Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Maleisie en Rusland starten eigen MH17-onderzoek'

habenesgewusstundverborgen.jpg PR-probleempje voor de MinPres. De regering van Maleisië begint een eigen onafhankelijk onderzoek naar de aanslag op MH17. En dat doen zij nota bene samen met Rusland. Bij een recente ontmoeting tussen Poetin en premier Najib Razak van Maleisië is dit besloten. Dat is ernstig en zeer opvallend, want Maleisië is lid van het internationale Joint Investigation Team dat door Nederland gerund wordt: "The move is an indication that the nation is not happy with the findings of Dutch investigators." Zowel Maleisië als de Russen zelf wilden dat Rusland ook betrokken zou worden bij dat onderzoeksteam, maar dat werd en wordt door Oekraïne geblokkeerd. De Maleisiërs hebben volgens het Australische bericht bij herhaling aan Nederland gevraagd om een Russische expert in het onderzoeksteam op te nemen. Kiev heeft op haar beurt aan Amerika gevraagd om te voorkomen dat Rusland en Maleisië samen onderzoek gaan doen. Heel wrang allemaal: Nederland werkt samen met het verdachte land Oekraïne (want WAAR zijn die primaire radarbeelden, Poro?), en Maleisië overweegt een samenwerking met hoofdverdachte Rusland. Je zal het als nabestaande allemaal maar moeten zien te snappen, dit soort internationale politiek. Niet voor niets dat zowel nabestaanden van de passagiers als van de bemanning rechtszaken aanspannen tegen iedereen van Poetin tot Malaysian Airlines. Ook in Nederland spelen dergelijke kwesties. Na de drie verse incidentjes van gisteren, is er wéér een aanleiding om de wenkbrauwen tot ver boven commercial flight level te fronsen. Rutte, wat ben je toch allemaal aan het doen. Enfin, het debat met Rutte en Koenders is aangevraagd. Update: Geinig. Russenmedia maakten een week geleden al gewag van het plan van Maleisië om samen met de Russen onderste stenen te gaan zoeken. Dat is eventjes "gemist" door Westerse MSM..

Reaguursels

Inloggen

Pas op, Mark. Straks vinden ze je onderste steen!

nemoj me jebat | 02-06-16 | 14:36

Dat kan ik me voorstellen, nadat Rutte nu al meer dan twee jaar zijn uiterste best heeft gedaan om terwille van een eventueel associatieverdrag met corrupt Oekraine de waarheid onder de onderste steen te schuiven hebben fatsoenlijker landen er genoeg van en gaan ze zelf aan de gang.
Het werd goddomme tijd ook.

mallekater | 02-06-16 | 14:36

Al is een leugen nog zo snel....

rifraf | 02-06-16 | 14:37

Oekraïne dat bewust bewijzen achterhoud en onderzoek tegenhoud.
Oekraïne is in ieder geval voor een flink deel schuldig aan deze massamoord.

sinar2 | 02-06-16 | 14:41

En hoe weten we of dit waar is? Russische officiële media melden hier niets over.

Chef-70 | 02-06-16 | 14:41

Duidelijk dat Malaysia het JIT met daarin de hoofdverdachte spuugzat is

gestopt | 02-06-16 | 14:41

Kennen jullie dat historische stipboek 'van nul tot nu'?

In volgens mij volume 3 zie je een tekening waar Nederlanders de grachtengordel bestormen en alle waardevolle zooi de gracht in flikkeren.

Denk dat dit soort acties weer nodig zijn. Deze bestuurlijke elite is stuk, ik eis een nieuwe

Kaas de Vies | 02-06-16 | 14:42

Die Rutte is toch wel een schandvlek van epische proporties aan het worden. De geschiedenis zal meedogenloos voor hem zijn.

très cool | 02-06-16 | 14:42

The move is an indication that the nation is not happy with the findings of Dutch investigators - Daarom reageert Rutte zo als een wesp gestoken telkenmale als MH 17 ter sprake komt. Het wordt steeds duidelijker dat Oekraïne betrokken is, op welke wijze dan ook. Dat Rutte bewust de boel in de doofpot houdt om het associatieverdrag met Oekraïne niet in gevaar te brengen. Laf, achterbaks en schandalig naar de nabestaanden toe. Dit wordt zijn politieke dood.

Nebuchednezzar | 02-06-16 | 14:42

@nemoj me jebat | 02-06-16 | 14:36
Die vinden ze eerder dan zijn balletjes, die zijn namelijk nog niet ingedaald.

necrosis | 02-06-16 | 14:43

Niks mis mee, lekker stransparant, hou ik van.
Ik ga steeds meer geloven dat Kiev de main suspect is.

Astroturfer | 02-06-16 | 14:43

Onwerkelijk dat die baggerlip nog steeds minister-president van Nederland is...

Zaadgranaat | 02-06-16 | 14:44

Je kunt er als nabestaande waarschijnlijk niet slechter van worden.

netniet | 02-06-16 | 14:46

@sinar2 | 02-06-16 | 14:41
Vertel, waar zijn je bewijzen?
www.youtube.com/watch?v=K8E_zMLCRNg

plaszak | 02-06-16 | 14:47

Ja, en de Russische expert pleit dan zowel Malaysian Airlines als Rusland vrij en legt de schuld bij het westen. Schadeclaim en reputatieschade voorkomen en het Westen en hun doden zoeken het maar uit.

BlitzFlicker | 02-06-16 | 14:48

@plaszak | 02-06-16 | 14:47
ALs je onschuldig bent werk je mee in plaats van tegen.
Waar zijn jouw bewijzen dat Rusland schuldig is?

sinar2 | 02-06-16 | 14:48

Kom maar op met dat onderzoek.
De slachtoffers en de nabestaanden hebben recht op de onderste steen.

Schietmijmaarlek | 02-06-16 | 14:49

Onze overheid zal nooit wat doen met MH17 behalve het als geopolitieke stok gebruiken om de Russen mee te slaan; derhalve is het voor de overheid helemaal niet interessant wie er precise wat gedaan heeft met dat vliegtuig, zolang het gebruikt kan worden om de publieke opinie jegens Rusland te beinvloeden. Wat wij ons echter moeten afvragen is of wij zo'n overheid wel willen.

Adversary | 02-06-16 | 14:50

@Nebuchednezzar | 02-06-16 | 14:42
Natuurlijk probeert men de Russen de schuld te geven, die bouwen die BUK's tenslotte.
Wat men vergeet is dat Rusland ook (volgens mij) het meest verkochte wapen (AK-47) verkoopt.
Is Rusland dan ook schuldig aan massamoorden door bv Boko Haram?
Overigens gebruiken de Russen inmiddels modernere versies van de BUK terwijl Oekraïne nog een oudere versie heeft.
Degelijk onderzoek is schijnbaar ondergeschikt aan politieke tunnelvisie.

necrosis | 02-06-16 | 14:50

Maleisië kent waarschijnlijk feiten die door Oekraïne het liefst geheim gehouden worden.
Misschien zelfs de waarheid.
Ze zaten beiden in het JIT team dus deze conclusie is nog niet zo gek.
Variant op een oud spreekwoord;
al is de leugen van Rutte nog zo snel, de waarheid van Poetin achterhaald hem wel.

Dostranamus | 02-06-16 | 14:50

Het gaat er sterk op lijken dat de EU er achter zit dat de waarheid niet boven tafel komt over de rug van 200 slachtoffers en nabestaanden. Het lijkt er steeds meer op dat de EU met Rutte MH17 bewuste in de doofpot wil stoppen evenals de uitslag van het referendum. Maleisië heeft daar terecht geen boodschap aan en zet Nederland en daarmee heel de EU buitenspel. Prima actie.

Therapietje | 02-06-16 | 14:50

necrosis | 02-06-16 | 14:43
Mark, mijn waarde, is een vent zonder ballen.

nemoj me jebat | 02-06-16 | 14:52

Markie heeft zn zuiveringseed iig flink geschonden, kunnen we daar op juridisch vlak nog wat mee?

Sano | 02-06-16 | 14:53

Rutte wordt eventjes keihard in de bek gescheten. Volledig terecht natuurlijk.

Nilfisk | 02-06-16 | 14:54

Au au au au… dat doet zeker wel een beetje zeer in 't poepertje, of niet Rutte? Vol trots roepen dat de onderste steen boven komt en dat je de leiding neemt in het internationale onderzoek… en vervolgens falen als een uit z'n pak knappende Timmerfaal. En dan komt daar Maleisië en Rusland die al tijden roepen dat er meer aan het handje is, die zélf wel even die onderste steen naar boven gaan schoppen.

Het meest frappante is dat Nederland open en bloot, "leidend" en wel, met de meest voor de hand liggende verdachte (Oekraïne) samenwerkt, en dat nu steeds opener nabestaanden en landen als Maleisië dikke vette schijt hebben aan die slappe labbekak verhaaltjes van onze MP de grote Verhalenverteller.

Even slikken Rutte: Rusland en Maleisië komen even je probleempje oplossen.

kanon0503 | 02-06-16 | 14:54

Oekraïne heeft welbewust 198 Nederlanders vermoord. Rutte is daar nu mede schuldig aan door het welbewust vertragen van de waarheidsvinding. Net alleen de nabestaanden zullen achter Rutte aangaan. Die Rutte... Het had zo mooi kunnen zijn. Maar hij heeft zijn hand overspeeld.

Mark_D_NL | 02-06-16 | 14:55

Wat een gezeik over schuldigen... Wie voerden er oorlog? EU, Oekraïne, separatisten & Rusland. End of fucking story.

Wie vloog er over luchtruim waar al zestien verschillende toestellen waren neergehaald?!? KLM, Malaysia en vele anderen. Jep, MH17, was het zeventiende totaal technisch functioneerde toestel dat de grond kuste dankzij oorlogstuig. (dat laatste in de figuurlijke én letterlijke betekenis.)

Wie sloot dat luchtruim niet? Oekraïne, Eurocontrol en ook de Nederlandse luchtverkeersleiding.

Welke inlichtingendiensten weigerde informatie door te geven aan civiele luchtvaartmaatschappijen? Ministerie van buitenlandse zaken, defensie, MIVD, AIVD en vele, vele anderen.

We zijn ruim twee jaar verder en in deze tegel staat geen enkele informatie die niet VOOR de vlucht al bekend was. Toch knap dat je twee jaar onderzoek kan doen en niets kan vinden. Lijkt het bonnetje van Teeven wel. Of de onbewerkte taps van Baybasin. Of de agenda`s van Joris Demmink.

Het enige stukje echt interessante informatie is de mate waarin Oekraïne, de NAVO en de EU MH17 voor geopolitieke doeleinde hebben uitgemolken. Doe koe fladdert plat en vacuum gezogen door de wei. Zoals alleen Kim Holland een penis leegzoog voordat ze een kunstgebit kreeg.

De EU heeft door middel van fusies op basis van gelijkheid misschien oorlogen voorkomen. We zijn na zeventig jaar vrede nu aangeland in een periode waarin de EU de grenzen van haar groei bereikt. Grenzen die langzaam frontlinies worden.

Waar het ene machtsblok misschien intern vrede kent, maar samen met Rusland een ijzeren gordijn heeft neergezet, waar MH17 over gestruikeld is. Dit soort aanslagen en oorlogen liever niet in mijn naam, en al helemaal niet voor mijn rekening en risico.

Hopelijk stemmen die Britten 23 juni voor een eigen koers. Ver weg sturen bij dit soort confrontaties. Hopelijk zullen we dat zelf ook ooit doen.

Feynman | 02-06-16 | 14:55

Ook ik wil hierna-bestaan.

Hartgrond | 02-06-16 | 14:55

Het houdt niet op, niet vanzelf Markje…..

anal_leakage | 02-06-16 | 14:56

Rusland, dus Putin, komen wel op voor de nabestaanden van MH17. Eat that, Rutte.

Mark_D_NL | 02-06-16 | 14:57

@plaszak | 02-06-16 | 14:47
Iets met radarbeelden of zo?

Chef-70 | 02-06-16 | 14:57

"Dat is ernstig en zeer opvallend"
.
Nee, dat is prima en kennelijk nodig. Alles wat de Russen tot nu toe hebben aangedragen is immers door het OVV genegeerd. Het is een discutabel en suggestief rapport geworden yournewswire.com/mh17-australia-say-ru... en toch is men op basis daarvan alvast op "daderjacht" gegaan. De (liberale) premier Dmitry Medvedev heeft laatst in reactie op een vraag "regarding the air crash investigation" gezegd dat: "Obviously, the Russian Federation is no less interested in an unbiased investigation than the countries whose citizens lost their lives in the crash. It is indeed an enormous tragedy.
But even the tone of the question [van die journalist] implies that the person asking it has already decided who is responsible, who should bear the legal responsibility, no investigation is needed, certain justice committees should be set up instead and certain legal procedures followed.
But this is not the way it is done. This should be a regular comprehensive investigation that would cover all the relevant aspects. This is the first point.
And second, this is unfortunately not the first case in the world of this kind. Such tragedies have never been dealt with by criminal courts or other similar agencies.
These are issues of a different order. And this is what we have to agree on. Russia is ready to provide any information to contribute to a quality investigation."
www.voltairenet.org/article190255.html...

ben kokhals | 02-06-16 | 14:58

De vraag is niet of Rusland al of niet schuldig is, het probleem is dat Trutte en zijn maffiabende er alles aan doen om de waarheid NIET boven tafel te krijgen, laat staan onder die onderste steen vandaan.Geen wonder dat de andere belanghebbende, Maleisië, het na twee jaar spuugzat is en zelf onderzoek gaat doen.

mallekater | 02-06-16 | 14:59

Rutte vind, die onderste steen, nog niet als hij vol op zijn bakkes gedeponeerd wordt.

Bentzat | 02-06-16 | 15:00

ouch dat gaat pijn doen voor Rutte... en natuurlijk de geloofwaardigheid van Nederland.

Hoop dat de onderste steen ondertussen niet te diep is begraven. Maar als ik afga op de getoonde capabiliteit van ons beste kabinet sinds WOII, heb ik alle hoop dat die onderste steen niet al te diep ligt.

Mr Ker | 02-06-16 | 15:01

Die Russische experts, zaten in het onderzoeksteam, namelijk die van de fabrikant van de BUK raketten en die zaten lange tijd op 1 lijn met het NL team, totdat het Kremin (lees Putin) aan de rem trok.
Toen namen ze alles terug. werden er enorme persconferenties georganiseerd, vooral voor de Russische pers en werd alles ontkend, waar ze maanden overeenstemming over hadden met de Nederlanders.
Zo doorzichtig dit.

plaszak | 02-06-16 | 15:01

Een groot politiek schuifspel, over de rug van veel doden. Maar zal Mark hier onrustiger van slapen nu? Ik denk het niet. Zijn werk zit er bijna op en het EU pluche roept.

Betweetert | 02-06-16 | 15:01

En, meest verbazingwekkende; waarom horen we niets over die cockpitvoicerecorders, de flightdatarecorders, de gesprekken van de luchtverkeersleiding ??
Dat had al lang naar buiten gebracht kunnen worden !

A3an | 02-06-16 | 15:01

Zelfs als Wilders in zijn nakie op CNN het Wilhelmus zou voordragen zou hij de Nederlandse internationale reputatie niet zo zwaar beschadigen als Rutte dat reeds gedaan heeft. Deze premier is een belediging voor iedere Nederlander. Hoe lang laten we ons nog door dit sujet door de slijk trekken?

Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 15:02

En hoe weten we of dit waar is? Russische officiële media melden hier niets over.
Chef-70 | 02-06-16 | 14:41
.
Al meteen na de ramp heeft Rusland gevraagd aan de VN om het onderzoek te leiden. Dat werd afgewezen. Dus dit is een logische stap.

Lupuslupus | 02-06-16 | 15:03

Mooi topic weer voor alle Kamaraden onder ons. Ik sla deze maar over.

Pieleke | 02-06-16 | 15:03

Rutte heeft inderdaad zijn hand overspeeld. Hij dacht dat ie ermee weg kon komen, door iedereen een loer te draaien en geen rekenschap te hoeven afleggen. Dat pakt nu dus anders uit. IK zeg, voor het tribunaal met hem !

Betweetert | 02-06-16 | 15:03

Karma? ;)

Betweetert | 02-06-16 | 15:04

Timmerfaal heeft zijn nep baantje te danken aan het onder de pet houden van de waarheid. Misselijk figuur die Rutte

anal_leakage | 02-06-16 | 15:05

Persoonlijk denk ik dat ze zelf het kabinet nog laten vallen voor 17 maart, zijn ze er lekker vanaf!

A3an | 02-06-16 | 15:05

@Waar zijn jouw bewijzen dat Rusland schuldig is?
sinar2 | 02-06-16 | 14:48
Die heb ik niet en jij ook niet.
Wat we hebben is een zeer gedegen en wetenschappelijk onderzoek van het JIT. Meer niet. De schuldvraag is nog open.

plaszak | 02-06-16 | 15:06

De vraag hangt boven de markt, hoeveel doofpotten nog voordat de Nederlanders de steun opzeggen aan Rutte in het kwadraat.

hovawart | 02-06-16 | 15:07

Ik denk dat ze nu de Nederlandse burgert, die in hun ogen ook vreselijk hinderlijk is geweest met al die vragen, nog even een trap na gaan geven voor dat dit kabinet naar huis kan.... ik gok op hypotheekrente aftrek schrappen.

Betweetert | 02-06-16 | 15:07

Een debat met Rutte en Koenders over mh17 heeft blijkbaar niet veel zin. De opstelling van Rutte naar kritische kamerleden zoals omtzigt en bontes is van een onbeschoftheid die in de nederlandse parlementaire context weinig voorkomt.
.
De nederlandse regering toont hooguit krokodillentranen onder het veinzen van activiteit en betrokkenheid. De zichtbare werkelijkheid is er een van het beheren van de doofpot, die begraven ligt onder een steen. De scheiterige kruiperigheid van nederlandse politici is al decennia bekend. En "grote" mogendheden nemen al die tijd al een loopje met de nederlandse politiek.
.
Een lekker stel dat zich met deze file bezig houdt. Rutte en Koenders, Tjibbe Joustra, Ard van der Steur. En Timmermans die de Oekraïense visumvrijheid erdoorheen aan het jassen is. Iedere dag een klap in de smoel van de nederlandse burger. De nutteloze kutburger.

Glasgow Argus | 02-06-16 | 15:07

Rutte moet nu 2 ballen tegelijk in de lucht houden, het referendum en MH17.
Wie hakt zijn lul eraf?

LuckyGirl | 02-06-16 | 15:07

@plaszak | 02-06-16 | 15:06
En dat "gedegen" onderzoek zit dus vol gaten en niet-bewezen aannames omdat onder andere Oekraïne weigert mee te werken.

sinar2 | 02-06-16 | 15:08

Hmm, interessante ontwikkeling lijkt mij. Ben benieuwd of er nu wat gaat gebeuren op het wereldtoneel gezien een mogelijke ontmaskering van onze oekraiense "vrinden".

Oetiohnegentechnik | 02-06-16 | 15:09

Min. Pres. Rutte: 'Ik ga me er persoonlijk voor inzetten dat de schuldigen zullen worden gestraft'

Onderzoek naar de oorzaak van en schuldigen aan de MH 17 ramp zou vallen onder de verantwoordelijkheid van 'crimefigher' "Power" Ivo Opstelten.

stutz | 02-06-16 | 15:09

@LuckyGirl | 02-06-16 | 15:07
Dan moet je een heel klein mini bijltje hebben.. ;-)

Mark_D_NL | 02-06-16 | 15:10

Er wordt wel meer "gemist" door de westerse MSM. Daarom lees ik GS :-)

postmodernismisdead | 02-06-16 | 15:11

Zeg Rutte. In nederland kan je nog wel 76 mensen vinden, die zorgen dat je nog MP bent, maar in het buitenland ben je knap ongeloofwaardig aan het worden.

zwartzondersuiker | 02-06-16 | 15:11

Herinnert niemand zich meer de uitslag referendum oekraine: NEEEEEEEEE. En hoe mark dat rustig terzijde schoof? Geloof je nou nog steeds dat er enige consequentie zal zijn na dit zoveelste 'GFY' schandaaltje ?

Vooral weer gaan stemmen jongens. Want je weet hoe dat uitpakt. De enige oplossing is stemstaking. Gewoon 0 stemmen voor niemand. Dag mandaat.

Maar nee het schaapjesvolk gaat weer braaf in 2017 kruisen (kruizen?) Succes ermee, normaal leert een enigszins met intellect behept mens van de geschiedenis maar de laatste halve eeuw bewijst toch wel dat ofwel niemand over enig intellect beschikt of gewoon nooit het verleden herinnert.

Hou op met zeiken verder, het volk kiest, het volk verdient wat het krijgt

Gingersrule | 02-06-16 | 15:12

de onderste steen is al boven: Rutte was het

vritsbolkesteijn | 02-06-16 | 15:12

Niet zo vreemd, na al het getreuzel en geneuzel van onze Ministerpresident Rutte. Ook de vet overbetaalde hoofdcommissaris van de politie Amsterdam heeft naast wat koffers bij elkaar te hebben gescharreld in Oekraïne, verder niets bijgedragen aan het befaamde onderzoek. Heeft het alleen erg druk met de zwartepietenaffaire van mevrouw Simons van partij DENK. De circa 4000 nabestaanden van de aanslag MH17 worden in het ongewissengelaten. Rutte wil Oekraïne en de EU niet tegen de haren strijken. Hoewel het voor Rusland en Maleisië vaststaat dat Oekraïne de raket gelanceerd heeft. Rutte komt als een wereldvreemd regeringsleider over, door gebrek aan daadkracht.

Goedverdoemme | 02-06-16 | 15:12

@nemoj me jebat | 02-06-16 | 14:52
Klopt, die moeten nog indalen....

necrosis | 02-06-16 | 15:14

@Gingersrule | 02-06-16 | 15:12
Dat komt omdat heel veel mensen de MSM voor zoete koek slikken. Je ziet het zelfs onder reaguurders hier die er met open ogen ingetrapt zijn dat bij voorbaat Rusland schuldig is zonder een greintje bewijs.
Wat verwacht je dan van mensen die alleen de Volkskrant lezen en het Staatsjournaal kijken?

sinar2 | 02-06-16 | 15:16

Grappig twee eu kandidaten op de bek in 2 topics na elkaar

am*dam | 02-06-16 | 15:16

We gaan het nooit weten wie er verantwoordelijk is voor het neerhalen van MH-17.
Wie jong genoeg is wellicht, want net als met Lockerbie en voldoende internationale druk, duurt het minimaal 30 jaar voordat we het weten. Ik vrees dat ik als oudere hier dat niet meer ga meemaken.

plaszak | 02-06-16 | 15:18

Vreemd genoeg was Maleisië ook het land dat de flightrecorders ophaalde in Donetsk op 23 juli 2014, filmpje hiervan is nog wel te vinden op YT. Als het aan rubberen Mark had gelegen dan lagen die flightrecorders nu nog op een keukentafel in Donetsk. Die Maleiers weten ondertussen ook wel dat je van Rutte c.s. niets kan verwachten.

Voorjaarsmoe | 02-06-16 | 15:19

Het mooiste van dit alles is, dat Rutte nu gedwongen is er meer kamertijd aan te besteden, voor de camera.
Iedereen kijkt mee, Rutte, hoevoelt dat nou: werken voor je geld.
Kklul.
Putin pist in je bek en je gaat slikken.

LuckyGirl | 02-06-16 | 15:20

Waarom moet Rusland deel uitmaken van het onderzoeksteam? Dat zijn alleen de betrokken landen en Russische specialisten kunnen altijd uitgenodigd worden.

i-Wonder | 02-06-16 | 15:20

Je bent in oorlog en toevallig stonden al je radars uit voor onderhoud ... hoe geloofwaardig is Oekraine!

zeefert | 02-06-16 | 15:22

necrosis | 02-06-16 | 15:14
Je hebt er de ballen verstand van, merk ik.

nemoj me jebat | 02-06-16 | 15:23

Zo, wordt dit het uur van de waarheid voor de "onderste steen" mijnheer, of lult/lacht hij zich met z'n houten lange neus hier weer opnieuw uit, en speelt opnieuw de ge-irriteerde, zoals onlangs met opnieuw, ja, de demmink vragen, en gisteren de MH-17 vragen.
En ja, hij lult, hij lult maar door en door, maar zegt feitelijk 0,0

watmagjenogwel | 02-06-16 | 15:24

Dit kon wel eens het waterloo van Rutte worden , dat krijg je met liegen en bedriegen.De Russische Beer is het slimste geweest , rustig zijn mond gehouden , speldeprikken uitdelen en kijkt hoe men reageert en later toeslaan.

destructief | 02-06-16 | 15:25

CENTRIFUGAL AND CENTRIPETAL POWERS DOWNED THE MH17

www.whathappenedtoflightmh17.com/could...

Almaz-Antey used the coordinates of DSB to simulate the impact of fragments in a static experiment. They used only centripetal forces and made impact entry holes on the IL-86:

3.bp.blogspot.com/-IJxC4O2kapg/VzmX0l...

Would they have done a dynamic experiment they could have steered the BUK with 600 m/s through the cockpit:

1.bp.blogspot.com/-uTP8l9fAy0E/V06skM...

Then, within the plane the BUK would behave as a bomb without explosion but with enormous centrifugal power.

So, all people who thought it must have been a bomb are partially right: it was a centrifugal force but only after centripetal fragments made mostly entry holes.

What we see is that the static experiment of Almaz-Antey falsified the DSB hypothesis completely. It was not the centripetal force of BUK fragments of warhead 9N314M which disintegrated the MH17 within 3 seconds. Noway DSB!

It must have been centrifugal powers from the BUK itself as its momentum of 690 kg times its velocity of 600 m/s which rolled out enormous forces on the internal structure of the MH17. That's why the cockpit of the IL-86 remained completely intact after the impact of 9N314M.

Basic Dimension | 02-06-16 | 15:25

Al vaker geschreven...
.
Er zal nooit een sluitende bewezen uitkomst meer komen. De keten van bewijs is vernietigd, er is geen betrouwbaar bewijs meer.
.
Dat is ook logisch want de slachtoffers van MH17 zijn offers op het altaar van bewuste oorlogspolitiek door zowel het Westen als Rusland. De geschiedenis zit vol met vergelijkbare voorbeelden waar slachtoffers nooit gevindiceerd werden. De zittende macht zorgt altijd dat het zo loopt.
.
De MH17 casus, en de slachtoffers, kunnen nog wel betekenis krijgen, een groter goed tot stand brengen. Moet het volk dat groter goed wel tot stand brengen door de lessen van MH17 te leren.
.
De EU, en uw regering, malen niet om uw leven of welzijn. Zoals Putin dat niet doet om de levens van Russen of de buren. U bent slechts fiches in het pokerspel om macht en positie. Een spel waar Rutte ook graag aan mee wil doen. Deze politici zullen u en uw kinderen zonder enige scrupules offeren wanneer het ze uitkomt.
.
Wilt u een vredige en welvarende toekomst? Dan moet u zich ontdoen van types als Rutte, van machtsconstructen als de EU, en van de corruptie die zich meester heeft gemaakt van ons staatsbestel.
.
Of u betaalt gewoon de prijs die zij van u vragen. You decide!

Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 15:26

@i-Wonder | 02-06-16 | 15:20:
Rusland is als bij voorbaat aangewezen dader geen betrokken partij?
Ik zou kunnen besargumenteren dat men geen onderzoeksmogelijkheid zou moeten laten liggen.
Zeker daar niet alle onderzoeksmogelijkheden evenveel kans krijgen.
Zullen we maar zeggen.

LuckyGirl | 02-06-16 | 15:27

@sinar2 | 02-06-16 | 15:16
Rusland kan zomaar schuldig zijn, want je hebt geen greintje bewijs dat dat niet zo is.
Ik beweer niet dat dat wel zo is, want ik heb daar ook geen greintje bewijs voor. Jij ook niet.
Zullen we dat dan maar even in het midden houden?
Is wel zo eerlijk nietwaar?
Een Russisch/Maleisisch onderzoek kan nieuw licht op de zaak werpen en is toe te juichen, maar wel met een flinke korrel zout blijven nemen.
Ik hoop dat je dezelfde kritische blik blijft houden. zoals je dat hebt naar het JIT-rapport, maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen.

plaszak | 02-06-16 | 15:28

Wat wij ons echter moeten afvragen is of wij zo'n overheid wel willen.
Adversary | 02-06-16 | 14:50
Neen, dat willen we al enige jaren niet, en niet alleen vanwege dit probleem.

watmagjenogwel | 02-06-16 | 15:29

@Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 15:26
Zo cynisch, zo negatief en zo desastreus en zoals vaker van u, zo juist.
Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn, hoe graag ik dat ook anders zou willen zien.

plaszak | 02-06-16 | 15:32

@plaszak | 02-06-16 | 15:28
Ik ben naar beide kampen toe kritisch. Het Rusland/Maleisie onderzoek zal ook met een vergrootglas bekeken moeten worden.
Waar ik me aan erger is het feit dat Oekraïne de boel tegenwerkt en de rest van het JIT dat blijkbaar wel goed vind. En dat Amerika blijkbaar zich om geopolitieke redenen ook bemoeit met de manier waarop onderzoek gedaan word.

sinar2 | 02-06-16 | 15:33

@nemoj me jebat | 02-06-16 | 15:23
De mijne zijn ander prima ingedaald al ben ik al een paar jaar onvruchtbaar.
En Rutte....die heeft volgens mij nog nooit een vagijn van dichtbij gezien.

necrosis | 02-06-16 | 15:33

Deze premier is een belediging voor iedere Nederlander. Hoe lang laten we ons nog door dit sujet door de slijk trekken?

Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 15:02

Opdat we dit niet vergeten in Maart 2017

gerrie de perrie | 02-06-16 | 15:37

necrosis | 02-06-16 | 15:33
Bij Minerva zongen ze vroeger al: "Rutte houdt niet van kutten"

Glasgow Argus | 02-06-16 | 15:38

@Glasgow Argus | 02-06-16 | 15:38
Volgens mij houdt Rutte alleen van zichzelf....

necrosis | 02-06-16 | 15:43

kijk, dat je geen voorstander van Rutte bent, dat begrijp ik. maar om dan maar pro-poetin te worden, dat onttrekt zich aan alle logica

StinkendeRoede | 02-06-16 | 15:44

Zolang er geen bordje met "Hier ligt een doofpot begraven" bij het ministerie staat is er volgens het mallotenhol in de Den Haag geen sprake van een doofpot. Vraag maar aan Oosting, die weet alles van doofpotten.

Vanaf de eerste dag is duidelijk geweest dat er ofwel een tragische fout is gemaakt of bij opzet, dat alleen Oekraïe er voordeel uit kon trekken. Nu, dan weet je m.i. genoeg om in elk geval dat corrupte land volledig uit te sluiten van elk onderzoek dan ook. Het is absurd dat iedereen hier maar mee akkoord blijft gaan.

jan-lul-de-behanger | 02-06-16 | 15:45

"findings of Dutch investigators" - zijn die er dan?

MAD1950 | 02-06-16 | 15:46

Zoals Putin dat niet doet om de levens van Russen of de buren.
Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 15:26
.
Poetin houdt meer van zijn volk dan 100 Rutte's van het Nederlandse volk.
Als dat niet zo zou zijn was allang WW III uitgebroken. Het is na het jarenlange gezuig en getreiter van EU en VS slechts aan de wijsheid en het geduld (en ja, zijn liefde voor het Russische volk) van Poetin te danken dat die oorlog er nog niet is.
.
"Russia does not wish for the chaos to spread, does not want war, and has no intention of starting one. However, today Russia sees the outbreak of global war as almost inevitable, is prepared for it, and is continuing to prepare for it. Russia does not war, nor does she fear it…

…Russia does not intend to take an active role in thwarting those who are still attempting to construct their New World Order, However, Russia will oppose their efforts if they begin to impinge on Russia’s key interests. Russia would prefer to stand by and watch them give themselves as many lumps as their poor heads can take. But those who manage to drag Russia into this process, through disregard for her interests, will be taught the true meaning of pain…"
.
www.truthandaction.org/putin-world-war...

Lupuslupus | 02-06-16 | 15:48

Prima schaakwerk weer van de tegenpartij. Kerry heeft gebluft. Dat ´ie alles wist via de beelden.
Maar dat kennelijk niet met Rutte en de Maleizies wilde delen. Dat sloeg al nergens op. Dan mag je een tegenzet verwachten. Kan zomaar mat worden.

squadra | 02-06-16 | 15:51

Wel grappig dat we Geenstijl hier zien miepen over Oekraïense radarbeelden terwijl ze gisteren nog Omtzigt in beeld brachten die Rutte vroeg waarom Nederland zich eigenlijk niet boos maakte of een klacht indiende omdat Rusland primaire radarbeelden zei te hebben gehad maar die om onduidelijke redenen snel te hebben gewist.

RL | 02-06-16 | 15:52

Die Maleisiërs vertrouwen dat Nederlandse onderzoek gewoon niet. En gelijk hebben ze.

VanBukkem | 02-06-16 | 15:54

Als de VS hun handjes ervan af houdt (wat ik verwacht)en onze steun moeten zoeken bij de EU en het o zo fantastische Oekraine, dan zijn we mooi de lul.
En ik denk dat Rusland graag meewerkt na onze beschuldigen en sancties. Nu kijken of EU achter ons staat.
Ben benieuwd. Iemand die zegt dat politiek saai is, mist bepaalde dingen.

ET007 | 02-06-16 | 15:58

Die onderste steen zal lekker gaan stinken. Ruik hem nu al!

ET007 | 02-06-16 | 16:00

Wanneer het ze lukt Rusland te framen:
een vuige aanslag op Nederlanders!
.
Wanneer de bal onvermijdelijk de andere kant op rolt:
een onfortuinlijke fout van onze Ukraïnse bondgenoten...
.
De tijd zal het leren, Rutte, maar tijd heelt deze wond nooit meer, lafhartige psychotische narcist.

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:00

LuckyGirl: van jouw aub minimaal 777 :)

ET007 | 02-06-16 | 16:03

@Feynman | 02-06-16 | 14:55 Hear Hear !
Today the spokesman of the Dutch prosecutor and JIT, Mr de Bruin, confirmed by email that JIT will not publish a final report which will be made public. Once the investigation has finished the results will be handed over to a court of justice. Untill today there is no information about which court will perform the prosecution.
Bron:
www.whathappenedtoflightmh17.com/jit-t...

Doofpot....

Is dit nog nieuws? | 02-06-16 | 16:04

necrosis | 02-06-16 | 15:43
Dat zou kunnen, maar op de foto' s van Rutte in het uitgaanscircuit staat hij altijd met de jongens.

Glasgow Argus | 02-06-16 | 16:09

@Lupuslupus | 02-06-16 | 15:48
Eerder dat Rusland geen geld heeft om oorlog te voeren. Poetin is een enge dictator, hij heeft samen met zn vriendjes Rusland leeggerooft. Maar hij is erg pragmatisch en laat zich niet door iedereen en zn moeder piepelen, bijelkaar opgeteld maakt dat hem nog steeds beter dan Rutte imo.

Sano | 02-06-16 | 16:11

Een luchtvaartorganisatie erbij halen wil Rutte niet.
Die organisatie zal de onderzoeksmethode van het JIT vergruizen(elk bewijs dat de 'verkeerde' conclusie ondersteund wegfilteren + backwards enginering vanuit "bewijs" dat de (pro-)Russen aanwijst).
Omdat elk onderzoek naar de toedracht van een vlieg"ramp" op een andere wijze verloopt dan nu.
En het OVV is hier te vergelijken met, zeg, een BOA die een internationaal kartel op moet rollen.

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:14

"The move is an indication that the nation is not happy with the findings of Dutch investigators." ***kuch*** We staan er weer mooi op met dat democratisch gehalte en die kennis-economie van de natie...

sickworld | 02-06-16 | 16:14

@ET007 | 02-06-16 | 16:03:
Ik snap m niet, stupid me...
Leg uit AJB?

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:15

@RL | 02-06-16 | 15:52

Weet je wat pas grappig is? Nou, DAT dit:
*"I see that we have started on positive steps towards seeking justice for the family members and victims of MH17 when the Russian President and I reached an agreement that follow-up action will be determined after the results of the investigation are presented by the Joint Investigation Team in October,"*

*Bron staatspropagandakanaal Sputnik op 21 mei 2016:* sputniknews.com/world/20160521/1040030...

Dus plots dit is geworden:

*“I saw that we made positive steps on the path to justice for families and victims of MH17 when the Russian President and I agreed that after our next steps will be determined, we will outline the research results of the joint investigation team in October.”*

*Bron ANR:* www.australiannationalreview.com/malay...

Overigens ondanks de 'tof' en officieel klinkende naam een discutabel blogje met kwaliteitsstukjes zoals:
*10 Signs The Global Elite Are Losing Control* www.australiannationalreview.com/10-si...
*Is the war on terror a falsity?* www.australiannationalreview.com/war-t...
*Experts Warn How Artificial Sweeteners Cause Diabetes* www.australiannationalreview.com/exper...

Wellicht dat de MSM er geen aandacht aan besteedde omdat er zak van dit 'nieuws' klopt. Rectificatie?

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 16:16

@sinar2 | 02-06-16 | 15:08 "En dat "gedegen" onderzoek zit dus vol gaten en niet-bewezen aannames omdat onder andere Oekraïne weigert mee te werken."
.
Precies. Het is ook tegenstrijdig. Zo zou volgens het OVV in diens eindrapport de Supreme Allied Commander van de NAVO in Europa hebben verklaard dat het niet beschikt over gegevens van de AWACS "die relevant zouden kunnen zijn voor het onderzoek" en dat het ook niet beschikt over "enige andere radar- of andersoortige AWACS data betreffende MH17". De Duitse regering echter had in oktober 2014 al laten weten "dass AWACS-Flugzeuge eine Rakete geortet haben, wie sie sich im Besitz der ukrainischen Armee befindet." deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20... Wie spreekt hier de waarheid?

ben kokhals | 02-06-16 | 16:16

@ Chef-70 | 02-06-16 | 14:41 ...En hoe weten we of dit waar is? Russische officiële media melden hier niets over.
Duh, die gaan dat aan de grote klok hangen... Hebben meer diplomatie in hun genen dan het gemiddelde EU-krapuul in deze zaak.

sickworld | 02-06-16 | 16:17

Ah, gaat Rusland nu wel zijn radarbeelden vrijgeven?

kw_nl2 | 02-06-16 | 16:17

Argh er ging iets mis met formatting!!!

Maar goed het komt er dus op neer dat het een broodje aap verhaal is.

Meer informatie over wat wel gezegd en toegezegd is hier: www.thestar.com.my/news/nation/2016/05...

Geen dank!

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 16:19

@Sano | 02-06-16 | 16:11 "hij heeft samen met zn vriendjes Rusland leeggerooft".
.
Je bent in de war met het regime Jeltsin. Na Jeltsin is Rusland juist uit het diepe dal geklommen waar het ingezogen werd.

ben kokhals | 02-06-16 | 16:20

@kw_nl2 | 02-06-16 | 16:17:
Ik vermoed van wel.
Ze wachten wellicht tot oktober omdat dan het JIT zegt dan alles klaar te hebben.
Dat stinkt ook behoorlijk, zo ver vooruit weten wanneer zo'n onderzoek afgerond is...

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:21

Als de schuld bij Rusland ligt/lag was dat al lang en breed gepubliceerd, want EU heeft Poetin als vijand verzonnen om een EU leger af te dwingen, dus zal de schuld bij hunzelf(vergeten waarschuwing"niet over de Oekraine vliegen) en de Oekraine zelf liggen, alleen dat kwam niet uit, vanwege referendum en het op handen zijnde visumvrije reizen naar Europa, dat is al. Verder wel buitengewoon schoftig t.o.v. de familie van de slachtoffers maar zo rolt dit kabinet.

corbiere | 02-06-16 | 16:22

Als ik valselijk beschuldigt werd door een kwaadaardig regime zou ik ook tot het proces wachten om met mijzelf vrijpleitend bewijs te komen.
De enige manier om te winnen.

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:25

@ Glasgow Argus | 02-06-16 | 15:07 ...De nutteloze kutburger. Yeah, zo voel ik me inmiddels al langere tijd ja. Het enige dat ik mag doen is mijn rekeningen betalen en mijn keutels inhouden, want anders: stront aan de knikker.

sickworld | 02-06-16 | 16:28

het zou mij niets verbazen als de MH17 ramp gebruikt wordt door Brussel om dat europese leger er door heen te drukken en dat associatieverdrag die onderste steen mag helemaal niet boven komen

gelachewoar | 02-06-16 | 16:30

@gelachewoar | 02-06-16 | 16:30:
1 stap verder denken en die MH17 is een doelbewuste daad.
Het is mij duidelijk dat het geen ramp is.
En als het een doelbewuste daad is, dan is het zeker geen doelbewuste daad van Rusland.

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:36

@Lupuslupus Ik betwijfel of Putin van zijn volk houdt. Hij houdt van de status quo waarin hij en zijn vrienden kunnen regeren en profiteren.
Als hij wat over had voor zijn volk dan zaten oudjes na jaren van dikke olie inkomsten niet met een pensioen van 100 euro op oud brood te knagen. Dan zouden de wegen er na de afgelopen winter niet bijliggen als een gatenkaas met aambeien. Dan zou er eens wat gedaan worden aan corruptie, aan het achterlijke rijvaardigheidssysteem waarbij je na 5 rondjes parkeerplaats en een halve liter wodka met 200 door het dorp kinderen kan doodrijden.
Dat je niet bij elk ziekenhuis gepiepeld wordt voor geld. Dat doktoren niet tegen je moedertje met kanker zegt dat ze kan opzouten omdat ze evengoed toch dood gaat. Of als je met twee gebroken poten bij het ziekenhuis komt er nu eens wel een rolstoel staat en een werkende lift.
Dat je nadat je aan flarden bent geschoten voor de goede zaak in Tsjetjenie je niet hoeft te bedelen naast je karige uitkering.
Dat een gemeente eens wat aan onderhoud gaat doen aan panden in plaats van die gelden vooral in onderhoud steken van straten en paden nabij alleen de raadsleden en hoge piefen.

Dima Beeline | 02-06-16 | 16:36

Volgens Juncker moeten Europese regeringen minder naar haar burgers luisteren. En al helemaal niet de dode. Vuile schoft.

Piet Karbiet | 02-06-16 | 16:41

Er is nergens bevestigt dat Maleisie een eigen onderzoek wil starten. Oorsprong van aanvraag debat is volgens een zeer onbetrouwbare bron.

Lees hier de details
www.whathappenedtoflightmh17.com/dutch...

Spotje | 02-06-16 | 16:48

Maleisie had sowieso dat onderzoek moeten doen.

faz | 02-06-16 | 16:53

@Spotje | 02-06-16 | 16:48
Yap had ik ook al bespeurd.

Sterker nog de quote van de MP van Maleisië en ander commentaar is door het betreffende aluhoedjesblogje moedwillig verdraait. Wat wel is gezegd is dat de MP ziet dat er goede stappen worden gemaakt en dat Maleisië als Rusland hebben afgesproken dat eventuele vervolgstappen na bekendmaking resultaten van JIT-onderzoek in oktober worden beslist en dat hij bidt dat alle nabestaanden / slachtoffers geduldig blijven.

De quote: "I see that we have started on positive steps towards seeking justice for the family members and victims of MH17 when the Russian President and I reached an agreement that follow-up action will be determined after the results of the investigation are presented by the Joint Investigation Team in October. I pray that the families of all the victims remain patient in facing the challenges,"

Een blooper van jewelste van de 2de kamer en van Rossum.

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 16:54

pffffffff denkt Malik.. wat doen die Maleisische Tokkies nu toch met die staatswereldenmijntoekomstverpestende Russen..stelletje labbekakkers..moet dat nu nog net voor de zomerreces..

fikkieblijf! | 02-06-16 | 16:56

Pietertje zet het ook op zijn Twitters, dus het zal wel kloppen: twitter.com/pieteromtzigt?lang=nl

Overigens wel weer heel frappant dat dit toch best explosieve nieuws door GEEN ENKELE site wordt opgepikt!

alexbl | 02-06-16 | 16:58

Sano | 02-06-16 | 16:11
Rusland kan altijd oorlog voeren. Er is geen beter verdienmodel dan oorlog. Vraag het de Amerikanen maar. Ik denk dat China blij zal zijn om Rusland te kunnen bijspringen met geld, bases en wapens. Desnoods geven ze de haven van Pireus als vlootbasis.

Graaf van Egmont | 02-06-16 | 17:02

@Spotje | 02-06-16 | 16:48
Hmmm nee het lijkt er inderdaad op dat de 'vertaler' van het oh zo onbetrouwbare www.fort-russ.com/ de quote misleidend heeft vertaalt, want dat vind hun publiek geil, en de 'bron' van van Rossum dit heeft overgenomen.

Wat ernstiger is dat de politiek er is ingestonken.

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 17:02

@De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 17:02
www.nst.com.my/news/2016/05/146876/naj...
By Bernama - 20 May 2016 @ 11:39 PM
(oudste bron)
"Transport Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai said as a victim, Malaysia needed the cooperation of Russia in the investigation to identify the parties responsible for the tragedy in Ukraine in July, 2014."

Cooperation....
*alu hoedje afzet*

Is dit nog nieuws? | 02-06-16 | 17:07

ja kijk ! nu vragen ze er om
doe die spijkerbroek colbert en puntschoenen uit
trek het retestrakke superheldenpak aan
het is tyd voorrrrrr :
peter 'radar' de vries

nemeton | 02-06-16 | 17:09

Ook volledig door onze MSM genegeerd:
-
"MH17: Australia Say Russia Not To Blame, Evidence Tampered With"
yournewswire.com/mh17-australia-say-ru...
-
"No lawsuit against Russia over MH17 crash de jure. Earlier, Reuters reported that an Australian law firm filed a lawsuit in the European Court of Human Rights (ECHR) on behalf of families of the victims of Flight MH17"
tass.ru/en/politics/877510
-
No shit Sherlock > "Ex-NAVO-topman Rasmussen wordt raadgever van Oekraïense president"
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...

opbokkennu | 02-06-16 | 17:15

@Is dit nog nieuws? | 02-06-16 | 17:07
Lekker geschreven trouwens maar a la daar staat toch exact hetzelfde. Maleisië wacht het onderzoek van het JIT af en hu MP heeft op de ASEAN-meet aan Poetin gevraagd of ze mee zullen werken.

"In the meeting held in conjunction with the ASEAN-Russia Commemorative Summit, Najib and Putin agreed that Malaysia and Russia would hold further discussions to ensure that justice is done in the MH17 incident after the report by the Joint Investigation Team (JIT)."

Gewoon een dikke vette trol van de (Russische) aluhoedjes en alles en iedereen stonk erin.

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 17:20

@ben kokhals | 02-06-16 | 16:16
Wie zegt dat een AWACS een klein wapen als de lancering van een raket kan detecteren?
Dat betwijfel ik ten zeerste. Plus het feit dat er wel een AWACS in de omgeving moet zijn en naar mijn weten waren die er niet en die er waren hadden niet het bereik om in de omgeving van Oost-Oekraïne te kijken.
Die AWACS kunnen een hoop, maar niet alles.

plaszak | 02-06-16 | 17:25

Terecht dat andere landen met meer fatsoen het heft nu zelf in handen nemen, nu inmiddels duidelijk is gebleken dat de Nederlandse regering geen baat heeft bij het onderzoek en er alles aan doet om de waarheid niet boven tafel te laten komen. Nederland hoort bij de ergste bananenrepublieken als het op integriteit en corruptie aankomt.

accijnstoerist | 02-06-16 | 17:29

@De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 17:20
Je hebt, zoals zo vaak, weer gelijk.

plaszak | 02-06-16 | 17:30

Dima Beeline | 02-06-16 | 16:36
.
U zou eens toespraken van Poetin moeten kijken/beluisteren i.p.v. VS-retoriek uit te kramen. Zijn gewoon op Youtube te vinden hoor.
Meteen nadat de Krim weer Russisch werd zijn daar de pensioenen verdubbeld. Waarom vermeldt u dàt niet? Komt niet zo goed uit natuurlijk.

Lupuslupus | 02-06-16 | 17:37

Hoezo is Rusland schuldig, die raket kwam van Oekrainse bodem, welke Oekrainse afdeling op de knop gedrukt heeft is weer wat anders.

vanhetvarken | 02-06-16 | 17:42

Slappe zak Rutte heeft zich niet zo zeer de kaas van zijn brood laten eten, als dat hij zijn brood boven het hoofd hield in een zwerm meeuwen. Zoals hij al zijn hele carrière doet, speelt hij de schoothond. Smerig, vervelend mannetje.

Piet van het Padje | 02-06-16 | 17:44

De hele MH17 gedoe staat allang al bekend als een false flag aanslag, vandaar dat dit al 2 jaar duurt terwijl veel ingewikkeldere vliegtuig rampen in een paar weken al hun onderste stenen boven hebben gekregen.

Kijk maar naar Germanwings, de 3 Egyptair vliegtuigen, allemaal voorbeelden van hoe snel een onderzoek mogelijk afgerond kan worden.
Onderzoeken voor zowel de MH17 als dat andere MH vliegtuig dat 'plotseling verdween' kunnen maar niet opgelost worden.

Blaveloper | 02-06-16 | 17:44

@plaszak | 02-06-16 | 15:32

Ik geef slechts mijn analyse. Ik had liever een positiever verhaal willen houden.

Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 18:10

@Lupuslupus | 02-06-16 | 15:48

Nee. Maakt u zich geen illusies. Ook Putin dient andere belangen dan die van het volk. Ook Putin stuurt aan op oorlog. Ook Putin geeft geen zak om zijn burgers.

Parel van het Zuiden | 02-06-16 | 18:14

Ik heb 1000 keer meer vertrouwen in Putin dan in de EU.

Tutanchamon | 02-06-16 | 18:16

De Koreaanse Slet | 02-06-16 | 17:20
Jij kan het weten want het klinkt iedere keer weer alsof jij op de knop hebt gedrukt.
Gefeliciteerd.

Cobalt bomb | 02-06-16 | 18:18

Oei, een rechtstreekse bedreiging voor de EU cover-up.
Straks gelooft niemand weer de jit-shit.

Rommelende Onderbuik | 02-06-16 | 18:34

Rukke is een zondagskind.

McMarx | 02-06-16 | 18:36
toetssteen | 02-06-16 | 19:51

LuckyGirl | 02-06-16 | 16:15
nummer 7 staat voor lucky. Ik vind je goed.

ET007 | 02-06-16 | 19:51

Mooi, binnen no time zullen ze de onderste steen vinden en dan kunnen we jokkebrok Rutte & Co. uitleveren aan Maleisië.

poisonivy | 02-06-16 | 20:17

Oh nu ineens moeten de verdachten van MH17 wel berecht worden volgens Rusland? Maar een VN-tribunaal veto-en ze?
Blijkbaar heeft Rusland dan een eigen partner gevonden om een bullshit proces te beginnen.

KennyBeter | 02-06-16 | 21:06

-weggejorist-

KennyBeter | 02-06-16 | 21:12

-weggejorist-

KennyBeter | 02-06-16 | 21:21

Goed plan dat eigen onderzoek , de clown die bij ons " de leiding heeft " gaat er nml. niet uit komen dat is allang duidelijk ( als hij dat al van plan was )
.
Vanwege getoonde onkunde zou de man per direct de laan uit gestuurd moeten worden. Vanwege getoonde onwil zou de man per direct achter de tralies moeten.
-
Met de dag groeit mijn hoop dat dat daadwerkelijk gaat gebeuren

enorme sukkelzak | 02-06-16 | 22:05

Rutte hier,Rutte daar... Rutte is slechts een trekpop die .net als Timmermans rijkelijk beloond gaat worden voor zijn loyaliteit aan de mensen die het werkelijk voor het zeggen hebben ..

Loebas | 02-06-16 | 22:38

@enorme sukkelzak | 02-06-16 | 22:05
Gaat Westerbeke er niet uit komen zeg je?

KennyBeter | 02-06-16 | 23:06

KennyBeter | 02-06-16 | 21:12

Weg een tikkeltje kwijt?

toetssteen | 02-06-16 | 23:38

enorme sukkelzak | 02-06-16 | 22:05
Ik vermoed dat eea niet zo is gelopen al gedacht. Niet in de laatste plaats dat bleek dat er wel journalisten in het gebied waren die filmden en fotografeerden. Zo werd die ring en aap een behoorlijke smet op het blazoen van Timmermans. Later nogmaals met die zuurstofkapjes. Er zijn ook nog foto's van Jeroen Akkermans die pal na de crash zijn gemaakt en een getuige verslag van hoe die mijnwerkers zich uit de naad hebben gewerkt om de lichamen uit de stinkende hitte te krijgen en de koelwagons naar Kiev te krijgen. Mja en dat ding vertrok ruim voor tijd zodat het bombardement niet het konvooi trof. Wel het station natuurlijk, maar de trein was toen al 6 uur onderweg.

toetssteen | 02-06-16 | 23:45

@KennyBeter | 02-06-16 | 21:12
Mensen zoals jij blijven er maar op terugkomen dat de Russen iets met de separatisten te maken zouden hebben. Je negeert daarmee doelbewust de meest voor de hand liggende aanleiding dat mogelijk niet iedereen in Oekraïne even blij is met de staatsgreep die in Kiev plaatsvond. Of er Russen rondlopen? Ongetwijfeld. Dat soort strijdtonelen trekt nou eenmaal een bepaald slag mensen aan. Er liep op een bepaald moment ook een Nederlander rond die stelde wraak te willen nemen op de Russen omwille van MH17. En wat dacht je van al die Nederlanders in Syrië? Allemaal de schuld van onze Koning Wim natuurlijk, of werkt dat aan deze kant van de Oder anders? Oh wacht, hier is het allemaal de schuld van Wilders natuurlijk. Het is gewoon een populariteitsquiz onder PC left en Poetin heeft natuurlijk aan GroenLinks meisje Faiza gezeten, dus die staat nu zelfs nog verder onderaan aan dan Kim Jong-Un. Vooral niet nadenken over wat er met het domme kind en haar piratenvriendjes zou zijn gebeurd als ze was opgepakt door een land dat niet zo beschaafd is als de Russen.

Pierre Tombal | 02-06-16 | 23:51

Necrosis 14.50: De AK47 wordt tegenwoordig, behalve door Rusland als eerste, tegenwoordig door een hele reeks andere landen in licentie gefabriceerd en op de wereldmarkt verkocht, zonder aanziens des persoons. Eén van die landen is, (toevallig?) Oekraïne, maar ook China weet van wanten: containers vol naar Afrika, als ontwikkelingshulp. Lees: om bewakingsfirma's van de clandestiene diamant- en tantaliummijnen te bewapenen in dienst van de moderne, Chinese kolonialisten daar.

bruin kikkertje | 02-06-16 | 23:58

Hoe duidelijk wil je het hebben dat NL, Oekraïne en de VS uit naam van de EU hier vals spel spelen, tegenwerken en misleiden om Rusland een oor aan te naaien?

Claude_Vieaul | 03-06-16 | 01:40

De 'great game' in volle gang.

Sleutelplanktovenaar | 03-06-16 | 05:21

@Pierre Tombal | 02-06-16 | 23:51
"Mensen zoals jij blijven er maar op terugkomen dat de Russen iets met de separatisten te maken zouden hebben."

Dat moge duidelijk zijn toch? Die seperatistenleider Igor Strelkov van destijds heeft directe banden met het het Kremlin. Dat erkende hij nota bene zelf.

Dan is het toch niet meer dan lgoisch dat mensen zoals ik op die feiten terug komen?
Of moet dat verzwegen worden volgens jou?

KennyBeter | 03-06-16 | 05:42

Wat velen maar niet willen horen. Of niet mogen zoals DSK trollen vanuit het Soros iArmy legertje. Iets als MH17 is niets nieuws. Maidan 'revelotie' was zoveelste in lange rij van VS coups. Alleen ging het te Kiev/EU niet snel genoeg dus moest er wat heftigs gebeuren om de goegemeente mee te krijgen in het gewenste beleid. Doorzichter kan geopolitiek niet zijn edoch de gekochte MSM strooid weer zand in vele ogen. Rusland moet kapot / Putin afgezet en vervangen door VSEU puppet en men gaat letterlijk over (MH17) lijken om dat te bereiken. Niets nieuws overigens...

opbokkennu | 03-06-16 | 05:56

Poppetje Rutte heeft het te druk met tongzoenen met Sylvana om zich met dit soort klein bier bezig te houden. Ik bedoel maar, ze zijn toch al dood, he Mark? Als jij en Timmerfrans en de rest van je vriendjes maar mooie functies krijgen, is niets heilig. Je eed van trouw, die iedere ambtenaar moet afleggen, het zweren op de bijbel, het is allemaal niets waard. Als het erop aankomt, verraden jij en de rest van je hulpjes dit land met een grote grijns.
Dat hebben we nu al een aantal jaren mogen aanschouwen, hoe onze welvaart, onze grondwet en onze nationale veiligheid door de plee is gespoeld door jou en je voorgangers. Ontelbare, voor het land desastreuze beslissingen zijn genomen en miljarden belastinggeld is gewoon verduisterd. Of moeten we echt geloven dat Griekenland e.d. geholpen zijn en er niets via een omweg in andere zakken is beland?
Ga maar lekker preken over fatsoen en 'dat moete we nie wille met zn allen', feit is en blijft dat elk fatsoen, elke moraal en eergevoel al decennialang zoek is in het parlement, en jouw bilderbergmarionettenregering is een aanfluiting. Handjeklap met genosse Merkel, bouwend aan een nieuw Sovjet-imperium, en letterlijk over lijken gaan om dat te bereiken. De eigen bevolking wordt hoe dan ook op de slachtbank gegooid, of het nu al vliegend is, of thuis als er weer een cultuurpareltje op bezoek komt. Preek gerust verder, o dominee Rutte, niemand heeft er nog een boodschap aan.

DearMud | 03-06-16 | 09:44

"Pas op, Mark. Straks vinden ze je onderste steen!"
@ nemoj me jebat | 02-06-16 | 14:36
.
l.o.l.

telelezer | 03-06-16 | 10:17

"(..)Dat hebben we nu al een aantal jaren mogen aanschouwen, hoe onze welvaart, onze grondwet en onze nationale veiligheid door de plee is gespoeld door jou en je voorgangers. Ontelbare, voor het land desastreuze beslissingen zijn genomen en miljarden belastinggeld is gewoon verduisterd. (...) Handjeklap met genosse Merkel, bouwend aan een nieuw Sovjet-imperium, en letterlijk over lijken gaan om dat te bereiken. De eigen bevolking wordt hoe dan ook op de slachtbank gegooid, (..)"
@ DearMud | 03-06-16 | 09:44
.
+ 100

telelezer | 03-06-16 | 10:18

Zou het kunnen zijn dat Najib geld nodig heeft? (1MDB schandaal enzo)
Een dealtje met de russen zou best wel wat geld kunnen opleveren.
www.bbc.com/news/world-asia-33447456

Morpheus42 | 03-06-16 | 11:07

@Lupuslupus Ik vermeld alleen wat ik zelf meemaak en zie. Wegen die helemaal kut zijn. Waar je je voor kapot moet schamen. Een moedertje die het mag doen met minder dan 10000 roebel in de maand. Vrienden die in Afghanistan en Tsjetjenie hebben gezeten. En jan en alleman die last hebben van corrupte overheidsklootzakken. Misschien wat minter rt.com lezen en kijken?

Dima Beeline | 03-06-16 | 13:41

Australie zegt ook dat NL de boel belazert. Ik vraag me af: zou Rutte soms zijn maatjes van Oekraine willen beschermen..?
.
"The official Australian investigation into the cause of the crash of Malaysian Airlines MH17 have accused the Dutch Safety Board (DSB) of failing to provide “conclusive evidence” of what exactly destroyed the aircraft, and say that Russia did not shoot down the plane despite accusations to the contrary from DSB."
yournewswire.com/mh17-australia-say-ru...

telelezer | 03-06-16 | 15:37

"10000 roebel in de maand. "
@ Dima Beeline | 03-06-16 | 13:41
klopt het dat dit onngeveer Euro 14 is?

telelezer | 03-06-16 | 15:39

@telelezer | 03-06-16 | 15:37
Wat een volslagen bullshit. Nergens in dat hele DSB rapport wordt Rusland als schuldige aangewezen.

Zoveelste domme complot blogje, eenvoudig te herkennen aan 'truth' in de titel. Dan weet je nl zeker dat je leugens voorgeschoteld krijgt.

KennyBeter | 03-06-16 | 21:52

@telelezer | 03-06-16 | 15:37
Helemaal hilarisch wordt het als je in dat complotblogje van je doorklikt naar een van zijn bronnen, in die alinea onder de foto. Krijg je dit te zien:

" You might have reached this page from an article on the Australian Coroners Court hearing.
I suggest to read this post for more information first.
That post will explain that John Helmer writes a lot of nonsense on MH17. The website you are reading now is the only one with no agenda. "

KennyBeter | 03-06-16 | 21:57

" Russia has since maintained that it has evidence, which could reveal more information on the crash. "

Ben benieuwd, want radar beelden willen ze niet geven wanneer er naar gevraagd wordt.

KennyBeter | 03-06-16 | 22:16

@KennyBeter | 03-06-16 | 05:42
Wie??? Volgens de biografie van die kerel is het een ongeleid projectiel die onder andere in Bosnië vocht, waar nog nooit iemand iets over Russische inmenging of belangen heeft gerept. En dat zou dan een vaste tafelgast van Poetin zijn? Wordt toch eens wakker. Het westen van Oekraïne, waar Kiev ligt, is pauperland. Waarom denk je dat bandeira63 hier zit? Gek gemaakt door beloften van gouden bergen die uit de EU moe(s)ten komen gingen ze de straat op toen hun president de deal om massa's plofkip voor twee euro per kilo te kunnen exporteren afwees. Terecht, want ze kunnen veel meer krijgen, maar dat snappen die keuterboertjes niet. In De Krim en het voorheen redelijk welvarende oosten van het land snappen ze dat wel, maar dat die een andere mening hebben moeten wij natuurlijk niet willen. En al helemaal niet het land opdelen. Want die plofkip mag jou dan misschien interesseren, de echte deal gaat erover om van Donetsk het nieuwe Groningen te maken.

Pierre Tombal | 03-06-16 | 23:07

@KennyBeter | 03-06-16 | 22:16
Rusland wordt geconfronteerd met economische sancties. En ze hebben dus schijnbaar iets dat wij zouden moeten willen hebben. Ze hebben geen enkele reden om die informatie onder de huidige omstandigheden vrijwillig aan te bieden. Het komt dus pas naar buiten wanneer ze ons en de rest van de USA slaafjes er mee op onze grote muil willen meppen, of als wij de sancties intrekken. Dat gaat dus nog wel even duren, want voor Rusland is er uitsluitend iets te winnen en de echte grote eikels die hier zitten hebben hele andere persoonlijke prioriteiten. Hè Fransje? Hè Mark?

Pierre Tombal | 03-06-16 | 23:32

@Pierre Tombal | 03-06-16 | 23:32
" Volgens de biografie (...), dat zou een vaste tafelgast van Poetin zijn? "
.
Dus omdat ie in het verleden ooit een minder opvallende rol heeft gespeeld, doet zijn huidige status er ook niet meer toe?
En alsof ik ergens beweer iedereen die voor Poetin werkt meteen vaste tafelgast zou moeten zijn...
.
"Het komt dus pas naar buiten wanneer ze ons en de rest van de USA slaafjes er mee op onze grote muil willen meppen, of als wij de sancties intrekken. "
.
Alsof Rusland nu daadwerkelijk nog 'bewijs' heeft. Al hun vorige verhalen, bv over die SU-25, bleken bewezen leugens. En straks zouden ze dan ineens wel met waarheden komen, na zoveel leugens? Wordt toch eens wakker.

KennyBeter | 04-06-16 | 06:57

@KennyBeter | 04-06-16 | 06:57
Proest! Omdat een stel idioten na het horen van SU-25 met wat verhaaltjes kwamen dat zo'n ding niet zo hoog kan vliegen? Misschien moet je het oorspronkelijke bericht van de Russen nog eens nalezen, als je het tenminste nog kan terugvinden in de aluhoedjes Bellingcat brei. De Russen hadden het over "in de buurt". Dat is dus gezien vanaf zeker honderd kilometer en geprojecteerd op een 2D schermpje van misschien dertig centimeter. Dat kan dus makkelijk een kilometer ernaast en ettelijke kilometers eronder zijn.

Pierre Tombal | 04-06-16 | 14:26

REAGEER OOK