Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrechtse wijk wordt gek van overlast veroorzaakt door overlastgevende asielzoekers

te klein voor het servet van de Amsterdamse politiek, te klein voor het tafellaken van de landelijke politiek

Jarenlang vvd broekpamperbeleid bedankt voor NIKS

Het is dus niet alleen de moskee in de (multiculturele) Utrechtse wijk Lombok waar ze knettergek worden van de overlast veroorzaakt door overlastgevende asielzoekers. Ook de rest van de wijk wordt knettergek van de overlast veroorzaakt door overlastgevende asielzoekers. Want dat is wat overlastgevende asielzoekers doen: overlast veroorzaken. "Asielzoekers die geen kans maken op een verblijfsstatus in Nederland, zorgen al maanden voor overlast in Utrecht. 'Criminelen zijn het gewoon, die geen hulp willen', is Ugur (voorzitter van de winkeliersvereniging, red.) duidelijk." En het grappige is: ook burra Sharon Dijksma (Groep Timmermans) vindt dat er OPGETREDEN moet worden, maar kan niks door landelijke lethargie. Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg van de vvd zit namelijk op de knietjes te klappen - 'want we zit-ten al-le-maal e-ven recht!' "De ondernemers weten het zelf eigenlijk ook niet meer, wat ze moeten doen tegen de dagelijkse golf van winkeldiefstallen en bedreigingen, nu ook het aantal steekpartijen toeneemt en de sfeer hoe langer hoe vijandiger is." Eric van der Burg & vvd BEDANKT voor het kapotmaken van weer een wijk! Next.

Reaguursels

Inloggen

Zouden de gutlinksers die dit allemaal geholpen / gedoogd hebben,
nog vredig kunnen slapen?
Wetende welke ellende ze *structureel* *landelijk* aangericht hebben?
En wetende dat de grootste ellende nog gaat komen?

hotmint | 03-09-23 | 23:36

Utrecht is een hoog tempo z’n onschuld aan het verliezen. Komt alleen maar grootstedelijke ellende bij terwijl het hier juist zo prettig was. Inmiddels hangt hier, zo lijkt het, 24/7 een politiehelikopter boven de stad en worden erg veel nieuwe Nederlanders opgenomen. Probleem is dat het gewoon te snel gaat. Resultaat, vergadering en enkel gezeik.

Niceeee | 03-09-23 | 22:26

Jammer dat het allemaal naar de kloten geholpen wordt. Jaren geleden liepen we in de pauze vanaf de Graadt van Roggenweg vaak een rondje door die buurt en dan onderweg een lekker broodje kopen. Was toen nog leuk en 'gezellig'.

Buurman | 03-09-23 | 21:56 | 1

Nouuuu dat is dan wel erug lang geleden en de verloedering was toen al zeer goed zichtbaar. Was meer dat jij te politiek correct wilde zijn en geloofde in t fatamorgana van multiculturaliteit.

Flow82 | 04-09-23 | 00:16
-weggejorist-
vladimirows | 03-09-23 | 21:34

Femke Halsema (we horen weinig van haar) zou weten hoe dit te handle-en. Cameraas. Massa's cameraas.

Sans Comique | 03-09-23 | 20:06 | 2

Bankjes weghalen, bejaarden wegsturen, winkels na een incidenten sluiten.

Dandruff | 03-09-23 | 20:11

Alle Politici moeten eigenlijk gewoon verplicht tenminste 1 maand in een wijk wonen met vluchtelingen.

Gewoonzo | 03-09-23 | 21:23
-weggejorist-
speed48 | 03-09-23 | 19:56 | 1

joh. nee. ghe. echt? dat meen je niet! joh. echt?

Ir. Wilhelmus | 03-09-23 | 19:33

Utrecht heeft met dank aan de vele studenten een kneiterlinks college. Heel fijn, die hebben geen last van het autootje pesten en andere maatregelen die voor de overige inwoners de leefbaarheid verpesten. Zodra ze hun studentenwoning ontgroeien en ook een bestaan op willen bouwen komen ze er achter dat er geen woningen beschikbaar zijn. Dus trekken ze weg en dus kunnen ze niet meer hier stemmen met hun nieuw verkregen inzichten. Dan is de volgende lichting hospiteerders er al weer die weer links gaan stemmen. Hopelijk hebben ze opgelet afgelopen zomer, En snappen ze dat ze achter statushouders moeten aansluiten met hun stemgedrag.

Levertraan | 03-09-23 | 19:28 | 3

Als je jong bent, stem je met je hart (links) Als je wat ouder bent, stem je met je verstand (rechts)

porto | 03-09-23 | 19:43

@porto | 03-09-23 | 19:43: daarom moet de stemgerechtigde leeftijd ook omhoog. Stemmen vanaf het moment dat je hersenen volgroeid zijn. Niet eerder.

Malle moer | 03-09-23 | 19:52

@Porto: mijn buren zijn bijna 80 en stemmen nog steeds met hun hart. Aardige lieve mensen, maar geen verstand.

eentweehuppekee | 03-09-23 | 20:01

Als je in november in het stemhokje sta, denk dan nog eens na welke partij deze ellende écht wil gaan aanpakken

meneer Q | 03-09-23 | 19:26 | 2

Ben benieuwd, vertel eens?

* Il Principe * | 03-09-23 | 19:33

@* Il Principe * | 03-09-23 | 19:33: there can only be but one…

Malle moer | 03-09-23 | 19:53

Veiligelandiërs. Geen asielzoekers dus.

* Il Principe * | 03-09-23 | 19:21 | 3

Ze vallen onder dezelfde wet- en regel- geving; worden op dezelfde manier in de watten gelegd; mogen allebei eindeloos procederen; en kosten feitelijk evenveel.
Er is dus geen enkel verschil.

Dandruff | 03-09-23 | 20:09

@Dandruff | 03-09-23 | 20:09:
Tuurlijk wel. Ze komen hier wetende dat ze geen kans maken en dus om misbruik van het systeem te maken. Een winkeldief noem je nu eenmaal ook geen klant.

* Il Principe * | 03-09-23 | 20:38

@* Il Principe * | 03-09-23 | 20:38:

De Nederlandse overheid maakt geen enkel verschil, dus is er geen enkel verschil.

Stel dat de Nederlandse overheid winkeldiefstal zou legaliseren; winkeldieven niet zou beboeten; zelfs niet uit de winkel zou zetten. Stel dat de wet winkeliers zou verplichten om winkeldieven als gewone klanten te behandelen; net zo netjes te woord te staan als klanten. Dan is er geen enkel verschil meer en is een winkeldief een klant.
In linkse Newspeak, uiteraard.

Overigens is het ook een misvatting dat alleen Veiligelandiërs voor overlast zorgen. Afgelopen jaren zijn er aardig wat problemen met "echte asielzoekers" geweest. Onder andere vecht- en steek- partijen, (kinder-) verkrachtingen, hulpverleners verminken met kokende olie, etc.
Ik heb sterk de indruk dat asieleisers van hun advocaten horen dat een ernstig misdrijf een verblijfsstatus oplevert. En helaas klopt dat ook.

Dandruff | 03-09-23 | 22:02

Jammer dat de spreidingswet er niet doorheen is gekomen, op overlast heeft iedereen hier wel recht op..

Regentenstijl | 03-09-23 | 19:10 | 1

Ja precies, niet alleen de arme wijken graag.

Zgan | 03-09-23 | 21:11

De Utrechtse moskee is waarschijnlijk de eerste islamitische gemeenschap die klaagt over de gelovigen in de moskee.
Toch uniek.
Een moskee die de gelovigen niet het juiste pad kunnen wijzen.

Masparts | 03-09-23 | 18:41 | 2

Het igaat hier om een Turkse staatsmoskee. Overlastgevers zijn geen Turken (anders had men het intern wel even opgelost).

Triage | 03-09-23 | 18:50

En bedankt voor het kapotmaken van het hele land.

laurentius | 03-09-23 | 18:28


Gewoon business as usual te 030-Gaza

Ervaringsdeskundige | 03-09-23 | 18:24

Persoonlijk vind ik dat je die mensen hun eigen cultuur moet gunnen, en de kans op heimwee zo klein mogelijk moet maken.
Als je daar voor door de knieën moet: he zij zo. Je moet -bijvoorbeeld voor al die heerlijke exotische cuisine- er wat voor over hebben.....

Maggiesfarm | 03-09-23 | 18:15 | 1

Ik ben er voor dat ze echt nul kans hebben op heimwee. Oftewel lekker terug naar land van herkomst.

Levertraan | 03-09-23 | 19:30

Zou een nieuw land, "Asiel-land", een kans van slagen hebben met betrokken asielzoekers. Stel we kennen ze allemaal asiel toe en we sturen ze naar een land (bijv. in de buurt van Dubai, daar kunnen ze eilanden maken, dus ook landen), waar ze van 0 mogen beginnen, samen een fijne natie opbouwen. je hebt veel jonge manen die vol van energie zitten en dus best constructief bij kunnen dragen. Zeg dat er in ieder geval voedselzekerheid is. Laat de WHO een basis voedsel/geld ratio versus te verrichten arbeid ratio uitrekenen die we redelijk kunnen noemen (even vergaderen te UN en als meer dan 51% het er mee eens is (moet lukken) dan gaat het gebeuren), dan zou Assielandia toch een totaal utopia kunnen worden van mensen die er iets schitterends van willen maken?
Mogelijk dat ik dingen vergeten ben?

nobodiesunmighty | 03-09-23 | 18:11 | 5

Ik denk dat we ook Artsen zonder Grenzen ter plaatse moeten laten schedelmeten.
Als het onverhoopt misloopt willen we niet dat dit rechts in de kaart speelt.

omgponies | 03-09-23 | 19:05

@omgponnies: Artsen zonder grenzen is een groot onderdeel van het probleem.

eentweehuppekee | 03-09-23 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Steeds meer landen zijn de asielzoekers meer dan zat:

"De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zondag een ministeriële werkgroep de opdracht gegeven om een plan te maken om Afrikaanse migranten uit Israël te deporteren. Hij reageert daarmee op de zware rellen met Eritreeërs in Tel Aviv een dag eerder.''
"De meesten verblijven illegaal in het land, gezien Israël slechts in uitzonderlijke gevallen verblijfsvergunningen verleent en migranten doorgaans als economische vluchtelingen bestempelt.''

In Israël heeft men er kennelijk geen moeite mee ''asielzoekers'' te herkennen voor wat het zijn: economische vluchtelingen. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen.

Dr_Johnson | 03-09-23 | 17:48 | 2

Als je omgeving je telkens met de neus op de feiten drukt is deugen moeilijk vol te houden.

Malle moer | 03-09-23 | 19:55

Behalve als je jezelf hebt uitgeleverd aan die fijne eu die het zo met ons meent

bakenstuurboord | 03-09-23 | 21:53

Ik kom af en toe in Lombok om tussen de middag een broodje te halen bij bakker Afrah. Het komt wel dichtbij nu.

matatwork | 03-09-23 | 17:45 | 1

Bij ons heet de bakker gewoon Kees.

blank-dus-racist | 03-09-23 | 18:35

Deze Moskee heeft een kilootje of wat boter op hun hoofd. Omwonenden klagen steen en been over de Moskee met hun geluids installatie.

DEBERBER | 03-09-23 | 17:29

Makkelijk en goedkoop prooi om door de mocromaffia te worden geronseld.

SaintNick | 03-09-23 | 17:28

Wanneer je vluchtelingenkampen in het buitenland ziet , tenten , zelf koken enzovoort.
Waarom moet elke vluchteling hier een woning, telefoon, fiets , uitkering enzovoorts krijgen en hoeven ze zich geen zorgen te maken hoeveel de verwarming van hun huis kost.

Schipperke | 03-09-23 | 17:19 | 1

Heel Afrika is een vluchtelingenkamp, dat doen ze zelf, ondanks o twikkelingshulp, er een paar duizend weghalen is geen oplossing.

Ray Skak | 03-09-23 | 17:22

Het grafschrift voor Erik van der Burg: Hier rust hij verder.

eentweehuppekee | 03-09-23 | 17:05

We kunnen hier wel met z'n allen schreeuwen, maar we zijn er zelf schuldig aan. In Marokko hoef je echt geen rottigheid uit te halen want de politie ramt er gewoon flink op los. Dat tuig wordt hier gepamperd. Als we daar nou eens mee zouden stoppen en ze inderdaad in een omheind tentenkamp opsluiten en dan uitzetten zou dat al een hoop overlast schelen. Maar ja als de politie hier ook maar wijst naar hun wapenstok worden ze bij de rechter voor het hekje gezet. Er komt een moment dat "eigen rechter" spelen wordt toegepast. Reden? De roverheid beschermt ons niet meer. Dus moeten we het zelf doen.

de Jager59 | 03-09-23 | 17:01 | 4

1. Tuig verandert er niet door, al krijgen ze een verdiend pak slaag.
2. Het blijft voor mij een heikel punt om ons menselijke Nederlandse beleid te wijzigen omdat we hier tegenwoordig gasten hebben rondlopen die in de derde wereld op straat zijn opgegroeid. Die zijn kei- en keihard.
3. Ook daar is het veel vechten en messentrekken, ondanks harde politie-aanpak.
Daar schreef Mohamed Benzakour in NRC over, na een bezoek aan zijn thuisland: "Omgekeerd is het hoegenaamd een statistisch Nederlands feit dat deze rotte appels disproportioneel vaak van Berberse origine zijn. Dit moeten we onder ogen willen zien. Want laat dit gezegd zijn: wat ik in dit Rifgebied in nog geen twee maanden aan bonje, kift en ander non-verbaal vuurwerk heb meegemaakt, heb ik in geen dertig jaar tussen de Nederlanders beleefd. Terwijl Wilders in geen velden of wegen te bekennen is."

Madame Poitiers | 03-09-23 | 17:22

@Madame Poitiers | 03-09-23 | 17:22: Amen

Zgan | 03-09-23 | 21:17

@Madame Poitiers | 03-09-23 | 17:22: interessant.

anja | 03-09-23 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Asielzoekers die het leven zuur maken van de mensen die ooit zelf als asielzoeker binnenkwamen, het moet niet gekker worden.

davidhasseltoff | 03-09-23 | 16:49 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden er in Lombok nog Turken zijn die op honkbal zitten?

bitterpete | 03-09-23 | 16:47

Ja, maar er gaat ook veel goed hoor in Utrecht.

Zo kregen niet lang geleden een flink aantal werkende statushouders met voorrang een huurwoning toegewezen! En blij dat ze waren. Zo blij dat ze massaal hun baan opzegden en weer in een uitkering terugvielen. De afgelopen weken hebben ze vermoedelijk deze heldendaad in geuren en kleuren kunnen vertellen aan hun familieleden en vrienden in het land van herkomst. Ook met een uitkering heb je immers recht op vakantie.

Zoontzettendklaarmee | 03-09-23 | 16:35

De mensen die de asielmigranten wel graag zien komen en welkom liedjes zingen op het station, die wonen geen van allen in Lombok, dus wat deert het.

Blauwpetje | 03-09-23 | 16:32 | 1

hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een kampement voor uitgeprocedeerde illegalen te makenet alleen B B B. zonder socmed en wifi?
Kijken hoe rap ze op transport willen. .

strawdog | 03-09-23 | 16:19 | 4

In een kamp met BBB? Erger kan niet.

Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 18:45

oeps Tegenwoordig een afkorting met kans op misverstanden. BedBroodBad.
toch maar even voor de zekerheid duiden voor de wat minder belezen reaguurders.

strawdog | 03-09-23 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zit dat nu eigenlijk met de uitvoering van het beleid ten aanzien van veiligelanders? Dat is toch duidelijk? Waarom lukt het dan niet?
“ Na afwijzing van de aanvraag asielzoeker uit veilig land
Is de asielaanvraag afgewezen omdat de vreemdeling uit een veilig land komt? Dan moet hij onmiddellijk weggaan uit Nederland. Bovendien krijgt hij een verbod om binnen 2 jaar de Europese Unie (EU) in te reizen. Na afwijzing van de asielaanvraag heeft de vreemdeling geen recht meer op opvang in een asielzoekerscentrum.
De asielzoeker kan tegen de afwijzing in beroep gaan bij de rechter maar hij mag de uitspraak van de rechter in principe niet in Nederland afwachten.
Snellere uitzetting vreemdelingen uit veilige landen
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet na een afwijzing snel terug naar het land van herkomst. Hij moet zelfstandig vertrekken. Doet hij dit niet? Dan neemt de overheid het voortouw om een vreemdeling uit te zetten. Dit heet gedwongen terugkeer.”
Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
Of wat te denken van deze “stoere” taal?
“ Vertrekt een afgewezen asielzoeker niet uit zichzelf? Dan kan de overheid een borgsom opleggen die hij weer terugkrijgt bij vertrek. Moet een vreemdeling vertrekken maar bestaat het risico dat diegene zich onttrekt aan toezicht? Dan plaatst de overheid de vreemdeling in bewaring. Het doel van vreemdelingenbewaring is dat een persoon beschikbaar blijft voor vertrek.
Soms gaat een medewerker van DT&V mee in het vliegtuig om een vreemdeling te begeleiden. Bijvoorbeeld bij minderjarige vreemdelingen. Lees meer over gedwongen terugkeer van vreemdelingen op de website van DT&V.”
Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
Dus: wat nou kan niet en mag niet van Europa? Hadden we toch al lang met elkaar afgesproken?

DankeSchon | 03-09-23 | 16:15 | 7

Daarom is de pvv het enige realistische alternatief. Een one issue partij, maar wel het belangrijkste punt voor NL.

Malle moer | 03-09-23 | 17:06

De ene coalitiepartij roept, wij willen wel, maar kunnen niet, de andere roept, wij kunnen wel, maar willen niet. Dan sluiten ze een compromis, wij willen niet en kunnen niet. Daarna roepen ze advies in van de raad van state en de adviesraad voor de mensenrechten en die zeggen, ja, maar jullie mogen ook helemaal niet.

Blauwpetje | 03-09-23 | 18:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik kom nooit in Utrecht dus prima om de overlast daar te houden. De inwoners van Utrecht hebben hier ook voor gestemd, dus waarom zou je de rest van het land ermee opzadelen?

W_F | 03-09-23 | 16:08 | 2

Ze komen vanzelf ook in uw dorp.. Wees maar niet bang.

Old_School_Dutchmen | 03-09-23 | 16:57

Omdat de rest van het land ook voor massale immigratie blijft stemmen.

Malle moer | 03-09-23 | 17:08

"Asielzoekers die geen kans maken op een verblijfsstatus in Nederland, zorgen al maanden voor overlast in Utrecht. 'Criminelen zijn het gewoon, die geen hulp willen',
Uitzetten doet men niet, rechters (D66) vinden straffen te hoog en de EU zegt ook: "u mag blijven."
Wen er maar aan. Binnenkort ook bij u.
Niet?
Er gaat niks veranderen. Zelfs als 51% van de bevolking op PVV zou stemmen mag er niks veranderen van de EU.

Is dit nog nieuws? | 03-09-23 | 15:56 | 1

Dan mogen ze toch blijven? In een interneringskamp naar Australisch model bijvoorbeeld. Spartaans en zonder enig vermaak. Zullen we zien hoe lang ze willen blijven. En zelfs al gaan ze dan niet weg zijn ze toch uit de samenleving dus heb je er geen (over)last meer van. Duur? Elke oplossing is duur.

Koppelblokkop | 03-09-23 | 16:08

Welkom!

Is dit nog nieuws? | 03-09-23 | 15:44

Het is in de basis eigenlijk simpel : Niet-westerse en westerse culturen zijn, individuele uitzonderingsgevallen, die er altijd zijn, daargelaten, onverenigbaar!
Noem mij één dichtbevolkt land, waar langdurig is bewezen dit wel kan.

daytripper | 03-09-23 | 15:44 | 8

@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 18:51: "Rusland gaat heel goed ".... lol ...
Bovendien zijn deze landen meest dictatoriaal en/of derde wereld landen. In de "democratische" westerse wereld is er niet eentje.

daytripper | 03-09-23 | 20:49

@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 18:51: Ook met deze voorbeelden sla je mijn inziens de plank totaal mis. Kijk maar naar de juridische bescherming van de grondrechten van mensen ivm Westerse landen. Heel anders.
Man, echt. China als voorbeeld? Jouw logica hieromtrent ontgaat mij compleet. Hoe kom je daarbij?

anja | 03-09-23 | 21:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Jaren geleden (vier jaar geleden ongeveer) heb ik het hier al geschreven: toen zaten er al veel vage (lees: van niet-westerse afkomst) figuren op de trappen van het Jaarbeursplein. Ik werkte destijds aan de Graadt van Roggenweg en moest twee keer per dag het Jaarbeursplein oversteken en het voelde niet prettig met dit soort gasten daar. Die de hele dag geen flikker uitvoeren, terwijl ik vijf ochtenden voor dag en dauw opsta om naar mijn werk te gaan.

Dameskonijn | 03-09-23 | 15:34 | 1

Ja, ik snap dat echt niet, vooral voor vrouwen zeer onveilig en onprettig. Ik ben niet bepaald heldhaftig maar blijkbaar is het in NL zo dat sinds vrouwen geemancipeerd zijn niet meer beschermd hoeven worden.

En gek genoeg wordt dat stuk van de multiculti niet als positief benoemd, kijk eens de zus verkeerd aan...

omgponies | 03-09-23 | 15:53

Sharon Dijksma is chef veiligheidsdriehoek en kan wel degelijk iets doen. Zijn kan de politie opdragen de overlastgevers structureel te arresteren net zolang totdat ze als veelpleger de bajes in geflikkerd worden.
Maar dat wil ze niet want én politicus én PvdA en dus wegkijken en net doen alsof het je ook maar overkomt.

JanVergoor | 03-09-23 | 15:33 | 2

Ik begrijp ook echt niet waarom dit niet standaard en voortdurend gebeurt. Volgens mij ben je dan snel van de overlast af.

Dameskonijn | 03-09-23 | 15:35

Is rassies!

Malle moer | 03-09-23 | 17:09

Zonder paspoort kun je helemaal niks maken.

Die trekken gezellig naar de grote steden met drugsaanvoer en gaan knallen met de mocrobendes.

Succes, mevrouw Dijksma, het is je van harte gegund.

omgponies | 03-09-23 | 15:12 | 1

Net buiten de Nederlandse internationale (want geen Nederlands rechtssysteem) wateren een flink platform neerleggen met woonunits en de mogelijkheid tot akkerbouw en het houden van klein vee. Zonnepanelen en windmolentje er op voor de energievoorziening.
Regelmatig wat voeding en medicatie droppen en klaar. Niet meedoen met de Nederlandse maatschappij of terugkeren naar je eigen land is een enkeltje naar 'zoek het dan zelf maar uit dan' en meervoudig overtreders die je niet uit kan zetten verbannen naar die locatie.
Dat zal in beginsel wel leiden tot commentaar van de internationale gemeenschap en de linkse kerk, maar als men ziet hoe het de balans hersteld en niet meedoen opgerot inhoud dan zal men inzien dat dit de juiste weg is. Het zend een duidelijk signaal aan anderen dat er korte metten gemaakt wordt met gezeik en landen van herkomst die hun onderdanen niet terug willen nemen als ze hun welkom hebben verkwanselt.

Johanvb | 03-09-23 | 17:33

Dus, nu krijgen zelfs Turkse ondernemers de pest aan asielzoekers. Het moet niet gekker worden.

Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 15:10 | 9

@Beste_Landgenoten | 03-09-23 | 18:53: Ging mee met Jaques Cousteau, interviews met Brooke Shields, dat soort dingen. Hij was er alleen nooit, is nooit meer goed gekomen.

Sinterbikske | 03-09-23 | 20:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Eigen schuld, had je maar niet in Utrecht (slinkse stad) moeten wonen!

Kartelmaster2000 | 03-09-23 | 15:10 | 1

Had je maar niet met een chronische naïviteit op de kartelpartijen moeten stemmen.

Jackson | 03-09-23 | 15:12

Overlastgevers. En wij maar denken dat die lui alleen maar komen om te nemen.

Cor Netto | 03-09-23 | 15:09

Ik lig dubbel, al vanaf mijn jeugd staat die wijk bekend als klein Ankara en hadden de (voornamelijk Turkse) bewoners schijt aan alle Nederlandse regels en wetten want in Turkije anders, onze cultuur, blablabla...... nu krijgen zij hetzelfde voor de kiezen als destijds de inmiddels vertrokken autochtone bevolking en het is janken??????? IS CULTUUR! MOET JE RESPECT VOOR HEBBEN! MOESTEN WIJ OOK! What goes around comes around, geweldig. Zet er nog maar 1000 afrikaanse "vluchteingen" bij.

Koppelblokkop | 03-09-23 | 15:06 | 4

@Cor Netto | 03-09-23 | 15:10: 3x tuuutteren als je langs rijdt in Lombok.

KlaagGraag | 03-09-23 | 15:17

Geboren verliezers, meer

BASinnic | 03-09-23 | 15:55

TOP !

Graeme Reaper3779 | 03-09-23 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Krachtwijk, sociaal en sterk.

thanseeuwen | 03-09-23 | 15:05

Deze ''asielzoekers'' - kansloos want afkomstig uit veilige landen, crimineel want hebben toch niets te verliezen, meestal afkomstig uit Marokko en Algerije - moet je, bij constatering van het eerste strafbare feit, meteen oppakken en opsluiten in de reguliere gevangenis. Totdat Marokko etc gaat 'meewerken' aan het terugnemen van hun eigen onderdanen, of totdat de betreffende lowlife zelf aangeeft: ''Nou, zet me dan in godsnaam maar op het vliegtuig naar Marokko, etc''.

Als eea nu wettelijk niet mogelijk is, dan moet daar heel snel noodwetgeving voor gemaakt worden die dat wel mogelijk maakt. Andere lapmiddelen zijn slechts dát: lapmiddelen, die totaal niets zullen uithalen tegen dit soort tuig.

Dr_Johnson | 03-09-23 | 15:04

Mag ik even heel hard lachen... Jullie wilde zo graag deugen, stemde op linkse partijen als VVD en D66 en nu zitten jullie in de stront. Van mij mogen jullie er keihard in verdrinken.

appeltjesgroeneweide | 03-09-23 | 15:03 | 1

Hear Hear! Ook namens mij!

Koppelblokkop | 03-09-23 | 15:08

Na de prachtwijken van Vogelaar in dit gave land zijn er nu ook de Vanderburgwijken. De politiek van jaren wegkijken, not in my backyard. vuile VVD die nu de dwangwet van haar eigen Stas om zeep hielpen. Zo leer je Den Haag nog beter kennen. Geen asielhouders in Aerdenhout, Wassenaar en De Bilt.

KlaagGraag | 03-09-23 | 15:00 | 3

VanderBurgwijken. Ja, die naamgeving mag aan die mislukte VVD man kleven.

appeltjesgroeneweide | 03-09-23 | 15:07

@appeltjesgroeneweide | 03-09-23 | 15:07: Nee, die man had gewoon pech dat hij die portefeuille in de schoot kreeg geworpen. Zo kwamen de boven hem gestelden er mooi mee weg en hij is nu de kop van Jut. Zo doen ze dat vaker in die slangenkuil in Den Haag.

Graeme Reaper3779 | 03-09-23 | 15:58

Zag laatst wel wat van die Somalische jongens op de grens van Heemstede en Aerdenhout. Bij de Appie. Wellicht verdwaald.

Piet Karbiet | 03-09-23 | 16:14

Trek een lijn door heel West Europa van Hamburg tot de Algarve bijvoorbeeld en vind een plek waar het in een stad met meer dan 50 K inwoners geen klote is , altijd de zelfde oorzaak..

Deurdonderer | 03-09-23 | 15:00

dus nu gaat de Turkse mkb middenstand PVV stemmen?

HetOorAakel | 03-09-23 | 14:56

Overigens niet alleen in Utrecht. Vriend van me woont in dorp onder de rook van Amsterdam vnl bestaand uit dure koophuizen. Hij woont dus in in sociale huurwoning waar er een paar straten van zijn. Gemeente wil deugen dus hoppa die straten worden vol geplempt met allerhande asielzoekers. Van de zomer weinig overlast want toen waren ze alleemaal op vakantie in hun thuisland (waar ze uit gevlucht zijn)

Ik heb overigens sinds enkele maanden Palestijnse asielzoeker ( hoezo vluchten uit Palestina ?) naast mij wonen. In begin veel overlast maar na goed doch stevig gesprek is het redelijk rustig.

Cornelis12 | 03-09-23 | 14:46 | 5

@bitterpete | 03-09-23 | 14:59: Spijtig om te moeten zeggen dat ik ook zoiets heb meegemaakt. Toen dat gezin (veel mannen en enkele vrouwen) kwamen wonen, was het daarna een puinhoop in ons altijd zo schone straatje. Toen ze weggingen een container met rotzooi met veel kleding ook erin (wutt?). Toen ze wegwaren opeens geen rotzooi meer. Kan natuurlijk toeval zijn geweest.

appeltjesgroeneweide | 03-09-23 | 15:09

@Hetisnietaanteraden | 03-09-23 | 14:53:
Ik woonde tijdelijk in de flat met de familie Nicolich lang geleden.

Wissiknie, zag een herder buiten aan de ketting met 35C op apengapen liggen dus even aangebeld of hij z'n hond uit de zon kon halen.

Volgende ochtend kon ik de voorruit van de auto vervangen.

omgponies | 03-09-23 | 15:46

@bitterpete | 03-09-23 | 14:59: ik heb in mijn buurt tientallen van dit soort gezinnen, ze rijden over 't grasveld en toeteren als ze iemand op komen halen. Hun dagelijkse vuil vindt je door de hele buurt terug. Om 7 uur savonds liggen er dronken lallende mannen in de speeltuintjes, valt gewoon niet meer te leven in deze buurt. Maar omdat ik slechts 70k per jaar verdien krijg ik geen hypotheek en zit ik hier de rest van m'n leven.

Hetisnietaanteraden | 03-09-23 | 19:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind dat we een gebruikersbelasting moeten invoeren voor cocaïne.

Kaas de Vies | 03-09-23 | 14:45 | 2

Helaas gaat dat niet gebeuren.
De top van het bedrijfsleven is er afhankelijk van.

Ing. eslapen | 03-09-23 | 14:48

Statiegeld op witte enveloppen?

Cunucu | 03-09-23 | 15:20

Lol een wijk? Zeg maar gewoon heel Nederland!

swagmachine | 03-09-23 | 14:45

Ik juich de overlast toe, hoe meer mensen overlast ervaren van asielzoekers hoe beter. We hebben verkiezingen over een paar maanden dus hoe meer mensen zo wakker geschud worden hoe beter. Ook hoop ook nog dat op de grachtengordel in a'dam meer overlast gaat plaatsvinden.

jan huppeldepup | 03-09-23 | 14:45 | 2

Malloten bij mij op de gracht zijn niet te heropvoeden. Zie uitslag verkiezingen.

Lorejas | 03-09-23 | 14:51

De grachtengordel elite ziet enkel dat ze hun huishouden doen voor een paar tientjes.

Hetisnietaanteraden | 03-09-23 | 15:01

In de typische GL/ D66 buurtjes in Utrecht kom je geen overlastgevende asielzoekers tegen. Men leeft zorgeloos in een eigen bubbel. Dat het slechts een paar honderd meter aan de andere kant van het spoor hommeles is, ziet men niet eens. Sowieso komt men daar nooit. Scheidslijnen in de stad. Problemen die je niet ziet, zijn er niet of valt wel mee zo redeneert men.

Triage | 03-09-23 | 14:42 | 3

Je kan natuurlijk de overlastgevers de tip geven dat er in de GL/D66 buurtjes meer te halen valt.

Ing. eslapen | 03-09-23 | 14:52

Heemstede, Bloemdaal en Aerdenhout weten haarfijn en vlijmscherp de lokale gemeente en juridische route te bewandelen

HetOorAakel | 03-09-23 | 14:54

@Ing. eslapen | 03-09-23 | 14:52: ha in die buurtjes is er een behoorlijke sociale controle. Die bellen gelijk de politie. En dat willen overlastgevers niet.

Triage | 03-09-23 | 16:59

Ken diverse allochtone medelanders die hierom PVV stemmen.

Cornelis12 | 03-09-23 | 14:41

Waar Kanaleneiland en Overvecht bekend stonden als wijken waar je niet wilde wonen wegens multiculti, was Lombok het toonbeeld van geslaagde multicultuur.

Onze waarde reaguurder @Nuuk heeft er gewoond en zelf kwam ik er ook regelmatig om boodschappen te doen of om roti te halen bij Arti.

Helaas is het ook deze wijk niet gelukt om multicultureel samen te leven. Er als vrouw alleen wandelen of fietsen werd steeds vervelender en problematischer.

De gemeente liet er de eigen regels oogluikend toe, zoals het overlastgevende dubbelparkeren met draaiende motoren door kennissen van de allochtone uitbaters in de Kanaalstraat.

Door niet te handhaven is het experiment Lombok geworden tot wat het nu is: onleefbaar en onhoudbaar.

Roos | 03-09-23 | 14:38 | 4

@Nuuk | 03-09-23 | 14:52:

Huh. Roos! Zowat copy-paste van mijn post! Moest zelfs kijken of dat het niet was!

overVecht | 03-09-23 | 15:39

Mooi om te lezen. Ik kwam vroeger vaak in de Damstraat. Dat slagertje daar kreeg z’n schapen gewoon uit de kofferbak van een oude Kadett, met 35 graden.

Rooie_dakhaas | 03-09-23 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Goed he, van de verantwoordelijke VVd (justitie en asielzaakjes) en PvdA, (burgemeesteresse). Blijf vooral op die ranpengedogers stemnen.

dathoujetoch | 03-09-23 | 14:34

Er zal alleen nooit, maar dan ook nooit iets aan gedaan worden. Het zal alleen maar erger worden in de steden.

Blaffendehond | 03-09-23 | 14:34

Het wordt langzamerhand (hallo verkiezingen!) salonfähig om af te geven op de kansloze asiel-eisers/overlastgevers, maar ik vrees dat we daarmee de Nachwuchs, de zogeheten "jongeren" van veel gevestigde voormalige asieleisers over het hoofd ( willen) zien. Als .. ja..áls de ouders wat meer pogingen deden zelf te integreren dan wel hun kroost op tijd onder controle te houden, zag NL er ook een stuk beter uit in de grote steden.

daytripper | 03-09-23 | 14:33 | 1

Helemaal mee eens! Maar bedenk dat juist deze ouders aan de basis hebben gestaan, samen met de imam die wekelijks het gif van zijn 'kansel' staat te preken!

Ik maakte gisteren nog een leuk voorval mee, bij een flat die min of meer multicultureel bewoond wordt. Er liep een donker meisje van een jaar 6 al compleet 'ingedoekt' te spelen met iets jongere jongetjes. Er kwam een autochtone man met een prachtig grote hond langs. De kindertjes nieuwsgierig en de man nodigde uit om de hond te aaien , wat ze ook deden, want kinderen staan nog open voor dit soort normale dingen. Geheid dat ze thuis op hun donder hebben gekregen als ze thuis met dat verhaal kwamen! Ik denk dat het voor allochtone kinderen zo wie zo heel schizofreen opgroeien is om steeds signalen die heel onschuldig lijken (spelen , zingen vriendjes maken) bij thuiskomst moeten worden gecorrigeerd want haram, en dus fout.

Cunucu | 03-09-23 | 15:06

Nog even geduld tot november en dan in het stemhokje ervoor zorgen dat ook de invloed van de VVD drastisch wordt ingeperkt!

Sterrenhemel | 03-09-23 | 14:32

Van Utrecht dan maar meteen de centrale landelijke opvang maken. Zijn we er elders vanaf. Dijksma zoekt het maar uit daar met die linkse bende.

Tjemig | 03-09-23 | 14:32

Gewoon opsluiten en deporteren is blijkbaar te moeilijk. Tsja, dan houdt het wel op. Met dank aan alle medelanders die de afgelopen 40 jaar gestemd hebben voor de transitie van een eerste wereldland naar een derde wereldland. U gaat nu oogsten wat u gezaaid heeft!

At_Dawn_They_Sleep | 03-09-23 | 14:31 | 2

Europees Recht meneer ... Ja .. voor Nederland .. maar niet voor de EU landen die zelf hun koers durven te bepalen

daytripper | 03-09-23 | 14:34

Als ik een tip mag geven : Vraag eens aan Saudi Arabia hoe zij dit soort problemen oplossen.

JamesYounger | 03-09-23 | 14:28 | 4

Die laten er 0 binnen. Schieten ze aan de grens dood na wat marteling.

Piet Karbiet | 03-09-23 | 16:19

Met geld
Als je wat kan voetballen

likmegaties | 03-09-23 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wij hebben met zijn allen afgesproken om onze soevereiniteit af te schaffen voor maatschappij ontwrichtende EU wetten en verdragen die boven de belangen van eigen inwoners gaan.

Reebensteeltje | 03-09-23 | 14:27 | 4

Nee. Ik stem PVV. Dus ik heb daar niet voor gestemd.

LeaveOut | 03-09-23 | 14:32

De lange lat er over, opsluiten en laten wegkwijnen.

Hetisnietaanteraden | 03-09-23 | 15:03

De Rutte/kaagbende hebben dat geëffectueerd. Daar had de bevolking verdomd weinig mee van doen. De grootste schending van elementair democratische principes sinds WOII. Van Mierlo ligt nog te woelen in z'n graf.

daytripper | 03-09-23 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens die afgrijselijke Arnon Grunberg op Buitenhof, hebben we veel meer asielzoekers nodig om de tekorten in ons land op te vangen. Ook het italië van Meloni neemt volgens hem bewust migranten op om de 1,2 miljoen doden van de afgelopen jaren te compenseren. Ik luisterde en dacht, die vent is aan de drugs ofzo

Kierewiet55 | 03-09-23 | 14:25 | 6

@redthehaghue | 03-09-23 | 14:32:
De stad waar hij woont is inmiddels ook weer de shithole a la jaren '70 vorige eeuw, met dank aan zijn geliefde metropole democratische vriendjes toen en nu, maar daar hoor je hem vanuit rijk Manhattan niet over.

Basil Fawlty | 03-09-23 | 14:45

Alleen al die rotkop met die varkensoogjes... Hij hoeft er niet eens z'n bek voor open te doen of iets neer te pennen... op slag aversie tegen deze deuger, die ondertussen mooi z'n zakken vult.

Graeme Reaper3779 | 03-09-23 | 15:01

Inderdaad, ik aarzelde met reaguren want beetje off-topic. Die mafklapper vergeleek, nota beide benen, de overlast van onze "jongeren" met overlast van hier en daar een jonge militair in Afganistan aldaar. Letterlijk! Má.w. kennelijk dat doen jongeren nu eenmaal . Dat baasje is echt knetter, om een understatement te gebruiken.

daytripper | 03-09-23 | 17:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Was ook niet aan zien te komen hoor dit. Jezus war zijn politici toch idioten.

Alexander | 03-09-23 | 14:23 | 1

Politici die door stemmers op hun plek zijn gekomen. Wie waren dan eigenlijk de grootste idioten? De stemmers of de politici?

At_Dawn_They_Sleep | 03-09-23 | 14:33

Niet meer te stoppen. Nederland breekt af. Kan je alleen stoppen met 100 procent surveillance staat.
Anders niet.
Dat gaat niet gebeuren.
Straks mogen we ook niet meer emigreren om hieraan te ontsnappen doordat ze met een of andere emigreer belasting komen.
Wat een land.
Wat een politici.
Idioten

Alexander | 03-09-23 | 14:23

Er moet opgetreden worden!

Maar ja,tegen wie?

Deflatiemonster | 03-09-23 | 14:21 | 2

Tegen wie is wel duidelijk, de vraag is wie gaat dat eindelijk eens doen?

indernaad_datisjuist | 03-09-23 | 14:27

Wat dacht je van aftreden!

LeaveOut | 03-09-23 | 14:38

Vroeger was alles beter. Toen had je nog wel eens een razzia.
Een woord wat trouwens uit het Arabisch komt.
nl.wikipedia.org/wiki/Razzia

hero_of_heaven | 03-09-23 | 14:20 | 1

Waarom zou je met je laarzen aan bij mensen op de voordeur rammen. Pak gewoon eens eenvoudigweg op straat de al lang en breed verboden toestanden aan.

Shoarmamasutra | 04-09-23 | 00:10

Multikul veroorzaakt overlast bij Multikul. Hoe snel kan 50 jaar migratie gaan he.

Lorejas | 03-09-23 | 14:20 | 4

Maar het is Merkel vergeven he. Groots staatsvrouw.

Lorejas | 03-09-23 | 14:28

Zo snel dat zelfs mijn Antilliaanse en Congolese christelijke buren pvv stemmen.

Sinterbikske | 03-09-23 | 14:31

Het summum van integreren.

eentweehuppekee | 03-09-23 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer beginnen de NLse politici eens in te zien dat ze gekozen worden door de NLse burgers? En dat ze dat belang moeten dienen?

Fervent | 03-09-23 | 14:18 | 2

Zoals het nu gaat: nooit.

indernaad_datisjuist | 03-09-23 | 14:28

Pas als er een aantal afgerekend worden voor hun (gebrek aan) daden.

eentweehuppekee | 03-09-23 | 17:18

+1 'Groep Timmermans'

Einde van de Domheid | 03-09-23 | 14:17

Voer voor psychologen. Bekijken hoe de verschillende buitenlandse clans wijken om zeep helpen. Welk volk doet wat en waarom? Over welke periodes? Wat voor geweld en welke drugs? Hup UvA!

Piet Karbiet | 03-09-23 | 14:14

De grote vraag gaat zijn .
Wat gaat dikke Frans daar aan doen ?

likmegaties | 03-09-23 | 14:13 | 3

Belastingdruk opvoeren, verontwaardigd reageren op uw racisme, ontkennen & wegkijken en bovenal meer importeren.

_pacman_ | 03-09-23 | 14:19

@_pacman_ | 03-09-23 | 14:19: En dat in zeven verschillende Nederlandse dialecten want Panzer Franz heeft ook het electoraat van de provincies ontdekt!

Cunucu | 03-09-23 | 15:14

Men kijkt/keek altijd wel naar Overvecht en Kanaleneiland… maar daar waren de problemen al vrij rap in kaart gebracht lang geleden en het probleem vrij overzichtelijk. Lombok daarentegen is zó’n multiculti dat zelfs de van origine probleemhouders nu los gaan op een derde partij die het nóg bonter weet te maken.

Overigens is Lombok ook zo’n tien jaar best leuk geweest totdat het ‘verhipsterde’ qua radicaliserende aantrekkingskracht.

overVecht | 03-09-23 | 14:08 | 3

In Overvecht had de AH al jaren bewaking voor de deur. Dat zegt toch genoeg. Maar kennelijk wil men bij de gemeente niet helemaal zien waarom. Het is dan iemands anders zijn probleem geworden.

Deflatiemonster | 03-09-23 | 14:24

@Roos

Deze post bedoel ik!

overVecht | 03-09-23 | 15:40

Als het nou toch niet helemaal gaat lukken met PvdGL en die positie in het torentje, wellicht kan F. Timmermans dan als Chef Sfeerbeheer aantreden?

marcoplarco | 03-09-23 | 14:07

Onder de asielzoekers zit naast een hele grote groep gelukszoekers (economische migranten) ook een kleine groep criminelen.
Deze criminelen maken geen kans op asiel in Nederland omdat ze uit een veilig land komen dat ze niet terug wil nemen. Het doel van deze kleine groep criminelen is zo lang mogelijk en zo veel mogelijk te stelen zolang ze in Nederland zijn. En wij maken ze het wel heel erg makkelijk door deze kleine groep criminelen van onderdak te voorzien (met catering ter waarde van 50 Euro per dag).
Als ze meteen al geen toegang tot het AZC was gegeven hadden ze bij een bushalte of onder een viaduct moeten slapen en waren ze een stuk sneller vertrokken.
Een Nederlandse junk daarentegen krijg geen bed aangeboden maar moet slapen bij het stoelenproject, waar hij letterlijk zittend in een plastic stoeltje moet proberen te slapen.

Osdorpertje | 03-09-23 | 14:07

Die spreidingswet leek voor Eric een humane oplossing, “de pijn verdelen” over een aantal gemeenten in Nederland.
Het gevolg is dat de overlast straks niet alleen in Ter Apel en bundel is, maar overal.
Je hoort de verhalen over Utrecht en Amsterdam, over Emmen en Zwolle.
Dat gaat straks overal gebeuren.
Beter kunnen ze, en sorry voor de Ter Apelingers, een heel hoog hek om azc Ter Apel zetten, met heul veul bewaking erom heen.
Tevens een heel groot uitzetcentrum.
Dit kan zo niet langer, dit gaat goed fout.

Ruimedenker | 03-09-23 | 14:06 | 1

Zelfs hier in ‘t Gooi beginnen de problemen zichtbaar te worden. En daarnaast groeit de handel excessief in harddrugs. Geleid door korpsballen maar als ‘runners’ knapen uit het AZC ivm snel geld, kleine pakkans en allemaal hetzelfde Fido Dido daderprofiel.

overVecht | 03-09-23 | 14:13

Hier in het park is het net The Birds, het begon met eentje en nu dagelijks groepjes luidruchtige drinkende en rokende vreemde vogels.

Mr_Natural | 03-09-23 | 14:03 | 2

Och, en Nederlanders veroorzaken structureel overlast op Mallorca, het Gardameer, Toscane en al die Oostenrijkse ski-oorden. Zo is het ook.

Pinkel_Paulino | 03-09-23 | 14:03 | 15

@Ruimedenker | 03-09-23 | 14:48: Wel degelijk te vergelijken, ik doe het toch? Je zal maar een huisje hebben in Mallorca en je hebt kopschoppers en wildplassers de hele dag voor de deur. Of je zou maar in Zuid-Limburg wonen en duizenden Nederlanders die naar André Rieu komen kijken met hun goedkope parfums en zoete witte wijn. Dat u dit niet serieus neemt zegt toch alles over uw gekleurde verontwaardiging.

Pinkel_Paulino | 03-09-23 | 15:04

@Pinkel_Paulino | 03-09-23 | 15:04:
Straatterroristen vergelijken met types Youp van het Hek is écht te lollig.
Ik lig in een deuk.
Ik dacht écht dat je het serieus bedoelde.
Laat maar, je bent niet serieus te nemen.
Blijf vooral wegkijken en vergelijken, dat lost alle problemen op.
Ja, kaaskoppen zijn ook vaak fout, en nu?
Mogen we er niks van zeggen?

Ruimedenker | 03-09-23 | 15:18

@Ruimedenker | 03-09-23 | 15:18: Ben ik nou wel of niet serieus? Vogel dat eerst even uit voordat je er zo hard ingaat.

Pinkel_Paulino | 03-09-23 | 15:21
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik kom er zeer regelmatig.
Het valt wel mee is mijn ervaring.
Maar ja, dit soort nieuws is gefundenes fressen voor de mensen.

Schadenfreude | 03-09-23 | 14:02 | 6

U bent zo iemand die zichzelf graag centraal stelt. Zo iemand die in een gesprek elk onderwerp naar zichzelf toetrekt. Heel irritant, zulke mensen.
.
Even wakker worden: het gaat nu heel eventjes niet over jou, maar over de winkeliers en bewoners die last hebben van dat noord Afrikaanse schorriemorrie.

The Green*Machine | 03-09-23 | 15:05

U bent drugsrunner?

eentweehuppekee | 03-09-23 | 17:14
▼ 3 antwoorden verborgen

"Asielzoekers die geen kans maken op een verblijfsstatus in Nederland, zorgen al maanden voor overlast in Utrecht. Het gaat om mannen die veelal uit landen in Noord-Afrika komen die als ‘veilig’ gelden om naar terug te keren. De groep wisselt in omvang (tussen de 5 en 25) en van samenstelling (tussen de 18 en 30 jaar)."

Dus het Utrechtse gemeentebestuur is al een jaar op de hoogte van de feiten en is niet bij machte om 5 à 25 mensen van de straat te halen? Hoeveel bewijs van incompetentie wil je hebben?

archive.ph/aT1Ak

BenBinnen | 03-09-23 | 14:02 | 5

@DontLookWhenIP | 03-09-23 | 14:05:
De reden dat hun eigen land ze liever kwijt dan rijk is, is omdat ze daar ook al voor problemen zorgden. Het betreft mensen die daar alleen een niet afgemaakte bsasisschoolopleiding hebben, nooit een dag van hun leven gewerkt hebben, kampen met een verslaving en met criminaliteit hun verslaving financieren. Logisch dat die landen deze personen niet terug willen.

Osdorpertje | 03-09-23 | 14:12

@Osdorpertje | 03-09-23 | 14:12: als dat zo is, is er eigenlijk maar 1 humane oplossing. Ze zullen daar nix presteren, ze kunnen hier nix. Laten we ze maar euthaniseren.

Der Doktor | 03-09-23 | 14:29

@Der Doktor | 03-09-23 | 14:29: als die Marokkanen nou eens niet 8 kinderen nemen, om de zoons vervolgens de straat en de maatschappij in het algemeen te laten terorriseren. Kwaliteit voor kwantiteit, zo iets.

The Green*Machine | 03-09-23 | 15:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer die minderheid die het voor de rest verpest.

[Harc]Pimpbunny | 03-09-23 | 13:58

De wijkbewoners trekken al langer aan de bel maar er gebeurt niets waardoor de situatie verergert.

drs.Nee | 03-09-23 | 14:20

Even uitzoeken in welke wijk Eric van der Burg woont en die overlastgevende asielzoekers daarheen lokken

hotbrasil | 03-09-23 | 13:54 | 2

Dat zou een mooie eye opener voor die fantast worden.

ChalinaRosa | 03-09-23 | 13:56

Steunt!

At_Dawn_They_Sleep | 03-09-23 | 14:54

Even verderop, stationsgebied/ Croeselaan richting Hoograven hetzelfde verhaal.
Op het stationsplein hangt een stel agressieve teringlijers uit alle windstreken.
Stelen, dealen, intimideren, winkelpubliek lastig vallen.
Toen er nog sprake was van het plan, om van het oude casino een azc te maken, werd er al voor gewaarschuwd dat het mis zou gaan in de binnenstad.
Een stel losgeslagen alleenstaande mensapen in een drukke stad.
Wat kan er misgaan?
En ja, veelal met een islamitisch achtergrond, maar zo haram als een speklap.
Lombok was altijd al een multi-culti wijk en vroeger overwegend Turks.
Was een leuke buurt.
Alle Nederlandse winkels zijn vertrokken, behalve de bekendste paardenslager van Nederland, v.Beek.
En thans is de wijk weer in trek bij yuppie-achtige mensen die graag in een multi-culti buurt wonen.
Goed dat de Turkse gemeenschap zich nu laat horen.
Ik roep het namelijk al jaren, dat ook onze allochtone landgenoten veel last hebben/krijgen van al die goudzoekers.
De kinderen en kleinkinderen van wat ooit “gastarbeiders” waren hebben zich hier gevestigd en nu worden hun kansen verkleind door geïmporteerd tuig.
We moeten dus veel strenger zijn voor dat tuig en wat zuiniger op onze eigen mensen, inclusief Turken en Marokkanen die hier al generaties wonen.
Al vind ik dat die laatste gemeenschap wat vaker in de spiegel moet kijken.

Ruimedenker | 03-09-23 | 13:53 | 2

"Stelen, dealen, intimideren, winkelpubliek lastig vallen."
Die rare onverschillige gewetenloze manier om met andere mensen om te gaan.

Je kan als gewone Nederlander er maar niet aan wennen dat ze niets beters met je leven weten te doen dan het voor anderen ernstig verzieken en dat succes noemen en tevreden met jezelf kan zijn.

AdvocatusDiaboli | 03-09-23 | 14:09

Hoho, Jopie's bloemenhuis is er ook nog!

SterF... | 03-09-23 | 14:32

Er is uiteindelijk altijd weer een druppel die de emmer doet overlopen.

Mr_Natural | 03-09-23 | 13:53 | 3

Aan de inzet van de overheid te zien is het nog steeds de druppel die de emmer vol doet lopen... helaas;(

Smoelensmid | 03-09-23 | 13:55

In dit geval eerder de strohalm die de rug van de kameel breekt.

Kapitein Sjaak Mus | 03-09-23 | 14:14

Wanneer de overheid je niet beschermd, wel, dan moet je het zelf doen.

donkieshot | 03-09-23 | 13:51 | 2

Dat mag niet.
Staat 400 jaar op, minimaal!

Kaas de Vies | 03-09-23 | 13:52

Wat gaan ze bij de VVD doen.
De Vrije Markt lost het wel weer op?
Of moeten ze verdorie nu ergens echt iets van gaan vinden.
Duurt lang bij die mensen he.
Uitstellen uitstellen.
Zelfingenomen glimlachen helpt alleen niet als trucje.

AdvocatusDiaboli | 03-09-23 | 13:50

Het is ons opeens overkomen terwijl de asielinstroom per week ongeveer minimaal 1 bataljon aan personen instroomt.

Reebensteeltje | 03-09-23 | 13:48

De barmhartigheid wordt de slappe Nederlanders fataal. Wie zijn toch die verschrikkelijke domme naïeve mensen die er voor gezorgd hebben dat wij nu in deze situatie verkeren?

Patje | 03-09-23 | 13:48 | 4

@CamaroHans | 03-09-23 | 14:02:
Misschien heeft u wel een punt, ik heb vroeger CDA en VVD gestemd omdat er in mijn ogen geen alternatief was.

Patje | 03-09-23 | 14:09

@Is dit nog nieuws? | 03-09-23 | 15:58:
Welk alternatief was er vroeger dan?

Patje | 03-09-23 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Net even Europa Draait Door podcast gehoord. Het ging over de coups in Afrika. Ze voorspellen nog meer migratie en noodzaak voor een Europese defensie tegen Russische machtspolitiek. Het wordt er niet vrolijker op. Van de Burg kan dat ook niet in zijn eentje oplossen, hij doet wat hij kan.

thanseeuwen | 03-09-23 | 13:47 | 6

Gek dat Nederland dat niet kan oplossen. Half Oost Europa kan dat namelijk wel.

CamaroHans | 03-09-23 | 14:04

Ja maar daar worden ze bestuurt door dictators zoals Orban. / linkse modus off/

eentweehuppekee | 03-09-23 | 17:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Je moet ze net als al die Somalische en Ethiopische jongens hier een status en een huis geven. Die kopen dagelijks netjes hun portie Marlboro en Heineken in de supermarkt. Beetje blowen en rondsloffen op hun slippers. Doen verder niks. Je verstaat ze ook niet.

Piet Karbiet | 03-09-23 | 13:47 | 3

Je moet ze alleen geen feestjes laten organiseren.

Lorejas | 03-09-23 | 14:05

Gelukkig zijn er op 22 november verkiezingen.

Plukkieplukkie | 03-09-23 | 13:47

Maar de vvd gaat het vanaf november he-le-maal anders doen, echt waar hoor! ‘Dit tuig keihard aanpakken’, zegt ze altijd. Zie je wel? Komt goed.

JJMS | 03-09-23 | 13:47 | 2

Net als een ware junk. Nee, deze keer ga ik het echt anders doen, vorige keer was alleen een terugval en ik ga het nu echt anders doen...

4HoogAantWater | 03-09-23 | 13:50

Het ligt er natuurlijk wel aan met wie ze een coalitie moeten vormen.

SterF... | 03-09-23 | 14:29

Ik raakte onlangs bij toeval verzeild in Utrecht. Ik denk, ik pak de Lidl even mee. Ik kreeg de indruk dat het daar Turkse week was.

goedverstaander | 03-09-23 | 13:47 | 3

Dan moet u op vrijdag eens naar de markt op Kanaleneiland gaan. Je bent toerist in eigen land.

meneer der meneren | 03-09-23 | 14:02

@meneer der meneren | 03-09-23 | 14:02: Eigen land?
Grapjas.

Is dit nog nieuws? | 03-09-23 | 15:57

Strafzaak tegen de importeurs van maatschappij ontwrichtende psychopaten,zoals de fanate gek van der Burg en zijn mededaders.
Liefst aangevuld met een psychiatries onderzoek van mijnheer van der Burg zodat medisch vastgesteld kan worden dat de bewindvoerders een kreukel in hun kop hebben en daardoor onverantwoord deze gekken in hun functies te handhaven.
Daarna kan een gedwongen opname of celstraf inclusief schadebetaling geregeld worden.
Zij overtreden o.a.de grondwet.

periscope | 03-09-23 | 13:47

"burra Sharon Dijksma (Groep Timmermans) vindt dat er OPGETREDEN moet worden, maar kan niks door landelijke lethargie."

Wat ze bedoelen te zeggen is dat ze niet kunnen optreden door wetgeving die zijzelf destijds hebben voorgesteld en daar vervolgens akkoord mee zijn gegaan toen er over gestemd moest worden.

Meneertjehetheertje | 03-09-23 | 13:46

Wat dacht je van oppakken, vastzetten en uitzetten, Sharon? Daar hebben we geen nieuwe bestuurscultuur, nieuw sociaal contract of nieuwe wetten voor nodig.

4HoogAantWater | 03-09-23 | 13:46 | 1

Dat zou normaal zijn. Je kunt geen hele wijk kapot maken en heel veel levens.

ChalinaRosa | 03-09-23 | 13:54

Natuurlijk worden de asielzoekers weer gedumpt in de arme wijken. Als de asielstop landelijk niet lukt, dan alsjeblieft lokaal. De veelal allochtone arme wijken kunnen dit er echt niet meer bij hebben!

Zgan | 03-09-23 | 13:45 | 3

Allochtone wijken kunnen geen allochtonen meer erbij hebben vanwege criminaliteit / leefbaarheid. Grappige analyse.

_pacman_ | 03-09-23 | 13:47

kom op je gaat de ene neef toch niet weghouden bij de andere neef? nee hoor hou maar lekker bijelkaar.

Cable | 03-09-23 | 13:57

Ook de ja-knikkers uit de tweede kamer bedankt voor de wetgeving dat dat zooitje niet teruggestuurd kan worden.Stem nooit meer op die partijen.

van stampij | 03-09-23 | 13:45

De Parijse Banlieues binnenkort ook in uw voorsteden..

Wijze uit het Oosten | 03-09-23 | 13:43 | 2

Binnenkort? De Schilderswijk is al jaren no-go gebied.

4HoogAantWater | 03-09-23 | 13:48

Utrecht verdient het allemaal. Ooit een bruisende vriendelijke studentenstad maar verworden tot XR-steunende migratieminnende communisten die de leefbaarheid van de stad naar de kleauten hebben geholpen met hun wensdenken.

_pacman_ | 03-09-23 | 13:43 | 3

Binnenkort ook bij u.

Is dit nog nieuws? | 03-09-23 | 15:56

Binnenkort niet bij mij hoor. En als het even erop lijkt dat 't wel zo gaat zijn, zal ik dat met harde hand voorkomen.

Bakkeleures | 03-09-23 | 16:17

In het centrum is er weinig aan de hand. Niet gek ook, aangezien ze hun 'broeders' opzoeken.

SterF... | 03-09-23 | 13:42

Nu snap ik dat “inzetten” van de vvd, ze zetten meer overlast gevers in. Onder nemers.

Normpje | 03-09-23 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland