Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ommetje van Omtzigt (CDA): "Terugkerende Syriëgangers gevaar voor ons allemaal"

Social

Huh? Een politicus die niet Geert of Terry heet, maar toch de open grenzen van de EU en het beleid rond terugkeerders onder de loep neemt? Natuurlijk Pieter Omtzigt: een van de weinige hooge heeren in het Haagse die zijn neus wel in stinkende dossiers durft te drukken. Omtzigt maakte eens een rondje langs de Raad van Europa en wat blijkt? Europese landen maken nog lang niet allemaal werk van de vervolging van teruggekeerde Syriëgangers. Dat maakt ook Nederland kwetsbaar voor terreuraanslagen. "Met de open grenzen in de EU is dit een gevaar voor ons allemaal." Terwijl Nederland daar zo goed in is! Enfin, zo enorm ingewikkeld is het allemaal niet. Zie een terugkeerder als een, neem eens een willekeurig product, eitje. Besmette eitjes en eitjes met een verkeerd stempel moet je niet gebruiken. Die gooi je weg en stop je niet in het eierdoosje. Zo worden alvast de goede eitjes van de slechte eitjes gescheiden. Bij bedrijven die goede eitjes indoctrineren zodat het verkeerde eitjes worden ga je niet langs met je zalvende politie-iftar of met je kleuterklas. Die bedrijven geef je geen gebouw, beloning of subsidie, maar die straf je. Pas als je er helemaal zeker van bent dat de eitjes fipronil-vrij zijn, mogen ze terug in de schappen. Moet lukken, toch? Stay woke, Pieter, en heel, heel, heel veel plezier straks met D66 en de vvd.

Reaguursels

Inloggen

Zo lang Omtzigt nog bij één van de grootste EUrofielen partij zit is hij voor mij niet geloofwaardig. Een hoop geschreeuw in de woestijn.

doskabouter | 08-08-17 | 09:52

Ben benieuwd wat Omtzigt vond van het stuitende gebrabbel van Lucassen in Nieuwszuur .
Voorts ben ik van mening dat het tijd wordt dat Pieter de burelen van het CDA verlaat en aanmonstert bij de Renaissance vloot .

daytripper | 07-08-17 | 22:05

is-rotjochies en -doekiemonsters zijn in mijn omgeving niet veilig.
Filmtip trouwens: Dirty Harry
(Niet OT)

pennestront | 07-08-17 | 19:28

1. Syriëgangers per kerende post terug naar Syrië en daar berechten , dit zijn Syrische aangelegenheden , niet de onze.
2. Nederlandse bestuurders die niet optreden tegen Syriegangers , aanklagen wegens :
- plichtsverzuim , eed / belofte breuk
- medeplichtigheid aan misdaden tegen de menselijkheid en genocide volgens VN resolutie 1 t/m 100.000 , belemmering en obstructie van de rechtsgang ,
- Na het plegen van een aanslag door een ex Syriëganger de betrokken politici aanklagen wegens : medeplichtigheid , dood door schuld , misdadige nalatigheid , etc , etc

Tijd het speelkwartier te beëindigen en bestuurders weer ter verantwoording te roepen.

enorme sukkelzak | 07-08-17 | 18:57

Het trieste en griezelige is dat de autoriteiten wel degelijk weten wat ze zouden moeten doen, maar dit gewoon weigeren. Niet uit barmhartigheid of menslievendheid, of 'begrip', maar omdat men blijkbaar denkt zo de lastige Europeaan op een makkelijke manier kwijt te raken zonder zelf de handen vuil te maken.

DearMud | 07-08-17 | 18:30

Volgens mij heeft hij gisteren naar nieuwsuur gekeken. Al die politici leven in de NPO bubbel.

watergeus | 07-08-17 | 16:12

Dit word een omelet.

Rest In Privacy | 07-08-17 | 15:36

Hoop niet dat de eieren zich zo hard koken dat ze plof doen..

tuurlijkjoh | 07-08-17 | 15:33

IS strijdersstrijdsters zijn sielugg en hebben dringen psychiatrische hulp , een huis, een uitkering en een luxe baantje nodig alsmede voldoende geld voor een super inrichting.
We worden genaaid terwijl we er naar staan te kijken.

mallekater | 07-08-17 | 15:29

Wat doet die Omtzigt eigenlijk nog bij het CDA? Als ie zichzelf respecteert en serieus neemt stapt hij vandaag nog over naar FvD of de PVV.

R van Perzie | 07-08-17 | 15:05

Eigenlijk zouden we wel gek wezen om terugkerende jihadisten tegen te houden zodat ze geen aanslagen kunnen plegen want dat geeft de deugmensen enkel meer tijd om uit hun deugnek te kunnen zwetsen. Laat de jihadisten maar lekker binnen ben ik onderhand van mening geworden, laat de stront maar eens heel goed de ventilator raken en dan zien we wel verder. Ik weet het, je kan dit niet zeggen want dan vallen er onschuldige doden maar het feit is dat ze vroeg of laat toch gaan vallen dus dan liever vroeg dan laat.

Dick123 | 07-08-17 | 13:57 | 1

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant; de wegkijkers hebben het wegkijken tot zo een grote hoogte verheven dat zelfs een aanslag met een atoombom die half Nederland wegvaagt, bij types als Pechtold als enige reactie zou geven: " Als dit maar niet negatief afstraalt op de islam."

Franker | 07-08-17 | 20:44

Hou nou toch op met Omzigt op het schild te hijsen. Als Wilders nog bij de VVD had gezeten en zijn anti-islam praatjes als VVD'er de Kamer in zou slingeren, zou geen hond hem meer serieus nemen. Niet dat de Kamer dat nu wel doet, maar daar gaat het niet om. Omzigt blaft maar bijt nooit. Overbodige figuur.

Reviaan | 07-08-17 | 13:33

"Europese landen maken nog lang niet allemaal werk van de vervolging van teruggekeerde Syriëgangers. Dat maakt ook Nederland kwetsbaar voor terreuraanslagen. "Met de open grenzen in de EU is dit een gevaar voor ons allemaal."

Omtzigt zou er beter aan doen te pleiten voor collectieve, automatische denaturalisering van alle Syriëgangers, te beginnen in Nederland. Hoewel, de UK heeft vorige week eigenlijk al het voorbeeld gegeven; daar werd in één keer 150 jihadgangers hun Britse nationaliteit ontnomen.

Kijk, zo moet het: zorgen dat die lui nooit meer het westen in komen, althans niet legaal, en hier nooit meer aanspraak kunnen maken op allerlei gratis voorzieningen en gratis geld. En worden ze daardoor stateloos? Who cares?

Dr_Johnson | 07-08-17 | 13:22 | 1

@Dr_Johnson | 07-08-17 | 13:22 |
Precies. Dat is een keuze die ze zélf maakten toen ze naar hun heilstaat afreisden. Jammer-de-bammer en dikke doei ermee. Dat lieve zoete Gerritje moet maar eens afgelopen zijn. Is ook naar de vele slachtoffers van IS niet meer te verantwoorden. Loop je hier als échte vluchteling op straat, kom je je IS-beul tegen. Dan ben je als land toch al je geloofwaardigheid (voor zover NL die nog had that is) kwijt???

Sjefke7807 | 07-08-17 | 13:27

Ik ben benieuwd of vriend Omtzigt ook zijn tanden durft te laten zien als het CDA in het kabinet zit. Of dat zijn tanden vastgeplakt worden met Kukident.

Otman | 07-08-17 | 13:17

Laat Pieter eerst in eigen parochie (de B.V. NL). De Syrië gangers worden onthaald. Dat is niet goed.

Atlantis-95 | 07-08-17 | 13:09

Sorry, moet nog ff wennen aan het nieuwe format.

boccelullus | 07-08-17 | 13:02

Elke IS-crimineel uitgeleveren aan Syrie. Dan laten ze het voortaan wel uit hun hoofd voor zover nog aanwezig.

boccelullus | 07-08-17 | 13:01 | 1

Een heel goed idee en bovendien juridisch de juiste stap. Immers hebben die strijders criminele en oorlogzuchtige handelingen op Syrische bodem uitgevoerd.

Zoemert | 07-08-17 | 13:14

Elke teruggekeerde IS-crimineel moet uitgeleverd worden aan Syrie. Ik denkl dat ze het dan de volgende keer wel uit hun hoofd laten, als dat er nog op zit.

boccelullus | 07-08-17 | 12:59

Eitjes kook je eerst, en dan sla je met een mes het kopje er vanaf. Lijkt mij een goede oplossing.

TheseDays00 | 07-08-17 | 12:55

Ik kan geen sub-tegels meer bakken met:
$('.form-control').show();
$('.btn').show();

Iemand enig idee?

Bobdesloper | 07-08-17 | 12:49 | 2

Ja, dat reaguurderstooltje doet het niet meer want de nieuwe site heeft een compleet andere backend.

vanBarchum | 07-08-17 | 12:53

Ah nice, ik zie het nu ja.

Bobdesloper | 07-08-17 | 13:38

Omtzigt moet de verdere afkalving van het CDA in de peilingen tegengaan. De laatste minister van Justitie,die het CDA leverde was de horror figuur en islamofiel Ernst Hirsch Ballin,die u en mij zo aan de gelovigen van Mo zou uitverkopen. Want die spiegel 's avonds,waar dit soort luyden inkijken.
Als Pieter het meent,wat doet hij dan in dat abjecte weg met NL gezelschap en is hij niet lid 204 van het FvD, of had hij afstand genomen van de huichelachtige,onoprechte houding van het CDA in Rötte I.

Dombozo | 07-08-17 | 12:39

Na de eerste aanslag, heeft iedereen de NL-vlag over z'n/haar Facebook profiel gedrappeerd .... ooohhhh wat leven we mee, dit hadden we nooit verwacht... toch?? Islam = Vrede

Deze import gasten die nooit een aanwinst zijn geweest, moeten gewoon op locatie (desert) naar hun 72 maagden geholpen worden.

Terugkeer is geen optie ........ (we zetten hier het legertje welzijnswerkers wel op royaal wachtgeld)

Ervaringsdeskundige | 07-08-17 | 12:36

Ik zie mijn tegel niet verschijnen! Wat deed ik verkeerd?
@ cyrieltje | 07-08-17 | 12:28 | reageer
-
Twee mogelijkheden:
1/
je kunt helemaal bovenan kiezen of je de nieuwste of de oudste reactie eerst wilt zien
2/
Vaak word je reactie niet geplaatst als hij te lang is, of als je er een linkje in hebt geet, en dan komt er bovenin een groene balk met de opmerking dat je niet geplaatst wordt (dat gebeurde mij diverse malen (Ben ik de enige..?)

telelezer | 07-08-17 | 12:34 | 1

@telelezer. Nope. Gebeurt mij ook met regelmaat. Daarom uw tegel eerst even voorbakken in de bijkeuken (Wordpad ofzo) en dan copy/paste naar de tegel. Soms moet ik ook even rond stoeien voordat een tegel met link geaccepteerd wordt. Direct na een "Enter" wil de site om de één of andere vage reden geen link accepteren. Zet er dan bv "Link" o.i.d. voor. Meestal werkt het dan wel.

Sjefke7807 | 07-08-17 | 12:57

Nou ineens wel! Moest eerst vaststellen dat de volgorde tegenwoordig in de andere richting loopt.

cyrieltje | 07-08-17 | 12:32

Doe zoals Frankrijk en USA. Geef lokale groeperingen de opdracht deze Syriegangers uit te schakelen. Gestorven in het veld, probleem opgelost.

Marvin_NL | 07-08-17 | 12:31

En als het er op aan komt stemt Pieter van het CDA ook tegen een goed voorstel van PVV of FVD ,omdat dat moet van zijn baas.

Bergbloempje | 07-08-17 | 12:30 | 1

Precies. Good cop, bad cop. Buma laat Omtzigt gewoon een beetje spartelen want wie weet levert het wel een paar zeteltjes op.

Lupuslupus | 07-08-17 | 12:36

Als onze politici ernst willen maken met de strijd tegen gewapend jihadisme, moeten ze per direct het oorlogsrecht weer activeren. Alleen dan heb je de middelen om effectief te kunnen ingrijpen.
@ Nebuchednezzar | 07-08-17 | 12:12 | reageer
-
Het kan veel simpeler: stap uit uit de EU-dictatuur en sluit de grenzen.

telelezer | 07-08-17 | 12:29

Al deze ellende die nu weer komt bovendrijven is slechts het topje van deze, immense, islamitische-ijsberg.. De SS Nedertanic is full steam ahead on collision course.. Rara wie gaan er de 1e reddingsboten bevolken.. Vrouwen en kinderen eerst? Gutmensch, heulers en andere NL verradenden eerst! De rest kan krijgen waar ze nooit om gevraagd hebben.
.
De werkelijke en de nog veel grotere islamitische ellende wordt met de mantel der liefde bedekt door de zgn 'journalisten' van de zgn 'kwaliteitskranten' en andere (NPO) media. Die weigeren hun werk te doen en het NL'se volk adequaat te informeren over de ware bedoelingen van deze zwarte, baard en schaamlap dragende, pest.
.
Slechts slaafs het 'nieuws' brengen wat Den Haag gunstig stemt en waardoor ze niet uit hun eigen Gutmensch-inner-circle verbannen zullen worden. Wegens islamofoob/xenofoob/nazi/genderofoob.
.
De code vd journalistiek van de Nederlandse Vereniging van Journalisten is een schaamlap van goede bedoelingen die door 99.9% van de hoernalisten niet wordt nageleefd. Cicle-jerkers gonne cirle-jerk.
.
Karma, please don't let sweet karma be a lie!

Veni_Vidi_Vici | 07-08-17 | 12:29

Ik zie mijn tegel niet verschijnen! Wat deed ik verkeerd?

cyrieltje | 07-08-17 | 12:28

Welke landen zijn dat dan volgens Omtzicht, die onvoldoende controleren?
Mogen we dat weten? En wat doet hij daaraan? Overleggen? Of weegt NL te licht in het geheel van de EU?

cyrieltje | 07-08-17 | 12:26 | 1

Nederland is de hoofdschuldige...

TheEgg | 07-08-17 | 12:53

ik zie Pieter Omtzigt nog wel bij de FVD zitten in de toekomst.
@ miknic | 07-08-17 | 11:16 |
-
Maar hopen dat het geen "witte-taqiyya" is wat Omzigt doet

telelezer | 07-08-17 | 12:22

Het is natuurlijk veel te laat. Dit zag iedereen met verstand aankomen. Alle waarschuwingen ten spijt, maar andere Nederlanders voor raccist uitmaken was natuurlijk veel leuker.

Reaaalist | 07-08-17 | 12:17

Pieter is het eenzame lichtpuntje in de duisternis die de partijen van de gevestigde orde omgeeft. Pro EU partij of niet, de beste man is de enige die dossiers waar de "echte" politici voor weg kijken steeds weer onder de aandacht brengt, ook in de msm. Ik zou willen stellen dat Pieter van binnenuit werkt aan het doorbreken van het partijkartel, door zich wel te wagen aan de moeilijke dossiers.

Lood om oud ijzer | 07-08-17 | 12:17 | 1

Totdat ie in het kabinet komt. Dan is de partijdiscipline het enige dat telt.

Otman | 07-08-17 | 13:19

Het grootste probleem met de hedendaagse politiek is dat wij een generatie politici hebben die nog nooit oorlog en gewapende strijd aan den lijve hebben ondervonden. De laatste veteranen sterven uit, de laatste kampoverlevenden net zo. Hierdoor is er geen besef meer van een vijand, zoals de ss in de tweede wereldoorlog was. IS strijders zijn niets anders. Moderne SS'ers. In 40-45 was er geen weldenkende regering die een SS'ers de behandeling zou geven die IS'ers hoer in NL (en andere eu landen) krijgen. knettergek! De vijand zo faciliteren in zijn strijd tegen onszelf.
Misschien is een gewapend conflict in Europa wel nodig om de bevolking en daarmee de politici, tot het besef te laten komen dat vrede een prijs kent, dat vrede ook in vredestijd bevochten moet worden. Elke dag opnieuw. Elke dag waakzaam zijn en de aantasting van de vrijheid met alle middelen bevechten. De huidige generatie keuzen in Den Haag denken alles via de wet maakbaar te kunnen maken. Maar wat de afgelopen 2000 jaar in ieder geval heeft bewezen is dat de rechtsstaat het eerste slachtoffer is van een gewapend conflict. Je kunt een gewapende strijd daarom niet uitvechten met een rechtssysteem dat is gebaseerd op vredeswetgeving. De oorlogswetgeving is in Nederland al geruime tijd buiten werking gesteld. Als onze politici ernst willen maken met de strijd tegen gewapend jihadisme, moeten ze per direct het oorlogsrecht weer activeren. Alleen dan heb je de middelen om effectief te kunnen ingrijpen.

Nebuchednezzar | 07-08-17 | 12:12 | 1

Well spoken! Je maintiendrai (Nederlands: Ik zal handhaven) is dat niet de wapenspreuk van Nederland sinds 1815? Wat is er toch misgegaan in de politiek? Pacifisme en Socialisme? Arm yourself ? Take a brake, take a Nexit. Cheers!

Een vrije paling | 07-08-17 | 12:29

Het CDA past niet meer bij hem want hij heeft te veel gezond verstand.

frisenfruitig | 07-08-17 | 12:12

CDA bla bla voor de buhne

Gags Beasley | 07-08-17 | 12:06
-weggejorist-
vanBarchum | 07-08-17 | 12:04 | 1

Nee, toch niet als default nieuwste comments eerst...? Ik krijg er Jopiaanse huiveringen bij...

Lood om oud ijzer | 07-08-17 | 12:04 | 4

Wanneer je een tegel aan het bakken bent wil je natuurlijk wel de meest recente hersenspinsels van medereaguurders in het blikveld hebben. Anders ben ik dat eenmaal onder aan gekomen reeds weer vergeten...

Lood om oud ijzer | 07-08-17 | 12:10

Ik wordt zeeziek van het heen en weer scrollen. En van het op deze manier reageren.

TheEgg | 07-08-17 | 12:52

@Lood. U kunt dat bovenaan wijzigen in "oudste eerst". Tenminste bij mijn I.E. 11 werkt dat zo...

Sjefke7807 | 07-08-17 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Terry?

gewoondoorlopen | 07-08-17 | 12:02

Ik hoop dat Pieter zsm toch de overstap naar de FVD maakt. Als één van de weinige mag hij zijn zetel ook meenemen ivm zijn voorkeurstemmen. Verder heb ik het idee dat Nederland zo veel mogelijk onder de pet probeert te houden mbt terrorisme. Dit zorgt ervoor dat er geen sociale onrust teweeg wordt gebracht en terroristen hun doel niet kunnen bereiken.

Bobdesloper | 07-08-17 | 11:59

@komtdatschot | 07-08-17 | 11:43

Lakei en / of leider. Als het aan mij ligt gaan ze allemaal op het schavot. De een kan niet functioneren zonder de ander, en dienen dientengevolge met verve bestreden te worden.
.
Het is tijd voor scherprechters. Mensen moeten leren dat je je handen niet in onschuld kunt wassen vanwege een Befehl of apathie. Dit gaat om niet minder dan het toekomstperspectief van onze kinderen en kleinkinderen.
.
Maar goed. Ik heb geen haast, hoef niet te overtuigen. Politiekcorrecten zijn zelf druk doende die schavotten werkelijkheid te maken.

Parel van het Zuiden | 07-08-17 | 11:57

Jeej, de oude layout is weer terug!

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 11:56 | 1

Eh, alleen het [!] staat weer op z'n plek hier.

VerenigingVanDieven | 07-08-17 | 16:06

En soms is de herkomst van een eitje ook onduidelijk of op zijn minst discutabel. Die flikker ik dan ook maar weg.

error503 | 07-08-17 | 11:53

Feynman | 07-08-17 | 11:44
Dat geloof ik allemaal wel,maar volgens mij bepaald buma huppeldepup hoe er gestemd gaat worden in de 2de kamer, waar ook een Omtzigt zich aan moet houden.

komtdatschot | 07-08-17 | 11:52

Het zal pas veranderen in NL als de misdadige naïviteit van de politiek verantwoordelijken word ontmaskert door een aanslag op NL'se, volstrekt onschuldige burgers. Pas dan zal het verstikkende cordon van politiek correct geneuzel doorbroken kunnen worden. Tot die tijd heerst het linkse denken en word iedere dissidente denker direct neergesabeld met alle mogelijke middelen. Er moet eerst onschuldig bloed vloeien om de politiek correcte dictatuur een draai te laten maken. Veel bloed. Want ze weigeren tegen de klippen op om de waarheid te zien dat we met zn allen, met alle zogenaamde goedheid, een gigantisch probleem aan het importeren zijn waarvan de politiek geen idee meer heeft wat ze ermee aan moet. De toekomst is alvast volstrekt onduidelijk. Het voelt voor mij alsof ze in een verduisterde kamer aan het experimenteren zijn met gevaarlijke stoffen. Zij geven de receptuur aan, gaan de kamer uit en laten Jan Lul het experiment uitvoeren. En dan maar zien wat ervan komt. Dat is geen politieke verantwoordelijkheid, deze mensen, de Merkels, de PC schreeuwers, de Pechtolds en Klavers en noem ze maar op, nationaal en internationaal, zijn volstrekt onverantwoordelijk bezig. En zouden hiervoor op termijn ook op aangesproken moeten worden. Wat de EU doet (of beter; vooral Niet doet) is totale waanzin en zal de geschiedenis in gaan als 1 van de grootste gefaalde en volstrekt misdadige sociale experimenten (op levende mensen) uit de geschiedenis.

Dutchbeaurouge | 07-08-17 | 11:51 | 1

@Dutchbeaurouge:
Helaas gaat het ook dan nog gewoon door vrees ik. Herinnert u zich de reacties van o.a. kwalletje Pechtholt nog na de zoveelste aanslag in de UK en Frankrijk? Hoe bang hij wel niet was dat dit ook alweer zo slecht op de islam af zou stralen. Hoe moeilijk al die arme moslims het nu niet gingen krijgen met al die haatdragende kaaskoppen om hen heen. En het 1e dat ze deden is de beveiliging van moskeeën opvoeren wegens gevaar van "extreemrechts" enz.. Dat de diverse Joodse instellingen in dit land al jaren een treffend vergelijk doorstaan met Fort Knox wegens de virulente Jodenhaat vanuit de islamhoek wordt voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. Ik ben deze waanzin zo on-ge-lo-fe-lijk ZAT!

Sjefke7807 | 07-08-17 | 12:51

@dedeurs 11:46
Dat denk ik ook al jaren... Kijk maar in het verleden. Nederland was oa een safehaven voor de IRA, Brigata Rossa, RAF, ETA etc.

number668 | 07-08-17 | 11:51 | 1

Het is hier allemaal begonnen met het binnenlaten van crooner Ronnie Tober en de indiaan Klukkluk. En Tober terreurt er nog steeds op los.

dedeurs | 07-08-17 | 15:20

@ Feynman | 07-08-17 | 11:44
Hoe dan ook, een stem op Omzigt is een stem op pro-EU-partij CDA.

sinar2 | 07-08-17 | 11:51 | 1

Ja, dit houdt mij ook tegen. Hij moet maar naar FvD overstappen ofzo.

vanBarchum | 07-08-17 | 12:03

Waarom is dat zo Pieter?
We hebben toch grenzen rondom het soevereine en onafhankelijke Koninkrijk?
Met personeel dat de rezigers controleert op identiteit zodat ongewenste sujetten buitengehouden kunnen worden.

13 December 2007
Lisbon, Portugal Jerónimos Monastery

Waffel schrobben, in de hoek gaan staan.
(Mattheüs 7:3-5)

hallevvezool | 07-08-17 | 11:47

Dat Nederland het enige West-Europese land is waar nog geen aanslagen cq Pogingen Tot zijn gepleegd is bijna verdacht. Soort van neutrale zône? Dat Nederland de meeste IS cellen herbergt 'ómdat we hier met rust gelaten worden', is ooit eens gesuggereerd, en af en toe klinkt er een waarschuwend VIP of Celeb stemmetje op, en daar blijft het bij. Het enige wat je regelmatig leest (uitsluitend in de niet-linkse hoek) is dat we dik onder de plak van Brussel zitten en dat onze regering voor het grootste deel uit land- en volksverraders bestaat. We knikken en doen er niets mee. Maar wie zijn 'we'?
Ik vind het allemaal best engig. Maar ik ben bevooroordeeld omdat mijn voorouders niet met de Duitsers heulden, en dus het type dat de straat oversteekt als er voor me van die opgeschoren rifkoppies en meurende boerkatroela's en patriarchale wapperhemden met daaronder van die lelijke bazaarsokken en sandalen lopen. Iek rasiest, ja, vin'je het gek. Waar zijn de rossigblonde campertokkies en de vetlkuivenbendes van weleer gebleven? Dapper verzet zien we alleen als Feyenoord/Ajax verliest/wint.

dedeurs | 07-08-17 | 11:46 | 1

Theo al vergeten?

Gulliver | 07-08-17 | 12:07

komtdatschot | 07-08-17 | 11:37
Bij het CDA was Omtzigt een lijstduwer. Hij spreekt meer wat die zelf wil, en zijn achterban, dan het CDA zelf. www.rtvoost.nl/nieuws/264355/wat-hebbe... Normaal geeft een partij een Kamerlid maar 1 portefeuille, of onderwerp. Daar zie ik hem zich totaal niet aan houden. Het FD erkende dat ook al door Pieter Omtzigt "vrijgevochten" te noemen. fd.nl/economie-politiek/1208478/de-zw...

Feynman | 07-08-17 | 11:44

Parel van het Zuiden | 07-08-17 | 11:32

Jij maakt ook al de klassieke fout door te denken dat rutte iets of wat te vertellen heeft over de gang van zaken in nederland.
Die rutte is hoogstens de gouwleider van de provincie nederland.
De bevelen komen nog altijd van het vierde rijk te Brussel.

komtdatschot | 07-08-17 | 11:43

Kunnen we Pieter niet klonen en dan dat hele binnenhof er mee vol stoppen?
Op alle pijndossiers lijkt hij wel de enige die serieus wil doorpakken....

number668 | 07-08-17 | 11:42

Ik vind trouwens die TERUGKERENDE aanslagen een groter probleem. Leveranties voor zulks zijn niet exclusief IS. De Islamparaplu is helaas bijzonder divers in aansturen richting de moord op niet-gelovigen.

Parel van het Zuiden | 07-08-17 | 11:40

Feynman | 07-08-17 | 11:22
Omtzigt spreekt toch namens de cda?

komtdatschot | 07-08-17 | 11:37

IS'ers zijn al meer dan eens vergeleken met SS'ers. Wat gebeurde er ook alweer met hen na WO2? Terugkeerders gevangen zetten helpt niks, het is alleen uitstel van problemen omdat ze nog geradicaliseerder en gefrustreerder (op jacht naar hun 72 maagden) vrij komen. Naar mijn mening hebben ze de keuze gemaakt om te sterven. Laat onze jongens en meisjes van het leger eens oefenen met echte munitie op een echt doelwit of dankbaar gebruik maken van de euthenasiewet.

Polymono | 07-08-17 | 11:36 | 1

De Russen hadden de beste oplossing voor SS-ers; die kregen gelijk de kogel.

Franker | 07-08-17 | 20:51

Rutte gaat alsnog geschiedenis schrijven. Hij steekt Chamberlain naar de kroon.
Laten we hopen dat zijn naam in de geschiedenis op gelijke wijze doorleeft voor het nageslacht.
.
Peace for our time!

Parel van het Zuiden | 07-08-17 | 11:32

Maar welke landen bedoelt Omtzicht dan wel? En wordt er dan met die landen overleg gepleegd? Zonet, waarom niet? Weegt NL niet zwaar genoeg in de EU?

cyrieltje | 07-08-17 | 11:29

Omtzigt roept altijd de juste dingen. Echter is het CDA gewoon 100% pro eu. Dus of de stap maken naar bijv FvD of daadwerkelijk aantonen dat jou partij het CDA dingen heeft en gaat veranderen. Dit is een roepende in de woestijn zo.
Pro Europa = tegen EU

StayRichorDieTrying | 07-08-17 | 11:29

Als er maar een eitje niet lekker in zijn vel zit dan moet die er maar uit, en er moet een totaal BAN komen, zelfs over de landsgrenzen heen! O Duitsers en Belgen etc. Maar als er een knuffelfin met wat levenservaring vanuit de woestijn uit pure ellende die zandbak word uitgeschoten dan word die met open armen ontvangen. Eitjes zijn dus minder waard!

Mr_Pikibelly | 07-08-17 | 11:28

"Stay woke, Pieter, en heel, heel, heel veel plezier straks met D66 en de vvd."

En ook veel plezier met CU.

Sayer | 07-08-17 | 11:27 | 1

Dat woordje 'woke' doet m'n haren overeind staan van ergernis. Om het te laten verdwijnen moet je er natuurlijk geen aandacht aan geven, maar moet het toch even uitten. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit irritant vind?

BluRay | 07-08-17 | 16:59

"Europese landen maken nog lang niet allemaal werk van de vervolging van teruggekeerde Syriëgangers."
Ayup. Zoals, je raad het niet, Nederland. Er valt enorm veel op het open-grenzenbeleid aan te merken, maar deze keer zit daar nou net niet het gevaar.

TheEgg | 07-08-17 | 11:25

Ghe, in croissant land worden er 18500 radicaaltjes "in de gaten gehouden". Kan er bij de volgende jesuis huppeldepup weer bijgeschreven worden: "dader was bekend bij inlichtingendienst"
En dan hebben we het nog niet eens over terugkeer en onder de radar gekkies en de gewone "verwarde" nog niet geradicaliseerde hakbarren.

Is dit nog nieuws? | 07-08-17 | 11:25

Ook Timmerfrans staat op zeker al zijn speech te oefenen voor de spiegel (ligt al een paar jaar klaar, met een reeks puntjes waar je de plaats en de datum kunt invullen). Het moeilijkst vindt hij het moment waarop hij zijn stem laat breken. Je kunt het, Franz!

Schulzie | 07-08-17 | 11:24

Nou, de terreurtombola kan beginnen. Wordt de eerste ploflim in NL (Laura in een drukke rij bij de HEMA?) en waar slaat de eerste vrachtwagenploeger toe? Maar ons land is voorbereid: de minister-president heeft vast al een moskee uitgezocht om naar toe te gaan om de moslimgemeenschap een hart onder de riem te steken na de zoveelste gruweldaad van hun geloofsgenoten. Jammer hoor, we zaten net in zo'n lekkere, verbindende Nouriflow en Opsporing Verzocht heeft vakantie.

Schulzie | 07-08-17 | 11:21

Nee hoor Pietertje. Jij zit met al die nepvolksvertegenwoordigers achter meerdere lagen beveiliging en hermetische grenzen. Je weet wel, wat voor ons land, ons volk allemaal niet werkt.
.
Terugkerende politiekcorrecte zetelklevers zijn een gevaar voor ons allemaal!

Parel van het Zuiden | 07-08-17 | 11:19

Het beleid is niet een gevaar voor Nederland

Het beleid van Nederland is een gevaar voor alle EU landen.

In de meeste andere landen worden IS strijders op een 'kill list' geplaatst, paspoorten afgenomen, berecht enz. Maar nee hoor, NL knuffelt ze dood en smijt er nog een paar ton belastinggeld per persoon tegenaan, zodat ze geheel legaal hun volgende moorden kunnen plannen en uitvoeren.

James Lastig | 07-08-17 | 11:19 | 1

@James Lastig
Er wordt zelfs gesproken over "verloren zonen" door diverse beleidsmakers hier. Die zou je toch stantepede voor een soort Neurenberg v2.0 brengen wegens het opzettelijk in gevaar brengen van de inheemse bevolking?!? Echt, waar zítten die lui toch in hemelsnaam met d'r verstand??? De enige reden die ik kan bedenken voor het feit dat we hier nog geen aanslag te pakken hebben is dat ze hier zo vrijelijk de liederlijk gang kunnen gaan. Want de kolossale epische Clusterfuck die hier voor politie, justitie en de AIVD moet door gaan kan nog geen prostituee in een bordeel vinden....

Sjefke7807 | 07-08-17 | 12:42

Omzigt mag een dissident geluid laten horen binnen het CDA om zo wat anti-EU stemmers binnen te harken. Maar de partij is verder gewoon 100% pro-EU.

sinar2 | 07-08-17 | 11:19

Ik weiger het kwaad te vergelijken met onschuldige kippen en hun mooie product het eitje.De grenzen moeten dicht de moskeeën moeten dicht en de islamitische scholen moeten dicht.Volgende stap is kijken wat er al in het land zit voor ellende en wat er nu eigenlijk gezegd wordt in moskeeën en op islamitische scholen.Na deze gedegen actie kan eventueel,en onder streng toezicht,de zaak weer op.

xiuxiu | 07-08-17 | 11:18

Het begint er al mee dat Omtzigt bij het cda zit.De rest laat ik maar voor wat het is.

komtdatschot | 07-08-17 | 11:18 | 1

Het CDA zette hem de eerste keer ook niet op een verkiesbare plaats. Hij is via voorkeursstemmen de Kamer ingekomen. Pieter zit niet bij het CDA, het CDA zit bij hem.

Feynman | 07-08-17 | 11:22

Ik zie Pieter Omtzigt nog wel bij de FVD zitten in de toekomst..

miknic | 07-08-17 | 11:16 | 1

Liever die cda bliksemafleider niet bij FvD.

Ongeblustekalk | 07-08-17 | 11:57

Omtzigt stelt weer een vraag en komt met een open deur. Controlled opposition in volle glorie.

Mark_D_NL | 07-08-17 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken