Fawlty Towers in het StamCafé
Benoem de oorlog NIET
Bij dezen roepen we ons roze café van 19 september uit tot het Fawlty Towers StamCafé. Het is namelijk op de dag af 50 jaar geleden dat de eerste aflevering van de Britse hotelkomedie op televisie verscheen. Dat is weliswaar een heel aantal jaren, die paar afleveringen Fawlty Towers (of iets meer dan een paar dan, 12 in totaal) hebben scènes opgeleverd voor de eeuwigheid. Scènes die ook gekwoot worden door mensen die 50 jaar geleden nog helemaal niet bestonden, en dat is niet alleen omdat de KRO het door de jaren heen een paar duizend maal heeft herhaald. Fawlty Towers was en is de ultieme Britse sitcom. Een meesterlijke prestatie van John Cleese, zo meesterlijk dat we het hem vergeven dat hij 50 jaar later alleen nog maar overal kan roepen dat je tegenwoordig niks meer kunt roepen. Is ook wel een beetje zo, natuurlijk. Humor om te lachen na de breek.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
HITTESTRESS in het StamCafé
Beetje warm hier
Thuiskomen in de stampub
It's coming home
GSTV. Oorlog veroorzaken in het Stamcafé
Niet te verwarren met oorlog maken, dat is bij voetbal, of oorlog verprutsen, dat is bij Trump
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
Hele nacht stokoude tv kijken en radio luisteren in het Stamcafé
Wij zeggen altijd maar: geluk is uitgestelde nostalgie
GSTV. Gedwongen X verlaten in het Stamcafé
Iedereen een enkeltje BlueSky (als het aan ons aller topambtenaren ligt)
Koninklijke juice in het StamCafé
No juice no news of zo
