GeenStijl steunt advertentie van 2000 mensen uit het boekenvak die Pim Lammers steunen
Geweldig! Wat een moed!
Het zijn bittere tijden voor de literatuur. Pim Lammers trekt zicht terug voor het schrijven van een Kinderboekenweekgedicht en ziet zijn verkoop de lucht in schieten, radioprogramma Met Het Oog Op Morgen kon geen schrijver vinden om commentaar op de affaire te geven, en dan heb je ook nog Özcan Akyol. Maar gelukkig lieten meer dan 2000 Menschen uit het boekenvak dit weekend, precies op het moment dat de hele wereld zich tegen Pim Lammers had gekeerd, zien uit wat voor dode bomen ze gesneden zijn. Met een van de dapperste standpunten ooit (tegen doodsbedreigingen) via een van de dapperste media ooit (een advertentie in de krant, klik hier voor groot). Ons past alleen maar diep diep respect, stilte en bewondering voor al deze strijders voor de vrijheid, de kunsten en al wat goed & mooi is.
De Grote Drie: Frénk van der Linden, Floortje Dessing & Ronald Giphart
Social
Reaguursels
Inloggenmusic.youtube.com/watch?v=O_WLw_0DFQQ...
Atomic
Blondie
Prettige nacht, iedereen.
music.youtube.com/watch?v=SOJSM46nWwo...
One step beyond
Madness
Oeps, sorry, geen nachtcafé. Daar maar even posten.
er was helemaal geen bedreiging.
fophef voor aandacht.
vies
wappie
Pedosensuele verhalen en kinderboeken schrijven vind ik wel een opmerkelijke combinatie en daar mag best een discussie over gevoerd worden, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Fuck mensen die bedreigen.
Waar kan ik tekenen? Idioterie
P
De doodsbedreigingen kwamen ongetwijfeld uit extreem rechtse hoek en nu spot GS, wat gematigder rechts dus, met de mensen die steun aan Lammers betuigen? Rechts staat er weer gekleurd op!
Waar waren al die 2000 ondertekenaars toen Lale Gül vanwege haar boek ernstig werd bedreigd? Die moet ik ergens gemist hebben.
GS had al pittig stelling genomen.
Deze steunbetuiging is een slap aftreksel daarvan.
@Argyronauta | 12-02-23 | 23:41:
Ben ik helemaal met je eens. Zij verdient evenveel steun. Als ik google op steunbetogingen van schrijvers aan lale gül komt er ook veel naar boven. Of dat dezelfde mensen zijn weet ik alleen niet.
@Papa Jones | 12-02-23 | 23:42:
Dat is wel waar. Deze tekst mag een beetje spottend zijn, eerder had GS wel laten zien dat ze Lammers steunen.
@Papa Jones | 12-02-23 | 23:42: Ik ben bang dat je het cynisme van GS gemist hebt...
Mijn gedicht voor de Boekenweek (Voor volwassenen)
Er zijn pedofielen die geil worden van het verhaal "Trainer".
Er zijn pedofielen die lezen dat het jongetje het best lekker vindt.
Er zijn pedofielen die tot actie overgaan.
Er zijn kinderen die het slachtoffer worden.
Er zijn mensen die de haat koesteren
Er zijn mensen die alles interpreteren zoals ze het hun uitkomt
Er zijn mensen die een heksenjacht openen
Er zijn mensen die tot actie over gaan.
Maak het verhaal verder zelf maar af.
Je gaat toch een beetje denken aan Rushdie-fatwa's.
Iemand schrijft iets fictiefs en er volgt bedreiging in plaats van debunking.
Gaan we in Nederland die kant op?
Een dag na de ophef over Pim Lammers was er ophef over een radioreclame waarin een vrouw haar twijfel uitsprak over wat ze moest doen als haar kind met gendervragen liep en of ze dat gewoon moest vinden.
Waarschijnlijk had iedereen het te druk met het steunen van Pim Lammers zijn vrijheid van meningsuiting want deze reclame moest ONMIDDELLIJK worden gestopt want haat jegens andersgepiemelden.
Waar was de advertentie om support uit te spreken tegen deze vrijheid van meningsuiting?
Of moeten we het voortaan vrijheid van de juiste meningsuiting gaan noemen?
En waarom durft Ome Bis er nu toch wat onder te verwedden dat onder de ondertekenaarsters van deze steunbetuiging nogal wat dames aan te treffen zullen zijn die destijds onder de bezielende bezieling van Rosanne Hertzberger het anti-Geen-Stijl censuurmanifest van 2017 ondertekenden?
Ja, dus?
Je bent het dus 100% en met alles eens of oneens?
Het is alles of niets, aldus de filosofen Linda, Roos en Jessica.
@Analia von Solmsch | 12-02-23 | 22:19:
Blijkbaar als je je identificeert met een groep (vlag, leider, club, partij) moet je het met alles eens zijn, of tegen van alles van de/een andere groep.
Het gaat dus niet meer over wat iemand zegt, maar wie iets zegt en waar je vindt dat je bij moet horen.
In plaats van gewoon zelf ergens iets van te vinden.
Best giftig en zwak en armoedig eigenlijk, die identity politics.
Is het sowieso niet een psyche van een pedo om de wens dat hij heeft op zo'n manier te brengen dat het normaal lijkt? Als hij de wens heeft, wat zal dat brengen als er een situatie zich voordoet. Dit staat toch los van vrijheid van meningsuiting? Of moet ik achter fictie niks achter zoeken?
Dat klopt. Voor de pedo gaat er iets in vervulling waarnaar die hunkert. Maar het kind van 11 of 12 zal een herrinnering oplopen die hem zal kwellen en emotioneel beinvloeden. Daarom kloppen die verhoudingen ook niet. Daarom is er ook strijd gevoerd om misbruik van jeugdigden bespreekbaar te maken en behandelingen op te zetten. En volgens mij weerwoord geven op het romantiseren van deze ongelijke verhoudingen ook goed.
Pim Lammers beschrijft iets.
Vermoedelijk iets over iemand met een beginnende seksuele identiteit die verwarrende homo-gevoelens merkt.
Lammers zegt niet dat het leeftijdsverschil normaal is of dat die trainer daar iets mee wil laat staan mag doen.
Je kan ook een verhaal schrijven over een jongen of meisje van 12 die in verwarring raakt van de lerares met royale boezem die voor de klas staat.
Dat wil niet zeggen dat de schrijver van dat verhaal het normaal vindt en dat daar iets uit voort moet komen.
Hij beschrijft alleen die verwarrende gevoelens.
Voor zover bekend is Pim Lammers namelijk tegen pedofilie, zoals elk ander weldenkend mens.
Maar de mensen die graag willen pedo-jagen slaan meteen op hol, net zoals de reacties op Charlie Ebdo en Woke-types die op uitingen van racisme jagen.
Het is onderdeel van een soort gretige 'zie je wel'-cultuur geworden, een heksenjacht.
Vooral mensen de haat en boosheid koesteren, om een een of andere reden.
Dus die zoeken een doelwit, net zoals de doorgeslagen woke-types.
Het risico is ook dat er teveel ruis op de lijn komt.
Dus daar heeft niemand iets aan.
Als jij vindt dat het gebracht wordt alsof het normaal is, wie is dan de pedo hier?
Nou ja, je kunt wel weer schamper gaan lopen doen over die pagina - in de Volkskrant oa - maar ik sluit me toch echt onvoorwaardelijk aan bij dit protest of steunbetuiging of wat het nou precies is.
Doodsbedreigingen horen niet, nooit, nergens. Als iemand werkelijk iets laakbaars doet of crimineels, dan hebben we daar de rechtspleging voor. Punt.
Ik vond het alleen jammer dat al die - 2000? - namen kriskras door elkaar stonden, en niet alfabetisch. Zodoende kun je niet checken of bepaalde personen er wel of niet bij staan (ja, tenzij je die hele pagina van kleine kutlettertjes gaat doorspitten, maar wie doet dat? Ik niet in ieder geval.
google image search gebruiken. En dan de tekst selecteren en copy/pasten in een tekstbestand. Dan ctrl F om je schrijver te zoeken.
Stop de persen, het Kinderboekenweekgeschenkgedicht is klaar:
er was eens een oom uit Stavoren
die zei ruimschoots van tevoren:
'neefje, ik ga jou schaken leren
en na veel geschuif van achter en naar voren
sloeg hij zijn pion met zijn toren
Schande al die boeken van tegenwoordig. Ik houd het wel bij films. Schatjes is dat een beetje een goede?
In de jaren tachtig werd er nog een minderjarige actrice nog zo gebruikt. Gelukkig is dat nu strafbaar.
Huh, ik kan niet posten?
Als je dus als vml F1 coureur pedonistische boeken gaat schrijven én ook nog eens Jumbo reclames maakt, dan vraag je erom!!!
Hou deze man weg bij kinderen.
www.youtube.com/watch?v=D8VZfvGzF78
Laat kinderen kind zijn.
Behoorlijk subjectieve titel!
*Geschrokken kijkt*. In de context van het andere verhaal over de pedo, kun je "lammetje" opvatten als een onschuldig kindje dat een varken wordt...
Bah. Dan gaat het over transitie op het seksuele vlak.
Hij zegt in het filmpje voor mij iets heel raars: "je wordt geboren als homo, je wordt geboren als transgender". Terwijl er nou juist binnen de gemeenschap der letterbakkers vol overgave beweerd wordt dat gender niet terug te voeren zou zijn op je biologie en je alle vrijheid van de wereld hebt om je vandaag man, morgen vrouw en overmorgen weer man te voelen.
Nee, kinderen moeten niet zo zanikken, kappen met de kop in het zand te steken en rap volwassen worden. Met je sprookjes en shit.
@Roos | 12-02-23 | 20:15:
Het is een voorleesboek voor piepjonge kinderen die nog niet eens kunnen lezen en schrijven. Deze prentenboeken worden grootschalig gebruikt in peuter- en kleuterscholen. En inderdaad het gaat niet alleen maar om seksuele geaardheid, een onderwerp dat TOTAAL niet geschikt is voor zo'n jonge kinderen maar zelfs over transseksualiteit.
Bij ieder normaal mens zouden alle stoppen moeten door slaan als hun kinderen in aanraking komen met dit soort 'onschuldige' prentenboeken maar nee, blijkbaar vindt iedereen het prachtig.
Deze wereld lijkt wel gek geworden. Dit is zo triest.
@keestelpro | 12-02-23 | 20:23:
Het lijkt wel een religie. Zadel kinderen niet op met waanideeën van volwassenen. Het zou hetzelfde zijn als de wapenlobby een prentenboek over automatische wapens zou uitbrengen voor peuters.
@lekgoot | 12-02-23 | 20:29:
Nou ik speelde vroeger wel met een klapperpistool en er zit wat geweld verheerlijkends in. Maar als volwassene seksualiteit onder de aandacht willen brengen van heel jonge kinderen gaat héél ver.
@keestelpro | 12-02-23 | 20:23: dit is een bizarre en verontrustende ontwikkeling!
Hopelijk duikt GS hier dieper in
Bizar dat deze man zo'n brede steun krijgt...
Een waarlijk who? is who? van het literair landschap.
Waarom is er eigenlijk geen bejaardenboekenweek? Seksueel niet interessant?
Nog niet ontdekt door de leesbrillenmarkt.
Uh ohhh.. vragen stellen is soo not 2023........
Er is nu wel een soort van precedent geschapen. Tweeduizend lieden die kennelijk iets met boeken hebben komen met naam en toenaam op voor een schrijver die bedreigd wordt.
Eens kijken at er gebeurt als er een volgend geval zich voordoet, met name als het gaat om een schrijver die ideologisch wat minder lekker ligt bij de deugdzamen.
Dat durft niemand te voorspellen.... *krekels*
Je suis ...
@Duwbak_Linda | 12-02-23 | 20:06: Charlie?
Weten we al.
Baudet heeft ook een boekje geschreven.
Wat ik van het pedo -verhaal van Lammers vind, heb ik hier al uitgebreid uit de doeken gedaan.
Dat het gros zo dom is in het stijlfiguur "ja maar perspectief jongetje" te trappen vind ik nogal verontrustend. Voor elke pedo-herkenner is juist die modus operandi evident. Je kunt het perspectief omdraaien, maar dat verandert niets aan de handelingen van de dader.
Onder deze 2000 schrijversvakmensen zullen ook veel ouders zijn. Als zij al niet door de manipulatieve technieken van een pedo heen prikken, hoe moet het voor kun kinderen zijn die slachtoffer ervan kunnen worden?
We zitten geheel en al op dezelfde golflengte, Roos. Ken je pappenheimers.
Waar rook is is vuur.
Ik ben niet uit eigen ervaring bekend met kindermisbruik. Mijn voorstelling was dat een kind geïntimideerd, gekocht of overweldigd wordt door een volwassene en het misbruik met tegenzin en walging ondergaat. Na het lezen van zijn verhaaltje heb ik het inzicht gekregen dat misbruik ook veel geraffineerder kan werken. Volgens mij zijn boeken daarvoor bedoeld.
@MickeyGouda | 12-02-23 | 19:59: mijn idee is dat die schrijver laf is door zich achter dat stijlfiguur te schuilen.
De vergelijking met Steven King ea gaat niet op. Het gaat niet om het inleven in de materie -want dan kun je nooit over het onderwerp pedofilie schrijven-, het gaat om de focus op het kind, die zogenaamd geniet van het worden misbruikt.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 20:04: dat inzicht is prima. Maar dat had hij vanuit het perspectief van de dader kunnen doen.
Veel slachtoffers die het boekje lezen en zich schamen voor wat er is gebeurd, zullen na het lezen ervan niet het inzicht hebben dat ze gemanipuleerd zijn . Die helpj je hier niet mee op die leeftijd. Integendeel durf ik te beweren.
En dát is juist zijn doelgroep... kinderen.
@Roos | 12-02-23 | 20:06:
Nee, je kunt de beleving van een kind niet vanuit het perspectief van de dader beschrijven.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 20:09: een misbruikt kind begrijpt niet door het lezen van dit verhaal dat hij is gemanipuleerd.
Jij kreeg dat inzicht, maar voor het slachtoffer is dat teveel gevraagd.
Misbruik kan op zoveel manieren geschieden (van geweld tot emotionele dwang), dat ik me ook kan voorstellen dat kinderen die er wel iets aan dachten te ontlenen, achteraf door zo'n boek wellicht opluchting ervaren dat zij niet de enigen waren en dat het wel degelijk misbruik was. Hoe walgelijk ik de passage ook vond. Anderzijds Roos, zijn er mensen zoals jouw vriend bij wie het een open wond is. Het onderwerp is ontzettend precair, en mijn onderbuik gevoel zegt ook dat het niet louter om inleving en literaire kwaliteiten gaat. Maar dat blijft een onderbuikgevoel. Moet het verboden worden, is voor mij geen vraagstuk; nee.
Maar de keuze om het in verband te brengen met een kinderboekenweek, waar kinderen ook de schrijver en zijn werk behoren te leren kennen lijkt mij absoluut ongepast en onwenselijk. Je kunt de gevolgen ook niet goed begeleiden, dat is bij onderwerpen die betrekking hebben op huiselijk geweld of psychiatrische ouders al ingewikkeld.
@Roos | 12-02-23 | 20:13:
ik vind dat nog al een stelllige uitspraak. Alsof er geen misbruikte kinderen kunnen bestaan die op latere leeftijd alsnog de manipulatie kunnen doorzien. Misschien dat het verhaal hen er bij helpt, en zo niet, niemand dwingt het hen te lezen natuurlijk. De verschrikkingen van een oorlog worden ook beschreven ondanks dat er vele oorlogsslachtoffers voor wie die dat te traumatisch zal zijn.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 20:27: op latere leeftijd zeker! Maar deze man schrijft kinderboeken. Een misbruikt kind ga je als kind niet helpen hiermee.
Daarom vind ik hem niet geschikt voor het kinderboekengeschenk.
@letopuwzaak | 12-02-23 | 20:26: achteraf wel. Maar deze man schrijft het kinderboekenweekgeschenk. Als het kind middenin het misbruik zit en dan dit gaat lezen (want hij kent de schrijver nu)...
@Roos | 12-02-23 | 21:09:
Ja, dit is niet een schrijver die ik zou voordragen voor het kinderboekenweek geschenk om die reden. Sterker nog, ik keur het af.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 20:04: Het klopt dat misbruik begint met het aangaan van een band met het slachtoffer. Dus dat zou je subtiel kunnen noemen als je niet bekend bent met de materie. Maar een misbruiker heeft een radar voor welk kind hier kwetsbaar voor is. De misbruiker is uit op iets en is daar op geobsedeerd en zal dat opzoeken in de verstandhouding met het kind zonder zich af te vragen of het kind hierdoor schade oploopt. Dat is juist wat er nooit klopt aan deze verhoudingen. Dat maakt het ook niet ok als die schrijver het in een romatische context plaatst. Althans, die schrijver mag dat natuurlijk zo verzinnen. Het is zijn verhaal. Maar voor het maatschappelijk debat is het wel goed dat er weerwoord op komt.
Is ook de schuld van die kinderen, als ze de relatie met zo-n oude maar met o zo romatische gevoelens behepte volwassen man niet waarderen. De samenleving heeft gewoon te weinig pedo-tolerantie. Daardoor voelen die kinderen zich schuldig. Promiscuiteit tegen kinderen is ook maar een oud hierarchisch patriachaal concept dat middels literatuur uitgedaagd mag worden. Zeker tijdens de week van het kinderboek. Juist dan! Kan ik nu ook mee deugen?
Nee. En kans op een literatuurprijs maak je ook zeker niet.
Pim Lammers scheef een boek voor kleuters over transseksualiteit.
Hij won daarmee de Zilveren Griffel.
Pim Lammers is dus onderdeel van de woke gekte, een compleet zieke beweging.
Deze schrijver had simpelweg nooit aangewezen moeten worden als uitverkorene om het Kinderboekenweekgeschenk te schrijven.
Deze man is geen integere kindervriend maar een engerd die veel te jonge kinderen over seksualiteit en genderwaanzin laat nadenken.
Deze man moet uiteraard niet dood bedreigd worden wel uit de schijnwerpers worden geplaatst. Die had nooit gelauwerd of genomineerd mogen worden dan waren er ook geen bedreigingen geweest.
Ik ben het altijd zo eens met jou.
En met mezelf natuurlijk, maar dat is een logisch gevolg.
Bedreiging is altijd ongewenst.
Tenzij het bij hulpverleners is in Turkije.
Dan noemen we het emotionele achtbaan.
In plaats van dat we dan zeggen:
Blijf lekker onder het puin liggen.
Bedreiging. T hangt er vanaf aan wie en door wie.
Lekker laf in de krant zeggen dat je er tegen bent.
Lekker deugen.
Waar is de veroordeling van deze clowns bij andere bedreigingen?
@Mr_Natural | 12-02-23 | 19:45:
Dit is een gevaarlijk onderwerp dus bedankt voor je bijval en de altijd humoristische knipoog.
Hear hear!
@Mr_Natural | 12-02-23 | 19:45:
In een niet zo lang verleden heeft u uw alter ego nog een hens voor zijn kanis verkocht.
100% mee eens.
Fijn dat redactie GS ook achter deze advertentie staat. Ook moeilijke onderwerpen moeten kunnen worden omschreven, ook wat een vriend van deze schrijver ooit ervaren heeft en waar de schrijver dan een verhaal over schrijft.
Dan is juist de mogelijkheid aanwezig dat het onderwerp bespreekbaar wordt voor jongeren die hetzelfde hebben ervaren omdat ze het herkennen. Dat lijkt me dan een goed iets.
Extremisme van schrijfverbod over onderwerpen moeten we gezien de geschiedenis in Europa zeer, zeer waakzaam voor zijn, uit welke extreme hoek of mening deze ook voortkomt.
Mijn geloof in reaguurders is met deze reactie hersteld.
Wedden dat niet 1 van de 2000 ondertekenaars een zoontje heeft dat in het elfral van die trainer voetbalt?
En toen zei de trainer tegen Aisha....
Het was een lange strijd om sekseel misbruik bespreekbaar te maken en huklpprogramma's op te zetten voor hen die het is overkomen.
Tijdsgeest vandaag is weer vriendelijk voor pedo-geaardheid. Waarschijnlijk ondat de misbruikers van vandaag uit progressieve kring komen en niet als obscuur biblebelt of priesterhuis probleem weggezet kan worden.
Touché. Was deze Lammers een priester of dominee geweest, dan was die pagina in de krant leeg gebleven.
Nee, nu komt hij uit D66 huize en dan kan je sowieso niet af zijn...
Ah kijk, Joris gaat los.
Sommige mensen zijn beledigd bij de tegels die hier gebakken worden.
Hebben jullie het boek al gekocht?
Zou Nederland nou meer schrijvers of meer cabaretiers hebben?
2000... En geen één ervan kan tippen aan het niveau van de grote 2 (Mulisch doet niet mee).
Als we zo doorgaan met cancelen en bedreigen, over een jaar of 20 nog nul.
Eens, ik vind Mulisch ook niet in het rijtje Grunberg en Heleen van Rooijen passen
Gerard Reve zou zich ook niet laten wegjagen door het gepeupel. Die schreef gewoon een nog vunzigere roman over de herenliefde met een jonge knaap.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 19:35: die schreef graag over de "blanke jongenszadel" maar ging daar vervolgens niet hypocriet over doen nee.
Haha. Bestrijd het leed dat Mulisch heet.
En idd., er waren er maar twee.
Mullis is vullis. Reve, da's pas leven
@Barend Braakbal | 12-02-23 | 19:41: van der Heijden, dat is met zijn tweeen een dame berijden.
"2000 mensen uit het boekenvak". Dus 1969 Bruna-cassieres... or bestaat dat. niet meer?
Zou iemand die (laten we eerlijk wezen, de meeste van dit soort idiote bedreigingen zijn niet serieus) iemand anders bedreigt zich laten afschrikken door zo'n advertentie?
Want dan bij deze:
Het plegen van aanslagen op ongelovigen is not done:
Bij deze de advertentie...
Het heeft mij wel aan het denken gezet. Ik hang mijn doodsbedreigingen maar eens aan de wilgen.
@TanteJuut | 12-02-23 | 19:40: Goed zo.
Strikvraag: wie betaalt die advertentie?
Zo'n advertentie kost niks. De Volkskrant drukt dit af om in het nieuws te komen.
Kijk ons! Wij deugen!
Mijn educated guess : wij.
En toch, ik hoop dat het nooit zover komt omdat er kinderen in het spel zijn. maar stel je toch eens voor dat Pim L. dus binnenkort WEL ongelooflijk over de grens gaat. Dan hoop ik wel dat deze lijst van 2000 schrijvers is gedigitaliseerd.
Die zijn dan geshockeerd... Zo'n aardige behulpzame man...
@Roos | 12-02-23 | 19:24: En ook nog eens lief voor z'n chihuahua, dat niveau ja.
Dat had dan niemand kunnen voorzien, zoiets schokkends.
@Roos | 12-02-23 | 19:24: NEEEEE!!!! Dit had ik nooit verwacht...
Gratuite pantoffelhelden die schrijvers. Gewoon doorgaan, ondanks doodsbedreigingen. De digitale recherche moet aan de bak. En anders zoek je die dreigert op en ga je compleet John Wick op die kneus.
Ze zijn voor het vrije woord?
Wanneer kunnen we van deze groep dan een adhesiebetuiging verwachten voor professor Mattias Desmet, wiens boek kortgeleden op de brandstapel is gegooid?
"de Universiteit van Gent heeft een moderne versie van boekverbranding toegepast op het boek van Prof. Mattias Desmet “De psychologie van het Totalitarisme” en eigenlijk ook hem figuurlijk op de brandstapel gegooid. "
mobile.twitter.com/mauricedehond/stat...
Het vrije woord bestaat niet.
Het 'vrije woord' wordt steeds meer iets voor in onvrije omgevingen.
En maar deugen met zijn allen, maar zelf geen pedofiel in huis nemen.
Hahahaha! Liefst nog 1 uit Syrië?
Liever een Rus in de tuin dan Jos Lammers in de keuken.
Misschien hebben ze geen kinderen?
Mr_Natural | 12-02-23 | 19:27 |
De meeste deugers hebben kinderen.
Klimaat: Ja maar denk aan de kinderen...
Leefomgeving: denk aan de kinderen..
Aan wiens kinderen, aan die van jou?
Geweldig! Wat een moed! 2000 menschen die opkwamen voor Terry Baudet toen hij voor vrouwenhater werd uitgemaakt nadat hij een boekje had geschreven over ....Wacht...
Ephimenco merkt tenminste nog in Trouw de discrepantie op tussen de massale steun voor Pim Lammers, en die voor auteurs als Lale Gül, die ook serieus werd bedreigd, en Marieke Lucas Rijneveld tegen wie een racistische hetze werd gevoerd, inclusief aansporing tot cancelen. All animals are equal, but....
Massaal heeft sowieso iets engs, vind ik. Groepsdruk, de angst om zelf voor sympathisant van... uitgemaakt te worden, het je moeten verantwoorden voor de niet-voorgekauwde keuze etc. etc.
Persoonlijk zit ik niet te wachten op moderne kinderboeken of de bespiegelingen van een jochie die graag bij de badmeester op schoot wil ( of 99,99% van de schrijfsel van de ondertekenaars ) maar goed, er is een wet die regelt wat wel en niet kan en daar hoeven boze, opgehitste menigtes met toortsen en hooivorken echt niet voor van stal worden gehaald. Maar in de aandacht staan is kennelijk ook wat waard.
Prima dat mensen deugen en hun naam laten vermelden, maar waarom moeten sommigen zo nodig hun werkgever er bij laten vermelden? Om te laten zien dat De Arbeiders Pers extra deugt?
Dat schuift extra, net als bij vele deugende instanties. Deugen = kassa.
En als het een trainster was dan? Zo'n zwoele dame van 19....?
Het waren herinneringen van een vriend.
@Duwbak_Linda | 12-02-23 | 19:14: Sure.
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 19:13: Gelijk volblaffen natuurlijk. Geen zwoele dame die ook maar een schijn van kans heeft tegen mijn zoon. Hij is nog erger dan z'n vader (beter in Krav Maga, karate etc.).
Overigens is die hele pedoshit wel vnl een mannending - als je al over mannen zou kunnen praten.
@Ichneumonidae | 12-02-23 | 19:17:
"Zou zo'n trainer die pedoneigingen hebben als Pim"
Je hebt je oordeel al klaar. Oké.
Het is mooie introductie die u schrijft voor Pims nieuwe roman 'de ballenjomgen van hiernaast '
Die pistolen waar een briefje met "pang" uitschiet zijn ook al op het randje eigenlijk.
Dan moet je ook niet verbaasd zijn als de jeugd later bloedbaden aanricht.
Een pistool met " Pang", is niet meer van deze tijd...
" Bang" is het woord waar je naar opzoek bent..
@neonreclame.
Op z'n Engels of op z'n Nederlands?
Na het fragment uit 'trainer' dat ik gelezen heb, zou ik Lammers in ieder geval niet op mijn kinderen laten passen. Mijn gevoel was: 50% kans dat hij zelf pedofiel is. Dus de kritiek uit de maatschappij snap ik wel. Maar bedreigen moet natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Ik wel, 2 Euro per uur vraagt ie, dat lukt bijna nergens.
@skoftig | 12-02-23 | 19:17: Jij hebt een hekel aan je kinderen, wat hebben ze je nu weer voor een prank geleverd met afgelopen Vaderdag?
De red flags bij deze persoon... Dat hij ook een voetbaltrainer uitkiest als de karakter in het boek als de romatische misbruiker.. met al die kinderen die deze week weer naar training gaan,
De Nederlandse literaire wereld is een heel klein wereldje van mensen die keihard deugen en elkaar in roulatie prijzen toekennen.
"Nu ben jij aan de beurt"
En zo overkwam het Pim Lammers dat hij dit jaar het jeugdkinderboekenweekgeschenk mocht schrijven.
Maar daar mogen wij niks van vinden van andere mensen die keihard deugen.
En vanzelfsprekend precies in zijn straatje van voorkeur, omdat hij zo goed bij het deugende clubje hoort, en dit verdiend?
Ook ik ben tegen doodsbedreigingen. Het is 2023.
Je zou er haast toe komen te wensen dat een paar van die domme domme mensen, die die moordaanslagen zo makkelijk uit hun toetsenbord laten komen, een koekje van eigen deeg toegebracht krijgen.
Maar jah . . . .
Die domme lafaards doen dat natuurlijke anoniem en OM is te belazerd de bron te achterhalen.
Ik sta echter volledig achter de advertentie !
U is ook bekende Nederlander?
Nee?
Jammer. Dan telt uw medeleven niet.
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 19:05:
Gaat om het principe, anoniempje.
@Peter-Rissing | 12-02-23 | 19:10: Oh. Geen principes hier. Maar dat was al bekend.
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 19:12: Ja-ja, je lult lekker.
@Peter-Rissing | 12-02-23 | 19:20: Dank je. Ik sta niet achter dit soort deugers.
Kijk!
Wij staan in een advertentie!
Wij willen ook kunne schrijven wat we willen...
Kijk ONS!!!
Daar gaat het om.
Is het nog wel toegestaan om een digitale versie van de koran te erasen?
Ik vraag dit voor een fictieve vriend.
erasen mag, maar voor het maken van de kopie krijg je Tim Kuik achter je aan.
Alleen als het betreffende medium (bijv harde schijf, usb-stick etc) in de fik wordt gestoken.
@W_F | 12-02-23 | 19:16: Pfft.. voor het kopiëren van de Koran krijg je 10 extra maagden in het hiernamaals.
Als je bedreigd wordt, mag je dan terugbedreigen? Of is dat strafbaar?
in Nederland mag je niks zelf, dus dat is per definitie strafbaar. Liefst ook strafbaarder dan de oorspronkelijke bedreiging zelf.
Een beetje zoals dat een inbreker in je huis meteen vrijgelaten worden en jij 3 maanden opgesloten wordt vanwege het niet aanbieden van een kopje thee....
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 19:04:
Thee komt uit ons crimineel koloniaal verleden, dus dat kan ik wel begrijpen.
@funda | 12-02-23 | 19:05: Lastig, een inbreker een biertje aanbieden is ook al haram... lastig anno nu...
Tot thee gemaakte drank dus.
@funda | 12-02-23 | 19:05:
Het komt uit China!
Dus omdat je bedreigd wordt is je boek over seks tussen een volwassen voetbaltrainer en een 12 jarige jongen een literair hoogtepunt in de Nederlandse cultuur geworden ?
Ja, dat vat het wel samen.
En omdat niemand je boek zou kopen is een doodsbedreiging misschien wel een aangename bijkomstigheid.
Ineens ben je uitverkocht, ineens kent iedereen je....
De domme domme galbakken zijn hier aan het woord.
Lees, huiver en kots.
Want zo krijg je ons mooie land nog verder naar de klote.
De nsb denkt met u mee.
Niet zozeer dat, maar meer dat uitgerekend hij het kinderboekenweekgeschenk zou gaan schrijven.
Mensen zijn wat argwanend bij de combi kinderen/pedoverhale .
Pedo-geaardheid is omarmd door de woke-community, dus meer begrip graag!
Ik ben nog nooit met de dood bedreigd en voel me dus buitengesloten. Alles wat ik kan doen is NU landelijk Studio Sport of zwart gooien, en dan hoor ik er straks ook bij.
Ok, je hebt minder vaak in (middel)grote steden gefietst of autogereden dan ik ofzo
Een lijst van mensen die niet bedreigd worden zou een stuk eenvouder te updaten zijn.
Dan ook eerherstel voor Anton Dautzenberg.
Het leuke van die tekenlijsten in de kranten is dat je met je ondertekening direct aangeeft dat je geen reedt voorstelt. Een echte, onbereikbare grootheid heeft dit niet nodig.
Daarom zult u mijn naam niet tegenkomen.
Een beetje onbereikbare grootheid maakt zich ook niet druk over een boek in de fik...
Ik heb ook iets gesigneerd.
Wel doorgetrokken, hoop ik?
Ik heb het gezien. Nou, daar zullen vrouwen zich niet door bedreigd voelen.
@Papa Jones | 12-02-23 | 18:55:
Nee, opgestuurd.
@Mr_Natural | 12-02-23 | 18:57: hoe weet jij nou hoe vrouwen denken?
@Kaas de Vies | 12-02-23 | 18:57: aangetekend?
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 19:11: Nee, ik heb er een touwtje aan geknoopt.
Ik wil niet aan dezelfde kant van de geschiedenis staan als Frénk van der Linden, geen steun dus.
Frenk van de Linksen is de nieuwe Giel Beelen. Ver weg van blijven dus.
@Opco Engering. | 12-02-23 | 18:58:
Giel Beelen? Die pedofile DJ?? Die?
@miko | 12-02-23 | 19:10: geen idee, maar Giel wilde wel altijd keihard deugen.
Boeken zorgen altijd voor problemen. Had na de uitvinding van ponskaarten meteen verboden moeten worden.
En mensen gaan boeken heilig verklaren, gekkenhuis.
Dat we geen grapjes over Kaag mogen maken, heeft dat ook te maken met doodsbedreigingen die ze krijgt?
Ook iedereen zonder bezem houdt zijn stoepje graag schoon.
Maar dat zijn wel serieuzere bedreigingen dan de twitter-bagger waarvoor deze schrijver zich schuil houdt.
Volgende week weer zo'n pagina tegen doodsbedreigingingen jegens politici?
En dan iedere dag totdat het stopt?
Maar doodsbedreigingen zijn waarschijnlijk niet te vergelijken, want dat moeten we niet willen.
Vraag me af of ik wel's ben doodbedreigd, mijn vriendin even niet meegenomen. Zou bij bepaalde lieden wel een beetje gaan uitkijken maar zou een gristengekkie ook zo doordraaien?
Vast wel eens bedreigd. Niet? Jeetje, trauma nu omdat niet bedreigd?
Nederland 2023. Je hoort er pas bij na een bedreiging.
die christenen doen niemand kwaad, nee.
bedreigen van dichters is onacceptabel
bedreigen van hulpverleners is onacceptabel
bedreigen van journalisten is onacceptabel
bedreigen van advocaten is onacceptabel
bedreigen van volksvertegenwoordigers is onacceptabel
bedreigingen bij het huis van Kaag is onacceptabel
blablabla
Welke bedreigingen zijn wel acceptabel?
Oh wacht.
Alle bedreigingen. Want iedereen is toch gelijk?
Oh nee... sommigen zijn meer gelijk dan anderen.
Pas die strafmaat eens aan.
Prutsers!
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
goudsdagblad.nl/landelijk/mark-rutte-...
www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20200710...
lc.nl/binnenland/Rutte-vindt-bedreigi...
www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/r...
Ben zelf tegen handtekeningen
LOL
Iets van 'van wie schrijft die blijft ' ?
Sta dus niet achter de advertentie. Dat pedo verhaal is me te hijgerig geschreven. Hebben zich overigens al trainers gemeld die zich er in herkennen en een praatgroep willen oprichten.
Nederland moet laten zien dat doodsbedreigingen aan schrijvers niet in dit land thuishoren. Salman Rushdie is onlangs slachtoffer geworden van een aanslag. Hij moet een oog missen, nadat hij al decennia lang onder bedreiging leeft. Er moet een daad gesteld worden. Daarom moet op alle middelbare scholen zijn werk De Duivelsverzen verplicht op de leeslijst gesteld worden.
Het boek is niks.
Ik kan me herinneren die fatwa werd uitgeroepen. Vlak daarna trok er hier vrijwel voor de deur een demonstatiestoet voorbij die richting Museumplein 020 / US consulaat 020 trok. Al die baardboys hadden spandoeken bij zich met teksten waarin werd opgeroepen om Rushdie te vermoorden. Oproepen tot moord. Dat kon toen gewoon. Verbaasde ik me toen al over.
@Joris Beltsin | 12-02-23 | 18:46: en de film ?
@Asteroid-B612 | 12-02-23 | 18:48:
Those were the days man, het onschuldige begin was dat. Spandoeken.
Dat zal niet lukken. Binnen woke criteria had Rushdie het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt.
Om de handtekeiningen van 2000 schrijvers te verzamelen moet je zeker 100 kroegen langsgaan, flinke klus.
Zijn waarschijnlijk voor het proces tegen Wilders ingezameld en keurig gedigitaliseerd.
Nemen al die ondertekenaars nu ook een boek in huis?
Dat verstoppen ze dan achter de boekenkast.
Nee een voetbaltrainer in de logeerkamer boven aan t gangetje naast hun zoon
Soms is het papier scherper dan de pen.
Je kunt je lelijk snijden aan papier.
Ik raak geen boek van Stephen King meer aan. Hij verheerlijkt immers het zombiebestaan. Thrillers kunnen ook niet meer want moord en doodslag.
Hij zegt ook af en best stomme woke dingen, maar hij schrijft naar mijn mening ontzettend goed, dus dat moet ik dan maar van elkaar scheiden.
Ik stop met GBH luisteren, met het verheerlijken van necrofilie
www.youtube.com/watch?v=UvFo5SZx7xU&a...
Gezin in Gevaar heeft Christelijke wortels.
Zie daar het verschil.
Iedere bedreiging, uit welke hoek dan ook, is er één teveel, maar de hypocrisie van deze schrijvers druipt ervan af.
In hoeverre ben je verantwoordelijk voor de daden van anderen?
@JJMS | 12-02-23 | 18:34:
Eeuuh, gewoon niet.
@JJMS | 12-02-23 | 18:34:
Om op die vraag het antwoord te geven dat we nu al weten is er tweehonderd miljoen gereserveerd.
@JJMS | 12-02-23 | 18:34: Hoofdelijk verantwoordelijk.
Zie slavernij en excuses...
@Ruimedenker | 12-02-23 | 18:38:
Waarom beticht u dan Gezin in Gevaar van hypocrisie? Of lees ik het allemaal verkeerd?
@JJMS | 12-02-23 | 19:23:
Ik beticht de 2000 schrijvers.
Alleen dompies weten het verschil niet tussen literatuur en non-fictie. Dus prima advertentie.
Wat was je standpunt inzake de ophef over het boek van Baudet? * hypocrisie meter aanzet *
@At_Dawn_They_Sleep | 12-02-23 | 18:35: Dat vond ik ook idiote ophef. Daar kun je een schrijver niet op pakken.
Meh. Iemand die zich literair zo veel over pedofilie uitlaat vragen voor de Kinderboekenweek is over het randje. Wat mij betreft dan.
@Après toi | 12-02-23 | 18:37: Oh God. Heeft-ie een boek geschreven?
@mental K | 12-02-23 | 18:38: Veel? Een essay van 8 jaar geleden?
@Apres toi, zie mijn reactie elders. Dan ben ik het volledig met je eens.
@At_Dawn_They_Sleep | 12-02-23 | 18:35:
Dus omdat Baudet,.. wat een slap excuus.
@miko, geen slap excuus maar consequent. Iets waar het mensen in het linker spectrum van de politiek nogal eens aan ontbreekt.
Er bestaat alleen literatuur en non-fictie?
@At_Dawn_They_Sleep | 12-02-23 | 18:55:
Tja en dan is dit het rechtste reflex? ga toch weg. Heeft een van de mensen op de lijst Baudet bedreigt? Want dat is het punt. je mag het best walgelijk vinden. Ik vind de tekst van in the summer time ook walgelijk.
@miko | 12-02-23 | 19:07: www.nporadio2.nl/muziek/nummers/77d23...
Alstu.
Hoeveel van die 2000 kunnen zonder overheidssfeun hin eigen broek ophouden?
En Floortje wtf Dressing of all heeft ook een mening. Muts.
Ja verdorie, Floortje heeft een mening,....
Snap het geneuzel allemaal niet zo. Fictie heet het toch??
Worden Nabokov en Louis Paul Boon nog aangepakt of hoe zit dat ??
Als ze uitgenodigd worden voor het schrijven van een kinderboek voor kinderboeken week, wel verwacht ik.
En de songteksten van G. Glitter. ♫ Rock & Roll Rock, Rock & Roll ♫ (121 keer)
Als Floortje meedoet gaan we naar het einde van de wereld.
Of het einde van de wereld begint hier.
Dit is een beetje een splijtzwam. Aan de ene kant ben ik bijzonder verkocht aan de VvMU, aan de andere kant doen de schrijfsels van Lammers bij mij alarmbellen afgaan.
Zijn kinderboeken zijn leuk hoor.
Dat ben ik wel met je eens. Het is allemaal nogal te enthousiast.
@Papa Jones | 12-02-23 | 18:35:
Het is de combi kinderboeken schrijven en je iets te goed in de geest van een pedofiel kunnen inleven. Daar wrikt iets.
@Papa Jones | 12-02-23 | 18:35: Het stukje dat door mensen - en in het bijzonder mensen met ervaring met pedofielen - wordt ervaren als iets dat bijna niet anders dan door een pedofiel geschreven kan zijn staat ook in een kinderboek. En dat hij kinderboeken schrijft, dat hij leuke kinderboeken schrijft, dat hij ontkent een pedofiel te zijn en geschokt en door heel de beligische propagandamachine gesteund wordt betekent niet dat hij ooit misschien wel eens door de mand zou kunnen vallen als een van de vele pedofielen waarvan iedereen dacht dat hij geen pedofiel was, zoals men van vele schrijvers, kinderrechters, vaders, opa's, medewerkers in de kinderopvang, ooms, vrijwilligers bij de padvinderij, paters, fraters en pastors dachten dat ze niet pedofiel was tot slachtoffers zich meldden. Of hij nu wel of niet pedofiel is of alleen doet alsof hij niet pedofiel is doet er niet zoveel toe; dat mensen de schrijver belangrijker vinden dan de trigger die uitgaat van het stuk over de voetbaltrainer en een jochie dat niet ouder is dan twaalf en het feit dat dit koren op de molen is voor mensen die seks met kinderen (Hallo Martijn, hallo voorlezeressen met een penis in de bieb, hallo mensen met een pedospeltje bij de optochten LHBTQI-letterbakkendemonstraties) willen normaliseren vind ik walgelijk.
@Dooiemus | 12-02-23 | 18:53: Wat bazel jij nou weer? Dat essay was geschreven uit het perspectief van het kind, niet vanuit de trainer.
En dit stukje staat ook in een kinderboek ?
Je klinkt héél ongeloofwaardig. Linkje graag.
@Dooiemus | 12-02-23 | 18:53: Met die redenatie:
Iedereen die wel eens wat over moorden heeft geschreven KAN niet anders dan ook een moordenaar zijn.....
@Papa Jones | 12-02-23 | 19:03:
Ik heb het verhaal net nogmaals gelezen, PJ. Het is de natte droom van elke pedo: een jongetje dat schreeuwt om heel specifieke aandacht van een volwassen man. Wat wil Lammers hiermee bereiken? Als kinderboekenschrijver lijkt mij dat je kinderen hooguit wilt leren om groomingpraktijken te herkennen voor wat ze zijn en om te leren nee te zeggen als iets niet goed voelt.
Tweeduizend 'schrijvers' scharen zich achter het meest laffe statement dat ik ooit gelezen heb en krijgen een deugstijfje van hun eigen moed.
Dus ondanks die spotjes, gaan we toch weer polariseren?
Wat me wel opvalt is dat toen Baudet een aantal jaren geleden een boekje schreef hij door de extreem linkse kerk zwaar aangevallen werd alsof hij de verpersoonlijking was van het betreffende fictieve figuur in zijn boek. Nu staat van de website van de Witte Onderbroek tot ver daarbuiten in het linkse heelal iedereen moord en brand te schreeuwen. Wat een hypocrisie weer.... disclaimer: ik ben geen FvD stemmer of sympathisant
Inderdaad, hij was een vrouwenhater etc
Alles behalve een Baudet-fan, maar dat was inderdaad een raar verwijt aan zijn adres. Sloeg nergens op.
@Apres toi, deze reactie wordt oprecht gewaardeerd!
Begin zowaar sympathie te krijgen voor de fatsoensrakkers van Gezin in gevaar. Ronald Giphart het lievelingetje van de media, brrr
Nou, weinig fatsoen hoor, bij die geloofsextremisten.
Je zit dan bij onnozele wichten als Kim Feenstra en Monique Smit in het team.
Nee Kuifje, het gaat niet zover dat ik me thuis voel bij die doorgeslagen fanatici van Civitas Christiana of hoe ze ook heten. Maar team Giphart, nou nee.
helene had gelijk
de hele woke linkse gutgemeente had baudet uitgekost omdat ie een boekje geschreven had...
en nu worden ze boos omdat een vermeende persoon uitgekotst wordt..
links = broke
Ik vraag me af of er ook zoveel ophef zou zijn als je bij Easy Toys een gedicht van Dick Bruna bij je bestelling zou krijgen?
Er is geen ophef over de inhoud. Er is alleen een debiel die 'm doodbedreigt en dat neemt hij nog serieus ook. Ik vind 't een beetje een sneu verhaal alles bij elkaar.
Nu vraag je er wel een beetje om, Mr_N. Ben er zelf te laf... pardon, niet creatief genoeg voor maar anders wist ik het wel.
isbn 9789056471897 is er voor u
Nou leuk, weten we dat ook weer.
Ik lees geen kinderboeken dus het interesseert me geen reet.
Mijn pake duwde mij zodra ik kon lezen een Lucky Luke in de handen, dat is nog eens opvoeden.
Dat is maar goed ook. We zijn al zover dat een volwassene die een kinderboek leest, een pedofiel is.
@JJMS | 12-02-23 | 18:14: Een boek over cowboys en de originele bewoners. Wat een vreselijke opvoeding.
@BrutusBosch | 12-02-23 | 18:27:
Hahaha. Lucky Luke is zeker niet woke inderdaad. Mijn vader duwde mij een Asterix in mijn handen, en tegenwoordig sla ik af en toe een cafe leeg.
@JJMS | 12-02-23 | 18:14: Tegenwoordig mag je al blij zijn dat kinderen uberhaupt kunnen lezen, want het onderwijsniveau over de hele linie, en taalvaardigheid in het bijzonder is schrikbarend achteruit gehold.
En dat heeft uiteraard niets te maken met de instroom van "anderstaligen", ahem ahem.
Voorts denk ik niet dat je een kind een groot plezier doet met een boek als kado, tegenwoordig.
@skoftig | 12-02-23 | 18:21: En voorlezen dan?
@Asteroid-B612 | 12-02-23 | 18:52: Je moet de koran ook uit het hoofd kennen....
Maar die Katholieke splintergroep die achter deze fophef zit?
Tumbleweed?
Zolang onze Pim zijn eigen broek op kan houden (figuurlijk he!!!) vind ik het allemaal prima wat hij uitkraamt. Er is een kleine kans dat ik in aanraking kom met het zijn hersenbroedsels, dat helpt ook mee.
Trouwens, nu we het er toch over hebben, Deventer Boekenstad. Zaterdag aanstaande zal ik daar op het marktplein voor de trappen van de Oude Waag een schavot oprichten en daar symbolisch een onbeschreven boek ( een dummy, in fatsoenlijk Nederlands ) op het schavot zetten. Een emmer met rot fruit is beschikbaar, voel vrij om uw gerechtigde haat, afkeer & woede tegen de pagina's van deze potentiele massamoordenaar, godslasteraar en serieverkrachter aan te smijten. Fatsoen moeten we immers samen doen.
#Ik kan deze samenleving niet meer serieus nemen.
Gaan de Lammers bashers nog..... eh..... Excuses?
Een alfabetische lijst in digitale vorm zou wel handig zijn.
Totdat iemand iets schrijft over dingetjes waar andere mensen dan heel boos om worden en dat deze 2000 mensen dan ineens roepen van; “je vroeg er een beetje zelf om, want provocatie enzeau”….
“Het vrije woord”… iedereen wil het, iedereen vindt dat het vrije woord moet worden verdedigd, maar kennelijk niet tegen elke prijs.
Het moet wel veilig zijn, op de voorpagina van een dode boom bijvoorbeeld.
Doodsbedreigingen aan het adres van schrijvers is onaanvaardbaar, maar ook de bedreigingen aan het adres van politici.
Hoezeer je het ook oneens bent, tòch?
Ik wacht de krant van dinsdag even af en wens GW alvast sterkte.
Peter R de V. is toch om zeep?? Die bazelde die stelling wel eens uit ja. Gaat hem nu niet meer lukken denk ik zo.
Als je een Koran verscheurt is bedreiging ook onaanvaardbaar.
Zoals bij Charlie Hebdo bijvoorbeeld!?
Laten we ze het eens vragen. LOL!
“Het vrije woord”
Kan/mag je dan ook een boek in de fik steken?
@BoerKoekoek | 12-02-23 | 18:44: Hangt er vanaf wie je het vraagt.
Volgens onze politici is het verscheuren van een fictief verhaal met miljarden kopieën een probleem...
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 18:52:
Als je verhaal maar goed is. Het gaat om het verhaal.
@funda | 12-02-23 | 19:01: *knipoog* .... er was eens.....
*insert verhaal hier*
.. en ze leefden nog lang en gelukkig....
@Is dit nog nieuws? | 12-02-23 | 18:52:
Nee nee, heel, heel veel korans in de wereld maar als je dié gebruikt om zeg maar warm te worden of eten te koken wordt je gestenigd. Logisch toch?!
@Flightless bird | 12-02-23 | 19:21: Jupp. Moeten wij als niet koran lezers respecteren, accepteren en aan voldoen. Want anders zijn we geen vrome moslims.
Wie?
Die pederast.
Oh en dan bedoel ik niet Sidney.
Oh en niet hooggeleide Sidney, wel de D66 advocaat.
Je suis Pim! Lammers, niet Fortuyn. Want dat is fascisme.
Pim is niet meer! Fortuyn, niet Lammers.
Degenen die geschiedenis schrijven zijn zelden schrijvers.
Detail. Zalig van geest zijn de gecancelden.
Zelden? Er zijn toch best wel wat belangrijke uitzonderingen geweest.
@Rennieflox | 12-02-23 | 18:07:
Op momenten dat er echt geschiedenis wordt geschreven worden schrijvers vaak een kopje kleiner gemaakt.
Mao's Rode boekje dan?
@dathoujetoch | 12-02-23 | 18:12:
Dat moet binnenkort een Rood kapje op, anders is het een vuile kech.
En dan is Mein Kampf ook nog eens verboden en worden er regelmatig Korannen aangerand/misbruikt. Barre tijden voor zowel het lezerspubliek als ook de auteurs.
Ach ja, bezuinigen op het onderwijs icm met een feminieme datmagjenietzeggen isheelsielugh jijkwetstmij gigtigeomgevingscultuur, wat hadden we anders verwacht. Misschien boeken gewoon maar verbieden, scheelt ook weer een hoop bomen en serverruimte.
Mein Kampf is niet verboden hoor. Paar jaar terug nog gekocht. Gewoon bij BookSpot.
@Papa Jones | 12-02-23 | 18:37:
Ik dacht dat het niet - zichtbaar - in de winkels mocht liggen maar ala. In ieder geval mijn punt blijft hetzelfde, de huiliecultuur overheerst deze dagen en het gesproken en gedrukte woord staat onder druk. Bah.
@Papa Jones | 12-02-23 | 18:37:
www.universiteitleiden.nl/nieuws/2016...
Het drukken en verhandelen van Mein Kampf is in Nederland sinds 1974 verboden omdat het boek aanzet tot haat. Om deze reden is ook de heruitgave met wetenschappelijke noten die in 2016 in Duitsland verscheen, in ons land niet te koop in de boekhandel of bij bijvoorbeeld Bol.com. Een stemming in de Tweede Kamer in 2007 bevestigde het verbod uit 1974 nog eens. Aanleiding was het voorstel van minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen om het boek van de zwarte lijst te schrappen.
Dode bomen ridders
Wat een gezeik en meteen een peloton deugneuzen aan de praattafels
Deugneuzen? Deugkneuzen!
U vindt die doodsbedreigingen wel kunnen?
@Après toi | 12-02-23 | 18:34: Idd, te absurd voor woorden.
@Après toi | 12-02-23 | 18:34: pffft...
iedereen wordt anno nu bedreigd. Dat is een model geworden om in de media te komen.
@ nee doodsbedreigingen zijn kut maar meteen dat hele circus eromheen.
REAGEER OOK