Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van State stelt alleen maar vragen over... kindersekspoppen

Mag je dit nog zeggen?

Alvast excuses voor de wegklikbeetkop en laat u dit topic alstublieft niet lezen aan uw wappie oom en/of Monique Smit want voor je het weet staat Thom de Graaf op het volgende boekenbal een of ander Sinterklaasgedicht over het Vrije Woord voor te dragen, maar de Raad van State heeft een interessant advies geschreven naar aanleiding van het voornemen van het kabinet om kindersekspoppen te verbieden. Temeer daar de onderhavige kwestie welhaast symptomatisch lijkt voor een overheid die steeds minder in staat is om daadwerkelijke problemen van de burger op te lossen, maar ondertussen steeds verder gaat in het inperken van de vrijheid van diezelfde burger (zie ook: geweld niet voorkomen, maar geweld filmen strafbaar stellen). Kindersekspoppen zijn verder ontzettend jakkieviesbah en wij zouden het ook niet op feestjes en partijen vertellen als we daar in handelden, maar toch maar toch maar toch. Hoe bepaal je bijvoorbeeld of een pop 17 lijkt of 19? En vooral: is het strafrecht bedoeld voor dingen die wij moreel verwerpelijk vinden, maar waar niemand directe schade van ondervindt? Interessante materie, hele advies LEEST U HIERRR.  

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Rhenium | 05-06-23 | 23:57

Moeilijk maar liever een zieke piemel in een pop wat op een kind lijkt dan daadwerkelijk een kind is.

d e r e a l i s t | 05-06-23 | 23:46

Zit net naar reborn-poppen te kijken, die lijken zo levensecht dat ik ze eerlijk gezegd doodeng vind. Prima wanneer het ouders kan helpen bij verlies, autistische kinderen of in elk geval alleen de andere goede intenties, maar hoop ze niet te gaan zien, lijken net echte baby's, maat Dam levenloos, brrrr....

Jan, Leiden | 05-06-23 | 23:02

Mag seks met een stofzuiger nog wel? En als de stofzuiger er nou uitziet als een minderjarig slaafje?

Hadena | 05-06-23 | 22:22

Hang of maak al in de poppenfabriek gewoon een trouwring om de pop haar/hem ringvinger en de pop is 18+, want vanaf die leeftijd kan je pas trouwen in nederland...

steekmug | 05-06-23 | 18:57 | 3

Briljant..
Groeibriljant?

Motorkater | 05-06-23 | 19:12

Je kan toch op je 16de trouwen met speciale toestemming

Shoarmamasutra | 05-06-23 | 23:26

Exploring the implications of child sex doll

Abstract | The importation of child sex dolls into Australia has created increasing concerns. However, the implications of these products, and especially their link with child contact sexual offending, remain unclear.
From a review of the literature, a number of possible negative impacts are suggested. Although currently unproven, it is possible that use of child sex dolls may lead to escalation in child sex offences, from viewing online child exploitation material to contact sexual offending. It may also desensitise the user from the potential harm that child sexual assault causes, given that such dolls give no emotional feedback.
The sale of child sex dolls potentially results in the risk of children being objectified as sexual beings and of child sex becoming a commodity. Finally, there is a risk that child-like dolls could be used to groom children for sex, in the same way that adult sex dolls have already been used.
There is no evidence that child sex dolls have a therapeutic benefit in preventing child sexual abuse.

www.aic.gov.au/sites/default/files/20...

de IJsman | 05-06-23 | 18:09 | 2

"Het kan vriezen, het kan dooien".

Schoorsteenveger | 05-06-23 | 18:18

Ik vind het argument van "het hellend vlak" in iedere situatie bijzonder zwak. Dat is zoiets als een totaalverbod op alcohol voor iedereen omdat sommige mensen dronken worden en achter het stuur gaan zitten.

Boer Harm uut Twente | 06-06-23 | 00:18

Hmmm... ik heb toch liever dat ze zich op zo'n pop uitleven dan op het buurmeisje.
-
Stukje preventie, zeg maar. Of zeg ik nu iets heel verwerpelijks?

bisbisbis | 05-06-23 | 17:41 | 8

@letopuwzaak | 05-06-23 | 18:10: De aangeboden docu nog niet gezien. En nee, je tempert de lust niet, je voedt de lust met een voor ons , lees de maatschappij, alternatief. Geef een leeuw in gevangenschap een dood stuk vlees. Kijk wat er gebeurt als je diezelfde leeuw loslaat ergens in een binnenstad op koopzondag.

Ren je rot | 05-06-23 | 18:45

Is in het verleden ook als argument aangevoerd i.z. prostitutie.

Motorkater | 05-06-23 | 18:46

@Schoorsteenveger | 05-06-23 | 18:21: Homofiel zijn is nu normaal, maar de vraag is, moet pedofiel zijn ook normaal worden? Of begeven we ons daarmee op een moralistisch vlak, waar moralistische oordelen op de loer liggen, godbetert.

Wiebenick | 05-06-23 | 21:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Wij zijn een fractie verwijderd van gedachte politie.

Zemko | 05-06-23 | 17:28 | 1

De Heilstaat..

Motorkater | 05-06-23 | 18:46

Mischien weer een sticker in het leven roepen welke poppen gepopt mogen worden. Dat geeft meer duidelijkheid.

Regentenstijl | 05-06-23 | 17:23

Het nadeel van kindersekspoppen is dat ze zo snel vol zitten.

Mr_Natural | 05-06-23 | 17:17 | 4

Kijk aan: u bent expert!

bisbisbis | 05-06-23 | 17:50

@bisbisbis | 05-06-23 | 17:50:
Dat is een aanname.
Als ik zeg dat een Ferrari hard kan rijden betekent dat toch ook niet dat ik een Ferrari heb?
Nu heb ik toevallig wel een Ferrari, maar dat terzijde.
Een kinderferrari, dat wel, maar toch.

Mr_Natural | 05-06-23 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had vroeger een cowboy- en een indianenpak, compleet met met pistolen, pijl-en-boog, towahawk en een tipi maar ik ben toch ook geen cowboy of Indiaan geworden?

Mr_Natural | 05-06-23 | 17:15 | 2

U is wel kind geworden?
Uw redenatie doet zulks althans sterk vermoeden.

Houtje_Bekman | 05-06-23 | 23:20

Maar krijg je niet stiekem ineens zin iemand te scalperen?

Shoarmamasutra | 05-06-23 | 23:30

Ik heb het niet uit kunnen lezen, dat hele stuk.

Wat een nare wereld, die van die kindermisbruikseks(industrie?).

Ergens heb ik het gevoel dat meer regels niet helpen, maar een ferme aanpak en dito behandeling van overtreders, daar zit veel ruimte, wél.

Ik denk dat Nederland dáár opeens zenuwachtig wordt en comfortabel wegkijkt bij kindermisbruik.

Denk ik. Proef ik. Maar ik zou willen en hoop dat het anders is.

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:07 | 1

Meer regels helpt niet. Dat is een duidelijke uitspraak en ik denk geen woord aan gelogen. Dat geldt voor verbieden messen te verkopen aan onder 16, belasting op suiker, CO2 gedrocht voor werkgevers, ... . Straffen worden niet genoeg als pijnlijk ervaren, sommige willen zelfs graag opgepakt worden. De straffen uit de Middeleeuwen (vierendelen, 't paard, kielen halen, handafhakken, schavot) hanteren we niet meer, maar te lage pakkans en foeigesprekken liggen te ver aan het andere kant van het spectrum van mogelijke straffen.

Gebakschep | 05-06-23 | 17:30

Er lopen heel veel mensen rond met pedofiele neigingen, onderzoeken tonen (telkens weer) aan dat gemiddeld in een klas met 25 kinderen minstens 1 kind misbruikt wordt. Er lopen dus meer pedofielen rond als transseksuelen bv. . Als deze misbruikers het met een pop doen lijkt me dat veruit te prefereren boven dat ze het met een kind doen.

bergsbeklimmer | 05-06-23 | 17:06 | 5

@johnyl | 05-06-23 | 17:15: andersom is eveneens niet aangetoond dat het kindermisbruik niet kan voorkomen.

Een constatering zou kunnen zijn om nader onderzoek te verrichten, zoals @louz in een tegel opmerkt.

Roos | 05-06-23 | 17:29

@Roos | 05-06-23 | 17:29:

Ik heb ooit van iemand vernomen dat hier internationaal onderzoek naar is gedaan en daaruit bleek dat een dergelijke pop vaak de laatste stap is alvorens iemand tot misbruik overgaat. Ik heb dat onderzoek trouwens niet zelf gezocht of gelezen - mijn redenatie was ook: als een pedofiel persoon zijn lusten botviert op een pop, hoeft hij dat mogelijk niet op een kind te doen. Maar dat klopt dus niet.

de IJsman | 05-06-23 | 18:06

@de IJsman | 05-06-23 | 18:06:
Misschien wel bij iemand die nog geen strafbaar feit heeft gepleegd en het 'opbouwt' (of niet), maar bij een veroordeelde zedendeliquent juist weer niet.
Zoals Roos zegt (en ik ook): onderzoeken. Wat wijsheid is als er zoveel variabelen zijn, weet ik ook niet.

letopuwzaak | 05-06-23 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn buurman Mo heeft een opblaasgeit, mag dat nog wel of moet ik hem aangeven?

voorbips | 05-06-23 | 17:05 | 5

Hoe explosief is ie precies?

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:11

Die geit aangeven wegens uitlokking..?

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Chucky soms het broertje van Sigrid Kaag gezien die kille ogen?

At_Dawn_They_Sleep | 05-06-23 | 17:00 | 1

Nee. Wel gezien dat mes in de rug.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:28

Ik heb een Sander Schimmelpenninck sekspop, levensgroot.
Ik heb hem altijd bij me in m'n binnenzak.

Mr_Natural | 05-06-23 | 16:59 | 3

Dan hoop ik niet dat het een sprekende sekspop is. Die constante scheldkanonnade uit je binnenzak.

Zapata10 | 05-06-23 | 17:00

Als er in het koppie niet een paar alarmbellen gaan rinkelen als je een pop aan het bestellen bent die net wel net niet 18 lijkt, tot wat ben je dan nog meer in staat?

JJMS | 05-06-23 | 16:55 | 4

Bier drinken.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:00

hockey training geven

Kouwe Kees | 05-06-23 | 17:08

Op zondag een mooie preek geven.

SterF... | 05-06-23 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Nog een... geweld in film verbieden . Betekent in streamingsdiensten dat maar 2% van de films te zien is.

meneer Q | 05-06-23 | 16:54

Ik gebruik mijn kindersekspop alleen maar om toe te laten kijken

Stijl_Loos | 05-06-23 | 16:54 | 4

Ik doe er altijd een potje schaak mee. (vrij naar Joop Klepzeiker)

Zapata10 | 05-06-23 | 16:56

U bent geen D66-aanhanger?

Opajoop | 05-06-23 | 18:36

Is een kleine dildo ook kinderpopsex?

Motorkater | 05-06-23 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wat nou als ik een sekspop neem van een volwassen maatvoering en die aankleed als schoolmeisje met een tina magazine in de hand. Is dat dan verwerpelijk of niet toch niet om daar mee aan de slag te gaan?

Dude heb je eten | 05-06-23 | 16:54

Interessant dit.

De analogie computerspelletjes met een geweldscomponent versus geweld in de samenleving ligt voor de hand.

Is het substituut een opmaat naar het echte werk,
of een vervanging ervan?

Roos | 05-06-23 | 16:53 | 4

In tegenstelling tot kindermisbruik denk ik dat geweld wel iets is dat nuttig kan zijn om mee te maken.

Met mate natuurlijk en blablabla maar als kinderen geweld meemaken op een computer lijkt me dat niet an sich verkeerd. Het kan teveel en het hangt van het spelletje en de moraal van het spelletje af of het tot iets naars aanzet in de geest van de betreffende jongere, lijkt mij.

Die rubberentegels wapenvrije omgeving waarin wij leven is an sich geestverzakkend en totaal irreeel. Liefst had ik meer fysiek contact en goede wapentraining op jonge leeftijd (<18). Maar goed, dat is wat ik denk dat goed is. Denk wel realistischer dan net doen alos geweld niet bestaat en als je het dan later tegenkomt je rot schrikken en machteloos voelen.

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:13

@Schoorsteenveger | 05-06-23 | 17:02: de zogenaamde confirmation bias van mevrouw Roos. Opmerkelijk dat een wetenschapper voorbij gaat aan zo'n basis gegeven.

Roos | 05-06-23 | 17:26

@Schoorsteenveger | 05-06-23 | 17:02: Zoals elk oordeel zal ook het morele oordeel gebaseerd moeten zijn op feiten en de afwegingen op de logica en rede. Om het morele oordeel in het algemeen af te doen als een hobby van fatsoensrakkers, lijkt me een al te snel oordeel, dat de toets der kritiek niet kan doorstaan.

Wiebenick | 05-06-23 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

“Het primaire doel van de strafbaarstelling is dat een subcultuur wordt tegengegaan waarin het seksualiseren van kinderen normaal wordt bevonden.”
Oké, dat snap ik.
Maar waarom dan de kinderen de regenboog opdringen?
Waarom moeten kinderen álle genderidentiteiten accepteren en vooral toejuichen?
Paarse Maandag bijvoorbeeld?
Begrijp mij niet verkeerd.
Zo als ik het opvat gaat het over het beschermen van onze kinderen.
Heel goed.
Sigaretten zijn ook teringduur en achter een deurtje.(niet dat het helpt, maar da’s een andere discussie).
Waarom wel seksualiteit eruit halen, wat ik logisch vind, maar met dat hele gendergebeuren kinderen in de war brengen?
Want genderidentiteit en seksualiteit liggen toch echt dicht bij elkaar hè.
Overigens afgelopen zaterdag voor het eerst kennis gemaakt met een genderneutrale toilet.
Was even wennen, om samen met een dame de handen te wassen.
Beetje wennen, maar dat ging prima.
Laat kinderen kind zijn en vermoei ze niet met grote mensen onzin.

Ruimedenker | 05-06-23 | 16:53 | 3

Dit. Voorlezen door dragqueens is oké maar een kindersekspop is niet oké. Raar.

JJMS | 05-06-23 | 16:56

Bravo Ruime.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 16:57

Het is ook een glijdend vlak, dat van bespreken met kinderen van seks en soorten seks en seksuele voorkeuren en pedofilie.

Dat erkennen is een eerste stap om daar zorgvuldig mee om te gaan. Basis is dat je geen respect hoeft te hebben voor andermans seksuele gevoelens. Je moet ermee kunnen dealen. Seksuele gevoelens zijn lustgevoelens en we leven echt in een barre tijd dat daarvoor respect gevraagd wordt.

Dat betekent niet dat ik actief anderen hoef te veroordelen maar net zo onbeschoft en onnodig is mij lastig te vallen met voorkeuren waarmee ik niks heb.

En kinderen, tsja, die worden gevormd en de idealisten staan vooraan om ze te indoctrineren. Van mij mag je ze objectief voorlichten en niet door een übertrafo of -drag voor de klas. Het moet toch zonder veel drama mogelijk zijn dat alle soorten (nu ja, een flink aantal) gewoon beschreven worden?

Lijkt mij genoeg en het veiligst. Voor de kinderen.

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:36

Volgens mij is er sowieso iets goed mis met je als je een sekspop hebt, wat is er mis met de hoeren? En wat je met pedofielen aan moet weet ik ook niet. Het is een ziekte maar de meesten weten dat het fout is en doen nooit een kind kwaad. Dan maar liever een pop denk ik maar.

Eigenlijk komt het meeste kindermisbruik voor uit "gelegenheid" en zijn de daders niet pedofiel maar gewoon smerige klootzakken. Ja, de kans dat iemand in je vriendenkring, familie aan je kinderen gaat zitten na te veel gin-tonic is groter dan dat een pedofiel dat doet.

Trouwens dat geldt ook voor andere vormen van verkrachting. Zogenaamde willekeurige verkrachtingen komen in verhouding nauwelijks voor in vergelijking met verkrachting door vrienden, kennissen, familie etc. Het zijn bijna altijd bekenden.

Ndranghitiari | 05-06-23 | 16:51 | 4

Dommer dan dit wordt het niet.

Sinterbikske | 05-06-23 | 17:46

Daar geloof ik helemaal niks van. De meesten "weten" wel dat het fout is maar hebben daar schijt aan, als gevolg van een onderontwikkeld of zelfs het totaal ontbreken van geweten. Ze praten het op alle mogelijke manieren goed voor zichzelf: kinderen vinden het fijn, hebben ook recht op lustgevoelens, ze geven ze liefde en aandacht, enzovoorts. De maatschappij doet ze tekort door pedofielen zo te marginaliseren. Dit soort opvattingen zijn heel normaal onder pedofielen. Een hetero of homo zal zich zelden aan kinderen vergrijpen, simpelweg omdat ze daar niet op vallen. Bovendien is het voor een beetje normaal mens absoluut not done om weerloze kinderen iets aan te doen. Daarvoor moet je echt pedofiel óf zwaar psychopathisch zijn, en dat laatste is nu eenmaal zeldzaam. Dus wie dat fabeltje in het leven heeft geroepen is me een raadsel. Het lijkt verdacht veel op pogingen om kindermisbruik (wederom) salonfähig te maken.

Wiebenick | 05-06-23 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wist van het bestaan niet af van deze poppen, maar kennelijk kan het nog zieker en gestoorder als wat ik voor mogelijk hield.

johnyl | 05-06-23 | 16:51 | 6

Ik vraag me dan af: welke marketeer verzint dit, wie maakt dit en hoe vindt hij/zij klanten?

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:27

Het walgelijkst blijft toch het lijden van een kind dat in een - vaak uitzichtloze - misbruiksituatie zit waarbij de dader veelal ook nog gestoord en gevoelsarm is.

Dito bij genitaliën die verminkt worden, zoals vrouwenbesnijdenis. Dat gebeurt ook vaak op minderjarige leeftijd en niet met toestemming door gevoelsarme gestoorden.

In zijn algemeenheid is het afhankelijk zijn van dat soort mensen een drama, maar als kind heb je zo weinig kans eruit te komen. Echt triest. Het bestaan van die poppen is wat dat betreft vooral een boodschap dat er zulke situaties zullen bestaan.

Zomaarwat | 05-06-23 | 17:30

@Zomaarwat | 05-06-23 | 17:30: Dat klopt. We werpen de honden vette kluiven toe, in de hoop dat ze onze kinderen niet verscheuren.

Wiebenick | 05-06-23 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

'Hallo, pakketje voor de buren..'
*huivert*

Kouwe Kees | 05-06-23 | 16:50

Ook een compleet verbod op vibrators en dildo's.... argument: mannen worden achtergesteld en dat moeten we toch niet willen met z'n allen.

meneer Q | 05-06-23 | 16:49

Direct mijn voorraad Barbie en Ken poppen op marktplaats gooien doet.

Zapata10 | 05-06-23 | 16:48

Niet om het een of ander maar naar mijn weten is seks met iemand van 17 jaar in Nederland niet strafbaar

jeweettochniet | 05-06-23 | 16:45 | 5

@zwenkwieltje | 05-06-23 | 16:50:
En als ik nu een kipfiletje 30 seconden in de magnetron doe en die om mn lul heenvouw? Ook strafbaar?

General Dripple | 05-06-23 | 16:59

@General Dripple | 05-06-23 | 16:59:
Neen. Wat mij betreft niet. Maar smaakvol? daar kunnen we het over hebben.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:13

@General Dripple | 05-06-23 | 16:59: Zonde van de kipfilet. Dat je hem in de magnetron doet. Probeer hem in plaats daarvan eens een kwartiertje in olijfolie te bakken of een half uurtje op de barbecue.

Met_baard | 05-06-23 | 18:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Is die jongen de nieuwe partner van Rob J.?

eerstneukendanpraten | 05-06-23 | 16:44

Dit kan echt niet! Neem ferme maatregelen, Marc, extra hoge BTW op kindersexpoppen!

Zeurders | 05-06-23 | 16:43

Toch, toch, vroeger was alles simpeler... We hadden een boterham met Kwatta, de smurfen, speelkaarten met wasknijpers aan onze achterwielen... Wachten tot het testbeeld verdween na uren naar dat signaal te luisteren, we hadden de Donald Duck...

Kinderijsjes en Kinder Surprise, die waren er al wel, maar kinderporno, en laat staan kindersexpoppen? Nee, die hadden we niet!!!

Roepschelp | 05-06-23 | 16:40 | 6

Kindermisbruik hadden we wel, volop, maar ja, "wir haben es nicht gewusst" of we wilden het gewoon niet weten.
Een van de beste films die ik hierover ooit gezien heb:
csw1988.wixsite.com/website/single-po...

Schoorsteenveger | 05-06-23 | 16:51

@meneer Q | 05-06-23 | 16:43:
In een bakkie doen in de vensterbank samen met de geelgerande watertor die je ook had gevangen en dan verbazing als alles was opgevroten en de tor in de gordijnen zat uit te buiken.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:08

uw kameraadjes waren wellicht de pop. Als kind kreeg je vroeger al genoeg waarschuwing en instructie hoe om te gaan met volwassenen met plannen. Mijn moeder maakte het wel extra pijnlijk voor potentiële opdringerige lui. Gelukkig nooit toegepast, toen.

AntiZanicz | 05-06-23 | 19:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Even tot hier, 1 minuut voor een "best wel ingewikkeld onderwerp"? Want ja, hoe en waar bepaal je dan grenzen en is het in vaste wetteksten wel te omschrijven of wordt het dan een rommeltje?

Jan, Leiden | 05-06-23 | 16:29 | 3

Heb een idee daar voor. Er moet ook haar op het scrotum worden geplakt.

Shadow112 | 05-06-23 | 16:36

En wanneer je jezelf identificeert als een 6-jarig meisje? Zie USA..

Motorkater | 05-06-23 | 19:02

Misschien een idee om ze te verhuren.
Met discrete levering en ophaal service.

Osdorpertje | 05-06-23 | 16:25 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu wil ik verdorie wel even weten hoe zo'n pop er uit ziet....

neonreclame | 05-06-23 | 16:24 | 5

Dat had ik ook toen ze begonnen ye mekkeren over roken. Meteen begonnen. Iets verbieden maakt nieuwsgierig.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Als een pedofiel zijn seksuele lusten kwijt kan bij een pop, maar daardoor niet gaat lopen vunzen met kinderen, lijkt mij niet dat je dat moet afschaffen.

Wat is dat sowieso met politici? Als je een termijn niets hebt verboden, dan ben je mislukt ofzo?

SterF... | 05-06-23 | 16:20 | 5

luister op verjaardagen, iedereen is voro het verbieden van dingen die andere mensen doen maar niet die dingen die zijzelf doen.

AntiZanicz | 05-06-23 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze fatsoensrakkerij gaat terug op de foutieve overtuiging dat de oorzakelijke relatie tussen het één (het bezitten en 'gebruiken' van een sekspop) en het ander (kindermisbruik) glashelder is. Maar dat is niet zo. Wat gemeenschappelijk is, is de morele verontwaardiging en afwijzing die beide zaken opwekken.
Aldus zou ook de hele binnenwereld van sadomasochisme, met zijn master and slave-spelletjes, zijn bondage-sessies en wat al niet meer, gezien moeten worden als het voorportaal van onderdrukking, misbruik en mishandeling, maar eerder het tegendeel is et geval. Nergens gaan mensen in hun spelletjes zo poeslief met elkaar om als in dat soort omgevingen.
Het probleem met fatsoensrakkers is de verbanden die zij maar al te graag leggen tussen wat zij in den brede moreel afwijzen en waar het specifiek erg misgaat tussen mensen. Om een voorbeeld te noemen, kindermisbruik komt daar het meeste voor waar volwassenen omringd worden door grotere aantallen kinderende terwijl de sociale controle minimaal of zelfs helemaal afwezig is. Dan is de kans dat iemand met pedofiele neigingen in de fout gaat belangrijk groter. Al die katholieke geestelijken die zich vergrepen hebben aan kindertjes hadden echt geen sekspoppen nodig om op te oefenen. En wellicht was het aantal gevallen minder geweest als de kerk die poppen gratis ter beschikking zou hebben gesteld.

Schoorsteenveger | 05-06-23 | 16:20 | 5

Daarnaast heb je binnen 5 jaar via het dark web een levensechte sekservaring met een kind, waarbij een sleeve om je lul synchroniseert met de VR video. Geen fysieke levering nodig, dus vrijwel niet tegen te gaan. Wat heeft het verbieden van poppen dan nog voor zin?

Trekhaas | 05-06-23 | 17:34

@johnyl | 05-06-23 | 17:12:
Leg uit wat ik omdraai. Degenen die die poppen willen verbieden zien impliciet een direct verband tussen het aanschaffen/hebben van een kindersekspop en werkelijk pedofiel gedrag. Het één zou leiden tot het ander. Mijn veronderstelling is dat de morele verontwaardiging de enige relatie is, als niet overduidelijk bewijzen aan te dragen zijn dat het een daadwerkelijk het ander triggert. Eenzelfde eeuwige discussie wordt gevoerd rond de relatie tussen het kijken naar geweld op tv of in films en werkelijk gewelddadig gedrag, het speelgedrag in video games en gewelddadig gedrag, het kijken naar porno en het eigen seksuele gedrag, Geen bewijs, of elkaar zwaar tegensprekende bevindingen. Maar in alle gevallen zien we de moralisten die a priori het één en het ander afkeuren en vanuit hun morele stellingname simpelweg besluiten dat het een gewoon een negatieve invloed heeft op het ander.
De discussie over agressie en 'social learning' begon met het roemruchte experiment van Bandura uit 1963. "Zie je wel" riepen de moralisten.
www.youtube.com/watch?v=dmBqwWlJg8U
In 1993, dertig jaar later, waren er de Congressional Hearings on Video Games.
Zelfde discussie, zelfde argumenten, zelfde moralistische standpunten.
Het ligt allemaal een stuk ingewikkelder. Zie bijvoorbeeld deze beschouwing.
www.youtube.com/watch?v=54tK1GWrQsg
Als het gaat om seksueel (aberrant) gedrag is het niet veel anders. Je moet als wetenschapper al héél goed oppassen wil je niet voor het karretje van de moralist gespannen worden, zeker als je zelf een sterk moreel oordeel huldigt.

Schoorsteenveger | 05-06-23 | 18:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel grondig allemaal, maar geen woord over handhaving...

Trouwens, dames, ook een vibrator/dildo kleiner dan 6cm lengte zou onder deze wet kunnen vallen. Allemaal aan de Tarzan dus

paost712 | 05-06-23 | 16:17 | 1

Handhaving gooien ze over de muur bij de douane. Want zo pakken we in Nederland de meeste problemen aan. Over de muur gooien naar een andere overheidsdienst.
Bij voorkeur gemeentes, want die zijn afhankelijk van geld van het rijk en met wat mazzel kun je daar ambitieuze (lees: willen graag in de landelijke politiek meedraaien) raadsleden laten verkiezen, die spartelen niet tegen.
In dit geval gaat handhaving (politie/justitie) fijn werk worden voor de douane.
Want hee, uitkeringen laten afhandelen door de belastingdienst ging immers ook dikke prima.

TheEgg | 05-06-23 | 16:25
-weggejorist-
MAD1950 | 05-06-23 | 16:14 | 1

Niet capabel om serieuze zaken aan te pakken...

Hendrikaatje | 05-06-23 | 16:12 | 1

Eens. Allemaal afleiding van echte problemen.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:04

Moeilijk onderwerp
Heb zelf stomtoevallig het Spaanse vrouwenelftal in popvorm

RickTheDick | 05-06-23 | 16:10

Vanaf 16 is legaal, vraag maar aan Sydney Smeets. Een pop ‘naar het evenbeeld van iemand van 17’ is dus prima.

_pacman_ | 05-06-23 | 16:09 | 1

Genoeg samenlevingen waar huwlijk en coïtus veel jonger al normaal zijn. Hier heb je ook genoeg jong volk dat bij 14/15 al actief is, wettelijk niet toegestaan maar vreemd genoeg wordt er wel gehandhaafd op 21+ die sekst met 16 jarigen maar niet op 16 of dergelijk die 16 of minder doet. Overigens handhaaft men in USA wel op minderjarigen die de wet overtreden.

AntiZanicz | 05-06-23 | 19:45

Ach kom. Iedereen is wel eens een sexpop geweest.

zwenkwieltje | 05-06-23 | 16:07

Sekspoppen zijn sowieso al sneu speelgoed voor die paar Rubberen Robbies. Terecht dat die kinderen die troep niet meer willen maar een PlayStation.

TanteJuut | 05-06-23 | 16:05 | 1

gewone life-like poppen zijn in de productie ook sneu om aan te werken en ook om te verkopen. Laat staan kopen en thuisbezorgd krijgen in gescheurde bruine verpakking, misschien is de pop dan al gebruikt door wie weet hoeveel mensen.

AntiZanicz | 05-06-23 | 19:43

Werkt als honeypot

jeweettochniet | 05-06-23 | 16:03 | 4

@zwenkwieltje | 05-06-23 | 17:03: het gaat over geweld en misbruik voor sex. Niet over voorstander zijn van het redden de wereld waarin we leven.

AntiZanicz | 05-06-23 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland