Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opinie in Nederland is POEPSAAI!

evenprekenvooreigenparochieDebat in Nederland is meer voorspelbaar dan incest in Staphorst. Pestdebat. Marokkanendebat. Bezuinigingsdebat. Zwarte Pietendebat. Fucking aangespoelde walvisdebat. Zodra een onderwerp zich door actualiteiten aandient, is het verloop van het debat vooraf helemaal uit te tekenen. Dezelfde poppetjes met dezelfde meningen en dezelfde reacties op de tegenovergestelde mening van andere poppetjes die dat ook al een miljoenmiljard jaar vinden. Verrassingselement: zero. Resultaat: opinie is in Nederland poepsaai geworden. Alle opinie? Ja, alle opinie. Noem de laatste keer dat u aan het denken werd gezet door een verrassende mening. Ongeacht de bron van die mening. In de tijd dat u nadenkt bouwen wij intussen een leefbare kolonie op Mars. Er zit nul evolutie in de meningen in dit land. Met als resultaat een zichzelf overschreeuwende kleuterklas vol jankebalken die iedereen die niet op hun feestje komt sto-ho-ho-om vinden. Hoe dat komt? Mening is een constante geworden, in plaats van een variabele. Mening is een doel geworden. In plaats van een middel. Mening is een identiteit geworden. In plaats van een exercitie.
Vastgeroeste opinie = cashen
Logisch dat willekeurig welk debat in Nederland altijd zo dynamisch is als een blok beton op de bodem van de Marianentrog. Een vastgeroeste opinie is namelijk een unique selling point in de media van tegenwoordig. Iedereen weet wie de go to guy (m/v) is voor elke mogelijke mening. Mening als identiteit, zodat de opinieleider een karikatuur van zichzelf wordt.

snormannenmeteenmeningNors kijkende eigenzinnigheid met scheerluiheid. Check.

De katholiek die fundamentalistische wartaal uitkraamt. De imam die met hapklare haatquotes komt. De genuanceerde bankier. De apocalyptische economieprofeet. De fatsoensmeneer die islamofobie bestrijdt. De Marokkaan die Marokkanen kut vindt. De Marokkaan die Nederlanders met een mening kut vindt. Pro-vrouwen. Pro-dieren. Anti-socialisme. Anti-internet. Pro-liberale principes. En ga zo maar door.

Elke mening heeft een vaste avatar die opiniesites, kranten en talkshows al naar gelang de actualiteit en de gewenste mening uit de kaartenbak kunnen trekken. Het debat wordt in Nederland niet gedirigeerd door intelligente opinieleiders, maar door redacties die weten bij wie welke mening te koop is.

Fatsoenspolitie haat vrijdenkers
O ja. De fatsoenspolitie. Die hebben we natuurlijk ook nog.

Evolutie en dynamiek in opinie ontstaat alleen als er tolerantie en ruimte bestaat om buiten de hekken van het weiland te mogen spelen. Maar dat mag niet in Nederland. Dan ben je binnen no-time een racist, een communist, een fascist of een hufter. Vrijdenkerij is leuk in theorie, maar in praktijk borrelen er dan allemaal meningen op die niet aansluiten bij de eigen veilige gedachtenwereld.

Fuck dat.

Als elke poging tot outside-of-the-box denken wordt kapot gestampt voordat het een kans heeft gekregen om als een mooie bloem aan de afgrond op te bloeien, blijft opinie in Nederland saaier dan kijken hoe het schaamhaar van Willem-Alexander groeit.

kijkennaarschaamhaarwa"En?" "Nee, nog geen veranderingen"

Waar is de fatsoenspolitie bang voor? Dat iemand iets stompzinnigs zegt en dat al het klootjesvolk dat de volgende dag op het voorhoofd laat tatoeëren als nieuw levensmotto? Elitaire bullshit. Onderschat je eigen volk niet. Dat is prima in staat onderscheid te maken tussen een goed inzicht en een infantiele mening. Daar heeft het geen moraalduiders, slijpstenen van de geest of geëngageerde opinieleiders voor nodig.

Verrassing!
Wat dan? Simpel. Gewoon losgaan. Alles durven denken en zeggen wat in je op komt. Ongefilterd. Komt er dan een hoop onzin uit? Ja. Absoluut. Maar er ontstaat in ieder geval beweging in je mening. Er ontstaat in ieder geval draaikolkerij in opinieland. We doorbreken de meningsleur waar dit land in verzeild is geraakt. Genezen Nederland van het opinie-infarct. Die stilstand van schreeuwende eigenpijpers waar elk debat in Nederland in twee seconden in verzandt is namelijk drie keer poep.

Hier, een mentale oefening. Neem iets wat je heel erg vindt. Vind nu compleet het tegenovergestelde. Zwarte Piet moet kunnen? Betoog eens dat Zwarte Piet racisme is. Kijk wat er gebeurt. De EU is de seksslaaf van satan zelf? Betoog eens dat de EU een fantastische utopie is. Albert Verlinde is een parasitaire TV-maker die zijn eigen moeder van een brug zou duwen als het hem een item oplevert? Betoog eens dat Albert Verlinde de Nobelprijs voor Goede TV Maken verdient. Jup, het vergt wat mentaal rek-en-strek werk en regelmatig zul je doodlopende paden in wandelen, maar nou en. Zonder weerstand geen vooruitgang. Zonder experiment geen progressie. Zonder risico geen winst.

Als mening een middel wordt en interessant debat het doel, ontstaat er een veel interessantere spanningsboog boordevol verrassingen, vernieuwende meningen en ja, af en toe ook ongehoord domme blunderfaals. So what. Boeiend. Een mening is maar een mening. Er sterven geen puppies of Afrikaanse kindjes als je er een keer naast zit. Afvinken. En on to the next one.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Boze massa | 14-04-13 | 22:53

Oja, NPO moet commercieel met een aantal voorwaarden. Flits quota moet vervangen worden door boeven quota. Kampers en ander tuig hard aanpakken

Boze massa | 14-04-13 | 22:53

En als iemand al een mening verkondigt, dan durven presentatoren niet door te vragen. Barend & Van Dorp, dat was nog eens tv. Maar Pouw en Witteman zijn al blij als een gast in hun programma wil komen, dus kritisch, dusnie.

Schweinchen Dick | 14-04-13 | 18:42

Het is tijd voor een grote reset naar Amerikaans model. Volksvertegenwoordigers en ambtenaren mogen niet snabellen. Een baan, zoals bij de rest van nederland. Geen wachtgeld voor politici, geen baan garantie voor rijksambtenaren, geen bonus voor ambtenaren, geen declaraties voor ambtenaren en politici. Bij wisseling van de wacht na verkiezingen, wisselt top ambtenaren apparaat mee (ambtenaren moeten uit dezelfde regerende partij komen), inspraak van het volk bij belangrijke nationale beslissingen, afschaffen van ondemocratisch instituut wat koningshuis heet, gekozen burgemeester en provincie goveneur, jury rechtsysteem, rekenkamer in volle eerherstellen. Belasting heffen op ex koningshuis. Functie eisen aan politici en volksvertegenwoordigers stellen. (O.a geen strafblad). Politieke lobby registreren en openbaar maken. Evenredig aantal linkse en rechtse media. Overheid resultaat gericht laten werken, door het publiceren van projecten, kosten en resultaten. Politici en ambtenaren hoofdelijk verantwoordelijk maken door wet.

Boze massa | 14-04-13 | 17:16

Anijsblokje | 14-04-13 | 11:40 | + 1
Dat is waar, maar dat komt ook door de tijd die hem bijvoorbeeld werd gegund in Zomergasten. Als hij het met minder tijd moet doen én hij blijft zich richten op zijn gesprekspartner zou het misschien wel goed komen.

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 11:44

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 11:13 | + 1 -

Als Luyendijk zijn neiging tot zwaarwichtige overintellectualisatie weet te beheersen, kan ik daarin meegaan. Hij heeft een vrij scherp analytisch karakter, maar moet oppassen geen jonge Adriaan van Dis te worden.

Anijsblokje | 14-04-13 | 11:40

@rara | 14-04-13 | 11:26
Dank je. Jij ook.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:31

@Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:15
Een fijne dag verder.

Eensgelijks. Geniet van het mooie weer.

rara | 14-04-13 | 11:26

@ZiekVanDieJankers | 14-04-13 | 11:12
Lees maar niet terug. Wat ik zelf gepost heb, daar word ik de dag erna niet vrolijk van.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:16

@rara | 14-04-13 | 11:11
Neen, en dat zou mij ook niets uitmaken trouwens.
Een fijne dag verder.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:15

@ Anijsblokje | 14-04-13 | 09:17 |
Van dat lijstje is Tweebeeke de in potentie interessantste. Ze heeft wellicht nog te weinig ervaring en intrinsiek overwicht om elk gesprek als een havik in te gaan. Daardoor dreigt het gevaar dat ze te geforceerd overkomt. Jinek is met te veel andere zaken bezig dan het interview. De boobies blunder was schattig, maar zegt genoeg.
De heren draaien hun eigen agenda en zijn op zoek naar quotes om dat te onderbouwen.
Ik vind Joris Luyendijk wel interessant: hij is op zoek naar het verhaal achter de mening. Daarbij staat de mening van zijn gesprekspartner centraal en fileert hij enkel hoe de mening is ontstaan en opgebouwd. Ik ben heel benieuwd hoe hij het zou doen in een gesprek van 15 of 30 minuten. Zou hij dan ook de lagen kunnen afpellen?

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 11:13

Ongeblustekalk
-
Bedankt maar ik bedoelde Berichten op GS.. Foutje!

ZiekVanDieJankers | 14-04-13 | 11:12

@Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:04
Is je vrouw ongesteld of zo?

rara | 14-04-13 | 11:11

Vertoeft de volgende kandidaat voor de Machiavelli-prijs op GS?

Esprit77 | 14-04-13 | 11:08

@rara | 14-04-13 | 10:56
Dat heb ik rechtgetrokken in mijn post van 09:23. Jij hebt blijkbaar de citroen nog niet op. Over zeuren gesproken.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 11:04

@Ongeblustekalk | 14-04-13 | 10:03
Wie begon met zeuren over het weer, en is dus eigenlijk zelf de zuurzak?

rara | 14-04-13 | 10:56

@ Anijsblokje | 14-04-13 | 09:17 | + 0

Ten eerste, bedankt voor je uitgebreide en interessante post.

Ik vind MvN helemaal niet "losjes" presenteren maar eerder "gemaakt nonchalant". Daarmee bedoel ik dat zijn losse houding zo over-the-top is, dat je ziet dat het zorgvuldig ingestudeerd is. Daarnaast vind ik die vermoeiende standaard verwijzingen naar "de Duitsers", waarvan ze zich bij DWDD naar mijn smaak te vaak bedienen, iets vreselijk wansmakelijks.

Sint Pauper | 14-04-13 | 10:52

@ZiekVanDieJankers | 14-04-13 | 10:43
Van PostNL krijg je een track and trace code. Deze vul je in op de website en dan kan je zien waar je post in het mailing proces zit.
Probeer maar eens.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 10:47

Trouwens hoe kun je je eigen posts vinden?

ZiekVanDieJankers | 14-04-13 | 10:43

[email protected] dat er in Nederland volgens de voorzitter van het MKB duizend mensen per dag op straat komen te staan, is natuurlijk niet politiek correct, maar men ontkomt er niet aan dit aan de kaak te stellen en de slachtoffers zelf eens aan het woord te laten over hoe ze hun toekomst zien.

Esprit77 | 14-04-13 | 10:35

@rara | 14-04-13 | 09:19
Probeer eens een appeltje ipv een citroen bij het ontbijt. Daar vertrekt je smoel niet zo van. Dat is een feit.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 10:03

Als men tonnen krijgt om in een programma zijn mening te verkondigen, dan kan men zich wel afvragen wat dat met het denkvermogen doet. Bovendien bezorgt dit misschien net zo talentvolle journalisten die buiten de studiolampen moeten bivakkeren, een minderwaardigheidscomplex.

Esprit77 | 14-04-13 | 09:58

@necrosis
Ik neem aan dat je het met trots typt voor hoeveel tegels jij verantwoordelijk bent. Overigens, heb je dubbel posts hieruit gefilterd?
Volgens mij schiet jij nu zelf in een generatiekramp: ik was hier eerder dus ik heb gelijk en dus respect met je babybakkes.

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 09:31

@Anijsblokje | 14-04-13 | 09:24
*Geeft plusje omdat het kan*

necrosis | 14-04-13 | 09:28

Je mening geven is één ding, je mening hoorbaar maken een ander...

da wizard | 14-04-13 | 09:27

@Anijsblokje | 14-04-13 | 09:17
Ushi. Ze is scherp, laat iedereen lachen en doet niet moeilijk over seks.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 09:25

necrosis | 14-04-13 | 09:09 | + -1 -

Af en toe die ik een poging met plusjes, maar het is meestal vechten tegen de klippen op, necro.

Anijsblokje | 14-04-13 | 09:24

@necrosis | 14-04-13 | 09:13
Het valt mee, het is al 13 gr. hier. Net onder de douche vandaan lijkt het kouder dan dat het is.
Vergeet het varken niet necrosis, is lekker vlees en het houdt bepaalde types uit de buurt van de BBQ.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 09:23

@Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 09:13
Onder mijn huidige (en enige) nick heb ik ruim 37.000 tegels gelegd.
Nou jij weer, zwitsal!

necrosis | 14-04-13 | 09:20

Als je in april 's ochtends om 9 uur al barbecueweer verwacht dan ben je niet bij de tijd, maar dat is slechts mijn mening.

rara | 14-04-13 | 09:19

Het gaat gewoon om de macht van het kapitaal. Zie dat nu eens in. Met geld zijn zelfs de kranten op te kopen, als er iets in staat wat niet bevallen is: Dit (Franstalige) Canadese filmpje over de invloed van het geld is in dit verband bijzonder geestig:
www.youtube.com/watch?v=Zrt3FjZYVtI

Esprit77 | 14-04-13 | 09:19

Sint Pauper | 14-04-13 | 08:13 | + 0 -

Ik probeer me nu reeds 10 minuten af te vragen wie ik momenteel een scherp interviewer vind.
Mariëlle Tweebeeke: kritisch maar voorspelbaar. Komt zelden met een listige analogie die een probleem akelig blootlegt en wisselt weinig van perspectief. Die VU kwestie was een inkoppertje. Erg charmant, maar zo gereserveerd dat de gasten in vol harnas aan tafel zitten.

Eva Jinek. Praat chiq om gebrek aan inhoud te verbloemen. Weinig flexibel & vol van zichzelf.

Twan Huys. Wereldvisie secundair aan eigen mening in plaats van andersom. Hopeloze meeprater.

Jeroen Pauw. Snedige interventies, maar met name de selectie van het nieuws is uiterst eenzijdig ( verwijt redactie). Mag af en toe een douche nemen.

Paul Witteman. Sympathiek, maar angstig. Durft het echte debat niet aan en schakelt over op randonderwerpen.

Matthijs vN: Losse presentatie & daardoor een zekere sympathie wekkend. Moet dit uitnutten omdat de defensiemechanismen op "uit" staan maar doet dat nooit middels kritische geplaatste klappen.

Vertel me. Wie is onze hoop?

Anijsblokje | 14-04-13 | 09:17

@necrosis
Je bent vast een mooie rover, maar plusjes moet je verdienen, niet eischen.

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 09:13

@Ongeblustekalk | 14-04-13 | 09:02
Kijk niet naar mij, ik had al een paar dooie koeien klaarliggen om op de BBQ te gooien....
*hardgrondig vloeken doet*

necrosis | 14-04-13 | 09:13

@Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 09:06
Zoals zo vaak zal ik je ruimhartig vergeven, zo rol ik tenslotte!
*plusjes eischen doet*

necrosis | 14-04-13 | 09:09

@Necrosis
Ai, pijnlijk. Het moest *natuurlijk* zijn "volgens mijn mening worden (...)". Vergeet ik net het woord van het topic...

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 09:06

Ok, wie heeft het BBQ weer afbesteld? Dit lijkt er niet op, geen zon en koudt.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 09:02

Spreken is zilver.

poppermotje | 14-04-13 | 08:59

@Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 08:51
Wat te denken van de enige echte necrosis....
Enne... 'volgens mijn worden' is geen goed Nederlands!
*hysterisch lachen doet*

necrosis | 14-04-13 | 08:58

[email protected] We weten allemaal wat er met hoogleraar Piet Vroon is gebeurd. Ongelooflijk wat die man allemaal is aangedaan. Een meester van de scherpe pen, een ware held, die in de jaren negentig zijn doctorsbul wou inleveren toen Albert Heijn bij Nijenrode een eredoctoraat kon krijgen. Vond dat de universiteiten met de hervormingen van de jaren tachtig Killing Fields waren geworden. Toen is de ondergang van de vrije pers al begonnen, door toedoen van het eigen, laffe volk, dat klaar stond om Vroon gek te verklaren. Allang voor 2001 dus, en niet daarna. Dat laatste is dus eigenlijk geschiedvervalsing.

Esprit77 | 14-04-13 | 08:58

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 08:51 | + 0 -
Eens.
Vastgeroest in een wereld die niet is stil blijven staan.
En dat noemt zichzelf al meer dan 50 jaar "progressief."

Anijsblokje | 14-04-13 | 08:56

Marike Stellinga haar opinie vind ik niet saai! Maar voor de rest heb je heulemoal gelijk geachte heer Quid. Oh ja, ik vind de opinie van de GeenStijl redactie ook niet saai! Ik lees ze elke dag, GeenStijl is mijn startpagina.

Ikbeneenzelfbouwer | 14-04-13 | 08:56

Volgens mijn worden wij in dit land op het gebied van meningvorming - en dat is veel ruimer dan het politieke spectrum - nog steeds in de greep gehouden door de jaren '60 generatie die zich heeft weten te ontworstelen aan de greep van hun ouders. Zij voelen zich zo almachtig en superieur in het gelijk hebben dat ze niet openstaan voor nieuwe meningen van een volgende generatie. Zij noemen die meningen al snel onfatsoenlijk. Dus hoewel de klassieke verzuiling is doorbroken, is er nu een pannenkoek ontstaan van gelijkgestemden. Helaas is die pannenkoek commercieel erg interessant, want bedrijven hoeven slechts beperkt te differentiëren om een grote doelgroep aan te spreken. Het zal dus een erg sterke stroming van leiders moeten zijn die op vele fronten de huidige klamme deken van meningverstikking van zich af kan werpen.

Boerenbrandtlul | 14-04-13 | 08:51

outside-of-the-box denken, weg met het in hokjes plaatsen..... i have a dream.

Ben Adam | 14-04-13 | 08:49

@uithetoosten | 14-04-13 | 08:43
Van den Breukel?
Please, Joris jezelf weg voordat ik een poging doe!

necrosis | 14-04-13 | 08:49

Iedereen mag/moet tegen fundamentalistische katholieken, Marokanen enz. ageren. Echter als iemand als Matthijs van den Breukel dat doet is dat net zoiets als de paus die die man uit Nazareth veroordeelt of Wilders die het rechtse populisme verkettert. Dit absurd gedrag van Matthijs bewijst dat hij, Quid, de werkelijkheid van alle dag weer volledig bijster is en zich hiermee weer, voor de zoveelste keer het gevecht met zichzelf verliest. Wie is keer op keer op keer een karikatuur van zichzelf?

uithetoosten | 14-04-13 | 08:43

@william7055 | 14-04-13 | 08:37
Dat mag niet van @pius!

necrosis | 14-04-13 | 08:42

Naar mijn idee en zekers mijn vaste mening gaat Ajax vanmiddag in Eindhoven winnen. (lol)

william7055 | 14-04-13 | 08:37

Johnny Quid is provo, maar dat was al langer duidelijk. En nee, dat is geen belediging.

rara | 14-04-13 | 08:36

@Sjeng de helle | 14-04-13 | 07:22
Ik vind de Partij voor de Dieren één grote grap, maar als voorvrouw Thieme naast me ligt, zal ik haar mijn bed niet uitschoppen, zeker niet met die marine pet op haar hoofd....

necrosis | 14-04-13 | 08:35

de grote Anti | 14-04-13 | 00:50 | + 0 -
Ze verkopen al jaren geen bier meer bij de pomp.
Supermatthijs | 14-04-13 | 00:51 | + 0 -

Dus daarom rook dat tapbier wat apart.
Jammer, het tapsysteem functioneerde prima en je proefde amper verschil met Euroshopper.

Anijsblokje | 14-04-13 | 08:18

Een aangenaam betoog maar zoals wel vaker riekt dit weer meer naar een soort PVV-houding, overal tegenaan schoppen maar niet met een idee komen hoe het dan wél zou moeten.

Ik vind de huidige generatie opinieleiders van bedroevende eentonigheid maar ze kunnen zich ook comfortabel onderuit laten zakken omdat geen programmaleider in Nederland ooit eens een vlijmscherpe vraag durft te stellen. Heb je Matthijs van Nieuwkerk nou ooit eens écht iemand zien fileren?

Sint Pauper | 14-04-13 | 08:13

Mogguh @All,
een mening op of over iets hebben is al verrekte lastig. Zelf ga ik ervan uit dat een mening gestaafd moet zijn door feiten. In mijn eigen buisiness haal ik die feiten uit de administratie en luister niet naar iemands geneuzel alleen de resultaten tellen en niet de wolligheid. Over andere zaken is het nogal moeilijk om feiten te vergaren de halve tijd heb ik de indruk dat of roza rode wolken worden gebruikt of dat het voor een groot stuk niet complete informatie betreft of desinformatie. Dat hebben we o.a. met de test van Banken kunnen zien, de Cypriotische banken kwamen glanrijk uit de test, de DSB en de SNS ook, net zoals het gedoe rond IJsland, gevolg vertrouwen weg van de klant. Maar het verkoopverhaal dat werd voorgeschoteld was als garantie verpakt. Je mag niet zelf optreden want dat is in handen van de Overheid, maar als opgetreden moet worden is niemand thuis, zoals in het Topic over de Mac. Het vertrouwen zou gebaseerd moeten zijn op feiten en handelen maar dat is ver te zoeken. Dus?????

Sjeng de helle | 14-04-13 | 07:22

Waar zijn fatsoenridders bang voor? Overal in de wereld zijn mensen in staat om de ander te vermoorden nadat de haat is ingegeven. Door religieuze voorgangers, politieke leiders, charismatische leiders etc... Roepen op dat andere mensen onmensen zijn want...(vul zelf in). Aangezien niet van iedereen verwacht kan worden goed om te gaan met de vrijheid van meningsuiting is het raadzaam om bepaalde regels te hanteren wat er voor zorgt dat wij met zijn allen de schade van uitwassen zoals bijvoorbeeld de opmerkingen van Wilders kunnen beperken.

Kaan78 | 14-04-13 | 06:56

INH.30CL | 14-04-13 | 06:08

Iek helemaal snappe. Thanks!

distel | 14-04-13 | 06:24

INH.30CL | 14-04-13 | 06:04

Ik kende het niet. Geweldig stukje. Bedankt

distel | 14-04-13 | 06:14

@Rammstein | 14-04-13 | 06:05
To be honest... ik ook niet helemaal. It's all in the game I guess.

INH.30CL | 14-04-13 | 06:12

@distel | 14-04-13 | 06:02
Vandaar dat comment aan mezelf was gericht, jij nu begrijp?

INH.30CL | 14-04-13 | 06:08

INH.30CL | 14-04-13 | 06:04 | + 0 -
Leuk, ken ik, maar ik snap het nog steeds niet.

Rammstein | 14-04-13 | 06:05

INH.30CL | 14-04-13 | 05:50 |

Omdat ik die gemaakt heb. Ik weet niet hoe je het bedoelt, maar kan er zo 20 van jou uithalen.

distel | 14-04-13 | 06:02

INH.30CL | 14-04-13 | 05:52 | + 0 -
Yep

distel | 14-04-13 | 05:53 | + 0 -
Die haat van 010 - 020.

Rammstein | 14-04-13 | 05:57

Rammstein | 14-04-13 | 05:50

Wat snap je niet?

distel | 14-04-13 | 05:53

@Rammstein | 14-04-13 | 05:50
Maar wij kunnen van jou weer veel opsteken over Footbal, dat dan wel weer!

INH.30CL | 14-04-13 | 05:52

@INH.30CL | 14-04-13 | 05:49
Haha hoezo tik/spelfouten.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:50

distel | 14-04-13 | 05:42 | + 0 -
INH.30CL | 14-04-13 | 05:37 | + 0 -

Kijk, en dat snap ik dus niet altijd.

Rammstein | 14-04-13 | 05:50

@distel | 14-04-13 | 05:42
Ja vreemd. Maar als die hoop uiteindelijk beloont wordt met het kampioenschap van R-Zuid schaam ik me niet (meer).

INH.30CL | 14-04-13 | 05:49

distel | 14-04-13 | 05:42

Ik bedoel dus die Belg en die Zweed. Tikfouten, Sorry

distel | 14-04-13 | 05:48

INH.30CL | 14-04-13 | 05:35

Laat die Toivonen (of zo) en die onvoorspare Belg er een paar inschieten, anders is het echt gedaan. Maar vandaag is beslissend, vrees ik. Vreemd dat je als Rotterdammer hoopt op PSV.

distel | 14-04-13 | 05:42

@INH.30CL | 14-04-13 | 05:35
En zou (wat ik hoop) 010 de lachende derde kunnen worden.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:37

@Rammstein | 14-04-13 | 05:33
ligt helemaal aan de wedstrijd tegen psv. wint 020 dan wordt het kampioen. bij verlies van 020 kan het nog alle kanten op.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:35

INH.30CL | 14-04-13 | 05:31 | + 0 -
Maar ik zit er dus naast ?

Rammstein | 14-04-13 | 05:33


Rammstein | 14-04-13 | 05:28

Ik vees van wel GVD

distel | 14-04-13 | 05:33

e`

INH.30CL | 14-04-13 | 05:32

@Rammstein | 14-04-13 | 05:30
Ik kan om jou ook wel eens lachen, zekers als het over voesbal gaat, vandaar.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:31

INH.30CL | 14-04-13 | 05:29 | + 0 -Links bovenaan, onder "esc"

Rammstein | 14-04-13 | 05:30

INH.30CL | 14-04-13 | 05:29 | + 0 -
Gijp ? Ik ?

Rammstein | 14-04-13 | 05:30

@Rammstein | 14-04-13 | 05:26
Hoe doe je dat met die/ op de eh, snap dat nog steeds niet Gijp.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:29

distel | 14-04-13 | 05:25 | + 0 -
020?

Rammstein | 14-04-13 | 05:28

INH.30CL | 14-04-13 | 05:25 | + 0 -
Dat mag ik nog niet. René ? Welke ? Ik ken er een paar. Vandaar.

Rammstein | 14-04-13 | 05:26

Rammstein | 14-04-13 | 05:23

Noem de naam of het algemene telefoonnummer maar

distel | 14-04-13 | 05:25

@Rammstein | 14-04-13 | 05:23
Rene, ga jij eens slapen.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:25

@distel | 14-04-13 | 05:17
Na de vitesse uitslag van gisteren hoop ik dat vandaag psv wint. als E'dam zuid dan ook wint van rkc wordt het verdomt spannend allemaal. ik durf op dit moment geen voorspellingen te doen maar hoop op de Coolsingel uiteraard

INH.30CL | 14-04-13 | 05:24

distel | 14-04-13 | 05:17 | + 0 -
Laat ik nou denken dat dat al bekend is .............

Rammstein | 14-04-13 | 05:23

INH.30CL | 14-04-13 | 05:10

Ik heb gewoon aangegeven op welk bericht ik doelde. Staat er gewoon boven. Nu ja, laat maar zitten. Morgen wordt , in mijn optiek, de competitie beslist. Wie wordt het volgens jou?

distel | 14-04-13 | 05:17

@distel | 14-04-13 | 05:05
Jij doelt op mo waarschijnlijk? zie mo maar als de oude grieken of romeinen die niet om leeftijd maalden. Wat vroeger normaal was is nu verboden, that simple.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:10

INH.30CL | 14-04-13 | 05:02

Welk moment? En daarvoor was 9 jaar oud genoeg? Verklaar je nader.

distel | 14-04-13 | 05:05

@distel | 14-04-13 | 04:53
Er is ooit een moment gekomen dat *we* besloten hebben wanneer iemand volwassen genoeg is voor sex. Daarvoor was pedofilie orde van de dag.

INH.30CL | 14-04-13 | 05:02

Stormageddon | 14-04-13

Spookuur voorbij? Wat mij aan jou opvalt is het volgende. Mijn stelling was dat leeuwenmannen (vaak broers) een groep overnemen, de welpen afmaken, zodat ze zo snel mogelijk hun eigen genen kunnen overbrengen. Conform de evolutie. Pedofilie is niet aan de orde. Bij sommige mensen wel. Nogmaals, wat is jouw verklaring hiervoor?

distel | 14-04-13 | 04:53

Haha, geen spookuur dat mij van een *plop* weerhoudt. Proost

INH.30CL | 14-04-13 | 04:50

WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:40 | + 1 -
Och 'erm.

Rammstein | 14-04-13 | 04:48

correctie @mezelf:
Iets gebeurt of gebeurt niet..

Goed. Te bedde. Dadelijk de Tharamon van Dotterram en de Emstal Geldraco. Druk, druk, druk.

Stormageddon | 14-04-13 | 04:43

Rammstein | 14-04-13 | 04:39 |
Mijn sigaren zijn op.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:40

WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:28 | + 1 -
Mooi.
En, dus ?

Rammstein | 14-04-13 | 04:39

@WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:27
Ook Spinoza had wel eens onzinnige gedachten.
Iets gebeurt of gebeurt of niet. Het maakt niet uit. Het is niet belangrijk. Het maakt wellicht verschil, maar ook dat maakt niet uit. Niet als geval op zich en niet in het grote geheel.

Want (dat kan ik dus ook uitleggen - dat is pas irritant, nietwaar?): In het grote geheel gebeurt namelijk sowieso alles wat kán gebeuren, en dus gebeurt zowel het één als het tegenoverstelde. Elke eventualiteit is gedekt. (In tegenstelling tot een gemiddelde verzekeringsmaatschappij).

Maar goed, voor de 17e eeuw was het waarschijnlijk een origineel idee. Dat dan weer wel.

Stormageddon | 14-04-13 | 04:38

Rammstein | 14-04-13 | 03:49 |
Makkelijk!

WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:28

Stormageddon | 14-04-13 | 04:14 |
Nee. Maar het heeft jou even beziggehouden.
-----------
Nauwelijks, want ze was van Spinoza.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 04:27

@Rammstein | 14-04-13 | 04:08
... goes the clock
And what now shall we play?
Tick Tock goes the clock
Now summer's gone away?

Tick tock goes the clock
and what then shall we see?
Tick tock until the day
That thou shalt marry me

Tick tock goes the clock
And all the years they fly
Tick tock and all too soon
You and I must die

Tick tock goes the clock
We laughed at fate and mourned her
Tick tock goes the clock
Even for the Doctor

Tick tock goes the clock
He craddled and he rocked her
Tick tock goes the clock
Even for the Doctor

Tick tock goes the clock
And what now shall we play?
Tick Tock goes the clock
Now summer's gone away

Tick tock goes the clock
and all the years they fly
Tick tock and all to soon
Your love must surely die

Tick tock goes the clock
We laughed at fate and mourned her
Tick tock goes the clock
Till River kills the doctor

Doctor, brave and good,
he turned away from violence,
then he understood
the falling of the silence.

Stormageddon | 14-04-13 | 04:19

@WirMachenMusik | 14-04-13 | 03:43
Nee. Maar het heeft jou even beziggehouden. Dus het heeft z'n nut gehad.

Stormageddon | 14-04-13 | 04:14

.... tick-tock ...

Rammstein | 14-04-13 | 04:08

Dat spookuur duurt wel erg lang .... of is iedereen naar bed ?

Rammstein | 14-04-13 | 03:52

necrosis | 14-04-13 | 02:32 | + 0 -
Nee, sorry, was even bezig.

Rammstein | 14-04-13 | 02:16
Wanneer, of als je je bewust verveelt, is dat dus bewust en niet dom. Ik zit graag stom voor me uit te kijken, maar doe dat bewust en dan is het dus niet dom, omdat ik ervan geniet.
Volg je me nog ?

Rammstein | 14-04-13 | 03:49

Oh nee, spookuur natuurlijk. Nou, filmpje, wijntje en wellicht tot later.

Stormageddon | 14-04-13 | 03:48

Is er een nieuw topic of zo?

Stormageddon | 14-04-13 | 03:46

Stormageddon | 14-04-13 | 03:24 |
Ja maar Storma moet je dat niet in het licht der eeuwigheid bekijken? De indruk van barbaars gedrag wordt slechts gewekt doordat wij slechts delen van die eeuwigheid zien alsof ze op zichzelf staan. Als wij een visie die lijkt op die van god op de wereld trachten te verwerven, kunnen we dat zien als noodzakelijk voor het welzijn van het geheel.
Is dit een interessante gedachte? Ik denk van niet.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 03:43

@Supermatthijs | 14-04-13 | 03:24
Maar jij zou een "extraatje" de rug toe -+ keren?

INH.30CL | 14-04-13 | 03:41

Dit verhaal zou overtuigender zijn als GeenStijl niet net zo voorspelbaar zou zijn als de rest.

martinned | 14-04-13 | 03:38

Stormageddon | 14-04-13 | 03:24 |

Als nieuwe leeuwen een groep overnemen, maken ze vaak de welpen dood. Dat is iets anders dan ze seksueel misbruiken. Mensen maken elkaar doorgaans niet dood, als ze niets aan elkaar hebben. Uitzonderingen zijn er natuurlijk, maar statistisch is dat een klein percentage. Ik blijf bij mijn punt dat een leeuw functioneel neukt en een deel van de mensen niet. Dat blijft toch vreemd

distel | 14-04-13 | 03:37

@necrosis | 14-04-13 | 03:16
Volgens mij neem jij jezelf en het fenomeen twitter veel te serieus.

Stormageddon | 14-04-13 | 03:27

WirMachenMusik | 14-04-13 | 03:26 | + 0 -

Tuurlijk wel, Geertje loopt ook al 20 jaar op het binnenhof uit de staatsruif te vreten.

Supermatthijs | 14-04-13 | 03:27

Supermatthijs | 14-04-13 | 03:15 |
Mooi liedje, maar 'mijn PVV' hoort vooralsnog niet thuis in dat rijtje.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 03:26

@distel | 14-04-13 | 03:14
Een volwassen leeuw doet nog iets veel ergers, die bijt de welpjes dood, zodat de moederleeuw weer krols wordt. Meestal zijn dat welpjes van een andere vaderleeuw die hij uit de troep van vrouwtjesleeuwen heeft verjaagd, maar het komt ook voor dat hij zich vergist en zijn eigen kroost doodt. Het is ook geen uitzondering dat een papaleeuw nadat hij uit een troep door een jonger mannetje is verdreven later zijn eigen dochters neukt.
Enfin... bij leeuwen gebeurt ook van alles waar wij over zouden fronsen.

In de natuur wordt bij gebrek aan vruchtbare soortgenoten alles geneukt wat niet wordt opgegeten. Als je dat allemaal gaat vergelijken doen mensen het eigenlijk over het geheel genomen helemaal niet zo raar. Je doet nu net alsof pedofilie wijdverbreid en algemeen is. Is het niet. Het is een afwijking. Er zijn ook in de rest van het dierenrijk van allerlei afwijkingen van het normale gedrag. Ook bij dieren komen hardwarefoutjes voor.

Stormageddon | 14-04-13 | 03:24

INH.30CL | 14-04-13 | 03:23 | + 0 -

Zeker maar allemaal tuig.

Supermatthijs | 14-04-13 | 03:24

@Stormageddon | 14-04-13 | 03:09
Die -1 heb je van mij, denk daar maar aan als iemand ineens een partij bullshit gaat uiten onder jouw nick!
Ik heb er niet om gevraagd......

necrosis | 14-04-13 | 03:24

@Supermatthijs | 14-04-13 | 03:15
Prima bedrijven allemaal.

INH.30CL | 14-04-13 | 03:23

Rammstein | 14-04-13 | 02:16
Kan ik in meegaan voorzover die verveling onvrijwillig is en je overkomt. Maar als je ze zelf zoekt en creeert kan ze weldadig dus verstandig zijn. Vooral als je ze lang niet meer hebt gevoeld.
Is dit een interessante gedachte? Geef me antwoord want gezien mijn prestatierecords op dit gebied betwijfel ik dat.

WirMachenMusik | 14-04-13 | 03:21

@Stormageddon | 14-04-13 | 03:09
Ik vind het bepaald niet grappig, maar geloof me, ik ga ervan genieten als ik de degene achter die nepzooi bij zijn lurven kan grijpen!
Waarschijnlijk vind je het nu grappig, maar ik vraag me af hoe lang je kan lachen als iemand jouw naam misbruikt om dreigementen te uiten.
Straks zit jij op een politiebureau tekst en uitleg te geven, jij snapt?

necrosis | 14-04-13 | 03:16

Stormageddon | 14-04-13

Volledig ben ik het je eens dat logisch en verklaarbaar vanuit de evolutie, dat je van je kinderen houdt (doe ik ook) om de soort te laten blijven bestaan.

Echter, de totaal zinloze behoefte bij sommigen richting onvruchtbare soortgenoten begrijp ik niet. Jij noemt het simpel, maar een computer heeft niet de evolutie van de mens. Anders gezegd, een volwassen leeuw neukt geen welpje. Waarom Martijn wel?

distel | 14-04-13 | 03:14

@necrosis | 14-04-13 | 03:08
#grinnik #gniffel

Stormageddon | 14-04-13 | 03:09

Overigens: even ongezien de typhus voor degene die mijn 'nick' misbruikt met dat dat walgelijke twitteraccount @_necrosis_
Sterph, vuile maaghond!

necrosis | 14-04-13 | 03:08

Plop, nog één biertje pakken doet.

Supermatthijs | 14-04-13 | 03:04

Gaap. Weltrusten. *uit*

Jim Lovell | 14-04-13 | 03:04

@distel | 14-04-13 | 02:58
*Onkruid bestrijden doet met vlammenwerper*
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 14-04-13 | 03:01

@Parsons | 14-04-13 | 02:54
En dan?
*hardgrondig naar bed vloeken doet*

necrosis | 14-04-13 | 02:58

necrosis | 14-04-13 | 02:51 |

Natuurlijk lul ik uit mijn nek. Laat je niet opnaaien. Ik weet heus wel dat je een slipje eronder draagt. Overigens, onkruid vergaat niet.

distel | 14-04-13 | 02:58

@distel | 14-04-13 | 02:38
Het meeste menselijke gedrag is nutteloos en evolutionair zinloos. Maar houden van kinderen is juist helemaal niet zinloos. Het zou niet best zijn voor de soort als mensen niet van kinderen zouden houden.

Mensenkinderen worden (in tegenstelling tot de meeste andere zoogdieren) hulpeloos geboren. Ze kunnen niks. Niet staan, niet lopen, helemaal niks. Ze hebben zorg nodig. Evolutionair is houden van kinderen erg nuttig. Er hoeft dus maar een klein hardware-probleempje te zijn dat die nuttige en noodzakelijke liefde verbindt aan seksuele lust. Dat is bij normale liefde en lust immers ook nauw aan elkaar verwant.

Deze gevallen hebben dus op zich de juiste software voor liefde en seks maar een hardwarefout die beide programma's combineert mbt kinderen. Daar valt verder niet zoveel aan te begrijpen, anders dan dat je hardwarefouten niet softwarematig kan oplossen (zoals dat vaak wel geprobeerd wordt met therapie en dat soort kul. Er is geen therapie voor.)

Die mensen zijn kapot, beschadigd, defect. Nu is iedereen dat wel op één of andere manier, maar bij de meesten valt dat nooit echt op en is het meestal ook niet echt heel schadelijk voor anderen.
Zo simpel is het eigenlijk.

Stormageddon | 14-04-13 | 02:56

@necrosis | 14-04-13 | 02:37
Nog één nachtje slapen.

Parsons | 14-04-13 | 02:54

@distel | 14-04-13 | 02:47
O... En verder?

AntiSoof | 14-04-13 | 02:53

@distel | 14-04-13 | 02:47
Je lult uit je nek en je weet het!
Ik lach je vierkant uit!
*onkruidverdelger uit kelder pakken doet*

necrosis | 14-04-13 | 02:51

Nee, nix walgelijk. Dat is ergens te dom om te typen. Ik hoop juist van anderen te leren.
Jézus! Ik zie opeens dat EGO! (Ik neem alles terug.)
Kan ik alles terugnemen? Van 02:44 dat is.
Ik wilde LEUK zijn. Meer niet.

AntiSoof | 14-04-13 | 02:51

necrosis | 14-04-13 | 02:41

Ik weet wie je bent en jij loopt regelmatig in een rokje. Met niks eronder.Geeft niet, maar niet gaan ontkennen

distel | 14-04-13 | 02:47

Oops.. vaughnlive.tv bedoelde ik.

de grote Anti | 14-04-13 | 02:45

Walgelijk. Storma zal wat over evolutie weten? Das het zelfde als dat water over stof gaat praten, nog afgezien van het paradigma-probleem, maar goed. Laten we het maar verdragen.

AntiSoof | 14-04-13 | 02:44

@necrosis | 14-04-13 | 02:37
En nee, daarmee bedoel ik NIET dat ik zelf in een rokje wil lopen.
Wat denken jullie wel niet!

necrosis | 14-04-13 | 02:41

Storm zal vast het antwoord hebben.. hmm?

de grote Anti | 14-04-13 | 02:39

@Stormageddon | 14-04-13 | 02:36
Je intentie is ook belangrijk, mee eens. Maar los daarvan klonk je redelijk helder. Dus zand erover. Even goede vrienden. (Grapje hoor!)

AntiSoof | 14-04-13 | 02:39

Ik ga nu engels praten op een amerikaanse/engelse videochat site.. Het doet mij altijd goed. (en jah, ik kan wel de 't' en 'r' uitspreken)

Advies: Vaughlive.tv

de grote Anti | 14-04-13 | 02:38

de grote Anti | 14-04-13 | 02:30

De vraag is hoe dit ontstaan is. Vanuit de evolutie is het tamelijk nutteloos. Voortplanten bij kinderen heeft geen nut. Misschien iets voor Storma om daar wat over te zeggen, Ik snap het het echt niet en kan die gevoelens ook niet begrijpen.

distel | 14-04-13 | 02:38

@Parsons | 14-04-13 | 02:33
Die meuk (global warming) hebben we inmiddels genoeg gehad.
Een griepgolf die langer duurde dan ooit tevoren en een lente die ver onder het vriespunt bleef steken....
Ik wil rokjesdagen!

necrosis | 14-04-13 | 02:37

@Supermatthijs | 14-04-13 | 01:07
Klassieke drogredenering. Prachtig!

Parsons | 14-04-13 | 02:37

@AntiSoof | 14-04-13 | 02:34
Graag gedaan. Het was geen compliment, overigens.

Stormageddon | 14-04-13 | 02:36

@Stormageddon | 14-04-13 | 02:31
Nou bedankt.

AntiSoof | 14-04-13 | 02:34

@Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:23
Dat is het basisprincipe van de oorlogspropaganda van Hitler. Hoe groter de leugen, des te makkelijker hij te verkopen is/des te meer mensen het zullen geloven. Hence zure regen en global warming.

Parsons | 14-04-13 | 02:33

@AntiSoof | 14-04-13 | 02:24
Kan je nagaan wat natural blondes meemaken. Dikke hel, want worden extra gediscrimineerd.

Ongeblustekalk | 14-04-13 | 02:32

@Rammstein | 14-04-13 | 02:22
Rammstein = Nanninga?
*hoopt op 'ja'*

necrosis | 14-04-13 | 02:32

@Esprit77 | 14-04-13 | 00:23
Die ondergrondse pers is er wel degelijk. Je zit er midden in. Dat zijn de guurders. die leggen veelal feilloos bloot hoe het zit. Met of zonder bronvermelding. De kennis en informatie is er wel. Maar het onderwijs doet er alles aan dit te ondermijnen. Daar heb je volkomen gelijk in.

Parsons | 14-04-13 | 02:31

@AntiSoof | 14-04-13 | 02:24
Ben je naar de kerk geweest? Of te diep in het glaasje gekeken? Je praat weer in tongen.

Stormageddon | 14-04-13 | 02:31

@distel | 14-04-13 | 02:21
Mooizo, want bij veel 'pedofielen' of hoe je het ook wilt noemen zijn wel altijd op zoek naar iets 'anders', en dat gaat heel veel eeuwen terug.

de grote Anti | 14-04-13 | 02:30

Ik meen toch ergens écht wel een soort wiskundig correcte analyse wb de zgn realiteit te hebben gevonden, las ik ergens, maar ik mis nu toch ook wel enigszins de Maria's, de onvankelijken. Dát is vaak het probleem. Je ziet het gewoon, maar nobody believes it. En dat is ook weer logisch. Wat men weet wat men weet hè? Ik kan er ergens wel boos over worden. Hunnie weten veel en wij haast nix.
Nou, dat vond ik dan wel weer goed gedacht.

AntiSoof | 14-04-13 | 02:24

@Stormageddon | 14-04-13 | 02:19
Dan maak je toch een kapitale denkfout, maar ik zal mijn plicht doen en een ambulance voor je bellen....

necrosis | 14-04-13 | 02:24

Stormageddon | 14-04-13 | 02:19 | + 1 -
LOL!

de grote Anti | 14-04-13 | 02:20 | + 0 -
Nee, maar ik spartel als een kat.

Rammstein | 14-04-13 | 02:22

de grote Anti | 14-04-13 | 01:58

Niet gaan schelden, want dat ik als Rotterdammer veel beter.

Mijn vraag ging over pedo en saaiheid. Al verveel ik me de pleuris, het zal nooit in me opkomen om een kind te misbruiken. Ik heb daar geen behoefte aan en krijg dst ook niet. Ik probeer je punt te snappen, maar dat gaat geloof ik niet lukken

distel | 14-04-13 | 02:21

@Rammstein | 14-04-13 | 02:14
Weeg je zwaarder dan een koelkast?
Nee maar ik zag laatst weer een filmpje van een grote dikke negerin die erg graag wil vechten, en dan denk ik altijd maar dat het niet goed gaat aflopen. Achteraf springen er dan uiteraard tien negerts op mijn hoofd.

de grote Anti | 14-04-13 | 02:20

@necrosis | 14-04-13 | 02:07
Hmm... Dat zou ik net andersom doen.

Stormageddon | 14-04-13 | 02:19

@Rammstein | 14-04-13 | 02:14
Niet het glaswerk opeten aub....

necrosis | 14-04-13 | 02:17

de grote Anti | 14-04-13 | 02:11 | + 0 -
Vervelen is voor de dommen.

Rammstein | 14-04-13 | 02:16

de grote Anti | 14-04-13 | 02:05 | + 0 -
Eh ..... daar moet je erg sterk voor zijn.

necrosis | 14-04-13 | 02:07 | + 0 -
Cheers !

Rammstein | 14-04-13 | 02:14

@INH.30CL | 14-04-13 | 02:08
Is het genoeg?
Anders plemp ik gewoon complete platen om je van voldoende materiaal te voorzien.
Ik ben de lulligste niet.

necrosis | 14-04-13 | 02:13

Verveling is nooit goed.. Dat weet men inmiddels wel, maar wat doe je eraan? Immigratie stoppen zou een goed begin zijn, wij hebben hier zo onze eigen propblemen.

de grote Anti | 14-04-13 | 02:11

@necrosis | 14-04-13 | 02:05
Dat is jouw mening. In ieder geval heb ik nu iets om over na te denken.

INH.30CL | 14-04-13 | 02:08

@distel | 14-04-13 | 02:05
Ik kan wel wat boekwerken tevoorschijn toveren, maar je moest eens weten wat sommige mensen allemaal doen uit 'verveling'.

de grote Anti | 14-04-13 | 02:08

*@Rammstein drinkie naar keuze inschenkt en grote Anti over knie leggen doet*

necrosis | 14-04-13 | 02:07

Rammstein | 14-04-13 | 01:55

Ik wil hem best er buiten houden. Ik ben er niet over begonnen. Het ging over saaiheid en kindermisbruik. Dat verband snap ik niet. Je zet een stuk of 9 woorden onder elkaar. Doorgaans wordt dat in een zin geschreven. Maar wat bedoel je met hoe dit jaar verklaard moet worden?

distel | 14-04-13 | 02:05

*rammstein over knie legt*

de grote Anti | 14-04-13 | 02:05

*deur niet dicht smijt*

Rammstein | 14-04-13 | 02:04

*hoofd om hoek van deur steekt*

necrosis | 14-04-13 | 02:02

Betere muziek is niet te vinden. Maar.dat.is.mijn.mening.
youtu.be/vcMHkvEVgVo

INH.30CL | 14-04-13 | 01:59

@distel | 14-04-13 | 01:52
Wat ik bedoel, knuppel, is dat al duizenden jaren pedo's dichtbij kinderen wilden zijn omdat zij niet 'saai' wilden zijn.

Oke, voor de duidelijkheid schetsen we een scenario.

-het kind leert alles wat nodig is zonder een hijgende bejaarde man in hun nek.
-het kind heeft gedurende de hele opleiding een hijgende bejaarde man in hun nek.

de grote Anti | 14-04-13 | 01:58

@distel | 14-04-13 | 01:41
Dat soort types kunnen plezier in het leven behoorlijk vergallen. Ik begrijp je. Ik zou het zo voor je kunnen oplossen, als klootzak zijnde.
Sterkte ermee.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:56

distel | 14-04-13 | 01:52 | + 0 -
Hè, zullen we die er voor een keertje buiten laten ? Gewoon, omdat het kan.

de grote Anti | 14-04-13 | 01:52 | + 0 -
Maar
hoe
verklaar
je
de
rest
van
het
jaar?

Rammstein | 14-04-13 | 01:55

@Rammstein | 14-04-13 | 01:48
Ik geef altijd de schuld aan de seizoens wisseling.
Zowel mannen als vrouwen zijn helemaal de kluts kwijt wanneer de lente of herfst intreedt. Maar drinkwater kan ook.

de grote Anti | 14-04-13 | 01:52

de grote Anti | 14-04-13 | 01:40

Ik haat pedo's, maar het verband met saai ontgaat me even. Ik zie helemaal niet in, dat mensen saaier worden en kindermisbruik is al duizenden jaren beschreven. Vervolgens gaf Mo nog ff het goeie voorbeeld. Wat bedoel je precies?

distel | 14-04-13 | 01:52

Volgens mij zit er Prozac in het Nederlandse drinkwater.

Rammstein | 14-04-13 | 01:48

War On Errorism | 13-04-13 | 22:42 | + 4 -
En wat doen de punkers van toen vandaagdedag ? Hypotheek betalen, kindjes naar school of hockey brengen en naar RTL4 kijken.

Rammstein | 14-04-13 | 01:44

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:35

Drink elke dag twee pakken melk uit Friesland en je wint de Tour. Mag je ook een discus gooien naar je bovenbuurvrouw? Ik word gek van dat wijf.

distel | 14-04-13 | 01:41

@distel | 14-04-13 | 01:27
Ironie hmm.. Zo had ik er nog niet over gedacht.
Maar inderdaad, mensen kunnen zo saai zijn als zij willen zijn.

Saai schijnt vaak inherent verbonden te zijn met ouder worden. Vandaar dat er zoveel pedo's speels proberen te zijn met kinderen, want je wil niet saai zijn.

*restje rode wijn inschenkt*

de grote Anti | 14-04-13 | 01:40

Melk.
*bier uit de garage halen gaat+roken*

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:38

@Friezerik | 14-04-13 | 01:19
Melk is zeker lekker maar niet nu. En een discus gooi je maar naar je hond.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:35

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:25

Gewoon volle melk drinken en het kan. Echt!

distel | 14-04-13 | 01:31

de grote Anti | 14-04-13 | 01:02

Ik weet niet of het ironie is, maar je plempt een nummer waaruit blijkt dat mensen helemaal niet saai zijn geworden. Neem mijn bovenbuurvrouw, flauw woordgrapje, maar ze is weer terug. Ik laat ze niet binnen en zeker niet met een volle fles wijn op tafel

distel | 14-04-13 | 01:27

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:23 | + 0 -

Ja, met een gebroken been en arm gewoon weer op die fiets willen klimmen en dan volhouden dat je geen doping gebruikt hebt.

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:25

Btw goed stuk van Quid. De foto van de wielrenner is hilarisch. Je ziet de doping denkbeeldig uit zijn bek spuiten.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:23

Ik blijf er bij.... Melk is lekker (please discuss)

Friezerik | 14-04-13 | 01:19

Haha gefrustreerd wakker worden over Kaas en dan een nummer uitzoeken op youtube om hier te plempen.
Kan het nog lager? Nee.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:15

Bakito | 14-04-13 | 01:04

Zo, ben je weer terug uit je museum? Wat nou muziek. Hoe oud ben je? Watskeburt?

distel | 14-04-13 | 01:13

Bakito | 14-04-13 | 01:04 | + -1 -

Maar je beschrijving van die aandachtshoer is dan wel weer treffend.

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:11

@Supermatthijs | 14-04-13 | 01:05
Uit ervaring kan ik zeggen dat licht beneveld achter het stuur zitten erg vermakelijk kan zijn.. De arabieren driften erop los met dertig gram hasjies in de mik, maar wat alcohol achter de kiezen werkt heel anders.

En fock iedereen die synthetische drugs doet.
En tabletten, poedertjes.

de grote Anti | 14-04-13 | 01:11

@Supermatthijs | 14-04-13 | 01:07
Eindelijk gaat er een lampje branden bij je. Proost.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:11

@de grote Anti | 14-04-13 | 01:02
Dat kan hier over de grens nog steeds. Een halve liter DAB in de middenconsole langzaam leegdrinken is goed tegen de dorst op lange ritten. Vooral 'nachts.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:08

Bakito | 14-04-13 | 01:04 | + 0 -

Mijn mening over dit nummer is niet best.

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:08

Graaf een tankgracht rondom uw woning. Sla een waterput in uw achtertuin en schaf een dieselgenerator aan. Nederland mag nu nog poepsaai lijken, dat is over een maand of twee wel anders. Succes!

hatari | 14-04-13 | 01:07

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:02 | + 0 -

En voor de Marokkanen hier kwamen leefden we allemaal in perfecte harmonie en werd er nooit bier gestolen ?

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:07

de grote Anti | 14-04-13 | 01:02 | + 0 -

Ja, we zitten steeds minder bezopen achter het stuur. Saai.

Supermatthijs | 14-04-13 | 01:05

Zodra een mening unaniem wordt verdedigd, moet er iemand tegen aan schoppen. Daar wordt ie hard van.

Verder zou ik eens naar een Indiase yoga-leraar gaan. Zo'n gast die al 48 jaar probeert om zich af te sluiten voor externe zaken.

Mening over jezelf in plaats van over Kaas de Vies, die verrekte zak uilengoor.

muziek ----------------| Reageer+ |

www.youtube.com/watch?v=jZ-9_x2bX7g

Bakito | 14-04-13 | 01:04

@Supermatthijs | 14-04-13 | 00:51
Omdat het gestolen wordt door marokkanen. Volgende keer 98 RON tanken matthijs.

Jim Lovell | 14-04-13 | 01:02

@Supermatthijs | 14-04-13 | 00:51
Is dat idd niet erg vreemd.. Tien/twintig jaar geleden kocht je bier bij de pomp, maar je wist, en begreep dat je niet al het bier moest gaan opdrinken op/langs de snelweg.

Watskeburt?
www.youtube.com/watch?v=rjER3EX948w

Juist, mensen zijn saai geworden.

de grote Anti | 14-04-13 | 01:02

En ik denk zo het mijne van Albert Verlinden.

Supermatthijs | 14-04-13 | 00:56

Rest my case. Johnny Quid = HELD

blandurego | 14-04-13 | 00:52

Gaat Sagan de Amstel Gold Race winnen? Het lijkt een mening, maar morgen zal blijken dat hij of wel heeft gewonnen, of niet. Over de mooie démarrages, de manier waarop Sagan de concurrentie pijn zal doen en hoe indrukwekkend de manier zal zijn waarop hij uiteindelijk wint zal nog dagen gepraat kunnen worden. Als hij wint dan hè.
Goed nacht allen, gaat in vrede.

www.youtube.com/watch?v=wyx6JDQCslE
LMFAO - Sexy and I Know It
*out*

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:52

de grote Anti | 14-04-13 | 00:50 | + 0 -

Ze verkopen al jaren geen bier meer bij de pomp.

Supermatthijs | 14-04-13 | 00:51

'Wat dan? Simpel. Gewoon losgaan. Alles durven denken en zeggen wat in je op komt. Ongefilterd. Komt er dan een hoop onzin uit? Ja. Absoluut. Maar er ontstaat in ieder geval beweging in je mening. Er ontstaat in ieder geval draaikolkerij in opinieland. We doorbreken de meningsleur waar dit land in verzeild is geraakt'

Ik sta achter je @sjonnie squid.
Mijn bmw staat al te ronken en is klaar om naar het tankstation te spurten voor wat bier, maar daar aangekomen blijkt natuurlijk weer dat het bier gestolen is door marrokanen, dus gaan wij naar de nachtwinkel (allemaal getypt met de blackberry)

de grote Anti | 14-04-13 | 00:50

@Bakito | 14-04-13 | 00:38
Dat ik verrot ben weet ik. Maar dat ik zo snel strontvliegen aantrek is nieuw voor me. Wel had ik het kunnen weten.

Jim Lovell | 14-04-13 | 00:47

@TunaTown | 14-04-13 | 00:41
Dan zien wij elkaar misschien. Ik ga altijd richting het Noorderstrand liggen, voorbij het Zwarte Pad. Waarschijnlijk alleen en met een moeilijk boek.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:47

Ik denk dat het Scheveningen gaat worden, bedankt voor het idee. Ga nu slapen want ik zal vroeg bij moeten zijn..

TunaTown | 14-04-13 | 00:41

@TunaTown | 14-04-13 | 00:35
Daar wordt niveau tenminste omgezet in praktische toepassingen. De rest is luchtfietserij. Overbodige ballast.

Jim Lovell | 14-04-13 | 00:41

@Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:30
Ja maar dat is het intrinsieke probleem van een discussie. Op het moment dat een mening wordt geuit is er geen tijd voor een waarheidstoets.
Wat rondstruinen in het woud der mogelijkheden van de metafysica is wel eens aardig, maar gaat toch ook snel vervelen.

TunaTown | 14-04-13 | 00:38

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:38
Eensch!

Bakito | 14-04-13 | 00:38

Een mening fungeert eigenlijk als een lidmaatschapskaart van een exclusieve club, zoals de geheime handgroet van de vrijmetselaars.

TunaTown | 14-04-13 | 00:35

@Esprit77 | 14-04-13 | 00:29
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel.
Uiteindelijk zullen feiten en logica de doorslag geven. Voel u niet geremd om de waarheid te verkondigen. Onlangs heeft de katholieke kerk zelfs toegegeven dat Galileo gelijk had.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:34

@Esprit77 | 14-04-13 | 00:29
Inderdaad. Het levert materieel voordeel op om politiek correct te zijn en daarom is bijna iedereen het ook. Wat de persoonlijke overtuiging is (als die bestaat) staat daar helemaal los van.

TunaTown | 14-04-13 | 00:33

@TunaTown | 14-04-13 | 00:24
Aha. Maar de meeste beweringen die als "slechts een mening" worden gezien zijn eigenlijk beweringen waarvoor geldt dat ze ofwel waar zijn ofwel niet waar. Discussiëren daarover heeft vrij weinig zin. Vaak is snel vast te stellen of het waar is of niet, en anders is de conclusie dat we het niet weten.
Discussies over zaken die niet binnen Poppers falsifieerbare domein vallen zijn veel interessanter. Smaak, aesthetica, voorkeuren. Kunst, sport en religie. Daarnaast eten, menselijke genegenheid. Veel prettiger om het daarover te hebben.
Morgen Amstel Gold Race. RKC-Feyenoord. PSV-Ajax. De Grote Prijs van China. Strandweer. Scheveningen of Bloemendaal?

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:30

Dmitri [email protected] Dat een dissidente mening aan veel kritiek bloot staat, is een veel te zachte conclusie. Een dissidente mening staat bloot aan veel ergere dingen. Want dan maakt men je kapot en brodeloos. Daar van zijn legio voorbeelden uit het verleden te geven. Vandaar ook dat het meningenbestaan in Nederland morsdood is, ondanks pogingen van deze en gene om te doen alsof het allemaal wel meevalt, en de boel een beetje op te leuken. Welneen, het valt helemaal niet mee.

Esprit77 | 14-04-13 | 00:29

@Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:16
We hebben het hier over meningen en niet over wetenschappelijk proposities. Bovendien zijn die laatste slechts falsificeerbaar en bestaat er geen absolute waarheid, maar hoogstens een hypothese die voor waar wordt aangenomen totdat er iets voor in de plaats komt.

TunaTown | 14-04-13 | 00:24

Samengevat: de kans dat een bewering klopt wordt negatief beïnvloed door het aantal mensen die erin geloven.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:23

[email protected] je daar persoonlijk mee te maken hebt, dan heb je daar een razend zware klus aan. Gelukkig heb ik zelf nog het ouderwetse onderwijs genoten en daardoor geleerd dat het de normaalste zaak van de wereld is om zelf nog een beetje na te denken en te speuren. De achteruitgang van de pers is schrikbarend. Ook omdat goede en kritische journalisten in het verleden verbannen zijn. Maar dat wisten we al. Jammergenoeg is er geen ondergrondse pers. Dat zou pas echt verzet zijn.

Esprit77 | 14-04-13 | 00:23

Filosofie, daar vul ik de tank van mijn diesel niet mee af. Erg tastbaar ook.
*bier zuipen*

Jim Lovell | 14-04-13 | 00:22

Er zit iets in het pleidooi voor tegendraadse meningen. Mensen neigen naar consensus, zijn geneigd het met elkaar eens te zijn en geloven graag dat de meerderheid gelijk heeft. Een algemeen aanvaarde mening staat dus aan weinig kritiek bloot. Een dissidente mening staat daarentegen aan veel kritiek bloot. Als een afwijkende mening al die kritiek heeft doorstaan heeft dat gevolgen voor de kans dat ze klopt.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:19

Dit land heeft inmiddels veel meer standpunten en meningen dan mensen die écht verstand hebben van de zaken waar ze zo'n mening over hebben. Iedere boerenlul met een MAVO-diploma heeft een mening over het broeikaseffect, de EU, de spanningsvelden rondom Noord-Korea en het onderwijs in Nederland na de Mammoetwet.

Het antwoord; discussies en debatten zijn nooit interessant geweest, het zijn overschatte hobby's van mensen die niks beters te doen hebben. En dan heb ik het ook over veel kamerleden en mediageile politici die voor een consumptiebon en benzinegeld in elk programma opduiken om weer een Mening te verkondigen. Voor U tien anderen.

Donkersloot | 14-04-13 | 00:18

@TunaTown | 14-04-13 | 00:10
Meningen gebaseerd op overtuiging zijn vrijwel altijd waardeloos. Een overtuiging impliceert een vooringenomen idee over wat waar moet zijn. Dat is slecht voor het kritisch vermogen. Argumenten die geldig zijn maar niet passen bij het vooringenomen idee zullen een grote kans hebben om ten onrechte niet meegenomen te worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:16

Over ieder onderwerp is een oneindig aantal beweringen te doen. Daarvan is een klein en eindig deel waar. Een willekeurige bewering over welk onderwerp ook heeft dus een kans van 0 dat ze waar is.
De kans dat een bewering waar is stijgt als de bewering gebaseerd is op feiten en logica. Zelfs als de feiten met een grote waarschijnlijkheid waar zijn en de logica klopt is er ee nkans dat de conclusie niet waar is. Los van de onzekerheid over de kans dat de eerder genoemde feiten waar zijn is er de mogelijkheid dat andere feiten belangrijk zijn maar niet zijn meegewogen, bijvoorbeeld omdat ze niet bekend zijn.

Meningen zijn dus bijna allemaal waardeloos.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-04-13 | 00:14

Prefabmening, haha dat woord kan zo in de Dikke van Dale.
LOL

Jim Lovell | 14-04-13 | 00:12

Publieke meningen zijn tegenwoordig gewoon te koop en lijken niet meer echt voort te komen uit een overtuiging. Een overtuiging moet in Nederland namelijk vermeden worden omdat die het heiige compromis in de weg staat, bijna net zoals het natiegevoel de EU eenwording bereigd. De drang naar consensus in Nederland verstikt hier zozeer het debat, dat het is gedegenereerd tot het beleefd uitwisselen van politieke denkbeelden die, pragmatisch bezien, in niets van elkaar lijken te verschillen.

TunaTown | 14-04-13 | 00:10

@Esprit77 | 13-04-13 | 23:58
Jouw laatste zinsnede is de kern van wat er door en door verrot is aan het onderwijs in Nederland.

Parsons | 14-04-13 | 00:01

Nogmaals, men wil in dit land zakenmensen en geen intelligentsia. Ook universiteiten zijn in dienst van het bedrijfsleven. Studies moeten zo snel mogelijk afgerond, want is ook goedkoper. Dat verhindert tevens reflectie, maar dat is ook de opzet, want men wil geen kritische denkers die veel weten.

Esprit77 | 13-04-13 | 23:58

Het is 23.30 uur geweest nu, ga gewoon net als Marx Rutte een biertje halen in de stad of lokale kroeg en help die economie weer opgang... Vergeet dan niet af te rekenen als U weg gaat. BTW moet afgedragen worden, ook dit gaat niet om de ondernemers.. Belasting is the magic word voor dit kabinet !!!

bierjurkje | 13-04-13 | 23:42

Dus eigenlijk wil Quit hier zeggen dat hij PVV-stemmert is.

Djenges Khan | 13-04-13 | 23:40

Quid, hulde. Je hebt in dit stuk een van de grootste problemen... oke (denkt aan economische crisis, criminaliteit, honger etc) één van de irritantste problemen van deze tijd benoemd. Die van het ontbreken van elke vorm van originaliteit in het denken. De prefabmening. Het vaste denkraam waar men nooit uit kan of durft te breken.
Jezus, als niemand ooit uit z'n paradigma durft te breken komen we nooit verder. Dan gaat onze kennis net vooruit maar blijven we eeuwig in dit welles nietes spelletjes hangen. Marokkanen zijn kut. Nietes dat mag je niet zeggen is racisme. De economie moet gered worden met geld uit te pensioenpotten. De overheid besteeld ons en geen cent meer naar griekenland.
Zijn dat debatten jongens? Als de mening van alle participanten van te voren vaststaan en niemand ooit EVER van mening veranderd? Of het moet in een achterkamertje zijn, in ruil van een 'meningsverandering' van de ander partij in een ander debat? Laten we openheid van geest, willen vooruitkomen niet verwarren met fokking achterkamertjespolitiek!!
Het intellectuele klimaat in nederland is door en door verrot, als de intellectueel, de echte, niet al een uitgestorven diersoort is.

Quid legt de vinger op de zere plek. Klopt als ee zwerende vinger.

raquelita | 13-04-13 | 23:36

Dat is de reden dat ik zelden of nooit m'n mening guur.

Hou meer van feiten.

Parsons | 13-04-13 | 23:34

@zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:23
Dat noemen ze bij de VARA "verschillig".

Stormageddon | 13-04-13 | 23:33

Leve de euro,leve het koningshuis,bankiers doen het noodzakelijke werk van god,en de elite zorgt voor het meeste werk.bekeuringen zijn ook cool..

gimme a beat,rix | 13-04-13 | 23:30

Dit land heeft ook helemaal geen behoefte aan denkers. Wel aan meelopers, want die zijn gemakkelijk te regeren en worden niet lastig. Dan moet men nu natuurlijk niet gaan zeuren dat er geen intelligent debat meer is, want dat wil men ook niet. Men wil conformisten, ook op de universiteit, die het beleid van de overheid en de EU gaan uitvoeren. Tot dusverre lukt dat aardig.

Esprit77 | 13-04-13 | 23:28

ZiekVanDieJankers | 13-04-13 | 23:26 Wat? heeft er iemand in een brievenbus gezeken? Wie dan? Waar dan? Wanneer dan?

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:28

miko | 13-04-13 | 23:21
Ja was een dolle boel met Jello Biafra!

Djong | 13-04-13 | 23:28

ZiekVanDieJankers | 13-04-13 | 23:26 Zijden?

Man man man.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:26

www.youtube.com/watch?feature=player_d...
-
"The Beatles" zijden het vroeger al, we werken voor de 'taxman' en niemand anders..
-
Democratie? nee, dat is ons landje echt niet.. corruptie word beloont en is zelfs de norm.. Diegenen die niet corrupt zijn worden door de 'media' en de 'politici',zwartgemaakt, of afgemaakt.. zoals De heer Fortuyn. En die honden die dat op hun geweten hebben, warren enkel een korte tijd uit de politiek gestapt, maar ze zijn alweer terug. En de Schapen van Nederland zijn het toch allang weer vergeten.
-
Een PVVer zeikt in een focking brievenbus wekenlang op TV, een vice premier heeft voor circa 4 miljard gefraudeerd, daar praten ze nog niet eens over. En dan begin ik nog niet over die Pedo Demmink..

ZiekVanDieJankers | 13-04-13 | 23:26

Supermatthijs | 13-04-13 | 23:22 En misschien wel ongewild lever jij nu zelf het bewijs dat je selectief leest.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:24

Stormageddon | 13-04-13 | 22:51 Het is voor Mathijs van Nieuwkerk wel handig om te weten wie je waarvoor kunt vragen.

Nodig je Rutger uit en dan zorg je dat Rottenberg en die Frénk achter hem komen te zitten. Alleen maar omdat je als Mathijs bang bent dat je hem niet aankunt.

Handig hoor, die vastgeroeste meningen. Geen kruipolie voor nodig.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:23

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:21 | + 0 -

Je eerste echt goede plemp.

Supermatthijs | 13-04-13 | 23:22

@Stormageddon | 13-04-13 | 23:17
Nou, weer wat naar de knoppen.

miko | 13-04-13 | 23:22

Even tegen de keer in?

Oké, komt ie:

De plemps van Supermatthijs en Bakito zijn doordacht en getuigen van een hoge mate van intelligentie.

Zó, genoeg gelachen.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 23:21

@miko | 13-04-13 | 23:11
Ja, hier ook.

Stormageddon | 13-04-13 | 23:17

@Stormageddon | 13-04-13 | 22:51
Maar dat gebeurt hier toch niet??

miko | 13-04-13 | 23:11

War On Errorism | 13-04-13 | 22:42
Als ex-punkert kan ik u melden dat wij idealen echt iets voor hippies vonden. Probeer maar idealisme te vinden in kreten en liedjes als No Future, Kill the Hippies, We're so glad Elvis is Dead, Beat on the brat (with a baseball bat) of White riot we want a riot, a riot of our own.

Djong | 13-04-13 | 23:09

@ad melkert | 13-04-13 | 22:56
Vroeger had je de Volkskrant? Ik ben een tijdje abonnee geweest (20 jaar geleden - Ook van Vrij Nederland overigens).
Ook toen was het al één en al cliché en werd je er niets wijzer van. Ik heb er zelden tot nooit een originele gedachte of invalshoek in gelezen, of een opinie die tot nadenken stemde. Toen niet en nog steeds niet.

Stormageddon | 13-04-13 | 23:05

Weet je wat het ook is? Nederland zit vol met sukkels die genoegen nemen met een middelmatig leven. Ongelofelijk hoe hordes het leven aan zich laten voorbij trekken in een treurige vinex betonbak. Die gelukkig worden van een Prius of een Daihatsu Terios.
Treurig, maar je hebt het zelf in de hand.!
En dat is fijn :) neem geen genoegen met een zondagmiddag in een kringetje in een lelijke kutvinex woning in Lelijkstad. Flikker je tv uit het raam en ga je leven leven!

Optelsommetje | 13-04-13 | 23:04

Vroeger had je misschien nog de Volkskrant. Maar goed die kan nu beter de Pharizeer ("voorheen de Valse Profeet") genoemd worden. De linkse kerk is een belangen-instituut geworden van zogenaamd linkse mensen die genieten van rechtse dingen, invloed en gulle geldstromen ("others people money") . En die zien dat achterlijke knuffelgroepen nodig zijn om hun belangen te verdedigen/ privileges in stand te houden.

ad melkert | 13-04-13 | 22:56

Ik denk dat iedereen het wel gewoon makkelijk vind om niet te denken. De gemiddelde mens is er toch te stom voor, laten we eerlijk zijn, en de mens die er niet te stom voor is is er domweg te lui voor en die zullen het wel chill vinden om lekker tv te staren en een mening in hun hoofd gepompt te krijgen. En consumeren als een malle, zo rollen we. En dan heb je nog dat kleine percentage dat wel na wil denken. Een deel daarvan doet het niet omdat het bang is, een ander deel wordt gecorrumpeerd omdat het door intelligentie een hoge positie heeft weten te vergaren en het laatste deel wordt niet gehoord of is te zweefteverig om een duidelijke stem te hebben. Dat is het denken in Nederland.

Andi | 13-04-13 | 22:56

tattooboer  | 13-04-13 | 22:53 | + 0 
Zolang het maar geen lentes betreft. Daar hebben we er wel genoeg van gehad.

Veel Vaak | 13-04-13 | 22:56

miko | 13-04-13 | 22:52 Leo Oldenburger van de campingzender was ook een punkert. so Far, so Good

luchtledig | 13-04-13 | 22:54

@Veel Vaak | 13-04-13 | 22:43
Wie opinies zaait zal zomer oogsten?

tattooboer | 13-04-13 | 22:53

@War On Errorism | 13-04-13 | 22:42
Punkers en idealen????? Ha, dat weren de meest fatalistische mensen sinds de jaartelling. No future weet je nog?
De milieu gekkies van eind jaren tachtig en negentig waren degene` met idealen die de wereld zuiver en goed gingen maken.Met zijn allen tegen de industrie. Tot het verbieden van elementen toe.

miko | 13-04-13 | 22:52

Het meest irritante aan al die vastgeroeste meningen is wel dat er het vrijwel altijd meninkjes zijn waar niet over is nagedacht, of die niet zijn gevormd op basis van argumenten, principes en logica, maar op veelal een reeds heersend moreel oordeel waarbij allerlei gelegenheidsargumenten worden gezocht.

Wat dan volgt is geen gewogen oordeel, maar een vooroordeel op basis van ideologie, idealisme en persoonlijke voor- dan wel afkeuren met betrekking tot personen, ideeën en persoonlijke interpretatie van de geschiedenis.

Het meest lachwekkend is dan dat soort meningen worden gepubliceerd op platforms voor het eigen gelijk (analoog of digitaal) en de wereld worden in geslingerd als het evangelie zelf. Niet om anderen te overtuigen, maar de eigen zuil te behagen. Gods woord en ouderling. Dat werk.

En hoe worden die evangelisten dan vervolgens genoemd? "Opiniemakers". Een woord dat even stompzinnig en belachelijk is als denigrerend en idioot. Alsof een lezer/toeschouwer/toehoorder zelf niet kan nadenken en zelf geen opinie kan vormen maar dat opinies moeten worden gemaakt en voorgekauwd. En het zijn dan vaak meningen die de scribenten zelf ook niet hebben "gemaakt" of bedacht, maar bij elkaar gesprokkeld uit de meninkjes van andere "opiniemakers".

Het probleem is een teveel aan "opiniemakers" met een teveel aan eenvormige en voorspelbare meninkjes, die allemaal een groot gekort hebben aan feitelijke argumenten, harde logica en consequente gehanteerde en gegronde principes. Maar goed, dat is allemaal niks nieuws, het gebeurt al eeuwen. We hebben er in Nederland zelfs een werkwoord voor: "polderen".
Aanmodderen, noem ik het.

Stormageddon | 13-04-13 | 22:51

miko | 13-04-13 | 22:36 | + 0 -
Het leven zit vol praktische probleempjes miko.

Anijsblokje | 13-04-13 | 22:48

miko | 13-04-13 | 22:42
Uw spreuken door de jaren heen verzameld hingen deels aan de muur.

"Glorix schuld geeft"

luchtledig | 13-04-13 | 22:48

Oh, en dan mag het koningshuis wel denken dat ze zo veel goeds doen voor dit land, Ze hebben niet door dat meer dan de helft van de volwassen bevolking op straat loopt met een boze blik of hangend hoofd, knetterdepressief is en het hier helemaal niet leuk meer vind. En 'dan ga je dan weg' is geen optie. Je wil het beste maar het koningshuis doet geen fuck aan de emotie terwijl de NOS er lustig op los spint over hoe de kroning zo'n groot feest gaat worden. Ondertussen vertegenwoordigt ons kabinet lang niet meer de mening van de meesten, dat kom je overal toch tegen. Of ben ik nou gek? Ik heb de indruk dat de meeste mensen gewoon geen uitzicht meer zien uit dit gelul in het luchtledige.

In the morning! | 13-04-13 | 22:48

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Willem VanDer Decken | 13-04-13 | 22:45

@necrosis | 13-04-13 | 21:02
Dat is niet waar, je hebt heel Bakito opgemeten.

miko | 13-04-13 | 22:44

De publieke opinie is alles behalve zaai. Volgens mij is deze zeer opgewonden en spannend. Het wachten op het moment dat het volledig naar de oppervlakte komt is hier. Ach misschien valt het allemaal wel mee en wordt het een hele warme zomer.

Veel Vaak | 13-04-13 | 22:43

Ook met eenzelfde "overall" mening kun je een dilemma/onderwerp trouwens vaak nog op vele wijzen belichten, waardoor dezelfde boodschap interessant blijft.

Nieuw inzicht komt vaak uit het niets.
Memorabel in dat kader vind ik nog altijd de Nuts reclame van ca 10-15 jaar terug.
Een buitenzetten van een vuilniszak door een ranzige student wordt geportretteerd als een heldhaftige daad.
Saai is zo relatief.

Anijsblokje | 13-04-13 | 22:42

Na de punkers is er geen generatie meer geweest die idealen had. Nadien was iedereen te druk met welvarendheid. Alsof je na een 60-urige werkweek, je hypotheekzorgen, het tevreden stellen van je wortelknabbelende blondje thuis op de bank, Tjibbe en Fleur van de vrije school naar de hockey brengen, de voorjaar- en zomervakantie en de wintersport en het mee rennen in de rat-race, netwerken en een balletje slaan of schoppen nog tijd had voor je eigen mening... Pas nu de boel op instorten staat, zie je mensen zich ineens weer iets afvragen en dan nog vooral om een schuldige aan te wijzen... niet om zelf iets te ondernemen tot algemeen nut. Die jongelui van tegenwoordig zijn een stel verwende watjes! Hup, raam uit met dat toetsenbord, de barricades op. Voor je rechten, tegen het gezag, tegen de plunderaars in het pluche, tegen die klootzakken die €10,- p/u verdienen om jou te laten ploeteren voor €6,- p/u, tegen die huichelaar M. Rutte, voor je OV-kaart of voor je beurs of anders voor je oma die nog net aan 1x per week haar kont gewassen wordt in het verzorgingstehuis, omdat er geen geld voor is, dat was al opgegaan aan de inrichting van een nieuw huis voor een criminele gelukszoeker... sorry oma... wat een KUDTland! Ik heb verder ook geen mening, laat staan een opinie.

War On Errorism | 13-04-13 | 22:42

Het is nog steeds te individualistisch, Quid. Het stuk voor de break vond ik sterker dan dat daarna, want je draagt niet echt oplossingen aan. Ik ben aardig depri van de situatie die je omschrijft. Sterker nog, ik was zelfs een beetje opgelucht toen ik mijn somberheid over onze alleenleving op gs verwoord zag.

Maar nogmaals, je draagt geen oplossing aan die niet individualistisch is terwijl het daaraan schort. We zijn veel te zelfgericht. We moeten anderen niet temperen maar elkaar juist stimuleren. En als iemand anders doet dan de norm, help 'm dan vooruit.

Gister zat ik eens op nujij rond te neuzen. Ik vond een interessant artikeltje over een jongen die een foto van .nl heeft gemaakt op 35km hoogte. Supercool natuurlijk.

Maarr het cliché van Nederland werd me duidelijk vanaf reactie vier, ongeveer. Daarin werd de vraag gesteld of dat zomaar mag, zo'n foto maken met een ballon enz. Reacties daaronder gingen steeds negatiever richting "nee, dat mag niet." En natuurlijk weer voldoende geschreeuw over wie er gelijk heeft.

Fuck dat. Fuck dat getemper aan alle kanten. De vraag stellen is hem beantwoorden, dus stel die vraag niet. Fuck het voortdurende 'hou je bek, slaaf', ik heb juist behoefte aan gezellige diversiteit. Je mening is de mijne niet maar daarom hoef jij noch ik deaud ofzo. Laat iedereen z'n ding doen zonder dat voortdurende Nederlandse ondertoontje van "als je buiten de maat danst stoten wij je af."

Iedereen hoort er nou eenmaal bij.

In the morning! | 13-04-13 | 22:42

@luchtledig | 13-04-13 | 22:27
Zegt de gebakken luchtman.
IK? Een zuurpruim? Hoe durf je!!
*minkudo knop ramt*

miko | 13-04-13 | 22:42

@necrosis | 13-04-13 | 21:06
Gezien je aandoening nam ik aan dat hij gewoon stonk.
Maar goed ik kom terug op mijn woorden.
*necro aai over bolletje geeft*

@miko | 13-04-13 | 20:53
Ik heb niks met min of pluskudos, maar degene die mij minnetjes geven zijn allemaal kneuzen. ZO!

miko | 13-04-13 | 22:39

@Anijsblokje | 13-04-13 | 22:26
Of je Silvy nu wel of niet met condoom wil batsen? En of Raffie wel of niet in het Nederlands elftal hoort.

miko | 13-04-13 | 22:36

@dubbeljoe | 13-04-13 | 22:03
Ja,daar vraag je dan toch zelf om.

@Jan Zand | 13-04-13 | 22:23
En een goed onderbouwde mening had over geloof en oorlog.
Verguisd in zijn tijd.

miko | 13-04-13 | 22:35

De Berlijnse muur was ook poepsaai 1 dag voordat ie omviel. Maak je geen zorgen Johnny rete gave opinie staat klaar om gelanceerd te worden.

trippert | 13-04-13 | 22:33

@Stamhoofd | 13-04-13 | 20:58
Tuurlijk, welke partij mag het vak politiek in gaan vullen?
Kan die alle kindertjes leren welk vakje ze aan moeten kruisen op het stembiljet.

frank87 | 13-04-13 | 22:32

Wat een gelul.

IRL zijn ze allemaal posterboys voor de nuances die reaguurders ( en ik heb er tientallen ontmoet). Althans 90 procent.

Hele Sympathieke, dat zeker, maar evenzeer wat grijzige bibberachtige burgermansen. Die grote en directe meningen zijn vooral voor de buhne en bovenal anoniem.

A lauching stock eigenlijk.

pius | 13-04-13 | 22:31

Onderdeel van de algehele kijkcijfer en SMS-cultuur. Meningen zitten in diversiteit en diversiteit gedurende een paar decades uitgesloten door bovenstaande.
Er is alleen een doos, niets erbuiten.

Einde van de Domheid | 13-04-13 | 22:30

miko | 13-04-13 | 22:15
miko | 13-04-13 | 22:21
Kunnen wij er iets aan doen dat je Libelle abo is verlopen? Doe dan eens nieuwe halen,zuurpruimende vervelio

luchtledig | 13-04-13 | 22:27

Ook over Sylvie & Rafael heb ik trouwens bijna dagelijks een andere mening tegenwoordig.

Anijsblokje | 13-04-13 | 22:26

Er zijn genoeg wonderlijke denkers onder ons, en ook buiten de grenzen. het is jammerlijk wél feit dat azijnpissers op bepaalde sites de onderbuiken van kleinhersenigen pluggen met "nuances" waardoor veel semi-denkers al niet meer toekomen aan publiekelijke gedachtenwisselingen. Als het ware hebben de semi-(mee)denkers hun portie op hun favo website al gehad en zijn verzadigd.
Complimenten geven aan goede denkers is ook al niet meer een normale gang van zaken want een pauw en witteman, een dwdd, een paul de leeuw enzovoorts kleineren liever dan complimenteren.
In een mediale crisis is dit eigenlijk niet meer dan normaal.
Laten we hopen dat quasi normale tijden weer spoedig terug keren en we goede denkers weer kunnen roemen.
Ps: en dan niet met een waardeloos lintje van de blauwbloedigen.)

tattooboer | 13-04-13 | 22:26

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:39
Dat is een goeie, als het je lukt om die aardig te vinden ben je geslaagd voor Quids test.

frank87 | 13-04-13 | 22:26

Puik stukje Quid.
Mijn mening over jou is helemaal omgedraaid.
Spot-on

Anijsblokje | 13-04-13 | 22:25

Die vent met die pijp helemaal linksboven is Bertrand Russell, de enige Nobelprijswinnaar voor de Literatuur die behoorlijk kon schrijven.

Jan Zand | 13-04-13 | 22:23

@No Mames | 13-04-13 | 21:40
Mooi toch?

miko | 13-04-13 | 22:23

De knuppel in het hoenderhok gooien. Tegen heilige huisjes schoppen. Mensen op de kast jagen. Als je dat tegenwoordig doet dan gilt iedereen dat je aan het trollen bent.

Mouth Of The South | 13-04-13 | 22:23

Echte opinie is in Nederland niet poepsaai, maar doodgeslagen. Zo lam als een dood paard en in de hoek uitgekotst wanneer een opinie/mening niet strookt met de heersende doctrine. Roep voor de grap eens dat er een marokanen probleem is in Nederland, oh wacht......

En mocht je nu toch echt willen staan voor wat je vind of denkt, teken dan eens een cartoon van mohammed of gooi eens een waxinelicht houdertje....

thapriest | 13-04-13 | 22:23

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:32
Maar WEL een fan club.

miko | 13-04-13 | 22:22

@No Mames | 13-04-13 | 21:24
Uw mening interesseert ons dan ook geen reedt.
Ga werken man!
Die krant moet morgen ook bezorgd worden.;)

miko | 13-04-13 | 22:21

@dubbeljoe | 13-04-13 | 21:13
Wouter Bos.

miko | 13-04-13 | 22:20

miko | 13-04-13 | 22:13

Nee, zo nazistisch bedoelde ik het nou ook weer niet:)

dubbeljoe | 13-04-13 | 22:18

@Cuyahoga | 13-04-13 | 21:23
Vanaf blijven ja! *tanden laat zien*

miko | 13-04-13 | 22:16

pius | 13-04-13 | 22:13

Pethetisch? Zeker. Onzinnig? Neuh....

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 22:16

@Your interpretation | 13-04-13 | 21:09
Nee, natuurlijk niet.Nuance is weggelegd voor kneuzen als Pius en Supermathijs. En dat moeten we niet willen. Na de oorlog weet je wie de winnaars zijn en dan heb je altijd gelijk

miko | 13-04-13 | 22:15

@dubbeljoe | 13-04-13 | 21:01
Bruin vermoeden? Als in zijnde bruinhemden?
Jaja een Godwin!! :)

miko | 13-04-13 | 22:13

@Van Duyvenbode | 13-04-13 | 22:04

Hou op man. Met je onzinnge pathetiek.

pius | 13-04-13 | 22:13

Met de Nederlander wordt afgerekend.

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 22:04

Echt weinig mensen met een echte mening, Theo van Gogh was er één van en Pim Fortuyn. Velen zit echter gevangen in hun eigen gedachtengoed en durven dat niet of mogen dat niet ventileren.
Dan de mening van de kontkruipers die zich bij hun bazen willen inlikken en de baas zijn mening ook gaan uitdragen. Vroeger lid geweest van de FNV, terwijl het gros van de collega's CNV was, dat was toch best lastig. Verder als je buiten de boot valt ben je gauw het slachtoffer, begint al met kindpesten.
Geindoctrineerd door opvoeding, religie en overheidsbemoeienis is het sowieso al lastig.

drs. blekadder | 13-04-13 | 22:04

jan-lul-de-behanger | 13-04-13 | 21:58

Tussen die bekenden in de huiskamer kan je vaak beter ook maar niet precies zeggen wat je denkt, want je bent zò in een bepaalde hoek geplaatst. In mijn geval de tokkiehoek.

dubbeljoe | 13-04-13 | 22:03

Jackanders | 13-04-13 | 21:55

Toegegeven.

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 22:02

Ha, wat een gelul. Zet een mening op een willekeurig weblog en het als het niet de mening van de schrijver is, is het binnen no-time weggejorist. De telegraaf is de ergste. Alles wat anti-koningshuis, anti-gezag, anti-ambtenaar, anti-pliesie is overleeft slechts enkele seconden.
Als je tegen een agent zegt dat je hem een volslagen idioot vindt (volkomen terecht) is dat -naar eigen ervaring- niet het uiten van je mening maar goed voor een nachtje cel en 40 uur dwangarbeid. Nee, het hebben van mening is in Nederland iets voor tussen bekenden in de huiskamer. Niet meer daarbuiten. Daarvoor zijn we te ver afgegleden naar de Europese Superstaat. Belasting betalen. Nog meer belasting betalen. En werken om belasting te kunnen betalen. Want het enige echte motto van dit Europa is nog altijd "Arbeid Macht Frei!"

jan-lul-de-behanger | 13-04-13 | 21:58

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:51

Onze Frankfurtse dictator zit er anders al een heel tijdje, dat tuig is alleen weg te krijgen middels hooivorken, pek en veren.

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:56

@Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:51
"Ik besta, dus ik betaal"
Lijkt me de situatie toch beter te beschrijven.

Jackanders | 13-04-13 | 21:55

Vrouwen met een sterke mening zijn heel grappig. Nog beter is om die mening helemaal af te breken, zeg maar gerust geil. Mocht ik er niet naast zitten dan hoop ik dat er toch veel afrikaanse kindjes sterven.

maggoo | 13-04-13 | 21:53

Wat Quid dus eigenlijk wil zeggen is dat de verzuiling terug van weg geweest is.

pius | 13-04-13 | 21:52

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:51

Dat is een mooie poster voor 30-4.

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:52

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:45

*Biertje aanreikt*

Over dictatuur gesproken, over hoelang mogen we weer op een nieuwe dictator gaan stemmen? Met de huidige is dit land wel klaar.

Botte Hork | 13-04-13 | 21:51

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:49

"Ik betaal, dus ik besta"

een Nederlander.

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:51

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:46 |

Behalve de woorden: betalen mensen!

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:49

@pius | 13-04-13 | 21:44

herstel:

Rechte - moet zijn - recht

pius | 13-04-13 | 21:46

WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:40

Bravo. Woorden lijken in deze tijd geen gewicht meer te hebben;
ze zijn versleten.

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:46

arie181818 | 13-04-13 | 21:42 |
Ik heb anders geen enkele filosofische wijsheid neergeschreven. Uitsluitend getracht een argument te halen uit een historisch overzicht met wat namedropping ;-)

WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:45

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:43

Ow shit, helemaal vergeten.

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:45

Nihilisme is nu ook doorgedrongen bij GeenStijl.

Ik vraag me toch af bij welke linkse establishment groepering Quid ook op de loonlijst staat.

Andre1972 | 13-04-13 | 21:44

@No Mames | 13-04-13 | 21:40

Wees jij nou maar blij dat je in dit land het rechte hebt avond na avond te zeiken over niets. Anders had jij een probleem gehad namelijk. You ignorant Pie.

pius | 13-04-13 | 21:44

Je hebt zeker geen idee hoe mensen in een dictatuur leven?
neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:40

Tuurlijk wel, ik woon toch in Nederland?!

Botte Hork | 13-04-13 | 21:43

WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:40 |
Excuses, zeer slordig geschreven. Volgende keer maar weer even nalezen voordat ik post.

WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:43

@WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:40
je betoog heeft wel wat weg van die woordenstromen van Antisoof..

arie181818 | 13-04-13 | 21:42

Je hoeft niet overal een mening over hebben. Al helemaal niet over iets waar je helemaal geen verstand hebt.
Helaas is Nederland nu meningen-land geworden: iedereen moet overal een mening over hebben.
Van het weer tot Noord-Korea, van straatveger tot bankdirecteur.

arie181818 | 13-04-13 | 21:41

Ik ben van mening dat dit weer een SjonnieKwit lijstje is.

CynicalBastard | 13-04-13 | 21:41

Je pleidooi is uitermate interessant Quid. Ga met je mee.
Anderzijds Plato was ideeënleer, Aristoteles niet, maar universalia, Jezus goddelijke openbaring. Daarna eeuwenlang Plato en Aristoteles vervlechten met openbaring. Toen de scholastiek die precies deed wat je onder 'verrassing' voorstelde. Totdat weer eeuwen later ongeveer ten tijde van Erasmus meer dan genoeg had van vaste denkschema's. Tot Descartes opruimde maar ook nog buiten helemaal buiten de orthodoxe leerbox durfde. Enzovoorts.
Kortom, ik denk dat we nu veel pluriformer zijn dan ooit maar ook veel en veel en veel oppervlakkiger dan ooit.
Keek en luisterde gisteren naar een discussie op Human, met een stuk of vier filosofisch geschoolde hoogleraren met verschillende deelspecialismen, met moderatie van Clairy Polak. Nog nooit zo vaak ik een uurtje of zo gedacht de essentie van de woordenstroom van die en die kan een verstandige boer met levenservaring in enkele zinnen duidelijk maken.
Nauwelijks enkele keren interessante en originele gedachten gehoord terwijl ik die als ik iets van bekende filosofen van laten we zeggen tot de eerste helft van de vorige eeuw, lees ontdek ik er op vrijwel iedere bladzijde een.
Conclusie: het postmodernisme is een grabbelton voor herkauwers en we zijn momenteel zeker geen tijdgetuigen van een Epoche die later als een van intellectuele (en kunstzinnige) hoogbloei zal worden aangemerkt. Hooguit wat betreft technologische en natuurwetenschappelijke vooruitgang maken we een kans om over een eeuw of zo als meer dan een onbeduidend vlekje te worden beschouwd.

WirMachenMusik | 13-04-13 | 21:40

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:32

Je hebt zeker geen idee hoe mensen in een dictatuur leven?

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:40

Die gasten op de feauteau, betreffende voetbal, namen zijn me ontschoten, en dat houden we zo... prachtig voorbeeld, elke godvergeten kudt avond zijn die mongeualen op de glasplaat zeikende over een kudt spelletje met een kloten bal die van de ene kant naar de andere moet en dan niet naar jou kant. Dat is alles. Een ruk spelletje met overbetaalde hersenlozen en lekker wijven. Maar dat gaat samen. Avond aan avond vol zeiken over niets, bestaansrecht enkel halende uit het feit dat de gemiddelde Nederlandse oetlul niet meer dan dat heeft om zijn bezopen leven mee te vullen, het kudtvoetbal. Kloten schaken is interessanter en dat is een zwaar overtrokken spel as it is. Schaken haalt het bestaansrecht uit het feit dat men een goed designed kloten bord op de tafel kan flikkeren voor de visite, decoratie, dat je er toe doet, want een puik stuk schaakbord in de hoek staan. Deze wereld moet als de donder aan stukken. Geef het om mij part aan de dieren, die snappen het wel.

No Mames | 13-04-13 | 21:40

Dit uiterst korte betoog verklaart wel alle eerdere stukjes van Quid...

NiceGuysFinishLast | 13-04-13 | 21:39

Zolang de meerderheid van dit land meent dat we dieven en rovers moeten verheerlijken op 30 april denk ik niet dat er nog hoop is voor dit land.

Btw, wat voor jurk zal die Argentijnse gaan dragen denken jullie? Ik gok op zo'n PTT jutezak.

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 21:38

@necrosis | 13-04-13 | 21:26
Ze doet het in Modern Family met Al Bundy, dus ze valt op sikkeneurige ouwe lullen, dus we maken allebei kans.
Is behalve die tieten ook een topwijf trouwens, maar dat is mijn mening.

Cuyahoga | 13-04-13 | 21:34

@No Mames | 13-04-13 | 21:24

Je hallucinerende gelul begint op de lachspieren te werken.

pius | 13-04-13 | 21:31

Vrijheid van meningsuiting in NL bestaat alleen op papier, niet in de praktijk. Het is een huichelachtig beleden beginsel, vrijheid van meningsuiting, waarmee men de morele hoge grond betreedt. Iets wat de gezeten macht graag doet. Maar de werkelijkheid is anders.

Van Duyvenbode | 13-04-13 | 21:30

Bravo, Quid.

Red mij niet | 13-04-13 | 21:30

@Cuyahoga | 13-04-13 | 21:23
Heilige poep, waar kan ik haar kopen?
*verliefd is*

necrosis | 13-04-13 | 21:26

In feite lult iedereen maar wat.

Botte Hork | 13-04-13 | 21:26

Echter resultaten zero.

No Mames | 13-04-13 | 21:25

Niets aan toe te voegen.
Er wordt in dit land gediscussieerd tot je er deaud bij neervalt. Allemaal nono's nul ervaring die wel een mening hebben, opgedaan door deze en gene kanalen. Ondertussen komt er niets meer uit onze klauwen. Het basis probleem tegenwoordig is dat iedereen er toe wil doen, gehoord wil worden, ook al zou je ze geen stuiver geven. Luie egocentrische honden, zo zou je de gemiddelde Hollander tegenwoordig wel kunnen omschrijven. Met de discutabel insteek dat er iets toegevoegd is als ze de muil in de discussie gestoken hebben, een discussie die er veelal in de eerste plaats niet had moeten zijn, resulterende in dat het nietszeggende een afdoende toevoeging van hun zijde was aan het "project".

No Mames | 13-04-13 | 21:24

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:16
Hopelijk is dat wel een maatje XXL....
*biertje aan hork aanreiken doet*

necrosis | 13-04-13 | 21:20

Of om de hete brei heenlullen.

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:19

Ja logisch... De mensen met brains, goede opleiding, doorzettingsvermogen, sociale vaardigheden emigreren uit Nederland.
In 2000 waren er dat 100.000 ... in 2012 waren er dat 145.000.
De vraag is: wat blijft er dan over en wat komt er binnen.
Nou lullo mensen met een uitkering, ambtenaren en een handjevol werkers.

duitse herder | 13-04-13 | 21:17

necrosis | 13-04-13 | 21:12

*Droge boxer-short aan necrosis aanreikt*

Botte Hork | 13-04-13 | 21:16

-weggejorist-

nonpissatinventum | 13-04-13 | 21:16

Tja, wat moet ik hier nu van denken..

Koonkluk Huis | 13-04-13 | 21:15

@stemvee | 13-04-13 | 21:07
Zimra heeft de mooiste borsten op aarde!

necrosis | 13-04-13 | 21:15

Ik durf geen mening meer te hebben in Hongarije. Het kan me mijn baan kosten. Daar is de vrijheid weer duur geworden.

Petrus de Rewa | 13-04-13 | 21:15

Van wie komt die term, een rechte rug?

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:13

@Botte Hork | 13-04-13 | 21:04
Gelukkig heb ik mijn apparaat nog niet op tafel gelegd, de kosten voor het psychische herstel van jullie beiden lijkt me aan de hoge kant.
*in broek zeikt van het lachen*

necrosis | 13-04-13 | 21:12

@miko

Daar heb je absoluut gelijk in, kom op voor je mening en ik vind dat je zeggen kan wat je wil. Maar iedereen komt op een punt dat hij weet dat hij niet gelijk heeft bij een bepaalde mening. Als je dat dan niet durft toe te geven ben je gewoon een ongelofelijke naïeve eikel. Indien wel, dan heb je pas een ruggengraat.

Your interpretation | 13-04-13 | 21:09

HoHo, ik werd wel even aan het denken gezet toen Zimra het over haar C en D cup had die hetzelfde moesten worden en dan die mpeilijke keus welke de winnaar was.

stemvee | 13-04-13 | 21:07

Ik zat van de week één keer op Nujij, de site voor 13 in een dozijn-meningen voor pubers, politiek correct Nederland en ander labiel volk, te kijken, en dan zie je wat ze daar met meningen doen:
www.nujij.nl/algemeen/meisje-zwaargewo...

Aangezien het gros van het stemvee zijn kennis van Nu.nl heeft is dit toch wel verontrustend.
Het lijkt goddomme Noord-Korea wel.

Cuyahoga | 13-04-13 | 21:07

Het is gewoon een land van hapklare brokken geworden. Even een blik open trekken en klaar is Kees. De ingrediënten hoef je niet te kennen. Als het maar lekker smaakt. Oppervlakkig volkje tegenwoordig. De digitalisering van de samenleving is daar zeker debet aan. Van computers kun je namelijk verdomde denklui worden.

Esprit77 | 13-04-13 | 21:07

@miko | 13-04-13 | 21:00
Ik heb mijn 'apparaat' nog nooit op tafel gegooid, bovendien wordt die elke dag gewassen met een lekker ruikend zeepje!
Ben jij de volgende die nooit meer aandacht van mij krijgt?

necrosis | 13-04-13 | 21:06

necrosis | 13-04-13 | 21:02

*Hard sjorren doet… slik..*

Botte Hork | 13-04-13 | 21:04

Ik ben van mening dat geenstijl een blank-kapitalistisch complot is.

newray | 13-04-13 | 21:04

Wie zijn die twee op de tweede pica?
Kaas de Vies en Kaas de Vies?

La Vie En Rose | 13-04-13 | 21:04

@Eric Blair | 13-04-13 | 20:58
Hehe, het origineel is van Thieme met de bio industrie.
Slecht jatwerk hoor.

miko | 13-04-13 | 21:04

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:59
*streepjes zet en ziet dat het stinkende dingetje van @Bakito net een centimeter langer is*

necrosis | 13-04-13 | 21:02

@Your interpretation | 13-04-13 | 20:51
Iemand met een beetje eigen mening is niet gediend van andermans mening.
Je hebt een ruggengraat of niet.

miko | 13-04-13 | 21:01

miko | 13-04-13 | 20:53

Daar had ik al
zo'n bruin vermoeden van zo langzamerhand en je bent ook nogal haatdragend zo te zien.

dubbeljoe | 13-04-13 | 21:01

Doe niet meer aan meningen zonder alle informatie over het onderwerp te hebben. Dat is volgens mij een beetje het probleem met veel mensen, overal maar je mening over spuien maar geen idee hebben waar je nou eigenlijk over lult.

Koning Afwas | 13-04-13 | 21:01

@ watapatja 20:56

In Brussel kunnen ze er anders ook wat van. Denk maar even aan die 5 miljard voor het
"democratiseringsproces" in Egypte. Van dat geld kunnen ze in ieder geval een hoop nieuwe sharia-wetboeken drukken en voldoende brandstof kopen om alle kerken van christenen in de hens te zetten.

eerstneukendanpraten | 13-04-13 | 21:01

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:59
Tja, wel dapper dat je dat ding in het openbaar laat zien.
*besmuikt lacht*
Maar hij stinkt inderdaad niet zo hard als die van bakito en necrosis.

miko | 13-04-13 | 21:00

@Itzamná | 13-04-13 | 20:50
Zo is dat!

La Vie En Rose | 13-04-13 | 20:59

necrosis | 13-04-13 | 20:43
miko | 13-04-13 | 20:54

Vooruit dan maar voor deze keer *Lul op tafel legt*

Botte Hork | 13-04-13 | 20:59

@afdankert 20:50: GS ziet er op het eerste gezicht inderdaad nogal puberaal en oppervlakkkig uit. En de meningen zijn ook hier voorspelbaar. Toch heb ik uit de discussies op GS meer gehaald dan menige column of kamerdebat. Nieuwe inzichten en zelfs feiten waardoor je je eigen mening herziet. Hoe vaak kom je dat nou nog tegen in de politiek of de pers.

De regels en de vorm van de kamer"debatten" zijn trouwens een mooi zinnebeeld van hoe het debat in Nederland is vastgeroest.

@ZKH EénOog 20:49: Dat ligt aan de partijen en het systeem, niet aan de kiezer.

Muxje | 13-04-13 | 20:58

Vind het überhaupt verwonderend dat Politiek nog geen vak is op het middelbare onderwijs, in plaats van tekenen, handenarbeid of andere zooi. Maatschappijleer komt simpelweg te kort, veel te algemeen.

Stamhoofd | 13-04-13 | 20:58

Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.

Eric Blair | 13-04-13 | 20:58

Dit stukje is een reactie op een non-mening: kapper.thepostonline.nl/2013/04/12/men.... Ik weet niet echt wat ik er van moet denken, maar ik ben ook maar bescheiden en een zwitsal. Wacht maar tot dat ding verdwijnt. Nou, dan!!

TheseDays00 | 13-04-13 | 20:56

eerstneukendanpraten | 13-04-13 | 20:54 |
In ieder geval net zo moeilijk waar te nemen.

Watapatja | 13-04-13 | 20:56

En laten we maar blij zijn met Greet in de Tweede Kamer, tussen al die horende doven en ziende blinden met hun nietszeggend gelul.

La Vie En Rose | 13-04-13 | 20:56

Het probleem is dat het uiten van een mening die echt tegen de stroom ingaat in een klein land als Nederland nooit zonder gevolgen blijft. Voor je carriere/welzijn is het verstandig om soms je mond te houden.

Topperke | 13-04-13 | 20:56

Geenstijl kan bijdragen door bij zichzelf te beginnen.

Ga weer eens - als eerste - ECHTE problemen aanpakken.

En beetje minder op safe spelen en naar de baas luisteren.

Weesie is afgekocht omdat bovenstaande precies is wat hij deed. Dus door echte misstanden aan te pakken kunnen jullie zometeen nog rijker worden.

Win-win!

Herman957 | 13-04-13 | 20:55

Vergeet ook jullie eigen columnist Peter Verhaar niet: de man die duizenden particuliere beleggers verneukt heeft. Terwijl iedere insider weet dat je als particuliere belegger kansloos bent tegen de grote zakenbanken en brokers die hun geld verdienen met frontrunning, insider trading, frauduleuze IPO'S etc.
En Verhaar is nu de 'Witte raaf' die ageert tegen het bankwezen? Bizar.

SharpEye | 13-04-13 | 20:55

@Itzamná | 13-04-13 | 20:50
Van jou ben ik beter gewend, maar zo te lezen heeft Joris de huisregels anaal en overdwars ingebracht....
*gnehe*

necrosis | 13-04-13 | 20:54

Allemaal mensen zonder enige kennis over een onderwerp maar met een mening die in discussie gaan met andere mensen zonder kennis maar met een mening. Boeiend.

kicktherabbit | 13-04-13 | 20:54

De omvang van verstandige politiek in Nederland is equivalent aan het Higgs-boson.

eerstneukendanpraten | 13-04-13 | 20:54

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:45
Je moet hem er naast leggen, niet de 'degens' kruisen.

miko | 13-04-13 | 20:54

@dubbeljoe | 13-04-13 | 20:49
Greet?
Ga toch weg met die crypto socialist en zijn zielige anti islam riedel. Die komt me onderhand ook de keel uit.Theo maassen verleek hem meteen valse hond, ik eerder met zo een kudt sjiewauwau van de buren. Doorbijten kan hij niet maar wel de hele godganse dag die muil open.
PVV score:
1)Cavia politie.
2)...........

miko | 13-04-13 | 20:53

Sjonnie is fan van Bakito.
Allebei trollen.

La Vie En Rose | 13-04-13 | 20:53

De enige meningen die tellen zijn van degenen die ook bereid zijn naar anderen te luisteren.Intellectuelen (over het algemeen links) willen er nog wel een handje van hebben om op iedereen neer te kijken. Jammer dat ze nooit door hebben dat hun mening niet altijd het gelijk is. Media hebben natuurlijk de neiging om alleen mensen te laten praten die in hun straatje liggen. Dan wordt het inderdaad allemaal een beetje eentonig.

Your interpretation | 13-04-13 | 20:51

Het word tijd dat ze die ouwe parasieten van boven de zestig eens flink gaan belasten.
Jaren niks gedaan en lekker rustig gewerkt.Koffiepauzes van een uur,gratis auto van de zaak en ga maar door en nu veel te lang pensioen trekken omdat ze maar niet deaud willen gaan. Ondanks asbest en zware shag.

miko | 13-04-13 | 20:50

Daarom ben ik redelijk blij met de opschudding en mening van GeenStijl , haar reaguurders en POWned, alhoewel de laatstgenoemde meer vuur aan de schenen van onze huichelende bestuurders zou kunnen leggen en minder tenenkrommende puberaal-brutale reportages zou kunnen produceren.

afdankert | 13-04-13 | 20:50

Wordt wel eens vergeten, maar de grotere landen kijken tegen NL aan zoals wij aankijken tegen Luxemburg.

Kijken we niet naar.

Who gives a shit? Wie geeft er wat om die twee baardapen uit het topic? Meer dan entertainment voor zwakbegaafden weten ze niet te brengen.
Face it.

Itzamná | 13-04-13 | 20:50

"... Onderschat je eigen volk niet. Dat is prima in staat onderscheid te maken tussen een goed inzicht en een infantiele mening...."

Ja. Jammer dat de vorige verkiezingsuitslagen het tegendeel bewezen...

ZKH EénOog | 13-04-13 | 20:49

Daarom: eerst Pim en nu Geert, die zeggen wat ze denken en hopelijk kan de laatste gauw doen wat hij zegt.

dubbeljoe | 13-04-13 | 20:49

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:45
*kramp krijgt van het lachen*

necrosis | 13-04-13 | 20:48

Reacties zijn ook meningen maar of daar beweging in zit?

larie | 13-04-13 | 20:47

Zelfs toppop geeft zijn (linkse) mening over Thatcher.

roze_bril | 13-04-13 | 20:45

necrosis | 13-04-13 | 20:43
Nee. No fucking way. Ik heb geen soa en dat wil graag zo houden.

Botte Hork | 13-04-13 | 20:45

Mijn vrouw heeft mijn mening.

thapriest | 13-04-13 | 20:44

"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."
Clint Eastwood

Cuyahoga | 13-04-13 | 20:44

De artikelen van Quid zijn net zo saai en voorspelbaar als de nederlandse politiek.

Daegranos | 13-04-13 | 20:44

@Botte Hork | 13-04-13 | 20:38
Bakito's piemol is de jouwe niet, maar durf je hem er naast te leggen?

necrosis | 13-04-13 | 20:43

Zoals ik vanochtend al zei:

Je hebt de PvdA partijen die verschillen door een VVD, D66, CDA, GL, SP of CU maskertje op te doen, of je hebt de andere mafketelclubs.

Dan blijft er niet veel spannends over.

Maar hey, wie durft het nou nog spannend te maken? De laatste die dat deed, lag op een gegeven moment zijn voorhoofd te luchten op het mediapark.

ZKH EénOog | 13-04-13 | 20:43

Tim Kuik is een totale lul.

Botte Hork | 13-04-13 | 20:39

Van Roden Den Drons | 13-04-13 | 20:37 |
Dat is dan ook geen mening, maar een feit.

Watapatja | 13-04-13 | 20:39

Bakito's mening is niet de mijne, verder kom ik ff niet.

Botte Hork | 13-04-13 | 20:38

Laatste pica is hartstikke goed voor mijn lachspieren.
+veel voor Quid!

necrosis | 13-04-13 | 20:38

De burger heeft geen mening (vrij naar Marx Rutte), daarom denken wij voor de burger.

Watapatja | 13-04-13 | 20:38

-weggejorist-

Gerd Hardleers | 13-04-13 | 20:37

Nou als ik zeg dat Mark Rutte een lulletje rozewater is, daar is toch al vrij algemeen consensus over toch?

Van Roden Den Drons | 13-04-13 | 20:37

Averechts reageren op je eigen impulsieve standaard reactie.

Stroopdoos | 13-04-13 | 20:36

Geen mening

everef | 13-04-13 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken