Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17 neergeschoten door Nederlandse kiloknaller

superboosja.jpgNeergeschoten vliegtuig met daarin 193 Nederlanders. Mede mogelijk gemaakt door Nederland. Whut? Ja. Lees het maar. Dit mooie achtergrondverhaal verdient dubbel en dwars uw aandacht. De raket die MH17 neerhaalde vloog zeer waarschijnlijk rond met extragratis Nederlands belastingvoordeel. Het Russische wapentuig wordt namelijk verkocht door het bedrijf Rostec ergens aan de Zuidas te Amsterdam: "Rostec verkocht niet alleen het wapen dat vlucht MH17 uit de lucht schoot (als het geen ongeluk was): een reeks tirannen shopt bij Rostec voor het dodelijkste wapentuig.". Hoe dit godsamme kan? Onze overheid mag gewone burgers en bedrijven wellicht uitpersen, voor buitenlanders zijn we al jaren een belastingparadijs. En dankzij onze beroemde VOC-mentaliteit hebben we een leven-en-laten-leven mentaliteit die vooral kindermoordenaars en andere vage figuren met geld van onbekende herkomst goed uitkomt. Ja, we beseffen dat we ons alleen opwinden over Rostec omdat er toevallig 193 Nederlanders zijn neergehaald met wapentuig, dat concurrerend geprijsd is dankzij ons. Maar gelukkig is er ook goed nieuws. Ergens in het oosten van Europa heeft iemand heeft nu een nieuwe raket nodig. Als ze slim inkopen via het prijsbewuste Rostec levert dat de Belastingdienst gewoon keihard geld op. Misschien wel 193 euro. INTUSSEN: MinPres Rutte (of z'n dubbelganger) doet een beetje terras hangen terwijl hij Poetin over de telefoon keihard de waarheid vertelt.

Reaguursels

Inloggen

Sorry, Hoxha, maar dit heeft NIETS met elkaar te maken. Als een of ander moron besluit te gaan schieten op vliegtuigen met een kreng wat -wellicht- via Nederland is verhandeld. Waarom je deze link legt vindt ik echt ueber-suf. En laat Rutte zijn werk doen op zijn manier in plaats van een beetje kinderachtig te gaan zitten stoken. Er zijn genoeg interessante feiten op te sporen, maar dit slaat echt helemaal nergens op.... Slecht gedaan en vooral ontzettend slecht getimed.

Dysphemian | 19-07-14 | 23:05

Nee hij kan beter in driedelig pak met een stropdas gaan zitten terwijl de mussen dood van het dak vallen. Ben het totaal niet met zijn beleidsvoering eens maar ik zie liever dit dan een idioot pak.

pinkelotje | 19-07-14 | 19:52

-weggejorist-

LeakyLeak | 19-07-14 | 18:30

Die vliegtuigen die trachtten te landen in de twintower tijdens 9/11. Waar waren die ook alweer gebouwd?

reageerbuis | 19-07-14 | 16:49

Zoals ik al zei politici SCHAAM U

Umberto die trotzoni | 19-07-14 | 16:36

Niet zeuren,
WERKGELEGENHEID...
dat is toch ooook het belangrijkste in deze weareld.

meneer Q | 19-07-14 | 16:23

Rutte Oktober 2015 : Dames en Heren, we hebben hem !

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-14 | 16:23

Waar is onze minister van Defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert?

abjeqt | 19-07-14 | 16:00

@Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:04
Aangezien ik me afvraag of ze het verschil weet tussen de loop en de kolf van een geweer, is het misschien beter dat de MilfDef lekker op vakantie blijft.

Guido | 19-07-14 | 15:59

Voor een akelig overpacifistisch kudlandje dat zijn hele krijgsmacht maar even in de uitverkoop heeft gezet "omdat we toch geen vijand meer hebben" zijn we toch overal oververtegenwoordigd in de internationale wapenhandel. Dat moest een keer misgaan....

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 15:59

Hoxha is van het padje

omineuze omnipotent | 19-07-14 | 15:55

Zomerreces werd destijds wel onderbroken voor Griekenland maar voor onze mensen die de steun nu zo hard nodig hebben niet.

abjeqt | 19-07-14 | 15:52

Wat een stemmingmakerij weer. Buiten het feit dat ik Rutte een VeeVeeDee lul vindt. Die tent waar hij zit op de foto, is op loopafstand van het binnenhof, de man is dus gewoon op zaterdag aan het werk en is waarschijnlijk gewoon even een stukje gaan lopen, drankje halen, even het hoofd legen, weten wij veel. Goh, het lijkt net een mens. Populistisch geleuter.

dutchdj | 19-07-14 | 15:48

Roep 2e Kamerleden terug van zomerreces !

abjeqt | 19-07-14 | 15:39

Laat de 2e Kamerleden eens onmiddellijk terugkomen van zomerreces!! Ieder 2e Kamerlid die rustig zijn vakantie door blijft vieren terwijl hier zoveel nabestaanden met een groot verdriet zitten is gewoon onmenselijk. Schaam je NL ! Roep de 2e Kamerleden bij elkaar en maak als NL een statement. Timmermans buigt toch voor alles en iedereen, daar heb je niets aan.

abjeqt | 19-07-14 | 15:38

Wonderlijk dat de separatist Igor Strelkov nog niet in een Russisch tapijt is gerold met zijn uitspraak, dat sommige passagiers van het vliegtuig al voor het ongeluk waren overleden. Andropow had wel raad geweten met zo'n halvegare.

fernseher | 19-07-14 | 15:31

Ja parel dat is zo.
@Chiant
Gha, nee ik had al spierpijn van het intrappen van gesloten deuren.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 15:30

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 15:16

Volgens mij zegt Den Haag nu helemaal niet en probeert niets naar binnen te schuiven.

Ik trek in dezen mijn eigen conclusie. Je comments zijn tegenstrijdig. Ga niet meer op je reageren verspeelde energie.

Keeper | 19-07-14 | 15:25

@AbleArcher13 | 19-07-14 | 15:14
Geen spier verrekt, bij het intrappen van deze wagenwijd openstaande deur?

Chiant | 19-07-14 | 15:24

@CornholioNL | 19-07-14 | 15:04 : Ja, vechten om een vrouwtje hè...

King of the Oneliner | 19-07-14 | 15:23

@AbleArcher13 | 19-07-14 | 15:14

Precies, en dus helpt zo'n glas, plas, was terrastafereeltje niet. Het roept weer extra sentimenten op. De foto schreeuwt, ongeacht of het zo is, lack of commitment, desinteresse, andere persoonlijke prioriteiten en wat nog niet meer.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 15:19

@--sql error-- | 19-07-14 | 15:08
Dus jij vindt dat -onze- (de) minister-president het allemaal prima doet.
Nu snap ik je naam wel iets beter.

Boris die Sauertopf | 19-07-14 | 15:17

@keeper, laten we het afwachten. Vroeger geloofde ik ook alles wat Den Haag me met de paplepel naar binnen schoof. Ik denk dat we het er over eens zijn dat de daders hiervan op de allerzwaarste manier gestraft moeten worden.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 15:16

@Parel
Sentimenten zijn er al genoeg, die lossen niets op.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 15:14

@ iedereen met wraakneigingen.
Mariniers, Huurlingen of welke vorm van militair volk je er ook heen wil sturen. Useless.

Ten eerste wordt zulks gecalssificeerd als oorlogsdaad aangezien officieel nog niet NIET vaststaat dat MH107 uit de lucht geschoten is en door wie.

Ten tweede escaleert de situatie alleen maar verder wat het onafhankelijk internationale onderzoek niet ten goede komt.

Ten derde is Nederland geheel niet in staat om aldaar een overmacht te creeren. Dump daar 20k NL mariniers en Putin zet er 100K manschappen tegenover.
Wat willen we nou eenmaal beginnen? WOIII?

Ik ben het met iedereen eens dat de NL politiek als een natte-krant op deze gebeurtenis reageert en daarmee nogal ongeloofwaardig overkomt. Helaas helpen en houden we deze club zelfpreserveerders willens en wetens steeds weer in het zadel.

Nee als we gerechtigheid en duidelijkheid willen, dan moeten we het niet van de NL-se politiek hebben maar van onze bondgenoten welke ondanks significant lagere slachtoffer aantallen wel bij machte zijn om met ferme taal en stevige dreigementen het noodzakelijke voor elkaar te krijgen.

normanius | 19-07-14 | 15:13

"And finally, as RT reported, the national governor of the Donetsk region, Pavel Gubarev, admitted that while the separatists indeed are in possession of one BUK missile unit, it is not operational, and even if it was, it would be unable to reach a height of over 30,000 feet without central radar guidance which the Donetsk region does not have, once again suggesting that a Surface to Air Missile, if indeed one was used, came from the Ukraine side. Surely it will be very easy for international monitors to validate this report."
www.zerohedge.com/news/2014-07-18/fina...

Russell | 19-07-14 | 15:13

@Chiant | 19-07-14 | 15:05

De staat der dingen qua internationale invloed is niet goed, maar volgens mij kan Nederland obv Irak, Afghanistan, Golf van Aden wel degelijk een paar "favors" afroepen. Obama lijkt bereidwillig. Amerikaanse helicopters vol met Nederlandse soldaten die daar landen onder dekking van een Amerikaanse battlegroup die opstoomt in de Zwarte Zee, zoiets.
.
Moet je het wel doen en dus risico nemen. Een missie naar het rampgebied draagt risico's met zich mee. Dat kan een politieke carriere maken of breken.
.
Dat durft Rutte niet aan. Geen kloten. En sowieso, wat is het leven van 200 Nederlanders nou waard, hè. Daar is de Nederlandse gevestigde politiek al decennia duidelijk over. Niets, nada, noppes.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 15:12

@INTUSSEN: dit illustreert m.i. pijnlijk exact wat voor een klein onbeduidend land wij zijn. Er worden 193 onschuldige landgenoten uit een vliegtuig geschoten; maar onze politieke leiders durven geen vuist te maken en vergelding aan te kondigen. Laat staan vergelding ook daadwerkelijk uit te voeren. Waarmee ook; de slagkracht van een eigen defensie is volledig wegbezuinigd.
In plaats daarvan wordt er, zoals de laatste jaren steeds meer, alleen maar wollig om de feiten heen gepraat; blijkbaar zijn er toch heel veel andere belangen met momenteel meer prioriteit dan 193 of zelfs 298 onschuldige mensenlevens.
Het zal me niet verbazen als onze politieke leiders op termijn nog namens ons excuses gaan aanbieden voor het feit dat 193 Nederlanders voor zoveel 'gedoe' hebben gezorgd. Triest. Voor velen.

Contento-Limbo | 19-07-14 | 15:12

@Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:00
Weet niet waar ze is, maar kan mij niet voorstellen dat ze ergens ligt te fleppen.

Boris die Sauertopf | 19-07-14 | 15:11

Als dat zo is, vreselijk! Het wordt tijd voor Gennadi Zyoganov, een gerespecteerde Russische politicus met een duidelijke koers.

fernseher | 19-07-14 | 15:11

@Jan Boule | 19-07-14 | 14:58
Ja, ik zag ook al dat ze werkelijk spettert van afwezigheid, maar het schijnt niemand iets te interesseren. Niet helemaal onbegrijpelijk overigens, de huidige minister van defensie is weinig meer dan een Haagse receptioniste. Maar zijn we ook niet geacht een Generaal van de Nederlandse Strijdkrachten te hebben? Tom Middendorp? Of houdt die z'n mond omdat ie van Poetin telefonisch een Karremansbehandeling heeft gekregen?

dedeurs | 19-07-14 | 15:10

Dat is best wel heel erg kudt op Mark Rutte lijken, alhoewel het nog erger kan, iets met Tim Kuik.

Boris die Sauertopf | 19-07-14 | 15:09

Rutte heeft hoogstwaarschijnlijk meer uur gemaakt afgelopen dagen dan enig ander hier (voor de mensen die hem afkraken omdat hij even op het terras zit). Hij is ook maar een mens die even mag bijkomen vind ik.

Banzai88 | 19-07-14 | 15:08

Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:00

Laatste tweet van Hennis was 17 juli, even schrok ik maar nu bekend zijn wie de doden zijn, verwacht ik dat ze ergens van de zon aan het genieten is.
Vreemd bijna 200 landgenoten vermoord met een militaire actie, je weet dan toch wel zeker dat er ook veel militaire contacten en actie is.
We worden geregeerd door een stelletje padvinders.

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 15:08

wat een sneu volk hier afgelopen dagen in de panelen.
Alleen maar zeuren. jengelende kinders met een grote muil en zonder verstand.

*out*

--sql error-- | 19-07-14 | 15:08

Maar nu even serieus. Nederland is een groot middelgroot land, te vergelijken met Canada, Australië of Israël. Dan verwacht je toch dat ons land behoorlijk wat invloed heeft en druk kan uitoefenen. Maar welke internationale machtsmiddelen heeft Nederland nog?
Of is het Vaderlandsche Kuddevolck zelf schuldig dat we die in de afgelopen decennia massaal hebben wegbezuinigd om de verzorgingsstaat ongebreideld te laten expanderen?
En mocht het kabinet morgen besluiten om weer fors te intensiveren op de internationale machtsmiddelen zoals OS, het postennetwerk en defensie, dan zullen de panelen ook hier weer schande spreken van het feit dat opoe geen nieuwe maar tweedehands rollator krijgt.

Chiant | 19-07-14 | 15:05

Het misschien wel beste Kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog... Tsja, je moet het ze inderdaad nageven. Ze zijn in ieder geval niet al allemaal het land uitgevlucht.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 15:04

Mark soms al bezig om een onderzoekscommissie aan te stellen, Hallo Job met Mark, hallo Adje met Mark, heb je even tijd?

hovawart | 19-07-14 | 15:04

King of the Oneliner | 19-07-14 | 14:58

En na afloop weer wat schietpartijtjes tussen dronken Antilliaantjes... wat een feest.

CornholioNL | 19-07-14 | 15:04

Botte Hork | 19-07-14 | 15:01
Dit is de grootste aanval op Nederlanders sinds de politionele acties en Hennis is op vakantie? Dat kan niet waar zijn.

Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:04

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 15:01

Slappe zak die je bent, met je dit staat niet vast dat staat niet vast. Je bent een product van Den Haag. Ik ga graag door het stof als het niet die sepratisten waren.

Keeper | 19-07-14 | 15:04

Interessant dat Rostec een "strategisch partnerschap" met automaker Renault is aangegegaan (en.wikipedia.org/wiki/Rostec). De Rostec directeurtjes op de KvK lijst hebben vnl. hoge functies bij Renault. Renault boycot dan maar.

Schwanz | 19-07-14 | 15:03

zal nu ook wel het geval zijn. Laat die man, hij werkt heus wel aan een oplossing.

sletwin | 19-07-14 | 15:03

@Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 14:5
niets deert ze.. het is echt onvoorstelbaar.
Ze hebben t altijd over 'respect', maar zelf wat betrokkenheid tonen en zorgen dat al die onschuldige doden met respect behandelt worden, ho maar.

Causa Sui | 19-07-14 | 15:03

Hadden we George W maar als premier op dit moment. Dan was er GEEN ENKELE boer van een separatist nu in de buurt van onze dode landgenoten gekomen. Mark Rutte is gewogen en extreem licht bevonden.

Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:03

@Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:00
Die heeft verkansie

Botte Hork | 19-07-14 | 15:01

Dat rutte zonder beveiliging en zonder enige aandacht van voorbijgangers op een terras kan zitten. Zegt iets over angsthaas rutte, het Nederlandse volk en over onze positie in de wereld.

Het is verschrikkelijk.

Keeper | 19-07-14 | 15:01

@dedeurs: als het idd een BUK-raket was (wat helemaal nog niet vaststaat).

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 15:01

Onze mariniers hadden er binnen 1 uur moeten zitten. Maar nee, we laten onze landgenoten gewoon daar liggen. Waar de neuk is MinDef Hennis?!

Fred Bastiat | 19-07-14 | 15:00

@AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:56

Dat boeit dus wel degelijk. Regeren is voor een groot deel het 'managen' van sentimenten, beeldvorming. U heeft het net als Rutte niet begrepen...

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 15:00

ontslaan: ontslagen

Jan Boule | 19-07-14 | 15:00

Mark is toch een staatsman pur sang, een nationale ramp en vanaf het terrasje met een G4tje alles coördineren, of is mijn beeld ietwat gekleurd, een zomercarnaval in Rotterdam dat gewoon doorgaat (hadden we bij de bijlmerramp moeten flikken) en een Rutte die zoveel schijt heeft aan Nederland dat hij stront tekort komt, gewoon hangen en gezellig ouwehoeren met z'n matties.

next

hovawart | 19-07-14 | 15:00

He Rutte! non-empathische kloothommel!
Op dat terras hadden onbezorgde nabestaande moeten zitten!
Je had zo gis moeten zijn om partijgenootje v. Baalen uit je partij te schoppen toen ie richting Kiev vertrok met je vriend Verhofstad,om de boel daar op te hitsen tegen Rusland!

deraderendraaien | 19-07-14 | 14:59

Rostec, is dat niet een tak van de Honeywell franchise in Slotervaart?
Het verklaart in elk geval Rutte's 'terughoudendheid',
er moeten belangen beschermd worden en vooral Amerikaanse. Het ergste is dat het grootste deel van de bevolking hier zoetjes in mee gaat. Nederland blijkt dus actief betrokken bij deze oorlogsdaad (die onze landsbestuurders en de gecontroleerde media koppig 'tragisch incident' zullen blijven noemen) maar een val van het kabinet zal het niet veroorzaken. Nederlanders voelen zich best comfy bij de gezellige Mark Rutte & friends.

dedeurs | 19-07-14 | 14:59

downcom | 19-07-14 | 14:56
echt walgelijk... maar ja, wie houdt ze tegen.. niemand he.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:59

Leopards verkopen aan ons eigen voormalig Neêrlandsch Indië mag niet (al kriijgen de Indo's die dingen niet zelfstandig van het eiland af), maar 'we' staan wel toe dat er raketten verkocht worden aan de vijand (want dat zijn Poetin en makkers omdat ze anaalridders niet liev vinden)?

Guido | 19-07-14 | 14:58

@downcom: dat helpt idd niet om de onderste steen boven te krijgen. Overigens ken ik ook mensen die stukken van de ElAl boeing in Amsterdam bemachtigd hadden.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:58

De zwarte dozen zijn in Rotterdam gesignaleerd.
#tropischcarnaval

King of the Oneliner | 19-07-14 | 14:58

En de Tweede Kamer, de volksvertegenwoordiging!!!!, die is nog steeds op reces....
.
Even lekker ontspannen. De krokodillentranen bij de herdenking over een tijdje zullen weer veel energie vergen. En anders het "met de kennis van u" uitbraken wel als er straks geconstateerd moet worden dat de bewijslast reeds compleet vernietigd is.
.
De volksvertegenwoordiging dus.....

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 14:58

@downcom | 19-07-14 | 14:56

Ongelofelijk...

lady blabla | 19-07-14 | 14:58

daar waar de bijna tweehonderd Nederlandse ingezetenen door een oorlogs( mis-)daad om het leven komen mag je verwachten dat de minsier van Defensie eveneens acte de présence geeft.Echter, nergens is de hudige minister van Defensie te bekennen. Je zou sowieso verwachten dat een minister van Defensie een militaire achtergrond dan wel binding heeft met 's lands verdediging. Deze mevrouw heeft een Schoevers-opleiding, zal ongetwijfeld heel goed kunnen omgaan met een Olivetti-tikmachine maar enige militair benul heeft ze niet. Het is een verregaande vorm van decadentie en een ultieme schoffering zulk een persoon als baas aan te stellen van duizenden gemotiveerde en goed opgeleide jonge vrouwen en mannen die bereid zijn met gebrekkig en ontoereikend materieel ( de uitverkoop van recent aangeschaft materieel gaat "gewoon"door) ons land militair te verdedigen.Onder haar bewind zijn twaalfduizend beroepsmilitairen vertrokken dan wel ontslaan.

Jan Boule | 19-07-14 | 14:58

-weggejorist-

downcom | 19-07-14 | 14:56

@Parel
Boeit niet hoe hij erbij zit als hij maar effectief handelt. En dat doet hij vast wel omdat er genoeg opties daarvoor zijn.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:56

Als vlucht #MH17 vol met Amerikanen had gezeten was er momenteel geen Rus of seperatist meer te bekennen geweest op de crash site. Wel had er gewemeld van Amerikaanse troepen. En terecht.

Botte Hork | 19-07-14 | 14:55

@Wurgje: vergeet ook niet dat Verhofstadt bestuurder is bij Exmar, 's werelds grootste gastankerboer. Het gaat om big business..., niet om de 298 slachtoffers. Dubbel verschrikkelijk. Guy zou zomaar nog meer bloed aan zijn handen kunnen hebben dan Van Baalen.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:54

En het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat die Neanderthalers uit Donetsk een van de 27 Buk lanceerplatforms uit de Oekraïense arsenalen gejat hebben en die met behulp van een aantal Russische adviseurs weer aan de praat hebben gekregen. Ondertussen staat die Buk nog steeds in Donetsk ergens in een schuur want de eerder genoemde Neanderthalers zijn echt niet van plan om dat ding terug te geven, een beetje een troefkaart uit handen geven. Ze zien die Fascisten (hun woorden) uit Kiev niet zitten, maar weer onder het juk van grote broer Rusland te zitten is nu ook weer niet de bedoeling.

Ranja Drinker | 19-07-14 | 14:54

Gravin v Kippenbouth | 19-07-14 | 14:50
Nee, dit werkt productief...

Causa Sui | 19-07-14 | 14:53

Rutte op het terras met zijn van staatswege verstrekte Nokia Lumia met Vodafone abonnementje, voetjes lekker op de bank, koud flesje Chardonay (homodrankje) op ijs.
Ondertussen rotten de lijken van kinderen in de blakerende zon op zo'n 2000 km afstand.
Deze hadden nu al in koelcellen in Nederland kunnen liggen voor identificatie.

King of the Oneliner | 19-07-14 | 14:53

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:50
dat zeg ik
@Martinspire | 19-07-14 | 14:08
Zo werkt het altijd; wij horen; "Er komen drastische maatregelen en sancties".
En dat klopt, alleen het ps-je horen wij niet, dat is namelijk altijd; "Zolang dit en dit bedrijf (meestal Shell!) geen schade wordt berokkend".
Causa Sui | 19-07-14 | 14:12

Causa Sui | 19-07-14 | 14:52

@Feynman | 19-07-14 | 14:23
Denk je nu werkelijk dat hij in staat is om een auto te verkopen? Ik kan me herinneren dat hij geprobeerd heeft ons auto's en huizen te laten kopen,en dat hij daarin ook al jammerlijk faalde. Maar ik weet wat je duidelijk wil maken.. wij zitten met een incapabele corpsbal zonder ballen pff..

deraderendraaien | 19-07-14 | 14:52

Het artikel geeft zelf ook toe dat de Oekrainers die wapens ook hebben. Overigens staat helemaal niet vast met welk wapen het vliegtuig is afgeschoten, het kan ook gebeurd zijn met een raket, afgeschoten door een Oekrainsch gevechtsvliegtuig, om met een klap aan de Verhofstadt en van Baalen-miljarden te geraken.

Wurgje de huisboa | 19-07-14 | 14:51

Bubske | 19-07-14 | 14:47
ik denk dat je dat dus beter kunt uitbesteden, want het is gigantisch duur om te trainen en te onderhouden, een klein land heeft meer aan iets wat direct inzetbaar is, echt dodelijk en onzichtbaar, dan aan een leger wat toch nergens heen mag nadat er eerst 600 vergaderingen zijn geweest en tientallen besprekingen, diners, zakendeals, et cetera.
Soms kun je beter 'under water' gaan.
Maar ja de EU he..

Causa Sui | 19-07-14 | 14:51

Vrijdag roepen dat je niet rust voordat de onderste steen boven is en je zaterdag zo laten fotograferen in je chill kloffie is erg onhandig voor de beeldvorming Mark.

Harry Turtle | 19-07-14 | 14:51

Ongeacht waar hij zit of ligt, hij hoort daarheen te gaan, hij had er moeten zijn.
Causa Sui | 19-07-14 | 14:17 |

Nee, dat moet hij niet.
Degene die er hoort te zitten, zit in Kiev(?)
Helaas heeft Franske T. het charisma van een stadsduif, maar hij zit er.
Degenen die er werkelijk horen te zitten, zijn de hulpverleners. Die zijn er ook maar kunnen er niet bij.
Als half tamme mensen daar met geweren rond staan te zwaaien, bemoeilijkt dat de zaak aanzienlijk. Je zit midden in een oorlogsgebied.
Het werkt zeer contraproductief als NL/EU/VS diezelfde gewelddadige houding aan gaan nemen en zich met grof geweld toegang willen verschaffen.

Gravin v Kippenbouth | 19-07-14 | 14:50

@Causa Sui: de grootste denkfout die gemaakt wordt is het denken in landen. Het gaat niet om staten, alles draait om bedrijven. Vooral een paar hele grote in bijvoorbeeld de wapenindustrie. Die gaan iig hier dik aan verdienen. Wij zijn de small potatoes, de slachtoffers. Of je nu in Kiev, Donesk of Grubbekutterveen woont. En we mogen er nog voor betalen ook. Ook u.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:50

Vijf minuten hiervoor zat dat terras nog helemaal vol met gezellige mensen. Totdat Mark Rutte erbij kwam zitten, met al zijn vrienden.

VanBukkem | 19-07-14 | 14:49

Balkenende had dit heel anders aangepakt...

King of the Oneliner | 19-07-14 | 14:49

En nou zijn de zwarte dozen ook nog eens weg.

lady blabla | 19-07-14 | 14:48

@AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:39

Het is vooral indicatief hoe verrot de internationale gemeenschap is opgetuigd. Vooral omwille van geld.
.
Vindt u het niet vreemd dat zo'n bedrijf kan opereren vanuit een land dat actief deelneemt in sancties richting Rusland om de burgeroorlog zogenaamd te stoppen?
.
Zou dat bedrijf niet al in het eerste sanctiepakket hebben moeten zitten als de doelstelling daarvan de burgeroorlog stoppen is?
.
Rutte is niet schuldig aan de ramp. Rutte is wel eindverantwoordelijk voor de bestuurlijke schertsvertoning rond deze ramp.
.
Terrasje trouwens.. Alleen al voor de vorm zou Rutte in de Nederlandse equivalent van de "situation room" moeten zitten. Hier laat Rutte zien dat hij de kracht van beelden en emoties niet begrijpt. Een zorgelijk gebrek voor een regeringsleider.

Parel van het Zuiden | 19-07-14 | 14:48

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:47
tja..
/me valt flauw (en niet alleen van de hitte)

Causa Sui | 19-07-14 | 14:48

@ mierus | 19-07-14 | 14:30:
leuk verhaal, Nederlanders waaronder ook veel mensen hier op geenstijl hebben echter al jarenlang partijen gekozen die alleen maar op defensie bezuinigd hebben. We geven met moeite nog maar 1% BNP uit aan defensie. Dan kun je dus vrijwel niets meer uitrichten buiten een kansloze vredesmissie ergens.

Als je gewoon 2% BNP was blijven uitgeven dat had je nog een daadkrachtige krijgsmacht gehad waar je wat mee kan afdwingen. Helaas nu niet meer mogelijk. Misschien dat we samen met Australië wat speciale eenheden kunnen sturen maar dan zal je toch eerst goedkeuring moeten krijgen van Oekraïne.

Bubske | 19-07-14 | 14:47

@Causa Sui: nee, de EU heeft timmermans, wij hebben niks. Hopelijk hebben we een keer de waarheid te pakken.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:47

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:42
Alles, zonder uitzondering, gaat om geld, daarom duurt dit zo lang.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:46

Of is het soms wachten op Amerikanen die overgevlogen moeten worden? We kunnen militair gezien blijkbaar niks zelf... #schande

First Contact | 19-07-14 | 14:45

Het hoogtepunt van daadkracht van een Nederlandse regering sinds de politionele acties is het besluit van van Agt om de treinkapers in De Punt met trein en al te doorzeven.
Hoewel de kaping natuurlijk niet het middel was hadden de Molukkers wel degelijk een punt en van Agt is inmiddels seniel. Maar dat terzijde.

Chiant | 19-07-14 | 14:45

En als Schiphol er niet geweest was, dan was dit nooit gebeurd natuurlijk.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:45

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:42
+1

Botte Hork | 19-07-14 | 14:45

Het gaat nergens anders meer over en iedereen doet eraan mee. Dat krijg je als in komkommertijd zoiets ernstigs gebeurt.
achteraf zeuren en achteraf schuldigen aanwijzen kan ook iedereen. Hetzelfde geldt voor conclusies trekken zonder feiten.

zeeman73 | 19-07-14 | 14:44

Gezien het tijdstip was dit rond of net na de lunch. Hij is in elk geval in Den Haag en ligt niet op een of ander tropisch eiland in de zon.
.
En zo kun je wel elk bedrijf de schuld geven. Philips heeft misschien wat transistors gemaakt, de stroom in de bommenfabriek komt van een NL energiebedrijf en de koffiejuffrouw heeft een bakkie ingeschonken voor de bomontwerpers.
Misschien ietwat versimpeld zo, maar het gaat erom WIE de trekker heeft overgehaald.

Dhr. de Wit | 19-07-14 | 14:44

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:37
Don't mess with the USA.
En wel vanwege hen. Die backup.
Wij hebben Timmerfrans.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:44

En als Schiphol er niet geweest was, dan was dit nooit gebeurd natuurlijk.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:44

Rutte zit lekker een Radler te drinken want het is te warm om te vergaderen over sancties tegen Rusland.

Osdorpertje | 19-07-14 | 14:44

koolteer | 19-07-14 | 14:32
ja, daar dacht ik ook al aan, maar gegarandeerd dat wij dan de bak ingaan. Zo zijn ze hier dan weer wel. Maar het is een schande dat andere landen de hete kolen voor ons uit t vuur moeten halen , en zelfs visa restricties krijgen opgelegd, omdat wij Nederlanders al verdampen als we maar in de buurt komen van het vuur.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:42

Laat Mark lekker daar zitten, wat is het probleem?

Ronman2k | 19-07-14 | 14:42

@Chiant | 19-07-14 | 14:34
Putin: "Haha. Welke tanks? Nou dag, Mark!"

Geenstijlfiguur | 19-07-14 | 14:40

Duidelijk de schuld van Rutte en het bedrijf dat de raketten verkocht. Zucht..

AbleArcher13 | 19-07-14 | 14:39

@Hans Gruber | 19-07-14 | 14:35
Nederlanders in de bijstand? Onmogelijk met de 'banenmotor' van Rutte.

Botte Hork | 19-07-14 | 14:39

, beeldvorming van een man die aan het werk is? Ga toch achtergrond kassa zitten.
Hans Gruber | 19-07-14 | 14:36 | | Reageer+ | 0

Wat is een achtergond kassa, een kassa op de achtergrond ofzo?

Shadow112 | 19-07-14 | 14:38

@Causa Sui en koolteer: Als jullie blackwater in willen huren kan je ook net zo goed direct in een dictatuur gaan wonen. Nu komt het je misschien uit, maar op een dag staan ze aan jullie deur.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:37

@Shadow112, beeldvorming van een man die aan het werk is? Ga toch achtergrond kassa zitten.

Hans Gruber | 19-07-14 | 14:36

Mark has left the bar..............

Harry de Slijter | 19-07-14 | 14:36

Echt serieus de mensen die hier over klagen zitten allemaal in de bijstand; dat kan niet anders. Hij zit aan de fucking telefoon met een ijzeren grimas zonder drinken of vertier. Moet die man elke dag fully suited in een donker hoekje zitten?

Hans Gruber | 19-07-14 | 14:35

@Ctrpllr | 19-07-14 | 14:33
Het gaat om beeldvorming. Dit moet je als minister pres vermijden.

Shadow112 | 19-07-14 | 14:34

Transcript van telefoongesprek met Putin:
"Luister goed beste Vladimir. Ik zal dit maar één keer zeggen. Vanaf vanavond hebben onze onderzoekers en bergers vrij toegang tot het rampgebied. Als ik ook maar hoor van één onberispelijk woord uit de mond van wie dan ook, dan stuur ik alle Nederlandse tanks, artillerie, vliegdekschepen, strategische bommenwerpers en kruisraketten naar het gebied om onze slachtoffers op te halen. Ben ik duidelijk?"

Chiant | 19-07-14 | 14:34

mierus | 19-07-14 | 14:30.
.
Het sterft daar van de luchtdoelraketten,Nederlandse koekkebakkerleger maakt daar geen schijn van kans.

Submariner | 19-07-14 | 14:33

Nederlands bedrijf DSM werkt al jaren met bloed aan de handen samen met dit Rostec

Jurriaan5801 | 19-07-14 | 14:33

Mijn god wat een arbeidersmentaliteit hier zeg. Ik zit in de tuin, naast het kinderzwembadje, ook gewoon te werken (zou ja naast het reaguren dan). Wat boeit het nou waar die kerel dat doet? Het Nieuwe Werken ftw, de zeikerds hier moeten gewoon lekker terug naar hun 9-to-5 kutbaan op kantoor of op de vorkheftruck of ander tokkiewerk met een dichtgetimmerde CAO. Laat die man met rust, hij heeft geen tijd om naar jullie gezeik te luisteren. En ik ook niet (maar ik lees het toch ;-))

Ctrpllr | 19-07-14 | 14:33

Zo te zien is hij gewoon aan het werk. En drinkt cola, geen bier. Dus, wat is het probleem? En wie is die NSB-er die de foto heeft geplaatst?

juicy fruit | 19-07-14 | 14:33

@ Causa Sui 14:24
Eens. We kunnen natuurlijk ook geld inzamelen en als volk het heft in handen nemen, bij gebrek aan handelend vermogen van Rutte & Co.

koolteer | 19-07-14 | 14:32

Kan iemand dat hysterische twittermokkel Annet de Graaf even van het internet verwijderen?

Hans Gruber | 19-07-14 | 14:31

We hebben toch een Luchtmobile brigade? Stuur die erop af met luchtsteun van F 16 en Apache's en gebruik teams van het korps Mariniers om lichamen,zwarte dozen en bewijsmateriaal veilig te stellen. Gewoon Poetin bellen en zeggen; we komen , later....!

mierus | 19-07-14 | 14:30

Ook Germany heeft andere prioriteiten.
CSU-minister wil geen tol in grensgebieden

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 14:29

@snorhaartje | 19-07-14 | 14:26
Dan ga je slapen... en dan weer aan het werk. Verdient genoeg.. Bijna 200 NL dood, en dan op een terrasje zitten! Beschamend.

Shadow112 | 19-07-14 | 14:29

Het is 35 graden buiten, mag die man ook ffetjes verkoeling zoeken....

stegestijp | 19-07-14 | 14:28

Je zal maar VVD gestemd hebben. Dat moet wel kut voelen. Zeker nu.

Botte Hork | 19-07-14 | 14:28

Oh mijn god schandalig die gast.

GeargeSears | 19-07-14 | 14:28

Laat Rutte met rust... die man heeft de afgelopen 48 uur harder gewerkt dan modaal Nederland in een jaar.

snorhaartje | 19-07-14 | 14:26

Beetje beschaafde wereld schortte nu alle commercieele vluchten van, naar en over Rusland op.

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 14:24

@koolteer | 19-07-14 | 14:18
We kunnen deze academi.com/pages/protect zo inhuren, we zouden er gvd een contract mee moeten afsluiten, dan maar maandelijks dokken, dan was dit nooit zo geëindigd als nu.
Nederland is zelf gewoon nergens op voorbereid.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:24

Mark Rutte had al direct als een echte leider ervoor moeten zorgen dat plaats delict in Oekraine uit de handen van de pro-Russische rebellen zou komen, aangezien zij nu alle macht hebben over het onderzoek ter plaatse en zij al het bewijsmateriaal hebben kunnen manipuleren. Maar nee, de Nederlandse overheid moet wachten, omdat wij als braafste jongetje van de klas op basis van een 'onafhankelijk' onderzoek de daders willen berechten. Bij dit soort aanslagen is tijd ontzettende kostbaar! Wachten, zoals de Nederlandse regering doet, kan bij dit soort aanslagen gewoonweg niet, omdat je daarmee de mogelijke daders tijd geeft te ontkomen en de boel te manipuleren! De Nederlandse overheid zorgt met dit afwachtende gedrag ervoor dat de kans steeds groter en groter wordt dat de daders van een aanslag op Nederlandse burgers onbestraft weg kunnen komen. Dat laat zien dat wij van onze regering internationaal gezien geen enkele bescherming hoeven te verwachten. Dat is heel triest!

algebra | 19-07-14 | 14:23

Terwijl Rusland geleid wordt door een alfamannetje met een ruime ervaring in harde machtspolitiek, zetten wij daar een gladde tweedehandsautoverkoper tegenover die geeneens een partner kan regelen. Et voila, het resultaat.

Feynman | 19-07-14 | 14:23

@Chiant
Nee lul, lez0n! Niet de Hoxha maar de Wellens.

Chiant | 19-07-14 | 14:23

Hij zat met schoeversmiep Hennis te bellen, ligt mogelijk ergens op zonnig strand.

gebrokenvleugel | 19-07-14 | 14:22

Amsterdams zuid-as: een grotere verzameling criminelen vindt je nergens anders in NL bij elkaar. Ze zien er wel allemaal netjes uit in hun pakken maar dat is schone schijn.

McMarx | 19-07-14 | 14:22

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:17
Inderdaad. Meer mensen moeten No Agenda gaan luisteren!

In the morning! | 19-07-14 | 14:22

Gelukt, en wel binnen 3 dagen: weg met ons!

Tijd voor een nieuw begrip analoog aan de Godwin: de Hoxha.

Chiant | 19-07-14 | 14:21

Amerika doet weer eens alles voor ons.. er zat maar 1 Amerikaan in en Rusland wil nu visa restricties gaan opleggen aan Amerikanen.
Amerika, Duitsland en Engelland, die moeten alles opknappen, oh ja en Timmerfransje natuurlijk...

Causa Sui | 19-07-14 | 14:21

Rostec is ook maar gewoon een bedrijf dat voorziet in een vraag. Als Rostec die raketten niet zou verkopen, zou een ander bedrijf het wel doen.

En guns don't kill people. De verantwoordelijkheid ligt nog steeds bij degene die de trekker overhaalt.

Nietvoordekat | 19-07-14 | 14:20

Oh ja nu we met de wijsvinger naar een ander wijzen gaan we onszelf aanpraten dat er dan ook 4 vingers naar onszelf wijzen.Zo kun je alles weer recht praten wat krom is.Het is dezelfde werkwijze die in 40-45 gehanteerd werd,waardoor de gewone jan met de pet zonder enige zeggenschap zich nog generaties schuldig hebben moeten voelen om de deportaties. (sorry voor de godwin.)

deraderendraaien | 19-07-14 | 14:19

Hey Rutte, slappe zak hooi, regel eens een zooitje mariniers (of leen een SAS team van de britten, aangezien we zelf geen leger meer hebben). Maar haal die homofiele reedt van dat terrasje en regel dat de overledenen respectvol gerepatrieerd worden! En ligt dit boven je beperkte vermogens, een situatie als deze is lastig weg te lachen, neem dan gewoon ontslag.

*zich schaamt voor 'onze leider'*

koolteer | 19-07-14 | 14:18

Er zouden meer mensen ITM moeten kunnen roepen hier.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:17

Zie net op het journaal zo'n 'separatist' de waarnemers wegsturen. De arrogantie van het grootste wapen.
Krijg toch echt de neiging om zeer onredelijke dingen te roepen, over commando's, zware bommen en een hele grote parkeerplaats waar ooit Donetsk lag.
Maar ik doe het niet...

spoiver | 19-07-14 | 14:17

Gravin v Kippenbouth | 19-07-14 | 14:16
Ongeacht waar hij zit of ligt, hij hoort daarheen te gaan, hij had er moeten zijn.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:17

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:14
ITM!

In the morning! | 19-07-14 | 14:16

Aha. Iemand plaatst een foto en de hele meute neemt dit meteen voor "waar" aan?
Ongelofelijk dom.
Het niveau op GS daalt met de minuut, ik heb zelden zoveel dommigheid en stemmingmakerij in topics voorbij zien komen als de afgelopen 2 dagen.
Mensen, hou een sop......

Gravin v Kippenbouth | 19-07-14 | 14:16

Tuurlijk chuchundra, neem nog een prozacje.

In the morning! | 19-07-14 | 14:15

Da's toch wel vrij bekend dit, NL staat niets voor niets op nummer 14 (2013) van grootste wapen exporteurs. En dat voor zo'n klein landje. en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry

dutchdj | 19-07-14 | 14:15

@in the morning: ITM to you too...

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:14

DE NL regering zal, zoals te doen gebruikelijk, helemaal NIETS ondernemen om de schuldigen op te sporen en te straffen. Zij is er nl. niet voor de Nederlandse burger maar voor de handel, de baantjes in Brussel/DHaag en, niet te vergeten, het Nederlandse ambtelijk apparaat. Het is toch wel om ziek van te worden dat ik note bene op straat en op kantoor in Kyiv gecondoleerd word door Oekerse buitenstaanders die in dezen actiever lijken dan de NL regering.

chuchundra | 19-07-14 | 14:14

Conclusies zijn al lang getrokken door degenen die het allemaal al zeker weten.

Propagandavreters.

In the morning! | 19-07-14 | 14:13

Je kan nu echt duidelijk zien dat dit kabinet het beste is sinds WOII * kotst *

Botte Hork | 19-07-14 | 14:12

-weggejorist-

BricksBricks | 19-07-14 | 14:12

@Martinspire | 19-07-14 | 14:08
Zo werkt het altijd; wij horen; "Er komen drastische maatregelen en sancties".
En dat klopt, alleen het ps-je horen wij niet, dat is namelijk altijd; "Zolang dit en dit bedrijf (meestal Shell!) geen schade wordt berokkend".

Causa Sui | 19-07-14 | 14:12

hoho... is het al bewezen dan dat het zo'n raket was? Of is het nog steeds een aanname (waarschijnlijk of niet)?

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 14:11

Dat hij op een terrasje zit is logisch, Hij heeft in heel het land de vlag gisteren half stok gehangen.

Verder +1 voor Prof. Hoxha, fijn dat je even oplet.

XaleX_2 | 19-07-14 | 14:11

Laat Rutte toch met rust, de beste man is waarschijnlijk al 48 uur in de weer geweest. En de kans dat hij aan het werk is is groot gezien de telefoon aan zijn oor.

kikionline | 19-07-14 | 14:11

Geruststelling dat Mark Rutte hard aan het werk is in de war room a.k.a het terras.
Altijd zo normaal gebleven..

mocroGS | 19-07-14 | 14:11

Ik zie het probleem niet zo, als ze het hier niet verkopen, doen ze het wel ergens anders maar dan verdienen wij er niets aan.

rode peper | 19-07-14 | 14:11

Rockets don't kill people, people kill people. /Advocaat van de duvel modus/

Shadow112 | 19-07-14 | 14:10

Mijn punt - je moet uitkijken dat je niet, uit een soort van verontwaardiging, in een kramp schiet die als gevolg heeft dat alles, maar dan ook alles, bestempeld wordt als slecht. Tis bizar warm, Rutte is niet de enige die een stoel heeft in het kabinet. Ophitsen schiet zijn doel voorbij.

Pas op voor de beeldvorming, mejnse.

In the morning! | 19-07-14 | 14:10

Rutte... echt, treedt toch meteen af, slappe lul die je bent, hij moet erheen en hij moet daar riskeren dat hij in z'n poten geschoten wordt omdat hij het WEL opneemt voor de Nederlanders die vermoord zijn.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:09

Als het moment is aangebroken om landverrader Rutte oneervol te ontslaan en met pek & veren op de strontkar het binnenhof over te trekken is het nu wel.

Botte Hork | 19-07-14 | 14:09

Rutte op een terras, nee dat is een schande heur.

In the morning! | 19-07-14 | 14:08

Heftig dit. Al zie ik wel weer aankomen dat er nu mensen van Rostec bedreigd gaan worden. Want zo werkt het in Nederland tegenwoordig ook wel weer.
...
Wat ik me dan afvraag: waarom zijn er wel financiële maatregelen genomen tegen Rusland, maar niet dit soort dingen verbieden?

Martinspire | 19-07-14 | 14:08

-weggejorist-

downcom | 19-07-14 | 14:07

Dat verklaart meteen waarom Timmerfrans op stap is, wapendeals voor de toekomst regelen.

Causa Sui | 19-07-14 | 14:07

Mooi, hebben we er toch € 1,- per slachtoffer aan verdiend. #kudtland

neemjemoederindemali | 19-07-14 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken