MOOI! Fatbikes (fietsen voor losers, clowns en asocialen) op weg naar de uitgang van het bestaan

En dan nu PRACHTIG nieuws zo op de maandag
Per direct kunnen er bij de Algemeene Nederlandsche Wielrijders Bond geen verzekeringen meer worden afgesloten voor fatbikes. En dat is mooi, want wat de ANWB daarmee eigenlijk zegt is dat we die door Pol Pot, John Kemp Starley, Adolf Hitler, de gebroeders Carlier en voetbalhooligans van alle profclubs ontwikkelde debielmobiel voor idioten, asocialen, engnekken en stakkers binnenkort niet meer in het straatbeeld gaan zien. Nooit meer overhoop gereden worden door Fukkie van 6 die de fiets van papa Rodney mocht lenen, nooit meer zo'n scheldende en tierende frikandel op een fiets achter je op het fietspad, nooit meer zo'n heftig ongestelde snuifbek uit een "volksbuurt" achter je bij het stoplicht. Wat is nu het geval? Fatbikes zijn niet meer te verzekeren omdat ze zo interessant zijn voor gajes. Gajes steelt die fietsen van gajes, waarna het bestolen gajes weer ander gajes gaat bestelen, en dan gaat gajes weer de fiets pikken van gajes EN ZO GAAT HET MAAR DOOR in het carnaval van gajes, ongemak en gedoe. Een vicieus cirkeltje in het verdriethoekje van de hel met heel veel gajes, fatbikes en muziek van Di-rect. We zullen de fatbike enorm gaan missen. MAAR NIET HEUS, want de fatbike is een creatie van de duivel en we zullen met onze dunne bandjes rondjes fietsen over z'n lelijke graf.
Reaguursels
Inloggenbeetje eenzijdig allemaal hier, je kan gewoon ook een fatbike leuk vinden zonder gajes te zijn.
Erg populair bij nubische Amsterdammers. Waardeloos ding; gaat te hard voor de onderdelen en heeft een ketting ipv een aandrijfriem, wat altijd mis gaat. Lijkt leuk, maar je koopt een kat in de zak.
Moet ik nu mijn Solex inleveren?
Joehoeeee i'm loving it, hoe eerder hoe beter!
Ik snap de logica niet van zo'n fatbike?
Dikke banden zijn voor goed grip in los zand, grind of gras.
Kleine banden(diameter) zijn vooral goed op vlakke oppervlakken met kleine hoogte verschillen(wie is er niet van z'n skateboard gevlogen door een klein steentje?)
En dan heb je ook nog opvouwbare modellen, welke een lagere structurele integriteit hebben!
Je hebt dus een fiets die geschikt is voor een losse, maar vrij effen ondergrond, twee doorgaans tegengestelde eigenschappen. Ga dan voor een grotere diameter zodat je over ipv tégen ieder bultje zand vliegt...
De dikke banden vreten kiezels en zo gewoon op
Wat is het verschil met een elektrische scooter?
De trappers?
@Lompelul | 22-08-23 | 00:38: ... geen helmplicht! Vrijheid, blijheid en nog heul, heul veul meer...
Zulke dikke banden, jongêh!
Kan je EHBO verlenen, Beef Wellington maken, en je eigen badkamer tegelen? Boeit tegenwoordig niet, want je hebt geen fat-bike en nektasje. Je stelt daarom niets voor.
Niet zomaar een tasje, badkamertegelaar. Een guccitasje anders telt het niet.
@zuurtjeregen | 21-08-23 | 22:48: nee joh. Gucci is voor pampas, Daily Paper faka.
Veel jaloerse armoedzaaiers hier die geen fatbike kunnen kopen zo te zien.
Dat zie je verkeerd, er zijn hier een hoop mensen die een auto kunnen betalen.
Als ik wil fietsen doe ik dat met spierkracht. En op dunne bandjes, want brede banden = meer rolweerstand. Als ik niet fiets is er de 5 liter V8. Dus nee, met gebrek aan geld heeft het niet te maken. Wel met verstand en smaak.
@Tapu | 21-08-23 | 22:29: Die parkeer & brandstofkosten van zo'n V8 heb je er in een jaar of twee uit hoor..
Geloof je nou echt dat mensen jaloers zijn?? Ik mag aannemen dat nagenoeg elke reaguurder wel een fatbike kan kopen, als hij zou willen, we praten niet over een Lamborghini, hé. Probeer nou gewoon te begrijpen dat de meeste mensen een grafhekel aan die dingen hebben, omdat ze een gevaar op de weg zijn.
Ik zie anders altijd een hoop tokkies op die dingen rijden.
Bent u een beetje aan uw taas getrokken? Als je ziet wie zo'n ding allemaal prima kunnen betalen, is het zeker geen status-symbool.
Ik heb een fiets en een auto. En ga zeer binnenkort 20 mille uitgeven voor een andere auto ter vervanging van de huidige. Mijn fiets is de meest degelijke die er in dit land te krijgen is, voor nog geen 900 euro. Rijdt op spierkracht. Gaat al 7 jaar mee, wordt dagelijks gebruikt & oogt & rijdt nog als nieuw.
Ik fiets dagelijks in 020, en erger me de tyfus aan al die fatbikes op het fietspad, met in de meeste gevallen 2 mocro's erop die van verkeersregels nog nooit gehoord hebben. Soms niet ouder dan een jaar of 11, 12. De rest van de berijders (m/v) schat ik in als tokkies. In elk geval lieden die stuitende luiheid met stoer doen denken te kunnen combineren.
@captainobvious: eerder veel bejaarden met weinig affiniteit met moderne tijden.
Net een paar dagen nadat ik een week in de buurt van de Randstad had vertoefd typte ik nog een tegel dat ik ze in het mooie Son&Breugel gelukkig nog niet had gezien.
En wat denk je, weer een paar dagen verder en ik zie al die blanke kutjeugd (we hebben hier weinig Finnen om op af te reageren) hier als idioten met die dingen rijden. Gauw verbieden die klote fietsen voor luie losers en ander hopeloos gedoe.
'Gajes steelt die fietsen van gajes, waarna het bestolen gajes weer ander gajes gaat bestelen, en dan gaat gajes weer de fiets pikken van gajes EN ZO GAAT HET MAAR DOOR'
In de grote stad ja. In het durrep zijn het gewoon fietsen voor mensen die ook wel eens ergens willen komen.
Alle fietsen met een motortje zijn fatty bikes.
Werd eergisteren ingehaald door een phatbike. Hij reed 50 km/u. Ondanks dat hij een elektrische fiets was, meende hij dat hij een auto was.
Daarom mogen ze ook niet op het fietspad rijden.
@Piggelmee | 21-08-23 | 21:40: In diverse gemeentes is daar een ontheffing voor aan te vragen.
Oorzaak : Ov is te duur en helmplicht snorfiets.Oplossing als het weer onder de 8,5 graden is en gaat regenen liggen de meeste fatbikes weer te verschroten in de stad.
Ik ben dol op pikken.
De manlijke ledematen, uiteraard.
De Fatpik bedoelluh.
Pikken zijn geen ledematen, hooguit aanhangsels. Misschien bent u in de war met ledematen als de bruine arm, ook wel bekend van de daar aan verbonden vuist?
Het lijkt een beetje op de jongetjes die met een bierviltje en een wasknijper een kinderfiets op een brommer lieten lijken.
Misschien een beetje kinderachtig maar onschuldig. ieder zijn meug!
Wat een gezeur van fatbike-loze mensen. Heb er ook 1 maar niet opgevoerd en netjes meefietsen. Dat sneller optrekken is ook een fabeltje, elke elektrische fiets kan je dan bij deze verbieden. Helmplicht dan voor elke fietser. Het onuitstaanbare zijn een aantal mensen maar dat is net elke vervoermiddel helaas het geval.
Het probleem is nou net ‘het aantal mensen’. Het gros is gajes. Jij bent dat vast niet. Verkoop dat kreng dan (nu het nog kan).
Idem. Kleine 3 jaar geleden een gekocht want ziet er geinig uit, fietst lekker en er kan makkelijk iemand achterop. Blijkt nu dat ik op de mocro-bak onder de fietsen rij.
@Schapenjager | 21-08-23 | 23:31:
Inruilen voor een bakfiets dan maar?
Leer eens coherent schrijven man! Zo val je door de mand, met je belabberde Tokkie tegel
Wat petjes en scheurmocro’s in golfjes onder de autorijders zijn, zijn fatbike eigenaren onder de fietsers.
@mosterd: vroeger hadden we zwart/wit televisie, waarom dat nieuwerwetse felle-led kleurenmonster? Etcetera, etcetera...
Wat erger is zijn die kudt racefietsers. Die rammen de wandelaar van de 'shared space' paden, geven nooit voorrang want zij nemen altijd voorrang en last but not least stoppen ze nooit voor officiële voetgangersoversteekplaats en (zebrapad).
Die zijn ook erg. Maar als je in een fatbike gebied woont weet je pas wat een achterlijke idioten er op rijden. Gaan makkelijk 60 km h of harder , zonder helm op fietspad
Ik stop ook nooit voor een officiële voetgangersoversteekplaats of zebra hoor.
Tenzij 't licht op rood staat of er iemand loopt.
Ja die moeten ook gecanceld.
Nieuwe 'challenge' van (pre)pubertjes: op je fatbike door het verkeer, en dan niet voor je op de weg kijken maar op je smartphone, waardoor je gaat slingeren en je medeweggebruikers naar je moeten schreeuwen om een botsing te voorkomen. Al meerdere keren meegemaakt, dus dit is geen toeval maar expres.
Deze challenge is tevens ook voorbehouden aan BMW rijders.
@zwenkwieltje | 21-08-23 | 20:52: BMW-rijders waren al ver voor de coronacrisis vertrouwd met het in acht nemen van anderhalve meter afstand.
Ik heb een BMW, maar ik herken mij erzelf niet in.
@Ray Skak | 21-08-23 | 21:04: Ik ook niet, heb er 3 gehad: een R80, een K75RT en een R850RT, altijd braaf gereden.
@Mosterd heeft 100% gelijk natuurlijk. Wat hij nog vergeet te melden is dat de fatbike tevens een fallussymbool is. Ter compensatie van een micro-penis.
Mosterd is jaloers anders ga je niet zo op het orgel over een simpel (doch toegegeven lullig) vervoermiddel.
De fatbike is een huftervoertuig. En huftervoertuigen worden geproduceerd door hufterfabrikanten. Geen 'creatie van de duivel' dus.
Was VanMoof er nog maar .
@Trasnochador | 21-08-23 | 20:51: fatbike voor de grachtengordel
Alle fietsen zijn kudt, vanmiddag nog weer een groep fucking bejaarden de berm ingejaagd met een jens op de toeter, ik denk dat zie iets jonger waren dan ik overigens.
Ik las het. Vier doden waarvan twee ernstig.
Twee ernstig dood. De andere twee boeien niet zo veel.
@goedverstaander | 21-08-23 | 20:42: vier Ernsten waarvan twee dood.
Wees eerlijk. Die fatbikers zijn je reinste tokkies die de hele dag SBS aan hebben staan. En eenmaal in de week naar de Postcodeloterij kijken. Met een schoon setje kleren aan en de loten op schoot, wachtend tot Gaston (vrijwel zeker!) aanbelt met een joekel van een straatprijs.
Een fatbike is een proletenfiets.
Dat is iedere e-bike voor iedereen onder de 70
Je hebt snelwegplakkers en je hebt fietsers. Beiden geven ze overlast.
Hier zijn fatbikes voor op de sneeuw.
En in het bos en op zandpaden. Fantastische wegligging. Nooit weer anders.
U woont op Nova Zembla? Luister toch naar de wijze woorden van Gerrit Hiemstra.
Waar hier? Lekker duidelijk
Fietsen is heerlijk en gezond en de fiets is een machtig vervoermiddel. Het punt is alleen dat sommige fietsers zich heilig wanen op de weg.
Zo blij met dit. Zelfs zoiets normaals als fietsen wordt verpest door gentrificatie.
Niks normaals aan.
In 020 zie ik 12-jarige jochies met 40 km/u voorbij stuiven. Vaak ook nog met z'n tweeën, geen helm uiteraard, en nul verkeersinzicht.
Mooi. Darwin gaat zijn werk doen. Minder 13-jarigen.
Steek er een stokje voor!
@BoerKoekoek | 21-08-23 | 20:27:
Dat is niet aardig. Kinderen moeten door de maatschappij beschermd worden... ook tegen zichzelf.
Klopt. En die rijden dannook nog op opgevoerde fat fietsen waarop ze niet hoeven te trappen.
@BoerKoekoek | 21-08-23 | 20:27: tis alleen lullig dat er een of andere automobilist 'ter voorbeeld' aan de schandpaal wordt opgehangen omdat ie zo'n kutjoch met 40+ niet aan zag komen, ook al had-ie groen licht.
Ik heb nog even aan Boudewijn de Groot gevraagd hoe dat vroeger ging.
youtu.be/bFOu8M5DwSI
Blijkbaar moest je trappen en had je regen en tegenwind.
Goh wat zou ik het leuk vinden om een hele dag rondjes te fietsen op mijn fatbike overal waar Mosterd zich dan die dag begeeft. En maar zwaaien naar de afgunst.
Benieuwd of Mosterd ook een hekel aan wielrenners heeft of zelf in een net iets te strak pakje met bierbuik bij de green egg met zijn vrindjes staat te pochen over zijn nieuwste shimano set waar de Specialized mee is uitgerust.
Mosterd heeft hier 100% gelijk. En wielrenners zijn ook kudt.
Oeh iemand vindt iets stom wat ik leuk vind, dat moet wel afgunst zijn.
Mosterd heeft gewoon een bloedhekel aan fatbikes en terecht. Ze zijn net zo zwaar en snel als scooters, maar doordat je ze niet hoort aankomen, nog gevaarlijker. Er is nog geen wettelijk verbod voor fatbikes op het fietspad, want de wet loopt altijd wat achter op de ontwikkelingen (zie Airbnb en Uber), maar iedereen met een hersencel snapt dat verbod er komt, en dat fatbikes alleen voor aso's zijn.
@John McClane | 21-08-23 | 20:30: iets stom vinden mag en het is natuurlijk ook leuk om ergens een meme van te maken of als symbool te gebruiken voor een wat algemener maatschappelijk probleem (aso's in het verkeer), maar bij Mosterd neemt het inmiddels een wat ziekelijke vorm aan en is de humor ook ver te zoeken. Veel van de reacties zijn ook geen grappige trolls meer, maar oprecht boze mensen die bloedserieus lijken te zijn. Over dat ze allemaal te hard gaan, en dat ze verboden moeten worden en dat ze maar met een helm op en duur verzekeringsplaatje verneukt moeten worden.
Alsof iedereen hier lid is van dat andere zure clubje genaamd de fietsersbond.
Tuurlijk, blijf vooral zo doorgaan met je frustraties op een paar dikke banden bot te vieren, maar niet gaan janken als je analoge fiets straks ook begrensd wordt en je verplicht een helm op moet.
Dit soort haatcampagnes horen echt bij gereformeerden die werkelijk elk plezier dat een ander kan hebben de kop in wil drukken. Ik heb een schijthekel aan NL talige hoempapa muziek, carnaval, toeterende Turken en zo kan ik nog 100 dingen noemen, maar als je al toeterend Frans Bauer een keer wil luisteren op een of ander dorpsplein, doe lekker je ding.
Maar doe je het met 100 km/u terwijl je op een menigte afrijdt, dan ben je een klootzak. Zo ook voor elk type (e-)fiets
Het stadium van gewoon een grappige column is Mosterd al 10 topics geleden gepasseerd
Nog altijd beter dan met je bierbuik op je lelijke sukkel skjoeter met trappers.
@Quantum Suicide | 21-08-23 | 21:49: nah. Dit ga je verliezen. Die fatbike van je is slecht voor je imago. Echt iets voor treurneusjes.
Mosterd jat alle fatbikes vermoed ik. Zoveel afkeer.
Een plofkip is ook niet verzekerd.
Mijn fiets heeft 2bk en dat is het dan ook wel weer. Als je er genoeg op zit word je sowieso niet fat.
Ken genoeg Fatbike clubs in Polen.
Klinkt kinky!
90% jat kans. Dan ben je toch wel een masochist als je er één koopt. En de rest die erop rijdt is dus crimineel. Handig om te weten.
Maar ik heb er een goed slot bij..!!
Zo ziet die 90% er ook wel uit inderdaad.
@SterF... | 21-08-23 | 20:17:
Gejat zeker.
Genuanceerde en weldoordachte take op een maatschappelijk probleem. Alleen daarom al Geenstijl.
Ik werd laatst ingehaald door André Hazes op zo’n ding. Zn zoon dan: de kleine jongen.
Andre Hazes, bekend van "Een fiets voor mijn moeder"
youtu.be/6QSnBQzWl4Y
@Osdorpertje | 21-08-23 | 20:17: Lol kende 'm niet.
Hebben ze überhaupt wel een verzekering? Dat toch het voordeel van zo'n ding brommer rijden voor je 16de, geen helm, geen verzekering, het ziet er niet uit maar trappen hoeft niet meer.
Alsof geen diefstalverzekering het einde van de fiets is. Heb nog nooit een fiets of scooter tegen diefstal verzekerd.
Gajes!
Wanneer je fiets zo goed als zeker gaat worden gestolen, is een verzekering toch opeens een optie om te overwegen....
Heeft u het over een fiets, of een "fiets" die je makkelijk gesloten door kan verkopen voor meer dan 1000 euro?
Als je 90% kans op diefstal hebt dan is een verzekering tegen diefstal wel een goed idee.
@Het brein erachter | 21-08-23 | 20:09: nope. Uiteindelijk is de premie plus eigen risico altijd duurder dan jatkans keer prijs fiets. Het zijn geen liefdadige instellingen.
@BobDobalina | 21-08-23 | 20:16: via fietsplan is voordelig anders.
@BobDobalina | 21-08-23 | 20:16:
Voor de fatbike geldt volgens Unigarant:
,,We moeten op dit moment acht keer meer uitkeren dan dat er aan premies binnenkomt. Dat is niet langer vol te houden”, zegt Kregel. „Reguliere e-bikes worden ook veel gestolen, daar hebben we de premie twee tot drie keer zo hoog moeten maken. Maar bij fatbikes was er ten opzichte van e-bikes sprake van een veelvoud van het aantal diefstallen.’’ De verzekeringsmaatschappij heeft op dit moment rond de tienduizend fatbikes verzekerd. De prijs van een nieuw exemplaar is niet mals: 2000 tot 2500 euro.
@de IJsman | 21-08-23 | 20:27: zo’n situatie kan dus maar kort bestaan. In alle andere gevallen is verzekeren duurder dan niet verzekeren op de lange termijn.
Als je geen fiets of scooter hebt dan hoeft dat ook niet.
Als je ziet wie en wat er op die fatbikes zit / rondrijd in Amsterdam het geen gemis.
De echte Jongeren die er op rond rijden zijn vaak ook degene waarbij een beetje beweging geen kwaad zou kunnen.
De andere “jongeren” die er meer op rondhangen… tja…
Een echte man trapt zelf, op een stalen Gazelle met sturmey archer naaf.
In weer & wind.
Was getekend, JanLange, oud-marinier.
Vergeet het Brooks zadel niet.
@Portugalisch | 21-08-23 | 20:02: Goed ingevet, zeker!
Je meissie achterop, handjes om je middel, wat een sneeuwvlokjes tegenwoordig.
En zo is het, woord voor woord.
Dan ken je Storm zeker ook
@laurentius | 21-08-23 | 20:18:
Storm niet.
Roodhaar wel.
@laurentius | 21-08-23 | 20:18: storm is een commando. Iets anders dan een marinier.
Verbieden!!
Waar heb ik dat vaker gehoord?
In een gemeenteraad met veel gristelijke partijen?
Waarschijnlijk hier, want dat roep ik al een poosje.
Graag ook meteen alle bromfietsen en scooters verbieden.
En personenauto's boven 1500kg
Heb het artikel in het AD gelezen en de helft van de mensen die een commentaar achterlieten wisten het verschil tussen een aansprakelijkheidsverzekering en een diefstalverzekering niet.
Ad lezers. Valt me mee dat de rest het blijkbaar wel wist.
Nou, dat zal elders/hier niet veel beter zijn. Uiteindelijk zit op zijn max 500 man op zolder overal de reacties te vullen. Vroeger waren het er 5000. Nog even door gaan en het is klaar.
@AntiZanicz | 21-08-23 | 20:07: bron?
Eerst fat bottomed girls, nu fatbikes. Waar gaat dit eindigen?
Fats Domino.
fatburger.com/
Fat Boy Slim? Voor het stamcafé: youtu.be/_B943OFlHVs
Pak jij dit even op Omtzigt?
Geef hem eerst even acht jaar de tijd svp
Er moet gewoon een brommerplaatje op.
Kentekenregistratie en verzekeringsplicht.
Maar enkel voor ongevallen, niet voor diefstal.
Zal een dure verzekering zijn, maar da’s een keuze.
En dan ook een helm en een bromfietscertoficaat.
@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-23 | 19:54:
Het complete pakket.
Het zijn feitelijk brommers, maar dan electronisch.
16 jaar en ouder.
Meer regels en verboden!
@Ruimedenker | 21-08-23 | 19:55:
Nee, het zijn geen brommers omdat je een heel klein beetje mee moet trappen en daarom gelden ze als fietsen. Al kan McGuyver dat met een paperclip omzeilen.
@Osdorpertje | 21-08-23 | 19:57:
Je brengt me op een idee!
* op Marktplaats oude Derny zoeken gaat *
@Osdorpertje | 21-08-23 | 19:57:
Dat geldt volgens mij ook voor veel brommers, als ik mij goed kan herinneren kon je op mijn Kreidler de trappers op fietsstand plaatsen en, wel moeilijk, fietsen.
@Datzullenwenogweleen | 21-08-23 | 20:15:
Was zelfs verplicht, een paar functionerende trappers.
Ook handig als het kreng weer eens niet wilde starten.
Kon je je in het zweet trappen om hem aan de praat te krijgen.
@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-23 | 20:19:
Haha, ja precies.
Er is een mooie clip met Michiel Romeijn die zijn Puch niet aan de praat krijgt en de hele buurt in een blauwe walm zet
Het
@Koonkluk Huis | 21-08-23 | 21:16: Dat was een Kreidler!
@Cunucu | 21-08-23 | 21:45: www.youtube.com/watch?v=9neBKNW-NAc vanaf 6.43 Blijft een hilarische scene!
Vroeger gaf je een junk 25 gulden en dan had je daar een heel mooie fiets voor.
Those were the days. En voor die 25 gulden was die junk voor de rest van de dag van de kaart.
Markt is in feite niet veranderd. Behalve dat vehikel nu hondslelijk is.
Fiets kopen? tientje. Ik wandelde vroeger wel eens door Amsterdam.
Daar heb je Mosterd met z'n pijp in corduroy al voortbewegend in een Citroën DS. Jezus wat een kortzichtig stukje. Het zijn Polen die onze fietsen massaal jatten. Door de open grenzen.
Heerlijk!
Vilten hoedje met nep Burberry’s ruitje.
Gave bak, zo'n DS.
Corduroy zit lekker en is praktisch spul.
... en wat is er mis met pijpen?
doordat het makkelijk stelen is en de fietsen worden gewoon hier verkocht
Het is gewoon een hilarisch leuk stukje, en de fatbike als slachtoffer. Gewoon niet te veel achter zoeken.
Dat die dingen van de duivel zijn en wij met onze dunne bandjes rondjes gaan rijden op hun lelijke graf is toch een geweldige sneer?
Een fiets is gewoon een fiets. Het is alleen net hoe je er mee omgaat. Geldt ook voor een pistool. Ze zijn niet goed of slecht maar het hangt van het baasje af.
Zelfs een pitbull wordt niet vals geboren.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 19:49: nou, daar zou ik toch nog eens goed over nadenken. Ieder ras heeft zijn aanleg, en bull-terriers zijn nu eenmaal bijtertjes. Bij een pitbull is dat sterk in het ras gefokt.
Wat niet wegneemt dat het gedrag van een hond ook getraind kan worden.
Maar het zal meer moeite kosten om een pitbull tot een schoothondje te trainen dan bijvoorbeeld een golden retriever.
@Der Doktor | 21-08-23 | 20:01:
Uiteraard heb je gelijk, maar je begrijpt m’n punt,
De mens…,altijd weer de mens.
Helaas is het meer als een machinegeweer op een kleuterschool.
Kan je een pistool eigenlijk verzekeren?
Als bottoms niet meer mogen, dan ook geen bikes.
Wat een naar artikel weer.
Fat shaming is heel kwetsend, óók voor fietsen!
Denk inderdaad dat het voor een groot deel ook fraude met de verzekering is. Dat is voor een deel van onze bevolking een doodnormale zaak, waar je je niet voor hoeft te schamen.
Wat een gelul.
Ik heb nog nooit een fiets verzekerd, nog nooit.
Een paar goede sloten zijn goedkoper.
En verder: als ik een dikke vette bike wil rijden/kopen dan doe ik dat.
Ik ben een heer in het verkeer, rijd een dikke BMW en je oordeelt maar een eind weg.
Gajes? Gajes, Mosterd?
Voor elke Euro wordt hier hard gewerkt.
Ik zet mijn fiets nooit op slot, ik heb geeneeens een fietsslot, daardoor is mijn fiets nog nooit gestolen.
U heeft zo'n dikke fiets?
@ChupaChupa | 21-08-23 | 19:50:
Nee, wel een dikke auto.
Maar als ik er één zou willen dan is Mosterd de laatste die mij gajes mag noemen.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 19:53: 760Li?
@R. Skickr | 21-08-23 | 19:48: u heeft geeneeens een fiets. Dat heet een scootmobiel.
@BrutusBosch | 21-08-23 | 19:54: Probeer je mij nou te beledigen door te stellen dat ik geen fiets heb? Watje.
@R. Skickr | 21-08-23 | 19:56:
Jij gaat toch altijd over de stoep met je skateboard?
418i M Line van 2 jaar oud.
Zo’n 7 serie kan ik niet betalen.
Privé, geen lease..
Dik zat voor ons.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 20:01: Een 1,5 liter 3 cilinder en dan een M-line versie? Koop dan een oudere 6 cilinder.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 20:01: Niet meer. Mocht niet meer helaas.
@voldemort | 21-08-23 | 20:16:
Ik heb er totaal geen verstand van, kijk nooit onder de kap.
Hiervoor hadden we een 520, die was wel een stuk comfortabeler.
Maar even tussen ons……
We hebben ook nog een Toyota Aygo… drie maal raden waar ik het liefst in rijd voor de korte stukjes en in de stad ;-)
@voldemort | 21-08-23 | 20:16: gaat het niet om, ruimedenker is waarschijnlijk aziatisch. Dikste model kopen binnen eigen budget niveau maar dan met kleinste motor… Doen al die nieuwgeld chinezen om elkaar de ogen uit te steken.
Een nieuw sociaal contract op het fietspad, mooi zo.
Denk dat er vaak sprake is van fraude. Fiets zelf aan iemand verkopen of geven en dan declareren bij de verzekering.
Nauwelijks te controleren.
Als ik zie hoeveel jonge gastjes met zo’n fiets hier in de stad rondrijden. Kan me niet voorstellen dat ze die zelf verdiend hebben of van papa hebben gekregen.
Ben benieuwd wat de fabrikanten van dit soort fietsen gaan doen. Die krijgen ze niet meer verkocht nu.
Beste, deels heeft u misschien gelijk. Weet ook dat er qua fatbikes een Ali Express segment is die niet zo duur zijn.
Mooi. Kunnen ze met die € 2.000 wat zo'n ding kost weer gewoon hun rekeningen betalen.
Nu nog even stoppen met zware Van Nelle en Schultenbrau en aan het werk.
Mooi, nu die klotestepjes nog.
Die stepjes zouden juist legaal moeten worden.
Alleen in eigendom, niet die huur dingen.
Werkt goed in alle grote steden, behalve in Nederland.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 19:48: Zolang er geen Nederlanders wonen gaat dat zeker.
@Ruimedenker | 21-08-23 | 19:48: Inwoners van Parijs denken daar anders over, daar zijn ze na een referendum verboden.
Ik was eigenlijk verbaasd toen ik last over die 90% diefstal kans.
Bij mij in de straat (in Amsterdam) staan er 2, en die staat beiden nergens aan vast 's-nachts (dus zijn afhankelijk van slot in ding zelf, plus alarm, plus ik neem aan locatie-tracking).
Maar ik deel wel de mening dat ze zorgen voor onveiligheid in het verkeer, niet eens door aso gebruik of zo maar omdat ze zoveel sneller optrekken dan andere fietsers.
Die waren waarschijnlijk al een keer gejat.
Ik heb een uitstekende van Raam. 25 kan ie
Ik bedoel te zeggen: ga toch fietsen
Er rijdt volk op die fietsen die vogelvrij verklaard zijn. Al zou je het verbieden dan nog is er niemand die ze werkelijk gaat aanpakken totdat toevallig kees een keer voorbij komt. Hier zie je ze al weinig meer, vervangen door scooters die de hele dag op hun achterwiel rijden.
dat is vreemd daar die fietsen er net een jaar zijn.
@AntiZanicz | 21-08-23 | 20:04: Gezien hoe de meeste ermee omgaan? En die dingen zijn gemaakt van 100% puur Chinesium. Zoek voor de gein eens op "Tofu dreg"
Als ze een helm verplichten voor de fatbikerijder is 90% van de aantrekkelijkheid voor de """volksbuurt"" bewoners er vanaf.
Et zoals de vereniging van dieven,alles voor de beeldvorming.
Eerst maar de WA verzekering verplichten en een minimum leeftijd. Daarbij de helm. Het zijn feitelijk brommers van 45km/h. Weg van het fietspad met die dingen. En van het voetpad en voetgangersgebied.
@AntiZanicz | 21-08-23 | 20:03: Nee, niet de auto's in de weg rijden die betalen tenminste motorrijtuigen belasting. Behalve de elektrische dan.
En bij een ebike met dunne banden hoeft het dan niet want?
Wat een ramp voor de Randstad in het algemeen en Amsterdam in het bijzonder.
Het wordt sowieso tijd om alle fietsen te verbieden, allemaal aso's en proleten die denken dat de weg, het voetpad en de stoep van hen is.
Ik moest laatst even in Halsema's helhole zijn. Je waant je in een Noord-Afrikaans getto waar zo'n beetje iedereen op een Van Moof rondfietst. En wie niet zo'n brok schroot onder zijn of haar reet heeft, rijdt op zo'n fatbike.
@Ommezwaai | 21-08-23 | 19:58: De zegen van uitstootvrij verkeer. Drie probleempjes: Die krengen zijn teringduur, fatbikes zijn niet te verzekeren en de fabrikant van de altijd kapotte VanMoof is failliet. Gaat lekker.
@goedverstaander | 21-08-23 | 20:28:
U vergeet de Noord-Afrikaanse setting en de invloed van Halsema daar.
REAGEER OOK