Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. The Day After. Nederland in shock

(Zie ook de verklaring op de website van de International AIDS Association) UPDATE: 108 (!!) AIDS-onderzoekers onderweg naar een conferentie in Australië omgekomen aan boord van MH17.

Reaguursels

Inloggen

@Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:58
Je kunt je principes ook prima verdedigen zonder te beginnen roepen voordat je alle feiten hebt. Denk even aan overleg met Maleisië en andere landen over een gezamenlijk onderzoeksteam. Ook overleg met de lokale machthebbers dat je onderzoeksteam er ook terecht kunt. Want je kan wel gaan roepen dat je alles gaat onderzoeken, maar vanaf de grens met verrekijkers is een weinig effectieve manier om te onderzoeken. Dus voor je gaat roepen moet je eerst zorgen dat je het ook waar kunt maken. En soms bereik je met wat overleg vooraf meer, zoals een vrijgeleide voor je onderzoeksteam...

TheLuggs | 18-07-14 | 14:24

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 13:27

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 13:25

@donjon | 18-07-14 | 11:54

Thanks voor deze info.

De Bredaonaar | 18-07-14 | 13:17

@Donjon, dat vond ik ook wel interessant!

Basssie1978 | 18-07-14 | 12:55

@vanhetvarken | 18-07-14 | 10:28
Dwerg. We hebben er 61 (+26 in reserve) + 27 Apache. Reken maar dat je daar toch wat schade mee kan doen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 12:53

@mindless | 18-07-14 | 10:45
*zucht*

Het is een Antilliaan.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 12:49

Ik weet dat het er totaal niet toe doet bij zo'n vreselijk ongeval maar ik betrap mezelf erop dat ik me stiekem toch kapot erger aan de spelfouten in die tweets van die gutmensch-meisjes. Achja als je maar sociaal betrokken bent op het moment dat de NOS het startsein geeft.

Makro777 | 18-07-14 | 12:48

@de grote Anti | 18-07-14 | 10:32
Hoewel nog niet bewezen is de kans relatief groot dat het wapen uit Rostov-na-Donu kwam. Dus er zit onderknuppels of niet bloed aan de handen van Poetin. Kwam het wapen uit een legerbasis in de Oekraïne. Dan nog zit er bloed aan de handen van Poetin. Wat hij steunt deze ultra-nationalistische mafketels.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 12:47

@Muxje | 18-07-14 | 10:45
*PROEST*

Natuurlijk is 'hun' bijdrage nihil. Weet je wie het nog over van Baalen heeft? Juistem. Domme reaguurders met kleine piemels en een hoop frustratie. In Oekraïne heeft niemand het over Verhofstadt of van Baalen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 12:43

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:36
Nee die boerenlullen hadden sowieso dat soort wapens niet van Poetin mogen hebben. Nogmaals. Dit zijn geen vrijheidsstrijders. Dit zijn terroristen en vooral pan-Slavische Russische nazi's die nu, naar ik mag hopen, hun hand overspeeld hebben. Hun aanhang wordt geschat op minder dan 20% van de bevolking daar. En raad eens wat die bevolking is? Precies. Ouderen. Alcoholisten. Werkelozen. En vooral zielig TUIG. news.vice.com/video/russian-roulette-...

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 12:41

@Dikke Negor | 18-07-14 | 08:58
Trouwens: als je de GS-plugin installert zie je de weggejoriste zaken wel.

Godsammekraken | 18-07-14 | 12:05

Klopt @donjon, is gewoon een ontploffing op de grond!

Basssie1978 | 18-07-14 | 11:52

Russen, Oekraïners... allemaal lillike blokhoofden. Eerst Putin maar eens vierendelen en een fatsoenlijke Westerling aan het hoofd zetten ipv een Russische corruptheid. Gaat helaas niet, maar toch... het idee. Enneh: RETALIATION!

Basssie1978 | 18-07-14 | 11:51

Meneer Quinsy Gario maakt zelfs in zijn excuus nog met een u-bocht zijn belerende punt. Excuses wat mij betreft niet aanvaard. (ik denk voor niemand). Deze beroeps gedeformeerde, enge, zieke psychopaat verdient het om zo te worden overladen met hoon en verachting dat het net als Melkert indertijd zal moeten verhuizen. Dit vergeeft men hem nooit, nooit en nooit. Zelden zo plotseling zulke gewelds fantasieen gehad als toen ik die tweet van die klootzak las. Daarmee vergeleken zijn die Syriegangers nobele ethische helden.

pleemobiel | 18-07-14 | 11:25

Muxje | 18-07-14 | 10:56
Onze regering? Die is met reces. We gaan eerst eens flink discussieren of de regering en de kamer terug moeten worden geroepen. De tijd die onze regering momenteel spendeert aan "geschokt" reageren, en medeleven betuigen wordt natuurlijk wel als overwerk geschreven.
Waar blijft die daadkracht? Een dikke vinger naar Poetin die een onafhankelijk onderzoek eist? Who the fuck is hij dan om dat op dit moment nb te EISEN? Ambassadeur op het matje, desnoods per direct het land uitflikkeren. Kom op zeg, met je gepolder, pappen en nathouden. Weet iemand nog de Russische reactie na een inbraak recent? Onmiddelijke boycot van bloemen, kaas, ambassadeur werd direct ontboden, eisen zus, eisen zo... En wij maar kwispelen en janken om een aai over de bol. Tjongejonge...

Kloof2012 | 18-07-14 | 11:19

Poolse buitenland minister Sikorski spreekt van een Russische hybride oorlog in Ukraine, echte sancties houden ook een offer in die willen wij niet nemen en het resultaat is nu 300 onnodige slachtoffers.
Lees hier zijn uitleg, Polen weten en hebben heel wat meer kennis van de Russische machtspolitiek, zij verloren al eens hun hele regering in een bedenkelijke vliegcrash in Rusland.
diepresse.com/home/politik/aussenpolit...

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 11:15

Vreselijk dit :-((

Vraagje, kunnen we Quinsy niet aangeven voor racisme?

Wat een smerige rat is dat toch ook zeg, over de rug van de slachtoffers je punt proberen te maken.

Ouwe-RukkerT | 18-07-14 | 11:12

Al het materiaal gaat/staat in rusland. De zwarte dozen en de BUK installatie. Das of voor onderzoek of er wordt wat weggewerkt.

BitchSuperSoaker | 18-07-14 | 11:03

Een onafhankelijk onderzoek.
Dat eist men.
Wie zegt mij dat die zwarte dozen niet gemanipuleerd worden in Moskou? Hebben ze alle belang bij.
Gek zijn we, de schuldige mag / moet het uitzoeken.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 11:00

Lekker doorzichtig hoor, Wallenberg. Trouwens, werk je soms op de Russische ambassade of ben je getrouwd met een medewerkster daar?

Albertus | 18-07-14 | 10:58

@Brou Is Back | 18-07-14 | 10:45
Rusland is ook een groot en vrij ongeorganiseerd en ruig land, maar kun je dat allemaal op poetin afschuiven..
Zodra wij hier idioten met patriots zien wordt er wat aan gedaan. Geen idee hoe het daar werkt maar die zullen soms in bossen verstopt zitten, geen officiele functie (meer) hebben, gestoord of aan de drank zijn geraakt. Geen of weinig contact met de leiding. Bij ons werkt het idd iets anders.

de grote Anti | 18-07-14 | 10:57

@gebrokenvleugel 10:48: Kalm blijven is prima. Maar wat meer daadkracht mag wel, bijvoorbeeld zoals getoond door de Australische premier die de Russische ambassadeur al heeft ontboden om openheid en medewerking in het onderzoek te eisen. Tot nu toe is er in Nederland vooral veel "betreurd" (zijn we goed in), maar er is verder weinig gedaan of gecommuniceerd naar de burgers. Wat doet onze regering op dit moment?

Muxje | 18-07-14 | 10:56

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 10:48

Juist, dank u !!!

CornholioNL | 18-07-14 | 10:55

Het vingerwijzen is direct begonnen, zonder onafhankelijk onderzoek. Waar de meeste vingers heenwijzen is ook van het begin duidelijk.
Trouwens hoe is het mogelijk, dat de paspoorten van de passagiers op een hoop liggen. Lijkt wel een soort kaping waar alle passagiers hun paspoort moeten inleveren. Vreemd.

wallenberg | 18-07-14 | 10:53

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:31
Onzin raar mokkel. Dat heeft generlei nieuwswaarde, slechts sensatie-zucht.
Dit i.t.t. de lijken vrees ik. Verder best een zinvolle reactie van je, keep up the good work.

pseudo leuk | 18-07-14 | 10:53

@Muxje | 18-07-14 | 10:45

Jammer dat je primaire reactie was dat ik schreef dat ze "verantwoordelijk" waren. Dat staat er niet.

|

Ik ben wel van mening dat het publiekelijk uitspreken van Europese steun en het oproepen tot volhouden en doorgaan met de revolutie tijdens (en ten overstaan van) een "volksrevolutie" door EU politici geheel ongepast is en veel meer impact heeft gehad dan menigeen denkt.

ox | 18-07-14 | 10:52

@Bigi Bana Boy | 18-07-14 | 09:44


Op z'n minst beginnen met voorbereidingen ervoor te treffen. Voorbereidingen die duidelijk zichtbaar zijn voor de FSB.

omanders | 18-07-14 | 10:51

Rutte is de rust zelve. Probeert de staatsman uit te hangen, terwijl woede op dit moment hem zou sieren als mens, als Nederlander en als Minister President.
Kloof2012 | 18-07-14 | 10:39

Handelsbelangen net als Germany, we zijn de gasslaven van Putin's maffia, allemaal belangen dienen van corporate EU.

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 10:48

Het feit dat nog niet alle passagiers bekend zijn is te wijten aan het feit dat werkenemrs vna luchtvaartmaatschappijen als IPB-ers mogen vliegen. Dat wil zeggen dat zij de open plaatsen in een vliegtuig mogen opvullen, en vaak gebeurd dit een paar minuten voor vertrek.Zij staan dus niet altijd op de passagierslijsten. De kans dat de onbekenden nederlandse werknemers van KLM (en hun familie) zijn is daarom hele erg groot. Veel KLM medewerkers vliegen met MAlaysia Airlines als IPB-ers...

plock1969 | 18-07-14 | 10:47

@de grote Anti | 18-07-14 | 10:32
Je hebt gelijk dat zelfs een schurk als Poetin dit niet van tevoren geweten heeft; er is immers geen direct Russisch belang. Maar je vergeet wel dat diezelfde Poetin het al een tijdje toestaat dat er "rebellen" zijn die met ZIJN wapentuig huishouden in een buurland!
.
Stel je voor dat, laten we zeggen, er Vlaamse separatisten zouden zijn die opeens beschikken over een Nederlandse Patriot-raket, en daarmee boven Brussel een jumbojet uit de lucht halen. Dan zouden MinPres Rutte en MinDef Hennis toch wel iets uit te leggen hebben, denk je niet?
.
"Ja sorry hoor, daar wist ik niets van" zou toch echt niet volstaan, denk ik.

Brou Is Back | 18-07-14 | 10:45

@ox 10:39: Gepast? Natuurlijk niet. Maar ik denk dat hun bijdrage in dit conflict miniem of nihil is.

Muxje | 18-07-14 | 10:45

De zeurpiet die verblind is door zijn eigen minderwaardigheidscomplex. Ik begrijp niet waarom deze mensen niet in Suriname gaan wonen.

mindless | 18-07-14 | 10:45

De zeurpiet die verblind is door zijn eigen minderwaardigheidscomplex. Ik begrijp niet waarom deze mensen niet in Suriname gaan wonen.

mindless | 18-07-14 | 10:45

De zeurpiet die verblind is door zijn eigen minderwaardigheidscomplex. Ik begrijp niet waarom deze mensen niet in Suriname gaan wonen.

mindless | 18-07-14 | 10:45

de grote Anti | 18-07-14 | 10:32
De strijd tegen oost en west is al zo oud als de geschiedenis.
Ik vermoed dat iemand is omgekocht om op die knop te duwen, door wie? Kan van alles zijn
Russen, USA,regering in kiev, Isis etc
En wij trappen weer vol in de propaganda
En zoals altijd zijn onschuldigen de sjaak

Zatkniss | 18-07-14 | 10:43

Kloof2012 | 18-07-14 | 10:39
Helemaal mee eens, Rutte en het kabinet is niet mijn kabinet

GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:42

Heerlijk, de reactie van de Australische MP. De man heeft een hart, en is woedend om de primaire en bijzonder premature Russische reactie dat het de regering van Oekraïne was.

Rutte is de rust zelve. Probeert de staatsman uit te hangen, terwijl woede op dit moment hem zou sieren als mens, als Nederlander en als Minister President.

Kloof2012 | 18-07-14 | 10:39

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:25

Zieke geest...

@Muxje | 18-07-14 | 10:23
Als je nog eens leest begrijp je het misschien... ik doel niet op het verschrikkelijke drama met het vliegtuig maar op de DRAMATISCHE situatie voor honderdduizenden mensen in de Oekraïne en omgeving op dit moment (de totale situatie dus). Maar jij bent van mening dat het optreden van Hans en Guy daar volledig gepast was... dat kan. Ik niet!

ox | 18-07-14 | 10:39

Wanneer gaan Willem-Alexander en Maxima even bij Putin op gesprek? Die kennen ze toch nog van de spelen?

BitchSuperSoaker | 18-07-14 | 10:37

vanhetvarken | 18-07-14 | 10:34
Nee, een boeren lul had niet op het "LAUNCH" knopje moeten drukken als je er geen fuck vanaf weet of geen 100% zekerheid hebt dat het een vijandelijk toestel is.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:36

Speculatie?
Tja, geen enkele mogelijkheid kun je uitsluiten:
.
Waarom week vlucht MH17 van vaste route af?
joostniemoller.nl/2014/07/waarom-week-...
.
Als een politicus de 'waarheid' spreekt,.. boer pas op je kippen.

donjon | 18-07-14 | 10:36

Volkomen kudt, dit. Vraag blijft waarom een airline (niet alleen Malaysian) het überhaupt in hun bolle kop halen om over een gebied te vliegen dat vol zit met in wodka gedrenkte criminelen (lees: Russen) die de middelen hebben (en dat ook al gedaan hebben) om vliegtuigen uit de lucht te poppen?!?!

Brou Is Back | 18-07-14 | 10:36

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:22
Poetin heeft niet zelf op dat knopje van die raket gedrukt hoor. Dat vliegtuig had daar niet moeten zijn.

vanhetvarken | 18-07-14 | 10:34

Stop nu eens met poetin er bij te slepen. Denk je dat hij een telefoontje kreeg van zo'n grondsoldaat om permissie te vragen een passagiers vliegtuig neer te halen? En dat poetin zei 'ja maar natuurlijk!. Er zullen onderknuppels de fout hebben gemaakt. Eigenlijk heel belangrijk dat mensen niet altijd de hoogste boom pakken voor de fout van een twijgje.. maarja, ik ga hier even over ophouden. Mensen willen rouwen.

de grote Anti | 18-07-14 | 10:32

@pseudo leuk | 18-07-14 | 10:26
Dat is hun werk lul. Een verslaggever dient gewoon het nieuws te brengen zoals het is. Hier op GeenStijl liggen de lijken op je beeldscherm. Ook dat hoe pijnlijk ook, is nu eenmaal hun werk. Het nieuws brengen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:31

Waarom hebben ze het over verongelukt terwijl ze zijn vermoord?

DaeHanMinGuk2 | 18-07-14 | 10:30

@Bigi Bana Boy | 18-07-14 | 09:44
In die regio hebben ze kennelijk SAM's, dus gevaarlijk, gaat um niet worden, hou er ook rekening mee, dat de gehele NL luchtmacht op zijn hoogst nog 3-4 parate toestellen heeft.

vanhetvarken | 18-07-14 | 10:28

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:23
Ik ben nog aan het uitzoeken of er niemand die ik ken op dat vliegtuig zat. Vooralsnog kan niet bevestigen of dat zo is. Het klinkt egoïstisch maar ik hoop dat ik niemand ken op dat vliegtuig. Noem mij maar een lul.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:28

Dank NOS voor het in beeld brengen van de nabestaanden gisteravond op Schiphol.
Geen enkele piëteit en terughoudendheid ten aanzien van hun immense verdriet.
Handen voor het gezicht om het leed en wanhoop te verbergen ? Zien zullen we ze ! Hulde !

pseudo leuk | 18-07-14 | 10:26

@Fatwabuster | 18-07-14 | 10:23
Precies doodzwijgen en de GGZ bellen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:26

@Muxje | 18-07-14 | 10:23
Ja inderdaad. Het idee dat Hans en Guy verantwoordelijk zijn voor deze tragedie is zo 'ZUM KOTZEN' dat de mensen die het opperen wat mij betreft heel ernstig in de gaten gehouden moeten worden door de AIVD. We praten hier over 'Breivikjes'

Walgelijk meneer 'ox' u zegt walgelijke dingen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:25

@omanders | 18-07-14 | 10:09

Die klootzak heeft zich compleet buiten de discussie gesteld.... een discussie die overigens voor het overgrote deel van de mensen geen discussie is.

Opzouten met die mafketel en doodzwijgen!!

Fatwabuster | 18-07-14 | 10:23

@Zatkniss | 18-07-14 | 10:22
Uiteraard. Poetin en zijn kliek. Normale Russen zijn prima en fantastische mensen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:23

@ox 10:16: Met alle respect: ga toch weg. Het idee dat die paar EU-keutels op dat plein de aanleiding zijn voor deze tragedie of dat hele conlict is te gek voor woorden.

Muxje | 18-07-14 | 10:23

Woppa 173 doden.
Bah wat voel ik me klote.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:23

Vers van de pers. 173 Nederlanders omgekomen. Ik hou Poetin aansprakelijk. En ernstig ook.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:22

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:16
Als je daarmee de elite bedoelt ben ik het met je eens, een heel volk straffen voor de daden van enkelen is zo 1940. Daarbij wil ik west Europeanen nog wel eens zien gaan vechten in Rusland. Tref de oliechargen. De gewone Rus heeft toch al een moestuin.

Zatkniss | 18-07-14 | 10:22

Dodencijfer Nederlanders is bijgesteld naar 173.... wat een ongelooflijk drama!!

Fatwabuster | 18-07-14 | 10:21

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:15
Yep zoveel snap ik dan weer wel, het was niet de schuld van de piloten, er waren afspraken. Dus de blunder kwam van de grond. Toch voortaan misschien even een andere route nemen tot rusland en oekranie weer vriendjes zijn.

de grote Anti | 18-07-14 | 10:20

-weggejorist-

Ommezwaai | 18-07-14 | 10:19

Shit, getal is opgelopen naar 173 Nederlanders volgens de persconferentie ....

FapMaster | 18-07-14 | 10:19

Tien tegen een dat het die rabiate malloten van de Volksrepubliek Donetsk zijn geweest. Die hebben een paar weken geleden een BUK luchtbatterij gevonden in een veroverd depot, en schoten de afgelopen dagen al meerdere Oekraiense militaire vliegtuigen uit de lucht, tot niet geringe vreugde en trots bij de heren vrijheidsstrijders.

De komende dagen zullen de rebellen de 'aanslag' wel moeten toegeven. Ongetwijfeld komen ze met het excuus dat het vliegtuig onder de no-fly-zone vloog, en dus als vijandelijk kon worden beschouwd.

Dat opent weer allerlei mogelijkheden tot nieuwe verdenkingen en theorieen: bijvoorbeeld dat het toestel bewust door de Oekraiense verkeersleiding is omgeleid naar gevaarlijk gebied, of naar een lagere koers - en dus gebruikt is als menselijk lokaas. Of dat de vliegtuigen van Malaysia Airlines op afstand te kapen zijn door sinistere machten, met die verdwijning in de Z-Chinese zee als generale repetitie.

Zeker is dat de vraag cui bono? - stut en toeverlaat van iedere samenzweringstheoreticus - niet moeilijk te beantwoorden is. Hint: het zijn niet de Russen.

Mensen onderschatten het wapentuig dat in Oekraine is achtergebleven na de val van de SU, en dus het gevaar van de door de VS geprovoceerde burgeroorlog daar. Dat is een heel ander scenario dan de asymmetrische picnics in Afghanistan, Irak en Kosovo. Dit zijn geen halfgeletterde haatbaarden met zelfgemaakte Manpads. Dit is serieuze vuurkracht.

Hopelijk zien mensen nu in hoe roekeloos en onverantwoordelijk het 'Westerse' gestook en gekonkel daar is.

De Eindbaas | 18-07-14 | 10:18

Het "Poetin bashen" begint wel groteske vormen aan te nemen op de Nederlandse Staatstelevisie... Begon dit drama niet ergens op een plein in Kiev met ontevreden Oekraïners die steun kregen van Europese politici die maar wat graag de lont in het kruitvat aanstaken?! Volgens mij was dat zo rond de periode dat een zekere Nederlandse Willem nog zat te bieren met Vladi in een gezellig onderonsje...

ox | 18-07-14 | 10:16

@Zatkniss | 18-07-14 | 10:12
Och die gast, als hij het al is, is ziek in zijn hoofd. Geen aandacht aan besteden. Laat de Russen maar bloeden.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:16

Quinsy Gario @quinsyg
Ik maak fouten. Excuses aan de nabestaanden. Laten we in de toekomst zo opkomen voor elke slachtoffer van geweld ongeacht huidskleur.
9:42 PM - 17 Jul 2014
_______________
.
Excuses aanbieden en impliciet toch nog bij het standpunt blijven waarvoor hij z'n excuses aanbiedt.
EXCUSES AFGEWEZEN DUS!!

donjon | 18-07-14 | 10:15

de grote Anti | 18-07-14 | 10:03
Het is inderdaad een grote blunder.
Maar je kan niet zomaar een last moment change doen.
Je wordt begeleid door ATC volgens je planning en dat luchtruim was veilig.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 10:15

@Bigi Bana Boy | 18-07-14 | 09:44
Ja inderdaad. Dit roept wel om vergelding.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 10:14

Die Russen één grote moordmachine, geven geen fuck om een mensenleven, minimaal al 6 commerciële airliners neergehaald aan grenzen.
Complete Poolse regering laten crashen, cluster munitie in stedelijk gebied (Stan Storimans)
Begin nu eens een maand lang niet vliegen over en op Rusland, wereld laat zien dat je ook zonder dit soort imperialistische moordenaars kan.

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 10:14

Nu weten we eindelijk weer hoe een echte vliegtuigcrash eruit ziet! Namelijk met wrakstukken. Dat was op 9/11 wel anders.

Wayne Schlegel | 18-07-14 | 10:13

Leuk zo'n air power demo op de open dagen, maar wat doen we als er 154 Nederlanders worden vermoord in een militaire actie?

mennie | 18-07-14 | 10:13

omanders | 18-07-14 | 10:09
Ze moeten die gast gewoon boven de oost Oekraïne droppen, daar hebben ze nog nooit een neger gezien, dus waarschijnlijk knallen hem af en zetten ze hem op voor in het museum.

Zatkniss | 18-07-14 | 10:12

Blijf het raar vinden dat men over die gebieden vliegt. Militair Straffen heeft weinig zin en waarschijnlijk treft dat mensen die niks mee te maken hebben. De enige straf die al die potentaten voelen is in de beurs, daar moet gestraft worden en dan zonder onschuldigen te laten hongeren

Zatkniss | 18-07-14 | 10:07

@DreHa 09:58 9-11 was een gerichte aanval op de VS. Dit lijkt vooralsnog op een vergissing gemaakt in de strijd tussen 2 partijen waar wij eigenlijk niet zo veel mee te maken hebben. We weten nog niet eens wie de raket heeft afgevuurd. Laten we eerst even uitzoeken wat er aan de hand is.

Muxje | 18-07-14 | 10:06

Waarom vloog KLM daar nog? Hopelijk toch niet om brandstof te besparen mag ik hopen? Dat zou wel heel banaal zijn...

kloopindeslootjijook | 18-07-14 | 10:06

Litsehimmel | 18-07-14 | 09:58

Tja, ANP, NOS, het is beide dramatisch slecht.
De uitzending gister was tenenkrommend slecht, een Herman vd Zand zonder autocue was hopeloos verloren, eh, eh, eh, eh... een knakker van D reizen die geen fuck kon zeggen.
Thank god for CNN...

CornholioNL | 18-07-14 | 10:06

@Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:39
Helemaal aan het eind van de rit, zat er een zenuwachtige, niet al te slimme, teener per ongeluk op een knopje te drukken. Maakt niet zo veel uit of dat nou een Rus, Oekrainer of Seperatist was.

Kwalijker is/was, dat een burger vliegtuig, gepland, daar vloog. Dit was niet het eerste vliegtuig dat daar neergehaald werd. Ik neem aan, dat behalve GAZA Airlines, geen enkele vlieg maatschappij het in zijn hoofd haalt om over GAZA heen te vliegen, over Donetsk en omgeving heen vliegen is onverantwoord dom.

vanhetvarken | 18-07-14 | 10:05

De separatisten moeten gewoon toegeven dat iemand aan hun kant een fout heeft gemaakt. Geen van de partijen, ook de separatisten, zullen niet veel heil zien in het neerhalen van een passagierstoestel.

kloopindeslootjijook | 18-07-14 | 10:03

Quinsy Gario klaagt over de benaming "Zwarte Doos".
Protestactie op de dam om 14:00 uur.

McPhart | 18-07-14 | 10:03

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:54
Ja oke, afspraken zijn afspraken. Ik zou echter als piloot liever niet over een oorlogsgebied vliegen. Wisten de passagiers het? Shidt, als je naar het verre oosten wil kun je toch ook... laat maar, ik ben geen piloot en weet er weinig van. Het was gewoon tragisch, en schijnbaar een 'foutje'. Voordat iedereen gaat denken dat die idioten oorlog met ons willen.

de grote Anti | 18-07-14 | 10:03

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:58
Toetsenbordridder.

Igor Putkin | 18-07-14 | 10:02

Gario, de échte racist...

Ordinaire hokjesdenker die gratis geld wil.

Rico Tampeloerus | 18-07-14 | 10:01

-weggejorist-

kaapkos | 18-07-14 | 09:59

DreHa | 18-07-14 | 09:58
Helemaal mee eens.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:59

@CornholioNL | 18-07-14 | 09:05
Dat is gisteren al debunked, was een video-opname van een 2 dagen eerder neergehaald toestel. Beetje dom van het ANP om dat klakkeloos over te nemen zonder de feiten te verifiëren.

Litsehimmel | 18-07-14 | 09:58

@TheLuggs | 18-07-14 | 09:25

Nogmaals. Ik zeg niet dat ze een dader moeten aanwijzen. Ik zeg dat ze in algemene termen kunnen veroordelen. De lancering van de raket is gisteren meermaals bevestigt door verschillende mogenheden. Ik zeg dat ze de verzekering kunnen uitspreken dat Nederland er alles aan zal doen.
.
Intelligent uitgesproken formulering is prima mogelijk zonder op tenen te trappen. Overigens heb ik wat bedenkingen bij uw definitie van leiderschap. Alle tenen proberen te vermijden is geen leiderschap. Dat is laf. Dat betekent dat je je principes niet durft te verdedigen, niet durft te staan voor je zaak.
.
Uw invulling van "leiderschap" wordt idd prima door de Nederlandse politiek ingevuld. Laf en ruggengraatloos.

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:58

154 Nederlanders vermoord. Dit is in verhouding meer dan er mensen vermoord werden op 9/11 in New York. Toen moesten wij NATO volgen in een artikel 5 situatie. Een aanval op één is een aanval op allen. Daarna hebben we 13 jaar zinloos in Afghanistan gezeten.
Deze aanval op Nederland en andere NATO landen kan niet zonder antwoord blijven en voor NATO is het nu hom of kuit.
Is Rutte al helemaal wakker? Geen loze praatjes. Actie. Zo ver is het helemaal niet weg.

DreHa | 18-07-14 | 09:58

Evocatus | 18-07-14 | 09:48

Kan Huib dat ook meteen even uitleggen waarom andere luchtvaartmaatschappijen er wel omheen vliegen als dat zo "onmogelijk" is ?

CornholioNL | 18-07-14 | 09:56

Men weet inmiddels al weer veel meer over wie het gedaan heeft en met welk materiaal, beetje lullig om dit voor het publiek weg te houden. Gaat ook nog om wie er moet betalen. Want dit soort schurkenstaten incl Mother Russia staan nooit vooraan met een schuldbekentenis en een zak compensatiegeld. Komt er geen compensatie van de daders voor de dood van 150 + Nederlanders dan moet er compensatie van deze mensen gehaald gaan worden. Tot de laatste cent !

van Oeffelen | 18-07-14 | 09:56

Quincy ga eens deaud!

Jandoedel38 | 18-07-14 | 09:55

de grote Anti | 18-07-14 | 09:51
Om de onweersbuien te omzeilen die op de originele vluchtroute zaten.
De lucht was veilig verklaart, dus mocht er gewoon vliegen.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:54

Voor dat we de mogelijkheden van WW3 gaan bespreken... Zijn dit niet gewoon een stel separatisten geweest? Ik denk dat Rusland zelf er niet verantwoordelijk voor is.

Juriaan Schraamhaar | 18-07-14 | 09:54

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:48
FUBAR ook echt

Armin Langbaard | 18-07-14 | 09:54

Quinsy de zeurpiet verdient de roe. Hard.

Russ Meyer | 18-07-14 | 09:54

@Evocatus 09:48: Blijkbaar vlogen een aantal andere maatschappijen er al omheen (Air France bijvoorbeeld, maar KLM weer niet)

Muxje | 18-07-14 | 09:54

Gezien de false informatie die zowel de rebellen geven als Rusland... De rebellen zeggen dat ze de wapens niet hadden maar ze hadden ze wel. Wellicht hadden ze de mensen niet om ze te bedienen.
Het gebeurde in Vietnam en Korea, misschien waren het wel Russen die aan de knopjes zaten van dit door rebellen in handen genomen BUK systeem!

mennie | 18-07-14 | 09:53

-weggejorist-

Polletje Piekhaar | 18-07-14 | 09:51

@Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:48
Ik zit ook nog achter mijn oren te krabben waarom een commercieel vliegtuig die route zou nemen in deze tijden, maar heb daar weinig verstand van.

de grote Anti | 18-07-14 | 09:51

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:48
God, je zal het toestel maar hebben neergehaald....
Die zal wel niet geslapen hebben vannacht.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:51

DIT zijn nou de momenten waarop een internationale interventiemacht het gebied zou moeten bezetten en controleren voor het veiligstellen van wrak, lichamen en bewijsmateriaal. Als je niet mee werkt, Rus/seperatist/Ukrainer, wordt je beschouwd als medeplichtig en treated as such. Ben er fysiek onpasselijk van en dat wordt eigenlijk alleen maar erger sinds gistermiddag. Godverdomme zeg, die foto van dat meisje op de roltrap voor haar eerste vliegvakantie...

Snikkeldrift | 18-07-14 | 09:51

Wat doet onze ambassadeur nog in Moskou? Terughalen die gast.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 09:51

In oorlogen en conflicten worden altijd buitenstaanders meegesleurd. En met buitenstaanders bedoel ik dan alle mensen overal, ook in rusland of palestina of bijvoorbeeld iran, die niets met het geharrewar van persoonlijke belangen van een paar invloedrijke mannetjes te maken willen hebben en gewoon met rust gelaten wilen worden. We moeten stoppen met het denken in landen, maar op zoek gaan naar het gerotzooi van invloedrijke mensen, zichtbaar of nog niet.

kloopindeslootjijook | 18-07-14 | 09:49

Zelfs de excuses van Quinsy Gario bevatten nog een opgeheven vingertje. Bah, wat walg ik van die vent!

Heel veel sterkte aan familie en vrienden van de slachtoffers.

Pravda | 18-07-14 | 09:49

Die Quinsy Gario .... wat een ziek figuur, flink lopen stoken in Nederland dat wij racisten zijn en dan uitspraken doen op Twitter en lopen roeptoeteren ... Nou Quinsy, je bent een verrijking voor de Nederlandse samenleving, RACIST !

FapMaster | 18-07-14 | 09:48

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:41
Yup, de verassing was compleet toen bleek dat het om een passagiersvliegtuig ging, dat kan je wel aan het gesprek wat half uurtje later gevoerd wordt.

0:20: A: Just now, just now, "Minera" group downed an airplane. It fell on Yenakivo.

0:26: B: Pilots? Where are the pilots?

0:29: A: We're going now to search and take photos of the wreckage.

0:33: B: How long ago?

0:34: A: About 30 minutes.

[At this point, video skips ahead to a different conversation, apparently some time later and between two different people]

0:44: C: Yes, "Major"

0:45: D: From Chernuhino, they downed the plane.

0:48: C: Who?

0:49: C: From Chernuhino post, cossacks that are stationed at Chernukino.

0:56: C: The plane broke up in mid-air, near Petropavlosk mine. First 200 (ed: ?). Found first 200 (ed: ?). Civilian.

1:12: D: So what's going on?

1:15: C: Stupid civilian plane.

1:18: D: Understood. Are there many people?

1:20: C: FUBAR. Wreckage falling right in peoples yards.

1:24: D: What model?

1:26: C: I haven't figured it out yet. Haven't yet gotten to the main debris. I'm still where the first bodies fell.

1:31: C: There's wreckage of internal containers, seats, bodies.

1:35: D: Understood. Are there any weapons?

1:37: C: Nothing at all. Civilian stuff, medical supplies, towels, toilet paper.

1:43: D: Any documents?

1:45: C: Yes. Indonesian student. From Thompson university.

[Another cut, several more people]

1:52: About that plane shot down near Snezhnovo Torez. It turned out to be a passenger plane. Fell near Grabovo, there's lots of bodies, women and children. Right now the cossacks are inspecting it.

2:03: On TV they are saying AN-26, Ukrainian transport, but are saying it's labeled Malaysian Airlines.

2:12: What was it doing in Ukrainian territory?

2:16: Means it was transporting spies, understood?

2:18: Got it

2:19: Shouldn't fucking fly there. There's a war going on.

2:21: Understood.

Een 200 is een term voor een lichaam, Cargo 200 is een dode.

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:48

Bij een uitspraak van een beroepsnegert denk ik nu aan ongebluste kalk. Mooi wit. Hoe haalt deze ongelofelijke gore .... De woorden ontbreken mij ...

En ik wil nog steeds weten wie, exact welke personen de Notam A1492/14 hebben afgegeven met FL 260 - FL 320. Op 14 juli is dus toen verklaard dat boven Flight Level 320, dat is 32.000 feet het veilig is. Ammehoela!

Op 14 juli is ook een Oekraïens militair transport vliegtuig neergehaald. Dit resulteerde niet het sluiten van het luchtruim met een Notam met UNL. (Unlimited) De facto een no fly-zone, naar mijn mening.

Ik lees dat Huib Gorter verklaard dat de luchtvaart het onderhavige gebied niet ziet als oorlogsgebied en dat er omheen vliegen een moeilijke of onmogelijke route oplevert. Hier de tekst van PowNews:
"Update 23:47
Het luchtruim boven Oost-Oekraïne was geen oorlogsgebied en werd veilig geacht. Dat heeft vicepresident Huib Gorter van Malaysia Airlines Europa donderdagavond gezegd tijdens een persconferentie op Schiphol, zo meldt het ANP. "Voor de luchtvaartsector is het geen oorlogsgebied. Het is een veilig gebied om overheen te vliegen, anders krijg je onmogelijk een vluchtplan'', aldus Gorter."

Als deze verklaring exact klopt, dan zijn a.h.w. de mensen dus eigenlijk geofferd aan de commercie.
Salut! Evocatus

Evocatus | 18-07-14 | 09:48

Heel toevallig zat ik nog flink te ruzieen met dumpert jeugd een paar dagen geleden vanwege het plotselinge verlies van een dierbare.. Wisten zij natuurlijk niet van. Sorry daarvoor nog. Maar ik blijf de klootzak die ik altijd al was. Nu even niet. Had weinig mensen om het mee te delen, maar als ik nu zo twitter bekijk zullen met deze gigantische ramp veel mensen steun bij elkaar vinden. Vriendschappen zullen ontstaan.. Dan is twitter toch nog ergens goed voor naast 'nieuws', maar ik blijf er vanaf.

de grote Anti | 18-07-14 | 09:47

Wat er m.i. gaat gebeuren: het blijkt een fuck-up van de separatisten/regering/Russen. Mea Culpa; foutje, sorry.
Over tot de orde van de dag; we moeten als NL immers niet de boel gaan escaleren. We polderen het rechtstreeks de geschiedenisboekjes in.

Kloof2012 | 18-07-14 | 09:46

@mennie | 18-07-14 | 08:56
Hoe cru het ook is, maar waarschijnlijk is het een vergissing. Ze werden bestookt door de luchtmacht, nogal wiedes dat ze met raketten gaan schieten.

Zijn het nu slachtoffers van de politiek die roept dat het geen oorlog is in Oekraïne?

frank87 | 18-07-14 | 09:45

Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:48
Wat jammer dat er geen plusjes meer kunnen worden uitgedeeld. Uw posting verdient er heul veul!!!

Kloof2012 | 18-07-14 | 09:44

F16's check, tankvliegtuigen check. Ik zeg doen
. Dit schreeuwt om vergelding. Waarom niet een keer snoeihard terugslaan ?

Bigi Bana Boy | 18-07-14 | 09:44

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:39

Ah, duidelijk.. dank voor de extra info.

CornholioNL | 18-07-14 | 09:43

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:39
Overduidelijk was dit een actie waar ze niet duidelijk konden zien wie dit was.
Niemand wil een commerciële vlucht uit de lucht halen.
Dus het is overduidelijk dat de verantwoordelijke geen toegang had tot een degelijk netwerk.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:41

Quinsy ziek stuk stront.

EARP | 18-07-14 | 09:40

Kunnen we Gario en al zijn meeheulende negerknuffelaars niet tegen de muur zetten?

KarelMarks | 18-07-14 | 09:40

De livestream van gisteren was al heftig. Nu komen alle berichten naar buiten van vrienden/familie die 1 of meerdere van de personen aan boord het vliegtuig kenden of er zelf familie van zijn...

Enorm veel sterkte aan alle nabestaanden. Omgekomen in een oorlog waar ze niets mee te maken hadden, vreselijk.

LangeTijdGeleden | 18-07-14 | 09:39

@CornholioNL | 18-07-14 | 09:22
Ze gebruiken een target acquisition radar om vliegtuigen op te sporen (afhankelijk van het type kan dat wel tot 85 km afstand), lanceren de raket richting doel waarbij de computer in de radar wagen de raket blijft besturen totdat hij binnen het bereik van het doel is, daar meet de proximity fuze of het echt binnen bereik is en boem. En scherf werking doet de rest.
.
Het Buk-systeem kan afzonderlijk werken, maar het is eigenlijk bedoeld als onderdeel van grotere systemen, in ieder geval heb je een goed getrainde bemanning nodig om hier mee te kunnen werken.

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:39

Quinsy is dus eigenlijk de vuige racist.

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 09:38

Faust21 | 18-07-14 | 08:58
Onze bondgenoten hebben deze aanval al wel veroordeelt.
Ik zou graag willen zien dat alle troep wordt uitgeschakeld van de verantwoordelijke partij.
Tanks, luchtafweer, etc.
Het is overduidelijk dat deze idioten er niet mee overweg kunnen.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 09:32

Ik krijg het beeld van van Balen op een plein in Oekraïne maar niet uit mijn hoofd.

deministerpresident | 18-07-14 | 09:28

Wat een berichten allemaal, je zou je bijna afvragen wie er niet in het vliegtuig zat.

De Anaalprofeet | 18-07-14 | 09:27

De daders moeten berecht. Een 'sorry' is niet genoeg.

Muggenmepper | 18-07-14 | 09:26

Veroordeling of niet, er liggen Nederlandse lichamen in een oorlogsgebied. Waar is de actie om ze terug te halen. Ik had op zijn minst verwacht dat een veiligstellen van het gebied en een bergings-operatie.
Dan heb ik het nog niet over vergelding.

mennie | 18-07-14 | 09:26

@Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:06
Leiderschap betekend ook rekening houden met een hoop lange tenen. En daar kunnen ook wel eens wat onverwachte tenen zoals Maleisische tenen tussen zitten. Dus laten we even geen uitspraken doen op basis van een zwik getuigen met ieder een eigen agenda. Want vooralsnog hebben alle partijen met een mening over de dader er ook een belang bij die dader zwart te maken.

TheLuggs | 18-07-14 | 09:25

Echt bijzonder om zoveel gezichten betrokken bij deze catastrofe te leren kennen op deze manier.

Dima Beeline | 18-07-14 | 09:23

@newray | 18-07-14 | 09:15
Ja?

Kaas de Vies | 18-07-14 | 09:22

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:17

Begrijp ik, maar als ik het verhaal van Parel van het Zuiden van gister goed begrepen heb zou die Buk in de buurt van de cockpit moeten ontploffen, juist ivm radar proximity fuse, de radar zit immers in de cockpit.

*leek is op dit gebied*

CornholioNL | 18-07-14 | 09:22

@wakkere_nederlander | 18-07-14 | 09:04

Dat kunt u denken, maar niets is minder waar. De situatie in Israel - Palestina is natuurlijk niet te vergelijken met dit incident. Domme vergelijking.
.
Maar ik wil wel even meebewegen. De oorzaken van het conflict aldaar liggen niet in de korte termijn reacties over en weer. Dat zijn aanleidingen, geen redenen. Die zijn een logisch gevolg van hoe deze wereld werkt. Dit is namelijk een kudtwereld, waarin helaas nog heel veel mensen leven die met geweld hun doelstellingen willen halen. Dan moet je zelfs als vredelievende natie af en toe van je afbijten.
.
laten we hopen dat u niet de Israelische politiek ingaat. Dan is men daar inderdaad verzekert van vrede. Alleen zien we dan eerst nieuwe killings fields vol Israeliers. Zoals beloofd door Islam.
.
Appease lekker verder op deze dag!

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:20

@ Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 08:54
Uhm, wellicht dat de politiek gelukkig, anders dan hier op GS, eerst de feiten op tafel wil hebben?! Politiek is het echte leven en niet virtueel, waar je maar wat kunt roepen zonder consequenties. Ik ben geen fan van Rutte, maar hij heeft het allemaal goed en netjes gedaan tot nu toe in mijn ogen.

Pieleke | 18-07-14 | 09:19

Mensen gaan tot het uiterste om deze rampspoed te bevatten:

'gedachten zeggen nu meer dan woorden'

lol

EasyAloha | 18-07-14 | 09:19

@CornholioNL | 18-07-14 | 09:05
Vrij consistent met een luchtdoel raket die een vliegtuig raakt. Die Buk raketten zijn voorzien van een radar proximity fuze en ergens tussen de 60-70 kg springstof in een fragmentation warhead. Een proximity fuze betekent dat hij in de buurt van het vliegtuig ontploft.

Ranja Drinker | 18-07-14 | 09:17

Er gaan geruchten dat Putin daar ook vloog, ongeveer 1 uurtje eerder.
Maar dat valt dan niet te rijmen met pro-Russische separatisten.
Gruwelijke foto's trouwens. Ook smerig dat veel lui dit dan weer kapen om hun statement te maken. bah.

datzouzomaarkunnen | 18-07-14 | 09:17

Maar Quincy Gario heeft dus echt getweet wat hij getweet heeft? Kan er vanavond niet iemand met een mooie witte puntmuts een brandend kruis in de tuin van dat stuk zwarte stront zetten?

LJBrinkhorst | 18-07-14 | 09:16

Erasmus.

newray | 18-07-14 | 09:15

Tuurlijk krijgt ome Vlad meteen de schuld.

Vrije Nator | 18-07-14 | 09:13

British Airways en Air France ontweken de Ukraine al maar KLM en Malaysia vlogen er consequent over.

Ik vlieg voortaan liever met een maatschappij die wat voorzichtiger is dan alleen kijkt naar de kosten.

Bewijs:
www.nytimes.com/interactive/2014/07/17...

joooop | 18-07-14 | 09:12

Waarom mag ik niet zeggen dat hij van mij in dat vliegtuig had mogen zitten?

pienokio | 18-07-14 | 09:12

ik snap dat het allemaal dichterbij komt als er hoofden en namen bij de getallen komen, maar van mij hoofd het niet zo expliciet weergegeven te worden eigenlijk.

TimmaiP | 18-07-14 | 09:12

De opgenomen gesprekken (waarvan ik wel geloof dat ze echt zijn) aan de commandant ter plekke zijn veelzeggend... En zijn reactie ook... 'Vrij vertaald: 'Dan hadden die klootzakken daar maar niet moeten vliegen.''
Tja, 298 doden. Buiten dat het stuk voor stuk persoonlijke drama's zijn, betekent het niet veel... Slachtoffers van de wapenindustrie. En nu wat?

-weggejorist-

gz | 18-07-14 | 09:10

helaas ook de eigenaren van Rotterdam bekendste aziatische restaurant, Asian Glories. Voor veel Rotterdammers waren de gastvrouw en kok geen onbekende.

www.metronieuws.nl/regionaal/eigenaren...

Hunter S. Thompson | 18-07-14 | 09:08

@ Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:58

En tanks. En die hebben we ook niet.

Maar wat een vreselijk verlies van al die levens.

Snackbar van Allah | 18-07-14 | 09:08

Zijn onze jongens al teruggehaald uit Mali om eens echt voor het Nederlandse volk te gaan werken? We gaan dit toch niet ongestraft laten?!?t

straat | 18-07-14 | 09:08

Kaas de Vies | 18-07-14 | 09:06
Of topic.

Igor Putkin | 18-07-14 | 09:08

@Igor Putkin | 18-07-14 | 09:02
Het gaat niet om de dorpsgek, het gaat om al die steun die hij krijgt van onze onafhankelijk media, daar zit het gevaar en daar moet tegen geageerd worden. Quinsy Gario mag zijn ondoordachte mening scanderen wat hij wil, maar waarom krijgt hij van de media zo'n breed podium?

Kaas de Vies | 18-07-14 | 09:06

@Faust21 | 18-07-14 | 08:58

Het staat niet vast wie, inmiddels is van een heleboel zijden bevestigt dat het toestel is neergehaald door een surface-to-air missile.
.
Overigens kun je je zonder alle feiten te hebben een veroordeling van de daad en de geruststelling dat Nederland alles in het werk zal stellen om de onderste steen boven te krijgen uitspreken zonder vingers te wijzen.
.
Dat is een kwestie van aanvoelen wat een situatie nodig heeft. Dat is leiderschap.

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 09:06

Zo juist op de radio: volgens ANP stond vleugel in brand... video, pica's iemand ???

Of is het downplayen nu al officieel begonnen ?

*Aluhoedje uit kast pakken doet*

CornholioNL | 18-07-14 | 09:05

Rutte kan geen geloofwaardige vuist maken. Waarschijnlijk wordt een of andere halfdronken zwerver daar van de straat geplukt, een camouflage pak aangemeten en aangewezen als schuldige en dan glas plas was. Misschien nog een keer een verdwaalde Bear neergehaald door 'Amelandse seperatisten'.

Harry Turtle | 18-07-14 | 09:05

@Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 08:54
'Dat een dodelijke aanval op Nederlandse burgers onacceptabel is en altijd zal kunnen rekenen op een afgemeten maar bikkelharde reactie.'

Je moet de Israëlische politiek in. Dan zijn ze verzekerd van wederom jaren geweld en ellende.

wakkere_nederlander | 18-07-14 | 09:04

@harbi 08:55: Na deze uitspraak lijkt het mij terecht dat de "echte" media hem nu volkomen links laten liggen en dat de politiek en zijn meelopers niet meer serieus nemen. Maar in de Internetpanelen mogen we wel doorgaan met hem zwart maken (ha ha...), opdat iedereen beseft wat voor een schertsfiguur het is.

Muxje | 18-07-14 | 09:04

Ben niet snel stil, maar vandaag lukt het toch aardig.

Vloberto | 18-07-14 | 09:03

Gadverdamme! Onder zulke tweets, 80% van de reaguursels over een dorpsgek die het praten niet waard is.
Geef hem nog meer aandacht mannen. Hij kan het gebruiken!

Igor Putkin | 18-07-14 | 09:02

sterkte ''spar amstelveen''??

twitter als condoleance register cq reclame momentje.

kans een op een miljoen dat er een vliegtuig met zoveel medelander neerstort, mijn medeleven aan de nabestaanden.

maar oh oh wat maakte de NOS het weer bont gister, de hele programmering kapen terwijl er amper feiten waren. maar moslims met hakenkruizen worden weggejorist... stelletje sensatie beluste taxpoet draken!

en bedank ook Hans van B. en Guy V. bij deze.

Van Nostrand | 18-07-14 | 09:02

Als maandag een vliegtuig wordt neergeknald boven oostelijk Oekraïne, waarom vloog heel de wereld er doodleuk nog overheen?
Seperatisten schieten met door Putin geschonken wapentuig op zo'n beetje alles dat vliegt blijkbaar en nu hebben we dit.
Dank je wel Van Baalen!

Ome Gijs | 18-07-14 | 09:01

En dankzij deze Quincy gaan we serieus Zwarte Piet afschaffen?!? Ik stel voor dat De Sint zich voortaan laat vergezellen van geketende Quincy Gario's in slavenornaat.

wakkere_nederlander | 18-07-14 | 09:00

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 08:54
mooi gezegd, maar de politiek heeft nog niks veroordeeld omdat nog niks officieel vaststaat. Mocht inderdaad blijken dat het vliegtuig is neergehaald, dan kan ik me niet voorstellen dat Nederland niet alles op alles zal zetten de daders te pakken.

Faust21 | 18-07-14 | 08:58

@godsammekraken wilt u die fp nog eens plaatsen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Dikke Negor | 18-07-14 | 08:58

@mennie | 18-07-14 | 08:56
Daarvoor heb je militairen nodig.

Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:58

Iedereen zit hier te zeiken over Quinsy. Maar jullie hebben zelf ook allerlei volkeren uitgescholden voor alles wat lelijk is.
Niet dat is het probleem maar Putin en Rusland is het probleem. En die Putin werd hier altijd verheerlijkt.

gz | 18-07-14 | 08:57

MK17 neergeschoten in een militaire actie tegen 154 onschuldige Nederlanders, waar blijft de militaire reactie?

mennie | 18-07-14 | 08:56

@Kaas de Vries
In het licht der gebeurtenissen dient aandachtshoer Quincy misschien even volstrekt te worden genegeerd?

harbi | 18-07-14 | 08:55

@ Godsammekraken | 18-07-14 | 08:51
Stond gisteren al uitgebreid in het topic + dumpert. Van mij mag hij blijven staan, hoe meer mensen de ware aard van die idioot zien hoe beter.

Harry Turtle | 18-07-14 | 08:55

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:51
Ja, aan het feit dat je deze ramp gebruikt om je frustratie over die andere idioot te spuien en daarmee tegelijkertijd helpt om zijn platform te vergroten.
Sukkel.

Igor Putkin | 18-07-14 | 08:55

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:51
Joris van de dag is waarschijnlijk familie van die katoenplukker.
Wat heb ik een oprechte hekel aan die Gario!
Nog even z'n punt maken terwijl er honderden mensen zijn omgekomen...... met alle kleuren van de regenboog.

rick13 | 18-07-14 | 08:55

Een koude rilling bij een hete kop koffie. Zo zou ik deze morgen willen kenmerken. Gelukkig blijkt er toch nog iets een Nederlands collectief wij-gevoel te zijn en zie je mensen overal oprecht meeleven.
.
Minus de haatzaaiende rascist Quinsy Gario natuurlijk, maar kon je echt anders verwachten van zo'n laag bij de grondse smeerpijp. Enfin, door komen we nog wel op terug, me dunkt.
.
De reactie van de politiek stoort mij wel enigzins. Natuurlijk moet je medeleven betuigen, maar ik had graag harde veroordelingen van dit soort acties gehoord, dat Nederland alles in het werk zal stellen om ervoor de zorgen dat de daders gepakt en gestrafd worden. Dat een dodelijke aanval op Nederlandse burgers onacceptabel is en altijd zal kunnen rekenen op een afgemeten maar bikkelharde reactie.
.
Het interesseert me eigenlijk niet zoveel of het de Russen, Russische seperatisten, of Ukrainers waren. De slachtoffers waren Nederlands.
.
Let's bring these Motherfuckers to justice!

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 08:54

Quincy heeft gelijk want hij is het eigenlijk niet eens waard om nog op te reageren.

Tsjernodebiel | 18-07-14 | 08:53

Oh dus zo rolt meneer Gario?

Wat een onvervalst paarden-orgaan is die gast zeg. Walgelijk.

Don Bomgordello | 18-07-14 | 08:53

@harbi | 18-07-14 | 08:53
Het is ontopic.

Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:53

@Godsammekraken
Ik denk dat GS het on-topic wil houden. Valt wat voor te zeggen.

harbi | 18-07-14 | 08:53

@Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-07-14 | 08:41
Dat gaat niet dezelfde route worden denk ik.

frank87 | 18-07-14 | 08:53

@Godsammekraken | 18-07-14 | 08:51
Geen idee, oh wacht ik weet het al, institutioneel racisme.

Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:53

@Godsammekraken | 18-07-14 | 08:33
Geen idee waar ik deze -weggejorist- aan te danken heb. Anyone?

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:51

Quincy Gario is een volksmenner die uit is op het aanwakkeren van racisme. Wat.Een.Mongool.

harbi | 18-07-14 | 08:49

Die Quinsy..
Vuile klootzak.
Over de rug van de mensen zijn standpunt maken.
RIP.

Nacho_Vidal | 18-07-14 | 08:49

@Godsammekraken | 18-07-14 | 08:33
Ik zou niet weten of MH17 "slegs vir blankes" was. Ik denk eerder een mix van mensen, wit, bruin, geel en rood, die *wel* een leven hebben.

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:48

Quinsy Gario is niet helemaal goed in zijn bovenkamer, maar hij schijnt al zijn excuses aangeboden te hebben en dan is het goed.

Nou Quinsy Gario, het spijt mij ontzettend wat mijn voorvaderen jouw voorvaderen hebben aangedaan. Accepteer mijn excuses en hou voor eeuwig er over op.

Kaas de Vies | 18-07-14 | 08:48

hup hup erheen.

newray | 18-07-14 | 08:45

Kan iemand die haatneger even een zwarte piet door zn kanaal rammen tot ie bleek ziet? En met dit soort types probeert dit land dan mee te denken, terwijl ze je stiekem zo haten.. Jammer weer

AsEl | 18-07-14 | 08:43

Negeer neger Quinsy. Laten wij onze doden respectvol herdenken, dus op zijn Nederlands en Indonesisch. Niet op zijn Afrikaans.

malin | 18-07-14 | 08:43

"White lives mattere more th en brown Jones". Wordt tijd dat die in de kast terrorist van een quinsy gario eens gauw gedeporteerd gaat worden naar de eerste beste instelling voordat hij ontploft en daadwerkelijk mensen wat gaat aandoen.

dk-- | 18-07-14 | 08:42

Het grote vingerwijzen gaat beginnen.

Superb_de_Lux | 18-07-14 | 08:42

Die Quinsy is ziek in z'n hoofd.

Zzzzooooffff | 18-07-14 | 08:42

Bizar! Zit nu te genieten van mijn vakantie in Indonesië. Vorige week via dezelfde route hier aangekomen, en a.s. donderdag weer terug. Dat wordt een gespannen vlucht.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-07-14 | 08:41

-weggejorist-

pienokio | 18-07-14 | 08:40

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:33

Ik word misselijker met de keer dat ik die tweet zie.

Bullehr | 18-07-14 | 08:40

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:33 Wat een idioot! Om hier nog racisme erbij te halen. Inderdaad als hij de pijp uit gaat gaat de vlag uit.

robinhoed | 18-07-14 | 08:39

-weggejorist-

Godsammekraken | 18-07-14 | 08:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken