TerugkijkTV, Grootverdiener Rutger Bregman bij Jinek over belastingontwijker Max Verstappen
JUICHEN
Social
Rutger B. is een totale lul met een sneue wijkende haargrens, een loser-baardje van likmevestje en een BV met een miljoen+ op de bank. Maar dat neemt niet weg dat hij best wel een punt heeft inzake de bijdrage van Max Verstappen aan de BV Nederland. Allemaal leuk en aardig die Orange Army en dat gewappie met het ROODWITBLAUW op de F1-tribunes, defacto draagt Max Verstappen 0% bij aan de NL Heilstaat. Dat doen vooral demense die braaf 49,5 PROCENT van hun inkomen afstaan aan De Roverheid. In de hoop dat diezelfde Roverheid iets goeds met dat belastinggeld doet (doen ze niet: zie ook Koningshuis, NPO, wachtgeld, subsidies, uitkeringen, toeslagen, externen, communicatie-adviseurs en hee alweer een ministerie erbij). Meest zinvolle bijdrage aan de Jinek-tafel was van De Omtzigtman: Freeloader Monaco keihard aanpakken. Grand Prix Canada = 18 juni. Dus u hebt nog even voor de discussie over een vlaktax (hallo Artikel 1 van de Grondwet) danwel de verhuizing naar Monaco. Politesse!
Tsja.
Reaguursels
InloggenLewis had het zelfde gezeik maar Max werkt net als Lewis helegaar niet in Nederland . Zij dragen belasting af na elke GP in het land waar ze hebben gereden .
Ten minste dat zeggen ze .
Ja hij zoekt een land uit waar hij geen belasting hoeft te betalen, dat is niet echt een teken van enige solidariteit met anderen. Ik kan mij de ophef wel wat voorstellen, maar de hypocrisie is dat er tal van BNers en anderen met veel geld zijn die echt wel de weg vinden naar zo min mogelijk belasting betalen, al komt dat niet uit op 0%. Maar wie bepaalt waar de grens ligt van belasting ontduiken, overigens op legale wijze. Daar gaat Bregman niet over en mag hij uitleggen waarom en waar die grens ligt.
Het wordt door de Bergmans van dit land toegejuicht dat hopen migranten zich hier vestigen die heel lang, wellicht nooit, iets kunnen bijdragen aan de samenleving, maar ja “migratie is van alle tijden en is realiteit”, waarom is migratie naar Monaco dan geen realiteit?
Die Verstappen heeft een Nederlandse vader, heeft ook een paspoort van ons land, maar woonde altijd in België en is nu feitelijk wereldburger in de sport, het werk, dat hij doet. Hij conformeert zich nergens aan, geen samenleving om zich heen nodig, tja, hij kan het zich permitteren maar om er echt drukte om te maken lijkt mij niet belangrijk,
Amerikaanse expats betalen ook gewoon federale belastingen. Ik zie niet in waarom Nederland dat niet zou doen. Gewoon splitsen tussen lokale belastingen en staatsbelastingen.
Was er maar net zoveel ophef over alle grote multinationals met ''Double Irish with a Dutch Sandwich'' constructies en/of de vele offshore mogelijkheden en/of Tata Steel die met schimmige interne verrekeningen geen cent winstbelasting in NL afdraagt.
Verstappen is klein bier en staat gewoon in zijn recht als niet ingezetene van Nederland - net zoals de multinationals trouwens zolang hun constructies binnen de wet liggen.
Dat je staatsburger bent en onder de vlag van je nationaliteit raced is iets anders dan belastingplichtig zijn en dat is per wet geregeld.
Don't hate the player, hate the game. Richt de volgende hervorming van het belastingstelsel eens op het aanpakken van de grote jongens en je zult zien hoe snel je beleidsbepaler af bent. De middenklasse moet dood.
Voor zover ik weet, woont Verstappen in Monaco en is hij niet ingeschreven in Nederland. Kortom, hij is een geëmigreerde (=verstandige) Nederlander die het zich kan veroorloven om elders zijn heil te zoeken en zich niet te laten beroven door de roverheid.
De snijtafel over Bregman zijn boek. In 11 afleveringen ontleed. En ze zijn niet mild er blijft helemaal niks van heel. Erg grappig, hoe het boek, door deze links hangende intellectuele kliek geheel de grond in wordt geboord en ontmanteld is als onzin. De snijtafel - De meeste mensen deugen (#73.1) youtu.be/45IuCAlOJaA
Ha ha bij de eerste woorden van het voorwoord gaat het volgens de analyse al mis. Ze vernietigen het al binnen vijf minuten. En dat dan 11 afleveringen. Lekker om weer eens terug te luisteren. Ook fijn omdat ze het audio boek gebruiken wat hij zelf voorleest. en daar op inhakken.
Niet om het een of ander, maar als Verstappen in Hasselt geboren is dan is hij toch een Belg?
Hij heeft de Nederlandse nationaliteit.
Hoe komt Monaco eigenlijk aan inkomen als niemand belasting hoeft te betalen? Of heffen ze genoeg BTW op de boodschapjes om de straatverlichting aan te houden?
Monaco heeft een BBP van 9 miljard, als ze 2% aan de EU afdragen is dat 180 miljoen. Per inwoner komt dat neer op 4900 Euro...
Er zijn voorwaarden voor als je daar jezelf wil vestigen. Vrijwel al die regels zorgen ervoor dat jij geld daar uitgeeft en zij daar belasting op vangen.
Volgens mij is er een jaarlijkse persoonlijke belasting een vast bedrag. In geen verhouding van 49%.
Voor hen die van geboorte Monegask zijn, zijn vrijgesteld van belastingen. Zij hebben ook geen toegang tot bijvoorbeeld het casino als gast (mogen er wel werken).
Alle import betalen belastingen. Boetes zijn ook rete duur als je bijvoorbeeld te hard rijd in je Lambo of dergelijke.
Vrijwel elk mens zal altijd het beste voor zichzelf willen en meer. Overheden moeten in redelijkheid daar regels over opstellen. Dat ooit Edwin van der Sar zichzelf voor lul zette met een Smint reclame was ook zo'n mooie. Rupsje nooit genoeg...
Ben benieuwd of Bregman ook nog zo principieel zou zijn als hij zelf multimiljonair was.
Ik verwacht dat hij het dan heel normaal vind om zijn geld veilig te stellen.
Dan is het natuurlijk ineens wel eerlijk om het in een belastingparadijs te stallen.
Wat een vreselijke deuger is die man.
Bah
Europarlementariers betalen hier ook geen belasting maar komen wel uit voor Nederland.
Als ik het geld had zou ik ook in Monaco gaan wonen.
Hoe zielig is dit figuur, zelf veel geld in een eigen BV storten, zodat je dat kan aftrekker, maar wel zeiken op andere!!!! Een typisch voorbeeld van de pot verwijt de ketel, geef deze man nooit meer een podium
Ik denk dat Max meer heeft gedaan voor (positieve bekendheid van) Nederland als Bregman.
Als je meer dan 32k per jaar verdient, behoor je tot de top 1% verdieners van de mensheid. Ga maar in arme landen werken aan een betere wereld, in plaats van symboolpolitiek te bedrijven en één enkele succesvolle mens boycotten vanwege vermeend onrecht.
Ik betaal ook 0% belasting aan de Nederlandse staat, aangezien ik in het buitenland woon en werk. En daarmee is de hele discussie gegeten. Dit gedoe over Max die wel of niet een paar miljoen belasting moet betalen, omdat ie wél succesvol is (lees: afgunst is de basis voor het socialisme), is om dezelfde reden ook een non-discussie: het doet niet ter zake, want de beste man woont in Monaco. Het enige dat hem nog aan Nederland verbindt is zijn paspoort. In plaats van zich druk te maken om waar een Nederlandse sporter een paar miljoen van ZIJN geld uitgeeft, kan Bregman zich maar liever druk maken om waar de Nederlandse staat honderden miljarden van UW geld uitgeeft.
Dit dus. Een kabinet met 819 persvoorlichters, die hooguit een paar minuten per week de pers voorlichten.
Zelfs het parlement wordt nauwelijks voorgelicht en moet soms jaren smeken en procederen om minimaal geïnformeerd te worden. Het parlement dient de begroting goed te keuren, maar dit kabinet zet honderden miljarden (!) nog niet verdiend geld (!) apart. Dat zal zonder controle aan alle Sywertjes van Europa beschikbaar toegankelijk zijn.
Daar gaat het mis.
In bredere zin is het er Bregman om te doen dat er voor multinationals en grootverdieners talloze opties zijn om geen belasting te ontwijken. Terwijl de gewone man en het mkb wel gewoon betalen, bijdragen en Nederland draaiende houden. Some pigs are more equal than others.
De "gewone" man betaalt premies sociale verzekering en geen belasting.
Ik zeg het eerlijk: als ik zo'n kans kreeg pakte ik die ook, net als Max.
Ben niet Roomser dan de Paus, hè.
Nederland is 16 miljoen Bregmannetjes.
Nee hoor.
@Dandruff | 06-06-23 | 13:51: Wie zijn al die lui dan die op VVD/D66/GL/CDA/PVDA/VOLT/Bij1 stemmen?
Op zich is het idee van belastingbetalen wat mij betreft prima. Alleen, als je dan ziet waar het in NL aan wordt uitgegeven. Asiel, klimaat, uitkeringen aan mensen die niet willen werken, 'ontwikkelingssamenwerking', transfergeld naar EU landen die t over de brug gooien, stompzinnige kunstprojecten, noem maar op. Ja, dan snap ik wel dat je dat niet wilt financieren. Van mij mag NL dan ook afsterven
Ben je ook specialist Rijksbegroting of roep je maar wat?
#TeamMax
Hoe weet meneer Bregggman waar Max zijn geld aan uit geeft?
Wie weet doneert hij miljoenen aan (Nederlandse) initiatieven.
Wat doet u zelf, meneer Bregman?
Heb je de kleding en schoenen en tasjes van Max z'n verloofde wel eens gezien?
@Après toi | 06-06-23 | 13:17: Wat hebben tasjes en schoenen van een braziliaanse vrouw met het Nederlandse belastingklimaat te maken?
@Eagle0511 | 06-06-23 | 13:24: Het is een antwoord op de vraag waar Max zijn geld aan uitgeeft.
Daar gaat het niet om. Het gaat hem erom dat we in Europa allemaal voorzieningen hebben die met belastinggeld geregeld worden. Dan is het niet moreel in zijn ogen om je daarvan te onttrekken. Kijk zelf dan: www.uitzendinggemist.net/aflevering/6...
@Après toi | 06-06-23 | 13:36:
Nee, de vraag was of Max mogelijk miljoenen uitgeeft aan (Nederlandse) initiatieven. Dat staat los van wat hij uitgeeft aan zijn vriendin.
@Diotima | 06-06-23 | 13:41:
Betaal jij ook belasting in Polen?
Nee toch? Want je woont daar niet.
En heeft Monaco die voorzieningen allemaal niet? Is elk land met lagere belastingen dan NL een derde wereldland zonder scholen, ziekenhuizen, wegen, etc?
Of is onze kleptocratie inmiddels gewoon veel te duur geworden? Juist *omdat* de belastingen hier veel te hoog zijn?
En ons "gratis" geld dus veel te veel corrupte en/of onbekwame mensen aanlokt? Die door niemand gecontroleerd worden want er is toch "geld zat"?
@Dandruff | 06-06-23 | 13:51:
Als de sterkste schouders zich onttrekken wordt de belastingdruk idd onnodig hoog. Ik zie ook hoeveel er weggepist wordt. Niet leuk.
Monaco heeft ook voorzieningen, en je begrijpt vast ook wel dat hoe de Monegaskische schatkist gevuld wordt niet voor elk land weggelegd is. Je zou dat zelfs gederfde inkomsten kunnen noemen van landen die geen belastingparadijs zijn.
@Diotima | 06-06-23 | 13:59:
Nietszeggende holle slogans over sterke schouders...
Maar betaal jij nou belasting in Polen ja of nee?
In hoeveel landen waar jij *niet* woont betaal jij *wel* belasting?
Dat is de essentie van deze discussie.
Waar woon je, en waar betaal je belasting.
En hoe zijn de uitgaven van Monaco "gederfde inkomsten" van landen die door corrupte idioten geleid worden?
Nieuwlichters op vernauwende treurbuis.
Gedachtenpolizei en afgunst.
Enkelvoudig huis Monoikos is stokoud.
Nederland heeft geen automerk met rijders in dienst,
mag blij zijn met de representatie door kundig stuurder.
Hij heeft niet gezorgd voor een gigantische asielinstroom met pseudochristelijk en links pseudosolidair en pseudosociaal gedrag.
Ook draagt hij niet bij aan de onveiligheid, alom aanwezig. Hij lijkt me niet woke of een aanjager van angst of biomassacentrales. Ook met de toeslagenaffaire heeft hij niets van doen. Of met de afbraak van ons leger.
Met de uitholling van de democratie, met de uitholling van de waarde van de euro, met het steeds maar weer genaaid worden door of over de band door de EU, heeft hij niks van doen.
Met het bizarre Natura2000 en het bizarre bijbehorende stikstofbeleid heeft hij niks van doen.
Max is een toppertje en hij wint, o ja, dat óók nog, om de haverklap wereldtitels en races in de F1. Dat ons Nederlanders, velen die dat nog wat zegt, veel doet.
Waarom moeten we hem precies belasten?
maaiveld, hoofd.
Nee daar heb ik ook niks mee te maken gehad.
Het is evengoed wel opmerkelijk dat het mogelijk is vanaf een zekere inkomensgrens je je kan onttrekken van deze last. Buut vrij.
Ik kan geen goede reden bedenken dat deze vrijplaatsen voor de UNHNWI's iets goeds zouden zijn. Er is gewoonweg niets aan te doen lijkt. Het staat het deze landen en staatjes vrij op deze wijze te concureren en veel kapitaal binnen te halen.
@Reaaalist | 06-06-23 | 13:03:
Als je in NL woont betaal je belasting in NL, niet in Frankrijk of Polen. Dus als je in Monaco woont betaal je belasting in Monaco. Geen buutvrij maar gewoon eerlijk en logisch.
Verder kun je je afvragen hoe het komt dat landen met relatief lage belastingen toch welvarend zijn, zelfs concureren en kapitaal binnen halen. Heeft Monaco geen scholen, ziekenhuizen, wegen?
Of kan het zijn dat te hoge belastingen leiden tot corruptie en wanbeleid? Tot "geld=gratis" roepende fopjobhoppers in peperdure baantjesmachines vol overbodige bullshitbanen?
Is dat niet een veel groter probleem dan een miljonair die ergens anders woont?
@Dandruff | 06-06-23 | 13:33:
Hoe het komt dat die mini-staatjes welvarend zijn? Omdat ze parasiteren op de voorzieningen en infrastructuur van wat in andere landen met publiek geld is opgezet.
@Diotima | 06-06-23 | 13:45:
Hoezo, zijn alle voorzieningen in Monaco betaald van EU-subsidies?
Max woont in Monaco. Vind je dat hij alleen in Nederland en Monaco belasting moet betalen, of in elk land ter wereld? Zo ja, betekent dat dan dat elke Nederlander voortaan in elk land ter wereld belasting moet betalen?
Dus zeg 50% in NL, 45% in B, 40% in F, etc?
Zou loonbelasting boven de 100% mogelijk zijn denk je?
Het gaat er om waar je woont.
Max woont niet in NL, dus betaalt hier geen belasting.
@Dandruff | 06-06-23 | 13:33: ik bedoel dat het wel zo werkt dat ik niet in Monaco kan wonen.
@Reaaalist | 06-06-23 | 14:09:
Eens. Maar moeten we dat Max verwijten?
Of moeten we Monaco dwingen tot financieel wanbeleid, zoals NL?
Eisen dat het overbevolkte Monaco meer kansloze Miele-roepers opneemt?
Is het niet zinvoller te kijken of we hier het beleid kunnen verbeteren?
Feitelijk verdient Prins Bril aan het racen van Verstappen. Zonder Verstappen was het circuit van Zandvoort nooit uit de mottenballen gehaald. De gemeenteraad, ProRail, iedereen wist niet hoe snel er naar de pijpen van Prins Bril gedanst moest worden. Niets was te gek. Zelfs de natuur speelde ineens geen rol meer. Stikstof was onbekend. Pfas bestond in eens niet meer.
De oranje vlaggen begrijp ik wel.
Don’t hate the players, hate the game. De heer Bregman zou misschien een valide punt hebben als hij de beleidsmakers uit zou roepen. Tot dat dit soort ontwijkstelsels in plaats zijn kan je iemand die zich aan de regels houdt niks kwalijk nemen.
Max is 48 uur per jaar in Nederland. Waarom zou hij in Nederland belasting betalen? Die jonge heeft een hele branch autosport leven ingeblazen. Maar dan moet je in Nederland kapot via dwang door mensen als Bregman.
Wat een non discussie. Hij woont daar dus betaald belasting volgens de daar geldende norm. Is gewoon een Nederlander brengt veel mensen hier veel plezier. Stel hij zou in Duitsland wonen dan was deze hele discussie er niet geweest ondanks het niet betalen van belasting in Nederland
Dab was de discussie hetzelfde geweest. Onderschat niet de kracht van de afgunst van links addergebroed.
Ik vraag me af wat Rutger zelf zou doen als hij in een soortgelijke positie als Max Verstappen zit
Dat zijn, van die deugmeneer, geld in een bv zit, zegt genoeg. Alleen is zeiken op succesvolle mensen die ook nog eens rationeel handelen zijn verdienmodel.
Ik vraag me af wat zijn advies aan Max zou zijn. Kom in Nederland wonen?
Ik ken alleen maar van die rijke linkse mensen die de facto met Nederland niks hebben als het erop aankomt.
En zeiken op Max is een lekkere bezigheid als je in een Volkskrantbiotoop zit. Want de linksmens, de deuger, vindt F1 niks. Ik ken dat ook weer van vroeger. 'Het is geen sport'. Het is supersneu volk en de vraag of Max iets voor Nederland doet wordt volgens mee minstens tweewekelijks volmondig met 'JA!' beantwoord.
Er is geen enkele idioot die 49,5% aftikt op het moment dat je zoveel binnen kan harken. BV'tje / CV'tje LTD ect. laat je fiscalist maar schuiven. Weet vrij zeker dat Jinek een zelfde constructie gebruikt. Of ze heeft een hele slechte fiscalist. Dus nee, de Nederlandse overheid loopt niet zoveel mis. en daarbijer zijn wel meer zaken moreel verwerpelijk. Zoals het zeiken over mensen die wel een talent hebben.
En je betaalt meer dan 49,5% want de toeslagen worden steeds minder naarmate je meer verdient. Je betaalt de facto bijna 60%.
@Zomaarwat | 06-06-23 | 12:33: ... en dan heb je nog geen cent uitgegeven, want dat wordt dan nóg eens belast...
Maar volgens de deugkerk zijn wij toch allemaal wereldburgers? Hoe zo binding met Nederland, dat stukje EU waar een groot deel van de opgebrachte belasting rechtstreeks in Brussel wordt gestort.
Omdat de coureur ook met een Nederlandse vlag koketteert. Wel de lusten, niet de lasten zeg maar. Voor veel mensen heel redelijk.
Macron, Merkel, Biden en Trudeau betalen ook geen belasting in NL. Waarom eigenlijk niet?
Omdat ze niet in NL wonen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Laat Bregman zich liever afvragen waarom de belastingen hier zo gruwelijk hoog zijn. Een van zijn tafelgenoten zegt dat er op elke euro die er naar de Groningse schadeslachtoffers gaat, ook 1,48 euro naar bureaucratie gaat. Dat kenmerkt helaas veel beleid; we geven tientallen miljarden uit aan helemaal niks. Aan overbodige managementslagen, consultants, commissies, klimaatcoaches, etc.
Dit kabinet heeft 819 persvoorlichters en communicatiedeskundigen in dienst...
Waarom? Wat doen die de hele dag?
Hoeveel minuten per dag zie je er 1 de pers voorlichten?
Alle belangrijke overheidstaken zijn er afgelopen decennia op achteruit gegaan; veiligheid, onderwijs, zorg, infrastructuur. De kosten van al deze overheidstaken zijn echter wel elk jaar gestegen. Plus dat de overheid veel meer geld is gaan uitgeven aan onhaalbare en onbetaalbare linkse hobby's. Amsterdam verwaarloost al decennialang het onderhoud aan de kades, maar strooit wel met miljoenensubsidies naar allerlei (doorgaans anti-Westerse) actiegroepen.
De structurele verspilling van gemeenschapsgeld is een veel groter probleem dan iemand die - volstrekt legaal - in een ander land woont.
Maar wij juichen hier dan ook niet voor Macron, Merkel, Biden en Trudeau...
@Eagle0511 | 06-06-23 | 13:27:
Een hoop linkse kerkgangers toch wel.
Los daarvan is het belastingtechnisch helemaal niet zo relevant voor wie we wel of niet juichen. Voor de belastingdienst gaat het er alleen om waar je woont.
Anders zou dat heel slecht nieuws zijn voor atleten, acteurs en vooral popsterren die in vrijwel elk land ter wereld worden toegejuicht.
Max betaald geen belasting in Nl maar hij genereert wel veel belasting. Aleen al de BTW op alles wat er verkocht wordt met zijn naam er op.Kaartjes voor de GP in Zandvoort, reizen naar andere GP,'s etc.
Dat kunnen mensen ook aan andere dingen uitgeven en dan wordt er ook BTW betaalt. Probeer het nog 'ns...
Wat een flauwekul. Rutte c.s. haalt ook buitenlandse bedrijven met een laag belastingtarief - vinden we dat ethisch dan ook onjuist? Want die bedrijven zouden toch in het land van herkomst voldoende belasting moeten afdragen....
En laat de NLse overheid eens efficient en proportioneel met het belastinggeld omgaan. Dat gaat ze ook niet goed af.
Max betaalt toch wel belasting over zijn werk voor dat filmpje van Jumbo? Dat ie met dat wagentje boodschappen wegbrengt.
Het is niet bijzonder dat F1 coureurs in Monaco wonen, doen ze al decennia. Verder kan je inderdaad heel braaf 49 procent af staan, je kan het ook niet doen. Ikzelf als simpele loonslaaf heb de keus niet met mn huidige baan. Van mijn ICT vrienden die op projectbasis meestal volledig remote werken snap ik ook niet dat ze niet in Portugal wonen ofzo. Alleen al vanwege het weer.
Hoezo heeft hij best wel een punt? In zijn broekje ja. Deze man heeft nooit een punt en werd ook niet goed aangepakt door Jinek. Dit is gewoon een jaloerse lul die aanzien probeert op te bouwen (en dat lukt hem zo ook nog).
Zo, en nu inhoudelijk. Iedereen die "jaloersheid" gebruikt is af.
@Diotima | 06-06-23 | 11:55: je bent dus nu af....
Nyck de Vries woont ook in Monaco.
Mogen we nog wel voor hem juichen, of gaat het om discriminatie van inwoners van Monaco?
Monaco is van oudsher een plaats voor de elite. Dus ik begrijp wel dat coureurs daar wonen.
Die Max is trouwens geen NLer en ook geen Belg maar een (ex) woonwagen bewoner oftewel kamper met een paspoort die niks met NL heeft. Verder een niet zo heel sympathiek figuur dus waar die populariteit vandaan komt is me een volkomen raadsel. Trouwens, die Rutger kan dan wel een loser baardje hebben maar hoe noem je die ongeschoren vlas bakkes van Verstappen dan?
Oei, ik voel enig antipathie.
Och, wat een bullshit.
Zelfs Jos Verstappen, zoon van een café eigenaar was geen kamper.
Zijn overgrootvader wellicht wel.
Mogen we nog wel juichen voor Frans Bauer?
Verstappen heeft wel in Nederland op school gezeten, en misschien ook wel eens bij een Nederlandse dokter geweest. En dat legitimeert dus Rutger om Max quasi voor te stellen als 'Nederlander'.
@Kowalski11 | 06-06-23 | 11:49: Klopt, vorige keer werd ik gejorist toen ik scheef wat ik werkelijk vindt van hem dus hier wil ik het maar bij laten.
Jij kent hem persoonlijk?
@Eagle0511 | 06-06-23 | 13:31: Nee, en ik ken Kaag ook niet persoonlijk en toch vind ik het ook een kutwijf.
Waarom nemen al die gewone mensen het op voor miljonairs? En dat geldt ook voor voetballers en hun Panama Papers. Dan ben je toch een sukkel die geen kritiek op z'n idool kan hebben? Maar diezelfde gewone mensen zien wel hoe stom dubbele moraal is als andermans idool Erdogan of Poetin heet... Tsja, geef het volk brood en spelen...
Uw beide voorbeeld stelen van het volk en laten het zelfs oppakken of sturen het bewust de dood in. Daar heb ik Max nog niet op kunnen betrappen.
Onvoorstelbaar. Directeur van Schiphol verdient 250k: "BoeHoe graaier!!!!1!!" en dan verderop in de krant, Voetballer verdient 2,5 miljoen; "Cool, Hup Memvis!!!!, ik ga meteen een shirtje van 90 euro kopen"
@Ray Skak | 06-06-23 | 11:45:
Het gaat over foute dingen rechtpraten van je idool. Dat je vindt dat je idool dingen mag die voor anderen niet kunnen, De cognitieve dissonantie bij de volgelingen, fans, etc. Zie hoe treffend small_town_dad het hier zegt.
@Diotima | 06-06-23 | 11:51: het boeit me niet om wie het gaat maar als ik toch zelf de keuze heb om ergens te wonen ,en daarmee ook nog eens minder belasting hoef te betalen ben je toch een dief van je eigen als je dat niet doet he .net zoals bij voetballers .ze verdienen goed ,nou en?jij zou dat niet doen zeker als het kon?haha kom op zeg.ps ik betaal zelf ook geen belasting in nederland en waarom ook .ik woon er potdorie niet eens het grootste deel van het jaar.
Je eerste vraag is al dramatisch. Gewone mensen zijn namelijk vaak ook miljonair. En hoeveel inkomstenbelasting iemand betaalt is weer iets anders.
Maar zoek het maar uit. Die anti-F1-houding proef ik al 50 jaar bij linksmensen, vooral de Volkskrant e.d. blijven lezen en die vinden het heel normaal om dan standaard in de zeikmodus te gaan.
Een discussie voeren over hoeveel een Max betaalt is dan heerlijk. Kan niet verkeerd gaan want zeiken zeiken zeiken inzake F1 en hij betaalt NUL dus lekker blablabla.
Er is geen enkele reden dat ook maar iemand vrijwillig aan de huidige overheid zou moeten willen bijdragen. Toevallig behoort Max tot een groep die dat sowieso niet doet.
Je moet wel F1 niks vinden én bizar veel belasting betalen iets normaals vinden én je voldoende in het beleid van de overheid kunnen vinden voordat het belastingbetaalgedrag van Max een interessant onderwerp wordt.
Waar ligt de preciese grens? Mag je het wél opnemen voor iemand die 900k heeft, maar niet voor de "grote boze miljonair"? Dit soort simplistisch denken zorgt voor verdeling in de samenleving en heel veel ellende.
@Zomaarwat | 06-06-23 | 12:55: F1 staat gewoon haaks op het linkse sprookje: auto's, lawaai, luxe, succes. Dat mág natuurlijk niet zijn. Alleen de partijtop mag dat hebben. De rest mag vechten om een aardappel.
Wat ben ik toch ook afgegleden. Nu alleen het idee van een vlaktaks me al enthousiast kan maken...
Wat zou Bregman van ons Koninklijk Huis vinden?
Hypocrisie to the MAX
Misschien moeten we Max juist dankbaar zijn dat zonder zijn belastinggeld ons land niet nog verder wordt volgepropt. Hup Max!
Ja want al ons belastinggeld gaat naar de asielzoekers... Kijk ff op de Rijksbegroting. Die gederfde inkomsten kosten ons vooral verplegers, onderwijzers, politieagenten
@Diotima | 06-06-23 | 11:44:
Nee, dat beweerde ook niemand behalve jij, en daarmee maak je dus in feite jezelf belachelijk.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee, want jij verdient dat.
@funda | 06-06-23 | 12:02:
Oh ja, meestal wordt "volgepropt" gebruikt in combinatie met "asielzoekers" en "windmolens". Vertel, met wat van ons belastinggeld wordt ons land volgepropt?
Wat heb ik een hekel aan dat ostentatief deugen, dat pronken met hoogstaande moraal. Als de vos de passie preekt boer pas op je kippen.
Als Max en collega's 49% belasting zouden betalen, dan zouden die extra loonkosten gewoon doorgeschoven worden en zouden de toeschouwers twee keer zoveel voor toegangskaartjes en tv-abonnementen betalen. Geld dat hoppakee in de schatkist verdwijnt en vervolgens wordt gespendeerd aan Teslasubsidies, zonnepanelen voor de bovenlaag die een eigen woning bezit en een zeker inkomen geniet, en meer meer meer kansloze immigranten in de wijken waar geen Tesla- en zonnepaneelsubsidies worden uitgedeeld.
Laat Max lekker zijn eigen geld uitgeven. En de gewone man ook alsjeblieft.
Nee, want voor het dubbele bedrag kopen de meeste mensen geen toegangskaartjes en tv-abonnement meer. Het betekent vooral dat de miljonairs er na aftrek van belastingen er nog steeds een miljonairsleven op `na zullen blijven houden.
Oh, en kijk even naar de Rijksbegroting in plaats van te gaan jammeren over subsidies voor Tesla's.
Hoezo 49,5 % belasting in hoogste schaal?
Dat zit minimaal op 51%, als niet hoger. Check je salaristrookje maar
Dat is omdat niemand ooit nog gehoord heeft van heffingskorting. Mensen denken daardoor dat het slechts 49,5 is, maar u heeft gelijk. "Korting" op je belasting. Om te janken.
Is al een tijdje geleden verlaagd van 51,75% naar 49.50%. Check je belastingaangifte maar.
'salarisstrookje', ja als je daarvan afhankelijk bent dan wens ik u allen veel succes.
Ik begrijp het niet een schappelijke 49,5 % ontwijken die overigens zuinig en effectief wordt besteed.
He he ik moest lachen.
@Professor Superhirn | 06-06-23 | 11:31: ik moest huilen.
Eng ventje.. op het moment dat de reactie van de manager van Verstappen voorgelezen wordt blijven roepen "ja, een mooie reactie van de PR man" enzo.
A) Verstappen draagt wél bij aan de roverheid; hij betaald winstbelasting over producten die in zijn winkel in limboland en op Zandvoort verkocht worden.
B) Hij moet belasting betalen voor inkomen in NL (GP iemand?)
C) De GP op Zandvoort is gevolg van het success van Verstappen. Zonder hem was er geen GP geweest. Wat denk je dat er tijdens dat weekend aan belasting wordt afgedragen door de horeca etc?
Daarnaast.. als je nou niet begrijpt hoe de sponsoringdeal van Jumbo in elkaar zit moet je misschien gewoon je kop houden. Er is geen sprake meer van grote geldstromen, Jumbo heeft een deel van de carriere van Verstappen betaald omdat men potentie zag. Dat heet een investering en die verdienen ze nu terug.
Ja, heel knap, Max betaalt effectief 0,3% belasting in Nederland over zijn inkomsten (kan ook 0,2% zijn). En fijn dat dat bij een winkelmedewerker of onderwijzer ongeveer 30-40% is. Dus Max is inderdaad een eng ventje. Een soort omgekeerde Mocro die doet alsof hij Nederlander is, maar allang opportunistisch is geëmigreerd.
@Festen | 06-06-23 | 11:37: En hoeveel is 0.3% op 60M? En 30-40% op 40k?
Overigens.. Verstappen doet niet alsof hij Nederlander is. Hij is op het schild gehesen door anderen.
En ja.. hij heeft alle recht om het zo te doen, niets engs aan en ik vraag me met al die moeimakers altijd af: Wat zou jij doen als je voor die keuze stond?
@Festen | 06-06-23 | 11:37: Hij heeft nog geen dag van zijn leven in NL gewoond. Volstrekt populistische non discussie voor tax ignoranti. Next.
Wat een domme lul, er zijn duizenden expats (ik ben er 1 van ) die dat ook niet betalen , dat zijn verdragen tussen landen en die staan 'vast' (ik heb slechts ervaring met werken in Nigeria (0.3%) /Qatar (0%)/Iraq (0%) /Singapore (ca 15%) /UAE (0%). Go Max!
Ik ben jaloers.
well played.
Kort samengevat: Die Bregman deugt voor geen meter.
Rutger is een dominees zoon en zijn boek begint met ik
Die torenhoge belastingdruk zorgt voor veel armoede en leegloop. Want sorry waarom hebben wij 800.000 arme mensen in NL,!? Wij staan in de top 10 rijkste landen (dacht ik) en het geld klotst over de Linkse balk... Ik ben van mening dat er veel te veel belastinggeld verdwijnt.. Naar onzin. Ik zeg: belasting tussen 25 en 35 procent plus een vrije voet van 20.000. Dan maar geen Klimaat budget! Weg met die onzin hobby's!
Was het niet Nederland dat belastingvoordeel bood aan bedrijven als ze hun hoofdkantoor hier vestiges?
Wat een gezeik van die Rutger.
Selectieve verontwaardiging in optima forma.
Dit soort mensen zegt niks over de terreur in Ter Apel, over Groninngen, over de duizenden gelukzoekers of over de vele steek en schiet incidenten die de levens van jonge mensen treffen.
Hij zeikt over het feit dat iemand heel veel geld verdient in het buitenland maar niet hier woont.
En daar bovenop geeft een overbetaalde dame hem een podium om zijn frustratie te uiten.
Max kan zijn paspoort beter omruilen voor een uit Monaco.
Heel goed van Max, belasting betaal je voor wegen, ziekenhuizen, zorgstelsel enz. Niet om jaarlijks 10 tallen miljarden aan geluksdrammers uit te geven.
Je gelooft graag je eigen onzin zodat je het slachtoffer uit kan hangen. Sukkel.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
49,5 procent...
Laat dat eens even op je inwerken.
Is de begindatum van je salaris dan 28 juni, waarna je BTW, opcenten en heffingen mag gaan betalen?
Bregman zijn businessmodel, de salonsocialist uithangen.
Allemaal miljonairs die een beetje over elkaar lopen roddelen en plein public. Doet een beetje laat-Romeins aan, moet ik zeggen.
Land van de afgunst.
En je dan iedere keer afvragen waarom mensen die succes hebben of een lekker inkomen hebben het land verlaten. En da's niet alleen Max.
Vanwege de belastingen, niet vanwege 'afgunst'.
@funda | 06-06-23 | 11:10: Ik ben van mening dat de belastingen een resultaat zijn van de afgunst.
Jaar na jaar moet het 'socialer', de 'rijken' moeten betalen want 'zij hebben meer'.
Raar voorbeeld. Verstappen heeft nooit in NL gewoond en de kosten die de overheid heeft gemaakt voor zijn onderwijs heeft hij al ruimschoots goedgemaakt met de economische activiteit rondom de F1 in Nederland.
In algemene zin mag je best een mening hebben over het feit dat er zoiets bestaat als Monaco, maar dat is een andere discussie. Nederlanders die niet in Nederland wonen (en verder geen inkomen hebben in NL) betalen geen belasting in Nederland. Monegasken die in Nederland wonen betalen wel belasting in Nederland. Dat is hoe het werkt. En volgens mij betaalt Verstappen gewoon belasting over het prijzengeld dat hij verdient in Zandvoort.
Vind wel dat Bregman een punt heeft. Wanneer ik naast mijn reguliere baan (modaal inkomen) iets extra's wil bijverdienen door bijvoorbeeld het geven van een cursus, moet ik dit bedrag opgeven bij "Overige inkomsten" op mijn Inkomstenbelasting. Want ik maak niet genoeg uren op jaarbasis als ondernemer.
Heb ik daarmee bijvoorbeeld 3.000 euro netto verdiend (dus na aftrek van alle kosten), komt de belastingdienst om de hoek met een aanslag van 1150 euro Inkomstenbelasting plus 170 euro voor de Zorgverzekeringswet = 1300 euro netto betalen over 3000 euro inkomsten. Ik vind het belachelijk. Nogal logisch dat Nederlanders lang niet alles opgeven aan de Belastingdienst.
Bregman heeft wel een punt in algemene zin, maar om Verstappen als voorbeeld aan te halen slaat nergens op. Jouw persoonlijk situatie kan zeker frustraties opleveren hoe het geregeld is in NL maar daar heeft Verstappen niets mee te maken, Verstappen doet niet aan belastingontduiking in Nederland.
@rederijker | 06-06-23 | 11:07: Hij doet aan belastingontduiking door in Monaco te gaan wonen. De vraag is: waarom is hij niet gewoon in Nederland blijven wonen na zijn 18e verjaardag?
@Dameskonijn | 06-06-23 | 11:09: Waarom zou hij? Wat heb jij daar mee te maken? Hij is een vrij mens en mag gaan en staan waar hij wil.
@Dameskonijn | 06-06-23 | 11:09: Omdat ie geld genoeg had om in Monaco te gaan wonen. Ik geef die jongen groot gelijk.
@Dameskonijn | 06-06-23 | 11:09: je draait met om. Hij woont in Monaco en betaalt aldaar belasting.
Moet hij zelf weten.
Jij kunt ook verhuizen en elders belasting betalen. Eigen keus.
@Dameskonijn | 06-06-23 | 11:09: Allereerst heeft hij nooit in Nederland gewoond. Ten tweede is hij zo vaak op reis dat het maar de vraag is waar hij geacht wordt woonachtig te zijn. Dat ben je als je ergens >180dagen woont en/of andere omstandigheden zoals sociale kring/netwerk. Zijn directe familie woont in Belgie, zijn vriendin is Braziliaans en zijn vrienden wonen over de hele wereld. Dus wat bindt hem aan Nederland? En zoals andere reaguurders terecht opmerken; je bepaalt zelf wel waar je wil wonen.
Allemaal jaloerse mensen die Verstappen benijden omdat hij in Monaco woont.
Het grootste probleem achter de verontwaardiging van de heer Bregman is dat het selectieve verontwaardiging is. Er zijn heel wat Nederlandse voetballers geweest die hun geld in het buitenland verdient en gestald hebben. Zakenlieden idem. Nederland is met de Zuidas ook een plek waar naar hartenlust belasting ontweken wordt. Ons koningshuis betaald geen belasting maar ook die stallen kapitalen in nog gunstigere omstandigheden. En zelfs onze Wopke ontwijkt belasting. Get over it Bregman. Dit is de wereld waarin we leven.
@Zapata10 | 06-06-23 | 11:10: benieuwd hoe de financiële huishouding in elkaar steekt van de NGO’s die hem sponsoren in elkaar steken.
Ik ben er geweest, in Monaco is het vreselijk. Jaloezie en afgunst hebben er dus niets mee te maken - NL belastingen zijn gewoon te idioot voor woorden.
En de besteding van dat geld is over het algemeen schandelijk te noemen.
Een Nederlandse wereldkampioen sportvissen sprak ooit de befaamde woorden: "Zolang vissen geen belasting betalen moeten ze hun bek houden"
En dat doen ze ook.
Als ze hun bek houden kunnen ze niet in het achterlijke haakje happen.
Ja maar, Max is toch goed voor het Nederlandse exportwezen?
Zoiets zei de koning althans, zelf ook een uithangbord.
Terechte opmerking van de sympathieke historicus met de juiste opvattingen die door domrechtse pauperreaguurders ten onrechte wordt gedemoniseerd.
Ah ironie. Bregman is een fantast die over het algemeen ongefundeerde onzin uitslaat. Deug fantasie waar hij een verdien model van heeft gemaakt. Populisme in zijn puurste vorm. Deze stelling over Verstappen ook weer. Scoren bij de doelgroep en weer een rondje tv praat tafels doen a raison van 2000 euro. De snijtafel, toch nogal intellectueel links hangend, liet toen niks heel van zijn boek. De snijtafel - De meeste mensen deugen (#73. youtu.be/45IuCAlOJaA
Een sympathieke historicus? Een deugleuteraar die geld verdient met vaagtaal. Me dunkt dat je een pauper bent als je zijn boekjes leest en ze ook nog eens als leidraad neemt.
Bregman heeft duidelijk geen verstand van geld, Max heeft al honderden miljoenen in beweging gezet en mede gezorgd voor gigantische belastingen/heffingen/BTW inkomsten in Nederland. Best triest dat de "intellectuele" elite zo door de mand valt, kan het "normaal" verstand van de BBB etc. niets kwalijk nemen.
Zo kan iedereen wel wat verzinnen waarom hij of zij geen IB of VB verschuldigt is. Het is gewoon niet meer dan redelijk dat Max ook zijn steentje bijdraagt direct vanuit zijn inkomen.
Als Max er niks van kon hadden de mensen hun geld ergens anders aan uitgegeven. En waren de inkomsten er ook geweest.
Zijn bijdrage is dus ongeveer nul op BNP niveau.
@Inferi0r | 06-06-23 | 10:57: Als hij naar Amerika was gegaan en daar IB zou afdragen, zou je dan ook vinden dat hij in NL z'n steentje zou moeten bijdragen? Of gaat 't puur om die 0% die Monaco hanteert?
@Hans Kwalzan | 06-06-23 | 11:01: dat laatste natuurlijk. Niemand woont voor zijn plezier in Monaco.
Gestrekt been op de man.
Het blijft vies spel, ook al maakte de man even ervoor hands.
En dat het een item is bij Jinek is in en in triest.
Je kunt wijzen naar figuren als Verstappen die belasting ontwijken maar het is geheel legaal. Mogelijk gemaakt door onze overheid. Maar zie je die daar wat aan doen? Nee, want dit was gewoon de bedoeling. U, als nukubu zelf mag echter wel gewoon de volle mep betalen.
Ik maak ook gebruik van de hypotheekrente aftrek. Juichen jullie nou ook niet meer voor mij?
Mogelijk gemaakt door onze overheid? Bepaalt onze overheid het belastingtarief in Monaco?
@BobDobalina | 06-06-23 | 11:01: Wat voor paspport heeft Verstappen?
Kunnen we het niet beter hebben over de besteding van al die belastingmiljarden? Daar valt veel meer in te verbeteren. Het probleem in NL is niet dat de mensen te weinig belasting betalen, maar dat de overheid teveel uitgeeft!
En vergeet niet die miljarden die jaarlijks gewoon verdwijnen
Als je een woning verhuurt aan het COA krijg je 80 euro per dag per Oekraïner. Is dat ook belastingvrij?
Hef Monaco gewoon op. Voeg het bij Frankrijk en flikker die piraten familie eruit.
En dan?
@Janlul | 06-06-23 | 10:48: verhuisd men naar de zandbak met soortgelijke regels.
Dat is toch iets tussen de belastingdienst en Verstappen, waar bemoeit die man zich mee?!
Ook al die sukkels die hem Max noemen alsof ze hem persoonlijk kennen, of nog erger, "onze Max".
Echter, naast Max Verstappen zijn er nog heel wat anderen in Nederland die aan belastingontwijking doen. Pak ze allemaal maar.
Dan moet Nederland wel stoppen met stemmen op VVD, CDA, CU, PvdA, GL, FVD.
Er zijn ook totaal idioten die met een oranje vlaggetje staan en brullen Maxima, Maxima. En die soppen om de jurk die ze aan heeft. Er zijn ook mensen die voetballers vereren, popsterren aanbidden of zelfs politieke figuren zoals Mandela, Ghandi, Che Guevara. Mensen hebben helden nodig, kiezen altijd weer tussen goed en kwaad terwijl dat slechts gedetermineerd is door de heersende opvatting van dat moment. Maar als de levensavond valt beseffen de meer intelligente mensen dat het allemaal lucht is, een tragikomedie, een toneelspel waarin we allemaal een rol hebben maar waarvan de zin nihil is. Helden hebben we nodig om onszelf zin te geven.
@Zapata10 | 06-06-23 | 10:52:
m.youtube.com/watch?v=ZlP3T6n7o48&...
@Zapata10 | 06-06-23 | 10:52:
Dan heb je een behoorlijk leeg leven, als je de schittering van een ander nodig hebt om je eigen leven zin te geven.
Om Max te compenseren draagt Rutger 100% van zijn inkomen af.
Reken maar dat Max helpt bij de taxpoet...!!!
Wat ik allemaal uitgeef in die kroeg.. ??
Max woonde tot zijn 16e in Maaseik (be) waar hij ook maar school ging. Daarnaast was hij veel te vinden op dr kartbaan van Genk (be). Op zijn 17e werd hij F1 coureur bij Torro Rosso. Ik ben werkelijk benieuwd hoeveel dagen Max meerderjarig is geweest en in NL woonde, terwijl hij grootverdiener is. Gekke Bergman.
Doe iets aan brievenbus firma's op de zuidas.
Pritt schreef het zelf al: Lees voor "Max" "Het Koningshuis" en je hebt precies hetzelfde verhaal, met dat verschil dat het Koningshuis er niets voor hoeft te doen alleen de klauw ophouden. Max bedrijft er nog topsport voor.
Ook niet meer juichen voor het NLs elftal denk ik.
Nou juich ik eigenlijk nooit voor iemand, alleen voor mijn eigen kinderen. Maar nu ik erover nadenk: die betalen OOK geen belasting!!!
wacht op een verhelderende rap van Ali B. www.youtube.com/watch?v=tu5I586MQU8
Wie was dat ook al weer? Het was iets smerigs, dat weet ik nog wel.
Domme hetze dat riekt naar afgunst aangezwengeld door een quasi-intellectueel die alweer vol zelfgenoegen makkelijk probeert te scoren. Alsof die paar miljoen een verschil gaan maken. Volgens mij hebben we wel grotere belastingontduikers in dit land.
' belastingontwijken is geen belastingontduiken' aldus Koning Willem tijdens de troonrede plechtig . koningin Maxima ' hihi ' nauwelijks hoorbaar op de achtergrond
Denk dat Max zeker bij de top 100 belastingontwijkers hoort. Maar de gewone man wil nu eenmaal juichen voor een Koning of een verder vrij onsympathiek ogende sportheld die ook nog eens weinig bijdraagt.
Mochten de glasaaltjes de mogelijkheid hebben hun pied-à-terre van Nederland naar Monaco te verplaatsen, dan zullen zij dat nadrukkelijk overwegen. Met ons waarschijnlijk veel anderen. Rutger Bregman gezien? De zielige verpersoonlijking van "Bij de buurman is het gras altijd groener".
Als Max goed is voor 64 miljoen per jaar en de belastingdienst neemt hem 32 miljoen per jaar af dan moet Max 5 miljard/32 miljoen is 156 jaar racen om de rekening te betalen voor de missende bonnetjes van Hugo. De winst voor BV Nederland zit aan de uitgave kant. De inkomstenkant is volledig uitgeknepen.
Tja hij heeft wel een punt. Die 800 gelukszoekers die hier komen hebben niks bijgedragen en zullen niks bijdragen. Gelukszoekers is een uitgaande geldstroom. Dan hebben we het koningshuis, dragen niks bij en zijn een zeer dure uitgaande geldstroom. Vervolgens hebben we mensen die emigreren, zij betalen ook geen belasting meer in Nederland. Ondergetekende is al 8 jaar en betaalt ook al 8 geen IB meer. Ik denk dat Bregman een beetje jaloers is en ook wel wat minder belasting wilt betalen.
Max daarentegen is beter te pruimen dan Rutger en menig ander deugermens.
Dus jij bent zo'n gelukszoeker in het buitenland. Bah!
Er zijn veel mensen die graaien, ook in Bregman zijn netwerk zitten die lui. Ja, die betalen belasting, maar ze krijgen veel meer dan ze verdienen. Ga daar over zeiken.
Voor het overige is Bregman een linkse drammer met oogkleppen op. Met dat irritante domineesvingertje in de lucht.
Wat heeft meneer Bregman te melden over gesubsidieerde hobby's waar miljoenen verdampen?
Een Rick Engelkes die corona -miljoenen heeft geïncasseerd voor een niet bestaande musical?
Wat een Nederlands gezeik weer .. in plaats van trots te zijn op een wereldsporter van Limburgse bodem, worden er zuur centen geteld.
Misschien maar eens stoppen met Rutger.. wat een jaloerse gek. Ik zeg al vele vele jaren: Alles links is groen.. groen van jaloezie, afgunst dat een ander het wel lukt wat hun niet lukt. Het alleen altijd eventjes zoeken naar wat dat dan is, maar tot nu toe nog niet teleurgesteld. Wat een azijnzeikerds.
Argumentatie er achter is dat Max verstappen onderwijs en gezondheidszorg heeft genoten in Nederland en dat hij daarom verplichtingen heeft aan Nederland. Nu zou je met het Nederlandse onderwijs geld toe moeten krijgen gezien de kwaliteit er van. Getalenteerde kinderen komen na jaren er van af zonder iets geleerd te hebben. Gezondheidszorg? De meeste jongelingen krijgen wat vaccinaties en een griepje. Max Vertappen kan heel goed racen met een bolide. Dat maakt hij te gelde. Rutger Bregman kan heel goed vaagtaal uitslaan en deugen.
Max Verstappen werkt in de entertainmentbusiness, net zoals voetballers in de entertainmentbusiness werken. Hij verdient geld omdat veel mensen op tv naar zijn wedstrijden kijken. De interessante mensen zijn voor mij de engineers die in het team achter de schermen werken. Daar worden de werkelijke topprestaties geleverd.
Moreel gezien is Max een profiteur en een opportunist, daar heeft Bregman gelijk in. Aan de andere kant doet iedereen dat die de kans heeft zoals artiesten en bedrijven. Max werkt over de hele wereld en zet Nederland wel mooi positief op de kaart.
@Red shirt | 06-06-23 | 10:32: de engineers krijgen vast ook een heel aardige financïële tegemoetkoming. No worries about them.
@Red shirt | 06-06-23 | 10:32: En het is geen topprestatie dat waar letterlijk alle coureurs links en rechts van de baan stuiterden Max sneller ging en wel gewoon op de baan bleef.
Goed in de race ging hij drie keer over de witte lijntjes maar dat was zo minimaal dat hij zelf niet eens wist waar dat geweest was.
@charles de gaulle | 06-06-23 | 11:07: Het is zeker een goede coureur, de man is kampioen, maar ik heb persoonlijk meer interesse in de techniek van de auto. En @nick666, ik denk ook dat de engineers prima betaald krijgen. En dat zij ze waarschijnlijk waard ook.
Belachelijk dat iemand een miljoen per week krijgt door wat rondjes te rijden.
Dat is een andere discussie. De wereld is bereid dat te betalen. Zou hij het moeten weigeren?
Messi gaat 400 miljoen pakken voor een jaartje voetballen in de zandbak, komt al snel neer op 20 miljoen per wedstrijd.
Vermakelijkheidsindusrie.
Rolling Stones verdienen ook miljoenen met een beetje op een podium staan.
@_pacman_ | 06-06-23 | 10:29: maar zijn voetbalhart ligt nog steeds in Barcelona ........................ (volgens zijn vader)
Hij heeft 0,0 argumentatie. Verstappen is op zijn best een tot NL toe-eigende halve Belg (net als MvdP, beoefenaar en held van een wel interessante sport) die al jaren in Monaco woont en daarom helemaal niets te maken heeft met de onzinnige prietpraat van deze vreselijke kerel.
Een van de kernproblemen in Nederland is dat we denken dat belasting betalen iets "goeds" en "postiefs" is. Heel dom en naïef. En een van de pilaren onder de overmacht van de staat.
Je hebt duidelijk geen idee wat er betaald wordt van jouw belastingcentjes. Dat levert een heel behoorlijk land op, met goed onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur, veiligheid en alle andere voorwaarden om goed zaken te kunnen doen en je eigen welvaart te vergroten. Probeer een een onderneming te starten in een land als Peru of Kazachstan. Toch een stuk lastiger.
Dat is ook goed. Het gaat pas fout als volk zoals B. met valse argumentatie meent dat het normaal en gerechtvaardigd is om mensen met iets meer veel meer te laten betalen.
@_pacman_ | 06-06-23 | 10:28:
"om mensen met iets meer veel meer te laten betalen."
We betalen al sinds eeuwen middels een progressief systeem waarbij de rijkeren procentueel al meer betalen. Dat levert aan belastingen op bij een inkomen van bruto 2300 euro, 240 euro belastingen, en bij een salaris van 4600 bruto, 1320 euro aan IB. Ofwel 2x zoveel verdienen, 5x zoveel IB afdragen.
Meer betalen hoeft niet, maar ook niet minder of helemaal niets.
@Beste_Landgenoten | 06-06-23 | 10:28: Goed onderwijs? Veiligheid? betaalbare gezondheidszorg? In Peru kan je legaal heel wat centjes verdienen in de handel met coca bladeren of toerisme. En in Kazachstan doet de handel in wapens het goed. Je moet wel in de branche gaan zitten waar behoefte aan is.
@Beste_Landgenoten | 06-06-23 | 10:31: ja, dat zeg ik toch. Struikroverij is het.
@Biolizard | 06-06-23 | 10:37: de algehele belastingdruk buiten beschouwing latende, lag het toptarief in 1980 wel op 72%. Ik vind 49.50% al roof, maar 72% was (en is) buiten elke proportie.
@Biolizard | 06-06-23 | 10:37:
Emigreer dan!
Naar een apenland waar alles beter is.
Voeg dan de daad eens bij het woord, slapperd.
Ga heen, zet daar een bedrijf op, word rijk en gelukkig!
Maar vermoei ons niet met je geklaag.
@Hans Kwalzan | 06-06-23 | 10:42: toptarief was idd hoog maar door het woud aan aftrekposten was de effectieve belastingdruk destijds veel lager dan momenteel.
@Beste_Landgenoten | 06-06-23 | 10:31: Dat is gewoon diefstal.
@Beste_Landgenoten | 06-06-23 | 10:53: nee, dat soort poesjesretoriek ben ik immuun voor gelukkig. Ik ga hier net zo lang mee door totdat alle landgenoten inzien dat we teveel betalen en daar weinig voor terugkrijgen.
Mooi voorbeeld is de auto. Daar wordt 4x zoveel belasting op geheven dan dat er aan uitgegeven wordt. Vroeger was de wegenbelasting bijv. bedoeld om de wegen te onderhouden en eventueel aan te leggen. Nu wordt er onder de vlag van vage religieuze bewoordingen als "milieu" en "CO2" nog even 4x zoveel aan belasting op geheven.
Dat geld zie je vervolgens in de zakken verdwijnen van massa-ambtenarij en corruptie. Dit is een duidelijk argument voor de stelling: geen taxatie zonder allocatie! Geen blanco cheque voor de machthebbers dus. (zoals in jouw apenlanden).
Zullen we het dan ook eens hebben over "ons" oranje? Hoeveel daarvan speelt daadwerkelijk in NL, hoeveel daarvan betaalt daadwerkelijk belasting in NL, woont hier?
Zal me ook jeuken. Hup Max. Die kan tenminste wél iets.
Eigenlijk zouden wij allemaal het voorbeeld van Max moeten volgen en geen belastingen meer betalen aan deze overheid.
Dus niet alle mensen deugen, Rutger?
Waar men zich al niet druk om kan maken.
Iets met balken en splinters mompelt...
Gekke is: Alle landen met een hoge belastingdruk staan toevallig ook hoog op de lijstjes met aangenaamste landen om te wonen. Zou er een verband bestaan?
Rank Country with Highest Income Tax Max Income Tax Rate (%) Happiest Country Happiness Score
1 Aruba 58.95 Finland 7.84
2 Sweden 57.19 Denmark 7.62
3 Denmark 55.90 Switzerland 7.56
4 Netherlands 52.00 Iceland 7.50
5 Austria 55.00 Netherlands 7.46
6 Belgium 53.70 Norway 7.45
7 Japan 55.95 Sweden 7.35
8 Portugal 53.00 New Zealand 7.30
9 Slovenia 50.00 Austria 7.29
10 Finland 51.60 Luxembourg 7.24
Dat zal komen door de armen die het hier wel OK hebben en in andere landen niet.
Mensen met een beetje inkomen zullen het overal wel OK hebben. Feit blijft dat een lidmaatschap van deze club belachelijk duur is, als je een beetje geld verdient.
Finland 7.84 ?
Maar het is wel een land met hoge percentages alcoholisten en zelfmoorden......
een raar lijstje. is Aruba een land en waarom staat Finland op dezelfde regel.
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:27:
Moeten we een legenda maken voor u?
Dit had ik gisteren al gepost. Nederland is overigens in de EU een middenmoter met belastingdruk. Het is maar wat je met die belastingen doet. Als de staat de middenweg weet te vinden tussen predator kapitalisme en overtrokken overheids invloed dan doet die staat het goed is gebleken. Het Rijnlandse model.
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:27:
Overzichtelijker:
worldpopulationreview.com/country-ran...
In de top 10 staan alvast 3 landen die aanmerkelijk minder belastingdruk hebben dan Nederland.
Die lijsten zijn sowieso dubieus want daar wordt alleen monetair gekeken en zijn vaak commerciële bedrijven dus als je betaald kom je hoger op de lijst.
@Zapata10 | 06-06-23 | 10:37:
Men neemt de lokale (gemeente, provincie, canton etc.) belastingen niet mee want dan wordt het te duur voor zo'n commercieel bureau, maw echt onderzoek doen zijn ze niet mee bezig.
Alleen IB die ook jij en ik gratis op het web kunnen vinden per land. Broddelwerk is het
@Zapata10 | 06-06-23 | 10:37: da’s niet helemaal waar. Als je alle indirecte belastingen ook meeneemt (BTW, accijnzen, energie heffingen enz.), denk ik dat de belastingdruk voor bovermodaal > 80% is. Da’s toch wat meer dan die tiende penning waar we ooit oorlog voor / tegen hebben gevoerd…
@Basil Fawlty | 06-06-23 | 10:42:
We staan dus 4e of 5e van 134 landen. Voorwaar geen beroerde score. En toch zeiken, zeiken en zeiken op ons land. Ik stel voor: Emigreer dan allemaal! Oh de helft van de reaguurders heeft dat al gedaan... Wat zeg ik?
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:27: Aruba is een land.
Maar Max wordt later wel gekort op zijn AOW als hij weer naar NLD verhuist!
Ik heb gehoord dat zijn aow automatisch naar de voedselbank gestort wordt.
hij zal zich wel inkopen, kost weinig en velen doen het.
Mogen we wel juichen voor Nederlandse sporters die in andere landen wonen?
Of mag dat ook niet?
Of is het criterium dat je alleen voor sporters mag juichen wanneer ze in een ander land belasting betalen?
Als je het hier niet mee eens bent, dan moeten we de regels aanpassen. Ik heb wel een go3de suggestie: iedereen die netto geen bijdrage levert aan de staatskas de Nederlandse nationaliteit afnemen.
How you like them apples?
Dus alle leden van de regering?
Laten we beginnen om die het stemrecht te ontnemen. Wie betaalt bepaalt immers.
Werkelijk, dit soort nederlands gekneuter pisses me sooo off!!! Al helemaal doordat dit aangezwengeld werd door een van de meest irrelevante specie RB. Zou het door de initialen komen. Hup RB, betaal Verstappen nog maar wat meer!!
Bovendien, dankzij Verstappen is de schatkist in NL indirect behoorlijk gespekt. 300.000 toeschouwerskaartjes x €60,- BTW x 3 jaar = €54.000.000,- Optiefen met die NL kneuterij dus.
En tel daarbij nog alle belasting inkomsten uit merchandise, horeca, (openbaar)vervoer, parkeren, vergunningen, boetes, heffingen, etc.
@Marcelinho | 06-06-23 | 10:36: Inderdaad maar dat vond ik teveel werk...
Wat een triest figuur, de vertwijfeling dat ie steun zocht bij Pieter 'Wat vindt jij hier nu van Pieter?' bij onvoldoende bijval aan tafel. Daarnaast was de reactie vanuit Max's management precies zoals het is geregeld, en daar was niks misdadigs aan.
Nou de staat doet ook goede dingen met al dat belastinggeld. Zoals regionale ziekenhuizen sluiten, forse schadevergoeding betalen aan statushouders die te lang in de procedure zitten, het heelal redden. En de afdeling hartchirurgie voor kinderen van het UMC Groningen sluiten. Komen die ouders ook nog eens in Leiden of Groningen.
Euh, ... Leiden of Rotterdam.
.
*koffie zetten doet*
Waarom laten we iedere week 800+ belastingontwijkers toe als belastingontwijking zo iets vies is? We ontnemen de landen waar deze mensen vandaan komen een deel van hun belastingen. Het is een schandaal deze uitstromers van elders hier te laten instromen.
"Mensen als Verstappen werken namelijk niet voor hun land, maar slechts voor zichzelf"
Wat voor communistisch gebazel is dit ook van die Mao Bregman?
Liefst zien ze Max uit de bocht vliegen en erger, de kartel-elite is boos omdat ze het volksspelletje niet kunnen sturen.
Haha, ja die is ook bar inderdaad. Ik werk in een voorheen zeer sociale sector, de zorg en ik heb nog geen minuut 'voor Nederland' gewerkt eigenlijk. Heel egoïstisch voor mezelf gewerkt de hele tijd.
Bij welk strafkamp moet ik me nu melden Rutger?
Ik betaal ook belasting in Spanje en niet in Nederland. Want Nederland doet niets voor mij. Het is de Spaanse politie, doktoren ziekenhuizen, apotheken , scholen waar ik gebruik van maak, dus die betaal ik.
Ja, dan stop ik ook met juichen voor jou hoor.
@John McClane | 06-06-23 | 10:16: Nu moet ik huilen.
Ik heb meer moeite met grote ondernemingen die met een lege huls op de British Virginia Islands zit, waar ze geen daadwerkelijke bedrijfsactiviteiten hebben en fiscalisten in dienst hebben om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken, dan met iemand die daadwerkelijk in Monaco woont. Als ik de gelegenheid had in het buitenland te wonen en werken, dan deed ik dat ook. En natuurlijk is hij liever Nederlander dan Belg, dat snap ik wel.
Volgende week komt er zeker een nieuw boek van hem? Mooi zelfverzonnen ophef om een beetje bekender te worden. Ik kende hem niet voor zijn gezeur over Max.
Wie is die Bregman?
Een leuteraar die vindt dat de meeste mensen deugen en hij heeft zijn schare aan fans dan ook onder luitjes van veelal D66/GL/PvdA huize die zichzelf vinden deugen.
Wedden dat meneertje Bregman zijn "koffie' bij Starbucks haalt, trouwe klant van de Dienst Grote Ondernemingen te Rotterdam-Zuid van 's Rijks fiscus? De vraag lijkt mij eerder wat Monaco dan wel goed doet.
Ik kan Max geen ongelijk geven, als ik de kans had zou ik het ook doen.
Van de andere kant: WTF waarom is Monaco überhaupt een onafhankelijke staat, geen lid van de EU, enz? Zelfde vraag m.b.t. Andorra, San Marino en Liechtenstein. Hebben die "staatjes" eigenlijk nog bestaansrecht. Monaco hoort in feite bij Frankrijk en zou onder het Franse belastingregime horen te vallen.
San Marino ==> Italië, Andorra ==> Spanje of Frankrijk.
Maar ja, als Monaco belasting gaat heffen, dan verhuist Max gewoon lekker naar de Britse of Amerikaanse Maagdeneilanden of naar Qatar, Bahrein of Brunei.
Natuurlijk hebben die staatjes bestaansrecht.
Zolang Friesland bestaansrecht heeft, heeft Monaco dat ook.
@John McClane | 06-06-23 | 10:14: Friesland is geen onafhankelijke staat.
@ChalinaRosa | 06-06-23 | 10:12: Waarom dan? Wat is de reden dat ze onafhankelijke staten zijn? Dat is volgens mij een restant uit de late middeleeuwen.
En het is wel normaal dat Britse eilandstaten niet onder Groot Brittanië vallen?
@nick666 | 06-06-23 | 10:16: Oude adel die met verdragen de rest buiten houden en niet samensmelten. Nu met grote gevolgen. Alleen als ze ziek zijn of als er echt gewerkt moet worden dan is het buitenland goed.
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:24: en als er oorlog of andere pleuris uitbreekt dan mag het grote buurland de shit opruimen?
@nick666 | 06-06-23 | 10:16: So what? Waarom zou iemand zich met deze staatjes willen bemoeien. Leven en laten leven.
@ChalinaRosa | 06-06-23 | 10:40: deze staatjes parasiteren op hun grote buurlanden
Het belastingstelsel is niet rechtvaardig in Nederland dus ik begrijp Verstappen wel. De mensen die hem nu afkeuren zouden onmiddellijk hetzelfde doen als ze zoveel geld zouden verdienen. Kijk ik naar Amazon, Ikea en Shell die geen of weinig belasting betalen en een schoonmaakster die zich krom werkt en betaald, staat dat in geen verhouding.Kijk naar onze graai politici wat ze krijgen en niet verdienen idem dito.
Max ligt onder het vergrootglas. Op CBS wel de aantallen en leeftijdsgroepen. Zou wel interessant zijn daar ook de inkomensgroepen te zien. Mij zou het niet verbazen dat een flinke groep uit de 49% belastingschijf komt.
wat is er niet rechtvaardig aan. Het is veel beter dan elders vandaar dat zovelen hier komen zitten. Alleen aso's gaan voro de nul in Monaco
Overigens betaal je in andere landen veel meer, ook kleinverrdieners als u.
Mwa.... ik hoor bv niets meer over de Panama papers, brievenbus firma's en kantoorplant firma's. Allemaal zaken waar mensen zgn wonen/werken maar er niet zijn. Max woont tenminste nog in Monaco en geeft hem dan ook meer recht om geen belasting in Nederland te betalen.
Ja dit. 'We' laten een compleet gedocumenteerde lijst met schuinsmarcheerders gewoon ermee wegkomen (zaten ook politici tussen), maar deze. Deze meneer die moeten we nu echt aanpakken! Ga toch weg, Rutger, ongelovelijke muts.
Deze ophef wordt gecreëerd omdat mensen reageren op berichtjes over Max (a) en zijn zogenaamde 'niet meer juichen' (b), Rutger doet het puur voor zichzelf, de aandacht.
Er zijn tienduizenden expats in NL die hier officeel niet zijn. Huurhuis en huurauto, nooit controle en ze zitten gewoon gedetacheerd bij een hoofdkantoor elders via een buitenlands uitzendbureau en werken hier op een kantoor.
De fiscus zou gewoon regelmatig de kantoren van IT en TEch of Financiële moeten afstropen naar illegale grootverdieners.
Het vreemde is dat ze hier wel naar de dokter gaan en de kinderen gewoon op school zitten.
Sorry maar de belasting is hier zo hoog, dat ik geen geld meer over heb om naar Monaco te verhuizen.
Misschien is de Camping la Giandolla nog een oplossing voor U?
Geef hem eens ongelijk.
Die Mercedes kniel meneer doet precies hetzelfde. Mag hij zich dan wel activistisch opstellen? Mag Rutger het wel eens zijn met zijn protesten.
Die heeft een kleurtje dus daar mag je niets van vinden.
Typisch zuurlinkse retoriek.
Laat Max (net als zoveel andere sporters) in Monaco wonen. Geef hem eens ongelijk.
Of je nu F1-fan bent of niet: zijn populariteit heeft voor een grote omzetstijging gezocht in alles wat met F1 te maken heeft. Streamingsdiensten, Zandvoort, merchandise, noem maar op. Ofwel: de schatkist profiteert volop van de indirecte inkomsten dankzij de populariteit van personen zoals Max.
Maar zo'n redenering is natuurlijk veel te kapitalistisch gedacht voor zuurlinks..
Zelfde redenering gaat op voor drugsgeld. Komt uiteindelijk toch terug op straat? Toffe Mo geeft dat toch weer uit aan een Mercedes? Allemaal goed voor de economie Tedje van Es. Begrijp dat nah.
@Beste_Landgenoten | 06-06-23 | 10:25: Die vergelijking gaat mank, want drugsgeld wordt verdiend met illegale en strafbare handelingen, terwijl Max niets illegaals doet.
We houden van je Max, geef geld
Ik snap niet wat er mis is aan Rutger Bregmans' bankrekening? Hij heeft gewoon over zijn inkomsten belasting betaald. Hij is geen parasiet. Parasieten gaan in Monaco wonen.
Hoe is Max een parasiet? Maakt hij gebruik van Nederlandse voorzieningen?
@Pritt
Echt? Een beetje meezeuren met Rutger over 1 miljonair die hier geen belasting bestaat omdat hij hier niet woont? Ik had je hoger ingeschat.
Eens. Die Bregman heeft helemaal geen punt, het is een typisch voorbeeld van afgunst die zo kenmerkend is voor de linkse mens. Die verwacht ik op Joop, niet op GS.
Lol, hoe wil je iemand aanpakken die niet in Belgie is geboren, al zijn geld in het buitenland heeft verdiend en bijna niet in Nederland verblijft. Stoppen met het spelen van het Nederlandse volkslied?
Weet je wie ook geen belasting betalen máár wel in Nederland wonen?!?!
Ja maar die deugen.
Zachtjes.... Oranje?? Zwart!, Licht getint!, ik weet het ook niet meer.
15 miljard aan pensioengeld wat gejat word door de staat. Toeslagen affaire veroorzaakt door de staat. Elk jaar honderden miljoenen in de bodemloze put van de asiel zieligheids industrie en dan durven die deugers te beginnen over een sporter die geen belasting betaald. Hypocriet pleuris volk.
1500 miljard....
@At_Dawn_They_Sleep | 06-06-23 | 10:09: Excuus. Dank.
Vanochtend in de Trouw:
'Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt: ‘Iedereen slachtoffer datalek.’
Verderop in het stuk stond deze zin:
'In uitzonderlijke gevallen deelt de AP boetes uit, als een bedrijf onzorgvuldig omspringt met data. Vorig jaar ontvingen onder andere de Belastingdienst, het ministerie van buitenlandse zaken en DPG Media, uitgever van deze krant, zo’n boete.'
Er zijn velen die nooit belasting hebben hoeven betalen.......
6 Juni 1944......
Hadden ze wel graag gedaan gok ik.
@Bootvisser | 06-06-23 | 10:20:
Vandaar m'n tegel.
En omdat men tegenwoordig zo druk is met het herdenken van met name " het slavernijverleden".
Even een ander perspectief zeg maar en denken aan hen die ook maar gestuurd werden, om "ons" te bevrijden van de Nazi slavernij.
Laat onverlet, dat ik de belastingdruk voor gewone burgers absurd hoog vindt. Dat dan weer wel.
Beter zou de heer Bregman zich boos kunnen maken om de diefstal door de staat en het mismanagement met de financiële middelen van de Nederlanders door die staat. Max Verstappen is niet eens een echte Nederlander en er zijn tal van mensen met een vermogen die dat daar onderbrengen waar het vermogen het beste rendeert.
Als Max Belg was gebleven en in België was blijven wonen waar hij dus geboren is hadden we dit geouwehoer niet, de Nederlandse schatkist zag er dan nog geen cent van.
Belastingontwijking is iets anders (het strafbare) belasting ontduiken.
Iedereen die emigreert ontwijkt de NL-belasting en betaalt in het andere land belasting, doorgaans minder.
Zie niet in wat daar mis mee is. Verstappen woont daar, klaar.
Daarom! Ik val aan... Eh vertrek! Volg mij!
Hij is geemigreerd. Is iedereen die uit NL emigreert een belastingontwijker? Belastingontwijking is meer iets voor (grote) bedrijven. Verlies in de boeken in de landen waar de winstbelasting hoog is en winst boeken in de landen waar de winstbelasting laag is. Royalties voor het gebruik van een naam naar een land met gunstig belastingklimaat.
populaire kletspraat, het is hetzelfde. Laat bij vooral weg blijven als het wat minder gaat, vooral met de gezondheid. Dat geldt voor al uw ontwijkers en duikers.
@Gebakschep | 06-06-23 | 10:12: Grappig is dat Depardeie naar Rusland is geëmigreerd en bevriend is met Putin. Komt die nog terug naar FR?
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:18: Vast niet, hij zal om soortgelijke redenen als Promes zijn gezicht niet meer laten zien.
@Gebakschep | 06-06-23 | 10:37:
Hier meer erover:
"French Actor Depardieu, Who Received Russian Citizenship From Putin, Criticizes Him For Ukraine War."
www.rferl.org/a/depardieu-criticizes-....
Het begon iig met waanzinnig hoge Franse belastingen.
@Basil Fawlty | 06-06-23 | 10:55: Ik kwam hem in Afrika een keer tegen, hij zag er wel een tikkeltje verlopen uit. Goeie acteur overigens.
“Moral High Horse
A massive twat. A pretentious prick who takes it upon themselves to interject their own moral principles into a situation even when it clearly doesn’t concern them. Once they have inserted their bullshit they ride their moral high horse off into the sunset.”
Dominee Bregman wil een universele belastingplicht, naar het schijnt. De Nederlandse belastingwetgeving kent geen universele belastingplicht voor zijn burgers, zoals de VS dat wel kennen.
Ongelukkigen die toevallig geboren zijn in de VS zijn daar belastingplichtig, net als in het land waar ze ingezeten zijn. Verstappen woont niet in Nederland, heeft waarschijnlijk weinig bezittingen in Nederland en is daarom in Nederland onder de huidige wetgeving simpelweg niet belastingplichtig als binnenlands belastingplichtige.
Alleen een totale stelselwijziging trekt Verstappen de Nederlandse belastingplicht in. En we weten hoe goed de Nederlandse belastingdienst omgaat met stelselwijzigingen. Of met de automatisering daarvan.
In the land of the free, is de IRS genadeloos.
Die hele zuidas draait op belastingontwijking maar daar hoor je niemand over bij de commerciëlen en de staats.
inderdaad is men erg selectief met de verontwaardiging. Stuitend is dat velen niet eens een verantwoorde bijdrage leveren maar volledig parasiteren. Stop met de rulings en trap ze er gewoon uit. We hebben er niets aan en het geeft alleen maar verantwoordelijkheidsrisico's voor de toekomst.
Net als Dodewaard waar wij nu moeten gaan betalen terwijl er eerst 1,5 miljard is afgeroomd. Of de gaswinning waar Sheel en Esso het geld hebben en de burgers de schade van vele miljarden moeten gaan dragen. En de groningers willen ook nog luxe van een olie-staat.
Nederland heeft een idioot stelsel. Alles duur en weer compenseren met toeslagen. Verlaag de prijs gewoon. Scheelt 40.000 ambtenaren en 100% fraude.
Rutger knijpt de katjes zelf ook in het donker vermoed ik
Als ik de mogelijkheid had, zou ik ook kiezen voor 0% inkomstenbelasting. Ik ben malle Rutger niet!
15% en geen BTW, met een kleine efficiënte overheid. Het kan. Zie Hong Kong en Singapore.
@Louter Leuter | 06-06-23 | 10:06: hahahaha, Hongkong, China een klein overheid, Hahahaha
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:13:
Hong Kong is pas sinds kort Heim ins Reich. Ik kom er regelmatig een heb ook met ambtenaren te maken. Het succes van Singapore en Hong Kong heeft oa er mee te maken dat er erg actieve anti-corruptie diensten zijn. Een biertje in de kroeg kopen, is al een dingetje.
Max heeft groot gelijk dat hij in Monaco woont want Nederland bestaat alleen nog maar uit vervelende, zure mensen zoals Rutger B.
Hij woont er niet echt en zo leuk zijn de mensen daar niet voor elkaar. Zeker parvenu's met plastic vriendinnen hebben een lage status.
Hoe ver zijn we eigenlijk in dit jaar?
Werken we 'al' voor ons zelf,
of nog steeds voor de Belastingen??
De 60e explosie in Roffa tot nu toe.
Ieder dag na de koffie is voor uzelf. Niemand in NL betaalt feitelijk het toptarief over zijn hele inkomne. Het klinkt wel stoer maar het is niet war en het is onmogelijk. Wie de IB niet snapt moet zijn zijn mond houden.
Team Bregman hier. Alleen in dit geval trouwens.
@4HoogAantWater | 06-06-23 | 10:00: Hoezo "ook" ? U herkent het ?
dat grootverdienen zal wel loslopen, met boekenschrijven wordt in NL niemand rijk. Bovendien wat is het beszwaar.
Voorts heeft hij groot gelijk en Verstappen is een profiteur zonder enige verdienste voor NL
@AntiZanicz | 06-06-23 | 10:10: Zijn naam en faam bekend over de hele wereld, waar Nederland trots op moet zijn.
@gato Maar hij komt toch helemaal niet voor NL uit?
@gato | 06-06-23 | 10:23: dit. En wat dacht je van Zandvoort? Het circuit leeft op, horeca profiteert, NS profiteert. En dan hebben we de merchandising nog niet genoemd.
Dankzij Max wordt er heel veel btw gegenereerd, via abonnementen, merchandise, tickets enz, meer dan hij aan inkomstenbelasting af zou dragen
"een sneue wijkende haargrens, een loser-baardje"
Ad hominems? Daar zou je toch boven moeten staan, Pritt.
Je hebt voldoende inhoudelijke argumenten om je niet tot ad hominems te hoeven verlagen.
Van Max moeten ze afblijven.
Max Verstappen heeft een Nederlandse vader ... Punt.
Dat is alles wat hij met Nederland te maken heeft.
Hij heeft er nooit gewoond (0-18 j in België, 18j - nu Monaco) en hij heeft een Belgische moeder.
Maar heel NL loopt als een debiele kleuter achter hem aan met de nationale driekleur.
Max is een fantastische coureur en verdient alle lof die hem toekomt, maar met Nederland heeft het allemaal niet veel te maken.
Dit inderdaad. Alsof er een kans is dat hij hier weer gaat wonen. Zolang hij daar blijft is het allemaal prima wat mij betreft.
Monegask Max (kortweg M&M...) heeft dus afgelopen weekend een thuiswedstrijd gespeeld.
@Harrie-Couvert | 06-06-23 | 10:03: In Barcelona?
@Harrie-Couvert | 06-06-23 | 10:03:
Daarom meeft hij ook gewonnen.
Hij kende de weg al.
Max is opgegroeid nabij de NL Limburgse grens, dus met Belgie heeft het niet echt veel te maken. Zijn grootste deel van zijn carriere heeft hij te danken aan zijn NLse vader en NLse sponsoren, dus vandaar dat hij met de NLse vlag zwaait. Als Max zelf vind daarom meer met NL te hebben dan zal dat ook wel zo zijn. Trouwens bijna geen enkele VIP woont in het land waar ze vandaan komen.
@ThePeet | 06-06-23 | 10:42:
"Max is opgegroeid nabij de NL Limburgse grens, dus met Belgie heeft het niet echt veel te maken."
Dat is dezelfde logica die Putin hanteerde bij de Krim. Het ligt dicht genoeg bij Rusland dus heeft het met Oekraïne niet veel te maken.
Bottom line is dat Max nooit in NL heeft gewoond.
Waar de sponsors of teams vandaan komen is al helemaal onzin. Dus de Mercedes rijders zijn ineens Duits, de Ferrari coureurs Italiaans enz?
Accepteer nu gewoon dat Max een topcoureur is, maar dat je de band met NL met een lampje moet zoeken.
@James Lastig | 06-06-23 | 11:44: als Max niets had met Nederland had hij niet de moeite genomen een paspoort aan te vragen.
Overigens ben ik het zeker eens dat hij als niet ingezetene geen belasting hoeft af te dragen.
@ThePeet | 06-06-23 | 12:51: Max heeft een dubbele nationaliteit : Nederlands (via zijn vader) en Belgisch (via zijn moeder). Daar heeft hij niets voor hoeven doen, dat was bij zijn geboorte automatisch al het geval.
Het feit dat hij een keertje een NL paspoort heeft aangevraagd (maar ook een Belgisch paspoort bezit) is voor u voldoende om hem als Nederlander te zien?
Alle Turken en Marokkanen met twee paspoorten zijn meer Nederlander dan Max.
@James Lastig | 06-06-23 | 13:21: En dat hij ook profijt heeft gehad van zijn Nederlanderschap en er blijkbaar ook dankbaar voor is. Staat los van die belastingdiscussie en al helemaal in die belachelijke vergelijking met Turken en Marrokanen.
Hij hoeft in Nederland ook geen belasting af te dragen als zijn werkzaamheden daar niet plaatsvinden. Al woonde hij 365 dagen per jaar in Nederland, als hij hier niet werkt dan betaalt hij hier geen belasting. Hij woont hier ook niet eens dus dit is een non-issue.
Ik ken nog iemand die geen belasting betaald hier in Nederland, inclusief een hele familie plus aanhang.
Precies, en ook geen erfenis belasting.
Da's van die familie die 12 keer 'fokking' binnen één minuut voor een camera kan roepen?
J@l03z13. Jaloezie. Dat moet het zijn. Hij bouwt hier ook geen pensioen op. Het is niet opeens alsof hij gebruik zal maken van het UWV. Jaloezie.
Hij krijgt later wel een AOW uitkering hoor.
@Harrie-Couvert | 06-06-23 | 09:55: neem als je in het buitenland woont, bouw je geen AOW op.
Nee hoor. De periode in het buitenland telt niet mee voor aow.
@Harrie-Couvert | 06-06-23 | 09:55:
Nope.
ehhhhh>...... Iedereen die in Nederland heeft gewoond in de 50 jaar voorafgaand aan de AOW gerechtigde leeftijd is dus verzekerd van een AOW-uitkering, ongeacht hun nationaliteit en afkomst. Daarnaast krijgen ook niet-inwoners van Nederland, maar die wel bepaalde inkomsten in Nederland genieten, een (gedeeltelijke) AOW-uitkering.
@ikdenkwat | 06-06-23 | 10:09:
Vandaar dat ons land zo populair is onder "vluchtelingen"...
@HoniSoit | 06-06-23 | 10:02:
klopt
Vroeger zei een voetballer dat hij geen dief van eigen portemonnee wou zijn en eenieder had daar alle begrip voor.
REAGEER OOK