Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Teken voor een referendum over de stasi-SLEEPWET

Den Haag gaat Gestapo met de nieuwe sleepwet. Er kan zelfs een DNA databank uit voortkomen. 1984 kruipt elk jaar dichterbij, zien we ook aan de online censuur. Lees & teken voor een referendum.

Tekst overgenomen van sleepwet.nl:

Met deze wet (de gehele wet is hier te vinden) wordt het vanaf 2018 mogelijk voor de inlichtingendiensten (de AIVD en de MIVD) om op grote schaal online communicatie en informatie verwerven, ook van onschuldige burgers. Daarnaast wordt het in sommige gevallen mogelijk toegang te krijgen tot databases van andere instanties. Al deze informatie kan, zelfs zonder het analyseren ervan, gedeeld worden met buitenlandse inlichtingendiensten. Er mag een geheime DNA databank worden begonnen waar iedere burger in terecht kan komen. Ook mogen de geheime diensten alle geautomatiseerde apparaten hacken (bijvoorbeeld uw telefoon, computer, smart-tv en pacemaker). 

Instanties als de Raad van State, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, de Nederlandse Vereniging van Journalisten en verscheidene wetenschappers hebben al hun zorgen geuit over deze wet. De wet is op 11 juli aangenomen door de Eerste Kamer. Omdat de sleepwet dusdanig grote gevolgen heeft voor de vrijheid van burgers zou deze niet zonder een referendum aangenomen mogen worden.

Referendum? Altijd een goed idee!

Wie wil dat er een referendum komt over de sleepwet, kan tot 22 augustus een inleidend verzoek indienen via  TEKEN.SLEEPWET.NL. Doen! Meer directe democratie is het beste wapen tegen totalitaire tapwetgeving. Kijk voor meer info op sleepwet.nl.

Reaguursels

Inloggen

Het volk is de staatsvijand. Zijn we betreffende StaSi-praktijken N-Korea al niet lang technisch vooruitgestreefd ? Maakt voor de meeste niets uit, die dwepen zelf al met Facesbook en Whatsapp. Sleepwetten e.d. hebben nog nooit een terrorist of crimineel gevangen, niet omdat het moet, maar sleepwetten en geheime DNA-verzamelingen, omdat het kan. Wij zijn de vijand.

pivo1 | 14-08-17 | 13:15

De overheid te Brussel wil graag weten wil graag weten wie de vijand is van Brussel.
Kunnen ze daar hun maatregelen tegen nemen.

komtdatschot | 13-08-17 | 12:20


Geregeld!
Zou het misschien een idee zijn om hiervoor een soort teller in de hoek van GS haar site te plaatsen ?
Ben heel erg nieuwsgierig wat daarvan het verloop is.

Trek123 | 13-08-17 | 11:28

Het blijkt steeds meer dat de smartphone maar 1 doel heeft..
Als deze wet aangenomen word, moeten ze me maar op een andere manier bereiken, ik doe dan mijn telefoon weg.
En zolang ik een VPN heb, kan ik nog even mezelf zijn.
Maar deze gaan ze ook op de schop gooien, want men wil ozo graag alles weten van de onschuldige burger.

Trek123 | 13-08-17 | 11:10

wil graag tekenen, maar ik blijk een robot te zijn..
Geeft aan dat er een fout in het formulier is gemaakt....?

Trek123 | 13-08-17 | 11:06

Goh, GS wordt ook eens wakker. Wij maken ons al heel lang zorgen om deze neergaande trend als het om onze privacy gaat.
De enige, maar dan ook de enige in Den Haag die deze wet wilde aanpassen is Kees Verhoeven. Hij is de *enige* geweest met relevante repliek op deze wet, in de vorm van moties die -door de domheid van andere partijen, inclusief die van mij- werden 'weggejorist'. Helemaal niet mijn partij, maar bij deze, Chapeau voor Kees Verhoeven.

Een referendum is een goed idee, maar ik weet niet of dit nog werkt als de wet al is aangenomen, immers, ze hebben hem al door de 1e-Kamer gejast.

Oh, en ik heb ZEKER iets te verbergen. Al is het maar de IP binnen ons bedrijf. We maken het onze Angelsaksische vrinden wel erg makkelijk om relevante concurrentie-informatie te bemachtigen, want iedereen weet dat de 'sleep-info' wordt gedeeld. Derden geheime diensten kunnen van haver tot gort alle activiteiten van ons bedrijfsleven al volgen. Echt griezelig, want dit ondermijnt het systeem van vrij ondernemen. We zijn met deze wet de Stasi ver, en heel ver voorbij. Conclusie: zeer zorgelijk dus, al is het alleen maar voor de concurrentie-positie van de BV-Nederland.

Dysphemian | 13-08-17 | 09:59

Het wordt tijd voor een goede leken tutorial op Geen Stijl m.b.t. VPN. Fuck the overheid, scherm alles zo goed mogelijk af.

Verwarde_man | 13-08-17 | 03:44

Die wet is toch al aangenomen in de eerste en tweede kamer .... volgens mij een beetje te laat om nu nog een petitie te beginnen. Zelfs de PVV vond het een goede wet en heeft ervoor gestemd. NL heeft niks te verbergen en volgens de volksvertegenwoordigers mogen massa ongecontroleerde data naar een buitenlandse inlichtingendienst. Wie heeft er nu iets te verbergen hé.... Ik niks, heb mijn pc alleen voor privé gebruik.

kereltie_ut_drenthe | 13-08-17 | 00:05

"Die wet is toch al aangenomen in de eerste en tweede kamer .... volgens mij een beetje te laat om nu nog een petitie te beginnen."- Nee dat is nou juist het punt van die referendum wet, de bevolking een kans te geven zich uit te spreken over wetten die door de staten generaal zijn gekomen. Zou vrij vermoeiend zijn om bij elk hypothetisch wetsvoorstel al vol op de barricades te moeten.

Panos88 | 13-08-17 | 00:15

Panos88 | 13-08-17 | 00:15
Weinig Nederlanders weten dat deze wet er komt en wat het gaat inhouden..... totaal geen of weinig aandacht voor geweest op de MSM, ik ben ook tegen deze vrije verkeer van ongecontroleerd weg geven van data wat een wijk doet als men een vermoeden heeft dat er misschien een crimineel zit. Alles wat hier in ons landje niet belangrijk is of gedoogd word kan met die wet ongezien naar buitenlandse inlichtingen diensten gaan waar het wel strafbaar is. Maarja de meeste reacties zijn toch van ik heb niks te verbergen.

kereltie_ut_drenthe | 13-08-17 | 00:33

Mij heb je.

Madenschijter | 12-08-17 | 23:48

Done..
Ik heb niks te verbergen, maar ik wil ook niet niks meer te vertellen hebben.
Voor zover dat nog mogelijk is.

NiCeY | 12-08-17 | 22:20
-weggejorist-
Zapata10 | 12-08-17 | 21:50

ingevuld. Ik zit sinds de aankondiging achter een VPN. Waarom? omdat een grondrecht het recht op privacy is. En dan kan je denken .... ik heb niets te verbergen, maar uiteindelijk zal een overheid of een staat altijd wat vinden waarmee ze je kunnen beschuldigen of chanteren. Een staat is altijd de vijand van het individu. En milde staten kunnen uitgroeien tot de meest verschrikkelijke regimes. Geef een staat zo weinig mogelijk macht als je van je kinderen houd.

Zapata10 | 12-08-17 | 21:49

Het leven achter een VPN geeft ook niet altijd de veiligheid dat men anoniem alles kan doen ....

kereltie_ut_drenthe | 13-08-17 | 01:55

En die domeinnaam sleepnet.nl www.sidn.nl/whois?q=sleepnet.nl is in handen van "Parknet B.V." en daar moet iedereen dan zijn officiële naam en geboortedatum en -plaats ingeven en je straat en postcode en huisnummer haha :-) , f*ck databases per persoonsgegevens dus dan ook deze database.

Watching the Wheels | 12-08-17 | 21:00

per = met

Watching the Wheels | 12-08-17 | 21:01

Referendum - referendom.

bisbisbis | 12-08-17 | 20:41

Als je er last van hebt, neem een goed digitaal condoom.
Get over it. Privé bestaat niet op internet. U heeft inmiddels allemaal een peilzender op zak, het Ministerium für Staatssicherheit Statzi zou er trots op zijn.
Zoveel meewerkende burgers. Maar nu zinloos gaan piepen? Hou toch eens op.
U heeft niets meer te vertellen, de data weten meer van u dan uzelf. laat u niets wijs maken, accepteer en handel als zelfstandig burger.

rechtsdwalendeautist | 12-08-17 | 20:15

(spelers tip, gebruik postduif, en twee oude romans voor zender en ontvanger)

rechtsdwalendeautist | 12-08-17 | 20:19

De vorige keer dat ik een referendum moest tekenen van geenstijl waren we plotsklapopeens een nieuwe (kansloze) politieke partij rijker.

skoennie | 12-08-17 | 20:03

Ook maar kruisje gezet. Altijd gezellig, referenda.

Binnenbaan | 12-08-17 | 19:59

Referendum, ik heb gezien dat ze het gewoon negeren , dus waarom nog?

Bergbloempje | 12-08-17 | 19:53

Done

mrmartin666 | 12-08-17 | 19:42

Deze regering negeert een officieel referendum, zo een met rode vakjes op stembiljetten en zo. Ik denk niet dat een petitie veel effect heeft.

Dit kan je prima zelf aanpakken: geen Windows op je PC, een eigen firewall tussen je internet modem en LAN (overheden kunnen nu wel erg makkelijk inloggen op het modem van je internet provider om toegang te krijgen tot je thuis netwerk), en natuurlijk je (echte) e-mail account niet gebruiken op telefoons. Een deel van uitgaven met cash blijven doen (en met bitcoin), Slimme energie meters weigeren (er zijn ook domme digitale meters die geschikt zijn voor terug levering)

W_F | 12-08-17 | 19:37

Privacy is allang morsdood. Daar verandert deze wet niks aan. Zodra je je op het internet begeeft, ben je zo doorzichtig als lampenglas.
Wat nog enigszins helpt, is volledig afkicken van het internet: ontpluggen.
Pen en papier, en, voor de watjes, een typemachine.
En pornoboekjes kopen bij groezelige winkels.

Van Duyvenbode | 12-08-17 | 19:22

Gedaan. Ik voel weinig voor het zich ontwikkelende neo-communisme of hoe deze vorm van globalisme ook mag heten.

wingload | 12-08-17 | 18:59

Dit moet dus door de Tweede Kamer zijn goedgekeurd. Hoe ging het debat? Wie stemde voor, wie stemde tegen? Heeft GeenStijl zitten slapen?

Margot2973 | 12-08-17 | 18:57

Greet en FvD stemden voor, PvdD tegen. Wanneer zijn er weer verkiezingen?

W_F | 12-08-17 | 19:44

FvD stemde voor? Die zie ik er niet tussen staan.. Kijk ik verkeerd?

Plakanus | 13-08-17 | 06:29

@Parel van het Zuiden | 12-08-17 | 18:20 |
Dramaqueen!
Wil jij terug naar het stenen tijdperk, communicatie via rooksignalen, etc?
Het gros van alle informatie (en dat is enorm veel) van alle inwoners van Nederland is vrijwel nutteloos.
Tenzij je zo dom bent om een 'mattie' te whatsappen dat je iemand hebt omgelegd, inclusief foto als bewijs.
Of die domme troela (waargebeurd) die een vriendin twitterde dat ze zich ziek had gemeld op haar werk omdat ze ging shoppen met haar moeder.
Die werd een dag later ontslagen op staande voet.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb geen cruciale informatie te verbergen, heb geen crimineel verleden en ben frequent bezoeker van GeenStijl.
Ik betwijfel of iemand dat een reedT interesseert.

necrosis | 12-08-17 | 18:57

Als expat kan ik niet tekenen, postcode wordt niet geaccepteert.

Maarten VB | 12-08-17 | 18:48

Is het toeval of gaan dit soort privacy-gerelateerde wetten vaak in de zomervakantie erdoor?

kloopindeslootjijook | 12-08-17 | 18:30

Als ik niet zou weten hoe onze rechtsstaat werkt zou ik ook deze vraag stellen.

botbot | 12-08-17 | 18:53

Encrypted VPN, TOR, Duckduckgo....... Laat ze maar verzamelen. Succes ermee.

Oepsie1234 | 12-08-17 | 18:30

Oeps: 1-5 1-7. Toch lastiger dan ik dacht.

boccelullus | 12-08-17 | 19:01

Das heel leuk als je het zo snel achter elkaar opnoemt maar in de praktijk volgen ze je zonder enig probleem..

Hoe meer landen mee gaan doen hoe lastiger het wordt maar je moet van verdomd goeie huize komen wil je SIGINT enz ontlopen, afgezien van het feit dat je je hardware wss nu al niet kunt vertrouwen, denk je dat dat in de toekomst beter wordt?

Ga eerst maar eens kijken of jouw vpn provider gebruik maakt van een veilige key exchange die niet "gerainbowed" is en niet op grondgebied staat van de 14 eye landen.. Alleen jouw vpn in een veilig land gaat je latency al omhoog, dan tor nog er overheen.

Elke handeling gaan scheiden (je moet nog nl sites bezoeken voor van alles, cookies altijd wissen), alle plugins uit enz enz.

Je gaat voor 100% een keer informatie lekken waardoor je met wat pech je volledige anonieme profiel weer moet opbouwen..

K zou voor de grap al die leaks eens bekijken, lezing van appelbaum op youtube mbt hacken van merkel bekijken en dan eens kijken hoeveel exploits ze hebben gebouwd sindsdien (laatste cía leak).

Met al die versleutelde firmwares en het recht om spullen van 3en te mogen hacken om bij jou te komen kun je beter in een Faraday kooi gaan zitten.

Teken nu maar gewoon de hassle om echt privacy te hebben is het niet waard en je verliest zowiezo tenzij je je eigen chips gaat bakken oid en dan nog..

Lionfromzion | 12-08-17 | 19:11

Lionfromzion | 12-08-17 | 19:11
Jij noemt allemaal redenen op waarom we toch wel gevolgd worden, maar we moeten wel tekenen.
Waar is de logica daarvan?

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 19:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens zal ik niet tekenen. Nadat de instigerende partijen van het vorige referendum de boel met zo'n sisser (niets doen bij negeren door Rutte) of slechts met een inzet ter bevordering van de eigen maatschappelijke positie (gp, fvd) hebben laten aflopen zal ik niet meer volgen.
.
Fool me once....

Parel van het Zuiden | 12-08-17 | 18:23

Hoeft niet hoor. Ik doe het wel voor je.

boccelullus | 12-08-17 | 18:46

3x is scheepsrecht zullen we dan maar zeggen?
We zijn gewoon een stel pussies in DE en zat andere landen hebben ze de dataretentie weer geschrapt onder druk van het volk.. Als je geen druk uitoefend dan krijg je dit..

Als we nu weer een referendum over onze kant laten gaan met name over dit onderwerp dan zijn we binnen de kortste keren ineens nooit meer met meer, blijkt Erdogan een pussy vergeleken bij wat ons te wachten staat EN waren zijn uitspraken helemaal niet zo ver gezocht.. nazi's genocide racisten wat hij allemaal schreeuwde zal de geschiedenis in gaan als profetisch ipv onterecht.

Lionfromzion | 12-08-17 | 19:21

Fopreferenda/ lege inlegvellen heeft doe ik niet meer aan mee.

Oepsie1234 | 12-08-17 | 18:21

U heeft volkomen gelijk!

funkyd | 12-08-17 | 19:55

Wij zitten zowiezo al bij the "14 eyes" countries dus wat ze vragen kunnen we al..

Het draait hier om het legaliseren van de reeds verzamelde data om deze in te kunnen zetten om de burger verder uit te wringen..

Als het om terrorisme ging dan zouden ze al deze data bruikbaar kunnen maken als bewijs in onderzoeken en zaken waar een specifiek terroristisch luchtje aan zit!

Maakt verder ook weinig uit want dan wordt de term terrorisme steeds verder opgerekt.. Komt op hetzelfde neer straks ben je terrorist als je geflitst bent natuurlijk.

Kunnen ze wel mooi de boete flink verhogen dmv traject controles door queries op de ANPR database.
Boete voor de flits, terror boete over je traject snelheid, en vervolgens gewoon een wekelijkse/maandelijkse traject heffing omdat je in de database blijft staan..

Gaaf man!

Lionfromzion | 12-08-17 | 18:21

Let op mensen, dit is "woke"in levende lijve.

MogeWijEveOvergeve | 12-08-17 | 18:33

Ik steun dit referendum. Deze vergaring van informatie heeft alleen maar tot doel om verkeerd denkenden alvast in het oog te krijgen. Die ploflims kunnen ze al lang oppakken met de huidige informatie.

rtxpow | 12-08-17 | 18:20

Nou? Wie zijn dan die verkeerd denkenden? Je denkt toch niet het meninkje van menig reaguurder?
Gisteravond weer gesproken met een geüniformeerde ambtenaar. Zodra ze een invasie exoot willen aanhouden tikken ze een collega aan om even een 'excuus blanke' te zoeken. Anders krijgen ze gezeik.

Teleo | 12-08-17 | 18:24

Iedere islamslager in Europa was bekend bij inlichtingendiensten. Men doet NIETS om zulke figuren en hun ondersteunende netwerken tegen te gaan.
.
Aan de vrucht herkent men de boom. En zo kan een zinnig mens niet anders concluderen dan dat deze wetgeving gericht is tegen een immer ontevredener autochtone bevolking en niet tegen islamterreur.
.
Maarrr. Dit is makkie natuurlijk. Het internet gaat hier gewoon uit. De toegevoegde waarde weegt niet meer op tegen de beschadiging van de persoonlijke levenssfeer.

Parel van het Zuiden | 12-08-17 | 18:20

Eigenlijk ben ik het met je eens. Beschadiging van de persoonlijke levenssfeer, zeker, verlies van privacy. Maar dat niet alleen.
Op het werk is ICT een ideaal controle mechanisme, waarbij iedere scheet die je laat wordt vastgelegd. Dat hele internet en ICT op de werkvloer leidt tot een controle die de geschiedenis nog nooit heeft gezien. En dat allemaal om de grote monopolies in de ICT tot de rijkste overheersers te maken op aarde.
Volgens mij zijn we er met zijn allen ingestonken, we zijn bij de neus genomen.

Van Duyvenbode | 12-08-17 | 19:27

Nederlanders zijn gewoon een hopeloos naïef volkje, altijd bereid om zich met wat wollige new-age taal in het riet te laten sturen.

Newconomy? Maakbare Samenleving? Sterkste schouders dragen de zwaarste lasten? RFID kentekens? Trajectcontroles? Multicultiflauwekul? 21% BTW? Torenhoge BPM? Zware criminelen die met ene tik op de vingers vrijkomen? Falende politici?

Nederlanders vinden het allemaal best. Sterker nog, ze stemmen gewoon weer massaal op D66/VVD, of zelfs op een Partij v/d DIEREN! Een partij voor fucking dieren? Hoe knettergek kun je zijn? In Nederland kan het, maar het enige wat je in NL niet mag is 10km/h te hard rijden.

Xirdalan | 12-08-17 | 18:18

Misschien ligt het probleem wel bij u, en begrijpt u niet wat democratie inhoud.
Leer er eens mee leven dat de meerderheid er anders over denkt dan u.

botbot | 12-08-17 | 18:39

botbot | 12-08-17 | 18:39
De meerderheid was tegen de euro en tegen het associatieverdrag met de Oekraïne. Democratie is er feitelijk al niet meer.

Usuc | 12-08-17 | 19:18

Partij v/d Dieren was wel één van de weinige partijen die tegen deze tap-wet stemden! Greet en FvD stemden voor.

W_F | 12-08-17 | 19:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Referendum met succes afdwingen en winnen.
Resultaat: 0
Waar moet ik tekenen?

MogeWijEveOvergeve | 12-08-17 | 18:17
-weggejorist-
funkyd | 12-08-17 | 18:16

Er zal wel een nietszeggend inlegvelletje uit voortkomen, waarmee aan de bezwaren van de NEE stemmers tegemoet wordt gekomen.

Steinway | 12-08-17 | 18:03

De psychologische effecten van nog een referendum zullen net zo belangrijk zijn. Vergeet niet dat ons referendum misschien ook wel invloed heeft gehad in het Engelse debat.

Panos88 | 12-08-17 | 18:11

Helaas aantoonbaar niet het geval geweest. Ik kan het linkje hier niet zo snel meer vinden.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:23

3*links=rechts | 12-08-17 | 17:54
Zolang ik niet weet wie die studenten zijn, last maar.
En de ususal suspects van het Oekraïne referendum zijn hier ook niet voor te porren denk ik. FvD doet niet mee schat ik zo in.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:01

De boodschap heeft alles te maken met de zender dus het kan wel degelijk een politiek gedreven initiatief zijn.
Dus, wie heeft dit geïnitieerd?

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:19

Ja dat zou kunnen, maar dus beter van niet. Privacy gaat Groen Linkerds namelijk net zo veel aan als PVV stemmers.

Panos88 | 12-08-17 | 18:24

Daar zit meestal een ander argument achter. Godskolere zeg hoe moeilijk is dat om in te schatten.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

wat moeten ze toch met al die informatie, ze kunnen nog geeneens een bonnetje bewaren
referendum? rutte lacht zich nu alweer een breuk

eriksweet | 12-08-17 | 17:58

"een onafhankelijke groep bezorgde studenten uit Amsterdam": nou dan denk ik bij mezelf, dat dat vast een goede wet is. Als onafhankelijke bezorgde Amsterdamse studenten tegen zijn, dan ben ik dat waarschijnlijk niet. Verder heb ik geen zin in een fopreferendum.

3*links=rechts | 12-08-17 | 17:54

Je kan tekenen wat je wil, een referendum met meerderheid veegt Rutte via een inlegvelletje zijn reet mee af.

de uitbater | 12-08-17 | 17:54

Het is al door de eerste kamer. Rutte hoeft hier dus niets meer mee.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:05

Buitenland, dus kan nooit iets tekenen.
Succes.

gato | 12-08-17 | 17:48

Site werkt niet. "Iets is heel erg mis, sorry" ik probeer het later misschien nog wel een keer maar eigenlijk ben ik dat hele kutinternet en die kutcomputers spuugzat.

vanBarchum | 12-08-17 | 17:48

Flikker op mewt de petiite, Ik heb niets te verbergen, behalve misschien de 2 Terrabyte aan porno met bejaarde dwergen.

De Ongematigde | 12-08-17 | 17:47

Als je niks te verbergen hebt dan heb je een behoorlijke saai en onintressant leven.
Trouwens,ik had liever gehad dat je die wrat op je reedt niet had laten zien,ze heeft ook jonkies gekregen. Viesbah!

miko | 12-08-17 | 18:45

Gelukkig heb ik VPN en een Tor browser

Vies Droefvink | 12-08-17 | 17:46

Pas op met je tegels voor Ongeblustekalk... mag niet... is domheid volgens hem / haar / gender.

Paaldanseres | 12-08-17 | 18:10

Die eerste zin:"Den Haag gaat Gestapo met de nieuwe sleepwet" impliceert dat onze regering nationaal socialisten zijn.
Mag ik bezwaar maken over de beschuldiging dat onze regering jodenjagers zijn.
Dat zijn het namelijk niet, erg over de top dus.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:43
-weggejorist-
hollandsevluchteling | 12-08-17 | 17:38

Niks tekenen. Prima wet.

Nesey-Ceistat | 12-08-17 | 17:35

Komt er ook een teller op de site te staan? Met het aantal deelnemers bedoel ik dan.

roosvrij | 12-08-17 | 17:34

Tegen wie gaat chantabele informatie gebruikt worden? Niet tegen de minima, maar tegen de maxima. Mensen die wat betekenen en wat te verliezen hebben. Niet om te kijken of je als sneue zolderrukker nu 1, 2 of 3 keer per dag de hand aan jezelf slaat. Of je je ingespoten vreten bij de Lidl of de Appie haalt.

De hoge heren redden hun eigen kloten maar.

Teleo | 12-08-17 | 17:32

Recep Tayyip Frans Timmermans gaat zijn zin krijgen linksom of rechtsom. U heeft lang genoeg genoten van uw vrijheid..und jetzt durchlaufen!

Viva_La_Revolucion | 12-08-17 | 17:28

Ik ben voor het beschermen van mijn privacy het gaat ze geen flikker aan.
ik heb een telefoon,internet,bankpas,klantenkaart, fiscus,auto,ziekenfonds en loop door winkelstraten.

botbot | 12-08-17 | 17:27

PO is een inteeltmedium: A'dam-grachtengordel, H'sum-mediapark, Den Haag-Binnenhof, die drie kliekjes worden tot in de eeuwigheid gerecycled aan de diverse 'tafels' (Matthijs, Jeroen, Eva, Tijs, Andries etc.). Alles wat daarbuiten valt mag slechts van eerbiedige afstand toekijken, tenzij je een allochtoon in 1 van de uitverkoren categorieën bent, dan krijg je carte blanche, mag je snoepreisjes maken zoveel je maar wil, voor het maken van 'indringende reportages en reisverslagen' en 'de problematiek van het leven tussen twee culturen in beeld te brengen'.

Zenzeo | 12-08-17 | 17:26

Getekend, maar of het zin heeft?

Wasbakplasser | 12-08-17 | 17:24

Neu. Privacy is een verloren zaak. Toch getekend, though.

Carmelita | 12-08-17 | 18:17

Paaldanseres | 12-08-17 | 17:20
Er is al zoveel gezegd over Tor. Volgens mij hengel je naar een comment.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:24

Nee hoor... vrijheid, blijheid.

Paaldanseres | 12-08-17 | 17:27

Domheid, als aanvulling.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:34

Aanvulling als zinloos.

Paaldanseres | 12-08-17 | 18:07

stand united, samen sta je sterk tegen dit soort totalitair machtsvertoon, wat nergens op slaat.

rmstock | 12-08-17 | 17:22

Dna-banken...die hebben ziekenhuizen al / ook.Alleen was dit niet bedoelt voor de overheid toch?

Ben5570 | 12-08-17 | 17:22

Mag in dat geval ook gelijk de WOB afgeschaft worden? En dat iedereen zonder dat er eerste een lading zwarte stiften aan te pas komen, inzage krijgt?

hakbarry | 12-08-17 | 17:20

Gezien alle wetten en andere maatregelen die na 9-11 zijn genomen zouden we nu in een superveilig land moeten wonen.Ik zie alleen maar dat we nu al voor te hard fietsen(geen e-bike) worden aangehouden en dat er bijna elke dag dode mensen worden gevonden, wel of geen natuurlijke dood.Maar het is wel de manier om kritische burgers de mond te snoeren.De overheid komt naar je toe vanaf 2018.
owwww, wacht.

Ben5570 | 12-08-17 | 17:20

Daarom altijd zoeken op internet via een Tor browser en duckduckgo als standaard zoekmachine. duckduckgo.com/about

Paaldanseres | 12-08-17 | 17:20

Aan iedereen die privacy geen issue vinden: Bewijs het door hier je pincode, huisadres, vakantieperiode en naaktfoto van je vriendin te plaatsen.

tipo | 12-08-17 | 17:19

Tobi | 12-08-17 | 17:30
Die maar niet, ik moet nog eten ;)

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:35

Dank voor de waarschuwing
en sterkte met de vriendin .. ;)

Tobi | 12-08-17 | 17:57

Nee dank u ik mot geen oud vel:)

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ware deze wet er al in 1985 geweest had de BVD die hele RARA beweging van Wijnand Duyvendak achterover kunnen trekken. Dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 12-08-17 | 17:19

Helemaal waar en ik herinner me nog dezelfde gigantische privacy-bezwaren toen de eerste cameras op enkele straathoeken verschenen; nu staan ze op elke hoek .

simplesimpie | 12-08-17 | 17:45

In preset modus natuurlijk

Winter_is_coming | 12-08-17 | 18:31

Referenda zijn altijd top maar in het huidige systeem is er nog biet erg veel animo voor. Daardoor moeten de topics voor een referendum goed uitgekozen worden zodat er een kiesdrempel gehaald kan worden. Ik denk dat dit onderwerp daar niet fantastisch voor is. Privacy leeft niet echt in Nederland, anders had de Piratenpartij wel een zeteltje gewonnen.

MadBioScientist | 12-08-17 | 17:14

Mensen hebben geen idee wat er boven hun hoofd hangt met deze monsterwet en onze leiders maken daar misbruik van. En idd erg jammer dat Ancilla niet in de kamer zit, ze heeft echt hele goede standpunten over privacy.

Jerry Lundegaard | 13-08-17 | 10:35

Of je nu voor of tegen deze wet bent: Een referendum er over is altijd een goed idee. Ik ben voor een referendum over deze wet. Of ik voor of tegen deze wet ben, weet ik nog niet. Bij het referendum wel.

tipo | 12-08-17 | 17:12

Het argument "ik heb niets te verbergen" is een kul argument. Je doet de deur op slot op het toilet, je laat je email/WhatsApp atc ook niet aan iedereen zien. Dat is wat we noemen privacy.
"Maar ik heb niks te verbergen voor de overheid" Wel ... de staat laat telkens weer blijken uit de door haar verzamelde data de verkeerde conclusies te trekken. Meer data is meer conclusies is meer moeite om die stomkoppen uit te leggen dat ze verkeerd bezig zijn.
Dus: de staat heeft nix te zoeken in mijn data. Helemaal nix.

Winter_is_coming | 12-08-17 | 17:11

Laatst las ik daar wel een goeie uitspraak van Edward Snowden over: "Arguing that you don’t care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don’t care about free speech because you have nothing to say."

IslamPislam | 12-08-17 | 17:32

Referenda? Nee, dank u. Heb ik mijn buik van vol.

kwark001 | 12-08-17 | 17:11

Dat was ook precies het doel van de heren & dames politici
missie in uw geval geslaagd, dus

Tobi | 12-08-17 | 17:33

Een groep bezorgde onafhankelijke Amsterdamse studenten, klinkt mij toch in de oren als Groen-Links studenten aan de UvA. Die hebben gegronde redenen om aan te nemen dat ze de sjaak worden gezien het activistische milieu waarin ze verkeren. Hup AIVD, je weet waar je kunt zoeken.

Graaf van Egmont | 12-08-17 | 17:10

Raad van State, met in hun gelederen sharia-verwelkomerT PH Donner, heeft dus zo z'n bedenkingen
dat lijkt me eerlijk gezegd een argument om vóó'r deze wet te zijn

Tobi | 12-08-17 | 17:10

Al die reaguurders die denken dat ze zo interessant zijn dat alles en iedereen er met hun gegevens aan de haal gaat en hen zal afpersen...

je suis bier | 12-08-17 | 17:08

Ja stom, sommigen van ons hebben ambitie om later iets meer te zijn dan vakkenvuller bij de AH.

Panos88 | 12-08-17 | 17:28

Ik heb niets te verbergen maar juist het feit dat volstrekt incapabele clowns ongevraagd gaan bepalen of het niets wat ik verberg ook daadwerkelijk niets is teken ik graag deze petitie voor een nieuwe referendumronde.

Voorjaarsmoe | 12-08-17 | 17:06

Getekend! De overheid is er voor de burger. De burger is er niet voor de overheid (behalve natuurlijk in Noord Korea).

Winter_is_coming | 12-08-17 | 17:05

Precies, dus ook getekend.

roosvrij | 12-08-17 | 17:29

Gericht zoeken, als in weten wat je zoekt. Versus het soort van zoekdingetje waarvan zelfs de NSA (vallend onder het Pentagon) klaagt dat het niet werkt (geavanceerd hogere zoekkunde). Noem me een algoritme (ik ben een mensch) maar in dit zoekplaatje klopt er iets niet. Gelukkig belooft het hier ten lande morgen beter weer te worden. Maar ja, die Hollandsche zomers, het zijn net wijfies, je kan er niet van op aan.

Hetkanverkeren | 12-08-17 | 17:04

Heumh. Als je niet crimineel gedraagt, wat is daar op tegen?? Ik teken de petitie zeker niet.

Ongelovige Jonas | 12-08-17 | 17:03

Wat crimineel is bepaalt de elite steeds meer.
Spong probeert Powned veroordeelt te krijgen.
Als morgen bepaalde islamkritiek strafbaar word gesteld (wat eigenlijk al zo is) dan kan men je binnenkort opzoeken
Mensen zolas u zie ik dan als het grootste gevaar voor de vrijheid,de meelopers ,degene die de Videla's en Zorreguita's van deze wereld in staat stellen hun dingen te doen.

miko | 12-08-17 | 18:41

Done.

What has been tegeld, can not be unpaved.

Blijft de wet instand, gaan m'n kleinkinderen to be, alsnog earmarked worden, want je opa zei vóór de stichting van de EUnie etc.....

Milton_Styx | 12-08-17 | 17:01

Príncipe | 12-08-17 | 16:50
Andersom denk Ik, leer mij autisten kennen;)

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 16:58

Het kabinet is een sterk voorstander en bepleiter van een wereldwijd open en vrij
internet waar fundamentele vrijheden zoals de vrijheid van meningsuiting en
vereniging en het recht op privacy worden gerespecteerd. De inzet van de app om
toegang te krijgen tot apparaten ...ernstige inbreuk op de privacy van de betrokken
burgers.
Aldus bertje koenders met zijn vingertje naar China.

BP Richfield | 12-08-17 | 16:58

Getekend. Zal er deze keer wat mee gedaan worden?

Moeimaker | 12-08-17 | 16:57

Kees.kwarktas | 12-08-17 | 16:49
Zouden ze het aan de grote klok hangen wat ze allemaal tegengehouden hebben? En de vs is geen dictatuur toch?

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 16:56

Ik zie nu al 2 gevallen van Nederlanders in het buitenland die niet kunnen inschrijven. Samen met mij missen de bezorgde studenten dus al 3 inschrijvingen.
Beetje raar....

Graaf van Egmont | 12-08-17 | 16:56

Ik haak af bij een referendum. Daar veegt Rutte zijn reedt mee af, dus dat heeft geen enkele zin. Eerst maar eens de FvD aan de macht helpen, en dan ruimen maar!

hans6100 | 12-08-17 | 16:53

FvD steunt dit referendum. Nu kun je met een gerust hart tekenen. Doe het.

tipo | 12-08-17 | 17:13

Juist daarom moet je tekenen. Hoe vaker je laat zien dat Rutte schijt heeft aan de bevolking, hoe meer mensen inzien dat die nitwit weg moet.

IslamPislam | 12-08-17 | 17:35

Done. Het zal wel de prullenbak ingegooid worden net als het Oekrainereferendum maar het geeft wel een sterk signaal af.

gebakkenegel | 12-08-17 | 16:51

Getekend.. goed initiatief, alhoewel het weinig zal helpen denk ik

sko | 12-08-17 | 16:51

Goed dat die wet er komt; ik ben razend benieuwd naar hoeveel politici er tegen de lamp gaan lopen. * aluhoedje stevig over de oren trekt *

kweethetooknietbeter | 12-08-17 | 16:50

Ik weet niet hoe het er hier aan toe gaat - maar in de VS beklagen politici zich wel eens over die diensten (en zijn er kennelijk redelijk para over ook.. en dat zijn in dit geval dus feitelijk de toezichthouders zelf.. ) ;) "Sen. Dianne Feinstein (D-Calif.) speaks to reporters after finishing a speech on the Senate floor, on March 11, 2014 in Washington, D.C. Feinstein who is Chairman of the Senate Intelligence Committee, has accused the CIA of secretly removing documents from computers used by the committee. " ("Feinstein doesn’t like the CIA spying on her committee. But she’s fine with NSA bulk data collection." www.washingtonpost.com/news/the-switc... ).

nickolaas | 12-08-17 | 18:02

Zelf doen scheelt een boel tijd en hoef je het een ander niet te vragen.
En wie zijn die Amsterdamse studenten? Als ik dat lees dan gaan me de haren al overeind staan.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 16:50

Zoiets als een sleepwet kan alleen maar door autisten bedachten worden. De betrokkenen die aan deze wet gewerkt hebben staan zeker al onder controle van de GGZ.

Príncipe | 12-08-17 | 16:50

Waarom wordt er nou nooit rekening gehouden met Nederlanders in den vreemde zoals ik en vele expats met mij. Je kunt nooit aangeven dat je een bezorgde burger in het buitenland bent wanneer je geen adres in Nederland meer hebt.

Studenten, doe er wat aan en fix dat formulier!

VierkantBanaan | 12-08-17 | 16:47

Lijkt me een goed initiatief. Maar ik wil wel graag weten wie er achter zitten. Want " een onafhankelijke groep van bezorgde studenten uit Amsterdam" zegt me hoegenaamd niets. En ik laat me niet zomaar voor eenieders karretje spannen.

BozeKater | 12-08-17 | 16:46

Peter R zegt ook dat het hartstikke goed is als die wet er komt....

Jerry Lundegaard | 12-08-17 | 16:44

Mooi, dan staat hij i.i.g. Aan de goede kan van de lijn, daar waar ik niet sta.

Tuborg øl | 12-08-17 | 16:55

Kannen en kennen, kunnen we niet, kant cunt

Tuborg øl | 12-08-17 | 17:08

Referendum? ik kan mij nog referendums uit 2005 en 2016 voor de geest halen.

de uitbater | 12-08-17 | 16:43

Driemaal scheepsrecht.... :)

Tuborg øl | 12-08-17 | 16:54

Lekker Google Analytics in die petitiewebsite. Alsof het hun wél wat aangaat wat ik online doe. Zucht.

Diotima | 12-08-17 | 16:43

Het houdt niet op... niet vanzelf.
Goed te zien dat GS zich hier hard voor maakt!

FGAINA | 12-08-17 | 16:43

Faliekant tegen. Alles wat gereaguurd word onder Tuborg øl moet onder dat pseudoniem blijven en niet in een persoonlijke database komen.

Voor nu maakt hetgeen flikker uit maar kijk naar Sweden, daar is kritiek op de islam strafbaar met een maximale celstraf van een jaar.

Wat hier nog niet is kan nog komen, zeker gezien de hoeveelheid islamieten die hier binnenwandelen. Ik geef het nog een jaar of 10....

Tuborg øl | 12-08-17 | 16:42

Precies, laat de politici maar bloeden voor hun eigen falen; als wij in Nederland Filistijnse toestanden krijgen weten we wel voor ons zelf te zorgen. Ik ga geen millimeter privacy meer opofferen.

Panos88 | 12-08-17 | 16:56

Panos88 | 12-08-17 | 16:56
En hoe ga jij voor jezelf zorgen dan? Vluchten zeker?

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:11

Jij dacht dat ik daar niet aan gedacht had mijn vriend..

Panos88 | 12-08-17 | 16:50

@Jos Tiebent
Prittstift werkt bij GS en over de kassameisjes (die bedoelde je toch?) van de Jumbo droom ik elke nacht. En wat die latex handschoenen betreft, natuurlijk ken ik die, maar ik zal niet zeggen waar ik ze voor gebruik.

kweethetooknietbeter | 12-08-17 | 17:33

kweethetooknietbeter | 12-08-17 | 17:33
Voor tijdens de haarspoeling? Anders worden je klauwen ook rood.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

"* Indien u buiten Nederland woont kunt u geen gebruik maken van dit online-formulier."

En waarom dan wel niet?

Enrique C | 12-08-17 | 16:40

Gelukkig laat teken.sleepwet.nl Google niet meekijken... KucH

kweethetooknietbeter | 12-08-17 | 16:39

U was me voor. Excuses.
Als ik GS elke maand 30 cent betaal, mag ik dan ook zonder trackers e.d. reaguren?

Diotima | 12-08-17 | 16:47

Je hebt ook VPN en tegenwoordig zelfs privacy vriendelijk surfen.
Hoewel ik het grote nadeel aan VPN vind dat je er voor moet betalen en het dus alsnog een privacy gevoelige aangelegenheid is, hoewel ietsje minder riskant.

Helder Groentje | 12-08-17 | 16:53

Helder Groentje | 12-08-17 | 16:53
Heb je een leuke VPN gevonden waar je een x aantal euro's per maand voor betaald, blijkt het eigendom van Facebook te zijn. Is je pornogeschiedenis alsnog bekend.

je suis bier | 12-08-17 | 17:06

Een revolutie is efficiënter dan een referendum.

Mike2054 | 12-08-17 | 16:39

De kruik gaat zo lang te water tot ie barst. Ik was aangenaam verbaasd dat de witte man ook voor zijn rechten gaat opkomen in de VS. De entourage beviel me niet echt, maar toch.......het is een beginnetje.

Graaf van Egmont | 12-08-17 | 16:58

Graaf van Egmont | 12-08-17 | 16:58
Met als gevolg dat het Pentagon het witte huis heeft overgenomen. Niks mis mee. Maar een revolutie? Neu.
Hier wordt het echter niets, het stemvee wil niet en de revolutionairen zoals jij zijn te stom om voor de duvel te dansen.

Ongeblustekalk | 12-08-17 | 17:08

@Diotima
Ik denk niet zozeer aan demonstreren, maar meer aan de volgende oplossing. www.youtube.com/watch?v=OY_cWGmfOrg
Zoals de Graaf terecht stelt: De kruik gaat zo lang te water tot ie barst.

Mike2054 | 12-08-17 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen ze dan ook zien welke zoekopdrachten ik ingeef op mijn favoriete internetsites?

Overrijp | 12-08-17 | 16:39

Ja, je dikke dwergen porno liefhebberij is geen geheim meer bij de AIVD.

Bozepanda | 12-08-17 | 16:41

Perfect, want ik vergeet altijd waar ik die dikke dwergen porno op gevonden had. Kan iemand mij aan een uitdraai helpen?

Overrijp | 12-08-17 | 17:26

Onschuldige burgers?
Wie bepaalt?

D-Fens_1963 | 12-08-17 | 16:37

Wat is er toch veranderd op Geenstijl, alleen maar goed onderbouwde artikelen tegenwoordig.

Panos88 | 12-08-17 | 16:37

Getekend, beloof je deze keer geen maanden aan een stuk over dit referendum te ouwehoeren Van Rossem?

mr.money | 12-08-17 | 16:36

Maar we hebben toch nikste verbergen??
Zo,dat staat er dat alvast!

miko | 12-08-17 | 16:35

Zelfs als je niets te verbergen heeft is identiteitsfraude of verwisseling van gegevens in de database in jouw nadeel iets wat je het liefst wilt voorkomen, dan dat je het moet proberen te verhelpen.
Daarbij is het open hebben van al je gegevens niet alleen erg fijn voor mensen die op zoek zijn naar makkelijke slachtoffers, het opent heel nieuwe mogelijkheden van oplichting, fraude, afpersing en andere duistere praktijken.
Het is al menigmaal voorgekomen dat mensen onschuldig waren van vermeende misstappen maar dit onmogelijk konden bewijzen.

Helder Groentje | 12-08-17 | 16:57

Ik heb niks te verbergen, de terroristen die in de kaart worden gespeeld door het tegenwerken van deze wet wel.

je suis bier | 12-08-17 | 16:35

De Snowden-leaks hebben laten zien dat extra cyber controle (zoals de NSA sinds 11 september heeft gedaan, en wat qua vormgeving lijkt op deze nieuwe sleepnet wet) welgeteld 0 terroristische daden heeft tegengehouden. Er is 1 voorbeeld te noemen (in ongeveer 12 jaar) waarin een persoon, ik meen taxi chauffeur in Afghanistan, is opgepakt die 7000 USD heeft overgemaakt naar een terroristische organisatie. Dat de organisatie 300 miljoen mensen in de gaten kan houden om 0 terrorisme daden tegen te houden is absoluut niet in verhouding. Daarnaast is er het gevaar dat er een superstaat wordt ontwikkeld waarin alle andersdenkenden monddood gemaakt kunnen worden, waarmee het argument 'ik heb niks te verbergen' dus niet echt stand houdt.

Kees.kwarktas | 12-08-17 | 16:49

Kees.kwarktas | 12-08-17 | 16:49
Een superstaat waarin daders/mishandelaars met naam en toenaam niet gearresteert kunnen worden, maar wel iedereen met een andere mening van bed wordt gelicht? Verder trek ik jouw claim dat de strengere na 11 september niks hebben uitgehaald in twijfel. Ik heb geen cijfers, net als dat jij ook niet heb, maar ik geloof er in dat extra cybercontrole indien noodzakelijk gewoon moet kunnen.

je suis bier | 12-08-17 | 17:03

Het sleepnet van de inlichtingendiensten werkt niet. De Franse inlichtingendiensten zijn een van de beste van Europa en zie wat het voor een resultaat heeft gehad(*kuch* Aanslagen in Parijs en Nice *kuch*).
Het is trouwens algemeen bekend dat het PRISM-programma van de NSA (wat Snowden onthulde) niks heeft tegengehouden. Even simpel googelen geeft genoeg artikelen waarin dat bevestigt wordt, door zowel het Witte Huis als bronnen binnen de inlichtingendiensten.
Sowieso hebben die sleepnetwetten geen enkele zin tegen terrorisme. De gemiddelde terrorist weet dat hij wordt bekeken, en zal dus echt niet zijn persoonlijke apparaten gebruiken om iets te plannen. Nee, de terrorist gebruikt gewoon een simpele wegwerptelefoon die amper te traceren is.

doomdesire1993 | 12-08-17 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

We stammen allemaal af van Adam en Eva. We zijn een grote familie...so why worry?

Plukkiehaar | 12-08-17 | 16:35

REAGEER OOK