Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BANXIT! Rekeningen Nigel Farage geblokkeerd: 'No longer welcome as customer'

Politically Exposed Person?

Een Kamermeerderheid wilde geen Digitaal ID, maar Brussel wel, dus komt er een Digitaal ID. Dat is namelijk nodig om een digitale euro in te kunnen voeren, die ook niemand wil, maar die er [dus] toch gewoon komt: het wetsvoorstel daartoe is deze week ingediend. Net buiten de EU, echter, gaat het ook niet veel beter want Nigel Farage, de man die gezorgd heeft dat het Verenigd Koninkrijk net buiten de EU is komen te liggen,  maakt hierboven kenbaar dat zijn bankrekening eenzijdig wordt opgeheven, en dat geen enkele andere bank hem wil hebben. (Triggernometry had laatst ook zoiets, maar dat was bij één specifieke bank, niet de hele bancaire keten.) We geloven Ome Nigel, om de simpele reden dat iemand met zijn statuur en bekendheid zoiets niet in een camera vertelt als het niet waar is - maar hoe het precies zit, vertelt de News Presenter of the Year (lol) bij GB News, nu (twitterfeed). Want banken en beroemdheden: it's all about the ratings, eh?

Live/Terugkijken

De man blijft populair, en stoïcijns, en stijlloos

Reaguursels

Inloggen

De digitale euro is een oplossing die nog hard zoekt naar een passend probleem. Het is wel een natte droom voor de EU bureaucraat want nieuw megalomaan project dat frisse kansen biedt voor verdere regelgeving en controle.
Ja, de Britten betalen een prijs voor hun Brexit. Die prijs is wisselgeld voor de waarde van het hebben van controle binnen je eigen landsgrenzen. Het is alleen de rancuneuze strafexpeditie van de EU die maakt dat het wisselgeld ietsies meer is.

Zeddegeizot | 30-06-23 | 07:25

Transfer to a Black listed account. Dit kan zelfs de allerbeste overkomen, denk maar eens aan de sponsors van de Canadese Truckers versus koekwaus Trudeau. In ieder geval heeft Sir. Nigal Farage iets gedaan wat hogere machten niet kunnen waarderen.

Wat we hiervan kunnen leren - indien ik gelijk heb - is naar wie banken hun oren laten hangen als het er op aankomt: de klanten of the power that be.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 03:24

Hij heeft talloze kleine bedrijfjes in de misère gestort. Aangezien rechts erom bekend staat pro business te zijn zal men ook hier weinig medelijden met Farage hebben. Hij heeft vast meer dan genoeg geld om een comfortabele oude dag te hebben, maar op deze manier kan hij mogelijk in de toekomst minder schade aanrichten. Als zelfs banken rijke mensen uitspugen dan hebben ze daar meestal wel een reden voor. En in dit geval was hij toch het "hail fellow, well met" gezicht van het nieuwe fascisme.

cugel | 30-06-23 | 01:13 | 6

Cugel, ben toevallig ondernemer en of de EU nu wel of niet bestaat maakt geen zier uit. Je betaalt in de valuta welke op de factuur staat en inklaren gebeurt via de gekozen shipping agency. Die regelt documenten voor de douane van land uitvoer en land v.d. eindbestemming waarbij taxen achteraf geint worden via vaste percentage’s. Net zoals jij je taxen netjes voldoet mag ik hopen.,

Nogmaals, voor internationaal zakendoen heb je geen EU nodig, waarom je dit hardnekkige misverstand denkt is vrij raadselachtig.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 04:08

@Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 04:08:
"Het Centraal Planbureau deed in 2016 onderzoek naar de mogelijke invloed van brexit op de Nederlandse economie. Hierin werd berekend dat de schade door minder handel met het VK circa 1,2% van het bruto binnenlands product kan zijn in 2030, ofwel ongeveer € 10 miljard."
www.rekenkamer.nl/publicaties/vragen-....
De schade voor het UK is uiteraard vele malen groter:
"De Brexit kost de Britse economie jaarlijks 100 miljard pond, wat omgerekend bijna 114 miljard euro is. Dat concluderen economen van Bloomberg. Investeringen staan onder druk en Britse ondernemingen hebben een schreeuwend tekort aan arbeidskrachten."
www.bnr.nl/nieuws/internationaal/1050...
Achteraf denken de Britten dus anders:
www.statista.com/statistics/987347/br...

cugel | 30-06-23 | 04:38

Het gezicht van het nieuwe fascisme. Blijkbaar is de betekenis van de term niet heel erg bekend bij je, mag hoor. Anyway, nu nog, zonder je duidelijk politiek gekleurde bril met een uitleg komen waarom deze meneer zijn bankrekening is opgezegd en we zijn weer bij het onderwerp.
Valse moraliteit is geen moraliteit.

donkieshot | 30-06-23 | 05:51
▼ 3 antwoorden verborgen

En zo kun je dus vrij eenvoudig uit een land gepest worden. Lijkt mij vrij 1984.

WatZalIkErvanZeggen | 30-06-23 | 00:37

XTC - Making plan for Niger (We only want what's best for him)
youtu.be/s29RKnB7l7o

Osdorpertje | 29-06-23 | 23:49
-weggejorist-
dickwvf | 29-06-23 | 23:10 | 2

Di's pas gave en stoere buitenlandse politiek.
Alleen al achter dit bericht schuilt een podcast, een boek en een film. De laatste 2 kunnen er binnen een maand zijn en er kunnen dan ook al 10 podcasts van een half uur over dit zeeeer inspirerende onderwerp zijn gemaakt...

dickwvf | 29-06-23 | 23:10

Hoe gaat zo iets in zijn werk?
Deed hij zaken met mensen uit Rusland die op de zwarte lijst staan?
Dat er dan een medewerker van de bank aanbelt en die overhandigt je een schoenendoos vol geld met de mededeling dat dit je banksaldo was.

Osdorpertje | 29-06-23 | 23:07 | 1

Zou middels ‘n advocaat mijn geld opeisen: kortgeding plus sommatie, waarna absurde schade claim.

Grote jongens, waar ik banken onder reken hebben de pest aan reputatie schade, dus die weg moet je zeker bewandelen. Ben trouwens ook benieuwd om welke bank het gaat en wat de motivatie is voor dit spektakel.

Het risico bestaat nl. dat de betreffende bank het gaat afleggen tegen Farage.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 03:38

Veel antifrauderegels klinken op papier goed.
Maar in praktijk wordt het een algoritme in een software pakket met menselijke nacontrole door Anja van administratie die al 30 jaar worstelt met Office en mailtjes uitprint.

Lijkvocht | 29-06-23 | 23:06

Of zouden de met de Tsaar van de Niederlandische politiek Richard als opvolger van Mark zelf binnen willen halen?

Om in De Stijllozen-taal te blijven.

Je moet kiezen:
Timmerfrans of
De nieuwe tsaar van NL
.... Hoeveel sympathie ook.... blijf overtuigd voor Timmerfrans kiezen Al is t alleen maar om dat Roda JC echt zo'n cluppie is om iemand om uit te lachen.

dickwvf | 29-06-23 | 22:56

Hahaha gezellig nieuws, bedankt.

NL-Politiek
In de stad van De Hofstadgroep:

De verMARKten willen wel weer op een heeeel doorzichtige manier scoren!
Coalitie Den Haag gevallen, VVD stapt uit college om omgang met partij De Mos

dickwvf | 29-06-23 | 22:52

Gelukkig hebben we straks de CBDC (digitale euro) en die kan aan niemand geweigerd worden.... toch?

EenGoedBegin | 29-06-23 | 22:45

Dat mag helemaal niet. Het hebben van een bankrekening is een grondrecht. Het is ontzettend moeilijk om een client exit door te voeren. Dan moet je een hardcore crimineel zijn en zelfs dan mogen ze het aanvechten. Zelfs Hell's Angels mochten een bankrekening aanhouden can de rechter. Weliswaar met beperkingen, maar toch.

bimbam | 29-06-23 | 22:32 | 3

Nee hoor. Een bank is een privaat instituut. Die mag iedereen weigeren. Tenzij hij natuurlijk zwart geweest was ofzo. Dus misschien kan hij zichzelf zwart verklaren. Dan is het discriminatie.

konjodebonjo | 29-06-23 | 22:37

@konjodebonjo | 29-06-23 | 22:37:
“ weigeringsmogelijkheden voor de aangezochte bank worden opgenomen. Deze zijn beperkt. Opzegging of weigering van een basisbankrekening is mogelijk indien de aanvrager onherroepelijk is veroordeeld voor bepaalde misdrijven (oplichting, bedrieglijke bankbreuk, valsheid in geschrifte of het witwassen van geld) of onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt bij de aanvraag. In geval van weigering of opzegging kunnen bepaalde personen, zoals bewindvoerders of hulpverleningsorganisaties, ten behoeve van de aanvrager alsnog een basisbankrekening verkrijgen waarover zij bij uitsluiting van anderen gemachtigd zijn het beheer te voeren ”
www.openaccessadvocate.nl/tijdschrift....

J.Cash | 29-06-23 | 22:57

@J.Cash | 29-06-23 | 22:57: Meneer Farage woont in het VK. Waarschijnlijk gelden daar andere regels dan deze die jij hier citeert.

Bigi Bana Boy | 29-06-23 | 23:22

Vreemd dat er geen reden gegeven wordt.

sjef-van-iekel | 29-06-23 | 22:23

GBNews is toch wel veel professioneler dan ON!
ON! zit vastgebakken aan de NPO, terwijl via internet veel betere en goedkopere kanalen zijn.

Natuurlijk, GS dekt dit ook voor een deel af, maar ik denk dat het voor veel mensen moeilijker toegankelijk is dan zo'n gelikte nieuwsuitzending.

Bolhoed | 29-06-23 | 22:18

In Engeland hebben ze meer dan genoeg van deze charlatan. Zijn hem liever kwijt dan rijk. Maar ja..... wie wil hem wel hebben?

panthoseen | 29-06-23 | 22:01 | 7

@theo-is-dood | 29-06-23 | 22:15: PEP zijn betekent niet automatisch uitsluiten van een bankrelatie. De klant is dan increased risk met increased scrutiny. Strenge checks op o.a. source of wealth, bribery & curruption risk maken deel uit van de onboarding en review

bimbam | 29-06-23 | 22:35

Charlatanen? Ik zie je mening doorsijpelen in je bewoording. Brexit was dus een slechte zet die met misinformatie is opgezet door deze man bedoel je?
Dat een exit uit de EU pijnlijk zou zijn was voor iedereen die ook maar een beetje kennis heeft van de werkelijke machtsposities in de EU meer dan duidelijk. Dat hij zijn volk heeft bedrogen ben ik het niet mee eens. De onverhulde on-democratie zo niet dictatuur die van de EU uitgaat was voldoende om een meerderheid te krijgen om uit de EU te stappen. Daarin geef in de Britten groot gelijk!

WatZalIkErvanZeggen | 30-06-23 | 00:42

WatZalIkErvanZeggen, kort en heldere analyse, sluit ik mij bij aan. Kwestie van goed opletten en dieper naar de materie kijken. De druiven zijn kennelijk zuur bij sommige vasteland bewoners.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 03:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit ruikt naar politiek, het stinkt.

Ander nieuwtje, de bundesbank is illiquide, laat dat maar tot je doordringen.

donkieshot | 29-06-23 | 21:54 | 1

Bron? Dan moet-, nee gaat de overheid inspringen, let maar eens op.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 03:47

#teamnigel

S.c.h.a.n.d.a.l.i.g.

Zomaarwat | 29-06-23 | 21:50 | 1

Als dit zo blijft is het cynische eraan dat Nigel en moet hopen op asiel in de EU en dat de digitale euro erdoor komt. Anders wordt het in het vervolg bankieren via de Caymans of de Bahamas.
Het verhardt, op alle fronten, dat valt me wel op.

Graaisnaaiert | 29-06-23 | 21:42 | 1

Banken zat op deze wereld. Daar gaat Sir, Farage echt geen langdurige hinder van ondervinden. Hij heeft machtige vrienden, maar zo nu blijkt ook machtige vijanden. Overigens, zijn lievelings pub geeft ‘m vast wel krediet dus die drinkt morgen op de pof z’n pintje.

Unsinkable-Sam | 30-06-23 | 03:51

Nigel kan zichzelf ook 'genderneutraal' verklaren.
Banken willen zich toch niet schuldig maken aan het buitenwerken van genderneutrale personen?

Nonkel Frituur | 29-06-23 | 21:25 | 1

Listig!

funda | 29-06-23 | 21:27

Daarom. Offshore banking. Geen haan die naar je kraait. Vraag maar aan Wopke.

Hetkanverkeren | 29-06-23 | 21:09 | 2

Die haan heb ik toch driemaal horen kraaien...

funda | 29-06-23 | 21:12

@funda | 29-06-23 | 21:12: Poging twee: Ik ben formeel katholiek. Dus ik weet wat van kansen. Ook al vind Einstein daar iets compleet wat anders van. Klaar.

Een tikkeltje meer Heks: www.youtube.com/watch?v=1AyVXGHxHec Die nieuwe bestuurscultuur.

Amechtigheid in haar puurste vorm.

Hetkanverkeren | 29-06-23 | 21:35

Hij is nog niet helemaaaaaal de pineut omdat je nog steeds je eerste levensbehoeften contant kan betalen. En dat is diezelfde lui een doorn in het oog want ze willen volledige controle over andersdenkenden (en al helemaal andersdenkenden die hun mond durfen open te trekken).

EnNouJijWeer | 29-06-23 | 21:06 | 1

Nou, geen idee of het in de VK ook zo is maar binnen dit land mag je vanaf een bepaald bedrag geen cash meer betalen. Ik geloof dat bij auto's dat op 2500 euro ligt ofzo? Heel apart, de veemarkten vroeger gingen gewoon stapels bankjes in om en in Azie is dat ook nog steeds zo. 50K in bahtjes ( ong. 1300 euro ) voor een beetje stier is niks, koop/verkoop je een transportertje met drie of 4 van die beesten, heb je toch wel een beste pokkel vol met bankjes. Voelt lekker ;)

Graaisnaaiert | 29-06-23 | 21:47

FATCA Reporting And FATCA Requirements

FATCA – the Foreign Account Tax Compliance Act – is a US law that has made the world’s financial system the reporting and enforcement agent of the IRS.

It accomplishes that goal by forcing tens of thousands of foreign banks (in over one hundred cooperating countries) to annually review their client records.

If the bank’s records for an account-holder contain indications of US status (‘US indices’), the bank will write to inquire about the account-holder’s US tax and residence status[…]

theo-is-dood | 29-06-23 | 21:01

Aanegzien dit een bank is, waarom dan die ophef over digitale euro? Het risico dat je daarmee zou kunnen worden buitengesloten bestaat met banken kennelijk ook al.

blikjegrolsch | 29-06-23 | 21:01 | 7

Verschil is dat Farage nog naar een andere bank gaan, maar naar een andere munt overstappen wordt lastiger

ReyNemaattori | 29-06-23 | 21:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Als zijn bankrekening wordt opgeheven dan moet hij op de een of andere manier zijn geld terug krijgen lijkt mij. Cash kan meestal niet. Als hij geen andere bankrekening kan openen dan moet zijn oude bank iets bedenken om zijn geld terug te geven. Ik geloof er overigens geen reet van, veel te vaag verhaal.

Polycynisch | 29-06-23 | 20:58 | 2

Het is al redelijk common practice sinds de aanslagen op het WTC in 2001.

funda | 29-06-23 | 21:20

Het klopt gewoon wat hij zegt, maar als hij een goede advocaat neemt, kan het besluit teruggedraaid worden. In Nederland heeft iedere PARTICULIER recht op een bankrekening, maar ook dan kan het altijd als je het echt te bont maakt als klant. Maar hij heeft het ook over een zakelijke rekening. Dan moet je zwaarwegende redenen hebben als bank om op te kunnen zeggen. Dan moet je je bezwaren kenbaar maken, en in veel gevallen de klant in de gelegenheid stellen zich te verbeteren. Als je doelgericht sancties schendt, dan ga je het wel lastig krijgen moet ik zeggen. Lees artikel 35 van de algemene bankvoorwaarden maar eens goed.

Cheesy Poof | 29-06-23 | 21:29

De Yorkshire Building Society had in verband met Pride Month de klanten online om hun mening gevraagd. Een klant gaf een mening die niet strookte met de Alfabetmensen-ideologie, en prompt werd zijn bankrekening gesloten. Dat moest hij vaststellen aan de kassa van de supermarkt.

Nonkel Frituur | 29-06-23 | 20:58 | 1

Zegt die caissiere: 'Geen tomatensoep voor deze heer, deze heer haat homo's!'

funda | 29-06-23 | 21:09

Banken mogen dit gewoon zelf beslissen. Is helemaal geen druk vanuit de politiek voor nodig. Dat is in Nederland ook zo. Een bankrekening is in deze maatschappij haast een levensbehoefte, maar toch mogen banken zonder opgaaf van reden een rekening blokkeren, opheffen of weigeren.

* Il Principe * | 29-06-23 | 20:56 | 1

Onzin. Lees de jurisprudentie hierover zou ik zeggen. Als je als bank je beslissing onvoldoende kan motiveren wordt het weer teruggedraaid.

Er zijn al meerdere banken geweest die te opportunistisch rekeningen zijn gaan opheffen, en die worden vaak teruggefloten. Zeker in gevallen waar een klant haast zeker nergens meer terecht kan.

Cheesy Poof | 29-06-23 | 21:52

Zielig hoor, voor Nigel.

"Most financial institutions view a PEP as a potential compliance risk, and perform enhanced monitoring of accounts that fall within this category. Screening for PEPs is usually performed at the beginning of account opening, called standard due diligence or know your customer (KYC). Screening of accounts periodically is performed as part of ongoing due diligence."

Misschien was ie niet zo clean?

Beste_Landgenoten | 29-06-23 | 20:55 | 6

Waaruit blijkt dat hij misschien niet zo clean was?

Nuuk | 29-06-23 | 21:35

@Nuuk | 29-06-23 | 21:35: Onzin. Hij is van geen enkele misdaad beschuldigd. Dit gaat om pure willekeur.
Meer nog: indien een bank tijdens een controle onregelmatigheden zou vaststellen die wijzen op witwaspraktijken of fiscale fraude, dan zou de bank de rekening niet eens mogen sluiten. Dan zou de rekening geblokkeerd worden in afwachting van de uitkomst van het onderzoek.

Nonkel Frituur | 29-06-23 | 21:48

@Nonkel Frituur | 29-06-23 | 21:22:

m.a.w. de overheden hebben dit weer eens op hun geweten.

minderweter | 29-06-23 | 21:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen we nu gewoon eens heel nuchter vaststellen dat er wel degelijk internationale krachten aan het werk zijn waar de gewone burger geen enkel zicht op heeft? Je ziet dit soort totalitaire idiotie overal in het Westen terug. In Canada zijn vorig jaar de bankrekeningen van protesterende truckers bevroren, in Amerika hebben politiek, overheidsdiensten en media een democratisch gekozen president geprobeerd in diskrediet te brengen en te vervolgen. In Nederland worden pogingen ondernomen om omroepen en politieke partijen te verbieden, worden boeren van hun land gejaagd en wordt het nationale parlement open en bloot buiten spel gezet. Overal zie je dezelfde tendenzen. Mensen die dit signaleren worden al snel weggezet als wappie of complotdenker maar je moet toch wel een enorme plaat voor je kop hebben als je nog steeds geen patroon ziet.

MarkiesDeBalzaque | 29-06-23 | 20:47 | 6

@theo-is-dood | 29-06-23 | 20:53: natuurlijk verzinnen ze allerlei regels om het te rechtvaardigen en soms zal het ook zeker nodig zijn. Alleen dat patroon is wel degelijk te zien als je uitzoomt. Miss hoeft er niet eens een groot complot achter te zitten maar is het gewoon het resultaat van machtsgeile mensen die steeds beter weten hoe ze het spelletje moeten spelen. Dan stort het weer helemaal in en dan begint er, na extreem veel bloedvergieten, weer wat nieuws. Eigenlijk zoals we, de mensheid, het dus altijd al hebben gedaan.

Snelisdezoveelste | 29-06-23 | 21:02

De behoefte van enge mannetjes en vrouwtjes om het volk te dwingen te gehoorzamen was er altijd al maar inmiddels is de digitalisering zover gevorderd dat dit zonder al teveel moeite kan worden afgedwongen op straffe van uitsluiting.
Wetten en regels die hieraan in de weg staan worden zonder scrupules ter zijde geschoven en stilaan vervangen door wetgeving die dit wel mogelijk maakt, onder het mom van anti-fraude of anti-terrorisme. Hoe de nabije toekomst er dan uitziet? Let op China. Daar staan al minstens 200 miljoen camera's in de straten en op de pleinen en is het social credit systeem al actief. De natte droom van onze enge mannetjes en vrouwtjes.

Here's Freddy | 29-06-23 | 21:07

Het bizarre in al deze zaken is dat overal en altijd het jaartel 2030 als streefdatum naar voren komt. Kijk maar naar ons eigen pracht kabinet, 2030 is in alle momenteel lopende dossiers de heilige graal. best eng.

Gallendebejaarde | 29-06-23 | 21:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien te veel onduidelijke Russische overboekingen Nigel?

thijs4419 | 29-06-23 | 20:46 | 2
-weggejorist-
funda | 29-06-23 | 21:02
-weggejorist-
Garantiebewijs | 29-06-23 | 23:46

Geen bankrekening kunnen openen. Het overkomt (oud-)politici geregeld. Strenge anticorruptieregels maken hun het leven zuur. Maar niemand durft erover te praten.

Als je een PEP bent, ben je de sjaak. PEP staat voor politically exposed person. Of in goed Nederlands: een politiek prominent persoon. Regerings­leden (Koning, bewindslieden), Eerste en Tweede Kamerleden, bestuursleden van politieke partijen, hogere rechters, ambassadeurs, hoge officieren van de krijgsmacht en bestuursleden van de ­Algemene Rekenkamer en De Nederlandsche Bank zijn allemaal een PEP.

www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...

theo-is-dood | 29-06-23 | 20:39 | 5

Ik Belgie heb je bij iedere bank in het klantendossier een vlaggetje 'Politiek Prominent Persoon'. Dit betekent voorzichtig behandelen, maar ook extra controleren.

In Nederland bestaat dit nu ook. Wanneer je gaat solliciteren voor Wethouder, dan word je hele familie doorgezaagd om te kijken of er misschien niet ergens 'omkoopgeld' geparkeerd kan gaan worden.

Haberdoebas | 29-06-23 | 21:20

@Beste_Landgenoten | 29-06-23 | 20:56:
Het punt is dat een bank niet zit te wachten op extra werk. Omdat je als bank dan elke boeking handmatig moet nakijken en eventueel navragen en controleren bij de cliënt.
En heb je als bank een bepaalde boeking gemist, en blijkt er achteraf tóch iets aan de hand, dan krijg je van de overheid nog een miljoenenboete opgelegd.
De meest simpele oplossing is dus géén P.E.P.‘s als cliënt aannemen.

theo-is-dood | 29-06-23 | 22:24

@theo-is-dood | 29-06-23 | 22:24:
Ik heb een vriend die pas in België consul is geworden voor een bepaald land.
KBC vraagt €1000 per maand aan controle AML per maand!
We zijn bezig een andere bank te zoeken maar zoals Theo zegt, ze beginnen er gewoon niet aan.

J.Cash | 29-06-23 | 22:35
▼ 2 antwoorden verborgen

En het zoveelste 'wappie complot' komt weer eens uit. Mijn hoop in de medemens is allang weg, kan alleen nog maar lachen om de verbaasde, verschrikte blikken om me heen. En ook de argumenten 'Ja maar met de kennis van nu.... ' LOL!

Botte Hork | 29-06-23 | 20:36 | 3

Scusi, maar deze bezorgdheid is al heel veel ouder dan het wapwoord zelf.

funda | 29-06-23 | 20:43

@funda | 29-06-23 | 20:43:
Dat is wel zo maar het werd de laatste paar jaar wel weer die kant op geframed. Voor het grotere publiek was het Wappie materie.

Botte Hork | 29-06-23 | 20:57

@Botte Hork | 29-06-23 | 20:57: Het grote publiek schijnt wel meer te geloven, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit ontmoet.

funda | 29-06-23 | 21:03

Het is niet alleen Farage die dit overkomt. Probeer als Amerikaanse student maar eens een rekening te openen bij een Nederlandse bank. Dan wordt je simpel geweigerd omdat de bank geen zin heeft in gedoe met de IRS.

— - Wat is de definitie van een US person?
Een US person is iemand die aan één of meer van de volgende kenmerken voldoet:

Staatsburgers van de Verenigde Staten (VS)
Mensen die in de VS zijn geboren
Mensen die een greencard hebben
Mensen met contactgegevens of bankgegevens in de VS, zoals een woonadres, postadres, fiscaal adres, een bankrekeningnummer of een telefoonnummer
Mensen voor wie iemand die aan één van deze kenmerken voldoet optreedt als beleggingsadviseur, vertegenwoordiger of gevolmachtigde—-/

theo-is-dood | 29-06-23 | 20:32 | 4

Vraag het anders even aan Wopke, die weet vast nog wel een mannetje die op de Maagdeneilanden iets voor je kan betekenen.

4HoogAantWater | 29-06-23 | 20:49

@Fuck-a-duck | 29-06-23 | 20:47: Met mijn lieftallige ex-eega begint het gezeik. Die is in de VS geboren uit Nederlandse ouders en heeft daarom dus ook de Amerikaanse Nationaliteit. Ze heeft een paar jaar geleden haar paspoort verlengd en was zo handig om haar NL-BSN nummer mee te geven.
Wanneer ze haar (ons) huis verkoopt, dan moet ze de winst met de US belastingdienst afrekenen.
Een effectenrekening kan ze niet meer openen. Geen bank die dat nog aandurft met mensen met de VS nationaliteit.

Haberdoebas | 29-06-23 | 21:25

Je kan als US staatsburger wel degelijk een bankrekening openen in Nederland. Misschien at er voor studenten andere regels gelden.

Asteroid-B612 | 29-06-23 | 21:54
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort ook in Nederland.
U stempt verkeerd volgens het algoritme, al uw bezittingen worden bevroren.

Ing. eslapen | 29-06-23 | 20:32 | 5

@Ing. eslapen | 29-06-23 | 20:49: Een jute zak met masker en breekijzer?

funda | 29-06-23 | 20:56

@Ing. eslapen | 29-06-23 | 21:17: Oefff, say no more. *vingers in oren*

funda | 29-06-23 | 21:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat precies is de reden dat zijn bank hem weert? Onduidelijke overzeese transacties?

Hetkanverkeren | 29-06-23 | 20:32 | 6

@theo-is-dood | 29-06-23 | 20:35: O jee. Met andere woorden, hier komt het Verenigd Koninkrijk gelukkig weg?

Echt. Dat feodalisme 3.0 en hun nutteloze volidioten.

Hetkanverkeren | 29-06-23 | 20:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou hij moeten opletten met thee drinken , of zou hij zomaar uit het raam kunnen vallen .
We leven in een rare tijd .

likmegaties | 29-06-23 | 20:27 | 1

In engeland vragen ze gewoon netjes of je uit het raam wil springen... het blijven wel gentlemen he...

bowlfabriek | 29-06-23 | 20:57

We rollen lekker een Social Credit Score systeem in. Nog efficiënter dan dat van China; de overheid hoeft niets af te dwingen, banken doen het gewoon op eigen initiatief.

quantumcollider | 29-06-23 | 20:26 | 2

Onzin! Dit is doorgeslagen regelgeving. Zoek eens op wat FATCA betekent

theo-is-dood | 29-06-23 | 20:44

Na de kredietcrisis van 2008 hield de overheid de banken overeind, en als wederdienst spioneren de banken bij hun klanten en briefen alles door aan de overheid.

Asteroid-B612 | 29-06-23 | 21:56

Schandelijk politiek activisme van de bank.

Ruimedenker | 29-06-23 | 20:23 | 2

Precies. Is Farage een terrorist of crimineel? Natuurlijk niet! Een enorm schandaal wat je leven extreem moeilijk kan maken. Als je geen enkele bankrekening kunt aanhouden wordt het wel erg moeilijk. Zeker vanwege het steeds minder met cash kunnen betalen.

At_Dawn_They_Sleep | 29-06-23 | 20:44

Nigel Farage, volksheld voor mensen die liever niet willen weten waarom Nigel eigenlijk zo graag een Brexit wilde?

Ga er maar vanuit dat zijn motieven niet zijn wat je dacht. Sterkte met de zoektocht.

Psoglav | 29-06-23 | 20:22 | 4

Woeeeeeeehhhh!!
Spannend.
Maar nee, geen zoektocht.
Of je zegt het, of niet,
Maar ik denk dat je bang bent onzin uit te kramen.

Ruimedenker | 29-06-23 | 20:24

Dit soort losse flodders roepen, zonder enig fundament, argument of zelfs maar een tipje van de sluier, noemen we wappieschap.

Nuuk | 29-06-23 | 20:53

Ik kon het niet vinden, help even.

J.Cash | 29-06-23 | 22:37
▼ 1 antwoord verborgen

Farage heeft ervoor gezorgd dat miljoenen mensen tegen hun wil losgescheurd werden van de EU. Farage heeft voor tientallen miljarden, zo niet veel meer, schade berokkend aan banken, de samenleving en individuen met de ontkoppeling van de interne markt. Nu wordt zijn bankaccount van hem losgekoppeld en geen bank binnen zijn afgescheiden Groot-Brittannië wil hem meer als klant. De ironie.
*overigens moet u dit losgekoppeld zien van mijn eventuele mening over dit onderwerp.

guldenmiddenweg | 29-06-23 | 20:22 | 7

@allemansvijand | 29-06-23 | 20:31: Het lijkt me verstandig voor u om eerst even een cursus begrijpend lezen te gaan volgen en situationele ironie op te zoeken. Er staat zelfs nog een disclaimer bij: ik zie de ironie, maar dat wil niet zeggen dat ik deze praktijken goedkeur. En of ik voor of tegen Brexit was/ben.
Overigens weten we nog helemaal niet zeker of dit politiek gemotiveerd is. Misschien is Farage wel bezig met zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen.

guldenmiddenweg | 29-06-23 | 20:41

@allemansvijand | 29-06-23 | 20:31:

Niks particulier! Een logisch gevolg van draconische wetgeving voor financiële instellingen. Doorgedrukt door Brussel, Den Haag en Washington.

—- Politically exposed person (PEP)

Op grond van de Wwft dienen financiële instellingen te beschikken over een risk-based procedure om te kijken of een cliënt een ‘Politically Exposed Person’ (PEP) is. Een PEP is een politiek prominent persoon, die extra vatbaar kan zijn voor corruptie. Dit betekent dat u moet onderzoeken of de klant mogelijk een PEP is. Als er inderdaad sprake is van een PEP, zal u een verscherpt cliëntenonderzoek moeten uitvoeren en de klant doorlopend verscherpt moeten controleren.—-/

theo-is-dood | 29-06-23 | 20:50
▼ 4 antwoorden verborgen

In Canada werden rekeningen geblokkeerd van mensen die het niet met de regering eens waren en protesteerden.
Nu dit.
Gewoon griezelig.

ChalinaRosa | 29-06-23 | 20:22 | 5

@Gebakschep | 29-06-23 | 20:42: Mooi hoe u Zanik met een enkel linkje volledig onderuit haalt. Zou hij zelf wel eens Google gebruiken?

Trekhaas | 29-06-23 | 21:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Giro 555, help Nigel de zomer door.

Crankhead | 29-06-23 | 20:21 | 3

Nigel heeft vast wel een accountje bij een Zwitserse goudopslag.

funda | 29-06-23 | 20:51

@funda | 29-06-23 | 20:51: Voor een gouden munt koop je zo 1000 scones inderdaad. Kwestie van invriezen en dan komt Nigel de winter wel door.

Trekhaas | 29-06-23 | 21:10
-weggejorist-
UnderTheDevil | 29-06-23 | 20:15 | 1

Aan welke kant van de weg rijden ze daar ook al weer?

Normpje | 29-06-23 | 20:14 | 1

Aan de bovenkant?

Botte Hork | 29-06-23 | 20:25

Het is de Engelse banken in de bolhoed geslagen.

Normpje | 29-06-23 | 20:13

Thank you for choosing Hugo de Jonge.

Duwbak_Linda | 29-06-23 | 20:13

Wat je ook van Brexit en de EU vindt: Hij is gewoon een lul omdat hij heeft gelogen in de discussie omtrent wel/niet. Hij beweerde glashard dat er jaarlijks 300 miljoen (miljard?) meer zou zijn voor de NHS, en meteen na de winst zei hij " nee, dat nemen jullie toch niet serieus? Dat kan helemaal niet"
Maar ondertussen wel een bus met spandoeken erop door het land laten rijden en het je belangrijkste punt maken.
Waardeloos. Zelfde ethiek als al die linkse activisten die roepen dat je een nazi bent als je toevallig het niet met ze eens bent.

Joost Maghetweten | 29-06-23 | 20:09 | 3

Hij is een lul. Goh, wat een goede reden om iemand het leven onmogelijk te maken.

4HoogAantWater | 29-06-23 | 20:20

@4HoogAantWater | 29-06-23 | 20:20:
Politically exposed person (PEP)

Op grond van de Wwft dienen financiële instellingen te beschikken over een risk-based procedure om te kijken of een cliënt een ‘Politically Exposed Person’ (PEP) is. Een PEP is een politiek prominent persoon, die extra vatbaar kan zijn voor corruptie. Dit betekent dat u moet onderzoeken of de klant mogelijk een PEP is. Als er inderdaad sprake is van een PEP, zal u een verscherpt cliëntenonderzoek moeten uitvoeren en de klant doorlopend verscherpt moeten controleren.

theo-is-dood | 29-06-23 | 20:51

Dit is dus precies waarom de EU en haar vazalstaat in Den Haag totaal niet te vertrouwen is. Het afbreken van democratie en het vervolgen van critici wordt steeds schaamtelozer.
Met je critici ga je in debat en kom je met argumenten enzo, niet dit soort ranzige zaken om het leven onmogelijk te maken.

Nuuk | 29-06-23 | 20:08 | 3

Zouden wij een soort van niet te duiden groep van amorele comformisten hebben? Ambtenaren en bankmedewerkers.? Toch wel mensen die anoniem knopjes kunnen omdraaien en met allerlei procedures er zelf geen last van hoeven te krijgen. "Het is niks persoonlijk dat u niet aan uw geld kunt komen". "Het is niks persoonlijks dat uw kind in de gevangenis moet, we hebben geen plek in de jeugdzorg, enz." Het is hetzelfde gedrag van bureaucratische apparatsjik, waar de morele verantwoordelijkheid wordt verdund tot een homeopathisch gehalte, waardoor een rechter of een geschillencommissie of desgelijks iemand of een groep, nooit schuldig kan laten doen bevinden: de procedure is gevolgd, die is goed bevonden door een groep mensen, dus dan is ie goed. In Naziland hadden we ook zo'n mooie vent die vele duizenden gewone mensen het leven totaal beëindigde. En aan ging ie naar huis, mogelijk rustig een LP'tje van Bach beluisteren. Ach een leukre rustige buurman. En die mijnheer Heydrich, zo'n lieve papa en correcte man. Denk je nu werkelijk dat deze mensen niet meer gemaakt en opgevoed worden? Ze zijn er overal en ze vinden elkaar omdat ze elkanders gedrag herkennen en aangenaam vinden (want, ze zijn toch zelf ook aangename mensen?). Ook nu. Ongeacht of Farage een verwerpelijk persoon is of niet, Deze signalen zijn opmerkelijk en zetten hopelijk niet door.

nobodiesunmighty | 29-06-23 | 20:27

hij staat op de zwarte lijst vanwege gelden uit het Oosten (Rusland)

AntiZanicz | 29-06-23 | 20:35

Daarom dus bitcoin

Botte Hork | 29-06-23 | 20:08 | 5

@Shadow112 | 29-06-23 | 20:29:
U begrijpt het systeem duidelijk niet. Maar kort uitgelegd, het staat los van banken en overheden. Daarnaast is er maar een beperkt aantal van. Er kan niet worden bijgedrukt zoals bij de Euro of de Dollar of welke andere munt dan ook. Bitcoin is wezenlijk anders dan overige crypto. Dat noemen we shitcoins. Verdiep je er anders eens in.

Botte Hork | 29-06-23 | 20:54

@Botte Hork | 29-06-23 | 20:54: U beschrijft een moderne, digitale goudstandaard. Wat is daar zo spectaculair aan?

djeemsbontjas | 29-06-23 | 21:52

@djeemsbontjas | 29-06-23 | 21:52:
Niets, behalve dat @Shadow112 hier schijnbaar niets maar dan ook echt helemaal niets van snapt. Met de komst vd CBDC wil je alternatieven. Bijvoorbeeld Bitcoin dus.

Botte Hork | 29-06-23 | 22:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ieder regime heeft zo zijn repressieve aanpak.

Reebensteeltje | 29-06-23 | 20:08

Team Nigel!
*zwaait met vlaggetje naar zure eu (eu met kleine letters) parlementariërs

Flightless bird | 29-06-23 | 20:07 | 4

@AntiZanicz | 29-06-23 | 20:35: Er wordt in Ierland nog door de meerderheid Engels gesproken. Echte Iers verstaat niemand.

Tjeempie | 29-06-23 | 20:45

@AntiZanicz | 29-06-23 | 20:35: En wat dan wel? Esperanto?
Er is en blijft, met name in het internationale bedrijfsleven, maar één universele taal die met name de wat jongere mensen spreken en dat is het Engels.
Of je het nou leuk vindt of niet...

Garantiebewijs | 29-06-23 | 23:55

Geloof dat Ierland zijn officiële taal laatste veranderd heeft…

Meester_010 | 30-06-23 | 07:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zal hem leren, deze beroepsleugenaar. Geen enkele van zijn positieve scenario's betreffende de Brexit is uitgekomen.

Après toi | 29-06-23 | 20:07 | 20

@Après toi | 29-06-23 | 21:20: Daar hadden we de EEG voor inderdaad

djeemsbontjas | 29-06-23 | 21:46

@HD50 | 29-06-23 | 21:29:
Ik heb veel contact met zgn keukentafelbedrijfjes. Brexit is een ramp voor ze ( meer dan de helft van de EU-klantjes kwijt ) , want voor hun loont het niet een EU-distributeur in de arm te nemen.
Wensdenken is nooit een goede graadmeter...

Graaisnaaiert | 29-06-23 | 22:18
▼ 17 antwoorden verborgen

Free Nigel Farage!

Man-Bijt-Hond | 29-06-23 | 20:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland