Van Moof failliet. Retedruk op Marktplaats. ROFLOL: Amsterdam DOET AANGIFTE
Online fietsenstalling helemaal VOL
Kijk mensen. De actuele realtime situatie op de verkoopsite Marktplaats vandaag, afdeling VAN MOOF FIETS. Waar de failliete havermelkfietsjes als warme broodjes worden aangeboden. Heel veel Amsterdam uiteraard, en natuurlijk Groningen. Nog even wachten met bieden mensen, dan hebt u al een Van Moofje voor drie joetjes. En dan is het wachten op een kekke software hack uit China of Rusland, en bent u alsnog spekkoper. Sorry, we bedoelen speckkoper. Succes!
Hahahahahahaha
Social
Hahaha. Het houdt niet op!
Social
Reaguursels
InloggenWat gebeurt er met de patenten van VanMoof?
www.patentguru.com/assignee/vanmoof-b...
Mensen van de opportunities, dit is het moment om door amsterdam met gehuurd busje te rijden en vanmoofjes binnen te harken, ze staan allemaal niet met ketting vast , politie doet niks ( deed zoiezo nooit echt iets , maar dat terzijde) vamoof bestaat niet dus geen zogenaamde interne vanmoof recherge meer aan de deur, en als het uiteindelijk niks word genoeg edele metalen verwerkt voor een "NICE" Sgroot prijsje, dus al met al winst.
Ps Sorty voor de typos en slechte gramatica, maar nederlands is mijn 1e taal dus vandaar.
Service van VanMoof: operation repo, gestolen fiets wordt bij je thuis bezorgd door de bike hunters.
static01.nyt.com/images/2010/02/28/au...
VanPoof :-)
Van Moof; Veni, Vidi, Foetsjie...
Nederland op z'n kleinst weer. Wielrenners en mtb'ers horen al decennia dat ze maar vreemde vogels zijn met hun dure fietsen van een paar duizend euro, maar nu iedereen ineens iets aan z'n benen heeft gekregen in Nederland is het volstrekt normaal om een paar duizend euro uit te geven aan een elektrische fiets IN EEN STAD WAAR ALLES OP *FIETS* AFSTAND is. Dat nep-interessante volk dat dan per se een VanMoof moet rijden omdat dat "echt een mooi bedrijfje" is lach ik echt vierkant uit. Prachtige soap dit.
Brabantse nuchterheid. Heerlijk. We wonen in de mooiste provincie van het land.
Alles loopt via een vooraf gepland script. Roepen dat je failliet gaat, media aandacht is gratis reklame en volgende week roepen dat er een doorstart is. Consument reageert happy terwijl er feitelijk niks aan de hand was.
De investeerders zijn ondertussen hun geld kwijt. Die zullen het wat minder ‘niets aan de hand’ vinden.
Desalniettemin, kudos voor de bedrijfsnaam ...
1)Van ... alom bekend in de Engelstalige wereld als het begin van een Nederlandstalige achternaam.
2)Moof, moven .... bewegen ... "en nou weg moven" ..populaire woord "moven"
Bedrijfsnaam: 9,5
Uitvoering: 3,5
Versnellingen: ??
Ben benieuwd of ze weer zo'n gadget fiets aanschaffen. Zo afhankelijk van de fabrikant en nu draag de gevolgen maar van je kwetsbaarheid. Nu nog een autofabrikant die batterij autootjes maakt failliet en dan zijn de rapen gaar.
Bij VW zitten ze al te janken , nu Volvo nog .
Mag ik hier even keihard om lachen? Ja dat mag ik... Hipster LOL 2.0.
Zal wel aan mij liggen, maar wie koopt er nou een fiets met vendor lock-in? Het is een fiets, iedere fietsenmaker zou die toch moeten kunnen oplappen als er wat mee is?
Ja, maar ze zijn zo hip he. Echt Nederlands
Doet zijn gazelle aaien doen. Over 20 jaar zijn hier nog gewoon onderdelen voor te krijgen gelukkig. Met een ouderwetse fietstas erop, want ik rijdt niet voor de show.
Lol @ speckkoper. Waar haalt ome Pritt ze toch vandaan.
Fietsen kopen doe je bij de Oudemanhuispoort, van een junkie, voor maximaal €20
En als er iets gerepareerd moet worden of je hebt een lekke band, dan koop je weer een nieuwe bij de Oudemanhuispoort van dezelfde of een andere junk.
Ah dus jij bent zo’n onverlaat die fietsendieven aan het werk houdt?
@JJMS | 18-07-23 | 11:21: Ja maar das dan een ander zn probleem dus niet mijn probleem.
@JJMS | 18-07-23 | 11:21:
Volgens Dhr SpeckMan van de Partij Van De Andere Rood Groene Havermelkdrinkers. Gaat werk boven alles want dat is het leidende thema van de partij die voorheen nog de Partij van de Asiel Zoekers heette..
Heb daar nog een keer naast een boze corpsbal gestaan: "Zeg, hier worden officieren van justitie opgeleid, lul!" Vandaag de dag kun je beter naar het Roeterseiland gaan voor een fiets.
Vraag mij serieus af wat je aan z’n 2de hands of nieuwe fiets heb als je straks via een app de fiets kan locken/unlocken of terug vinden, geen onderdelen meer beschikbaar zijn want je kan geen standaard onderdelen van een ander merk kopen, electronica issues heb … eigenlijk koop je op MP iets waar je niks aan heb.
Even getest, de dichtstbijzijnde te koop staande van Moof is meer dan 50 km hier vandaan. Ik leef dus nog in een redelijk verstandig gebied. Zie ze hier ook nooit.
50 km is wel ver voor een vanmoof
Ze doen bij jullie zeker ook koemelk in de koffie?
Ik heb ook natuurlijk lekker meegedaan met een afzeik tegel. Edoch ik vond en vind het toch kecke fietsen en ben blij dat ze van Nederlandse bodem kwamen (het ontwerp). Altijd beroerd dat de tent failliet gaat, zeker voor de bezitters en vooral de crediteuren die naar hun geld kunnen fluiten. Ik hoef er zelf perse niet eentje te hebben maar ik vind het aangenaam om te zien hoe ze deel uitmaken van het straatbeeld. Lik je wonden, leer er van en hopelijk maken ze in de toekomst nog meer mooie (maar betrouwbare) dingen! Steve Jobs is volgens mij ook eerder failliet geweest
En deaud. Dat is hij nog trouwens.
Eensch.
Ok, eerlijk zeggen, welke X66-guurdert heeft een Van Moof.
Ook leuk de tekst van die laatste op marktplaats.
"op onzin biedingen wordt niet gereageerd".
Ok, 2000 euro voor die fiets? ( alles boven de 100 is wat mij betreft onzin ).
Zou dit nu, bijna 100 jaar later na de grote beurskrach, tot gevolg hebben dat wanhopige havermelkhipsters zich met defecte fiets en al van hun tiny housing 3hoog achter head first naar beneden storten?
Vergeet het nonchalant ogende singer-songwriter mutsje niet!
LOL
Men kan altijd dromen, maar ik houd momenteel wel wat meer afstand van openstaande ramen.
Die prijzen lol, denken ze goud in handen te hebben op marktplaats ?
Teveel stukjes over Birkin tasjes gelesen denk ik.
Ik ben nog te jong voor een elektrische fiets.
Dacht ik ook maar heerlijk hoor zo'n Himiway Zebra!!!
Ik vraag me af of men die fietsen te koop zet vanwege zorgen over het uiteindelijke stukgaan ervan, of omdat die fietsen nu hun hippe imago hebben verloren en voortaan als loser-bike te boek staan.
Zorgen om defecten denk ik.
Rutte in zijn Saab..
@Wattman | 18-07-23 | 11:09: Saab, omgekeerd is baaS, zou 't?
@Sneerpoets | 18-07-23 | 13:58: moof=foom word foam
Brompton partnered with Williams Advanced Engineering – part of the Williams Group, which also owns the Williams Martini Racing Formula One team – to develop the bike's bespoke motor. It is calling Brompton Electric the most technically advanced model it has ever produced.
"We've spent five years taking Williams Racing technology and integrating it into the Brompton," said company CEO Will Butler-Adams.
Brompton, bij uitstek de vouwfiets voor de Nurk en Azijnbode lezende boomers. Inderdaad, ik ken er een paar.
Nou, Rob op Marktplaats, “don’t hold your breath”
Jammer dat de tent stuk is.
Wat je er ook van vindt.
Paar honderd mensen zitten nu in onzekerheid, de WW in.
Ik zie liever dat Nederlandse bedrijven floreren.
Zelf hoef ik geen E-bike.
Twee auto’s, 2 scooters en als er drank in zit, Bob of de taxi.
Ik hoop dat Moof een doorstart krijgt.
Het product is prima, moet wel een flinke verbetering doormaken.
Hoop ik ook, vind het eigenlijk best mooie fietsen. Je krijgt er een beetje hetzelfde gevoel bij als de Mini Cooper. Leuke auto's maar het type mens dat er doorgaans in zit niet. Met zwarte VW Polo's heb ik dat ook trouwens omdat...... ach, laat ook maar.
Die paar honderd mensen kunnen prima ander werk vinden. Scheelt weer lading exoten uit het buitenland importeren. win-win voor iedereen!
Als je businessplan bestaat uit het zoeken naar leningen om je leningen af te betalen en als 10% van je producten zo slecht geproduceerd is dat ze vaker bij de reparateur staan dan gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn kan het best een kekke fiets zijn maar hoeft niemand te huilen dat de tent failliet gaat. Daar stuurden ze al drie jaar op af.
Hoor je het jezelf zeggen....product prima??, wel flinke verbetering nodig, sinds wanneer heeft een product , als het prima is vetbetering nodig???
Ergens wel goed dat de tent failliet is.
Niet voor de medewerkers, hopelijk komen die goed op hun pootjes terecht.
Maar het idee om alles zo digitaal dicht te timmeren op een fiets, bizar. Doet me denken aan Apple, die bijvoorbeeld de iPads na een aantal jaren 'minder functioneel' maken door niet langer een update aan te bieden.
Zo heb ik hier nog een vanMoof.. sorry, Apple iPad mini gen 2 liggen. Is niks meer waard, want nul ondersteuning en op afstand door Apple 'dichtgetimmerd', terwijl het apparaat verder nog prima is. VanMoof had ook die kant op gekund: uw versnelling werkt verminderd want u moet een nieuwe dure vanMoof versie 2024.
Obvious troll is obvious.
Je iPad min is 10 jaar oud en er is begin dit jaar nog een update (12.5.7) voor uitgekomen, zodat je in ieder geval nog veilig op je iPad kan. Op Marktplaats (pun intended) kun je dat ding nog wel voor 80-100 EUR kwijt, en afhankelijk van wat je ervoor hebt betaald - heb je dan 10 jaar lang een product kunnen gebruiken waar je nog een prima prijs voor kunt ontvangen.
Allemachtig, wat een onwetendheid.
De Tesla onder de fietsen ?
Heel irritant dat alles digitaal is dichtgetimmerd, in de weg naar minder verspilling zouden ze juist open standaarden moeten gebruiken.
En in 1 minuut jailbreak je dat ding. Gaat er een wereld aan apps voor je open.
En ze zijn gemaakt van PB ijzer.....
Die fietsen zijn toch juist uit niet-standaard, inhouse ontwikkelde onderdelen opgebouwd?
Frame kan inderdaad van pisbakken ijzer zijn, ik lees vooral problemen rond de electro.
En ze zijn nog te jong om daadwerkelijk roestproblemen te krijgen.
@Jafco | 18-07-23 | 10:54: wat is PB ijzer?
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:59: zie je ooit nog ergens een oude niet ebike? Ik niet want zijn daadwerkelijk merendeels weggerot
In 's-Hertogenbosch nog nooit een Van Moof gezien. Maar misschien geven wij hier gewoon minder om hippe fietsen en zijn wij beter in kroeg- en terrasbezoek, dat kan natuurlijk ook.
In de Meijerij zijn we wel prettig gestoord maar niet gek.
Dat laatste. En jullie zijn er ook beter in. Beter in de zin van: leuker, gezelliger, en relaxter.
Je zult maar op een S5 gaan rondfietsen.....
Dan ben je me toch gek.
Rondfietsen is niet eens aan de orde, het ding staat steevast bij de fietsenmakert.
Maar goed, ik wil er nu toch eigenlijk graag wel een hebben. Na zoveel goede verhalen.
Mijn theorie: Het stadsbestuur was er als de kippen bij om scooterjeugd naar de autoweg te dirigeren. De stad hangt vol met verbodsborden waar scooters niet meer mogen rijden. Idem voor bepaalde bruggen, parken en de pont. Rij maar om want overlast. De fatbikes en Van Moofs scheuren nog ongehinderd door de parken en over fietspaden met 45 km/u. De stadsbestuurders kunnen zich met die tweede groep wel identificeren en de eerste niet.
Dat zou vreemd zijn, want de fatbikes worden ook bestuurd door de scooterjeugd van toen. En nog jeugdiger ook, want er zit geen minimum leeftijd of rijbewijs aan verbonden.
@nooitgrappig | 18-07-23 | 10:52: Uw reactie snap ik deel niet.
@Piet Karbiet | 18-07-23 | 11:31: In A'dam rijden veel jongeren fatbikes die anders deel zouden uitmaken van de 'scooterjeugd', dus ik denk dat nooitgrappig dat bedoelt. maar weet het niet zeker. ik haat mensen op dat soort ondersteunde trappers in de stad.
Tegenwoordig gaat het toch ook de de 'beleving'? Wat dat betreft heeft vanMoof het wel goed gedaan. Met mijn gazelle heb ik nooit zoveel beleefd.
Ik wel met mijn Gazelle. Jaren lang 3 keer per week door Londen naar mijn betere wederhelft; 5000 km/jaar. Wel de versnellingskabel moeten vervangen na een jaar (was doorgesleten). Mis het wel, eerlijk gezegd.
Lol!
Ik ga mijn Stella Livorno ook op Marktplaats zetten die moet wel erg gewild zijn in dit dramatische tijdperk.
Als iemand er 3 geeft voor 100 euro wil ik ze wel hebben.
Dan maak ik van die 3 er wel 1 die werkt.
Heb ik nog reserve onderdelen ook ( misschien ).
Maar ik moet zeggen, ik zou dat niet kunnen, rotzooi verkopen voor een veel te hoog bedrag, en daar nog mee wegkomen ook.
Kans is groot dat 3 defecte fietsen hetzelfde euvel hebben: de versnelling.
Wel even uitkijken; vanMoof kan hetzelfde geintje als de printer fabrikanten en Apple uithalen.
Dat je, als je het achterwiel van fiets 1 in fiets 2 zet, die fiets aangeeft dat het wiel nog even door vanMoof moet worden geautoriseerd. Of dat dit wiel een serienummer heeft dat niet door het bms (bike management system) herkend wordt en dus het slot er op gaat. En op je hippe telefoonapp verschijnt enkel nog een venster: u dient dit servicenummer te bellen. En als je dat doet is het nummer buiten gebruik.
Dus goed idee, maar dan direct de canMoof proprietary meuk er uit slopen.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:49:
Ach, ik was niet van plan om de electronica te laten zitten. Daar zet ik wel iets anders voor in de plaats, desnoods ontwerp ik wel iets simpels.
Op zich is het een elektromotor, een accu en een besturing. Zo moeilijk is dat niet.
Wel is het een probleem als het zoals @koeberg zegt het een mechanisch probleem is met een versnellingsbak.
En ik wil voor 100 euro best wel een risico lopen......
@helaas-nederlander01 | 18-07-23 | 10:58: oh, ik stel ook niet dat het niet te doen is.
Ben nu ook wel.nieuwsgierig naar hoe die versnelling van vanMoof precies werkte. Aan het eind van de dag, gok ik, een servomotor die door veel te complexe hard en soft ware aangestuurd wordt. Mechanisch is het allemaal wel aan te passen.
Zou een leuke voor YouTube zijn: how to fix your vanMoof.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 11:02: Ja, als iemand mij nu er 3 wil verkopen, dan kan ik dat filmpje wel maken.
En ik ga er echt geen 1000 euro per stuk voor geven, ben gekke Henkie niet. Moet wel leuk blijven natuurlijk.
Als je geen postbode bent in Limburg waarom zou je dan 1000 euro meer betalen voor hooguit 5km/h extra.
Sam en Moof moppen genoeg.
Komt van Moof Sam tegen, zegt tegen Sam weet je wel dat ik miljonair ben, waarop Sam zegt dat kan niet want dan moet je meer dan honderd euro hebben, O zegt van Moof dan ben ik toch geen miljonair.
Fam en Moof bedoelt u?
Heerlijk. Iedereen die vrijwillig op een fiets stapt heeft recht op alle ellende die daar bij hoort. En bij een Moof x2.
Een vanmoof fiets was een avontuur en een beleving en dat hebben de kopers toch gekregen.
Van Moof is voor watjes en voor Ouden van Dagen. Missen we niks aan.
Een agent houdt een fietser aan:
"Uw bel is kapot, uw remmen werken niet en u heeft geen verlichting, dat gaat u 25 euro kosten"
Zegt de fietser: "Dat is goed, wanneer is die klaar?"
vraagt de agent: ‘heeft u ook gedronken?’ De fietser antwoordt bevestigend. ‘Wilt u dan hierin even blazen?’ Antwoordt de fietser: ‘Gelooft u me niet of zo?’ Zo is-ie helemaal.
Geen licht is al 60 ekkies, remmen ook, geen bel 35.
Zo oud is die mop al...
"Zo heb je een fiets, zo heb je niets!"
Andere tijden, zelfde slogans.
Error dit, error dat.. in mijn tijd liep de ketting er gewoon af, of je wijde pijpen terlenka 2000 zat ertussen.. lekke band kan ook, daarmee had je het wel gehad..
Ach man.
Ik ben weer ff terug zeg.
Terlenka wijde pijpen, petrol-kleur……
Iets vaags blauws geloof ik
Ik wilde nooit pijpen.
@ParadiseLost | 18-07-23 | 12:06: Zelfs niet voor een afzuigkap ?
Sukkels.. een bypass is zo gemaakt.. die batterijen in het frame zijn standaard.. Waarschijnlijk een storing in het bms systeem. 2 euri bij aliexpress.. beetje prutsen.. overbodige elektronica eruit slopen en het werkt vast wel weer.. zelf geen tijd geen zin.. Maar over een paar weken staan ze aangepast op Iwebs..
Okidoki. Dus Van Moof kan haar eigen fietsen niet maken maar Hobby Bob weet het wel weer even.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:17:
Bob de Bouwer
youtu.be/Aw9xiqlls-0
@Lorejas | 18-07-23 | 10:17: zou zo maar kunnen zijn dat je helemaal gelijk hebt.
Het lijkt voor de leek echte 'rocketscience', maar dat is het echt niet.
Wat vanMoof heeft gedaan was hun eigen dingetjes 'onteikkelen', waardoor ze de reparatie helemaal in eigen beheer hielden. Dus op een vanMoof nippeltje past alleen maar een vanMoof frummeltje. Maar de betere handige Harry haalt dat vanMoof nippeltje er af en zet er een 'universeel gamma/praxis/Hornbach nippeltje in.
@Louter Leuter | 18-07-23 | 10:21: Ik vind de oude stijl Bob mooier. www.youtube.com/watch?v=-v8ixO2WE2A
@koeberg | 18-07-23 | 10:25:
Gelijk heb je. Hoed af.
Voor een elektronica hobbyist is dat wellicht do-able, maar de gemiddelde Nederlander kan nog geen stopcontract plaatsen, laat staan propriatary electronica reverse engineeren, de juiste vervangende onderdelen bestellen en hopen dat je dat aan de specifieke vanmoof frummeltjes kan knopen.
Met een verkeerde BMS rijdt die fiets ook niet. Als je 't echt grondig verkloot gaat je batterij in vlammen op, als je pech heb je schuur ook.
Ze "worden als warme broodjes aangeboden" maar ze zullen wel redelijk afgekoeld zijn tegen de tijd dat ze verkocht worden. Als ze er een nulletje afhalen hoef ik hem nog niet.
Zag laatst een mof op een moof die hem snel terug bracht!.
Ergens past dit wel bij het faillissement van 66.
Ik heb in Lochem ooit één keer zo'n fiets gezien. Het schijnt dat die broers hier ook vandaan komen.
Deze provinciaal heeft er laatst ook 1 gespot, de fiets ging behoorlijk snel.
Ooit één keer in Lochem geweest jaren geleden. Zat een hele leuke kroeg waar ik de naam van ben vergeten.
De tijd voor een hernieuwd grootschalig fietslease-netwerk dient zich weer aan, maatschappelijk verantwoord gerund door drugsverslaafden. Thievrr.com app.
Zit net te kijken, maar waar zijn al die bagagedragers gebleven.. of kun je iemand met zijn reedtt op dat spatbord vervoeren?
Ik ben echt te lang weg uit NL..
Elke slimme fietser sloopt zo'n ding er meteen af. Zorg voor je eigen vervoer of loop maar lekker terug.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:10:
Had ik toch nodig voor mijn kratje of meisje.
Lekke achterband erdoor. En je passagier maar klagen dat je langzaam gaat.
@Louter: fles jenever ging handiger mee.
ik vraag me ook af hoe die fiets zich houdt op kasseienstroken.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:21:
Het spijt mij. Als brouwmeesterszoon houd ik mij bij bier. Soms één whisky, maar dat is ook bier (Schotten kunnen niet zo goed brouwen, daarom stoken ze het).
Ick koop helemael geen speck daer ick geen van Moof blief.
Ik heb nog een ouderwetse dynamo te koop.
'n Eitje van Berini. Dé oplossing.....
Als ik zo'n moof tegenkom vertel ik hem: Do ist der Bahnhoof!
Ik heb in de wijde omgeving nog nooit een van Moof gezien. Stadproblemen dus, hebben we niet hier. Wel een paar goede fietsenmakers die alles kunnen opknappen.
Maat ik zie ze in de Wieringermeer zelfs
De van Moof kunnen je fietsenmakers niet maken :-)
Hier om de hoek in het dorp hebben we het 'fietsenmannetje' zitten. Gepensioneerd met z'n eigen rommelhoekje en 'reparatiewerkplaats: variërend van 1 tot een paar tientjes je fiets gerepareerd. Een Van Moof heb ik hier nog nooit gezien, maar ik zou 'm ook niet herkennen, al zou ik erover struikelen.
Ieder gezin een fiets
Het was een mooi idee
De Volksfiets?
Met een Duitse motor.
@J-van-de-Bontekoe | 18-07-23 | 10:14: Das Fahrrad!
Te hopen valt dat al die moofracers hier in Amsterdam plat op hun bek gaan wegen gebrek aan onderdelen.......
Mijn excuses. In een eerder topic zei ik dat Swapfiets wel vestigingen had in buitenlandse steden en Van Moof alleen in 020. Dus niet. Verder wel leedvermaak hier. De fiets voor winnaars, aldus Het Parool. Het was overduidelijk dat veel kopers het louter deden voor de status. Op de school van mijn dochter in Zuid is de halve klas in rouw. Goeie levensles.
Ik zie opeens veel "Cowboy" in de stad. Klinkt ook stoer.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:02: Mc Cloud?
Het Parool is dan ook de krant der winnaars.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:02: Ik ook. En Finse scholieren op een Knaap.
Is dat die dochter met een scooter?
Die klote fatbikes moeten van het fietspad. En pleur er meteen maar een theorie examen en brommer plaatje aan vast. Wat een klotezooi zijn die dingen dan.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:19: dit!
Die pleuris dingen rijden hier door de Maastunnel op topsnelheid langs je alsof je er niet bent. Gelukkig hoor je die dingen van veraf aankomen.
Tel daarbij op dat ze niet-afgestelde 'koplampen' hebben, type 800 watt of meer, waardoor je tijdelijk verblind wordt.
En wat rijdt er op? Dik, vadsig, jong volk dat nauwelijks de honderd meter kan rennen. Laat staan halen.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:19: Zoals het nu gaat, zal het een kwestie van tijd zijn voor ook fietsen van kentekenplaat worden voorzien.
Voor de veiligheid uiteraard.
@Lorejas | 18-07-23 | 10:19:
Veroorzaak je een ongeluk met je Fatbike draai je waarschijnlijk zelf op voor de kosten en ben je niet verzekerd. Dat probleem lost zich vanzelf op die manier wel op.
Alleen klote als ze jouw heup onverzekerd slopen door ongeluk.
In dit soort gevallen is marktwerking het mooiste wat er is.
De curator zoekt kandidaten voor een doorstart. Volgens mij is het merk Van Moof wel ter ziele. Hij zou zich beter kunnen richten op de oorzaak van die ongelooflijke discrepantie tussen omzet en bedrijfsresultaat.
Beide waren iets boven de 80 mln in 2021, resultaat weliswaar negatief, maar even groot als de omzet....
@Maggiesfarm | 18-07-23 | 10:05: Twee keer min is plus inderdaad: daar neb jij dan weer volkomen gelijk in.
Maar hoe moeten Storm en Phoenix nu hip voor de dag komen op de middelbare school?
Ruil die moof in voor een cowboy en they're good to go.
"Zo goed als nieuw" maar wel een opknapbeurtje nodig.
Ja ja, ik verzin ze ter plekke,
Van Moof naar Move.
Die had ik 2 weken geleden al bedacht. Opmooven.
Ken je Moef Ga Ga nog?
Is er ooit in de geschiedenis weleens iets goeds in Amsterdam geproduceerd?
Ja, m'n moeder (zaliger)
Kroketten, de Nachtwacht, coke?
Het mooiste uit amsterdam is de trein naar eindhoven.
AJAX
De Nederlandsche Cocaïnefabriek
De VOC?
Ik lees allemaal resultaten uit oud en grijs verleden.
Welnee; kijk het heden eens gloren: leerorkest.nl/het-parool-een-kidsproo...
Zelfs de slaven werden elders gemaakt en gekocht.
De ringweg om Amsterdam?
Treinkaartje naar Breda
Belastingconstructies (hallo Zuidas!)
Wilhelmina billardtafels.
Ach gozie. Het lijk is nog niet eens koud. En nu al komen de scalpers onder het gras vandaan. Heb echt een hekel aan scalpers.
Zo,n bullending kopen, alle van maf electronix er af slopen, en goedkope alietroep er op.. of is dat frame ook helemaal kont?
Je kunt altijd nog gewoon trappen
Pancettakoper
Zijn er al Van Moof psychologen voor de teleurgestelde, kwetsbare yuppies.
Dit valt, lijkt me, in de categorie klimaatpsychologie. Een dikke tegenvaller voor de energietransitie en pijn in de klimaat-idealisme spier.
Ik ben gecertificeerd Van Moof coach voor de Van Moof psychologen.
Er schijnt slachtofferhulp te zijn geopend.
Een Van Moof psycholoof.
@Basil Fawlty | 18-07-23 | 12:09: psychomoof?
Ik begrijp iets niet. Ik lees op de NPO-aop dat er sinds de oprichting in 2009 iets minders dan 200.000 fietsen zijn verkocht. En in 2021 alleen al hadden ze 80.000.000 verlies. Stel dat het 25.000 fietsen waren in 2021, dat is dan 3.200 per fiets. Ik kan dit niet geloven, er moet hier een Sieuwert truukje zijn uitgehaald.
Waarschijnlijk iemand veel geld weggemoffeld. Gebeurd meer dan je denkt bij faliete bedrijven
@Segert | 18-07-23 | 09:59: weggemooffeld bedoel je.
Eerder een mislukte keuze om álles zelf te ontwikkelen en (laten) produceren. Daardoor zijn de kosten erg hoog en loop je, zoals blijkt, een hoog risico.
Zijn kapot gegaan aan hun eigen succes en de matige kwaliteit, gekoppeld aan de hoge kosten voor reparaties die je niet aan je klanten meer kan doorberekenen.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:35:
Domste wat vanmoof kon doen was alles zelf ontwikkelen idd. Da's leuk als je infinite geld hebt zoals Apple of Tesla, maar als startup wil je juist zoveel mogelijk generieke componenten: Lage productie kosten, makkelijk te repareren, kinderziektes snel geadresseerd.
Dat geeft goede service, klant vertrouwen en daar maak je naam mee.
Je kan altijd na 10 jaar je klanten in de rug steken door steeds meer eigen onderdelen te produceren zodat men wel naar 'jouw' reparatieshop moet komen.
Ik denk dat Solex in het gat gaat springen, wat zou dat leuk zijn, elektrische Solexen, gegarandeerd succes.
Nee joh. Een Solex moet puffen, knetteren. Hoort bij de beleving. Inclusief ei op het hoofd.
@Louter Leuter | 18-07-23 | 09:57:
En een langen leren jas.
Solexen, Berini eitjes verschillende gehad.. als 13 jarige heel geschikt voor mijn krantenwijk.. en op weg naar school, even parkeren op de brug, ketting verwisselen, dan overstappen op de fiets, volgens de schoolbaas moest je er 16 voor zijn.. voor zo,n brommert.
Kijk toen was Utrecht nog leuk.
@Louter Leuter | 18-07-23 | 09:57:
Mijn vader had een Solex en 3 losse motoren, en waren er altijd wel 3 kapot.
@Mr_Natural | 18-07-23 | 09:59:
Spreekt voor zich.
@Mr_Natural | 18-07-23 | 10:03:
Maar zat tenminste geen motormanagement electronica in. Toen zelf repareren nog kon en mocht!
@Louter Leuter | 18-07-23 | 10:07:
M'n vader was minstens een dag per week bezig met reparaties, hij kon een Solex met een blinddoek op in elkaar zetten.
Ik kan geen medelijden hebben met die havermelkknotjes die nu met een stuk schroot met aanschafwaarde van bijna 4k zitten.
Een elektrische fiets is pas acceptabel als je ouder dan 60 bent.
Of ziek/gehandicapt.
@Ruud Hazes56616330 | 18-07-23 | 11:09: dus een hipstertumor achterop de kop gaf hun de acceptatie om op een efiets te karren...
Probleem bij Van Moof is dat ze geen gestandaardiseerde onderdelen gebruiken zodat geen enkele fietsenmaker hem kan repareren en alle reserve onderdelen van Van Moof zijn niet meer te krijgen.
Daar heb je op Marktplaats geen last van. Zogoed als alle Van Moof fietsen zijn in probleemloze staat.
@nednied | 18-07-23 | 10:13:
Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan. Garantie tot je de straat uit rijdt.
Error 54 geeft aan dat je fiets de interne SIM-kaart niet herkent.
De meest voorkomende error in Amsterdam is nog altijd 404 - Fiets not found.
@John McClane | 18-07-23 | 09:56:
LOL
@John McClane | 18-07-23 | 09:56: Mooi..
@John McClane | 18-07-23 | 09:56: 405 - bike hes been Moored.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:36: spellingscontrole.. nog een keer dan:
405 - bike has been Moofed.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:37:
Moved kan ook.
@EEnzame SchizofrEEN | 18-07-23 | 10:36: 301 toch?
Nog effe wachten en dan kan je voor een appel en een ei een zooi van die fietsen kopen. Een handige jongen kan daar mee een wel werkende Van Moof bij elkaar Frankensteinen
Juistem... of vervangende onderdelen maken. Zelf maken of die Taiwanees opsnorren.
@John McClane | 18-07-23 | 09:57: electro meuk eruit, tandwiel op een luchtsleutel lassen, luchtsleutel met een reguleerventiel aan een 5kg Co2 blusser van de sloop knuppen met wat koppelingen..
Met een range van 12km (ruim gerekend) per blusser is het wat inefficiënt, maar de Co2 uitstoot doet niemand je na.
Hoe krijg je het voor elkaar om in bijna 15 jaar tijd ongeveer 200.000 fietsen te verkopen en in het laatst gepubliceerde boekjaar alleen al 80 mln verlies te lijden. Dat is 400 euro per verkochte fiets over de gehele 15 jaar. Stel dat de verkoop door de jaren heen iets exponentieel was, dan verkocht men in een jaar aan t einde 20.000 fietsen. 80 mln verlies is dan 4.000 verlies per fiets.
Ik kop m zelf wel in: luchtfietserij dit.
Als je elke fiets minstens 2-3 keer dure onderdelen als accu's en motoren mag vervangen loop je redelijk leeg op garanties.
Sjit, je bent me voor met die calculatie. Maar bij jou komt er geen Sieuwert truukje uit?
@SailingDuck | 18-07-23 | 09:57: Ik neem toch aan dat je met een verkoopprijs van 3K je minimaal 1K tot 1,5K aan marge pakt? Inkoop van een accu of motor kan niet zo duur zijn... Deze stinkt. Er is gewoon zeer slecht met het geinvesteerde geld omgegaan. Dat is onvoldoende gebruikt voor groei en het genereren van meer geld.
@BBRDWR | 18-07-23 | 10:01:
In uw sommetje gaat u enkel van inkoop, verkoop, met wat advertentiekosten uit. Ze hebben al het geld van de investeerders verbrand aan nazorg- en servicekosten.
Was ooit een knakker bij DAF die zich ondergewaardeerd voelde. Bedacht op een gegeven moment dat hij een waterpomp beter zelf kon ontwerpen (hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft is mij nog steeds een raadsel). Efin, het onderdeel dat voor de meeste kosten achteraf zorgde was... Inderdaad die waterpomp. Design voor maintenance is ook zo'n dingetje. Om de mooi iets maken en daarna er niet meer bij kunnen... Wordt duur.
Jullie snappen het niet. Ze verkochten niet alleen een fiets maar vooral een 'beleving'. Je kan niet ontkennen dat ze heel wat beleven.
Of verkochten ze een droom? Nou ja, een nachtmerrie is ook een droom.
Hebben die lui nog mazzel dat ze een fiets hebben: er zijn ook mensen die wel betaald hebben maar geen fiets geleverd hebben gekregen van vanMoof.
Ik ben tevreden met mijn Gazelle, zo'n ouderwetse/non-electric.
Tja voor zoiets zou ik nooit vooraf betalen. Ik betaal en krijg het product. Geen product geen betaling. Snap niet waarom mensen vooraf voor dingen betalen. Als het er nog niet is.
Heb dus in m'n schuur een Gazelle fiets uit 1948 staan. Is in originele staat, bandjes moeten eigenlijk vervangen worden maar fietst nog steeds prima. Ben ik dan ook een soort van hipster als ik daar op fiets ?
NB: heb geen knotje en baard.
Goud geld waard joh.
Zet dat ding op Marktplaats en kijk hoeveel je er voor kunt vangen.
Is dat nog met zo,n groot wiel van voren? kleintje vanachter, en direct drive pedalen?
De Volkskrant vandaag: 'VanMoof winkels in heel Nederland sluiten'. Dus ik kijken op de Google maps: twee 'service punten' in Rotterdam en Utrecht, respectievelijk - zijn dat winkels (en niet een of andere fietsenboer die zich erin heeft laten franchisen)?
Gevalletje 'Fog in the Channel, Continent cut off' maar dan voor Amsterdam, dit.
www.vanmoof.com/nl-NL/stores
Lastig dat internet toch.
Een club die jarenlang bezig was met een matig product op een kekke manier in de markt te zetten. Je marketing, externe uitstraling is leuk en belangrijk, maar het begint allemaal met een goed product. Dat was dit niet... Als investeerder ben je ook echt niet goed wijs geweest om in deze club te stappen. HIer prikt een junior analist toch zo doorheen?
Is allemaal niet meer belangrijk. ESG is de leidraad tegenwoordig.
Het enige betrouwbare uit Amsterdam zijn de tafelzuren van Kesbeke. Verder is alles er even beroerd, Een pakketje schroot met een dus laagje chroom.
Lekker, Amsterdamse uien.
En dat chroom gaat zeker ook nog toesten bij vanMoof?
Heerlijk bij een harinkje met uien.
De echte Mokumer eet een stukkie zuur van De Leeuw bij zijn ossenworst van Sal Meijer.
Kesbeke is ook de hofleverancier van Bolenius, ook de biologische rabarber geteeld door smoelensmid vond de weg naar de tempel van illustere meester sterrenkok Luc Kusters . www.youtube.com/watch?v=Rd2Lzf0kqeo
@Cornelis12 | 18-07-23 | 09:52: De enige uien waarvan je niet gaat huilen.
@Arnold Layne | 18-07-23 | 10:01:
Helaas is Sal al jaren weg uit de Scheldestraat.
Z’n zwager Nico, was al veel eerder gestopt met de slagerij ernaast.
Goede oude tijd, toen Joden nog welkom waren in Amsterdam.
De prijs van paarden schiet omhoog. Correlatie of causatie?
Ik heb mijn FlevoBike nog:
flevofan.ligfiets.net/ch1/bike.jpg
Voorwiel aandrijving. Je hoeft je handen niet aan het stuur te hebben om weg te rijden. Heeft een schitterende vering (kan een Cadillac jaloers op zijn). Autos hebben er respect voor (zie het kettingblad). En... tromgeroffel...
Als je er niet op kunt fietsen kom je er niet mee weg. Dat is pas uniek!
Oh die zijn mooi, die fietsten lekker! Ik heb er ook eens een tocht op gemaakt. Geleend weliswaar.
Oud ijzer dagprijs,
Oud ijzer per kilo €0.15
Oud ijzer zwaar per kilo €0.16
Oud ijzer gruis per kilo €0.10
Sloop metalen per kilo €0.20
Ik ben de hele ochtend al aan het mailen via marktplaats.
Uw fiets is:
m.youtube.com/watch?v=Utxb-kzvFZU&...
Zou het ook zo'n groot wereldnieuws zijn als Gazelle na 128 jaar ter ziele gaat?
Gazelle was in 1972 al door Johan Stekelenburg failliet gemaakt. Daarna is het doorgestart.
Dat lijkt me wel ja.
@Haberdoebas | 18-07-23 | 09:48: Zie je wel, als dat groot nieuws was geweest wist ik dat nog.
Wat is in godsnaam een fiets met error 20?
Batterijprobleem
Volgens mij als er 20 fietsers voor je rijden waar je niet langs kunt.
U bedoelt error 020.
Ondernemen als "life style", dat is Van Moof. "Life style" verkopen, dat is de kunst. Dan moet je ervoor zorgen er elf geen onderdeel van te zijn. De droom, dat is wat je verkoopt, niet iets waar je zelf in verkeert. En die droom moet je naar de klant toe waar kunnen maken, niet naar jezelf toe.
Van Moof doet me denken aan Magic Minds. Was een heel andere branche, maar toch, de overeenkomsten zijn talrijk. Oibibio, ook zo'n droom.
Dank. Kon laatst niet op die namen komen. Alleen het logo. Mooie tijden van luchtkastelen en zeepbellen.
@Piet Karbiet | 18-07-23 | 10:11:
Over de opkomst en ondergang van Magic Minds is nog een prachtige documentaire gemaakt. Een bodemloze put waar de oprichter in bleef geloven, tegen beter weten in, totdat, veel te laat, de geldkraan definitief werd dichtgedraaid.
OIbibio, dat was inderdaad ook een natte hipsterdroom. Die medewerkers maakten zichzelf tot slaaf van Ronald Jan.
@Piet Karbiet | 18-07-23 | 10:11:
www.filmfestival.nl/en/film/its-magic...
Geweldige documentaire over gebakken lucht.
Een fiets is een "ding" en een ding moet het gewoon altijd doen, behoudens een lekke band elke 5 jaar of een nieuwe bel.
Met een fiets die je niet betrouwbaar kunt gebruiken ben je niet hip maar een loser.
Spekkoper? Al krijg ik er geld op toe. Never nooit niet.
"Inclusief peace of mind en onderhoud" - dan ben je dus echt gewoon een klootzak.
Voor 3 mille heb je zelfs met een auto meer garantie
www.gaspedaal.nl/zoeken?pmax=3000&...
Mooi Pritt, die speckjes koppelen aan de van Mofisten.
Ik verkoop mijn fiets want ik gebruik hem nooit, hij heeft wel een opknapbeurt nodig..
Ja wat is het nou?
overigens mijn 7 jaar oude Amslod doet wat hij doen moet.
In de schuur staan ?
ja als ik hem niet gebruik , en dat is dagelijks.@Uw Verzekeringsadvis | 18-07-23 | 10:25:
Wat voor software zit er in godsnaam in een fiets? Ik word oud.
Misschien een zacht zadel voor de oudere billen en scrotums?
Binnenband?
Hang me er niet aan op maar het dus niet zo dat je de accu erin prakt en dat je hem aanzet.
Nee dan moet er nog een kleine computer aangezet worden die het een en ander aanstuurt.
Batterij Management Systeem bijvoorbeeld is belangrijk. Die zorgt bij het opladen dat de cellen gelijktijdig slijten. Dus niet dat één cel helemaal kapot gaat en daardoor de fiets niks meer doet.
Wat gaan we nu op de markt zetten voor die nuffige idioten met te veel geld? Een havermelk/latte koffie apparaat voor maar 1899 euro is misschien wel iets om je te onderscheiden van het plebs en de provincie.
Koop er een paar voor weinig voor de onderdelen. Bouw een eigen accu in.
De accu is niet het probleem met die vanMoofs. De versnelling is vaak wat als eerste stuk gaat. En nee, er zit geen standaard versnellingsnaaf in. Een boel van die fietsen opkopen werkt dus ook niet, want dan heb je allemaal defecte versnellingen.
Zoals smoelensmidt al schreef.
Een slimme ondernemers huurt een voormalig monteur van vanMoof in, laat die al die fietsjes jailbreaken, zet er internationaal verkrijgbare gear op en brengt de Nederlandse bedachte, afwijkende spullen naar de metaalhandel.
Dan nog een startup die de vanMoof accu kan vervangen door een eigen accu met een draadje naar een standaard externe accu houder en hup, handel!
Dus die handelaar wacht nog een weekje en koopt dan al die marktplaats fietsen op voor een paar honderd per stuk.
Probleem is dat die internationale gear standaard maten heeft, die dan ook weer niet op die van Moof zooi past, want alle bevestigingsoogjes, remsteunen etc zitten op de verkeerde plek.
@TheEgg | 18-07-23 | 09:40:
Pak je toch een boormachine bij en maak je nieuwe steugels? Waar een wil is, is een werktuigbouwer (de gebroeders Wright)
als gewoonlijk voor de slecht opgeleiden : gaat functie voor vorm of gaat vorm voor functie. Het gaan voor functie kost meer hersen energie en capaciteit dan afgaan op 'lekker ding' die VanMoof
Er zal vast een term voor zijn maar vaak gaan mensen er vanuit dat als iets duur is het ook van diezelfde kwaliteit zal zijn
Het enige ware. Form follows function.
@Louter Leuter | 18-07-23 | 09:39:
In de natuur zeker.
@SterF... | 18-07-23 | 09:41:
Vliegtuigen ook.
hersencapaciteit?
voor fietsen geld vooral Keep it Simple.
Een horloge van twee tientjes vertelt je ook hoelaat het is
* hoe laat
En twee keer per dag zelfs de juiste tijd?
U is niet van de gadgets? Saai.
@uisge baugh | 18-07-23 | 09:45: Iemand die op gadgets valt is een dief van zijn eigen portemonnee. En is nogal hysterisch/egocentrisch.
@wijsvinger | 18-07-23 | 09:51: En waarschijnlijk ook rijk, lalala.
Idem, ik doe het daarom graag met chinese oma's...
€3000 voor een tweedehands fiets??
Mwoehahaha!
Nu snap ik waarom mensen zo snel het woord armoede in de mond nemen... Als dit de maatstaf is...
Geestelijke armoede is ook armoede.
@MarkiesDeBalzaque | 18-07-23 | 09:37: *tegeltje met wijsheid bestellen doet*
@Roos | 18-07-23 | 09:38: Armoede is simpelweg een eufemisme voor het niet mee kunnen doen met hypes.
@Roos
Lelijk ontwerp met slechte onderdelen en te duur. En dan nog waren er genoeg idioten die er geld in stopten. What could possibly go wrong? Is echter een 2010-2021 sign of the times iets toen de rente op 0% stond en men met gemak aan "gratis" geld kon komen. Blijkt die oeroude economische wet nog steeds te bestaan dat er uiteindelijk niks gratis is en dat je nog steeds deugdelijke produkten moet afleveren. Joh!
@Basil Fawlty | 18-07-23 | 10:25: en heeft het er ook mee te maken dat zo'n club veel te snel gegroeid is, waarna het niet de nodige diensten (lees: reparaties van de ondeugdelijke producten) kan leveren?
@Roos | 18-07-23 | 10:49:
Klopt. Niet voor de organische groei gegaan. Duurt dan wat langer maar heb je ook een solide basis.
Groningen? Ik heb er hier nog nooit een gezien.
Ja logies... Er gaat niets naar Groningen
Die zijn allemaal hun huis aan het repareren.
2ehands 1500+ voor een brakke fiets met geen ondersteuning, speciale onderdelen gemaakt door een failliet bedrijf en van een sowieso extreem dubieuze kwaliteit.
Zelfs als de realiteit je in haalt, en de je hippe merkje failliet gaat, lukt het nog niet echt om die realiteit te zien. Apart volk.
Bijzonder de overeenkomst met een bepaalde politieke partij.
Iets met buitenkant en kwaliteit.
Of was het vorm belangrijker dan inhoud?
Je kunt zo'n fiets beter in onderdelen verkopen
;-))
Degelijke fietsen komen uit Taiwan. Merken als Merida, Giant... Liefst met Japanse systemen erop (Shimano).
Nog wel.
Die vanmoofs komen ook gewoon uit Taiwan. Een van de broertjes woont zelf deel van z'n tijd in Taiwan. Noodzakelijk om kwaliteit te borgen. Wat niet gelukt is.
Klopt, mijn racefiets is van Giant en mijn elektrische fiets is van Trek. Nooit problemen met deze merken. Mijn fiets voor de kroeg is overigens een 30 jaar oude en onverslijtbare Gazelle.
Vreemde is dat er toch nog flink op wordt geboden.. Wie zijn die mensen??!
Buiten de randstad zal het nieuws morgen binnen druppelen
Misschien voor de onderdelen...
Eshifters waren eerst 99 euro incl marge. Gaan nu werkend voor 3~400 euro.
Dezelfde mensen die ook met dekentjes op hun Vespa rijden.
liefhebbers, bovendien komt er wel snel iets vervangends als service, wel tegen tarief.
gatij | 18-07-23 | 09:31
Schadenfreude heet dat op zijn Duits ....
Vanwaar die enorme aandacht in het nieuws; we hebben het hier toch over een fietsenwinkelje?
De ineenstorting van '66 en van Moof kan ook nooit helemaal toeval zijn.
Het lijkt meer een reality check te zijn voor een bepaald soort mensen (de bakfietsende consultancy nimby) die er nu achter komen dat de wereld toch wat anders in elkaar zit als in hun spreadsheet.
En ik zeg wel bakfietsende, maar tjah, de kinderen waren het huis uit, dus maar een van Moof. Dat roept dan weer de vraag op: had van Moof geen bakfietsen moeten maken?
een miljoenenbedrijf
@TheEgg | 18-07-23 | 09:38: 66 is niet ingestort
@Toeja
Nou, omdat er in totaal 200 miljoen(!)+ euro in dat fietsenwinkeltje is gepompt, maw in een slecht product, door allerlei (moral high ground) ESG types.
Go woke, go broke.
www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a....
En dat is niet de enige branch. Zie de vega voedingsbranch. Smakeloos, ranzig en dus niet te kanen en dat wordt nu duidelijk. Spul komen ze niet aan de straatstenen kwijt behalve aan wat tofu knagers en die zijn over het algemeen niet echt rijk en voor de rest interesseert het niemand.
@AntiZanicz | 18-07-23 | 09:53: Een miljoenenbedrijf? Haha, een miljoenenverliesbedrijf bedoel je. Dus gewoon een fietsenwinkeltje, opgehyped, en sukkels die daar miljoenen in hebben gestopt, door de directie lekker verbrast en/of verstopt maar uiteindelijk was het gewoon een fietsenwinkeltje dat slechte waar had.
Doet mij denken aan World on Line, KPNQuest, toch?
@Toeja | 18-07-23 | 10:19: Palm Invest , dingen met bomen in Costa Rica, etc. kijk nog maar eens wat afleveringen van Business Class terug. Genoeg snake-oil verkopers te vinden!
@AntiZanicz | 18-07-23 | 09:53: miljoenen schuld inderdaad.
Vooral eentje met defect, iets kleins maar kan hem niet weg brengen, nee dat kan niemamd :)
Een Van Moof in de garage, naast het Lightyear prototype.
Ach er komt zeker weer een oude reparateur van van Moof die een nieuwe startup service dienst begint.. de handel en gandel zoekt altijd een weg..
Inderdaad. Het is dat ik er te weinig van afweet maar was meteen mijn eerste gedachte. Probleem? Oplossing.
tijd om er een te kopen, voor weinig.
even voorzichtig doen met de versnelling, vervangende onderdelne komen er ook wel.
@AntiZanicz | 18-07-23 | 09:51: wel direct een Lepper of Brooks zadel er op.
Jah, dat dacht ik ook.
Die kan ook aardig geld gaan vragen.
Maar toch beter dan he alternatief,
dat deze leuk bedoelde fietsen onbruikbaar worden
door gebrek aan wat onderdelen, of nog stommer, een online service.
.
Mijn chinese oma fiets van 210 euro van 8 jaar oud heeft hier gelukkig geen last van... (zijn wel onderdelen in vervangen natuurlijk)
Met een android only app, om de vanmoof soyboys even lekker te stangen.
REAGEER OOK