Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zondaglongread. Kiev blijft verdachte in zaak MH17

kieviseenverdachte.png Screenshot. Jeroen Akkermans (RTL) somt nog eens op wat de huidige (politieke) status van het MH17-onderzoek is. En het is tragisch, frustrerend en boosmakend. Hedenmorgen zat Ard van der Steur, de zak hete lucht die zich VVD-minister van Veiligheid en Justitie mag noemen, nog bij WNL te verkondigen dat Nederland "goed samenwerkt" met Oekraïne op het MH17-dossier, terwijl Kiev weigert om primaire radarbeelden vrij te geven. Ook de Amerikanen verdommen het om een normaal antwoord op vragen over radarbewijs te geven. Wat is er in 's hemelsnaam toch aan de hand met dit onderzoek? Wie heeft er belangen bij zwijgen? Wat moet er precies verzwegen worden? Wat is de rol van Kiev, het Oekraïense leger of de Oekraïense luchtmacht bij het neerhalen van MH17? Akkermans concludeert in een moetlees longread du jour: Ik kan de opstelling van Oekraïne niet anders verklaren dan door te zeggen dat ook deze oorlogspartij iets te verbergen heeft. Een stem vóór het associatieverdrag op 6 april is daarmee ook een stem vóór het land dat weigert mee te werken aan het oplossen van de dood van de 298 passagiers van MH17. Dat is geen retorisch populisme of emotionele chantage, dat is een feit. Hoe "goed" de VVD ook zegt samen te werken met Kiev. Als je na het verhaal van Akkermans nog niet uitgelezen bent, is "The Ever-Curiouser MH-17 Case" van Robert Parry ook een ontzettende aanrader. bonusfragmentakkermans.pngNog een bonusfragment uit het relaas van Akkermans.

Reaguursels

Inloggen

Russen geven geen radarbeelden af omdat de separatisten MH-17 uit de lucht hebben geschoten. Oekraïne geeft geen radarbeelden af omdat de Oekraïense luchtmacht MH-17 als schild heeft gebruikt. Opgelost.

DreqNeqSchot | 20-03-16 | 13:03

-weggejorist-

DreqNeqSchot | 20-03-16 | 13:03

Same shit different day!!

BJtheman | 20-03-16 | 13:03

Waahaahaaa...Asscher wordt bij Buitenhof om z'n oren geslagen door Richard Sakwa met een dikke vette NEE!

Schietmijmaarlek | 20-03-16 | 13:04

-weggejorist-

monteur | 20-03-16 | 13:06

MH17 (mis)gebruiken voor je NEE campagne. Je moet het maar willen en durven.

kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07

Zoals ik vaker heb geschreven, is dit op grond van bovenstaande een aannemelijke theorie.

Een Oekraïense jager die is opgemerkt door de separatisten/ De Russen vloog dicht bij de MH17. De separatisten/ De Russen hebben vervolgens op de knop gedrukt zodat de BUG raket werd gelanceerd, uiteraard met als doel de Oekraïense jager. De Oekraïense jager merkt de lancering op en vliegt wendbaar weg. BUG raket raakt in de war en treft vervolgens de MH17.

De Oekraïense jager zal ongetwijfeld op de radarbeelden te zien zijn waardoor Oekraïne deze niet wenst af te staan en komt met als smoes dat er niets is opgenomen, radar is kapot, et cetera.

ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07

Bij het forensisch onderzoek op de lichamen moeten er aanwijzingen zijn gevonden over het gebruikte wapen, het wapen versplinterd immers.
2 lichamen zijn niet teruggevonden, wat was hun plaats in het vliegtuig? Het kan een aanwijzing zijn voor de plaats van impact.
Maar het blijkt niet interessant te zijn.

gentle giant | 20-03-16 | 13:08

En ondertussen gaan de ouders/families van deze 298 mensen kapot. Geofferd als schaakstukken in een spel om meer macht.

Is je moeder trots op je? Dat vraag ik aan deze politici.

DeBouselaere | 20-03-16 | 13:08

Die zal binnenkort wel zijn baan kwijt zijn.

roze_bril | 20-03-16 | 13:09

Oekraïne heeft oudere BUKraketten dan de moderne versies waar Rusland over beschikt.
Maar het materiaal van de inslag vergelijken is na 500 dagen nog steeds niet uitgevoerd?

necrosis | 20-03-16 | 13:10

Hmmm
Amerikanen zijn pro-Oekraine en anti-Rusland
Rutte en diens broodheer is pro-O en anti-R
Oekraine die bij de EU wil is pro-A en antiR
----------------+
Oekraïne is after al debet aan de aanslag

.
(maar waarom komt Rusland dan niet met overtuigend bewijs van hun onschuld? Soms ook iets te verbergen?)

appeltjesgroeneweide | 20-03-16 | 13:11

kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07,

Jij wilt niet weten wat er is gebeurd begrijp ik.
Kun je je voorstellen dat veel anderen dat wel zouden willen weten?

Dandruff | 20-03-16 | 13:12

ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07
---
Best mogelijk.
Maar dan zou het voor de O een peulenschil zijn om Rusland volledig zwart te maken want dader.

appeltjesgroeneweide | 20-03-16 | 13:12

De Nederlandse regering heeft teveel te verbergen. De lijst is inmiddels ruim 60 punten lang.http://www.whathappenedtoflightmh17.com/long-list-of-indications-showing-the-dutch-are-not-very-keen-in-finding-mh17-truth/

Spotje | 20-03-16 | 13:13

ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07,

Precies, dat dacht ik ook vanaf het moment dat beide partijen weigerden openheid van zaken te geven.
Het is een schandaal dat "onze" regering daar genoegen mee neemt.

Dandruff | 20-03-16 | 13:13

En Kiev heeft ook het nodige gelogen. Bedenk dat Bellingcat geen aandacht besteedt aan de leugens van Kiev. Hoe zou dat nu komen?
www.whathappenedtoflightmh17.com/ukrai...

Spotje | 20-03-16 | 13:15

Mijn onderbuik-radertjes zeggen dat de Russen nog wel komen met sluitend bewijs van radarbeelden als troef,mocht de EU en Nederland het associatieverdrag door willen laten gaan.
En dan zal de vraag van Nederland aan Oekraïne moeten zijn bewijs dit te weerleggen.

deraderendraaien | 20-03-16 | 13:15

In de oorlog is de waarheid het eerste slachtoffer, toch? Zolang die burgeroorlog daar nog woedt vertrouw ik nergens meer op. Als we geluk hebben krijgen we misschien over 30 jaar het hele verhaal te horen.

93ancire | 20-03-16 | 13:16

De ramp met MH17 waarvan we allemaal heel goed weten dat onze mede Nederlanders de dood vonden, is wel degelijk het gevolg van de oorlog tussen Oekraïne en Rusland over Oekraïne.
Door het conflict tussen die landen, liep op dát moment het toestel boven Oekraïne meer dan groot gevaar.
Het had er nooit mogen vliegen. Niet over oorlogsgebied.
Zolang deze landen géén adequate radarbeelden willen geven,geen enkel akkoord waarover dan wel, met Oekraïne, een land in wanorde, met voor het oog het" niks aan de hand "adagium en leugenachtig spel van zowel EU/Brussel én deze regering.
Met Oekraïne hoeven door Nederland in opdracht van de EU/Brussel geen verdragen te worden gesloten.
Iets van fatsoen en verantwoordelijkheidsgevoel van deze "regering", en respect voor alle mensen die hierdoor het leven lieten en hun nabestaanden.

puck&bully | 20-03-16 | 13:17

@Dandruff
Lol, want met een NEE stem laat je blijken dat je de waarheid wilt weten?
Dit handelsverdrag lag al op tafel ver voordat MH17 uit de licht werd geknald.

GeenStijl gebruikt dode landgenoten om ons te overtuigen tegen Europa te stemmen.

kw_nl2 | 20-03-16 | 13:17

Van Rossem, mooi leesvoer weer. Ooit, hoe dan ook, komt de waarheid boven water. En tot die tijd lekker het land met de mentaliteit van een woonwagenkamp buiten de deur houden.

Ergernis! | 20-03-16 | 13:18

Het ouderwetse Oekraïne-bashen is weer begonnen. Verplichte kost op zondagnamiddag. Vooral de toevoeging op het einde dat het niet over populisme gaat is hilarisch.
Ik kan alleen maar hopen dat het onderzoek inderdaad wordt afgerond, met een onweerlegbare conclusie.
Het maakt me daarbij niet eens uit wie het gedaan heeft. De Russen of de Oekraïners. Het boeit me niet.
Dan kunnen ze hier op zondag tenminste eens een andere plaat draaien. De huidige plaat is inmiddels grijs.

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 13:18

appeltjesgroeneweide | 20-03-16 | 13:11,

Dat is het, inderdaad; beide partijen houden iets verborgen.
Ik denk dat een Oekraïens gevechtsvliegtuig de MH17 als "schild" gebruikte. Maar Russische rebellen hebben dat ding uit de lucht geschoten; direct na verdwijning van dat vliegtuig twitterde een of andere opstandeling dat ze een "militair vliegtuig" hadden neergehaald. Tweet werd weer verwijderd toen bleek dat er een burgertoestel vermist werd.

Maar geeft dus wel aan dat beide partijen fout zaten.
En nog veel fouter is "onze" regering die weigert degelijk onderzoek te doen.

Dandruff | 20-03-16 | 13:18

@kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07
Je moet een een associatieverdrag willen aangaan met een corrupt land dat nog steeds niet duidelijk z'n onschuld in MH17 heeft kunnen aantonen.je moet maar willen en durven om zoveel nabestaanden in de bek te spugen!

deraderendraaien | 20-03-16 | 13:21

@kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07
Oekraïne heeft 198 Nederlanders vermoord. En ja dat moet jij blijven ontkennen omdat je een financieel of carrière technisch voordeel hebt bij een JA. Te treurig dat jij voor geld of een baantje de moord op 198 Nederlanders probeert te ontkennen.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 13:21

@Nonkel Frituur | 20-03-16 | 13:18
Al moeten we er nog 10 jaar op Zondag aandacht aan besteden. Dan tonen wij tenminste respect voor de overledenen en nabestaanden. Dat fatsoen heeft een foute Belg zoals jij niet eens in zijn donder.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 13:24

MH-17, de moordaanslag die maar blijft geven en geven. Er zit zoveel fout in dit dossier dat we het komende decennium nog geen opening zullen vinden naar gerechtigheid voor de nabestaanden.
.
Dit dossier zit gevangen in de leugens die horen bij een proxyoorlog. De Amerikanen met hun neoconservatieve doctrine waarin zij de enige supermacht mogen zijn, voren een oorlog tegen de Russen, de chinezen en welke regionale opkokende macht dan ook. Behalve, naar het lijkt, tegen de saudi' s.
.
De Saudi-Qatar pijplijn door Irak en Turkije moet het winnen van de Russisch-Iraanse gasleiding door Irak en syrie. Oekraine moet gedestabiliseerd worden om de Russische nordstream gaspijp te saboteren.
.
De EU is een marionettenkabinet in handen van large corporate. In handen, dus, van het vrijhandel en concurrentiemijdende TTIP, waar overheden en grootbedrijf elkaar vinden in het kleinhouden van de burger, het ondermijnen van recht- en natiestaat en het bestrijden van democratische grassroots bewegingen. Menselijke maat doet er niet toe; 198 nederlandse slachtoffers van de grootste massamoord op landgenoten sinds de tweede wereldoorlog is niets meer dan collateral damage. Op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Jammer, maar helaas. Koning draaft op met betraand gezicht. Premier belooft daadkracht. Ambtenaren zetten de doofpot en de papiervernietiger vast aan.
.
Wanneer de boze burger het wil zijn we nog maar vier verkiezingen verwijderd van het ineenstorten van de EU en de NATO. 2017 lijkt het politieke jaar from hell te worden, met de Amerikaanse presidentswisseling, de presidentsverkiezingen in Frankrijk, de bundestag in Duitsland, het brexitreferendum. Wij mogen hier het estafettestokje van de Duitse landesverkiezingen overnemen. Laten we die kans ook echt massaal grijpen.

Glasgow Argus | 20-03-16 | 13:24

Beetje OT. Over het referendum hebben we net het beste debat ooit gehad op Buitenhof.
Asscher is een staatsman die het heel erg goed zal doen internationaal, alleen ongelooflijk jammer dat hij de essentie van Richars Sakwa niet meeneemt. (Historische banden, polaristie met Rusland door 'Ja'.) Uiteindelijk stradt hij door te zeggen dat minderheden het graag wilen. Natuurlijk wil de LBG gemeenschap dat graag, we weten hoe Putine over gay denkt, maar dat is toch een erg slecht argument.

Einde van de Domheid | 20-03-16 | 13:24

kw_nl2 | 20-03-16 | 13:17,

Waar staat dat?
Dit artikel gaat niet over ja of nee, maar over een oorlogsmisdaad.
Kon jij niet weten want je hebt de column natuurlijk niet gelezen.
Daarom begon *jij* (niet ik) over ja of nee.

De ja of nee discussie is een hele andere, maar nu je het zegt; naast de 1001 redenen die we al hadden om "nee" te stemmen zijn dit er ook nog wel een paar;
- Oekraïne saboteert opzettelijk het onderzoek;
- betrokkenheid van Oekraïne kan dus niet worden uitgesloten.

Dandruff | 20-03-16 | 13:25

Voor het Pro-Oekraïne kamp heb ik mijn aluhoedje opgezet en een plausibele verklaring verzonnen:
De EU wilde welvaart en handel brengen in Oekraïne.
Rusland werd boos
EU besloot tot verregaande boycot van Rusland.
Poetin word nog bozer en zijn dochter (die in Nederland woonde) vluchtte ons land uit.
Poetin besluit de Nederlanders een lesje te leren.
The End!
*wie dit gelooft is gek!*

necrosis | 20-03-16 | 13:25

Oud nieuws? Denkt iemand serieus nog dat Rusland de vijand is die ons wordt geschetst? Waarom is de media de laatste 9 maanden en masse op jacht naar Rusland, terwijl onze 'EU bondgenoot' Turkije aantoonbaar de democratie aanrandt? Omdat:

Kost wat kost moet Turkije gepaaid worden en de Oekraïne Europa in gesleept worden. Veel iemanden, ergens in een kamer, zijn overeengekomen dat het in hun belang (niet ons belang) is dat er vooral veel schuld richting Rusland drijft.

Ik ben inmiddels al ruim een jaar van anti-Rusland naar pro-Rusland gedraaid, iets dat ik absoluut onmogelijk zou vinden, een jaar geleden. Maar we worden genaaid en de gangbare media is 100% corrupt.

Dubz | 20-03-16 | 13:27

Voor mij nogal duidelijk, Kiev moet en zal ingelijfd worden in de EU, de persoonlijke belangen van de betreffende heren zijn te groot, en Nederland is het meest stupide jongetje van de klas die overal in tuint.
Ooit, vast nadat ze Kiev hebben ingelijfd, zullen we horen dat de Oekraïne zelf die BUK heeft afgeschoten! De waarheid heeft een voor sommigen vervelende gewoonte om altijd naar boven te komen.

lanexx | 20-03-16 | 13:27

Vréselijk,die "on-going nightmare" voor alle nabestaanden.
Zelf kende ik niemand van de slachtoffers,maar wat zóu ik figuren als Timmermans,v/d Steur,Rutte,en noem het andere tuig maar op,tot in het diepst van mijn hart háten.
6 april MOET NEE worden.
Met die misdadige corrupte griezels mogen wij zo min mogelijk te maken krijgen.

R.B.Scott | 20-03-16 | 13:27

@DreqNeqSchot | 20-03-16 | 13:03

Niks toe te voegen!

Brainless talent | 20-03-16 | 13:27

@kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07 MH17 (mis)gebruiken voor je NEE campagne. Je moet het maar willen en durven.==Dom gezwatel. Steur haalt MH17 erbij en hij is bezig met de Ja-campagne.

gnor | 20-03-16 | 13:29

Mark_D_NL | 20-03-16 | 13:24
Man toch, lees eens wat ik schrijf. Is dat nu écht zo moeilijk? Is het een gebrek aan onderwijs?
U kan toch lezen dat ik óók wil dat er een sluitend bewijs gevonden wordt?
Dat is alleszins véél respectvoller dan Oekraïne bashen over de lijken van de slachtoffers heen.

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 13:30

Eens met Dubz. Ik was in juli 2014 100% overtuigd van de schuld van Rusland. Intussen schat ik de kans hoger in dat Oekraine bewust MH17 heeft neergehaald in een false flag. Iedere vezel in mij protesteert tegen dit scenario maar de feiten liegen niet. Het gedrag van Rusland is merkwaardig want men heeft zeker gelogen. Maar daarmee zijn ze nog geen dader.
Putin moet geframed worden door het Westen. Groot deel van de vaderlandse pers is werkelijk te dom en te naief om een kritische noot te schrijven. Er zijn maar heel weinig onafhankelijke redacties. Telegraaf, Geenstijl en RTL Nieuws zijn zo'n beetje de enige. AD komt ook in de richting. De rest zijn linkse bolwerken.

De waarheid zal waarschijnlijk de komende 30 jaar niet boven tafel komen want niemand behalve de nabestaanden heeft een goede reden hiervoor. Het is een trieste constatering.

Politici denken vooral aan zichzelf.

Spotje | 20-03-16 | 13:32

Einde van de Domheid | 20-03-16 | 13:24,

Asscher viel genadeloos door de mand, met zijn gezeur over minderheden;
- de lbgt-community is in Oekraïne echt niet beter af;
- met name de Russische minderheid wordt flink getreiterd door dit EU-bewind.

Asschers argument dat een verdrag ondanks die burgeroorlog alles zal rechtzetten omdat de EU-dictatuur "tolerantie op zal leggen" is vrij naïef. In EU-landen als Polen blijft de lbgt's ook in de kast zitten, omdat ze daar net zoveel risico's lopen als in onze islamiserende steden.

Dandruff | 20-03-16 | 13:34

Is de nieuwe Turkse vazal Mark Rutten van de Turkse VVD al gezien met zijn onderste steen komt boven.

Havenwerker | 20-03-16 | 13:34

@kw_nl2 | 20-03-16 | 13:17 Dit handelsverdrag lag al op tafel ver voordat MH17 uit de licht werd geknald. ==Overduidelijk dat u het niet heeft gelezen, of zich op andere wijze heeft laten voorlichten (diverse bronnen). Het belangrijkst is de militaire samenwerking. Met handel heeft het nagenoeg niets uit te staan. Maar je moet het wel willen zien of bent u een Bellingcat in spe? Bekijk ook eens en luister goed: youtu.be/n9y2Vyda5Yw.

gnor | 20-03-16 | 13:35

Het zal wel een hoax zijn natuurlijk:
i3.mirror.co.uk/incoming/article463172...

i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/11/14/141...

Fragmentatie van een BUK raket of een lucht tot lucht doel raket is om en nabij gelijk aan een boordkanon. Dus ja wellicht hebben de Noord Koreanen het wel gedaan dat is namelijk ook zo'n schurken staat...

Nekbaard | 20-03-16 | 13:36

We hebben zelf gefaald. Er had gewoon aangenomen moeten worden dat Rusland het deed. Daadkrachtig optreden en artikel 5 van de NAVO oproepen. Dan krijg je te zien hoe niemand achter je staat. Dan had je deze pruts zooi nooit gehad.

GateKeeperNL | 20-03-16 | 13:37

""Russen geven geen radarbeelden af omdat de separatisten MH-17 uit de lucht hebben geschoten. Oekraïne geeft geen radarbeelden af omdat de Oekraïense luchtmacht MH-17 als schild heeft gebruikt. Opgelost.""
@ DreqNeqSchot | 20-03-16 | 13:03
en
@ ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07
Ik vermoed dat bovenstaande zeer dicht bij de waarheid ligt.
Immers, ik kan me nog zeer goed herinneren dat op die fatale dag een (pro Russische) rebellenleider op internet triomfantelijk kraaide dat ze een Oekraiense jet hadden neergehaald.
Maar heel "toevallig" was dat bericht een paar uur later verdwenen.
Reden te meer om aan te nemnen dat u beiden gelijk heeft

telelezer | 20-03-16 | 13:38

Net als bij alle andere partijen in dezen, dus ook die met politieke redenen,zoals o.a. Nederland is natuurlijk ook de argwaan jegens de Oekraïne gegrond. Overal in de Oekraïne stonden de radars uit, waren defect of in onderhoud. Rusland hield het niet bij, want het was haar grondgebied niet en wiste de tapes. Nergens, maar dan ook nergens, ook door kritische journalisten niet, werd de vraag gesteld hoe de Oekraïne die dagen haar toestellen dan wel het luchtruim liet kiezen en weer aan de grond kreeg. Op z'n janboerenfluitjes zeker? Nee, natuurlijk niet! Daar heb je de (ruwe)radar (beelden) voor nodig. De argwaan blijft, dus op 6 april stem ik "TEUGEN" het associatieverdrag. U ook?

Een vrije paling | 20-03-16 | 13:40

In een 'normaal' land was het voor de bevolking onverteerbaar geweest dat een regering zo licht omspringt met de levens van zijn burgers. Het zoveelste bewijs dat voor de apparatsjiks in het Binnenhof de eigen politieke carrière boven al het andere verheven is. En dus verkwansel je je munteenheid, je grenzen, souvereiniteit, de veiligheid van je burgers en, als het moet, ook het leven van je burgers. Het maakt allemaal niet uit want er zitten geen consequenties aan. Verkiezingen zijn een lachertje, je doet gewoon achterkamerdeals met jan en alleman en desnoods de concierge om een kamermeerderheid te krijgen. Geen hond die ernaar kraait.
Dat wat nu pretendeert 'regering' te zijn, is een samenstelling van strategisch gekozen poppetjes om een agenda uit te voeren. En dus is Nederland het enige land met Duitsland dat nu heeft gekozen voor zelfvernietiging. De EU bestaat nu slechts uit 2 lidstaten. Geen burger is iets gevraagd, want die doet niet ter zake. De agenda dient tot de letter uitgevoerd te worden, en Rutte doet wat hem is bevolen. Voormalig Shell HR manager helpt Shell naar de olievelden van de Oekraïne.
En dus is het hoogstwaarschijnlijk dat Oekraïne dat vliegtuig uit de lucht heeft gehaald, want als je niets te verbergen hebt, overhandig je gewoon die gevraagde radarbeelden. Maar misschien zijn ze wel overhandigd, maar worden we voorgelogen. Het is namelijk niet de eerste keer dat Nederland bewijsmateriaal kwijtraakt - wie herinnert zich de fotorolletjes van Srebrenica nog? Er is inmiddels zoveel tijd verstreken dat het duidelijk moet zijn dat de Nederlandse regering zelf de waarheid niet boven tafel wil halen.
Oekraïne had er geluk aan dat ze een vliegtuig vol Nederlanders uit de lucht had geschoten. De Nederlandse regering heeft namelijk een traditie van niet pal staan voor zijn burgers, ik herinner me 4 IKON journalisten in 1982, geen hond die er naar kraaide. En meer recent, een Nederlandse vogelliefhebber die vastgehouden wordt door Abu Sayaf op de Filipijnen, geen piep hoor je van ze.
Maar de burgers blijven ook stil. Waar in andere landen regeringen wankelen bij dit soort wanbeleid en opportunisme, blijft het in Nederland stil. En daar hebben de machthebbers in de Oekraïne en de buikspreekpop Rutte geluk aan. Was het een ander vliegtuig geweest, had dit heel anders gelopen.

DearMud | 20-03-16 | 13:40

@Nonkel Frituur | 20-03-16 | 13:30
Oekraïne bashen? Het zijn feiten, facts, Fait. je bent zeker nog nooit in Oekraïne geweest? Ga er eens naar toe, dan zie je dat jouw informatie bronnen, de waarheid compleet verdraaien. Beste man, je moet jezelf echt minder voor het karretje laten spannen van de EU oligarchen.
--
Ik snap dat jij het moeilijk hebt in een land wat een geregeerd wordt door een coalitie van IS en de EU. Maar kom op vent, laat je niet verder manipuleren en onderdrukken. Kom op voor de vrijheid van alle Belgen!

Mark_D_NL | 20-03-16 | 13:42

@ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07
Als jou theorie(waar ik me goed in kan vinden btw)klopt,dan zijn het niet de Russen geweest,maar de separatisten waarvan Nederland en de EU zeggen dat ook zij Oekraïense, (zij het pro-Russisch) staatsburgers zijn.
Ergo, linksom of rechtsom zijn het dan Oekraïners geweest die schuldig zijn,waar Kiëv wel verantwoordelijk is.
Mede ook door het feit dat de buck dan vanaf Oekraïens grondgebied afgeschoten is,met 198 doden tot gevolg.
Dat de Nederlandse overheid daar een zogenaamde ja stem in het referendum vraagt,maar straks een nee gaat volgen als de kaarten op tafel komen met Russische radarbeelden als bewijs zal een verrassende wending zijn hoop ik.

deraderendraaien | 20-03-16 | 13:42

Nog een reden waarom NEE tegen dat qudland attenooie.blogspot.co.uk/2016/03/waaro... enne bovendien alsjeblieft een andere player

Never again | 20-03-16 | 13:43

Einde van de Domheid | 20-03-16 | 13:24
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar normaal nodigt Buitenhof een deskundige uit om zijn kant van het verhaal te doen. Met vragen, maar zonder debat met de overige aanwezigen. In dit geval een professor met duidelijke argumenten waarom het een NEE zou moeten zijn. En plotseling wordt Asscher in het debat betrokken. Gevolg: het hele verhaal van de professor wordt onderbroken en het debat gaat af van zijn spreektijd. En raad eens wie het laatste woord had in het debat, vanwege "de tijd zit erop"?
Een walgelijk stukje manipulatie dus weer van Buitenhof.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 13:45

Wacht nou maar op Mark Rutte. Die onderste steen van hem zal wel zwaar zijn, maar Super Mark The Giant Always To The Rescue haalt 'm zeker boven. Liegen, wegkijken, bedriegen en dat soort zaken zijn hem immers vreemd. Dat heeft zijn geschiedenis ons geleerd.

Fijnstoffer | 20-03-16 | 13:48

Er ligt geen associatieverdrag met Rusland voor, maar met de Oekraïne. En zolang dat land geen deugdelijke (radar)gegevens levert, wil ik niks met dat land te maken hebben.
Op 6 april breng ik dus zeer zeker mijn stem uit.

Thomas333 | 20-03-16 | 13:49

'Ard van der Steur, de zak hete lucht die zich VVD-minister van Veiligheid en Justitie mag noemen, nog bij WNL te verkondigen dat Nederland "goed samenwerkt" met Oekraïne op het MH17-dossier'
Maar dat klopt toch ook? Beiden willen ze Rusland de schuld in de schoenen schuiven (niet eens de separatisten, maar Rusland). En die samenwerking is tot nu toe succesvol gebleken. Alles wat in een andere richting wijst verdwijnt, en de onderzoekers vinden dat helemaal prima. De media nemen het klakkeloos over. Aangezien een groot deel van de Nederlanders denkt dat Rusland MH17 met opzet uit de lucht heeft geschoten, kan je niet anders concluderen dan dat de samenwerking succesvol is.

Succesvol in het begraven van de onderste steen, dat dan weer wel.

TheEgg | 20-03-16 | 13:50

Er hadden dag 1 500 commando's gedropt moeten worden.
Maar nee, die zitten in fucking Mali.

Piet Karbiet | 20-03-16 | 13:53

Het duurt een tijdje, maar uiteindelijk heeft ook Geenstijl door dat de argumenten van 'putinbots' en 'aluhoedjes' toch echt wel hout snijden. Robert Parry, toe maar. Hulde voor de redactie, want het is niet makkelijk om van standpunt te veranderen.

vansuyle.com | 20-03-16 | 13:54

De rebellen die het eerder claimden en geflikt hebben vink nogt plausibelst. Dat Oekraïne zelf geen no fly zone instelde ook?

Neut | 20-03-16 | 13:56

@Fijnstoffer | 20-03-16 | 13:48
Mark Rutte is...
(zelfs op de GeenStijl durf ik het niet te zeggen)

necrosis | 20-03-16 | 13:56

@ProAsfalt | 20-03-16 | 13:07
Er is genoeg bewijs voor een air to air aanval:
a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/ima...

La Bailaora | 20-03-16 | 13:58

Één ding is overduidelijk: Oekraine zit vuistdiep in het neerhalen van MH17 en traineert de boel totdat het associatieverdrag in werking is getreden. En dan komen er opeens wel radarbeelden maar dan is het te laat. Hoe wrang moet het voor de nabestaanden zijn om te weten dat ook hun belastinggeld gaat naar de moordenaars in Kiev.

sinar2 | 20-03-16 | 13:59

Iedereen houdt z'n troefkaart lekker voor zich voor wanneer die nodig is.

Zzzzooooffff | 20-03-16 | 13:59

Onzin. Er zijn vele Oekraïnse neergeschoten door de Russen. Er vlogen geen Russische toestellen dus de Russen moeten geschoten hebben. En of er een Oekraïnse jager in de buurt vloog doet niets af aan het feit dat de Russen 200 onschuldige Nederlanders vermoord hebben.

i-Wonder | 20-03-16 | 14:00

@necrosis | 20-03-16 | 13:56
Mark Rutte is een minderwaardige eikel. Met zijn "rust bewaren door toe te geven aan de duivel". Wat en eikel die vent. Nep Homo is het.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:01

-weggejorist-

P. V. Dory | 20-03-16 | 14:03

Ik ben inmiddels al ruim een jaar van anti-Rusland naar pro-Rusland gedraaid, iets dat ik absoluut onmogelijk zou vinden, een jaar geleden.
@Dubz | 20-03-16 | 13:27
Welcome to the club. Bij mij is dat een paar jaar geleden gebeurd, en ik had dat ook voor onmogelijk gehouden. Maar eens worden de leugens in het westen teveel...

La Bailaora | 20-03-16 | 14:04

Mark_D_NL | 20-03-16 | 13:42
Vermoedelijk ben ik al vaker in Oekraïne geweest dan 99,99% van de reaguurders alhier. En de bezoeken zullen enkel nog toenemen vermits mijn nieuwe schoonfamilie daar woont.
Ik zeg dat er hier inderdaad sprake is van Oekraïne-bashen. Verdachtmakingen zonder enig bewijs, terwijl de meeste onderzoeken precies in de richting van Rusland wijzen.
En dus wil ik óók dat zo snel mogelijk de onderste steen boven komt. Dan kunnen de daders hun straf ondergaan en komt er duidelijkheid voor de families van de slachtoffers.

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:04

Met s.a.m. op de grond ga je zelf ook niet vliegen b.t.w..

Neut | 20-03-16 | 14:04

@Glasgow Argus | 20-03-16 | 13:24
Precies dat!
Het liefst brengen ze onze onze volgende democratische verkiezingen nog voor 2017 om zeep door de gedoodverfde verkiezingswinnaar te veroordelen.Want als dit land onbestuurbaar word door een cordon sanitair tegen een gevreesde verkiezingswinnaar dan zal EU inbreng zoals in Italië en Griekenland gerechtvaardigd worden door dat vazallenbolwerk uit Brussel.

deraderendraaien | 20-03-16 | 14:04

@Thomas333 | 20-03-16 | 13:49
Rusland is allang niet meer dat vijandige communistische rode bolwerk uit de tijd van President Carter.
Rusland doet zaken met iedereen, tracht te bemiddelen in conflicten (Iran/ Syrië) en loopt niet constant ruzie te zoeken zoals die bolle Kim uit Noord-Korea of die bolle Van Balen uit Brussel.
Ik ga liever een biertje drinken met Poetin, dan met een EU-Bobo!

necrosis | 20-03-16 | 14:04

Putin speelt poker. Hij heeft een grote troef in handen, en de USA, EU en Oekraïne weten dat. Putin zoekt strategisch het beste moment uit om die troef op tafel te gooien...

number668 | 20-03-16 | 14:07

@Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:04
Ik ben nog nooit doodgereden tijdens het oversteken, toch kijk ik links en rechts en heb ik een mening over wanneer het veilig is over te steken.

Pure onzin van mij natuurlijk, aangezien ik geen ervaringsdeskundige ben.

Kaas de Vies | 20-03-16 | 14:07

@i-Wonder | 20-03-16 | 14:00
Uitstekend onderbouwd betoog met duidelijke en onweerlegbare feiten.
[sarcasmemodus uitschakelen doet]

necrosis | 20-03-16 | 14:08

Laat ik het nog maar eens anders formuleren:

ZOLANG die onderste steen niet boven is, en Trutte en zijn makkers alle mogelijk moeite doen om die onderste steen ook NIET boven te halen, stem ik NEE.
Trutte heeft dus nog een paar weken de tijd.
Tot die tijd weiger ik welk verdrag met de Oekrainers dan ook te ondersteunen.

mallekater | 20-03-16 | 14:10

pro-asfalt 13.07: Jouw betoog lijkt logisch.
Maar waarom zowel USA als Rusland hun radarbeelden niet vrij willen geven heeft ook een plausibele reden: want daarmee zouden ze laten zien hoe precies hun waarnemingen wel of niet zijn en dat is van strategisch belang.

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:12

Oekraïne is in oorlog met zich zelf en dan staan de radars uit ?? Nee ,ze zijn ff uit gezet want onderhoud . Maar er draait dan geen backup? Ze zijn in oorlog toch??!?. Artikel 10 van het verdrag zegt dat we militair gaan samen werken . Met deze prutsers!? In artikel 143 staat gelukkig weer dat we dat niet hoeven als we vinden dat de veiligheid in gevaar komt....

177.natu | 20-03-16 | 14:13

necrosis | 20-03-16 | 14:04
Dat vond Willem Alexander ook. Zie de foto's.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:13

@DreqNeqSchot | 20-03-16 | 13:03 "Russen geven geen radarbeelden af omdat de separatisten MH-17 uit de lucht hebben geschoten…"
.
Nou, dsn valt deze theorie alvast af want de Russen hebben wel radarbeelden overgedragen, "maar het is allemaal genegeerd" www.rt.com/politics/official-word/331... Uit de brief namens de Russische regering aan de nabestaanden: "As for primary radar data, we hereby officially maintain that Russia provided the Dutch Safety Board with all available primary radar data tracing Flight MH17 as early as August 2014, which was right after the tragedy. We did not impose any conditions or restrictions regarding further use and disclosure of radar data, records of phone conversations and other data we submitted to the Dutch Safety Board (DSB) at its request. Moreover, Russia has stored all that data to this day, and is willing to provide it once again to the relevant authorities." (09.02.2016)
De vraag is dan: Waarom negeert Nederland het materiaal dat door de Russen is aangeleverd, waarom doet Nederland net of het die radarbeelden niet heeft gekregen en waarom doet Nederland valselijk alsof die Russen een beetje tegenwerken?

ben kokhals | 20-03-16 | 14:14

@Kaas de Vies | 20-03-16 | 14:07
Juist het feit dat hij enorme eigenbelang heeft bij Oekraine maakt hem partijdig en niet in staat om objectief te oordelen. De enorme corruptie, antisemitisme en het gedraai om MH17 wuift hij weg en iedereen die daar wel wat over zegt word als Poetin-fanboy weggezet.
Liefde maakt blind gaat wel heel erg sterk voor hem op.

sinar2 | 20-03-16 | 14:14

i-Wonder | 20-03-16 | 14:00
De tijd is helaas voorbij dat je nu alleen nog maar vóór of tegen Putin bent. We hebben waarheden nodig.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:15

Opvallend dat er in andere EU landen geen referendum wordt gehouden over het handelsverdrag met Oekraïne.
Zou mijn onderbuik gelijk hebben als Nederland (braafste/ domste jongetje van de klas) het merendeel van de miljarden naar Oekraïne gaat overmaken?
Ik doe alvast een voorspelling:
Mark Rutte: geen cent meer naar Oekraïne!!!!

necrosis | 20-03-16 | 14:16

@sinar2 | 20-03-16 | 14:14
Ik heb een belang in Oekraïne, maar ben bereid dit op te geven voor de NLse democratie, is dat zo vreemd?

Kaas de Vies | 20-03-16 | 14:16

Nonkel Frituur 13.18: Hoe komt het nou toch dat je ineens zo meegaand en niet meer Rusland hatend bent? Weet je meer? Vertel!

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:17

Ik ga liever een biertje drinken met Poetin, dan met een EU-Bobo!
necrosis | 20-03-16 | 14:04
.
Ik durf te wedden dat AL die Rusland-bashers nog nóóit ook maar één toespraak van president Poetin hebben gezien en/of gelezen. Terwijl er op you tube toch talloze filmpjes te vinden zijn.
.
Putin: who created ISIS?

www.youtube.com/watch?v=VbZDyr2LkdI
.
Putin Confronts Obama At UN – Do You Realize What You Have Done?

www.truthandaction.org/putin-confronts...
.
Terror von Paris: Putin ruft zum „Kampf gegen den Teufel“ auf

deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20...
.
Poetin: “ISIS krijgt financiering uit 40 landen”

marketupdate.nl/nieuws/geopolitiek/poe...
.
Enzovoort enzovoort.

Lupuslupus | 20-03-16 | 14:18

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:13
Met die bolle nep-oranje wil ik ook geen biertje drinken.

necrosis | 20-03-16 | 14:18

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:04
Dat u vaak in Oekraïene geweest bent verandert niets aan het feit dat de Oekraïense regering, die door een gewelddadige coup aan de macht is gekomen, bewust radar bewijs achterhoudt in de moord op 298 vliegreizigers.

vansuyle.com | 20-03-16 | 14:20

sinar2 | 20-03-16 | 14:14
Is dit dan de dag dat die vriendelijke Nonkel voor eens en altijd door het ijs zakt, net als zijn schoonfamilie, aangevoerd door porosjenko?

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:20

Handelsdelegatie naar Rusland, wie heeft er interesse?

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:20

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:04,

"Verdachtmakingen zonder enig bewijs"; Je draait de boel om. Van het begin af aan ging iedereen er van uit dat alleen Rusland de enige dader kon zijn.
Zonder enig bewijs, inderdaad.
Ondertussen lopen we tegen een paar *feiten* aan, zoals;
- Oekraïne houdt informatie achter;
- de VS houden informatie achter;
- Nederland weigert daar achter aan te gaan.

Het is niet zo raar dat die 3 controleerbare feiten tot verdachtmakingen leiden. Verdachtmakingen die aanzienlijk beter onderbouwd worden dan de officiële informatiefuck van onze regering. En ja, ook Rusland houdt informatie achter; daarom gelooft ook niemand dat Rusland helemaal vrijuit gaat. Lees gewoon de hele column, klik op de linkjes en lees de reacties hier.

Dandruff | 20-03-16 | 14:21

i-Wonder | 20-03-16 | 14:00
Now I am wondering. Bedoel je dat het leger en de luchtmacht van de Russische federatie vanaf Oekraïens grondgebied, dus in een openlijke invasie, hebben geschoten op Oekraïense vliegtuigen die boven hun eigen grondgebied vlogen? Dat lijkt mij een openlijke oorlogshandeling, wanneer het zo zou zijn gegaan zoals je schetst. En weinig waarschijnlijk, immers oekraine zou de Russische inval in oekraine makkelijk kunnen documenteren. Een duidelijke casus Belli, me dunkt.
.
Oekraine noch de VS beween ook maar zoiets. Wellicht moet ik je bijdrage zo lezen dat je de separatisten in de donetsk oblast bedoelt?
.
Dan is er nog iets wat mij blijft verbazen in deze hele cover up. En dat is de verbazingwekkende verdwijning van de raketinstallatie die het heeft gedaan. De nederlandse militaire inlichtingen en veiligheidsdienst heeft, net als de Amerikaanse veiligheidsdiensten, met zoveel woorden gezegd dat de enige operationele Buk-installaties in het oosten van oekraine onder controle stonden van de regering in kiev.
.
De separatisten - met andere woorden - beschikten niet over het soort van raketinstallaties waarmee vlucht MH-17 volgens het OVV uit de lucht werd geschoten. Laat ik nog even in het middel of het inderdaad een juiste veronderstelling was dat de Buk raket het gebruikte wapen was. We weten wel dat de separatisten met manpads waren uitgerust, waarmee op lagere hoogte vliegende toestellen geraakt konden worden. Niet een airliner op 10 kilometer hoogte.
.
Maar waar is die geheimzinnige buk installatie vandaan gekomen, wie heeft hem bediend en waar is hij gebleven? Waarom zijn er verder geen oogetuigenverklaringen beschikbaar van de daadwerkelijke inzet van zo' n raket, waar zijn de beelden van het rookspoor dat zo' n raket achterlaat en dat nog geruime tijd zichtbaar blijft?
En waar zijn de radarbeelden die volgens de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken, John Kerry, drie dagen na de aanslag lieten zien van waar de raket werd afgeschoten, langs welke baan hij vloog en waar precies mh-17 werd geraakt.
.
Helaas, makkelijke antwoorden in deze beerput-zaak zijn er niet. Ik zou ze graag willen hebben, al was het maar om mijn grootouders-zaliger ooit nog eens te kunnen uitleggen wat er nu precies is gebeurd met hun klein- en achterkleinkinderen, daar in de buurt van Torez in de donetsk oblast.

Glasgow Argus | 20-03-16 | 14:21

necrosis | 20-03-16 | 14:18
Ik wel. Er is niks zo ontspannender als een biertje drinken met iemand die er niet toe doet.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:21

@number668 | 20-03-16 | 14:07
Daar ben ik ook van vermoeden.(zie mijn post 13.15)
Poetin beschermd nu nog de pro-Russische bevolking en separatisten met die troef in handen tot Nederland dat verdrag niet ratificeert,en zal dan waarschijnlijk Oost-Oekraïne in om het militair te beschermen,Terwijl hij zal zeggen dat het neerhalen onder verantwoordelijkheid van Kiev is gebeurt.De bewijzen in radarbeelden zal hij daarbij graag naar de onderzoekers opsturen lijkt mij.
Maar ja..ook dit moet nog blijken.

deraderendraaien | 20-03-16 | 14:24

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:17
U vergist zich. Ik ben nooit tegen Rusland geweest. Waarom zou ik tegen Rusland zijn? Integendeel: ik wens iedereen, dus ook de Russen, dat ze in vrede en vrijheid kunnen leven.
In het geval van Rusland kan dat momenteel niet, helaas.
De mensen zijn daar niet vrij, ze leven in een dictatuur. Wie het openlijk oneens is met het regime verdwijnt achter de tralies, of erger.

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:25

@P. V. Dory | 20-03-16 | 14:03 "En als we het eens omkeren? Er vloog een Russisch vliegtuig over Oekraïens grondgebied, wat een oorlogshandeling was ... Vervolgens schoten oekraïeners een Buk raket af die de MH17 geraakt heeft ..."
.
Waarom hebben die Russen dan gewezen op de aanwijzingen (radar) dat er een ander toestel in de buurt bezig was? Je zou wel gek zijn als je zoiets te verbergen hebt.

ben kokhals | 20-03-16 | 14:28

-weggejorist-

Marij4243 | 20-03-16 | 14:29

@ necrosis | 20-03-16 | 14:04

Mooi, gaan we samen.
Maar mag het ook een rood wijntje zijn?

Thomas333 | 20-03-16 | 14:31

@deraderendraaien | 20-03-16 | 14:24 "de bewijzen in radarbeelden zal hij daarbij graag naar de onderzoekers opsturen lijkt mij ... Maar ja..ook dit moet nog blijken."
.
Lees svp eerst even mijn plemp van 14:14.

ben kokhals | 20-03-16 | 14:31

P.V.Dory 14.03: Maar er vloog inderdaad een Russisch vliegtuig over Oekraïne, dachten de Oekraïners, en wel met de gehate Poetin aan boord op zijn terugweg vanuit Rio. Maar dan wel een uur vroeger en over Polen, maar dat wisten ze niet.
Kwam die verkeerde informatie van Nemtsov? Die kan het niet meer navertellen, want hij kon zijn straf niet ontlopen nadat die Oekraïnse dame was komen klikken in het Kremlin.

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:31

Marij4243 | 20-03-16 | 14:29
Nou, er is ook veel anders te genieten. De islam, bijvoorbeeld. Of mislukte integratie. Of de massa immigratie.

Glasgow Argus | 20-03-16 | 14:31

De mensen zijn daar niet vrij, ze leven in een dictatuur. Wie het openlijk oneens is met het regime verdwijnt achter de tralies, of erger.
Nonkel Frituur | 20-03-16 | 14:25
.
U bent nog steeds in de war met de USSR en dat is zooo jaren '60 van.de.vorige.eeuw.
Hou toch eens op met dat achterlijke gedemoniseer. 85% van alle Russen staat voor 100% achter het beleid van HUN president!

Lupuslupus | 20-03-16 | 14:32

@Lupuslupus | 20-03-16 | 14:18
Poetin is bepaald geen domme vent die zich gelijk bedient van oorlogszuchtige taal.
Toen de VS Iran bestempelde als 'schurkenstaat' (die ze notabene zelf hebben veroorzaakt door de Sjah eruit te gooien) blijft Poetin rustig en stelde voor dat Rusland het Uranium voor het opwekken van kernenergie in Iran zou verrijken.
Helaas blijven de Russen voor veel mensen de eeuwige vijand, maar dan lezen ze waarschijnlijk nog berichten van voor mijn geboorte.

necrosis | 20-03-16 | 14:33

Wat is nodig voor een air crash investigation om tot een reconstructie te komen:
- getuigenverklaringen
- Flight data recorder
- Cockpit voice recorder
- Direct bezoeken rampplek en kaart brengen rampplek en veiligstellen van alle brokstukken.
- RT/ATC communications geprekken uitwerken
- Satelietbeelden

Wat gebeurde er na de MH17 crash van dit allemaal?
Waar is al dit materiaal en waarom horen we er niets van?
Waarom konden de Maleisiers wel meteen afreizen en op de rampplek zijn?
Wie negeerde het staakt het vuren binnen 40 km van de rampplek?
Waarom zou wie dan ook afgaan op het vanaf moment één roeptoeteren dat Rusland/Putin/rebellen hierachter zitten?

Conclusie: er klopt geen hol van de hele aanpak!

helldesk | 20-03-16 | 14:33

@Thomas333 | 20-03-16 | 14:31
Ik heb goede ervaring met zogenaamde Russische Krimchampagne (aanrader)

necrosis | 20-03-16 | 14:35

@Thomas333 | 20-03-16 | 14:31
Ik wil ook mee. Ik doe de Vodka wel.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:36

Nonkel Frituur 14.25: Toch valt het op dat je commentaren de laatste tijd ietwat "zachter" gestemd zijn tegenover Rusland. Echt, het valt op, hoor.
Heeft je "nieuwe schoonfamilie" je op andere gedachten gebracht? Is je nieuwe vlam blij dat ze weg is uit dat corrupte bandietenland rond Kiev?

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:38

Even mijn zondagse aluminium hoofddeksel opzetten;
De enige reden die er kan zijn dat iedereen wat te verbergen heeft is dat Russische gevechtsvliegtuigen in het kielzog van MH17 zijn meegevlogen tijdens een missie boven de Oekraine en dat Kiev deze met hulp van de VS heeft proberen neer te halen maar per abuis de MH17 heeft geraakt.... iedereen schuldig, iedereen houdt zijn bek :-)

Oepsie1234 | 20-03-16 | 14:40

De Toekomst van DE Oekraïne ligt in Rusland. Zo deze discussie is klaar. En dan nog even uit de EU en we kunnen weer een mooi, welvarend en Islman vrij Nederland bouwen.
--
DE Oekraïne, dus DE, omdat we eigenlijk ook mogen concluderen dat Ukraine geen land is. Het is een gebied wat opeens een land was. En dat gebied hoort voor een groot deel bij Rusland.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:42

helldesk | 20-03-16 | 14:33
Nederland wilde ook wel naar de rampplek, maar wilde geen zaken doen met de seperatisten, bang voor een diplomatieke rel om de sepreratisten als partij te rkennen. De diplomatiek grootste fout meteen al bij het begin. Dat BuZa zit zo in een zelf gecreëerd keurslijf van diplomatieke correctheid dat het als een boomerang terug komt.
De Maleisiërs hadden dit probleem niet en konden dus gewoon de black boxes ophalen.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 14:46

Voor wie denkt dat dit verdrag echt gaat om de burger in Oekraïne... Bekijk dit lijstje eens, en zie waar Shell staat.
--
image-store.slidesharecdn.com/2ac5f41...

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:49

-weggejorist-

P. V. Dory | 20-03-16 | 14:50

@, necrosis, Mark_D_NL, Jan Roos, Thomas333, plus 427.939 GeenPeilers en Poetin met Bier, Wijn, Champagne en Wodka.
---
En toen werd het toch nog gezellig.

Thomas333 | 20-03-16 | 14:53

Het BUK scenario (SAM) ligt weliswaar het meest voor de hand maar is nog niet bewezen. Daarom behoort een Air to Air missile vanuit een fighter jet ook nog steeds tot de mogelijkheden. Maar bedenk wel dat dit een heel moeilijk te volgen scenario is. Je kunt je bijvoorbeeld niet zomaar over 100 km achter en boven de MH17 verbergen. Een kleine koerscorrectie en je bent gezien op Rostov radar.

Daarnaast gaat Oekraïne echt niet het bewijs van schuld leveren door in de nabijheid van de MH17 te vliegen, veel te link.

Iedere permutatie van deze gecompliceerde gebeurtenis levert veel te veel onvoorspelbare effecten op. En zo briljant is de luchtmacht van Oekraïne nu ook weer niet.

In een ander geval kun je wel onder de 5 km blijven en denken dat Rostov je dan niet kan traceren. Maar ook dat lijkt onwaarschijnlijk omdat Rostov in principe vanaf 2 km de informatie kan terughalen. Dus dat is ook heel riskant:

Eugene (in What happens van vandaag)

A Ukraine Su-27 (not Su-25) was hovering somewhere above Torez at an altitude somewhat above the clouds (in order to not be visible from the ground) but below 5km (not to be visible by Russian radars). The plane shot 777 with an Ukrainian made fragmentation based missile R27. Then fled going supersonic at some point (this might explain the so far unexplainable loud bang above Torez, which could not be atributed to the 777). Then Ukraine simply planted the Buk bowties, while making sure that its own Buks are withdrawn from the area for the day and documented somewhere else.

Hetzelfde geldt voor het A2A scenario van Erik Toonen:

- Op 20 februari (2015) was mij al duidelijk dat vlucht MH17 niet door een BUK raket uit de lucht kon zijn gehaald en toen ik erachter kwam dat op 16 en 17 juli 2014 gemodificeerde SU-25 gevechtsvliegtuigen actief waren boven Oekraïne ging er een lampje branden. [ Anderen werpen tegen dat deze modificaties niet veel voorstellen, BD]

- De laatste onderzoeken van Russische zijde, gepubliceerd door Albert Naryshkin wil ik u daarom niet onthouden. Zij komen tot de conclusie dat MH17 is neergehaald door een air-to-air raket van het type Python 4 of Python 5. Een moderne raket van Israëlische makelij.(...) Zij concluderen dan ook, dat het zeer waarschijnlijk is, dat er geen BUK raket systeem is betrokken bij de aanslag op MH17.

- De aangetroffen fragmenten op de crashsite, waarvan in de pers wordt aangenomen, dat ze afkomstig zijn van een BUK warhead zijn daar neergelegd door de SBU. Dit wordt ook door documenten aangetoond, welke ik in mijn bezit heb.

- De Python is uitgerust met een matrix-imaging infrarode zoeker. Dit stelt deze raket met relatief kleine warhead in staat een groot vliegtuig aan te vallen en op de meest kwetsbare plaats te treffen. De warhead bestaat uit fragmentatie elementen van vastgestelde maat en slechts van één type. Daarnaast is dit ook het type raket wat afgevuurd kan worden door een Sukhoi-25KM. Georgië is in het bezit van 3 van dergelijke SU-25KM gevechtsvliegtuigen en bezit een arsenaal van Python-4 en Python-5 raketten.

- De modificatie van het toestel is uitgevoerd door het Israëlische Elbit Systems en de Python raketten zijn ook door het Israëlische Rafael geleverd aan Georgïe. Standplaats van deze toestellen is de luchthaven van Tblisi sinds 2000. Een SU-25KM, uitgerust met 2 Python raketten.

Basic Dimension | 20-03-16 | 14:55

Mark_D_NL 14.43: En voor de rest bij Polen misschien?

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:55

@ben kokhals | 20-03-16 | 14:31
U heeft idd gelijk,dit bericht was mij even ontschoten.
Deze radarbeelden werden niet geaccepteerd als bewijs omdat Kerry overtuigender schreeuwde dat het de Russen waren.

deraderendraaien | 20-03-16 | 14:56

-weggejorist-

P. V. Dory | 20-03-16 | 14:56

@bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:55
Ja, goed idee. Er is nog veel gaande tussen Polen en Oekraïne. En ze mogen elkaar wel deze 2 volkeren. Lijkt mij een goed plan.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:57

Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:42,

Ga alsjeblieft niet net zo ongeïnformeerd praten als de ja-lobby.

Oekraïne is natuurlijk wel degelijk een land, met een volk (circa 30 miljoen mensen) en een eigen taal. De verschillen tussen Russisch en Oekraïens zijn vergelijkbaar met de verschillen tussen Duits en Nederlands (17 miljoen mensen); toch pleit ik er niet voor NL "dus" maar bij Duitsland in te delen.
Voor Oekraïne geldt dus precies hetzelfde.
Nog los van het feit dat de Russische minderheid in Oekraïne haar bestaan mede dankt aan een grootschalige genocide op Oekraïners, de holodomor.
nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Het is dus niet heel raar dat beide partijen zo lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik verwijt het ja-kamp dat ze dit conflict nieuw leven ingeblazen hebben, maar dat mag geen reden voor het nee-kamp zijn om de geschiedenis te negeren.

Dandruff | 20-03-16 | 14:57

En denken we nou echt dat de belanghebbenden niet weten hoe het zit?Waarom worden de Maleisiërs buiten de deur gehouden?

De waarheid zal sneller naar buiten komen dan menig politicus lief is, denk ik.

Ben5570 | 20-03-16 | 14:57

Oekraïne heeft oudere BUKraketten dan de moderne versies waar Rusland over beschikt.
Maar het materiaal van de inslag vergelijken is na 500 dagen nog steeds niet uitgevoerd?
necrosis | 20-03-16 |

De fabrikant van de BUK systemen heeft na eigen onderzoek gepubliceerd dat de aangetroffen fragmenten niet van de 'moderne' Russische variant kwamen.
Oekraine heeft nog wapentuig uit de USSR tijd dus het zou zomaar kunnen dat het een Oekrainse BUK was.
Maar er zijn zoveeeel tegenstrijdige theorieën, ik begin steeds meer te twijfelen of we de waarheid ooit te horen gaan krijgen.

loze stijl | 20-03-16 | 14:59

-weggejorist-

sadeyes | 20-03-16 | 15:05

@Glasgow Argus | 20-03-16 | 14:21 "Maar waar is die geheimzinnige buk installatie vandaan gekomen, wie heeft hem bediend en waar is hij gebleven? "
.
Er is wel bijv. deze video, juli 2014, Oost Oekraine en een Oekraiense Buk (zie 4:47, Oekraine had meerdere Buk installaties in het gebied) youtu.be/FfseLQ2_CI4?t=4m33s Dan is er nog de warlord en oligarch Kolomoisky, die niet alleen achter de gruwelijke massamoord in Odessa zat, maar nota bene zelf de schijn wekt betrokkenen te zijn geweest met de aanslag op MH17 www.youtube.com/watch?v=lTdbrVQ_phI Ook is er sprake van mogelijke betrokkenheid van een ander toestel, "a US/Israeli F 15 flying out of Azerbaijan" en een Python raket. Verder is van één Awacs bekend dat het data heeft, signalen van een SA-3 (van Oekraine), geen Buk (vreemd genoeg stelt het OVV dat er geen Awacs data is). Enzovoorts. Het is een tekortkoming van de OVV dat het deze aanwijzingen niet heeft onderzocht en waar mogelijk, weerlegd.

ben kokhals | 20-03-16 | 15:21

bruin kikkertje | 20-03-16 | 14:38
Het is uw eigen interpretatie dat mijn nieuwe vlam mij gunstiger zou gestemd hebben. Wat dacht u? Dat haar familie zo dom is om achter Putin aan te lopen omdat ze ofwel Rus zijn ofwel Russisch spreken?
Zie de gelijkenis tussen Putin en Berlusconi. Beide hebben (of hadden) 100% controle over de televisie en kwamen op die manier iedere dag op bezoek bij de gemiddelde, domgehouden burger. In ieder journaal een nieuwe aflevering over de 'heldendaden' van de Grote Leider, op het potsierlijke af. En de pauperbevolking, die van niet beter weet, die slikt het als zoete koek.

Nonkel Frituur | 20-03-16 | 15:25

@deraderendraaien | 20-03-16 | 14:56 "Deze radarbeelden werden niet geaccepteerd als bewijs omdat Kerry overtuigender schreeuwde dat het de Russen waren."
.
Ja dat is zo. Kerry had ook nog social media als bewijs. Nou, dan kan je wel inpakken.

ben kokhals | 20-03-16 | 15:25

@ben kokhals | 20-03-16 | 14:14 ,

Nederland wil graag de ruwe gegevens, die heeft Rusland inderdaad niet, de gegeven worden enkel opgeslagen als video van wat er op het scherm van de luchtverkeersleiding is te zien. Volgens de russen is deze manier van opslag wel toegestaan onder internationale verdragen

rode peper | 20-03-16 | 15:36

@ben kokhals | 20-03-16 | 14:14

uit dezelfde brief:

For the sake of clarity, I must specify that Russia submitted primary radar data to the DSB in the form of a video recording capturing a Russian air traffic controller’s display. It should be explained that primary radar data can be stored in the form of videos, which is consistent with ICAO standards. It should be explained that Russian air traffic authorities store primary radar data exclusively in the form of videos, which is consistent with ICAO standards. That said, the Dutch Safety Board’s final report does not suggest that this fact might have somehow affected the findings of the technical inquiry into the circumstances and the cause of the crash.

rode peper | 20-03-16 | 15:38

ben kokhals | 20-03-16 | 15:21
Het kan toch zo zijn dat de OVV wel over deze info beschikte, maar het heeft doorgeschoven naar het OM? Het is volgens mij helemaal de taak niet van het OVV om dit soort zaken te onderzoeken, want dat leidt rechtstreeks naar mogelijke verdachten of getuigen.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:38

Het lijkt tevens of er iets ontbreekt in de transcriptie van de communicatie tussen verkeersleider en MH17. Waarom is met het "eindrapport" de tape met de laatste 30 minuten niet integraal vrijgegeven?

ben kokhals | 20-03-16 | 15:39

@rode peper | 20-03-16 | 15:38 "which is consistent with ICAO standards."
.
Precies.

ben kokhals | 20-03-16 | 15:40

-weggejorist-

Arrogedje | 20-03-16 | 15:42

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:38 "Het kan toch zo zijn dat de OVV wel over deze info beschikte, maar het heeft doorgeschoven naar het OM?"
.
Zeker, en een goed punt. Alleen zoiets als die Python zou wel binnen het overzoeksgebied van de OVV vallen. En dan die Awacs, waar de OVV van zegt dat er niks is, terwijl er wel wat is.

ben kokhals | 20-03-16 | 15:43

-weggejorist-

Slava Ukraine | 20-03-16 | 15:45

Arrogedje | 20-03-16 | 15:42
De gemiddelde nabestaande zal ongetwijfeld geen enkele behoefte hebben aan een Volkert actie. Om zo'n actie te kunnen ondernemen moet je namelijk niet goed in je bovenkamer zijn, want Volker nam met zijn actie een voorschotje op wat hij dacht dat komen ging.
Nabestaanden willen alleen achteraf weten wat er is gebeurd en wie er verantwoordelijk voor waren.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:45

@Slava Ukraine | 20-03-16 | 15:45
Weer een smerig comment van een D66/Soros/Oekraïne/EU slaaf. Je kan blijkbaar niet lezen en je hebt moeite met de waarheid. En inderdaad zoals je nick al aangeeft. Je bent een slaaf van Oligarchen in Oekraïne. Jij laat je voor het karretje spannen van Nazi's, Vrouwenhandelaren en Onderdrukkers... Ik heb medelijden met je. Maar slaap lekker verder.

Mark_D_NL | 20-03-16 | 15:49

@kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07
Wat is er mis mee? Het ja kamp gebruikt veel slechtere argumenten

Rotisseur | 20-03-16 | 15:49

ben kokhals | 20-03-16 | 15:43
Verwarrend inderdaad. Ik had het eigenlijk over dat gesprek van die Kolomoisky. Maar je hebt gelijk, als blijkt dat een A2A ongeveer hetzelfde werkt als een BUK raket, dan moeten ze dat onderzoeken. Ze hadden niet te snel moeten blijven steken bij het vlindertje, dus BUK.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:51

Dit filmpje laat zien dat MH17 in de staart is geraakt. De cockpit is nog heel.https://www.youtube.com/watch?v=BUfaqm4SpUc

Rotisseur | 20-03-16 | 15:53

Op Youtube stonden, direct na de crash, heel veel filmpjes van ooggetuigen. Die zijn bijna allemaal weg. Vreemd hoor.

Rotisseur | 20-03-16 | 15:55

Rotisseur | 20-03-16 | 15:53
Kun jij op dat filmpje zien dat de cockpit nog heel is? Knap. Ik zou niet eens weten dat dit de MH17 is.

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:59

@Ben5570 | 20-03-16 | 14:57 "En denken we nou echt dat de belanghebbenden niet weten hoe het zit?Waarom worden de Maleisiërs buiten de deur gehouden?"
.
Nog zoiets. Mee eens. Want dan hebben die Oekrainers en neocons eindelijk iets tegen die klote Russen wat ze niet hoeven te faken of te photoshoppen, en dan gaan ze ongewoon geheimzinnig en stiekem zitten doen, en dralen. Daarom is het steeds moeiijker om aan de indruk te ontkomen dat Oekraine iets groots te verbergen heeft over zichzelf, en Washington precies weet wat dat is, en het koste wat kost onder de pet wil houden.

ben kokhals | 20-03-16 | 16:01

-weggejorist en opgerot-

Slava Ukraine | 20-03-16 | 16:05

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:59
Dan moet je een programma kopen dat de beelden versterkt, lutser. En dit is 1 van de filmpjes die direct nadat MH17 is neergestort vertoond zijn. ook op journalen.

Rotisseur | 20-03-16 | 16:05

@Spotje | 20-03-16 | 13:32
wat hebben de russen dan gelogen?

rode peper | 20-03-16 | 16:13

Wat zou er op primaire radardata van een luchtverkeersleidings-radar dan te zien moeten zijn?
Dat oekraine, de vs, nederland en eigenlijk iedere partij iets te verbergen heeft, begrijp ik, maar ga geen onzin verhalen ophangen als je niets van techniek weet.
Ik zit dit met kromme tenen te lezen, wat kinderachtig.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 16:19

@Graaf van Egmont | 20-03-16 | 15:51 "Ze hadden niet te snel moeten blijven steken bij het vlindertje, dus BUK."
.
En dan slechts één vlindertje...

ben kokhals | 20-03-16 | 16:36

Er zal zeker ook geen chemische analyse hebben plaatsgevonden om te bepalen welke raket de MH17 heeft geraakt, nietwaar.
Goed, niburu maar lekker door.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 16:43

@Slava Ukraine | 20-03-16 | 16:05 "Ben Kokhals, je komt zeker vaak in Oekraïne als nazi en slavenhandelaar, dat je het allemaal zo goed weet?"
.
Wordt daar dan in slaven gehandeld, Slava? Vertel eens.

ben kokhals | 20-03-16 | 16:45

@Rotisseur | 20-03-16 | 15:53
schijnt een ander toestel te zijn op neergehaald op 6-6-2014

rode peper | 20-03-16 | 16:45

@Rotisseur | 20-03-16 | 15:53
Dat is niet MH17, maar schijnt een Antonov van Oekraine te zijn (begin juni 2014).

ben kokhals | 20-03-16 | 16:56

@rode peper | 20-03-16 | 16:45
Tegelijk! :)

ben kokhals | 20-03-16 | 16:57

@Basic Dimension | 20-03-16 | 14:55
Interessant.

ben kokhals | 20-03-16 | 17:05

@Ongeblustekalk | 20-03-16 | 16:19
mogelijk de raket en evt militaire vliegtuigen (die dus geen transponder hebben en niet zichtbaar zijn op de secondaire radar)

rode peper | 20-03-16 | 17:11

@rode peper | 20-03-16 | 17:11
Dat kan technisch niet, daar heb je een andere radar voor nodig. Hier weten ze dat ook wel, maar ze blijven erover door zeiken.
Maar goed ook, wat al die nabestaanden verdienen een antwoord op hun vragen.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 17:22

@Ongeblustekalk | 20-03-16 | 17:22
dat kan juist wel op de primaire radar, primaire radar is gewoon radar zoals wij dat kennen, de secondaire radar is een transponder die gewoon informatie uitzendt

rode peper | 20-03-16 | 17:42

@ Ongeblustekalk | 20-03-16 | 17:22
De lanceerlocatie van de BUK lag achter de radar-horizon en is derhalve niet te zien op de "primaire radar". De nauwkeurigheid van een L-band verkeersleidingsradar is, qua afstand, ongeveer 500 meter, en qua richting ongeveer 1.5 graden. Op een afstand van 100 km van de radarantenne is de nauwkeurigheid dus ongeveer een gebied van 500 meter X 2.5 kilometer. Zlefsal zou de lanceerlocatie op de radar te zien zijn geweest (onmogelijk!) dan nog is dat ruimschoots onvoldoende om met de vereiste nauwkeurigheid voor een strafzaak een dader te kunnen aanwijzen. Daarvoor is veel meer nodig, waaronder vooral inlichtingenwerk op de grond. Met die primaire radarbeelden kun je strafrechtelijk helemaal niets.
Verder is het nog maar de vraag of je een BUK-raket op zo'n soort afstand sowieso op de radar kunt zien. De radardoorsnede van een BUK is ongeveer 0.1 vierkante meter en dat moet je vergelijken met ca. 10 vierkante meter voor een klein sportvliegtuigje en in de orde van 100 vierkante meter voor de MH17 zelf. NIet voor niets hebben kleine vliegtuigen een transponder om beter op de radar zichtbaar te zijn. Zonder zo'n ding zijn ze op redelijke afstand moeilijk waarneembaar. Verder moet je bedenken dat meestal de "gain factor" van een radar wordt teruggedraaid om niet helemaal gek te worden van allerlei onbelangrijke "blips" op je beeldscherm. Grote kans ook nog dat die oude Sovjet-radars nog helemaal analoog zijn, en er dus helemaal geen record is van de onbewerkte radargegevens. Daarom maken ze daar nog video's van het beeldscherm.

bdn01 | 20-03-16 | 17:54

@rode peper
Zie het commentaar van bdn01, hoewel goochelent met oude gegevens een hele goede uitleg.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 18:00

@ rode peper | 20-03-16 | 17:42
BS! Lees maar eens over de begrippen "radar horizon", "radar doorsnede",
"ground clutter", enzovoorts, en realiseer je de beperkingen van een radar. Dat is echt geen wonder-apparaat. Bij "secundaire radar" triggert de radar-straal van het grondstation een transponder in het vliegtuig, die vervolgens zijn positie, hoogte en ID terugstuurt. Een verkeersleidingsradar is ten enen male ongeschikt voor juridische bewijsvoering in deze zaak.

bdn01 | 20-03-16 | 18:02

@bdn01 | 20-03-16 | 17:54
je zou mogelijk wel de richting kunnen zien en evt militaire vliegtuigen in de buurt

rode peper | 20-03-16 | 18:04

@rode peper | 20-03-16 | 18:04
En dan? Kom op zeg, probeer nou eens niet iets wat onzichtbaar is zichtbaar te maken. Hoe weet je dan dat het een militair vliegtuig is, die doen zich gewoon voor als jetliner hoor.
Nee, een kansloze discussie dit, dit hele draadje is behalve het comment van bdn01 één grote sneue droeftoeter-zooi.
Van sommige reaguurderTs had ik meer verwacht, maar eigenlijk toch ook weer niet als je er goed naar kijkt.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 18:16

@Ongeblustekalk | 20-03-16 | 18:16
militaire vliegtuigen zijn niet onzichtbaar op de radar (behalve stealth toestellen) als een militair vliegtuig zich voordoet als burgervliegtuig dan was niet zichtbaar geweest op de secondaire radar/

Primaire radar kan een raket laten zien maar kan'm ook makkelijk missen, primaire radar ziet zeker militaire toestellen (behalve stealth en hele laag vliegende toestellen)

rode peper | 20-03-16 | 18:24

@rode peper
Het gaat om de identiteit wat er vliegt.

Ongeblustekalk | 20-03-16 | 18:27

En dan slechts één vlindertje...
ben kokhals | 20-03-16 | 16:36
.
Tja en hoeveel van die vlindertjes komen er uit een BUK raket? Duizenden? Het had op de rampplek bezaaid moeten liggen en ze hebben er ééntje gevonden. Nou wat een prestatie.
En tot op vandaag heb ik nooit een antwoord gezien op de vraag waar de kogelgaten in de cockpit vandaan zijn gekomen. Die hebben we toch op de foto's allemaal kunnen zien....
.
Ik heb nog steeds hoop dat president Poetin het wettig en overtuigend bewijs dat Oekraïne de dader is, vóór 6 april op tafel legt bij de V.N.
Hij is een schaak-grootmeester en denkt dus vele zetten vooruit.....
.
Heel Nederland zou dan naar de stembus rennen om "nee" te stemmen. Schaakmat voor de VS, EU en Nederland.

Lupuslupus | 20-03-16 | 18:31

@Ongeblustekalk | 20-03-16 | 18:27

dat is natuurlijk ook heel interessant maar het is ook interessant om te weten of er iets vliegt

rode peper | 20-03-16 | 18:36

Handelsdelegatie naar Rusland, wie heeft er interesse?
Mark_D_NL | 20-03-16 | 14:20

Nonkel Frituur natuurlijk. Hij gaat een frietkot-keten opzetten.

Gravin v Kippenbouth | 20-03-16 | 18:50

@Lupuslupus | 20-03-16 | 18:31
"Heel Nederland zou dan naar de stembus rennen om "nee" te stemmen. Schaakmat voor de VS, EU en Nederland."
Sterk wensdenken, wanneer het referendum daadwerkelijk zo zwaar zou wegen dan vrees ik eerder voor een nieuwe valse vlag om de publieke opinie te doen keren. Ik denk dat je de gevolgen van de uitslag van het Oekraïne referendum zwaar overschat. Ik denk ook niet dat Rusland iets nieuws op tafel gaat leggen m.b.t. MH17 voor 6 april om deze reden, er ligt al genoeg onbeantwoord materiaal op tafel immers. In 2005 is de uitslag van het referendum over de Europese grondwet genegeerd zonder dat dat enige gevolgen had voor onze zittende regering. Geen enkel argument anders dan de woorden van politici waarvan we weten dat we ze vaak niet kunnen vertrouwen op hun woord, dat dat nu anders zou zijn.

#enpassant | 20-03-16 | 19:09

Daarom zeker onfatsoenlijk land alle jaren aan het infuus IMF, eu betaalde ooit de gasrekening aan Rusland voor de Oekraïne, roofkunst West-Fries museum. Kan nog wel effe doorgaan. Gaat niet om handel gaat om invloed en de gewone man en vrouw gaan er echt niet beter van worden.

franck7020 | 20-03-16 | 19:18

Vanaf het begin heb ik geloofd dat Oekraine achter deze aanval zat. In het begin werd ik wat meewarig aangekeken; nu niet meer....

waarnemer | 20-03-16 | 19:23

Het meest voor de hand liggend maar nog niet 100% bewezen is dat Mark Rutte in Oekraine was ten tijde van het ongelukje en zelf de onderste steen richting MH17 had gegooid. En bij elk andere hypothese zal ik boos weglopen!

En dat Ard van der Steur tevreden is met de medewerking was niet anders te verwachten. Hij houdt er van als er in zijn bek wordt gescheten. "goed samenwerken" is een waarde oordeel en is niets zeggend.

MrEA | 20-03-16 | 19:27

@Basic Dimension | 20-03-16 | 14:55
Interessant is dat het onderzoeksrapport waaruit Erik Toonen citeert blijkbaar afkomstig is uit bronnen die direct toegang hadden tot het onderzoeksmateriaal van de OVV: albert-lex.livejournal.com/68374.html
Zie figuur 3 in vergelijking met figuur 3.2&3.3 in het TNO rapport wat als appendix is opgenomen bij het OVV rapport:
www.onderzoeksraad.nl/uploads/phase-do...
De lekdatum van dit onofficieuze rapport was op 14-7-2015, de OVV publiceerde op 13-10-2015

#enpassant | 20-03-16 | 19:53

Er is maar één dader: Rusland.

bwest | 20-03-16 | 20:32

De kans dat Oekraïne schuldig is aan MH17 is ongeveer 1%. Maar in alle eerlijkheid. Die kans bestaat. Verder is het gelul in de ruimte. Er is al duidelijk gemaakt dat niemand een mededeling mag doen tot de conclusie van het JIT. Ja. Zo is het.

De Koreaanse Slet | 20-03-16 | 20:39

waarnemer | 20-03-16 | 19:23
Zelfs de makers van de buk hebben aangegeven dat hij vanuit Oekraïne is afgeschoten,het was dan wel vanuit door de Russen bezet gebied maar toch hij kwam uit Oekraïne.

botbot | 20-03-16 | 20:43

MH17 (mis)gebruiken voor je NEE campagne. Je moet het maar willen en durven.
kw_nl2 | 20-03-16 | 13:07

&

kw_nl2 | 20-03-16 | 13:17

@ kw_nl2: blijkbaar moet jij eerst eens je huiswerk gaan doen. Geenstijl misbruikt zeer zeker niet de tragiek rondom de MH17 voor eigen gewin. Geenstijl geeft aan dat Oekraïne een onbetrouwbaar (eufemisme) land is waar je geen associatieverdrag mee moet sluiten. Alles rondom het MH17 drama stinkt en de Oekraïne heeft zeker wat te verbergen. Jij gelooft dus dat in een tijd van oorlog de Oekraïnse schoonmaakploeg de radars aan het afstoffen waren?

Ten tweede: het referendum gaat helemaal niet om het handelsverdrag maar om een associatieverdrag. En verder merk ik dat jij ook geïndoctrineerd bent door de MSM want je schrijft het volgende: "GeenStijl gebruikt dode landgenoten om ons te overtuigen tegen Europa te stemmen". Nee, nee, nee...niemand is tegen Europa...we zijn tegen de alsmaar verdere expansiedriften van de EU die ons niets dan narigheid (= ook een eufemisme) brengt en ons uiteindelijk in een vierde wereldoorlog zal storten. Vierde? hoor ik je denken. Ja, de derde wereldoorlog was de koude oorlog. WAKE UP!!!

The_Observer | 20-03-16 | 20:49

VVD66 (Shell/Gazprom/Medy van der Laan) en Rusland lijken beide belang te hebben bij vertragen, wie de dader ook blijkt te zijn. Ze moeten uiteindelijk toch samenwerken met Rusland en andersom.

Watching the Wheels | 20-03-16 | 20:51

Graaf van Egmont | 20-03-16 | 13:45
Je hebt helemaal gelijk.
Ik had eigenlijk zelf een debat verwacht tussen deze 2, zo was het ook een beetje aangekondigd in de nieuwsbrief. Maar inderdaad, nu je het zegt!

Einde van de Domheid | 20-03-16 | 22:05

Als je niets te verbergen hebt, kom je met de primaire radarbeelden. Daarbij word je ongeloofwaardig als je steeds ander verklaart over het aanstaan van de radar die dag. Wat ik mij ook afvraag wat is er gebeurd met die Spaanse luchtverkeersleider die in Kiev werkte? Is daar ook ooit onderzoek naar gedaan? Mij is helder dat Oekraine niet helemaal zuiver is...

birdie8182 | 20-03-16 | 22:42

De Oekraïense geheime dienst legde ook beslag op de bandopnames van de luchtverkeersleiding en hield die anderhalf jaar onder zich. Ook dat feit past precies in deze theorie.

Feynman | 20-03-16 | 22:44

Basic Dimension 14.55: Dat Georgië een betrokken partij zou kunnen zijn, is een mogelijkheid maar wel een hallucinerend idee. Hallucinerend omdat het dan inderdaad gaat om een mislukte aanslag op het vliegtuig van Poetin. Met vluchtgegevens en planning verstrekt door Poetin-vijandige krachten binnen het Kremlin zelf, waar de Poetin-clan niet mee naar buiten kan komen om anderen niet op ideeën te brengen.
Jammer voor de putzisten dat ze zich een uur misrekenden en ook dat Poetin intussen over Polen naar huis vloog. Want de grens tussen Oekraïne en Rusland/Georgië is juist een tijdszonegrens.
Wat heeft Georgië in Oekraïne te zoeken? Dat zou de ex-president van Georgië, de met een Nederlandse vrouw gehuwde Saaskavili die nu, raar maar waar, als buitenlander in Kiev, onder CIA-mandaat, een ministerpost bekleedt, kunnen verklaren.
Als dit scenario waar is, dan is toch minstens een deel van de Oekraïnse regering er in genaaid. Is er daarom een hooggeplaatste dame uit Kiev op verzoeningsbezoek gegaan naar Moskou en heeft dit prompt geleid tot de liquidatie van de putzleider Nemtsov? Feit is ook dat sindsdien de vijandelijkheden in de Donbas sterk teruggelopen zijn.

bruin kikkertje | 21-03-16 | 01:00

@bruin kikkertje | 21-03-16 | 01:00
Wanneer in dit mogelijke scenario de putzisten als patsies functioneerden voor een 'double cross' van een zwarte gum operatie dan moeten er ook ergens malafide ADS-B squawk codes zijn gecommuniceerd. Dat een vergissing m.b.t. identificatie van een vliegtuig enkel visueel zou zijn geloof ik niet.

#enpassant | 21-03-16 | 02:31

@appeltjesgroeneweide Jij hebt mijn hond vermoord; kom eens met overtuigend bewijs van jouw onschuld?

Mozes Langebroek | 21-03-16 | 03:27

Kiev geeft de beelden niet vrij want EU... Rusland wacht nog even met de beelden tot Kiev diep in de EU zit.
En uiteindelijk krijgen we dan "tromgeroffel" wir haben das nicht gewu... A fijn we weten het wel

Katvangert | 21-03-16 | 04:19

Jullie weten het, he? Man. Means. Motive. Igor Kolomoisky shot down MH17.

trip666 | 21-03-16 | 08:10

#enpassant 02.31: Waar of niet waar, mogelijk is het zeker en de intriges rond de insluitingsstrategie om Rusland te isoleren zijn zo duidelijk aanwezig, dat er in die internationale slangenkuil alles mogelijk is. Zelfs een Nederlandse connectie via de NL-se echtgenote van Saaskasvili. Of via Shell, wat waarschijnlijker is wegens de aanwezige olie- en gasvoorraden in de Donbas. Gewoon, follow the money en dus ook de moneycourier. Of omgekeerd.

bruin kikkertje | 21-03-16 | 11:03

= Saakasjvili

bruin kikkertje | 21-03-16 | 11:06

Heb even gegoogeld op "Saakasjvili is Georgië ontvlucht" en wat las ik daar bij zijn antecedenten? Dat hij studeerde bij de Haagse Academie voor Internationaal Recht. Kent hij Rutte misschien goed?
Bij gerelateerde personen lees ik o.a. Ihor Kolomoyskyi. Dan door naar deze Ihor en vindt, koude rillingen krijgend: "De man achter MH17". Dus toch Oekraïne?
Want oligarch Ihor heeft overal dikke vingers in, heeft de Oekraïnse, Israëlische en Cypriotische nationaliteit en trekt aan de touwtjs, via het geweld van zijn privémilities.
Staat er ook heel duidelijk en onomwonden: hij financierde ook de "verkiezing" van de huidige president ( staat er). Is een goede vriend van Netamyahu, staat er ook. Maar wel een vijand van Poetin. Dan denk ik automatisch aan de eerdere bijdrage hierboven van Basic Dimension op 14.55 die het heeft over een door een Israëlisch bedrijf, Elbit Dimensions, opgewaardeerde Sukhoi - 25 KM, bewapend met air-to-air Python raketten.
En de puzzelstukjes vallen tezamen als lijken uit de Oekraïnse lucht.

bruin kikkertje | 21-03-16 | 11:56

bruin kikkertje | 21-03-16 | 11:03
Rusland wordt geisoleerd en gesanctioneerd omdat ze het volkerenrecht schenden middels hun illegale acties in ondermeer Georgie en Oekraine. Daar zijn zelfs trouwe bondgenoten als Wit-Rusland en Kazachstan het met de rest van de wereld over eens.

whatshowever | 21-03-16 | 12:09

Elbit Dimensions = Elbit Systems . Sorry.

bruin kikkertje | 21-03-16 | 12:11

whatshowever 12.09: Je reactie wijst op de mogelijkheden van mijn bijdrage van 11.56. En die van Basic Dimensions van gisteren 14.55: Oekraïne + Georgïë dus!
De lijn loopt via Saakasjvili, Ihor Kolomoyskyi en Biden's zoon naar de overkant.
Hoe staan die tegenover de uit de Oekraïnse lucht vallende lijken? En jij?

bruin kikkertje | 21-03-16 | 12:19

bruin kikkertje | 21-03-16 | 12:19
Sakaasjvili en Kolomyski in eenzelfde team is sowieso uitgesloten. Die twee kunnen elkaar niet luchten of zien. Rusland is hoofverdachte, Oekraine en Georgie zijn dat nooit geweest en zullen dat ook nooit worden omdat er geen aanwijzingen voor zijn.

whatshowever | 21-03-16 | 13:26

Over 30 jaar wellicht de waarheid als e.e.a. Gedeclassificeerd word.....

www.rt.com/news/326958-korean-boeing-...

buicksquad | 21-03-16 | 18:41

whatsoever 13.26: Is dat sarcastisch bedoeld? Ja toch?

bruin kikkertje | 21-03-16 | 23:42

bruin kikkertje | 21-03-16 | 23:42
Nee

whatshowever | 22-03-16 | 09:08

Waarschijnlijk is alles gebeurd door eerst een bomontploffing in de MH17 en meteen daarna een aanval van een Oekraïens jachtvliegtuig met 1 of 2 raketten + boordgeschut.

Hier staat veel info wwwservices.eu/mh17/

over dit onderwerp.

Harry735 | 23-03-16 | 13:26

REAGEER OOK