Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sad. Schrijver kinderboekenweekgedicht kapotbedreigd door HUUPEDOO-brigade

Tuig

Social

Trieste idioten die het verschil niet snappen tussen een volwassen verhaal voor volwassenen en een kinderverhaal voor kinderen, hebben de wereld er weer een beetje kutter op gemaakt. Een gedicht van Pim Lammers ter gelegenheid van de kinderboekenweek is al gecanceld, voordat het is gescrheven. Christentuig en half waanzinnige pedojagers zoals Monique Smit (die er zelf voor verantwoordelijk was dat haar broer Jan de geesten van kinderen kapotmaakte met het ongelooflijke kutboek 2 Kleine Kleutertjes) hebben er namelijk voor gezorgd dat Lammers zich na doodsbedreigingen terugtrok. Hij had in een literair tijdschrift voor volwassenen een literair verhaal geschreven over pedofilie waar niet in hele grote letters PEDOFILIE IS VERSCHRIKKELIJK ALLE PEDO'S MOETEN IN ELKAAR WORDEN GESLAGEN DOOR HENK BRES SCHOP ZE DOOD boven stond en dan moet je dus worden gecanceld. Als het niet zo ironisch was dat er nu niet-ironisch 'canceled' op een site stond die letterlijk afgelopen week een artikel publiceerde over het gevaar van woke, dan zou het ironisch zijn. 

Dom tuig is trots op cancelcultuur

Reaguursels

Inloggen

Ja, ik heb een probleem met mensen die pedo fantasieën opschrijven. Dus deze ranzige kerel had nooit hier voor benaderd moeten worden.

TheBigKirth | 05-02-23 | 19:50

De doodsbedreigingen zijn idioot. Het mag een mening over Lammers niet in de weg staan. Lammers een schrijver en volwassen man, die in zijn verhaal in de huid van een minderjarig kind kruipt om deze vol verlangen naar eerdere ervaringen van seksueel misbruik door een volwassen man naar meer van dat laat verlangen. "Iedereen staat op zijn plek, Jasper linksachter. Hij is misselijk, gek genoeg wel op een fijne manier. De scheidsrechter, vader van een van Jaspers teamgenootjes, blaast hard op zijn fluitje. Het veld vult zich meteen met geschreeuw.
De trainer heeft zijn armen in de lucht om aanwijzingen te geven. Een kleine streep buik komt onder zijn shirt vandaan.
De eerste keer dat Jasper zijn wang daar tegenaan mocht drukken, was in de berging achter het veld. Ze hadden net met het team een wedstrijdje onderling gespeeld. Om de teams uit elkaar te kunnen houden, trok de helft van de groep hun shirt uit. De trainer ook. Na afloop liep Jasper met hem mee om de netten met ballen op te ruimen. De haartjes op zijn buik kriebelden tegen Jaspers lippen. Heel anders dan de haartjes op zijn wangen, die prikken."

GingerTed | 05-02-23 | 19:45

Minderjarigen die zulke affectie koesteren, zoals in Trainer, voor een veel ouder iemand is zeker niet nieuw of ondenkbaar. Feit dat de man in kwestie die affectie beantwoordt en het hele schouwspel beschreven is door eveneens een veel oudere man, geeft de zekere gekrenktheid weer van Pim. Verhaal kon natuurlijk nog alle kanten op, maar het einde gaf een voorzet naar wat iedere lezer terecht denkt. Als Pim het niet omarmt als een fout, zegt dat voor mij al meer dan genoeg.

Boerhoektvrouw | 05-02-23 | 16:26 | 10

@Wiebenick | 05-02-23 | 21:17: Nou, jij hebt wel een aparte definitie van 'zich goed kunnen inleven in kinderen'.

Papa Jones | 05-02-23 | 21:35

@Papa Jones | 05-02-23 | 21:35: Inleven om hen te kunnen inlijven, beter zo?

Wiebenick | 05-02-23 | 21:47

@Wiebenick | 05-02-23 | 21:47: Pedofilie is simpelweg een psychische aandoening. Is niets kinderlijks aan verder, het bezorgt ze ook geen gave om zich beter dan anderen in te leven in kinderen.

Papa Jones | 05-02-23 | 21:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb het gelezen. Het is een verhaal over een verliefde tiener. Nou schokkend, dat gebeurd nooit. Wij zijn nooit verliefde tieners geweest en al helemaal niet op volwassenen. Niet mijn smaak maar het enige wereldschokkende is dat iedereen vergeet dat tieners weldegelijk seksueel bezig zijn op zijn minst in hun fantasie.

Technisch gezien ben je trouwens als volwassene geen pedofiel als je verliefd word op een tiener. Dan moet het "kind" dus onder de 12 zijn. Als het "kind" 16 jaar of ouder is is het zelfs helemaal legaal. Maar details hoor.

Beetje vermoeiend altijd die hysterische mensen die overal pedo's zien lopen. Ten eerste al omdat ze niet eens weten wat een pedo is. Ten tweede omdat de meeste kindermisbruikers geen "pedo's" zijn maar opportunisten. Ten derde omdat veel van deze "pedojagers" verdacht obsessief bezig zijn met onder andere kinderporno.

Ik zeg niet dat ze allemaal kastpedofielen zijn maar er zijn er al meerdere veroordeeld voor bezit en verspreiding van kinderporno. Dat hadden ze zogenaamd voor "onderzoek". Wat mij betreft mag de politie en justitie die mensen ook op de watchlijst zetten. De meesten zijn gewoon op zijn best crimineel bezig.

Schout-bij-Nacht-J | 05-02-23 | 16:20 | 3

Ik kan jouw evenwichtige inbreng beamen. Ik heb het ook zojuist gelezen, en hoewel ik mij afvraag wat de schrijver überhaupt op dit thema brengt, is het wel een literaire verkenning van het wel degelijk bestaande grijs gebied van jonge tiener seksualiteit waarin volwassenen inderdaad een (soms bedenkelijke) rol kunnen spelen.

SaintNick | 05-02-23 | 16:26

@SaintNick | 05-02-23 | 16:26:

Als ik moest gokken denk ik dat dat de schrijver zelf verliefd is geweest op een volwassen man toen hij tiener was.

Schout-bij-Nacht-J | 05-02-23 | 17:05

Ja, jammer, deze site gaat bij mij nu in de prullenbak. Net als de wappies van ON.

Papa Jones | 05-02-23 | 18:47

Het is gewoon homopedoporno (3x woordwaarde!). Zo iemand hoeft niet naar de cel. Maar om zo iemand nou per se geassocieerd te willen hebben met de kinderboekenweek is ook weer zo wat.

konjodebonjo | 05-02-23 | 15:39

Gezin in gevaar gaat te ver, is reactionair en wil net als woke zaken cancelen.

thanseeuwen | 05-02-23 | 15:00 | 1
-weggejorist-
tjongerschans | 05-02-23 | 14:44 | 1

Woke, erger dan Coke...

Pa Nadol | 05-02-23 | 14:34

Die Wybren, die heeft het met andere zaken te druk. Die stelt kamervragen over een gerucht dat er een volwassen eend zonder broek rondloopt in een kindertijdschrift.

Ridde Rogter | 05-02-23 | 14:25

De vraag blijft overeind of hij geschikt is voor de KINDER-boekenweek.

In zijn epistel "Pim en zijn vriend gingen samen op zoek naar spanning in Berlijn' schrijft hij o.a.:
“ik val op jonger, kleiner en glad.”

Uit de kamervragen van Van Haga:
"Aangezien het werk van Lammers al eerder als controversieel is aangemerkt en hij op grond daarvan zelfs meermaals is geweigerd voor lezingen op basisscholen, waarom is hij nu dan toch verkozen om een bijdrage te leveren aan de Kinderboekenweek?

Ik vind natuurlijk niet dat hij bedreigd moet worden, maar je kunt dit soort ophef voorkomen."

Genoeg schrijvers om uit te kiezen. Toch?!

KlazienuutZalk | 05-02-23 | 14:08 | 10

@KlazienuutZalk | 05-02-23 | 15:28: Nou ja, de verdachtmakingen komen duidelijk uit de hoek van fanatieke christenen en andere wappies.

Verder zal dat genderneutrale gedoe mij ook een worst wezen. Zolang kinderen maar niks opgedrongen wordt. Dus ook geen conservatief man-vrouw-geneuzel.

Papa Jones | 05-02-23 | 18:56

@Papa Jones | 05-02-23 | 18:56:
Ik maak niemand verdacht hoor. Lees mijn tegeltjes maar na.
Ik vraag me alleen oprecht af of hij geschikt is om voor de kinderboekenweek te schrijven. Mag dat?

KlazienuutZalk | 05-02-23 | 19:27

@KlazienuutZalk | 05-02-23 | 19:27: Ja hoor, dat mag je je afvragen. Maar daarbij zou ik me baseren op wat hij schrijft voor kinderen. Niet wat je via via hoort door kneuters op twitter.

Papa Jones | 05-02-23 | 20:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Gezin in Gevaar kwam er later bij. Het oorspronkelijke artikel dat dit aan de kaart stelde staat hier:

reactionair.nl/artikelen/over-pim-lam...

Het stuk waar het oa om draait is daar ook gelinkt, en dat leest inderdaad als soft porno tussen man en kind, waarbij het kind ook nog in de mond gelegd wordt dat het het graag wil.

Bizar dat GeenStijl de keuze voor Pim Lammers als kinderboekenschrijver verdedigt. Het hellend vlak van het liberalisme.

BoutrosG | 05-02-23 | 13:45 | 5

Dit dus..!

aardv@rk | 05-02-23 | 13:56
-weggejorist-
BadPatNL | 05-02-23 | 14:13

Vond het artikel geloofwaardiger dan dat dit gaat om cancellen door woke.

Kleintjepils | 05-02-23 | 18:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind het een pedo-epistel.
Het hele verhaal is geschreven vanuit het pedofantasiedenken,dat het kind het initiatief neemt en toenadering zoekt.Het wensdenken dat je vaker leest mbt pedo's die hun daden proberen te legitimeren.
De trainer reageert in aanvang alleen op avances van het kind.
De beschreven fantasieën in het verhaal komen volledig van de kant van het kind.

chausson61 | 05-02-23 | 13:43 | 3

Precies. Zo lees ik het ook. Het is de typische fantasie van een pedo, waarin het kind de initiatiefnemer is en het dus zélf wil en ervan geniet.

Snoess | 05-02-23 | 13:46

Ja dus? Er zijn kinderen die initiatief nemen. Aan de volwassenen is het om daar goed mee om te gaan.

Papa Jones | 05-02-23 | 13:50

@Papa Jones | 05-02-23 | 13:50: Dat kinderen zelf initiatief nemen is de meest voorkomende fantasie van pedofielen, omdat ze deze perverse leugen tevens als excuus kunnen gebruiken.

Wiebenick | 05-02-23 | 21:58

Waarom een gedicht willen cancellen? Al helemaal een gedicht dat nog niet geschreven was?

Lijkvocht | 05-02-23 | 13:23

De sprookjes van de gebroeders Grimm zijn ook behoorlijk ernstig anno 2023. Hopelijk schrijven zij geen kinderboekenweekgeschenk.

Mokum Kosher | 05-02-23 | 13:23 | 1

Die reus die kinderen rook en opat valt toch best mee?
Grotere mensen hebben nu eenmaal ook hun behoeftes en voorkeuren.

funda | 05-02-23 | 13:25

Nog even en dan praten we het voormalige gedrag van Ed Nijpels ook goed..!
Ow dat werd al goedgepraat, tenminste hij kwam er toen wel mee weg..

aardv@rk | 05-02-23 | 13:17 | 3

Dat slaat ook als een tang op een varken. Pardon lammetje.

Papa Jones | 05-02-23 | 13:39

@Papa Jones | 05-02-23 | 13:39: Ik zou zeggen ga de regeringsperiode van de heer Nijpels eens na en kijk wat voor wetsvoorstel hij op dit punt indiende..
Duidelijk? Weer wat geleerd..;)

aardv@rk | 05-02-23 | 14:00

@aardv@rk | 05-02-23 | 14:00: Jemig, dat zijn er nogal wat. Ik dacht dat het onvergeeflijke over de klimaattafel ging.

Welke zoekterm moet ik gebruiken? Indienen wetsvoorstel Nijpels christenen boos?

Papa Jones | 05-02-23 | 14:05

Het getuigt in ieder geval van weinig inclusiviteit om mensen zomaar voor pedofiel uit te maken.

funda | 05-02-23 | 13:09 | 4

Als een schrijver fantaseert dat een 12 jarige jongen zijn voetbaltrainer verleidt tot het hebben van sex (vaak het excuus van pedofielen, dat het initiatief van het kind uitging) dat is het uitmaken voor pedofiel niet zo verwonderlijk.

johnyl | 05-02-23 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Vind 't persoonlijk dat Pim een gek verhaal heeft geschreven. Ik kreeg een naar gevoel ervan. Vind het terecht dat het niet wordt uitgegeven. Maar ieder zijn mening.

Tjatiswat | 05-02-23 | 13:06 | 3

Te laat. Het is al uitgegeven. Anders had je het ook niet kunnen lezen he.

Papa Jones | 05-02-23 | 13:42

@Papa Jones | 05-02-23 | 13:42: daar heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat 't een ranzig verhaal is.

Tjatiswat | 05-02-23 | 13:53

Nou, het hele verhaal maar eens gelezen over voetballertje en trainer. Het stuk is geschreven vanuit de 12-jarige, naar zeggen van de schrijver uit herinneringen van een vriend. Niet vanuit die trainer, maar vanuit die jonge voetballer. En dat maakt mijn overwegingen lastig. Want hoewel er geen drang valt waar te nemen vanuit die trainer in dat stuk is het wel zo dat een volwassen persoon nooit misbruik zou mogen maken van een minderjarige. Dat lijkt me duidelijk. Lastige is dat het stuk echter met toestemming is geschreven door de belevenissen van een 12-jarige die dit zelf blijkbaar ook ondernam en blijkbaar toen ook wilde?
Maar laat onverlet dat het toch iets is waar ik best veel moeite mee heb, want zie het toch als misbruik van een minderjarige.
Maar om doodsbedreigingen hiervoor te uiten gaat mij veel te ver richting deze schrijver.
Ben er nog niet uit of hij nu wel of niet dat gedicht had kunnen schrijven, maar denkelijk misschien toch wel.

Jan, Leiden | 05-02-23 | 12:56 | 10

@Jan, Leiden | 05-02-23 | 14:33: Nah, zo voed ik mijn kinderen dus niet op. Vind je het niks, dan peer je hem weer. Net zoals bij een werkgever later. Daar blijf je ook geen jaar dooremmeren omdat het moet van... ja van wie eigenlijk.

Papa Jones | 05-02-23 | 14:50

Hahaha, hij mist liefde omdat hij van zijn vader dan een heel seizoen op voetbal moest. Als je dat zo oppakt, zal je de rest van het boek ook wel niet begrijpen.

Knitty | 05-02-23 | 14:59

@Knitty | 05-02-23 | 14:59: Hij kon helemaal niet voetballen, het interesseerde hem ook geen hol. Dan mis je als ouder de aansluiting met je kind, zeg maar.

Papa Jones | 05-02-23 | 15:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou als het aan sommigen ligt valt er nog wat te verbieden/cancellen in Nederland.

Zo’n film als Leon zou eigenlijk al niet meer kunnen.

BobDobalina | 05-02-23 | 12:54 | 1
-weggejorist-
funda | 05-02-23 | 13:02
-weggejorist en opgerot-
Ir. Wilhelmus | 05-02-23 | 12:50 | 4
-weggejorist-
aardv@rk | 05-02-23 | 13:26

Niks geenstijl-standpunt-carambool, niks vreemd gedrag.
Kwestie van de discussie goed volgen. Die gaat niet over de vraag of we op GS voor of tegen pedo's zijn, maar over de vraag of doodsbedreigingen een normale vorm van literatuurkritiek zijn.

En of het een goed idee is om schrijvers van kinderboeken hun hele leven te cancellen vanwege een heel ander boek, dat 7, 17 of 70 jaar eerder voor volwassenen is geschreven. Die met intimidatie opgelegde censuur en cancelcultuur is precies wat we de woke lhbtqwerty-community verwijten. Dat gedrag moeten we dus niet copiëren.

Dandruff | 05-02-23 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben tegen mensen bedreigen, maar het is wel duidelijk dat die Pim niet helemaal kosher is met zij pro alfabetmensen kinderboeken. Laten we ons er drukker om maken om kinderen ideologie-neutraal op te voeden in plaats van gender-neutraal.

IslamPislam | 05-02-23 | 12:35 | 8

@BobDobalina | 05-02-23 | 12:49: Ouders weten vaak niet wat kinderen op school lezen. Dus het ouders hebben daar niet zoveel invloed op als ze wellicht zouden willen.

KlazienuutZalk | 05-02-23 | 14:13

@BobDobalina | 05-02-23 | 13:05: In ieder geval een waarschuwing erop net als bij films en de leeftijd een flink stuk omhoog krikken want kleuters hoor je nog niet lastig te vallen met zulke zaken. Die vinden veters strikken al moeilijk genoeg.

IslamPislam | 05-02-23 | 17:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lammetje dat een varken is
Auteur: Pim Lammers
Illustrator: Milja Praagman
– Sluit aan bij de Jeugdboekenmaand: Je bent wie je bent
– Maakt gender en identiteit voor kleuters bespreekbaar
– Met schattige illustraties

Alleen daarom al moet zo iemand geen podium krijgen. Gender en identiteit voor kleuters, hoe geschift moet je zijn.

Natuurlijk moet er vast binnenkort volgens de woke brigades binnen de LHBTQI groep ook plek zijn voor de P van pedo en als je het daar niet mee eens bent moet je gecanceld.

Laat kinderen in godsnaam kinderen zijn, met regenboogjes die niets met seks te maken hebben. Landen als Hongarije, die vinden dat ouders hun kinderen op hun manier mogen opvoeden hebben mijn volledige steun op dat gebied.

De meerderheid van de mensen die ik ken houden hun kinderen thuis van school als ze voorlichting zouden krijgen over welke sekse ze later mogen kiezen.

bergsbeklimmer | 05-02-23 | 12:34 | 10

@funda | 05-02-23 | 13:13: Tja, 'wees jezelf, maar in uw geval dringend een ander' is vaker van toepassing.

TanteJuut | 05-02-23 | 13:17

@Papa Jones | 05-02-23 | 13:12: Het lijkt me nog veel minder leuk om als kind te worden misbruikt door een pedofiel.

Wiebenick | 05-02-23 | 22:01
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nodeloos Kwetsend | 05-02-23 | 12:31 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar de mond vol van is...

Maar wel fijn dat deze mensen dus in ieder geval weer een boek onder de ogen hebben gekregen.

PaardenliefhebberVet | 05-02-23 | 12:28

Aan de andere kant was ik als twaafjarige best blij met mijn zestienjarige buurmeisje, nu zestig jaar later denk ik er nog wel eens aan.

uisge baugh | 05-02-23 | 12:18 | 6

Dan ben je medeplichtig aan pedofilie!

BobDobalina | 05-02-23 | 12:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Mensen die hun kinderen willen beschermen zijn vaak niet te vertrouwen omdat Ruinerwold. Omdat Christen. Omdat domrechtse/keiwoke schrijver. Omdat ikzelf tegen kindermishandeling ben. Omdat ongepast. Omdat boekverbranding slecht is.
Omdat schrijver geen ballen heeft?

funda | 05-02-23 | 12:13

geziningevaar.nl is een soort Facebook groep.

Producent | 05-02-23 | 12:02

Gevaarlijk tuigh daar op geziningevaar,nl alles wordt in een hokje gepropt en als het niet overeenkomt met de "christelijke leer" van mannetje, vrouwtje dan moet het kapot gemaakt worden onder het mom van vrije menings uiting volgens het eigen boek (wat dan ook niets met de grondwet te maken heeft). Rechts christelijke fundies die een stem en een platform krijgen zijn sowieso iets wat je 24/7 onder een vergrootglas moet houden (hey AIVD!).

Corwin02 | 05-02-23 | 11:45 | 3

Christenen keren toch altijd de andere wang en zijn zwak? Zullen vast wel een oogje in het zeil houden maar of het vergeleken met andere groepen in Nederland echt nodig is is een tweede.

"wat dan ook niets met de grondwet te maken heeft"

Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

keistad | 05-02-23 | 12:02

@keistad | 05-02-23 | 12:02: "wat dan ook niets met de grondwet te maken heeft" was meer een reactie op "Wij oefenen simpelweg onze vrijheid uit als kinderen van God (Rom. 8:21), zodat "iedere tong zou belijden tot glorie van God de Vader, dat Jezus Christus de Heer is." (Fil. 2:11)", vlgs onze grondwet mogen ze het al maar ze moeten zo nodig hun eigen pamfletje erbij halen.

Corwin02 | 05-02-23 | 12:45

@Corwin02 | 05-02-23 | 12:45: Wou alleen even laten weten dat dat wettelijk gewoon toegestaan is, aangezien je over tuig begon en de AIVD.

"Een kerkgenootschap mag namelijk haar eigen statuut (zoals een kerkorde of reglement) hebben. Dat heeft te maken met de vrijheid van godsdienst die de overheid moet respecteren"

keistad | 05-02-23 | 12:57
-weggejorist-
richardsp1 | 05-02-23 | 11:41 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Aan de ene kant pedofilie verheerlijken en aan de andere kant kinderboeken schrijven vind ik persoonlijk wel een rode vlag.

FogerRederer | 05-02-23 | 11:35 | 3

Wat ik begrijp verheerlijkt hij het niet, maar beschrijft een mogelijk perspectief van het slachtoffer. Bij de een gaat misbruik met dwang en geweld, bij de ander met emotionele dwang en speelt er mee dat een kind het niet kan duiden. Dit doet hij wel nogal levendig en enerverend. Desalniettemin, ongeschikt om met een kinderboekenweek in verband te brengen is mijn mening. Gewoon niet doen.

letopuwzaak | 05-02-23 | 11:39

@letopuwzaak | 05-02-23 | 11:39: Ik zie ook geen verheerlijking van pedofilie. Ik meen me te herinneren dat ook Maarten 't Hart iets dergelijks heeft beschreven in "Stenen voor een ransuil". Alleen is het daar niet een trainer maar een organist de dader. Het verwarren van de inhoud van een verhaal met de mening van de schrijver doet me denken aan de primitieve reacties van mensen die na afloop van een toneelstuk de acteur die de schurk speelde gaan opwachten om hem eens even mores te leren. Zie ook het proces tegen W.F Hermans over zijn boek "ik heb altijd gelijk".

Argyronauta | 05-02-23 | 11:58

Wellicht dat verheerlijking inderdaad niet het juiste woord is, eerder rooskleurig. Al snap ik dat het vanuit het perspectief van Jasper is geschreven. Hij heeft geen referentiekader en op dat moment lijkt dit verhaal voor hem een positieve. Verder blijf ik de combinatie met kinderboeken een indicatie voor een rode vlag vinden.

FogerRederer | 05-02-23 | 12:06

Het lijkt er meer op dat ze bij geziningevaar,nl genieten van een heksenjacht dan dat ze mensen tegen pedofilie willen beschermen.

En dan LHBTI en pedofiele aan elkaar knopen.
Alsof homo's of transgenders ook niet walgen van pedofilie.

En dan op een gekunstelde manier links en pedofiel aan elkaar proberen te 'redeneren'.
Het gaat zo raar dat het bijna lachwekkend is, als het niet zo bizar was.

Volgens geziningevaar,nl bestaan rechtse pedofielen blijkbaar niet.
Alsof er geen pedofiel kan zijn die op de PVV stemt.
Natuurlijk zijn die er.
Maar dat wil niet zeggen dat alle PVV-ers pedofiel zijn.

Elvis Presley is dood, maar niet alle dode mensen heten Elvis Presley.
Check anders even het stukje over de heksenjacht bij Monty Python.

Maar die gretigheid waarmee ze bij geziningevaar,nl mensen kapot willen maken is opvallend.
Ze genieten er blijkbaar van.

Zitten de auteurs van geziningevaar,nl zich ongegeneerd te vermaken met dit soort opuierij?
Straks gebeurt er iets met die schrijver, en dan hebben zij natuurlijk niets gedaan.

Misschien wordt het tijd om het gezin te gaan beschermen tegen het gevaar van opruiers, demagogen, psychopaten en dat slag.

AdvocatusDiaboli | 05-02-23 | 11:29 | 2

Die ene pedo met die rotte bek is toch ook dood sinds enige dagen ?
SUPER creepy ventje was dat.

Asteroid-B612 | 05-02-23 | 11:41

@Asteroid-B612 | 05-02-23 | 11:41:
Zeker. Maar wat heet dat er mee te maken?
Er lopen wel meer creepy ventjes rond.
En die zijn geeneens allemaal pedo.

AdvocatusDiaboli | 05-02-23 | 12:27

Kind.
Je horizon is nog kort. Je ouders kunnen je niet alles vertellen of duidelijk maken. Met boek, CD en film heeft de samenleving daarom voor jou een vereenvoudigde wereld gecreëerd zodat je iedere keer, per leeftijdsgroep, een stukje horizon kan verleggen.
Soms is een boek leuk, soms een vlucht. Het kan een deur zijn naar die grote wereld nog ver buiten jou bereik. Het geschreven woord is een verrijking, ook voor jou.

Let daarom maar niet te veel op de woorden van volwassenen die in deze tijd van vergane welvaart, overbevolking en activisme-cultuur niet verder komen dan zinnen waar geen inhoud in zit. Het zijn hele grote woorden, maar ze zijn allemaal heel erg leeg.

Kind, zoek je eigen boeken in de bibliotheek. Leen ze van familie of vriendjes. Draai ouderwets CD's. En laat dat internet, die tv en de radio uit.

zeurmachine | 05-02-23 | 11:29 | 1

Er zullen hier niet veel kinderen aanwezig zijn

lekgoot | 05-02-23 | 12:33

Pim Lammers adoreert pedofiele gevoelens en schrijft over een voetbaltrainer en een 12 jarige jongen:

" Jasper gehoorzaamt en met zijn duim drukt de trainer de rand van Jaspers sportbroekje iets omlaag De trainer lijkt het spel weer nauwkeurig te volgen, maar zijn hand maakt nog steeds de ritmische knijpbewegingen. Een warm gevoel trekt kruipend door Jaspers lichaam"

Ja sorry hoor maar er zijn wel grenzen en het verheerlijken van pedofilie is er één van.

johnyl | 05-02-23 | 11:26 | 7

@Papa Jones | 05-02-23 | 11:39: Nee geen reaktie maar mijn mening. Dat is totaal wat anders.

johnyl | 05-02-23 | 12:07

@johnyl | 05-02-23 | 12:07: Oh excuus. Primitieve mening dan.

Ik denk dat het verhaal wat genuanceerder ligt.

Ik zie het niet als adoratie.

Papa Jones | 05-02-23 | 12:53

@Papa Jones | 05-02-23 | 12:53: Its in the eye of the beholder. Waarvan akte.

Wiebenick | 05-02-23 | 22:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Lolita, Nabokov, 1955

bijna_raak | 05-02-23 | 11:34

Jody Bernal in 2006 op 3FM: "Hoe dichter bij de nul, hoe strakker om de löl.". Nodeloos kwetsend.

Festen | 05-02-23 | 11:46

Een trainer met zijn hand in het broekje van een jongetje. Die zelf niet doorheeft hoe fucked up dat is. Beetje geil geschreven, maar daardoor zet het je wel aan het denken of zo'n jongen dat echt zo beleeft. En wanneer hij gaat beseffen dat het niet ok is/was.

TheManiac | 05-02-23 | 11:21

Als ik zie hoeveel verdriet 4 mei nog altijd veroorzaakt moeten we misschien eens gaan praten over de noodzaak van al dat affirmeren van de geschiedenis.

funda | 05-02-23 | 11:21

Hoeveel censuristen zouden een of meer boeken van Lammers gelezen hebben?
Die Monique Smit komt sowieso niet verder dan de folders in de brievenbus, gok ik.
En hoeveel mensen hebben dat boek gelezen, waar de rel om draait?
Dat soort censuur-fetisjisten praat elkaar altijd na, zie "de Duivelsverzen". De mensen met de grootste bek weten niet waar ze over praten.
Plus, als we al een boek zouden willen verbieden vanwege een gedachtendelict, dan moet je dat boek met het gedachtendelict verbieden. Niet een totaal ander gedicht 7 jaar later.

En over gedachtendelicten in door-aanklagers-niet-gelezen boeken gesproken. Officieel is een "gedachtendelict" geen strafbaar feit. Niet thuis, niet op straat, niet in het parlement, niet in de slaapkamer en ook niet in boeken. Het is tragisch dat er afgelopen decennia een cultuur van afgedwongen censuur is ontstaan om islamcritici en rechtse politici monddood te maken. Dat christengekkies en complotdombo's daar nu ook aan mee doen is geen goede ontwikkeling.

Schrijvers mogen spannende, deprimerende of inspirerende avonturen schrijven vol geweld, moord en vergelding. Schrijven over moorden is iets anders dan tot moord oproepen; zelfs als de hoofdpersoon een massamoordenaar is. Voor seksuele fantasiën geldt hetzelfde. En dan maakt het ook nogal verschil of de schrijver een pedoseksuele relatie beschrijft of verheerlijkt. Maar zelfs een discutabele fantasie (!) moeten we niet willen verbieden. Dan raken we een hoop boeken, films, cartoons en muziek kwijt; en daarmee een hoop vrijheden.
En een hoop leuke grappen. www.youtube.com/watch?v=YLoZcshgWo4

Dandruff | 05-02-23 | 11:20 | 15

@Dandruff | 05-02-23 | 12:10:
Verheerlijkt weet ik niet, in elk geval levendig beschrijft met alle emotie en opwinding erbij. Ik denk dat we er ongeveer gelijk over denken.
Goede keuze voor kinderboekweek; wellicht niet (voor mij een duidelijk nee)
Cancelen en zijn werk verbieden; absoluut niet.

letopuwzaak | 05-02-23 | 12:25

Het gaat toch ook wel om de toon van het verhaal. Als Bob Saget zijn versie van The Aristocrats vertelt, welke inhoudelijk een stuk zieker is, dan lig ik in een deuk, omdat de context absurde humor is. Als ik het stuk van Pim Lammers lees, dan voelt het alsof hij zelf opgewonden raakt van de anekdote van een vriend (als dat al waar is).
Aan alle mensen die boos zijn over de ophef en die vinden dat alles in principe geschreven moet kunnen worden, hoe pervers het ook is, zou ik de volgende vraag willen stellen:
Stel nou dat een vriend van je vol trots een zelfgeschreven essay onder je neus schuift, waarin hij een fictief verhaal beschrijft van hoe iemand een kind verleidt en misbruikt. Wat zou je tegen hem zeggen? Zou je hem op je kinderen laten passen?

Quantum Suicide | 05-02-23 | 15:15

@Quantum Suicide | 05-02-23 | 15:15: Goed punt.

Wiebenick | 05-02-23 | 22:06
▼ 12 antwoorden verborgen

"Hallo, ik ben homofiel. "

Prima hoor je mag er zijn. Homo zijn is geen keuze immers, je kunt het ook niet helpen dat Moeder Natuur jou een voorkeur voor mannen heeft gegeven. En iedereen heeft het recht zijn of haar geluk na te jagen zonder bemoeienis of afkeuring van een overheid, religie of dom gepeupel.

"Hartverwarmend. Ik ben een pedofiel".

*bzzt knloink ííííír*

Sans Comique | 05-02-23 | 11:18 | 12

@Joris Beltsin | 05-02-23 | 12:21:
Als iemand zegt zich te identificeren als van het andere geslacht, of ergens daartussenin, dan kan dat waar zijn of niet waar. Kan ook zijn dat de persoon zelf overtuigd is maar dat eigenlijk sprake is van andere onderliggende problematiek. Tot zover geen maatschappelijk probleem.

Het wordt problematisch als diegene ook rechten wil ontlenen aan zijn/haar/hen identiteit. En wie wil nu niet zijn wie je bent. Maar moet je een volwassen man toelaten in meisjeskleedkamers omdat haan zich identificeert als 14 jarig meisje? Waarom wel? Waarom niet? Ik kom niet verder dan dat de omgeving veilig moet zijn en blijven voor de ander, ook als dat betekent dat jij niet totaal kunt leven naar je overtuiging, geaardheid of identiteit. En die grens zal altijd arbitrair en casuïstisch blijven.

Duwbak_Linda | 05-02-23 | 12:35

Tja, sommige mensen hebben een aangeboren afwijking die niet echt matched by de sociale normen. Moeten we dan de sociale normen oprekken, of hebben dit soort mensen dan pech?

Waar leg je dan de lat, en waarom daar?

ReyNemaattori | 05-02-23 | 12:57
▼ 9 antwoorden verborgen

Hij heeft zichzelf teruggetrokken, weliswaar onder grote druk, maar toch.
Hem met de dood bedreigen is volstrekt belachelijk.
Bij het lezen van dat stukje tekst uit de link voelde ik al walging, ik hoef zo’n boek niet te lezen.
Maar zich terugtrekken had niet gehoeven, want het stempel pedo heeft is nu toch al.
Beter had ie gewoon een prachtig gedicht geschreven en uitgelegd waar nou precies die tekst over gaat van dat misbruikgedoe.
De schade is er de aandacht is er, maar ik kan dit geen cancelen noemen.
Het gaat over wat hij al eerder schreef en dat poetst hij niet weg.
Maar mensen (met de dood) bedreigen om een stuk tekst…..
Dan zou ik de Bijbel en Koran maar niet lezen…

Ruimedenker | 05-02-23 | 11:17 | 5

Ik vraag me af in hoeverre dat waar is, ja Christenen kunnen je op dingen wijzen en wel degelijk een sneer/veeg uit de pan geven maar iemand met de dood bedreigen is vaak niet het ding van de Christenen, die vermelden gewoon dat je zal branden in de hel. Nergens een linkje naar Twitter gezien, of een screenshot van een mail waar hij met de dood bedreigt word. Ik denk dat hij gewoon een beetje benauwt werd van alle aandacht/het onderwerp en het hazenpad koos.

keistad | 05-02-23 | 11:29

@Sans Comique | 05-02-23 | 11:19:

Geen idee, ik heb het boek niet gelezen. De meeste cancellers ook niet trouwens.
Maar geldt niet voor veel meer boeken, films en muziek dat ze soms hele foute dingen mooier brengen dan ze zijn?
In het Nachtcafé komt soms ook wel het nodige discutabele voorbij; "Sweet sixteen", "Don't Stand so Close to Me". Moeten we Sting nu met de dood bedreigen vanwege een popliedje 40 jaar geleden? Waar leggen we die grens?

Dandruff | 05-02-23 | 11:30

@Dandruff | 05-02-23 | 11:30: hangt beetje af of de daad ook bij het woord is gevoegd. André Hazes was gewoon een pedo in mijn ogen. Op een of andere vreemde manier hebben honderd duizenden Nederlanders daar nooit moeite mee gehad. Dat blijf ik bijzonder vinden.

Quantum Suicide | 05-02-23 | 13:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Over een aantal jaar moet bij ieder beeld of geschrift een disclaimer worden aangehecht waarin auteur, kunstenaar of journalist nadrukkelijk afstand neemt van racisme, fascisme, pedofilie, seriemoordenaars, huiselijk geweld en wat verder maar ter sprake komt.

Duwbak_Linda | 05-02-23 | 11:14 | 2

Persoonlijk heb ik niets tegen huiselijkheid, al is het erg kneuterig en Hollands.

funda | 05-02-23 | 11:17

Ja. En een telefoonnummer naar slachtofferhulp vermelden...

Papa Jones | 05-02-23 | 11:26

Waarom? Als je als schrijver op wat voor podium of platform of magazine of boek dan ook, pedofolie vindt kunnen, ga dan niet tegelijkertijd kinderboeken maken. Zo flexibel van geest hoeft niemand te zijn, om die twee werelden gescheiden te houden.

adhd-je | 05-02-23 | 11:14 | 1

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat de schrijver pedofilie vindt kunnen?

Dit is dus precies wat er mis gaat.

Papa Jones | 05-02-23 | 11:27

Ik vind het allemaal mafkezen.

Bochel | 05-02-23 | 11:11

Daarna cancelen we de detectiveroman. Al die moorden...

J.P.Drapeau | 05-02-23 | 11:10

Ik zie dat de (overigens erg humoristische) sketches van Koot en Bie betreffende pedofilie en necrofilie al door henzelf, de VPRO, of Youtube zijn verwijderd of onvindbaar gemaakt.
Kijk nog maar even snel naar De Vieze Man, en onderwerpen over sex in het algemeen (incest), en de sketches over de Nieuwe Medelanders, want die gaan waarschijnlijk het einde van 2023 niet meer halen.

Ik voel me nu een stuk veiliger in opgeruimd Nederland, dat wel. Tijd voor gebed.

funda | 05-02-23 | 11:09

Het verhaal wordt geschreven vanuit het oogpunt van de jongen, Jasper die zijn voetbaltrainer schijnbaar adoreert.

Aan dit vehicle worden handelingen van de volwassen coach schijnbaar luchtig, bijna romantisch, opgetekend.

Jasper die zijn wang tegen de buik met de zachtjes haartjes onderaan het t-shirt "mocht" aandrukken, laat echter niets aan de verbeelding over.
Wat doet de wang van een kind tegen de onderbuik van een man?

De vingers van de trainer die onzichtbaar voor anderen het sportbroekje van Jasper in verdwijnen en hem daar prettig gaan kneden, heeft ook weinig verbeeldingskracht nodig.

Al is het verhaal vanuit de jongen geschreven, wiens woorden op adoratie duiden, wie zich uitverkoren voelt temidden van zijn teamgenootjes, het doel van de trainer -die niet aan het woord komt- moge duidelijk zijn: dit is de modus operandi van een pedof. Een werkwijze waarbij een kind zich bijzonder, speciaal gaat voelen.

Dat deze schrijver dit schrijft, dat zijn verhaal kan worden gekocht... tja, smaken verschillen.
Maar dat uitgerekend deze schrijver voor de kinderboekenweek wordt gevraagd, is hemeltergend.

Dit heeft niets met woke-gedrag en cancelen te maken.
Dit heeft alles met slachtoffers van dit soort mannen te maken.

Ik ken zo'n jongetje met zo'n voetbaltrainer.
Een jongetje dat nu een veertiger is. Dat nu een succesvol man is die in een kapitaal pand woont en een fijn gezin heeft.
Gisteren heeft de man dat verhaal gelezen en zag ik het pantser weer eens barsten. Mijn eigen tranen heb ik weggedrukt toen ik stille tranen over de wangen van het jongetje zag stromen.

-Voor H. xxx-

Roos | 05-02-23 | 11:08 | 12

Eigenlijk zou GS na dit soort tegels het reaguren op een topic op slot moeten zetten en dan deze sticky bovenaan plaatsen

Quantum Suicide | 05-02-23 | 13:08

@Quantum Suicide | 05-02-23 | 13:08:
Of achteraf de beste reacties bovenaan zetten en de rest vegen.

funda | 05-02-23 | 13:18

Top reactie.

Wiebenick | 05-02-23 | 21:43
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
R. Skickr | 05-02-23 | 11:03 | 1

Ik ben zelf voetbaltrainer geweest en ik vind het een zeer onsmakelijk verhaaltje, niet bedoeld om iets te reconstrueren maar om op te winden.
Natuurlijk mag hij schrijven wat hij wil, maar om hem het kinderboekenweekgedicht te laten schrijven vind ik op z'n minst ongelukkig.

Mr_Natural | 05-02-23 | 11:01 | 6

Het is ranzig. Anderzijds had ik me nog niet echt gerealiseerd hoe subtiel kindermisbruik kon zijn en zag ik het kind als slachtoffer dat zich met afkeer liet overweldigen. Zijn stukkie maakt wel duidelijk dat het misbruik veel subtieler kan zijn.

Joris Beltsin | 05-02-23 | 11:06

@Joris Beltsin | 05-02-23 | 11:06: Ipv 'subtieler' zou ik eerder denken aan 'manipulatiever'.

Ichneumonidae | 05-02-23 | 11:08

Je zou kunnen zeggen dat het goed geschreven is en dat slachtoffers er zich wellicht ook in herkennen. Zo kan het dus ook gaan. Ik vind de keuze ook discutabel, wat de intentie van de schrijver ook was. Het zou moeten kunnen, maar gevoelsmatig roept het toch discussie op. Ik had er niet voor gekozen als ik in de kinderboeken week commissie zou zitten.

letopuwzaak | 05-02-23 | 11:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Vandaag heb ik twee vragen.
Wie is Monique Smit?
Wie is er in Nederland nog meer niet bedreigd naast mij?

F. Jacobse | 05-02-23 | 10:59

Het gevoel bekruipt me dat er ook andere dingen spelen als vooral volkse lui alle remmen los gooien waar het pedo's betreft. Alsof ze eindelijk de legitimatie hebben gevonden om hun opgekropte agressie te kunnen botvieren.

Joris Beltsin | 05-02-23 | 10:57

Dit is nu woke. Ik neig er sterk naar D66-lid te worden of BIJ1 te stemmen. Alleen al om tegenwicht tegen domrechts censuurtuig te kunnen bieden.

Bert Brussen | 05-02-23 | 10:56 | 2

Slim hoor, zo kennen we je weer.

Wiezewalakristalix | 05-02-23 | 10:59

Realiseert u zich dat u lid wordt van een decimerend vehikel?

F. Jacobse | 05-02-23 | 11:00
-weggejorist-
SailingDuck | 05-02-23 | 10:52 | 1

Lang, heel lang geleden, zei, ik meen, de kunstkenner en -liefhebber Pierre Janssen eens zoiets als: ''Van een kunstwerk mag je alles vinden; je mag het mooi vinden, bewonderen, je mag het afschuwelijk vinden en je mag het haten, maar...... je blijft er met je poten vanaf.''

Dat is vandaag de dag een soort oubollige mening geworden. 'Klimaatklevers' lijmen zichzelf in musea vast en gieten tomatensoep over kunstwerken, niet omdat ze het kunstwerk afschuwelijk vinden - dat zal ze een worst wezen - maar om 'aandacht te vragen' voor hun belangrijke boodschap.

Ook deze doodsbedreigingen tegen een schrijver zijn van hetzelfde laken een pak. Iemand schrijft fictie die jou om wat voor reden dan ook niet bevalt: communiceer naar hem/haar toe dat je hem/haar dood zult maken, dat zal hem/haar leren!

Het is van een onbegrijpelijke waanzin. Ik heb een redelijke hekel aan Arnon Grunberg, aan zijn alom tegenwoordige politieke correctheid gecombineerd met een uiterst irritante vorm van arrogant snobisme. Ik zal het werkelijk nooit in mijn hoofd halen om hem bedreigingen te sturen. Je kunt ook ophouden met aandacht aan iemand te besteden en ophouden iemands schrijfsels te lezen. Dat heb ik jaren geleden al gedaan met Grunberg.

Het zijn rare tijden.

Dr_Johnson | 05-02-23 | 10:51 | 2

Helaas een terugval.

bijna_raak | 05-02-23 | 12:56

Stichting Martijn kan je ook gewoon negeren. Waarom was dat niet genoeg, denk je?

Wiebenick | 05-02-23 | 21:39

Mis deskundig commentaar van ene Sydney

dathoujetoch | 05-02-23 | 10:51

Een mooie taak voor ChatGPT. De Gedicht.

Piet Karbiet | 05-02-23 | 10:48

Lolita van Nabokov is een meesterwerk, dat dan weer wel.

Ichneumonidae | 05-02-23 | 10:46 | 11

@Ichneumonidae | 05-02-23 | 11:20: Hm. In het Duits klinkt het toch net wat minder vurig dan overpeinzend, grappig om die nuance erin te lezen. Zo jammer dat ik de Russiche taal niet beheers, niet zozeer voor Nabokov, maar man wat moet dat overheerlijk zijn om Dostojevski in het origineel te lezen, zoals die goede man het bedoeld had, gewoon patsboem de pure hete betekenis(sen) die de auteur in gedachte had.. eeuwig zonde dat ik dat niet kan. Kan ik me nogal intens over ergeren. (maar ik zet gewoon door met té lui te zijn om die taal te leren, hoor)

anja | 05-02-23 | 13:04

Ik wist niet dat Nabokov ook het kinderboekenweekgeschenk geschreven had?

konjodebonjo | 05-02-23 | 15:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is niet mijn kopje thee maar hij moet dit kunnen schrijven. "Voor een verloren soldaat " van Rudi van Danzig beschreef hetzelfde thema, maar dat veroorzaakte nauwelijks ophef. Terecht. Het was en is een ontroerend boek.

oldandwise | 05-02-23 | 10:45

Pedofilie, heikel onderwerp. Zijn we als samenleving nog lang niet aan toe, aan die discussie. Alles kan, alles mag, een hele hop schijnt zelfs te moeten dezer dagen, maar nee, dit is zwaar taboe.

Schoorsteenveger | 05-02-23 | 10:43 | 5

Hoezo taboe? Het praten erover zeker niet. Het misbruiken van een kind zal zeker taboe moeten zijn.

Wiebenick | 05-02-23 | 21:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we zijn nu op het punt aanbeland dat je sommige onderwerpen niet meer mag verwerken in fictie. Oh wacht daar waren we al en christelijk rechts meldt zich nu ook.

Duwbak_Linda | 05-02-23 | 10:42 | 8

@Duwbak_Linda | 05-02-23 | 12:39:
Doen wij dat niet allen met enige regelmaat?
Maar zolang het een mand is en geen brandstapel overleeft de nuance.

funda | 05-02-23 | 12:55

Auf Messers Schneide.

anja | 05-02-23 | 13:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Stel dat die Pim Lammers een essay geschreven had, met een verheerlijking van Meinoud Rost van Tonningen, dan was de cancellation automatisch gekomen.

Maar nee, het woord “essay” is te moeilijk voor de doelgroep van de Kinderboekenweek, volgens het CPNB.

Glasgow Argus | 05-02-23 | 10:42

Met een literair sausje is waarschijnlijk veel geoorloofd. Ik vind het toch vrij ranzig wat uit de pen van meneer de schrijvert komt.

yeps | 05-02-23 | 10:39 | 2

Of je het leuk vindt of niet, zulke dingen gebeuren. Ook nu, op dit moment, op de voetbalclub, terwijl jij lekker aan je zondagontbijtje zit.

Papa Jones | 05-02-23 | 10:44

Lijkt me vrij lastig allemaal. Groei je op in een zwaar christelijk dorp is "the only other gay in the vilage" de voetbaltrainer.

knutsel_ | 05-02-23 | 10:47

Ik zou hem ook niet gekozen hebben maar om nou te doodsbedreiguh.

Shoarmamasutra | 05-02-23 | 10:37

Dan schrijf je toch onder pseudoniem?

Hadena | 05-02-23 | 10:37

officieel staat bij ons vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel, helaas hebben, diegenen die dat niet zo leuk vinden manieren gevonden om zelfcensuur te 'stimuleren'. Het wordt tijd dat dit soort uitspraken en bedreigingen als terrorisme en een gevaar voor de democratie oid aangemerkt worden zodat je dit soort idioten voor langere tijd weg kan stoppen.

oh nee he | 05-02-23 | 10:34

Werd hij nou gecanceld omdat hij schreef over naastenliefde, vrijheid en diversiteit?

Osdorpertje | 05-02-23 | 10:34

Het begon zo ongeveer bij Salman Rushdie, maar die hield zijn rug nog recht.

funda | 05-02-23 | 10:33 | 9

Cardinal Fang, fetch... the comfy chair!

funda | 05-02-23 | 11:39

Wel eens van de Index gehoord? Spinoza was ook hierheen gevlucht, werd door de Joodse gemeenschap uitgestoten, etc., etc.

bijna_raak | 05-02-23 | 13:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Geen fijne gedachte dat iemand zo z’n fantasie de vrije loop laat.
Heb altijd een beetje moeite met dit soort fantasieën.

Ruimedenker | 05-02-23 | 10:32 | 6

Ze hadden inderdaad D.A.F. de Sade veel eerder moeten verbieden.
Om van echte perverselingen als Jan Wolkers en van Kooten maar te zwijgen.

funda | 05-02-23 | 11:43

@funda | 05-02-23 | 11:43: Die stond lang in de bibliotheek achter slot en grendel, weet ik door een essay van Hermans, had ook niet de juiste opvattingen.

bijna_raak | 05-02-23 | 13:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat er ophef zou komen had ie van tevoren kunnen weten, probeer als blanke maar eens ‘The Hill we climb’ te vertalen, of als schrijfster te duiden wat een vrouw is.

Sinterbikske | 05-02-23 | 10:32 | 2

schrijfster schrijver?

AntiZanicz | 05-02-23 | 11:03

Minor Attracted Person is overigens wel weer woke vooral als Drag Queen.

bijna_raak | 05-02-23 | 13:05

Even neuzelen op de zondagochtend:

"De enorme hoeveelheid bedreigingen en de agressiviteit ervan richting mij en mijn dierbaren hebben mij doen besluiten om mij terug te trekken."

En zo'n gedrocht van een zin komt uit de pen van een dichter?
De terugtrekking lijkt in ieder geval geen literair verlies.

Joris Beltsin | 05-02-23 | 10:29 | 4

het gekke is dat mensen schijnbaar hun eigen account beheren en modereren. En dus alles lezen. iedereen die maar een beetje bekend is doet er beter aan daar een functionaris voor aan te stellen, er zijn ook servicebureau's die dat doen.

AntiZanicz | 05-02-23 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Gedachten hoeven zeker niet strafbaar te zijn in welke vorm dan ook, maar mensen met dit soort fantasieën die ze op die manier neerpennen, mogen van mij wel met wat argwaan bekeken worden.

Quantum Suicide | 05-02-23 | 10:29 | 12

@Papa Jones | 05-02-23 | 10:53: American Psycho is ook verfilmd, dus dat boek hoef je niet te lezen. Kijk, heb je toch nog geluk!

Ichneumonidae | 05-02-23 | 10:56

@Papa Jones | 05-02-23 | 10:53: Het slachtoffer van een moord zal niet zo snel verlekkerd zijn laatste momenten beschrijven.

Wiebenick | 05-02-23 | 21:32

@Papa Jones | 05-02-23 | 10:37: Het misbruik wordt hierdoor met een suikerlaagje bedekt.

Wiebenick | 05-02-23 | 21:34
▼ 9 antwoorden verborgen

Veel mensen zouden eigenlijk een internetverbod moeten hebben. Misschien kunnen we het nog splitsen in een commercieel deel met webwinkels en reisinformatie en zo en een deel voor sociale interactie waar alleen mensen mogen komen die daar normaal mee om kunnen gaan.

Trekhaas | 05-02-23 | 10:28 | 4

@Glasgow Argus | 05-02-23 | 10:32: Als de boodschap u niet aanstaat, over de vorm beginnen... U hoort waarschijnlijk eerder aan de overkant.

Trekhaas | 05-02-23 | 10:44

Perfect idee. Misschien is Joris bereid u te helpen? Dat hij de boel hier een beetje in de gaten kan houden en uitwassen kan censeren?

Red shirt | 05-02-23 | 10:44

@Glasgow Argus | 05-02-23 | 10:32: Heel eenvoudig iedereen die het met mij oneens is een permaban.

bijna_raak | 05-02-23 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Waartoe had hij dat verhaal geschreven? Geen fijn verhaal, ik begrijp enigszins wel dat dat niet helemaal rijmt met een kinderboekenweek. Niet dat je moet cancelen of bedreigen. Niet alleen op basis van dit ene verhaal, ik mis enige context.

letopuwzaak | 05-02-23 | 10:27 | 4

@Aristotalloss | 05-02-23 | 10:33:
Het valt wellicht onder literaire vrijheid of iets dergelijks, en heeft niks met zijn eigen wens te maken, maar ik begrijp de ophef wel een beetje. Kies iemand die geen pedo verhaaltjes schreef, er zijn er zat.

letopuwzaak | 05-02-23 | 10:36

@Rotterdammert1965 | 05-02-23 | 10:42: Oké. Dat kan. Maar moet je er dan zo 'hijgerig' over schrijven? Iedereen kan zich toch wel een voorstelling maken van het gegroom van dat soort pedo's; helemaal bij kwetsbare kinderen die bijvoorbeeld thuis verwaarloosd of mishandeld worden. Moet je dat dan zo intens beschrijven? Ik persoonlijk vind die vorm net iets te ver gaan en ik kan me heel goed voorstellen dat veel anderen dat ook vinden.

Aristotalloss | 05-02-23 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
jan huppeldepup | 05-02-23 | 10:27

Datzelfde werd toch ook bij Thierry Baudet geprobeerd, wegzetten als vrouwenhater vanwege romans die hij geschreven had. Triest.

Sinterbikske | 05-02-23 | 10:25

Monique de grote kindervriendin.
Zie ik je la-la-later bij het ontbijt.
youtu.be/98d2bUhfaDo
De onschuld zelf.

grapo | 05-02-23 | 10:24 | 1

Ja maar dat is "educatief". *proest*

knutsel_ | 05-02-23 | 10:29

Dit kwam ook gisteren voorbij. Toen waren er toch wel wat mensen hier die deze schrijver graag wilden cancelen. Zo zie je maar: woke is van alle rangen en standen.

Komjehiervaker | 05-02-23 | 10:23 | 2

Het zit hier vol met lieden die de trend van het OP stukje volgen. Dat weten de schrijvers ook wel. Voort cancelt men hier graag iedereen met ongewenste standpunten. Ook de collega reactie-schrijver moet voor de bijl bij ongehoorzame berichten.

AntiZanicz | 05-02-23 | 11:02

Nou al weer een zwartepiet discussie?

Jos Tiebent | 05-02-23 | 10:21

Wat een ontzettend fijn en gaaf land zijn we toch geworden... #kots

Paaldanseres | 05-02-23 | 10:21 | 1

Inclusiviteit, tolerantie en nuance vormen de basis van ons huidige succes.

funda | 05-02-23 | 12:58

1984 is ook niet fris.

Louter Leuter | 05-02-23 | 11:37

@Louter Leuter | 05-02-23 | 11:37:
Die Orwell was ook een linksige anti-autoritaire rakker.

funda | 05-02-23 | 12:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat was toch een kinderboek dat een pupil in z'n kruis werd geaaid door zijn trainer.
Grab them by the pussy.
Niet helemaal meegekregen wat er nou echt speelde omdat ik druk bezig was.
Anyway, kinderen moeten meer sporten en minder achter de computer zitten dus dat mag je best aanmoedigen met een kinderboekenweekgeschenk.

Osdorpertje | 05-02-23 | 10:20

Dit is geen cancellen. Hij stopt er zelf mee, cancellen is dat andere de samenwerking met jou stoppen. Even goed belachelijk dat hij zich genoodzaakt voelt te stoppen natuurlijk, al is stoppen vanwege een paar social media strijders wel een beetje zwak.

Capt. Iglo | 05-02-23 | 10:20 | 5

mensen en in instituten zoudne hun oren wat minder naar socmedia uitingen moetne laten hangen. Het zijn volslagen marginale groepen die vroeger aan de bar hingen te lallen of op de bank voor de TV hangen te schreeuwen.

AntiZanicz | 05-02-23 | 11:07

@Muxje | 05-02-23 | 10:30: Denk maar aan Photo Breda waar de posters op de skate baan aanstoot gaven aan tien personen en de media daarna. Door bange sponsors ging men door de pomp. Dat hadden ze nooit moeten doen. Wat is het probleem wanneer zo'n kleine groep geen worst meer zou eten. Het is het hetzelfde gedrag als bij de christengroepen in USA die Cola en iedereen bedreigen met een consumenten boycott. Stop gewoon met Cola drinken en we zien u wel in de winkel. Cola kopen.

AntiZanicz | 05-02-23 | 11:12

@Muxje | 05-02-23 | 10:30: Liever het laatste. Dat laat zien dat een mikpunt van Woke alleen staat, niet hoeft te rekenen op steun of hulp van zijn of haar kant. Daar zijn ze allemaal bang om zelf mikpunt te worden. Dat is vanuit propagandatechnisch oogpunt veel beter. Iemand die het loodje legt onder de aandacht van Woke kan een martelaar worden.

Sans Comique | 05-02-23 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik twijfel. Hij heeft wel de 'smile'. Just sayin'

Stijlicoon | 05-02-23 | 10:18

Op welke partij stemt Pim? Hij ziet er behoorlijk woke uit. Leuk dat de linkse woke terreur haar eigen kinderen (pun intended) opeet.

BoerKoekoek | 05-02-23 | 10:18 | 3

Pim wordt niet gecanceld door links. Hij wordt gecanceld door een christelijke club die tegen cancellen is.

Papa Jones | 05-02-23 | 11:00

@Papa Jones | 05-02-23 | 11:00:
Cancelen die club! Off with their heads!

Louter Leuter | 05-02-23 | 11:36

@Louter Leuter | 05-02-23 | 11:36: Ach, ze zoeken het maar uit. Ik vind het alleen sneu voor hun kinderen.

Papa Jones | 05-02-23 | 19:00

Is dit nu ook “woke”?

eerstneukendanpraten | 05-02-23 | 10:18 | 1

Nee, heeft geen reet met woke te maken.

TheBigKirth | 05-02-23 | 19:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl