ik zag ooit een docu over de tijd dat de Aarde nog één continent Pangaea had en er door de enorme oceaan (Tethys?) eromheen volgens hun theorie "hypercanes" konden voorkomen die nog sterker waren.

Afgezien dat je dus steviger kunt bouwen (a.u.b. zonder microregulering van de overheid die voorschrijft hoe iedere steen op de ander moet worden geplaatst) kun je ook best macro-maatregelen nemen om de vermeende doelen van de milieulobby te halen, zonder hogere belastingen, subsidieschuiverij, vriendjespolitiek, of micromanagement:
-Schaf de belastingen die we nu hebben af en hef hetzelfde bedrag (of minder graag) voortaan op de CO2 en methaan-inhoud van fossiele brandstof die ons land produceert of importeert. Heb je gelijk de problemen met het oerwoud van belastingen, kortingen en toeslagen deels opgelost.
-Gevaarlijke of schadelijke uitstoot kun je ook op dezelfde manier belasten, met teruggave voor het uit de lucht halen ervan. De hoogte kun je baseren op de schade die het mens of milieu veroorzaakt.
-Wil je open landschap en natuurgebied zonder dat de overheid iedere vierkante centimeter van Nederland in kaart brengt, reguleert en via mondjesmaat bouwgrond vrijgeven het verschil in prijs met landbouwgrond van nog geen 5 euro tot 200+ euro per vierkante meter opdrijft? Hef de belasting dan ook deels op grondwaarde. Met een hoger tarief voor bebouwd\verhard oppervlak, een lager tarief voor tuin of landbouwgrond en een teruggave of korting (met een maximum, bijvoorbeeld 50%) voor degenen die van een relatief groot stuk grond een percentage opzij zetten en aan de natuur overlaten en er hoogstens gaan wandelen of kamperen.
-Hetzelfde kun je uiteraard doen voor bouwen van huizen op gevaarlijke plekken of van niet solide materiaal: hogere verzekeringspremies en\of belasting. Je mag dan eigenwijs zijn, maar je betaalt er ook proportioneel een prijs voor ter compensatie van de kosten die je de maatschappij veroorzaakt als het fout gaat.
-Als je ook nog wilt dat mensen energie besparen (al is dat een doodlopende weg, alle activiteit kost energie) kun je een deel van de belasting op energiegebruik in het algemeen leggen zodat ze een extra prikkel hebben tot bezuinigen. Maar dat doet het feit dat energie überhaupt geld kost al.
-Verwerken van afval kan ook een stuk minder complex: laat gewoon de afvalbedrijven zorgen dat het afval geen schade veroorzaakt en doet het dat wel kun je daar ook een verontreinigingsheffing op geven. Als mensen dan liever hun afval in één bak willen gooien en gewoon laten verbranden met een goede filter of catalysator die de uitstoot afvangt, of laten begraven op een plek waar het geen schade toebrengt aan het leven aan de oppervlakte, moet dat net zo goed kunnen als het scheiden van elk stukje plastic, papier, glas, of sortering per atoomnummer.

Maar ja, dat geeft natuurlijk te weinig kans op extra belastingverhoging, subsidie, lobby'en, microregulering en het een ander door de strot duwen van je "ware geloof" in de vermomming van milieubehoud.

Wol | 09-09-17 | 14:07 | 4

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 14:13
Thanks. Dus Irma was noch de grootste, noch de sterkste en de andere orkanen in de top 7 sinds 1935 qua windsnelheid lagen niet echt ver van elkaar... En dat dan alleen al van de orkanen die we als mens gemeten hebben, t.o.v. de duizenden, miljoenen of zelfs miljarden jaren dat we ze niet konden meten.

Wol | 09-09-17 | 14:22

Wol,
Ik ben het met u eens!
ht tp:// joannenova .c om .a u/2012/11/extreme-heat-in-1896-
panic-stricken- people-fled-the-outback-on- special-trains-as-hundreds-die/
en geschiedenis:
wikipedia : /Medieval_Warm_Period

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 18:11
▼ 1 antwoord verborgen

Vandeweek op de Twitters gezien; een vrouw die daadwerkelijk geloofde dat Trump de orkaan in het leven geroepen heeft puur en alleen om de arme zwarten etc. een loer te kunnen draaien. Je verzint het gewoon niet. Hoe dom kun je zijn. Een bloemlezing van de Tweets hierboven heb ik ook, al dan niet geretweet, voorbij zien schuiven.

Sjefke7807 | 09-09-17 | 13:33 | 3

Oh, en Jennifer Lawrence haar mening telt ook:
@ Ad.NL

Jennifer Lawrence: Orkanen zijn onze straf voor aanstellen Trump

Volgens Oscarwinnares Jennifer Lawrence zijn de orkanen die de VS op dit moment teisteren de toorn en woede van moeder natuur omdat de Amerikaanse president Trump de klimaatopwarming blijft ontkennen. Dat liet Lawrence weten in een interview met de Britse televisiezender Channel 4.

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 14:09

Het is gewoon een religie, lijkt het. Dit doet de mens al duizenden jaren: de sjamaan, de brahmaan, de monnik, de priester, de rabbi, de presbyter, imam, ayatollah, noem maar op weet zogenaamd altijd te verklaren dat een ramp, ziekte of plotselinge dood komt door hekserij, geesten, het boze oog, de toorn van de Goden of God\Allah, het schenden van religieuze voorschriften (Sodom en Gomorrah) enzovoorts.

We hebben alleen de sjamaan vervangen met VIP's, beroemdheden, wetenschappers (van twijfelachtig allooi) en de wichelroeden en astrologiekaarten ingeruild voor statistische tabellen en computermodellen die een uitkomst voorspellen op basis van wat je erin stopt.

Wol | 09-09-17 | 14:29

Van de 2 miljoen preppers zijn er een aantal in Florida die zich in hun bunker kapotlachen om de sjw sneeuwvlokjes ondertussen etend van een blikje kattenvoer

HetOorAakel | 09-09-17 | 12:35

Over Sint Maarten is er wel bericht. Verder verdiend deze gast respect, veel echte journalisten hebben we gewoon niet, Karskens is er 1

Bokito ergo sum | 09-09-17 | 12:25

Dat heeft nog geen enkele president in de USA gepresteerd: Binnen 8 maanden het klimaat zo merkbaar beïnvloeden. Om in bijbelse termen te spreken: Wie is toch die man dat zelfs de wind en de golven hem gehoorzamen!

Janas | 09-09-17 | 12:19 | 1

Je moet bij Obama zijn,die heeft zich nog niet aan de deal gehouden, Trump's presidentschap is één van de onderdelen uit de deal.
107

steekmug | 09-09-17 | 14:13

Zoals Trump al eens zei: "I did't divide Amerika". Nee natuurlijk niet, het land was allang verdeeld maar op rechts zijn ze gewoon wat rustiger en niet zo hysterisch schreeuwend en agressief als op links, net als hier dus.

Roze_bril_drager | 09-09-17 | 12:03

Over acht jaar, als Trump z'n tweede termijn erop heeft zitten, zou James Woods het eens moeten proberen. Als een acteur als Ronald Reagan president kan worden, waarom hij niet? Geweldige kerel. Alleen jammer dat hij dan inmiddels 78 is...

Leipniz | 09-09-17 | 11:41

Even iets anders: hoe lang duurt het voordat de SJW-gemeenschap het voor elkaar krijgt dat orkanen alleen nog naar mannen vernoemd gaan worden?

skoftig | 09-09-17 | 11:39 | 1

Vanaf de Tweede Wereldoorlog kregen tropische stormen en orkanen in alfabetische volgorde namen van vrouwen. In 1979 kwam er een nieuwe naamgeving met alternerend de naam van een man en de naam van een vrouw.
Een tropische storm krijgt een naam van zodra windkracht 8 wordt bereikt.

De Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) legt de lijst met namen vast voor een periode van zes jaar. Na die zes jaar keren dezelfde namen weer. De lijst van 2016 zal dus in principe hergebruikt worden in 2022. Maar als een orkaan het té bont heeft gemaakt, komt er een andere naam in de plaats.
Alstublieft.

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 12:16

Het is natuurlijk verschrikkelijk zo'n orkaan, maar aan de andere kant zijn de Amerikanen de enorme infrastructurele verwoesting die zoiets met zich meebrengt voor een groot gedeelte zelf schuld.

Huizen die goedkoop in elkaar geflanst worden met triplex en "sheet rock" (gipsplaten), verkeerslichten die aan dunne kabeltjes boven de weg hangen en last but not least, elektriciteitskabels die nog aan houten palen langs de straten staan.

Alles typisch Amerikaans: Penny wise, Pound foolish, en 'trying to make a quick Buck.'

Iedere orkaan of tropische storm is het hetzelfde liedje met huizen die wegwaaien, plunderingen en miljoenen mensen zonder elektriciteit, om daarna weer alles goedkoop & snel in elkaar te flansen, in afwachting van de volgende orkaan.

Dat krijg je als je nauwelijks fatsoenlijke bouwnormen hebt en iedere boerenlul iets in elkaar mag flansen, en gelukig komt dat allemaal naar Europa met TTIP.

Xirdalan | 09-09-17 | 11:33 | 3

En natuurlijk geen goede afwatering. Kost veel geld en maar 1x in de zoveel tijd nodig. Let maar op, die gaan ze nu echt niet bouwen in bijvoorbeeld Houston. Niks leren.

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 12:19

Heeft de wereld dat nou het meeste nodig: NOG meer regulering? U wilt uw huis bouwen van hout omdat u dat mooier vindt of goedkoper? Mag niet, het moet van beton zijn om die ene orkaan in 50 jaar te doorstaan die toevallig net over uw huis blaast... U vindt dat best en herbouwt uw huis in dat geval gewoon? Mag niet.

Laat het gewoon lekker aan mensen zelf over of ze veel willen investeren voor extra zekerheid of niet. Hooguit kun je er macro-consequenties aan verbinden zoals een hogere verzekeringspremie of minder voorrang bij heropbouw of zo.

Persoonlijk zou ik mijn huis ook van (cellen)beton bouwen of een ander stevig materiaal (overigens kan bamboe geloof ik al meer rek of belasting verdragen dan staal, dat terzijde) maar ik ga vanuit mijn neurotische voorkeur niet de hele maatschappij dicteren.

Wol | 09-09-17 | 13:32

"elektriciteitskabels die nog aan houten palen langs de straten staan"

Heb je er heel misschien al eens over nagedacht (nee, natuurlijk niet) dat dat heel misschien wel eens wat te maken kan hebben met de bodemgesteldheid versus de af te leggen afstanden? Typisch Nederlands weer om alles vanuit Nederlands perspectief te bezien. Kabels zijn wat lastiger in te graven in rotsbodem dan in dat opgedroogde riviersediment waar wij op wonen.

Tapu | 09-09-17 | 13:34

Vooral alternet probeert met de logica volgens welke de 'native americans' dit soort verschijnselen aan grotere machten bonden, nu aan Trump, big oil, non- vegetariers, white men en zijn moeder te hangen. Je gelijk halen wordt je gelijk binnensleuren: www.alternet.org/environment/why-are-c...

GormSuil | 09-09-17 | 11:13

Ik kan er niet echt mee zitten. Ze kunnen wel zeggen, als eilandjes, "wij dragen niet bij aan de klimaatverandering", maar ondertussen worden de touristen met scheepsladingen envliegtuigen vol aan- en afgeland. Dus wel, en eigenlijk: nog meer, omdat jullie de vervuilende toeristenindustrie faciliteren.

Verder is mijn insteek: een orkaan-bestendighuisje is van beton, dat weten we al sinds het verhaal van de wolf en de drie biggetjes, EN: in Nederland wonen we ook niet (meer) in de zomerbedding van de rivieren. Had je maar geen goedkoop houten bouwseltje neer moeten zetten.
Wen er maar aan, om met een populaire (Denk-het-niet) slogan te gooien.

Worajai | 09-09-17 | 11:10 | 6

Als de mens al invloed heeft op de zogenaamde klimaatverandering dan komt dat niet door de CO2 uitstoot maar door het uitschijten van Methaan. De hoeveelheid methaan in de atmosfeer stijgt harder dan de CO2 en wordt simpelweg veroorzaakt door de overbevolking op onze planeet maar dat is een probleem dat niemand durft te benoemen.

Gulliver | 09-09-17 | 14:09

Google maar eens:
The Medieval Warm Period (MWP) also known as the Medieval Climate Optimum, or Medieval Climatic Anomaly was a time of warm climate in the North Atlantic region that may have been related to other warming events in other regions during that time, including China and other areas, lasting from about c. 950 to c. 1250.
Is zeker ook door "de mens gedaan" ?

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 18:14

@Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 18:14
Natuurlijk is dat door de mens gedaan. Toen betaalde men veel te weinig CO2 belasting.

voldemort | 09-09-17 | 19:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Usa heeft veel geleerd van Katrina...... Toch?

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 11:09 | 1

Of Andrew.

Xirdalan | 09-09-17 | 11:34

James Woods heeft gelijk. Links is walgelijk.

Accident_Prone | 09-09-17 | 11:03

Toen Obama er nog was, waren er nooit verwoestende orkanen in de VS, toch?
Komt allemaal door Trump.
Gelukkig hebben wij in Europa, dankzij Merkel, geen last van orkanen..........
Hooguit wat immigranten hier en daar en wat terreurtjes af en toe.

Memek | 09-09-17 | 11:02

In DWDD zag ik laatst, al zappende uiteraard, Robbert Dijkgraaf verkondigen dat Trump door moeder natuur wel eventjes op zijn plek wordt gezet. Want al die orkanen komt door de CO2 en Tump ontkent dat zomaar. Blijkbaar is Dijkgraaf ook al van de klimaatreligie.

Kaft | 09-09-17 | 10:50 | 6

hStripe | 09-09-17 | 11:39
Maunder Minimum verwijst naar een periode met zeel veel koude winters in de periode 1645 tot 1715 lees ik op wiki. Dus niet naar een warmere periode. De uitstoot van CO2 door de mens kwam pas daarna, dut het ontgaat me wat dit nu met de precies bekende hoeveelheid en toename van CO2 in de atmosfeer en het goed begrepen broeikaseffect te maken zou hebben. Ook zie je volgens mij over het hoofd dat beide effecten tegelijkertijd waarheid kunnen zijn en bij elkaar opgeteld kunnen worden. Verklaar je eens nader zou ik zeggen.

Wedstrijdkrokodil | 09-09-17 | 12:00

@hStripe | 09-09-17 | 11:39
Exact mijn punt, andere redenen dan CO2 uitstoot worden niet meer onderrzocht. En nee, Wedstrijdkrokodil, ik zet Dijkgraaf niet zomaar opzij, maar ook hij is niet alwetend. Klimatologie is niet hetzelfde als de commutatieve eigenschap voor natuurlijke getallen bewijzen. Dat laatste staat wel als een huis, CO2 als reden voor opwarming van de aarde en meer orkanen niet. Hetgeen overigens niet wegneemt dat we van die olie af moeten. Al is het maar om van die moslimlanden af te zijn.

Kaft | 09-09-17 | 12:02

De aarde is helemaal niet van slag. Het klimaat doet wat het altijd al heeft gedaan, namelijk veranderen. Overleven is aanpassen, deal with it.

Synthese | 09-09-17 | 12:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Vragen en antwoorden krijgen over de toekomst maar niet willen betalen is vragen om ernstige problemen met het alziende oog.
Recoil lock and load
107

steekmug | 09-09-17 | 10:42

Ik wil niet te serieus worden, maar even een vraag aan een ieder die er verstand van heeft, of misschien voor de redactie
Irma 'ligt' voor Jose maar boven mexico is een tropische storm Katia genaamd, die richting irma gaat (meteo earth app ) waardoor irma tussen 2 vuren in ligt.

Kunnen die zich met elkaar vermeningen en zo ja zijn die krachten cumulatief of heffen ze elkaar op.
Of will the shit hit outerspace.

Daffy_Duck | 09-09-17 | 10:38 | 3

Als alles samenkomt vergaat de wereld. De schuld van Trump. En nou weer gauw naar bed kwajongen.

ZureJoop | 09-09-17 | 10:41

Die stormen zullen m.i. tegen elkaar aan stuiteren en elkaars koers beïnvloeden, maar ze zullen zich niet vermengen met elkaar. En als ze zich wel zouden vermengen heffen ze elkaar juist op. Een storm is een gebied met lage druk met daar omheen hogere druk. De buitenste gordels van hoge druk van twee stormen zullen elkaar als eerste tegenkomen en elkaar afstoten. Want lucht stroomt zoals alles van hoog naar laag en niet van hoog naar hoog.

Wedstrijdkrokodil | 09-09-17 | 10:49

Bedankt voor de info.

Daffy_Duck | 09-09-17 | 10:54

keestelpro | 09-09-17 | 10:25 |

Ik zou zeggen: DOEN !!

kwark001 | 09-09-17 | 10:28

Als ik naar Amerika emigreer begin ik een business in hurricane/tornado shelters.
Er is geen fatsoenlijk aanbod de vraag zal heel groot worden zeker nu steeds meer mensen in de klimaathoax geloven.

keestelpro | 09-09-17 | 10:25

Voor moeder natuur is ieder mens een vlieg. En zo wordt je ook behandeld door de orkaan. Dat er strontvliegen zijn en huisvliegen en paardenvliegen, daar heeft moeder natuur geen weet van. Dat weten alleen de vliegen.

Koos Knak | 09-09-17 | 10:25 | 1

Knappe beschouwing & dus waar!

OR-lid | 09-09-17 | 12:11

Alleen al voor die blonde zou ik bekeren tot links activist. O ja, en Anne Fleur natuurlijk...

Gizmo579 | 09-09-17 | 10:20

Wat een pure haat straalt er van al die tweets af.....

Lupuslupus | 09-09-17 | 10:19

Linkse Lol

De mensen die de meeste last hebben van José zijn natuuurlijk de armen en de honderduizenden illegale imigrantes.

Teleo | 09-09-17 | 10:14

Democratie is duidelijk niet voor Democraten. Niet daar en niet hier. Volslagen doorgeslagen en opgefokt door Muiswinkeltjes daar en hier.

frisenfruitig | 09-09-17 | 10:12

Gelukkig wonen daar geen amerikanen!

ZureJoop | 09-09-17 | 10:34

Die wall staat er al 20 jaar !! Niet zo veel nos kijken

joppo0 | 09-09-17 | 10:22

Oh is dat het! Dus ik ben niet gek maar een groene pixel. Gelukkig (want kijk geen tv, Lubach doe ik maandag wel via youtube). www.youtube.com/watch?v=Wy-c8aAntWA Overigens het statement over verticale aspecten van Irma me,myself and IK | 09-09-17 | 10:41 | reageer doet angstig vermoeden dat deze orkaan tornadotrekjes heeft. Maar ik ben geen meteoroloog.

Hetkanverkeren | 09-09-17 | 10:55

Tja, wat is erger!? Overspoeld worden door een tsunami aan vluchtelingen, of door een orkaan!? Ik weet wel dat die orkaan na een paar dagen weer weg is....

PijlVader | 09-09-17 | 10:02 | 2

Vluchtelingen tussen aanhalingstekens natuurlijk.....ik ben het vergeten, mijn excuses.

PijlVader | 09-09-17 | 10:04

Vluchtelingen zijn niet zo een ramp, het zijn die ondankbare die zich verheven boven onze samenleving voelen en die iedere vrijdag naar een of ander clubhuis moeten die het probleem en gevaar van onze samenleving zijn.

Gizmo579 | 09-09-17 | 10:25

Het allerslechtste scenario dus.

Parsons | 09-09-17 | 10:11

Hmm. Hebben ze niet net Miami verhuisd naar Tampa want safe space?

ZureJoop | 09-09-17 | 10:32

Nee de meesten zijn naar Orlando en Tallahassee gegaan.Tussen ongeveer Ocala en Tallahassee is bijna 4 uur lang alleen natuur .Pas nog geweest de mall van Tallahassee staat leeg.Kunnen ze er een hoop opvangen.

Lilia2 | 09-09-17 | 12:35

Die orkanen komen daar al 300000 jaar voor.
En nog worden de meeste huizen in elkaar geflanst met wat latten en golfplaten.
Lekker bezig daar.

joppo0 | 09-09-17 | 09:56

Bosbranden zijn ook nog gruwelijk daar.
Hoor je niks meer over in het nieuws.
80 branden in Californië,Washington,Oregon,Montana,Idaho,Utah,en Colorado.
Montana krijgt geen enkele hulp.

Lilia2 | 09-09-17 | 09:56 | 1

In Californië,Washington stemde ze toch op Hillary, dus dan moet ik als anti links zeggen "kunnen niet alle linkse daarheen en lekker verbranden". link is hetzelfde als de islam, niet hun denkbeelden dan moet je dood.

vinzDH | 09-09-17 | 10:27

Ik vind het lullig voor vrouwen die Irma heten. Vrouwen vinden zichzelf sowieso al dik en lelijk, wordt er ook nog eens een orkaan van bijbelse proporties naar je vernoemd.

Rest In Privacy | 09-09-17 | 09:53 | 1

Pas lullig als je Jose heet; huppel je maar mooi achter die dikke chagrijn Irma aan.

Dr. Blechtrummel | 09-09-17 | 10:41

Ik ga de aankomende herfststormen ook namen geven.

keestelpro | 09-09-17 | 09:52 | 2

In Duitsland geven ze bij het weerpraatje vaak namen aan lagedrukgebieden.

eerstneukendanpraten | 09-09-17 | 09:54

Te laat man, te laat! Dan zijn ze al over ons land geraasd! Bovendien zat ik niet te denken aan Heinrich, Klaus-Dieter of Karl-Heinz.

keestelpro | 09-09-17 | 17:11

Lijkt er op dat Miami geluk heeft.
En Tampa en Naples nu volop getroffen worden.

Lilia2 | 09-09-17 | 09:51 | 2

Gelukkig blijft Maro Lago dan gespaard.

Pimp my Voortuin | 09-09-17 | 10:30

Trump heeft veel hotels in de regio.
Ook veel Clinton hotels daar.
Westkust is zoveel mooier dan Miami beach

Lilia2 | 09-09-17 | 12:40

Eerst moet de publieke opinie nog meer op de arme rohinya gericht worden. Arme moslims, heel zielig, niemand wil ze hebben, gruwelijke dingen etc. En dan als men schande spreekt; kom maar.

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 10:24

Het schaamteloos demoniseren van Trump is echt schrijnend, de man heeft vaak een hele logische boodschap. Maar ja, dat is natuurlijk ongewenst en ook lastig onderbouwd te pareren.
Dus wat blijft over demoniseren op het niveau van Marcel van Dam die heeft het op de kaart gezet, maar niet uitgevonden (daar is dan weer te simpel voor).

bananabanana | 09-09-17 | 09:50 | 1

Inderdaad, de media neemt het ook over: Trump beperkt via voor die jonge Mexicanen of zo. Chocolade letters in de krant. Wat niet gemeld wordt is dat een groot aantal staten hem daartoe dwong. Trump the demon. Net als Wilders en Verdonk bijvoorbeeld. (weet u nog).

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 10:22

Die Obama heeft er een zooitje van gemaakt zeg met dat milieu.

van stampij | 09-09-17 | 09:45 | 1

precies , democrats for so many years , this is what you deserve.

medelmo | 09-09-17 | 09:53

Disputed, 2 keer disputed is gewoon irritant

zwemverbrander | 09-09-17 | 09:44

Na de herverkiezing wordt het commentaar nog erger.;-)

medelmo | 09-09-17 | 09:39

In mijn jeugdjaren heb ik nog vruchteloos geprobeerd een mooi meisje met dezelfde naam als de storm bij mij uit de straat te schaken maar dat is nooit gelukt. Ze was net als deze Irma ontembaar. Jaren later kwam ik haar weer tegen, ze was inmiddels getrouwd met een vrouw die mij enigszins op Asha ten B. deed lijken. De regen maakt mij bij wijle melancholiek, volgens mij is er deze week genoeg regen gevallen voor de gehele maand.

eerstneukendanpraten | 09-09-17 | 09:32

Het is gewoon vermakelijk om te zien hoe zuur die linkse troep nog steeds is. Geen argumenten, alleen maar de ander slechte dingen toewensen.
Net zoals hier de van Muiswinkeltjes en Sylvanatjes doen.

2voor12 | 09-09-17 | 09:30

de tweede van rechts.

meneer Q | 09-09-17 | 09:28 | 2

Innerlijk telt ook he ;)

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 10:18

Ben niet zo kieskeurig vandaag. Mogen allemaal behalve de middelste.

Montu | 09-09-17 | 19:04

hier is het ook rot weer, maar daar is natuurlijk altijd alles bigger (of bigly-er).

Pimp my Voortuin | 09-09-17 | 09:28

Wat is Amerika toch ontzettend ontzettend DOM. En Claudia de Breij ook

dk-- | 09-09-17 | 09:27 | 1

Niet alleen Amerika, meer mensen in het algemeen. Let er maar eens op.
Sheeple.

Is dit nog nieuws? | 09-09-17 | 10:07

Disney Orlando heeft een nieuwe attractie, orkaan Irma.

bergsbeklimmer | 09-09-17 | 09:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken