Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politieagenten moeten "mogelijk verplicht" bijspringen in AZC's Ter Apel en Budel

Opeens heb je het: je wordt verplicht AZC-medewerker 

De politie in AZC's Ter Apel en Budel kampen met een ernstige, structurele onderbezetting. Om dat te ondervangen overweegt de korpsleiding nu agenten te verplichten AZC-diensten te draaien. "Dat staat in een intern bericht van de korpsleiding in handen van De Telegraaf. Voordat de korpsleiding agenten aanwijst om verplicht aan het werk te gaan bij de asielzoekerscentra worden de politiemensen verleid met een verhoging van de dagvergoeding naar 90 euro. Dat was 35 euro. Het bedrag krijgen de agenten bovenop hun salaris." Kortom, een plicht én wat extra's voor een ijsje. "Eerst verleiden, dan dwingen. (...) Als het niet lukt de roosters te vullen, kunnen agenten gedwongen naar de aanmeldstraten worden gestuurd."

De agenten zullen ingezet worden in de Vreemdelingenpolitie, Identificatie en Mensenhandel (AVIM), die helpt bij het registreren en identificeren in Ter Apels en Budels zogeheten 'I&R-straten'. De functie is bepaald onpopulair, en wel omdat werk in de gehele asielketen een hel is met een structureel ziekteverzuim van zo'n 10%, omdat gewone mensen daar de prijs betalen voor de politieke onwil van Rutte I t/m IV.

Maar je vraagt je af hè, wordt de enige vrijwillige Vreemdelingen-agent van Nederland, namelijk degene die er toch geen leidinggevende mocht worden omdat hij veroordeeld is voor het gebruik van het "kut-n-woord" nu alsnog ingevlogen of niet?

Sfeerbeeld

Reaguursels

Inloggen

“Na uren controleren viel de opbrengst tegen: geen aanhoudingen.” Huh? Dan valt het juist toch mee?

En verder: het gaat om 300 gesmokkelden per jaar. Waar hebben we het dan over? Da’s niets tov de totale instroom.

mozaard | 19-07-23 | 19:15

Als je iets niet onder controle hebt, heet dat: je wordt overlopen.

M.egafoon | 19-07-23 | 17:23

Ben je agent geworden om de straat veilig te houden, mag je ineens de hele dag in een kamp vol heetgebakerde hakbars op de wachttoren staan. Lekker worstelen met mannen in de gevechtsleeftijd die bij een afwijzing met kokende olie gaan rondgooien. Ze hebben immers toch niets te verliezen, want de gevangenis hier is een luxeresort vergeleken met het leven in Baghdad; en daarna worden ze toch niet echt uitgezet.
.
Ook een leuk vooruitzicht voor de familie van agenten.

The Green*Machine | 19-07-23 | 16:55 | 1

En voor de Nederlandse buren, als mijnheer hete-olie-smijtert over een paar jaar "genezen" verklaard en vrijgelaten wordt.

Dandruff | 19-07-23 | 18:43

@Geenstijl, wat kosten deze mensen per Nederlander? Als dit bekend is dan is het snel met het D66/GL/PvdA feestje afgelopen.

FapMaster | 19-07-23 | 15:24 | 2

GS publiceerde in 2015 dat de kosten minstens 26.509 (nu € 35.409 volgens BerekenHet) euro per jaar, per asielzoeker zijn.

MK27 | 19-07-23 | 15:38

800.000 per persoon (dat is per asielzoeker). Hoeveel dat per Nederlander is mag u zelf uitrekenen; het aantal Nederlanders stijgt de laatste tijd nogal. Dit is volgens dr. Jan van de Beek.

grietmetgroenefiets | 19-07-23 | 18:49

Op foto 2 staat voor een paar ton.

J.Cash | 19-07-23 | 15:04

Zijn er net 2 ontslagen. Waren realistisch. Em, racistisch! Wil je daar nog wel werken?

Producent | 19-07-23 | 14:53
-weggejorist-
meneer Q | 19-07-23 | 14:36

Roep de noodtoestand uit.

Klaas_de_Waal | 19-07-23 | 14:25

kannibalisme is de oplossing tegen overbevolking in dit land

bimbam | 19-07-23 | 14:25 | 1

Liever in de landen van herkomst.

Dr. Worstenbroodje | 19-07-23 | 14:30
-weggejorist-
McSnor | 19-07-23 | 14:24 | 1

Is er eigenlijk een youtubekanaal dat 24/7 deze opvangplaatjes en -opnamen verspreidt? Zo ja, lekker taggen naar Afrika en het M-O, dat ze precies zien waar ze terechtkomen. Plus reacties van bewoners als het gaat om een nieuwe opgedrongen opvangplek in de gemeente. Misschien dat dat helpt. Want nee, de huizen hier zijn niet groter dan bij jullie, de huizen zijn veel en veel kleiner. Hier kom je niet in een 3-verdiepingenvilla van 135+ vierkante meter en heb je ook geen 200m2 aan eigen grond waar je mag doen en laten wat je wilt. Hier wordt je opgestapeld en opgehokt, als je al in aanmerking komt en feitelijk zitten er ook weinig mensen op je te wachten. Niet vanwege racisme, maar vanwege de capaciteit. Het kan gewoon niet meer.
Ach ja, ijdele hoop.

Graaisnaaiert | 19-07-23 | 14:23 | 1

Er zijn groepspagina's op sociale media en daar delen ze meer contacten van smokkelaars en steungebeden. Zoek maar op 'Gezinshereniging' in het Arabisch. Op TikTok staan videos van de opvang in Ter Apel. Maar dat is meer door domme mensen die amper de camera stil kunnen houden. Die praten meteen over hun Apple speeltjes en hoe lang het duurt voor Allah's zegeningen komen. Maar komen zal het allemaal. Daar bidden ze om. Heeft niets te maken met de vrijwilligers en het belastinggeld dat er aan op gaat. Een Livestream zou strategisch geplaatst moeten worden op de plekken waar de vechtpartijen beginnen. De hoofdingang bijv.

GeheidEenGeit | 19-07-23 | 21:02

Paragraaf zoveel in het boek "dweilen met de kraan open". De instroompiek moet nog op gang komen, dus we krijgen nog veel meer spastische maatregelen. Regeren is reageren blijkbaar.

Blauwpetje | 19-07-23 | 14:15

Het COA valt onder Justitie. Justitie heeft blijkbaar een onbeperkt budget, daarom mag een rechtszaak en onderzoek tegen bijvoorbeeld een Holleeder rustig 1,5 miljoen kosten, inclusief de jarenlange detentie, want de overheid kan moeilijk zeggen: Oké, het heeft nu wel genoeg gekost allemaal, we sluiten het onderzoek en om op gevangeniskosten te besparen mag hij na 5 jaar zitten terug naar de Kinkerbuurt.

Als ik die foto's bekijk, zie ik een uit de kluiten gewassen blonde boerin met een stevig zitvlak in een heldhaftig gevecht met een Paki of in ieder geval een persoon die nog nooit van Gillette gehoord heeft.
Ik vind het triest dat ons land plus inhoud plus infrastructuur plus sociale vangnetten, waar generaties van onze voorouders voor kromgelegen hebben, door tegen de elementen in, in behoorlijke armoe het Nederland anno 2023 te bereiken. En dat geven we gratis weg aan een stelletje ... Vul op de puntjes uw eigen onderbuik in.
Deze asielzoekers zijn helemaal geen oorlogsslachtoffers, maar illegale immigranten. Maar als je bijvoorbeeld een buitenlandse partner hierheen wilt halen, moet alles tot in de puntjes gecertificeerd, gecontroleerd, gecheckt, en best wel via een moeilijke, strenge en kostbare procedure gedaan worden.
Dat is ook al zo oneerlijk.

Vanuit de kant van asielzoekers gezien: denken zij nu echt dat leven in een schotelwijk ghetto flatje op een uitkering, gehaat door de Nederlanders, echt tot geluk en zelfrespect kan leiden?
Weten ze wel hoe ingewikkeld de Nederlandse bureaucratie is? Die niets vergeet? Bijvoorbeeld: je ontvangt toeslagen, maar later blijkt dat je teveel hebt ontvangen, omdat je midden in het jaar wel een baan hebt gehad, en dat je alles weer terug moet betalen?
En dat je tegenwoordig eigenlijk niet meer van één salaris kunt leven in Nederland?
Het ergste lijkt me nog dat het narratief niet klopt: villa's met oprijlaan en dikke auto's, daarvoor moet je niet in Nederland zijn.

Wat ik ook altijd irritant vind, en ik vin heel wat dingen van nature irritant is: ze gaan er automatisch maar vanuit dat WIJ hen moeten helpen, alsof het niks kost. Waarom eigenlijk zijn wij ook maar wat verplicht? het zijn niet eens buurlanden, het is niet een oud-kolonie, wij hebben helemaal niks met Afrika of Afghanistan, geen enkele roots of historie.

Volgens mij: als wij Filipijnen, Japanners, Zuid-Amerikanen hadden binnengehaald als *kuch* oplossing voor de vergrijzing, hadden we gegarandeerd numero uno een meer sexy vrouwenaanbod gehad en b) een meer vredelievende samenleving, waarin - God verhoede het - zelfs zo nu en dan wat fun of plezier in het leven zou plaatsvinden.

Laat ik het zo zeggen: Ik. Ben.er.helemaal.klaar.mee.
En ook met dit in BLOED geschreven stukje literair afwaswater, maar NIET met het leven.
Nog niet, mensen, nog niet.

King of the Oneliner | 19-07-23 | 14:01 | 7

@King of the Oneliner | 19-07-23 | 14:40: het zijn berbers geen mocros. Dat rif volk is door Marokko ook al uitgekotst

Burgerking | 19-07-23 | 14:47

Het blijft m.i. onzinnig om het te hebben over de herkomst en terechtheid van migranten. Het zijn er te veel, het maakt niet uit waar ze vandaan komen of hoe terecht de vlucht was. De enige factor die nu nog telt is dat er te veel zijn.

minderweter | 19-07-23 | 14:48

@minderweter | 19-07-23 | 14:48: Inderdaad: a;s de frietpan in brand staat moet je gewoon de stekker eruit trekken, en niet meer olie erin gooien.

King of the Oneliner | 19-07-23 | 14:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is wat. Maken de hoogopgeleide expats uit India, Japan, en VS ook zo een rommeltje in Eindhoven en Amsterdam

HetOorAakel | 19-07-23 | 13:35

Verklaar azielzoekercentra buitenlands-grondgebied, en laat het COA het zelf lekker uitzoeken met hun principes.

frickY | 19-07-23 | 13:33

Ik heb Pino(k)kio ooit eens horen zeggen dat een "ferme tik" moet kunnen.
Steeds meer rechtmatige inwoners van NL hebben tegenwoordig een "ferme tik" in de meterkast staan, hoe zou dat toch komen ?
Een ex. politicus merkte ook op dat eventuele verwondingen etc. bij een inbraak/overval een beroepsrisico van dat persoon is.
Er is veel ten nadele van de rechtmatige inwoners van NL

Penus Decoratus | 19-07-23 | 13:19 | 1

Penus Decoratus | 19-07-23 | 13:19 :
+ veranderd

Penus Decoratus | 19-07-23 | 13:20

"Onderbezetting" in de azc's?
Overbezetting met klootzakken uit veilige landen zullen ze bedoelen!
En polities toevoegen is gekkenwerk. De Nederlandse Popo lachen ze ook gewoon uit.
Zet daar maar agenten uit Marokko of Tunesië neer, met carte blanche. Die weten wel hoe ze zulk volk moeten aanpakken.

KeesBruin | 19-07-23 | 13:12 | 1

Of Guardia Civil inhuren.

Penus Decoratus | 19-07-23 | 13:22

Ik ben links op veel dossiers, maar wanneer het aankomt op de niet te stoppen asielstroom blijkbaar rechts. Hoe lang houdt dit land het opnemen van vluchtelingen nog vol? Blijkbaar alles moet hiervoor wijken en kosten spelen op dit dossier geen rol.

Weerduivel | 19-07-23 | 13:07

Je kunt ook een vluchtelingen ordedienst in t leven roepen. Een ordedienst bestaand uit vluchtelingen met regels uit t land van herkomst.

Schilder58 | 19-07-23 | 13:06 | 1

Allemaal een speer en hakbijl in de hand..

Ray Skak | 19-07-23 | 13:11

Als je in mijn tijd aan een kind vroeg "wat wil je later worden?" kreeg je vaak als eerste antwoorden “politieagent, brandweerman of piloot" te horen.
Vandaag de dag krijg je als antwoord: “alles behalve politieagent, dan spring ik nog liever op 10km hoogte uit een brandend vliegtuig".

CornholioNL | 19-07-23 | 12:51

Waarom geen inzet van het leger? Ik neem aan dat agenten ook andere taken te vervullen hebben dan alleen op de nog-net-niet-import-burgers letten. Ik denk dat bij het leger meer soldaten zitten die betaald zitten te neuspeuteren.

Sinclair | 19-07-23 | 12:48 | 6

Leger is getraint om mensen dood te maken.

sjef-van-iekel | 19-07-23 | 14:08

@sjef-van-iekel | 19-07-23 | 14:08: Dan is het juist een zaak dat deze mensen daar overzicht dienen te houden.
Zo kunnen ze een 'verward' persoon snel herkennen en de 'aanval' voorkomen.

Sjeintje | 19-07-23 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wordt heel blij van dit soort berichten met het oog op de komende verkiezingen. Helemaal als het ook door de MSM word opgepakt. Er blijft geen spaan heel van linkse partijen.

CornholioNL | 19-07-23 | 12:44 | 6

@Kwakjeszalver | 19-07-23 | 12:50: Op basis van het aantal zetels is de VVD het meest verantwoordelijk voor de huidige asieltoestanden. Als grootste partij een coalitie vormen met D666 die geen plafond wil op asielaanvragen...

First Contact | 19-07-23 | 13:02

@First Contact | 19-07-23 | 13:02: De VVD kent geen enkele schaamte om met extremisten te regeren om maar aan de macht te blijven.

Grachus | 19-07-23 | 14:42
▼ 3 antwoorden verborgen

De politie is daar toch al 24 uur per dag met genoeg personen aanwezig?
Ik kom namelijk regelmatig langs de "camping" in TerApel en op wat tijdstip ik daar ook voorbij kom : er staan altijd minimaal 3 politiewagens voor de poort.

zwarte-string | 19-07-23 | 12:44 | 2

Psssttt, zijn kartonnen replica's.

CornholioNL | 19-07-23 | 12:45

Wanneer ik daar langs rij, zo ongeveer eens per maand, staan er geen 3 politievoertuigen, ook geen 2, soms zelfs niet 1.

Rest In Privacy | 19-07-23 | 16:25

Dit verbaasd mij enorm, Ik weet niet beter als dat de enige die met grensverkeer vanuit (Internationaal)buiten EU) mogen werken - de Koninklijke Marechaussee is - en niet de plaatselijke bromsnor.
Dus als al deze mensen niet van buiten de EU komen (dan mag Politie zich er mee bemoeien) - zijn ze per definitie afgewezen (Dublin akkoord)

unstablebunny | 19-07-23 | 12:42

Wagner in huren?

eentweehuppekee | 19-07-23 | 12:42 | 2

Dat komt te dicht bij een echte oplossing

Sieg Hein | 19-07-23 | 12:54

Die rukken binnen een kwartier op naar Den Haag en nemen de boel over.

CornholioNL | 19-07-23 | 13:15

Krijgen de agenten naast de bonus ook de bevoegdheid tot het gebruik van de wapenstok?

Een bevriende Syriër vertelde onlangs over zijn ervaringen in het AZC waar hij met zijn gezin woonde.
Hij heeft er veel agressie gezien en heeft meerdere malen de leiding verzocht om aangifte te doen. Ook na zijn uitleg dat in die culturen praten en sussen geen indruk maakt en een stevig politie-optreden wel, bleef de leiding bij het standpunt om voor "lichte vergrijpen" (definitie volgens AZC, niet volgens de wet) geen politie in te schakelen.

Kun je nagaan wat de werkelijke misdaadcijfers zijn in een AZC.

En als politieman zou ik alleen daar een dienst willen draaien als ik op voorhand zwart op wit op papier had de bevoegdheid tot ingrijpen te hebben én dat ik hierin achteraf door de leiding zou worden ondersteund.

Zo niet, dan is het de toekomst makkelijk te voorspellen: politie grijpt vaker in dan voorheen (want staat er bovenop) ... Hoe kan dat? Racisme binnen het corps? Onderzoek, BLM demonstraties, ontslag betreffende agent + cursus diversiteit voor het gehele corps.

Nee dank u.

Roos | 19-07-23 | 12:38

Werk je bij de politie, kan je campinggasten gaan inschrijven

johnyl | 19-07-23 | 12:37

Ik dacht dat die extra politie Ingezet zou worden voor de veiligheid op en - vooral - rond de AZC’s, om daarmee de bewoners van de AZC’s en de dorpelingen veiligheid te bieden.
Overigens is het fenomeen van inzet buiten het eigen gebied niet nieuw. In het verleden werden politiemensen ook verleid om in de zomermaanden diensten te draaien op toeristencentra met veel jongeren, zoals Texel, Terschelling en de Zeeuwse eilanden.

Leffe Blonde | 19-07-23 | 12:29 | 2

Er zijn nogal wat verschillen tussen 'verleid' en 'verplicht', toeristencentra en asielzoekerscentra, en jongeren en "jongeren"

Wim_Kut | 19-07-23 | 13:07

Uiteraard. Maar inzetten op administratieve taken is zonde van de capaciteiten.

Leffe Blonde | 19-07-23 | 17:36

Wij kregen 6500 Dollar als gevarentoeslag en er was geen verplichting om in een hellhole rond te lopen, tot in het vliegtuig. Ik ben blij dat ik geen agent ben geworden.

Xaphan | 19-07-23 | 12:28

Als je zo naar die onderste foto kijkt, kunnen we natuurlijk ook dansleraren inzetten.

Ik weet nog wel iemand.

Kapitein Sjaak Mus | 19-07-23 | 12:24

Inmiddels 200 explosies in Rotterdam alleen al. Maar laten we nog meer mankracht weghalen bij de teams om een stel illegalen te begeleiden. Zet gewoon een flitspaal bij de AZC's neer. Dat werkt op de snelwegen ook zo goed. Lekker makkelijk en geheel automatisch 117 Euro scoren voor 10 km te hard. Dat moet toch ook gebruikt kunnen worden bij criminele illegalen?

Mokum Kosher | 19-07-23 | 12:21
-weggejorist-
Blaffendehond | 19-07-23 | 12:21 | 1

Voorzie een leegloop bij de politie... die zijn het ook zat met dat gezwalk van politici... dus structureel met de pest in je lijf naar je werk.
Dit zijn geen incidenten meer.
Hoe jaag ik mijn personeel over de kling...

BL!ZZ | 19-07-23 | 12:21 | 1

Als particulier beveiligingsbedrijf kun je de besten misschien wegkomen met een fijn salaris en prima secundaire voorwaarden.

"Ben je het ook zat dat je werkgever je keer op keer laat vallen? Kom bij ons solliciteren!"

Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 12:33

1000 per week, waar hebben we het over?

TurpinDick | 19-07-23 | 12:20 | 1

Asieleisers?

zwenkwieltje | 19-07-23 | 12:26

Er is helemaal geen probleem.
En is dat probleem er wél, dan krijgt straks elke gemeente in NL een stukje probleem.

Ruimedenker | 19-07-23 | 12:18

Afgaand op de sfeerbeelden is het wel duidelijk dat de crux van dit probleem hem in de gezinshereniging zit...
Goed dat daar het kabinet op gevallen is...
*bonk bonk bonk*

eekeek | 19-07-23 | 12:18 | 1

Helemaal voor gezinshereniging! Stuur die gasten zo snel mogelijk terug naar hun gezin

TurpinDick | 19-07-23 | 12:22

Echte vluchtelingen komen niet naar Nederland, de reis is voor hun onbetaalbaar. De mensen die hier in Nederland asiel vragen zijn crimineel of fortuinzoeker. Volledig handhaven op Dublin criteria en iedereen afwijzen. Procederen kan als ze weer thuis zijn.

Rest In Privacy | 19-07-23 | 12:18

Laat buitenlandse journalisten maar invliegen hoe de boel hier uit de hand loopt in strijd met alle EU-regels. Moeder en kind die buiten moeten slapen onder een paraplu, peopje doen in de struiken waar allemaal snoetendoekjes, condooms met bruine smurrie en spuiten liggen, dat soort werk. Dan staat ons landje lekker te kakken in het wereldnieuws. Dan komt er een hoop gekakel en gebeurt er nog niks, zoals altijd. Alleen Cees en Henk die zijn betrapt worden flibk aangepakt, althans volgens het nieuws.

Twee Jeetjes | 19-07-23 | 12:16

Je kan die agenten beter inzetten bij massale uitzettingen, lijkt mij veel doeltreffender.

sokkenpluisje | 19-07-23 | 12:13 | 1

Het gaat alleen niet over het nastreven van doeltreffendheid.

zwenkwieltje | 19-07-23 | 12:23

Terzijde: het nieuwe Hoofd Bedrijfsvoering van de Nationale Politie is de voormalige Griffier van de Tweede Kamer. Zij speelde een sleutelrol in de Affaire Arib. Dweilen met de kraan open: zowel aan de voorkant als de achterkant dus.

Hetkanverkeren | 19-07-23 | 12:11 | 2

Och, geef zo'n overgangsvrouwtje 200.000 pietermannen per jaar en denk dan dat dit verkwanselde land op de goede weg is... niet dus.

hagelkruis | 19-07-23 | 13:53

Positieve discriminatie?

Henkie | 19-07-23 | 15:09

“kampen met een ernstige, structurele onderbezetting”. Welnee, er is sprake van ernstige overbelasting.

Schriever | 19-07-23 | 12:11 | 1

Dat dus.

zwenkwieltje | 19-07-23 | 12:15

Ik ben absoluut voorstander van een asielstop.
Echter, we zitten momenteel met enorme probloemen rondom die fr***ing AZC's, dis het lijkt me volkomen normaal dat politie agenten daarop worden ingezet. Komen ze ook eens buiten. Weer eens wat anders dan op kantoor je 1-vinger typtechniek perfectioneren of lekker bijslapen in je dienstwagen achter je flitscamera in de berm.

nick666 | 19-07-23 | 12:04 | 5

Hij heeft alleen wel deels gelijk. Er is een gigantisch verschil tussen de werkzaamheden van de diverse dienders. Die slapende flitswachter bestaat gewoon... evenals de idealist die door zijn korpsleiding in de steek gelaten wordt als hij wat wil bereiken.

CamaroHans | 19-07-23 | 15:24

@The Green*Machine | 19-07-23 | 13:51: klopt niet

nick666 | 19-07-23 | 17:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat heet impopulair. Net als INstabiel. Zucht.

Tiscali-2 | 19-07-23 | 12:01

Met dank aan Rutte, Kaag, alle meestemmende oempaloempa's in de Tweede Kamer en het onwillige, luie EU parlement. Dank voor het slopen van een half continent.

Conan de Rabarber | 19-07-23 | 11:59 | 2

Reparatie gaat heel veel pijn doen en zal dus 100 jaar achterwege blijven, het avondland is weggegeven door waardeloze politici en het linkse eigen "land" gaat totaalloser Frenske weer op de mestkar binnen halen, triest voor al die gesneuvelde jongens 75 jaar geleden.

hagelkruis | 19-07-23 | 12:05

Nederlandse politici zouden de welzijn en veiligheid van de Nederlandse bevolking centraal moeten zetten bij hun beleid. Maar we hebben de ziel verkocht aan de EU - en nu zit je met de gebakken peren.

En nu? Gaat er een politicus de vinger op de zere plek leggen en zich impopulair maken bij de linkse kerk?

Fervent | 19-07-23 | 11:57 | 1

No worries. Yeşilgöz gaat alles oplossen. Heeft ze beloofd...

nick666 | 19-07-23 | 12:06

De knuppelaars en waterwerpers van het malieveld hebben er vast wel zin an, of is er daar teveel tegengas?

Joffri | 19-07-23 | 11:56

Kijk eens aan. Na de gewelddadige onlusten met Oud & Nieuw in Berlijn geeft de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser (SPD) toe: Jonge mannen met een migratieachtergrond vormen een grootprobleem. En ze spreekt openlijk van een “mislukte integratie" en "ze verachten onze staat." exxpress.at/silvesterkrawalle-nancy-f...
Wie is hier de minister van BZ?

Piet Karbiet | 19-07-23 | 11:55 | 6

Overigens is het natuurlijk schandalig dat de politiek daar bewust altijd verzwegen heeft wat al heel lang speelt in de Duitse steden. Misschien moet de AFD daar maar eens de grootste partij worden.

Wattman | 19-07-23 | 12:11

@TurpinDick | 19-07-23 | 12:01: Politieke vluchtelingen zijn er hoogstens 10 per jaar en aan "oorlogsslachtoffers" moet je niet beginnen. Daarvoor kwalificeren honderden miljoenen mensen per jaar.

Grachus | 19-07-23 | 12:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Massa is kassa voor die agenten, €90,- per dag extra tikt lekker aan.

Het mag wat kosten om deze waanzin in stand te houden.

Wattman | 19-07-23 | 11:54 | 7

@John McClane | 19-07-23 | 11:59: Dat is bovenop het gewone salaris en dus een serieus extraatje.

charles de gaulle | 19-07-23 | 12:24

@charles de gaulle | 19-07-23 | 12:24: U weet dat 'extraatjes en overwerk' helemaal kapot belast worden?

redthehaghue | 19-07-23 | 12:43

Belasting vrij?

eentweehuppekee | 19-07-23 | 12:45
▼ 4 antwoorden verborgen

De kern van het probleem in Nederland: het totale gebrek aan trots op het eigen. En daardoor geen wil voor behoud. Behoud van cultuur, behoud van de verzorgingsstaat, opkomen voor je eigen mensen, etcetera.

Nationalisme is een vies woord, en gij zult juist andere culturen moeten respecteren en bewieroken als "verrijking voor onze samenleving". Hun nationalisme en trots is wel hartstikke ok.

martymcfly | 19-07-23 | 11:53 | 4

Xenofilie maakt meer kapot dan drank of drugs ooit zouden kunnen doen. En dat fanatieke linkse volk lijdt ook nog aan eigenhaat.

Conan de Rabarber | 19-07-23 | 12:03

Dergelijk te omschrijven emo-tegelaar-schreeuwertjes (Waarbij het rood voor de ogen lijkt te worden zodra men woordjes leest die niet op een links denkend brein aansluiten. Joe. Ons land betreft een samenleving, geen (Extreem) linkse dictatuur), kwamen gisteren nog in de tegels voorbij.

Ze zullen wel angstig zijn dat er de komende verkiezingen op links nóg verder wordt verloren dan al het geval was tijdens de afgelopen verkiezingen. Noodzakelijke opvang ok. Massa migratie: Nee. Links heeft het niet of niet voldoende in de gaten, het eigen sociaal stelsel wordt steeds meer, meer, meer opgeslokt en dus ook verder afgebroken.

Nederlandop1 | 19-07-23 | 12:12

Mensen waren ook happiger op het plaatsen van een Oek vlag op hun sociale riool dan ze ooit bereid zouden zijn een Nederlandse vlag te plaatsen. Ik heb dat nooit begrepen.

zwenkwieltje | 19-07-23 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer was het dat de politie voor het laatste staakte? Weet iemand dat?

Slechtsmijngedachten | 19-07-23 | 11:51 | 1

Ze reden met hun 'staking' alleen langzaam over de snelweg. Soort snelwegblokkade zoals ER, boeren en tuterturken ook doen. maar dan zonder gevolgen want politie mag dat doen ofzo. Laat ze lekker werken ipv staken. Zoveel doen ze ook weer niet op een dag.

sjef-van-iekel | 19-07-23 | 12:03

Verplicht asielzoekers nu eens zich aan te melden in de Randstad, dan is het snel afgelopen. Maar nee, het moet aan de rafelrandjes van NL buiten het zicht van de elite, in Ter Apel, Budel, Zoutkamp.
De asielzoekers zijn een plaag, niet de vluchtelingen maar de veilige landers. Hoef je niet van mij aan te nemen maar lees eens het boek van Gerard van Westerloo "Niet spreken met de bestuurder". Dat gaat voornamelijk over de trambestuurders in 020 maar eigenlijk meer over hoe in de loop der tijd de mentaliteit In Mokum is veranderd door de komst van buitenlanders. Amsterdammers houden van een gebbetje, een grapje, maar die tijd is voorbij. Een typerend zinnetje uit dat boek: 'Een bestuurder die een passagier naar een kaartje vraagt heeft een zwarte band karate nodig'.
Ze slaan je gewoon op de bek. Ze zijn de daders maar voelen zich slachtoffers. Als oud-buschauffeur weet ik waarover ik praat. Ben ik nu een racist? Zo ben ik niet opgevoed, was dat vroeger ook niet maar nu wel. Is dat mijn schuld, en zo ja waarom? Dit is het land waarin ik geboren ben, ik verwacht dat zij zich aanpassen, niet ik. Net zoals ik zou doen op vakantie in een ander land: andere taal, andere verkeersregels, andere cultuur en gebruiken. Wil je dat niet dat is hier geen plaats voor je.

quigg | 19-07-23 | 11:45 | 10

@TurpinDick | 19-07-23 | 11:53: Waar ik problemen mee heb is dat zij in roedels komen. Individueel zijn het lafaards maar als groep onoverwinnelijk. Op zich slim maar het blijft laf natuurlijk. Autochtone NL criminelen zoals Aage M. (beroemde brandkastkraker door de thermische lans) bekenden gewoon zodra ze betrapt waren, Zij roepen standaard 'Nee hoor, dat ben ik niet' ook al staan ze op beeld. Taqqiya of hoe heet dat (ondanks bewijs gewoon alles ontkennen) , dan ben je voor mij een lafbek of looser. In Parijs hebben ze wel eens op die manier een bus of treincoupe overvallen. Met 30-40 man tegelijk een coupe binnenstormen, een mes of pistool op het hoofd zetten en het geld, ketting of horloge opeisen, en dan? Ga jij dan nee zeggen? Is een kwestie van tijd voordat dat hier ook gebeurt.
Negen van de tien pakketbezorgers van DHL of PostNL die hier aan de deur komen zijn allochtonen. Prima kerels, geen enkel probleem mee, zij krijgen standaard een fooitje omdat ik op de tweede verdieping woon en er beneden geen intercom is.

quigg | 19-07-23 | 12:17

@Nuuk | 19-07-23 | 11:55: Dank. Tip: zoek eens op boekwinkeltjes.nl, er staan op dit moment 11 exemplaren op voor een spotprijsje. Ook voor al uw overige tweedehands boeken, zelf koop ik nooit nieuw. Laat je niet ontmoedigen door de opmerking dat het boek beschadigd is (ezelsoren, kromme rug, verkleurd), dat is vaak een truc om onder de verplichte boekenprijs uit te komen. Vaak heb ik een splinternieuw boek ontvangen dat duidelijk nog nooit gelezen was.

quigg | 19-07-23 | 12:31

@Wiezewalakristalix | 19-07-23 | 11:49: Inderdaad, het stond allemaal al uitgebreid in het boekje van Fleur Jurgens genaamd "Het Marokkanendrama", oorspronkelijk geschreven voor de politie academie. En dat is na de zoveelste druk al niet eens meer verkrijgbaar, waarschijnlijk vind progressief Nederland dat racistisch of populistisch onder het motto "ssssst, dat mag je niet zeggen".
Zoals de Haagsche koffietent meneer Leo al zei; de kans dat je de Staatsloterij wint is groter dan dat je in de tram Nederlands hoort praten.

charles de gaulle | 19-07-23 | 12:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien de honderden communicatie miepjes, iftar wijkagenten en hoofddoekpromotors als eerste.

rexmundi666 | 19-07-23 | 11:45 | 3

Die wonen niet 100km rond Ter Apel maar in de weggegeven randstad, maak dáár maar de eerste "opvang"-leugen, wat een land.

hagelkruis | 19-07-23 | 11:52

Precies, alle welkom welkom miepjes m/v etc. kunnen nu de daad bij het woord voegen

voorbips | 19-07-23 | 11:55

Een PVVer die tegen het AZC beleid schreeuwt doet meer dan een Groenlinkse die de echte asielzoekers maar laat verdringen aan de poor en bij de buitengrens. Een gevlucht mens heeft geen duizenden om een smokkelaar blij te houden. Daarvan eindigen er eerst een paar in een greppel.

GeheidEenGeit | 19-07-23 | 11:44

90 / 8 uur is 11,25 per uur extra.

SailingDuck | 19-07-23 | 11:44 | 5

En zelfs bruto (wat dit naar ik aanneem is) is dat toch zo'n 2K per maand erbij. Leuke bonus, and helemaal als je het salaris van een simpele agent hebt.

Mbovenka | 19-07-23 | 11:53

Vet salaris

Wattman | 19-07-23 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De oplossing... Kijken hoe lang het dan duurt.
archive.ph/wip/jtuWc

redthehaghue | 19-07-23 | 11:44

Ik weet het! Geef ze allemaal een gratis VanMoof.

Piet Karbiet | 19-07-23 | 11:43 | 1

Wie hem aan de praat kan krijgen mag blijven.

knutsel_ | 19-07-23 | 12:26

Opeens moest ik hieraan denken, de afgelopen tijd verschenen er dit soort artikeltjes: ''Cultuur van rechtsextremisme' binnen politiekorpsen door heel Europa.'
Deze is op de Joop.

grietmetgroenefiets | 19-07-23 | 11:39

Motiverend voor het politievak om uren met een goed doorvoed aso-mocro/alger-trainingspak bezig te zijn. Dit land is niet alleen dom maar ook kompleet gek geworden.

hagelkruis | 19-07-23 | 11:39 | 1

Precies ; lekker kleuterjufje spelen voor een stel volwassen ras opportunisten! De landen waar ze vandaan komen zijn maar wat blij dat ze van dat volk verlost zijn! Kunnen ze daar de boel niet langer verstieren! Als je toch een beetje je ogen laat werken dan zie je toch gewoon dat dit geen politieke vluchtelingen zijn! Bijna zonder uitzondering gekleed in die eeuwige zwarte trainingsbroek , modieuze kort kapseltjes , de hele godganze dag met elkaar babbelen , niks politiek bevlogen alleen maar bezig met het eigen materialisme.

Cunucu | 19-07-23 | 11:58

Als er 900 man per week bij komen, hoeveel gedwongen politie-uren geeft dat dan?

bitterpete | 19-07-23 | 11:36 | 2

Dat zijn er officieel nu 1200, maar politiek dus het kunnen er gewoon ook 5000 zijn.

Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 11:39

@Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 11:39: er worden er ook veel herverdeeld over de EU. Dus die 1200 is minimum idd.

sjef-van-iekel | 19-07-23 | 12:07

Hmm. Als ik op dat filmpje klik krijg ik na de reclame een interview met Halsema over corona en 1,5 m afstand van 2 jaar geleden?

Piet Karbiet | 19-07-23 | 11:36 | 2

Gaat dat filmpje over de aanbidding van die meervoudig veroordeelde crimineel die stijf van de fentanyl ergens met valse biljetten wilde betalen en toen noodlottig aan z'n einde kwam?

Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 11:47

@Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 11:47: Niet echt. Over weer een wijntje in het park kunnen drinken en wennen aan een nieuwe maatschappij.

Piet Karbiet | 19-07-23 | 11:59

Het is ook erg demotiverend dat criminele veiligelandiërs boetes krijgen. Als agent krijg je dan een papierwinkel, terwijl je weet dat die straf nooit wordt opgelegd.

Het is demotiverend dat criminele veiligelandiërs geen voorlopige hechtenis krijgen bij ernstigere delicten. De agent en het slachtoffer hebben dan een papierwinkel, de crimineel staat als eerste buiten en een verstekveroordeling tot taakstraf of celstraf wordt zelden uitgevoerd.

De jure is er een rechtstaat, de facto krijgen criminele veiligelandiërs geen negatieve terugkoppeling bij ongewenst gedrag.

Het is eigenlijk vreemd dat een deel zich nog wel gedraagd.

Als je politieagenten wil motiveren, moet je ervoor zorgen dat hun werk zin heeft.

Feynman | 19-07-23 | 11:35

Alle mannen voor wie het nodig is de boel te beveiligen het land uit zetten. Dat soort mensen hebben we hier niet nodig. Onbegrijpelijk.

letopuwzaak | 19-07-23 | 11:35 | 1

Het kan zo simpel zijn.

naglfar | 19-07-23 | 12:32

Verbijsterend, al die Duitsers die hier asiel komen vragen.

koeberg | 19-07-23 | 11:32 | 1

Zijn Belgische families, begreep ik uit een recent artikel.

EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 11:58

Kost wat allemaal, en dan heb je ook niets.

Flightless bird | 19-07-23 | 11:32

Wat moet er in godesnaam gebeuren voor men eens doorkrijgt dat we dat tuig hier helemaal niet willen. Waar komt die zelfhaat toch vandaan?

Clavo | 19-07-23 | 11:31 | 5

Denk dat het iets te maken heeft met de uitbreiding van het "kalifaat"...

viejohuevon | 19-07-23 | 11:46

Deugen is het hoogst haalbare in dit land. Zelfs als dat gepaard gaat met een soort zelfhaat. We zijn voor een groot deel gewoon gehersenspoeld face it dit is jarenlange propaganda en indoctrinatie die zeer geraffineerd is geplaatst. Het begint allemaal bij project paperclip.

StijllozeBurger | 19-07-23 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Hebben de jongens en meisjes van het leger, niet een paar uurtjes over?

Karel Kruizenruiker | 19-07-23 | 11:31 | 2
-weggejorist-
Zoelense Hobbyboer | 19-07-23 | 11:38

En de KMAR, dat is ook Defensie.

Piet Karbiet | 19-07-23 | 11:38

Werkweigering bij de politie mag ook nachtdiensten zijn alleen met toestemming van de agent.
Verpleegkundigen en ploegendiensten en zo meer moeten nachtdiensten draaien.

Pensionista | 19-07-23 | 11:30

Waarom deze AZC's niet verplaatsen naar regio's waar meer draagvlak is voor het opvangen van vluchtelingen/asielzoekers, volgens het stemgedrag zijn er voldoende regio's/plaatsen die in aanmerking komen.

First Contact | 19-07-23 | 11:28 | 18

@Lorejas | 19-07-23 | 12:22: nee, dat zegt hij niet. Hij zegt juist hetzelfde als jij. Er zijn (inhumane) mensen, de GL/D66'ers, die het leven van hun medeburgers tot een hel willen maken, maar zelf daarvan verschoond willen blijven. En daarom "plaats ze maar in Amsterdam". Daar wonen onevenredig veel GL/D66'ers, dus is het niet meer dan logisch om de totale instroom in Amsterdam te droppen. Dat hebben de invasieve exoten ook liever, dus alleen maar tevreden mensen. Dorpen kunnen weer dorpen zijn en de D66'ers kunnen intens gelukkig worden in hun buurt vol Mohammed's en Umbululu's.

Grachus | 19-07-23 | 12:42

Er wonen zat "normale" mensen in Amsterdam. Een Lorejas bijvoorbeeld. Gewoon kappen met het hele circus, niet problemen doorknallen.

Lorejas | 19-07-23 | 13:15

@Lorejas | 19-07-23 | 13:15: helemaal mee stoppen ben ik het helemaal mee eens. Zolang er echter nog invasieve exoten worden toegelaten is Amsterdam toch echt de plaats waar je die lui moet dumpen. Vooruit dan, met nog 2 tot 3 plaatsen die ook een oververtegenwoordiging van GL/D66'ers hebben. We kunnen alleen tot een oplossing komen als GL/D66'ers volkomen ten einde raad zijn met allemaal invasieve exoten in hun omgeving.

Grachus | 19-07-23 | 14:52
▼ 15 antwoorden verborgen

Dit soort asieleisers die politie begeleiding nodig hebben gaan dus later mij verplegen in een verpleeghuis. Wat een geruststelling!

allesofniks | 19-07-23 | 11:27 | 3

Haha wat schattig naïef!
Die gaan natuurlijk gewoon tot hun dood hier een uitkering opsouperen, zonder enige tegenprestatie.

nowomowa | 19-07-23 | 11:37

@nowomowa | 19-07-23 | 11:37:
U snapt 't cynisme niet he?
Ikzelf denk dat het halal verwijderen van een setje nieren bij een geriatrische patiënt nog eens heel populair gaat worden.

zwenkwieltje | 19-07-23 | 11:59

@nowomowa | 19-07-23 | 11:37: bleef het maar bij het opsouperen van een uitkering. Daar gaan nog heel wat nare stappen (voor ons) bij komen...

Grachus | 19-07-23 | 12:45

Problemen? Makkelijk op te lossen. Zij die problemen veroorzaken verliezen meteen al hun rechten op asiel. Klaar.

Stonecity | 19-07-23 | 11:27 | 1

Probleem is schijnbaar dat de landen van herkomst ze niet terug nemen maar ik begrijp niet waarom we dat vragen , hier komen ze en u zoekt het maar uit . Zo zijn ze uiteindelijk ook eerst hier gekomen . Sturen ze ze weer terug dan geven we ze een bak eten en sturen ze direct weer retour en tegelijk zetten we alle subsidie daar stop , eens kijken wie dat het langste volhoud .

Castor12 | 19-07-23 | 11:38

Ziekmeldingen zullen wel toenemen.

General Dripple | 19-07-23 | 11:25 | 2

En aantal aanmeldingen om bij de politie te gaan zullen wel teruglopen.

grietmetgroenefiets | 19-07-23 | 11:35

Gewoon een andere baan zoeken, slaap je ook wat beter.

zilverrug | 19-07-23 | 11:41

Te 030, is motoragent en vlogger Jan-Willem Schut zijn rijbewijs kwijtgeraakt wegens 51 km te hard rijden op weg naar huis na een late dienst.
Misschien dan daar maar een handje toe steken?

LoesjeP | 19-07-23 | 11:25 | 1

Krijgt hij daar weer problemen als hij een assielzoeker te streng toespreekt..

aardv@rk | 19-07-23 | 11:40

Binnentrekkende mannen, mannen en mannen ........ uit een buurtschap waar men niet zoveer bezig was met 'opbouwen, burgerzin, inclusiviteit, LHBT, vegan ......... etcetc)

What could possibly go wrong.

Ervaringsdeskundige | 19-07-23 | 11:24

Waarom verplichten ze die migranten bij kansloze asielaanvragen niet om meteen het land te verlaten? Dat lijkt mij efficiënter.

Nuuk | 19-07-23 | 11:24 | 4

@koeberg | 19-07-23 | 11:36: Maar Duitsland stuurt ze vrolijk door omdat zij er dan vanaf zijn , stuur ze gewoon terug en worden ze boos jammer dan . Andere landen idem.

Castor12 | 19-07-23 | 11:39

@koeberg | 19-07-23 | 11:36:
Ik weet dat zo de regels zijn, maar zoals je al zegt gebeurt dat dan niet. Iedereen mag blijven. Dan kan je nog stellen dat ze de opvang uit moeten en zoek maar uit zonder onderdak, zonder inkomen van de Nederlandse burger, maar dan heb je extreem linkse activisten in geradicaliseerde gemeenteraden van bv Amsterdam of Utrecht die dit “niet vinden kunnen” en de wet overtreden en toch mensen een plek geven. Dat doen ze voor enkelen en eisen vervolgens via media, via laffe bestuurslagen dat “de provincie” die mensen in de opvang toelaat; en elk kansloos beroep mogen doen totdat de overheid wéér bezwijkt voor de priemende, strenge beschuldigingen van geradicaliseerd links.

Nuuk | 19-07-23 | 11:59

Omdat de zieligheidsindustriedan niks meer te doen heeft als 99% van die mensen oprotten. Die verdienen er allemaal geld aan

Blaffendehond | 19-07-23 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort in Ter Apel
https://www.hln.be/sint-niklaas/broer-trommelt-familieleden-op-nadat-zusje-inbrekers-hoort-dieven-lopen-openbeenbreuk-en-hoofdwonde-op~afe9890a/
benieuwd wat voor straf de familieleden krijgen.

TurpinDick | 19-07-23 | 11:24 | 4

Wat zeg je nou precies? Niet te vroeg drinken.

Wiezewalakristalix | 19-07-23 | 11:48

Interessant om te weten dat je je niet mag verdedigen tegen diefstal van goederen.
Dus in het kort: excuses voor mijn schrik, geachte berover. Hier heeft u mijn bankpas en juwelen. Prettige dag verder.

zwenkwieltje | 19-07-23 | 11:50

@zwenkwieltje | 19-07-23 | 11:50:

Het grootste deel van het rechtssysteem is volledig op de hand van criminelen. Die krijgen elke denkbare hulp en hun slachtoffers worden tot daders gemaakt (de soort die wèl aangepakt wordt.
Betrap je inbrekers en geef je ze en pak slaag, zorg er dan minimaal voor dat ze uitgeschakeld zijn en stop ze dan een mes in de handen, zorg dat er voldoende vingerafdrukken zijn. Dan kan je nog op noodweer beroepen en zal een rechter tandenknarsend je straf moeten verlagen.

Nuuk | 19-07-23 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het ook meer iets voor het leger. Beetje grens bewaking ofzo

Barkruk2 | 19-07-23 | 11:23 | 2

Welk leger?

LoesjeP | 19-07-23 | 11:31

We kunnen toch gewoon een paar extra cruiseschepen inhuren? Ik zie het probleem niet. Mag best hoor, van mijn belastingcenten. Anders zou ik ze maar uitgeven aan onzin zoals boodschappen.

Proud Infidel | 19-07-23 | 11:22 | 3

En onderwijs en zorg, etc. Etc.

halfvolle glas | 19-07-23 | 11:23

Als ze die krengen naar de kust van Afrika varen om daar te ontschepen betaal ik er graag voor.

Barkruk2 | 19-07-23 | 11:23

@Barkruk2 | 19-07-23 | 11:23: Dat zou toch mooi zijn. Dan mogen wat mij betreft alle luxe en faciliteiten aanwezig zijn die bij zo'n cruise gebruikelijk zijn. In stijl terug naar Afrika. En ze worden in de haven waarschijnlijk ook nog uitgezwaaid door blije Nederlanders. Wat wil je nog meer.

koeberg | 19-07-23 | 11:41

Gelukkig hebben we een overschot aan politie.
Komt alles toch nog goed.

Wellicht kunnen de agenten daar verblijven en dan kunnen we hun huizen geven aan de asielzoekers.

Kaas de Vies | 19-07-23 | 11:22 | 1

Ik zou er 745 bewakingscamera's hangen met luidsprekers. "Heej, joe there, Heer is Karel de Vries from te Freemdelingenpolies. Stop fukin eround wit your frent. Put te naif bek in jor pokket, kalm down and go get a cup of coffee, Yes joe ther. Ok?" If not I must kom over to joe and arrest joe. Joe not gonna laik tat.

Softforce en politie inzet elders mogelijk. En mocht het nodig zijn, kun je nog altijd een half uur later langs komen. Is de zaak geluwd en kun je rustig kijken wat er gebeurd is als politie agent. Soort van VVD oplossing?

nobodiesunmighty | 19-07-23 | 11:28

Symptoombestrijding.
Maar wat is de echte oplossing dan?

AdvocatusDiaboli | 19-07-23 | 11:22 | 7

@Castor12 | 19-07-23 | 11:45:
De gutmensch staat niet stil bij de gevolgen. Het is handelen zonder nadenken.
Die Hongaren weten wel hoe ze een afschrikbeleid moeten hanteren, binnen een halfjaar trekt elke vluchteling om dat land heen.

Barkruk2 | 19-07-23 | 12:02

@Castor12 | 19-07-23 | 11:45: ik vind 99% van wat de Nederlander als "echte vluchteling" definieert al een probleem.

Grachus | 19-07-23 | 12:52

Die heb ik wel maar als ik deze hier deponeer dan kan ik een lange weggejorist tegemoet zien. Dus ik hou het maar bij meer praten en thee drinken.

At_Dawn_They_Sleep | 19-07-23 | 12:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Opeens weet je het, je neemt ontslag bij de politie

halfvolle glas | 19-07-23 | 11:22 | 5

@AntiZanicz | 19-07-23 | 11:50: Je vergelijkt twee compleet verschillende zaken met elkaar.
Bijspringen in Ter Apel is geen doorsnee demonstratie of relschoppen. Dit is een emotioneel zwaar belastende klus en niet gewoon wat handhaven of bonnetjes schrijven. Schrijnende gevallen, geweld, seksueel misbruik, geen doorsnee politiewerk.
Dus "orde handhaven is gewoon politiewerk" gaat in Ter Apel niet op. Daarom is het trouwens ook nieuws.
Ik denk dat jij je dat vanachter je toetsenbord in je rukbunker niet goed kunt realiseren.

Bakkeleures | 19-07-23 | 12:43

@AntiZanicz | 19-07-23 | 11:50: Klopt. maar dat gaat dan nog om lokale/landelijke inzet op de eigen bevolking. In dit geval creëert het kabinet zijn eigen probleem en schuift de oplossing naar de gemeenten (en dus de politie).
Ik heb er begrip voor dat je daar geen politie agent voor bent geworden.

En wat Bakkeleures in zijn laatste zin schrijft.

Maytheforcebewithyou | 19-07-23 | 13:07

@Bakkeleures | 19-07-23 | 12:43: alsof je bij de popo enz alleen met instemming ingezet zou kunnen worden op zelf aangewezen nuttige
doelen.
Het is nieuws omdat mensen die gastvrijheid in ons land verlangen grote aso's blijken waar de popo op ingezet moet worden. Niet omdat de popo van ver moet komen en dergelijk.

AntiZanicz | 19-07-23 | 17:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja loopt lekker. 12 jaar VVD, en ook dit dossier is uit de rails gelopen.

En nu is het genoeg! | 19-07-23 | 11:22 | 2

Al veel langer is het kudt, vvd heeft er niks tegen gedaan, maar de ellende begon al eind jaren 80

Blaffendehond | 19-07-23 | 12:13

Het gaat goed met de inburgering. Wist niet dat apothekers zo lastig konden zijn.

polletjepiekhaar | 19-07-23 | 11:22 | 2

Zonder hun medicijnen worden ze aardig verward.

halfvolle glas | 19-07-23 | 11:23

Die apothekers kwamen naar verluid alleen uit Syrië.

koeberg | 19-07-23 | 11:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland